Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Statistisch onderbouwd racisme over Vogelaarwijken

thehouseisonfire.jpg Fijn. Een nieuw stukje 'lelijke feiten staven met kille cijfertjes' door huisrekenmeester K. Regenjas. Vandaag leidt hij ons rond in het huishoudboekje van de faliekant gefaalde Vogelaar-aanpak. Opdracht: zoek in de database van je grijze massa naar “links; faalbeleid”. Je krijgt nu waarschijnlijk meer treffers voor je kiezen dan een overspelige, homoseksuele Jood in ISIS-gebied. We moeten specificeren. Zoek op “links; faalbeleid; PvdA”. Nog steeds te veel treffers. Probeer anders “links; faalbeleid; PvdA; kost miljarden”. OK, dit schiet niet op, nog steeds te veel treffers. Laatste poging. Zoek naar “links; faalbeleid; PvdA; kost miljarden; Vogelaar; wijken”. Bingo! Hier gaan we het over hebben. In 2007 kreeg de PvdA de ingeving dat sociale problemen aangepakt moeten worden op wijkniveau. Sociale problemen hebben namelijk te maken met mensen. Alle mensen in Nederland wonen in huizen. Huizen staan altijd in gemeenten en gemeenten zijn opgedeeld in wijken, waardoor alle problemen in principe wijkproblemen zijn. Bril-fucking-jant! Als we de wijken maar genoeg verbeteren, dan verbeteren de mensen vanzelf mee. Schrijnende integratieproblematiek verdwijnt als sneeuw voor de zon zodra we de wipkip een nieuw likje verf geven, een kek buurtcentrum bouwen en wat zwervers wegjagen. Helaas zijn onderzoeksinstituten als CBS en SCP minder enthousiast over het beleid van de Vogelaarwijken. De CBS-cijfers tonen geen noemenswaardige verbetering in de wijken op de gebieden van uitkeringsafhankelijkheid, inkomen, leren en veiligheid. Het SCP meldt dat de aanpak niet tot meetbare verbetering heeft geleid en dat de misdaad in de wijken tussen 2009 en 2012 zelfs is gestegen. Totaalbedrag aan over de balk gesmeten geld: 1 miljard euro. Probleemwijken of probleemgroepen? Hoe zou het komen dat deze aanpak niet heeft gewerkt? Aan het uitgegeven geld heeft het niet gelegen. Waarschijnlijk ging het mis omdat het uitgangspunt niet klopt. Sociale problemen zitten niet in wijken, maar in mensen. Dit is te bewijzen met statistiek. Als we in de grote steden kijken naar de wijken met het hoogste percentage niet-westerse allochtonen, kunnen we per stad een lijst van meest allochtone wijken maken. Kijken we vervolgens binnen dezelfde stad welke wijken als Vogelaarwijk zijn aangewezen, blijkt de overeenkomst zo’n 85%. Een Vogelaarwijk is simpelweg een allochtonenwijk. Niets meer en niets minder. Haal de allochtonen uit een Vogelaarwijk en je hebt gewoon een wijk. Stop een normale wijk vol met allochtonen en een nieuwe Vogelaarwijk is geboren. Gemiddeld is 46% van de krachtige kansenparelwijkbewoners van minder Nederlandse persuasie. Dit is relevant, omdat niet-westerse allochtonen sterk van autochtonen verschillen. Vrijwel alle achterstand in de Vogelaarwijken is te verklaren door de aanwezigheid van veel allochtonen. Zie ook onderstaande grafieken op basis van een CBS-tabel: vogelaarwijkgrafiek1.png Autochtonen werken meer dan allochtonen. We zien ook dat het vooral je afkomst is die bepaalt of je een baan hebt, niet de wijk waar je woont. Als je een autochtoon bent, maakt het maar weinig uit of je wel of niet in een Vogelaarwijk woont. De blauwe en rode staaf zijn vrijwel even hoog. Voor allochtonen geldt ook dat het nauwelijks uitmaakt waar ze wonen. Ook voor hen zijn de staven vrijwel even hoog, maar ze liggen wel beide op een veel lager niveau. Vergelijkbare grafiekjes zijn te maken voor werkloosheid. Autochtonen binnen Vogelaarwijken zijn nog steeds veel minder vaak werkloos dan allochtonen daarbuiten. Wederom is niet de wijk bepalend, maar de mens: vogelaarwijkgrafiek2.png Vogelaarwijken als afleidingsmaneuvre Het Vogelaarbeleid is dus gebaseerd op een fundamentele denkfout. Niet plaatsen, maar mensen moeten centraal staan in het sociale beleid. De misplaatste focus op het waar om de aandacht af te leiden van het wie zien we vaker terug in de politiek. Marokkanen die kopschoppen op het voetbalveld zijn een voetbalprobleem, Marokkanen die kopschoppen in de disco zijn een uitgaansprobleem en Marokkanen die kopschoppen op straat zijn een wijkprobleem. Deze manier van politiek bedrijven leidt op listige wijze de aandacht af van de ware oorzaken van sociale problemen. Zoals, om er zomaar één te noemen, decennialang etterende integratieproblematiek, mede mogelijk gemaakt door het faalbeleid van de Partij van de Arbeid. Was berekend, K. Regenjas

Reaguursels

Inloggen

tsja als je dat visieloze over het paard getilde onbenul van een minister zag, dan wist je al genoeg. In de politiek wordt men vaak bevorderd tot onkunde op basis van nooit bewezen filosofieen of fantasieen. Moet toch kunnen? Allemaal over de rug vabn de belastingbetaler en als je er dan eindelijk uitgetrapt wordt kun je nog jaren wachtgeld krijgen.... My God wat baal ik onderhand van de politiek en die politieke kwezels!

Big Swinging Dick | 30-10-14 | 15:09

@ FreedomFTW | 29-10-14 | 21:19 |

Klopt wat u zegt.
Het waren "Nederlanders" die er voor kozen om Nederlander zonder aanhalingstekens te worden.
Maar de meesten van hen slaagden er niet in die aanhalingstekens weg te poetsen.

Peter Emile | 30-10-14 | 11:07

1 miljard heeft het gekost. Moet meer, meer en meer geld voor komen.

behangtafel | 30-10-14 | 10:26

@Michello:
Het probleem is dat wij mensen die de baas willen spelen ook steeds de baas laten spelen.

Mensen die leider *willen* zijn, dienen zo ver mogelijk uit de buurt van een leiderspositie gehouden te worden. Desnoods sluit je ze op. Wij doen er verstandig aan leiderschapsambitie voortaan te zien als een gevaarlijke geestesziekte.

Ik heb enkel vertrouwen in leiders die tegen wil en dank tot leider zijn gemaakt, en vervolgens hun uiterste beste doen om de noodzaak voor hun leiderschap zo snel en zo goed mogelijk overbodig te maken. Maar daar zijn er niet veel van. En *als* ze er al zijn, worden ze meestal voortijdig vermoord --- meestal door lieden met daadwerkelijke (en dus pathologische) leiderschapsambities.

Lagonda | 30-10-14 | 10:17

Simpel: wat mij betreft zijn ze ook helemaal niet welkom!!

Big Swinging Dick | 30-10-14 | 08:26

Toch ken ik wel wat multiculti instellingen die er flink wat werk aan over gehouden hebben. Maar ik vrees dat ze net zo goed verantwoording hebben afgelegd van hun subsidies als Henk Krol.

Simon_GS | 30-10-14 | 07:56

@ProAsfalt | 29-10-14 | 20:32
Stastistiek of kansberekening, daar doe ik niet aan. Ik voel het aan m'n water: het komt nooit - nooit - meer goed. Het was om te beginnen eigenlijk al nooit goed geweest.

Rest In Privacy | 30-10-14 | 05:41

@Evocatus | 30-10-14 | 00:29
We hebben een Leider nodig. Of in ieder geval een vehikel waar wij met z'n allen op kunnen gaan zitten.
De historie leert dat bepaalde mensen zo'n geldingsdrang hebben, dat zij mensen voor hun zaak weten te winnen. Voorbeelden te over, van Hitler tot Ghandi, maar laten wij het dichter bij huis zoeken en dan noem ik Pim Fortuyn natuurlijk. Deze man had het in zich om de kiezer te overtuigen van zijn intrinsieke kracht. Een Leider hebben we nodig, omdat iemand nu eenmaal op het kistje moet gaan staan. Ik geloof niet in anarchisme, er moet regie zijn, regie zorgt voor orde. Anarchisme = zonder gezag. Anarchisme = het recht van de sterkste en dit leidt dus tot Afrikaanse toestanden. Anarchisme = chaos. Want niet iedereen zal zich aan het anarchisme willen confirmeren. De mens streeft naar harmonie.

michello | 30-10-14 | 00:55

@Deviant | 30-10-14 | 00:26
En de invoering van een frequent levenslessenuurtje in het onderwijs. Dit geeft richting en wellicht scheelt het in de toestroom naar jouw opvoedkampen.
Er zijn genoeg uitgevers die kwalitatief mooie lesstof kunnen samenstellen.

michello | 30-10-14 | 00:44

40 jaar geleden werd op initiatief,van de pvda in een grote stad ook een wijk opgeknapt.
de weg werd wandelgebied,je mocht er met de auto stapvoets rijden,het zag er keurig uit,je kon een tuintje krijgen voor het huis van een fiets lengte
nadat de bewoners er weer ingetrokken waren,was het na een jaar weer een rotzooi
veel tuintjes waren er niet,die moesten onderhouden worden,hadden de meeste bewoners geen zin in,en de paar die er wel waren maakten de honden uit de buurt gebruik van.
er woonden nog niet zoveel buitenlanders,maar veel afgekeurden,dat was toen de trend.
voor de afgekeurden zijn de buitenlanders in de plaats gekomen,de nieuwe hobby van de pvda
afgekeurd wordt je alleen nog als je klinisch dood bent hersendood.

soledad | 30-10-14 | 00:32

Tja, maar wij hebben het ook nooit begrepen dat diepgaande inzicht van de politici.

Bakstenen, cement, asfalt, koper, aluminium, glas, al die materialen waar we huizen in wijken van bouwen zijn natuurlijk diepracistische materialen. Alleen politici met hun onpeilbaar hoger inzicht hebben dat door.

Het enige dat wij hen verwijten kunnen, is dat ze het ons niet voldoende uitgelegd hebben hoe racistisch al die bouwmaterialen zijn.

Bouw je daar een huis van, dan is dat huis nog veel racistischer. Het geheel is meer waard dan de som der delen, toch.

Al die gore racistische woningen bij elkaar levert een gore racistische wijk op en dat heeft mevrouw Vogelaar uitstekend begrepen... dacht ze.

Ons bent gewoon dom.

"Wij burgers zijn de enige sleutel die een echte verandering kan bewerkstelligen.
We wachten alleen nog op onze nieuwe Leider.
michello | 30-10-14 | 00:12 "

Als u nu dat laatste zinnetje had weggelaten dan was u misschien op de weg van het anarchisme terecht gekomen. Helaas wilt u een Leider, jammer, jammer! Of bedoelde u dat anders?
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-10-14 | 00:29

Het word tijd dat we weer opvoedkampen gaan invoeren, dit is hard nodig in de huidige maatschappij.

Deviant | 30-10-14 | 00:26

Door de linkse kerk worden wij gedwongen om steeds harder en langer voor de achteruitgang van onze habitat te werken.
Je denkt dat je heel solidair je geld afdraagt voor de zwakkeren in de samenleving, maar in het echie wordt vooral de linkse importindustrie van jouw zuurverdiende centen gefinancierd.
En ondertussen worden onze ouders en grootouders doodleuk het verzorgingstehuis uitgejaagd, wegens geen geld. Wat nou solidair. Wat nou opkomen voor de zwakkeren. Fakking hell, de LEUGENS.
Dan ben je toch echt geestesziek als je nog op zulke afbraakpartijen stemt, of ben ik nou gek..
Mijn BLOED kookt van die misbaksels, van die omhooggevallen, visieloze in-m'n-reet-uit-m'n-reet gemeentewerkers met hun pedant-vriendelijke glimlachjes, die niets meer zijn dan de facade van de intellectuloze macht.
Maar ik geef teveel af op politici. Uiteindelijk zijn wij het zelf, die deze mongolen hebben uitverkozen. Wij nemen er genoegen mee, dat politici maar kunnen doen wat ze willen. Wij zijn schuld. Wij protesteren niet. Wij stemmen op die mongolen. Hand in eigen boezem!!
Zeiken op politici helpt niks, dat doen we al decennia. Politici doen gewoon nog steeds waar zij zelf zin in hebben, democratie of niet.
Wij burgers zijn de enige sleutel die een echte verandering kan bewerkstelligen.
We wachten alleen nog op onze nieuwe Leider.

michello | 30-10-14 | 00:12

miko | 29-10-14 | 21:27
Ik noem dat probleemwijken of achterstandswijken. Wijken waar mensen woonden die nogal vaak met de politie in aanraking kwamen. Maar jij mag die asociale dieven, vechtersbazen, drugs- en wapenhandelaren, junks, oplichters, helers, belastingonderduikers en handophouders volks vinden als je wil. Dat ze Hazes in plaats van hiphop luisterden maakt ze niet minder crimineel. Probleemwijken heeft deze 'volkswijken' ooit mooi in beeld gebracht.

kicktherabbit | 29-10-14 | 23:52

Alle genoemde problemen hebben een gemene deler en dat is steeds maar weer Pvda en nog eens Pvda, welke binnen de maatschappij functioneert als een parasiterende auto-immuunziekte in een levend organisme.

Nestorix | 29-10-14 | 23:44

Is PvdA geen atheïstische partij?

matrixbluepill | 29-10-14 | 23:18

Het CBS en de SCP maar sluiten dan, niet?

Parel van het Zuiden | 29-10-14 | 23:15

Hegeliaanse dialectiek heeft nog nooit een geslaagde maatschappelijke hervorming opgeleverd, dus dat ook het project van Vogelaar grandioos zou mislukken, was natuurlijk te verwachten.

Ik begrijp maar niet dat na ruim 100 jaar van progressief gefröbel, waarin elk maatschappelijk domein waar 't agogenleger haar klauwen in heeft gezet in een rampzalige puinhoop is veranderd (gezondheidszorg, onderwijs, immigratie, justitie etc.) --- om van 't drama van 't communisme maar te zwijgen --- er nog steeds hoopies malloten rondlopen die maar niet kunnen accepteren dat hun wereldbeeld gewoon fundamenteel defect is.

Lagonda | 29-10-14 | 22:58

Op Joop.nl is het probleem niet de allochtoon,die zich misdraagt, koptschopt etc. maar de autochtoon, white privilege is de oorzaak.

louis6227 | 29-10-14 | 22:52

Wat moeilijk allemaal weer, alles is toch de schuld van de racistische blanke man?

faz | 29-10-14 | 22:50

Je kan hem ook gewoon effe lekker door je hand laten bulderen natuurlijk!!

van Lullum | 29-10-14 | 22:44

FreedomFTW | 29-10-14 | 22:13
Sociale woningbouw heb ik wel eens van gehoord. Hier was echter bij de bijlmer geen sprake van, dit waren dure woningen bedoeld voor mensen met een goede baan.

KingScarGill | 29-10-14 | 22:33

En voor canada maken we een uitzondering, en strafkolonie australie ook.

newray | 29-10-14 | 22:29

En vanuit zuid america krijgen spanje en portugal het heel druk, kan geen ecb tegenop.

newray | 29-10-14 | 22:23

Begin om te beginnen met vluchtelingen opvangen in Marokko ipv in Europa.
Als ze eenmaal hier zijn kom je er nooit meer van af.

Helpt niet meer voor de kansenwijken, maar beperk dan toch tenminste de instroom

Vogelbeest | 29-10-14 | 22:20

Het probleem benoemen (buiten 'allochtonen') is blijkbaar te gewaagd.
Okee, hier komt 'ie: Die godvergeten woestijninvasie.
Het moet van nu af zijn: kansloze uitkeringstrekker icm dubbel paspoort: zoek je heil in alternatief land.
Dubbel paspoort betekent sowieso halveren van alle toeslagen. De rest wordt vergoed vanuit het 2e land.
Wees blij of ga.

sjoost | 29-10-14 | 22:19

Dat wil ook zeggen dat de navahoo cheyennes apaches etc het te zeggen krijgen op het noord americaanse continent.. lol

newray | 29-10-14 | 22:18

Ja, en nu? De cijfers zijn al jaren bekend en niemand doet iets.

Steilloos ten Onder | 29-10-14 | 22:15

Waar kan ik de voorgedrukte aangifte downloaden om statistiek aan te klagen voor racisme?

Boyo | 29-10-14 | 22:15

KingScarGill | 29-10-14 | 21:36

Nee hoor dat is absoluut niet zo. Zegt het woord sociale woningbouw jou iets? Goedkope/betaalbare sociale woningbouw? I.c.m.
Gezinsherenigingen en dat soort fratsen?

FreedomFTW | 29-10-14 | 22:13

soort van herodes , volks-telling...

newray | 29-10-14 | 22:13

En over slavernij, die is voorbij, jullie mogen allemaal weer terug naar jullie roots..

newray | 29-10-14 | 22:12

Ps die bouterse nou een hutu of een toetsie, vragen vragen vragen..

newray | 29-10-14 | 22:01

Vogelaarswijk? "Steeds meer rare vogels in mijn wijk" zei m'n opa al in de jaren 80. Geboren en getogen in de van Ostadestraat, tot die letterlijk naar Zoetermeer gepest werd op 70-jarige leeftijd. Ik heb het al eerder gezegd: bij die man werd het rascisme gekweekt. En ging het toen nog om een enkeling die zich bekeerde tot het rascisme, zij die letterlijk weggepest werden, nu begint elk weldenkend mens zich tot het rascisme te wenden. Hoe zou dat toch komen...

R. E. Calcitrant | 29-10-14 | 21:55

Dat CBS rapport is 565 pagina's. Vraag me af of er iemand is die het werkelijk in zijn geheel heeft gelezen.

Majid | 29-10-14 | 21:52

Iedere Ninwegenuir weet dat het Willemskwartier de kansenwijk van 024 is. Toch werd Hatert aangewezen als allochtonenwijk, omdat de postcodecijfers van het Willemskwartier hetzelfde waren als die van Hazenkamp, waar ongeveer 90% van het linksche geteisem van de gemeenteraad woont.

Jos Tiebent | 29-10-14 | 21:49

the Raging Potato | 29-10-14 | 21:46
egt...

newray | 29-10-14 | 21:49

Zanger Rinus leeft!

eerstneukendanpraten | 29-10-14 | 21:49

Als we elk land waarvan wij vluchtelingen herbergen veroveren kunnen ze allemaal weer terug. of zie ik dat te simpel?

newray | 29-10-14 | 21:48

Kan wel kloppen. Als ik 's morgens om kwart over acht door het Vondelpark fiets zie ik eigenlijk alleen maar blanken. Her en der een neger, en hoofddoekjes nauwelijks. Noord-Afrikanen helemaal niet.
Zal wel weer institutioneel racisme zijn waar dit door komt.

the Raging Potato | 29-10-14 | 21:46

@FreedomFTW | 29-10-14 | 21:11
Juistem

miko | 29-10-14 | 21:45

We moeten maar s snel te weten komen (a) Ella woont en (b) wie van haar vrindjes dat miljard hebben verkwanseld.

Even wat zaken op orde stellen met een schavot bv.

Snackbar van Allah | 29-10-14 | 21:41

En als ik dan toch bezig ben .. Molukken bevrijden met inzet van franse door hennis gekochte pakeerplaatsen van de nog te leveren f35's

newray | 29-10-14 | 21:38

@Peter Emile | 29-10-14 | 21:08,
Hoe frappant. Dat hebben we dus exact in Rotterdam ook meegemaakt.

basweetutwel | 29-10-14 | 21:37

FreedomFTW | 29-10-14 | 21:23
Je gaat veel te veel uit van bewust gestuurd beleid. Maar dat kan niet in Nederland want het merendeel van de bevolking kiest gewoon waar het wil wonen. Over blijven de mensen met het profiel dat jij noemt en ja die komen op beroerde plekken terecht waar niemand die iets te kiezen heeft wil zitten.

KingScarGill | 29-10-14 | 21:36

Klinkt hard maar is wel eerlijk.

newray | 29-10-14 | 21:34

Suriname... allemaal terug naar de congo en belgie laten dokken...

newray | 29-10-14 | 21:32

@Peter Emile | 29-10-14 | 21:08
Op het momnet dat Suriname onafhankelijk werd kregen mensen de keuze. Nederlander BLIJVEN of surinamer worden.
Wat had jij gedaan?

miko | 29-10-14 | 21:31

Herlokaliseren in turkey en NAfrika.. subsiedie erbij...

newray | 29-10-14 | 21:30

Voor de massa-immigratie waren het stuk voor stuk prachtwijken. *proest*

Ik denk zelf dat het aan beton ligt. Mensen in de buurt van beton zijn criminelen, werklozer en ongezonder. Statistiek, het is maar welke gek er naar kijkt..

Tweespalt | 29-10-14 | 21:29

@kicktherabbit | 29-10-14 | 20:41
Nee, vroeger heette zoiets een volksbuurt of een achterbuurt.
Achterstandswijken is newspeak.

miko | 29-10-14 | 21:27

@reageerbuis | 29-10-14 | 21:21
Ik stem niet,al jaren niet. Ik geef geen van de politici nu mijn mandaat noch steun ik het politieke systeem in zijn huidige vorm.
Behoud ik mijn recht om te zeiken.

miko | 29-10-14 | 21:25

De aanpak is een succes geweest. Het geld is goed besteed, niet zeuren of zwartkijken.
De vrienden van de PVDA hebben subsidiegeld ontvangen en verdeeld tussen het stemvee en vrienden op niveau.

swapper | 29-10-14 | 21:24

KingScarGill | 29-10-14 | 21:18

Is ook onzin, heeft niks met het ontwerp te maken, maar alles met het beleid.

Als je alle op verschillende manieren gedepriveerde mensen (financieel, taal, mentaal(depressie, oorlogstrauma),arbeidstechnisch, startkwalificaties, verslavingen etc(, concentreert dan doe je dus niets anders dan een heleboel problemen op een heel klein gebied te proppen. Dit heeft weer als gevolg dat er niks is wat de mensen in de buurt motiveert of inspireert en trekken ze elkaar zo naar beneden.

FreedomFTW | 29-10-14 | 21:23

@miko | 29-10-14 | 20:33
Ga jij ook Fleur stemmen?

reageerbuis | 29-10-14 | 21:21

PvdA'ers stelen het geld van werkende mensen, geven het vervolgens aan andere PvdA'ers die na aftrek van hun 'kosten' het overgebleven geld via andere PvdA'ers, na aftrek van weer andere 'kosten', laten verdelen onder niet werkende, potentiele PvdA stemmers. En dan nog verbaasd zijn?

Tikkie Terug | 29-10-14 | 21:20

@bosmaloot | 29-10-14 | 20:44
Uiteraard gunnen we hem niet dat hij onder de onderste gaat liggen..... Heeel diep.

reageerbuis | 29-10-14 | 21:19

Peter Emile | 29-10-14 | 21:08

Ik wil niet veel zeggen hoor. Maar dat "primitief volk" waren gewoon Nederlanders die er voor kozen Nederlanders te blijven.

FreedomFTW | 29-10-14 | 21:19

Bij de bijlmer is het niet echt zo dat de kansarmen er in gepompt zijn. Het was zo vreselijk ontworpen dat niemand er wilde wonen. En wat hou je dan over, kansarmen die verder niets te kiezen hebben. Dit is gewoon een automatisme, slechte wijken zijn stofzuigers.

KingScarGill | 29-10-14 | 21:18


@Peter Emile | 29-10-14 | 21:08

Helemaal gelijk. Ik heb er ook gewoond en het ging er precies zo aan toe. Als beloning hebben ze allemaal een laagbouw woning gekregen. Wat niet geplaatst kon worden werd naar Diemen en noord verplaats. Inmiddels wonen ze die gebieden ook uit.Totaal geen opvoeding genoten.

lex8310 | 29-10-14 | 21:15

Duh. Je gaat toch niet werken als je naar Nederland komt voor de uitkering?

Patatter | 29-10-14 | 21:14

Maar nu de hamvraag: op welke wijze heeft Ruckert mevrouw Ella gedaan en wat was daarin de frequentie? Of zou het toch een one-night-stand zijn geweest? Vragen vragen...

eerstneukendanpraten | 29-10-14 | 21:12

-weggejorist-

ari-er | 29-10-14 | 21:12

Nee ik kan je precies vertellen waarom het mis gaat.

Al die miljarden gaan niet naar de buurt zelf of naar de mensen van de buurt. Maar die verdwijnen in de zakken van talloze ambtenaren, maatschappelijkwerkers, buurtwerkers en ander tuig wat dergelijke budgetten uitmelkt voor eigen gewin. De mensen in de buurt die zien dat en die zijn ook niet gek en zien dat als een vorm van corruptie. Die mensen verdienen geld door ander mensen in de problemen te houden. Als de problemen namelijk worden opgelost hebben die figuren ook geen werk meer.

FreedomFTW | 29-10-14 | 21:11

@dennis8704
Laten we beginnen met Josias in de Schilderswijk en Willy in Slotervaart om maar een dwarsstraat te noemen.

Dirk III | 29-10-14 | 21:08

@ frotteurist frenkie | 29-10-14 | 20:44 |

Héél waar wat je daar zegt. Ik heb zelf 14 jaar in de Bijlmer gewoond. In de eerste jaren van die wijk, vóórdat Suriname onafhankelijk werd, was het daar prima toeven in prima, ruime appartementen. Veel jonge stellen, veel pioniers-types, veel leuke initiatieven, veel sociale cohesie.

Maar toen kwam de onafhankelijkheid van Suriname, een zeebeving die "Bijlmer-Express" lanceerd: een tsunami van KLM-vluchten vol primitief volk uit de rimboe, volk dat door het PvdA-kabinet Den Uyl massaal in de Bijlmerflats werd gedumpt. Daar zaten bijvoorbeeld veel, heel veel mensen tussen die voor het eerst van hun leven een toilet zagen.

Ik herinner me de gruwelverhalen van de huismeester van de flat waar ik woonde: mensen die niet wisten dat je een toilet kon doorspoelen door aan de plastic valpijp te trekken, met alle smerige gevolgen van dien.
lui die midden in de huiskamer op de kale betonnen vloer vuurtjes gingen stoken om op te koken.
Types die hun vuilnis van 10 hoog naar beneden smeten.
Kinderen en volwassenen die pisten en scheten in de liften en de trappenhuizen.

Dit waren geen incidenten, weet ik ook uit eigen ervaring, maar dit was dagelijkse realiteit.

Binnen de kortste keren was het grootste winkelcentrum vergeven van de Surinaamse junks en criminelen, en pakte elke fatsoenlijke winkelier zijn koffers.

En hell, het waren de politiek nog correctere jaren '70, van 'alles moet kunnen', en van 'racisme nee'. Als je er wat negatiefs over opmerkte, was je een racistische
onderbuikfascist of erger.

En wie kregen de schuld van die gore ellende?
De ontwerpers van die wijk. De architecten.
Die hele wijk is, nadat er in een paar decennia tijd honderden miljoenen zijn ingepompt, daardoor naar de klote gegaan. Niet door de opzet. Niet door de architectuur. Maar door het slag mensen waar die wijk me werd volgepompt.

Maar dat durfde niemand te zeggen.

Sterker: zelfs nu nog niet.

Peter Emile | 29-10-14 | 21:08

"Marokkanen die kopschoppen op het voetbalveld zijn een voetbalprobleem, Marokkanen die kopschoppen in de disco zijn een uitgaansprobleem en Marokkanen die kopschoppen op straat zijn een wijkprobleem."

Integraal te noemen een Marokkanenprobleem. Door de wijze van benoemen van gedrag en de wijze van aanpak van deze groep, door Vogelaar en consorten, is dit probleem alleen maar groter geworden. Zowel voor niet-Marokkanen als voor Marokkanen zelf.

netniet | 29-10-14 | 21:07

Het wachten is op de ISIS bezetting.

duitse herder | 29-10-14 | 21:07

Stel, je hebt een valse hond. Wat doe je dan ?

optie-1: je geeft hem een nieuwe gouden mand (Vogelaar-methode)

optie-2: je straft hem, voedt hem opnieuw op en als ie dan nog niet wil deugen neem je hem mee op vakantie ver weg en alat hem daar los (gezond verstand methode)

Welke optie zal het probleem van een valse hond in je huis oplossen ?

FW Ta-183 Huckebein | 29-10-14 | 21:06

We hebben trouwens geen marokanen probleem maar een verzwijgingsprobleem. Dat is de eerste hindernis.

Kater | 29-10-14 | 21:05

PvdA'ers zijn gewoon Marokkanen met een blanke huidskleur.

Kater | 29-10-14 | 21:03

Zat eigenlijk te wachten op een item over W.A. en Maxima in Japan, hoe toevallig de zoon van een oorlogsmisdadige keizer samen met de dochter van een in de richting komend figuur aan tafel, gezellie.

Uw Verzekeringsadvis | 29-10-14 | 21:00

Nou die miljarden hebben net genoeg bezems door de schilderswijk laten rollen om er een realitiesoap te kunnen draaien.

Babels toren | 29-10-14 | 20:59

BluRay | 29-10-14 | 20:51
Hetzelfde met Bos en Lommer, Zuilen, Amsterdam Noord en Amsterdam Oost.

kicktherabbit | 29-10-14 | 20:58

Goed. Een beetje vervloekte burger met zo'n "onderbuik" wist dit allemaal twintig jaar geleden al. Intussen zijn miljarden over de balk gesmeten en heel wat mensen tot fascist en tot tokkie verklaard, wat allemaal niks hielp om het droombeeld van Gutmenschen tot realiteit te toveren.

Wat nu? Nieuwe miljarden over nieuwe balken gooien? Meer mensen die niet dromen als toverfeeën tot "buitengewoon minderwaardig mens" verklaren?

Of hardere maatregelen.

Jan Passant mk2 | 29-10-14 | 20:55

Eén miljard euro. Jammer, dat bedrag had mooi op de Brusselse rekening gestort kunnen worden, als een soort van extra bonus voor hun uitmuntende prestaties.
Hoe rijk zou Nederland wel niet kunnen zijn zonder al die megalomane incompetente geldverspillers?

spanarchist | 29-10-14 | 20:52

Wordt ut niet eens tijd om "onze" regering, volksvertegenwoordigers, rechters en ander hoog betaald ambtenarenvolk te verplichten met hun gezin in dat seurt wijken te laten wonen!
Gratis!!!!!!
Dat kunnen ze toch niet afslaan ....

dennis8704 | 29-10-14 | 20:52

Links is domweg niet in staat tot het maken van een deugdelijke analyse. Waarom hoor ik u vragen? Welnu, omdat links een hersenziekte is.

HoogToontje | 29-10-14 | 20:52

In de Moerkerkestraat in Rotterdam zijn toch goede dingen gedaan. Daar kon je voor die tijd niet normaal over straat. Nog steeds kom ik er liever niet maar het is er wel opgeknapt!

BluRay | 29-10-14 | 20:51

Op totaal verpauperde wijken zit ik niet te wachten. Zo nu en dan moet je wat opknappen of herbouwen. Ja dat kost natuurlijk geld, we leven tenslotte niet in een socialistische heilstaat waar alles gratis is.

KingScarGill | 29-10-14 | 20:47

Zelfde met die PvdA malloten voor Marcouch (marokkaan en dan mag je van de PvdA incorrect zijn en die daar echt wat veranderd heeft - tijdelijk helaas want nu zit die Badout er weer te vriendjespolitieken met zijn collega mocro's en hulpverleners die hun baantje zagen verdwijnen door teveel maatschappelijke vooruitgang) er stadsvoorzitter werd. Marokkaanse straatrovers verdeelden vrolijk de buit van hun laatste overval op een parkbankje. PvdA oplossing: Haal het bankje weg.

Hoezee!

frotteurist frenkie | 29-10-14 | 20:46

@ProAsfalt | 29-10-14 | 20:32

De kans dat het goed komt is net zo groot als de bovenste steen van Rutte die boven moet komen.

bosmaloot | 29-10-14 | 20:44

Sorry, voor "inburgering" lees "immigratie"

gasboer | 29-10-14 | 20:44

Met dit hele waanidee is de Bijlmer afgebroken. Criminaliteit zou komen door die anonieme flats met binnenstraten en verlaten parken. Was niks mis met die flats.

Maar nu 100.000.000en euri verder staat *heel gek* de Bijlmer nog steeds in de top van de meest criminele postcodegebieden. Je verwacht het niet he?

frotteurist frenkie | 29-10-14 | 20:44

En over Rogier van Boxtel, D 66 uiteraard, heeft nooit iemand het meer over, de ex min. van grote steden, ook zo n geld verbrander en lutser.
Hebben ze maar de grote baas van Menzis gemaakt,zegt meneer ook verstand van te hebben, van Zorgverzekeringen, blijft bijzonder hoe die malloten altijd weer goed terecht komen ( 4 ton per jaar ) en met afstand de slechtste Zorgverzekeraar.

Uw Verzekeringsadvis | 29-10-14 | 20:44

"Totaalbedrag aan over de balk gesmeten geld: 1 miljard euro"
Valt mee, Lakeman heeft berekend dat over de periode 1950 - 1999 de inburgering 70 miljard gulden (= +/- 33 miljard euro) heeft gekost: www.heemland.nl/hl14-Boek_Lakeman.htm

gasboer | 29-10-14 | 20:43

He verrek, dit is al de tweede Vogelaarwijk waar ik woon.

kicktherabbit | 29-10-14 | 20:42

Er waren vroeger geen achterstandswijken? Die zijn er pas gekomen toen de allochtonen hier massaal naartoe kwamen? Hmm..

kicktherabbit | 29-10-14 | 20:41

Misschien kunnen we het ook op religie berekenen?

Chatslet | 29-10-14 | 20:41

-weggejorist-

stormtijd | 29-10-14 | 20:39

Knal die uitvretende profiteurs van de PvdA samen met die kasverslindende Vogelaar-marokkanen het land uit, dan gaan we vooruit.

smdyasc | 29-10-14 | 20:39

Wie verlost ons van de Partij voor de Allochtonen?

Flink Ployd | 29-10-14 | 20:36

Zo is t maar net... Is kijken hoe JOOP.nl zich hier weer uit gaat lullen... Ik denk dat ze net als jodenhaat het niet gaan vermelden (LMFAO). Links = kansloos, rechts = red de wereld

WhoNeedsWho | 29-10-14 | 20:34

Deportatie van buitenlandse onruststokers.
Verwijdering van nederlandse veelplegers uit de maatschappij(kost wat maar dan heb je rendement) Legaliseren drugs (geen stroom gejat en overlast meer)
Zorgen voor voldoende en betere scholing.
vervuiling en leegstand tot een minimum beperken.

miko | 29-10-14 | 20:33

Heten toch Kansenwijken?
Hoe groot is de kans dat het ooit nog goed komt?

ProAsfalt | 29-10-14 | 20:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken