Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Best betaalde overheidsbaan: VARA-presentator

De Wet Normering Topinkomens (Wnt) komt er aan: vanaf 1 januari mogen salarissen voor bestuurders van ziekenhuizen, scholen en woningcorporaties niet hoger liggen dan dat van een minister. Ongeveer ruim een euroton per jaar dus. Maar nu een eeuwig bijzinnetje dat uiteraard ook in de Wet Normering Topinkomens staat: Uitzonderingen blijven echter mogelijk. En dan kom je als vanzelf weer bij de NPO uit. Net zoals vorig jaar en alle jaren daarvoor zal er geen cent getornd worden aan de misselijkmakende salarii van de verschillige beeldbuisbabbelaars van de VARA (en hun graaigenootjes van BNN). Sowieso, wie houden ze voor de gek? Plasterk heeft verkorting van het recht op wachtgeld voor politici ook al uit de wet gesloopt en de Wnt dreigt sowieso in de Eerste Kamer te sneuvelen. Daar zitten namelijk allemaal oude mannetjes met zeventwintig petten en petjes op waarmee ze júist opkomen voor graaierssalarissen. Neem Thom de Graaf (D66) en Loek Hermans (VVD), twee belangenbehartigers voor grootgraaiers in zorg en onderwijs: zij schreven boze brieven tégen de dreigende inkomensaftopping, maar mogen als senator zelf stemmen over de WNT. Kortom. Er verandert helemaal niks. De Wereld Graait Doorrr. Met de Unieke NPO-Talenten van de VARA stijf bovenaan de taxpoetpayroll.

Reaguursels

Inloggen

De salarissen voor de DNB bestuurders zijn ook buitensporig. Het betreft een centrale bank zonder eigen munt. Daarnaast moeten ze toezicht houden op de Nederlandse banken. Dat hebben ze zo goed gedaan, dat 3 van de 4 grootbanken (75%) met overheidssteun moesten worden gered.
Nou dat i wel een dik salaris waard.

Barani517 | 22-10-14 | 00:29

Belachelijke salarissen.
€ 150.000/jaar vergoeding + lunchbonnen is meer dan genoeg voor zo'n relatief makkelijke baan.
Maar de poet komt uit de staatsruif en dat strooit altijd zo heeeerlijk weg.

michello | 22-10-14 | 00:19

't Is hilarisch hoe jullie je zo boos maken om dit soort trivia.

Hesselbollah | 22-10-14 | 00:00

Als ze graag een mega salaris willen dan moeten ze dat verdienen. Dat kunnen ze misschien ook wel, maar stop dan met de belasting naar omroepen te schuiven. Dan is het beeld weer rechtgezet toch?

Verbelgd | 21-10-14 | 21:00

en daar werkt ie dan van september tot mei voor want dan begint het zomerreces al bij de publieken

gelachewoar | 21-10-14 | 17:28

Afgelopen maandagavond. DWDD begint. Presentatorrrrr (half miljoen)kondigt zijn tafelheer aan: Paul de Leeuw (bijna 1 miljoen). Binnen een minuut zit er anderhalf miljoen Euro aan tafel. En wat stelt het programma helemaal voor? 1 grote rrrrronkende verkoop van boeken, muziek en films. De presentatorrrrr had net zo goed filiaalchef van Boek en Plaat kunnen zijn. En verdomd, ze hebben nog een ''Boek van de Maand'' ook. De commerciëlen zitten bij de VARA!

inge wijde | 21-10-14 | 16:17

Eenmaal opgenomen in de grootste familie van Nederland (PvdA) is je kostje gekocht en zorgt men goed voor elkaar. Verdeel en heersch.

Betweetert | 21-10-14 | 15:59

Ondanks alles houden die rode rakkers hun macht nog steeds goed in handen. Wereldverbeteraars noemen ze zich, maar intussen wel zelf de hand steeds ophouden en driftig zelf door graaien (subsidies, potjes met geld, vriendjespolitiek etc.) . Beste voorbeeld hiervan is activist Diederik Samson. Zich eerst afzetten tegen de staat, om vervolgens deel te nemen aan hetzelfde systeem wat je wilde bestrijden. Zichzelf verrijkend, als het paard van Troje de boel van binnenuit dwarsbomen en saboteren. Dat alles met steun van de andere rooien, die het systeem ook maximaal benutten, omdat ze er zogenaamd een afkeer tegen zouden hebben. het links lullen, rechts zakken vullen is legale roof op deze manier. En dat weten zij ook.

Betweetert | 21-10-14 | 15:57

Graaier J. Pauw is wel een uniek talent mensen. Hij bezit in ieder geval de kwaliteit om z'n graaivriendjes dagelijks uit te nodigen. Waar bemoeien wij (het gepeupel) ons mee. Zij weten tenslotte wat goed voor ons is...

sjaap.marok | 21-10-14 | 15:42

Graaier J. Pauw is wel een uniek talent mensen. Hij bezit in ieder geval de kwaliteit om z'n graaivriendjes dagelijks uit te nodigen. Waar bemoeien wij (het gepeupel) ons mee. Zij weten tenslotte wat goed voor ons is...

sjaap.marok | 21-10-14 | 15:42

ohja was de producente van DWDD niet de zus(je) van Wouter Bos?? Meen dat ze sowieso bij de VARA werkt(e)?

ovikanovi | 21-10-14 | 15:37

Niet vergeten: de z.g. "Balkenende norm" is door iemand uit zijn duim gezogen en stoelt op niets anders dan op jaloezie. Elk onafhankelijk onderzoek naar wat de "norm" moet zijn kwam beduidend hoger uit maar niemand dorst de kat de bel aan te binden. Welke kwaliteit wordt gedacht als directeur van DNB met een inkomen waarvoor elke gemiddelde bankier bedankt. Kwaliteit moet worden beloond en daar zit de kneep. Die kwaliteit is er niet. En waarom niet? Die kwaliteit gaat gewoon ergens anders verdienen wat hij of zij waard is. Zonder dat loongroep 9 ambtenaartjes zich er mee bemoeien.

goedemorgennederland | 21-10-14 | 15:16

LET OP!!!!! De discussie was 1.5 jaar geleden ook al. En de oplossing wordt .. .. .. .. geroffel .. .. .. ..

Dat de ministers meer moeten verdienen!!!

ovikanovi | 21-10-14 | 15:05

Wat mij nog het meest stoort, is dat de anderen gewoon met naam en toenaam in de krant mogen en dat beide heren (?) presentatoren uit de wind gehouden worden.
.
Wat mij betreft is dit plaatje net zo illustratief voor het failliet van het nederlandse journaille als voor dat van de npo.

pietvanvliet | 21-10-14 | 14:53

Van de site....

De VARA zet zich in voor een sociaal rechtvaardige en duurzame samenleving en stimuleert het publieke debat. Solidariteit, gelijkwaardigheid, internationale verbondenheid en ecologische verbondenheid zijn daarbij de richtinggevende begrippen.

Smept | 21-10-14 | 14:19

@ Capt Iglo
En reclame inkomsten en subsidie...
Is dat niet concurrentie vervalsing voor de commerciëlen?

Troef | 21-10-14 | 14:09

De beste overheidsbanen zijn hier weggelaten:

Wim-Lex: 825.000
Vrouw van Wim-Lex: 327.000 (kleedgeld)
Moeder van Wim-Lex: 466.000 (excl. AOW)

* dit alles zonder neven-inkomsten/ rente-bijschrijvingen, belasting betalen etc.
En zo goed als netto, want hypotheken zijn afbetaald, vervoer,hekken,renovaties,schepen,boten,auto's etc. worden gedeclareerd.

Vraag: hoe kan het zijn dat je alleen door met iemand te trouwen bijna 2 x een ministersinkomen toebedeeld krijgt ?
En waarom blijft een gepensioneerde miljardaire zoveel overheidsgeld krijgen ?

orange pekoe | 21-10-14 | 13:56

Muxje | 21-10-14 | 11:42
-
omdat, naar mijn bescheiden mening, een medisch specialist die een door het volk betaalde opleiding heeft genoten en in een eveneens door het volk betaald ziekenhuis, gebruik makend van door het volk betaalde elektriciteit, gas, water, telefonie, receptioniste, apparatuur, infrastructuur, schoonmaak, assistentie, IT, medicamenten, verbruiksmaterialen, bedrijfskleding niet zonodig "voor zichzelf" moet gaan beginnen om via die weg de vraag-en-aanbod situatie te misbruiken om op die manier een salaris binnen te harken van tussen de half en het hele miljoen per jaar.
-
Het is mij prima dat een medisch specialist meent dat hij dergelijke bedragen meent te moeten verdienen, maar dan is het wel het beste als hij (en zijn maatschap) dan wellicht ook even hun eigen ziekenhuisgebouw neerzetten (á 1 MILJARD per stuk) en hun eigen ondersteunende facilitaire diensten even netjes betalen inclusief het ondersteunende personeel en inclusief het NUTS verbruik. En inclusief de bijbehorende apparatuur, bijscholing, onderricht etc. etc. etc.
-
Doen ze dat niet en zijn ze dus niets anders dan een loonslaaf in een ambtenarenapparaat dan lijkt € 150.000,- als maximum voor een FTE van 80 uur per week mij vorstelijk genoeg.

Badderbeest! | 21-10-14 | 13:50

4 keer modaal voor topambtenaren, bestuurders en NPO graaiers als maximum is méér dan zat. Het is en blijft immers een inkomen dat je verkrijgt van gestolen geld van de overige, wél productieve Nederlanders. Als je denkt dat je meer waard bent dan dat, ga je maar eens peilen op de vrije markt of andere werkgevers het met je eens zijn.

Zo ja, mooi, veel succes.

Zo nee, wees blij met wat je krijgt, want blijkbaar is het toch al teveel.

ZKH EénOog | 21-10-14 | 13:09

Links lullen en rechts vullen.

Masterbe | 21-10-14 | 12:51

De manier waarop de NPO de samenleving stelselmatig bedonderd is stuitend, maar ik moet toegeven dat,op alles van BNN en de homoshows van Arie en al die andere vermaakmeuk, de NPO wel de enige zenders zijn waar je normaal naar kan kijken zonder achter de bank te hoeven kruipen van verdriet.

Reaaalist | 21-10-14 | 12:49

@P. Peeer | 21-10-14 | 12:33
Andere presentator hoeft ook niet. RTL4 moet het programma gewoon overnemen. Publieke omroep van belastinggeld moet gewoon nieuwsprogramma's brengen en eventueel wat documentaire's. Maar geen onnozele amusementsprogramma's die vele miljoenen per jaar kosten en niks toevoegen.

panadol | 21-10-14 | 12:40

Een andere presentator als v Nieuwkerk te duur zou zijn voor DWDD werkt niet. Het is geprobeerd met de Brey maar toen keken er aleen nog maar haar familieleden en de overburen. En if you pay peanuts, you get monkeys.

P. Peeer | 21-10-14 | 12:33

363.000 pleuro verdient die meid van dat suffe Radar.

P. Peeer | 21-10-14 | 12:29

363.000 pleuro.

P. Peeer | 21-10-14 | 12:28

Volslagen krankjorum, een half miljoen euro belastinggeld voor een televisie presentator. Vereniging van Arbeiders Radio Amateurs. Godverdomme dure amateurs zijn dat. En de toegevoegde waarde ten opzichte van commerciele tv? Geen.

panadol | 21-10-14 | 12:27

Nou captain Iglo, weet jij wat die meid van Radar verdient met dat onnozele programma?

P. Peeer | 21-10-14 | 12:27

Het is niet eerlijk, beter geven ze die bedragen aan de dames en heren van GeenStijl. Want ik zit de godsganse dag te reaguren dat ik soms helemaal geen tijd heb om naar die presentatoren op tv te kijken, zoals DWDD en zo.

Twee Jeetjes | 21-10-14 | 12:22

dat komt door al die herhalingen na middennacht, waarheen je ook zapt op de PO: het is godverdomme allemaal Vara wat de klok slaat, the fuck

(Behind)Doors | 21-10-14 | 12:05

@Capt Iglo
Uw argumenten aangaande het nut van de VARA babbelaars mbt tot reclameinkomsten doet mij altijd aan de discussie met mijn vrouw denken:
Schat ik heb een kortingsbon van Schild gekregen. Ik kan nu 20% korting krijgen, ik moet er naar toe. Mijn antwoord niks kopen is altijd goedkoper en zo is het ook met de babbelaars, als er geen kosten zijn heb je ook geen inkomsten nodig. Ik heb zowel op mijn sateliet ontvanger in CH als in BY "het beste van Nederland" er afgegooid. Hoe arrogant ben je als je, je linkse shit "het beste van Nederland noemt". Als ik echte communisitsche propagande wil kijk ik wel Naar Belarus TV 1. Dan maar the real thing (loekaschenko)

Zatkniss | 21-10-14 | 12:03

@Capt. Iglo | 21-10-14 | 11:42
Nee sorry, probeer er zelf uit te komen. Die weg is leerzamer dan dat ik alles ga voorkauwen.
Ben geen Koala!

Kaas de Vies | 21-10-14 | 11:56

@Capt. Iglo
Belastinggeld of reclame-inkomsten: communicerende vaten.

Flipside | 21-10-14 | 11:56

@Feynman | 21-10-14 | 10:43
Wie je krijgt is vooral afhankelijk van de sociale status die aan het vakgebied zit. De realityshows weten ze daarom te vullen met alleen de belofte om beroemd te worden (BN'ers zijn voor veel mensen de top in de pikorde).

Dat van die peanuts, is geldig omdat het nu eenmaal moeilijk is een sociale status hoog te houden tegen minimumloon (van Nieuwkerk, kan niet met een doos bonbons van de Aldi op een verjaardag aankomen). Vandaar dat optimum: voor 2 ton kun je echt wel je popie-jopie-verplichtingen voldoen.

frank87 | 21-10-14 | 11:51

@@Capt. Iglo, ,
We zien ook dat een programma als Familiediner van de EO (1.432.000) bijna net zo hoog scoort als DWDD (1.580.000). Zo mag jij het weer gaan uitleggen over die reclame-inkomsten, die DWDD meer genereert.
BTW; zelfs toen pauw nog met Witteman was scoorden ze gemiddeld niet boven de 1.000.000 Gewoon aardig, maar anderen deden het beter, toch alleen voor hen m.b.v. de VARA extreem vet salaris.

louis6227 | 21-10-14 | 11:45

@Badderbeest! 11:07: Waarom juist in de zorg de salarissen beperken? Het idee dat de markt geen plaats in de zorg heeft is een emotionele onderbuikgedachte. Het probleem is juist dat we te weinig markt hebben in de aanbodzijde (waar ook die specialisten zitten), en te veel markt aan de vraagkant (de verzekeraars) terwijl juist daar het systeem de werking van de markt onmogelijk maakt.

Muxje | 21-10-14 | 11:42

Capt. Iglo | 21-10-14 | 11:25


Nee capt iglo zolang de publieke omroep soepsidie krijgen is het van de gekke dat presentators een half miljoen per jaar meekrijgen. Dan maar niet zo'n programma. Zolang er soepsidie is betalen wij burgers die publieke omroepen. Dan moet zo'n van nieuwkerk lekker naar de commerciele overstappen. Waarvoor zouden wij als burgers daarvoor moeten betalen. Zo geweldig is het programma nou ook weer niet. Als die van nieuwkerk het voor minder niet wil doen hoort de keus makkelijk te zijn. Of op zoek naar een goedkopere presentator of stoppen met het programma. Werkt u soms bij de NPO ofzo. Dat u de abnormale betalingen verdedigt van het geld van de burger.

tweetybird | 21-10-14 | 11:42

Kaas de Vies | 21-10-14 | 11:29

Heb nog even terug gescrolled maar uw bijdrages hier zijn allemaal niet langer dan 2 regels en er staat geen enkel inhoudelijk argument in dus als u niet zegt waar u het over heeft valt er ook weinig te begrijpen.

Capt. Iglo | 21-10-14 | 11:42

Capt. Iglo | "wat denk je dat de reclame inkomsten zijn rond de programma's van die presentatoren? Verdienen zichzelf in meervoud terug wat dat betreft.." (enz.)
.
Mooi, dan hoeft er geen belastinggeld bij.

ben kokhals | 21-10-14 | 11:41

NPO is NePOtisme

dehondvanodysseus | 21-10-14 | 11:40

Dat lompe loon voor die omhooggevallen spreekstalmeesters is al erg maar ze gedragen zich ook nog als fooking royalty op kosten van de belastingbetaler.

Conan de Rabarber | 21-10-14 | 11:39

Spoorloos, is dat een programma over geld?

Watching the Wheels | 21-10-14 | 11:38

@Latrinalia | 21-10-14 | 11:08
http://www.youtube.com/watch?v=SbUkPD5jAMc is inderdaad aanmatigend. Paul de L*lw denkt echt dat hij goed is, da's dan wel weer grappig.

Watching the Wheels | 21-10-14 | 11:37

De wereld is doorgedraaid.

Coyote | 21-10-14 | 11:36

@Capt. Iglo,
Journaal van 8 uur (2.316.000), Spoorloos (2.054.000)en Radar (2.050.000) worden heel wat beter bekeken dan DWDD (1.580.000), toch krijgt van Nieuwkerk heel wat meer betaald dan de presentatoren van het jouraal, spoorloos en Radar,ennne..., kijk eens naar de kijkcijfers van Pauw (563.000), om te huilen, d.i.t.t. zijn salaris en ook die bolle scoort de laatste jaren abominabel, toch exorbitant vet salaris.
kijkonderzoek.nl/component/com_kijkci...

louis6227 | 21-10-14 | 11:32

Vuile Varajers

Watching the Wheels | 21-10-14 | 11:31

@Capt. Iglo | 21-10-14 | 11:25
Ik zie het al.
Nog nooit een onderneming uit de grond gestampt. Je wil het gewoon niet begrijpen, dat is niet erg, maar dan krijg je wel een zwitsal. Een roze, omdat ik toch medelijden met je heb.

Kaas de Vies | 21-10-14 | 11:29

De NPO moet programm's bieden die de commerciële omroepen niet zouden kunnen uitzenden. Dat zijn er niet zo heel veel. Eén, of eventueel twee, net(ten) volstaan. De presentatoren mogen wat mij betreft niet meer verdienen dan de balkenendenorm. Willen ze meer, dan kunnen ze toch prima naar de commerciëlen gaan?

Rest In Privacy | 21-10-14 | 11:25

@ tweetybird | 21-10-14 | 11:12

Lezen en begrijpen wat je leest is moeilijk ik weet het. Ik zeg helemaal niet dat de PO zichzelf terugverdient, het gaat hier over de salarissen van bepaalde presentatoren niet over PO in het algemeen. Verder lees: Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:44

Capt. Iglo | 21-10-14 | 11:25

Vara (Voor alle R..... Arabieren)!!!!! niet naar kijken of luisteren, is toch grootendeels gelogen, dan is dat Topverdienen ook snel afgelopen.

habramar | 21-10-14 | 11:23

Dus als die twee VARA-presentatoren doodgeschoten zouden worden, dan bezuinigen we bijna 1 miljoen Euro per jaar? Beide kogels zouden voor de belastingbetaler - even als gedachtenexpiriment - de best mogelijke investeringen zijn ooit. Wat een rendement!

tipo | 21-10-14 | 11:22

Verdienen zichzelf in meervoud terug wat dat betreft.
Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03

Tuurlijk joh je hebt helemaal gelijk. Alleen vraag ik mij af waarvoor ze dan toch soepsidie krijgen. Als ze een meervoud binnenhalen. Oeps dus schijnbaar niet enbhebben ze de soepsidie nodig om riante salarissen voor de graaiers te betalen. Gekkie

tweetybird | 21-10-14 | 11:12

lang leve Halina, niemand die zo prima stokslobbert als zij en ik kan het weten, @trotsopmezelf

DenSlimsde | 21-10-14 | 11:09

Ik hang regelmatig onderbouwde en met humor doorspekte lul verhalen op en ben niet te onderscheiden van een echt betrokken persoon. Maar denk je dat ik een ton vang van het UWV?
*gaat nu sjoelen met stroopwafels*

peter1923 | 21-10-14 | 11:09

De Balkenende norm.

Daar begon dit mee. En wie houdt zich er niet aan? Juist! Balkenende dus.

www.nrc.nl/nieuws/2014/08/23/balkenend...

Soms verlang ik terug naar de tijd dat je als bevolking van een stadje/dorp massaal iemand met de riek en zeis, en het in brand steken van de boerderij, z'n huis uit en z'n land af kon jagen. Als je nadenkt over wat een schade dit soort graaiers aanrichten, wel that is.
NL is een betere plek zonder dit soort mensen.

gaffelbaard | 21-10-14 | 11:09

Muxje | 21-10-14 | 11:00
-
Ik wil niets meer horen over topsalarissen in het bedrijfsleven, vindt de NPO-salarissen exorbitant maar irrelevant (in relatie tot de taxpoetverbranding in de zorg) en zou maar wat graag de topsalarissen in de zorg, en dan inclusief medisch specialisten (al dan niet in vaste loondienst), huisartsen en apothekers aangepakt zien.

Badderbeest! | 21-10-14 | 11:07

-weggejorist-

ADVIZEUR | 21-10-14 | 11:05

Links lullen, rechts vullen

van heinde en verre | 21-10-14 | 11:04

Maar wat krijgt Hailina nu betaald om daar aan tafel te gaan zitten?

eerstneukendanpraten | 21-10-14 | 11:03

@Capt. Iglo 10:44: Datzelfde kan je je bij ministers afvragen: hoeveel levert een goede minpres of minfin op? Ik vind het een goed idee dat juist aan salarissen in de publieke sfeer een maximum gesteld wordt: wie naar waarde betaald wil worden gaat maar op de vrije markt aan de slag. En juist bij de PO zou een maximumsalaris moeten gelden. Net zoals populair maar plat vermaak aan de commerciëlen moet worden overgelaten, zou dat ook voor de grootverdieners daar moeten gelden. Prima dat de PO kan optreden als incubator voor talent, maar als een presentator vindt dat hij de PO ontgroeid is, dan moet hij maar aan Endemol gaan vragen wat zijn diensten waard zijn. Of hij kan in het veilige warme nest blijven voor een lager salaris.

Tja, of we houden de uitzondering voor uitzonderlijk talent bij de PO. Maar dan wil ik ook NOOIT meer iets horen over graaiers in bet bedrijfsleven of de zorg.

Muxje | 21-10-14 | 11:00

Was gister op visite, daar stond het laatste stukje DWDD aan. Zag je dat vette varken bijna klaar komen op 3 taarten. Gadverdamme wat een smerig misbaksel.

Barco van Masten | 21-10-14 | 10:58

Dat ze dwdd maar opdoeken en de zendtijd volledig voor lucky tv beschikbaar maken, is er tenminste nog iets te lachen

Boutersnoetje | 21-10-14 | 10:55

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:22
Jij wil het niet snappen hè?
De laatste keer dat ik gecheckt heb moest er volgens mij ongeveer 800 miljoen euro bíj.
Dus dat hele terugverdienverhaal gaat niet op.
En hoe weet je dat ik minder kijkers zou trekken als MvN?
Het feit dat mensen zoals jij daar blind van uit gaan, is eigenlijk de enige reden om die absurde salarissen goed te praten.
Bij mijn befrijf werkt iemand op debiteurenadministratie die per jaar miljoenen binnenhaalt.
Toch verdient die persoon een modaal salaris.
Volgens de VARA zou hij 5 ton mogen verdienen.
Overigens ben ik het met Kaas en Badderbeest eens, jij praat enorme poep, en het trieste is dat je dat zelf niet eens door hebt.

Cuyahoga | 21-10-14 | 10:55

Logisch dit is de staatspropaganda machine, het nieuws wordt hier bepaald niet objectief weergegeven.

EARP | 21-10-14 | 10:52

VERZOEK AAN DE REDACTIE: gelieve de Boosmaker du Jour niet vóór 13:00 des middags te publiceren. Mijn bloeddruk stijgt dramatisch van dit soort nieuws, levensgevaarlijk.

Dizzydent | 21-10-14 | 10:51

Op die schaal ben ik ge nivelleert tot slechts een pixel.

Rest In Privacy | 21-10-14 | 10:51

@Einde van de Domheid | 21-10-14 | 10:10
Top Bestuurders? Wat is een top? Ik weet wat trein is of tram of auto die worden allemaal bestuurt, maar een top>?

MarcS | 21-10-14 | 10:50

Cuyahoga | 21-10-14 | 10:31
=
Geweldig stukje en helemaal "to the point"!

meneer Q | 21-10-14 | 10:47

Gewoon een diepe zucht.

LangeTijdGeleden | 21-10-14 | 10:47

De lijn der salarissen mogen wat mij betreft gelijk liggen met de commerciële zenders. Commerciële zijn de enigen die nog wat te pruimen programma's maken, dus daar horen ook goede presentatoren bij.

crossy | 21-10-14 | 10:46

Dit heeft het volk toch echt zelf in de hand. NIET KIJKEN! dan is 't zo afgelopen. En je mist niets...

Woods | 21-10-14 | 10:46

@Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:30
Jouw argumenten zijn natuurlijk veel beter, jij poneert een stelling en laat het aan anderen over om het te bewijzen. Jammer jammer jammer. Om andere redenen dan Kaas, denk ik dat die switzal jou niet zou misstaan.

MarcS | 21-10-14 | 10:46

Maar neukt Jeroen Pauw nu met of zonder condoom nummer 204, 205, 206 etc?

eerstneukendanpraten | 21-10-14 | 10:46

Feynman | 21-10-14 | 10:43
je draait oorzaak en gevolg om.

--sql error-- | 21-10-14 | 10:45

Iedere minister weet dat er twee dingen zijn waaraan je maar beter niet al te veel aandacht kunt besteden in dit land:
-
A: de salarissen van ambtenaren (en hun bereidheid tot het verrichten van een redelijke hoeveelheid werk van een zekere kwaliteit binnen een aannemelijke tijd)
-
B: het mediapark en haar loopgraafbewoners. Levensgevaarlijk.
Voordat je het weet besteden ze belastinggeld aan het uitvinden of je in de brugklas wel eens hebt gespiekt.

bisbisbis | 21-10-14 | 10:45

@Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:07
Luisteren wil ik wel, maar of ik mee ga in jou verhaal valt nog te bezien.

MarcS | 21-10-14 | 10:44

Talenten bij de VARA. Laat me niet lachen.
Als je geen talent hebt dan kun je altijd nog bij de VARA komen. Daar leren ze je om te schreeuwen, manipuleren, feiten verdraaien en de maatschappij te ontwrichten.
Dus heb je geen talent en je wilt toch een goed salaris in de wacht slepen dan leren ze je bij de VARA de "rode kneepjes van het vak".
Deze gingen u voor:
Paul de Leeuw----> Iedere boerenlul die je van straat tegenkomt is grappiger. Zelfs mijn neefje van 6 die nog in de poep- en pisfase zit is leuker.
Dolf Jansen----> verdraaid feiten en maakt linkse humor. Bij zijn conference krijg je er een gratis verhaal over de marathon bij.
Jack Spijkerman---> Eerst afzetten tegen mensen die door hard werken wat geld bij elkaar hebben verdiend. En daarna fijn bij Tien gaan werken voor een giga salaris.
Felix Meurders----> Is al 50 jaar dood
Marcel van Dam----> Heeft met zijn leugens een frisdrankconcern om zeep geholpen
Jeroen Pauw---> Zijn opleiding niet afgemaakt, maar toch meer dan 10.000 (VARA) wijven geneukt. VARA wijven zijn vrouwen met spinnenwebben.
Mathijs van Nieuwkerk----> Heeft record "lezen van autokiew (kutwoord)" in handen
Sonja Barend---> van de VARA voor VARA mensen.

luto | 21-10-14 | 10:44

@ --sql error-- | 21-10-14 | 10:35

Oh ja? waar zeg ik dat dan precies? Ik zeg alleen dat de reclame inkomsten bij populaire programma's veel hoger zijn dan die bij niet populaire programma's (duh!) en dat de presentator van de populaire programma's daarvoor wordt beloond. Ik zeg nergens dat het terecht is of dat het onderdeel is van hun verdienmodel, ik geef alleen aan hoe het werkt. En dat het dus niet een geheel eerlijk beeld is om te stellen dat hun salaris wordt betaald door belastinggeld. Jaarlijks krijgt de NPO ongeveer 200 miljoen aan reclame inkomsten. Stel even dat, om bij DWDD te blijven, de inkomsten rond DWDD 10 miljoen per jaar zijn (fictief) en als je lingo daar neerzet is het nog maar 4 miljoen. Wordt Van Nieuwkerk dan betaald van die extra 6 miljoen die dankzij zijn programma wordt gegenereerd of door belastinggeld kun je, je dan afvragen.

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:44

Ach.. zo'n impopulaire partij als de PVDA moet wel aan de macht blijven naturlijk, het gaat hier om enorme belangen. Dat mag best wat belastinggeld kosten. Uiteindelijk staan er hier wel miljarden euri subsidie en tienduizenden duur betaalde luizenbaantjes voor de PVDA boys and girls op het spel en moet ook het immigratie-beleid dagelijks gepropageerd worden om het krimpende PVDA-electoraat nog een beetje op peil te kunnen houden met nieuwe stemmers. Dan is een paar miljoen voor propaganda natuurlijk een peuleschil die zichzelf binnen no time terug verdient, dat heeft de PVDA heel goed begrepen.

Outsider-Inside | 21-10-14 | 10:43

frank87 | 21-10-14 | 10:37
De meeste wetmatigheden zijn slechts beperkt geldig. Zo zijn de Wetten van Newton best grappig, tot dat je de relativistische afwijkingen moet meenemen bij hogere snelheden.

Zo ook de uitspraak pay peunuts get monkey`s. Natuurlijk krijg je voor minimumloon alleen presentators die voor hun lol komen, maar misschien niet echt lekker iets kunnen. Tussen de halve en anderhalve ton licht een bepaald optimum waar je echt serieuze academische professionals kunt krijgen.

Daarna is de uitspraak niet meer geldig, je krijgt dan alleen mannelijke leeuwen over de vloer die louter het vlees ophalen dat door andere gevangen is.

Een extra ton die je niet echt nodig hebt, die je niet raakt in je bestaan, heeft ook beperkt effect voor de prestaties.

Feynman | 21-10-14 | 10:43

Nederland kan niet zonder Paul de Leeuw en Mattijs van Nieuwkerk, de mastodonten van de Nederlandse televisie.
Als zei wegbezuinigd zouden worden BESTAAT er geen televisie meer denk men.
Maar.... laten we het eens een jaartje ZONDER proberen,
Jack Spijkerman was ook zo'n onmisbaar icoon (wie was dat? hoor ik hier om mij heen vragen).
Zijn verdwijnen was het failliet van Nederland dacht men

Nou niemand mist hem en dat zullen we de twee extreem grootverdieners ook niet.

Alt | 21-10-14 | 10:41

Cuyahoga | 21-10-14 | 10:31
Die kentering merk ik ook al op de laatste jaren. Vroeger was rechts = rijk en behoudend en links = arm en vooruitstrevend. Tegenwoordig is rechts = arm en links = rijk/goede banen.

Charles de Batz | 21-10-14 | 10:40

Paul de Leeuw werd laatst nog door Matthijs de hemel ingeprezen vanwege zijn entertainment kwaliteiten. Dit deed hij bij de baas van de NPO. Als ik plat entertainment zou willen keek ik wel RTL4. Wat een bagger...

Ron_Paul | 21-10-14 | 10:40

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:08
ps. Vraag is ook, waarom is Matthijs van Nieuwkerk een ster? Komt dat ook niet omdat de NPO/Vara hem jaren in de spotlight zette? Sterren worden ook gemaakt. Tuurlijk is een deel talent, maar er bestaat echt wel genoeg talent wat die prachtplek van Matthijs kan innemen. Talent laten groeien (en in ruil tijdje vastbinden met contract) past mss wel meer bij de NPO (of zou iig moeten) dan risicoloos vasthouden aan belegen presentatoren die alleen voor miljoenen weer n x jaar bijtekenen.

seven | 21-10-14 | 10:39

Rozensnoeier, salonsocialist en rechtsschoffeerder Marcel van Dam twitterde gisteren nog even een "Goed gedaan, jongen, hahaha!" aan Matthijs.

milky bar | 21-10-14 | 10:39

Dat is het opmerkelijke aan socialisten. Ze vinden dit helemaal in orde. De top van de partij, de Meinungsmacher mogen leven als de oude adel. Het gaat namelijk niet om eerlijk delen, het gaat vooral om herverdelen.

Ron_Paul | 21-10-14 | 10:38

@Feynman | 21-10-14 | 10:20
Als je monkeys veel geld geeft, blijven het monkeys.
Het probleem is dat het salaris van die "unieke talenten" vooral afhankelijk is van hun onderhandelingskwaliteiten.

frank87 | 21-10-14 | 10:37

de Graaff.... Dome Klojo

Kutwereld | 21-10-14 | 10:36

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03
U is Spekman! Ik weet het!

Charles de Batz | 21-10-14 | 10:36

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:08
Je zegt dus dat ze een commercieel verdienmodel hebben, en dat het commercieel rendabel is. Prima, maar dat is dus waarom het niet bij de *publieke* omroep hoort, maar bij een commerciele omroep (wat ze dus blijkbaar ook zijn volgens jou).

--sql error-- | 21-10-14 | 10:35

@Cuyahoga | 21-10-14 | 10:31 Alleen als er gelapt moet worden voor de lunch bij de partijbijeenkomst, dan is links zijn ineens heel lastig:
www.telegraaf.nl/binnenland/21309117/_...

witwas | 21-10-14 | 10:35

Ik mis overigens Paul de Leeuw nog als VARA-graaier. Die komt niet in de lijstjes voor omdat ie ZZP-er is die zich weer verhuurt aan de VARA. Maar verdient meer dan Verschillige matthijs

Badderbeest! | 21-10-14 | 10:35

Al die geldverspilling.
Voor programma's die mensen alleen bekeken worden door inhoudsloze, hersenloze mensen. Door dom voetbalvolk. Of het wandelend nieuwsblad bij je in straat, u weet wel, zo'n roddelende en achterbakse bemoeibuur. Want, als er niets is om over te roddelen, er geen voetbal is geweest, of je zelf niks leuks kan bedenken om over te praten, dan... heb je natuurlijk altijd nog gespreksstof als je zoiets doms als Rayman, DWDD, of Max z'n geriatentrainer hebt gezien. Ja ja, je telt echt mee als je tv-idolen de ex dopedealer Ali is of de scheldende relnichten ger en gor.

1 Voordeel heeft het wel. Deze types herkent u vrij eenvoudig. U hoeft alleen te vragen of ze naar de tv hebben gekeken, en wat ze dan hebben gekeken. Is het antwoord one of the above, zou ik beleefd zeggen dat u wat anders nog te doen heeft, u omdraaien en gewoon weglopen.
Net als de programma's waar ze naar kijken, zijn dat soort mensen een verspilling van tijd.

gaffelbaard | 21-10-14 | 10:32

Gezien en ongezien de tyfus voor ze

deEerlijkeLeugenaar | 21-10-14 | 10:31

Hoe hoger het salaris, hoe makkelijker het is om links te worden.
Er zijn legio voorbeelden van tv-‘persoonlijkheden’ die vroeger nog een realistische kijk op de wereld hadden, die naarmate ze meer geld krijgen, steeds linkser worden.
Het ‘Peter-R-syndroom’, zeg maar.

Lekker makkelijk om links te zijn als je een villa in Wassenaar hebt, of een landhuis achteraf, met een fatsoenlijk hek erom en drie alarmsystemen, dus ze hoeven zich zelf niet zo druk te maken hoeveel crimineel tuigh er geïmporteerd wordt.
Lekker makkelijk om links te zijn als je kan kopen wat je wilt, dus of ze nou 85 of 95 euro betalen voor een biefstukje van een Wagyu rund zal ze een worst wezen.
Ze kunnen de hele Marqut leegkopen aan 5 keer te duur biologisch en fair-trade verantwoord spul, en daarna badinerend gaan zitten doen over Jan en Mien Frikandel die afhankelijk zijn van de aanbiedingen bij de Plus.
Lekker makkelijk om links te zijn, het maakt niet uit hoeveel middeleeuwiërs er nog bijkomen, als het straks hier echt niet meer te harden is, ga je gewoon voorgoed naar je tweede huis in Ibiza, Kreta of een andere plek die nog niet bedorven is door de islamrot.
Lekker makkelijk om links te zijn als je je kinderen naar een dure school kan sturen waar iedereen zo blank als blanke vla is.
Lekker makkelijk om links te zijn en te janken om beelden uit Afrika van de zielige kindertjes die geld moeten hebben als je eigen trog iedere maan overloopt van het belastinggeld.
Lekker makkelijk om links te zijn omdat studentenmeisjes ook vaak links zijn en je op die manier als ouwe bok nog wat pussy kan scoren.
Lekker makkelijk om links te zijn en mee te huilen met de wolven in het bos als een rechtse politicus weer wat zinnigs zegt.
Echt, links zijn is het makkelijkste wat er is, slijmen, kontlikken, interesse veinzen, meelullen met het goedvolk, oh wat zijn we toch een goed land met zijn allen, behalve die andere dan want dat zijn allemaal kiloknallervretende, terrasverwarmerstokende, schultenbraudrinkende racistische tokkies.

Cuyahoga | 21-10-14 | 10:31

-weggejorist-

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:30

@Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:08
Je snapt het nog steeds niet hè!

Ik eis dat jij nu 2 zwitsals krijgt!

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:28

Treurig. De helden van de VARA, de vrienden van de gewone man. Laat me niet lachen. Zo'n Van Nieuwkerk ook, wat een druiloor. En dat moet 'ons' de maat nemen. Net als dat kutwijf van een Hertsenberg. Grote bek tegen alles en iedereen maar zelf de grootste graaier van het stel. Boter op dat lelijke hoofd.

patat - generatie | 21-10-14 | 10:27

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:08
De NPO drijft voor circa driekwart op belastinggeld. De vraag is of Matthijs van Nieuwkerk of Jeroen Pauw onvervangbaar zijn en of dat ze de NPO verlaten als hun salaris zakt. Tuurlijk bieden concurrenten vast ook veel geld, maar de NPO biedt dat langdurig gedurende de hele loopbaan terijl rtl zo'n bedrag dokt en podium biedt alleen in die paar topjaren. Vraag ander Jack Spijkerman.

seven | 21-10-14 | 10:26

Raar, dat zo'n socialistische club als de VARA niet volgens CAO betaalt...
Wat verlang ik terug naar ambtenarenschaal 20 van vroeger.

frank87 | 21-10-14 | 10:25

Gelukkig kunnen we deze salarissen BLIJVEN betalen door extra huurverhogingen en verlagingen van de pensioenen.

meneer Q | 21-10-14 | 10:24

Men zou een voorbeeld kunnen nemen aan de BBC. Afgezien van een paar pedo-presentatoren is de kwaliteit en aanbod van programma's bijzonder goed! En: geen reclame.

Snorry! | 21-10-14 | 10:23

Klaas Knot is echt niet overbetaald. Die unieke talenten, tja. Zodra ze commercieel gaan blijken ze dat helemaal niet te hebben. Meest misselijkmakende is Pauw die probeert te concurreren met een commerciele zender die wel zijn eigen broek ophoudt

Bokito ergo sum | 21-10-14 | 10:22

@ Cuyahoga | 21-10-14 | 10:11

Het is gewoon een feit dat de reclame inkomsten rond populaire programma's hoger zijn vergeleken met slecht bekeken programma's of dat aan degene die het presenteert ligt of niet weet ik verder niet maar hij/zij is wel degene die er voor wordt beloont. Als ze morgen u ineens op de plek van Mathijs van Nieuwkerk zetten met uw eigen programma gaan de bedrijven die reclame maken rond uw programma echt niet zoveel voor die zendtijd betalen als ze nu doen bij DWDD zo werkt het gewoon, kan er ook niets aan doen. Met andere woorden u kraamt onzin uit.

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:22

Ik heb gisteren maar 20 minuutjes Nieuwkerk gekeken, maar slaagde er toch weer in de hele bank onder te zeiken.

milky bar | 21-10-14 | 10:21

weesie wordt toch ook rijkelijk beloont voor een kwartiertje aan een counter hangen?

Satria | 21-10-14 | 10:21

Stelletje walgelijke nietskunners. Snap niet dat er nog mensen zijn die om De Leeuw kunnen lachen. Waarschijnlijk zijn die er ook niet, het "selecte groepje" houdt zichzelf in stand en probeert ons wijs te maken hoe goed ze wel zijn. Geef mij Herman Finkers maar.

Emi Grant | 21-10-14 | 10:21

VARA is PVDA en die linkse groepen zijn de grootste publieke zakken vullers .

gerrit5042 | 21-10-14 | 10:21

-Socialisme is net zo eng als islamisme-
Boéé domme tokkie, Boéé racist, weg met mij.
en de vara zag dat het goed was

broek vol goesting | 21-10-14 | 10:21

Pay peanuts, get monkey`s! Al hoewel ik de eerste aap moet tegenkomen die in een jaar € 100.000 aan nootjes wegwerkt.

Feynman | 21-10-14 | 10:20

gewoon niet meer naar kijken. probleem lost zich vanzelf op wanneer er geen geld meer is.

minimá-armezusvan.. | 21-10-14 | 10:18

Why the fuck moet wannabe journalist en presentator Matthijs van Nieuwkerk 5 ton aan taxpoet verdienen?
Leg met dit nou es ff uit? Zelfs al houdt hij er "Maar" de helft van over, dan nog verdient hij twee keer zoveel als onze premier, die een heel land moet leiden in plaats van een show die alleen maar draait om een de ijdelheid van de presentator.

Als je lef hebt Van Nieuwkerk, leg je dit zelf eens uit...

LJBrinkhorst | 21-10-14 | 10:18

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03
-
Toen ik voor het laatst keek leefde de NPO vooral van subsidie. Men kan zich afvragen of de mogelijkheid bestaat dat er ook mensen voor een ton per jaar een half uurtje per werkdag (3 maanden niet want komkommers) kan ouwehoeren op de televee.
-
Voor wat betreft Gerrit Zalm; De ABN-Amro is een private instelling waar de belastingbetaler aandelen in heeft. Dat is iets anders dan een publieke instelling. Gerrit Zalm is dus geen ambtenaar. Hij verdient geloof ik € 1.100.000,- per jaar en dat is inderdaag (geheel terecht) ruim het dubbele van een VARA-presentator. Ook moeten we in ogenschouw nemen dat de ABN-amro een winstgevende organisatie is met een netto winst over 2013 van € 1.160.000.000,- De VARA daarentegen is verre van zwarte cijfers en draait enkel op rode cijfers (en gedachten) ten koste van mijn zuurverdiende belastingcentjes. Ziet u het verschil ?
-
Waarschijnlijk niet, "verschilligheid" kent zo zijn grenzen ervaar ik keer op keer.
-
Het houdt niet op, niet vanzelf....

Badderbeest! | 21-10-14 | 10:18

Voor de meesten hier geldt dat ze een belastinggeld-graaier zouden zijn als ze de gelegenheid hadden... Weesie bijvoorbeeld heeft dat aangetoond.

marlinn | 21-10-14 | 10:18

Coolchwip_ | 21-10-14 | 10:05

Helemaal gelijk. Alst aan mij lag ook meteen CDA, CU en SGP afschaffen. Iets met scheiding van kerk en staat.
En je voorkomt meteen een moslimpartij. 2 flies in one clap.

ontopic: wordt tijd dat die pauw ook van de buis gaat. hypocriete linkse hondekop. In het gesprek met faizel enait (handschudweigeraar) een paar jaar terug gaf hij nog ridderlijk toe niet te geloven in de multiculturele samenleving. Ze zullen hem achter de schermen wel op zn plaats hebben gezet, want twee weken terug vroeg hij aan een een of andere legerchef of de F16's ook op het vuurknopje drukken als er NL'se jihadstrijders in het vizier zitten... NEE PAUW DIE LANDVERRADERS BEKOGELEN WE MET STROOPWAFELS EN GOUDSE KAAS, NOU GOED!!!??? En ook altijd met open mond die arrogante kop in de nek leggen tijdens gesprekken, zo van: "wat je zegt doet er uiteindelijk toch niet toe, maar zeg maar.. ik moet nou eenmaal wederhoor toepassen".

Nforcer | 21-10-14 | 10:18

Nu Thomas de Graaf de belangen van de grootgraaiers bij de zorgverzekeraars zo goed behartigt, kan van Boxtel met een gerust hart het fractieleiderschap van D66 in de Eerste Kamer overdragen aan Thomas. www.volkskrant.nl/binnenland/van-boxte...

CoffeePatch | 21-10-14 | 10:16

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:05
Eens. Dit soort pragmatische etatistische commentaren verdienen een virtuele uitsluiting.

Coolchwip_ | 21-10-14 | 10:13

Volledig alergisch tegen de wereld graait door en die slecht gekapte blaaskaak die het presenteert. Snoekduik naar de afstandsbediening....

spuitje11 | 21-10-14 | 10:12

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03
Bullshit.
Trek een willekeurige voorbijganger van de fiets en laat die vanavond tussen 7 en 8 een programma op NPO1 presenteren, en er kijken zo een paar honderduizend mensen.

Cuyahoga | 21-10-14 | 10:11

Ik geloof het pas als het op Joop.nl staat !!

wielmoer | 21-10-14 | 10:11

Lieve lieve lieve lieve Laura, trouwen?

Boris die Sauertopf | 21-10-14 | 10:10

Laura Kersten wil dat de topbestuurder met rust wordt gelaten?

Einde van de Domheid | 21-10-14 | 10:10

@Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:07
OK, I'll give it a try.

yamahaha | 21-10-14 | 10:08

@ Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:05

Ik zou gewoon eens even opzoeken wat die reclame inkomsten zijn rond programma's als DWDD en zo (vast wel ergens te vinden) en dan praten we verder. En even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat het goed of terecht is dat ze die bedragen krijgen, ik zeg alleen dat het beeld dat wij als belasting betaler dat betalen niet helemaal correct is.

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:08

Maar het is ook een heel ingewikkelde en verantwoordelijke baan hoor.

Badderbeest! | 21-10-14 | 10:07

Links lullen, rechts vullen, heette dat vroeger. Nu vullen ze tegenwoordig zo hard, dat het niet alleen maar rechts vullen is, maar ook in het midden, links boven en onder.
En toch vol blijven houden dat ze iets toevoegen aan het media landschap.
Werkelijk niemand van de Pauws, Wittemannen, De Leeuwen of Van Nieuwkerken (want ik neem aan dat het die vier zijn) doet iets wat niet op een commerciele zender zou kunnen. Sterker nog; ze doen allen iets wat gewoon op een commerciele thuishoort.

Oh ja; in deze salarissen zitten natuurlijk nog niet de talloze schabbels, zoals dagvoorzittersschappen, winkel openingen, boekjess, cd presentaties en noem maar op.
Reken maar op 1 miljoen+ pp, voor deze zeer ge-engageerde TV persoonlijkheden. Die altijd opkomen voor de zwakkeren in de samenleving.....

Dick Luyenlomp | 21-10-14 | 10:07

@yamahaha | 21-10-14 | 10:04
Allemaal 1 dag naar mij luisteren.

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:07

Verdienen zichzelf in meervoud terug wat dat betreft.
Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03
Nou, perfect, helemaal top.
Dan kan de subsidie dus afgeschaft worden.

jemagookniksmeer | 21-10-14 | 10:07

haha, je kan het gewoon aan de silhouetten zien: van Nieuwkerk en Witteman

Pierke Smulders | 21-10-14 | 10:07

De NPO moet sowieso deaud, niet omdat daar de topverdieners zitten, maar omdat het televisie en radio *van de Staat* is. Alleen dat idee is al geschift en hopeloos jaren-60. Waarom de DNB-salarissen zo hoog zijn is mij een raadsel, het lijkt me dat je voor een ministerssalaris alsnog kwaliteit in huis kunt halen, het is altijd nog 50% meer dan een hoogleraarsalaris.

Coolchwip_ | 21-10-14 | 10:05

@Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03
U doet niet meer mee.

Zo'n domme opmerking, u doet gewoon niet meer mee.
Ik stel voor dat we gaan stemmen of u uw zwitsal terug krijgt.

Ik stem voor.

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:05

Heb geduld. TV sterft langzaam.

dubbert | 21-10-14 | 10:05

Matthijs van Nieuwkerk laat zich rijkelijk belonen voor het voorliegen van de NL bevolking: van hun eigen geld nota bene!
Hij bepaalt wat goede smaak is en plugt alleen buitenlandse artiesten of goedvolk van de kleinkunst academie.
Kudt VARA graaiers!

wakkere_nederlander | 21-10-14 | 10:04

Fantastisch, en maar klappen stelletje rare socialisten. Zijn socialisten geestesziek? Dat 2 werkelijkheden in hun hoofd kunnen bestaan. Het is te banaal hoe asociaal socialisten zijn.

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:04

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:03
Wat stel jij dan voor?

yamahaha | 21-10-14 | 10:04

Wat verdient Zalm dan bij ABN? Verder is dit stemmingmakerij van de zuiverste soort, want wat denk je dat de reclame inkomsten zijn rond de programma's van die presentatoren? Verdienen zichzelf in meervoud terug wat dat betreft.

Capt. Iglo | 21-10-14 | 10:03

@yamahaha | 21-10-14 | 10:01
Nee, want er wordt massaal gefraudeerd met die kijkkastjes. Dat helpt dus niet.

Kaas de Vies | 21-10-14 | 10:03

Gewoon niet meer kijken, dan houdt het vanzelf op.

yamahaha | 21-10-14 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken