Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwarte Piet? Schaf pedoverheerlijkende Sint af!

sinterklaasispedo.jpgDie discussie over Zwarte Piet is kinderspel, vergeleken bij de feiten die iedereen negeert. Ha, kinderspel. Ironisch. Want wat iedereen ziet maar iedereen ontkent, op een kleine minderheid na, is dat Sinterklaas natuurlijk gewoon een karikatuur is van een pedofiel. Katholiek, deelt gratis cadeautjes uit en eist dat kinderen op zijn schoot komen zitten. Waar Zwarte Piet onze kinderen er aan went om donkere mensen te zien als slaafse, domme knechten die gedomineerd kunnen worden, maakt Sinterklaas onze kinderen extreem makkelijk beïnvloedbaar voor pedofielen. Pedofielen maken daar ook gebruik van. Wij als volwassenen staan er boven, maar kinderen leggen die link onbewust altijd. Robert Mikelsons zou lang niet zoveel succes hebben gehad in een land zonder Sinterklaas. Als je kunt beargumenteren dat Zwarte Piet een racistisch karakter is, kun je ook redeneren dat Sinterklaas een pedoverheerlijkend karakter is. En dus afgeschaft dient te worden. Hier willen wij onze kinderen niet aan 'bloot' stellen. Waarom moet Zwarte Piet een neger zijn, als hij ook al kleuren van de regenboog kan hebben? En waarom moet Sinterklaas een kindgeile man zijn, als het ook gewoon een vrouw kan zijn? Dat is waarom wij als GeenStijl zijnde tijdens de intocht rond zullen lopen met shirts met de tekst 'SINT = PEDO'. Sowieso. Wat is Piet in het Spaans, het thuisland van die zwarte? Pedro. Nou. Haal er een 'r' van af for no reason whatsoever en meer hoeven we u toch niet uit te leggen? Wij spraken kinderboekenschrijver Sjoerd Kuyper over hoe Sinterklaas ook in 2014 weer wordt afgebeeld in het Sinterklaasjournaal. Het interview staat in de Lees Verder. Hij was furieus. Sinterklaas wil het dit jaar weer 'ouderwets gezellig' maken, maar het is de vraag of dat lukt. De eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal eindigde omineus: Sinterklaas beloofde nog steeds cadeautjes aan kinderen, als ze in ruil daarvoor hun stoute jongenskonten tegen zijn lichaam aanschurken. "Dat ze dát nog durven in deze tijd", zegt een furieuze Sjoerd Kuyper, kinderboekenschrijver en fervent tegenstander van de pedofiele weergave van Sinterklaas. Hij vind de uitzending "gruwelijk" en zelfs "zum Kotzen". Wat maakt u zo boos? "Echt een heel ranzig persoon belooft snoep en cadeautjes aan onze kinderen! Dit kan toch niet? Het is middeleeuws, zó'n karikatuur. Aiaia, dit had ik niet gedacht. Dat álle kinderen in Nederland dit moeten zien, ook de slachtoffers van pedoseksueel misbruik, blêh. Om te kotsen, echt." Naar het Sinterklaasjournaal werd halsreikend uitgekeken, vanwege de zwartepietendiscussie. Welk kant kiezen de makers volgens u? "Als je deze eerste aflevering bekijkt, dan kiezen ze volkomen de kant van het traditionele Sinterklaasfeest. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze zo onfatsoenlijk zijn. Misschien komt er nog een twist. De Pieten hebben gaatjes geboord in de wand van de boot. Misschien dat Sinterklaas verdrinkt als de pakjesboot zinkt. Ik hoop het van harte. Tot nog toe vind ik het heel vervelend." In uw nieuwe boek 'De vrienden van Sinterklaas' heeft u Sinterklaas helemaal afgeschaft. Hij is vervangen door een jonge vrouw die voor de klas staat en met haar vele gekleurde 'leerlingen' strijdbare veganistische cupcakes uitdeelt aan onze kinderen. Schreef u een politiek correct boek? "Ik weet niet wat politiek correct is in deze discussie. Maar ik ben ongelooflijk vóór het afschaffen van Sinterklaas, omdat het echt een belachelijke karikatuur is. Het moet gewoon afgelopen zijn met Sinterklaas als pedoseksuele man. Als ik daar een positieve bijdrage aan kan leveren, graag." Berooft u kinderen niet van een mooi verhaal, door de Sint te vervangen door een juffrouw van een basisschool? "Nee hoor. Wat ontneem ik ze dan? Het principe blijft hetzelfde. Voor mij was dát altijd de romantiek: de fatsoenlijke, maatschappelijk breed geaccepteerde persoon die met iets goeds voor ons uit Spanje komt. Wat maakt het uit door hoe deze persoon vormgegeven wordt, zolang het maar een vrolijke persoon is?" Een totaal afscheid van de Sint, pedo of niet, is dat niet jammer? "In mijn boek noemen de leerlingen de juffrouw af en toe nog Sint, maar dat komt door haar heiligheid als brenger van goeds. Ik gebruik liever het woord 'ontwikkelingshelper', ja. Dat is een statement." Op het Sinterklaasjournaal zien kinderen toch de ouderwetse Sinterklaas. Wat zou u tegen deze jonge kijkers willen zeggen? "Mag ik Bob Dylan citeren? How many ears must one man have before he can hear people crying. Hoeveel oren moeten ze aan één mens plakken voordat ze eindelijk anderen horen huilen?"

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

henk janssen | 13-11-14 | 18:52

Stop met dat gezeik over die sint shit,ik wil geen veertig collums over dit gedoe,waar haal je de tijd vandaan?
Het word steeds gekker.
Stop

tussendoortje9699 | 13-11-14 | 14:52

Al weer door velen vergeten: Ook Sint is multi-culti incorrect. Vorig jaar nog werd op de A'damse intocht het kruis vervangen door 3 A'damse kruisjes. Die kruisjes kwamen ook voor in de ANWB gids.

Zoals bekend, is een kruis verbonden met het Christendom en daarmede mogelijk een belediging voor 1,6 miljoen gelovigen van een andere religie/ideologie.

HdK | 13-11-14 | 13:55

Wat een sukkel is die vent. Hij is nog dommer dan de Zeurpieten.

kortebroek | 13-11-14 | 13:50

Als we Sinterklaas verbieden, dan ook de Kerstmandat is de broer van Sinterklaas. En natuurlijk al die zgn goden en profeten.

Rest In Privacy | 13-11-14 | 11:15

@Mebert | 12-11-14 | 23:08
Dat van die goedkoopste arbeidskrachten gaat ze vanzelf geld kosten hoor. Gebeurde in het verleden ook.
Goedkope arbeidskrachten ( zeg maar even < VMBO niveau) snappen namelijk de definitie en noodzakelijke handelingen niet als je ze in een filiaal verteld " ik ruik daar achter een enorm sterke schroeilucht".
Dat de tent de volgende dag affikt schijnen ze achteraf ook niet te kunnen koppelen, of wel, maar dan houden ze wijselijk hun mond.
Met dat niveau personeel ga je vanzelf de afgrond in..

Deus Absurdia | 13-11-14 | 10:29

Ik weet niet wat het is met die Sinterklaasdiscussie..
Ik weet wel wat het niet is. Het is niet de bedoeling.
- Herman Finkers.
.
En met dat citaat is eigenlijk alles wel gezegd.

Deus Absurdia | 13-11-14 | 10:21

Sinterklaas een pedo en Piet discrimineert. Het nederlandse volk is superslecht. Heb ik één vraagje, Wat doe je hier? Rot op als het je hier niet bevalt!

MoonBeebe | 13-11-14 | 09:37

Niet alleen Sint, of Piet maar vooral de combinatie: vieze oude bisschop valt op negerjongetjes. Soort zwarte kindslaafjes. Seksslaafjes. Het duo is dus gewoon pervers.

Halbarad | 13-11-14 | 09:31

Red het kind van de schoot van sinterklaas!!!

Zeg Ho Ho Ho tegen de kerstman!!!!

RoBD=Skullfucker | 13-11-14 | 09:09

Als het verhaal van de schoorsteen klopt, dan zou Zwarte Piet er eigenlijk zo moeten uitzien...
.
www.youtube.com/watch?v=2AkP2q2MZ-g
.
(Vrouw door brandweer bevrijd uit schoorsteen)

Ultimate Master G | 13-11-14 | 08:19

alternatief op sinter klaas: Samsom en zijn PvdA knechten.
Knechten pakken je geld af en Samson geeft het weg aan het buitenland en bijstandstrekkers.

harde waarheid | 13-11-14 | 07:46

*t weggummen doet*

Pikkestrijder | 13-11-14 | 06:56

Als deze pedo verboten wordt, wordt die kleuterneukende haatbaard dan ook verboten? Vast niet, iets koeltoer. O, wacht.

Pikkestrijder | 13-11-14 | 06:55

Dik maken erover kan ik niet. Ga gewoon mijn eigen gang. Voor de volledigheid: fuck die halve gare die Gario heet en daar ogenschijnlijk garen mee weet te spinnen. Het zal me m'n reet roesten en uiteindelijk voor hem een verloren zaak zijn.

Rest In Privacy | 13-11-14 | 02:08

Sinterklaas = Hitler

De Anaalprofeet | 13-11-14 | 02:04

De antwoorden van Gario op vragen van PowNews:
vraag 1) antwoord: ................
vraag 2) antwoord: .................
Enz.
Daar hebben we een gezegde voor: met een mond vol tanden staan.
Of: te dom om te antwoorden.
Wat een sukkel.

Jan Dribbel | 13-11-14 | 02:03

'Grappig'is dat we nu en de komende jaren gaan zien dat het 'schuldgevoel'van sommigen, opgewekt door het leedgevoel van enkelen een verbeelding zal veranderen voor iedereen, 100%, te bizar, 'democratie' valt weg bij de opborrelende gevoelens van verder totaal irrelevante minigroepjes in deze samenleving.
Zo werkt de mens, blijkbaar we zijn hier gekomen omdat we de nerd niet wilden uitroeien, ergens hielden we van dat intellect, het bood verandering als optie... en we zitten op de komeet.. en datzelfde gevoel.. meer is het niet, een GEVOEL... zorgt ervoor dat nu de debiele jankhalfbloed een mening heeft over een kinderfeestje.. hahaha, this is how we roll.. te triest ergens.
Wederom verandering, maar enige echte wetenschappelijke, dus werkelijk belangrijke, vooruitgang dankzij de (semi-)hypergemigmenteerden is vooralsnog onmerkbaar.
Soit.

Dibe | 13-11-14 | 01:38

-weggejorist-

G-Klasse | 13-11-14 | 01:34

Iemand fapte vroegah heel hard thuis of ze juf. Vrij hard als ik hem zo lees. Zullen heel wat tissue's doorheen gegaan zijn. Oh en heeft klein pikkie complex en pedo kenmerken. In alles pedo zien is wel een kenmerk van een pedo. Link zelf nooit gelegd als kind. Zal wel aan mij liggen. Ook aan slavernij nooit een link gelegd. Dat komt pas later op school dat je dat leert. Kan trouwens een 'echte slaaf', iemand die het meegemaakt heeft even ze vinger opsteken. Dan wil ik luisteren. Deze prutsers ben ik doof voor, janken om iets wat je niet kent.

Vageling | 13-11-14 | 00:42

Slim van dat corrupte zooitje in Den Haag. Het plebs mag praten over Zwarte Piet en Sint Nicolaas. Zo hebben ze niet in de gaten dat ze besodemieterd worden met belastingverhogingen, nabetalingen aan Brussel enzovoorts.

Piet van den Hoek | 13-11-14 | 00:00

Het stond natuurlijk wel in de betrouwbare Trouw. Het beste linkse multikul blaadje van Nederland.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 23:32

Die Sjoerd Kuyper bestaat echt!? Ik dacht dat het interview verzonnen was.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 23:31

@Bakito | 12-11-14 | 21:33
hahah die is goed!
Ik zou je moeten plussen maar ik ben helaas een meeloper.

wakkere_nederlander | 12-11-14 | 23:24

Sint-Nicolaas is de beschermheilige van apothekers, prostituees, boogschutters, kinderen, ongehuwde vrouwen, kooplieden, studenten, geliefden, slagers, dieven, moordenaars, piraten et cetera en schutspatroon van de zeelieden. Beschermheilige van Amsterdam.

ristretto | 12-11-14 | 23:17

Sint Nicolaas lijkt mij, net als Sint Maarten, een vertelling, gzien vanuit de katholieke (Romeinse) regering, naar de miljoenen katholieke onderdanen over hoe die Romeinse regering kijkt naar het leven. Voor wie zaait en oogst is het een fabel. Wel leuk om de tijd aan te geven, maar meer ook niet. Er moet gezaaid worden, anders is er geen eten.
Kijk, zo een kerk heeft behoefte aan Heiligen. Hoe meer hoe beter. En St. Nicolaus is een van de Heiligen. Raar maar waar, denk ik.

AntiSoof | 12-11-14 | 23:10

doskabouter | 12-11-14 | 22:58
De familie Blokker heeft zijn centen veilig opgeborgen in Zwitserland. Er is niets mis met ondernemen, maar een bedrijf volledig laten draaien op de goedkoopste arbeidskrachten die je maar kunt vinden is wat anders.

Mebert | 12-11-14 | 23:08

Dag Pareltje,

Ik beloof plechtig dat ik geen raketten op het zuiden zal afvuren. Zonde van de moeite overigens.
Helaas blijven we ons het recht voorbehouden om vooral de poen van een ander te verbranden. Daar zijn we goed in. Van de miljarden die in de Bijlmer zijn gepompt had de rest van Amsterdam allemaal een grachtenpand kunnen bouwen. Halina Reijn wordt de nieuwe koningin. De enige die we er uitflikkeren is PeterBreedveld. Dat is geen Amsterdammer. Hij moet maar naar het oosten of zo. We hebben regenboogpieten en het monument op de dam mag weer gewoon beslapen worden. We pikken het Stadhuis weer terug van de oranjes. De wallen worden weer rood verlicht en zijn altijd open.

ristretto | 12-11-14 | 23:07

@Oeloeboeloe | 12-11-14 | 21:34
Sinterklaas een een manipulatie opvoedprogramma om kinderen al op jongen leeftijd angst in te boezemen en dreigen met lijfstraffen en uitsluiting (cadeaus). Als dit goed gaat tijdens de opvoeding zullen ze op latere leeftijd het sprookje van de belastingdienst ook geloven. Dat belastinggeld heel goed is voor de samenleving.

"Het feest moest gebruikt worden om kinderen gehoorzaamheid en ijver bij te brengen. Sinterklaas werd een onderdeel van de opvoeding en het feest kreeg een plaats in het onderwijs en het gezin."
nl.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

toetanchamon | 12-11-14 | 23:04

Moehahaha!
Ik zag Quinsi Gario net even een vogelaartje bij Pownews doen. Wat een ontzettende sukkel is het toch.

GeinPonempie | 12-11-14 | 23:03

Nou... schop de Kerstman dan ook maar gelijk het land uit.
Dan ook geen onverdoofde slachtingen meer, geen kleuterbruiloften, geen kwakoefestival, geen paashaas, geen suikerfeest, geen carnaval en ik wil ook geen kudtkinderen meer aan de deur vanwege Halloween en St.Maarten.
En als we dan toch aan het opruimen zijn, laat alle criminele en uitkeringtrekkende nietNederlanders die het hier niet naar hun zin hebben en ons maar racisten vinden, vertrekken naar een betere bestemming.
Zwaait vriendelijk.

Schietmijmaarlek | 12-11-14 | 23:01

"de fatsoenlijke, maatschappelijk breed geaccepteerde persoon die met iets goeds voor ons uit Spanje komt" Waarom een persoon uit Spanje en niet uit bijvoorbeeld Marokko?

Oh nee, Marokko en dan met iets goeds voor ons komen, is net iets te ongeloofwaardig.

Barani517 | 12-11-14 | 23:01

Grote stamper | 12-11-14 | 22:57

PVDA mensen hebben geen eigen normen en waarden. Die nemen ze over van potentieel stemvee.

doskabouter | 12-11-14 | 22:59

Mebert | 12-11-14 | 22:52

Goh dat is hetzelfde bedrijf dat Nederlanders er uit trapt om Polen aan te nemen die voor de helft werken. Magazijnwerk wel te verstaan. Natuurlijk via de welbekende uitzendtruc. Men heeft schijt aan. En dan nu zwarte piet vervangen door een blank kind met een soort pindakaas op zijn gezicht.

doskabouter | 12-11-14 | 22:58

Ik hoor net dat Van der Laan een demonstratie tegen zwarte piet toestaat in Amsterdam. "Als ze maar rekening houden met de kindertjes" is het commentaar van Van der Laan erbij....
Godverdomme Van der Laan ga nou eens eindelijk ballen tonen en geef aan dat een demonstratie die tegen onze culturele normen en waarden indruist niet welkom is. Niet op 5 december, niet in Amsterdam, niet in Nederland, nooit niet!

Rest In Privacy | 12-11-14 | 22:57

Eurotokkie | 12-11-14 | 22:02

Geloof jij het CBS ook altijd?

doskabouter | 12-11-14 | 22:55

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 22:47
Zowel Bart Smit als Intertoys zijn onderdeel van de Blokker Holding..... en dan wordt het boycotten wel heel moeilijk.

Mebert | 12-11-14 | 22:52

ristretto 22:42
Nee toch? Zo doet ie altijd.
Toch knap van hem om als trol elke keer weer negatief uit te pakken met die onzin.
Daarom is het ook een echte trol, elk mens heeft af en toe een normale opmerking, ook al ben je niet bijster slim, hij niet.

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:49

@ristretto | 12-11-14 | 22:40

De vrijstaat begrijpt dat ze dan ook geen geld meer krijgen om de spilzucht, corruptie, en incompetentie van het bestuur mee op te vangen? Ze hadden die stad beter Artikeltwaalfstatus kunnen noemen.
.
Daarnaast zou ik graag zwart op wit willen hebben dat jullie geen raketten op ons land gaan afschieten.

Parel van het Zuiden | 12-11-14 | 22:47

Zie hier het trieste resultaat van de rubbere benen der Nederlandse bedrijven:

intertoys-media-nl.r.worldssl.net/Imag...
doskabouter | 12-11-14 | 22:02

precies.. Sint koopt dit jaar NIETS bij Intertoys

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 22:47

ristretto | 12-11-14 | 22:42
Bakito was weggejorist en opgerot en Piet mag blijven.
Hij zal zich wel gediscrimineerd voelen.

Mebert | 12-11-14 | 22:46

Het ergste is wel dat klatergoudkerst gewoon doorgang vindt, schaf dat eens af, religie verziekt de wereld, weg ermee.

Dibe | 12-11-14 | 22:46

Maar laat mensen op hun 18e, als ze volwassen zijn, zelf kiezen of ze in een sprookjesfiguur willen geloven of niet. Stop indoctrinatie van weerloze kinderen.
Bakito | 12-11-14 | 21:33

zeg dat maar is tegen een SGP er .. keert die je gelijk de andere wang toe.
(of tegen een moslim, dan ben je je wang wellicht kwijt)

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 22:45

Ik waarschuw de mensheid, alsjeblieft, mijn gevoel is heel slecht.
Doe wat aan het moslimextremisme.

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:45

Overigens is Bakito helemaal los. Van de werkelijkheid. Helemaal loesoe.

ristretto | 12-11-14 | 22:42

Wat gaat de Nederlandse regering doen met die teruggekeerde Jihadstrijders?
Ze snappen toch zeker wel dat 1 "verkeerde" opmerking tot moord kan leiden?
Sterker nog, ook zonder woorden zijn ze een gevaar voor de samenleving.
Doe wat!!!

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:42

Autist:22:29: Zijn de kolenmijnen alweer open bij jullie? Dan hebben ze pieten genoeg op voorraad.

Archy Bunker | 12-11-14 | 22:41

Ik denk dat er niets anders meer op zit dan de vrijstaat Amsterdam uit te roepen met andere regels, wetten, normen en waarden dan de rest van het land. Onze beschermheilige is St-Nicolaas.

ristretto | 12-11-14 | 22:40

Wat is er mis mee als een hulpje een Afrikaan/Neger is? Bekijk de geschiedenis en je ziet dat negers altijd al slaven en knechtjes van andere volkeren zijn geweest.

Trekvogel12 | 12-11-14 | 22:40

gekleurde Pieten hebben een verschrikkelijke ziekte, sterkte.

Ko.Nein | 12-11-14 | 22:38

DE zwarte piet is voor de Nederlandse tolk in Irak.
Ook voor het nog steeds in aantal stijgende jihadstrijders waaronder de Turkse IS fans.
Wij ons maar druk maken over een kinderfeestje, snap dat dan, het is alle hens aan dek!!!

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:37

Die zak heeft ook nog schimmel tussen zijn benen.

Mebert | 12-11-14 | 22:36

Van der Laan kiest tegen Nederland. Net als de rest van het linkse gespuis. Ik mag hopen dat zij het eerst slachtoffer worden van hun eigen anti-Nederland beleid. We zullen zien.

Daarnaast: de meerderheid in ons land zou beslissen hoe het gaat. Dat heet democratie. Triest voorbeeld dit, om te zien dat de democratie hier al lang dood is.

Pastor Sippenhaft | 12-11-14 | 22:34

Sjoerd Kuyper heeft een gore geest. En dat schrijft kinderboeken?
En waarom is het verkeerd dat Piet zwart is? Mensen zijn niet blauw of oranje (op Dries Roolvink na dan) of geel. Ze zijn bruinig of tegen zwart aan. Bovendien allang geen bezienswaardigheid meer. Verder is Piet al sinds tientallen jaren geëvolueerd tot de slimme handlanger van de steeds senieler wordende Sint. Zoals Herman Pleij gisteren in "Pauw" opmerkte: Sint wordt over niet al te lange tijd door een Piet in een rolstoel rondgereden; hij is ten slotte al eeuwen oud. En krijgen we dan opstandige meutes omdat de blanke bejaarde belachelijk gemaakt wordt?

Synecdoche | 12-11-14 | 22:34

Scheepskameel | 12-11-14 | 22:26

Ja dat zien ik wel aankomen ja, gelukkig kunnen we altijd nog Sinterklaas in Suriname of Curacao gaan vieren, of Belgie.

want hier is het policor zeikerige minderheden pleasen ten koste van je eigenheid helaas schijnbaar de bedoeling.

nikkipikki | 12-11-14 | 22:32

ZZP'er, daar zit ZP van Zwarte Piet in. Laten we het daar eens over hebben!

Uriël Fack | 12-11-14 | 22:31

Grappig dat het alleen zowat in 020-gaza is..
Hier in het zuiden (Limburg) blijft alles gewoon zwart.

Autist | 12-11-14 | 22:29

Parel van het Zuiden | 12-11-14 | 22:23
Mijn zoon heeft nog snel het sinterklaas boek van Herman Finkers gekregen, voordat die linksgekkies en andere gekwetsen aan boekverbrandingen gaan doen.

nikkipikki | 12-11-14 | 22:28

Ergo, dit jaar wordt de zwarte piet door links nederland om zeep geholpen..

Scheepskameel | 12-11-14 | 22:27

Word er zo woest over dat elke religie mag discrimineren tot aan de dood toen en zo n onschuldig pietje de boeman is.
Dat was vroeger zo, toen kreeg je met de roe.

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:27

Van der Laan op nieuwsuur: de oplossing is door het anti pieten committee en de NTR samen gekozen...

Ter Beke: maar de pieten in sinterklaasjournaal zijn toch zwart?

Van der Laan: wacht u maar af.....

Scheepskameel | 12-11-14 | 22:26

Ghehehehe. Laatst nog wat setjes van die uit het assortiment gehaalde sinterklaas playmobiel en dergelijke op de kop getikt. Spotgoedkoop. Stoomboten, poppetjes (oh ja, ook Pietjes), paarden, the works.. Deze Sinterklaas gaat flink uitpakken op 5 december.
.
Weet u trouwens wat mijn zoontje van één deed toen we van de week voor de eerste keer door z'n nieuwe Sinterklaas prentenboek bladerden. Hij gaf ineens het plaatje van zwarte piet een kusje. Nou probeert hij dat ook bij de kater des huizes, maar toch.

Parel van het Zuiden | 12-11-14 | 22:23

Eurotokkie
Ja.. zolang met dit ruggegraatloze bestuur het nog is toegestaan dat een 'brutale' blanke de prachtige, dankbare rol van zwarte piet speelt (deed ik vroeger ook). Straks is de 'oplossing' nog dat alleen negers zwarte piet mogen spelen tegen een riante betaling (om elke schijn van slavenarbeid tegen te gaan). Daar zal subsidieslurper Quincy ook wel oren naar hebben.... o nee dan moet ie echt werken! Vervolgens houdt de Sint vanzelf op te bestaan vanwege bedrijfseconomisch te hoge kosten.

James Waspik | 12-11-14 | 22:20

Cuyahoga 22:10
Rtl zoekt nog wat oplichters. Je liegt aannemelijk. Vooral dat refereren aan de spitsvondigheid, geniaal, sommigen zullen dat bestempelen als eigen ervaring.
Je kan ook nog typen en praten, kvoorzie een gouden toekomst.
Serieus? rot met je flauwe kudtgrapjes, eikel!

Terpen-tijn | 12-11-14 | 22:18

Hou. Een. Sop.

PisFinger | 12-11-14 | 22:16

-weggejorist-

Gaudeamus Igitur | 12-11-14 | 22:15

Het zou mooi zijn als zwarte piet afgeschaft word.
Hebben we eindelijk weer eens een roomblank feestje waar we leuke grappen kunnen vertellen over parasiterende negerts.

miko | 12-11-14 | 22:13

Bakito | 12-11-14 | 21:49

Niks in je schoen gehad of zo ?

Real Dutch Meat | 12-11-14 | 22:12

Terpen-tijn
Altijd toch weer grappig.

metdedag | 12-11-14 | 22:12

Ik heb net even een seance met mijn overleden oma gehad over deze kwestie, en zij zei:
"Sjoerd Kuyper is een goeie vent alleen hij moest carbid lusten"
Haha, die oma toch, 92 jaar is ze geworden, maar nog altijd even spitsvondig.

Cuyahoga | 12-11-14 | 22:10

Ik wilde net gaan headdesken toen ik zag wie dit schreef.
En zuchtte van opluchting.
't Is kwit maar.

Bert M. | 12-11-14 | 22:10

En die vreselijke Sjoerd K. die zit me daar ook met zonne dikke zich op te winden over het sesamstraat journaal achterlijke mafkees. Omdat hij zelf al had gedacht dat zijn vorm van kinder idoctrinatie bon-ton is en nu toch net een brug te vroeg, vieze hond.

nikkipikki | 12-11-14 | 22:08

@Professor Pipo | 12-11-14 | 21:54

Ervaring leert dat het de VARA plus minus 3 jaar kost om zoiets voldoende momentum te geven. Een kwestie van voldoende zeikstralen juist programmeren en onevenredig veel aandacht te geven.
.
Neem de aandacht voor die Zwarte Pieters. Op z'n minst 10 maal de aandacht voor Ukraine, alwaar we via EU en NAVO een stevige oorlog met Rusland, een nucleaire mogenheid, riskeren.
.
Och hemel, wat zou Nederland opknappen als de NPO, en de VARA in het bijzonder, volledig worden opgedoekt.

Parel van het Zuiden | 12-11-14 | 22:07

James Waspik | 12-11-14 | 22:04
We weten dat onder het zwartepiet masker een blank iemand zit , dit is wel een opluchting.

Eurotokkie | 12-11-14 | 22:07

Weg met die zwarten, maar dan ook allemaal. Dat is toch wat die linksen eigenlijk zeggen.

Henk de Vries2074 | 12-11-14 | 22:06

Goeiemiddag ik zal me daar blij zijn als het eindelijk 6 december is en alles achter de rug. Die socio-warriors hebben me nu al maanden over de zeik geholpen.
De slachtoffer negerts hand in hand met de snobistische gutmensch elite gadverdegadver.

Of zou dit gezei nu gewoon 356 dagen per jaar doorgaan net zolang tot er geen kind meer is die uberhaupt in Sinterklaas gelooft?

nikkipikki | 12-11-14 | 22:06

Ik ga voortaan telkens reageren op opmerkingen van Teeven en Opstelten dat iets pedofielen in de hand werkt, dat het sinterklaas feest dat ook doet.

BasBr | 12-11-14 | 22:05

Sinterklaasje kom maar binnen. Met je staf.

Call on the attacker | 12-11-14 | 22:05

Wat maakt het uit dat zwarte piet zwart is. zolang het maar een geliefd persoon is door onze kinderen. Vormgeving ofwel uiterlijke verschijning is volgens deze meneer immers geen enkel issue. Ja pas als het niet in hun 'brein' barstens vol cognitieve dissonantie past (brein ebola). Tegen zulke onevenwichtige, stigmatiserende landgenoten cq genieters is maar 1 recept... NEGERen en NIETS veranderen. En wat doet besturend, ruggegraatloos, dom Nederland?

James Waspik | 12-11-14 | 22:04

Ik heb besloten om al die shit over die ouwe lul en zijn negerhulpje niet meer te lezen. Die hele discussie gaat echt nergens over en kost alleen maar belastingcentjes.
Ben je het er niet mee eens dat wij dat feest vieren op ONZE manier ga dan lekker een paar weken op vakansie (wellicht ook van ONZE centjes )
En die Gario mogen ze van mij tijdens het sintsjoernaal opvoeren als de zeikpiet en tegen de muur zetten. Doodgooien met pepernoten gaat nog heel groot worden in Nederland.

hero_of_heaven | 12-11-14 | 22:03

doskabouter | 12-11-14 | 21:59
Eerst kijken hoeveel Sinterklaas uitgeeft dit jaar , dan weten we of het feest dood is.

Eurotokkie | 12-11-14 | 22:02

@eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 21:35
Trollen alsof z'n leven ervan af hangt.

carramba | 12-11-14 | 22:01

Sinterklaasfeest is dood. Doder als Michael Jackson. We hebben het laten gebeuren. Hou er over op.

doskabouter | 12-11-14 | 21:59

Professor Pipo | 12-11-14 | 21:54
Ja en de Kerstman is veel te dik en dit is een slecht voorbeeld voor kinderen , en tevens ook een dierenbeul met die rendieren voor zijn slee.

Eurotokkie | 12-11-14 | 21:59

NEE NEE NEE!!!
Niet nog eens, hou op, stop voordat de simpelen van geest en andere groen-linkse fractievoorzitters hier ook weer met gestrekt been ingaan!

Professor Pipo | 12-11-14 | 21:54

gare stapeldekker | 12-11-14 | 21:49
Vooral commercieel gezien is Sint meer dan welkom in Nederland , het gaat om miljoenen Euro's .

Eurotokkie | 12-11-14 | 21:54

Ja, ik weet niet hoor, maar Spanje wordt ook wel erg gedemoniseerd zo, als facilitator van pedo's en slaven. Dus graag een ander land. Of de maan ofzo.

God Zelf | 12-11-14 | 21:53

Nee, de Kerstman is een lekker kereltje.

Uw Verzekeringsadvis | 12-11-14 | 21:52

Zit wel wat in, de kleding van Sinterklaas is afgeleid van die van een katholieke bisschop, en die christenvandalen staan erom bekend van kleine kinderen te houden. Het begint al als ze pastoor zijn, die viespeuken.

AbleArcher13 | 12-11-14 | 21:51

1nfidel | 12-11-14 | 21:45
Ja goed , god bestaat ook niet , dus.

Eurotokkie | 12-11-14 | 21:51

Verder is het natuurlijk een gotspe dat het elke keer Sinterklaas is, nooit een keer Sinterjanwillem of Sintermarijke. Wie heeft ooit bepaald dat ene Nicolaas uit Turkije of Spanje onze Goedheiligman is? Bilderberg?

Met democratie heeft het Sinterklaasfeest in ieder geval niks te maken.

Bakito | 12-11-14 | 21:49

Maar Sinterklaas geeft er een hoop voor terug, kadootjes, snoep en meuk, economie boost. Dat doet een Normale pedo'ert niet.

gare stapeldekker | 12-11-14 | 21:49

Volgens de laatste berichten zijn er cadeautjes gevonden op het rotsblok in de ruimte dus sint bestaat echt.

Eurotokkie | 12-11-14 | 21:48

Wat mij betreft schaffen we het "sinterklazen" af. Dan bedoel ik vanzelfsprekend niet de goedheiligman en z'n feestje, maar het smijten van enorme sommen belastinggeld naar uitvreters en kletsmajoors.
.
Ben d'r klaar mee. Iedereen die niet netto bijdraagt of bijgedragen heeft mag wat mij betreft gewoon de snavel houden.

Parel van het Zuiden | 12-11-14 | 21:46

Quid, je vergeet het belangrijkste van Sinterklaas, hetgeen *iedereen* leert: Hij bestaat niet. Dus mensen halen de kinderen erbij, zeggen dat stereotypen worden opgelegd, maar vervolgens is de uiteindelijke boodschap van Sinterklaas aan de kinderen dat hij een leugen is. Wat is nu eigenlijk het probleem?

1nfidel | 12-11-14 | 21:45

Kwit zoekt uitvluchten, om geen kadootjes te moeten kopen.

modderator | 12-11-14 | 21:44

-weggejorist en opgerot-

madakantognie?! | 12-11-14 | 21:43

Dan kunnen we kindervriend Mohammed ook maar afschaffen.

Eurotokkie | 12-11-14 | 21:42

Elke pedofiel is weleens voor sinterklaas uitgemaakt!!
Of eh, nou ja...

menzo | 12-11-14 | 21:38

eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 21:35
Wat wil je insinueren? Dat hij "los" is van de kettingen?

Racist!

Oeloeboeloe | 12-11-14 | 21:37

Volgens mij is Bakito helemaal los!

eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 21:35

Bakito | 12-11-14 | 21:33
Sinterklaas ies vrede.

Oeloeboeloe | 12-11-14 | 21:34

Sinterklaas is prima. Maar laat mensen op hun 18e, als ze volwassen zijn, zelf kiezen of ze in een sprookjesfiguur willen geloven of niet. Stop indoctrinatie van weerloze kinderen.

Bakito | 12-11-14 | 21:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl