Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Zondagspelletje: Theo en Theo

bassiehof100xxx.jpgGoedemorgen lieve leesvrienden. Het is weer zondagochtend dus tijd voor Bassiehof. Het is zondag 2 november 2014, 08:45 uur om precies te zijn en vandaag gedenken wij dat het tien jaar geleden is dat regisseur/columnist/scenarioschrijver/interviewer/presentator Theo van Gogh vermoord werd door moslimextremist/havist/vrijwilligerswerker/terrorist Mohammed Bouyeri. Tijd dus voor een spelletje. De goede antwoorden vinden jullie onderaan. Zijn jullie er klaar voor? Mooi, dan beginnen we met VRAAG 1. Wie zei: “Er is een stille haat tegen ‘ons’ en ik zit me daar altijd over te verbazen. Wat heeft deze samenleving hun misdaan waardoor zij zich spontaan neergedrukt voelen? Ik zou het niet weten. Het zal wel van die rare zenders komen, van de schoteltelevisie en het moskeemilieutje. Maar de crux is dat wij ten diepste worden afgewezen. Het zit vastgebakken in graniet, en dat graniet is opgebouwd uit religie.” VRAAG 2. Welke krant schreef wanneer: “Tijdens een zoektocht naar jihad-verdachten die mogelijk naar Syrië willen gaan, is donderdagmorgen in Eindhoven een woning doorzocht. Het gaat waarschijnlijk om een appartement in de Tonnaerstraat in Woensel, maar officieel wordt dat niet bevestigd. De bewoonster werd waarschijnlijk wel verhoord, maar niet aangehouden.” VRAAG 3. Over wie gaat dit en wanneer? “De moord leidde tot heftige discussies over moslims en Marokkanen en dat is volgens islamkenner XXXXXXX XXXXXX de afgelopen tien jaar altijd zo gebleven. Een hele generatie is opgegroeid met deze wij/zij-tegenstelling, zegt XXXXXX. Hij maakt zich grote zorgen over wat de huidige discussie over 'minder Marokkanen' en jihadisten teweeg gaat brengen bij de kinderen die nu opgroeien.” VRAAG 4. Wie zei: "Er is een vijfde colonne van geitenneukers in dit land, die autochtonen veracht en bespuwt. Ze haten onze vrijheid. En hoewel hun niets in de weg wordt gelegd op materieel of cultureel gebied, is het hun overtuiging dat goddeloos Nederland van de aarde weggevaagd moet worden" VRAAG 5. Welke krant schreef wanneer: “Justitie heeft afgelopen maandag een 22-jarige Nederlander van Marokkaanse afkomst opgepakt die zou zijn gerekruteerd en voorbereid om als `martelaar' te worden uitgezonden naar de jihad, de heilige islamitische oorlog. Dat zou het landelijk parket vanmiddag bekendmaken. De man werd afgelopen maandag met een andere verdachte in Eindhoven aangehouden.” VRAAG 6. Wie schreef dit en wanneer? “Uit de brief maak ik op dat Mohammed B. een eenzame moslim in Nederland is die zich onder de voet gelopen voelt door het verbale geweld van personen als Hirsi Ali en Theo van Gogh. Ik ga er vanuit dat deze boosheid zonder meer gedeeld wordt door de meeste moslims in Nederland. Maar de manier waarop Mohammed B. zijn woede verwoordt met zelfgekozen teksten en zelfgemaakte versjes, en vervolgens omzet in een moord – dat wijst eerder op een daad van ultiem individualisme.” BONUSVRAAG – Wie zei: "De geschiedenis herhaalt zich, maar nooit zoals je denkt." (scroll naar beneden voor antwoorden)












ANTWOORD 1: Strafpleiter Theo Hiddema op pagina 223 in het vorige maand uitgekomen Mr. Hiddema – Strafpleiter, Dandy, Dwarsligger, dat mijn makker Stan de Jong over hem schreef. ANTWOORD 2: Eindhovens Dagblad op 30 oktober 2014. ANTWOORD 3: Islamkenner Maurits Berger op 1 november 2014. ANTWOORD 4: Theo van Gogh. ANTWOORD 5: NRC Handelsblad op 7 november 2002. ANTWOORD 6: Islamkenner Maurits Berger op 9 november 2004. BONUSANTWOORD: Theo van Gogh.

Reaguursels

Inloggen

G. Raayer | 02-11-14 | 17:42
Maakt niet uit waarnaar toe maar zonder dit zal Nederland nooit van de haat tegen ons afkomen.Dus alle Islamieten eruit en grenzen dicht.

ditotje | 02-11-14 | 17:46

ditotje | 02-11-14 | 17:38

naar het Kalifaat dus

G. Raayer | 02-11-14 | 17:42

En de vraag is: wie, o wie, zal er in staat zijn deze onwelriekende religieuze bagger die onze straten vervuilt, en die de afgelopen tien jaar in hoeveelheid en penetrantie alleen maar is toegenomen, voorgoed te verwijderen?
Peter Emile | 02-11-14 | 10:53
Klinkt vreselijk maar in mijn ogen is er maar 1 oplossing,alle Islamieten exporteren naar een land naar keuze.Anders zullen wij nooit afkomen van deze bagger.

ditotje | 02-11-14 | 17:38

Het paradoxale aan Theo was dat hij uit de Linkse Kerk (hedendaags Linkse Moskee) kwam, zijn wieg stond aan de Amsterdamse Gracht en werd met links wijwater gedoopt, maar tot verrassing van de 'Linkse' Geloofsgemeenschap zich NIET bekeerde tot het multikulturalisme (de politieke 'linkse' islam) en in tegenstelling tot zijn collega 'linkse' commentatoren en opiniemakers NIET de loftrompet tegen grove betaling afstak.
Dit heeft hem altijd een buitenbeentje gemaakt, een Dik Trom, een bijzonder kind, en dat is hij. Een soort jongen dat eigenlijk niet zou moeten mogen bestaan, 'links' en tegen islam, dat is hetzelfde als met een Ajax shirt voor Feyenoord zitten juichen, de vergelijking is puur illustratief.
De oplossing die 'links' hiervoor gevonden heeft is policorisme waar alle media zich aan houden en beter werkt dan welke oppressie dan ook, zelfrepressie.
Theo was daardoor wel een lopend target, een vogelvrije, een sitting duck. En raad es wie kwam jagen? "Koningin" Beatrix.....

G. Raayer | 02-11-14 | 17:34

Maurits Berger is een totale lul die een paar honderd jaar verlichting gemist heeft, en nog steeds denkt dat geweld wel mag en beledigen niet. Als onze verzetsstrijders geweten hadden dat zij vochten en stierven voor om de vrijheid van Maurits Berger te waarborgen, hadden ze subiet het bijltje er bij neergegooid en hadden ze zichzelf aangegeven bij de Gestapo.

Dat moet af en toe gewoon even gezegd worden.

Russells Teapot | 02-11-14 | 16:22

Ik maak me niet meer druk. Volgens een welingelichte betrouwbare bron uit Nigeria heeft een ver familielid van me een deaudelijk ongeluk gehad en erf ik 15 miljoen.

Enrikio | 02-11-14 | 15:36

Waarom denkt de linkse kerk dat de naam Mohamed de meest gekozen jongensnaam is in de grote steden? www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2009/...

Vast en zeker omdat ze geen islam aanhangers zijn.

Bad Ass Justice | 02-11-14 | 13:58

Nou vooruit Bas. Dit begint ergens op te lijken.
.
En dus aangiften tegen het ED, mr Hiddema en de heer Berger door beroepsbooslims en hysterisch gillende weg-met-ons-mafketels in 3...2...1...)

pietvanvliet | 02-11-14 | 13:49

De islam moet als een criminele organisatie met als oogmerk terrorisme, onderdrukking en vernietiging, als zodanig verboden worden in Nederland en Europa. Maar omdat ze religie als dekmantel hebben gaat dat niet gebeuren. En dat kost de westerse cultuur de kop.

the Raging Potato | 02-11-14 | 13:29

Mooi om te zien dat "islamkenner" Maurits Berger hier ontmaskerd wordt als de zwatelende nitwit die hij is, helaas ziet onze overheid dat nog niet.
Snouck Hurgronje draait zich om in zijn graf. De hele ellende hier is ontstaan omdat ooit 's rijks beleidsadviseurs op het idee kwamen dat gastarbeiders gedwee en gelukkig gehouden zouden kunnen worden via die achterlijke religie. De Doos van Pandora is nog altijd niet leeg, wanneer gaat de deksel er weer op?

Professor Pipo | 02-11-14 | 13:22

De Britten van de 19e eeuw wisten het al : East is east en west is west and there is nothing in the between.Zij mixten dan ook niet met de inlanders van hun koloniale rijk. Wij echter wel.Overleven is er voor ons dan ook niet bij.Hoerig zootje kosmopolitisten
Dolphi | 02-11-14 | 10:15
**************++++++++++
East is east, and west is west
And never the twain shall meet
R.Kipling

À.amalrik | 02-11-14 | 13:03

@Stargate | 02-11-14 | 12:04
Er zijn twee mogelijkheden.
1) We gaan de straat op met hooivorken en fakkels en gaan op zoek naar synago.. eh moskeeën, islamitische winkels en moslims, steken de boel in de fik, gooien de ruiten in, bekladden hun huizen, verzamelen ze in kampen en doen ze op de trein met onbekende bestemming. Dat lijkt mij echter een beetje overtrokken en we weten dat dit uiteindelijk voor iedereen slecht afloopt.
2) We worden politiek actief, breken de laatste taboes, gaan ons landelijk organiseren en gaan op alle mogelijke plaatsen en manieren massaal kiezers enthousiasmeren om op de PVV te gaan stemmen. We gaan dus flyeren, meeuwen uitdelen, praatjes maken etc.
Als de PVV eenmaal aan de macht is, dan kappen we met de EU en de Euro, we zetten de puntjes op de i bij de overheidsuitgaven, zorgen ervoor dat onze bejaarden weer netjes in bejaardentehuizen terecht kunnen, schoppen criminele allochtonen zonder paspoort ons land uit en gaan onrendabele allochtonen op alle denkbare goede manieren stimuleren om ons land te verlaten.

michello | 02-11-14 | 12:30

Parel van het Zuiden | 02-11-14 | 11:42
Beste Parel van het zuiden, zoals gewoonlijk weer helemaal emt je eens. Het wordt tijd dat mensen opstaan om de vrijheid waar we van houden te verdedigen.

Stargate | 02-11-14 | 12:04

Ik word zo moe van al dat moslim gejank, zo ondertussen.
Ik snap best dat het makkelijk scoren is, en dat het verder geen nadenken vereist, maar zwijg de klootzakken gewoon dood, en probeer je geld te verdienen met over dingen schrijven die er echt toe doen.

captainobvious | 02-11-14 | 11:58

Peter Emile | 02-11-14 | 10:53

met bijval

Islamofiel | 02-11-14 | 11:53

Als er in de huidige tijd een soort nieuwe Gestapo d.m.v. razzia's huizen zou binnenvallen waar moslims wonen, om deze met onbekende bestemming af te voeren, zou waarschijnlijk 95% van de autochtone Nederlandse bevolking fluitend de andere kant opkijken en totaal geen bezwaar hebben.
Zo is de stemming nu in dit land over moslims.
De maat is zo vol.

King of the Oneliner | 02-11-14 | 11:53

@neemjemoederindemali | 02-11-14 | 11:24
Me dunkt dat we daarmee in Irak en rond Kobane druk bezig zijn. Laten we het er voorzichtig op houden dat de islamitische wereld tot nu toe niet of minimaal heeft geprotesteerd tegen deze bombardementen. Dat is íets, maar het had eigenlijk zo moeten zijn dat de zgn. 'gematigde' moslims deze bombardementen hadden moeten uitvoeren. Afgezien van een enkele squadrons uit Saoedi-A. en de Golfstaten is mij niets bekend van een deelname. Maar ook dát is tenminste íets (waarbij aangetekend dat een vrouwelijke Saoedische pilote die trots over haar deelname aan de campagne op FB een bericht met foto plaatste, van alle kanten door andere moslims hiervoor zwaar werd aangevallen).

milky bar | 02-11-14 | 11:45

Bij de bonusvraag: Wie zei "De geschiedenis herhaalt zich, maar nooit zoals je denkt." met als antwoordt Theo van Gogh kan ik nog toevoegen dat hij daarbij Mark Twain parafraseert (en het dus niet letterlijk gejat is) met “History doesn't repeat itself, but it does rhyme.”.

GingerTed | 02-11-14 | 11:42

Freedom isn't free at all."
.
Vrijheid staat vanaf de geboorte meteen onder druk. Politiek en religie proberen van met af aan de vrijheid te beperken. Dat gaat lang in het geniep. Losse kleine voorstellen of wetjes die de kaasschaaf op burgerrechten en persoonlijke vrijheden zetten. Na deze lange periode, wanneer de kaasschaaf diep genoeg is gezet gaan politiek en religie steeds openlijker te werk. Van blasfemiewetjes en amendementjes op burgerrechten gaan ze naar openlijke stelling zoals "Islamkriitiek is islamofobie" , "vrijheid van meningsuiting betekent heus niet dat je alles mag zeggen." De aanvallen op de vrijheid nemen toe in frequentie en intensiteit. Het is ook niet meer alleen de politicus die dit doet, inmiddels ook de bestuurders.
.
Wij leven in dit laatste periode. Klap na klap wordt uitgedeeld aan de vrijheid. We hebben zelfs de luxe om de twee grootste vijanden van die vrijheid, Islam en Gevestigde europese politiek vrijwel dagelijks in het volle zicht te zien opereren. De vijand is duidelijk.
.
Nu moeten burgers weer leren dat verzet tegen zulke monsters legitiem is, en van het allerhoogste belang. Want wanneer burgers niet zelf strijden voor hun vrijheid doet niemand het.
.
"Freedom isn't free at all."

Parel van het Zuiden | 02-11-14 | 11:42

neemjemoederindemali | 02-11-14 | 11:24
wanneer dan? in duitsland zijn ze zo te horen al begonnen, lopen we weer achter

Stargate | 02-11-14 | 11:25

Er komt een moment dat we oorlog moeten gaan voeren tegen die smerige woestijn ideologie.

neemjemoederindemali | 02-11-14 | 11:24

@Skunk57 | 02-11-14 | 10:59
Immer gerade aus.

Parsons | 02-11-14 | 11:17

Raar dat de wereld zich wel met alle macht probeert te verzetten tegen het fysieke virus ebola, maar niet tegen het mentale virus islam. Is het niet beter te sterven aan ebola dan door een laffe jihadistonthoofding midden op straat?

milky bar | 02-11-14 | 11:15

Ik heb nog nooit last gehad van een extremistische moslim, van gematigde moslims echter des te meer.

Kater | 02-11-14 | 11:12

@Skunk57 | 02-11-14 | 10:59
Vergeet niet een kaartje te sturen als je een bordje 'Noordpool 5 km' tegenkomt.
*gnehehe*

necrosis | 02-11-14 | 11:09

@Skunk57 | 02-11-14 | 10:59
Klopt. Van de multiKul alweer geen nieuws, iedere dag steeds meer van hetzelfde. Zoals de levenservaring gaat van een kikker die saai in zijn pannetje op het gas wacht tot het beter wordt. Al dan niet op z'n fiets.

Jan Passant mk2 | 02-11-14 | 11:02

@necrosis | 02-11-14 | 10:51 Van der Graaf gaf als argumentatie voor de moord op Fortuyn dat hij deze als een gevaar voor kwetsbare groepen in de samenleving zag, met name asielzoekers, moslims en mensen met een WAO-uitkering.

Het OM stelde vervolgens "Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen."

Kortom: ook de moord op Fortuyn was gerelateerd aan de Islam, maar dat kwam natuurlijk erg slecht uit voor politiek Nederland omdat een explosie van geweld dan voor de hand lag. Dus werd Volkert als een solistische, autistische veganist geportretteerd. Net zoals Bouyeri een excentriekeling zou zijn. Downplayen.

vraagstaart | 02-11-14 | 11:01

En het Nederlandse volk beefde nog bang en ongelukkig.

Doing | 02-11-14 | 11:00

Overigens is Maurits Berger misschien wel de meest onbetrouwbare deskundige in het islam "debat".

Jan Passant mk2 | 02-11-14 | 11:00

@sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:55
Nah,Zeeuw, dat zijn toch een beetje rare figuren.

miko | 02-11-14 | 10:59

Ik ga zo even stukje fietsen, prima weer. Niets zinnigs te lezen hier.

Skunk57 | 02-11-14 | 10:59

@necrosis | 02-11-14 | 10:55
Dat weet ik. Hij heeft het gewoon gedaan. Maar de politie kan rechercheren wat ze wil, de ultra geheime dienst houdt Volkert de hand boven het hoofd, dus die moord wordt gewoon niet opgelost. Want het laatste wat men wil is dat Volkert zijn mond open doet. Daarom is het ook niet uit te sluiten dat Volkert op een goeie dag 'zelfmoord' pleegt.

VanBukkem | 02-11-14 | 10:59

@sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:55
Zijn moeder is in Engeland geboren.
En veel moslims in Nederland zijn in Nederland geboren (dus geen 'import').
Uw punt?

necrosis | 02-11-14 | 10:59

Beste vanbukkem dat was namelijk iets wat ik toentertijd gehoord had. Ook mag hij niet praten met de pers, dat is allemaal zeer verdacht. Ik denk namelijk dat sommige mensen niet willen dat hij gaat praten

Stargate | 02-11-14 | 10:58

@asylumstreetspanker | 02-11-14 | 10:44
Oman is ver van een land als Nederland.
Ik vind ook niet dat we meer hun richting op moeten dan zij onze kant.
Wat ik wel zie is dat het land, ondanks een hoop rottigheid en misstanden (ook aangehaald door troef) in vergelijking met de rest van de regio verlicht afsteekt.
Dat ben je toch wel met me eens?
Verder heeft het nog nooit voor me uitgemaakt of ik dacht dat iemand een PVV'er is.
Mocht dat je partij zijn,veel plezier met beroepspolitieker Garet Weldon en zijn helpertjes

miko | 02-11-14 | 10:58

@aceofspades | 02-11-14 | 10:32
Ja, NRC. Ook een dertien-in-een-dozijn politiek correcte slijpsteen om de scherpe kantjes van de geest af te stompen.

Jan Passant mk2 | 02-11-14 | 10:57

Beste Peter emile daar verlangen we allemaal naar

Stargate | 02-11-14 | 10:56

@Stargate | 02-11-14 | 10:49
Of zijn gezin een huis kreeg in het buitenland weet ik niet. Maar het zou wel volledig in het plaatje passen. Net zoals het volledig in het plaatje past dat ze een autochtoon hebben gerecruteerd om Pim te vermoorden. Want een allochtoon dat klusje laten opknappen zou alleen maar koren op de molen van Pims (en Theo's) gedachtengoed zijn.
Het is trouwens 'Van

VanBukkem | 02-11-14 | 10:56

necrosis | 02-11-14 | 10:51
Ja maar het blijft een gewone Nederlander en geen import.

sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:55

Sinds de moord op Theo van Gogh is de islam geen dag, geen uur, uit de media weg te slaan geweest; elke dag, elk uur wordt via alle kranten, alle opiniebladen, alle nieuwsmedia op tv en op internet, deze vreselijke religie in ons gezicht gewreven. Ongevraagd.

Het is alsof een irritante puber zonder normbesef die geen maat weet te houden, je gezicht ongevraagd en tegen je zin 'inpepert' met iets waarvan je in de eerste seconde denkt dat het sneeuw is, maar dat even later sneeuw vermengd met stront blijkt te zijn.

En van die gore, vieze lucht kom je vervolgens niet meer af.

En de vraag is: wie, o wie, zal er in staat zijn deze onwelriekende religieuze bagger die onze straten vervuilt, en die de afgelopen tien jaar in hoeveelheid en penetrantie alleen maar is toegenomen, voorgoed te verwijderen?

Zodat we eindelijk weer een leven kunnen leiden waarin we niet alleen vrij van geest en gemoed zijn, maar ook vrij van haat, intimidatie en dreiging.

Zodat we eindelijk weer een leven kunnen leiden waarin we ons weer bezig kunnen houden met zaken die er écht toe doen, in plaats van onze tijd, ons geld en onze energie gedwongen te moeten besteden aan de bestrijding van de achterlijkheid, de domheid, het primitieve bijgeloof en de botte agressie die deze verschrikkelijke religie wereldwijd genereert.

Ik verlang naar één dag, één dag zonder islam.
Maar nog veel meer verlang ik naar een heel leven, een hele wereld, zonder islam.

Peter Emile | 02-11-14 | 10:53

Tegenwoordig moet je naar een museum als het Zuiderzeemuseum te Enkhuizen, als je de sfeer wil proeven van een nostalgisch Nederland waar niemand continu op zijn tellen hoefde te passen. Waar geen moslims of beroepsnegers waren (of zijn) om te kwetsen. Of te beledigen, in hun fragiele religie en gevoelige verleden. Met alle gevolgen van dien.

Een Nederland waar je geen vragen krijgt waarvan iedereen het antwoord weet en waar niemand het antwoord van mag geven.

Jan Passant mk2 | 02-11-14 | 10:51

@sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:37
Hij is/ was een geradicaliseerde veganist.
Hij was jaren voor de moord op Fortuyn al een 'bekend persoon', met name onder boeren.

necrosis | 02-11-14 | 10:51

@VanBukkem | 02-11-14 | 10:46
Goede theorie.

michello | 02-11-14 | 10:51

Gelukkig heeft dit allemaal NIETS met de Islam te maken. De verkrachtingsgolven die over o.a. Zweden en Engeland gaan, vrijwel volledig door moslims begaan, zijn slechts een effect van de losgeslagen cultuur van die landen en niet van de Islam.

Het structurele straatgeweld in vrijwel alle landen van Europa, begaan door Noord-Afrikaanse jongeren, is een teken van het gebrek aan aandacht en geld dat aan hun besteed is door de verschillende overheden - niet van de Islam.

Het monddood maken van islamcritici is een gevolg van het doorslaan van de vrijheid van meningsuiting, niet van de Islam.

De uittocht van jihadisten naar Syrië en Irak is een gevolg van het gebrek aan ontplooiingsmogelijkheden dat deze parels kregen van de blanke racisten, en géén opdracht van de islam.

De terreuraanslagen, al of niet verijdeld, in Europa zijn een gevolg van sociale onderdrukking en hebben met de Islam niets van doen.

En zolang de MSM maar blijven hameren op deze boodschap, is het grootste deel van de bevolking nog steeds onder policor narcose. En zullen daar pas uit ontwaken als hun hoofd wordt geamputeerd - deze keer zónder verdoving.

vraagstaart | 02-11-14 | 10:49

Van bukkum het zou mij in ieder geval niet verbazen, klopt het ook dat zijn gezin een huis kreeg in het buitenland? Op kosten van de staat?

Stargate | 02-11-14 | 10:49

Vandaag bijna precies 13 jaar geleden interviewde Theo van Gogh Pim Fortuyn, die toen nog lang niet zo beroemd was als hij zou worden.Drie jaar later, vandaag 10 jaar geleden, werd Van Gogh vermoord door een boze moslim. Pim Fortyn was toen al dood: hij werd op 6 mei 2002 vermoord door een dierenvriend.
https://www.youtube.com/watch?v=zFuJnAE6qX4

Jan Leul | 02-11-14 | 10:47

@necrosis | 02-11-14 | 10:33
Heb ik u mijn complottheorie al eens vertelt mbt de moord op Pim?
Ik sluit niet namelijk dat onze ultra geheime dienst Volkert ertoe heeft aangezet om Pim te vermoorden. Volkert kon kiezen: Of hij ging levenslang de bak in voor de moord op die milieuambtenaar. Of hij werd een slapende cel voor onze ultra geheime dienst. Tot nader order. En toen het zover was, werd Volkert weer geactiveerd om Pim het zwijgen op te leggen. Voklkert was verzekerd dat hij daarvoor een fopstraf zou krijgen.
Ik weet het, het is ver gezocht. Maar hé, er gebeuren gekkere dingen.
Geheime diensten gaan over lijken.

VanBukkem | 02-11-14 | 10:46

@ necrosis | 02-11-14 | 10:33
Sinds Paars IS de PvdA een rechtse partij, meer marktwerking, minder uitkeringen.

* Il Principe * | 02-11-14 | 10:45

miko | 02-11-14 | 10:08
Jij dacht, ha, weer zo'n PVV- er, ik zal hem even een poepje laten ruiken!!
Oman is interessant, vooral voor Maurits Berger, omdat daar een sharia "heerst" die in NL heel goed zou kunnen werken, vindt Maurits Berger en co.
Ik heb liever geen (beperkte) sharia hier, wat wij hier hebben aan wat er nog over is van onze democratie is goed genoeg voor mij.

asylumstreetspanker | 02-11-14 | 10:44

miko | 02-11-14 | 10:08
Religieuze discriminatie is in Oman bij wet verboden, maar wel moeten alle religieuze organisaties geregistreerd worden. En de overheid houdt van iedereen de religie bij en noteert deze op de identiteitsbewijzen. Niet-islamitische groepen mogen geen religieus materiaal in het land publiceren. Materiaal uit het buitenland mag wel worden geïmporteerd, maar de overheid stelt grenzen aan evangelisatie. De meeste christenen in het land zijn buitenlanders. Zij mogen bij elkaar thuis of op het werk samenkomen. Moslimbekeerlingen lopen groot gevaar om door hun familie of de samenleving vervolgd te worden. Ze kunnen dan hun huis en werk verliezen. Sommigen worden zelfs vermoord. Op verzoek van de familie kan het gebeuren dat ook de overheid zich ermee bemoeit. In dat geval worden de gelovigen vaak als psychiatrische patiënten behandeld.
Bron: Open Doors
www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/...

Troef | 02-11-14 | 10:38

@necrosis | 02-11-14 | 10:33
Ja een gewone Nederlander, als je hem niet had gekend van zijn daden en je zoekt hem op in het telefoenboek, dan verwacht je een gewone shag rokende, bier drinkende, blanke Nederlander.

sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:37

@VanBukkem | 02-11-14 | 10:26
Van mij mogen ze de koran verbieden, maar dan krijg ik het weer aan de stok met een hoop reaguurders....

necrosis | 02-11-14 | 10:36

Uuumm sommigen hier zeggen dat 'niemand iets doet'. Zijn we Wilders soms vergeten???!! Die man doet niets anders dan iets, maar niemand luistert blijkbaar.

lady Di | 02-11-14 | 10:35

@sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:22
Van der Graaf een 'gewone Nederlander'?
Vergeleken bij hem is PvdA een rechtse partij.
Nog even los van het feit dat hij in beeld kwam als mogelijke dader van de moord op Chris van de Werken, een milieu-ambtenaar die ruzie had met Volkert!
Ga eens snel zoeken op google, ui!

necrosis | 02-11-14 | 10:33

NRC has dit weekend weer een tenenkrommende analyse, met veel begrip en zoetgevooisde zalving van de dader, de ideologie en de moetieven. Theo van Gogh werd op de pagina ernaast geportretteerd als een cokesnuivend scheldkanon. Wat is die krant toch achteruit gegaan, en ten prooi aan hoofdstedelijk privileged access.

aceofspades | 02-11-14 | 10:32

Er zullen wel maatregelen komen. Maar die komen pas als het geweld uit de àndere hoek komt. Voorbeelden zat in Duitsland en Noorwegen.

Die achterlijke religie uit de vroege middeleeuwen moet een halt toe geroepen worden door de regering, en niet gefaciliteerd worden zoals het totnogtoe gaat: Moslim-basisscholen en moslim middelbaar onderwijs, gesubsidieerd door ons belastinggeld, moskeeën met oproepen tot gebed in openbare ruimte, andere wetten voor zgn. "gelovigen". Het moet eens stoppen. Vandaar:

petities.nl/petitie/strikte-scheiding-...

Stefie | 02-11-14 | 10:32

VanBukkem | 02-11-14 | 10:26
Beter lijkt mij: Het lezen van dit boek kan door uw medemans als zwak en bespottelijk worden beschouwd. Allah vraagt hiervoor uw begrip.

Met uiteraardt een Arabische vertaling eronder, want van het Nederlands snappen ze geen hollie-wollie.

sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:31

@necrosis | 02-11-14 | 10:21
Eigenlijk zou het niet verkeerd zijn als op de kaft van de Koran ook verplicht een waarschuwing komt te staan: "Grapjes maken over de Koran en/of de profeet kan de gezondheid ernstige schade toebrengen."

VanBukkem | 02-11-14 | 10:26

In Gouda zijn ze ook verkeerd bezig zo te zien

Stargate | 02-11-14 | 10:26

Parsons | 02-11-14 | 09:46

"Wat je weet, kan je voorspellen"

Khomeiny paaide links Iran en samen verjoegen ze de sjah. Daarna stopte hij links Iran in de gevangenis of hing ze op.

Daar ontleen ik nog wel enige troost aan.

Verder is het huilen geblazen. Waarom mag Maurits Berger wel adviezen voor de regering schrijven en Afshin Ellian niet.

Islamofiel | 02-11-14 | 10:23

De moord op Fortuyn blijft in mijn ogen toch erger dan de moord op van gogh. Begrijp mij niet verkeerd hoor, het had alle twee nooit mogen gebeuren. Maar dat een Mohammed een aanslag zou plegen dat zag iedereen aankomen, maar dat een 'gewone' nederlander iemand vermoord om zijn vrijheid van mening te kunnen smoren, dat vind ik pas eng. En de politiek blijft het prachtig vinden...

sigaar_konthaar | 02-11-14 | 10:22

Bij Theo moet ik altijd aan roken denken.
En bij roken denk ik weer aan de waarschuwingen ('roken is dodelijk') op de pakjes.
Schijnbaar is het hebben van een mening in sommige gevallen ook niet zo goed voor je gezondheid....
En ongezien de typhus voor Bouyeri!

necrosis | 02-11-14 | 10:21

Dedeurs/10:05: Helemaal mee eens.

wallenberg | 02-11-14 | 10:17

En ondertussen worden de weg-met-ons-haatpaleizen als paddestoelen uit de grond gestampt:
joostniemoller.nl/2014/10/prins-willem...

Een mega isis-opleidingsinstituut dus.
Laf Nederland staat erbij en kijkt er naar.

Cuyahoga | 02-11-14 | 10:16

@ikhaatnicknames | 02-11-14 | 09:44
Een probleem is dat alleen wie gedwee alle codes van de partijcultuur volgt, als gemeenteambtenaartje omhoog mag vallen.
Een aanvulling op dit probleem is, dat de partijcultuur van verschillende partijen is verankerd door hun geloof in een onwrikbare ideologie, zoals religie of Marxisme. Dan kun je wel een nieuwe bezem willen zijn, maar uiteindelijk word je door de onwrikbare codes toch kort gehouden.
Alleen de kiezer kan verandering bewerkstelligen door niet meer op zulke starre partijen te stemmen. Wat wij nodig hebben, is een praktische politiek, die zich met de actuele problemen van de tijd bezighoudt en de oplossingen niet steeds in een star ideologisch kader moet persen.

michello | 02-11-14 | 10:15

De Britten van de 19e eeuw wisten het al : East is east en west is west and there is nothing in the between.Zij mixten dan ook niet met de inlanders van hun koloniale rijk. Wij echter wel.Overleven is er voor ons dan ook niet bij.Hoerig zootje kosmopolitisten

Dolphi | 02-11-14 | 10:15

Sorry wel keihard ingrijpen bedoelde ik

Stargate | 02-11-14 | 10:14

@nieuwsflits | 02-11-14 | 09:55
De moord op Theo is inderdaad wel zo'n moment waarvan je nog precies weet waar je was op het moment dat je het hoorde. Ikzelf was die dag aan het werk in Duitsland, toen er opeens iemand, een Nederlander, de ruimte kwam binnengestormd en riep: "Ze hebben Theo vermoord! Ze hebben godverdomme Theo vermoord!"
Oh jee, als nou maar niet de pleuris uitbreekt, dacht ik nog.

VanBukkem | 02-11-14 | 10:14

En De Kneet dus ook al 10 jaar dood.

Hoeki Oekema | 02-11-14 | 10:14

VanBukkem | 02-11-14 | 09:31
Dat krijg je als je "Theo's geschenk" heet.
Maar laten we vooral nooit vergeten dat we vrijheid om te zeggen wat je vindt moeten koesteren en verdedigen. Voor je het weet ben je het kwijt en heb je het niet zo snel meer terug.

Boerenbrandtlul | 02-11-14 | 10:14

Beste infidelio dan snap je niet wat ik net zei. Wil je iets doen aan het probleem dan zul je dus eerst moeten zorgen dat je de macht hebt in het land. Van de huidige politici hoef je maar enkele dingen te verwachten. Ten eerste je geld af pakken, ten tweede liegen tegen de burger en ten derde wegkijken. Wanneer we als Nederlanders iets willen doen zullen we dus zelf ons land moeten terugnemen en dan kunnen we dus werke lijk iets doen, want als je nu iets doet zullen de politiek correcte niet keihard ingrijpen om hun gelijk te behouden en hun islam te beschermen

Stargate | 02-11-14 | 10:12

@VanBukkem | 02-11-14 | 10:00
Dat soort dingen snappen ze al een tijdje niet meer hiero. Zelfs niet iemand die hier al sinds 2006 komt.

miko | 02-11-14 | 10:11

@asylumstreetspanker | 02-11-14 | 09:44
Wat dacht jij,Oman,Golfstaat zal ook wel een haatbaardenregime zijn.
Oman is waarschijnlijk de meest verlichte plek in de arabische wereld waar het merendeel van de bewoners een vorm van islam aanhangt ( en.wikipedia.org/wiki/Ibadi ) die geweld tegen anders gelovige WEL afwijst en waar verschillende geloven openlijk mogen worden gepraktiseerd.
Een absolute monarchie dat wel maar in vergelijking met de rest van de sliertjes taal sprekers een oase van redelijke vrijheid, zeker voor vrouwen.

miko | 02-11-14 | 10:08

We hebben onszelf geinfecteerd, een onuitroeibaar virus.Dat heeft de gestage ondergang van nederland tot gevolg.En in dat perspectief zie je de, dat mensen zich vervreemen van de eigen opgebouwde samenleving,zoals die zich in 1000dn jaren heeft ontwikkeld.De ontakeling verloopt steeds sneller, en we de verdere ontwikkeling in zijn achteruit gezet.Slecht onderwijs,slechte voorzieningen,veel slechte projecten, die miljarden kosten en nooit meer renderen.Geen ambities meer bij de jongere generaties voor een mooiere toekomst, alleen de nieuwste iphones en games zijn interessant.Voor nederland is het ,game over, en dat blijft zo tot we zelf het stuur overnemen.

Archy Bunker | 02-11-14 | 10:06

Stargate | 02-11-14 | 09:55
Niks volksregering! De tsunami van plebs op politieke en ambtelijke functies is de oorzaak van dit probleem.

Infidelio | 02-11-14 | 10:06

"De geschiedenis herhaalt zich, maar nooit zoals je denkt."
Refererend aan IS en Amerika's dubieuze (en anders wel machteloze) rol als politieagent van de wereld zei Stephen King onlangs in een interview: 'The world is starting to look like 1984.'
De toekomst kan vertrouwd zijn en toch verrassen. Ik stel me een geheel door islam gedomineerd Azië en Europa voor waarin alle moslims ('gematigde' bestaan dan niet meer) de hele dag niets anders doen dan bidden en de koran bestuderen terwijl kafirslaven (met een soort van dwangchip in de hersenen?) zorgen dat de energiecentrales blijven draaien en dat er brood op de plank komt. In ieder geval heeft de obsessie met Allah op dit moment een mate van obsessie bereikt die in de geschiedenis niet eerder is waargenomen (afgezien van de Mohammedaanse aanval op christelijk Wenen aka Europa misschien), en dat neemt alleen maar toe. Een leven lang 24/7 Allah denken, prevelen, ademen, pissen, schijten en ejaculeren, AllahallahMohammedAllah. De ultieme totalitaire nachtmerrie.
Welke schrijver slaat z'n slag met een bestselling neo-1984? Voordat Big Brother Opstelten zo'n uitgave verbiedt?

dedeurs | 02-11-14 | 10:05

Dat relativisme van die Berger is echt tenenkrommend. Van iemand die het uniform van de Heer aantrekt moet je simpelweg verwachten dat die ooit de opdrachten in zijn (M/V) heilige boekje gaat uitvoeren. En dat heeft niks, maar dan ook werkelijk niks te maken dat ik die persoon daar op enig moment toe gedwongen zou hebben. Mafketel!

Pierre Tombal | 02-11-14 | 10:05

@Fijnstoffer | 02-11-14 | 09:47
Wekelijks? Vijf keer per dag bedoel je.

Parsons | 02-11-14 | 09:59

Mohammed B is géén moslimterrorist.
Mohammed B is gewoon een moslim.

Stoned Hengst | 02-11-14 | 09:56

Het gevaar zit hem ook in de overheid. Zij kijken hiervoor weg. Wanneer we iets willen doen zal het moeten komen vanuit de autochtone bevolking. Wanneer we onze vrijheid terug willen zal de regering moeten opstappen en een volksregering moeten komen die geen oog kleppen op heeft. DaarBij zullen we wel actiever moeten worden. Theorie wist dat en heeft dat helaas moeten bekopen met zijn leven

Stargate | 02-11-14 | 09:55

@vanbukkem Waar was jij 10 jaar geleden? Je eerste happy meal gevoerd worden zeker. Incidentje? Ga je echt schamen.

nieuwsflits | 02-11-14 | 09:55

@ Der Schnitzeljäger | 02-11-14 | 09:50
U bent nieuw op het internet?

ikhaatnicknames | 02-11-14 | 09:53

Dat ze hun onze levenshouding afkeuren boeit mij niet zo. Ik heb een groter probleem met linkse islamfielen.

Bokito ergo sum | 02-11-14 | 09:53

Nederland! We kunnen het niet voor alle geitenneukers leuker maken.

nieuwsflits | 02-11-14 | 09:53

Kwestie van wachten tot de tegenhaat zo groot is dat wij ze ook wel zouden kunnen stenigen, verbranden en (voor de non veggies) opeten. Tot die tijd is het behelpen met reaguren. Bij deze. Weg met hun!

Infidelio | 02-11-14 | 09:51

Waardering voor Van Goghs vrienden Westelaken en Holman die hun ongemakkelijke waarheid blijven vertellen. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld tot de vele varacabaretiers en grappenmakers die selectief hun grappen maken en daarmee een eind hebben gemaakt wat ooit de Nederlandse traditie van cabaret was.

J.Slavink | 02-11-14 | 09:50

@VanBukkem 09:43

Blijkbaar ben je erg jong en heb je het niet zelf meegemaakt om zo'n domme opmerking te plaatsen.

Der Schnitzeljäger | 02-11-14 | 09:50

In de 5e colonne wordt wekelijks haat gezaaid. Door imams en islamitische 'geleerden'. Hun haat komt uit de koran en alle gevaarlijke sprookjesonzin die er in staat. Maar onze 'elite' vindt het prachtig en legt ze geen strobreed in de weg. We graven ons eigen graf. Theo zag dat als geen ander.

Fijnstoffer | 02-11-14 | 09:47

Toen ik in de vorige eeuw in Indonesië woonde viel het moslim en of islam gespuis me niet op ;-) Pas hier in de rivierdelta zie ik de brutale vlag van het islamisme "de hoofddoek"
Eerste-, tweede-, derde-, vierde-, vijfde-generatie etc... bella, horrida bella...
Ga maar een kaarsje branden voor Theo en de patroonheilige van Nederland Sint Willibrord.
*stop het dweilen met de kraan open!

kapitein oosterlng | 02-11-14 | 09:47

@Islamofiel | 02-11-14 | 09:35
Wees getroost.. lieden als Berger realiseren zich niet dat zij als eerste tegen de muur zullen worden gezet als het zo ver is. (noot: dit is geenszins een oproep of een wens van ondergetekende - zo ver is het al, dat moet je er bij vermelden tegenwoordig.)

Wat dat betreft zal de geschiedenis zich wél herhalen.

Exact zoals de Khomeini dat in Iran heeft gedaan.

Daar werd de islam ook gezien als een zegen, als een bevrijding. Het was één van de mooiste, rijkste en vrijgevochten landen ter wereld... islam heeft het verwoest. En het volk heeft het, net als hier, met open armen ontvangen.

Het heeft het land en de bevolking verwoest. En dat gaat hier ook gebeuren. Net als in Noorwegen, Engeland, Frankrijk, Nederland, België en hoogstwaarschijnlijk zelfs Duitsland.

Wat je weet, kun je voorspellen.

Parsons | 02-11-14 | 09:46

@spuitje11 | 02-11-14 | 08:54
Ik pleit voor een islamvrij land in dit land.

Godsammekraken | 02-11-14 | 09:46

@hierboven
Dit wordt aangepakt wanneer mijn generatie overal in het pluche zit (nu gemiddeld 35 jaar) Mijn generatie heeft namelijk met den allochtonen medemensch op de schoolbanken gezeten en is dit diet vergeten!
Helaas duur dit nog zo'n 15 tot 20 jaar schat ik. Af en toe zie je deze andere houding wanneer jonge magistraten oid uitspraken doen over een zaak met 'kansenparels'.
.
Alles wat ouder is, heeft nooit aan den lijve meegemaakt wat hier binnengehaald is en is volledig geïndoctrineerd door de slinkse kerk. De kans dat bij deze lui de oogkleppen afvallen is klein en hun baantje hangt er ook van af. Dus dat gaat nog niet gauw gebeuren.

ikhaatnicknames | 02-11-14 | 09:44

Maurits Berger wordt gesubsidieerd door de sultan van Oman, die weer een goede vrind is van Beatrix. Komt alles toch weer samen.
www.leidenuniv.nl/nieuwsarchief2/2044....

asylumstreetspanker | 02-11-14 | 09:44

De islam is de vijand!

Gerrit gordijnstok | 02-11-14 | 09:43

Beetje overdreven natuurlijk dat zo'n incidentje tien jaar later weer zo opgeblazen moet worden.

VanBukkem | 02-11-14 | 09:43

Vraag4 was wel Fortuyn geïnspireerd"

“We hebben godverdomme hier gewoon een vijfde colonne! Van mensen die het land naar de verdommenis willen helpen. (…) Godverdomme in mijn stad, Marokkaanse jongens, Turkse jongens, die niet die Turken, niet die Marokkanen beroven, maar u en mij, oude vrouwtjes. En de politie? Wat doen ze? Godverdomme, niks!”

Afijn, we zijn dik 10 jaar verder ....

Der Schnitzeljäger | 02-11-14 | 09:42

Sommige islamkenners uit 2002/2004 hebben nogal wat islamkennis bij moeten leren. Ook een goeie, dat wij die mensen nooit iets hebben aangedaan en toch ten diepste worden afgewezen, want zo is het maar net.
.
Als die gasten in ongeveer 2032 meer nakomelingen hebben dan wij en politieke meerderheid krijgen, wie gaat ons dan nog helpen? Da's dan een prachtige verovering van Europa van binnenuit. Het Paard van Troye is alom aanwezig zeg maar.

HebpermabanvanPvdA | 02-11-14 | 09:38

er zal een dag komen dat we opstaan en iets gaan doen

Stargate | 02-11-14 | 09:37

Het hen en hun mag wel even nagekeken worden heren.

Kan me niet voorstellen dat Van Gogh dat verkeerd deed.

Kuch.

Parsons | 02-11-14 | 09:36

Maurits el Berger schreef Vlak na 9/11 het laffe boekje 'Kruistocht en Jihad' om alles te relativeren. Nu gaat hij een stap verder met zijn verbale Jihad: het is allemaal onze schuld.
Bijna Iedere GS-tegel levert wel weer een vijand op die in Syrie tegen ons gaat vechten

Islamofiel | 02-11-14 | 09:35

Volgens mij lezen Asscher, Spekman, Samson, Halsema, etc. dit soort artikelen ook wel. Maar die steken vervolgens de haard wat op en nestelen zich op de bank met een wijntje en mijmeren vervolgens "wat heeft dit land toch bekrompen, bange en racistische mensen; wat ben ik blij dat ik een bredere kijk op de wereld heb en dat ik deze mensen mag opvoeden".

ad melkert | 02-11-14 | 09:32

Er zullen vandaag wel weer de nodige krokodilletranen vloeien op tv.
Plus de onvermijdelijke Theodoor Holman.

VanBukkem | 02-11-14 | 09:31

michello | 02-11-14 | 09:08
"Theo van Gogh ik mis je."
Misschien krijgen mensen nu beetje voor beetje pas door dat hij dood is gegaan aan iets hardop willen kunnen zeggen.

kloopindeslootjijook | 02-11-14 | 09:27

En wat gaan we er aan doen?

Niets....
Flipus | 02-11-14 | 09:16

Politiek correct wegkijken, hoofdschudden en hopen dat ons hoofd als laatse uit naam van Allah wordt afgehakt.
Zie nog steeds niemand in Nederland ook maar actief wat doen.

Sebnalak | 02-11-14 | 09:27

En wat gaan we er aan doen?

Niets....

Flipus | 02-11-14 | 09:16

spuitje11
"islamvrije dag"
Dat zouden de havisten en de vrijwilligerswerkers ook wel fijn vinden waarschijnlijk.

kloopindeslootjijook | 02-11-14 | 09:09

Theo van Gogh ik mis je.

michello | 02-11-14 | 09:08

Hoogst opmerkelijk allemaal hoor, maar zit er nog een punt aan dit verhaal?

très cool | 02-11-14 | 09:04

Vanuit mijn uitgebreide ervaring met allochtonen in Nederland ben ik het met bovenstaande kreten eens. Nu 'onze' overheid nog.

InfidelRevolution | 02-11-14 | 09:03

spuitje11 | 02-11-14 | 08:54
Goed plan, u vergeet alleen de moslims zelf

Bintangman | 02-11-14 | 09:02

Ik pleit juist voor een islamvrij land. Een dag per week aandacht aan schenken als "buitenlands nieuws". Zieligheidsonthoofdingen, boekargumentaties, minkukelmeningen. etc.
Racist die ik ben..

datzouzomaarkunnen | 02-11-14 | 09:02

Griezelgeloof. Met maar 1 doel...wereldheerschappij.

Plukkiehaar | 02-11-14 | 09:00

-weggejorist-

klaartjewijn | 02-11-14 | 09:00

Valt er nog wat te winnen met deze kwis?

klaartjewijn | 02-11-14 | 08:59

Ik pleit voor een islamvrije dag in dit land. Eén dag per week geen aandacht aan schenken, geen zieligheidsonthoofdingen, geen boekargumentaties, geen minkukelmeningen - gewoon naar de maandag verplaatsen.

spuitje11 | 02-11-14 | 08:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken