Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Filmpje! Paul de Leeuw nu ook beroepsgekwetste

Video mash-up van Paul de Leeuw als Zwarte Piet (Vara) én Paul de Leeuw als Snotterende Beroepsgekwetste in de nieuwe morele videoselfie circle jerk #PIETMAKEOVER van B- en C-garnituur uit prominent Amsterdam. Jajaja, komt u maarrr met "voortschrijdend inzicht", "dat was nou eenmaal cabaret" en "hij hep nu zelf twee van die andersgepigmenteerde kinderen". Boeien. Paul de Leeuw is een twotimende walletjesvretende ruggengraatloze papzak hypocrietpiet. Nee, dan ouwe bok Frits Wester vanavond met zijn spijker-kalekop-raak column. Lezon, en morgen gezond weer op!

Reaguursels

Inloggen

OK boycotten we de programma's van die dikke pad ook. Was toch al niets aan. En om die hele fu*ckdiscussie voor eens en voor altijd te stoppen: laten we een referendum aanvragen.

matrixbluepill | 15-10-14 | 19:13

Paul de Lul is dan ook echt een domme lul. Een domme dikke linkse lul die veel te veel lult waar geheel geen boodschap aan is. Laat die man eens een vak gaan leren of zo.

lekker wijf | 15-10-14 | 15:34

Over voortschrijdend inzicht gesproken. Zo dacht GeenStijl in 2012 nog over Zwarte Piet:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/...

Verfrissend temidden van alle tokkietoeteraars. Inmiddels janken jullie mee met de hersenloze wolven in het bos. Boring.

Rotomaatje | 15-10-14 | 15:15

Logisch dat de zwarte uitvreters van het soort Quinsy Gario (artiestennaam voor Querulant de halve Gare) zwarte piet weg willen hebben.

Zwarte Piet is als de vriendelijke gekleurde werknemer die zich rot werkt een rolmodel. Net zoiets als die buschauffeur Shandrick Elodiain in Enschede.

Dat moet je natuurlijk als zwarte, azijnzeikende, agressieve, beroepszieligerd van het soort "Querulant de halve Gare" niet willen.

Veronderstel dat de samenleving eens op het idee zou komen dat ook het soort "halve Gare" eens aan de samenleving gaat bijdragen en veronderstel dat zijn leugens over zwarte piet als icoon van de slavernij worden doorgeprikt.
Dat moet je als beroepsparasiet niet willen.

De gevoelens van dat "heer"schap en een paar medestanders moeten worden gerespecteerd, maar alle blanke Nederlanders die aan zwarte piet hechten, de
overgrote meerderheid dus, als racisten weg zetten moet kunnen want hun gevoelens stellen niets voor.
Ik heb daar maar één woord voor: "tuig!"

Pieter V | 15-10-14 | 15:14

Goed zo Frits! Zeg het ze!!

Hendrik1563 | 15-10-14 | 15:12

Ze beuken ons vanaf alle kanten zo murw met dat gezeik over Zwarte Pieten dat we, om er vanaf te zijn, vrijwillig alle Pieten geel schminken. Einde discussie. (Tot natuurlijk het christelijke kerstfeest kapot moet vanwege iets vaags)

HanMar2 | 15-10-14 | 14:03

Paul de Leeuw?? Oninteressante over het paard getilde NPO subsidiespons...

TiTi_no_ghost_237 | 15-10-14 | 13:58

Die hypocriete, quasi lieve, passief agressieve lach van De Leeuw op het einde. Rrrril.

Bellabella* | 15-10-14 | 12:54

Geweldig filmpje! Toont de hypocrisie van die NPO fatsoensfascisten weer eens aan.

Bellabella* | 15-10-14 | 12:53

FRITS FOR PRESIDENT !
En naar die glij papzak heb ik nog nooit geluisterd.

Lichtstadfan | 15-10-14 | 11:50

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:13

Dus wat jij nu eigenlijk zegt is dat 93 procent van de nederlanders pvv stemmer zijn. Dat zal meneer wilders zeer goed doen. Want 93 procent van de nederlanders wil zwarte piet gewoon behouden. De meerderheid. Dus wat is dat gezeik nog om zwarte piet. De meerderheid heeft toch duidelijk gesproken en de club quincy moeten hun verlies gewoon eens nemen. Zwarte piet is niet rassisties en daar mee uit. De assiocatie met een bevolkingsgroep is er niet. Zwarte piet is een op zichzelf staand figuur. Een kindervriend. Niks anders. Zo zien kinderen hem. De helper van sinterklaas die de kadootjes uitdeelt. Het rassistische is enkel uit een vent met aandacht te kort gekomen. Die is er zelf op uit om piet rassisties te maken voor aandacht. Zelfs de meeste mensen van indonesische,surinaamse of caribiese achtergrond zien er niks rassisties in en vieren het net als iedere nederlander. Want het is een volksfeest. En dat is het al vele jaren. Vroeger hoorde je er ook weinig mensen over. En aanpassingen zijn er zat gedaan om bepaalde bevolkingsgroepen eventueel niet voor het hoofd te stoten. Er zijn zelfs aanpassingen voor kinderen gedaan. Zodat het geen boeman lijkt maar een echte kindervriend. Maar je geeft die linksche gutmensch kerk een vinger en ze willen beide handen en als het kan zelfs al je tenen. Waarvoor ,omdat ze daar mee denken te scoren over de rug van onze kinderen. Want zieligheidsindustrie scoort. Rassisme roepen en discriminatie zijn bij die groep het sleutel woord geworden. Iets anders kunnen ze niet meer. Dan komen er ook nog een stel uitgerangeerde bnn-ers met aandacht te kort die denken te kunnen scoren over de rug van onze kinderen. Zo is het al geworden in Nederland. Het nieuwe woord in Nederland. Aandacht tekort en een beetje zielig doen en hop je staat weer in de picture. Ben benieuwd waarmee uitgerangeerd bnn binnenkort weer komt om aandacht te krijgen. Zal wel haloween worden. Nee het begint misselijke vormen aan te nemen. De linksche gutmensch kerk maakt haat en veroorzaakt haat onder nederlanders. Iets wat ook die tanende kudtpartijen zeer goed uitkomt om de echte problemen uit het zicht te houden omdat ze er al jaren geen oplossing voor hebben door het vele wegkijken van die groep mensen. Maar bij zwarte piet zijn ze er als de kippen bij met hun oplosding die de meerderheid niet wil,die ze dan maar door onze strot duwen. Met medwerking van de npo een links gutmensch bolwerk en propaganda machine van die linksche wegkijkers en het kabinet omdat die het ook zeer goed uitkomt om alle schandalen af te dekken.


Zoals een neergehaald vliegtuig waar mee gefaald
wordt. De corruptie schandalen. Want er staat weer een vvd-er prominent op de voorpagina. Het faalbeleid met defensie. Het faalbeleid met de ov chipkaart. Het faalbeleid met de belastingdienst. De constante leugens van dit faalkabinet. Het uitkomen van het constante graaien van de witte boorden. Niet opgegeven bijbaantjes door een opstelten. De constante korte termijn dementie van de heren teeven en opstelten. En de lijst is oneindig van schandalen. Dus ja de zwarte piet kwestie het is eenvgeschenk uit de hemel. Voor uitgerangeerde bnn-ers. Falend kabinet.En de linksche gutmensch zieligheids industrie en pvda consorten die de bui langzaam aan zien hangen. En daarvoor wordt de discusie zo hardnekkig in stand gehouden terwijl het nederlandse volk massaal gesproken heeft. Wij willen dat het sinterklaasfeest blijft zoals het is. Niks meer niks minder.

tweetybird | 15-10-14 | 11:28

Kaan78 | 15-10-14 | 11:01

Heb jij al afstand genomen van ISIS?

doskabouter | 15-10-14 | 11:27

Het valt ook niet mee om in 2014 racistisch te zijn en dat nog te kunnen verdedigen. Maar aflopende zaak... Gelukkig!

Kaan78 | 15-10-14 | 11:01

En ik voel me zwaar gekwetst dat die dikke, vette lul de Leeuw te pas en vooral te onpas steeds maar weer op mijn tv verschijnt met zijn voorspelbare 'grapjes'. Ik was 10 jaar geleden al klaar met die omhooggevallen en al lang niet leuk meer zijnde, arrogante gast. De zelfpijperT waant zich onaantastbaar in het rode bolwerk van tv-land.

Cosmic Traveller | 15-10-14 | 10:42

Wel fijn dat Frits ons toont dat hij zwarte vrienden heeft. Zolang ze natuurlijk maar wel hun plek weten en gewoon Zwarte Piet accepteren. Mighty white of him.

Gargamel2012 | 15-10-14 | 10:29

Zo ik ga fijn even mee beledigen:

Die kop van de vetklep die Paul de Leeuw heet, past niet op mijn breedbeeldtv.
Hij heeft trouwens ook een driedubbele onderkin gekregen van al dat gevreet uit de staatsruif.

Zo dat is eruit.

knerf | 15-10-14 | 10:11

vanhetvarken | 15-10-14 | 09:44
Precies. Nu gaat de deur open voor alles wanneer zich men maar gekwetst voelt. En dan moet men daar wel naar luisteren en zich aanpassen! Misschien dat bepaalde homo's zich gekwetst voelen door de gaypride, want die zetten een stereotype homo neer. Of misschien dat moslims ook niet zo zitten te wachten op de gaypride. Koningsdag is kwetsend voor mensen die tegen de monarchie zijn. En zo kun je wel door gaan. En er zullen idd vast wel cultuur en traditie uitingen zijn van allochtonen die ook achterlijk,kwetsend kunnen worden gevonden. Hoofddoek? kwetsend en discriminerend voor hoofddoekloze vrouwen die daardoor als hoer worden bestempeld. Besnijden van jongetjes? ook achterlijk etc.etc.etc. Gedwongen uithuwelijken?... het verminken van meisjes?
Onee, wacht... maar dat mag natuurlijk niet he. Want nieuwe culturen mogen niet bekritiseerd worden want die zijn eigenlijk beter dan de Nederlandse cultuur en anders is het ook discriminerend en rascistisch.
Nee, alleen allochtonen die al hun eigen feesten en tradities hebben, die alleen mogen eisen dat de Nederlandse cultuur veranderd mag worden. Andersom niet hoor! Men mag morrelen aan Nederland, cultuur feesten en tradities. Maar andersom dus niet.

Julia | 15-10-14 | 09:58

LastShadowPuppet | 15-10-14 | 09:03
Maar omdat je een handvol Bijlmereske pvda-zeurnegers hebt is het ineens wél een probleem ? Of is Jurs nu de enige neger die het niet erg vind ? Alsof het om de mening van strikt negers zou gaan ? En hoe getint moet je precies zijn om je daarover te mogen uitspreken ?

Shareholder II | 15-10-14 | 09:52

Al 25 jaar nooit naar Paul de Leeuw gekeken en daar ben ik buitengewoon trots op. De populariteit van de man is al een tijd rap tanende en hij vraagt daarom met alle mogelijke middelen aandacht. Onder het mom het gaat er niet om met wat je in de aandacht komt maar DAT je in de aandacht komt.

Rest In Privacy | 15-10-14 | 09:50

LastShadowPuppet | 15-10-14 | 09:03

Als een groot deel van de bevolking hecht aan Zwarte Piet, dan is het toch van de zotte, dat zoiets onschuldigs afgepakt/verboden wordt.

Hoe wou je zoiets verbieden, boetes op jezelf schminken, omdat dat aanstootgevend is ? Dus een (culturele) uiting van een bevolkingsgroep verbieden ?

Wat ik niet begrijp, is dat politiek overcorrect NL niet begrijpt, dat hiermee de poort wordt opengezet voor het verbieden van nogal wat culturele uitingen. Vrijwel alles wat moslims en Afrikanen doen ergert, wat moet daar dan aan gebeuren ?

vanhetvarken | 15-10-14 | 09:44

Als blanke allochtoon kan ik mij goed vinden in de zwarte pieten rol. Men heeft werkelijk niets, maar dan ook niets beters te doen

deEerlijkeLeugenaar | 15-10-14 | 09:38

LastShadowPuppet | 15-10-14 | 09:03
Het gaat om boze, zure zeurnegers die denken een stok te hebben gevonden om blanke mannen en vrouwen mee te slaan. Niets aan een gewortelde traditie is irrelevant, en het is zeker niet aan gefrustreerde zeurnegers om eenzijdig te bepalen wat wel en wat niet deugt aan de feestjes van blanke mannen en vrouwen.
Niet elke neger is een zeurneger, dat is wat Wester even aanstipt. Kan en mag ook al niet meer, begrijp ik, is ook verdacht. Wester deugt niet en zijn vriend al helemaal niet. Een neger deugt enkel als hij zeurneger wil zijn, dat is de eis van Halve Gario en zijn knechten, de Gutmenschen.

Schoorsteenveger | 15-10-14 | 09:11

Wat een vreselijk slechte column van Frits Wester. Omdat hij een vriend Jurs heeft die geen enkel probleem heeft met het fenomeen "zwarte Piet" is het dus geen probleem, en is iedereen die er wel een probleem mee heeft een aansteller, is het centrale punt van zijn column.
Deze hele kwestie gaat al lang niet meer om zwarte Piet an sich, het gaat om boze blanke mannen (m/v) die hun hakken in het zand zetten en tegen verandering zijn, alleen maar omdat ze vinden dat ze al genoeg concessies hebben gedaan aan al die nieuwe Nederlanders. Als je met een nuchtere blik naar het hele probleem kijkt, dan kun je niet anders dan concluderen dat de kleur van Piet voor het behoud van de traditie volstrekt irrelevant is. Met andere woorden: het feest kan net zo goed gevierd worden met wat voor kleur Pieten dan ook.

LastShadowPuppet | 15-10-14 | 09:03

@Polderjihad | 15-10-14 | 00:45
Ga effe ergens anders kotsen. De overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking geeft heel duidelijk aan dat Zwarte Piet de Zwarte Piet moet blijven zoals we hem al generaties lang kennen. Dat de politiek correcte media hun camera's op elke gekwetste nitwit richten en hen avond aan avond hun geborneerde en parmantige gekwetste tronies op de tv ten toon spreiden, maakt de Nederlanders nog niet tot een laf of zwak volk. Laat dat janken maar aan de Quincies en Anya Stijns over.

Psycheltjes | 15-10-14 | 08:41

Wel grappig: ik stel vast dat zwarte piet een positief rolmodel is voor veruit de meeste mensen. Wat zegt het dat juist de antagonisten die zeggen te worden geidentificeerd met dat rolmodel hem willen omvormen?

De Treinende Rechter | 15-10-14 | 08:37

Toch is het knap..... een werkloze (en in mijn bescheiden mening absoluut talentloze) "kunstenaar" krijgt in zijn ééntje een oude traditie op de schop. Dik 70% van de Nederlanders vindt dit kabinet ruk, en er gebeurt niets....

dirtycrewman | 15-10-14 | 08:21

Prima column van Frits Wester! Zag ook op de teletabloid site dat je in Gouda mag protesteren tijdens de intocht van de Sint. Ik stel voor dat we daar en masse tegen Quinsy en die andere polcor idioten gaan demonstreren!

Brulboei_61SB | 15-10-14 | 08:17

Paashaas , klaar !

Alfa 75 | 15-10-14 | 08:17

Sinds de uitvinding van de centrale verwarming is de schoorsteen een uitstervend ras.
*redt de schoorsteen, doneer gul*

necrosis | 15-10-14 | 08:15

Goh, nog maar 1 ZP topic? Het is al acht uur!

CumGranoSalis | 15-10-14 | 08:07

Paul de Leeuw heeft helemaal gelijk.

Bazip Zeehok | 15-10-14 | 08:06

Weg met zwarte piet, alleen nog maar Quincy-pieten !!!

louis6227 | 15-10-14 | 07:47

Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zin in heeft. De overheid moet zich daar zeker niet mee bemoeien.

roze_bril | 15-10-14 | 07:30

Als die faaltheaters zich het afgelopen decennia wat minder geconcentreerd hadden op programma's om de jeugd aan het zuipen te krijgen, en wat meer met programma's om de multicult binnenboord te halen, dan zaten we nu niet opgescheept met de tenenkrommende programmering om het falende multicult bij de kleine nog te bereiken groep authentieke Hollanders door de strot te drukken.
zo is het ook nog een keer.
Anyways, klaar. Ik draaf door, al een tijdje, en ik zou me niet meer druk maken.

No Mames | 15-10-14 | 07:23

P. de Leeuw? Die zat met één van zijn adoptie kinderen samen met J. Spijkerman afgelopen zaterdag in een Airbus A380 naar Dubai (business class). Dubai is een grote hub dus neem aan dat ze vandaar uit verder zijn gevlogen naar onbekende oorden. Maar van mij mogen ze hun ook daar in arabirië houden.

broomstick | 15-10-14 | 07:04

Het is steeds meer de tendens dat een stel BN’ende theaterhipsters dit land menen te moeten stabiliseren naar hun inzicht. Wanneer die lopende faal straattheaters zich weer eens een beetje op het programma aanbod zouden concentreren in plaats van maatschappelijke issues en het zoveelste uitgemolken commercie platvorm… Probeer voor de gein eens een inhoud houdend educatieve echter ook amuserend programma te bouwen. Een programma waar je de jeugd weer mee de goede kant op duwt bijvoorbeeld. We komen om in de dienstverlening, er is vast wel iemand slimmer dan Barbie, of die zuipende mongeualen in tirol, om jullie bij te staan in dat ideaal.

No Mames | 15-10-14 | 07:00

Kan ik nog wel wat over de oude garde vrouwelijke BN'ers zeggen, en hun meningen in relatie tot de ruggengraat (met de nadruk op rug) in hoe je überhaupt een vrouwelijke BN'er werd in de tijd. Maar dan draaf ik door.

No Mames | 15-10-14 | 06:07

Weer? weet...

No Mames | 15-10-14 | 06:03

Paul die komt vertellen wat de maatschappij nodig is... hoe komt het in die bolleharses van hem op dat na 20 jaar hij het nu wel weer?

Paul is de clown op de cruiser (vulgaire clown in deze) welke richting stuurhut en machinekamer sjouwt om te vertellen wat die jongens moeten doen. Laat hem alsjeblieft terugkeren naar zijn poppenkastje bovendeks. En dat gaat op voor veel BN'ers overigens. De nieuwe "Nederlander" blijft jullie rotzooi toch wel kijken, er is immers niets anders, dus daar hoef je geen bruine onderarmen voor te halen. De Nieuwe Nederlander kijkt over het algemeen trouwens geen NL die zuigt aan de schotel, behalve als er wat te slopen valt, een traditie bijvoorbeeld.

No Mames | 15-10-14 | 06:02

Kunnen ze niet eens wat aan Sinterklaas doen? Waarom moet dat een man zijn, en een oude nog wel? En die dat kruis op die mijter is natuurlijk een belediging voor 'andersgelovigen'. De mijter op zich al is een belediging voor protestanten. En waarom heeft de Sint eigenlijk geen handicap? En waarom is hij geen zij en iemand van een andere seskuele voorkeur?
Ik stel voor om van de Sint een jonge vrouwelijke, ander huidskleurige, transseksuele socialist te maken met een mank been en een hazelip. Want we wel rekening houden met de gevoelens van minderheden in dit land.

Zzzzooooffff | 15-10-14 | 05:46

Paul de Leeuw is een beroepswegkijker.

Jan Dribbel | 15-10-14 | 05:23

Wat ik zeggen wilde...
Je kunt alle ankers wel lichten van deze maatschappij, echter dan gaan we als maatschappij op drift.

Zeker met stuurlui als een de Leeuw.

No Mames | 15-10-14 | 05:13

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 00:13

Dat is dan wel een hele lange tijd geleden, zeker nog van voor het jaar krent. West End bestaat al tientallen jaren niet meer. Tegenwoordig zit daar de Cinema en is Sinterklaas, redelijk blank en Zwarte Piet roedzwart geschminkt, met grote rode lippen, een kroespruik op en Papiaments sprekend, zonder zich ook maar een moment bezig te houden met die idiotie in Nederland. Voor dushi Korsow is Sinterklaas een kinderfeest, meer niet.

Baronwater | 15-10-14 | 05:10

Ach wie ken over 5 jaar Paul de lul nog.die is hier in Rotterdam allang uitgescheten,We hebben hem met pek en veren naar Amsterdam gebracht,En daar kunnen ze hem aan de straat stenen niet kwijt,misschien met een schapen vacht over zijn rug als hoer naar het Kalifaat!

h.a | 15-10-14 | 05:09

Alsjeblieft, kijk eens om je heen. Wat is er de laatste 20 jaar gebeurd in dit land. Normen en waarden zijn ver te zoeken, alles kan en mag en dat reflecteert aardig op de maatschappij. We zijn de grip op de meeste zaken wel zo ongeveer kwijt.

Als er iets debet is aan de teloorgang van alles qua structuur, normen en waarden… dan is het die pissebed van een de Leeuw wel. Laten we godsalsjeblieft die man gewoon met rust laten, laat hem iets doen in een straattheatertje of iets dergelijks.

Over Piet, wat mij betreft gaat het niet meer over Piet. Dit gaat verder dan Piet. Afgezien even van dat Piet niets met slavernij te maken heeft. (de lippen, de ringen, dat kan wel wat minder, een beetje terug naar de core).
Waar het mij zo langzamerhand om gaat is dat we over de eeuwen een stabiel en voorheen welvarend land hebben opgebouwd, naar ons inzicht. Een inzicht dat werkte, waarmee we tolerantie op de kaart hebben gezet. (zonder een de Leeuw, waren we waarschijnlijk nog steeds een evenwichtige maatschappij met een doordachte generatie kinderen, echter we hebben dat pissebedwel en meisjes in de jungle en dat soort hopeloze shit). Tradities zijn enkele van die factoren (in tegenstelling tot een de Leeuw) welke een cultuur en maatschappij evenwichtig houden. Laten we dat niet slopen door een handvol ontevreden uitgenodigde gasten van deze maatschappij. Zeker niet nu we zo dicht bij een de Leeuw staan die ook van de buis opyft, alle lampen staan groen om dat evenwicht weer te vinden zeg maar.

No Mames | 15-10-14 | 05:08

Ziggo herstelt en repareert van 01 uur tot 05 uur.
Zondag jongstleden oefenden ze, Ziggo, onaangekondigt ook van 01 uur tot 04 uur.
Kan dat niet sneller?

Jan Dribbel | 15-10-14 | 05:07

Mijn Antilliaanse buurman is niet geel! maar zo zwart als de nacht.

h.a | 15-10-14 | 04:54

ook wwer leuk toch? Humor mensen.... weten we nog wat dat is>? youtu.be/LhjbazNgCdI

INH.30CL | 15-10-14 | 03:16

Paul ziet er niet uit, klopt... maar hij heeft wel gelijk !

Rachar | 15-10-14 | 03:10

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:42
Ik zat er op te wachten of het toch niet ergens onze schuld is. Ik denk eerder dat het een samenloop is van een aantal dingen. Er zijn de laatste jaren tal van maatregelen over de hoofden van mensen uitgestrooid en dat begint nu te wrikken.
Of het nu bijv. gaat over het rookverbod, verwijderen van schilderijen uit Gemeentehuizen, het niet toelaten van kerstbomen in de openbare ruimte, het verbieden van cartoons; het heeft allemaal 1 ding gemeen: inperking van vrijheden.
Als je dan aan de andere kant ziet dat een aantal groepen, ook de "bornhere" ondanks alle tegemoetkomingen en zelfs voorkeursbehandelingen zich maar gekwetst blijven voelen en ook nog eens slecht integreren en maximaal het woord "discriminatie" proberen uit te buiten, want daar begint het op te lijken, dan moet je niet gek op kijken dat het eisen van een verbod op zwarte Piet net een brug te ver is voor de autochtone Nederlander.
Dat politiek correcte idioten framen dat alleen PVV'rs, zijnde racisten en tokkies's in hun ogen, handhaving van zwarte Piet willen is een behoorlijke misvatting. Wilders komt hier helemaal niet aan te pas. Sterker; die speelt hier op in voor eigen gewin!

Asifonly | 15-10-14 | 02:54

Die paar bn ners tegen 85%.

niks mis mee | 15-10-14 | 02:42

De echte zwarte Piet.

niks mis mee | 15-10-14 | 02:37

De echte Sinterklaas met de echte zwarte Piet.

niks mis mee | 15-10-14 | 02:35

@Rémy Martin ® | 15-10-14 | 02:07
Sinterklaarfeest wordt niet verboden. Slechts Zwarte Piet. En volgens mij wordt ook dát niet verboden, er wordt alleen meer variatie in gebracht als ik het goed begrijp. Dus de vergelijking gaat niet geheel op, ook omdat het Sinterklaasfeest door iedereen wordt gevierd, moslims en negers incluis. Als het een traditie zou zijn geweest tijdens het suikerfeest een blanke snoep-pop met blond haar en blauwe ogen kapot te slaan als een soort pinata, dan had je een groter punt. Maar op dit moment is Zwarte Piet op zijn minst een opmerkelijke traditie te noemen (niet waar?) en daarom ook zo makkelijk onderuit te halen. Voor de rest ben ik het eens met je.
Ik persoonlijk ben trouwens onverschillig hierover, dat je niet denkt dat ik tot een kamp behoor.

Rationele Mocro | 15-10-14 | 02:23

mislukte nicht, was ooit popi en heeft weer wat centjes gekregen van links

mmkk | 15-10-14 | 02:16

@Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:42

Moskeeën sluiten en kopvoddentax zal niet gebeuren totdat er een democratische meerderheid voor deze plannen is. Wat betreft Zwarte Piet; volgens mij is er een overgrote meerderheid vóór het behoud van deze figuur, maar gaat deze onder druk van een stel militante schreeuwers toch aangepast worden cq. verdwijnen.

En ja, deze discussie haalt aan beide kanten het slechtste in mensen naar boven. Echter, het pro-piet kamp heeft niet gekozen voor deze discussie. De escalatie kun je wat mij betreft dan ook in zijn geheel op het conto van Gario en kornuiten schrijven. Wie kaatst......

Nederlanders hebben een grote bek, maar zul je niet snel met geweld een ander zien belemmeren zijn of haar feestje te vieren. Ik heb nog geen woedende meute PVV'ers gezien die islamieten tegen probeerden te houden bij de moskee of de halal-slager..... of via de rechter een verbod op het Suikerfeest of Chinees Nieuwjaar probeerden af te dwingen.

Rémy Martin ® | 15-10-14 | 02:07

Laten we gewoon alle het religieuze afschaffen, weg met de blanke Saint dus, alleen nog zwarte pieten met roe en de zak en eindelijk geen kerst meer, vreselijke ellende altijd, die plastic rendieren en zingende, heupwiegende sint-vervangers met batterij en dan de kribbe.. godsalleherejezus, zo laat je een kind toch niet slapen? Stro en als verwarming bestial breathing.
En eerlijk is eerlijk, paaseitjes zijn alleen goed als pil van Drion; smakeloos en ze blokkeren je luchtpijp perfect. En bruin, jaja ze zijn ook nog bruin ook, voor Quinsy (met een S, want ik kots van die man) het weet zie je ze aan voor negerhoofdjes.
En dan natuurlijk ook geen suikerfeest meer, al die diabeten die kosten al veel te veel en het offerfeest.. dat is dan reden om je te deporteren naar IS, offeren is zo antiek, dat doe je maar elders. Ramadam ook, alleen buiten de grenzen toestaan. Nooit meer binnen de ooit bestaande NL grenzen een cultuur vieren van een ander, niets geen joods afgeleide shit, niets geen bloederig moslimgekeel, alleen nog maar zwarte pieten want die waren er al 2000 voor Chr, dus ruim voor Quinsy hier met zn geadopteerde trauma binnentrok.
En oud en nieuw, weliswaar heel antiekjes, maar dat mag binnenkort toch al niet meer... en het zijn gewoon twee dagen hoor, al die onzin, verjaardagen ook trouwens, die zorgen alleen maar voor leeftijdsdiscriminatie, dus vanaf nu is iedereen gewoon 0.
Oh ja en de sekses die schaffen we ook af. Tegenwoordige weet je toch niet meer zeker wie er in eerste instantie als man/vrouw op de wereld kwam en daarbij is er ook zoiets als het Turnersyndroom en die vallen nu buiten de boot, genetisch gezien, dat is toch (onvurchtbaar en) kut.

Dibe | 15-10-14 | 01:51

Gewoon stoppen met dat Zwarte Piet gedoe en dan ook gelijk het zonder verdoving slachten, kudtbesnijden, kopvodden, vrouwen onderdrukking, etc verbieden.

viridis | 15-10-14 | 01:50

@Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:34
Wilders is geen racist, hij benoemt problemen die er nu eenmaal zijn in de samenleving. Dat die problemen in het grootste geval veroorzaakt worden door (criminele) Marokkaanse jongeren is een feit! Daar kun je Geert Wilders de schuld niet van geven maar hooguit je mede Marokkaanse medelanders op aan spreken.

INH.30CL | 15-10-14 | 01:43

@Rémy Martin ® | 15-10-14 | 01:36
Dat zeg ik ook. De giant fuck you is intolerantie van allochtone jegens een oerhollands feest. Maar ik probeer te achterhalen wat de reden is. Waarom nu pas? En jij komt niet met een verklaring. Mijn verklaring is dus dat het de tweedeling is in de samenleving die mede is gecreeerd door de intolerantie vanuit Nederlandse kant. Want je stelt het allemaal wel heel mooi dat niemand een strobreed in de weg legt, maar "moskeen sluiten" en "kopvoddentax" staat niet gelijk aan "ga lekker je gang".
Maar goed dat was mijn theorie, iemand anders een andere theorie?

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:42

Quinsy en de publieke omroep hebben het gevecht om zwarte piet nog niet gewonnen. Een volgende troef wordt nu ingezet. Alle presentatoren en bobo's van de publieke omroep komen nu met een persoonlijke video om zwarte piet alsnog aan de make-over te krijgen. Het doel heiligt nu alle middelen zo lijkt het.

Heel eng dat zelfs dit soort middelen nu moeten worden ingezet om het volk (dat overwegend pro zwarte piet is) alsnog op andere gedachte krijgen.

Het is GVD ons belastingdienst geld waarmee ze hun podium misbruiken!!!

roverheid | 15-10-14 | 01:42

@Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:13

Je draait de zaken om. Het gaat hier juist om intolerantie van allochtone Nederlanders jegens de Nederlandse cultuur, de Nederlandse tradities en de Nederlandse gewoontes. Of het nu het zomercarnaval, Suikerfeest of Kwakoe is, geen autochtone Nederlander die iemand een strobreed in de weg legt dit te vieren. Ga lekker je gang, leven en laten leven is altijd het motto geweest. Veel plezier, geniet ervan.

Hoe anders is dat vanuit een militante gekleurde medelanders richting ons Sinterklaasfeest. Een mooi kinderfeestje dat al decennia- zoniet eeuwenlang gevierd wordt zonder dat er ooit ook maar iemand is geweest die het in zijn hoofd haalde om er een racistisch element in te zien is nu opeens discriminatie. Zwarte Piet moet verdwijnen en wel meteen, want er lopen figuren rond die zich erdoor gekwetst voelen, met meneer Gario voorop. En wanneer een gekleurde persoon zegt dat iets racisme is, dan heeft hij in dit land automatisch altijd gelijk.

Tot zover de tolerantie naar ons, autochtone Nederlanders toe. Zij wel hun feestje, wij niet het onze, waarvoor hartelijk dank.

Rémy Martin ® | 15-10-14 | 01:36

ikdenkwat | 15-10-14 | 01:25
Klopt. Maar dit zat er achteraf gezien aan te komen. Ik denk dat racisme er verder weinig mee te maken heeft, Wilders en consorten worden gewoon teruggetreiterd.

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:34

Paul de Leeuw.. Nuff said!

Embla | 15-10-14 | 01:33

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:13
Een traditie bladiebla afpakken van een ander is altijd makkelijker dan de traditie bladiebla los laten. Probeer een manneke pis te verbieden omdat je een zwarte kleuter die met zn leuter in de hand afstotelijk vindt weg te halen.

ikdenkwat | 15-10-14 | 01:25

Het publieke debat wordt gevoerd door hooguit een procentpuntje van de Nederlandse samenleving.

Reacties op Nujij.nl, Geenstijl of FOK! doen er immers niet toe. Je mening telt pas als je gepubliceerd wordt op een "kwaliteits-ahum-medium".

Derhalve wordt er ten onrechte vanuit gegaan dat er sprake is van een discussie.
Er is geen discussie.

Er zijn wat mensen die iets roepen, maar kennelijk luisteren bepaalde organisaties en overheden daar beter naar dan de rest van Nederland.

Wij blijven ons ondertussen gewoon lekker zwart schmincken. Als we dat maar lekker lang blijven doen dan wordt het vanzelf weer traditie.

Lijkt me logisch... | 15-10-14 | 01:25

@Drs Carla | 15-10-14 | 01:05
Carla, ben je lekker?

Jim Lovell | 15-10-14 | 01:25

Zwarte pieten elftal vormen voor Oranje en Sinterklaas als bondscoach. Dan komt alles weer goed.

INH.30CL | 15-10-14 | 01:24

Eigenlijk best wel brutaal, de traditie van de blanke autochtone bevolking beschimpen en proberen deze te laten verdwijnen terwijl je eigen traditie bestaat uit buiten de deur neuqen, klitafsnijden, beroven en andere merkwaardige Afrikaanse cultuurjuweeltjes.

viridis | 15-10-14 | 01:23

@Graaf van Egmont | 15-10-14 | 01:16
LOLOLOLOLOL Als je dat daadwerkelijk had verwacht, dan ben je zwaar naief geweest. Wilders is in de kern een inhoudloze roeptoeter en dat weet je zelf ook wel. De enige die enigszins in de buurt van een oplossing zou zijn gekomen is de heer Fortuyn. Wilders is niets meer dan een aandachtsgeile narcissist.

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:23

Lewis | 15-10-14 | 01:04
Daarbij kan je je afvragen of het internet in het algemeen geen radicalen medium is. Het vorm zich naar je interesse anders had je niet hier gezeten. Het internet vormt zich naar het persoon en het web sluit zich om je heen.... Brrrrrrr........ Waar gaat dit eindigen?

ikdenkwat | 15-10-14 | 01:17

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:13
Ironisch is dat de opkomst van Wilders had moeten leiden tot de downfall van de criminele marokkanen in Nederland en dat Zwarte Piet daar het slachtoffer van dreigt te worden. Zo hadden wij dat nooit bedoeld.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 01:16

Wat een domme bners zien jullie dan niet dat dit nog maar t begin is.
Nu is het zwarte piet wat is het volgende?
Praten we over een x aantal jaar Arabisch en lopen onze vrouwen met een boerka?
Het is maar een voorbeeld, maar hoe ver gaan ze om onze cultuur en Nederlandse tradities om zeep te helpen.
Welke groep gaat vervolgens in de slachtoffer rol kruipen en claimen dat iets racistisch is.
Als je niet ziet wie hier werkelijk worden gediscrimineerd heb je een lager IQ dan een aardappel. (Ik hoop niet dat de aardappelen nu massaal in opstand komen ;) )

Teremaait | 15-10-14 | 01:15

Waar normaliter de folders in Oktober al vol stonden met Sint en Piet is de oogst nu nog wat mager.
In de Sinterklaasfolders van dit moment heb ik welgeteld 1 zwarte piet kunnen ontdekken. Maar we houden het in de gaten.

www.spotta.nl/zoeken?q=sinterklaas

Lijkt me logisch... | 15-10-14 | 01:13

Mijn theorie. Ik denk dat deze hele discussie is aangezwengeld door het wij/zij gevoel dat Nederland heeft gecreëerd in de afgelopen jaren. Ironisch hoe de opkomst van Wilders en consorten tot de downfall van de Zwarte Piet heeft geleid. Als "blanke Nederlanders" nog steeds als tolerant werden gezien (waar menig allochtoon nu aan twijfelt) dan was de Zwarte Piet nooit zo snel aangemerkt als racistisch; immers Nederlanders zouden tolerant zijn en dus is Zwarte Piet niets meer dan een onschuldige kinderlijk onderdeel van een kinderfeest. Het gaat dus niet om Zwarte Piet zelf, maar om de gedachten van de feestvierders die nu wordt wantrouwd, niet zoals een decennia terug. Het is dus vooral bedoeld als een grote "fuck you". Geen verrassing dat het vooral PVV stemmers zijn die zich het meest aangesproken voelen en in het debat het voortouw nemen: verdedigen van tradities, cultuur bladiebla.

Rationele Mocro | 15-10-14 | 01:13

Drs Carla | 15-10-14 | 01:05
Paul denk er zelf anders over. Al jaren met dezelfde opzet voor een tv programma komen en jezelf dan een uniek talent noemen dat best 6 ton mag verdienen, dan weet je genoeg. Iemand moet hem dat in zijn oor gefluisterd hebben en de enige die het geloofd is hijzelf en de VARA kennelijk.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 01:12

Paul de Leeuw is van het type "ik mag iedereen beledigen en belachelijk maken wie ik wil wat mij goeddunkt". Dus als iemand zich afzijdig moet houden in een discussie over wie er zich beledigd voelt door de oude getrouwe knecht, ZWARTE Piet, van Sinterklaas dan is hij het wel. Ben al blij dat hij in ieder geval van de TV verdwenen is. Al zijn programma's in de marge waren een verkwisting van gemeenschapsgeld.
Voor de rest wens ik hem al het beste toe,

Thorolf | 15-10-14 | 01:11

-weggejorist-

Drs Carla | 15-10-14 | 01:05

@ ikdenkwat | 15-10-14 | 01:00
Nee hoor, ik heb het over buitensporig onevenredige aandacht voor bepaalde zaken.

Lewis | 15-10-14 | 01:04

ikdenkwat | 15-10-14 | 01:00
Anneke verblijft hier bij mij in de buurt in Frankrijk en frequenteert daar vooral de drankafdeling van de Lidl. Die kun je dus gevoegelijk afschrijven.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 01:04

Nederlanddraaitdoor | 15-10-14 | 00:52
Het is niet voor niks dat Quincy die discussie in Amsterdam heeft aangeslingerd. Quincy is namelijk binnen de grachtengordel en verdere Mokumse incrowd een serieus te nemen kunstenaar. Zie zijn zwaar gesubsidieerde performances, waarbij hij door gebruik van de goedkoopste materialen van de vuilstort, zijn eigen portemonnee spekt.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 01:01

Lewis | 15-10-14 | 00:49
lewis toch ga je persvrijheid op de hak nemen? Pak je straks de BN ers aan omdat ze standpunt innemen. Zoek beter uit wie Paul de Leeuw nalult wellicht heeft hij een productie maatschappijtje waar bepaalde BN ers afhankelijk van zijn en naar zijn mondje praten.... Nee en dat is niet Anneke Gronloh.... ;)

ikdenkwat | 15-10-14 | 01:00

@ gebrokenvleugel | 15-10-14 | 00:42
Het hele gedoe werkt volgens mij alleen maar averechts.
Het ergert mij echt zeer dat de lol van het Sinterklaasfeest af is. Dat 'ze' mij en mijn kinderen opeens een van de leukste dagen van het jaar hebben afgepakt. Ik word er alleen maar recalcitrant van, en dat geldt ongetwijfeld voor veel meer Nederlanders.

Lewis | 15-10-14 | 00:59

Jammer joh. Ook al het geweten van Nederland. Ga lekker in een asielopvang aan de slag. Die mensen zullen je nog wel geloven! Ik zelf, mijn kinderen zijn er mee opgegroeid en mijn kleinkinderen gaan ermee opgroeien: Sinterklaas en Zwarte Piet!

Adriaan59 | 15-10-14 | 00:58

gebrokenvleugel | 15-10-14 | 00:42
Inderdaad, als je vroeger sporadisch een neger zag rondlopen in Amsterdam dacht je: hé zeker een zeeman of een rijksgenoot. Je dacht nooit dat het een Zwarte Piet was, want die zag er bewijsbaar totaal anders uit.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 00:56

Quinsy is passé. Welk nut heeft het nog dat elke f&cking zgn BN-er ook nog eens zijn/haar mening rond die godsvergeten kudtdiscussie rond Zwarte Piet overal moet rondplempen. Het volk wil gewoon traditioneel Sinterklaas, en dus niet dat Gario-gezever! Zout op met dat oeverloze negerkussende geslijmjurk waar niemand op zit te wachten of om gevraagd heeft en maak jezelf als zgn BN-er niet zo mega irrelevant!

Nederlanddraaitdoor | 15-10-14 | 00:52

Eens met Wester natuurlijk.
Toch blijf ik vinden dat ook GeenStijl schuldig is aan al dit gedoe. Alles is in een stroomversnelling gekomen door de buitensporige aandacht voor Quincy en consorten, en daar heeft GS absoluut aan meegedaan.

Lewis | 15-10-14 | 00:49

Deze zwartepietenstrijd wordt vooral gevoerd door kleuringen die alleen met etnische soortgenoten omgaan en te weinig blanke vrienden hebben.
wakkere_nederlander | 14-10-14 | 23:45
Het ironische is dat het Sinterklaasfeest in de Cariben 'gewoon' doorgaat in zijn huidige vorm. Quinsy probeerde eerst daar het feest aan te passen, waar hij geen gehoor kreeg. Vervolgens komt ie hier en ja.. politiekcorrect Nederland met een rubberen ruggengraat gaat door de knieën.
Een zwak volk zijn we. Ik kots erop.

Polderjihad | 15-10-14 | 00:45

Ik vind de naam de Leeuw erg Afrikaans hoor, die behoort een zwarte toe, niet een bleke, volvette homo.

Dibe | 15-10-14 | 00:45

He Paul de Leeuw,

Het feit dat jij met een andere man mag trouwen en vervolgens zwarte kindjes mag adopteren is nu niet direct iets waar ik volkomen achter sta. Maar he, dat is vrijheid en dat zijn de regels die we hebben afgesproken. Dus mij hoor je niet. Als jij het nu ook eens in je bolle kop zou kunnen krijgen dat de wereld niet om jouw normen en waarden draait en dat deze hele bulshit-discussie jouw kindjes meer kwaad dan goed doen, zou dat een hoop opschieten. Ik erger me al tien jaar dat jij voor 500000 Euro per jaar die kutprogramma's loopt te maken. Maar he, zat mensen die het leuk schijnen te vinden dus mij hoor je niet. Het zou je sieren om ook eens zo naar sinterklaas te kijken. Ga lekker op vakantie tijdens sinterklaas. Hoef je ook niet zo gekwetst te zijn. Genoeg tax-poet in je zak om een leuke bestemming te kiezen.

nietvaneergister | 15-10-14 | 00:44

Bij Pauw even zitten kijken naar Jan Slachter. Wil aktie tegen staatssecretaris Dekker vanwege afslanken van de PO. En, dan komt het, hij vond heel dat optreden van Dekker op het schip van Veronica één groot VVD feestje. Want het is de VVD er alles aan gelegen om de NPO te versmallen. De oplossing van Jan: zullie gaan allemaal praten met de PvdA om op die manier Dekker af te stoppen. Dus wie nu nog niet geloofd dat de NPO een grote belastinggeld verdampende linkse omroep is, die heeft poep in zijn oren en is ziende blind.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 00:44

Paul de Leeuw, is dat niet de Overbetaalde Belastinggeldpiet?

Rémy Martin ® | 15-10-14 | 00:43

Het meest erge is dat ik mij als autochtoon zwaar beledigd voel weggezet te worden als racist, na ruim 60 jaar met plezier vieren van Sinterklaas met hulp van zwarte Piet, nimmer kwam er bij mij een gedachte op over minderwaardig zijn van zwart, sterker nog wij wisten niet eens dat negerts bestonden, eerste die ik ooit zag was 55jaar geleden in Amsterdam, waren toen gewoon zeldzaam je kon dagen rondlopen zonder een tegen te komen.
Nooit en nimmer enige bijgedachte bij gehad en nu komen er een paar subsidieslurpers en uitkeringstrekkers mij vertellen dat ik een racist ben.
Sodemieter toch allemaal op, ben blij de meeste jaren gehad te hebben en zo de verdere slooppartij van tolerant en gastvrij Nederland niet meer te hoeven meemaken.

gebrokenvleugel | 15-10-14 | 00:42

Ik vind als iemand met rood haar die nieuwe piet zeer discriminerend!

Teremaait | 15-10-14 | 00:37

Tja, je moet wat als je THT-datum ruim is verstreken...

Ja nee, geen mening | 15-10-14 | 00:28

@Glaswol | 14-10-14 | 23:49
hierom moeten we alles wat zwart is maar gauw verwijderen uit de cultuur, ook al heeft zp ironisch gezien niets met afro amerikanen te maken (in vroegere tijden was bv. de schoorsteen een poort tussen de hemel/hel en aarde , hierom zijn er door heel europa vandaag de dag schmincktradities)

maarja, het gaat om QQ huilie huilie, dus wat begin je dan met argumenten hea?

TheJesseJ | 15-10-14 | 00:24

Wester for President ! Hoe cool zou t zijn als hij er 'partijloos' voor zal gaan .

conan BRBRN | 15-10-14 | 00:22

statement maken....

eerste volgende programma van paul de leeuw boycotten..
kan ie weer huilen dat lelijke linda meer scoort dan hem.

stelletje hypocrieten.. als hun kinderen niet meer geloven dan ineens antipiet zijn...
en overal vind je de foto's van hun kinderen met zwarte piet.. tanja jess.. anousha nzume.. paul de leeuw..
oh nee wacht... ze zijn van mening veranderd en hebben ineens een beter inzicht gekregen..
daarna gaat peter r de vries zichzelf dreigmailtjes sturen..
het word steeds belachelijker.
zit je dan met je 7200 likes tegenover 2 miljoen likes bij pietitie...
gaat lekker met je nieuwbakken multiculti vrienden in een onderwikkeld land zitten..
stelletje aandachtsgeile stumpers
ik kom niet bij als ze in gouda gaan lopen te kutten en het dan goed uit de hand loopt...
kunnen ze weer gaan huilehuilie doen over dat er een rassenoorlog woedt in gouda...
het enige waar die klutsers voor zorgen is dat geert onze volgende president word...

†EVIL† | 15-10-14 | 00:18

Heel fijn om beledigingen aan het adres van die vetklont te lezen. Dank Pritt!

Bluebook | 15-10-14 | 00:18

-weggejorist-

skeel | 15-10-14 | 00:15

Heb op Curacao in de Otra Banda in bioscoop West End eens een Sinterklaas manifestatie meegemaakt voorafgaande aan een spaghettiwestern met Clint Eastwood. Wat schetst mijn verbazing, alle kindertjes beginnen te zingen en ten tonele verschijnt een pikzwarte Sinterklaas met spierwitte baard en een paar gitzwarte Pieten. Allemaal heel naturel. En ik hoorde niemand roepen "Stoppen ermee, dit is racisme en slavernij."

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 00:13

Dit is te intelligent voor mij, sorry. Discussies over verzonnen karakters gaat mij ver boven de pet.

tattooboer | 15-10-14 | 00:10

@Meeroever | 15-10-14 | 00:03
Omdat het nergens over gaat.

Jim Lovell | 15-10-14 | 00:08

@Meeroever | 15-10-14 | 00:03
En waarschijnlijk zijn dat nog gekochte likes ook!

INH.30CL | 15-10-14 | 00:06

Paul de Leeuw, zelf verkleed geweest als Zwarte Piet, Sinterklaas (meerdere malen), ontving in zijn programma altijd Bram van der Vlugt en Erik van Muisewinkel, in hun beste rollen, die van Sint en Zwarte Piet. Hypocriet noemen we dat Paul de Leeuw, erg hypocriet.

En die hele facebook pagina heeft verdomme nog maar 7200 likes. 7200! Na aandacht in de media nog maar 7200 likes! Dat is helemaal niks. Al die ophef en waarom?

Meeroever | 15-10-14 | 00:03

Frits en Jurs for president!!

Schietmijmaarlek | 15-10-14 | 00:03

Als nu ook al dikke homo's zwarte pieten nadoen is het wel een beetje zoek. Je hoeft voor mij in deze niet persie zwart te zijn.

Cootgie1 | 15-10-14 | 00:02

Hulde Frits!
Mag je straks ook in het publiek bij kijkcijferkanon
"kuch" Pauw zitten?

caesar63 | 15-10-14 | 00:01

Fritsie Wester is top !
Gelukkig zijn er ook BN'ers die wel vinden dat Zwarte Piet zwart moet blijven en dat ook gewoon durven zeggen. Hopelijk volgen er meer, want Paul de Lul, PeterRRR en die andere kutsoufflés zijn echt triester dan triest.
Bedankt Frits, ik heb weer een beetje hoop gekregen.

RugOp81 | 14-10-14 | 23:59

Er bestaan beroepsmoslims en beroepsmongolen. Daar is en markt voor.

Rest In Privacy | 14-10-14 | 23:59

Niet te hard zijn tegen Paul. Zijn ouders hebben hem eens, nadat hij had verteld dat hij op mannen valt, een hele tijd in een jute-zak gehouden, tijdens dit verblijf riepen ze elke dag dat hij naar Spanje gaat. Heb ik gehoord..

MoetDatNou? | 14-10-14 | 23:54

Hahaha, Zwarte Piet was vroeger ook mijn held. Piet kon door de schoorsteen en had een sleutel van alle deuren. Binnen een seconde stond Piet ergens boven op een dak. En toen ik op tv zag dat Sint speciale 'dak-schoenen' had gekocht voor alle pieten, klein wit lampje voor op de schoen en een rode achterop, was ik verkocht. Ik wilde niets liever worden dan Zwarte Piet. In Gouda maken ze er tegenwoordig gele Piet van. Straks alle Chinezen over de zeik...

Bad Karma | 14-10-14 | 23:54

Wat schuift het hypocrietpiet? Alles voor de poen,
ook inzetbaar in het Zwarte Pieten jachtseizoen.

drs.Nee | 14-10-14 | 23:53

Paul de Leeuw? Wie is dat?

sallandstrots | 14-10-14 | 23:53

Werkelijk niks blijft ons bespaard. Nederland verliest van ijsberen, Quincy en Sunny Bergman dezelfde avond zeuren breeduit bij Pauw en nu weer die bolle kop van De Leeuw.

Rest In Privacy | 14-10-14 | 23:51

Wat is die Paul de Leeuw een vuile schijnheil. Sinterklaas en Zwarte Piet zijn ontelbaar keren in al die bagger programma's van hem geweest, nooit hoorde je hem er over. Zak in de stront lul.

Donkey Bong | 14-10-14 | 23:51

Hulde voor Frits. Wat mij betreft wordt de discussie trouwens ook in de Tweede Kamer gevoerd, dan kan er tenminste 1 helder en democratische besluit genomen worden voor een wet die de zwartheid van piet beschermd bij sinterklaasfeesten georganiseerd door de overheid, wat voorkomt dat laffe burgemeesters stiekem toch gaan schaven aan de traditie.

DaRealSwag | 14-10-14 | 23:50

Tof al die buitenlanders die ons land willen omvormen, echt een aanvulling. Maar wel blijven nuanceren mensen, elk verhaal heeft twee kanten.

Jim Lovell | 14-10-14 | 23:50

Vind het nogal rascistisch dat Piet niet meer mee mag doen alleen omdat hij zwart is.

frickY | 14-10-14 | 23:50

"Paul de Leeuw is een twotimende walletjesvretende ruggengraatloze papzak hypocrietpiet."
Dan denk, je, dat is een mooie openingszin voor een stijgend beledigende alliteratieve de Leeuw litanie....
En dan gaat Pritt in enen door naar Frist Westers...
Jammer heur....

Einde van de Domheid | 14-10-14 | 23:49

Vieze huichelaar!!!!

Glas Koning | 14-10-14 | 23:48

Zwarte piet KLAAR.

westcoast | 14-10-14 | 23:47

Deze zwartepietenstrijd wordt vooral gevoerd door kleuringen die alleen met etnische soortgenoten omgaan en te weinig blanke vrienden hebben.

wakkere_nederlander | 14-10-14 | 23:45

Met verticaal filmen krijg je die bolle kop van hem natuurlijk nooit goed in beeld.

necrosis | 14-10-14 | 23:45

-weggejorist-

GREENSKiN | 14-10-14 | 23:45

Ik stel voor dat we met al dit gezeik gewoon dit jaar een keer sinterklaas overslaan.

GREENSKiN | 14-10-14 | 23:45

Frits Wester is een HELD.
Hij beschrijft precies waar het om gaat. Zal alleen niets helpen, want dit land is ziek. Zelfs berichten over spullen op de rampplek van de MH17 kunnen ons niet meer boeien. Alleen ebola kan ons nog redden. Qua berichtgeving dan.

Exii | 14-10-14 | 23:40

-weggejorist-

MediaMogul | 14-10-14 | 23:37

-weggejorist-

MediaMogul | 14-10-14 | 23:36

-weggejorist-

MediaMogul | 14-10-14 | 23:36

Paul de Leeuw, die is zooooooo 1850!
Lang geleden dat er iets grappigs uit zijn mond kwam,
Afgezien van die zwarte tampeloeris dan he.

MediaMogul | 14-10-14 | 23:36

Paul de Leeuw?

Maar natuurlijk! Sinds "meneer van Heumen" de grootste over het paard getilde, arrogante, grootgraaiende, onbenul die er ooit in medialand is gesignaleerd.

Pieter V | 14-10-14 | 23:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland