Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Scrabble: Solidariteitsdavidsterrendragers

article10471163.jpgMag voortaan omdat samengestelde woorden toegestaan zijn en Nederland er drie heeft: Theo Klopstra, Gerja Warners + anonieme dochter. Het drietal is niet joods. Er volgt gelijk een disclaimer aan The Times of Israel (bron): "I must tell you that we are not some kind of reborn Christians with some strange affection for your country". Dan weet u dat. Op zich is deze disclaimer een verstandige omdat een significant deel van de Nederlandse niet-joodse joden/Israel sympathisanten zich inderdaad tot een zionistisch gekant kerkgenootschap rekent. De actie is zowel opmerkelijk als dapper en juist die notie baart zorgen. Waarom zijn er zo weinig mensen die op deze manier openlijk hun sympathie en steun tonen voor de loodse jandgenoten? Wellicht omdat 40% van de Europese Joden hun identiteit verbergt uit angst voor intimidatie en geweld? Het lijkt een tragiek die het joodse volk vanaf hun eerste gemeenschappen in diaspora (buiten het oude Israel) achtervolgt: zij raken verdrongen in de sociologische dynamiek van hun gastland en verworden tot een bedreigde soort. Die moderne dynamiek is eenvoudig: een postmodern en ruggengraatloos volk importeert een standvastig en antisemitisch volk uit Lichtgetintië en joden zijn de lul. De cijfers zijn schrikbarend. Grofweg de helft van alle islamitische jongeren in de Benelux zijn antisemitisch. De misselijke verdraaiing van feiten tijdens gewapende conflicten waarbij Israel betrokken is, is inmiddels Nederlands cultuurgoed geworden en cultiveert jodenhaat. Het is dan ook geen toeval dat 38% van de Nederlanders van mening is dat Israel een "war of extermination" tegen de Palestijnen voert en dat 41% gezien Israel's beleid begrijpt waarom mensen Joden niet mogen (PDF p.57). In dit klimaat is het dragen van een Davidster een elegante en non-invasieve manier van het betuigen van steun aan de joodse medemens. Petje af voor Theo, Gerja en dochter. Principes boven angst.

Reaguursels

Inloggen

Ik durf mijn kleine gouden Davidsterretje, ooit gekregen van mijn inmiddels overleden vader, al niet meer te dragen sinds 2001/2002. Met dank aan het politieke establishment/de politieke elite en de lieden die op deze partijen blijven stemmen.

frisenfruitig | 18-11-14 | 10:32

-weggejorist-

Rest In Privacy | 18-11-14 | 10:14

Ik ben in de hele discussie Pro Israël.
Het liefst zie ik dat de Palestijnen een eigen land krijgen, wat gesanctioneerd wordt door de VN. Op die manier houd de discussie op dat Israël Palestijns gebied bezet, bla bla, dat kan dan niet meer want er zijn dan officiële lands grenzen.

Dan zul je zien dat de Palestijnen niet ophouden met hun terroristische daden, en wordt het misschien aan de wereld duidelijk dat niet de Israelïers, maar de Palestijnen de aggressors zijn.

Hoewel, de mensen die dat nu nog niet snappen heb toch al zo'n dikke plank voor hun kop dat het waarschijnlijk nooit doordringt.

Aertheron | 18-11-14 | 09:44

wat een drukte. Joden zijn zielig, arme joden, bla bla bla. Vergeet niet dat het jodendom net zo'n totaalideologie is als de islam. En ja, als je de joodse geschiedenis bekijkt en ziet dat joden altijd al overal vijandig werden bejegend, dan moet je je toch eens afvallen of het aan alle anderen ligt of misschien toch aan de joden zelf.
Uiteraard moet iedereen zich veilig kunnen voelen, maar doe nou niet net alsof joden alleen maar het zielige slachtoffer zijn. Als ze kunnen, houden ze ons als slaaf. Dat mag van hun boek.

swift1.6 | 18-11-14 | 09:43

restman | 17-11-14 | 23:18 - mooi gezegd.

Inka6786 | 18-11-14 | 03:22

Beluister het bijbelverhaal en je weet het

Piet van den Hoek | 18-11-14 | 02:18

@Tiberius | 17-11-14 | 20:22
Wel zo slim om je info over joden van de Iraanse Press-TV en andere anti-Israël sites te leveren. Toegegeven, ze zijn in de meerderheid. Dat is de islam ook. Joden zijn geen lekkertjes, maar gun ze wel die paar vierkante kilometer om hun technische en medische uitvindingen te doen waardoor u straks ook langer leeft.

PrinsesStoepje | 18-11-14 | 01:27

-weggejorist-

Willem_Oltmans | 18-11-14 | 01:09

een solidariteitsdavidsster. Waarom???
Ik heb er zelf twee (davidssterren), van mijn moeder geërfd, en kijk wel beter uit dan ze te dragen...
Niet alleen roept zo een ster helaas agressie op, maar blijkbaar wordt het ook gezien als een 'statement', en wat dat statement is mag je helaas niet zelf bepalen, volgens de één ben je een religieuze jood, voor de volgende een zionist, en fans van bepaalde voetbalclubs schijnen ze ook te dragen...
Het is een heel beladen symbool en veel respect voor mensen die er één uit overtuiging dragen, maar uit solidariteit? Waarom wou je het jezelf aandoen....

raquelita | 17-11-14 | 23:26

Tijdens de Kristalnacht in 1938 heeft niemand gereageerd op de baarbaarse handelingen jegens de Joden. Zou men vandaag ook zo reageren indien alle moskeen vandaag of morgen in vlammen opgingen? Nee, men had nog dezelfde dag de hele Islamitische Wereld tegen zich. Joden mag vermoorden (volgens de de Islam), Islamieten natuurlijk niet. Haat behoord tot het allerlaagste instinct van de mens. En aangezien er maar weinig mensen die instincten hebben, stammen de meeste mensen onder ons van het meest primitieve ongedierte. == Als Christus zegt: 'Vergeeft uw vijanden' zegt Hij dat niet ter wille van de vijand, maar ter wille van onszelf en omdat liefde schoner is dan haat == Liefde is een fantastisch onbegrijpbaar iets. haat is hoorbaar, voelbaar en tastbaar en men kan het zo men wil uitroeien.

restman | 17-11-14 | 23:18

Van alfabeten en proleten kan men geen intelligentie qua religie verwachten

restman | 17-11-14 | 23:08

Wij hebben nog openlijk een antieke lamp hangen met glazen knapjes met davidsster erin

Markiezin de Sade | 17-11-14 | 22:42

Alle geloof is kut.

Jimmydepimmy | 17-11-14 | 22:34

Telatuef = relatief
Stop de tijd !

wild geraas | 17-11-14 | 21:56

Jammer dat zo'n beetje de laatste bondgenoten van de Joden in Nederland de Gristenen en GS reaguurders zijn. Het telatuef kleine groepje Joden heeft Nederland door de eeuwen heen alleen maar rijkdom gebracht (wetenschap, ambachtslieden, kunst ...) ; dat kan je van sommige groepen analfabeten niet zeggen ... Ik woon al jaren en Parijs, en ken geen één Dame die lastig is gevallen op straat door groepjes hangjoden ...

wild geraas | 17-11-14 | 21:55

Ik realiseer mij net pas dat antisemetisme een militair wapen kan zijn. Een soort memetische vuile bom. De globale schade is dan misschien reeds gedaan voor deze generatie en haar kinderen. Joden wereldwijd moeten boeten voor de (mis)daden die haar thuisland pleegt in de oorlog tegen de Arabieren/Palestijnen/Natielozen. En daarmee een ieder Nederlander, want deze haat en mishandeling wil je niet in een vrij land in vredestijd, van niemand niet.
.
Ik snap dat als je enige aminutie een steen of auto is, dat je andere paden moet bewandelen als commandant. De oorlog daar is a-symetrisch, maar desondanks ongeveer 1m Moslims en 50k Joden hier in Nederlands. Kappen met dit soort bommen gooien op Westerse vrije landen. Kappen met die oorlog daar die al veel te lang duurt. Dan kunnen me misschien starten met het opruimen van het mentale puin.

Egbert45068068 | 17-11-14 | 21:47

Ieder -isme is een pest, dus een ongeneesbare ziekte.

restman | 17-11-14 | 21:46

Gelukkig steunen veel christenen Israël nog wel, ook in de politiek. En gelukkig vindt Spartacus van Geenstijl dat dapper.

malang | 17-11-14 | 21:22

Niks mis met een beetje gezond zionisme. Zionisten willen in elk geval niet de wereld met geweld onderwerpen. Daarom voor mij een davidsterretje met een geinige IDF para-wing.

PrinsesStoepje | 17-11-14 | 21:21

Ja ik heb het bekeken. Wat een flauwekul. Bv. wat hij zegt over boekenkasten in joodse gezinnen en gojiem.

Temazepam60milligram | 17-11-14 | 20:29

@Tiberius
Bekeerde joden? Bedoel je proselieten of joden die bekeerd zijn. En tot wat bekeerd? Katholiek, protestant, evangeliesch, islam, bhoeddist, atheist?

Temazepam60milligram | 17-11-14 | 20:08

Nee, flauw natuurlijk om het af te schuiven. Maar ik sta niet echt voor de veiligheid in dan. Politie dan maar inzetten met een lokkeppeltje en lokhoofddoek?

Egbert45068068 | 17-11-14 | 20:07

VanLeeuwen met een roze keppeltje en een verborgen camera door de Sharia-driehoek in Den Haag.

Egbert45068068 | 17-11-14 | 20:05

Uit solidariteit laat ik me besnijden.. wel met de tanden is wel zo koosjer.

Cidiood | 17-11-14 | 19:57

Israel is superieur aan elke arabische staat. De Joden zijn cultureel en moreel veruit superieur dan welke arabier dan ook.
-
Wat mij betreft voert Israel de oorlog op, en deporteert zij per direct alle palestijnen zowel uit de Gazastrook als ook de Jordaanoever. Kunnen ze gelijk die dat overtollige gebouwtje met koepels afbreken op de Tempelberg, die in óns heilige land staat.
-
Nog iets om over na te denken: we kunnen ons borst nat maken als dat fok gedrag van die vrouwen (4,5x gemiddeld) een goede schatter is voor de arabische wereld.
-
Kortom, mijn stelling is dat het misschien beter is om de oorlog die we sinds 2001 voeren gewoon te noemen wat hij is: "War on islam". Of ben ik wat te radicaal ?
Anyway, ben blij dat Cara Delevingne mijn naam niet goed geschreven heeft in haar dagboek. www.telegraaf.nl/prive/23330670/__Cara...

Bernard Couperus | 17-11-14 | 19:42

Mooi scrabble-woord, helaas is dat bord maar 15x15.

Feynman | 17-11-14 | 19:27

Eeen beetje minder minder minder joden palestijnen moslims immigranten en zwrte piet alstublieft. Het is toch niet zo dat er helemaal nix anders meer is om over te schrijven.

Piet van den Hoek | 17-11-14 | 19:23

Om diezelfde reden draag ik een kolovrat om mijn nek.

Uit solidariteit voor mijn Slavische broeders.

Ddarez | 17-11-14 | 19:18

Altijd al gedacht dat Gutmensch een Jiddisch woord is. Wat een mafketels.

Igor Putkin | 17-11-14 | 19:15

Spartacus, leer eerst eens schrijven, er valt niet door die teksten heen te komen. Tip: vraag Pritt om advies.

bintang | 17-11-14 | 19:15

CumGranoSalis | 17-11-14 | 19:09

Mea Culpa, was deze uiteraard:

alwayslearning | 17-11-14 | 18:42

CumGranoSalis | 17-11-14 | 19:11

-weggejorist-

namensmijnhond | 17-11-14 | 19:10

@Cummie de Swappert | 17-11-14 | 18:13
Voor de (-) reaguurders https://www.youtube.com/watch?v=ZTh94jraYpk

namensmijnhond | 17-11-14 | 19:10

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 18:47

En voor de Christenen waren er de Romeinen en daarvoor de Egyptenaren, de Israelieten, de Filistijnen, de Cananaanieten
Point being?

CumGranoSalis | 17-11-14 | 19:09

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:16
Vergeet niet dat er dankzij de Goetmenschen uit het Nederlands verzet en de communisten überhaupt nog joden zijn. Zonder hen was de Endlösung misschien wel volledig gelukt.

Beetje respect van jou kant richting degenen die destijds lieten het leven zou op zijn plaats zijn.

Bakito | 17-11-14 | 19:09

Ben ik de enige die altijd maar 7 letters heeft met Scrabble?

FrankieHapsberger | 17-11-14 | 19:00

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:40
Niet te geloven :-(

undead | 17-11-14 | 19:00

inmiddels hebben de zwarte pietenhaters ook de handen vol aan het verspreiden van verhalen dat vooral joden slavenhouders waren in suriname. nog even in de protocollen van zion liggen bij de arbeiderspers in de etalage

minimá-armezusvan.. | 17-11-14 | 18:50

alwayslearning | 17-11-14 | 18:42

Nee het hele Midden-Oosten was vooral heidens met hier en daar een flinke toef christendom en wat minder, het Jodendom. En dat van die kruistochten is elke keer weer een onzinnig punt. Dat was het antwoord op 500 (Vijfhonderd) jaar voortdurende islamterreur en expansiedrift.

Maar wat is je punt?

LeakyLeak | 17-11-14 | 18:47

LeakyLeak | 17-11-14 | 18:31
"Het gaat hier niet om nationaliteit."
Je hebt gelijk. Ik doelde op een voorbeeld van eenheid. Mensen zijn makkelijk tegen elkaar op te zetten, zelfs al is de indeling van groepen helemaal niet relevant (of niet meer). Ze gaan de indentiteit van zichzelf verwarren of in geval van IS zelfs opgeven voor die van de groep waarin ze meelopen. Ze verdedigen dan geen opvatting meer maar lopen achter een vlag of een leider aan.

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 18:47

De PvdA is er voornamelijk voor verantwoordelijk dat ze hier de (hopeloze en onoplosbare) middenoostenconflicten importeren. Als het enigszins kan geen aandacht geven. Laat ze elkaar daar maar met stenen bekogelen en erger.

J.Slavink | 17-11-14 | 18:47

hoeveel punten levert dat op dan, in de maximale setting.?

newray | 17-11-14 | 18:46

LeakyLeak
Dus de Joden woonden eerder in Mekka dan de moslims ( 9e eeuw na Christus) ? No shit sherlock u bent een gestudeerd mens Maar misschien inderdaad een eye opener voor sommige van onze jonge lezertjes, Het hele middenoosten was eerst christelijk. Romeinen enzo echt waar en toen de mosims en toen de kruistochten. Echt heel erg die kruistochten zomaar proberen om moslims te verjagen. En nu pyjamaatjes aan en lekker slapen. Morgen weer een spannen verhaal over de grote wereld

alwayslearning | 17-11-14 | 18:42

@undead | 17-11-14 | 18:27
Wat is je punt?

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:40

Wetten tegen antisemitisme is eigenlijk ook een beetje ouderwetsch. Het zou vervangen moeten worden met iets universelers, dat voor mensen in het algemeen geldt. Zelfs dus voor die moslimjongeren zelf. Alleen kunnen ze die manier van kijken waarschijnlijk niet voorelkaar krijgen. Dan moeten ze namelijk zichzelf los zien van een kunstmatige groep ubermenschen. En zich afvragen waar die indeling vandaan komt. Jaaaaaa, da's niet leuk he.

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 18:38

undead | 17-11-14 | 18:31

Ok. Lol... :-) Of is dat nu weer stigmatiserend voor lieden (m/v) die anale seks wel de voorkeur geven?

LeakyLeak | 17-11-14 | 18:34

Daarbij vind ik de IDF een toonbeeld van bescherming burgerbevolking in tegenstelling tot die uitgeklede sneue bende van NL die hoofdzakelijk ergens in het buitenland zielige negers moet "beschermen" met een "booskijkmandaat" in het uiterste geval rubberen kogels en schoenen van de Lidl. IDF heerst. Ik heb 14 maanden NL "gediend" in uniform en het leger ligt me na aan het hart. Je moet als land een leger hebben. Helaas voor de policor zweefdenkers kun je de wereld niet met regels en argumentatie veranderen. Af en toe moet je een vuist maken en een klap uitdelen aan de andere op instinct reagerende naakte apen. Zonder dat lopen ze over je heen en dat is exact wat er in NL aan het gebeuren is. Men loopt massaal over ons heen. Waarom? Omdat ze hier te bang zijn om eens met hun klauw op de tafel te meppen. Neem dat het IDF, die laten niet met zich sollen en hakken erop als dat moet volgens hen. Wat de rest van de wereld daarvan vind? Fak them. En gelijk hebben ze. Zij beschermen hun land, hun grond, hun leven, hun kinderen, hun burgers, hun toekomst. NL gooit het allemaal in de uitverkoop.

Beaulefermier | 17-11-14 | 18:34

Maar Spartacus, heb jij je lekkere Duitse Wiedergutmachungsschitzel wel helemaal opgegeten?

eerstneukendanpraten | 17-11-14 | 18:32

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 18:28

Het gaat hier niet om nationaliteit. Joden heb je in bijna elk land ter wereld (Ze woonden zelfs eerder in Mekka dan de moslims. Alleen nu dan niet meer...) en huidskleur. Het gaat hier om een bevolkingsgroep die systematisch bedreigt en vervolgt is

LeakyLeak | 17-11-14 | 18:31

LeakyLeak | 17-11-14 | 18:26
Leuk die vuist in een ster , gatverdamme propaganda voor anale sex.

undead | 17-11-14 | 18:31

Joden die de lul zijn, daar stel ik me iets heel anders bij voor...

eerstneukendanpraten | 17-11-14 | 18:31

Ja, leuk hoor. Een Solidariteitsdavidster.
Nog meer 'weg met ons'.

koeberg | 17-11-14 | 18:31

Waarom gaat het in de Nederlandse media alleen maar over joden, moslims, homo's, Marokkanen, turken enz. Er gaat geen dag voorbij zonden dat deze groepen de aandacht opeisen.

toetanchamon | 17-11-14 | 18:31

-weggejorist-

lightspeed | 17-11-14 | 18:30

Prima idee, alleen koop ik dan wel één van die vele IDF T-shirts die je op het interwebs kan bestellen.

Bigi Bana Boy | 17-11-14 | 18:29

Hoe belangrijker je je eigen nationaliteit ziet, hoe harder je tegen andere gaat lopen bleren en het onderscheid benadrukt. Wij en hunnie. Mag ook een voetbalclub zijn of een random indeling. En daaaaar gaan we weer...

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 18:28

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:20
Ja hoor u bent die intellectueel die kritiek op Israël ook ziet als een positieve bijdrage.......

undead | 17-11-14 | 18:27

De helft van de moslimjongeren is antisemitisch? Daar geloof ik helemaal niks van. Ik gok eerder op een procentje of 95%

buurvanurk | 17-11-14 | 18:26

Is en blijft vrij zorgelijk dat antisemitisme in een adem genoemd kan worden met de Islam. Ben me zelf de tyfus geschrokken van musselmannen in mij omgeving die, zonder uitzondering, rabbiaat atisemitisch zijn. Vraag je naar het hoe en waarom dan doen verschillende dooddoeners verwoede pogingen elkaar naar de troon te steken. En dan te bedenken dat er meer dan een miljard van rondlopen...

Coyote | 17-11-14 | 18:24

Dat Arabieren antisemieten en antijoods is al lang niet bekend, desalntemin hebben enkele islmatische staten diplomatische betrekkingen met Israel

restman | 17-11-14 | 18:24

Ook gezellig,het 4- en 5 mei Anti-discriminatiecomité uit Enkhuizen organiseerde gister de multiculti kookworkshop ’Wat de boer niet kent...'
Alleen de joden ontbraken die zaten wsl in de koek.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/enkhuizen-westfriesland/article27229706.ece/Gezelligheid-kent-geen-nationaliteit-tijdens-multicul-t-i-kookworkshop-in-Enkhuizen?lref=r_regionaal

Jan Leul | 17-11-14 | 18:23

Geert Linkers | 17-11-14 | 18:09
Klopt ... Israel verdient de steun van elk beschaafd land.
Helaas hoort Nederland niet tot die categorie.
James Lastig | 17-11-14 | 18:10

Misschien is Mark Rutte wel voor Israël, alleen durft hij dat niet hardop te zeggen omdat er helaas veel Timmermansen zijn in de politiek die het geweld van Israël onaanvaardbaar vinden.

JA ONAANVAARDBAAR?!?!?!?!?!?
ISRAEL?

Dat land investeert gigantisch in technologie om hun raketten doelgerichter te laten zijn tegen Hamas zodat ander leed kan worden voorkomen.
+Palestijnse gewonden worden uitermate keurig behandeld in Israëlische ziekenhuizen.

InhoudsReaguurder | 17-11-14 | 18:21

Wat lul je nu weer,NL is een trouwe bondgenoot van Israël.

undead | 17-11-14 | 18:20

"De misselijke verdraaiing van feiten tijdens gewapende conflicten waarbij Israel betrokken is, is inmiddels Nederlands cultuurgoed geworden en cultiveert jodenhaat."

Zo kun je dat inderdaad wel stellen. Ik heb nog nooit een antizionist ontdekt die iets meer van het conflict afwist dan een oppervlakkig fabeltje in de trant van "de Palestijnen woonden in het land, toen pakte Israel het af, en nu willen ze het niet teruggeven!"

Het zijn altijd de pro-Israel mensen die met feitenkennis en redelijke argumenten komen, terwijl de antizionisten ofwel de bereidheid ofwel de intelligentie missen om deze argumenten te begrijpen. Meestal allebei. Blijkbaar geeft blinde, bloeddorstige Israelhaat een heerlijk gevoel in de linkse onderbuik.

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:20

gvd dat gezeik over joden, moslims, christenen, roodharigen, negers, zwarte pieten, lekker boeiend. Iedereen heeft tenen. Kweek gvd eens een DIK vel stelletje watjes.

Beaulefermier | 17-11-14 | 18:18

-weggejorist-

polletjepiekhaar | 17-11-14 | 18:16

Ik begin er niet aan als echte Feyenoorder.

polletjepiekhaar | 17-11-14 | 18:16

Linkse mensen verdringen zich altijd voor de microfoon om te verklaren dat ze, hoewel ze het niet met moslimjongeren eens zijn, wel heel erg veel "begrip" hebben voor hun woede over het Israelische beleid. Dat is namelijk een acceptabel excuus voor antisemitisme in linkse kringen.

Wat zou het mooi zijn als we deze twee kankergezwellen, policor links en de radicale islam, op de één of andere manier konden wegsnijden uit onze samenleving, die we inmiddels wel terminaal ziek mogen noemen.

Ik heb geen sympathie voor het christendom, maar voor christenen als deze mensen kan ik niets dan respect opbrengen.

Russells Teapot | 17-11-14 | 18:16

Men heeft het m.b.t. WOII altijd over die joden, dit, dat.

Maar de Duitsers, dat waren ook geen lieverdjes!

Cummie de Swappert | 17-11-14 | 18:13

Geert Linkers | 17-11-14 | 18:09
Klopt ... Israel verdient de steun van elk beschaafd land.
Helaas hoort Nederland niet tot die categorie.

James Lastig | 17-11-14 | 18:10

Ah! Het is Spartacus weer die denkt dat er in het Midden-Oosten conflict ook partijen zijn die steun verdienen.

Geert Linkers | 17-11-14 | 18:09

Met een beetje geluk kan ik volgend jaar helpen in een Kibbutz. Waarschijnlijk is dat een verrijkende ervaring. Die haatvolle moslimjongeren kennen waarschijnlijk amper joden. Zoveel zijn er niet eens in Nederland!

purperenpaard | 17-11-14 | 18:07

Joden en homo's kunnen niet meer normaal over straat.

Maar gelukkig heeft policor links genoeg lichtgetint stemvee dat van uw geld van 'grazige weiden' wordt voorzien.

En u stemt straks ook weer policor links want anders bent u een racist.

James Lastig | 17-11-14 | 18:07

Stuur het t-shirt "Ik ben een Jood" maar toe.

namensmijnhond | 17-11-14 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken