Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vroem! Alle snelheden op de A4 van 020 naar Belgie

verkeersbord.100km.jpgDit is een Sargassotopic. Op GeenStijl. En het gaat ook nog over auto's! Bizar hè? Leggen we uit hoor. Het zit zo: Sjors van Beek, de voormalige Wob-journo van Sargasso, hield op die site een dossiertje bij over asfaltbureaucratie en bordenbrij. Daarin schreef hij (zoals wij ook vaak doen) over de onoverzichtelijke gebodschaos die op onze snelwegen heerst. In drie delen: een, twee en drie. Onderdeel van dat dossier: een Wob-verzoek naar ALLE snelheidsaanduidingen op de A4. Want de obsessief-compulsieve Nederlandse bureaucratie houdt dat natuurlijk netjes bij. Dat komt omdat snelheden op Rijkswegen bepaald worden aan de hand van plaatselijke weg- en verkeerssituaties, de status van het asfalt, de breedte van de weg, nabijheid van bebouwde kommen of natuurgebieden, en natuurlijk ideale trajectcontrole-snelheden, maar ook lokale, regionale, provinciale of gemeentelijke overlegcirkels, bestuurs- of inspraakorganen, belangenclubs, lobby-instanties en een enkele rabiate roeptoeter die ook wat te eisen heeft. Dat levert uiteindelijk een nauwkeurig lijstje op van iedere hectometerpaal waar een verkeersbord naast staat. Maar voordat Sjors het Wobje af kon ronden, werd hij buiten geflikkerd bij Sargasso. De reden, voor mensen die willen gniffelen: Sjors werd te rabiaat geacht bij Sargasso. In zijn eigen woorden: "Het is een ongelofelijk policor bolwerk, ben er voortdurend uitgemaakt voor nazi, bruinhemd, PVV-adept, etc. Sargasso is politiek correcter dan Jolo's Ongelofelijk Onnozele Policorkul!" Voor de écht geïnteresseerde: in comment 176 van dit SG-topic staat nog meer daarover. Enfin, terug naar het onderwerp: omdat Sjors niet meer op Sargasso mocht of wilde publiceren, kregen wij zijn uiteindelijke Wob-vangst over de snelheidsaanduidingen. En dat is een wilde rit. Stap in, start uw motor en rij langzaam op naar de startstreep bij de lees verder. Daaronder, bij Schiphol, begint de A4 en die houdt pas op voorbij de Vlaamse grens, ten zuiden van Bergen op Zoom. Neem een bijrijder mee (zelf twee handjes aan het stuur!), dan kan die turven hoe vaak de maximumsnelheid verandert, en hoeveel verschillende snelheden de A4 kent. Neem een flesje drinken en een appel mee, het wordt een lange, barre tocht. snelheidsbordenA4.jpg

Reaguursels

Inloggen

Even kijken. Een WOB-ende klootzaak jaagt de gemeenschap op +/- €5000 kosten (= 1 gemiddeld WOB-verzoek) om uit te vinden welke snelheidsborden langs de A4 staan, terwijl hij het voor minder dan €100 bezine (lekker goedkoop volgooien in Belgenland natuurlijk), 4 uur reistijd en een videocameraatje zelf had kunnen achterhalen.

Een redacteur van deze website, die ogenschijnlijk zat te springen om een bijdrage en daarom besloot tot goedkope clickbait, weigert zijn hersens te gebruiken om te turven a) hoe vaak de snelheid *wijzigt*; b) te bedenken wat de lokale situatie is waarom er überhaupt een wijziging van de snelheid noodzakelijk is; en c) of er misschien wel sprake is van op- en afritten zodat nieuwelingen op de snelweg weten waar ze aan toezijn en niet kunnen claimen 'Ich habe es nicht gewusst'. In plaats daarvan schuurt hij lekker op zijn stokpaardje, en kan en passant een links-geöriënteerd maar even goed clickbaitend weblog de loef afsteken.

Yay!

GeenStijl toont heel af en toe een beetje hersens en fatsoen. Maak de advertentieinkomsten van dit artikel over naar een goed doel, houd Van Rossems salariëring voor deze shit in, en dan probeer ik te vergeten hoeveel gemeenschapsgeld dit akkefietje heeft gekost. Hebben we een deal?

daniel37 | 10-10-14 | 14:31

Boeien dit. Er staat veel herhaling tussen, het ziet er niet uit als één doorlopende rit van noord naar zuid en daarbij: lekker belangrijk.

In sommige landen (Italië) gaat de max. snelheid bij elke afrit van 130 naar 110, als je al 130 mag. En volgens mij is de A4 nog niet af ook. Dat levert al een paar wisselingen op.

Niet zo zeiken over gepakt worden als je te hard rijdt: als je kunt autorijden, kun je borden lezen. Wie zijn kont brandt...

Zeepert | 10-10-14 | 14:04

Dertig? Liggen er woonerven op de A4 of zo?

Tapu | 10-10-14 | 12:53

Wat kost zo'n bord nou?....

PatriotOnline | 10-10-14 | 10:35

Sargasso, België, SJors en Jimmy, Jolo... Nou en? Van Rossum, ga pruimen plukken!

Bart5754 | 10-10-14 | 07:35

Het zal mij een rotzorg zijn of de maximumsnelheid elke vijftig meter anders is, het geniepige dat zijn die onderborden! "Bij gesloten spitsstrook" "Ma-Vr. 06:30-19:00" Dat soort ongein is gewoon multi-interpretabel en als je lang genoeg doorprocedeert hoef je uiteindelijk de boete niet te betalen. Maar dan ben je wel een paar jaar en duizenden euro's verder. Dat stinkt. Dat is wanbeleid.

Ooit_huisregelneef | 10-10-14 | 01:04

prachtig voorbeeld van de ijzeren driehoek aan het werk .

minimá-armezusvan.. | 10-10-14 | 00:27

Ik zie dat de laagste snelheid 50 is. Dus rij nou gewoon maar met 50 over de autosnelweg, dan zit je altijd goed.

Patatter | 10-10-14 | 00:10

En dan mis ik zelfs nog het bordje 90 bij "RE" 56.0.

eMz | 09-10-14 | 20:52

Hij kon niet even in de auto stappen met een chauffeur en de borden noteren? Waarom n wobverzoek?

Den Meester | 09-10-14 | 20:27

Russells Teapot | 09-10-14 | 18:01 spijker. Kop.

Beaulefermier | 09-10-14 | 20:05

@Russells Teapot | 09-10-14

Beroepstrollen op brugklasniveau en dwangmatige leukdoenerij. Daarom. Niets tegen de man persoonlijk, uiteraard. Maar een aanwinst voor GS? Neuh.

Gootbalkoning | 09-10-14 | 19:24

Denkend aan Holland zie ik brede files traag door oneindig laagland gaan.

kloopindeslootjijook | 09-10-14 | 19:21

Als ze nou overal minstens 3 rijstroken leggen zal de reden om steeds die snelheid aan te passen ook minder zijn? Beter voor de milieugekkies ook, want minder gedoe en van die zaagtand-snelheidscurves op de linkerbaan. Ook ivm vrachtwagens e.d. Kunnen die jongens ook gewoon inhalen af en toe.

kloopindeslootjijook | 09-10-14 | 19:15

@Russells Teapot
Hear, hear!

LanzVonLiebenfels | 09-10-14 | 19:14

-weggejorist-

betseflets | 09-10-14 | 19:14

@Russells Teapot
Hear, hear!

LanzVonLiebenfels | 09-10-14 | 19:11

Als je alle opritten gaat meenemen gaat het wel wat sneller.

kloopindeslootjijook | 09-10-14 | 19:11

En dat stuk 130 bij schip dan? Staat er niet bij. Klopt z'n lijstje nog niet

99problems | 09-10-14 | 19:05

@Gootbalkoning | 09-10-14 | 18:54
Waarom Quid eruit? Er ontstaan altijd leuke discussies bij zijn stukken. Bovendien is Nanninga weg, dus een vacature is er al.

Ik denk dat het GS juist interessant maakt dat er verschillende meningen worden geventileerd.

Russells Teapot | 09-10-14 | 18:57

@de euro middenweg | 09-10-14

Mee eens. Quid eruit en Sjors erin zou ik zeggen.

Gootbalkoning | 09-10-14 | 18:54

Sjors van Beek schrijft rake stukken en heeft een prettige leesstijl. Hij zou een aanwinst zijn voor GS.

de euro middenweg | 09-10-14 | 18:41

Russells Teapot | 09-10-14 | 18:01
Mooi neergeschreven. Ik krijg gelijk zin zo'n linkse minkukel onderuit te 'trappen'. Puur, omdat het kan. En ik met een waar demonisch genoegen kan genieten van zijn spartelen, terwijl ik hem bij de 'strot' heb. Zelfingenomen kutvolk is het. De 'tanden' kunnen niet scherp genoeg zijn.

Smarties | 09-10-14 | 18:10

Nederland regelland, hier kan je buiten west Europa alleen maar van dromen

Nixon Now | 09-10-14 | 18:10

@7,62x39 | 09-10-14 | 17:47
De kosten van een veelvoud aan ongelukken zouden dan ook moeten worden meegenomen in die berekening.

AbleArcher13 | 09-10-14 | 18:05

Ook hilarisch om te lezen op wat voor manier hij bij Sargasso is vertrokken.

Het is natuurlijk niets nieuws, dat linkse mensen het liefst hun meningen uiten in omgevingen waar ze niet het risico lopen geconfronteerd te worden met tegengestelde meningen.

Vaak kun je een links persoon met volle teugen zien genieten, als hij een politieke tirade aan het houden is in het gezelschap van uitsluitend gelijkgestemden. Dan is hij echt in zijn element.

Deze groepscultuur versterkt namelijk de overtuiging van de linksmens wat betreft zijn Eigen Gelijk, en geeft hem het behaaglijke gevoel dat hij een volwaardig lid is van de kleine gemeenschap van Intellectuele, Goede Mensen in dit land die Hun Eigen Mening Durven Te Vormen Over Complexe Maatschappelijke Kwesties.

Zijn gevoel van eigenwaarde is volledig afhankelijk van de mate waarin zijn politieke standpunten worden goedgekeurd binnen zijn sociale omgeving.
Daarom reageren linkse mensen vaak zo hatelijk en aggressief op de zeldzame momenten dat ze tegenspraak krijgen: immers, hun politieke mening is niet slechts een vluchtige overtuiging die ze even gemakkelijk weer bijstellen, het is vormt een wezenlijk deel van hun persoonlijke identiteit.

Er hoeven maar een paar meningen te sneuvelen om het complete wereldbeeld in te laten storten, dus dat moet natuurlijk koste wat het kost voorkomen worden.

En de veiligste manier om dat te doen, is door het verzinnen van excuses om niet eens in te hoeven gaan op de argumenten van je tegenstander.

Daarom proberen linkse mensen doorgaans niet in te gaan op inhoudelijke argumenten, maar wordt er van meet af aan gezocht naar een manier om de tegenstander weg te kunnen zetten als een Slecht of Dom Persoon.
Daardoor bestaan linkse argumenten vaak uit het zoeken van de snelste manier om te kunnen beredeneren dat iemand een racist, fascist, nazi, PVV-er, blanke man, kapitalist, seksist, xenofoob, conservatief, laagopgeleide, kortzichtig persoon of een door Grote Bedrijven of Amerika/Israël betaalde trol is.

Op het moment dat die conclusie getrokken is, is het debat voor de linkmens in zijn eigen voordeel beslist. Immers, het is een antwoord op elk argument dat daarvoor of daarna nog kan komen, zelfs als dat argument een variatie is op "maar ik ben helemaal geen racist!" Dan zegt de linksmens gewoon: "ja, dat zeggen alle racisten!"

Daarom zijn linkse sites en fora (denk aan Joop, Krapuul en inderdaad Sargasso) ook vaak zo zwaar gemodereerd: diep van binnen weten ze donders goed dat ze geen schijn van kans maken als ze een debat op inhoudelijke argumenten moeten voeren, dus ontlopen ze de strijd liever als ze niet de macht hebben om de discussie de gewenste richting uit te sturen.

Bovendien is links ook gewoon gewend om geen tegenspraak te krijgen: voor het internet er was, haalde iedereen zijn informatie mbt maatschappelijke kwesties immers uit kranten, journaals en socio-wetenschappelijk "onderzoek," allemaal bronnen die vrijwel volledig in handen waren van linkse mensen.

Ik vind altijd dat GS dat veel beter doet. Tegengestelde meningen worden hier vrijwel nooit weggejorist louter omdat ze tegengesteld zijn.

Wat een lang verhaal weer. Blijkbaar werd ik ergens door getriggerd.

Russells Teapot | 09-10-14 | 18:01

Alleen Joris constateert een verdergaande vorm van dementie.
Don t worry, het is slordigheid.

Terpen-tijn | 09-10-14 | 18:00

Op het moment dat ik vanuit het zuiden de A27 rijd en de afslag Utrecht neem rijd ik nérgens harder dan 100 km/u al staan er 100 borden met 120. Dat zijn fuiken. Pas als het langzamer moet laat ik de cruise op 100 staan tót het bord, raqm dan op de rem tot de aangegeven snelheid op mn teller staat en laat de cruise erop staan tot minimaal 500 mtr ná een snelheidsverhoging. 60.000 km per jaar - 1 boete in België bij Luik die overigens die kwijtgescholden is. Ik heb geen waarheid in pacht maar het lijkt te werken. Overigens op provinciale wegen kun je meestal los gaan daar staan zelden controles. Op de 30 km/u dijk waar ik aan woon kun je echt flat out gaan daar controleert men echt NOOIT. Hele motorclubs scheuren hier gierend over de dijk in het weekend. De meesten weten het gewoon en gebruiken dat dus.

Beaulefermier | 09-10-14 | 17:59

iemand die mij uitlegt waarom ik hier 50 km per uur borden zie? Lijkt mij niet te kloppen. Waardoor het hele artikel een beetje aan geloofwaardigheid inboet.

Andreas B. | 09-10-14 | 17:58

@ Rieck | 09-10-14 | 17:48 Je vergeet het gaspedaal. Want wat moet je als eerlijke sjeffeur als je gaspedaal niet mee wil werken?

F. von Zeikhoven | 09-10-14 | 17:57

Dus van 107,8 tot 234 mag je 70 km per uur? Wegwerkzaamheden over een lengte van 130 kilometer? Of zoiets?

Mr Dixit | 09-10-14 | 17:56

7,62x39 | 09-10-14 | 17:47
Eigenlijk zeg je dat politici echt eens moeten gaan werken. Want zij zijn tenslotte aangetrokken om dit soort zaken te leiden, c.q. te managen. Politici hebben de capaciteit niet om dit soort zaken te onderzoeken. Vraag me zelfs af of zij begrijpen wat jij bedoelt.

Smarties | 09-10-14 | 17:56

@ ie-wie-waai-weg | 09-10-14 | 17:39 Opt Nationaallandschapseiland hebben we dat niet. Telefoon laten we nog steeds naar volle tevredenheid door postduiven en op varkens bezorgen, energie daarvoor komt van moerasgas. Kost een handje terrow of een halve voederbiet. Moerasgas is helemaal gratis. Daar zit hier zoveul van onder de klei, als je een speld laat vallen, heb je meteen een steekvlam van vijfentwintig meter! Daarom zijn hier alleen veiligheidsspelden toegestaan. Dat dan weer wel...

F. von Zeikhoven | 09-10-14 | 17:53

Veel van die 70 km/h borden zijn geplaatst voor bochten omdat de gemiddelde dombo op de weg zelf geen bocht snelheid kan inschatten, en zich soms als een idioot in een vangrail wil boren. Dit krijg je in een land waar alles voorgekauwd moet worden en het zelfdenkend vermogen nauwelijks wordt gestimuleerd.

Koettoerk | 09-10-14 | 17:53

Grens Flensburg/Duitsland-Denemarken
.
1 bord met 130 km p/uur want snelweg begint
na 110km snelweg af bord 90 km p/uur want binnenwegen
na 90 km thuis

Totaal generaal 2 borden op 200 km

duitse herder | 09-10-14 | 17:49

Ik rijd elke dag de A4 af van Delft tot Hoofddorp en terug. De bebording is superduidelijk. De reden dat mensen bekeuringen krijgen is simpelweg doordat ze niet goed opletten. Ik zou vast ook borden missen als ik zie hoe de mensen op de linkerbaan rijden: hoofd omlaag gebogen richting de telefoon.

Gewoon opletten: Bord met een andere snelheid? Gewoon die snelheid aanhouden tot er een ander bord komt. Daarnaast staat langs de hele A4 de snelheid op de hectometerpaaltjes aangegeven, inclusief de tijden waarop de gelden.

Als je je serieus niet aan de snelheid kunt houden omdat het je allemaal teveel wordt, raad ik je aan je rijbewijs in te leveren, want dan ben je gewoon niet geschikt om in een auto te rijden.

Rieck | 09-10-14 | 17:48

Iemand zou eens moeten berekenen wat afschaffen van de snelheidslimiet aan extra inkomsten op accijnzen zou opleveren. Misschien zou het paradoxaal meer opleveren dan de boetes. De belasting- en boetedruk in het land heeft het paradoxale, ja, absurde gebied bereikt waar niets is wat het lijkt. Wij zijn het eerste land waar verhoging van accijnzen tot minder in plaats van tot meer inkomsten uit accijnzen leidt.

7,62x39 | 09-10-14 | 17:47

prop deze info in een app knoop hem via odb naar je cruise control aan je waggie , en voila probleem opgelost.
mijn idee is te koop voor een miljoenmiljard, en is reeds gepattenteerd.

tisnuechtop | 09-10-14 | 17:45

@ F. von Zeikhoven | 09-10-14 | 17:39 *ijverig open sollicitaasietopic aan SargassoFührer schrijven doet*

F. von Zeikhoven | 09-10-14 | 17:45

holy fuck. dat zijn een boel borden

TheJesseJ | 09-10-14 | 17:42

De luchtweerstand neemt kwadratisch toe met de snelheid. Dus wat ik aan boetes bespaar door op flitsers te letten betaal ik dubbel en dwars aan accijnzen op de benzine. Met tegenzin, dat wel.

7,62x39 | 09-10-14 | 17:42

dit slaat nergens op. alle afslagen staan er tussen. Heeft geen zin zo. Heb dit eens geturft voor de A1 van Amsterdam naar Enschede. Kwam toen (5 jaar geleden) op 17 keer wijziging in Vmax.

zegmaarF | 09-10-14 | 17:40

Gewoon voortdurend 180km/h en als in de berm een flitser staat op de rem staan. En bij trajectcontrôle natuurlijk cruisen onder de limiet.
Je moet niet proberen je aan elk regeltje te houden want dat is ondoenlijk. Gewoon praktisch zijn.

Oh. En wellevendheid. Heel belangrijk in ons oh zo dichtbevolkte landje. Als iemand er langs wil ga je even uit de weg, ja.

7,62x39 | 09-10-14 | 17:40

Dit doet me denken aan mobiele telefoonabo's en energieleveranciers: ze maken het expres zo ingewikkeld dat je altijd teveel betaald. Tyfuslijers.

ie-wie-waai-weg | 09-10-14 | 17:39

Weet je pas wat echt gemeen is? Dat RWS dit al jaaaaaren geleden aan zag komen. En stiekum een behoorlijke lap A4 stilletjes heeft verhervernaamd in A29! Even wast alvast weer A4, maar dat is fluitend rap weer terugveranderd in A29. nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_29 En dat heeft Sjors van B. de kop gekost. Dat wisttie dusnie. Waardoor zijn skoep een kannaar is. Als hyena's zijn al die Sargasocialen op Van Beek gedoken, want hunnie lusten immers wel een eentje. Kop eraf trappen en opgeti*ft met Sjors, zo luidde Hoofdredacteuristisch Decreet 666. Ja, dus wat doe je dan? Mwah, je kabbelt op en je vraagt bij de Reauze Wolk om een pleister. Nou, Sjors, akoeddiekoeddie? Ja? Hebben die rotpalings je weggehist? Nou, kommaarrooor? Kusje erop...?

F. von Zeikhoven | 09-10-14 | 17:39

Ga toch fietsen

Getson | 09-10-14 | 17:39

Leuk die bordjes, hier ook zo'n weg in de buurt en zo zijn er nog wel meer te vinden. Rijdt vreselijk onrustig.

Anders: geef 'heethoofd' hier eens een plaatsje, is geen gek stuk en geeft misschien eens wat (broodnodige) afwisseling.

R-W | 09-10-14 | 17:38

Nou, het lijkt mij toch allemaal vrij duidelijk.

--neus-- | 09-10-14 | 17:37

@i-Wonder | 09-10-14 | 17:31
Geen idee. Ik ben gestopt met luisteren nadat hij me €1000,- beloofde voor mijn stem. Iets wat volgens mij nog steeds strafbaar is. Maar ja klassejustitie enzo.

S. Roggeman | 09-10-14 | 17:37

Waarom niet overal dezelfde snelheid op elke snelweg? Al dit gedoe met snelheidswisselingen zorgt alleen maar voor verwarring en onveilige situaties. En dan maakt het mij niet eens uit welke snelheid dit is, 100, 110, 120 of 130km/h.

Duifmans | 09-10-14 | 17:37

"dat komt omdat snelheden op Rijkswegen bepaald worden aan de hand van plaatselijke weg"

Is oorzakelijk, dus: Dat komt DOORdat.

logisch | 09-10-14 | 17:36

Buiten het feit dat er geen reet van klopt, A4 voorbij schiphol is nl 130 tot aan waar hij splitst in A4 en A44
Bij HM 29 is het idd 80 omdat daar wegwerkzaamheden zijn
en verder wordt zo een beetje elke afrit mee geteld , zo kan ik ook aan borden van 50 komen

Gezeik in 1 woord

Corwin02 | 09-10-14 | 17:35

Al die 130 wegen zijn er maar om één reden gekomen ... om direct na het beëindigen van de 130 zone een flitspaal te kunnen plaatsen.

En het NL klootjesvolk vindt het allemaal prachtig

James Lastig | 09-10-14 | 17:35

Wat zei Rutte ook alweer voor de verkiezinen over een betuttelende overheid?

i-Wonder | 09-10-14 | 17:31

Wie wil er sowieso op de A4 rijden?

Geert Linkers | 09-10-14 | 17:31

Hier rijd ik tegenwoordig 100km, overal lekker relaxt, in de vakantie meestal plm 90km met de sleurhut achter mij, nog relaxter.

gebrokenvleugel | 09-10-14 | 17:30

Doe dit met de A2/A10/A13/A14/A15/16/A20! de A4 is hoe dan ook een misbaksel zolang we hem niet even fijn over Zeeland heentillen. Bovenstaand resultaat was te verwachten...

Allemamachie | 09-10-14 | 17:29

Bah bah, knal gewoon overal 130 bordjes neer, lekker snel en duidelijk. Oh wacht dat brengt niet genoeg centen op.

BozeHenk | 09-10-14 | 17:24

Re en Li snap ik nog. Dan zal M wel midden zijn. Maar de rest snap ik niet.

waddapatja | 09-10-14 | 17:23

Waar een klein land groot in kan zijn...
Onnodig veel regeltjes en betutteling.

Wijze uit het Oosten | 09-10-14 | 17:22

*gooit 'niet' naar boven.

S. Roggeman | 09-10-14 | 17:22

Meestal is het als je de weg op moet toch zo druk (spits) dat je die snelheden niet haalt. Beter was in de spits overal 90 en buiten de spits overal 130.

dr. P. von Orno | 09-10-14 | 17:22

Ik dacht dat een SNELweg gebouwd was om SNEL te kunnen rijden. Waarom 70 - 80 borden??

Maserati | 09-10-14 | 17:22

6 maximumsnelheden en 5 adviessnelheden. Is helemaal verwarrend. Gewoon opletten.

S. Roggeman | 09-10-14 | 17:22

AL die veranderingen in de max snelheid zijn heel bewust aangebracht om de autorijder in verwarring te brengen. Uiteraard staan er ook legio flitspalen en struikrovers op dat traject die miljoenen aan boetes opleveren. Want daar is het uiteindelijk om te doen.

James Lastig | 09-10-14 | 17:18

Gewoon constant 80 rijden. Rij je nooit te hard...

EllaRouvoet | 09-10-14 | 17:17

Ik rij nu 25 kmh maar over een tijdje misschien wel 45 kmh.

Eurotokkie | 09-10-14 | 17:16

Kijk, we weten dit allemaal en normaal houden we ons netjes aan de snelheidslimieten. Je brein moet echter door die veelheid van borden zoveel schakelingen verwerken, dat op het moment dat je een flitser ziet staan op de vangrail, je gewoon niet meer weet hoe snel je eigenlijk mocht. En dat weten ze in politieland. Ze zetten de flitsers daar neer, waar ze weten dat je hersens al bijna gekookt zijn.

Graaf van Egmont | 09-10-14 | 17:16

Zijn relaas gelezen, wow. Zo is het. Wet een fucking dictatuur van de waanzin leven we toch, deze verkeersborden zijn hier maar een symptoom van

Kaas de Vies | 09-10-14 | 17:16

Wordt vanaf 24 november nog ingewikkelder, dan wordt het stuk Dinteloord-Halsteren geopend.

leaupveaugel | 09-10-14 | 17:15

Zelfs Kafka had hierom moeten lachen.

titwawki | 09-10-14 | 17:14

Ik heb nooit een probleem als ik die weg afrijd op mijn Fongers herenrijwiel uit 1956.

Het_Genie | 09-10-14 | 17:12

Het volgende lijstje graag gesorteerd op hectometerpaal.

bij voorbaat dank.

Ing. eslapen | 09-10-14 | 17:10

ik rij gewoon continu 130 kmh, dan zit het meestal wel goed.

superjan | 09-10-14 | 17:09

Ja, duh, als je alle op en afritten ook meetelt...... dan krijg je dus ook stukjes met 50 KM/PH en dergelijke.

captainobvious | 09-10-14 | 17:09

Nou én?! *zucht*

mrfreeze | 09-10-14 | 17:09

Kijk, dat is handig!

Glas Koning | 09-10-14 | 17:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken