Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. De Slag om Kobane III

Jeuj. We kunnen weer live meekijken naar Kobane, aan de Turks-Syrische grens. Stadje wordt al drie weken zwaar belegerd door ISIS-koppensnellers maar de Koerdische jongens en meisjes houden moedig stand. Gisteravond het bericht dat ISIS zich moest terugtrekken uit de stad na hevig offensief van YPG en bommen van de coalition of the killing. Zojuist was er een enorme explosie (foto) aan de westelijke kant van de stad. Explosie gemist? Roel Geeraedts van RTLNieuws stond erbij en keek ernaar (video). Update: Ook in de buurt Paul Adams (BBC), HaraldDoornbos, @FGeerdink.

Reaguursels

Inloggen

Wel mooi dat "onze" "regering" niets doet tegen deze misdaad van hun isis/v Arschen vrindjes in het Neurenberg tribunaal dadelijk. Mogen ze hetzelfde lot ondergaan..

G. Raayer | 09-10-14 | 00:20

Er zijn tig verschillende vormen van islam in het MO. 1 overeenkomst bij de die-hards: primitief en gestoord, haten elkaar tot op het bot.

Shia executeert Sunni burgers
www.youtube.com/watch?v=iGirBypuPQE#t...

Sunni: "shiaism is not islam"
www.youtube.com/watch?v=Mf-AZ2obwBE&a...

"Shia with Hooligans and Nazis against Islam in Germany"
www.youtube.com/watch?v=pU7pxJOB-Ns

Kort, What's the Difference Between Sunni and Shia Muslims?
www.youtube.com/watch?v=5KLvjs7Yrtw

Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 22:12

@bij gelegenheid | 08-10-14 | 18:37
Goeie link, dank.

via ~, How Not To Understand ISIS
"our sense of ISIS’ coherence as a caliphate with a clear chain of command, a solid organizational structure, and an all-encompassing ideology is a direct product of ISIS’ propaganda apparatus"
divinity.uchicago.edu/sightings/how-n...

Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 19:44

Is Erdogan al uitgeleverd aan het mensenrechten tribunaal, zal wel niet, die kerel is het failliet v/d beschaving en politiek.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-14 | 16:59

Guuske | 08-10-14 | 16:28

Dat heuveltje met Isis zooi krijgt herhaaldelijk een pak op z'n donder

TuuT | 08-10-14 | 16:38

@Anti links/rechts | 08-10-14 | 16:23
Klopt, Juni volgens de comments. Kwam juist terug om het even recht te zetten.

Hier wel (af en toe) beelden uit Kobane
www.dha.com.tr/dhayayin/

Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 16:32

Kijkt iemand de livestreak? Dat heuveltje met de isis vlag er op kreeg net een grote airstrike als cadeau

Guuske | 08-10-14 | 16:28

@Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 16:12

Nee; dit is een oudere video uit het westen van Syrië... is niet in Kobane opgenomen!

Anti links/rechts | 08-10-14 | 16:23

Er gaat een bloedige tijd aanbreken in Turkije. Erdogan goes down. En weer zal blijken dat de EU over maar een gave beschikt; Wedden op het verkeerde paard.

Russ Meyer | 08-10-14 | 16:14

CaptainGrunn | 08-10-14 | 15:57
I aprove. blaas ze in stukjes, die terroristen.

ca12nag3 | 08-10-14 | 16:00

Maar van wie en voor wie?

Ofzo2 | 08-10-14 | 15:58

Geschreeuw,applause, zingende mossel mannen en een explosie vlakbij de livestream. Begint nu spannend te worden

CaptainGrunn | 08-10-14 | 15:57

Dikke boem net.

ViagraFalls | 08-10-14 | 15:57

Dat die haatbaarden werkelijk gesteund worden door de Turken heeft me verrast. Zag zojuist beelden van turkse soldaten die Isis haatbaarden van munitie voorzien.

Paula de leeuwin | 08-10-14 | 15:54

@Anti links/rechts | 08-10-14 | 15:31
Niet te hopen, vele duizenden mensen zitten als ratten in de val.

Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 15:45

Gisteren nog even één van de drieluiken van Nieuwsuur over IS gekeken. Conclusie: het is een goede organisatie, een echte staat, met een echt leger, echte politie die parkeerbonnen uitschrijft, de bevolking is nu veiliger dan daarvoor en eigen rechtbanken ennehh...."onthoofden doen ze niet de hele dag, al lijkt het er soms wel op."
Vanavond deel drie: de ideologie. Ik raad maar wat, IS is een milde vorm dat als zodanig in de hele moslimwereld als zodanig erkend wordt en niets met de islam te maken heeft.

Graaf van Egmont | 08-10-14 | 15:44

Schandalig dat we live kunnen mee volgen hoe mensen elkaar afslachten , waar gaat de wereld toch naar toe.

el che | 08-10-14 | 15:43

Schandalig dat we live kunnen mee volgen hoe mensen elkaar afslachten , waar gaat de wereld toch naar toe.

el che | 08-10-14 | 15:43

Turkije uit de NAVO en Syrie en Koerdistan er in. Als er 1 dapper volk is dat zijn eigen staat verdiend heeft zijn het de koerden wel.

Black_Crusader | 08-10-14 | 15:35

Turkije heeft bloed aan zijn handen. Shame on you! Leuk als je zelf niet de Koerden hoeft af te schieten he Turkije? Anders loopt de teller wel heel erg op met die Armeense genocide erbij.
Een vuil huichelachtig stelletje lafbekken zijn jullie.
NL haal die Patriots maar weg daar om de Turken te beschermen ze heulen namelijk met ISIS.

Dirk III | 08-10-14 | 15:34

Volgens de Koerdische reporter CahitStorm gaat ISIS toch wel degelijk Kobane innemen... ISIS lijken het gehele centrum onder controle te hebben. Tot zover "the boots on the ground" in Syrië. Alle resterende gewapende groepen in Syrië zijn oorlogsmisdadigers en criminelen..

Anti links/rechts | 08-10-14 | 15:31

@ Lewis Lewinsky 15.07 Als een volkerenmoord op burgers, door de meest vieze spelletjes, niet meer onze zaak is zijn we wel erg diep gezonken. Diep respect voor de Koerden die zo heldhaftig te vechten.

miss error | 08-10-14 | 15:30

Laat de rest van Europa ook eens helpen en 3,5 miljoen Turken en Koerden daarheen sturen om die ISIS naar de Eeuwige Jachtvelden te schieten..
Zo snijdt het mes aan 2 kanten, en bij ons ruimt 't ook weer lekker op..

ArthurAlkmaar | 08-10-14 | 15:30

Je moet wel heel erg gestoord zijn om je zomer vakantie daar nog door te willen brengen Turkye is gewoon IS dat staat nu wel als een paal boven water.Waar blijft dat negatieve reisadvies?

h.a | 08-10-14 | 15:28

Wat sirenes en militaire voertuigen op de livestream nu

CaptainGrunn | 08-10-14 | 15:26

@Albigensian | 08-10-14 | 15:15
Het gaat veel sneller. Want er is ook nog massa-immigratie van mohammedanen Nederland in, en massa-emigratie van Nederlanders Nederland uit. En er zijn dwazen die zich bekeren tot de islam.
*verbied islam in NL nu*

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 15:25

Helaas, dat bommetje was dus geen vliegtuig bom maar een VBIED van IS

MX Daddy | 08-10-14 | 15:19

Allemaal lariekoek, vooral die sociaal politieke nonsense die ik hier lees. Het is heel simpel, ze overwinnen door een overschot aan geboortes ten opzichte van de autochtone bevolking. Dat is een kwestie van enkele generaties. Dan zijn wij , zoals terecht hierboven genoemd , demografisch gezien een moslimland geworden.

En dan is er geen weg terug meer.

dan mogen we ons onderwerpen aan hun geloof en hun sharia. De vrouwen van het westen zijn dan vogelvrij onder het mom van "ja maar we doen het omdat we de vrouwen eren..." En van onze cultuur blijft dan niets over. Onze vrijheden zijn dan weg en onze grondwet zal dan worden vernietigd.
Mensen die dat ontkennen zien de realiteit niet.
Het hele verhaal rondom Kobane, Turkije, Syrie leidt af van de daadwerkelijke dreiging. Dat wat daar nu gebeurd kan over enkele generaties zomaar hier gebeuren.

Albigensian | 08-10-14 | 15:15

@miss error | 08-10-14 | 15:05
Het is onze zaak niet. Het is een moslim-dingetje.
*verbied islam in NL*

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 15:07

Over een paar jaar gaan ze een commissie in het leven roepen om de genocide die heeft plaatsgevonden te onderzoeken. Terwijl ze er nu met hun neus bovenop staan. Vrouwen en kinderen worden opgeofferd aan de grootste barbaren om Turkije maar te vriend te houden. Een in en in vies spel. En Nederland doet lekker mee. Een triest dieptepunt van beschaving.

miss error | 08-10-14 | 15:05

L.E. Raar | 08-10-14 | 14:39

Het leger van Turkije is groot (idd een van de grootste), overigens zeiden ze zoiets ook al van de strijdkrachten van landen als Irak (voor de inval van de eerste Golfoorlog), stelde uiteindelijk weinig voor qua materieel, wel veel, maar gedateerd spul. Bij Turkije komt het op hetzelfde neer, oké moderner spul als Irak destijds, maar het overgrote deel (vliegtuigen en tanks) is afgeschreven of afdank materieel van de andere NAVO lidstaten. Voor het meest moderne materieel uit de VS/UK/D/F (en 1e-rangs bondgenoten) is zo'n groot log leger geen tegenstander om echt bang van te worden.
Ja, hun luchtmacht is idd weer iets moderner, maar ook daar is het voordeel bij de andere NAVO landen. Bewust of onbewust, maar Turkije beschikt niet over de luchtafweer, die de andere bondgenoten wel hebben, zoals o.a. de Patriot. Het zijn (waren) nota bene de Nederlandse raketten die aan de Turkse grens opgesteld stonden om het Turkse luchtruim schoon te houden.

TuuT | 08-10-14 | 15:02

@WirMachenAluMusik | 08-10-14 | 14:57
Er komen steeds meer aluhoedjes in de panelen. Dat was vroeger veel beter. Toch?

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 15:02

We zien hier dus mohammedanen die andere mohammedanen afmaken, terwijl weer andere mohammedanen toekijken.
*verbied terreur, verbied islam*

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 14:58

Het verwondert me dat er nog steeds zoveel mensen geloven dat het de bedoeling is om IS te vernietigen.
Op Pownews schreef iemand: ".. met de tegenwoordige techniek kan men op 5 km hoogte iemand de klote van zijn lijf schieten."
Voeg daar aan toe dat tot nu toe vooral Syrische olieraffinaderijen en infrastructuur met ‘punktgenaue’ bombardementen vernietigd werden.
Dan mag het onderhand toch wel duidelijk zijn dat het gaat om de verdrijving van Assad (sjiietisch-alevietisch) en de chaotisering van Syrië en in tweede instantie Iran (sjiietisch).
Daarin is IS (soennitisch) een belangrijk instrument en overlappen de belangen van Turkije, Amerika/Israel en hun soennitische bondgenoten Saoedi-Arabië/Quatar (die trouwens ook IS financieren) mekaar.
Dat geopolitiek via Syrië, Rusland en via Iran ook China in de picture van de Amerikanen zijn lijdt voor mij ook nauwelijks twijfel.
Zelfs de islamitische volksverhuizing en vluchtelingenstromen naar vooral West-Europa maken waarschijnlijk deel uit van dat plan. Want is het nu echt te ver gezocht als je bij multiculturalisering en islamitische volksverhuizing aan planmatig voorgeprogrammeerde etnische/religieuze conflicten en verdeel-en-heers denkt?
Ook antwoorden op 'to whose benefit', waarbij je West-Europa kunt uitsluiten, lijken me niet zo moeilijk te bedenken.
En dan heb ik het niet eens over dat je bij verdeel-en-heers ook nog kan denken aan het tegen elkaar opzetten van autochtone bevolkingsdelen: jongeren versus ouderen, vrouwen tegen mannen, het gekunstelde links contra het gekunstelde rechts en niet te vergeten autochtonen versus allochtonen en landen onderling.
Feit is in ieder geval dat onze (en niet alleen onze) nationale sociale cohesie de laatste decennia systematisch vergiftigd is. Plan of toeval?

WirMachenMusik | 08-10-14 | 14:57

We zijn eindelijk eens redelijk eensgezind over een onderwerp, is het weer niet goed ;)

Albigensian | 08-10-14 | 14:57

@Pieleke | 08-10-14 | 14:52
Bij GS hoeven we ook niet om de nuance te zijn en mogen we (gelukkig) in duidelijke termen weergeven hoe we over een bepaald onderwerp denken.

Daarom heeft het ook weinig zin om dat aan te halen en heb je veel meer aan een inhoudelijke reactie op het topic.

Laten we blij zijn dat we in een land leven waar dat grondwettelijk mogelijk is.

drekzooi | 08-10-14 | 14:56

@TuuT| 08-10-14 | 14:33
Niks ervan. Geen islam in de Navo!
*it's the islam, stupid*

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 14:55

@WirMachenQuatsch | 08-10-14 | 14:45
Het voornaamste verschil is dat je tien jaar geleden nog geen flapdrollen had die plempten dat de reaguursels tien jaar geleden beter waren.

Lewis Lewinsky | 08-10-14 | 14:54

WirMachenMusik | 08-10-14 | 14:45
Eens. Weinig verrijking, weinig inhoudelijke discussie met reaguurders die er andere meningen op nahouden dan ik. En dat vond ik juist zo leerzaam.

Kloof2012 | 08-10-14 | 14:53

drekzooi | 08-10-14 | 14:48
Uh, begin dan maar eens met het lezen van het eerste reaguursel helemaal bovenaan.

Pieleke | 08-10-14 | 14:52

Sorry Moi2,
reactie is bedoeld voor: Anti links/rechts | 08-10-14 | 13:07

watmagjenogwel | 08-10-14 | 14:52

Moi2 | 08-10-14 | 12:00
"Dat valt u heel erg tegen van Turkije?" lees: Erdogan, onder welke steen komt u vandaan? bent u soms ook voorstander van Turkije in de EU?

watmagjenogwel | 08-10-14 | 14:50

WirMachenMusik | 08-10-14 | 14:45
Veel moeilijke woorden, maar mee eens.

Pieleke | 08-10-14 | 14:49

@WirMachenMusik | 08-10-14 | 14:45
Zou u dan ook inhoudelijk in kunnen gaan op dit topic of gaat het alleen maar om een loze constatering? Dit commentaar draagt namelijk ook nergens toe bij en is dus als compleet zinloos en overbodig te bestempelen.

drekzooi | 08-10-14 | 14:48

Niet alles was vroeger beter, maar dat het niveau van de reaguursels aanzienlijk lager is dan dat van zeg 'n jaar of tien geleden is een constatering waar ik niet omheen kan. 90% Papagaait mekaar pavloviaans na en daardoor ontstaat hier zelfs nog minder inzichtverrijkende meningspluriformiteit dan in de lezerscommentaren van de mainstreammedia.
GS op apegapen?

WirMachenMusik | 08-10-14 | 14:45

Amerika is altijd een warm pleitbezorger geweest van Turkije, in de Navo maar ook in de EU. Het mag natuurlijk geen naam hebben dat Turkije al jaren EU lid cyprus deels bezet, dat Erdogan de vrije pers uitschakeld, net als de koerden, corrupt is als de ziekte, ieder kritische kracht in het leger heeft uitgeschakeld. Tuurlijk niet weer 640 miljoen per jaar EU geld aan subsidies onderstuening democratie erheen, een Nedrlandse patriot batterij zodat Erdogan geen last heeft van syrische MIgs of Scud raketten. Heerlijk zo gauw mogelijk in de EU want ze hebben al driekwart van alle rechten. Is trouwens toevluchtoord van Turkse criminele die het in Nederland te heet onder de voeten wordt. "Een ontwikkeld land met beschaafde mensen" je houd het niet voor mogelijk dat iemand dat bij zijn verstand zegt. Maar ja snap ook niet wat men in Nederland stemt.

bijna_raak | 08-10-14 | 14:44

Het smerigste spel ooit wordt door die rotturken gespeeld. Erdogan en z'n kompanen plegen nu volop oorlogsmisdaden door moedwillig de Koerden tegen te werken en ISIS strijders zonder problemen toegang te verschaffen tot Syrie.
Die vuile aap zal wel een leuke deal hebben gesloten met z'n holmaatjes van IS toen hij de gevangen genomen Turken terugkreeg. Het zal vast een handjeklap over Koerden geweest zijn.

Die nazi hoort voor het tribunaal te komen en wel nu.

drekzooi | 08-10-14 | 14:43

Goh, die rookpluim lijkt verdacht veel op een christelijk kruis.

AtomicWedgie | 08-10-14 | 14:42

HebpermabanvanPvdA | 08-10-14 | 13:58
Idd een mooie beschrijving,thnx.Dat compenseert het beeld van moedige/wanhopige tot de dood strijdende Koerden

Roberto9785 | 08-10-14 | 14:42

@Ommie de HaatMoker | 08-10-14 | 14:12
Yep.
Saddam: (trouwens ook eerst gesteund door de VS) een sadist en mafketel, maar een behoorlijke welvaart en stabiliteit in zijn land. Nu: Puinhoop.

Khadaffi: Sadist, womanizer, rondom wappie, maar had een van de meest welvarende ontwikkelde landen van Afrika. Was zelfs goed op weg met Afrikaanse unie, en had een goed sociaal stelsel. Nu: Puinhoop.

Assad: Etc.

En wij maar denken dat amerika zo geweldig bezig is.

koolteer | 08-10-14 | 14:42

Jazeker dat zijn tulbandknuffelaars!
In mijn boek staan dat gelijk aan landverraad.

Albigensian | 08-10-14 | 14:39

TuuT | 08-10-14 | 14:33
Turkije uit de NAVO? ja, graag!
Turkije militair aanpakken? Dat laat je wel uit je hoofd!
Turkije is, militair gezien, de derde mogendheid ter wereld, tot de tanden bewapend, met name ook de luchtmacht, met de modernste spullen. De rest van Europa heeft samen nog niet de helft van het wapenarsenaal van Turkije, tenzij Frankrijk en het VK de atoommacht zouden inzetten.....
Ik vrees dat de dubbelrol van Erdogan veel vijanden zal opwekken, maar dat zijn macht te groot is om het land daadwerkelijk aan te pakken - en dat weet hij!

L.E. Raar | 08-10-14 | 14:39

TuuT | 08-10-14 | 14:33
D66 en GL willen eerst de Palestijnse staat erkennen. Een koerdische staat is nog heel ver weg.

--sql error-- | 08-10-14 | 14:35

Ik zeg de Turken uit de NAVO en de koerden (Koerdistan) er in. Vervolgens die (heldhaftige) koerden met man en macht helpen om het ISIS kalifaat te vernietigen om vervolgens het Erdogan Kalifaat aan te pakken.

TuuT | 08-10-14 | 14:33

@Wonderful-Life | 08-10-14 | 14:26
Eens. Heb het laatst aan een stel linkse wensdenkers uitgelegd. De moslims in het westen krijgen gemiddeld vier kinderen per gezin (kinderbijslag=fokpremie), de autochtonen 1,3 per gezin. Over drie generaties zijn we democratisch gekozen een moslimland.

Met als bijkomend voordeel dat we door de inteelt binnen de islam een lager gemiddeld IQ krijgen, en inmiddels al in een negatieve evolutionaire curve zitten. Joepie.

koolteer | 08-10-14 | 14:31

Wat fijn om eens een explosie te horen zonder het bijbehorende aluha hakbar gejengel.

Maya de Blij | 08-10-14 | 14:30

Gruwelijk, een mini tornado in beeld.

Madrox | 08-10-14 | 14:30

@ZZP-er | 08-10-14 | 13:56
Hun leider is door de meerderheid van de Turken gekozen, dus de meerderheid van de Turken zijn fascistische moslims net als hun leider.

Seculiere Turkije is er al lang niet meer, dat komt vooral omdat de fascistische moslims heel veel kinderen maken vergelijken met de beschaafde burgers, en daarom op termijn zijn de fascistische moslims in de meerderheid.

Dat zullen we binnen paar decennia ook in het westen zien gebeuren, en onze leiders samen met hun domme stemvee liggen allemaal te slapen, daarom gaat het westen ook naar de klote, dankzij links en alle overige islamknuffellaars. En dat is heel triest, vooral voor onze kleine kinderen.

Wonderful-Life | 08-10-14 | 14:26

Wel van Last-Minute-Man!!!
Denk dat die ons wel kan helpen.

Albigensian | 08-10-14 | 14:26

Albigensian | 08-10-14 | 14:18
Sterker: ik denk dat iedere NL-er graag de portemonnaie trekt en een paar 737 reserveert voor alle Jihadi's die al dan niet met vrouw en kids naar hun kalifaat wensen te vertrekken. NL betaalt uw uitreis en visum bij aankomst. Met liefde. Enige voorwaarde is het inleveren van het paspoort bij de grens tussen TR-SY-IRK. Heb jij het nummer van Cor of Don?

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 14:24

-weggejorist-

ParisXL | 08-10-14 | 14:22

Turkije houdt ook wel van toekijken.. Het is een moeilijke situatie, maar een het verdedigen van de Koerden in Kobane kan toch moeilijk tot een aanval op Syrië beschouwd worden door Syrië zelf en de rest van de wereld..

Fratello | 08-10-14 | 14:21

Stir Glenfarclas II | 08-10-14 | 14:11
Mocht u zich vervelen, #kobane Meer dan genoeg te 'beleven' aldaar.

bij gelegenheid | 08-10-14 | 14:20

Hopelijk slaan de Koerden die laffe Turken na de zege ook flink op hun schijnheilige smoelen.

Thei6754 | 08-10-14 | 14:18

@drs.. Gelul

Met de staatskas kunnen we die twee "transportbedrijven" nog wel even in leven houden ;) Hun expertise in reizen die kant uit, kunnen nog wel eens van pas komen!

Albigensian | 08-10-14 | 14:18

Ga IS deaud?

JIP! | 08-10-14 | 14:17

Corendon en Sunweb zullen waarschijnlijk ook binnenkort failliet gaan. Geen hond wil nog naar Turkije. Alleen Isis-honden dan, die dan weer wel.

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 14:13

varkensvleesje | 08-10-14 | 14:09
Toch is het een mooi land met goede mensen. Helaas hebben ze de verkeerde leider gekozen.

ZZP-er | 08-10-14 | 14:13

@koolteer | 08-10-14 | 13:58
Assad had grappig genoeg net als Saddam Hussein en Ghadaffi een soort equilibrium bewerkstelligd tussen de verschillende religieuze en etnische groepen. Dit soort landen met dit soort taferelen zijn moeilijk zonder harde repressie vredig te houden blijkt meer en meer.

Ommie de HaatMoker | 08-10-14 | 14:12

Simpel geen turkije als vakantie land.Iedereen kan zo een steentje bijdragen vanuit zijn stoel.Als de PKK binnenkort weer met aanslagen in de hoofstad begint,wat te verwachten is,kan men de brochures alvast opbergen.De brandhaarden zullen overslaan.Vergeet niet de matjes wijzen allemaal dezelfde kant op.De bal komt terug. Er worden vieze politieke spelletjes gespeeld achter de schermen in het hele midden oosten.Niets nieuws voor deze regio overigens.

varkensvleesje | 08-10-14 | 14:09

@Sjaak uit Dordt | 08-10-14 | 14:05
Doelstelling is de lijn Iran-Syrie-Libanon te onderbreken zodat Hamas niet vanuit Iran bewapend kan worden. Wie de leiding heeft in de corridor is niet belangrijk. Sterker nog IS vecht tegen Hezbollah dus is het eigenlijk een win win situatie.

the Jackdawn | 08-10-14 | 14:09

themac | 08-10-14 | 13:58
Er zijn 2 belangrijke drempels waar de mensheid overheen moet stappen, godsdiensten en het globale systeem van hebzucht(en de oneigenlijke macht die daaruit voortvloeit) en materialisme. De tijd begint ook te dringen, want als er niet over die drempels heen gestapt wordt dan is het spoedig einde verhaal.

XaleX_2 | 08-10-14 | 14:06

koolteer | 08-10-14 | 13:58
Klopt. Eerst pro-westerse kluppies als een Al-Nusrah, een SFR et cet rijkelijk voorzien van gelden en wapens om ISIL én Assad te bestrijden om er later achter te komen dat zij zich ofwel hebben aangesloten bij IS dan wel een totalitaire islamstaat nastreven. En Turkije, zag dat het goed was...

bij gelegenheid | 08-10-14 | 14:05

Er gebeurt helemaal niks in dat filmpje en die livestream.... als genocide er zo uitziet lust ik er nog wel dertig

DenSlimsde | 08-10-14 | 14:05

Ik begrijp die Turken niet, het slagveld letterlijk op je grens. Je wordt gesteund door de NAVO. Je kan de hele wereld laten zien hoe goed je bent. Maar een Moslimbroeder voor zijn kopschieten is te veel gevraagd.

Sjaak uit Dordt | 08-10-14 | 14:05

Die bommen zijn weer zo dat ook al wordt je niet geraakt dor die bom, als je er te dicht bijstaat gaan toch je longen naar de fillistijnen door de luchtdruk. Dus stel maar voor hoeveel van die ISIS gasten met een grote bek opeens lucht staan te happen als een stervende vis op het land . . .

HebpermabanvanPvdA | 08-10-14 | 13:58

NB, wel lullig voor de Unlimited Supply of Assholes. Dit is al de zoveelste keer dat ze een clubje van wapens voorzien, en dat het vervolgens gierend uit de klauwen loopt. Assad was zo slecht nog niet, vergeleken met dat moslimafval dat er nu rondstekkert. Hadden ze beter Erdogan kunnen bestrijden. Assad probeert tenminste de terroristen tegen te gaan, Erdogan steunt ze en is medeplichtig aan genocide.

Maar heeft niks met de islam te maken hoor, ennuh, welkom in de EU fijne democratische turkjes.

koolteer | 08-10-14 | 13:58

Het begint ondertussen toch wel erg te worden met de mensheid, we zitten een beetje live naar de uitmoording van een stad te kijken met zijn allen en niemand die een poot uitsteekt.

Tijdje terug me geschaamd dat ik nederlander ben omdat onze politiek de ruggegraat van een rups heeft, nu wordt het ondertussen tijd dat we ons moeten schamen voor de mensheid...

Allemaal wijzen naar Turkije terwijl NIEMAND boots on the ground wil hebben is trouwens het vieste wat ik ooit gezien heb. Nog viezer dan hoe de turken blijkbaar Isis helpen.

themac | 08-10-14 | 13:58

ITEACHYOU | 08-10-14 | 13:11
Ja!

ZZP-er | 08-10-14 | 13:57

Anti links/rechts | 08-10-14 | 13:07
De Turken zijn goed, hun leider is fout, helemaal fout.

ZZP-er | 08-10-14 | 13:56

bij gelegenheid | 08-10-14 | 13:50
Je hebt gelijk. Kennelijk over het hoofd gezien.

Vigil | 08-10-14 | 13:55

@koolteer | 08-10-14 | 13:49
Gatverdamme, gehakt met baardharen.....

necrosis | 08-10-14 | 13:52

-weggejorist-

hoejeheette | 08-10-14 | 13:51

Het vuige spel van Turkije* kan idd niet vaak genoeg worden herhaald.
[ Zudem fordert Ankara, die US-geführte Koalition in Syrien solle nicht nur gegen den IS, sondern auch gegen die Truppen des syrischen Präsidenten Baschar al-Assad vorgehen. Dann sein die Türkei auch zur Entsendung von Bodentruppen ins Nachbarland bereit, sagte Ministerpräsident Ahmet Davutoglu dem Fernsehsender CNN.] www.tagesspiegel.de/politik/kampf-um-k...

@Vigil Echt wel. www.telegraaf.nl/buitenland/23174257/_...

bij gelegenheid | 08-10-14 | 13:50

Die ontploffing ziet er, met iets teveel fantasie, uit als een enorme middelvinger naar al die baarden.
Dat er maar veel mogen volgen.

spoiver | 08-10-14 | 13:49

Xirdalan | 08-10-14 | 13:41

Tis ook meer een moreel dan realistisch verzoek, helaas. Maar dat laat onverlet dat de goodwill die de Turken in de afgelopen decennia bij het westen hebben opgebouwd in no-time als sneeuw voor de zon is verdwenen. Nu rest er het beeld van een huichelachtige, opportunistische, islam-fundi gerunde schurkenstaat ipv baken van licht en stabiliteit in het M-O.

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:49

-weggejorist-

hoejeheette | 08-10-14 | 13:48

@milky bar | 08-10-14 | 13:40
Als ze de naam kennen dan weten ze wat ze met zijn gehele familie moeten doen.......

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-10-14 | 13:47

Marteljy | 08-10-14 | 13:38
waarom niet beide?
dus dat IS en Assad tegen elkaar vechten, en elkaar verzwakken.

--sql error-- | 08-10-14 | 13:46

Marteljy | 08-10-14 | 13:38

Daar de Koerden in Syrie nou ook niet bepaald fan van Assad zijn (hij is minstens zo anti-Koerdisch als Ankara), zou Turkije er slimmer aan gedaan hebben om de PKK en aanverwante organisaties zover te krijgen dat ze tegen Assad zouden strijden. Helaas voor Erdogan draagt hij Isis een warmer hart toe dan zijn 25miljoen landgenoten en directe zuiderburen. Nogmaals; tijd zal het leren, maar ik denk echt dat dit een hele grote misstap is van Erdogan en co..

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:44

Turkije moet uit de Nato en snel.
Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:26

Ain't gonna happen, kijk maar ten noorden van Turkije, aan de andere kant van de Zwarte Zee welk land daar ligt. Juist: de Oekraïne en de Krim....

Xirdalan | 08-10-14 | 13:41

En nog meer goed nieuws: de FBI kent de naam van koppensneller Jihadi John (wordt nog niet vrijgegeven).

milky bar | 08-10-14 | 13:40

Zoals verwacht is Obama's strategie aan het mislukken. Obama wilde ISIS ook niet echt kapotmaken alleen maar beperken. En dat schijnt te mislukken.

En Erdogan heeft vanaf het begin van de burgeroorlog Jihadisten gesteund die tegen Assad vechten.
www.al-monitor.com/pulse/originals/201...

Erdogan is gericht op het ten val brengen van Assad; niet op het helpen van de koerden en andere groepen die lijden onder de Jihadisten.

Assad, not Islamic State, in Ankara’s crosshairs

"Turkey’s active participation in the US-led coalition against the Islamic State group (IS) is looking less and less likely, despite the parliament's Oct. 2 authorization to send troops to Iraq and Syria. That mandate was seen in the West as a prelude to Turkey’s decision to finally act against IS, but it is increasingly evident that Ankara’s priority remains taking out Syria’s President Bashar al-Assad."

www.al-monitor.com/pulse/originals/201...

Marteljy | 08-10-14 | 13:38

Er gloort een lichtje aan de donkere horizon:
"Kurden drängen ISIS zurück" (zojuist in Bild). Plz let it be true

milky bar | 08-10-14 | 13:38

Blijkt dat de wapens en munitie overal vandaan komen... Dus dat maakt niet uit. Nee dit is een veel groter probleem! De Turken tonen hun werkelijke gezicht.
Laten we nog meer vrienden zoeken met een islamitische achtergrond!

Albigensian | 08-10-14 | 13:37

Kloof2012 | 08-10-14 | 13:27

Ik vrees voor Erdogan en Turkije dat waar de PKK in de afgelopen jaren juist steeds minder publieke aanhang en sympathie onder de Koerdische bevolking genoot er momenteel geen H&M-pak meer te krijgen is. Half Turkije staat in de fik en elke dode Koerd maakt ze nog strijdvaardiger. Erdogan heeft met zijn stilzwijgende instemming met het Koerdisch bloedvergieten op de drempel van Turks grondgebied een kapitale denkfout gemaakt.

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:36

Maaruh, is het Westen er al achter wie de wapens en munitie aan IS blijft leveren? Lijkt mij het handigst om die leveringen te stoppen en die wapenhandelaren plat te bombarderen. Of moeten we dan Rusland gaan aanvallen?

XaleX_2 | 08-10-14 | 13:34

Galgenhumor door Roel Geeraedts van RTLNieuws. Heeft aantal YouTube-filmpjes (waaronder Kobani) geplaatst in de categorie humor.

kratvlees | 08-10-14 | 13:33

ox | 08-10-14 | 13:29
ja, vreemd inderdaad dat je de Arabische landen, of de aziatische landen, of zuid-amerika niet hoort over wat er in Syrie gebeurt.

--sql error-- | 08-10-14 | 13:31

Schijnt dat een politieke opstand van enige duizenden Oekraïners in de Oekraïne meer teweeg kan brengen in EU, US en NATO dan tienduizenden onschuldige mensen die op beestachtige wijze afgeslacht worden, duizenden vrouwen die verkracht worden en miljoenen ontheemden die moeten vluchten voor hun leven...

ox | 08-10-14 | 13:29

De schoft Erdogan laat intussen zijn politie schieten op mensen die betogen voor ingrijpen van Turkije in Kobane in plaats van wat te doen tegen de schoften van ISIS. Maar straks is hij weer welkom bij de toetredingsbesprekingen van Turkije bij de EU, hoor. Vast en zeker.

MAD1950 | 08-10-14 | 13:28

Iedere Koerd die zich moet bezighouden met IS is een PKK-strijder minder; zo zal de gedachte van Erdogan zijn. Dat 'ie actief IS toegang geeft tot zijn land is iets dat een Internationaal Strafhof zal moeten uitzoeken. Medewerking aan genocide. Nou hebben Turken en genocide sowieso al een innige relatie, al mag je dat tot de dag van vandaag niet zo noemen in Turkije (hallo Armenië!). Er zou geen haar op het EU hoofd aan moeten denken dat Turkije toetreedt tot de EU.

Kloof2012 | 08-10-14 | 13:27

Turkije gaat zich nog danig verslikken in haar zoveelste strategische misstap van de laatste jaren. 25 miljoen woedende Koerden binnen je landsgrenzen kun je zelfs niet middels een genocide entlosen. Dat Turkije Koerdische milities niet militair steunt is logisch, maar dat het leger aan de grens dus wel heult met Isis en Koerden daarentegen blokkeert om hun broertjes, zussen, ooms, tantes, kinderen te helpen is gewoon misdadig te noemen. Turkije moet uit de Nato en snel.

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:26

Kurd Kobane: Smells like Turkish treason.
Obama: Nevermind

Cuyahoga | 08-10-14 | 13:26

panadol | 08-10-14 | 13:23
het is maar zeer de vraag of ze kunnen ingrijpen.
Grondtroepen zijn er niet, en in een stad is het moeilijk om te zien waar ze zitten vanuit de lucht.

--sql error-- | 08-10-14 | 13:26

Binnenkort hebben we (lees: EUSSR en USSA) in Syrië dus een nieuw Afghanistan gecreëerd. De Mudjahideen (ondersteund door de VS/CIA in hun strijd tegen de Sovjet Unie) muteerde in de Taliban, en iedereen weet wat volgde.

Waarin gaat ISIS zich muteren? Hoe gaat men, als ISIS de Koerden en het Assad regime decimeerde hebben, dit weer onder controle brengen? ik vrees dat het is als tandpasta, die krijg je ook never nooit meer terug in de tube.

We worden geregeerd door fascisten die dus perse oorlog willen. Niet alleen dáár, maar als die jihadisten terugkeren ook HIER! Afghanistan was een 'ver van mijn bed show' maar Syrië is dichterbij dan men denkt, ongeveer 4 uurtjes vliegen, net zo ver als de Canarische Eilanden, en via Turkije is het Europese vasteland makkelijk te bereiken.

Xirdalan | 08-10-14 | 13:25

Ik heb ontzettend veel respect voor de Koerden. Mijn respect voor Turkije, USA en de internationale coalitie is een ander verhaal. Ze kijken toe hoe een volkerenmoord zich voltrekt. Ze kunnen ingrijpen maar doen dat niet, hooguit een beetje voor de vorm.

panadol | 08-10-14 | 13:23

Vanmorgen in het Duitse Morgenmagasin een reactie van een volkvertegenwoordiger van Die Grünen: ..... Erdogan und seine DRECK politik...

Ja, ja, zoiets moet ik van Oijik of een andere politiekeling nog maar horen zeggen in de 2e Kamer.

Overigens worden met dank aan de PvdA mensen in nood nog steeds niet door onze F-16's geholpen......

gamlakuk | 08-10-14 | 13:22

Het lukt die Isishonden al 3 weken niet om deze stad te veroveren. Wij mogen niets dan respect en bewondering hebben voor de mannelijke en vrouwelijke strijders die daar standhouden. Als Turkije nou even net zo coulant jegens de Koerden is en hen bewapend, verzorgd en vrij laat in en uitreizen zoals ze dat bij Isis honden wel toestaat.... ohwacht....

Drs.. Gelul | 08-10-14 | 13:22

*Zwembroek aantrekt*, *cocktail inschenkt*... Oh wacht, je spelt het niet "Copakobane"?

Kapitein Stijlvol | 08-10-14 | 13:21

Ik weet dat het heel treurig is maar vind het wel interessant om live (in beeld) een oorlog te kunnen volgen, veilig van achter mijn pc dat dan weer wel...

Capt. Iglo | 08-10-14 | 13:20

-weggejorist-

Albigensian | 08-10-14 | 13:18

Wat een enorme, slopende beproeving moet dit voor de Koerden zijn... Het is waarlijk absurd dat we moeten toekijken hoe deze marteling zich voortsleept. Maar deze slag moeten de Koerden winnen, want het massacre zou niet te overzien en onverteerbaar zijn. Bovendien is het de hoogste tijd dat ISIS eens ongenadig op z'n flikker krijgt en aan geloofwaardigheid verliest. Dan zullen potentiële haatsikjes wel twee keer nadenken zich erbij aan te sluiten.
Kom op Peschmerga, jaag het tuig over de kling!

milky bar | 08-10-14 | 13:17

Het is het nou niet mogelijk dat GeenStijl dat prachtige dansje nog eens publiceert ,dat dansje bij Pauw en Witteman bovenop de tafel, om uitbundig te vieren dat de Arabische lente was begonnen.

snapdragon | 08-10-14 | 13:17

Positief hoor, spreken van een slag. Volgens mij zitten we toch echt al dagen naar de val van Kobane te kijken.

Lydus | 08-10-14 | 13:16

Xirdalan | 08-10-14 | 13:09
tsja, ze moeten idd aan de lange-termijn strategie denken.
Maar wat ze in de media zeggen kan nog altijd iets anders zijn dan wat ze werkelijk doen, dat is ook deel van de strategie.

--sql error-- | 08-10-14 | 13:16

Dan heb je zo'n mooie zandvlakte voor je stad die kan dienen als parkeerplaats en dus parkeer je je auto op de heuvel er achter.

lady blabla | 08-10-14 | 13:14

Veel respect voor de Koerden.

Blue Light | 08-10-14 | 13:13

Turkije is op deze manier ISIS aan het helpen en dat valt me heel erg tegen van Turkije. In mijn mening toch een ontwikkeld land met beschaafde mensen.
Anti links/rechts | 08-10-14 | 13:07

Turken spelen inderdaad een erg vies spelletje. Dus NOOOOOOIT toelaten tot de EUSSR, maar dat zootje communisten daar in Brussel zullen wel weer beter weten...

Xirdalan | 08-10-14 | 13:13

Turkije leeft al jaren in onmin met de Koerden. de PKK is er niet voor nix. Ze zijn zelfs nog in vredesbespreking. En dan verwacht de wereld dat Turkije de Koerden gaat helpen? Wat is dit voor iets vreemds?

ITEACHYOU | 08-10-14 | 13:11

www.dagelijksestandaard.nl/2014/10/vs-...

Obama de lafaard laat de koerden maar stikken, de enigste die tenminste echt vechten tegen die honden van IS. erdogan is een vuile smerige moslimbroeder die zelf liever kalief van de IS wordt.

populist87 | 08-10-14 | 13:10

Wordt het niet eens tijd om wapens maar vooral ook munitie te droppen in de nog door Koerden in handen zijnde delen van Kobani. Denk dat ze daar meer aan hebben in de binnenstad dan de bombardementen die daar buiten plaats vinden...

De waard zijn gast | 08-10-14 | 13:10

wat is momenteel de score?

--sql error-- | 08-10-14 | 13:09

Kunnen die Canadezen die in het midden oosten gaan bombarderen via de Schilderswijk vliegen? Kunnen ze daar is-bolwerken tussen de Turkse groenteboer en de islamitische slager wegvagen.

Wachtloper | 08-10-14 | 13:09

Er dreigt een grootschalige genocide vlak buiten de grenzen van de EU (Turkije komt erbij vroeg of laat, al willen we dat niet) en onze regering zoekt nog naar 'redenen' om IS aan te vallen in Syrië.
Het feit dat er duizenden onschuldigen vermoord gaan worden op basis van 'geloofsovertuigingen' lijkt me een reden. Het feit dat we geen militant kalifaat als toekomstig buurland willen, lijkt me een reden.
Het feit dat dat roversnest IS moet worden uitgeroeid, omdat het ook binnen onze grenzen zorgt voor een trend van onrust en radicalisering (denk aan aspirant-jihadi's die het verboden wordt om uit te reizen) is een reden. Maar slaap lekker verder hoor!

Vage_eddie | 08-10-14 | 13:07

De Turken spelen een gemeen spelletje. Enerzijds laten ze alle ISIS-strijders via Turkije Syrië invluchten: zie deze Duitse reportage:
www.youtube.com/watch?v=v8-Vl27RC2s

Anderzijds houdt de Turken de Koerden tegen die Kobane willen meehelpen verdedigen... Turkije is op deze manier ISIS aan het helpen en dat valt me heel erg tegen van Turkije. In mijn mening toch een ontwikkeld land met beschaafde mensen.

Anti links/rechts | 08-10-14 | 13:07

Drop maar een paar hectoliter Toverdrank voor die Koerden!

Xirdalan | 08-10-14 | 13:05

Als ze nu de Koerden zachtjes de stad uit laten trekken, en vervolgens alles plat gooien wat van- en naar de stad gaat, eens kijken hoe snel de witte vlag wappert daar. Zonder eten, drinken en maagden redden ze het niet lang. En geen enkel target om zelfmoordbom te spelen.

Haatgenerator | 08-10-14 | 13:05

Waarom zijn mensen zich ooit op zo'n locatie gaan vestigen...

CBSraming | 08-10-14 | 13:05

Een grote zandvlakte met alleen maar haatbaarden. Bombarderen was nog nooit zo simpel. Go!!

JosVerbeek | 08-10-14 | 12:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LACHGAS VERBODEN