Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Belastingdienst gaat parkeren op het werk belasten

dwb8l.gifDe Nederlandse Staat is blut. Uw geld is op. Verspild aan idealen, immigranten en de inpikkers uit Brussel, of wat uw onderbuik ook doet borrelen. Maar blut zijn we. En daarom gaat de Belastingdienst rigoureuze maatregelen invoeren, lezen we in de krant: "Mensen die met de eigen auto naar het werk gaan, kunnen daar volgend jaar een forse belastingaanslag voor krijgen. Parkeerplaatsen of -abonnementen die door de baas worden betaald, worden voortaan door de belastingdienst als loon gezien." (BN/De Stem) Gewoon bij het salaris optellen zo'n parkeerplek, dan stroomt de extra belasting vanzelf binnen. Maar waarom daar stoppen? Nederlanders denken wel eens dat ze zwaar belast worden, maar dat valt best mee. Alleen al op het werk kan nog zo veel meer aangeslagen worden! Dat begint al bij de koffieautomaat. Een duppie op het kartonnen bekertje, een cent op het houten roerstaafje (2 cent indien plastic) en een kwartje op ieder kokertje suiker dat maar half gebruikt wordt en dan dichtgevouwen terug op de automaat wordt gelegd. Water voor in de waterkoker en Cup-A-Soup kunnen ook extra belast worden. Op Chinese Tomatensoep of Franse Uiensoep kan bovendien een extra invoerheffing worden aangeslagen. Iedere maand een blauwe envelop in het postvakje van personeel, voor belasting over het gebruik van het postvakje. Printen, paperclips, balpennen: allemaal nog onbelast. En dan het toilet! Doorspoelwater in de wc, per liter aftikken zodat een grote boodschap zwaarder belast wordt dan een kleine. Wel zo eerlijk #piketty. Daarnaast een heffing op de bezettingsgraad van de wc-bril (per minuut aftikken). Natuurlijk het WC-papier: betalen per tien vel, naar boven afgerond. Kom op Belastingdienst, een beetje creatiever graag. Met half aanslagwerk op het hardwerkende smaldeel van Nederland krijg je het land nooit uit de crisis belast!

Reaguursels

Inloggen

Opdat we weer miljoenen (zo niet miljarden) aan idiote faalprojecten kunnen besteden. Smerig incapab boeventuig!!

Maximus Cesar | 09-11-14 | 16:48

- Ik maak mij al schuldig aan belastingfraude vanaf mijn geboorte;
- Ik heb 2 honden maar heb nog nooit hondenbelasting betaald;
- Het parkeerterrein op mijn werk is gelukkig prive-terrein, dus dat gaat de heren niet lukken !

ArthurAlkmaar | 08-11-14 | 12:18

Geldt zeker niet voor de dienstauto's van onze graaiers, uhhhh sorry, regenten.

sjaap.marok | 08-11-14 | 11:56

Is minder dan 2 kinderen krijgen eigenlijk wel goed voor de economische groei?

kloopindeslootjijook | 08-11-14 | 10:34

Briljant!
En wie heeft die parkeermeter daar neergezet?
Alsof ik voor m'n eigen plezier als hobby bij een parkeermeter ga staan.

1. de tarieven van het OV worden aangepast aan de kosten van de auto
2. de ksten van de auto worden aangepast aan de tarieven van het OV.
3. goto 1

kloopindeslootjijook | 08-11-14 | 10:31

Dit soort belasting-speldenprikken horen nu eenmaal bij ons crisistijdsbeeld.Ze culmineren ten slotte in een doodsteek.

Dolphi | 08-11-14 | 10:14

Daarbij moeten we niet vergeten dat de staat een Monopoly heeft op de uitgifte van bouwgrond en de prijs daarvan tot een krankzinnig niveau heeft opgedreven. Daar verrijken gemeentes zich mee. Bovendien bepaald de overheid met haar regels tot in detail hoe woningen gebouwd moet worden waardoor de prijs van een nieuwbouwwoning dubbel zo hoog ligt als nodig. Dat geld ook voor huurders. De oprichtingskosten van een huurwoning door een woningbouwvereniging is 160.000 euro. Maar een rijtjeswoning hoeft echt niet meer te kosten dan een halve ton. Rara hoe kan dat. WoonLASTEN zijn daarom grotendeels ook belasting.

henkou | 08-11-14 | 10:03

Discriminatie op werkpleklocatie.

SanderL | 08-11-14 | 07:41

#arieC: je doet er gekscherend over maar tel even mee.
52% loonbelasting.....: januari, februari, maart, april, mei, juni en een stukje juli naar Den Haag
OZB, huurwaardeforfait, bijtelling, riool en reiniging etc: rest van juli en een stuk augustus Den Haag
Sigaretten en bier: de rest van augustus naar de fiscus
BTW en overige accijnzen: september naar de fiscus

Rest oktober, november en december als besteedbaar inkomen. Reken even mee:
€5.200 x 13 (vakantiegeld incl.) = €67.600 aan inkomsten, 3x €5.200: €15.600 besteedbaar.........

En nog is godverdomme niet genoeg???? Onze democratie is failliet, zoveel is wel duidelijk. Want ondanks bovenstaande som hebben politici en ambtenaren een schuld opgebouwd van ruim 400 miljard euro zijnde 74% van alles wat de nog werkenden per jaar verdienen.
En nu zijn de pensioenen, de zorg en ons parkeerplaatsje op het werk aan de beurt,...

Robin Hood kwam in opstand om de Tiend. Dit hield in 10% belasting. Waar blijft de nieuwe Robin Hood?!?!

Thorolf | 08-11-14 | 02:00

Als je op de baas zijn P staat, is dat geen prive-terrein? Dan zou je je kentekenplaten kunnen afplakken...

IgNOraNcE | 07-11-14 | 23:58

Een geheim voorstel voor het nieuwe belastingplan;
vanaf 2020 gaat uw salaris volledig en rechtstreeks naar de belastingdienst. U krijgt dan € 50,- zakgeld per maand overgemaakt.Daarvan kunt u dan, na verhoging van de accijns één pakje sigaretten of één biertje kopen.

ArieC | 07-11-14 | 23:51

Een baksteen kunnen ze krijgen. Zeg maar door welk raam ik 'm kan overmaken!

Mike Gaatjeniksaan | 07-11-14 | 23:48

-weggejorist-

G,I. Jane | 07-11-14 | 23:15

En allemaal verzonnen door iemand op het pluche met dikke Audi en chauffeur. Verrassend!

G,I. Jane | 07-11-14 | 23:15

@Lichtpuntje020 | 07-11-14 | 20:1
.
I could not agree more!

Brou Is Back | 07-11-14 | 22:26

Ik ben deze roofstaat zo ZAT!!!!
.
Miljarden worden er verspild aan kansloze ICT, miljarden worden geplunderd door de EU, frauderende Oostblokkers, in luxe badende uitkeringstrekkende, gerepatrieerde Mocro's, miljarden weggegooid aan zinloze leger-operaties in allerlei kansloze zandbakken, onze cultuur wordt verkwanseld, corrupte en falende politici graaien vrolijk door, welvaartsstaat wordt minder, minder, minder, politie doet NIETS meer (zelfs flitsen zie ik ze niet meer doen), de lijst van falen van de Haagse labbekakken is eindeloos.
.
En nu gaan ze de enigen die in dit land nog iets presteren, tot het laatste uitwringen! Goedverdegoedver.
.
Ik stem niet meer; nooit meer! Ze kunnen mn rug op met hun schijndemocratie. En als ik de kans zie vertrek ik, naar Sicilië. De Maffia perst je ook af, maar daar krijg je tenminste wat voor terug.

Brou Is Back | 07-11-14 | 22:06

En voor 70% van de beroepsbevolking is het nu eigenlijk al te duur om te gaan werken als ze zouden rekenen. Wat een mafketels!

BitchSuperSoaker | 07-11-14 | 21:52

Als dit werkelijkheid wordt ben ik echt klaar met dit land.

Freebs | 07-11-14 | 21:12

Mijn eerste reactie was "het is toch geen 1 april?!". We leven in een onontkoombare, enge belastingdictatuur. En mede als gevolg daarvan in een controlestaat. We leven bovendien in een schijn-democatie: Er is geen partij die ook maar half doet wat de gemiddelde Nederlander wil. Nederland kiest om de 4 jaar uit een lijst met kwaden. Verkiezingsbeloften zijn geen cent waard en beweerde idealen worden zakelijk en zonder gêne uitgeruild. De overheid is, in plaats van onze vertegenwoordiger en belangenbehartiger, een hongerig en onstuitbaar voortwoekerend kankergezwel dat de slagaders van Nederland, de werkende minderheid, afknelt. Spilziek. Regelziek. Behept met een schrijnend tekort aan visie, een gruwelijk tekort aan daadkracht en algehele afwezigheid van respect voor de kiezer. De politiek heeft er voor gekozen inhalig, dominant, zonder boodschap aan de kiezer en met een overdaad aan list en bedrog tegenover ons, haar werkgevers, te staan. Het is jammer dat we zo'n passief volk zijn want een revolutie was in deze tijd wel op zijn plaats geweest.

Lichtpuntje020 | 07-11-14 | 20:18

Heel simpel op te lossen voor kantoorbanen. Iedereen heeft gewoon een kantoor aan huis. En op kantoor zijn alleen maar parkeerplaatsen voor bezoekers. Je bezoekt dan als het ware af en toe je kantoor.

hjansen | 07-11-14 | 20:01

Wanneer wordt de scheetbelasting ingevoerd?

Patatter | 07-11-14 | 19:40

Ik zeg 15 euro aftikken voor elke keer dat je neuqsex hebt.

Evert4350 | 07-11-14 | 19:32

Dit is een soort parodie toch?

decadent degeneraat | 07-11-14 | 19:15

Het word een schande als je straks werkt ....

FapMaster | 07-11-14 | 18:14

Er komt nog een gouden tijd in de verkoop van Yurts. Tentdoek is veel moeilijker te belasten dan stenen muren.

Takki Yah | 07-11-14 | 17:35

Veurwaerts | 07-11-14 | 13:09
Ja ik wil het en ik doe het meteen.
Heb er al een bankrekening geopend en breng al mijn zaken onder buiten de EU, fuck die fucking ambtenaren die zich menen te moeten bemoeien met alle facetten van het leven, ze kunnen echt nu meteen de gore tyfus krijgen. Ik betaal godverdomme nergens meer voor.

Atlas Shruggs 10 | 07-11-14 | 17:14

Met je eigen auto? Dus dit geldt niet voor lease rijders? Ik ben blij dat ik mijn auto jaren geleden al verkocht heb, omdat ik de accijnzen en belastingen toen al te hoog vond. Ik rij nu gewoon met de fiets naar mijn werk. Bespaart me duizenden Euro's per jaar, ik ben er sneller en het is nog gezond ook. Fuck you overheid.

Ih8yousf | 07-11-14 | 16:42

Wat een kutland is het toch soms.

Misterwolf | 07-11-14 | 16:34

dit is de burgerhaat voorbij!
Waar trek je dan een grens? Dan is toch alles wat je werkgever voor je bekostigt verkapt loon? U gaat op cursus? Aftikken! Paintballen met het team? Haha, afrekenen graag! Maar goed, dit gaat over auto's en de automobilist moet en zal kapot, dus hopelijk blijft het hierbij

Gen. Maximus | 07-11-14 | 16:03

-weggejorist-

forcone | 07-11-14 | 15:56

duitse herder | 07-11-14 | 13:59
En ik betaal in Zwitserland 8% belasting over mijn inkomen van 160.000 euro. Nu jij weer ;-)

Veurwaerts | 07-11-14 | 15:46

Werkenden met kinderen het OV in dwingen. Menig kind zal pas na 19:00 opgehaald worden van de kinder dag opvang.

Astroturfer | 07-11-14 | 15:44

Van Rossem, je vergeet de ademlucht.

dompertje | 07-11-14 | 15:28

Gelukkig maar dat we dit met de meerderheid van de stemmen besloten hebben, want zo werkt het in een democratie.

Oh wacht.

Psittaciformes | 07-11-14 | 15:05

Het was weer extreem druk bij de moskee vandaag...

Dirk III | 07-11-14 | 15:02

Aftrekbelasting (faptax) invoeren. We zullen het ze afleren die rukkers daar in Den Haag!

spuitje11 | 07-11-14 | 14:53

Kei mooi, echt geweldig dat wederom de werkende extra belast wordt.

Als ik het straks niet meer kan betalen ga ik lekker in de hangmat. Wellicht dat ik dan netto per maand nog meer over houdt ook nog.

TP 1984 | 07-11-14 | 14:36

Opeens heb je het, je wordt uitkeringstrekker!

ZonderNaam | 07-11-14 | 14:16

Dit klinkt als een geweldig plan... want de werkende mens moet niet denken dat hij zomaar het recht heeft ook geld te verdienen... Nee dat moet allemaal naar de staat, om de niet werkende mens en de graaiers te financieren.

Aertheron | 07-11-14 | 14:12

Het ergste vind ik nog dat er mensen zijn die dit soort debiele belastingen verzinnen en vervolgens met droge ogen verdedigen.

"Vader, vergeef hen. Ze weten niet wat ze doen."

balustrade | 07-11-14 | 14:11

Kameroudste | 07-11-14 | 10:50
De zelfstandigenaftrek wordt gelukkig afgeschaft, dat zal die ZZPers leren met die spijkerbroek en T shirt. Zomaar zonder auto te rijden geld verdienen, bah!

Atlas Shruggs 10 | 07-11-14 | 14:11

Wie bedenkt deze onzin want deze persoon ontmoet ik graag..

Amsterdam Hustler | 07-11-14 | 14:09

Veurwaerts | 07-11-14 | 13:09
Noorwegen is geen EU land. Denemarken werk met opt outs.

duitse herder | 07-11-14 | 13:59

@VanBukkem | 07-11-14 | 10:22
Er heeft ooit in NL een belasting op lichttoetreding in de woning gezeten. Dat kan je nog herkennen aan de blinderingen die vervolgens door de huiseigenaren werden aangbracht om minder belasting te betalen. Let maar op de laat 19e eeuwse herenhuizen in de steden.
Kunnen ze zo weer opnieuw gaan invoeren.

McMarx | 07-11-14 | 13:51

Als werken voor de ww een feit is, duurt het niet lang en heel Nederland werkt voor behoud van uitkering (De Partij uitgezonderd).

LoewieTrompet | 07-11-14 | 13:44

Dit kan toch niet? dat zou betekenen dat ik meer moet betalen om mijn auto ergens neer te zetten dan iemand die op dezelfde plek zijn auto kan neerzetten voor minder geld op basis dat hij minder verdiend. Die kosten worden doorgerekend aan mijn baas.

Dit is toch van de zotte.

niemand specifiek | 07-11-14 | 13:42

of belasting op het geld dat ik 'verdien' door geen auto te hebben.

LoewieTrompet | 07-11-14 | 13:40

De wens van het Nederlandse Volk gelet op de verkiezingen sinds 2012 want ook de uitslag gemeentelijke en Europese verkiezingen steunen het (huidige) kabinetsbeleid.

ProAsfalt | 07-11-14 | 13:35

En zo creatief hoeven ze niet te zijn: ik schat dat de helft van de privé aankopen bij de Makro/Sligro in de bedrijfsboeken verdwijnt voor de btw-aftrek (6% of 21%), maar nooit worden opgegeven als loon in natura (minimaal rond de 35% IB).

Dat zou de staatskas pas een klapper geven...

ZKH EénOog | 07-11-14 | 13:30

Ik neem mijn eigen eten en koffie wel mee en fietsen is nog een optie als het echt te gek wordt.

speedy_con33 | 07-11-14 | 13:14

Ik weet anders nog wel een sector die ongemoeid is gebleven en eigenlijk flink belast zouden, en dat is de pleziervaart, want we hebben nogal bovenmodaalverdienders en rijke stinkerts die een bootje hebben, en die moeten maar eens vaarbelasting gaan betalen, want de vaarwegen worden aangelegd en onderhouden uit hte potje vd wegenbelasting, dus te bezopen voor woorden dat de automobilist daarvoor moet opdraaien!
En dan net als bij de auto om die bootjes blijven draaien en smoezen zoeken om nog meer belastingen te heffen, en dan denk ik aan milieubelasting, een jaarlijkse verplichte apk, inclusief uitstoot meting,
en een boete van 5000 euro in het leven roepen voor al die smeerlappen die hun stront op het oppervlaktewater lozen, want dat is gewoon te smerig e te asociaal voor woorden!

von sokkenstopfen | 07-11-14 | 13:11

duitse herder | 07-11-14 | 12:41
Zwitserland heeft een werkeloosheid van slechts 3% en is -mooier nog- geen lid van de EU.

Dat is toch juist wat jullie allemaal willen?

Veurwaerts | 07-11-14 | 13:09

Als bedrijven hun parkeerterrein voor €1/jr aan een apart stichtinkje verpachten (bestuurd door de bedrijfsdirectie), dan is dit weer opgelost, toch?

GnottoBlotto | 07-11-14 | 12:54

@matatwork | 07-11-14 | 12:45

- "Er komt nog een tijd dat het salaris volledig wordt wegbelast waarna iedereen een basisinkomen krijgt, aangevuld met een ambtshalve vast te stellen zieligheidstoeslag."
.
Dat is al zo! Het salaris dat op uw rekening gestort wordt is niets anders dan hetgeen de Staat u toestaat(!) om te houden. Letterlijk! U bent geen eigenaar van uw inkomen, of eigenaar van bezit in algemene zin. Dat is de Staat der Nederlanden. Salaris is geen privaat bezit, maar een privilege van de Staat zolang alle eigendomsrechten in handen van de overheid zijn.

De Libertariër | 07-11-14 | 12:52

Tsja de aankondiging stond ook in de krant dat de politie landelijk boetes gast innen door langs de deuren te gaan . Extra scan auto's in te zetten,en noem maar op. Ja mensen het gaan fijne feestdagen worden. U zult massaal genaaid gaan worden door pvvvda. Om die 642 miljoen binnen te halen. Want wij gaan brussel weer masssaal betalen. Het is en blijft een faalkabinet en een disselbloem die al weer roept er gaat niet meer geinvesteerd worden want ze investeren al zoveel. Ja in massa ontslagen. Zal blij zijn als dit kudtkabinet opgerot is. Wie vvd gestemt heeft. Nu weet je wat ze met de werkende voor hebben ,niks. U bent de vvd melkkoe voor de super rijken en grote ondernemers. Die 1000 euro die ze belooft hadden en nooit gegeven is nog te weinig vergeleken met het uitmelken wat ze gedaan hebben. Ik zeg maak de vvd net zo klein als de pvda. Afstraffen die hap. Net als d66. Pvda wordt zoiezo afgestraft. Geloof me. Studenten die nog op d66 stemmen zijn zo gek als een deur. Het gaat d66 niet om jullie maar om brussel. Het inlikken bij die EU bende.

tweetybird | 07-11-14 | 12:51

Dit staat al 3 jaar in de werkkostenregel. En het geldt niet voor parkeerplaatsen voor Auto's van de zaak. Daar zit al een bijtelling op.

Waarom gaan we niet over op één medium ipv het over schrijven van oude berichten?

Wij-gaan-schrijven | 07-11-14 | 12:49

Een algeheel werkverbod lijkt me het beste.

Uw Verzekeringsadvis | 07-11-14 | 12:48

De roverheid is ziek en krijgt de kans dit allemaal te doen want de werkenden komen nog niet in opstand. In Frankrijk en italie hadden ze alles al plat gegooid en wegen geblokkeerd, in Duitsland ligt ook het treinverkeer plat. De februari-staking van 1941, grootschalige verzetsactie tegen de bezetter ( roverheid is inmiddels gelijkwaardig)wordt nog steeds herdacht. Wat doen wij, we gaan tekeer en schelden ze verrot, maar er gebeurt totaal niets. Zolang de roverheid geen tegenreactie krijgt gaan ze gewoon lekker door, woorden raken ze niet. Gewoon met z'n allen 2 dagen tuis blijven, niet rijden, niet naar de winkels, niets doen, kijken of ze dan misschien eens gaan nadenken. Verdeel en heers, 7 miljoen werkende individuelen zijn eenvoudiger uit te knijpen dan 7 miljoen georganiseerden.

plywood | 07-11-14 | 12:45

Er komt nog een tijd dat het salaris volledig wordt wegbelast waarna iedereen een basisinkomen krijgt, aangevuld met een ambtshalve vast te stellen zieligheidstoeslag.

matatwork | 07-11-14 | 12:45

En parkeren bij het UWV

pitaatjekaas | 07-11-14 | 12:42

WitteGrunneger | 07-11-14 | 11:59
Nee niet moeilijk. Je verhuist gewoon en dat is alles. DK is een EU land.
Werkloosheid 4,9% en Noorwegen is dat 3,1%.
Hier heb je een site dat een verband heeft met jobs:
www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=job+dk+de...

duitse herder | 07-11-14 | 12:41

In België en Frankrijk komt het uitgeknepen volk tenminste nog in opstand. Wij laten ons als halal lammetjes naar het islamitisch slachthuis leiden.

wolffman | 07-11-14 | 12:38

Vergeet de ingeademde lucht op de werkplek niet te belasten. Een werknemer ademt en zet daarbij O2 om in broeikasgas CO2. 100% elektrisch aangedreven medewerkers (robots) vallen sinds kort in het 4% tarief.

wolffman | 07-11-14 | 12:36

Hartelijk aan het lachen om de Nederlandse overheid de laatste paar jaar. Dit is ook weer een prachtige stukje uitmelken van je beroepsbevolking. Nederland heeft veel kwaliteiten, maar je burgers helemaal kapot belasten daar zijn ze wel koning in. ik bedoel, je moet er maar opkomen. Ga zo door jongens! Misschien stijgt in 2050 de koopkracht weer.

Rukbever | 07-11-14 | 12:34

Gewoon de parkeerplaats gratis maken, inpandig of afgesloten op eigen terrein. Kan de belastingdienst niet bij en heeft het niets over te vertellen.
Of meer thuis werken, kunnen ze geen verschil meer maken tussen prive gebruik van het wc-water en zakelijk spoelen. Moet je wel een administratieve spoeltelling gaan bijhouden of een bijtelling voor je eigen wc opvoeren.
Maar GS vergeet nog veel meer, wat dacht je van de uitgespaarde slijtage van de eigen inboedel, als je op kantoor bent. Dan moet je dat ook bij je inkomen optellen. En de verwarmingskosten die je uitspaart thuis?? Ook extra belasten, want alle uren op kantoor bespaart veel op de energierekening. En zo valt er nog wel veel meer te belasten.

ZSU-23-4 | 07-11-14 | 12:34

Niet zeiken loonslaven. Het is of de burgers/werkpaarden/slaven belasten of de grote multinationals die volkomen 'legaal' belasting ontduiken en niet bijdragen aan het land. Dit is het systeem dat jullie reaguurders gisteren nog met hand en tand verdedigden, want oh jee kom niet aan de mega rijken... dumb asses.

XaleX_2 | 07-11-14 | 12:33

Mijn moeder is overleden aan kanker, mijn vader heeft het net overleefd.
Nooit zal ik iemand deze ziekte wensen (behalve IS), maar de makers van plannen zoals hierboven komen soms voor in mijn gedachten als ik denk aan wie ik een erge ziekte zou toe-wensen.
Wat een hufters!

Pale Rider | 07-11-14 | 12:31

rara | 07-11-14 | 12:25
Leuk dat Omzigt dat zegt.

De _FISCUS ZELF_ meldt dat het allang geldig is, zie eerdere quote.

Feynman | 07-11-14 | 12:27

En parkeergeld is in de meeste gevallen al een belasting. Dubbel vangen dus.

KropjeSla | 07-11-14 | 12:24

Een belasting op links sloopbeleid, dat zou een goed idee zijn. Er gaat toch zat geld om in linkse kringen. Uw geld, natuurlijk...

Piet van het Padje | 07-11-14 | 12:21

geeft niet, ik ga op de fiets
(wel de laatste nieuwe wegens de belasting)
stelletje graaiers

weggerot&opgejorist | 07-11-14 | 12:11

@Cuyahoga | 07-11-14 | 10:21
U heeft het fout.
Er wordt per KEER naar boven afgerond. Dus met uw veegritme komen we dan uit op: 10-10-10-10-10-10-10 = 70 vellen papier.
 
Indien dit ECO papier is heeft u een bijtelling van 40% dat wordt dus 28 vellen papier, met een minimale waarde van 0,03 cent per vel. komt dat neer op 84 eurocent
 
Is het echter gebleekt zacht tissue papier dan wordt dit extra belast (milieu heffing) op 105%
dat wordt dan dus 74 vellen a 0,03 cent 2,205.
 
Mocht uw wc zijn uitgerust met een waterstraal dan wordt het gewone waterverbuik toilet bezoek meegenomen.

Dlareg | 07-11-14 | 12:11

Na Kunduz stemden de vergeetachtige schaapjes gewoon weer op Kunduz-partijen. Dat doen ze telkens weer nadat ze een poot uitgerukt wordt: hardnekkig het ego-tuig aan de macht houden. Dan verdien je het ook om door Den Haag stevig en hard genomen te worden. Slikken burgerbitch!

ben kokhals | 07-11-14 | 12:11

Maar vooral blijven stemmen, op de Rovers van uw zuurverdiende reeds zwaarbelaste inkomen. Maar ja, de Nederlanders blijven toch weer trouw aan een Roofzuchtige Regering. Dus laat ze maart 2015 l zien dat je het niet langer van ze accepteert.

Snowy2000 | 07-11-14 | 12:11

Steeds gekker. Ben zo blij dat ik niet meer in NL woon.

Kale Imero | 07-11-14 | 12:06

kunnen we dan kledingkosten voor elke werknemer zonder bedrijfskleding ook maar weer aftrekbaar maken.... als ze door willen slaan in de regels.... dan kunnen wij dat ook!

bArAbAts | 07-11-14 | 12:05

Laat je auto staan en ga allemaal (maar dan ook allemaal) tegelijk met de trein. Moet je is kijken hoe snel ze het terugdraaien.

doskabouter | 07-11-14 | 12:02

Ach ja... ik moet het toch zelf betalen...

realcleany | 07-11-14 | 12:00

@duitse herder | 07-11-14 | 11:31
Is het moeilijk om naar Denemarken te emigreren? Wat voor vaklui zijn ze daar het meest nodig? Ik wil hier maar al te graag weg. Wat een rot land is dit geworden. De Nederlandse vaklui zitten thuis en de MOE-landers gaan er met de centen vandoor. Dit land is volledig naar de kleauten. Ik wil er niet eens meer voor aan het werk, laat ze zich maar redden met de vele kansloze pareltjes.
Heb jij misschien nog een leuke te vervullen vacature voor me vrij? Ik houd me van harte aanbevolen.

WitteGrunneger | 07-11-14 | 11:59

Je vraagt je af waarom ze nog een excuus nodig hebben om de burger uit te kleden.
Gewoon meteen de beurs plunderen zonder al dat gedifferentieer, door weer met allerlei verzinsels, zoals dit nu weer, aan te komen.

donjon | 07-11-14 | 11:56

Met een beetje mazzel sterf ik voor mijn 60e, een pensioen zal er in de toekomst toch niet meer in zitten. Iedereen zal als maar langer gaan werken om zodoende hun belastingen te kunnen bekostigen, en als je dan eindelijk mag genieten van je welverdiende rust onder de zoden mogen je erfgename nog even een erfbelasting ophoesten...

sigaar_konthaar | 07-11-14 | 11:54

Waar word nu eigenlijk loonbelasting voor ingehouden ?
Die nieuwe (anti-werk) belastingvormen ontstaan uit het niets en komen bovenop de bestaande. Ik wacht op de melding dat we vanwege oneigenlijk gebruik de loonbelasting gaan afschaffen....

Freeez | 07-11-14 | 11:54

Het beste kabinet sinds WOII, mag best wat kosten toch?
En ze doen het echt allemaal voor ons, zodat we sterker uit de crisis komen.

Schmalz | 07-11-14 | 11:51

En toch zijn het steeds dezelfde mensen die voor steeds dezelfde politici kiezen. Kijk, het is simpel: daar moet iedereen gewoon mee kappen en dan verandert er wel iets. Maar iedere mogelijke verandering wordt gespind als GEVAAR GEVAAR, WE GAAN ALLEMAAL DOOD, en dan streept die laffe Nederlander toch maar weer hetzelfde hokje aan en mijmert wat over dat we het nog steeds veel beter dan anderen hebben etc. Er is geen hoop, mensen, er komt GEEN opstand, want daar heeft niemand de ballen voor. Ze kunnen de inkomstenbelasting naar 100% gooien en u zult bukken.

De Anaalprofeet | 07-11-14 | 11:50

-weggejorist-

forcone | 07-11-14 | 11:50

Maffia.

Oerkoendoe | 07-11-14 | 11:50

Synecdoche | 07-11-14 | 11:15

Niets te vrezen: dat is maar zeer de vraag.
De volgende stap is natuurlijk het belasten van gratis parkeren bij de werkgever, en dan kan ook nog het thuiswerken worden belast vanwege het fictieve parkeervoordeel.
Een parkeerforfait van pakweg 20,- per gewerkte dag is zo bedacht.

Schmalz | 07-11-14 | 11:49

@haatbaardtaart | 07-11-14 | 11:43

Neeeeeeeee!!! Geen anarchie! Dan zit je nog in dezelfde shit als nu, aangezien ook anarchie is gebaseerd op collectieve eigendomsrechten.... Het probleem is niet WAT een overheid met gestolen geld doet, maar het gegeven DAT ze in de eerste plaats MAG stelen...
.
Anarcho-kapitalisme op basis van het Non Agressie Principe! DAT is wat we nodig hebben! WEG met de overheid. Geheel. Tot aan de grond toe afbreken! De (marxistische) grondwet door de shredder en vervangen door een werkelijke grondwet waar maar 1(!) zin in staat: "Geen mens of groep mensen heeft ooit het recht om lijf of goed van een ander mens of andere groep mensen te schenden."
.
www.vrijspreker.nl/wp/2011/01/het-non-...

De Libertariër | 07-11-14 | 11:48

Klier van Bartholin | 07-11-14 | 10:27
En wat te denken van BTW over accijns

Toontje-lager | 07-11-14 | 11:48

Oja: BTW 8%

Veurwaerts | 07-11-14 | 11:48

duitse herder | 07-11-14 | 11:31
Hypotheekrente hier 1.9% voor 10 jaar vast. Een Maserati Quattroporte kost omgerekend 80.000 euro. Kinderbijslag 160e per maand.

Veurwaerts | 07-11-14 | 11:48

En wie gaat dat allemaal administratief registreren en boekhoudkundig vastleggen??? Kost allemaal niks zeker. Nog even, dan kan je beter thuis blijven zitten met je auto voor de deur. Wat een stelletje randdebielen zijn dat daar toch in Den Haag. Doe mij maar een doorsnee huisvrouw als minister van financiën want die weet tenminste WEL wat er moet gebeuren als de portemonnee leeg is.

PowPow | 07-11-14 | 11:46

Doel is natuurlijk allemaal in het openbaar vervoer.

minder inkomsten door het mindere brandstof gebruik, lagere garagekosten, minder efficiënt werken, treinen rijden niet altijd op tijd.

Goed plan heren.

dolffie | 07-11-14 | 11:45

Ik krijg nog steeds een kwartje terug van ene Kok.

van Nazareth | 07-11-14 | 11:45

@ mezelf
Ik bedoel reageren verbaal hun ongenoegen af jegens immigranten.

Maya de Blij | 07-11-14 | 11:44

ik stop gewoon met werken, ga mijn hand ophouden, en ga lekker mijn zee van vrije tijd besteden aan subsidies stapelen, en zeer complexe WOB aanvragen.

We kunnen een voorbeeld nemen aan de Belgische haven arbeiders, die het uitnemen en graaien van de salon socialisten Samson en Pechtold, en lachebekje Rutten niet langer pikken.

ANARCHIE !!!!

haatbaardtaart | 07-11-14 | 11:43

Waarom, er zijn minder werkenden en meer hand-ophouders bijgekomen. En dat gaat voorlopig niet veranderen, trek je conclusie en emigreer als het kan.

realiteitswaanzin | 07-11-14 | 11:43

VanBukkem | 07-11-14 | 10:17
Helemaal mee eens voedselbonnen en daarnaast aanvraagformulieren voor speciale materialen zoals incontinentieluiers wat dan ook weer door een ambtenaar gecontroleerd word of het echt nodig is.

Toontje-lager | 07-11-14 | 11:43

@ Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 11:19
Precies, ik heb het idee dat ze in Den Haag echt los van de werkelijkheid zijn en geen idee hebben hoeveel "normale" mensen het water aan de lippen staat.
En de belasting en regel druk maar blijven opvoeren.
Kennissen die voorheen altijd redelijke mensen waren spugen op Nederland en de genomen maatregelen.
En ja, reageren af op de immigranten.
Dit kabinet kweekt meer Wilders kiezers dan ze realiseren.
Het zou al schelen als politici een dag mee zouden draaien in bv een ziekenhuis om zicht te blijven houden op de realiteit.
Want het gaat fout in Nederland, vroeger of later.
Let maar op.

Maya de Blij | 07-11-14 | 11:42

@Feynman | 07-11-14 | 10:42
Okee, de Tweede Kamer heeft niets met de belastingdienst te maken, ik snap het.

rara | 07-11-14 | 11:41

De bijtelling voor je leasebak is al ordinaire diefstal, hoewel er nooit bezitsvorming plaats vindt. En de mevrouwen Traag in ons landje betalen natuurlijk geen cent voor al die mooie vliegreizen. Van uw geld.

Piet Karbiet | 07-11-14 | 11:41

En niet te vergeten, als je in de file staat moet je meer wegenbelasting betalen.

me | 07-11-14 | 11:40

Het gebruik van dienstauto's door het Kabinet valt daar dus ook onder. Maar zo goed als de bijtelling door de leden daarvan is gebruteerd en bij het inkomen gevoegd, zal dit hiermee ook wel gebeuren. Want wat voor het klootjesvolk geldt, geldt natuurlijk niet voor de excellenties. Het is maar dat u het weet. En er is weer een raamambtenaar beroemd, want wie anders denkt dit uit.

goedemorgennederland | 07-11-14 | 11:38

@ Joris Draaksteker | 07-11-14 | 10:54

sterker nog, 2 uur per dag reizen is acceptabel voor de WW,zit je er langer dan 6 maanden in dan is 3 uur reizen acceptabel...

De Treinende Rechter | 07-11-14 | 11:38

De overheid geeft gewoon te veel geld uit aan toeslagen, subsidies en dat soort ongein. Eindeloos herverdelen van geld met een duur ambtenarenapparaat om dat allemaal te organiseren. Daarbij lekt ook nog het nodige weg aan fraude. Stoppen met die onzin, dan zijn die irritante belastingen ook niet meer nodig.

HEvD | 07-11-14 | 11:36

@Bigi Bana Boy | 07-11-14 | 10:50 We donderen minimaal € 12 miljard over de grens naar Brussel en donker Afrika en binnen de eigen landsgrenzen verspillen we miljarden aan mislukte projecten, fraude etc. Als we al dat geld zouden gebruiken om middels belastingverlaging de kostprijs van onze productie te verlagen zouden we heel wat beter opgewassen zijn om de concurrentie met de rest van de wereld aan te gaan. De wereldeconomie is inderdaad fors veranderd, maar onze overheid denkt nog steeds dat we in de gouden jaren 90 zitten.

witwas | 07-11-14 | 11:35

Mensen het wordt nu toch echt tijd dat we met zijn allen achter dat scherm uitkomen, in den Haag ruiten gan ingooien en Rutte's en Dijsselbloem's en Wibussen met pek en veren gaan uitdossen. Wat een land....

Lichtstadfan | 07-11-14 | 11:32

De huis-anarchist is ook wakker zie ik.

QBert | 07-11-14 | 11:31

Veurwaerts | 07-11-14 | 11:23
Woninghypotheekrente. Ik betaal vorig jaar en nu 0,54% rente. Bruto.

Ga toch maar die Lamborghini bestellen.

duitse herder | 07-11-14 | 11:31

Rutte gaat wel heel ver. De VVD blijkt gewoon een linkse anti-auto partij te zijn.

i-Wonder | 07-11-14 | 11:29

-weggejorist-

forcone | 07-11-14 | 11:28

De natuurlijke vijand van iedere totalitaire overheid is de middenklasse... Een grote groep redelijke onafhankelijke mensen die het wel redden in het leven moet je natuurlijk niet willen als het je doel is om de overheid ieder aspect van het leven te laten domineren. Het schetst dan ook weinig verbazing dat de houders van staatsmacht de middenklasse opnieuw verder zal gaan beroven met deze maatregel.
.
Bijkomend voordeel voor de houders van staatsmacht is natuurlijk dat de economie met dit soort maatregelen extra schade wordt toegebracht, waardoor er weer extra staatsafhankelijken ontstaan en de roep om ingrijpen door diezelfde overheid toeneemt.
.
Het blijft verbazingwekkend om te zien hoeveel mensen dit afdoen als onkunde, prutswerk, toeval en het gevolg van een stupide overheid, waar de realiteit is dat we te maken hebben met zeer doelbewust beleid, intelligentie, planning en kwaadaardigheid.
.
De Staat is het kwaad.

De Libertariër | 07-11-14 | 11:28

Het stembiljet voorbij...

We hebben duidelijk een krachtiger middel nodig dan het rooie potlood. Jaren geleden begon mij al het gevoel te bekruipen dat het stemmen een zinloos ritueel is met U als stemvee.
De elite doet toch wat het wil, blijft lekker graaien... Etc
Zolang er heen extra belasting op hooivorken komt, is er nog hoop !

NL Sucks | 07-11-14 | 11:28

Denemarken: even groot als NL. 5,5 miljoen inwoners. Nooit files, geen betaald parkeren. P-plaatsen te groot bij een supermarkt. Autodeuren nooit op slot.

duitse herder | 07-11-14 | 10:23
--------------
Zwitserland: ongeveer even groot als NL, 8 miljoen inwoners. Wel files, maar dan vooral van Maserati`s en Porsches. 8% belasting.

Veurwaerts | 07-11-14 | 11:23

Baby rasta draagt bij aan onze europese naheffing omdat drugs ook meegeteld worden in inze economie. Daarom moeten wij nu parkeer belasting betalen.
thx Feyman. Nu ben ik weer een beetje bozer :-)

Babels toren | 07-11-14 | 11:22

@Maya de Blij | 07-11-14 | 11:09

Ik denk dat we nu met z'n allen moeten tekenen voor zo'n milde backlash. Ik ben namelijk bang dat zo'n backlash wel eens heel wat ernstiger zal zijn. Nederland is een snelkookpan en Den Haag denkt dat ze druk straffeloos kan blijven opvoeren. Dat kan niet. Geschiedenisboeken staan er vol mee. Het vervelende aan revoltes is echter dat niemand er echt bij gebaat is. Het luidt decennia onrust in. Het zou voor iedereen beter zijn als het roer nou eens echt omging.

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 11:19

benieuwd hoe de ict-prutsers van de Belastingdienst dit gaan verwerken.
pibasso | 07-11-14 | 10:15
Heel eenvoudig: via de loonadministratie. Alle vergoedingen door de werkgever van uitgaven die eigenlijk privé zijn, zijn in principe belastbaar. Parkeergeld kan aardig oplopen, dus hoppa! Maar wie toch al gewoon gratis voor de deur kan parkeren (buiten de Randstad!) heeft niets te vrezen.

Synecdoche | 07-11-14 | 11:15

Haatgenerator | 07-11-14 | 11:13
Uitslaap belasting ;-)

ron78 | 07-11-14 | 11:14

@Reinaert | 07-11-14 | 10:15
Sssssst!!!!

Haatgenerator | 07-11-14 | 11:13

Baby Rasta heeft hier helemaal geen last van.

Haatgenerator | 07-11-14 | 11:13

Ik vraag me echt serieus en in alle angst af wanneer de eerste persoon volledig doorslaat in NL door alle belasting verhogingen, bezuinigingen, ouderenzorg etc en zijn auto door de gevel van de belastingdienst of het Torentje ramt.
Het zal mij werkelijk niets verbazen wanneer zo iets zou gebeuren, maar hoop het uiteraard niet.
Want nivelleren is een feestje, en betalen zal je als werkende burger.

Maya de Blij | 07-11-14 | 11:09

@Kameroudste | 07-11-14 | 10:50

Daar heb je zeker een punt.

Daarom wil de PVVDA nu ook de 800.000 ZZP-ers actief om zeep gaan helpen want ze denken meer belasting te kunnen incasseren als de ZZP-ers in loondienst zijn. Waar die banen voor al die mensen dan ineens vandaan moeten komen doet er niet toe, zo denken ze namelijk niet in Den Haag. Het hoofddoel is zoveel mogelijk afhankelijke mensen (kiezers) te krijgen.

Zul je zien dat we straks met een paar honderdduizend extra mensen in de bijstand zitten. Dat wordt dus een flinke puinhoop.

Bovendien ondermijnt de groei van de ZZP-ers nu ook steeds sneller het onhoudbare pensioenstelsel, nog een reden voor Den Haag om ZZP-ers zo snel mogelijk allemaal over de kling te willen jagen en terug in hun loonslaven-hok te schoppen.

De PVVDA zal niet rusten voordat iedereen loonslaaf is of ambtenaar. De werkelijkheid dient zich aan te passen aan het wereldbeeld van politici in Den Haag en niet andersom. Ze vergeten alleen dat er ook nog mensen moeten zijn die het belastinggeld moeten opbrengen, en dat worden er wel steeds minder op deze manier.

Outsider-Inside | 07-11-14 | 11:09

ik heb enorme moeite met hele fabrieken die lopen op bijvoorbeeld Poolse werknemers. Niet omdat die Polen (of andere buitenlanders) hier werken, maar omdat er terwijl die Pool hard aan het werk is, ik weet niet hoeveel fysiek capabele uitkeringstrekkers thuis op de bank zitten omdat werken nu eenmaal niet loont. Het geld dat bedrijven betalen aan deze Polen stroomt rechtstreeks ons land uit en wordt niet in onze economie besteed. Ondertussen moet er daarbovenop nog eens geld worden besteed aan de uitkeringen van al die Nederlandse nietsnutten. En daar moet ik dan nu weer parkeerbelasting voor betalen. En erg dankbaar zijn ze er niet voor.

emigreren klinkt steeds beter...

Dokter Pruimenboom | 07-11-14 | 11:08

Babels toren | 07-11-14 | 10:59
Nee. Fiscus is vaker in vergelijkbare gevallen niet logisch.

Feynman | 07-11-14 | 11:07

@Igor Putkin | 07-11-14 | 11:04

Zegt de ene subsidielaaf tegen de andere....

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 11:07

Het gedrag van de hedendaagse politicus en bestuurder. Vroeger werden ze voor veel minder opgehangen. Dat sta ik niet persé voor, maar 25 jaar op water en brood en een publiek excuus voor het verraad lijkt me wel op z'n plaats.

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 11:04

Skunk57 | 07-11-14 | 10:32
Hulde!

Igor Putkin | 07-11-14 | 11:04

je vergeet nog de verwarming 's winters en de airco 's zomers en de lift, roltrappen, toiletgebruik en water + zeep na toiletgebruik, allemaal loon in natura. verder gratis gebruik van de computer voor je werk, je bureau, stoel en vloerbedekking. Verder de glazenwassers en de schoonmakers die je troep opruimen.

En denk niet dat het ophoudt als de staat dat allemaal binnen heeft, die begint meteen met nog meer belastingen te bedenken want zolang u nog maar 1 dubbeltje in uw zak hebt zal de staat blijven wroeten en graven totdat die er een kwartje van binnenhart. Maar het mooiste is dat u straks weer massaal op VVD PvdA CDA D66 GL en CU gaat stemmen omdat dit toch echt is wat u het liefste wilt.

wlodek | 07-11-14 | 11:04

Bedrijven hebben minder parkeerplekken dan medewerkers, omdat de bedrijven verwachten dat een deel van demense op den fiets komen. FOUT! Bedrijven MOGEN maar een x percentage parkeerplekken voor hun personeel bouwen. Percentage! Van wie, van onze overheid.

Ik was betrokken, ooit alweer, bij een bedrijf dat na klachten uit de wijk een parkeerplaats wilde aanleggen voor het personeel om zodoende de moppers uit de wijk te voorkomen. Iedereen blij zou je denken? Welnee, het bleek namelijk dat het parkeerdek 3 verdiepingen moest tellen op de aanwezige ruimte. Wijk weer in opstand want zou lelijk zijn. Dus bedrijf bedenkt dat ze dan maar 2 verdiepingen onder de grond wilden bouwen. Wijk in opstand want zou gevaarlijk zijn ivm verzakkingen. Dus is er gekozen voor de gouden middenweg: Niet genoeg parkeeplekken in een 2 verdiepingen tellend parkeerdek waarvan 1 dek ondergronds. En wat denk je de buurt mopperde nog steeds. Ontzettend grappig om te zien dat toen wij klaar waren met bouwen, het UWV er pal naast een 14 verdieping tellend kantoorpand neer zette zonder parkeergelegenheid. En daarnaast bouwde de belastingdienst nog zo'n hoog gebouw. Dus de wijk stond weer vol, uitzicht naar de haaien, niemand genoeg parkeerplek.

Polderen, het lijkt zo grappig.

MarcS | 07-11-14 | 11:02

Slechts een kwart van het geld dat verloren is gegaan door de Bulgarenfraude is terug.
Door extra belastinginkomsten te genereren, kan de heer Wiebes het verlies compenseren.

I.P standing up | 07-11-14 | 11:02

Wanneer komt de "sorry dat ik leef" belasting?

Sternberg | 07-11-14 | 11:01

Kameroudste | 07-11-14 | 10:56
:)

flowert | 07-11-14 | 11:00

Zolang we met z'n allen toestaan dat tienduizenden gelukszoekers per jaar de staatskas verder komen leegtrekken op alle mogelijke manieren (eerst asielopvang en -procedures, dan in veel gevallen uitkeringen, gezondheidszorg, toeslagen, inzet politie, vreemdelingendiensten etc. etc.) zonder dat de nieuwkomer ooit heeft bijgedragen met allerlei belastingafdrachten, zal het systeem steeds verder uitgehold raken. Hetzelfde geldt voor miljarden overboeken naar de "arme" EU-landen, de euro in de lucht houden en de kas van Brussel spekken. Tel daar bij op de zakkenvullende en geld verkwistende regenten in eigen land, en je snapt waarom hardwerkende Nederlanders steeds harder moeten worden uitgeknepen.

Zolang een ruime meerderheid het wel best vindt, steeds maar weer op dezelfde regenteske partijen stemt en zich niet laat zien of horen, hebben we dit gewoon verdiend als land.

KlunsJohannus | 07-11-14 | 10:59

Ik draai het even om. Feynman jouw input graag. Mijn partner werk in de stad en moet parkeergeld betalen ook al is hij in loondienst. Kun je dit dan weer van je inkomsten afhalen?

Babels toren | 07-11-14 | 10:59

€ka: Belasting over belasting

clabamsk | 07-11-14 | 10:58

Die naheffing moet toch ergens van betaald worden,aldus Rutte.

ron78 | 07-11-14 | 10:58

Volgens mij is dit helemaal niet nieuw.
Er is sinds vorig jaar al een wet die bepaalt dat de werkgever nog maar voor een bepaald bedrag dingen aan het personeel mag verstrekken die niet noodzakelijk voor het uitoefenen van de functie (voor tablets bestaat hierover nog discussie).

Als de werkgever boven dat bedrag komt, krijgt hij hierover een vrij pittige (ik dacht 70%) naheffing, die KAN worden berekend aan de werknemer.

Ik neem aan dat een parkeerplaats hier ook onder valt.

#34 | 07-11-14 | 10:56

@Bigi Bana Boy | 07-11-14 | 10:50

Er is niets liberaals aan Brussel. Er is niets liberaals aan Den Haag. Er heeft de afgelopen dertig jaar niets liberaals plaatsgevonden in beleid en bestuur.
.
Vergewist u uzelf eens van wat liberalisme precies is alvorens zulke uitspraken te doen.

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 10:56

Volgens jaar de houtkachel belasting. Mark my words.

Beaulefermier | 07-11-14 | 10:56

@flowert | 07-11-14 | 10:52

"What are you zinking?"

Kameroudste | 07-11-14 | 10:56

En we blijven het accepteren, op wat zinloos gemopper na. Als een stel schapen

panadol | 07-11-14 | 10:55

WTF: dus mensen die - al dan niet vrijwillig - wat verder weg wonen van hun inkomstenbron worden keihard verneukt. Fijn voor al die mensen die vanwege reorganisaties ineens met de auto moesten komen. Of degenen die dichterbij niks konden vinden.

Joris Draaksteker | 07-11-14 | 10:54

Gelukkig heb ik een leasebak met een plek in een private parkeergarage in 020.

flowert | 07-11-14 | 10:53

Cuyahoga | 07-11-14 | 10:21
Terwijl u uw veegritme uitvoert , beseft u toch wel dat u,Non-productiviteit belasting moet betalen.

McNail | 07-11-14 | 10:53

HOE is dit in godsnaam 'loon'?
Jij betaalt belasting over geld dat je werkgever teneinde de parkeerdruk te verlagen aan de gemeente betaalt zodat jij je auto kunt neerzetten om te kunnen werken?
Dit land is zinkende.

flowert | 07-11-14 | 10:52

Europa is rijk geworden door het exploiteren van kolonies. Na WOII en de dekolonialisatie is er welvaart geweest door de Marshallhulp en de massale wederopbouw. Nu, dankzij globalisatie en het ontwaken van voormalige derde wereldlanden, is het feest vorobij. Dat en dat alleen is de reden dat het slecht gaat en het geld op is. Ik wil niet zo ver gaan om te stellen dat het liberalisme dé oorzaak is, maar het is zeker wél één van de grootste factoren geweest. Maar jullie willen er nog altijd niet aan. Het socialisme en niet te vergeten Brussel, dé grote liberale aanjager in mijn ogen, zijn de schuldigen.

Bigi Bana Boy | 07-11-14 | 10:50

Ik heb nog een leuke melkkoe! Van die 800.000 ZZP'ers werkt een heleboel 'vanuit huis'. Die hoeven dus niet elke dag met de auto naar hun werk en weer naar huis, en dus tanken die minder en betalen ze minder onderhoud voor hun auto. Daar houden ze geld aan over.

Ook kunnen ze veelal in een oud t-shirt en versleten spijkerbroek zitten werken, want niemand die ze ziet. Dat scheelt enórm in de representatiekosten (kleding, schoenen, kapper etc)

DAT MOET BELAST WORDEN! DIT LAND KAN KAPOTTER! Als je maar een beetje je best doet, verdomme!

Beetje teleurstellend dat ik dat nou weer moet aandragen. Kunnen die jongens bij de belastingdienst nou níets zelf verzinnen?

Kameroudste | 07-11-14 | 10:50

@Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 10:30
U heeft dodelijk gelijk. De kans dat dit tij via verkiezingen ooit gekeerd wordt is nihil.

Smuts | 07-11-14 | 10:49

Even voor de duidelijkheid:dit geldt niet voor eigen parkeergelegenheid bij het bedrijf, maar alleen voor extern gehuurde parkeerplaatsen, bijvoorbeeld in de binnensteden van de grote steden. Zal dus maar voor een beperkte groep mensen gaan gelden. Wat niet wegneemt dat het nog steeds te zot voor woorden is. Zelf twijfel ik of ik de bijstand in zal gaan of zal gaan emigreren.

Tapu | 07-11-14 | 10:48

@Cuyahoga | 07-11-14 | 10:31
Pakistaanse curry is toch die curry die zich na het ochtendgebed al Allah Snackbar roepend een weg naar de uitgang vecht in één woeste massa?

Wel lekker. Snap dat die lui aldaar ook geen papier maar een brandslan gebruiken...

Smuts | 07-11-14 | 10:47

Ik mag wel aannemen dat de PvdA de minima wil compenseren voor de belasting die ze betalen over parkeren bij het gemeentehuis?

Nivelleermarionet | 07-11-14 | 10:46

Wanneer je door het blindstaren op een boom het bos niet meer ziet zou je dit soort maatregelen nog enigzins kunnen rechtpraten. Echter het bos omvat inmiddels een belastingdruk die ver boven de 50% van het inkomen van een werkende burger zit. Met medeneming van consumptieve belastingen en lagere overheden zit die belastingdruk zelfs tussen 75-85% (serieus, reken uw jaarplaatje maar eens door). Het bos dijt immer uit en toch houden we tekorten en groeien de uitgaven.
.
Dwaallichten die het bos niet (willen) zien zijn ofwel belanghebbenden die zich laven aan dit systeem of losgeslagen communisten. Wil je een land gezond houden dan luister je naar geen van beiden. Dit land kan echt niet heel veel meer "echte oplossingen" van onze oh zo "fatsoenlijke" gevestigde politiek hebben.

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 10:45

@Mark van Leeuwen | 07-11-14 | 10:42
ICT projecten langs de snelweg, je bedoeld dat jullie de traject controle realiseren? Och doe eens vertellen waar jullie zoal bezig zijn?

MarcS | 07-11-14 | 10:44

@Fapdrab | 07-11-14 | 10:28
Ik krijg steeds meer het idee dat dit land een soort galeischip is, en dat wij de roeiers zijn die steeds harder moeten roeien voor een steeds kleiner stukje brood. En dat alles om de incompetentie van die stuurlui bovendeks een beetje te compenseren. De stuurlui bovendeks, die overigens goed voor zichzelf zorgen met het ene feestmaal na het andere.
En dan zijn er ook nog een heleboel roeiers die vinden dat ze 'niet mogen klagen, want eigenlijk we hebben het toch hardstikke goed hier aan boord.' Die roeiers hebben gewoon geen idee wat er zich bovendeks afspeelt.
Verkapte slaven zijn we. Allemaal.

VanBukkem | 07-11-14 | 10:44

@duitse herder | 07-11-14 | 10:23
Even wat cijfers: in de jaren 2001-2014:
4.518,38 Hollandse honden geemigreerd
8.321,12 buitenlandse honden geimmigreerd

Redenen voor immigratie: lekkerder en gesubsidieerde brokjes hier, blaffen naar de baas mag, je hoeft geen Nederlands te blaffen om toch mee te doen met de roedel.

Redenen voor emigratie: asociale stijging van de hondenbelasting, geen hond kan nog Nederlands verstaan en proliferatie van roedels halfwilde immigrantenhonden die het hier voor het zeggen krijgen.

Smuts | 07-11-14 | 10:43

rara | 07-11-14 | 10:31
"20.2.1 Werkplek (werkkostenregeling)

... drie irrelevante alinea`s

Parkeergelegenheid bij de werkplek
U mag u uw werknemer onbelast een parkeergelegenheid bij de werkplek ter beschikking stellen als u voor deze werkplek verantwoordelijk bent op grond van de Arbeidsomstandighedenwet. Bedoeld is dat de parkeergelegenheid zelf ook deel uit moet maken van deze werkplek. Een parkeergarage of parkeerplaats op uw bedrijfsterrein mag u dus onbelast ter beschikking stellen, maar een parkeerplaats bij de werkplek van een klant of in een willekeurige parkeergarage niet."
www.belastingdienst.nl/bibliotheek/han...

Dit is dus al een huidige regeling voer 2014, het lopende boekjaar en dus niet iets waar de Kamer nog over moet stemmen. Bovendien besluit de Kamer niet in dit detailniveau, dat zit de fiscus vooral zelf te doen.

Feynman | 07-11-14 | 10:42

Jaha, Geenstijl, dan kun je wel lopen foeteren op die blauwe vinkjes, maar als jullie leven bestaat houten roerstaafjes en twee of drie laags toiletpapier dan geeft dat toch wel te denken. Wij werken door het hele land aan ict projecten langs de snelweg, bij regen en koud in de nacht. Koffie drinken zo uit de zelf meegenomen thermoskan, of zetten het even zelf in de berm. Naar de wc kan gewoon in de bosjes 's nachts of in hoog gras. Met dat hoge gras krijg je trouwens prima je kont weer schoon en zeker als het dauw-nat is.

Mark van Leeuwen | 07-11-14 | 10:42

@Uriël Fack

Dat wordt ook al belast hoor, alleen merk je dat niet.

TheStef | 07-11-14 | 10:41

Dat is de werkkostenregeling, die is een aantal jaren geleden al op de rails gezet.

TheStef | 07-11-14 | 10:40

@Cuyahoga | 07-11-14 | 10:21
Wat ik me dan afvraag: wat voor muziek speel je bij dat vegen? Een tango? Een wals? Lijkt me nog niet zo makkelijk.

Verder ROFLMAO ;)

Smuts | 07-11-14 | 10:40

Wat een ordinaire dieven.

NACademicus | 07-11-14 | 10:39

Wat de geyle neuck... dus over dat geld, waar al belasting over wordt betaald omdat het geld is, wordt dus ook nog eens 80% belasting gerekend als de baas hun werknemers van een parkeerplekje voorziet? Allemaal parkeren bij de belastingdienst voortaan dus. Stelletje uitkijpende grafgraaiers zijn 't; een keertje met z'n állen in Nederland een jaartje geen belastingaangifte doen, kijken hoe leuk ze dat vinden.

kanon0503 | 07-11-14 | 10:39

Zucht...
.
We MOETEN onderhand gewoon de straat op; ons ongenoegen uiten over de ene lastenverzwaring na de andere, de wekelijkse nieuwe belasting die tegenwoordig wordt verzonden en de verkwanseling van overheidsgeld aan nutteloze, linkse hobbies als ontwikkelingshulp en snoepreisjes voor ambtenaren. Wanneer organiseert een noemenswaardige club met een groot publiek nu eens een demonstratie?

Le Roi | 07-11-14 | 10:39

Maar bij de banken krijgt men de gunstige hypotheek zomaar onbelast mee. Knappe jongen die dat kan uitleggen.

très cool | 07-11-14 | 10:37

@Cuyahoga | 07-11-14 | 10:31
Stoppen nu! Ik kom echt niet meer bij.

MarcS | 07-11-14 | 10:37

@Vogelbeest | 07-11-14 | 10:19
Hangt er nogal vanaf. Als hij op gerecyclede frituurolie loopt krijg je natuurlijk milieukorting.

Was ooit een stunt mee en het werkte inderdaad (de olie) maar benieuwd hoeveel snackbars een 747 nodig heeft...

Smuts | 07-11-14 | 10:36

Jaren geleden op mijn werk werd er geopperd om een cup-a-soup-zakjes- display op te hangen naast het koffieapparaat. Ging niet door, werd door fiscus gezien als verkapt loon. Toen waren ze ook al lekker bezig.

pibasso | 07-11-14 | 10:36

-Wegenbelasting voor wielrenners !
-Belasting om te roken terwijl je je hond uitlaat.
-Tattoo belasting.
-wegwerp Belasting op energy drank.
-Belasting op paarden !
-Bontkraag belasting.
-Belasting op maandverband en tampons.

Alfa 75 | 07-11-14 | 10:35

rara | 07-11-14 | 10:31
Ik ken de werkkosten regeling, en de wijziging om de parkeerplaats als loon in natura te zien, die twee hebben niets met elkaar te maken.

Feynman | 07-11-14 | 10:35

@Cuyahoga | 07-11-14 | 10:21
Ik ga STUK!

MarcS | 07-11-14 | 10:34

Kantoorsex, die dan ook maar meteen belasten dan. Vingertoeslag, befbelasting, coitustax, dat soort werk. En niks aftrekbaar maken natuurlijk.

Schoorsteenveger | 07-11-14 | 10:33

zo, nu iedereen even heeft kunnen janken; een parkeerabonnement of parkeervergoeding als inkomen zien is helemaal niet zo gek en is al lang zo.

21.10.1 Uw werknemer reist met een eigen vervoermiddel
U maakt gebruik van de werkkostenregeling

Parkeren bij de woning van de werknemer

Het vergoeden, verstrekken en ter beschikking stellen van parkeergelegenheid in of bij de woning van uw werknemer is belast.

Parkeren bij het werk: parkeren op de werkplek

Gebruiken uw werknemers een parkeerplaats of garage op uw bedrijfsterrein? Dan maken deze ruimten deel uit van de werkplek (zie paragraaf 20.2.1). U hebt hier arboverantwoordelijkheid. Het parkeren is onbelast (nihilwaardering).

Parkeren bij het werk: parkeren op andere plekken

Voor andere parkeerplaatsen en garages die uw werknemers gebruiken, hebt u in het algemeen geen arboverantwoordelijkheid. Het vergoeden, verstrekken of ter beschikking stellen van parkeergelegenheid bij het werk, bijvoorbeeld met een parkeerkaart voor het parkeren bij een klant, is in deze gevallen loon van de werknemer voor zover dit loon samen met een kilometervergoeding van u (of een vast bedrag) hoger is dan € 0,19 per kilometer (zie paragraaf 21.1.4). Deze parkeervoorzieningen waardeert u op de waarde in het economische verkeer of de factuurwaarde. Maar u mag dit loon ook als eindheffingsloon onderbrengen in uw vrije ruimte.

Maar goed, dat schreeuwt niet lekker dus telt niet.

Skunk57 | 07-11-14 | 10:32

Net even naar buiten gekeken maar nee, ik zie nog niemand de straat op gaan.

Dus er zit nog steeds heeeeel veel rek in.

Next.

OudeNederlander | 07-11-14 | 10:32

Moderne slavernij, alleen is dat vandaag de dag meer clandestine dan ooit.
.
Een tweede Griekenland zal niet snel gebeuren, want Nederland is het braafste jongentje van de klas, de bevolking zal eerst compleet moeten creperen voordat onze regeringslutsers hulp gaan vragen.

kovariant | 07-11-14 | 10:31

Babels toren | 07-11-14 | 10:25
Alleen bij een normale stoelgang, dus niet als ik een Pakistaans currygerecht heb gegeten.

En als het inderdaad zo is dat er geen koala's meer leven in het regenwoud, dan bewijst dat mijn punt, dat is omdat mensen zoals jij geen veegritme hebben.

Cuyahoga | 07-11-14 | 10:31

Verzonnen door een linkse geitenwollesokken meneer met een minderwaardigheidscomplex die van zijn vrouw met natuursnor op de fiets naar zijn werk moet

Rest In Privacy | 07-11-14 | 10:31

@ Klier van Bartholin | 07-11-14 | 10:27
Omzetbelasting en kansspelbelasting op gebruik van het woord gokje.

TheseDays00 | 07-11-14 | 10:31

Door het huren van een parkeerterreinen zorgen werkgevers er voor dat de buurt er geen overlast heeft van "wild" parkeren. Hoe anders is dat bij de belastingdienst www.destentor.nl/regio/apeldoorn/vijf-...

CoffeePatch | 07-11-14 | 10:31

En niemand gaat de straat op.
QBert | 07-11-14 | 10:14
Uiteraard niet. Voor je het weet heb je nog een belastingaanslag te pakken.

ZwarteKater | 07-11-14 | 10:31

Mooie samenvatting: hardwerkende smaldeel van Nederland

Hei-kneuter | 07-11-14 | 10:31

@Feynman | 07-11-14 | 10:22
Dit besluit is het gevolg van de nieuwe werkkostenregeling die nog door de eerste en tweede kamer moeten gaan:

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belas...

Het is dus geen zelfstandig besluit van de belastingdienst, het is een wens...

rara | 07-11-14 | 10:31

Ach ja, de een z'n subsidie, toeslag, of wachtgeld is de ander z'n belastingverhoging...
.
Dit stopt pas als u het stopt. Dat gaat duidelijk niet meer via het stembiljet.

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 10:30

@gutgutgut | 07-11-14 | 10:23 Waarom denk je dat dat geld daarheen gebracht is? Om te zorgen dat Rutte er niet aan kan komen. Nu is de grens waarbij dat zinvol is misschien 10 miljoen, maar verhoog de vermogensrendemenstheffing nog een beetje en alles boven de 1 miljoen verdwijnt naar belastingparadijzen. Tel uit je winst.

witwas | 07-11-14 | 10:30

The Beatles hadden achteraf toch wel een vooruitziende blik met hun sarcastische teksten uit 1966:

If you drive a car, I'll tax the street,
If you try to sit, I'll tax your seat.
If you get too cold I'll tax the heat
If you take a walk, I'll tax your feet.

Don't ask me what I want it for
If you don't want to pay some more
'Cause I'm the taxman, yeah, I'm the taxman

Outsider-Inside | 07-11-14 | 10:30

En dan heb je de radio op de zaak nog niet aanstaan Klier van Bartholin?

Babels toren | 07-11-14 | 10:29

@Klier van Bartholin | 07-11-14 | 10:27
En dan vergeet u nog de omzetbelasting over andere belastingen. Belasting geeft zelf immers toegevoegde waarde (of zoiets....)

kapotte_stofzuiger | 07-11-14 | 10:29

-weggejorist-

neuk jeus | 07-11-14 | 10:28

Je verzint het niet. De belastingdienst lijdt aan verzamelwoede. Beste overheid het is een belastingDIENST. Het lijkt wel of de overheid zichzelf privatiseert en een winstoogmerk krijgt.

Fapdrab | 07-11-14 | 10:28

-weggejorist-

neuk jeus | 07-11-14 | 10:27

Inkomstenbelasting
Loonbelasting
Vennootschapsbelasting
Dividendbelasting
Kansspelbelasting
Vermogensbelasting
Successierecht
Schenkingsrecht
Omzetbelasting
Accijnzen
Belastingen op personenauto's en motorrijwielen
Overdrachtsbelasting
Assurantiebelasting
Milieuheffingen
Grondwaterbelasting
Belasting op leidingwater
Afvalstoffenbelasting
Brandstoffenbelasting
Energiebelasting
Baatbelasting
Forensenbelasting
Toeristenbelasting
Parkeerbelasting
Hondenbelasting
Reclamebelasting
Precariobelasting
Begrafenisrechten
Havengelden
Bouwgrondbelasting
Leges
Marktgeld
Afvalstoffenheffing
Reinigingsrecht
Rioolrecht
Waterschapsbelastingen
Ingezetenenomslag
Waterbeheersingsomslag
Waterkeringsomslag
Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren

Klier van Bartholin | 07-11-14 | 10:27

Hey duitse herder hebben ze in Denemarken geen geenstijl? Overigens never ooit zo'n troosteloos grouw land gezien. Openlucht bejaarden tehuis.

Babels toren | 07-11-14 | 10:27

He, het regent! Dat betekent dat mensen met een tuin niet hoeven te sproeien. Ik zou zeggen: sproeiwaardeforfait!

El Rico Grande | 07-11-14 | 10:27

Leaseauto = cash cow
BTW op auto
BPM op auto
BTW op brandstof
Wegenbelasting
BTW op verzekeringen
Salaris belasting op waarde van auto
Salaris belasting op parkeerkosten
etc....

Hoe kan de overheid zichzelf nog in de spreekwoordelijke spiegel aankijken?

Hetiswat | 07-11-14 | 10:26

De belasting in Nederland is net een moeras vol met bloedzuigers. Telkens wanneer je er één verwijderd hebt, zitten er al weer twee nieuwen.

Hollow Liberty | 07-11-14 | 10:26

-weggejorist-

neuk jeus | 07-11-14 | 10:26

Voor de wet is iedereen gelijk.
Bij de invoering van de euro kregen uitzendkrachten 5euro per week koffiegeld vergoeding, mocht niet meer of er moest belasting over betaald worden, zo geschiedde de vergoeding werd gebruteerd op het loon.
Eigenlijk heel normaal alles wat uit dienstbetrekking op je toekomt is inkomsten, is gewoon logisch.
We zijn een compleet gekkenhuis geworden met wel/niet regeltjes van belasting betalen.
Als ik zie hoe de leaserijder bevoordeeld wordt tegenover de particuliere houder van hetzelfde middel, om op het werk te komen de auto dus zeg ik schandalig, zal wel aan het opleidingsniveau van de laagst betaalden liggen, dat er geen opstand tegen komt.
En dan zullen we maar niet over de hypotheekrente aftrek beginnen.

gebrokenvleugel | 07-11-14 | 10:26

Zo Cuyahoga jij hebt een veegritme? Dit land is af. Enne koalas leven niet in het regenwoud.

Babels toren | 07-11-14 | 10:25

Vogelbeest, Zweden had in 1970 een nog hoger tarief: 102% over elke verdiende kroon boven de 100.000.Daardoor was de hypotheekrente aftrek ook 102% voor mensen die meer dan 100.000 verdienden.

Toen deze idiote tarieven werden afgeschaft via een speciale wet( Lex Astrid Lindgren!) stortte daarmee onbedoeld ook de Zweedse huizenmarkt in...

gamlakuk | 07-11-14 | 10:25

Denemarken: even groot als NL. 5,5 miljoen inwoners. Nooit files, geen betaald parkeren. P-plaatsen te groot bij een supermarkt. Autodeuren nooit op slot.

duitse herder | 07-11-14 | 10:23

rara | 07-11-14 | 10:19
Deze beleidswijziging over parkeren is een zelfstandig besluit van de belastingdienst. Daar heeft de kamer NIETS mee te maken.

Feynman | 07-11-14 | 10:22

@blinde kip | 07-11-14 | 10:16
Ze zeggen wel eens 'voor niets gaat de zon op'. Maar dat zal ook wel niet lang meer duren. Dan moeten we daar ook belasting over betalen.
En wat mij ook verbaast is dat ik nog altijd zuurstof mag omzetten in CO2 zonder daar een verontreinigingsheffing over te betalen.

VanBukkem | 07-11-14 | 10:22

Zolang de reiskostenvergoeding die uniek is in Europa nog bestaat is het klagen over een terechte belasting op loon, onzin.

AbleArcher13 | 07-11-14 | 10:22

Gratis WC papier op het werk ?
Eigelijk ook verkapt inkomen.
Van huis meenemen helpt niet: wcpaoierforfait!

gutgutgut | 07-11-14 | 10:22

Is niet de P van Parkeren maar van Pikkety, het roofvirus heerst! Man man wat een zielige creativiteit, niets maar dan ook niets draagt het bij aan de welvaart.

aceofspades | 07-11-14 | 10:22

Sorry, kreeg foutmelding. Kan daar ook belasting over geheven worden? Dubbele posts moeten we niet willen met z'n allen.

El Rico Grande | 07-11-14 | 10:21

WC-papier per 10 vel naar boven afgerond?
Ik heb nu, bij een normale stoelgang het veegritme 3-3-2-2-3-2-1, dus 16 velletjes.
Dan zou ik dus voor 20 velletjes aangeslagen worden?
Wat let mij dan om die niet gebruikte velletjes toch te gebruiken?
Ha, ik snuit mijn neus wel een keer extra, of ik maak van één velletje twee staafjes om mijn oren nog een keer schoon te maken.
Als iedereen zomaar 4 velletjes extra gaat gebruiken, dan kost dat op jaarbasis 1.739.159 bomen in het regenwoud, en dan gaan heel veel koala's en lieve pluisdiertjes dood, komen er dodelijke moordspinnen des doods bij en smelten de poolkappen.

En dat allemaal dankzij de Nederlandse belastingdienst, nou ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben.

Cuyahoga | 07-11-14 | 10:21

*GroenLinks modus aan*: moet je maar geen hyperrijke arrebeider zijn.
*PvdA modus aan*: een werkende stemt geen PvdA en kan gezien de sterke schouders wel wat meer lasten dragen.
*VVD modus aan*: dit is eenvoudiger en we hebben het geld hard nodig om € 1000,- aan de werkende te kunnen teruggeven. Om de PvdA tevreden te houden moet u daar gewoon € 10.000 extra belasting over betalen. Maar he, de zon gaat nu nog gratis op *nieuw belastingidee opslaat*

El Rico Grande | 07-11-14 | 10:21

*GroenLinks modus aan*: moet je maar geen hyperrijke arrebeider zijn.
*PvdA modus aan*: een werkende stemt geen PvdA en kan gezien de sterke schouders wel wat meer lasten dragen.
*VVD modus aan*: dit is eenvoudiger en we hebben het geld hard nodig om € 1000,- aan de werkende te kunnen teruggeven. Om de PvdA tevreden te houden moet u daar gewoon € 10.000 extra belasting over betalen. Maar he, de zon gaat nu nog gratis op *nieuw belastingidee opslaat*

El Rico Grande | 07-11-14 | 10:21

"Let op aanstonds moet je nog belasting betalen over de keren dat je met je eigen vrouw hep legge wippe..."

De vrije jongens Tegenpartij 1982......

gamlakuk | 07-11-14 | 10:20

Elke. Dag. Weer.

Elke dag lees ik een bericht waar er weer plannen worden aangekondigd om de blanke, werkende, autochtone Nederlander verder uit te kleden en zijn cultuur en achtergrond af te pakken.

Elke dag prijs ik me weer gelukkig dat ik er niet meer woon maar ook elke dag kijk ik meewarig naar wat er van het prachtige land dat ik achterliet is verworden.

James Lastig | 07-11-14 | 10:20

De bijstand kan zoveel aantrekkelijker.
Tot 2000 euro netto en nooit blauwe enveloppen, laat staan je druk maken over parkeren.

kapotte_stofzuiger | 07-11-14 | 10:20

En wat als je nou een keertje met de fiets komt? Kun je dat weer terugvorderen? Hoe ga je dat aantonen? Foto van een legeparkeerplek met de krant van die dag in beeld? Moet je een webcam thuis op je auto richten de hele dag? En als je nou door drukte om de hoek moet parkeren? Betaal je omdat je een auto hebt ook al fiets je iedere dag?

Babels toren | 07-11-14 | 10:20

@VanBukkem | 07-11-14 | 10:17 Dat is het droomscenario van de SP.

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:20

Ze gebruiken daar een model waarbij het uitgangspunt is dat belastingopbrengsten 100% onelastisch zijn. Dus in dat model levert 10% verhoging van BTW of accijnzen ook 10% meer belasting op. In werkelijkheid is de extra opbrengst slechts 1% en die wordt 5 keer ongedaan gemaakt door extra uitstroom als gevolg van faillissementen en toename inactieven.
Maar ga lekker zo door, des te eerder hebben we Griekenland ingehaald en krijgen wij ook miljardensteun.

witwas | 07-11-14 | 10:20

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:16
Ik zie nog wel paar "@MEzelf"-jes....

Jimmydepimmy | 07-11-14 | 10:20

@Feynman | 07-11-14 | 10:12
Ja, maar de politieke verantwoordelijkheid ligt volledig bij de de staatssecretaris. Dat is niet het probleem van de Tweede Kamer.

Dat was best wel slim van de Tweede Kamer, om de gevolgen van haar eigen falen qua belastingwetgeving en ICT door te schuiven naar een enkele politicus die niet de middelen heeft om het grootschalig falen aan te pakken.

rara | 07-11-14 | 10:19

Brooddoosforfait!
Zelf je brood smeren kost handenvol BTW !

gutgutgut | 07-11-14 | 10:19

Hoeveel bijtelling krijgt een piloot eigelijk voor een 747 van de zaak?

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:19

Als je bij een rederij werkt is dat schip waar je containers op zet eigelijk voor eigen gebruik. Ik denk dat je een containerschip gewoon in de 25% klasse kunt zetten qua bijtelling.

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:18

Het beleid begint een beetje op ine mine mutte te lijken.

NiceGuysFinishLast | 07-11-14 | 10:18

Lekker is dat... En krijg ik dan ook voor de uren dat ik NIET geparkeerd sta in de buurt waar ik een privé-parkeervergunning heb ook mijn geld terug??

Jimmydepimmy | 07-11-14 | 10:18

Ik heb een beter idee: Ik maak gewoon iedere maand mijn complete salaris over naar de belastingdienst in ruil voor een maandelijks voedselpakket + een bescheiden dak boven mij hoofd. Scheelt een hoop administratieve rompslomp.

VanBukkem | 07-11-14 | 10:17

En gratis verwarming op de werkplek, kan ook belasting over betaald worden. Emolumenten noemen we dat soort zaken trouwens met een deftig woord. Je vraagt je af waarom er uberhaupt nog een netto salaris betaald wordt. Kost en inwoning moeten toch voldoende zijn? De rest kan naar de belasting.

lulleficatie | 07-11-14 | 10:16

@MEzelf: Zweden

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:16

Ik zeg maar niks..............

edj44 | 07-11-14 | 10:16

Dit is in een andere failliete staat, Duitsland, ook al lang goed gebruik: geldwerter Vorteil is het begrip. Alles wat daar onder valt moet belast worden.

Enfin, er zijn genoeg landen in de wereld waar wat je verdient of genereert niet in de grote pot gaat zodat niet door jou gekozen types daar hun dingen mee kunnen doen zonder dat je er wat van mag zeggen, want anders liggen er voorbedrukte aangiftes klaar om jou je mond te snoeren. Goedemiddag.

van Oeffelen | 07-11-14 | 10:16

@Feynman | 07-11-14 | 10:12
Had Kwiebes inderdaad niet geroepen dat er geen geknoei meer zou zijn met nieuwe maatregelen maar eerst het IT falen van zijn Blauwe Ridders zou worden hersteld (indien mogelijk voor de hittedood van het universum)?

Ach... politici.

Smuts | 07-11-14 | 10:16

Weer iets gevonden om de werkenden nog dieper in de aars te naaien.

Hou er gewoon mee op. Allemaal aan de uitkering en wachten tot de boel klapt. En het dan vanaf nul opbouwen.

Maar de NL-er kennende moppert hij even, betaalt straks weer meer en stemt vooral straks weer op dezelfde partijen, ander is hij namelijk een racist.

James Lastig | 07-11-14 | 10:16

Je moet ook helemaal niet werken in Nederland. Dat kost alleen maar meer, meer, meer geld. Fiscaal ontmoedigingsbeleid om dat te bewerkstelligen begint aardig op stoom te komen.

Beaulefermier | 07-11-14 | 10:16

Het fietsplaatje wordt ook weer naar voren geschoven. Let maar op.

blinde kip | 07-11-14 | 10:16

weden heeft dit in de jaren '70 van de vorige eeuw ook gebprobeert. Belasting van meer als 70%.

Blijkt dat mensen dan, net als onder het communisme, stoppen met zich inzetten, stoppen met carriere maken, stoppen met hard werken.

waarom zou je je inzetten als het toch niets oplevert? Dan liever aan een lopende band dicht bij huis snoepjes inpakken of in ene loods pallets in de rondte trekken.
Levert niets op, maar als je de universiteit hebt gedaan en je hebt nu een leuke managersfunctie geef je alles af, dus netto heb je ook niets over.

Vogelbeest | 07-11-14 | 10:16

benieuwd hoe de ict-prutsers van de Belastingdienst dit gaan verwerken. Wordt vast weer een epic fail

pibasso | 07-11-14 | 10:15

Ze probeerden het vorig jaar al met het belasten van de reiskostenvergoeding (ook als die vergoeding niet bestond uit geld, maar een OV-kaart waar je behalve woon-werk verkeer niets mee kunt). Bereid zijn om naar je werk te reizen, ook met eigen auto, moet afgestraft worden. Ofzo.

raskol | 07-11-14 | 10:15

Nog even en je wordt geconfronteerd met bijtelling voor het gebruik van je bureaustoel.

Uitmelken lijkt het devies. Eindeloos uitmelken.

Reinaert | 07-11-14 | 10:15

Geinig, nóg meer betalen voor het niet in je auto rijden.
En niemand gaat de straat op.

QBert | 07-11-14 | 10:14

De koffie op mijn werk is gratis. Dus dat is verkapt loon. Dus daar valt ook nog wel wat te halen.

Uriël Fack | 07-11-14 | 10:14

Hm, als dit zo doorgaat dan is mijn nakende bijstand misschien helemaal niet zo onaantrekkelijk. Geen cent om mijn kont te krabben, maar ook niet de ellende van werk met hetzelfde financiële resultaat.

MarcS | 07-11-14 | 10:13

Waar is nou toch mijn hooivork?

Babels toren | 07-11-14 | 10:13

Het systeem kan de vorige verhoging al niet aan...

Feynman | 07-11-14 | 10:12

Het begint nu toch echt ronduit ongegeneerd te worden.

Lewis | 07-11-14 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken