Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vluchtelingen drukken op tekort huurwoningen

stefblok100bij100.jpgNet als de zorg en het onderwijs zijn onder Rutte II ook de huurwoningen in de sociale sector vakkundig gesloopt. Mede dankzij het Woonakkoord van Stef Blok. Hogere huren, hogere lasten en hogere verhuurdersheffingen hebben het plafond voor sociale huur verhoogd. Waardoor minima geen huurhuis meer kunnen betalen. Briljant, alle paupers terug naar pauperstan! Woningcorporaties moesten intussen veel huizen de vrije markt opduwen, waardoor er minder huurhuizen overbleven. En dan lezen we vandaag dat de gemeente momenteel niet alle vluchtelingen met een verblijfsvergunning een woning kan aanbieden, zonder hulp van het Rijk. Waar Teeven zegt dat gemeenten gewoon niet zo moeten janken en hun taak moeten uitvoeren. Volgend jaar wordt dat nog erger. In 2014 moesten gemeenten ruim 15.000 vluchtelingen een huisje toekennen, maar dat is bij 7000 vluchtelingen met verblijfsvergunning niet gelukt. Volgend jaar is het totaal aantal vluchtelingen dat recht heeft op een huis van de gemeente 29.000. Succes daarmee. Want er zijn intussen zat starters, gescheiden mensen en andere inheemse Hollanders die ook graag gebruik willen maken van een sociale huurwoning. Zeg maar, de oorspronkelijke doelgroep van de sociale sector. Sluit maar achteraan aan, jongens, en geniet van het uitzicht vanaf de wachtlijst. De woningcorporaties -waar mensen 60k per maand kunnen verdienen en bestuurders rijkelijk beloond worden- zijn te druk bezig met zichzelf. Snijvlak van publiek en privaat bestuur, dus ontaard in maffiapraktijken. Hogere huurprijzen, minder beschikbare woningen, meer vluchtelingen en achteraan in de rij de mensen die sowieso gebruik horen te maken van sociale huur. Allemaal dankzij sloopkogel Stef Blok, de woonmaffia en de molensteen van vluchtelingen die om de nek van gemeenten hangt. Onze conclusie: het is weer perfect geregeld in Nederland Regulierland en gelukkig zijn de inwoners van dit land er totaal niet de dupe van.

Reaguursels

Inloggen

@ Parel van het Zuiden,

Ben het volledig met u eens : NL overheid hanteert het motto" ander volk eerst ".
Er is geen sprake van discriminatie van minderheden, het is andersom: de "Hollander "wordt gediscrimineerd.
Op alle vlakken.

Er zijn een paar opties:
1. Volksopstand.
2. Emigreren, met z'n allen.
3. (Semi)crimineel worden en (-50) in het buitenland wonen.

Pitagon | 07-10-14 | 23:50

Nederland: de "zendingsdrang "is gebleven, de " VOC mentaliteit " helaas niet.
En precies DAT gaat dit land en ons de kop kosten.

We zijn een laf, naief , hypocriet en onverschillig volk geworden.
Dik , verslaafd en luidruchtig.
Ik voel plaatsvervangende schaamte voor m'n landgenoten.

Waar blijven de mega demonstraties die we WEL zien bij bv looneisen van 0,0003% ?
Waar is de collectieve verontwaardiging die we WEL zien bij bv dierenmishandeling?

Een volksopstand, DAT is wat we nu nodig hebben.
Anders gaan we voorgoed naar de kloten!

Pitagon | 07-10-14 | 23:38

Recht op een huis, recht op onderwijs, recht op een uitkering. Dat is de reden dat 'kuch' vluchtelingen naar Noord Europese landen komen. Er zijn genoeg veilige landen buiten de EU.

Hei-kneuter | 07-10-14 | 17:24

Dat is het eerlijke verhaal van de PvdA. Diederick Samsom scheidt van zijn vrouw en koopt handje contantje een nieuw huis. Jan met de pet die een klein salaris heeft en nooit een hypotheek kan nemen ziet zijn kansen op de woningmarkt tot nul gereduceerd worden.

Osdorpertje | 07-10-14 | 16:32

Mr Dixit | 07-10-14 | 12:53

"Dit land is kapot genivelleerd door 70 jaar socialisme, zelfredzaamheid is zeldzaam geworden.
"
Dit is je echte issue. Dat staat verder voor los van de problematiek die in het artikel wordt aangestipt.

Topperke | 07-10-14 | 15:26

gaffelbaard | 07-10-14 | 11:13
Rot even op zeg. Ik woon in zo'n container en kan je vertellen dat de wachttijd een jaar of 5 is (en je mag je pas op je 16e inschrijven bij de studentenhuisvesting, dus je bent al halverwege je studie tegen dat je hier iets krijgt toegewezen).

Alles zit vol vol vol in amsterdam.
Als de nood echt zo hoog is kunnen die asielzoekers best naar een krimpgemeente ergens in groningen. Als ze in de randstad willen wonen moeten ze net als elk ander maar even 20 jaar op de wachtlijst gaan staan.

******** | 07-10-14 | 14:36

Iedereen begrijpt al jaren dat het niet meer zo door kan gaan, iedereen, behalve de baantjesjagers in 070.

Uw Verzekeringsadvis | 07-10-14 | 14:33

Ik heb het even uitgezocht: er komen jaarlijks 170.000 sociale huurwoningen vrij, dat aantal daalt jaarlijks met ongeveer 5%. Van die sociale huurwoningen gaan kennelijk 29.000 naar asielzoekers. Laat ze ook maar gewoon 15 jaar in de wacht staan, net als iedereen.

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:21

Die asielzoekers kunnen toch gewoon 15 jaar op een wachtlijst, en ondertussen zoeken ze het zelf maar uit, net zoals autochtonen.

Gewinflipt | 07-10-14 | 14:19

Babyboomende bazen van woningcorporaties verschijten massaal huurwoningen om hun geklungel financieel te maskeren en er een zeker levensstijl op na te houden. En onze regering maakt het allemaal mogelijk. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat huurwoningen (=belastinggeld) in de handen van een private partij kopen en ook nog eens aan buitenlandse investeerders worden verkocht ?

Der Schnitzeljäger | 07-10-14 | 14:14

Ik sta al 2 jaar in de wachtrij in Haarlem. Met een 'vermoedelijke 4 jaar', dus nog 2 jaar te gaan. Oftewel, nog eens 4 jaar te gaan voordat ik een sociale huurwoning in kan en uit deze particuliere huursector met huisbazen die tyfus veel vragen.

Op alle sociale huurwoning plekken in Haarlem worden alle huurwoningen vergeven aan immigranten momenteel. Wijken verloederen/verpauperen en criminaliteit neemt toe. Maar we mogen van deze D66 gemeente niet naar onze onderbuik luisteren, want zijn leugens allemaal ofzo.

LangeTijdGeleden | 07-10-14 | 14:12

@Peter Emile | 07-10-14 | 11:43

Inderdaad, ik verbaas me hier ook enorm over. Het lijkt wel of "The Powers That Be" nu een eindrace ingezet hebben om zo snel mogelijk een maximaal etnisch verdeeld land als voldongen feit te creëren voordat de bevolking het echt niet meer pikt.

Outsider-Inside | 07-10-14 | 13:26

@ Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:33 |

De islam heeft ALLES met die immigratie-ellende te maken.

- Vrijwel alle immigranten komen uit islamitische landen;
- Hun vluchtgedrag wordt veroorzaakt door moslims die andere moslims naar het leven staan;
- In talloze islamitische landen is sprake van een (burger)oorlogssituatie (en nee, dat ligt écht niet aan ons) waardoor we nu weer overspoeld worden door 'asielzoekers' uit Libië, Syrië, Somalië en Irak;
- In vrijwel alle islamitische landen is sprake van achterstand, achterlijkheid en economische malaise die het rechtstreekse gevolg is van het fatalisme en het nihilisme in de islamitische cultuur;
- Daarom willen veel van die lui weg uit die negorijen, om vervolgens hier die zelfde rampzalige islamitische cultuur te gaan exploreren die hun landen van herkomst al eeuwen in achterstand gevangen houdt;
- Heel West-Europa gaat gebukt onder de achterlijkheid, het gedram, het gedreig, het getraineer, de eisenstellerij op hoge toon, de terreurdreiging en de criminaliteit van islamitische immigranten;
- Autochtone inwoners van heel West-Europa krijgen ongevraagd, via alle media, dagelijks de islam in hun gezicht gewreven, niet alleen vanwege het geweld dat die naargeestige religie wereldwijd genereert, maar ook vanwege het gedram van de islamitische immigranten.

Dus ja, meneer Iglo, dat hele naargeestige immigratie-verhaal heeft ALLES met de islam te maken.

En voor zover daar 'kennis' voor nodig is: die 'kennis' over deze problematiek hebben al teveel mensen opgedaan, puur uit de rauwe dagelijkse praktijk, en die 'kennis' omvat méér dan hen lief is.

Ik vrees dat de 'kennis' waarover u het hebt, vooral de kunst van het ontkennen, verbloemen en wegkijken betreft, zoals óók te veel mensen die hebben opgedaan in de bloemetjes-jaren '60 en '70.

Peter Emile | 07-10-14 | 13:21

Het wordt de hoogste tijd dat al die asielzoekers weer de grens overgekieperd worden naar waar ze thuis horen. Dit kan toch niet zo doorgaan ? Waar is het einde van deze waanzin ?

vivaldi | 07-10-14 | 13:00

Topperke | 07-10-14 | 10:24
Lullen? Zeker niet. Check je cijfers. De maximale huur van een sociale huurwoning (= woning waarvoor huurtoeslag mag worden toegekend) is 700 euro, bedoeld voor mensen met een inkomen tot maximaal 35.000 (ok, ok, 34.678 = 2675 p/m ex vakantiegeld = een kleine 2000 netto). Woningbouwverenigingen hebben ALTIJD leegstand (van 1 tot 3%), maar raken sommige woningen niet kwijt omdat Jan Lul met een netto inkomen van 1200 euro z'n neus ophaalt voor een 5-kamer appartement in een "mwah" buurt en net zo lang doorzeikt tot 'ie een gloednieuwe hut op een VINEX-lokatie heeft voor een netto huur van 250 euro. Verder is er landelijk een structurele leegstand van ruim 400.000 woningen, waarvan ruim de helft koopwoningen. De afgelopen twee jaar heb ik het een tientallen keren meegemaakt dat mensen tijdelijk (12 tot 24 maanden) een koopwoning huren tegen een fatsoenlijk bedrag (ééngezins tegen circa 500 ekkies of een appartement voor minder) danwel in de vrije sector voor een laag bedrag huren. Ik word schijtziek van uitspraken als "ik wacht al drie jaar op een huurwoning" of "er is niets te vinden". Kom van je luie reedt en DOE IETS. Er is zát te verzinnen, maar niet als je maar verwacht dat je alles krijgt aangereikt en voor een dubbeltje op het eerste rang zit. Dit land is kapot genivelleerd door 70 jaar socialisme, zelfredzaamheid is zeldzaam geworden.

Mr Dixit | 07-10-14 | 12:53

@Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:33 Dream on, Iglo. Ik leef jouw dromen. Wat jij mijn 'ongehinderd door enige kennis' noemt, noem ik ervaringsdeskundigheid.

eastender | 07-10-14 | 12:40

zie het verdrag van Geneve hoezo vluchtelingen
asiel zoekers,pinpas touristen.
geef ze eens ongelijk.
een groot gedeelte van deze mensen,kunnen de rest van hun leven tot de dood snoepen uit de sociale voorzieningen pot.
er is geen werk en er komt ook geen werk.
is er iemand die durft beweren dat het anders is

soledad | 07-10-14 | 12:31

En in 2015 gaan de huren natuurlijk ook weer omhoog met minimaal 4 en maximaal 6,5 procent. Met dank aan o.a. D66 voor het ondersteunen van het Woonakkoord in de Eerste Kamer.
Dit is een heel nieuwe vorm van oppositie-voeren. Voorheen zat men in de oppositie om te trachten regeringen weg te sturen. Tegenwoordig doen sommige oppositie-partijen niets anders dan braaf het regeringsbeleid te steunen. In ruil voor een worst die ze voorgehouden krijgen van Rutte en co...

De wandelaar | 07-10-14 | 12:07

Top, gevolg de huurkosten nog verder omhoog in 2015z

carramba | 07-10-14 | 11:46

Er is al jaren - zeker sinds de opkomst van Pim Fortuyn - sprake van een groeiend verzet tegen de massa-immigratie en een groeiende afkeer tegen de islam, die zich dankzij die massa-immigratie als een brutale koekoek in Europa nestelt.

Maar het lijkt wel of, gelijk met de groei van dat verzet, die massa-immigratie alleen maar toeneemt.

De grenzen staan wagenwijd open, controle is er nauwelijks (mag niet van de Brusselse theemutsen), de sociale cohesie gaat naar de knoppen, de druk op het onderwijs, het sociale stelsel en de woningmarkt is desastreus, en politie en justitie kunnen het aantal geweldsmisdrijven niet meer aan.

En nog steeds zijn er hele volksstammen hier die beweren dat de multiculturele samenleving en de immigratie een feest zijn.

Onbegrijpelijk.

Peter Emile | 07-10-14 | 11:43

De gemeente Bergen NH huurt gewoon een hotel voor vluchtelingen af. Dat doen ze waarschijnlijk om de woningmarkt te ontzien.

Stinkvinger3829 | 07-10-14 | 11:36

Alle budgetten worden omgebogen naar assiebeleid.
gehandicapten zorg wordt opvang assielzoekers
ouderenzorg wordt assielzoekers zorg
woningbeleid wordt assielzoekers onderdak verlenen.
etc.

watazooi | 07-10-14 | 11:36

" Ik heb ook schijt aan economische vluchtelingen, maar politieke vluchtelingen zijn naar mijn mening toch een ander verhaal. Enige nuance (is een viesch woord op GS)is toch op zijn plaats. "
Pieleke | 07-10-14 | 10:46
.
.
Enige realisme en gezond verstand is ook op zijn plaats.
.
Veiligheid is voor menig 'echte' vluchteling blijkbaar niet de hoofdreden om helemaal naar west-europa af te reizen. Waarom pas in Nederland asiel aanvragen als je dwars door andere landen heen moet reizen waar je ook al veilig zou zijn geweest? Mensen uit Syrië en Somalië worden doorgaans als echte vluchtelingen gezien en krijgen bijna allemaal een verblijfsvergunning maar komen eerst wel in andere veilige regio's en landen terecht. Daar vragen ze dus GEEN asiel aan maar reist men gelijk door naar pinautomaat Nederland. Hoe duidelijk wil je het hebben?..

druipsmurf | 07-10-14 | 11:28

En als de staat der nederlanden in gebreke blijft met de woning, dan ligt er een uitspraak van het EHRM in straatsburg dat elke asielzoeker recht heeft op 500 euries p/dag (dwangsom)

liesbeth list | 07-10-14 | 11:26

Zolang de regering de ballen niet heeft om uitgeprocedeerde, voor de tiende keer afgewezen, ongewenste, oh-zo-zielige economische vluchtelingen daadwerkelijk terug te sturen, zolang wordt het draagvlak voor echte asielzoekers ondermijnd.

marcoplarco | 07-10-14 | 11:21

slecht nieuws voor de Hollander
goed nieuws voor de Nederlander

duitse herder | 07-10-14 | 11:14

Waarom kunnen de vluchtelingen niet in krimpgemeentes terecht? Kerkrade bijvoorbeeld. Zelfs Duitse studenten verhuizen daarheen om in Aken te studeren. Plek zat, ruimte zat, woningen zat, bewoners tekort...

Och ja, ze willen natuurlijk allemaal in Amsterdam wonen bij hun familie. Zo noodlijdend zijn ze kennelijk niet.

van heinde en verre | 07-10-14 | 11:11

ProAsfalt spreekt al jaren niet meer van een woningmarkt maar van een woningkartel.

ProAsfalt | 07-10-14 | 11:08

Waarom zijn er niet voldoende betaalbare goede huurwoningen waar mensen op kunnen terugvallen als het even niet meer lukt financieel? Omdat dat bouwmarkt daar geen belangstelling heeft? Hier werd al 15 jaar geleden voor gewaarschuwd. Nu staat de boel vast.

Veel scheefhuurders zouden best willen kopen maar kunnen het niet, want ze krijgen geen voldoende hypotheek los. Dat was voor de crisis al zo.

Waarom zijn de koophuizen uberhaubt niet te betalen in Nederland voor iemand die alleenstaand is of misschien gewoon geen behoefte heeft aan een groot duur huis maar liever zn geld aan iets anders wil besteden dan aan aflossing voor de rest van zn leven. Beter voor de hele economie ook dat het geld niet in de banken blijft plakken.

Waarom gaat nota bene de VVD die voor vrije markt denken is de markt weer kunstmatig opduwen door mensen uit hun huurwoning te jagen om weer financiele risico's te laten lopen? Als daar de rek uit is valt de boel gewoon weer stil. Vrije Markt is niet alleen maar plusjes.

De hardwerkende mens gaat steeds meer betalen voor hetzelfde en alleen maar omdat de financiele sector het verkloot heeft en de markt zonodig z'n werk moest doen voor de makelaars en projectontwikkelaars.

We moeten er voor zorgen dat de financiele sector in dienst staat van ons land, niet andersom.

kloopindeslootjijook | 07-10-14 | 11:07

roze_bril | 07-10-14 | 10:58

Ja, ongetwijfeld, want gratis geld.

En vervolgens maken ze er net zo'n onleefbare teringzooi van als waar ze vandaan komen.

JIP! | 07-10-14 | 11:05

Eeuwenlang werkten de Noord-en West-Europeanen met de instelling om potjes aan te leggen voor slechtere tijden. Graanschuren en de een oude sok met geld. Zeer succesvolle manier om te overleven en een beschaafde maatschappij op te zetten. Iedere familie die al generaties en eeuwenlang in deze regionen wonen hebben daarom recht op een groter pakket aandelen in het bedrijf dat Nederland heet dan een willekeurige nieuwkomer. Waarom worden we nu platgelopen door schooiers die onze potjes voor magere tijden komen leegvreten? Waarom worden onze sociale huurwoningen weggegeven aan luie profiteurs zonder arbeidsethos? Scherp die belachelijke asielwet eens heel rap aan. We zijn er al 20 jaar te laat mee. Ons land gaat er finaal aan kapot.

Conan de Rabarber | 07-10-14 | 11:03

Ah ja, de reden waarom ik graag wil emigreren. Ik ben nu inmiddels al 5 maanden op zoek naar woonruimte in Rotterdam, maar helaas, de voor mij geschikte locaties (Noord - West - Centrum) i.v.m werk woon verkeer zijn helemaal volgestouwd met paupers. Tienermoeders die op 5 minuten lopen van het station een 4 kamer woning krijgen omdat ze der benen niet bij elkaar konden houden, noem het maar op ik heb het al voorbij woest komen.

Ik verdien net onder modaal en heb nergens recht op, als ik particulier wil huren ben ik voor 50m2 800 euro kaal kwijt, dat kan ik niet betalen. Ik zou best verder van het station willen wonen, maar dan moet ik een auto hebben om op mijn werk te komen, dat is ook niet te betalen.

Mensen zoals ik, die iets moois willen opbouwen en 50 uur in de week keihard werken mogen de tieves krijgen. Dan ga ik wel naar een land waar hard werk wel gewaardeerd wordt, maar waar is dat tegenwoordig nog te vinden?

Kale dodo | 07-10-14 | 11:00

@Pieleke | 07-10-14 | 10:46

"Waar komt ons superieure gevoel toch vandaan dat iedereen naar Europe wil." Misschien omdat ze in gammele bootjes hun leven wagen? Zou dat misschien, heel misschien hoor met enig voorbehoud, een aanwijzing kunnen zijn dat ze heel graag naar Europa komen?

roze_bril | 07-10-14 | 10:58

@witwas | 07-10-14 |

Ik ben vanaf volgend jaar ook weg. Wil best belasting (>50K) betalen, maar waar het nu heen gaat. Daar werk ik niet meer aan mee. Enige optie is dus land verlaten.

roze_bril | 07-10-14 | 10:55

@Pieleke | 07-10-14 | 10:46
Helemaal mee eens. Maar hoe veel van die duizenden asielzoekers die wij ons land binnen halen, zijn ook daadwerkelijk hun huis moeten ontvluchten vanwege een gevaarlijk politiek klimaat, oorlog of een 'bom op het dak'?
.
En zelfs dan, zeker moeten we mensen die écht in nood zitten helpen. Maar ergens moet Nederlands ook de grens trekken. Naar rato nemen wij al veel te veel vreemdelingen onder onze hoede, maar op een gegeven moment wordt de last ook te hoog om te dragen op onze eigen schouders.

Le Roi | 07-10-14 | 10:50

Je hoeft geen profeet te zijn om de aanstaande chaos te voorspellen, de eerste geweldadige schermutselingen op de gemeentehuizen zullen plaatsvinden in de provincie.
Gemiddelde plattelandsgemeenten hebben een wachttlijst voor lokale jonge mensen van 7...... jaar, tja en dan worden in zo'n plaatsjes wel ieder jaar 10 asielverzamelingen aan de mooiste "sociale" huurwoningen geholpen, waarvan de huur overigens ook weer gewoon door de belastingbetaler opgehoest moet worden incl.uitkeringen en gezinsherenigingen binnen 3 maanden....
3 decennia wanbeleid kent zijn prijs binnenkort.

grindbak | 07-10-14 | 10:49

Eigen volk eerst? Of zeg ik nou iets geks. Gewoon grenzen sluiten en opzouten met al die vluchtelingen. Laten we ze maar in de region zelf opvangen. Veel goedkoper en wij hebben er geen last meer van. Nu niet en in de toekomst niet.

Waakvlam | 07-10-14 | 10:48

De soc. huurwoning ligt op zn gat, er is hoge werkloosheid ook in andere Europese landen. Voedselbanken, een deel van de Nederlandse kinderen leeft in grote armoede. De sociale verzoringsstaat wordt afgebroken, in de zorg wordt gesneden, de schoolklassen worden groter. In de zuidelijke Europese landen is de nood nog hoger en moeten mensen naar de gouden dageraad voor voedsel.
O grote geweldige Europese leiders, wanneer deze vluchtelingen niet voor onze welvaart komen,wel integreren en zichzelf kunnen bedruipen. Waar zijn de banen? Waar zijn de soc. huurwoningen? Het geld voor extra onderwijs,politie, uitkeringen? Zonder dat het ten koste gaat van de oorspronkelijke bewoners?

Julia | 07-10-14 | 10:46

Ik vraag mij af wanneer het moment komt dat een politicus in een grote vuilniscontainer gepleurd wordt door een woedende menigte die het niet meer pikt.

pibasso | 07-10-14 | 10:46

Le Roi | 07-10-14 | 10:37
Als de bommen op je dak landen en je buren worden afgeslacht is denk het 'gratis geld' het laatste waar je aan denkt.
Het verlaten van huis en haard (alles is weg he) is voor mensen uit bijvoorbeeld Syrië net zo moeilijk als voor jou en mij. Waar komt ons superieure gevoel toch vandaan dat iedereen naar Europe wil. De gemiddelde Syriër had waarschijnlijk een prima leventje thuis. Ik heb ook schijt aan economische vluchtelingen, maar politieke vluchtelingen zijn naar mijn mening toch een ander verhaal. Enige nuance (is een viesch woord op GS)is toch op zijn plaats.

Pieleke | 07-10-14 | 10:46

Totaal mee oneens om Stef Blok de schuld te geven.Het werd hoog tijd dat scheefwoners uit sociale woningen werden verdreven en dat er een eind kwam aan de enorme discrepantie tussen particuliere huizenbezitters en sociale woningbouw. Er zijn nog steeds teveel sociale huurwoningen waardoor de grote steden aan het verpauperen zijn. Ik begrijp niet waarom vluchtelingen die echt voorlopig geen kans maken op een baan in grote steden moeten wonen. Terwijl kleine dorpen aan het leeglopen zijn. Ik begrijp ook niet waarom men nog steeds krampachtige pogingen doet bevolkingsgroepen te mengen, terwijl bewezen is dat het alleen maar slechter gaat met de integratie, zie artikel Volkskrant vandaag over gemengde huwelijken. Wij gaan echt aan links en CDA/EO beleid ten onder.

Frans1156 | 07-10-14 | 10:46

Momenteel ben ik 24 jaar, ik heb vanaf mijn 16e hard gewerkt om mijn studie tot ing. te kunnen bekostigen. Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje.

Na de studie zoeken ze het echter maar uit in NL. Ook ik sta helaas al 6 jaar op de wachtlijst, maar ik zie steeds weer dat er Somalische (of hier in 023, Antilliaanse) gezinnen in de weinige beschikbare woningen worden gepropt wegens een urgentieverklaring.

Jammer, dat betekent helaas dat met mij ook mijn bedrijf en technische kennis uit NL vertrekken. Veel succes met alle nieuwe dokters, advokaten en dergelijke die in de AZC's zitten.

Mjollner | 07-10-14 | 10:45

Laat de Hollanders maar barsten , die zoeken het maar uit buitenlanders eerst. (wat een KUT land)

slotbert | 07-10-14 | 10:42

Stuur die Eritreeërs subiet terug, ze komen hier niet zo maar als vluchteling, ze zijn hier als onderdeel van een vooropgezet plan van hun regering om een grote diaspora te creëren waar ze vergelijkbaar aan Marokkanen veel geld terug sturen naar het thuisland.

En verklaar Eritrea tot wereldwijde paria, hek er omheen en pas weer handel drijven als de regering op bokt.

Abject | 07-10-14 | 10:42

Ik vraag me af wanneer ik eens weg kan uit dit kippenhok dat een studentenkamer heet.

Heiseenberg | 07-10-14 | 10:41

Het is nog steeds een godswonder dat zoveel mensen nog steeds op de gevestigde partijen stemmen die dit hele land naar de klote helpen. Kan niet anders dan een gebrek aan kennis zijn hoe het echt zit. Miljoenen mensen stemmen op partijen die geen reet voor je doen, je alleen maar geld kosten en je verder in de shit drukken. Mensen hebben echt geen enkele notie wat er aan de hand is. De politici wel, maar die denken alleen aan hun eigen hachie.

Vindefin | 07-10-14 | 10:40

Ik vraag me af hoeveel van die Syrische vluchtelingen in werkelijkheid terroristen en jihadisten zijn.
Hoeveel koppensnellers worden door is en al qaida tussen de vluchtelingen verstopt?
Hoeveel van die jochies zullen na 3 weken de broek volgescheten hebben van schrik en dan weer terug naar ons land willen?

Eigen paspoort is niet meer geldig, dus gedragen ze zich als vluchteling en zitten binnen no time in speelstad Oranje waar ze, van alle gemakken voorzien, kunnen werken aan het islamitische streven om ons land van binnenuit op te blazen.
Hoeveel zullen dat er zijn?
Twintig, dertig per week?
Dat betekent dat we over een jaar meer dan duizend levensgevaarlijke idioten erbij hebben.
Dit grapje gaat Nederland zeer zwaar opbreken, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben.
Dankzij dit beste kabinet aller tijden hebben we binnen 4 jaar een burgeroorlog.
Henny van der Most zal dat dan overigens aan zijn harige reedt roesten.
Die zit samen met alle andere multimiljonairs die zich scheel verdiend hebben aan de zieligheidsindustie, op een prachtig strand in een land zonder middeleeuwse achterlijkheid.

Cuyahoga | 07-10-14 | 10:40

Topperke | 07-10-14 | 10:24
Je slaat de spijker bijna op de kop.
Heb wel een baan maar omdat ik niet kon onderhandelen over het contract vanwege een naderende faillissement van mezelf moest het maar minimumloon worden. Mijn broer woont in Emmen en ik werk in Zwolle.

EmptyNull | 07-10-14 | 10:38

daytripper | 07-10-14 | 10:08
Was het niet zo dat Europa een vluchtelingenverdrag had opgesteld na de 2e WO? En dat ze dat beter wilden gaan regelen. Ik denk niet dat de bedenkers hadden kunnen voorzien wat voor puinhoop ze hebben gecreeerd. Ik denk dat het idee was, dat wanneer er oorlog zou zijn in Europa ze de vluchtelingenstromen beter konden reguleren. Ik denk niet dat ze hadden voorzien op mensen buiten Europa, uit Afrika en Azie. Met mensen die een totaal andere cultuur,geloof,mentaliteit en een ernorme druk op de sociale cohesie en financien zouden zetten. Want dit gaat ten koste van de autochtone bevolkingen.
Het is ook vreemd dat 'links' die snel schreeuwt om discriminatie deze 'vluchtelingen' beter willen behandelen dan de autochtone bevolking. Als men zo naar gelijke behandeling streeft, zou men deze mensen hetzelfde moeten behandelen als de auchtone bevolking. Dus zet ze maar op de wachtlijst voor een soc. huurwoning. Net zoals de Nederlander, leer ze maar dat ze net zoals de Nederlander niet gelijk zomaar op alles recht zouden hebben. Want met dit beleid leer je de nieuwkomers dat ze alles op een gouden bordje gepresenteerd krijgen, ten koste van de autochtone Nederlander. Op den duur zal dit tussen de verschillende bevolkingsgroepen gaan wringen, zeker nadat het geld op begint te raken.
Welk belang hebben Nederlanders erbij om mensen binnen te laten die vaak onrendabel zijn, armoede en conflicten importeren, je kan niet voor altijd Sinterklaas spelen.

Julia | 07-10-14 | 10:38

@Pieleke | 07-10-14 | 10:31
Dat zijn doorgaans hoogopgeleide lui met toekomstperspectief die hun zaakjes al op orde hebben, en zich niet hoeven te berusten op de sociale voorzieningen van het land waar ze naartoe emigreren. Ik zou niet durven; om met geld noch toekomstperspectief noch een opleiding noch vakkennis naar een land te verkassen om daar mijn handje open te houden voor gratis geld. Gelukkig zijn veel landen daar wat strenger in.

Le Roi | 07-10-14 | 10:37

Optiefen met die asieligezoekers. Gratis geld toeristen zijn het. Oprotten ermee en neem meteen je kutreligie mee!

griffin peterson | 07-10-14 | 10:37

Australie : één tweehonderste van de bevolkingsdichtheid van NL heeft van 2007/2011 minder vluchtelingen opgenomen dan Nederland. Zelfde verhaal voor Canada.
Maar om dichter bij huis ter blijven: wat te zeggen over het "lege" Finland? Eén van de weinige nog zeer goed draaiende landen in Europa:bevolkingsdichtheid 15 km2. Nederland 450 per km2 . Finland nam in 2012 3000 vluchtelingen op. Nederland 13000.
Need say more?

daytripper | 07-10-14 | 10:36

"Waardoor minima geen huurhuis meer kunnen betalen."
Correctie: dat kunnen ze wel, maar ze willen natuurlijk niet in een té verpauperde buurt willen wonen ondanks dat ze zelf vaak bijstandstrekkende tokkies zijn die überhaupt blij mogen zijn dat ze aan het financiële staatsinfuus mogen hangen. In andere landen staat men op straat als men weigert (maar wel de mogelijkheid heeft) om te werken.

Le Roi | 07-10-14 | 10:35

Je laat je eigen volk op straat staan door nieuwkomers direct van een huis te voorzien.

Tja... Nederland wordt een ontzéttend kutland!

JIP! | 07-10-14 | 10:34

-weggejorist-

Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:33

Deyy tuuk ur homes!!!

Ben_online NL | 07-10-14 | 10:33

Zolang het in sommige delen van de wereld een teringbende is blijven we dit fenomeen houden. Laten we eerlijk zijn, wat zou jij doen doen als je met je gezin in hetzelfde schuitje zou zitten?
Sterker nog, ik lees iedere keer weer een paar reaguurders hier die NL (hebben) verlaten om wat het nu is. Die types hebben helemaal geen recht van spreken want ze doen exact hetzelfde! En uh, niet gaan relativeren, het is gewoon zo.

Pieleke | 07-10-14 | 10:31

Mr Dixit | 07-10-14 | 10:14

Je lult. En niet zo'n beetje ook. Kans is immens groot dat meneer minder dan 2500 vangt (zoals een groot deel van NL) en gewoon afhankelijk is van een sociale huurwoning.
Zijn enige optie is verhuizen naar Drenthe en gaan werken in Duitsland.

Topperke | 07-10-14 | 10:24

In de rukbunker van Jolo passen er ook nog wel een stuk of tien, gelieve wel rekening te houden met zijn voorkeur voor het licht antisemitische type.

Harry Turtle | 07-10-14 | 10:23

Ik ben erg benieuwd hoeveel fatsoenlijk opgeleide autochtonen jaarlijks ons land voorgoed verlaten. Iets zegt me dat er een brain-drain aan de gang is, en de woningnood is één van de oorzaken.

witwas | 07-10-14 | 10:23

@ --sql error-- | 07-10-14 | 09:58

"ben ik maar gaan emigreren. fuck NL."

Ja, geen slecht idee. En wil je terug doe dat dan als vluchteling. Dan staat alles voor je klaar ;-)

Mark van Leeuwen | 07-10-14 | 10:22

In de tuin van Marcel van Dam is plek zat voor die 29.000 man, en van de PvdA dus die heeft daar geen bezwaar tegen.

Harry Turtle | 07-10-14 | 10:20

@Iglo, je droomt, hoor. Mensen die hun hele leven op het westen hebben gescholden en Nederland zelfs in hun eigen dialect niet kunnen spellen -en er vette kans nog nooit van gehoord hebben-, komen hier asiel vragen. En hun islam brengen. Niet in Saoedie Arabië ofzo, waar vrouwen voor een boterham voor de kinderen hun lichaam moeten verkopen. Het is een industrie die business is voor de NL politiek en die voldoet aan het plan om de Europese cultuur om zeep te helpen. De schrijnende verhalen van autochtonen die door de overheid in de steek worden gelaten zijn legio. @dirtycrewman heeft gewoon gelijk. De roverheid laat zich aan de oorspronkelijke bevolking niets meer gelegen liggen. De huurwijken moeten het opsoppen en daarom vertaalt het niet naar een goede politieke omslag.

eastender | 07-10-14 | 10:20

Ondernemer Hennie van der Most (die ooit nog Rita Verdonk rondvloog in zijn helikopter tijdens haar campagne) verdient even een slordige EUR 46 miljoen door 1 telefoontje naar de COA met het aanbod om zijn bijna-failliete speelstad Oranje als asielopvang aan te prijzen waardoor nu een klein dorpje binnen een week gegroeid is van 150 inwoners naar meer dan 1500 mensen met alle gevolgen van dien.

We zijn nu echt definitief in de "ieder voor zich, na ons de zondvloed"-fase aanbeland, dat hebben types als van der Most ook heel goed begrepen.

Zie:

fd.nl/ondernemen/896116/opvang-asielzo...

nos.nl/artikel/704255-van-der-most-bel...

Outsider-Inside | 07-10-14 | 10:19

@Mr Dixit | 07-10-14 | 10:14
Spijker-kop-raak. Als jij het toch eens voor het zeggen had bij het UWV. Ik zou een poster van je kopen!

Sliptong | 07-10-14 | 10:17

Steeds. Maar. Weer.

Sliptong | 07-10-14 | 10:14

EmptyNull | 07-10-14 | 10:08
Ligt eraan wat je wil. Met een beetje baan van 2500 of meer kun je ook een hypotheek krijgen of een huurwoning vinden van 7-800 ekkies. Ken genoeg mensen die dat zo doen of rondkomen. Maar als je een ééngezinswoning wil op een toplokatie voor 300 euro per maand zie ik niet in waarom dat gefinancieerd moet worden met belastinggeld. Kan me voorstellen dat je de afgelopen decennia gek bent gemaakt met het nivelleerfeestje, maar misschien moet je bij gebrek aan talent, baan, geld of een conbinatie daarvan gewoon even accepteren dat je met minder genoegen moet nemen. Niet zo zeiken, hup, aan de slag!

Mr Dixit | 07-10-14 | 10:14

@ dirtycrewman | 07-10-14 | 10:10

Als jij even een datum geeft wanneer de oorlog voorbij is dan kunnen ze het vast in hun agenda zetten....

Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:13

@witwas | 07-10-14 | 10:06
You are preaching to the choir, mijn beste.
Helemaal met je eens dus.

Maar echte vluchtelingen bestaan wel. Bijvoorbeeld mensen die vanwege hun politieke opvatting of sexuele voorkeur vervolgd worden.
Dat soort mensen willen altijd graag meedoen en zijn meestal in mum van tijd ingeburgerd.

Uitkeringstoeristen is het woord dat u zoekt trouwens.

Dhr. de Wit | 07-10-14 | 10:11

Het is terecht dat sommige mensen voorrang krijgen bij het toewijzen van een woning, maar vluchteling zijn lijkt mij op zichzelf niet voldoende reden. Zou een vluchteling die te horen krijgt dat hij gewoon in de rij moet aansluiten erg verongelijkt zijn? Dat lijkt me niet... ja, totdat de professionele vluchtelingenmafia zich over de vluchteling ontfermd. Het lijkt me juist een goede les voor die lui: ook hier groeit het geld niet aan de bomen en hebben we tekorten.

Muxje | 07-10-14 | 10:10

Je kunt het zien aankomen, Nederlanders die om een sociale huurwoning zoeken wonen al ergens, bij Vader en Moeder, op kamers, in een kraakpand of een caravan.
Dit gaat betekenen dat hun vraag niet nijpend is, sociale huurwoningen zullen dus vollopen met vluchtelingen en de Nederlander heeft het nakijken.
Bedank vooral Rutte en zijn VVD cronies, wil je verandering een oplossing voor je woningprobleem, zul je toch echt eerst de tweede kamer moeten bestormen om de pluchezitters in actie te krijgen, Koerden bewezen wil je verandering moet je bestormen.

gebrokenvleugel | 07-10-14 | 10:10

Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:07
Behandel ze dan als vluchtelingen die z.s.m. weer retour gaan, en niet deel gaan nemen aan onze maatschappij. Gezien de omstandigheden waar ze uit komen is een troosteloos AZC een vier sterren arrangement.... oh wacht, ze gaan niet terug want ze trekken een Maurootje en blijven lekker hier.....

dirtycrewman | 07-10-14 | 10:10

Dit Gore verschijnsel speelt al jaren. Ik ken een moeder van twee (peuters), die ging scheiden en van de gemeente te horen kreeg dat ze maar bij d'r ouders of iets dergelijks moest gaan wonen, omdat de sociale huizen tegenwoordig bestemd zijn voor Slomaliers en dergelijken. Terecht ook, want waarom zou je als rasechte Nederlander iets aan de staat hebben?

Boutersnoetje | 07-10-14 | 10:08

En zo gaat het land stap voor stap naar de kloten.
Wat ik mij wel es afvraag :waren er voor pakweg 1965 geen vluchtelingen die broodnodig gered moesten worden?
De eerste asielzoeker ( een gedeserteerde Vietnam soldaat meen ik) kwam hier ergens rond 1965.
Welke idioot heeft deze weg-met-ons industrie op poten gezet?
Waarom nemen landen als Canada, Australie etc etc met bevolkingsdichteheden van een honderste van Nederland niet het leeuwendeel voor hun rekening?
Waarom niet opvang in de regio?
Maar het gezonde verstand is al decennia zoek in Nederland.

daytripper | 07-10-14 | 10:08

Ik wacht al verdomme 3 jaar op een huurwoning. Woon noodgedwongen bij mijn broer en schoonzus nu. Dit is toch onbegrijpelijk?

EmptyNull | 07-10-14 | 10:08

Iemand komt uit een oorlog (Syrie, Irak e.d.) familie, vrienden verloren (dood of gewoon kwijtgeraakt tijdens je vlucht) heeft maanden in een tentje op het zand gezeten zonder voorzieningen, daarna nog tijdje in troosteloos AZC gezeten met de stress dat je misschien elk moment het land weer wordt uitgetrapt of iemand die bij pappa en mamma woont, eten staat altijd netjes klaar en anders grijp je wel wat uit de koelkast, 2 auto's voor de deur die je altijd mag gebruiken? Schande dat die vluchtelingen voorrang krijgen!

Het gaat hier om vluchtelingen niet om immigranten mensen....

Capt. Iglo | 07-10-14 | 10:07

Als je nu moet vluchten voor je ex of de deurwaarders van de bank, word je dan ook gekwalificeerd als vluchteling en krijg je urgentie?

FinFucker | 07-10-14 | 10:07

@Dhr. de Wit | 07-10-14 | 10:00 Er zijn nauwelijks echte vluchtelingen. En zo'n tolk, die notabene voor Nederland heeft gewerkt willen ze dan wel uitzetten. Maar de meeste zijn gewoon economische vluchtelingen, vergelijk anders even hoeveel er naar Duitsland en Nederland vluchten en hoeveel naar Polen en Bulgarije.

witwas | 07-10-14 | 10:06

Voor de werkende Nederlander met een modaal inkomen rest als woning een stevige kartonnen doos. Bijvoorbeeld de doos waarin de gratis aan asielzoekers ter beschikking gestelde koelkast heeft gezeten. Plaats genoeg voor vader, moeder en de kindertjes.

Het aardige daarvan is, dat de doos bij de arbeidsplaats kan worden gestald hetgeen woon-werkverkeer aanmerkelijk bekort.

Helaas moeten de tegenvallende inkomsten van het Openbaar Vervoer dan wel via belastingverhogingen worden gecompenseerd maar kop op: vooruitgang mag wat kosten. Op naar het socialistisch arbeidersparadijs, waar iedereen even arm is.

Behalve uiteraard de bestuurlijke elite.

vraagstaart | 07-10-14 | 10:03

@jemagookniksmeer | 07-10-14 | 09:55
Het is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de zweep hoe 'verstandig' het is om je niet in een koophuis te laten dwingen.

koeberg | 07-10-14 | 10:02

Net als hier in mijn wijk !
Woon hier in een aardig volksbuurt.. Maar mensen die hier hun hele leven wonen kunnen geen normale woning krijgen!
Maar een straat verder op stond laatst een mooi huisje leeg.
en wat stoppen de in de woning? GVD EEN VOLLE INGEPAKTE BURKA ... Het is de eerst burka in de wijk hier .. Maar irriteer me elke keer dood als ze met haar baardman door de wijk loopt.
Of het een vrouw is weet ik uberhoud niet .. Want ze is volledig gesluierd!
Ik vind dit niet kunnen en vind het niet gek dat ze duindorp bij zulke mensen de ramen doorgooien!
Die mensen zeggen nooit goedendag en isoleren zich van het gewone volk !
Ik kan toch gvd ook niet hele dagen met een bivakmuts over straat gaan lopen! Het word maar tijd dat mensen overvallen gaan plegen met een burka! dat zullen die burkas snel verboden worden!

LWin | 07-10-14 | 10:02

Zorg- en woongraaiers zijn de grootste misdadigers, tevens de enige reden dat de huur- en zorgtoeslag ooit in het leven zijn geroepen.
De schuldigen, megalomane narcisten zonder werkelijkheidsbesef, zouden wegens landverraad berecht en op het schandblok tentoongesteld moeten worden. Daarna graag inmetselen en net niet laten verhongeren.

Igor Putkin | 07-10-14 | 10:02

De Nederlandse zieligheidsindustrie was door de lokale zielepoten met een dubbel paspoort heen dus importeren ze nu maar weer een nieuwe voorraad.
Anders hebben psychologen, tolken, vluchtelingenrecht-advocaten, sociaal-pedagogische trienen, trauma-verhelpers en wat voor geitenwollensokkentuig dan ook geen werk meer hè.

Opvangen in de regio uitroepteken punt.!
Dat is beter voor alle partijen. Mensen die gewend zijn in een woestijn te leven komen ineens in een Westers land terecht.
Begrijp me niet verkeerd, een echte vluchteling mag hier best komen, maar om nu complete regio's te importeren waar dit sterk op lijkt kan gewoon niet.
Er is geen geld, geen woonruimte, geen scholing beschikbaar.
Nederland moet nu eens kappen met de barmhartige samaritaan uithangen!
Vol is Vol!

Dhr. de Wit | 07-10-14 | 10:00

Mooi is dat... 10 jaar lang als militair dit land gediend, waaronder 3 uitzendingen en de laatste 4,5 jaar in het buitenland. Na einde contract steekt de overheid geen poot uit om me te helpen vestigen in Nederland ("kun je niet zo lang bij je ouders inwonen?") en tuut tuut zoek het maar uut.Nu zit ik (illegaal) in een vakantiewoning zonder uitzicht op een huurwoning (wachtlijst minimaal 6 jaar), en sinds 2 weken is hier een hele stam asielzoekers uit God mag weten waar vandaan neergestreken die voor mij een huurwoning toegewezen krijgen. Lang verhaal kort: Als je hier komt om uit de ruif te vreten dan krijg je alles, heb je tijd en energie in de BV Nederland gestoken dan heb je pech....

dirtycrewman | 07-10-14 | 10:00

Een logisch gevolg van de participatie maatschappij zoals ze die willen.
Ouders, neem je kinderen in huis. Net zo als in de jaren 50 van de vorige eeuw. Dan kunnen ze gelijk voor je zorgen.

bas ooms53686289 | 07-10-14 | 09:59

Wat is dit toch een KUTLAND geworden!!!!
Ik ga crimineel worden. Bekijk het maar. Ik stap uit. Doeiiii

Jan Gordelroos | 07-10-14 | 09:59

And we alllllll go downnnnn togetherrrrrrr!!!! Behalve de groot graaiers, die puffen uit in Frankrijk en Italië aan het Lago Maggiore welteverstaan.

ikdenkwat | 07-10-14 | 09:59

@Quid: er is een partij die hier paal en perk aan wil stellen. Maar ja, dat krijg jij niet uit je toetsenbord natuurlijk.

witwas | 07-10-14 | 09:58

sowieso zot dat vluchtelingen een huis 'krijgen'. Ik heb na m'n studie-periode jarenlang moeten wachten op een woning, maar omdat dat te zinloos is en jaaaren duurt is ben ik maar gaan emigreren. fuck NL. Vluchtelingen hoeven geen voorrang te krijgen; dat is de afgelopen decennia wel gebeurt, waardoor feitelijk autochtonen gediscrimineerd worden.

--sql error-- | 07-10-14 | 09:58

Tsja, we krijgen de bestuurders die we verdienen. Blijkbaar wilt het Nederlandse volk dit of is het collectief masochistisch.
.
Na wat peilingen/propaganda wordt er bij de volgende verkiezingen weer vanouds massaal op cda,pvda,vvd,d66 etc gestemd.

Kosmos | 07-10-14 | 09:58

Het zou natuurlijk raar zijn als asielzoekers ook gewoon op de wachtlijst komen.

luckor | 07-10-14 | 09:57

Vraag mij wel eens af. Stel ik emigreer naar Soedan. En kom vervolgens terug op een bootje.. Krijg ik dan een huis en gratis geld? Zal wel toch?

Maar zonder grappen, Nederland is dood. Allang, het enige land ter wereld waar nationalisme als iets slechts wordt gezien en waar buitenlanders ten alle tijden voorrang hebben want stel dat we racisten worden genoemd. Nee mensen emigreer maar snel. Voor je het weet heet de hele buurt Mohammed.

KauhlodieBaaz | 07-10-14 | 09:57

"Smithers, don't pester the rich. I don't hand out candy, you son of a grinch."

Bernard Couperus | 07-10-14 | 09:56

dit gaat al jaren zo, het is zo dat ex gedetineerden en asielzoekers en mensen waarvan hun huis in puin ligt voorang krijgen op de wachtlijst, ofwel een urgentieverklaring. zelf meegemaakt in gemeente barendrecht dat mijn moeder voor een huurhuis niet urgent verklaard konden worden. met als reden. ''ach mevrouw, er zijn wel mensen die ergere dingen hebben meegemaakt'' (als antwoord op het feit dat mijn moeder in een echtscheiding lag en door het wegvallen van het inkomen van haar man de huur niet meer alleen kon opbrengen, en we dus noodgedwongen moesten verhuizen en ze dat ook netjes schriftelijk had aangegeven)kortom, wij waren niet urgent omdat we niet zulke erge dingen hadden meegemaakt als andere mensen.

wat er wel bovenaan de wachtlijst stond waren een aantal niet nederlandse namen.....

giovanni erkelens | 07-10-14 | 09:55

Eerst even een wijdverbreid misverstand uit de wereld helpen:
"Waardoor minima geen huurhuis meer kunnen betalen.".
Minima worden voor bijna 100% gecompenseerd voor de exorbitante huurstijgingen van het woonakkoord, middels de huurtoeslag.
Het zijn ook hier weer de werkende paupers die teveel verdienen om aan het toeslag-infuus te hangen maar ofwel geen lening kunnen krijgen, ofwel verstandig genoeg zijn om zich nu niet een koophuis in te laten dwingen, die de klappen van de zweep mogen opvangen. Stelt u zich toch eens voor dat werken zou lonen, dat moeten we niet willen met z'n allen.

jemagookniksmeer | 07-10-14 | 09:55

Ander volk eerst!

"This message is endorsed by VVD, PvdA, CDA, D66, GL, CU, SP

Parel van het Zuiden | 07-10-14 | 09:51

door antikraak hou ik nog wat over om van te leven. Dank Rutte en co.

horsteknots | 07-10-14 | 09:51

Dit is gewoon een groot wetenschappelijk onderzoek, naar het moment wanneer een samenleving bezwijkt onder een toenemend aantal vluchtelingen.

roze_bril | 07-10-14 | 09:50

Buitenlanders hebben gewoon het recht om zich hier te huisvesten. Alle 7 miljard. Er is plaats genoeg in de polder.

wakkere_nederlander | 07-10-14 | 09:50

Pure wiskunde en logica zijn ook racistisch!

Kaas de Vies | 07-10-14 | 09:43

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland