Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOERA! WE ZIJN IN OORLOG MET ISIS!

sterfaboesterf.jpgANP: "EERSTE NEDERLANDSE BOMMEN OP IS-DOELEN IN IRAK. VOERTUIGEN ZIJN VERNIETIGD EN ER ZIJN MOGELIJK IS-STRIJDERS OMGEKOMEN." Meest prangende vragen: Zaten er Nederlandse jihadi's tussen de doelwitten? Hoeveel bommen heeft Nederland nu nog over? Is het nu 1-1? Zijn de KamerbezetKoerden hiermee een beetje tevreden gesteld? Update: "2 Nederlandse F-16’s hebben vanmorgen voor het eerst wapens gebruikt in Irak tegen de terroristische organisatie ISIS. De jachtvliegers gooiden in totaal 3 bommen [LOL! Toe maar! - red.] op bewapende ISIS-voertuigen die Peshmerga-strijders onder vuur namen in het noorden van het land. Bij de aanval zijn voertuigen vernietigd en mogelijk ook ISIS-strijders omgekomen. De 8 jachtvliegtuigen, inclusief 2 reserve, die Nederland tegen ISIS inzet zijn sinds afgelopen vrijdag allemaal in hun operatiegebied [Jordanië dus - red.]. Zondag voerden F-16’s de eerste vluchten uit zonder wapens te gebruiken, dat gebeurde nu dus wel. De F-16’s zijn niet alleen geschikt om ISIS-kampen en commandoposten te bombarderen, maar ook munitieopslagplaatsen, militair materieel zoals tanks en mortieropstellingen. Vanuit de lucht ondersteunen zij verder grondtroepen, in dit geval Iraakse troepen en Koerdische strijders, die tegen ISIS strijden." (Bron: website Ministerie van Defensie.) Persbericht: Maiwand de Thuisblijver geeft een officiële reactie namens de ISIS-minnende Nedermoslims.

Reaguursels

Inloggen

maar goed dat wij een europees kalifaat hebben.

Dr. Frambozenjam | 08-10-14 | 19:42

En nu maar wachten op de eerste onthoofding in Nederland.

drielenaar | 08-10-14 | 01:52

Van zo'n foto als hierboven wordt ik wel blij.Net zoals het nazisme en shintoïsme de moord zijn gestikt en afgebrand, krijgt nu het shihadisme zijn portie. Bravo,nu nog foto's van een vuurstorm over Al Raqa en Mosul,dan blijkt een luchtoffensief toch effectief hé ? ,in weerwil van die domme strategen die "boots on the ground" willen vanwege eer en heldendom en... al vaak genoeg verloren hebben.Strijd tegen koppensnellers en psychopaten van man tegen man,hoe bedenk je het.

Dolphi | 08-10-14 | 01:20

We hebben de IS al een bom cadeau gedaan, want volgens nos.nl/artikel/707474-isstrijders-geen... is een van de bommen niet ontploft, en ligt deze nog onder het zand. Iemand het garantiebonnetje nog?

Ageless | 08-10-14 | 00:55

Er zijn wijken in Nederland waar je beter onze bommen op kunt gooien. Hebben ze ook recht op, ze betalen immers belasting - moehahaha - not.

funkyd | 07-10-14 | 23:33

Wat zit Maiwand Al-Afvallige nou te zeuren over bommen gooien op onderdrukkers en Tirannen. Alsof IS zich bezig houd met het aanvallen van Assad. Alles wat ik van ze zie is dat ze zelf middels mensenrechten schendingen onschuldigen, andersdenkenden en gevangenen aan het uitmoorden zijn. Ze pakken de zwaksten het eerst.

down | 07-10-14 | 23:30

Nu blijkt dat minstens 1 van de drie bommen het niet deed.... 200.000 euro en dan vastgeroest. NL is echt een peppie en kokkie leger.

lulleficatie | 07-10-14 | 23:18

WOW, 3 bommen a 200 duizend euro per stuk en we hebben een fiets uitgeschakeld !

lulleficatie | 07-10-14 | 22:40

Ik was een pacifist in mijn jonge jaren. Ik geef toe: ik ben inmiddels bekeerd. Plat gooien die IS meute.

McMarx | 07-10-14 | 21:29

-weggejorist en opgerot-

novoniderland | 07-10-14 | 21:29

Laat den Hollandse soldaat,jongens van stavast en Jan De Wit den vuige islamiet onthoofden ter eer en glorie van Jezus Christus onze profeet die in den hemelen zijt.
Hoezeee hoezeee den overwinning behoort aan ons.

Real Dutch Meat | 07-10-14 | 21:11

Ik zeg: Video!, or it didn't happen.

hotmint | 07-10-14 | 19:57

tzzz die kapitalistiese ongelovige varkens zitten daar alleen maar voor olie, is allemaal een grote complot van de westen en zionisten tegen de echte islam begrijp dan broerders

henkdekanarie | 07-10-14 | 18:53

-weggejorist-

de verlichte | 07-10-14 | 18:42

Het is gewoon IS en niet ISIS.

Mgr. Denwop | 07-10-14 | 18:24

de verlichte | 07-10-14 | 17:19
Hoe komen die kindertjes en familieleden tussen de schietende en onthoofdende apen van ISIS terecht dan?

KlunsJohannus | 07-10-14 | 18:19

kunnen ze niet ff doorvliegen naar rampplaats MH17? Ligt volgens mij nog alweer helemaal vergeten nederlands leed te wachten om afgesloten te kunnen worden... mooie afleiding, dat wel, goed gedaan heren in De Haag

nesnaj ravi | 07-10-14 | 17:33

Klopt! We strijden tegen de Islam. En dit is nog maar het begin.

Bernard Couperus | 07-10-14 | 17:33

@Ridder Rogte
Niet zo denigrerend over de mannen van het hopeloos onderbewapende Nederlandse leger van mei 1940. Niet twee, maar bijna 550 Duitse vliegtuigen hebben zij met hun proppenschietertjes in vier dagen uit de lucht geschoten. Niet dat het wat geholpen heeft, maar ere wie ere toekomt.

Ruud Hazes8197 | 07-10-14 | 17:24

-weggejorist-

de verlichte | 07-10-14 | 17:19

Dit zal wel weer niet serieus genomen worden, maar ja... ik plemp het toch maar even neer.

'Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen dat ISIS-terroristen het plan hebben om zich voor te doen als vluchtelingen om zo West Europa te infiltreren. Dit zouden de Amerikanen te weten zijn gekomen door afgeluisterde communicatie tussen de islamisten. Die zouden niet per vliegtuig reizen, omdat het risico gepakt te worden dan te groot is. In plaats daarvan zullen ze over land proberen Europa binnen te komen.

ISIS-militanten zullen doen alsof het vluchtelingen uit Syrië zijn en eerst de grens met Turkije oversteken. ‘Gezien de chaotische toestanden aan de Syrisch-Turkse grens, is het bijna onmogelijk om ISIS-terroristen tussen de vluchtelingen te pakken,’ haalde het Duitse Bild Am Sonntag een Amerikaanse official aan.'
bron: www.xandernieuws.punt.nl/content/2014/...

gaffelbaard | 07-10-14 | 16:40

Dus 1 pilot heeft maar 1 keertje mogen drukken? Stijlloos.

Professor | 07-10-14 | 16:37

Oh, wacht. *PAM. Zon grote vuurbal jonguh!!!* Sorry, moest even.

Mr Dixit | 07-10-14 | 16:30

Zie je, Maiwand zegt het zelf. ISIS is "de islam". En als Maiwand het zegt is het waar. Go fuck yourself Lange Frans.

Mr Dixit | 07-10-14 | 16:27

Maiwand is een collaborateur, een landverrader die heult met de vijand.
Vroeger werden zulke mensen samen met hun familieleden opgepakt, berecht en in een interneringskamp gestopt. Dat waren nog eens tijden!

gaffelbaard | 07-10-14 | 16:27

Ongelovige bommen op gelovige? Met Saoedi als vluchtleider en financiering? Daar zit meer achter. Nederland en volk word alleen wakker als centen in het geding zijn. Voor de niet bezitters is het net 1940. Voor je het snapt is vader in de hemel [Londen] en zitten zij met de rotzooi.

biltong | 07-10-14 | 16:26

*Doet vrolijk dansje*

quantumcollider | 07-10-14 | 16:22

chips pakt en gaat er voor zitten de komende 3 jaar, daarna nog een parlementaire enquête of 2 over verloren gegane sd kaartjes met daarop het Griekse eiland wat per ongeluk geraakt werd.

GerMonster | 07-10-14 | 16:11

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:55
Geen antwoord omdat het vanzelfsprekend is dat IS verschrikkelijke oorlogsmisdaden begaat. Wie dat niet vindt, is knettergek. Maar je zou hopen dat er de afgelopen 13 jaar iets geleerd is, namelijk dat bombarderen zonder behoorlijk nation-building plan voor niemand iets goeds brengt, behalve voor de Lockheed Martin, Raytheon en co (firstlook.org/theintercept/2014/09/25... ).
.
Maar nation-building, of op zijn minst state-building vergt links-klinkende dingen als politieke steun voor soennitische stammen, peace-keeping forces, ontwikkelingshulp, diplomatie. De krachten met de meeste politieke invloed in de VS hebben daar simpelweg geen belang bij. Ten eerste zouden werkelijk democratisch gelegitimeerde regeringen wel eens kunnen besluiten dat ze er geen trek in hebben om VS en Britse oliemaatschappijen alles op een dienblaadje te geven, en dat ze hun natuurlijke rijkdommen aan de lokale bevolking te goed willen doen komen. Ten tweede levert te goeder trouw state-building geen nieuwe orders voor bommen en raketten op.

wetas | 07-10-14 | 16:10

@ Ron_Paul | 07-10-14 | 15:24
Dat de eerste Golfoorlog is gewonnen door de luchtmacht is niet waar. Na weken van bombardementen volgde er een grondoorlog van 4 dagen. In die paar dagen werden honderden Iraakse tanks vernietigd. Die tanks konden rijden, hadden munitie en er werd nog steeds goed gecommuniceerd. Ondanks de bommen uit de lucht. Punt is. De USA hadden tankdivisies die waren voorbereid op de USSR. In 91 waren die divisies op eenzame hoogte qua training. De Irakezen hadden geen schijn van kans. Vier dagen....

D.Turpin | 07-10-14 | 16:02

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:51
"Saudi Arabië. Nu heb je gasten als W. Bush die Islam een nobele religie noemen en die door het stof kruipen voor dit vreselijke bewind"
.
Werkelijk... Pfff. Het Huis van Saoed kan zich alleen maar handhaven doordat ze militair en met petrodollars massaal worden gesteund door de VS. De VS heeft iets van 20 bases in SA alleen! Saoed is aan de macht omdat de VS wil dat ze aan de macht zijn. Ze zijn "onze" pompbediende. Beter dan self-service.

wetas | 07-10-14 | 15:58

wetas | 07-10-14 | 15:48

Op mijn vraag geef je geen antwoord maar, kom je met een Noord-Korea weder iets als antwoord. Wow hoogstaand Wetas poe poe.

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:55

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:51
.
Links?! Grappig. Je vindt Ron Paul zeker ook links.
.
Grappig dat zoiets volledig evidents als dat het Westen daar zit voor de olie, zo'n krachtig taboe is.

wetas | 07-10-14 | 15:54

"We" zitten daar vanwege de olie. Islam is een toevallig bijverschijnsel. Er wonen daar nu eenmaal veel islamieten. Als de olie in India had gezeten, hadden we nu allemaal geroepen wat voor kwaadaardige ideologie het hindoeisme wel niet is.
.
"We" moeten daar gewoon weg. Dat betekent afkicken. Van de olie.
wetas | 07-10-14 | 15:36
Als er geen olie zat had de kritiek juist veel scherper geweest. Nu moet Timmermans voor een sticker die door de knieën om excuses aan te bieden aan Saudi Arabië. Nu heb je gasten als W. Bush die Islam een nobele religie noemen en die door het stof kruipen voor dit vreselijke bewind. En het is ook een reden dat ze nu meedoen aan dit soort smerige real-politiek.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:51

wetas | 07-10-14 | 15:48

Ik raad je aan vandaag radio1 terug te luisteren over Noord-Korea, gaat er een wereld voor je open. Dat linkse appels met peren vergelijken als antwoord begint me te vervelen.

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:51

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:41
.
Ik hoor jou nooit over Noord-Korea. Daar worden veel meer mensen afgeslacht en in concentratiekampen als beesten afgebeuld, terwijl jij chips op de bank zit te vreten. Idem voor talloze andere brandhaarden. Als het gebeurt op een plek waar veel olie zit, vinden we het altijd wel heel erg ineens. Wonderlijk.

wetas | 07-10-14 | 15:48

Nappa | 07-10-14 | 15:42
En misschien is de sympathie ook te verklaren in het feit dat ze dezelfde Sharia aanhangen. In Saudi Arabië zijn dit jaar al enkele honderden mensen een kopje kleiner gemaakt. Omdat ze homo waren, vanwege 'hekserij', overspel met de buurman of omdat ze niet langer moslim zijn.
Enquêtes in deze landen geven ook aan dat meer dan 80% de doodstraf voor homo's ondersteund.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:46

wetas | 07-10-14 | 15:36
De Islam noemen 'we' al gewelddadig sinds het ontstaan van de religie. De stichter van de religie heeft namelijk hele stammen later onthoofden, kan problemen veroorzaken als volgelingen hem dan als de meest perfecte mens afschilderen. In India is de islam voornamelijk met het zwaar verspreid, miljoenen Hindoes zijn daarbij omgekomen. Hindoes kunnen overigens ook agressief zijn, maar zij beroepen zich hierbij niet op een heilige profeet.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:42

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:37
Dat gezeur over die 'evil ideologie' is een red herring. Zie wetas | 07-10-14 | 15:36.

wetas | 07-10-14 | 15:42

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 15:42

Amerika zal niet enthousist zijn om grodntroepen te sturen.

Doel van de isis is dat de kobani voor het weekend in hun handen zou zijn om daar het offerfeest groots en meeslepend te vieren.

daarmee is toch wel zo'n beetje is vastgesteld dat de isi een stroming die gebaseerd is op de islam.

dolffie | 07-10-14 | 15:42

het bestrijden van het gedachten-goed van moslims is bij mijn geloof/land niet van toepassing. want ik weet dat ze me 100 jaar geven. Laat nou net 100 jaar de voorlopige basis zijn van een mensenleven en dus heb IK heb GEEN probleem met mensen die met een KORAN naar MIJ toekomen om MIJ de les te lezen.

en nu zijn jullie dus allemaal Homo's. :)

JoKu | 07-10-14 | 15:41

@wetas

Hey zwitsal, met jou gedachte is het dus okay om minderheden als koerden, yazidi's en whatever er nog meer woont gewoon te laten afslachten?? Net als Erdohan lekker met bier en chips toekijken en af en toe te roeptoeteren in de media " gaat niet zo lekker in Kobani " ........ manmanman

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:41

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:32
"De meeste Amerikaanse generaals waren er ook van overtuigd dat Irak vol zat met WMD's"
.
Juist niet. Deze generaals geven aan dat ze nu extra publiek hun twijfels uiten, omdat ze spijt hebben dat ze destijds tegen Bush & Cheney niet hun zeer ernstige twijfels over het WMD-sprookje niet durfden te uiten. Dan werd je als verrader gezien. Net als je nu als verrader wordt gezien wanneer je de waarheid als een koe meldt dat deze hele clusterfuck aan de acties vd VS zelf vd afgelopen decennia te danken is.

wetas | 07-10-14 | 15:39

wetas | 07-10-14 | 15:27
Ik vind het ook behoorlijk verdacht dat IS nog steeds met allerlei tanks en zwaar materieel rondrijdt. Natuurlijk kun je de ideologie niet wegbombarderen, daar ligt de oorzaak. Maar ze hadden zeker meer kunnen doen om de Koerden te helpen hun seculiere staat te beschermen.
Maar dat is misschien wat lastig als je bondgenoten inzet als Saudi Arabië en Qatar, waar meer dan 80% van de bevolking sympathiek tegenover IS staat. En dit soort smerige real politiek is nu juist iets waar de politicus Ron Paul enorm op tegen was.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:37

Heel mooi, hoe meer van die stinktulbanden we opblazen hoe beter!

Nietvoordekat | 07-10-14 | 15:37

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:30
.
"We" zitten daar vanwege de olie. Islam is een toevallig bijverschijnsel. Er wonen daar nu eenmaal veel islamieten. Als de olie in India had gezeten, hadden we nu allemaal geroepen wat voor kwaadaardige ideologie het hindoeisme wel niet is.
.
"We" moeten daar gewoon weg. Dat betekent afkicken. Van de olie.

wetas | 07-10-14 | 15:36

TheseDays00 | 07-10-14 | 15:32
"In Meewind zijn denkpatroon is dat geen echte moslim."
Het probleem van waarheidsvinding. Komt je niet uit. Dat gaat inderdaad nog even duren dan.

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:36

IS in Syrie bestrijden door een simplistische bril landelijk bekeken is Assad helpen. Tja, dan kan natuurlijk niet. Anderzijds wordt IS nu aangepakt. Maakt het dan uit waar ze zich ophouden?

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:34

@tweetybird | 07-10-14 | 14:07
Je hebt gelijk wat betreft de JSF. Vraag o.a. de ontwerper van de F16 en A10 maar over de "kwaliteiten" van de JSF... en de landen die wel zo verstandig zijn geweest hun orders te beperken of wellicht te annuleren.

Smuts | 07-10-14 | 15:34

Nappa | 07-10-14 | 15:15

Noem 1 regime wereldwijd wat niet direct of indirect terreur pleegt/steunt afhankelijk van welk kamp je jezelf toe vindt behoren. Dat NL in de kudde achter de US of A aanwandelt is historisch gezien niets dan logisch. En het spijt me voor je, maar het feit dat jij ook lekker hier wenst te blijven met je kritische blik kan alleen maar dan ook alleen DANKZIJ het door jou zo verfoeide en vervloekte westen. Hoe hypocriet kun je zijn, Nappa? Heel erg hypocriet. Dat blijkt maar weer.

Drs.. Gelul | 07-10-14 | 15:33

@wetas | 07-10-14 | 15:27
Het moet ook eerst uit de hand lopen voordat een grondoorlog wordt toegestaan. Kan me trouwens niet snel genoeg gaan.

First Contact | 07-10-14 | 15:33

@ kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:26
In Meewind zijn denkpatroon is dat geen echte moslim.

TheseDays00 | 07-10-14 | 15:32

Binnen 1 jaar is Maiwand de Thuisblijver zijn paspoort kwijt, durf ik wel te stellen. Hij zal weer huilen als een klein meisje.

Overigens, volgens Maiwands jihadregels is zijn eigen vader flink de mist in gegaan door er tussen uit te knijpen in Afghanistan. Het is immers not done voor een man om het strijdtoneel te verlaten.

fram | 07-10-14 | 15:32

wetas | 07-10-14 | 15:27 De meeste Amerikaanse generaals waren er ook van overtuigd dat Irak vol zat met WMD's en ze zijn er van overtuigd dat Rusland geregeerd wordt door de satan zelf.
Ik vind het opmerkelijk dat ze allemaal aan komen zetten met het verhaal dat dit jaren gaat duren. De eerste weken van bombardementen werden er 3 DRIE F18's ingezet, tsja dan gaat het nog wel even duren. Er wordt hier gewoon keiharde real-politiek bedreven.
En als die generaals zo tegen bombardementen zijn, waarom dan al de Drones boven Afghanistan en Pakistan een soeverein land!

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:32

wallenberg | 07-10-14 | 15:12
Tsja, enerzijds geven de premier als ook de president van Turkije een persbericht uit dat strijders van IS nimmer zijn toegelaten tot Syrisch grondgebied, als ook geen toevluchthaven vinden in Turkije. Met name dan wanneer zij zich- de ISstrijders idd- zich willen begeven op Turks grondgebied komende van uit Syrië. Kul van een orde die amper te bevatten is. Google eens op rojava en vids.

bij gelegenheid | 07-10-14 | 15:31

wetas | 07-10-14 | 15:27
Tuurljk ga je het met bommen niet redden. Je vecht immers tegen idee (cq religieuze idealen / opvattingen IS). Open deurtje.

Wat stel je voor? Zeggen dat iets niet gaat werken is niet zo moeilijk. Wat gaat wel werken?

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:30

@BigusDickus | 07-10-14 | 13:55
PATS!

lilluke halve hoan | 07-10-14 | 15:30

@Nappa | 07-10-14 | 15:22
LOL. En dat soort bagger post je hier? De hele wereld heeft kunnen aanschouwen wat een islamitische lente kan betekenen. Door dit gedrag heb ik alleen maar meer begrip gekregen voor de acties van Assad.

First Contact | 07-10-14 | 15:30

wetas | 07-10-14 | 15:22
Sorry, maar op dit punt ben ik het niet met Ron Paul eens. Als je al de ellende in het midden-oosten op blow-back van amerikaanse policy schuift, dan begrijp je niets van de geschiedenis van het midden-oosten en de invloed van Islam in deze conflicten. Je moet de Ami's nooit klakkeloos achterna lopen, vooral niet op het gebied van foreign policy.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:28

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:24
.
De meeste Amerikaanse generaals hebben meer twijfels dan jij over het wondermiddel "bommen":
.
FBI Director James Comey: Bombardementen geven IS enorme oppepper, werken contraproductief. (www.businessinsider.com/r-us-airstrike...)
.
Director of National Intelligence James Clapper: Het gaat niet lukken met bommen. Het gaat jaren duren. (www.washingtonpost.com/blogs/post-part...)
.
Former Commander in Chief General Anthony Zinni: Het gaat niet lukken met bommen, en ook niet met grondtroepen. Het gaat jaren duren. Het gaat contraproductief werken. (chicagotonight.wttw.com/2014/09/24/gen...)
.
Army Chief of Staff General Ray Odierno: Het gaat niet lukken met bommen. Het gaat jaren duren. (www.washingtonpost.com/world/national-...)
.
Chairman of the Joint Chiefs of Staff General Martin Dempsey: Het gaat niet lukken met bommen. Het gaat jaren duren. (www.washingtonpost.com/world/national-...)

wetas | 07-10-14 | 15:27

De conclusie van Maiwand Al-Afgani www.geenstijl.nl/archives/images/offic...
(Hiermee toont NL en de coalitie aan dat ze strijden tegen de islam en moslims) past niet helemaal bij de moslims zoals bv zoals mevrouw majoor Mariyam al Mansouri die vanuit Abu Dahabi de bombardementen op doelwitten van IS in Syrië eerder deze week uitvoerde.

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:26

wetas | 07-10-14 | 14:53
In 1991 heeft Amerika vanuit de lucht het hele Iraakse leger in de pan gehakt. De reden dat ze Kobani innemen is omdat er zo goed als GEEN vluchten op Kobani zijn geweest. Dit terwijl IS op kale heuvels rondom de stad met zwaar geschut naar beneden schoot. Er is gewoon bewust voor gekozen IS hier niet tegen te houden.

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:24

Nappa | 07-10-14 | 15:22
.
Post dat nou niet. Assad is momenteel onze makker, dan moet je niet met ouwe koeien komen, zoals dat hij ontelbaar meer mensen heeft gedood en gemarteld dan IS ooit zal doen.

wetas | 07-10-14 | 15:24

We wachten op toestemming van de regering om juichend de Nederlandsche straten op te rennen!!

De beltrekker | 07-10-14 | 15:23

@Nappa | 07-10-14 | 15:15
Zijn de Taliban nog aan de macht in Afghanistan?
Nee dus.
Nou dan.

plaszak | 07-10-14 | 15:23

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:18
.
Ironisch dat juist iemand met jouw nick pleit voor meer bommen. Overigens slaat die "3" alleen op de NL bijdrage hè? De coalitie gooit er meer. Even zinloos of liever, contraproductief, dat wel.

wetas | 07-10-14 | 15:22

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 15:22

Hoe onschuldig zijn burgers die een achterlijke moordzuchtige ideologie ondersteunen? Wanneer we dit onderscheid hadden gemaakt tijdens de 2e wereldoorlog waren we nu nog bezig geweest met het verdrijven van nazi's en aanhang...

First Contact | 07-10-14 | 15:22

Geweld wordt ondenkbaar als iedereen zich bekommert om het geluk van de ander. Tenzij je dat met geweld probeert voor elkaar te krijgen natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 15:21

@plaszak | 07-10-14 | 14:54
Dat snappen behangers niet joh!

lilluke halve hoan | 07-10-14 | 15:19

Nappa Diverse
Kunt u mij de sites en films noemen waaruit u de door u aangehaalde gegevens over Assad's concentratiekampen en massamoorden haalt? Ik wil mij mij graag documenteren daaromtrent. Of u doet het zelve waardoor u uw beweringen kunt staven?

Jan Boule | 07-10-14 | 15:19

3 bommen lol. Het lijkt wel alsof ze niet willen winnen. Zo deden ze dat in mijn jeugd toen de Saudi's wél voor waren: The Air campaign of the Gulf War, also known as the 1991 Bombing of Iraq started with an extensive aerial bombing campaign on 17 January 1991. The coalition flew over 100,000 sorties, dropping 88,500 tons of bombs,[2] and widely destroying military and civilian infrastructure.[3] The air campaign was commanded by USAF Lieutenant General Chuck Horner, who briefly served as Commander-in-Chief – Forward of U.S. Central Command while General Schwarzkopf was still in the United States. The British air commanders were Air Vice-Marshal Andrew Wilson (to 17 November) and Air Vice-Marshal Bill Wratten (from 17 November).[4] The air campaign largely finished by 23 February 1991

Ron_Paul | 07-10-14 | 15:18

@luto | 07-10-14 | 13:41
Ik dacht gelezen te hebben dat het er zo'n 30.000 zijn.....
Das een dorp zeg maar.....

lilluke halve hoan | 07-10-14 | 15:17

Wat is het standpunt van Joop in deze?
Verders Hup aan onze jongens, de tiefus aan die thuisblijver en peper in de reet van onze politici.

Febofiel | 07-10-14 | 15:16

Erdohan is er 1tje die met 4 agenda's werkt. Walg van die vent.

snakeplisskin | 07-10-14 | 15:16

@brasifunkh | 07-10-14 | 14:08
Mourad schrijf je met een "t". Dekt de lading beter.

plaszak | 07-10-14 | 15:16

Hey Nappa, lekker janken. Ga effe heel gauw naar die zandbak en jezelf bevredigen met een geit. Tot kijk.

Madrox | 07-10-14 | 15:15

mensen die poep praten en hopen op patat.

IQ van geeneens 100.

JoKu | 07-10-14 | 15:15

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 15:15

North Atlantic Treaty Organization (NATO; /ˈneɪtoʊ/; French: Organisation du traité de l'Atlantique Nord (OTAN)), also called the [North] Atlantic Alliance, is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty which was signed on 4 April 1949.

Het 'westen', is dus het 'noorden', en de russen zitten er 'niet eens' in.

JoKu | 07-10-14 | 15:14

Die Turken spelen een vreemd spelletje. Volgens Erdogan komen er veel te veel vluchtelingen de grens over. Maar als de Koerden terug willen om tegen IS te vechten, mag dat niet. Dan krijgen ze traangas over zich heen. Maar als IS de Koerden uitmoordt, kun je niet zeggen dat Turkije dat deed. Ze hielden alleen de Koerden tegen. Maar de Jihadi's die naar IS gingen, mochten zo de grens over. Vreemd mannetje die Erdogan of slim.

wallenberg | 07-10-14 | 15:12

Nappa | 07-10-14 | 14:58

Assad heeft geen ambities om oorlog met zijn buren te beginnen. De as van het kwaad zoals jij die beschrijft, Assad, Iran en Poetin, zijn rustig gebleven terwijl Isis duidelijk op expansie gericht is. Niemand ontkent dat Assad een misdadig regime runt, maar wat is het alternatief? Al-Nusra als leuk gematigd regime? Rot toch op. Het westen heeft nu al verschillende malen gezien wat er gebeurt als gestoorde despoten worden afgezet: chaos en ellende en dan vooral voor minderheden en normale burgers. Uit al jouw plempsels druipt het sunni-fundi gedachtegoed. Sunni's gaan gewoon helemaal kapot aan de gedachte dat Shia, Alawi, Alevi, Druzen, Gristen whatever wat te zeggen hebben. Wat jij moet doen is heel goed nadenken over wat het westen jou te bieden heeft. Mocht dat niet genoeg zijn, ga dan lekker in een sunni heartland zitten, S.A. of een ander hellhole en zoek het uit. Op een dag ben je dankbaar wat het westen voor jou heeft betekend en denk je met weemoed terug dat je tussen ons kafirs je leventje kon leiden.

Drs.. Gelul | 07-10-14 | 15:07

Ik heb eigenlijk liever dat we eerst wat aan de moslims hier ion Nederland gaan doen.
Het heeft weinig zin daar de zaak aan te vallen als ze al hier zitten

Moi2 | 07-10-14 | 15:07

Vanavond biertje opentrekt.

Geert Linkers | 07-10-14 | 15:07

Drie bommen? 3 stuks maar liefst?! Soso, het mag wat kosten...

Xirdalan | 07-10-14 | 15:07

Ben benieuwd wie er straks in het machtsvacuum springt...
brandhauser | 07-10-14 | 14:53
Guess what: Uberlutser Zimmerlœl-regulerende taak.

bij gelegenheid | 07-10-14 | 15:04

@Nappa | 07-10-14 | 14:58 Joh, lekker belangrijk allemaal, het is geen spelletje Risk of zo. Zowel Putin als Assad weet wel dat ze het westen of Israël niet moeten aanvallen omdat ze daar een veel te hoge prijs voor betalen. Zelfs Iran heeft waarschijnlijk nog wel zoveel realisme. Het zijn gewoon de Soennieten die overal voor de problemen zorgen, en natuurlijk proberen figuren als Maiwand dat te draaien en te spinnen, maar dat raakt echt kant noch wal.

witwas | 07-10-14 | 15:04

Dutch Peanut | 07-10-14 | 14:59
Echt duidelijker maak je het er niet op.

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 15:04

Ondertussen, in Iran...
Is het een paddestoel? Een kapotte magnetron? Is het.. aargh!
http://www.theatlantic.com/international/archive/2014/10/a-strange-explosion-reported-at-a-secretive-iranian-site/381154/

LibertasSimplex | 07-10-14 | 15:01

Die Maiwand wil met alle geweld kond doen van het feit dat hij het IQ heeft van een garnaal. Dat is zeer waarschijnlijk het gevolg van generaties van inteelt. Bovendien kan hij helemaal niet als normaal mens functioneren want hij is gehersenspoeld met het dodelijke gif van de islam-ideologie.

Pieter V | 07-10-14 | 15:00

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:45
Kruistocht??
ff voor de duidelijkheid:

uitleg oorzaak 1ste kruistocht door Paus Urbanus (Urbanus lol)

Paus Urbanus II, die opriep tot de Eerste Kruistocht op het Concilie van Clermont in 1095, spoorde aan tot ingrijpen ter verdediging, hoewel dat toen al te laat was. Die kruistocht was nodig omdat zonder verdedigend ingrijpen ‘de gelovigen van God op veel grotere schaal zullen worden aangevallen.’ 
De Turken en Arabieren hebben ‘hen aangevallen en het Griekse rijk veroverd. (...) Ze hebben steeds meer land van de christenen bezet, en hen in zeven veldslagen verslagen. Ze hebben velen gedood en gevangengenomen, de kerken vernietigd en het rijk verwoest. Als u toelaat dat zij nog een tijdje ongestraft zo doorgaan, zullen de gelovigen van God op nog grotere schaal door hen worden aangevallen.’ 

Dutch Peanut | 07-10-14 | 14:59

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 14:58

Mogen we straks weer dokken aan de weduwen van Kobani?

Russ Meyer | 07-10-14 | 14:57

Nuke the bastards, I say. Drop those love barrels on the ISIS thugs.

dadoorunrun | 07-10-14 | 14:55

@jan-lul-de-behanger | 07-10-14 | 13:42
Wij hebben 900 kilo en 225 kilo bommen en de kans dat je dat overleeft is NIHIL.

plaszak | 07-10-14 | 14:54

Ben benieuwd wie er straks in het machtsvacuum springt...

brandhauser | 07-10-14 | 14:53

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:39
"Bommen verzwakken de vijand doordat die geen grote dingen (vrachtwagens, tanks, raffinaderijen, artillerie enz.) meer kan hebben, en de tegenpartij dus wel, en doordat er tijdens gevechten op aanvraag luchtsteun kan worden geleverd."
.
Valt tegen. Daarvoor moet je hele precieze intelligence over doelen hebben. Ontbreekt. IS neemt niet voor niets lachend Kobani.

.
Verder, wie is "de tegenpartij"? De Koerden? Veel van hen zijn PKK, tot een paar maanden geleden vonden we dat nog enge achterlijke moslimterroristen. Free Syrian Army? Die hebben onlangs nog 6 of 8 gevangenen onthoofd. Ineens niet erg als het voor de gelegenheid onze beste vriendjes zijn? Assad? Die was een jaar geleden nog "erger dan Hitler" en moest weg. Nu beste gappies.
.
Bottom line: kans is klein dat je IS verslaat zonder grootschalige grondinzet. Indien het toch enigszins lukt, hun opvolgers staan te popelen. Dan gaan we het hele ritueel voor de zoveelste (remember Taliban? Al-Quaida?) herhalen. Heel gek, maar als je een land platbombardeert groeit er niet vanzelf een stabiele staat uit de ruines..... raar maar waar.

wetas | 07-10-14 | 14:53

Uit het persbericht van maiwand de thuisblijverT valt te lezen dat deze zwakbegaafde idioot totaal geen weet heeft van wat de realiteit is. Compleet gestoord en gehersenspoeld draait hij de zaken 180 graden om. Trieste is dat er soortgelijke zwakbegaafde idioten ronddwalen die hem nog geloven ook.
Van mij mag elke isisduivel-haatbaard een voltreffer op z'n afstotelijke primatenkop krijgen.

appelvink | 07-10-14 | 14:53

De echte poepstorm begint pas als Putin deze situatie gaat gebruiken om door te stoten naar Kiev. Dan moet je maken dat je weg bent uit Europa.

Russ Meyer | 07-10-14 | 14:52

@Nappa | 07-10-14 | 14:44 Je geeft het antwoord zelf al: Assad is geen gevaar voor ons. Assad is een dictator en heeft vast een onnoemelijk aantal misdaden op zijn naam staan. Maar onder zijn bewind konden minderheden, zoals de Syrische Christenen, gewoon in het land leven. Nu worden ze verdreven en als ze niet snel genoeg weg zijn vermoord. Bovendien wordt Assad gesteund door Putin en nog meer ruzie met Rusland kunnen we er nu even niet bij hebben.

witwas | 07-10-14 | 14:50

BigusDickus | 07-10-14 | 14:48
Misschien wordt het tijd voor een landelijke enquete onder moslims. Dan weten we waar we aan toe zijn. lol.

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:50

@Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:45
Ik denk dat veel moslims het wel zo opvatten.

BigusDickus | 07-10-14 | 14:48

(linkse modus on)
Alle F16 piloten en andere nl strijdkrachten die vechten tegen isis moeten DIRECT VOOR DE KRIJGSRAAD.
Ze vermoorden nederlandsche staatsburgers..(linkse modus off)

Dutch Peanut | 07-10-14 | 14:47

BigusDickus | 07-10-14 | 14:39
In hun naïeve poging om aan te tonen dat niet alle moslims onder het kopje 'radicalen' kunnen worden geschaard, bevestigen ze enkel dat alle moslims er nogal nare denkbeelden op na houden.
Ik neem aan dat ik jouw opmerking moet interpreteren als: "ja, waarschijnlijk vindt het grote deel van de moslims dat er sprake is van een kruistocht"?

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:45

Gelukkig heeft Mark Rutte ons verteld dat hij ook een goede moslim kent en waar hij oneindig veel respect voor heeft?!? Uitgerekend Rutte komt zo iemand tegen en moet dat aan de grote klok hangen of het een soort wereldwonder is.!?!? EEn beetje een raar verhaal van Rutte.. Hij maakt zich hiermee erg verdacht, of is het weer een van zijn gebruikelijke leugentjes. Zo niet, wie is die moslim, ik wil naam en toenaam. Bewijs, de onderste steen moet boven!! Kamervragen!!!

denoorman | 07-10-14 | 14:45

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 14:44

Opinion1970 | 07-10-14 | 14:35
Sorry Maiwandi maar je moet toch echt doof, stom, blind zijn en onder een stoeptegel leven wil je geloven dat IS uit onschuldige burgers bestaat.
.
Dat zegt ie niet. Hij zegt dat de bommen bedoeld voor de mujahedin veel niet-mujahedin mannen, vrouwen en kinderen zullen doden. En daarin heeft hij gelijk. Dit mobiliseert moslims - daar en hier - die anders weinig voor IS zouden voelen. Lockheed Martin, General Dynamics en Raytheon vieren feest!

wetas | 07-10-14 | 14:42

Goed wat zijn we weer goed, we laten bommen vallen. onbegrijpelijk dat de media en met hen zo'n jubelstemming laten zien. We moeten ons schamen, hoeveel onschuldige burgers gaan er nu weer aan. Horen we nooit iemand over. We ( en lees USA) zijn geen haar beter. Uiteraard ben ik tegen onthoofding, maar een bom kost meer onschuldige burgers dan 1 onthoofding.

providenciales | 07-10-14 | 14:41

Als we gewoon de lijn van Putin hadden gevolgd in Syrie, dan was de ellende een stuk kleiner geweest. Maar onze top (?) diplomaat Frans Timmermans en Hans nazi-korpsbal? van Baalen moesten zonodig de strijd aangaan met Putin, met alle gevolgen van dien..

denoorman | 07-10-14 | 14:41

@denoorman | 07-10-14 | 14:37
Maiwand solliciteert naar wel meer, maar ik wil geen ruzie met Joris....

necrosis | 07-10-14 | 14:40

necrosis | 07-10-14 | 14:32
Toch snap ik het niet.
Blijkbaar vinden we ISIS zo eng en zo terroristisch dat we ze op dit moment (terecht) platbombarderen. Maar iedere sympathisant van ISIS in Nederland krijg een aai over z'n bol en wordt in bescherming genomen door de linkse kliek?
Wat mij betreft is ieder die met zo'n vlag rondloopt of zich pro-ISIS uitlaat een terrorist. Zeker nu de context toch wel duidelijk moge zijn.

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:39

@Wetas
Bommen verzwakken de vijand doordat die geen grote dingen (vrachtwagens, tanks, raffinaderijen, artillerie enz.) meer kan hebben, en de tegenpartij dus wel, en doordat er tijdens gevechten op aanvraag luchtsteun kan worden geleverd.

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:39

@Nappa | 07-10-14 | 14:30
Vóór de westerse inmenging, liepen die isis-imbecielen landgenoten te onthoofden/ verkrachten/ levend begraven.
Of ben je dat voor het gemak 'vergeten'?

necrosis | 07-10-14 | 14:38

Maiwand de thuisblijver solliciteert naar een enkele reis naar zijn geliefde thuisland. Oppakken, voor het gerecht, tot ongewenste vreemdeling verklaren en het land uit knikkeren. Maar ja dat zal wel niet gebeuren met die linkse moslim knuffelende D66 rechters in Nederland.. Jammer.. Eigenlijk moeten we die slappe D66 rechters ook het land uitgooien. Kan iemand daar even een rechtsgrond bij zoeken?? Mij lijkt dat logisch.. Maar misschien zie ik het verkeerd.!?..

denoorman | 07-10-14 | 14:37

@Nappa | 07-10-14 | 14:30 Volgens mij draai je de boel een beetje om. De meer gematigde moslisms die streden tegen Assad kregen steun uit het westen. Vervolgens kwam ISIS die deze gematigde moslims, en verder iedereen die er niet precies hetzelfde over dacht als zij, begon uit te moorden. Ik herinner me nog een Nederlandse pater in Homs. Pas daarna volgde de oorlogsverklaring aan IS(IS).

witwas | 07-10-14 | 14:37

necrosis | 07-10-14 | 14:32

Was het maar alleen in Den Haag...:(

JIP! | 07-10-14 | 14:36

Waarom is iedereen toch zo blij met die bommen? Terwijl werkelijk IEDERE militaire expert zegt dat je IS daarmee niet kunt verslaan (integendeel)? Is het een soort infantiele blijheid om de mooie knallen die je ook wel bij vuurwerkkopers ziet?

wetas | 07-10-14 | 14:36

@Nappa | 07-10-14 | 14:19
Assad heeft nog nooit gezegd dat hij aanslagen in de EU wil plegen, dat pleit toch wel enigszins voor hem.

rara | 07-10-14 | 14:35

prachtig weer die "logica" van die thuisbijmoedersaanderokblijver.

gentle_giant_58 | 07-10-14 | 14:35

Mhahahahaha!!Ik ga stuk! Maiwandi de Thuisblijvert geeft ook modder. Helemaal niet doorzichtig! Hij denkt als ik de realiteit nou precies omgekeerd weergeef en doe alsof NL onschuldigen vermoordt, zijn we misschien wel weer een aantal jihadissche zieltjes rijker. Sorry Maiwandi maar je moet toch echt doof, stom, blind zijn en onder een stoeptegel leven wil je geloven dat IS uit onschuldige burgers bestaat.

Opinion1970 | 07-10-14 | 14:35

En voor Timmer Frans een extra veer in zijn kont: we tellen internationaal weer mee!

hertog2 | 07-10-14 | 14:34

Nappa | 07-10-14 | 14:30
We vechten niet tegen een land. We vechten niet tegen de islam (als ik ieder moet geloven die roept dat IS en islam niets met elkaar van doen hebben..). We vechten enkel tegen een terroristische groepering!
Prima, toch? Of ben je ergens diep van binnen toch van mening dat dit een 'kruistocht' is?
Kom, wees eens flink; spreek je eens uit!

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:33

@jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:24
Assad hielt mensen die het land wilde ontwrichten tenminste aan een zeer korte leiband om stabiliteit te waarborgen.
Iets wat NL politici maar niet willen begrijpen.
Vanwege de slappe kuthouding van Van Aartsen, zitten we nu opgescheept met een isis-enclave in den Haag.

necrosis | 07-10-14 | 14:32

Robots met een burka en een 100kg clusterbom is misschien ook een idee.

Of burka robots uitrusten met machinegeweren die op 500 meter feilloos raak schieten.

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:32

Robots met een burka en een 100kg clusterbom is misschien ook een idee.

Of burka robots uitrusten met machinegeweren die op 500 meter feilloos raak schieten.

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:32

@Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:18 Er was ook iets met Syrisch afweergeschut dat de F16's uit de lucht zou kunnen knallen.

witwas | 07-10-14 | 14:31

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 14:30

:"Jaja.... de Arabische lente van eerste zwarte president Hoessein Obama was een verademing na de oorlogszuchtige stoute G.W. Bush lieve jongen"
.
:" Maar opa, hoe reageerde de mensen dan toen zij zich herinnerden dat Obama direct een Nobelprijs voor de vrede kreeg nadat hij was ingezworen....?
.
:"Toen begon het zwarte piet debat in Holland!"
.

pluizigkroeshaar | 07-10-14 | 14:30

Gaat diep door het stof. Te stom voor woorden.
Beter lezen Terpentijn!

Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:30

Geiten met een snelwerkende AIDS variant daarheen sturen, kan dat niet?

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:29

Waarom concentreert men zich nu niet allemaal ff op die grensplaats Kobani?
Daar is de nood het hoogst, IS zit alleen in het oosten van de stad, me dunkt dat je daarmee kan scoren.
Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:18
Onzin, daar is de nood niet het hoogst, maar daar zit de media die dat gevecht uitlicht omdat het toevallig dicht bij de Turkse grens is. Er worden op vele plaatsen gevochten met evenveel barbaars geweld.

XaleX_2 | 07-10-14 | 14:29

Mooi zo, nu doorpakken!!!

First Contact | 07-10-14 | 14:29

*Pietvanvliet grinnikt zachtjes om de reactie van maiwand de thuisblijver.
 
Leiden is verder vlak bij de Kalvermarkt. Als die thuisblijver dan zo begaan is met de onschuldige burgers, moest ie misschien zijn hulp eens aanbieden bij de planners aldaar.
 
Kunnen we hem meteen in Qatar droppen. Good riddance...

pietvanvliet | 07-10-14 | 14:28

JIP! | 07-10-14 | 14:17
WO? Met wie? Als, en dan ook als de Turken gaan binnenvallen, dan klaren ze dat klusje wel alleen hoor. Daar hebben ze ons niet bij nodig. Daarbij, volgens mij zijn we al in "WO" sinds 9/11.

Pieleke | 07-10-14 | 14:28

Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:26
Ken jij het verschil tussen de eerste en de tweede wereldoorlog?

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:28

Kunnen we de Marokkanen en Kaan78 inruilen tegen de Koerden?

milky bar | 07-10-14 | 14:27

Het maakt me trots als Nederlander als ik die F16's met 'onze jongens' boven Irak zie, ik hoop dat geen van hen zijn schietstoel hoeft te gebruiken en dat ze na een succesvolle campagne allemaal heelhuis terugkomen.
Stiekem toch een beetje jaloers op die gasten, gelukkig zijn ze goed getraind, maar wat moet het fantastisch zijn om in een F16 over de polders te razen!

Maline Genie | 07-10-14 | 14:27

Maiwand heeft ergens een verstopping in een van de bloedvaten van zijn kersenpit. Vermoedelijk ergens rond zijn temporale kwab (die volgens sommigen over goden gaat).

xspalm | 07-10-14 | 14:27

Watergeus 14:20
Lul niet vent, klopt geen reet van.
Frankrijk was helemaal niet blij, Hitler ook niet, hij was alleen maar verbaasd en teleurhesteld dat ze om Polen een oorlog begonnen.

Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:26

Mja, met dit sentiment mag die Maiwand nu dus opgepakt, berecht en gedenaturaliseerd worden als de IS sympathisant die hij is. Onschuldige moslims? Massamoordenaars, etnische zuiveringen plegend en al.

Adversary | 07-10-14 | 14:25

Op de lange duur neuqen ze derhalve allemaal jullie kleinkinderen der moeder... wat weer je dochter is dus.
just saying.
Toch al heel wat dat ik die debiele ontwikkeling van Europa, humoristisch me bek uit krijg.

No Mames | 07-10-14 | 14:24

Je kunt natuurlijk ook zowel tegen Assad als tegen ISIS zijn. Maar zoveel nuance is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.
très cool | 07-10-14 | 14:21
Natuurlijk wel. Dan is de redenering hier in de panelen: een Syriër is ofwel voor Assad, ofwel voor IS. Ik ben tegen beiden, dus kan heel Syrië met de grond gelijk worden gemaakt.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:24

Nappa | 07-10-14 | 14:19

Ga jij eens even snel je koffertje inpakken? Kun je daar ter plaatse verslag doen en de "waarheid" voor ons onwetenden in kaart brengen. Elk regime is gruwelijk, maar daarom sadistische psychopaten met een andere vlag tolereren? Ik hoop dat er voor iedere overleden Koerd er 100 Isis honden kapot gaan. Daar mogen Hollandse bommen voor gebruikt worden.

Drs.. Gelul | 07-10-14 | 14:24

De reactie van Maiwand de Thuisblijverdt is echt hilarisch. Hoofden afsnijdende, genocide plegende totaalgekken met tanks afschilderen als beschermers en gewone burgers. Dit is niet eens meer recht lullen wat krom is. Dit is gewoon lullen wat krom is.

KlunsJohannus | 07-10-14 | 14:24

@très cool | 07-10-14 | 14:21
Precies. De wereld is een betere plek zonder zowel ISIS als Assad.

De Koreaanse Slet | 07-10-14 | 14:23

Pim, geniet je mee ? Eindelijk begint NL wakker te worden.

Kamervraag | 07-10-14 | 14:23

@ Nappa | 07-10-14 | 14:19
Zie het als een voetbalwedstrijd tussen Assad, isis en koerden. Jammer, maar in dit geval moet je kiezen, om nog erger te voorkomen. Met assad viel iig nog te praten.

TheseDays00 | 07-10-14 | 14:23

Nappa | 07-10-14 | 14:19

hmm iemand dacht dat ik een shotje had gedronken. Maar ik denk dat hij zich vergiste en jou bedoelde. Het is geen kruistocht. Het is om de gehele mensheid te beschermen tegen een stel geschifte zoals ISIS.

tweetybird | 07-10-14 | 14:23

@Nappa | 07-10-14 | 14:19
Tijd om dan op te rotten uit het westen. Wij hebben jullie niet nodig.

343 | 07-10-14 | 14:22

Nappa | 07-10-14 | 14:19

Waarom denk je, dat 'we' Syrië nog niet willen bombarderen? Psies!

JIP! | 07-10-14 | 14:22

Hoera we onthoofden, beschieten, martelen, bombarderen elkaar, wat een feest zeg.

bob de boarder | 07-10-14 | 13:39

Ja Bob welkom in de wereld van mensen en zwakzinnigen, het zal steeds erger worden.

Rest In Privacy | 07-10-14 | 14:22

-weggejorist-

JIP! | 07-10-14 | 14:22

Nappa | 07-10-14 | 14:19

Waarom denk je, dat 'we' Syrië nog niet willen bombarderen? Psies!

JIP! | 07-10-14 | 14:22

@Nappa | 07-10-14 | 14:19

Je kunt natuurlijk ook zowel tegen Assad als tegen ISIS zijn. Maar zoveel nuance is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk.

très cool | 07-10-14 | 14:21

Turkije keek en zag dat het goed was... 3 bommen. Daar gaan de Koerden de strijd mee winnen.

Kaan78 | 07-10-14 | 14:21

Beetje jammer dat de sympathisanten op brakke boten de middellandse over komen, en via de reguliere asiel kanalen.

No Mames | 07-10-14 | 14:21

@Nappa | 07-10-14 | 14:19 Maar dat is toch precies wat IS wil? Waarom denk je anders dat ze die westerlingen onthoofd hebben?

witwas | 07-10-14 | 14:21

@PisFinger | 07-10-14 | 14:03
Maar dat willen we helemaal niet. Althans, ik niet. Laat ze voorlopig maar mooi liggen.

milky bar | 07-10-14 | 14:20

Bij de start van de eerste wereldoorlog zei men ook: "hoera we zijn in oorlog", zowel de Fransen als de Duitsers.

watergeus | 07-10-14 | 14:20

Nappa | 07-10-14 | 14:19
Kruistocht tegen WIE of WAT, volgens jou dan?

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:20

@tweetybird | 07-10-14 | 14:07
Dom, ontzettend dom kind

milky bar | 07-10-14 | 14:19

-weggejorist-

Nappa | 07-10-14 | 14:19

Waarom concentreert men zich nu niet allemaal ff op die grensplaats Kobani?
Daar is de nood het hoogst, IS zit alleen in het oosten van de stad, me dunkt dat je daarmee kan scoren.

Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:18

Eerste reactie van mijn Koerdische team op NL bommen ter ondersteuning v Peshmerga: "Dank je, maar het had in Kobane moeten gebeuren" via twitter

de lamlendige | 07-10-14 | 14:17

XaleX_2 | 07-10-14 | 14:08

Nee, WOIII begint... pak 'm beet... overmorgen. Als IS Kobani veroverd heeft en Turkije invalt, waarna de Navo-landen Turkije gaan/moeten helpen.

Maar toch bedankt voor je felicitaties!

JIP! | 07-10-14 | 14:17

De staat hanteert het zwaard. Alleen degene die kwaad doen moeten haar vrezen. ISIS moet vrezen voor de toorn van God die d.m.v. onze staat in dienst van God wordt uitgestort. En voor de noobs, God is YHWH (van het zionistisch complot) en niet allah. Allah is satan voor de duidelijkheid. mmkay?

nerugaer | 07-10-14 | 14:16

Enne, Maiwand, ga eens deaud!

eerstneukendanpraten | 07-10-14 | 14:16

Russells Teapot | 07-10-14 | 14:12
Ik vind het eigenlijk wel mooi:
Hoe meer moslims roepen dat ISIS net zo bij de islam hoort als vieze anale gay-sex bij een darkroom, hoe minder goed onze politiek het kan blijven ontkennen.

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 14:15

@Russells Teapot | 07-10-14 | 14:12

Nee domoor. Vrijheid van meningsuiting. Hij zegt niets strafbaars, of het moet 'aanzetten tot haat jegens hemzelf' zijn. Laat die gast lullen, hij weet niet eens dat IS niets met islam te maken heeft.

très cool | 07-10-14 | 14:15


dus vanaf vandaag 7-10-2014 kunnen we in nederland fundi's verwachten die op elk mogelijke manier ongeloofige willen doden.

Den Haag zou maar wat meer veiligheidsmaatregelen treffen.
Als koerden binnen kunnen lopen kunnen fundi's dat ook.

oafc | 07-10-14 | 14:14

@ h.a | 07-10-14 | 14:09
Ik lolde.
*Ze trik wit ze kapbord.*

Lewis | 07-10-14 | 14:14

Waar heb je het eigenlijk over met je tramrails...? Shotje te veel gehad vanmorgen?
Chiefmate | 07-10-14 | 14:06

Nee hoor na bezuiniging op bezuiniging heeft het nederlandse leger niet echt veel meer over. Ze zijn nu al aan het aftellen. 27 bommen min drie is nog 24 bommen over. En dan kunen we weer naar huis. Vandaar dat ze nu tussendoor maar wat tramrailsen op jeeps laten pletteren. Anders moet nederland te vroeg naar huis. Want het is van de politiek inderdaad meer symboliek als echt aanpakken dat tuig van ISIS. Het er bij horen daar gaat het om. Meer niet. Meelopen met het grote amerika. Om mandaten gaan roepen waar het mandaat al hoort te zijn omdat hele families van een bevolking worden uitgemoord. En dan groot in de media laten uitmeten ,nederland doet mee. Ze hebben al drie bommen op drie jeeps laten vallen. Nee puur symbolische. Anders had je nu de koerden aan de turkse grens wel geholpen.

tweetybird | 07-10-14 | 14:14

@Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:10
Kwestie van de juiste bommen.....

necrosis | 07-10-14 | 14:14

Goed nieuws. Hak ze in de pan.

Dirk III | 07-10-14 | 14:13

Dries van Agterlijk en Gretta Duivelsberg geven straks een persconfrentie om te potesteren tegen de schandelijke daad van Nederland om IS te bombarderen. Zij steunen IS in hun strijd tegen de onwelwillende Koerden.

langzullenweleven | 07-10-14 | 14:13

@JIP! | 07-10-14 | 14:04
Thnx!

Huh..? | 07-10-14 | 14:13

Kunnen we zo'n Maiwand op dit punt niet gewoon vastzetten wegens het verlenen van steun aan de vijand in oorlogstijd? Dat is toch gewoon landverraad?

Russells Teapot | 07-10-14 | 14:12

We moeten hierbij wel voor ogen houden dat moslims gezellig onder elkaar blijven vechten. Gewoon een onevenwicht wegwerken, meer moeten we niet doen.

Zyprexa20mg | 07-10-14 | 14:12

Kosten 2e hands toyota pickup: 500 dollar
Kosten Jdam: 125.000 dollar
Bombardeer jezelf een begrotingstekort.

Yodu | 07-10-14 | 14:12

En als je naar vragenuur kijkt, zie je naar een Minister die met zijn kop zit.
Er is niks aan de hand en er is me niks bekend. En hoe moeilijk kan het zijn grenzen dicht, zeker alleen als er een paar bobos in Den Haag vergaderen dan kan alles ineens dicht.
Eerlijk waar we hebben een overheid die meer een roverheid kunnen noemen. Wel betalen maar niks terugkrijgen

DanBilzerian | 07-10-14 | 14:11

@Brulboei_61SB | 07-10-14 | 14:08
Ducktapes?
Disneyvideo's dus?

necrosis | 07-10-14 | 14:10

necrosis 14:06
En dan? Een bommentapijt waarvan de meesten toch geen doel treffen?
Beter 1 gerichte bom op IS dan 100 bommen mis!

Terpen-tijn | 07-10-14 | 14:10

Niet vergeten om de vliegtuigen ter plaatse achter te laten in de woestijn. Dat is een Nederlandse traditie.

Nonkel Frituur | 07-10-14 | 14:10

Dit hoort bij de eerste lessen van hoe bereik ik de status van mietje.

Gooien met bommen.

Vlees, bakken.

Meisjes, achterna zitten.

Enzovoorts.

Succes ermee!!

JoKu | 07-10-14 | 14:09

Nu dit concept nog even uitrollen over elke gek met zo'n zwarte ISIS-vlag in NL en het gaat nog eens wat worden met de daadkracht van dit kabinet.

DeVrijDenker | 07-10-14 | 14:09

Kan iemand opa Opstelten terugbrengen naar de dagopvang?
Die man is gevaarlijk.

Schietmijmaarlek | 07-10-14 | 14:09

a beum?

h.a | 07-10-14 | 14:09

De gedode broers Mourad en Choukri Massali hier op het Museumplein.https://www.youtube.com/watch?v=3_d407Puf6Q

brasifunkh | 07-10-14 | 14:08

Maiwand is het spreekwoord 'van de regen in de drup' vergeten

Islamofiel | 07-10-14 | 14:08

@jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:05
"Als jij nou nog wil beweren dat de beste manier om te voorkomen dat ISIS aanslagen in NL wil gaan plegen, is om ISIS doelen in Verweggistan te bombarderen,"

Heb ik dat gezegd, of heb je zand in je ogen gekregen?

rara | 07-10-14 | 14:08

Nog even extra tie-ribs en ducktapes naar Jordanië sturen, dan kunnen onze F16's morgen weer in gereedheid gebracht worden om de resterende bommen op ISIS te droppen.

Brulboei_61SB | 07-10-14 | 14:08

Nou gefeliciteerd allemaal, WW3 is begonnen.

XaleX_2 | 07-10-14 | 14:08

Pleur de hele tyfus terug naar de middeleeuwen. Oooow euh, wacht ff.

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor een deel van de moslimgemeenschap in Nederland. Zit je ons 24/7 te haten? Of wil je op Jihaat? Dit wordt je lot mofo's.

LJBrinkhorst | 07-10-14 | 14:07

Je hebt ook nog zoiets als symbolische waarde.
Lewis | 07-10-14 | 14:01

Ja het nederlandse leger. Inderdaad symbolisch. Na alle bezuinigingen. Het is maar goed dat ISIS geen vliegtuigen heeft anders hadden ze nu nederland kunnen innemen. Al onze vliegtuigen staan nu in de zandbak. Tuurlijk we hebben straks de jsf. O oeps die is nog niet echt vlieg waardig. Zeg maar de fyra onder de vliegtuigen. Nee inderdaad je zegt het goed symbolisch. Schade drie jeeps die opgeknapt moeten worden omdat er een spoor rails op gepletterd is.

tweetybird | 07-10-14 | 14:07

tweetybird | 07-10-14 | 13:59

Waar heb je het eigenlijk over met je tramrails...? Shotje te veel gehad vanmorgen?

Chiefmate | 07-10-14 | 14:06

F-16's gebruiken om te bombarderen....
Als ik mocht kiezen, werd het toch echt een paar B-52's.

necrosis | 07-10-14 | 14:06

"Hoeveel bommen heeft Nederland nu nog over? "

Ik zou zeggen open een rekening nummer. Dat is het velen wel waard.

Der Schnitzeljäger | 07-10-14 | 14:06

Maiwand de Opruier.
Dat onze popo die gek nog niet heeft opgepakt zeg.

HaagseSkieldah | 07-10-14 | 14:06

Bevalt dat een beetje, zo met je kop in het zand?
rara | 07-10-14 | 14:01
Als jij nou nog wil beweren dat de beste manier om te voorkomen dat ISIS aanslagen in NL wil gaan plegen, is om ISIS doelen in Verweggistan te bombarderen, wie steekt dan zijn kop in het zand?

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:05

Zullen voorlopig niet de laatste bommen zijn.

ProAsfalt | 07-10-14 | 14:05

Struisvogel op NPO2! Jammer dat je alleen zijn kont ziet.

Jos Tiebent | 07-10-14 | 14:05

Opstelten nu in vragenuurtje: Geen aanwijzingen voor misbruik opvang vluchtelingen door ISIS en de grenzen blijven gewoon open.

Schietmijmaarlek | 07-10-14 | 14:05

@ jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:02
Maar wel een oorlogsdaad.
En wat mij genoeg reden een bijdrage te leveren aan het beëindigen daarvan.

Lewis | 07-10-14 | 14:04

Huh..? | 07-10-14 | 14:00

Erdogan hield een toespraak, waarna de pleuris uitbrak en hun gendarmerie met traangas en waterkanonnen tekeer ging. Dit is de aftermath...

JIP! | 07-10-14 | 14:04

Toen de moffen in 1940 Nederland binnenvielen waren we ook supertrots dat we zomaar twee vliegtuigen naar beneden schoten. De rest is bekend. De moffen maakten snel rechtsomkeert en Hitler trad onmiddellijk af. En zo zal het nu weer gaan. Na die drie bommen kappen ze er meteen mee, die luitjes van ISIS.

Ridde Rogter | 07-10-14 | 14:04

Hebben ze die bommen uit Volkel ook meegenomen? Die kan je perfect onder een F-16 hangen. Bijkomend effect: daarna is Nederland echt kernwapenvrij. ;-)

PisFinger | 07-10-14 | 14:03

IS de wereld uit, om te beginnen uit Nederland!

Smeerwortel | 07-10-14 | 14:03

maiwand heeft helemaal gelijk, ik denk dat hij snel zn middeleeuwse geloofsregels moet gaan volgen en moet vertrekken richting het beloofde kalifaat.

er liggen genoeg bommetjes voor hem klaar, en zonder maaiwand gaat de wereld vrolijk verder

TheJesseJ | 07-10-14 | 14:03

Leen ze even die PZ2000 we doen er nu toch niks mee. Wel wat nuttiger.

Bokito ergo sum | 07-10-14 | 14:03

Kan iemand me vertellen wat er nu gesticht wordt? Ik zie en hoor slechts van uitmoorden van andersdenkenden en alles kapot maken . Wat een barbaren toch

Wiebkje | 07-10-14 | 14:03

Nuke the basterds

Tobi | 07-10-14 | 14:02

@ jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:58
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Lewis | 07-10-14 | 13:59
Dat was wel mijn bedoeling.
Als een haatbaard niet-Nederlandse hoofden van rompen scheidt en dat niet in Nederland doet, is geen Nederlandse aangelegenheid.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 14:02

Maiwand moet zijn verwende hipsterbaardje scheren.

lingo star | 07-10-14 | 14:02

@jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:55
Als je nu nog ontkent dat ISIS ook in ons land aanslagen wil plegen dan beweer je iets anders dan bijvoorbeeld ISIS of de AIVD.

Bevalt dat een beetje, zo met je kop in het zand?

rara | 07-10-14 | 14:01

@ tweetybird | 07-10-14 | 13:59
Je hebt ook nog zoiets als symbolische waarde.

Lewis | 07-10-14 | 14:01

Dit zullen de haatbaarden hier in Nederland niet leuk vinden.

meneer Q | 07-10-14 | 14:00

@JIP! | 07-10-14 | 13:52
Waar kijken we precies naar? Dit kan op ieder moment op elke plaats in het Midden-Oosten zijn naar mijn idee.

Huh..? | 07-10-14 | 14:00

@JIP! | 07-10-14 | 13:52
Waar kijken we precies naar? Dit kan op ieder moment op elke plaats in het Midden-Oosten zijn naar mijn idee.

Huh..? | 07-10-14 | 14:00

@ jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:58
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Lewis | 07-10-14 | 13:59

Dus we hebben weer een halve kilometer aan tramrailsen naar beneden gesmeten. Moet haast wel na alle bezuinigingen op defensie. Ben bang dat bij iedere bommenrondgang er meer vertraging op het spoor komt door weggenomen rails . Je moet toch wat hebben om naar beneden te smijten. Ja geweldig nederland doet mee. ISIS siddert. Schade drie jeeps vernietigd. Nog maar een ronde of 300.000 te gaan en ISIS is kaputt.

tweetybird | 07-10-14 | 13:59

Leunt tevreden achterover.
Eindelijk, eindelijk doet men iets, toch het gevoel dat de jarenlange waarschuwingen voor 0.0000000000000001 procent geholpen hebben.
Een heerlijk gevoel is dat.

Terpen-tijn | 07-10-14 | 13:58

En een haatbaard die hoofden van rompen scheidt?
Lewis | 07-10-14 | 13:56
Ieder zijn hobby, maar liever niet in mijn achtertuin

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:58

Al die willen die jihad vechten , moeten mannen met baarden zijn
Ali, Yuzeff en Achmed, die hebben baarden die hebben baarden ...

Coo de Rood | 07-10-14 | 13:58

*plop*
Tijd voor een dimibo!

Hoeki Oekema | 07-10-14 | 13:57

@ jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:55
En een haatbaard die hoofden van rompen scheidt?

Lewis | 07-10-14 | 13:56

Volgens ISIS zijn wij wel degelijk een partij
rara | 07-10-14 | 13:48
Een haatbaard die wat roept, pleegt geen "act of war", een land dat een ander land bombardeert wel.
Over realiteitszin gesproken.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:55

* spent Ach, je begrijpt wat ik bedoel. I.S. zijn de crash test dummies. Je kan er tegen schoppen, C4'en of etnisch zuiveren. Laat je fantasie erop los...

Zaaddodendepasta | 07-10-14 | 13:54

Hoera???

miko | 07-10-14 | 13:53

@ blabam | 07-10-14 | 13:49
We kunnen er inderdaad ook voor kiezen talloze weerlozen op een gruwelijke manier te laten afslachten.

Lewis | 07-10-14 | 13:53

@ blabam | 07-10-14 | 13:49
We kunnen er inderdaad ook voor kiezen talloze weerlozen op een gruwelijke manier te laten afslachten.

Lewis | 07-10-14 | 13:53

blabam | 07-10-14 | 13:49
Inderdaad. Keer op keer een succes.
Over vlakke leercurves gesproken.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:53

Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met bommen, maar voor de bommen op baardkalifaatapen gaan hier de handjes spontaan in de lucht! Driewerf hoezee!

Drs.. Gelul | 07-10-14 | 13:52

Ziehier waarom Nederlanders die in het buitenland strijden direct het Nederlanderschap moet worden ontnomen: anders bombarderen we onze eigen landgenoten (medelanders) die voor IS vechten.

AlfredvonSchlieffen | 07-10-14 | 13:52

-weggejorist-

Coo de Rood | 07-10-14 | 13:52

Zo hoort het, de fascistische islam moet vernietigd worden, daar betaal ik graag extra belasting voor.

Wonderful-Life | 07-10-14 | 13:52

alvast goede oefening voor hier indien islam aan onze stoelpoten gaat zagen...

Bill Cosby | 07-10-14 | 13:51

kicktherabbit/Supermatthijs, kom d'r maar in.

Wc-kip | 07-10-14 | 13:50

@ rara | 07-10-14 | 13:48
Dat moet dan maar.

Lewis | 07-10-14 | 13:50

Het werd tijd.

brutus68 | 07-10-14 | 13:50

We gaan ons weer bemoeien met sektarisch geweld in een regio waar we niks te zoeken hebben. Succes gegarandeerd.

blabam | 07-10-14 | 13:49

@ Jimmydepimmy | 07-10-14 | 13:41
Ja hè, de straten zijn er nóg rood van het bloed.

Lewis | 07-10-14 | 13:49

Goed dat we tegen moslims vechten. Zouden we meer moeten doen.

roze_bril | 07-10-14 | 13:49

@jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:44
Volgens ISIS zijn wij wel degelijk een partij en een legitiem doelwit bovendien, dat hebben ze zelf gezegd. Je kan je kop hiervoor in het zand steken, maar dat getuigt niet van realiteitszin.

rara | 07-10-14 | 13:48

*oude AVRO-Lancaster oppoetsen gaat*

Mijnheer Harmsen | 07-10-14 | 13:48

Money well spend.

Zaaddodendepasta | 07-10-14 | 13:47

En nu is het geld van defensie op, o wacht we hebben nog AOWers WERKENDE, en niet vergeten natuurllijk, onze oudjes.

habramar | 07-10-14 | 13:45

En aangezien we van D66, SP en GroenLinks niet mogen discrimineren moeten we nu ook bommen op koerden en christenen gooien.

lulleficatie | 07-10-14 | 13:45

jan-lul-de-behanger | 07-10-14 | 13:42

Het kunnen uiteraard ook bommen zijn die xx meter boven de grond tot ontploffing komen. Wat u beschrijft is WO2- technologie.

Wc-kip | 07-10-14 | 13:45

Gooi die munitie-opslagplaatsen dan plat GVD!

Mijnheer Harmsen | 07-10-14 | 13:45

"De F-16’s zijn niet alleen geschikt om ISIS-kampen en commandoposten te bombarderen, maar ook munitieopslagplaatsen, militair materieel zoals tanks en mortieropstellingen." Tjonge wat een zin. Dus ze kunnen kapotbombarderen, maar ook kapotbombarderen? Vet.

Karig Hutje | 07-10-14 | 13:44

Nou. Eurometaal Zaandam kan weer open.... Bel me maar.. Ik ben beschikbaar....

Burnitall | 07-10-14 | 13:44

Veel succes daar in NL met alle 'vluchtelingen' de komende tijd.

Rest In Privacy | 07-10-14 | 13:44

En straks niet gaan mekkeren als er hier ook wat halal bommen in uw gezicht ontploffen; dat hoort nou eenmaal bij oorlog.

Die we zo graag willen (zie reacties hierboven en hieronder).
Terwijl we er helemaal geen partij in zijn, maar waar we ons toch gewoon tussen wringen.
Want geld zat en wij bemoeien ons nu eenmaal graag met de wereldorde (achter Amerikaanse flanken natuurlijk) om onze superieure cultuur op te dringen.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 13:44

mooi...

duitse herder | 07-10-14 | 13:44

heeft er een linkse tyfushond al een fb accountje van een piloot openbaar gemaakt ? 1,2,3....

Koning Radboud | 07-10-14 | 13:43

eindelijk, maak ze kapot!

rvo | 07-10-14 | 13:43

Drie bommen gooien is geen platbombarderen van ISIS.

tipo | 07-10-14 | 13:43

NL traditie, dit wapentuig zal wel weer op verkeerde zijn terecht gekomen.

ikdenkwat | 07-10-14 | 13:42

@Tres cool "onthoofdingsvideo's want anders geloven we het niet"

And spies he .....

luto | 07-10-14 | 13:42

heel mooi, zo'n bom in de woestijn. Het geeft een spectaculaire zandwolk, veel rook en roet, heel veel herrie en als het geen 100% voltreffer is verder helemaal niets. Want de zware bom ontploft diep onder het zand dus het effect van de explosie is verder nihil.
Als je hem niet op je pet krijgt is de kans op overleven vrijwel 100%

jan-lul-de-behanger | 07-10-14 | 13:42

Wat de prangende vraag betreft, van Rossem, dan hoop ik dat het antwoord zal zijn: "Ja, en wel heel veel"...

eerstneukendanpraten | 07-10-14 | 13:41

rara | 07-10-14 | 13:37
Volledig met je eens!
Zoals ik in mijn post zojuist bij het artikel www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/... al even ophaalde, wapperde de ISIS-vlag een jaar geleden al in Den Haag.
En dat vind ik veel enger dan die vlag in Kobani...

Jimmydepimmy | 07-10-14 | 13:41

Vlieg ook even door naar Kobane.

gebrokenvleugel | 07-10-14 | 13:41

Als we dit financieel wegzetten: missie+bommen: vele miljoenen tegen enkele IS strijders [=0 euro] is dit een Pyrrhus overwinning...

mrXL | 07-10-14 | 13:41

Hoeveel IS strijders heeft IS eigenlijk ?
Weet iemand dat...
De islam heeft 1,5 miljard leden. Die zijn toch niet allemaal van IS;) Wordt strijd van lange adem anders.

luto | 07-10-14 | 13:41

Onthoofdingsvideos or it didn't happen.

très cool | 07-10-14 | 13:39

Hoera we onthoofden, beschieten, martelen, bombarderen elkaar, wat een feest zeg.

bob de boarder | 07-10-14 | 13:39

Toch gaat IS daar de hele boel overnemen. Helaas.

Bad Ass Justice | 07-10-14 | 13:39

Bewaar ajb een paar bommen voor Kobane (of beter gezegd, voor ISIS om Kobane).

milky bar | 07-10-14 | 13:39

Allaaaaaaahhhuuuuuuuuu ♫ ♪ BOEMMM go fuck yourself, lekker naar de hel waar allah woont gebombardeerd, ♪ ♫ Lu-lu-lu-lul lu ♫

arikanari | 07-10-14 | 13:39

Ik steun "onze" jongens.
Zet hem op.

luto | 07-10-14 | 13:38

Kill 'm all!!!!!!!

Haatgenerator | 07-10-14 | 13:38

Mogelijk. Het is mogelijk! Fijn!

Exii | 07-10-14 | 13:38

Allah Akbar!

O wacht..

Lucille Werner | 07-10-14 | 13:38

Topper, doe zo door

Articaïne | 07-10-14 | 13:37

Is het niet efficienter om die F16's gewoon naar de Schilderswijk te sturen? De kans dat je daar een ISIS-aanhanger treft is ongeveer net zo groot.

rara | 07-10-14 | 13:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken