Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schokkende beelden auto-ongeluk Belgie

Op internet is een filmpje opgedoken van de zware crash bij de afrit Aalter op de E40 in België afgelopen zomer. Een 24-jarige vrouw raakte daarbij levensgevaarlijk gewond. Van haar lichtblauwe Ford Focusje was niets meer over. Zie deze foto's bij DeMorgen. Dashcam-beelden zijn gemaakt door de Poolse chauffeur die alles zag, en filmpje gaat nu rond op autoblogs aldaar. Gaarne even geen gemakkelijke grappen over Belgen-Vrouwen-Oostblokchauffeurs. Zwijgend hoofdschudden volstaat. Meisje... hoe kun je...
Update: Ongelofelijk. Meisje leeft nog & revalideert. Beterschap Jasmien!

Reaguursels

Inloggen

Laten we vooral blij zijn dat er verder geen slachtoffers gevallen zijn en dat het meisje in kwestie het overleefd heeft. De rest is napraten...

Dr. Oplul | 16-10-14 | 10:32

grima | 15-10-14 | 23:34

Als jij ook zo'n rijstijl hebt dan mag je blij zijn dat je nog (neem ik aan) gezond bent en nog leeft.

Machoclown | 16-10-14 | 08:31

Deze rijstijl zie je wel 100 keer per dag bij mensen en ik zou zo ook rijden want ik heb het al tig keer zo gedaan , je gaat er echt niet van uit dat die rij daar stil staat want je ziet ook helemaal niks , dus zo ontzettend dom is het echt niet , ze heeft gewoon enorme pech.

grima | 15-10-14 | 23:34

Mensen horen simpelweg niet achter het stuur. Met duizenden ongecontroleerde instanties gelijktijdig de weg op waarbij iedere instantie naar eigen inzicht en voortdurende overschattende keuzes makend handelingen uitvoert is het nog een wonder dat het niet vaker fout gaat.
Jammer dat de mensheid zich zo vastkluistred aan dit primitieve en levensgevaarlijke transportsysteem.
Tijd voor iets anders:http://www.bmdesign.fi/home.html

MacTreck | 15-10-14 | 23:06

Is gewoon een fucking gevaar op de weg.

kd1387 | 15-10-14 | 22:12

Holy fucking hell wat een klap.

Verzuimer | 15-10-14 | 21:36

Troelala zat waarschijnlijk in rechter spiegel naar achteren te kijken,want terwijl die stilstaande vrachtwagen al 'lang'te zien is stuurt ze nog naar rechts.Muts.

kees2 | 15-10-14 | 21:30

En, waarom allemaal geschokt hierover? Net geen Darwin Award, maar wel verdiend.. Geen medelijden mee. Dit overkomt je niet als je netjes achter aan sluit. Zie 2 keer per dag van die mongolen die net even denken op het laatste moment te moeten afsnijden om op het aller -allerlaatste moment in te voegen...

f0xmuld3r | 15-10-14 | 21:20

Netjes horizontaal gefilmd, prima beeld.
Jasmien, je bent een waardeloze chauffeur, gelukkig zijn er geen doden gevallen. Toch beterschap.

Toon Alloch | 15-10-14 | 20:54

Kan haar rijbewijs niet worden afgenomen als ze klaar is met revalideren? Deze malloot is een gevaar voor anderen.

iNederlander | 15-10-14 | 20:47

Deze meid moet wel een heel goede beschermengel hebben, buiten zichzelf niemand anders de vernieling in gereden en deze klapper(s) overleven.

Zaniksmurf | 15-10-14 | 19:27

Ikzelf maak ook wel een paar honderd km per dag, vooral inhalende vrachtwagens en motoren veroorzaken veel problemen door hun rijgedracht. Vrachtwagens veroorzaken files door hun langzame snelheid terqijk ze inhalen en motoren vliegen de rest weer aan alle kanten voorbij. Feitelijk zou je een 6 baans weg moeten hebben met een smalle strook voor motoren en 2 voor vrachtwagens. Maar gied, dat is natuurlijk onmogelijk.

salonsocialist | 15-10-14 | 19:27

Wat een muts. Vanaf de linkerbaan kan ze al zien dat de boel voor de dhl stilstaat. Vrouw achter het stuur, bloed aan de muur.

DJmarco | 15-10-14 | 18:51

Sorry, maar ook ik heb geen medelijden met deze muts, hoe dom kan je een uitvoeg actie maken?
Je zal daar met je Alto en drie kinderen op de achterbank staan.

captainobvious | 15-10-14 | 18:43

Nu stond er een vrachtwagen stil en klapte ze daarop.... Maar je zal er maar staan in jouw belastingvrije Aygootje en er komt zo'n incompetente muts aanvliegen.
Totaal geen medelijden mee,eigen schuld en gelukkig had de vrachtwagenchauffeur een cam... Anders was hij als schuldige aangewezen.

Loebas | 15-10-14 | 18:33

Sorry hoor, maar de uitvoegstrook was al honderden meters eerder begonnen. Waarschijnlijk een afslag waar het vaker stil staat. Meisje had gewoon achter de poolse vrachtwagen keurig kunnen uitvoegen. Ze kost nu de belgische samenleving een vermogen aan medisch handelen.

faz | 15-10-14 | 18:21

Dit soort mensen moeten ze geen rijbewijs geven.
Niet gehinderd door enige vorm van kennis.

Nissan GT-R | 15-10-14 | 18:20

Het zgn Vlaamse invoegen: met een noodvaart blind drie rijstroken oversteken.

Ome Gijs | 15-10-14 | 18:20

In haar verhaal zegt mevrouw zelf ook dat de beelden pas vrijgeven zouden mogen worden na het proces. Wat aangeeft dat ze wel aanvoelt waar de schuldvraag zit. Toch wordt ook het verhaal aangegeven dat ze kansloos was. Als je perse 2 banen moet opschuiven naast een uitvoegstraak idd. zo heb je het niet op rijles geleerd.

leukhe1 | 15-10-14 | 17:10

Dat lukt haar geen tweede keer.

Mask | 15-10-14 | 17:04

turbo harry | 15-10-14 | 10:44
Ja joh. Pech.. Beter opletten en niet denken dat je Louis Hamilton bent. Dit is gewoon een idiote actie in het verkeer, niet meer en niet minder.

patat - generatie | 15-10-14 | 16:57

En, was ze nog op tijd op haar afspraak?
Echt wel beter om dat mss halve minuutje toch maar alvast op de rechterbaan te gaan hangen.

jos verstoppen | 15-10-14 | 16:21

Damn... Monstertruck!

yahoeyazz | 15-10-14 | 16:07

Pffff... Zo belangrijk kan "nog snel even de afslag pakken" toch nooit zijn.. Mooi dat ze het heeft overleefd.

Binnenbaan | 15-10-14 | 15:53

Holy fuck.
Maar van de linkerbaan op het laatste moment naar de uitvoegstrook toe schieten is ook niet bijster slim natuurlijk. Nu weet u waarom.

MisterIk | 15-10-14 | 15:42

bah

Mr Bad Guy | 15-10-14 | 15:30

De beelden van deze camera zijn een stuk beter dan de gemiddelde beveiligingscamera die bij overvallen moet helpen de dader te herkennen.

kloopindeslootjijook | 15-10-14 | 14:54

-weggejorist-

jeanmondo | 15-10-14 | 14:50

De collaterale damage van onze autocultuur. Dit gebeurt gewoon. Je hebt nu eenmaal idioten in het verkeer. Nu wel haar rijbewijs intrekken aub.

jeanmondo | 15-10-14 | 14:50

De chauffeur mag van geluk spreken dat hij een dashcam had, anders waarschijnlijk de schuld gekregen... Zulke afsnij acties maak ik dagelijks mee;men wil vooral niet achter vrachtwagen zitten, waardoor men fractie later op bestemming komt. Ga vooral eens een paar dagen op een vrachtwagen mee en zie hoe zo'n ding reageert en wat je ( niet!) ziet...

kokkie44 | 15-10-14 | 14:49

@Pikkestrijder
Lees mijn tweede commentaar ook even vooraleer je begint te schelden. En ja, ik rijd ook met een auto.
Dus oppassen maar ...

turbo harry | 15-10-14 | 14:47

Dagelijks zie dat dit maneuvers net goed gaan. Maar als het een keer niet goed gaat. Sterkte aan de slachtoffers dus ook de Pool die het in de Dashcam wagen reed.

sockeye | 15-10-14 | 14:41

Milanus Maximus | 15-10-14 | 14:13
Ik denk het niet want zo gauw als weer achter het stuur zitten is dit al weer vergeten .

dekoerier | 15-10-14 | 14:30

Domme trut! Als je ineens 3 banen opschuift ben je gewoon een zwakzinnig persoon. Veel succes met revalideren, je zult het nodig hebben met zo weinig hersencapaciteit.

kovariant | 15-10-14 | 14:29

WTF, wat een klap zeg! Ik ga niet zeggen dat het iedereen kan overkomen. Maar ben eens heel eerlijk, iedereen heeft toch wel eens dingen meegemaakt op de weg (zeker toen je jong was!) waarvan je achteraf dacht, mmm, misschien moet ik dat de volgende keer toch maar eens anders doen. Helaas liep het ditmaal anders af.

Pieleke | 15-10-14 | 14:29

Heel sneu en lullig maar dat is toch ook geen manier van uitvoegen? Vanuit de meest linker baan komen aanzweven en er dan maar op gokken dat er op de afrit waar je totaal geen zicht op hebt ook flink doorgereden wordt. Niet dus in dit geval. Nouja gelukkig leeft ze nog, want ook al is het stom, dit gun je niemand.

panadol | 15-10-14 | 14:28

Dat nieuwsbericht ook. "Geen kans om uit te wijken" en dergelijke bladiebla. Blijkbaar spreken we ook geen kwaad over de BIJNA doden. Dat wijf reed gewoon enorm gevaarlijk, en dit is dus typisch zo'n ongeluk waarbij de malloot het overleeft, maar iemand anders het leven laat. Tenzij die iemand anders in een vrachtwagen zit.

Piet van het Padje | 15-10-14 | 14:17

Laten we hier allemaal de "better safe than sorry" les uit trekken. Geluk bij een ongeluk dat het gefilmd is, denk dat menig kijker nu wel 2 keer nadenkt over dit soort capriolen.

Milanus Maximus | 15-10-14 | 14:13

Momenteel staan er weer borden langs alle wegen in Belgie met de tekst " waarom reed je zo hard?" Met daarbij de afbeelding van een meisje in een rolstoel.
Onderaan staat " op naar de nul verkeersdoden.
Het is goed mensen erop te wijzen maar als de overheid het om te beginnen vertikt fatsoenlijke wegen aan te leggen. Ha je die nul doden zeker niet halen. Op de plekken waar ze nieuw asfalt neerleggen hebben ze nog nooit van zoab gehoord. Daarbij komt het feit dat belgen kamikaze piloten achter het stuur zijn, totaal geen inzicht. Bovenstaand filmpje doet mij niks verwonderen. Het is aan de orde van de dag. Iedere dag rijd ik honderden kilometers door België en blijf me steeds weer verbazen over de fratsen die belgen uit blijven halen.

jan1234567890 | 15-10-14 | 14:13

Doet het kachelmotortje het nog? De mijne geeft een raar geluidje.

Jan Gordelroos | 15-10-14 | 14:11

Fort Focus zijn wel veilig, alleen dit soort dozen hoort niet op de weg thuis.

Jan Gordelroos | 15-10-14 | 14:07

Pikkestrijder | 15-10-14 | 14:03
Dank , want zo is het precies.

dekoerier | 15-10-14 | 14:06

Gevaarlijke plaats. Heel file gevoelig. Meisje heeft gewoon pech dat vrachtwagen zicht belemmerd heeft.
turbo harry | 15-10-14 | 10:44

Als dat je oordeel is, hoop ik voor heel autorijdend Nederland dat je nooit een voertuig bestuurt. Is het je moeder die je elke dag vertelt hoe je moet poepen of hangen er tekeningetjes op de plee? Domme lul.

Die dame heeft onnodig gevaarlijk gehandeld en daardoor is ze verongelukt. Niet door een vrachtwagen die het zicht belemmerd heeft.

Helaas zie je dit soort acties in NL ook steeds vaker, want je zou maar eens 500 meter met 90km/u achter een vrachtwagen moeten blijven als je op linkerbaan nog 130km/u kunt. Je autorit van een uur zou zomaar tien seconden langer kunnen duren.

Pikkestrijder | 15-10-14 | 14:03

Het is daar zeer vaak file. Het Belgische Agentschap Wegen - en Verkeer (Rijkswaterstaat) is nalatig in he oplossen van de problemen bij Aalter (en op vele andere plaatsen. Het is bekend en bewezen dat vele chauffeurs eigenlijk het roze papiertje (rijbewijs) niet verdienen. Maar door de juiste infrastructuur kan erger vaak voorkomen worden. Nalatige zakken en zakkenvullers in dat AWV!!!

Pater Piet | 15-10-14 | 13:53

Sorry Joris , kuth server.

dekoerier | 15-10-14 | 13:52

Echt een gevalletje spitrijder , in de spits kijk ik extra uit want ze gaan te laat van huis en halen dit soort capriolen uit waar je als ouwe rot nog steeds de pokke van schrikt , vlak voor je uitvoegen geen richting tot de file die al lang van te voren ziet staan vol gas doorraggen , hopeloos die spitsrijders .

dekoerier | 15-10-14 | 13:51

Echt een gevalletje spitrijder , in de spits kijk ik extra uit want ze gaan te laat van huis en halen dit soort capriolen uit waar je als ouwe rot nog steeds de pokke van schrikt , vlak voor je uitvoegen geen richting tot de file die al lang van te voren ziet staan vol gas doorraggen , hopeloos die spitsrijders .

dekoerier | 15-10-14 | 13:51

Ze heeft volgens mij ontzettend veel mazzel gehad dat ze de eerste vrachtwagen met de rechterbumper raakte waardoor de rechterachterkant precies in de rijrichting van de tweede vrachtwagen draaide. Daardoor had ze in beide keren redelijk wat auto tussen haar en waar die werd geraakt.

Maar o-o-o wat een ontstellend domme en lompe manoeuvre. Ik vind het fijn voor haar en haar familie dat ze het kan navertellen, en het voelt ook aan als natrappen... maar ik hoop echt dat ze inziet dat dit haar rijbewijs *moet* kosten, en ook een tijdje de rijbevoegdheid.

daniel37 | 15-10-14 | 13:50

Dagelijks zie je mensen rijden zoals Jasmien, die te domzijn om te poepen en abrubt de commandos van hun tomtom volgen .. hier rechtsafslaan NU uitvoegen!!

arretje | 15-10-14 | 13:41

Ik vind dat Belgen sowieso slechte chauffeurs zijn. Letten niet op. Rijden te langzaam op de middelste baan. Asociaal. En maar zeiken op Nederlanders met hun dikke nekken. Kunnen beter wat vaker in de spiegel kijken.

Ansjo | 15-10-14 | 13:37

als je er van uitgaat dat de filmende vrachtwagen 90 km/h rijdt en het duurt 14 seconden tot de botsing dan is achter de vrachtwagen waar ze op botst zo'n 350 mtr uitvoegstrook.
Dit is dus wel een enorme inschattingsfout, maar dagelijkse kost op de snelwegen.
Toch beterschap Jasmien.

gobler | 15-10-14 | 13:35

Mij lijkt de afstand voor tussenvoegen vrij kort.
Wellicht nog snel even inhalen, we hebben zo een haast om in de file te staan.
Gelukkig is de schade beperkt tot de veroorzaker en medepassagier.

Mega Mindie 2 | 15-10-14 | 13:21

Gelukkig heeft ze alleen zichzelf stukgereden, en zijn er geen slachtoffers gevallen naast haar eigen aars.

Roekeloos rijgedrag, erg dom.

DanDatDus | 15-10-14 | 13:21

Charles de Batz | 15-10-14 | 12:20
Ja vreemd artikel is dat overigens, lees nog eens goed wat er staat: "binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is." Als de weg die hij wel kan overzien ineens en buiten zijn macht niet meer vrij is ontstaat er dus een vreemde situatie.

Maar dit is de discussie die ik juist niet wilde voeren. We weten allemaal we hoe het moet en wat daarover in de WvW en Rvv staat. Althans jij (en ik)in ieder geval wel. Maar dat laat onverlet dat de meesten van ons niet achter het stuur zitten met de gedachte hé een art.9 situatie. Nee het verkeer is snel en complex waardoor we intuïtief reageren. Pas na de zucht of de klap denk je, oh ja dom: art 9 WvW.

Tjemig | 15-10-14 | 13:20

Zware klap die een Ford Focus 1e generatie 4 sterren NCAP auto toch wel even opvangt.

Zware klap iig en sommige belgen rijden alsof de weg van hun is. Absoluut geen idee hoe dat toch kan want zelfs fransen doen het tegenwoordig beter. NL matrix borden ophangen die waarschuwen voor dit soort files zou misschien wel handig zijn.

speedy_con33 | 15-10-14 | 13:16

bob de boarder | 15-10-14 | 12:54
Uw bewering. Ik zeg niet dat ik de perfecte rijder ben, integendeel, ook ik maak fouten. Maar bepaalde fouten kun je door verkeersinzicht voorkomen. Dat is het verschil.
nesnaj ravi | 15-10-14 | 12:03
Dat deze bestuurder zijn (haar?) auto aan de kant zet en evt. eerste hulp kan verlenen dan wel kan getuigen voor de politie is u niets waard zeker? Dit ongeluk leidt sowieso tot file achter het ongeluk, dus ik snap niet waar u de problemen zoekt.

Overigens, in dat artikel waarnaar gelinkt wordt, wordt mooi stellig gezegd dat zijn "slechts" haar bovenste twee nekwervels brak. Bij breuken van je bovenste nekwervels mag je van geluk spreken dat je überhaupt nog boe of bah kan zeggen!

Tubantia83 | 15-10-14 | 13:15

Op het laatste moment willen uitvoegen en even 3 banen naar rechts opschuiven. Bovenstaand filmpje laat zie waarom elke goede rijschool je dit afleert.

Zzzzooooffff | 15-10-14 | 13:00

"De snelheid moet zodanig zijn dat de bestuurder voortdurend n staat is het voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en deze vrij is".

Zo'n beetje de belangrijkste verkeersregel om te bewerkstelligen dat je in leven te blijft.

Rien7847 | 15-10-14 | 12:57

Ze moeten voor lange tijd het rijbewijs van deze vrouw afnemen. Ze heeft niet alleen zichzelf in gevaar gebracht met haar aso-stijl van rijden, maar ook de andere weggebruikers. Als die Poolse chauffeur daar in een normale personenwagen had gereden in plaats van een vrachtwagen had hij het niet kunnen navertellen.
...
Even in 2 seconden over 3 rijbanen heen willen schuiven is een onverantwoorde aktie.
...
Iemand schreef hiervoor al : Je moet defensief rijden in het verkeer. Dat spreekt me erg aan. Wanneer je dat doet kun je heel veel situaties opvangen.
Zelf heb ik nog zo een regel : "Alles wat meer PK heeft dan ik, krijgt voorrang". Is vooral nuttig op kruispunten, waar idioten met 120 km/uur overheen crossen.
...
Verder ben ik van mening dat er veel te veel auto's op de weg zitten. Het verkeer is gewoonweg te intensief geworden. Dat vergt feitelijk van iedereen uiterste concentratie en veel geduld. De praktijk leert helaas dat velen dat niet kunnen opbrengen met alle gevolgen vandien.
Wellicht wordt het tijd voor de zelfrijdende auto.

vivaldi | 15-10-14 | 12:57

Tubantia83 | 15-10-14 | 11:21
Prijs je gelukkig dat jij de perfecte rijder bent en nooit een foutje maakt.

bob de boarder | 15-10-14 | 12:54

En het is toch zo simpel.

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990.
Artikel 19.

De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.



Hierboven ontwaar ik nogal wat commentaren waarvan de schrijvers er goed aan doen even ter evaluatie van de rijvaardigheid bij het CBR langs te gaan. Niet voor uw veiligheid, maar voor die van mij!

Rest In Privacy | 15-10-14 | 12:50

En waarom is dit nieuwswaardig? Is de islam erbij betrokken?

Tweespalt | 15-10-14 | 12:49

-weggejorist-

Janusinjeanus | 15-10-14 | 12:46

Het kan natuurlijk nog erger qua ergernis. Ingehaald worden door een auto die vervolgens voor je op de rechterrijbaan (hard) stil gaat staan omdat hij/zij er niet tussen kan op de uitvoegstrook. Ook zo'n actie die je met enige regelmaat tegen komt.

Mark van Leeuwen | 15-10-14 | 12:43

Laat dit een les zijn voor al die lamlullen die op het allerallerlaatste moment met een hoek van 90 graden de afslag nemen.

whetherthouwouldbe | 15-10-14 | 12:41

Het valt me altijd op hoe veel mensen geen enkele empathie kunnen opbrengen. Vanuit een houding die spreekt van een feilloos eigen leven, waarbij hen of anderen nooit iets kan overkomen door hun eigen handelen.

Dat het vrouwtje hier ondoordacht bezig is lijkt me duidelijkt. Maar uit sommige reacties sijpelt door dat ze er niet om malen of iemand zich doodrijdt.. die een fout maakt.

Statler en Waldorf | 15-10-14 | 12:36

De situatie dat verkeer volkomen stil staat op een uitvoegstrook terwijl op de stroken ernaast iedereen voortraast mag zich eigenlijk niet voordoen, daar zou wat aan gedaan moeten worden. Dit had "iedereen" kunnen overkomen, ook iemand die vanaf de meest rechtse rijstrook (een beetje laat) besluit de uitvoegstrook op te gaan, door de vele vrachtwagens die het zicht belemmeren. De les blijft wel: ga zo vroeg mogelijk een uitvoegstrook op en zorg er in ieder geval voor dat je pas de uitvoegstrook op gaat als je ziet dat die vrij is.

Pergola55 | 15-10-14 | 12:35

gruwelijk om te zien, ze heeft enorme mazzel gehad.
Maar vreemde baanwisselactie, af en toe zie je zo'n idioot, die de weg als 1 baan beschouwd.
Mischien teveel race-games gespeeld op de PS.

Dibe | 15-10-14 | 12:26

Dat ze zich kapot schaamt, wat een lompe actie

Aart Z. | 15-10-14 | 12:23

gamlakuk | 15-10-14 | 12:17
Verstandige actie van u , nooit snel en impulsief reageren in het verkeer , beter een stukje omrijden .

dekoerier | 15-10-14 | 12:21

Tjemig | 15-10-14 | 11:55
Voor Nederland:
_
Artikel 19
_
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
_

Charles de Batz | 15-10-14 | 12:20

Nu knalde ze op een vrachtwagen, maar je zou daar maar staan in je DACIA, dan ben je mooi de lul door zo'n ongelofelijk domme actie.

MX Daddy | 15-10-14 | 12:20

Ik moet zeggen dat op die weg de afritten niet altijd duidelijk aangegeven staan. De honderden vrachtauto's die naar Zeebrugge-Oostende gaan belemmeren vaak het zicht. De laatste keer naar NoordFrankrijk miste ik de afslag Zeebrugge en moest doorrijden naar Kortrijk. Bij eenzelfde actie als deze mevrouw had ik dit reaguursel natuurlijk nooit kunnen schrijven....

gamlakuk | 15-10-14 | 12:17

Sneeschuiver | 15-10-14 | 12:01
Helemaal mee eens , zeer domme actie dit helaas zie ik dit enkele keren per week nog net goed gaan en vooral in de spits , echt spitrijders zijn kamikazepiloten , te laat van huis en te snel naar huis toe , de spitsrijders zijn ramprijders.

dekoerier | 15-10-14 | 12:13

Ik zag het verplichte EHBO doosje nog even door het beeld schieten. Ik weet niet of ze daar nog gebruik van hebben gemaakt.

ad melkert | 15-10-14 | 12:07

Tubantia83 | 15-10-14 | 11:47

je hebt gelijk, dat lijkt daar een heel wijs besluit; ook op de plek voorbij het ongeluk de boel laten vastlopen

nesnaj ravi | 15-10-14 | 12:03

File, belemmerd zicht, vrachtwagen, allemaal geen oorzaak van dit ongeval. Tijdig de rechter rijstrook opzoeken en vaart minderen voordat je gaat uitvoegen.

Sneeschuiver | 15-10-14 | 12:01

Ten eerst kut dit. Dat wel. Maar op de een of andere manier is achterlangs vaak geen optie. Koste wat kost voorlangs. Met invoegen, vaak ook met uitvoegen. Nu dus ook. Achter de trucks langs gaan was handiger geweest, overzichtelijker. Ook in België staat ruim van te voren aangegeven waar een afrit is.

Mark van Leeuwen | 15-10-14 | 12:00

Dit soort filmpjes sla ik echt over, net zoals onthoofdingen, martelingen etcetera.
Ik kijk liever naar Bambi.

Frikanknul | 15-10-14 | 12:00

Dit is een gevalletje Darwin hoor. Ze heeft het alleen overleeft omdat zo'n Fiesta veiliger is dan dat ze lijken.

DanDatDus | 15-10-14 | 11:58

@Puin Zooi | 15-10-14 | 11:50:

Nee: ze leeft namelijk nog. Maar mocht dat niet het geval zijn geweest, dan wel. Bij een Darwin award gaat het inderdaad om het jezelf verwijderen uit de genenpoel door grofstoffelijke inschattingsfouten. Waarvan akte hiero.

Balsaq | 15-10-14 | 11:57

ongelooflijk domme actie van deze mevrouw.heb je je rijbewijs dan bij een bus haarlak gekregen ofzo? laat maar veelvuldig zien op social media, misschien leren anderen er nog iets van.

irma zonderboezem | 15-10-14 | 11:57

Ik ben blij dat de snelwegen in NL bij afslagen tenminste een stuk breder zijn, de uitwijk poging bij 0:15 was daar misschien toch nog gelukt.

Maar pff, als je het ziet wil je comentaar geven op het rijgedrag van dit meisje. Als ik het zo zie vraag ik mij af hoe anderen in dit doolhof van vrachtauto's (want dat is de E40 met eindbestemming de ferries van Oostende en Duinkerke)in die splitsecond hadden gereageerd. Ze had zus ,ze had zo etc, maar ik vraag mij af of het mij had kunnen overkomen. Ik durf het antwoord niet te geven en heb dan ook maar geen commentaar. Hoop dat ze er bovenop komt en ik ga nog iets voorzichtiger om met dit soort situaties.

Tjemig | 15-10-14 | 11:55

Met alle respect, maar zo dien je ook geen afslag te nemen. Het minste wat je moet doen is jezelf zicht te geven op de situatie vóór je. En dan graag ruim van tevoren. Toch wens je dit niemand toe. Beterschap meiske.

Graaf van Egmont | 15-10-14 | 11:54

Darwin-award?

Puin Zooi | 15-10-14 | 11:50

Fijn zo'n uitvoegstrook die tevens fungeert als vluchtstrook..

Only in Belgium

Gestrekt been | 15-10-14 | 11:48

De Nare Varaan | 15-10-14 | 11:28
Die "klootzak" blijkt dan wel een bestuurder die direct zijn auto aan de kant zet: youtu.be/7YtGEAZ-Lsk

Tubantia83 | 15-10-14 | 11:47

Dom wijf had gewoon moeten opletten met autorijden.

bobfoc | 15-10-14 | 11:47

Wat een commentaren hier. Alsof het meisje pech heeft dat ze niets ziet door een vrachtwagen. Het is gewoon een ontzettend domme fout en voorbeeld van gestresst en asociaal gedrag wat zeker tot ongelukken leidt.

Het is heel simpel: je moet binnen de afstand die je kunt overzien kunnen stoppen. En nee, ik heb dit niet ooit gedaan als ik een afrit mis. Dan neem ik gewoon de volgende en ga zo terug. Het is heel jammer te zien hoeveel mensen hier denken dat het normaal weggedrag is.

Rest In Privacy | 15-10-14 | 11:45

Er staat me iets van bij dat in Belgie zoveel doden in het verkeer vielen, dat ze voor personen onder de 25 jaar een rijverbod in de weekenden hadden. Ik weet niet of dat nog zo is.

pendajo | 15-10-14 | 11:44

Dit is inderdaad geen ongeluk maar een hele domme achterlijke fout. Dit zie je inderdaad zoooooooooooooooo vaak van die jakkeraars die hun lot in jou handen leggen. Zoals hierboven ook gezegd gelukkig stond daar een vrachtwagen en geen onschuldig klein autootje met een gezinnetje erin.

Machoclown | 15-10-14 | 11:43

@startkabels | 15-10-14 | 11:06

Inderdaad zeg. Hele dikke bult. Op zoiets zou inderdaad de doodstraf moeten staan.

Stel je voor dat je mama zulke capriolen uithaalt en er kreupel uit wordt gevouwen zeg jij natuurlijk ook "eigen schuld, dikke bult mama".

Hoe dom het ook is dit verdient niemand.

De Bredaonaar | 15-10-14 | 11:41

Holy f*ck .....

Kobus Kloothamer | 15-10-14 | 11:39

Serieus, wanneer gaat België iets doen aan iets van een rijopleiding. Als inwoner van een grensgemeente is het bekend dat Belgen over het algemeen niet kunnen rijden. Altijd opletten geblazen. Ik heb zelf een paar bij een Belg in de auto gezeten. Man, man, man. Ik was bijna op het punt om het stuur op te eisen. Verkeersinzicht 0.

Mijn vader was rijinstructeur en die heeft altijd iop het hart gedrukt: Jong, kijk nooit naar de auto voor je zoals de meeste doen, maar altijd naar de auto's drie, vier daarvoor. Daar moet je op anticiperen.

Charles de Batz | 15-10-14 | 11:37

Matrixborden is zinloos bytheway.
Gewoon boven elke rijbaan een kentekenscanner, 1000 meter voor de afslag. En nog een kentekenscanner boven de afslag zelf. Kom je op de eerste scanner door de scanner van de linker of de middenbaan, en vervolgens door de scanner op de afrit... Direct een snelkoppeling richting salaris administratie en een enveloppe thuis á één maandsalaris.
Dan zijn deze praktijken zo over. Dat zijn controles daar kan ik nog wel mee leven, in tegenstelling tot bijna elka andere controle.
Controleren we verder niet meer op het niveau in ruitenwissersproeierbakken.

No Mames | 15-10-14 | 11:36

Ik vraag me af of mij dit had kunnen overkomen. Ik zorg dat ik altijd zover kan zien als mijn remweg reikt, en dat heeft ze in ieder geval niet gedaan. Verder is dit meer een soort karten op de snelweg, van helemaal links naar helemaal rechts. Voor iedere baanwissel heb je procedures, en zij probeerde het in 1 vloeiende beweging.

Toch even wat verwijt naar haar ook, wat als ze achterop een gezinnetje in een auto was geklapt, in plaats van een vrachtwagen? Of als er iemand op haar rechterstoel had gezeten? Of rechts achter?

Gewinflipt | 15-10-14 | 11:36

Op de A2 richting Maastricht, bij afslag Urmond, is het sinds anderhalf jaar ook dagelijkse kost sinds ze de fly-over richting Heerlen / A76 hebben gemaakt. Vroegâh kwam daar eerst de afslag naar België / Antwerpen, nu komt die dus ná afslag Heerlen / A76.
.
En toch, ondanks dat RUIM 2 KILOMETERS van tevoren, meermaals staat aangegeven dat je de linker 2 banen aan moet blijven houden voor België / Antwerpen en de rechter 2 voor Heerlen / A76, heb je vooral Belgen die de oude situatie nog gewend zijn en opeens als een idioot 2 banen naar links schuiven (of 3, want ze willen natuurlijk ook nog even die vrachtwagen inhalen). Ik ben daar al zéér regelmatig vól in de ankers moeten gaan als ik daar op de linkerbaan richting A76 kwam aangereden, en zo'n Belg bedacht zich de laatste seconde nog even dat 'ie naar links moest...

Le Roi | 15-10-14 | 11:35

Yep, zoals vele al zeggen worden veel Belgen slecht opgeleid met autorijden. Daarnaast vind ik de wegennet in België een hopeloos/verpauperd geval.

www.letselschade.nl/statistiek-cijfers...

Kosmos | 15-10-14 | 11:35

DutchMountain | 15-10-14 | 10:53
ik zet 'ie altijd aan om achterliggers te waarschuwen voor bijv. file...
Gokje: madam rijdt hier vaker, weet van file, knipperlichten alvast aan, op het laatst auto ertussen drukken(wordt meer gedaan, zie verder filmpje)maar het was die dag nog drukker dan anders..

nesnaj ravi | 15-10-14 | 11:34

Heb hem iets van 10 keer bekeken. Volgens mij wilde ze de afslag helemaal niet nemen. Ze maakt al een stuurbeweging naar links voordat ze de stilstaande vrachtwagen gezien kan hebben. Ze was gewoon te laat of te ruim met die stuuractie en had niet gerekend op de file op de uitvoegstrook die voor haar als bonusstrook gold.

Jos Tiebent | 15-10-14 | 11:34

Deze is misschien ook wel interessant.
www.gva.be...
No Mames | 15-10-14 | 11:26
Je snapt zo'n vrouw sowieso toch niet. Ben je Belg, ga je in Sierra Leone bevallen.... dat lijkt is toch een groot vermijdbaar risico.

datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 11:34

Wat mij eigenlijk nog het meest verbaast is dat het overrijden van een Focus bij een vrachtwagen niet meer dan een lichte trilling in de dashcam veroorzaakt.

R-W | 15-10-14 | 11:32

Marxisme zit diep... zelfs in geval van "vrouwenautotje" vs vrachtwagen kiezen mensen nog instinctief de kant van de kleinere/zwakkere terwijl deze vrouw overduidelijk HEEL erg fout gedrag vertoont op de weg. En iedereen maakt wel eens een manoeuvre maar dit is echt onmogelijk stom, even drie banen opschuiven in 3 seconden.

Copycrauw | 15-10-14 | 11:32

Nog nooit vertoond, filevorming op een afrit.
hardhorendhert | 15-10-14 | 11:25
A-12 tot een paar jr. terug afrit de Meern en Woerden, altijd prijs in de spits.

Joopdehond8994 | 15-10-14 | 11:30

@turbo harry | 15-10-14 | 10:44 Niks pech, gewoon een stomme trut: In 1 ruk drie banen naar rechts. Dan vraag je er om.

pendajo | 15-10-14 | 11:30

Iedereen die veel moet rijden weet dat dit dagelijkse kost is op de weg. De 'situational awareness' is bij velen om te janken, en handelen naar een goede doorstroming al helemaal, als 'ik' er maar eerst langs kan.

Mooi is wel om te zien hoe dit soort dingen groeien. Knooppunt deil (A2 utrecht-den bosch, afslag A15 oost, west) is hier een mooi voorbeeld van. De A2 staat 's middags altijd vast, en men bleef -over het algemeen- netjes op de A2-banen (4 stuks). Sinds deze zomer zie je steeds meer dat mensen eerst de uitvoegstrook richting de A15 pakken (welke een km lang is, ongeveer) om vervolgens op het laatste moment nog net weer in te voegen op de A2. Hierbij a) mensen op de A2 pissig te maken door enorm asociaal gedrag, b) de file op de A2 te verergeren door de doorstroming nog verder te belemmeren en belangrijkst: c) men staat ineens nagenoeg stil op de uitvoegstrook om te zoeken naar een sukkel op de A2 die ze er weer tussen laat. (niet bij mij, dat je t weet) Waardoor de andere mensen die wel uit wilden voegen, weer hard moeten remmen. En bedankt.

/rant

cowmonkey | 15-10-14 | 11:29

Klinkt misschien hard maar als inwoner van een grensgemeente ben ik dagelijks bijstander van de verschrikkelijk slechte rijstijl van de Belgen. Het is daar veel te simpel om je rijbewijs te krijgen (je familie mag je lesgeven en de praktijkexamens zijn dramatisch simpel)en je bent niet verplicht om les te volgen zoals hier. In Nederland wordt voor minimaal 20 lessen a 1 uur de praktijk geleerd onder leiding van een bevoegd persoon en mag je pas opgaan voor examen als deze de goedkeuring geeft. Deze leert jou dus ook de theorie achter de praktijk zoals kijkhoeken, inschatten van verkeerssituaties en het veilig en assertief rijden. Dat is zwart/wit met lessen volgen van broerlief die zijn rijbewijs via zijn neef kreeg en zijn relevante ervaring als 17!!! jarige opdeed door zonder begeleiding (maar met waarschuwingssticker, serieus)zich in het verkeer te mengen. Ik vind dit filmpje echt naar om te zien maar zie het als een gevolg van de verkeers'opleiding' die ze in Belgie hebben. Levensgevaarlijk om daar te rijden met die mensen en die wegen.

Quis custodiet | 15-10-14 | 11:29

@turbo harry | 15-10-14 | 10:58
Haha, ja zo ken ik er nog een paar.
Als er een vrachtwagen is die je zicht belemmerd, dan maak je zo een aktie niet, koekwauws !

ZichtbaarAfwezig | 15-10-14 | 11:29

Tragisch ... Helaas een soort van roekeloosheid: in 4 seconden en met redelijk hoge snelheid van de buitenste baan naar de afslag tussen alle vrachtverkeer door .. hoe haal je het in je hoofd zou je zeggen.

daytripper | 15-10-14 | 11:28

Kijk die klootzak op 0:25 ook nog effe hetzelfde doen...
man man man

De Nare Varaan | 15-10-14 | 11:28

mazzel dat dat wijf op een vrachtwagen rijdt

scott_0 | 15-10-14 | 11:26

Dit is gewoon puur gebrek aan inzicht, wat je wel vaker tegenkomt bij vrouwen in het verkeer.

Als ze gewoon achter de vrachtwagen was blijven rijden had ze hem rechts over de invoegstrook in kunnen halen. Ze had al ruim van te voren kunnen inschatten dat het geen goed idee was om een inhalende vrachtwagen nog snel voor de afslag in te halen om vervolgens 3 banen naar rechts op te schuiven

startkabels | 15-10-14 | 11:26

Tja, als je rijd als een aso en er gaat iets mis, dan gaat het meestal gelijk goed mis.
Vervelend voor de dame, dat dan weer wel.
Maar idd, zoals boven in de comments al staat, gelukkig knalt ze achterop een vrachtwagen en niet achterop een Nissan Micra waar de vriendjes van kleine Jan net waren ingestapt op weg naar het kinderfeestje van de kleine man.

ZichtbaarAfwezig | 15-10-14 | 11:26

Nog nooit vertoond, filevorming op een afrit.

hardhorendhert | 15-10-14 | 11:25

Rijgedrag van de gemiddelde Audi rijder. Verder wat Puppet_Master | 15-10-14 | 10:51 zegt. Je moet ze de kost niet geven die een of twee auto's met alle geweld willen inhalen om daarna uit te voegen, of het vreselijk vinden een minuut later aan te komen bij het volgende stoplicht omdat er file op de uitvoegstrook staat.

El Rico Grande | 15-10-14 | 11:25

Voor de haters, dit rijgedrag is net zo erg als lazers achter het stuur kruipen.
No Mames | 15-10-14 | 10:52

Helemaal mee eens!!

Makemyday! | 15-10-14 | 11:22

@turbo harry | 15-10-14 | 10:44
.
De vrachtwagen belemmerd helemaal niets. Ik ben blij dat de bestuurster het overleefd heeft, maar als je zo'n acties uithaalt hoor je gewoonweg geen rijbewijs te bezitten.

Bytemaster | 15-10-14 | 11:22

Het is doodsimpel: Afstand houden en goed kijken.
Je daar niet aanhouden is risico's nemen en dan kan zoiets gebeuren. Hoe erg het ook is als je zo crasht, volledig eigen schuld. En zoals hier boven al gezegd werd: Beter op een vrachtwagen in geboord dan een onschuldig gezinnetje in een auto van formaat Fordje.
Bij afstand houden en goed kijken kan je perfect veilig rijden, ookal gaat het iets harder dan de maximumsnelheid.

Den Heerscher | 15-10-14 | 11:21

@bob de boarder | 15-10-14
Als je je afslag mist, mis je je afslag. Dan liever je verlies nemen, doorrijden en terugrijden. Het bovenste filmpje is het (gelukkig nog wel) levende bewijs dat dat een betere methode is. Iedereen die op het allerlaatste moment een afslag pakt en daarna denkt "pfoeh, dat ging maar net goed" die moet niet autorijden, want als je willens en wetens risico's neemt en daarmee het leven van jou of je medeweggebruikers in de weegschaal legt, ben je je roze papiertje niet waard.
En ik weet waarover ik praat, want ik ben afgelopen week bij Bodegraven letterlijk op een haar na geraakt door zo'n idioot die bovenstaande situatie eveneens niet goed inschatte. Het was dat ik mijn zojuist gekochte nieuwe auto op de vluchtstrook dirigeerde en die idioot zijn Toyota Yaris nog naar links kon sturen.

Tubantia83 | 15-10-14 | 11:21

Wat een kudt! Twee vrachtwagens afsnijden vlak voor de afrit?? Ben blij dat ze op een vrachtwagen klapte en niet op een klein autootje met een paar kids achterin.
Dit heeft niets met een ongeluk te maken.Dit is gewoon debiel rijgedrag wat ik dagelijks meemaak. Nog ff snel inhalen en afsnijden naar de afrit. Nooit meer rijden deze mevr!

Makemyday! | 15-10-14 | 11:21

pritt, dit kan dus helaas een ieder overkomen die dit soort acties maakt. En een beetje automobilist met wat vlieguren maakt deze beweging toch helaas echt wel eens.
Afslag gemist, te laat, niet goed opgelet.. shit happens.

Stortkoker | 15-10-14 | 11:20

tja de ellende die dat meisje waarschijnlijk nu nog steeds heeft is een reden om geen oordeel te vellen. Veel beterschap lieve schat !

Lichtstadfan | 15-10-14 | 11:20

Dit valt dus weer in de catagorie dom rijden gevolgd door de domme pech, standaard ongeval voor mensen die haast hebben, maar ze kent de weg nog net niet goed genoeg anders had ze geweten dat er geen ruimte voor foutjes was. en hier ook weer 1 filmpje zegt meer als 1000 getuigennissen, laat niks aan duidelijkheid over.
wens alle betrokkenen veel sterkte tis voor alle niet niks.

Umberto die trotzoni | 15-10-14 | 11:20

Het blijft natuurlijk gemakkelijk om de fout aan te wijzen dat wel. Een ongeluk is bijna altijd een fout.
Als je netjes rijd en overzicht houd, dan rijd je geen ongelukken zo simpel is het.
Het is sneu voor het meisje.

No Mames | 15-10-14 | 11:20

Als je geen zelfrijdende auto wilt, ga je maar niet op de snelweg. erics | 15-10-14 | 11:10
Dat is een onwetende politicus reflex.
Zet alle kilometers die afgelegd zijn in Nederland met een auto maar af tegen het aantal dodelijke ongelukken. Dat valt reuze mee. Toegegeven vliegen is veiliger, maar mensen niet zelf laten rijden is niet zaligmakend.

datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 11:18

soggert | 15-10-14 | 10:45
.
Dank voor de info, was gisteravond al op zoek naar de afloop van het ongeval, had enkel berichten gevonden dat het slachtoffer levensgevaarlijk gewond afgevoerd was naar het ziekenhuis (had eigenlijk verwacht dat het een dodelijke afloop zou hebben).
.
Bizar dat de dame in kwestie het heeft overleefd, maar goed, uiteindelijk was het ook niet een erg slimme actie.

GroteZaagdildo | 15-10-14 | 11:17

Had mij ook kunnen gebeuren toen ik 25 was. Verkeersinzicht komt met de jaren.

jemagookniksmeer | 15-10-14 | 11:16

tjonge jonge, al die Koosjes hier.
Wij hebben allemaal wel eens een keer zo een turbo-uitvoeg-actie uitgehaald. Toen ging het goed.

Harde Kopkaas | 15-10-14 | 11:16

Typisch geval van natuurlijke selectie. Het is een gods zegen dat er een vrachtwagen op de afslagstrook staat en niet een Dahaitsu Cuore van midden jaren '90 met moeder en twee kleine kinderen. Deze vrouw brengt de overige weggebruikers in gevaar.
Toon dit filmpje eens dagelijks tijdens Veilig Verkeer Nederland-reclames. Wellicht dat dit die honderdduizenden Nederlanders wakker schudt die dagelijks enkele meters voor de afrit bedenken dat ze, al rijdende op het meest linkerspoor, toch nog de afrit moeten hebben (en al snijdend bij andere bestuurders denken, "ja, het kan nog net"). Of van die mensen die denken, oh, er zit nog een gaatje voor die vrachtwagen, laat ik mijn personenbolide er nog even voor gooien. Nee natuurlijk, de remweg van zo'n 50-tonner is echt niet langer dan die van een Smart.

Tubantia83 | 15-10-14 | 11:14

Klinkt hard om nu te zeggen, maar Belgen kunnen gewoon niet rijden. Introductie lesje, paar keer met pap en mam rijden, opgaan en slagen. Veel te weinig les en les van iemand die geen rijles moet geven (de ouders). Na 50.000 km in België de laatste twee jaar is me al vaker opgevallen dat ze vrij agressief rijden, geen afstand houden en een slecht gevoel voor de verkeersstroom hebben. Nou maar hopen dat dat meisje dit kan navertellen want je moet wel van je fouten kunnen leren, sterkte.

BozeHenk | 15-10-14 | 11:14

Gut gut wat rijdt iedereen hier weer volgens het boekje zeg. Zelf nooit eens iets op het laatste moment gedaan waarvan je achteraf zei "zo dat was net mis" ? . Nee hoor hier voegt iedereen op tijd uit, passen snelheid aan, halen niet in enz enz enz.....
Stel: Ze rijd een treintje vrachtauto's voorbij, (mist daardoor het bord van de afslag)ze zit op de derde baan omdat twee vrachtwagens aan het inhalen zijn, ziet op het portaal over de weg dat ze die afrit moet hebben en denkt ik kan hem nog mooi meepakken niet ziend en wetend dat de afrit al volstaat.
Dat is toch gewoon een ongeluk.
Al die zeikers die het allemaal anders en beter hadden gedaan, ik had het ook anders gedaan........ achteraf.

bob de boarder | 15-10-14 | 11:14

Een hele domme, roekeloze manoeuvre maakte ze. Over enkele jaren rijden we waarschijnlijk via zelf bestuurbare auto's die alles realtime scannen en misschien in contact staan met andere voertuigen. Minder files en minder van dit soort inzichtloze ongelukken.

Kosmos | 15-10-14 | 11:13

3 Banen tegelijkertijd willen opschuiven en daarbij tussen 2 vrachtwagens door scharen... "Pech" wil ik dit dan ook niet noemen, gewoon lomp rijgedrag. En ja, iedereen maakt wel eens een (inschattings)foutje in het verkeer. Maar hier in Nederland wordt op zijn minst een kilometer van tevoren een aanslag aangegeven, dan kun je er voor kiezen om netjes rechts (of op zijn minst midden) te blijven rijden, of als een dwaas nog even helemaal op de linkerbaan door te knallen om op het laatste moment in te voegen. Ook ik kom dit soort capriolen dagelijks op de autobaan tegen. En ik en andere weggebruikers maar vol op de rem omdat zo'n volidioot zo nodig nog een paar auto's in moest halen om vervolgens met een rotvaart nog ergens in te voegen.

Le Roi | 15-10-14 | 11:13

ze had beter rechts kunnen inhalen, de uitvoegstrook is lang genoeg.

ganzo | 15-10-14 | 11:11

goed verkeersinzicht van die vrouw (maar niet heus), meestal gaat het goed maar nu niet. wat zal die chauffeur er trauma's er aan over houden. sterkte.

Joopdehond8994 | 15-10-14 | 11:11

waarom halen vrachtwagens ook in? Dit meisje had waarschijnlijk +/- 60km om moeten rijden als ze deze afslag niet had genomen. Maar ze 'moest' eerst om niet één maar twee vrachtwagens heen. Waarom moeten die apparaten ook met een delta v naderend naar nul elkaar inhalen.

TL;DR we hebben zelfrijdende auto's op de snelweg nodig, allemaal geen uitzondering. Als je geen zelfrijdende auto wilt, ga je maar niet op de snelweg.

erics | 15-10-14 | 11:10

Punt gemaakt waarom ik/mensen een enorme bloedhekel hebben als iemand zo waardeloos probeert in te voegen. 9/10 keer gaat het goed, maar in dit geval loopt 't verschrikkelijk slecht af. Aan de ene kant had ik 't gevoel: "ja, zie je nou wel? Dat komt ervan en verdiende loon als je zo gevaarlijk rijdt"… maar aan de andere kant, man man man. Die heeft een klappert gemaakt waar ze de rest van d'r leven een goeie les van heeft geleerd.

kanon0503 | 15-10-14 | 11:09

Het klinkt lullig, maar goed dat er een vrachtwagen stond, staat daar een gezinnetje dan was het leed helemaal niet te overzien. Hopelijk komt dame in kwestie er bovenop. Wat een klap!

ikdenkwat | 15-10-14 | 11:09

Heeft iemand al gepost dat die personenauto tussen die vrachtwagens niet op de allerbeste plek in zijn leven file-tactisch rijdt?

Einde van de Domheid | 15-10-14 | 11:08

Vroeger vervloekte ik mijn vader die al lang voor de te nemen afslag rechts ging rijden. Een paar jaar geleden zelf zoiets meegemaakt, gelukkig niet zo extreem en ik kon nog remmen. Wijze les dames en heren, gewoon even rechts gaan rijden voordat u de afslag neemt.

Vindefin | 15-10-14 | 11:07

44 reacties lang niemand die de wegbeheerder fijntjes wijst op het ontbreken van matrixborden met filewaarschuwing. Natuurlijk rijdt zij zonder iets te zien, maar eerst wordt er bezuinigd op voldoende asfalt, daarna op voldoende informatie richting bestuurder. Terwijl beide maatregelen door bestuurders jaarlijks meerdere keren betaald worden.

Zelfs de goedkopere maatregelen zoals voorgesteld door Puppet_Master | 15-10-14 | 10:51 met doorgetrokken strepen om acties te voorkomen die niet tijdens de rijlessen besproken zijn, worden niet uitgevoerd. U zoekt het maar uit.

Veel te gemakkelijk noemen we iets een ongeluk.

Feynman | 15-10-14 | 11:07

appeltjesgroeneweide | 15-10-14 | 10:59

deze situatie heb ik vaak genoeg meegemaakt, je wilt die vrachtwagens nog even voorbij, echter dan haalt er ook nog even een vrachtwagen in. Vervolgens denk je, zal hij voor de afrit er voorbij zijn?

Geen enkel keer ben ik beide in gaan halen, en ik heb toch echt altijd haast.
Die minuut krijgt men van mij.
Ik duik er dus altijd achter, in dit geval achter de dashcam. Veel te groot risico wanneer je het niet doet.

Wel no mames heeft in zijn jeugd 7 wagens total-loss gereden plus een decennia achter het stuur in een metropool met een paar miljoen inwoners waar men het rijbewijs ophaalt als je 16 bent. Dan leer je het wel een keer.

No Mames | 15-10-14 | 11:07

What The Fuck.

En verder wat No Mames | 15-10-14 | 10:52 zei.

Habibi | 15-10-14 | 11:07

Dom of niet. Het is verschrikkelijk. Hoop dat de vrouw haar letsel te boven komt.

WaitingLine | 15-10-14 | 11:07

Tot nu toe heb ik het beter gedaan dan dat meisje, want ik heb nog nooit zo'n klap gemaakt.
Maar autotijden is net als handelen in aandelen: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Koos Knak | 15-10-14 | 11:07

-weggejorist-

startkabels | 15-10-14 | 11:06

-weggejorist-

fragvoer | 15-10-14 | 11:05

Altijd als ik door dat godvergeten derdewereldland rij, zie ik dit soort absurde files op uitvoegstroken en zelfs de vluchtstook daarvoor. De meeste Belgen die daar de weg af willen, zien dit te laat en gaan vol in de ankers, midden op de rechterbaan waar op dat moment 100+ wordt gereden.
.
Ja, dat is typisch Belgisch, en endemisch in dat land van manisch depressieve chauffeurs. Man, man wat ben ik altijd opgelucht als ik bij Breda, Mons of Duinkerken de grens over ben.

De echte Stolwijker | 15-10-14 | 11:05

Lekker makkelijk praten weer allemaal. We weten allemaal hoe het wel of niet voorkomen had kunnen worden.. ik weet het beter dan jij en andersom. Het feit dat ze het heeft overleefd is een wonder.

Even terzijde neemt het niet weg dat ik me vaak blijf bewonderen over de staat van de belgische snelweg en ook het ontbreken van signaleringsborden.. Als er een (50) signalering actief was had haar misschien een hoop leed gespard gebleven.

Dr.Alpha | 15-10-14 | 11:04

turbo harry | 15-10-14 | 10:58
Wat klets jij nu dan weer?
1)
Deze afslag is erg lang en als je goed kijkt zie je dat ze helemaal niet op het laatst de afslag neemt.
2)
Jij bent verantwoordelijk m.b.t. de afstand op je voorganger (en dus je zichthoek) en niet andersom.
Jij bent een gevaar op de weg vriend.

Klier van Bartholin | 15-10-14 | 11:03

@turbo harry | 15-10-14 | 10:58
Ik heb een keer zo'n zelfde situatie meegemaakt. Reed wel gewoon op de rechter baan met een busje voor me. Kon net op tijd remmen en verderop alsnog de afslag nemen. Ach... je leert er van zullen we maar zeggen.

Hobbykip | 15-10-14 | 11:03

dat ze hier uberhaupt levend is uitgestapt.. ook al vrees ik wel hoe haar huidige staat is.. zonde zonde.

Laat dit een les voor iedereen zijn, niemand verwacht als ie 's ochtends in de auto stapt om niet meer uit te stappen- maar als je niet fckin oplet in het verkeer ben je de sjaak.

ik vertel dit overigens vooral aan mezelf.

TheJesseJ | 15-10-14 | 11:03

@appeltjesgroeneweide | 15-10-14 | 10:48
Defensie rijden had dit kunnen voorkomen, de Pool had nog minstens 2 vrachtwagens voor zich en wordt ook nog eens ingehaald door een vrachtwagen, dat is dus een hele grote hoek waar je totaal geen zicht meer hebt op de uitvoegstrook. En dan toch nog willen invoegen. Defensief rijden is dan, doorrijden naar de volgende afrit en dan langs de andere kant terug naar deze. Dan maar te laat.

Ranja Drinker | 15-10-14 | 11:03

Ik heb 'zwijgend hoofdschudden' niet gered. Jezus...
 
En mopperen op vrouwen die dit doen is een beetje flauw. Als je ineens drie banen gaat opschuiven ben je natuurlijk niet helemaal lekker, maar hoeveel van dat soort kamikazes heeft u vanmorgen geteld?
 
Naast heel zielig voor het meisje ook een beetje voor die Pool. Die kon nergens heen

pietvanvliet | 15-10-14 | 11:03

In 1993 zakte ik voor mijn eerste rijexamen omdat ik een vrachtwagen niet inhaalde voor de uitvoegstrook waar ik er af moest. Ik reed dus even 100 waar ik 120 mocht. Serieus waar, gigantisch over de zeik natuurlijk.
Jammer dat ik de examinator niet meer herinner, anders had ik hem alsnog dit filmpje gemaild.
Dit valt in de categorie inhalen voor een kruispunt of zebrapad. Je moet zicht hebben op de hele situatie.

datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 11:02

Wat No Mames zegt dus

Sarauj | 15-10-14 | 11:00

Meisje had de rechter baan moeten pakken stabiliseren, kijken en dan de uitvoegstrook. Maar de fout begon al eerder door op links te blijven rijden, en dan op het laatste moment blind tussen twee vrachtwagens door te steken. Meisje had al veel eerder naar de rechter baan gemoeten om het overzicht te krijgen.

No Mames | 15-10-14 | 10:52
---
Aanvankelijk dacht ik dat ook. Het zou ook haar redding zijn geweest.
Maar ik heb me afgevraagd hoe ik het zelf had gedaan - de roomser dan roomser, vooruitdenken en defensief rijdende appel.
En het zou zo maar kunnen dat ik ook een baan was doorgeschoven omdat je op de eerste plaats niet aan dit soort mogelijkheden denkt. Nu weten we weer, je moet overal aan denken. Maar toch.

appeltjesgroeneweide | 15-10-14 | 10:59

Ze mag echt van geluk spreken dat ze het overleefd heeft, iemand enig idee hoe haar revalidatie verloopt?
De risico's die ze heeft genomen door van de meest linker baan 2 stroken over te gaan en dan nog uitvoegen (dus 3 stroken) met 0.0 zicht doordat ze zo dicht achter de vrachtwagen gaat rijden, ik zou het niet doen, dan maar een afslag later.
Dit zijn het soort filmpjes dat die wegterroristen verplicht zouden moeten zien - met een beetje geluk worden ze wat minder opgefokt in het verkeer.
Je leven kan zo voorbij zijn.

Nutcase13 | 15-10-14 | 10:59

Als daar een personenauto had stilgestaan ipv een vrachtwagen waren er meer slachtoffers te betreuren geweest. Je zal het maar tegenkomen...

Sarauj | 15-10-14 | 10:58

Iedereen is hier precies een perfecte chauffeur. Nooit een afrit te laat opgemerkt om dan alsnog proberen om in te voegen. Uiteraard is ze zelf verantwoordelijk, maar ze heeft gewoon pech; als die vrachtwagen voor haar het zicht niet belemmerd had, had ze de file wel opgemerkt, en was het ongeval waarschijnlijk niet gebeurd.

turbo harry | 15-10-14 | 10:58

Wat zou er door haar hoofd zijn gegaan? Ohw.. kut deze afslag moet ik hebben..... BAM!

Hobbykip | 15-10-14 | 10:56

overigens is dit rijgedrag de oorzaak dat de linker en rechter baan bij een uitrit met matrix op 70 of 50 km gaan wanneer het stil staat op de uitvoegstrook. En vervolgens het hele land stil staat. Wat niet nodig is als men dit soort acties niet uithaalt.

No Mames | 15-10-14 | 10:55

Dit ongeluk was zeker wel te voorkomen. Als ze gewoon 2 seconden afstand had gehouden op de gele DHL-vrachtwagen, had ze de witte vrachtwagen op de afrit veel eerder gezien.

IJspaleis | 15-10-14 | 10:55

Dat realisatiemomentje net voordat je botst en je weet dat je zojuist een kostbare fout hebt gemaakt, dat is nog het pijnlijkst.

Armin Langbaard | 15-10-14 | 10:55

Dat ziet er bijzonder onsmakelijk uit.

Parsons | 15-10-14 | 10:53

Verbaast me dat zoiets niet vaker gebeurt. Ik zie meerdere mensen dit soort fratsen dagelijks uithalen. Komen nooit op de rechter rijstrook en missen dus compleet het overzicht van wat er voor ze gebeurt. Heel veel SUV rijders ook, die er kennelijk op vertrouwen dat ze dankzij hun eigen massa het er zelf wel goed vanaf gaan brengen.

Pierre Tombal | 15-10-14 | 10:53

Vraag me af: Waarom had ze - voor de crash al - d'r alarmlichten aan...?

DutchMountain | 15-10-14 | 10:53

stom schaap | 15-10-14 | 10:42

Meisje heeft helemaal geen pech. Meisje maakt een grove fout.
Meisje steekt de rechter baan op en direct door naar de uitvoegstrook. Meisje had de rechter baan moeten pakken stabiliseren, kijken en dan de uitvoegstrook. Maar de fout begon al eerder door op links te blijven rijden, en dan op het laatste moment blind tussen twee vrachtwagens door te steken. Meisje had al veel eerder naar de rechter baan gemoeten om het overzicht te krijgen.

Nog een geluk dat het vrachtwagens zijn, voor hetzelfde geld had ze een jong gezin kapot gereden.
Voor de haters, dit rijgedrag is net zo erg als lazers achter het stuur kruipen.

No Mames | 15-10-14 | 10:52

Je ziet het dagelijks gebeuren. Mensen die weten dat ze over 1km moeten uitvoegen, en toch links blijven rijden, om op het laatste moment in de ankers te gaan om uit te voegen. Waarbij het verkeer op de rechterbaan ook in de ankers moet. Gebeurt hier dagelijks op de A7 bij afslag Westerbroek. Tips richting Rijkswaterstaat om een doorgetrokken streep te trekken vanaf 1km voor de afslag (zodat je niet meer van links naar rechts "mag") krijgen geen gehoor.
Wat hier met deze dame is gebeurd is natuurlijk dramatisch. Voor haar, haar familie en zeker ook voor de Poolse trucker. Was dit filmpje er niet geweest, dan waren de vooroordelen richting de truckers weer niet van de lucht geweest natuurlijk. Hier blijkt dat alle vrachtwagens die ik zie, geen enkele fout maakt, en zich allemaal keurig aan de regels houden.

Puppet_Master | 15-10-14 | 10:51

@turbo harry | 15-10-14
Pech? onzin. Dit had ze makkelijk kunnen voorkomen door anticiperend te rijden. Ruim van te voren rechts rijden, afstand houden van de vrachtwagen. Snelheid minderen op afrit.

Elmer Fudd | 15-10-14 | 10:50

Als je niet kan zien waar je rijdt, dan moet je je altijd snelheid aanpassen, hoe simpel kan het zijn? En dus niet de auto's voor je, of in dit geval de vrachtauto, de schuld geven.

Cosmic Traveller | 15-10-14 | 10:50

Dit is geen ongeluk, dit is een stommiteit. Men haalt die twee te vaak door elkaar.

Rest In Privacy | 15-10-14 | 10:50

turbo harry | 15-10-14 | 10:44
Domme reactie. Normaal gesproken voeg je uit aan het begin van de uitvoegstrook. Meisje dacht nog even een vrachtwagen in te kunnen halen en "vloeiend" naar de uitvoegstrook door te kunnen schuiven.
Dom. Heel dom. Geen verkeersinzicht.

Barry Hay | 15-10-14 | 10:49

Gewoon een heel dom wijf, om zonder uitzicht - want veel te dicht achter de grote vrachtwagen - naar een andere voegstrook te rijden. en ook nog eens geen vaart minderen of iets, gewoon met de volle 100 km [of meer] compleet blind uitvoegen, tja… verdient zo iemand eigenlijk wel een rijbewijs?

Cosmic Traveller | 15-10-14 | 10:48

Het enge is dat dit jij en mij ook had kunnen overkomen. Ik ben altijd van het gedram op voorzichtig en defensief rijden maar dit was zelfs met de beste wil onvermijdelijk.

appeltjesgroeneweide | 15-10-14 | 10:48

Gevaarlijke plaats. Heel file gevoelig. Meisje heeft gewoon pech dat vrachtwagen zicht belemmerd heeft.
turbo harry | 15-10-14 | 10:44

Nog niet wakker, volgas twee banen naar rechts op schuiven en het is de schuld van de vrachtwagen?

durfniet | 15-10-14 | 10:48

Ongelofelijk dat ze dit heeft overleefd, toch wel goede reclame voor Ford.

Elmer Fudd | 15-10-14 | 10:48

Wat een vreselijk ongeluk. 😞😞

nenny | 15-10-14 | 10:46

turbo harry | 15-10-14 | 10:44
Wat een kletskoek plemp je daar zeg. Onvoorstelbaar.

Klier van Bartholin | 15-10-14 | 10:46

@WitteGrunneger | 15-10-14 | 10:43
Onzin; Kop erbij houden is genoeg.
Het beste middel om mensen veilig te laten rijden zou een glimmende spies zijn, die recht uit je stuur komt en vlak voor je neus stopt.

bram750 | 15-10-14 | 10:46

Die heeft een dozijn engeltjes verbruikt

Hondebrock | 15-10-14 | 10:46

WitteGrunneger | 15-10-14 | 10:43
Als ze wat beter uit haar doppen had gekeken, was dit nooit gebeurd. Het is haar eigen schuld. Snufjes zijn gewoon niet opgewassen tegen zulke roekeloosheid. Negen van de tien keer gaat het goed, maar deze keer heeft ze het met letsel moeten bekopen.

Herr Erik | 15-10-14 | 10:45

Afstand bewaren is zichthoek vergroten.

Klier van Bartholin | 15-10-14 | 10:45

Ongelooflijk dat dat wagentje de klap opvangt..

mijnvrouwenik | 15-10-14 | 10:44

Gevaarlijke plaats. Heel file gevoelig. Meisje heeft gewoon pech dat vrachtwagen zicht belemmerd heeft.

turbo harry | 15-10-14 | 10:44

Dat Hello Kitty tasje wat doorrolde over de weg... Dat is het ergste wat je kan overkomen als je kind iets overkomt.

J.Dahmer | 15-10-14 | 10:44

2 Potentieel dodelijke klappen achter elkaar overleven; hoe bestaat het.

bram750 | 15-10-14 | 10:43

Lippen stiften whatsappen en soja ook nog ff uitvoegen.

Harry Turtle | 15-10-14 | 10:43

Vreselijk. Het wordt tijd dat we alle snufjes op technologisch gebied verwerken in alle motorvoertuigen om dit soort ongelukken in de toekomst te kunnen voorkomen.

WitteGrunneger | 15-10-14 | 10:43

holy fuck

pinoebk | 15-10-14 | 10:42

Op 0.19 is dat een chiuaua ?

Alfa 75 | 15-10-14 | 10:42

Inhalende vrachtwagens bij op- en afritten zijn een hel, maar dit vrouwtje dacht blijkbaar even 'vlotjes' te rijden.

stom schaap | 15-10-14 | 10:42

Wow, dat is zeker op nieuwe met veel van die Russische dashcamcrashes, qua spektakel.

TRWTF is inderdaad op zomaar over twee banen naar rechts te vliegen, zonder dat je enige ruimte hebt om te kunnen zien of daar wel ruimte is.

Balsaq | 15-10-14 | 10:41

en hoe is het nu met haar?

Satria | 15-10-14 | 10:41

Ik dacht bij de eerste impact al; "dat heeft de bestuurder nooit overleefd", toen kwam de tweede klap en is ze zelf "levend" uit het wrak gehaald...

wielmoer | 15-10-14 | 10:41

Toch best heftig. Je ziet het aankomen, en toch...

Tele Romeo | 15-10-14 | 10:41

*Zwijgend hoofd schudt*

Igor Putkin | 15-10-14 | 10:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl