
Hartverscheurende alsook intens verdrietige Facebook-post van Maja. Eigenaresse van de skitterendmooie Bed & Breakfast/Gasterij
Rijsterbosch in het lommerrijke ZuidFriese Rijs (
Google Map). Tegenover haar schitterende pittoreske
pasverbouwde geheel gerestaureerde hotel/b&b komt een asielzoekerscentrum. Pal voor de neus. 500 nieuwe buren worden er neergekwakt. Gewoon, omdat het moet van PVVDA, die de gemeente Friese Meren heel veel geld geeft per opgevangen gelukszoekert. Burgers én ondernemers moeten hun mond houden, en belasting betalen opdat er nieuwe Miele wasmachines gekocht kunnen worden voor AZC's. Let wel. In Rijs zijn ze niet tegen de komst van asielzoekers. Het
173 zielen tellende durpje in het mooie glooiende Gaasterland is bereid
50 slachtoffers van de ellende in de wereld op te nemen. Dat is al heel veel op een bevolking van nog geen 200, waarvoor hulde. Maar dat ging de gemeente niet ver genoeg. Er wordt nu een slordige
500 dobbernegervluchtelingen over het dorpje leeggekieperd. Ziehier de repo van
Omrop Fryslan, waar u kunt zien dat het AZC zo'n beetje
op de B&B wordt neergeplempt. En zo brengt Mark Rutte (VVD) weer een ondernemer aan de bedelstaf, en heeft de Diederik Samsom (PvdA) er weer 500 stemmen bij. Hoe lang nog mensen? Hoe lang nog...
Reaguursels
Inloggeneind jaren 70.
een vooruitstrevende mongool in de politiek amsterdam.
zij stelde voor opvang drugsverslaafden in diemen.
ja zeiden de bewoners, maar dan steek ik het wel in de fik. zij dramde door en ja hoor, de boel stond in de fik. na te zijn opgeknapt en de bewoners zouden plaats-
nemen van de ruimte stond het weer in de fik. 2e keer.
toen leek het niet zo verstandig van die mevrouw om een
3e keer af te wachten. zij trok zich terug en koos voor
een andere lokatie.
eind jaren 70.
een vooruitstrevende mongool in de politiek amsterdam.
zij stelde voor opvang drugsverslaafden in diemen.
ja zeiden de bewoners, maar dan steek ik het wel in de fik. zij dramde door en ja hoor, de boel stond in de fik. na te zijn opgeknapt en de bewoners zouden plaats-
nemen van de ruimte stond het weer in de fik. 2e keer.
toen leek het niet zo verstandig van die mevrouw om een
3e keer af te wachten. zij trok zich terug en koos voor
een andere lokatie.
Allemaal heldere taal, maar zijn deze mensen met hun prachtige B&B nu geholpen, nee.... dus waarom staan die gebouwen er nog? DE FIK ER IN!!
Of daar ineens niemand meer voor te porren, waar blijft de gemeenschapzin!!
Nederland zet alle zeilen bij om zou gauw mogelijk van kleur te verschieten. Alles wat daartoe bijdraagt wordt van staatswege van harte gesteund.
-weggejorist-
Ik vraag me af hoe "autkiering" met een Fries accent klinkt?
toevallig ken ik de eigenaren van de b&b en ook ik vind het zwaar KUT voor ze. terug gekomen naar NL om een mooi bedrijf op te bouwen wat een verrijking voor Rijs is geworden. en nu??? 500 akbars pal tegenover hun. Hennies friture daarentegen zal er wel bovenop duiken met 100% halal frikadellen.
unfuckingbelievable. Asielzoekers die Nederland bereiken hebben door vele, vele veilige langen gereisd. Het zijn -daarom alleen al- gelukszoekers en geen vluchtelingen.
Daar is niets 'eerlijks' aan, PvdA.
Dat deze woestijnmoslims in Drentse en Friese gehuchtjes gedumpt worden is een grove schande. Deze regering haat zijn eigen burgers en vermorzelt ze om aan invulling te geven aan de eigen ideologische dogma's. Welke politicus is mans genoeg om onder ogen te zien dat we geen duizenden Eritrese jonge mannen of kinderrijke moslimgezinnen in dit land er bij willen. Dat spelt generaties kanslozen, criminaliteit en middeleeuwse onwetendheid. Dit land kan niet meer hebben!
Is er geen plaats voor deze mensen op het binnenhof of is dat niet de bedoeling?
Occupy AZC is de enigste optie. Dit soort berichten komen al jaren naar buiten, zonder enig resultaat.
Misschien kan die BenB een nieuwe attractie invoeren: Apies kijken.
Voor iedereen die vindt dat ze dit in Rijs verdienen omdat Friesland een PvdA-bolwerk is: ik kan me daar voor heel Friesland wel in vinden. Rijs - en ik ken het goed - is echter een uitzondering op de regel. Het is juist een dorp dat bestaat uit ondernemers (niet de typische PvdA-achterban) die zich bezighouden met zomer- en dagtoerisme. Of voormalige ondernemers die met hard werken een mooie plek aan het bos hebben kunnen kopen.
De absurditeit van de overheidsbeslissing hierin is grotesk!
Teeven staat nu te raaskallen dat we el moèten, de Arabische landen die oorlog blijven voeren gaan nog veel meer asielzoekers voor ons opleveren. Alle linkse stemmers hiermee belasten graag, alle rede is weg, dit land wordt gebruikt als afvoerput van de wereld!
Mensen zouden de straat op moeten om dit te stoppen.
En in een klap behoor je tot de etnische minderheid.
.
Mooi hé, hoe snel dat kan gaan. Prachtig...
Ja Maja... had dan ook PVV gestemd in plaats van VVD/PVDA!
Drie keer zoveel goudzoekers derbij als oorspronkelijke inwoners. Nou, dan Amsterdam ook: 3 x 800.000 = 2.400.000 loslopende gelukszoekers erbij. Oh, wacht....
Friesland stemt voornamelijk links, multiculti is iets wat anderen moeten doen. Vergelijkbaar met Groenlinkse bakfietsmoeders die er opeens achter komen dat hun kroost niet op een 99% witte school kunnen. Lullig voor deze mevrouw ja maar ik vind dat AZC alleen geplaatst moeten kunnen worden waar er overwegend links gestemd wor
Ja mensen, het is even een radicale cultuuromslag in't durp, maar ja, gewoon even wennen aan het nieuwe leven met al die blije asielgezichtjes als ze jouw blonde dochter zien.
Gratis tip van Flip: Vanaf nu de deuren wel steeds op slot doen he, ook die van de auto.
U ziet, het overheidsbeleid zorgt ervoor dat ook uw mini-samenleving er met sprongen op vooruit gaat.
Wat, kapotgemaakt zegt u? Welnee, dat mag je niet zeggen, want da's xenofoob en nazi. Nou, doei en veel plezier!
"Den ezel stoot zich voortdurend aan den ondersten steen ..."
Verschrikkelijk voor deze twee ondernemers!!! Ik wens beide heel veel sterkte toe en laten we hopen dat het B&B niet failliet zal gaan door de zogenaamde vluchtelingen :-(
'Linksche' economie: de een zn brood ( en iphone en gratis zorg en gratis auto en gratis wegen en gratis huis en gratis kinderen en gratis verwarwing en gratis pensioen etc,etc,etc) is de ander zn dood. Wie dat niet doorheeft en erop BLIJFT stemmen verdient zn lot
(Friesland ligt links in de Noord-oostkop.)
www.deondernemer.nl/UserFiles/image/20...
Welkom op het platteland anno 2014. Ik ben zo blij dat ik in de "grote" stad woon, goed inmiddels heeft het aantal allochtonen het aantal autochtonen al overtroffen en is het een af en aanrijden van frauderende MOE-landers, wij krijgen er niet in een keer honderden nieuwe opvreters bij. De overheid en die asielzoekersclub vernietigen hiermee complete platteland gemeenschappen. Stel je woont in zo'n dorp waar nooit iets gebeurt, flikkeren ze 1000 asielzoekers bij die niets van onze cultuur weten en voordat je het weet vreten ze je groentetuin leeg.
Prima.
Noord-oost Nederland stemt hardnekkig PvdA, met andere woorden: er is geen plek hartelijker voor asielzoekers dan Noord-oost Nederland.
dus het wordt weer zo als in de tijd van kok het noorden wordt weer volgebouwd met kanslozen centra
het kabinet wil geen antwoord geven,wat de asiel hobby
al die jaren gekost heeft.
elsevier heeft een berekening gemaakt van de afgelopen 40 jaar,en kwam op een bedrag van meer dan 200 miljard.
sinds de jaren 60 heeft het aardgas 265 miljard opgebracht.
daarmee is het raadsel ook opgelost waar het geld
naar toe gegaan is.
de eu hobby kost ook nog eens 6 miljard per jaar,komt nog een flinke som bij een z.g.n naheffing.
regeren is vooruitzien.
de midden inkomens plukken, de rijken moeten ook op het hakblok,de bejaarden worden al tijden geplukt,en om daar meer gang in te zetten heeft de pvda een manke dame groot tuinliefhebber voor ingezet.
maar het komt allemaal wel goed houd moet
de ziekte verzekering moet ook weer meer geld voor hun miljarden reserve fonds.
je plukt deze gegevens zo van internet.
de friezen een verhaal apart,ze denken dat ze een taal hebben.
in het jaar 754 werd Bonifatius bij dokkum vermoord,
zelfs de schoenzolen hebben ze nog opgegeten.
de Groningers hebben toen ontwikkelings werk gedaan,ze hebben er o.a een leraar heen gestuurd om ze de taal te leren,niemand wilde,er was nog 1 met een hazelip die heeft het gedaan,niet goed gelukt,ze praten belabbert gronings
Eurotokkie | 05-11-14 | 18:41
"Friezen zijn ook maar asielzoekers."
Wahaha, Friesland liep ergens halverwege het eerste millenium vanaf Denemarken tot aan Vlaanderen. De nog oudere Friezen hebben klop gehad met de Romeinen.
Is er niet een 1 of andere centrum de bouwen in de buurt van Almere of zo? Lekker centraal, ruimte zat daar, geen oude dorpjes, geen identiteit. Past veel beter.
Je zult je bijna gaan afvragen waarom we nog een collectief systeem hebben. Degene die een goede bijdrage leveren , moeten steeds meer inleveren. De mensen die ons land hebben groot gebracht krijgen steeds minder waar ze recht op hebben. Een te groot aandeel in onze samenleving misbruiken al deze mooie sociale voorzieningen. Men maakt zich enkel druk over " waar halen we de tekorten vandaan" maar niet over de misbruikers! Stel je toch eens voor dat we een groep gaan stigmatiseren zeg! Nee laten we de autochtonen nog verder uitknijpen, dit poldervolk klaagt steen en been maar doet toch niks, dus gewoon een list verzinnen en innen die bakken met geld.
Als je voor je in hier in het softe, rijke Noord-Europa komt eerst duizenden euro's betaalt aan mensensmokkelaars en daarbij 50 landen in alle windrichtingen om je heen overslaat, ben je primair een economisch vluchteling. Je kan ook in een tentenkamp in Turkije blijven zitten. Niet rijk, wel veiliger dan Syrië. Hou eens op met het altijd op de zieligheidsfactor te gooien. Dit land wordt op deze manier door gutmenschen totaal de vernieling in geholpen. En de discussie wordt totaal onmogelijk gemaakt. Alle ratio overboord gezet. Met dank aan de socialistische staatsmedia.
Ik zou ook woest zijn als er voor mijn voordeur een AZC zou worden geopend. Gelukkig stem ik PVV en niet 1 van de elitepartijen zodat ik mij altijd recht in de spiegel aan kan kijken.
Dat is de tactiek!
Kleine gemeenschappen die geen vuist kunnen maken overspoelen, met asieleisers!
Je ziet het al een jaar of wat gebeuren.
Tyfes regering!
Ik vraag me alleen af hoe ze die 500 man/vrouw in die B&B gaan onderbrengen.
@Eurotokkie | 05-11-14 | 18:41
Ga toch fietsen man. Wij woonden hier al lang toen jullie zuiderlingen nog vooroverbogen voor de Franken.
Ach en als ze zijn uitgeprocedeerd hebben ze toch nog geld op gratis geld. Dit land is compleet maf!
Hoe kan een illegaal die nog nooit ene fuck heeft bijgedragen aan de sociale voorzieningen....
www.ed.nl/algemeen/economie/ook-illega...
Nederlanddraaitdoor | 05-11-14 | 21:13
En zo is t en niet anders!
Rutten rot op! Samsam schaam je kapot!
Zolang de NOS de macht heeft bijna heel Nederland te indoctrineren zal de overgrote deel domme Nederlanders PvdA, D66, GL en VVD blijven stemmen, ze weten niet beter!
Mensen zijn op de vlucht vanuit vanwege de islam nietfunctionerende culturen en komen dan hier in wel functionerende culturen, maar krijgen alle vrijheid hun vanwege de islam niet functionerende cultuur ook hier invloedrijk te maken, zodat ook hier langzaam maar zeker nietfunctionerende culturen verschijnen, waar je dan niets van mag zeggen, tenze je per se wil dat de politiek correctheid die dit alles organiseert, je uitmaakt voor racist, fascist en nazi.
Als ik die B&B had dan zou ik de complete eerste en tweede kamer gratis laten logeren. Gewoon omdat ze daarna ervaringsdeskundige zijn. Maar dat zal wel te confronterend zijn.
Joris en zijn vrouw kunnen nu niet meer naar dat B&B-tje toe.
Zonder flauwekul, dit is serieus schrijnend. Alles moet wijken voor die 'asiel'zoekers. Of zullen we het beestje gewoon bij de naam noemen: geldzoekers.
500 potentiële klanten...
@ Hendrick9075
Het over gastvrijheid hebben terwijl de totale bevolking verdrievoudigd(!)... Alleen een linkse gek kan zoiets uitkramen.
Pedante dwaas.
Vreemd volk eerst.
Weg met ons.
Het moet "eerlijker".
Etc.
Etc.
Etc.
Net zo slim als doorzichtig van dat linkse geteisem, dump ze in klein dorp, dat kost slechts in dit geval 150 PVV-stemmen
Tip nummer 1.
Je weet toch welk leeg staand gebouw ze gaan gebruiken ?
je weet en ziet toch als er 1 gebouwd wordt ?
Vernietig het dan gewoon ? dan moeten ze steeds nieuwe bouwen.
Als de eigenaren van de B&B iets anders hebben gestemd dan PVV of SGP, moeten ze niet klagen. De rest van de partijen wil deze eindeloze stroom gelukszoekers uit ons vijandig gezinde culturen gewoon binnen laten.
Zal me benieuwen hoe lang we dit nog allemaal kunnen betalen.
volgende keer maar geen PvdA stemmen Fryslan
Gewoon ff een feitje...; Ik zit momenteel in Polen (EU, Shengen en NATO-lid)....0,0 asielzoekers! Ook geen negers, Arabieren, onthoofdlims.... of andere allochtonen anders dan Russen, Roofmenen, Bulhaalweggiërs en zo, maar die doen in Polen, wat Polen in Nederland doen... Werken. Ben gen getinte dude tegengekomen op wat internationaal personeel na. Waarom ook alweer een percentage aan asielzoekers per EU-land??? Ik zie er hier echt geeneen! En Polen is toch echt als een van de weinige landen ongeschonden uit de crisis gekomen en heeft een blooming economy! Rutte, uitleg graag, of echt ernstig en direct oprotten colalitie met PvdAllochtonen!
@McPhart | 05-11-14 | 21:03
CDA. Iets minder erg.
Geen meelij. De PvdA is al sinds decennia heer ende meester in Fryslan.
They only get what they deserve.
Kom op CDA adepten. Een beetje solidair voor de arme medemens he.
-weggejorist-
Net een B&B starten en nu al een 2min voor gastvrijheid.
Er zijn zojuist nog eens honderdduizend dobbernegervluchtelingen op de boot gestapt in donker Afrika. Na een whatsapp berichtje vanuit NL: kom ook, het is hier fantastisch want gratis huis, eten, geld en miele wasmachine.
Nederland heeft een import probleem
Eurotokkie | 05-11-14 | 18:20
Hallo!
Dan staan er wel 500 bij je op de stoep hoor.
Doldwaas | 05-11-14 | 18:33
Ja. Me dunkt dat ze ¨vriendelijk groeten¨.
¨Gasten¨ - dus niet van de B&B - overwegend jonge mannen met een al dan niet dubieus verleden, die kijken eerst wel goed uit om negatieve aandacht over zich af te roepen.
Maar dan verstrijkt de tijd, men moet zich houden aan een regime, jongens willen ook wel eens een verzetje, krijgen een beetje geld door wat lummelen bij een supermarkt, karretje duwen voor de oudjes - ah zo vriendelijk.
En dan slaat opeens de vlam in de pan, maar het vuurtje was vanaf dag 1 al aangestoken. En daar is weer een zekere Friesin, die wel wat ziet in zo´n chocostaaf, en daar heeft de lokale Sietse zo zijn bedenkingen bij. Na vijf jaar en 50 vechtpartijen verder heeft men nog geen verblijfsvergunning, is een Teeven vervangen door een nieuwe teef en draait de Nederlandse kermis vrolijk door. Ondertussen barst het 8-Poolkoppen tellende appartementje elders uit zijn voegen van de stank, en de lach om weer een nieuwe identiteit met weer nieuwe toeslag, en verzint een nieuwe R. Plasterk weer een non-reden om 3/4 van de bevolking prive-technisch uit te kleden.
Hiephiep hoera! Anno 2014. Banken ook boosdoener! Tel uit je winst.
Gewoon van het b&b een polenhotel maken. Zal ze leren. Aan de ene kant islam die geen druppel mogen zuipen en aan de andere kant van de weg een hotel waar ze opstaan met een fles wodka. Zal me een feest worden daar.
ik ben nog nooit in friesland geweest dus misschien moet ik maar eens een weekendje boeken. Wat is er allemaal te doen daar? Moet ik m'n vriendin thuislaten of vallen de dames tegen? Maar goed, als we dat met z'n allen doen heeft ze tenminste nog wat inkomsten en kunnen we samen drinken en reaguren.
@Gaul Shaarad | 05-11-14 | 20:19
Nee, geen enkel idee.
Wellicht volgt er nog een - edit - waarmee de tegel teruggeplaatst wordt.
Of een uitleg waarom niet, daar hoop ik dan ook op.
@Gaul Shaarad | 05-11-14 | 19:46
@Joris: deze - weggejorist - kan ik niet plaatsen. Wat was hier mis mee?
SirHC | 05-11-14 | 19:07
Dat kan oneindig door het laten oplopen van de staatsschuld. Totdat het land failliet is door deze schuld. En dat gaat thans héél snel.
www.destaatsschuldmeter.nl/
doskabouter | 05-11-14 | 20:12
Is dat zo?
Er is al een kinderpardon met bijbehorende criteria (5 jaar onder rijkstoezicht voor je 18e levensjaar als asielzoeker) waarom zou er dan nog een komen?
Wellicht komen er nog wat kleine toevoegingen in de toekomst (de gemeentes willen dat ook kinderen die voor hun 18e 5 jaar onder gemeente-toezicht hebben gestaan als asielzoeker ook in aanmerking komen voor het kinderpardon)
Gaul Shaarad | 05-11-14 | 20:19
Nee, snap ik niets van, als het over de religie van de vrede gaat ga ik er i.m.h.o. minstens zo hard tegenin.
Het hele land gaat (is) naar de klote met al die asielzoekers. Oplossing? Uit de EU. Geen asielzoeker er meer in en wat er nu zit eruit. Spaart hoop geld uit wat we wel zullen verliezen door uit de EU te gaan, maar vooruit, betere kwaliteit van leven mag wel wat kosten. Ik ben voor zwarte piet maar ik hoef ze niet het hele jaar door nederland te zien zwerven. Als we hier eens mee beginnen dan kunnen we daarna de islam gaan uitbannen in dit land. Vervolgens het mocro/turken probleem, is lastif door dubbele paspoort maar ff schouders eronder. Moe-landers is makkelijker: eruit en niks meer er in. En dan ..... kut er is nogal wat te doen, maar het moet kunnen. Beginnen we bij de statenverkiezingen door massaal op de pvv te stemmen.
Helaas schrik net wakker, ging zo lekker.
Maar...... wie gaat het de geitjes van de kinderboerderij vertellen?
@ Reinier44 | 05-11-14 | 18:45 In Turkije en Syrië zijn de verschillen tussen de asielzoekers en de autochtone bevolking ook zo enorm groot, hè?
Europa zal het wel weer verplichten. (wat een genot dat Europa) (*gaat dochter vertellen dat ze haar blonde haren moet afknippen en voorlopig niet meer buiten mag spelen.)
Tsja een tip voor de b&b is hallal vreten. Komt er nog wat binnen.
-weggejorist-
Gaul Shaarad | 05-11-14 | 19:46
Ben erg nieuwsgierig waarom dit werd weggejorist, waar ging ik de fout in heeft 1 van de meer ervaren resguurders enig idee?
Zo werkt dat nou eenmaal in Nederland Allochtonenland.
Niemand zit erop te wachten maar de meerderheid moet constant buigen voor een minderheid. Schandalig laf en gemakzuchtig beleid.
CumGranoSalis | 05-11-14 | 18:49
Totdat de PVDA gutmenschen weer de hele dag met een strakke plasser lopen in voorbereiding op wederom een kinderpardon.
eerstneukendanpraten | 05-11-14 | 19:52 Ja het is inderdaad algemeen bekend dat wij niet de beste en slimste immigranten toebedeeld kregen. En daar plukken we nu de wrange vruchten van. Gelukkig hebben de nieuwe 'Nederlanders' nu wel voortaan allemaal een doctoraat of zijn ze ingenieur en hebben ze vooruitstrevende ideeën over maatschappelijke richting. En hebben ze ook geen fantasie vriendje..
.
*sorry voor sarcasme en cynisme*
@duitse herder | 05-11-14 | 18:49
Tel daarbij op de geboorten en sterftes naar afkomst.
Bezopen. Zoiets ontwricht een dorp, een stad en een land. Vol is vol.
Zolang de Dam nog niet volstaat met 1,8 miljoen Nederlanders valt het allemaal nog wel mee. Maar blijf vooral reaguren.
www.dagelijksestandaard.nl/2014/09/mas...
En dan te bedenken, al die lange rijen die donderdags bij de pinautomaat staan van de RABOBank. En de Supermarkten waar beveiliging moet komen.
snapdragon | 05-11-14 | 19:42
Daar heeft u wel een punt..
Die provincie staat altijd bloedrood op de stemkaart.
Wij Randstedelingen hebben ons deel gehad en stemmen niet meer op (salon)socialisten.
@Anoguurder | 05-11-14 | 18:29
Met een hoofddoekje mag je gewoon praten in een stiltecoupe. Wie er iets van zegt is raciest.
Van de ene op de andere dag mogen 150 Nederlanders zich gaan aanpassen aan 500 goudzoekers die totaal niet thuis zijn met onze gewoontes, regels en wetgeving. Dit is toch niet te verkopen!!!
Dan mag je ook geen kritiek hebben
Moi | 05-11-14 | 19:14
.
Fuck dat. De blanco stem bestaat om ongenoegen aan te geven over de inhoud of de procedure van het stemproces. Aangezien ik alle partijen qudt vind is een blanco stem de beste methode voor het uiten van ongenoegen.
En dit is dus waarom teveel centralisatie niet goed is. De beslissing zou bij het dorp zelf moeten liggen. Als de overheid dat weigert, zouden ze sowieso verantwoordelijkheid moeten nemen. Het is in wezen hetzelfde als een grote fabriek naast zo'n dorp pleuren.
Het is om te huilen. Nederland heeft mooie plekjes die nu vol gestopt worden met gelukszoekers.
De meeste gelukszoekers komen uit moslim landen dus deze mensen zullen zich niet aanpassen en nemen hun waarden en normen systeem mee naar Nederland.
Dus per jaar komen er kleine steden bij van gelukszoekers die naar Nederland komen omdat het hier "tafeltje dek" is en met een compleet ander waarden en normen systeem.
Er word op die manier een proletariaat van moslims gecreëerd wat nu al , maar zeker in de toekomst ,voor veel moeilijkheden zal zorgen.
En de bestuurlijke elite werkt hier aan mee in plaats van naar de mensen te luisteren.
Nederland word van binnenuit uitgehold op deze manier.
Gewoon een b&b beginnen voor de linkse elite kunnen ze genieten van hun toekomstige stemvee
Gaul Shaarad | 05-11-14 | 19:46
Het crapuul mag naar het westen net als de Berbers waarvan de Marokkanen blij waren dat ze vertrokken.
Gaul Shaarad | 05-11-14 | 19:46 Nederland op Zweden gaat lijken uiteraard.
-weggejorist-
Geen enkel medelijden met die PvdA stemmers daar in Friesland,beloon hun bijbelvaste stemgedrag maar met duizenden nieuwe Nederlanders.
Na de oorlog moesten mensen soms jaren wachten op een huis.
Nu nog steeds, heb me laten informeren> rond de 10 jaar in deze regio.
Je zal maar bij pa en moe wonen tot je een ons weegt, want asielzoekers gaan voor.
Godsgeklaagd zijn die filmpjes van de nos> een blije asielzoeker met zijn nieuwe woning> blij dat hij na drie jaar wachten een huis heeft. (waarschijnlijk drie jaar ingeschreven)
Maar dit staat nog in schril contrast met de geplande opvang in het dorp Oranje, alwaar dhr. Hennie van de Most een mooie deal dacht te maken met de opvang van 1400 roeibootmensen in zijn vakantiehuisjes van de gelijknamige speelstad. In dat dorp wonen een halve man en een paardenkop, namelijk 140 zielen en die waren niet blij met een vertienvoudiging van het inwonertal en er zijn zelfs al Kamervragen over gesteld. Speciaal voor een Drentse medereaguurder hier de link: www.rtvdrenthe.nl/nieuws/kamervragen-o...
Jammer Friesland, de Randstad zit vol.
Mede mogelijk gemaakt door het zogenaamd onfeilbare EVRM. Leve de EU!
Van het Friese "Meren" naar: "Minder, minder, minder!"
Zet maar tenten neer in Flevoland. Neemt onze jeugd ook genoegen mee. Voor een vuilcontainer of parkeerplek moet men in mijn Gemeente ja-ren wachten. Procedures, bezwaar en veel milieu-inspraak. En dit wordt op een middagje besloten door de Raad ? Corrupt land.
@Eurotokkie | 05-11-14 | 19:24
Het gaat niet om ruimte in zin van vierkante kilometers, maar om de rek voor zover die er nog is bij de autochtone bevolking.
-
Je kan niet zomaar mensen met compleet andere opvattingen en gedragingen opvangen zonder daar de consequenties van te willen dragen op langer termijn. Zeker niet in durp in Friesland, dat geeft een hoop ellende. Wij hebben al een hele hoop 'Nederlanders' waar we de handen 'letterlijk' vol aan hebben.
-
Daarom vind ik het binnenhalen/faciliteren van asielzoekers een slecht plan. We kunnen het nu al niet eens worden of iemand uitgezet moet worden na een x aantal jaar verblijf, want zielig. De prioriteiten van dit kabinet zijn niet de prioriteiten van bewoners van dit land.
Ik heb volledig vrede met het opvangen van grote groepen asielzoekers in Nederland. Immers, wij zijn menslievend, barmhartig en willen de internationale rechtsorde bevorderen.
Maar: dat betekent ook dat deze grote groepen asielzoekers hier tijdelijk zijn en zich naar onze (culturele) maatstaven gedragen en zich dankbaar tonen voor onze gastvrijheid en barmhartigheid.
En: dat betekent dat Europa, en dus óók Nederland!!!, zich maximaal inspant om deze grote groep asielzoekers zo snel als mogelijk weer terug kan keren naar het eigen land of tenminste de directe regio. Zonder, ik herhaal zónder, kans op pardon wegens welke reden dan ook. Dat is volledig in lijn met alle wetten en verdragen. Het is niet in lijn met de zieligemensenindustrie, waarvan het Goede Volk grootaandeelhouders zijn.
Dus: betekent dat ook dat Europa, en dus óók Nederland!!! zich maximaal inspant om de gloeiende tyfus te bombarderen op IS en andere extremistische idioten. Én gevolgd door grondtroepen om de zaak nu eens flink op te schonen. En dat bedoel ik uiteraard niet in de gewelddadig racistisch/fascistische zin van het woord, maar om de extremisten en misdadigers eruit te pikken en te berechten.
Zodat de asielzoekers ZO SNEL ALS MOGELIJK weer terug kunnen keren naar hun geliefde vaderland met met onmetelijke dank terugdenken aan hun tijdelijke verblijf in het het land dat eraan bijgedragen heeft dat de bezetters/terroristen verjaagd of opgesloten zijn.
Indien het Westen NIET ingrijpt zullen complete volksverhuizingen het gevolg zijn en is onze huidige cultuur gedoemd te verdwijnen.
Kort en goed: geen ruimte voor debat, compromissen, mitsen en maren, uitzonderingen en gedogen. Volstrekte duidelijkheid en doortastende daadkracht.
Streng doch rechtvaardig, barmhartig of meedogenloos.
Zij, de politieke elite en faciliterende aanhang -lees: nuttige idioten, dienen dan ook de verantwoordelijkheid te dragen voor al deze vreemdelingen. Geen mens is immers illegaal volgens de moreel superieure gutmensch. Ik verwacht dan ook niets anders dan duizenden vrijwilligers die meer dan graag een Syriër of een Irakees of een Somaliër of drie á vier onderdak geven.
Uhm Geenstijl, Die post is verwijderd?: www.facebook.com/maja.ganzevles?ref=t...
Asielzoekers vang je op in de regio. Als asielzoekers de halve wereld over gaan voor een asiel land dan hebben ze toch echt dubbele agenda's.
In onze regio is niets aan de hand dus nemen we ook geen asielzoekers op. Lijkt me duidelijk. Of wat Europese organisaties dat prettig vinden? Geen idee maar daar heb ik dan ook weer helemaal niets mee te maken.
Eurotokkie | 05-11-14 | 18:59
Jij bent gewoon een smerige linkse landverkwanselaar.
Dit land is ubervol, want de asielzoekers zitten in vakantieparken en recreatiewoningen, dus wat wil je dan nog opvangen, achterlijke beroepsidioot die je bent?
Ons eigen volk staat bijna 10 jaar op een wachtlijst om voor een redelijk fatsoenlijke sociale huurwoning, want ook wij krijgen kinderen die ergens moeten starten, of wil je dat niet inzien, achterlijke mongool?
en dan heeft vluchtelingenwerk nederland nog het gore lef om te klagen dat het wel 5 jaar duurt voordat vluchtelingen een woning krijgen! Wat voor een enorme
plaat heb je dan voor je harses? En hoe haal je het in je achterlijke harses om 500 vreemdelingen tegenover 150 nederlanders te zetten? Ik zeg jij gaat nu dan 3 asielzoekers in je kot opnemen, en een bijbaan zoeken om ze aan het vreten te houden, maar niet langer van mijn centen de wilde weldoender uithangen!
Ommezwaai | 05-11-14 | 19:25
Psst niet verder vertellen maar zo een paddoijsje is best wel lekker .
De meeste asielzoekers denken echt dat Europa (Nederland) een luilekkerland is.
Totdat ze wegrotten in een flatje met een piepklein uitkerinkje en ze nooit iets zullen betekenen. Niet voor de maatschappij, niet voor hun gezin of familie, want alles kost geld en dat is er niet.
Gelukkig zijn er velen gelovig, dat geeft uitkomst, radicaliseren helpt, het kost niks en tijd zat.
-weggejorist-
@Reinier44 | 05-11-14 | 18:45
Het is nogal een verschil of je vele duizenden opvangt in een tentenkamp of ze (uiteindelijk) volledig laat integreren in de maatschappij. Hoe je het ook wendt of keert, als de aantallen te groot worden (of blijven), ontstaat er ontwrichting, dat is onvermijdelijk.
Het moet eerlijker!
Jaarlijks kunnen we er een kleine stad bij bouwen om de instroom te kunnen huisvesten. En de gewone burger heeft dat maar te slikken. In tijden van crisis is er dus nog steeds plek voor duizenden gelukszoekers.
Weg met ons! Leve de parallelle samenleving!
Eurotokkie | 05-11-14 | 19:08
Niet zoveel van die paddo's snoepen of is het alweer padden-lik-tijd?
@Chiant | 05-11-14 | 19:08
Het was lekker om even tekeer te gaan. Maar u heeft waarschijnlijk gelijk. In dat geval vraag ik me toch af wat hij als trol dan denkt te bereiken. Je krijgt er alleen nog maar een grotere hekel aan pvda-fans van.
hournunsmeeop | 05-11-14 | 19:19
Nederland kan nog heel wat asielzoekers aan , rij eens van het zuiden richting het noorden dan zie je wat voor een ruimte er nog is .
En geld heeft Nederland ook genoeg dus het komt allemaal goed.
Eurotokkie | 05-11-14 | 19:14
Als ze ook nog belasting moeten betalen en een hypotheek nemen wel ja.
Een beetje ondernemer zet tien portocabins in zijn tuin en mikt daar tegn dikke betaling vijtig negerts extra in.
Zie Henny van der Most, zijn imperiumpje wordt alleen nog overeind gehouden door speelstad oranje, wat nu vol zwarte pieten zit.
Als je aan Samson vraagt. Man. Waarom? Dan zal hij antwoord geven. Omdat IK het KAN. En nu je bakkes houden koelie burger en betalen.
Hoe verzinnen ze het? 500 gelukszoekers + haatideologie op een dorp van 200 man?
Hoe kan je denken dat dit in vredesnaam goed gaat?
Vragen, vragen.
Nederland en Ruttekut hebben ook geen keus, je moet ze opvangen of uit de EU stappen.
Dat laatste gebeurt nooit, ze kiezen om Nederland op te offeren voor het zakendoen.
Triest. Maar asiels zijn toch niet zo moeilijk te vinden. Er zijn gewoon teveel asielzoekers, geen wonder dat ze allemaal werkloos zijn. Dat soort dienstverlening is met de komst van Google totaal overbodig geworden.
* Filosofiemodus uit *
Ik denk wel dat de plaatselijke hoerenkast overuren gaat maken .
Maja moet als haar spullen in tuin haar wat waard zijn ook nog eens een hoge schutting neerzetten op eigen kosten.
Ervaring van een famlielid van mij is dat met de komst van een AZC letterlijk alles wat niet vastgenageld in de tuin stond verdween. Pas na het weer sluiten van het AZC konden de buurtbewoners weer met een gerust hart wat neerzetten.
Nou moe.... Bij de EP verkiezingen in 2014 nog, trokken CDA, VVD en PVDA meer dan 50% van alle stemmen in gemeente De Friese Meren...
.
En nu besluiten deze partijen om een asielzoekerscentrum tussen zulke sociale, barmhartige, solidaire en betrokken mensen neer te zetten en wat denk je wat...? Komen die mensjes ineens in opstand....
.
Welnu inwoners van de Friese Meren, STIK er maar in. Jullie hebben het vol-ko-men verdiend! Met uitzondering dan van diegenen die zo verstandig waren om niet te stemmen natuurlijk... Alsjeblieft en veel geluk met het verkopen van je woning. Wat een giller!
schoften zijn het !
Hoerig is het!
Mensen helpen is prima, ben ik helemaal voor, maar dan moet je weten wie je helpt, ik heb geen zin om mijn vijand te helpen, dat heet dan eigen graf graven, jij bent oliedom als jij met je vijand knuffelt, moet je nooit doen.
Dus, ik help graag alleen lieve mensen die niet in zieke vijandelijke ideologieën geloven. Het is van de zotte dat grotendeels van die mensen die we helpen een vijandelijke agressieve ideologie aanhangen, tuuuuurlijk doen ze in het begin zielig, maar thuis voeden ze hun kinderen met islamitische haat, en dat is op lange termijn onhoudbaar, dan gaat vroeg of laat ook hier naar de klote, maar leg dit nou uit aan onze idiote politici. Te triest voor woorden.
Coolchwip_ | 05-11-14 | 19:13
Niet doen, dan stem je alsnog.
Gewoon een stuk of 10 hokjes inkleuren en wat song-teksten op je stembiljet neerpennen.
" dobbernegervluchtelingen " * een kleine glimlach niet kan onderdrukken *
7,62x39 | 05-11-14 | 19:13
Zoiets als de slavernij , ja goed idee.
20 jaar voor de grote verandering
2 jaar voor het gemor een kookpunt bereikt
16 jaar wanorde daarna
@SirHC | 05-11-14 | 19:07
Ik mis leiderschap, visie.
Coolchwip_ | 05-11-14 | 19:13
Dan mag je ook geen kritiek hebben
Die Afrikanen moeten niet in een asielzoekerscentrum geplaatst worden. Toelaten en zelf een kamer en een passend baantje laten zoeken. Nederlanders moet het gemakkelijk gemaakt worden ze in dienst te nemen (en te ontslaan). Zo wordt iedereen er beter van.
-weggejorist en opgerot-
Ik ben klaar met de poppenkast. Ik stem alleen blanco.
Schijt aan eigen volk. Dat is het motto.
Maar u hebt het zelf zo gewild. U blijft maar doorgaan met PvdA/D66/GL/CDA/CU stemmen. U bent als makke schapen, rijp voor de slachting.
@Eurotokkie 18:53
(Die Amerikanen hebben we er aan de haren bij moeten slepen tijdens de tweede wereldoorlog. Volgens mij was het zelfs Duitsland dat Amerika de oorlog verklaarde. Maar dit terzijde.)
Terpen-tijn | 05-11-14 | 19:03
HEt gros van de asielzoekers mag dan ook helemaal niet werken. (hebben ook geen BSN nummer of arbeids visum oid)
Slechts met een klein deel van de asielzoekers kan werken als er een tewerkstellingsvergunning is afgegeven en zelfs dan mogen is het heeeeel erg beperkt wat en hoe lang ze waar mogen werken.
Ommezwaai | 05-11-14 | 18:59
Wie loopt hier rond met piercings , tattoos en knopen in de oren .
www.piercingplek.nl/Soorten.html
@Henri Carton B. | 05-11-14 | 18:59
Hij meent het niet echt, hij is een professionele trol. Hij is intelligent genoeg om in te zien dat de nonsens die hij schrijft kant noch wal raken. Zijn drogredeneringen zijn steevast foutloos gespeld en vergen soms zelfs denkkracht om te weerleggen. Dat geeft aan dat hij hoger opgeleid is (of in ieder geval over die intellectuele potentie beschikt) en het vermogen heeft tot leren en nadenken. Dat staat vaak haaks op de inhoud van zijn tegels. Uw reaguursel doet hem glimlachen en inspireren om nog meer klinkklare onzin te plempen.
Asielzoekers zijn net kerncentrales. Je dumpt ze op plekken waar je er zo min mogelijk last van hebt.
Even naar the bigger picture geredeneerd, al hoewel dit "kleine drama" het ook wel mooi illustreert, het volgende.
Al jarenlang vindt er een continue instroom van asielzoekers plaats. De getallen die daarin omgaan zijn omvangrijk. Uit niets blijkt dat er op enig moment een einde aan die instroom gaat komen, aan brandhaarden in de wereld is immers nooit gebrek.
Deze mensen dienen gevoed, gekleed en gehuisvest worden, daarna zal er een groot deel in de samenleving opgenomen dienen te worden en zullen er gezinsherenigingen plaats gaan vinden. Naar mijn idee zal het overgrote deel van deze mensen voor een lange periode financieel gesteund dienen te blijven worden met uitkeringen.
Wat ik mij nu afvraag is, hoever strekt ons absorptievermogen? Wanneer breekt het moment aan dat de kosten zodanig hoog oplopen, dat de constante instroom een zondanig punt bereikt heeft dat het maatschappelijk niet meer aanvaardbaar is?
Dat vraag ik mij bij deze berichten oprecht af.
Nog even en de EU bepaalt hoeveel mensen we gaan opnemen en hoe ze gehuisvest moeten worden. Wen er maar vast aan. U stemt toch op pro-EU partijen.
Het noorden van het land moet ook kapot geïslamiseerd worden natuurlijk.
zozo lijkt Zweden wel dat Nederland, zolang het maar niet in de buurt van de PVDA bonzen is is alles best.
verder moet ik aan NIMBY denken en zouden deze mensen van de B&B naar mijn mening wel wat compensatie mogen, want daar gaan alleen nog gekken logeren, misschien wel hele rijke gekken, misschien kan ze wel hele kekke safaries voor de superrijken gaan organiseren, gewoon wat safaridieren fokken en je waant je in afrika, misschien wat hobby schietvergunningen ertegen aan en hoppa een gat in de markt.
Deze asielzoekers MOETEN we opvangen. MOET van Brussel. U stemde massaal PVDA/CDA/VVD/D66 oftewel EU-voorstanders. Dan krijg je wat je verdient. Geen geld meer voor zorg of onderwijs ? Wat maakt het uit. Brussel maakt de dienst uit en de stemmende NLer houdt dit in stand omdat ze denken dat we niet zonder kunnen. Dan ook niet zeiken achteraf. En die 640 miljoen ook netjes meebetalen. Je krijgt waar je op stemt. Je denkt "fatsoenlijk" te stemmen maar kiest willens en wetens voor interne afbraak en verrotting. Dus deze asielzoekers komen er. En nog heel veel meer ook. En de volgende "naheffing" van Brussel is ook al in de maak. Zou het de volgende keer 640 miljoen zijn ? Of 900 miljoen ? Of 3 miljard ? Wat maakt het uit. Die binnenlandse naheffing van belasting kan linea recta door naar Frankrijk die juist 1.2 miljard krijgt. Dit is het nivelleren dat de PVDA/CDA/VVD/D66-stemmer mogelijk maakt en in stand houdt. Goed bezig mensen. Wat hadden we het goed toen we nog in de EEG zaten. Maar blijkmaar moet alles kapot. Sterkte allemaal.
Zullen we een regel maken dat je alleen naar aangrenzende landen mag vluchten? Scheelt een hoop gedoe en is ook nog eens goed voor het milieu.
Henri Carton B. | 05-11-14 | 18:59
U mag blijven. + veel.
ovikanovi 18:58
Ken jouw type> als je wilt kan je werken.
Soms lukt dat, maar meestal niet.
Er is wel een beetje laaggeschoold werk, maar werkgevers kiezen de besten, dat zijn meestal Oost blokkers.
Het gros van de asielzoekers zal nooit een baan vinden.
Supermatthijs | 05-11-14 | 18:24
Welke "door onszelf gemaakte afspraken?
Is er ergens afgesproken om een dorp van 150 inwoners te verwennen met 500 zielepieten? Iedereen die dit durft te verdedigen moet zelf maar een aantal asielzoekers naast zich krijgen te wonen of beter nog; er een zooi zelf opvangen.
Dit dorp en deze ondernemer wordt gesloopt door de door u zo bejubelde "afspraken".
Ik ben hier alleen voor de reaguursels. *popcorn erbij*
-weggejorist en opgerot-
Als de gutmensch wonende aan de A'damse grachtengordel een beetje mee wil werken door wat in te schuiven, kunnen daar ook nog wel een paar honderd van die op onze vleespotten afkomende "vluchtelingen" geplaatst worden.
@Supermatthijs | 05-11-14 | 18:24
Jij verdedigt werkelijk alles wat door die lamme linksen wordt bedacht he?
Ik hoopte eerst nog dat je gewoon zit te jennen, maar nee, je meent het allemaal echt. Het is je recht. En het is mijn recht om te vinden dat Marcel van Dam's "U bent een minderwaardig mens" op jouw soort gemankeerde verkronkelde platdenkers slaat.
Je kunt correct spellen maar je gebruikt die vaardigheid uitsluitend voor kwaadaardige onzin.
Zo, ik ben het kwijt. Prettige avond toch nog.
von sokkenstopfen | 05-11-14 | 18:57
Ik zou zeggen plak een bloksnor onder je neus en ga de straat op .
Ik zie er wel mogelijkheden in voor een moskee met meisjesinternaat? Gewoon verkopen aan de duivel dat pand.
ze hebben ervaring in ieder geval:
"In het begin van de 20e eeuw was er een steenfabriek nabij Rijs. De leemgaten zijn nog in de nabije weilanden aanwezig. In 1916 werden hier een honderdtal Belgische gezinnen die vluchtten tijden de Eerste Wereldoorlog ondergebracht."
de geschiedenis herhaalt zich.. maar ben bang dat ze langer dan vier jaar blijven zitten deze keer..
Le Roi | 05-11-14 | 18:54
Wat een tinnef ook he die baby-boomers, is inderdaad een probleem ja.
En dan ook nog eens de weg naar een AZC vandaliseren en vervuilen dat vergrijzende tuig.
Eurotokkie | 05-11-14 | 18:53
Dan stel ik voor om zo'n vijfhonderd van die halve wilden in uw voortuin te plempen..
Eens kijken of u dan nog zo'n lesje geschiedenis oprakelt...
Het is godgeklaagd dit.
Ons land naar de kloten.
Geen grappen.
STOP met het stemmen op partijen die ons land naar de knoppen helpen. Dat laat slechts een (1) keuzemogelijkheid.
Stem PVV.
@Le Roi | 05-11-14 | 18:54
In Noorwegen lost men dat anders op. Daar heeft men ook asielzoekerscentra 200km boven de poolcirkel (okay, toegegeven: er zijn er ook meer zuidelijk). Dat geeft nauwelijks overlast, want ze zitten de hele dag binnen met de kachel op 10.
Ach je , we betalen de oorlogen,we betalen de vluchtelingen en we betalen de opbouw en we betalen de gevolgen. En dan nu gaan zeiken !!!
Ga toch werken!!!!
Ach, over 30 jaar is nederland een arm land. De 'mensen' die nu op het pluche zitten, hebben alles dik voorelkaar, de overige meerderheid is dan vertrokken naar ver-weg-land.
Over twee maanden ben ik zelf ook weg, en waar ze in central america hard aan de weg timmeren, raakt het 'rijke' westen in verval. Dit laatste is trouwens een constatering.
De degeneratie van het westen is in volle gang. Helaas....
Naar rato zou de gemeente Amsterdam best 1 miljoen kunnen opvangen. Lege kantoorgebouwen zat. Hoeveel vangen ze er daar eigenlijk op? Of noemen ze het daar toeristen?
@Reinier44 | 05-11-14 | 18:45
Flikker op roeptoetert! Hoeveel zijn er naar Iran of Saoedi Arabie gegaan?
Waarom moeten dunbevolkte kleine gemeenten in ons land altijd de dupe zijn van dergelijke kabinetsbeleid....? Op zich is niemand er op tegen om wat asielzoekers op te vangen maar dan wel naar ratio van het aantal inwoners van de betreffende gemeente... op deze wijze worden complete gemeenten duurzaam ontwricht en voor de geleden schade van de plaatselijke ondernemers, zoals in dit verhaal, is geen fonds om het te compenseren... kortom asociaal beleid!!
Het is zeker kut.. maar dat is toch een gevalletje plan schade en je uit laten kopen door de roverheid? Dit uiteraard allemaal op kosten van de immer kleiner wordende groep rendabelen..
-weggejorist-
Ruimte zat in het noorden, de dorpen lopen toch leeg?
Genoeg huurhuizen, de meester op school weer blij, de middenstand gaat weer bloeien.
Serieus,... dit gaat een keer vastlopen, het sociale stelsel wordt onbetaalbaar, met teveel opvreters.
Voormalige vakantiekolonie en opvang Jeugdzorg
nl.wikipedia.org/wiki/Mooi_Gaasterland...
@Outsider-Inside | 05-11-14 | 18:26
Volgende keer eerst even kijken waar Rijs ligt.
Verschrikkelijke verhalen dit. Ik woon zelf ook in een provinciaal dorp waar de vergrijzing erg hoog is. Het is hier altijd prima vertoeven geweest TOTDAT er enkele jaren geleden, weliswaar net buiten het dorp, ook een AZC met maar liefst 400 bewoners is neergezet. Sindsdien is niet alleen die weg waar dat AZC aan grenst een puinhoop (vandalisme, vervuiling), maar gaat er ook een vlaag van overlast en terreur door dit ooit zo vredige dorpje.
.
Ik gun niemand een AZC in de buurt, laat staan aan de overkant. De mensen die verantwoordelijk voor dit soort keuzes zijn en al dit kansloze volk van de meest verre uithoeken ter wereld naar binnen wilt halen, doet dat maar in eigen wijk/stad. Maar nee, dat gebeurt niet, want NIMBY. En ondertussen mogen andere mensen de waslijst aan problemen die een AZC met zich meebrengt niet benoemen of daar hun beklag over doen, want dan zijn het racisten.
Eerst de scholen dan de voetbalclubs en dan de burgemeester.
koolteer | 05-11-14 | 18:49
Aha , zoiets van ike ike ike en de rest kan stikke!
Gelukkig dachten de Amerikanen en Engelsen tijdens WOII hier anders over.
Pritt, om met je laatste vraag te beginnen ("Hoe lang nog mensen? Hoe lang nog...").
Net zolang totdat dit land volledig naar de bliksem is geholpen.
Terpen-tijn | 05-11-14 | 18:46
Het gaat niet om die 500 man, als mevrouw slim is weet ze er een slaatje uit te slaan als zogenaamde ondernemer, hoewel de verhouding natuurlijk wel behoorlijk zoek is 500/100. In ieder geval heeft dat dorp nu weer een bestaansrecht.
-
Terrorist of niet, maakt niet uit. Feit, is dat mensen met een heel andere cultuur afkomst, medische/psychische problematiek de verzorgingsstaat alleen maar onder verder onder druk zetten en geld kosten en niet opleveren. Ze hebben hier geen toekomst.
-
Het gaat erom, dat overheid continu zonder rede van opgaaf, alles door de neus van de inwoners van dit land boren, dat zou niet zo moeten zijn.
@deon | 05-11-14 | 18:13
Na u.
Reinier44 | 05-11-14 | 18:45
Overgrote deel van de vluchtelingen wordt inderdaad in de regio opgevangen of worden dolende IDPs.
@Reinier44 | 05-11-14 | 18:45
Opvang in de regio is de meest effectieve oplossing, ook qua kosten. Een relatief arm land als Jordanië vangt iedere maar dan ook iedere vluchteling keurig op, wetende dat die hobby onbetaalbaar is en op termijn tot rotzooi kan gaan leiden. Beter dat we dáár onze centen investeren dan hier ad-hoc allerlei dorpen te gaan ontwrichten.
Maar dat is natuurlijk slechts mijn bescheiden mening.
www.youtube.com/watch?v=OtsPUE6E0dE&am...
Terpen-tijn | 05-11-14 | 18:46
En hoe komt het dat in een asielzoekerscentra , mensen worden aangewezen die oorlogsmisdaden hebben gepleegd .
@ fanvanwilders | 05-11-14 | 18:37
Dat dacht ik ook, maar schijnbaar is de gemeenteraad opgebouwd uit CDA'ers en FNP'ers (lokale linkse partij). Maar dit geeft ook wel weer aan dat het echt geen zak uit maakt op welke partij je stemt, uiteindelijk wordt er altijd een slappe coalitie gevormd die netto net links of rechts van het midden staat en grofweg altijd hetzelfde beleid uitvoert. Ik begrijp best dat dit is hoe onze democratie werkt, maar ideaal is het niet.
Dit wordt weer een monsterpardon in 2020. Want zielige kindertjes die hier geboren en dus "geroot" zijn, vlekkeloos Nederlands spreken (dat is, zonder de onzijdige naamwoorden te gebruiken en de letter 's' als 'z' uit te spreken) en daarom volledig geïntegreerd zijn.
Opdat ook zij 20 jaar later de maatschappij kunnen afwijzen die hen vrijheid en een toekomst bood.
Zou die B&B maar meteen ombouwen tot halal-slagerij cq Qat-kauw-zitclub. Leuke minaret op het dak en passende arab-pop door de speakers! Wees eens creatief in dat geyle Frylân!
Allemachtig. Gelukkig woon ik niet meer in Nederland. Sterkte daar.
Wat cijfers van 2000 t/m 2014
1.767.276 emigranten hebben Nederland verlaten
2.001.737 immigranten zijn in Nederland binnengekomen.
eerstneukendanpraten | 05-11-14 | 18:45
Een deel wel, een deel krijgt een tijdelijke verblijfsvergunning, een deel een permanente verblijfsvergunning en een deel wordt afgewezen en gaat of pleite of verdwijnt in de illegaliteit.
Hoe lang nog?
Ongeveer tot er iemand opstaat die het volk verenigt. Grenzen dicht, en aanpassen of oprotten voor degenen die er al zijn.
Helaas gaat dit pas gebeuren als de autochtone bevolking al in de minderheid is. En dan is het te laat.
@Reinier44 daar krijgen ze straks natuurlijk ook een uitkering, huurwoning, goede zorg en toeslagen.
T golfje wordt overspoeld door een tsunami.
Maar de meeste asielzoekers houden zich gedeisd totdat ze mogen blijven, ook al zijn het relatief veel Syriers die de oorlog ontvluchtten.
Die heus geen terrorist zijn hoor, anders zouden ze niet vluchten.
In Turkije en Syrie zijn dorpjes waar men veel armer is, en men tienduizenden vluchtelingen moet herbergen. Maar dat soort nuances hoort men natuurlijk liever niet hier in het steenrijke Westen.
matrixbluepill | 05-11-14 | 18:40
Denk maar zo , liever 500 asielzoekers in je tuin dan 1 Marokkaan in je keuken.
CumGranoSalis | 05-11-14 | 18:25
Klopt, maar heb jij de illusie dat deze mensen over een paar jaar als de oorlog afgelopen is massaal zullen terugkeren? Het worden dan vanzelf allochtone Nederlanders.
Terpen-tijn | 05-11-14 | 18:38
Miljoenen Asielzoekers in de komende jaren?
Hoe dan?
En wanneer gaan we van rond de 15K per jaar ineens naar de honderdduizenden per jaar?
Ik durf het Rijsterbos niet meer in nu, bedankt!
Terpen-tijn | 05-11-14 | 18:38
Friezen zijn ook maar asielzoekers.
Hou toch eens op stelletje m*fketels om ons toch al overbevolkte land vol te plempen met van alles en nog wat en denken dat we daarmee de wereldproblemen oplossen. Blinde vinken.
*Wat zijn wij toch een goed land*
*snik*
Zucht.... Wie bedenken dit en wie voeren dit uit.
Overheid moet oppassen> Friesland kan en mag zich afscheiden van Nederland. Is wettelijk vastgelegd.
Als ik hun was zou ik het doen, er komen nog miljoenen asielzoekers de komende jaren en die moeten allemaal gehuisvest worden.
Ondertussen loopt hier de wachttijd voor een (betaalbare) huurwoning op van gemiddeld 7 naar meer dan 10 jaar.
Een goeie reaguurder schrijft nu alvast zijn zaadcellen in.
-weggejorist-
@MDA | 05-11-14 | 18:31
Laat me raden. U bent nog nooit in de buurt van een AZC geweest? Iemand die weet wat een AZC met zich meebrengt maakt zulke domme opmerkingen niet. Eigenlijk maken alleen betweterige politiek correcte eikeltjes zulke domme opmerkingen. U weet wel, van die mensen die van alles vinden maar de consequenties graag bij anderen laten landen.
Boyo | 05-11-14 | 18:34
Wat is er mis met 500 pieten in je dorp ?
500 asielzoekers/goudzoekers/gelukszoekers. Pak em beet 100 die wél een goede wil/zin/mentaliteit hebben, dus alsnog 400 Asielzoekers die het leven zuur zullen maken van alle bewoners van dat dorpje.
On-ge-lo-fe-lijk. Waar zit de gemeente met hun hoofd?! De lekkere centen en nieuwe toereikende budgetten zeker...
Hoe lang zal het duren voordat het hele dorpje wordt weggezet als racisten?
eigenaresse -> eigenares
Naast mijn huis zit ook een asielzoekerscentrum. Ik moet zeggen dat het prima buren zijn en dat het grootste deel altijd vriendelijk groet. Maar goed, dan hebben we het over een paar honderd asielzoekers op een wijk met een paar duizend inwoners. Ik kan me voorstellen dat 500 op een dorp met 115 inwoners nog wel iets anders is.
@Ergea | 05-11-14 | 18:31
Oranje is dan ook niet echt meer een representatieve naam voor dat durp.
Flipus | 05-11-14 | 18:29
Je kunt de voordeur wel dichtgooien maar dan komen ze gewoon via de achterdeur .
analcharist | 05-11-14 | 18:29
Ja, de VOC mentaliteit is dood.
Heb je de kans om wat extra centjes te pakken in een duf dorpje, laat je het liggen.
Mooi pand.
-
Wat ik zo erg vind aan dit soort berichten, is dat de inwoners hier dus geen ene fuck over te zeggen hebben. Het een na het ander wordt je door de strot geduwd en je hebt het allemaal maar te slikken, vuile ondernemer die je d'r bent!
haha. wat mooi. Toerisme en een AZC gaan niet samen. Dat weet u toch? Staat in de friese gids voor ondernemers. Uw meren drogen op. Uw zeilbootjes zinken. Niemand meer die naar Friesland komt vanwege een AZC. Is wetenschappelijk aangetoond. Echt waar....
-weggejorist-
Zie ook het dorp Oranje in de gemeente Midden-Drenthe
Old_Spice | 05-11-14 | 18:22
Heel vreemd inderdaad, die AZC's worden ook nooit in Aerdenhout of Blaricum neergezet.
Daar wonen waarschijnlijk net even iets te veel duurbetaalde advocaten en geen eigenaren van een kleine B&B.
@Old_Spice | 05-11-14 | 18:22
Amsterdam is al één groot asielzoekerscentrum.
Àls ondernemers klagen zijn het geen echte ondernemers. Het meske had tegen de gemeente moeten zeggen dat ze dat axc wel wilde uitbaten met een b&b voor 250!!!1.... wake up gurl!
doskabouter | 05-11-14 | 18:27
Wat een vooroordelen weer.
Lekker allemaal een partij gestemd die voor import van nog meer 'asiel' zoekers zijn, gefeliciteerd er mee.
En blijf vooral eurofiel en asielofiel stemmen.
500 Namaak "asielzoekers" in zo'n klein dorp gaat natuurlijk nooit goed.
-
Praten heeft echt geen zin want de politiek is al lang blij dat ze dit nieuwe PvdA stemvee ergens ver buiten hun eigen stad hebben kunnen dumpen.
Ik denk dat de bewoners echt helemaal zelf moeten oplossen.
Dus verzin maar wat....
En vandaag in de trein: www.facebook.com/video.php?v=39486875...
De autochtone werkenden en ondernemenden verdringen.
.
Zo pakt dat eerlijke verhaal uit. Fatsoenlijk ook.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-11-14 | 18:21
En voor gratis neuken ze je dochter.
Prime example of NIMBY.
realiteitswaanzin | 05-11-14 | 18:24
Vooral als Maya PVVDAD66GLCUCDA heeft gestemd.
En laten we wel zijn, die kans is heel groot.
Old_Spice | 05-11-14 | 18:22
Asielzoekers opvangen vind ik een goed idee maar niet in mijn straat , zo denkt 99% van de linkse mensen.
Dat lijkt erg op de 1,400 asielzoekers die overnight het inwonertal van het Drentse dorpje Oranje (140 inwoners) kwamen vertienvoudigden vorige maand.
Tja... Noorderlingen, dat krijg je ervan met julli achterlijke gestem op de PVDA. De 3 Noordelijke provincies vormden in 2012 nog het laatste rode bolwerk, daarom zitten we nu met dit achterlijke PVVDA kabinet opgescheept. Jullie worden nog hartelijk bedankt.
Nu zijn jullie dus aan de beurt om je steentje bij te dragen aan de multiculturele samenleving. Wel weer lekker allemaal braaf op de PVDA stemmen met de volgende verkiezingen keer hè, dan komt het vast allemaal wel goed.
Zie plaatje:
www.maurice.nl/wp-content/uploads/2012...
Waarom worden deze mensen niet opgevangen in de Amsterdamse Grachtengordel, waar men zo begaan is met het lot van deze asielzoekers?
Asielzoekers er in, bejaarden er uit. Dat is hoe Nederland rolt. Ik verbaas me over de manier waarop Nederlanders zich aan alle kanten het leven laten verzieken door linkse rakkers en gutmenschen.
@eerstneukendanpraten | 05-11-14 | 18:22
Dan mag Den Haag het goede voorbeeld geven en anderhalf miljoen asielzoekers opnemen: gelijke monniken, gelijke kappen. Maar dáár zal Judas van Aartsen wel z'n bedenkingen bij hebben.
eerstneukendanpraten | 05-11-14 | 18:22
Dat ging niet over Asielzoekers, maar over allochtone Nederlanders.
500 asielzoekers, die bij elkaar een vermogen hebben betaald om de rest van hun leven in het luilekkerland de hand op te houden.
Prime example of NIMBY.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 05-11-14 | 18:21
Ja de plaatselijke boer doet dit gratis en dan geven ze
een asielzoeker de schuld.
Er zijn mede dankzij Cohen gewoon strenge regels voor asielzoekers en gezien de door ons zelf gemaakte afspraken met Europa vangen wij hier dus mensen op. In andere landen nog veel meer dan hier. En die krijgen niet per direct stemrecht.
Ik snap sowieso niet waarom deze mensen, meestal vanuit gebieden waar alleen het politieke klimaat niet deugd, naar een land komen waar zowel het politieke als meteorologische klimaat ernstig te wensen overlaat. En als je dan tot overmaat van ramp ook nog in Friesland terecht komt, dan zou je toch verwachten dat ze binnen de 3 weken weer hard hollend / zwemmend terug willen. Die mevrouw van de B&B hoeft zich geen zorgen te maken. Toch ?
Ik wil ze niet op een idee brengen daar, maar de units zijn te demonteren....
Maar volgens Jozias van Aartsen zullen deze mensen ons land binnen 10 jaar uit de stront trekken, echt!
Vooral de nep-liberaal Rutte (VVD) is een enorme lul!
Waarom geen asielzoekerscentrum middenin Amsterdam? Amsterdammers zijn toch echte PvdA'ers, Groenlinkers en D66'ers? Drie partijen die houden van asielzoekers. Voortaan dit soort beslissingen in een buurt laten plaatsvinden waar men stemt op de partij die de beslissing maakt. En als het even kan, ook de rekening laten betalen door de achterban van zo'n partij.
500 Asielzoekers naar Rijs, dat impliceert dat Den Haag er dus ook nog een paar bij moet nemen. En Amsterdam. En Rotterdam. En Havana aan de Waal natuurlijk al helemaal.
Interessant concept, dat eerlijk verdelen van de lusten en de lasten, wanneer binnenkort 75% van de bevolking van welk dorp (ja, Amsterdam is op globale schaal óók maar een dorp) dan ook asielzoeker moet zijn.
Nederland gaat er met sprongen op vooruit op deze manier. En de burger? Die mag de rekening betalen.
Man the pitchforks!
@Eurotokkie | 05-11-14 | 18:20
En voor 50 cent slaan ze je hersenpan in.
wat is er toch aan hand met de mensen? zou een belwinkeltje beginnen.
Ik word hier serieus woest van.
Asielzoekers kun je best hebben , voor 1 Euro wassen ze de ramen en voor 2 euro doen ze de tuin , wat wil je nog meer.
Dit kabinet gaat steeds verder, de volgende stap is gedwongen onteigening van de oorspronkelijke en rechtmatige inwoners en uitzetting. Dit kabinet heeft als doel Nederland compleet kapot te maken en het gaat maar door.
Terrorist - Toerist; slechte combi...
Ik gok nog zo lang als dat er mensen moeten vluchten voor geweld en andere narigheid.
En aangezien er steeds meer conflicten zijn en ook steeds meer narigheid/ongelijkheid zal dit voorlopig nog niet stoppen...
Friesland, of all places. Dat noem ik nou van de regen in de drup terechtkomen. Persoonlijk vind ik dat je dat die asielzoekers niet kunt aandoen.
Als ik één van die asielzoekers was, dan pakte ik de eerste de beste schuit terug naar Libië.
En ondertussen krijgen onze overheden het steeds maar weer voor elkaar, want de burger mokt, maar pikt het uiteindelijk toch wel.
Dit soort projecten worden altijd neergeplempt in gebieden waar te weinig mensen in de omgeving wonen om politiek tegengas te kunnen geven. Zo rolt de Staat.
Blijf maar roepen het interesseert ze niks in Den Haag.
Ter Apel krijgt ipv 1000 zielepootjes nu 2000 zielepootjes, ook wat extra geld, dat dan wel weer.
www.dvhn.nl/nieuws/groningen/half-milj...
Ik heb geen feestboek maar ongetwijfeld de eerste "racisme" en doodsbedreigings posts in 3,2,1...
Zo doen ze het toch altijd...
Gemeentes stoppen AZC`s vaak weg in kleine buurtschappen. Kunnen ze in hun eigen dorp weer met centen smijten.
Gewoon kudt dus.
Dan wordt het toch nog gezellig in dat dorp .
Pek en veren!
Pak de hooivork en kom in actie !
REAGEER OOK