
Oei oei oei. Zijn we wéér bijna in een leugentje van Mark Rutte getuind. Afgelopen vrijdag hoopten we allemaal dat Nederland F-16's en/of Apaches op ISIS af zou sturen, vanaf zee gesteund door de opstomende ZMS Tromp en de ZMS Evertsen, met hun SM-2 langeafstandsraketten. Helaas: de MinPres zei vanaf de NAVO-top in Wales dat Nederland 'geen concrete plannen voor militaire bijdrage' heeft aan de Coalition of the Willing tegen ISIS.
Balen. Maar ook: LEUGEN! Nederland heeft juist gesmeekt en gebedeld om mee te mogen doen, maar Amerika en Engeland willen ons niet in hun team. "De VS wilden een krachtige indruk maken", schrijft de
Martelhoaxbode, en dan moet je Nederland dus niet vragen. Defensie-expert Rob Hendriks van Instituut Clingendael zegt het als volgt: "Het echt aanpakken [van ISIS] in het hoogste geweldsspectrum is niet de kracht van Nederland. We zitten hier in de tweede lijn." Daar staat: Nederland heeft er de kracht, de cash en de wil niet voor. Nederland is de NuKuBu van de internationale gemeenschap. Jarenlang gebroken geweertje spelen met de Defensiebegroting, tot we ruim onder de NAVO-budgeteis van 2% BNP zaten. Toen een decennium lang alleen maar "adviseurs" en "politietrainers" naar zinloze excuusmissies in Afghanistan en Afrika gestuurd, waarbij Nederland de meest bezopen voorwaarden verlangde (weet u nog, GroenLinks en de vrouwenrechten-
eisen voor Kunduz? Wat hebben ze ons uitgelachen bij de NAVO). Als het vervolgens wél een keer een goed idee is om een bommenregen op een buitenlandse dreiging zoals ISIS (waar nota bene Nederlandse dubbelpaspoorten tussen lopen) te gooien om je eigen land te helpen verdedigen, is de internationale oorlogstafel je praatjes en malle eisen strontbeu. En dan is het beste wat we nog kunnen doen een hangar vol oude helmen & scherfvesten per pakketpost door Australië (!) bij de Peshmerga laten bezorgen. En zelfs die matig getrainde en onderbewapende kliek onverzettelijke ijzervreters
lacht ons uit. Vanmiddag maakt Obama zijn plan bekend: ISIS gaat binnen nu en
3 jaar voorgoed kapot. Nederland mag toekijken, en straks huilend terugkerende, diep gefrustreerde terugkeerjihadi's opvangen met woonruimte & WW.
Reaguursels
InloggenNou, het ondankbare Koerdenvolk! Helmen, scherfvesten en vervoer kosten bij elkaar ongeveer 1.1 miljoen euro!
Ik zou uit schaamte bijna zelf naar het kalifaat vertrekken.vanmiddag het debat over de kwestie, Jiskefet is er niets bij puur satire
Wat is dat toch met die ietwat vadsige Brabantse xenofoob genaam Van Rossem en zijn abjecte ongezonde fetisjisme met dubbele paspoorten? Heeft meneer Van Rossem met zijn achtergrond als Amerikadeskundoloog last van jaloezie? Ik ben ook een dubbelepaspoorter namelijk zowel Yankee alsook Jan-Kees. En so what? Ik denk dat ik netto effectief meer bijdraag aan het positieve imago van Nederland in het buitenland dan dat meneertje van Rossem afbraak diet met dat vervelende xenofobe gedram over twee paspoorten. Wat is er eigenlijk zo positief aan mensen die slechts één paspoort hebben? Wat schiet een land daar in de praktijk mee op eigenlijk? Nederland is het laatste land in Europa waar men nog een paspoort wet heeft die moeilijk doet over twee paspoorten. Zelfs Denemarken heeft sinds dit jaar de wet veranderd om juist 2 paspoorten mogelijk te maken. Meneer Van Rossem man wel obsessief inzoomen op Nederlandse Marokkanen - maar die kunnen geeneens hun Marokkaanse paspoort opgeven, of ze willen of niet. Door mensen als meneer van Rossem worden alleen maar mensen zoals ik, die toch met enige regelmaat de drum slaan voor Nederland overseas, het leven zuur gemaakt. Wekelijk waar Nederland wint er niets bij met dat navelstaren. Er is een kans dat bij de volgende paspoort verlenging mijn Nederlandse paspoort geweigerd wordt. Waarmee ik als geboren Neferlander straks alleen nog Amerikaan ben. Als ik een Deen, Duitser, Brit, Spanjaard, Belg, Zweed of Fransoos was geweest had die situatie zich nooit voor gedaan want in deze landen zijn dubbele paspoorten geen probleem
(meer). Maar in die laden wonen dan ook geen xenofobe stukjes schrijvers met ongezonde compulsieve enkele-paspoort-obsessies. Treurig verhaal dit.
Hoezo niet meedoen? Nederland heeft al iets van 140 man aan ISIS geleverd.
-weggejorist-
@ Real....,letterlijk zand erover ? Dan heb je dus woestijn zoals in het MO en Afrika.Zeker teruggekomen van een strandvakantie ?
Zand erover,letterlijk en figuurlijk.
Daar knapt de wereld van op.
Van Rossem,dit land en zijn politiek is wereldvreemd,maar dat wisten we al vele jaren hoor.Maar... ze schijnen ons voorbij Rozendaal en Arnhem toch in de gaten te hebben.Een teken van hoop.Dit land is sinds 1940 weer terug bij gezellige "karaoke" en vinden een procentje nationaal product weer voldoende voor veiligheid.Helaas de rest van de wereld is weer één grote chaos aan het worden,compleet met koppensnellers zelfs.De ellende voor de status quo-politici is echter dat de afstanden met de rest van de wereld veel kleiner zijn geworden sinds 1940.Voorlopig zijn ze druk bezig met commando/mariniers-troepen.Maar ja dat is snel eindig en dus alleen heldhaftig.Leuk hoor al die militaire Willemsorde's.De KNIL had destijds de meeste maar de kolonie ging toch als zodanig ten onder in 1950.
Stiekem staan ze te juichen in DenHaag; heel defensie kan nu worden wegbezuinigd. Over niet al te lange tijd zal Qatar klaar staan om onze defensie financieel te ondersteunen, mits we een kalifaat stichten natuurlijk
Rutte, zijn regering en ook de tweede kamer staan internationaal ongelofelijk voor paal!
En willen nu meedoen,... gezichtsverlies,... lullig hoor? De zware wapens zijn verkocht,... te laat!
Dat wij geen soldaten sturen vind ik prima. Dit is immers een midden oosten onderonsje.
Maar we kunnen toch wel oude UZIs, en trainers sturen?
Maar ja geef Amerika en GB eens ongelijk, want over alles moeten wij praten en dicusieren en van Arrogander Pechtold overal de nuance in zoeken. Dat werkt prima in een land waar orde heerst maar, IS/ISIS is een oorlogs machine in landen die in totale wanorde verkeren.
Daar werkt alleen machtsvertoon en dan moet je ons Neder Pacifisten niet hebben
De sm2 standard missile is van oorsprong een luchtdoelraket voor de middellange afstand. Bij de aanschaf van de lcf's (ook wel bekend als low-cost-frigate) is rekening gehouden met een eventuele toekomstige implementatie van tomahawk kruisraketten. Dit is echter door de politiek tegen gehouden want "te aggressief".
www.nu.nl/politiek/3873424/vvd-en-pvda...
En dan zie je dit; kennelijk is er toch wat reuring in de kleuterklas...
@De Koreaanse Slet | 09-09-14 | 17:04
Daar kan nog bij:
Ik ben een wakker 'aluhoedje', en het is totally NWO man!
-weggejorist-
Een land dat heel naief potentiele Syriegangers vrijlaat verdient het niet om serieus genomen te worden!
Rutte en zijn kabinet internationaal voor paal! Mag door zijn eigen wan beleid niet meer meedoen!
2 september verkondigde meneer Rutte nog dat Nederland na alle bezuinigingen op defensie alle taken nog kon uitvoeren, alleen met minder materieel en met minder mensen!
Dat was zijn zoveelste leugen, waar de Nederlander misschien wel maar Obama en de NAVO niet instinken!
Tanks zijn verkocht en er resten nog slecht 6 oorlog schepen van enige betekenis! Die overigens niet allemaal inzetbaar zijn, door gebrek aan reserve onderdelen en aan technisch personeel!
Het moreel bij de KM is laag en een grote uitstroom van technisch personeel is daarvan het gevolg! Schrijver dezes is ex militair!
Nederland is een onbelangrijk land in de wereld.
Ik kom veel in de wereld en schaam me,vaak zeg ik dat ik geen nederlander ben
Zeker met dit seniele kabinet.
hunny | 09-09-14 | 12:09
Eerste opmerking klopt deels, hangt van de focus af.
Je tweede opmerking, dat je in het buitenland gewoon ontkent (geboren) Nederlander te zijn, is voor mij met stip het idiootste sinds lange tijd gehoord.
Niet dat ik je niet mag hoor - ik ken je tenslotte niet - maar mag ´hopen´ dat je eens flink in de nesten komt daarmee. Als wijze les. Mensen waarderen dat soort fratsen niet. En terecht.
Derde opmerking is dan weer spot on, hunnybunny.
Succes, qua buitenland.
Brofist | 09-09-14 | 14:22
Heeft het al lange tijd niet meer. Maar kijk is naar de lijst van de coalitie veel EU landen. Blijkbaar hebben die zich zelfs niet ingezet om ons erbij te betrekken. We zijn letterlijk aan de kant gezet door heel het westen. Dan heb je duidelijk ergens steken laten vallen.
De totale uitverkoop van ons leger is er 1. En er is nog meer.
Was Nederland misschien niet volgzaam genoeg bij het onderzoek naar de MH-17?
Waar hadden we die JSF's ook al weer zo dringend voor nodig? Tzt.mooi doorleasen aan die gekken die wél hun beste jonge knullen de dood in willen sturen.
OudeNederlander | 09-09-14 | 11:23
Dat moet jij nodig zeggen met je bewering dat de Mossad de baas is bij ISIS. Je werkt toch niet bij jutistie? Daar lopen wel meer van dat soort malloten rond.
Ow jongens, heeft de krijgsmacht er ook de kracht al niet meer voor. Het is om te gieéééééren!
@Le Roi | 09-09-14 | 09:43
Amen. We zijn wel een GoedLand en GoedVolk. Oké. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat "Goed" slap en laf betekent. Integendeel zelfs, een GoedVolk en een GoedLand moet vooral rechtvaardig en daadkrachtig zijn, dan ben je juist meer verantwoordelijk wanneer je claimt dat je een "GoedLand en GoedVolk" bent, dus een echte GoedLand en een echte GoedVolk moet juist respect kunnen dwingen en niet zomaar fascistische moslimtuig over ons heen laat lopen.
Kortom, ik ben 100% voor de rechtstaat, vrijheid en democratie, maar rechtstaat, vrijheid en democratie dient ook gevaarlijke intolerante ideologieën als de islam keihard aanpakken. Het is mij een raadsel waarom is de Koran ooit in ons land toegelaten, de Koran is in strijd met onze grondwet. Dus de islam hoort verboden te worden.
the muppet show | 09-09-14 | 13:03
Tuurlijk, hetzelfde geldt voor Denemarken, Polen, Australië, Canada, etc. Veel van de landen doen er alles aan om onafhankelijk te worden van islamitische olie. Al Gore voorop bij dat streven
Tijd om je denkbeelden te resetten
Gewelddadige islam is het gevaar
www.avantius.nl/images/products/mRWygU...
Laten we onszelf niets wijsmaken. We stellen buiten enkele periodes in de 17e eeuw militair niets voor. Dus die verbazing is geheel onterecht.
Maar we kunnen toch playmobil Sint, Piet en Amerigo sturen?
Reken maar dat ISIS het dan op een lopen zet!
"Het echt aanpakken [van ISIS] in het hoogste geweldsspectrum is niet de kracht van Nederland".
Maar wij kunnen wel als de beste, dank zei Groen Links, met ons Playmobil korps behoorlijk hachelijke situaties nabootsen. Wie denken ze wel dat ze zijn godverdomme. Wij kunnen ons met de beste landen ter wereld meten met ons befaamde Playmobil leger. Ons Playmobil leger kan wel degelijk in het hoogste geweldsspectrum opereren.
De VS en UK moeten gewoon hun belangen veilig stellen en kunnen daar geen pottenkijkers bij gebruiken
dirkieeee | 09-09-14 | 12:05
Je zit er knap naast. Ik discrimineer en ga nooit naar een islamitisch land.
Voor eenderde heb je gelijk, genoeg vrienden onder moslims, mijn beste informanten.
Met de kebab zat je er ook al naast.
Educated guess is niet je fort, dat zijn de complottheorieën die bedoeld zijn om van Amerika de grote Satan te maken.
Wat ik nou niet snap is dat rebellen en regeringen om Amerikaanse steun vragen en zelfs Iran met Amerika zou willen samenwerken. Die hebben kennelijk allemaal niet door wat jou en je medestrijders zo duidelijk is.
Maar dat extreem-linkse gedoe is alleen maar bedoeld om zieltjes te winnen. Samen tegen Amerika.
Oeps, nog vergeten ergens het woord jihad te gebruiken, bij deze :), jihad, jihad, jihad, jihad, jihad, jihad, jihad, de plicht van elke moslim. De dapperen gaan strijden in het soennietenleger van ISIS, de laffen kruipen achter hun computer voor verbale jihad. Kan, met behoud van uitkering
Dit is begrijpelijk. Ik zou werkelijk niet weten wat onze bijdrage zou moeten zijn. Totaal niet serieus genomen door de rest van de wereld en Europa. Nou ja we mogen nog mee betalen aan de EU maar dat is het dan wel.
Mooi tijd om orde op zaken te stellen in eigen land, ons leger heeft anders toch niets te doen.
@ Keypadheroe | 09-09-14 | 12:32
Wat voor revolutie stelt u voor? Een staatsgreep?
Ons leger stelt niks meer voor. Daar wil je niet mee in zee gaan. Dankzij jarenlang bezuinigen en zoals eerder genoemd geen beslissingen met ballen durven nemen. Ja, dan wordt je vriendelijk bedankt. Geef niet, we hebben genoeg problemen binnen onze eigen vervaagde landsgrenzen. Let wel: de regeringen die we hadden en hebben zijn door een fiks deel van ons zelf gekozen he! Ik heb niet gestemd voor deze mietjes.
stel de rust is weer teruggekeerd dan ontvangt nederland ook niet de werkopdrachten voor de wederopbouw en kan de volle prijs betalen voor de olie.
dat is dan weer jammer.
@Slackrjack
Vooral blijven dromen. De linkse kerk heeft er decenia over gedaan om de zg. Maakbare samenleving door de strot te duwen en mensen zijn daar in gaan geloven.
Revolutie is het enige wat wat verandering zou kunnen brengen op korte termijn, maar zit u daar op te wachten? Voor je weet is Diederik Samson president want dit land is door dat zelfde socialisme vergeven van de wegkijkers en weg met ons mensen.
Nederland hoeft helemaal niet naar Irak om iets tegen IS te doen. Bevrijd de wereld van IS en vernietig ze waar je ze kunt vinden, te beginnen in Nederland.
@ OudeNederlander | 09-09-14 | 11:52
Die partijen die jij noemt zal ik ook niet (meer) voor kiezen. Maar de PVV is voor mij (nog) geen optie, de PVV heeft m.i. niet de capaciteiten om het land te leiden naar een betere toekomst. Ik zou graag een politieke partij zien die voor Westerse waarden staat die zowel lager als hoger opgeleiden aanspreekt. Die links progressieven doen dat slim, zijn doorgedrongen tot in de haarvaten van de samenleving. Dat gaat verder dan alleen de partij in de regering. Met een partij die voor Westerse waarden staat die door 'iedereen' wordt gedragen komen we veel verder. Dan gaat het van de straat tot de instituties tot in de regering.
Reaguurders,
Het om olie en het veiligstellen van de belangen van de grote spelers op dat vlak.
Islam, IS en meer van dat soort zandnegerclubjes zijn toevallig heel goed te gebruiken om het doel, het veiligstellen van de olie, te bereiken.
Alleen moeten ze wel oppassen dat de Chinezen er weer niet mee vandoor gaan. Zie Afganistan, niets met opium te maken of Afganen bevrijden van Islamoverheersing of welk K argument men ons de mouw heeft proberen te spelden maar met mineralen en ertsen veiligstellen. Waarom gaan we wel weer wat doen in Afganistan? Omdat Shell en consorten ziet dat de Chinezen er met de meest lucratieve deals vandoor blijken te gaan.
Zo zijn er in Afrika nog een paar voorbeelden te noemen. Burgeroorlogje ontketenen, eerst de meest gruwelijke slachters helpen en als de chaos compleet is pas ingrijpen. Burgerdoden zijn collateral damage zolang de olie en mineralenbelangen marr weer veilig zijn gesteld. Ook hier lopen de Chinezen, die zich volledig afzijdig hebben gehouden van het geweld, weer met de mooiste contracten weg.
@hunny nou niet zo negatief,we hebben wel lekkere wijven,goed bier en de beste DJ's!!!!!!
Wat willen we nog meer!
Als we het de volgende keer nou zo doen: president = Wilders, commandant= gunnery sergeant Hartman
Natuurlijk niet.
Nederland is een onbelangrijk land in de wereld.
Ik kom veel in de wereld en schaam me,vaak zeg ik dat ik geen nederlander ben
Zeker met dit seniele kabinet.
Opstelten gezapen 70 jaar bla bla maakt geen indruk.
We zijn een extreem klein landje wat zelf in de economische en financieéle problemen zit.
Net boven Griekenland.(nivellering van de PvdA0
@islamfobie komt weer met iets met jihad erin... wedden?
Waarschijnlijk slijm je er dan ook erbij he "Ik discrimineer nooit!Mijn beste vrienden zijn moslims!Ik ga elk jaar naar een moslimland!Ik haat GS!!"
Iets in die geest... iig zit ik er niet ver naast @islamfobieboyke
@ Islamofiel | 09-09-14 | 11:50
Ook dat is een uiting van hun verwerpelijke cultuur. Maar ze kunnen het niet helpen, ze zijn immers het product van hoeren en uitschot.
dirkieeee | 09-09-14 | 11:58
jij-bakken is een van de kenmerken waar je verbale jihad aan kunt herkennen
Islamofiel | 09-09-14 | 12:02
scuzi nederlands is mijn vierde taal.
Lang leve Nederland, hoera, hoera, hoera.
We hebben toch Indonesië bevrijd en Duitsland een pak klappen gegeven, de Jappen en Hitler een lesje geleerd. We hebben Srebrenica bevrijd, Mladic en Karadzic een lesje geleerd. We gaan de Oekraïne en Rusland bevrijden, Putin en Porosjenke een lesje leren en nu mogen we niet meedoen tegen de ISIS. Nou daar gaan die Westerse opportunistische landen mooi een pak slaag krijgen. Eigen schuld, had je Timmerfrans maar moeten sturen.
Maarreee @islamboy... heb je nog geen honger?Knorrt de maag niet?Voel je nog niet de drang om je dikke lege hoofd in een ass van een KebabTurk of fin te stoppen?
Centauri3 | 09-09-14 | 11:58
In dezelfde klas gezeten als Dirkieeee zeker en niet opgelet waardoor Nederlands nu je tweede taal is, zoals Nederlanders Engels als tweede taal hebben
"Als het vervolgens wél een keer een goed idee is om een bommenregen op een buitenlandse dreiging zoals ISIS (waar nota bene Nederlandse dubbelpaspoorten tussen lopen) te gooien om je eigen land te helpen verdedigen"
Te verdedigen tegen wat? Enige effect dat het teweeg brengt is meer frustraties bij islamofanboys vanwege het sterke anti-westerse karakter bij deze groeperingen. Het kan mij mijn reet roesten wat daar gebeurt, ik kom er namelijk nooit. Al die mensen die zogenaamd zo betrokken zijn met dat gedoe hier ver vandaan zijn geen haar beter dan de door haat verblinde Palestina aanhangers
... mag IK weeeeer nergens aan meedoen!
ik heb euk rood bloed heur!
nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_Kornwer...
Leugens er was GEEN munitie in de bunkers!
Tijden van het gebroken geweertje.
PvdA nostalgie
-weggejorist-
@weet ik islamboy maar ik vind het zo schattig hoe je constant "jihad" schrijft...
e bent niet geslaagd, zie Centauri3 | 09-09-14 | 11:43
Islamofiel | 09-09-14 | 11:54
Heau ... ik ben foneetiesch
dirkieeee | 09-09-14 | 11:51
Het is niet 'de' kenmerk, maar 'het' kenmerk
Een van de kenmerken van verbale jihad is dat de beoefenaren zelden onberispelijk zijn in Nederlands
grote leugen voor de geschiedenis ,o, wat zijn wij goed!
nl.wikipedia.org/wiki/Slag_om_de_Afslu...
Centauri3 | 09-09-14 | 11:49
De betere verbale jihadist bedient zich van onberispelijk Nederlands. Je bent niet geslaagd, zie Centauri3 | 09-09-14 | 11:43
Nederland kan toch niets doen.
We wekken geen enkele indruk!
Defensie>vrouw.
Tanks >Geen
wapens >geen betekenis
Kortom we zijn niet echt bewapend net als net voor de tweede wereldoorlog.
Onze jongens werd verteld de munitie ligt in de bunkers,maar er was niets ,ze moesten zich gewoon overhoop laten schieten (nl.wikipedia.org/wiki/Stelling_Kornwer...)
Fuckers regering lekker graaien
misdadigers! Staat! nooit excuses
slackrjack | 09-09-14 | 11:48
Eens, maar dan zul je wel de juiste politieke partij moeten kiezen.
Dus geen VVD, CDA, D66, PVDA, Groen links, SGP of CU die altijd pro-gevestigde orde zijn.
We mogen misschien niet meedoen tegen ISIS maar we kunnen wel beginnen met ons in Nederland te organiseren. De Nederlanders die wel achter Westerse normen en waarden staan
slackrjack | 09-09-14 | 11:48
iedereen boven de 42 jaar dus ...
Met hoevelen zijn we dan in nl? #DTV
@islamfobie de kenmerk van "zonder enig twijfel de domste persoon op deze aarde" is... Je zelf constant herhalen..
... Congrats,jij hebt geen concurrentie over herro:-)
Ik schaam mezelf zo langzamer hand om Nederlander te zijn. Maar zolang wij niet in staat zijn om onze zwarte piet adequaat te beschermen moeten wij onze hulp ook niet aanbieden want dat gaat extra levens kosten.
slackrjack | 09-09-14 | 11:48
Vergeet - zie hierboven- internetterreur niet
Hoe was het ook alweer? Jarenlang neutraal. In de tweede wereldoorlog 5 dagen volgehouden want geen leger. Na WO2 niet veel gedaan om een fatsoenlijk leger te onderhouden. De laatste decennia de linkse hobby's uitgevoerd: Bezuinigen op defensie alles naar ontwikkelingshulp.
Islamofiel | 09-09-14 | 11:45\
wa's da ...?
We mogen misschien niet meedoen tegen ISIS maar we kunnen wel beginnen met ons in Nederland te organiseren. De Nederlanders die wel achter Westerse normen en waarden staan moeten zich organiseren om zich te kunnen beschermen tegen de groeiende radicale islam en de straatterreur. Het hoogtepunt van onze democratie is voorbij. We hebben nu een grote en groeiende groep mensen onder ons die anti-democratisch is. Met die groep bedoel ik voornamelijk Marokannen en andere groepen die islamitsch zijn. Dit zijn mensen die tribaal zijn in hun denken. Democratie en wetten hebben geen waarde voor hun, voor hun geld alleen het primitieve recht van de sterkste. De staat beschermt ons niet hiertegen. Dat zien we en dat hebben we meegemaakt. Dus rest ons om ons te organiseren en ons te verzetten. Het is dat of ons wacht totale onderwerping aan een inferieur volk.
dirkieeee | 09-09-14 | 11:46
Een van de kenmerken van verbale jihad is: elkaar de bal toespelen.
Opzichtig hoor, wellicht 2 accounts en één persoon
@rooie vogel... hmmmm "zionistich complot".... interessant .... vertel es er meer over...
Centauri3 | 09-09-14 | 11:43
NT-2 net niet gehaald?
Wij sturen Ali B.
Soledi Kidswear3995 | 09-09-14 | 11:39
'kan niet eensch meer een setje slaghoedjes keaupen
dirkieeee | 09-09-14 | 11:14
Dus toch zionistisch complot. Hahahaha!
Ik heb er eens over gelezen!!!
Als u denkt dat het alleen maar onkunde van bestuurders is dan wordt het tijd wakker te worden.
OudeNederlander | 09-09-14 | 10:45
gooi ik het toch wederom om het DUTCH financial state en het nivillerende klimaat: kijkT beteutert naar mn rode bankcijfers terwijl ik daarvoor niet geauthoriseerd ben [ie die rode cijfers].
Was ik een jongere hier in dit kikkerland tuurlijk schreew ik om WAR!
dirkieeee | 09-09-14 | 11:34
Nee hoor, ik hou meer van Nasi
Maar ik schep er genoegen in om verbale jihad te benoemen als ik het zie.
Altijd extreem-linkse praatjes, complotten en agressie tegen degenen die ze niet serieus neemt
@rode rigter waarom niet?Ik heb gehoord dat ze van.. ehhhhh..."stereo" houdt;-)
Late we blij zijn dat we niet meedoen weet je wat het kost?????
Centauri3 mooi gesproken
Ik zou me ook voor kunnen stellen dat men Nederland er niet bij wil hebben enkel vanuit het perspectief dat Hennis Plasgat dan bij de gesprekken aanwezig is met haar middelbare meisjesgrijns op d'r kop. Je moet er toch niet aan denken.
Niemand verdedigt die achterlijke koppen hakkers.... Ik zeg alleen er is hier meer aan de hand... Maar een neanderthaler als jij begrijpt dat niet
OudeNederlander | 09-09-14 | 11:16
ja ...
net als onze armoede NU en HIER
@islamfobieboy jij lijkt mij echt een type die stoer achter zijn pentium 3 pc alle moslims uitscheld,maar over 3 uurtjes in de ass van de plaatselijke shoarmaTurk kruipt.
Tja, als medewerkers van de AIVD verkondigen dat ISIS een zionistisch complot is en expres verkeerde informatie verstrekt aan burgemeesters zodat het anti ISIS beleid onderuit kan worden gehaald ...
Zou de AIVD soms geïnfiltreerd zijn?
Ja daar komt het op neer: NL mag toekijken, en straks huilend terugkerende, diepgefrustreerde terugkeerjihadi's geestelijk begeleiden met therapeuten en een horde psychologen, een horde advocaten om de afgepakte paspoorten en uitkeringen weer terug te krijgen, materieel opvangen met woonruimte & Bijstand, nieuwe ISIS beleidsregels voorstellen in het Kabinet door GL, PvDA, DP om speciale steun en subsidiepotjes veilig te stellen voor de opvang van teruggekeerde jihadstrijders;
kopje zwarte thee | 09-09-14 | 09:23
wij staan NU in de rij van de voedselbank.
Wil je een banaan?
Islam is de meest geslaagde ideologie in de wereld. De communisten hielden het zo'n 70 jaar vol, de fascisten zo'n tien jaar, maar de islam blijft zich als een inktvlek verspreiden. Wie naar islamitische landen kijkt, vraagt zich af waarom de islam eigenlijk populair is en aantrekkingskracht uitoefent.
Die aantrekkingskracht wordt vooral gevoeld door avonturiers, een mix van totalitaire denkers, psychopaten, machtswellustelingen, roofridders en ander tuig.
Als je gisteren Al Queda versloeg en morgen ISIS, kun je er staat op maken dat overmorgen zich weer een nieuwe groep aandient die de politieke ideologie met religieuze goedkeuring en aanmoediging van Allah gebruikt om Mohammedje te spelen en weer een deel van de wereld te vernietigen.
In plaats van brandjes blussen, kunnen we beter de lucifers van de Islam afpakken. De islam dient gedwongen te worden te bekennen dat Mohammed de Medineze verzen verzonnen heeft om zijn bende van ex-huurlingen ruim baan te geven.
We hebben wel degelijk zware wapens: Job Cohen, Didi, Aartsen, ...! Die kunnen thee drinken als de beste en die zullen die ISIS jongens wel een lesje leren.
Dirkieeee en OudeNederlander
Me ook nog in slaap willen sussen?
Waarschijnlijk zitten jullie met een uitkering en kopje thee achter je computer om Nederland ervan te overtuigen dat Amerika de vijand is.
Klopt, de vijand van islamisme
Nou nou @oudenederlander dat klopt nou ook weer niet.... Laatst heeft @Islamfobieboy voor mij een paar animalfarmsex filmpies gezocht en gelijk ook gevonden...
Hij heeft ook zijn talenten... Dus niet gelijk mensen afschrijven hee;-)
@islamboy... Hoho niet zo tekeer gaan tegen @oudenederlander he!!
Rustig,rustig... Probeer es ff uit je neus te ademen... daar gaatie:
Erin good air... eruit bad air....
Herhaal dat even 200x en daarna met een warme kruik in bed...
De regering is onwillig wanneer het om aanpak van extremisten binnen de eigen landsgrenzen gaat. Broddelwerk van een buitenlandse actie blijft ons nu bespaard.
Islamofiel | 09-09-14 | 11:22
Wat mij betreft kaifater je zelf op.
Dom geroeptoeter zonder enig argument en zonder ook maar iets op te zoeken op internet.
Slaap zacht slaaf.
OudeNederlander | 09-09-14 | 11:16
Straks ga je me nog vertellen dat ISIS eigenlijk 'pisbak'betekent.
Wat mij betreft: opgekalifaterd met je extreem-islamitische complottheorieën die geen ander doel hebben dan verdeeldheid te zaaien en recruten te werven voor de strijd
Deden ze in Iran ook. Toen ze eenmaal de macht hadden werden alle actieve communisten en socialisten opgehangen
@Islamofobie boy.
... Kan kloppen... Zit COD te spelen... ONLINE!... Dus moet gefocust blijven we 'et je...
Hoor net dat de aussies onze boys gay vinden.. pussiess.
dirkieeee | 09-09-14 | 11:15
Je reactie behoort tot een van de kenmerken: agressie
Islamofiel | 09-09-14 | 11:09
En wat heeft onze eerste oorlog tegen Al-qaida opgeleverd?
Dat was namelijk een creatie van de CIA, en de Amerikanen gingen daar niet heen om een paar finnen in een grot te doden maar op de opiumvelden te beschermen. opium die vevolgens voor miljoenen wordt verkocht en via banken zoals Deutsche bank etc. worden witgewassen om de volgen black ops operatie te financieren.
Of dacht u dat een terreurorganisatie zich zelf "de wc" zou noemen?
En nu trappen we in de volgende hoax, Isis. Omdat de Amerikanen de olievelden dreigden kwijt te raken aan Iraq, die niet meer mee wilden werken. En Syrie maar niet wil buigen.
Al die oorlogen zijn al jaren geleden gepland:
www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw
@islamohomofiel .... Smoel...
Ik zat vorige week in de train.Tegenover mij 2 finnen.."wooouueww tssssss zzzz zag je die nieuw film van ISIS??Vet maaaann!!!.. wweouueaw tsssss slisssss"
Het zou mij niet verbazen als die luie uitkeringstrekkers daar naar toe gaan met wetenschap tegen het westen en Israel te vechten en achteraf blijkt ervoor"
Hahahahaha
dirkieeee | 09-09-14 | 11:04
Bekend verschijnsel, de ene jihadist schier de ander te hulp.
Mooie nickname, maar je eigen naam kon wel eens buitenlands klinken
Einde van de Domheid | 09-09-14 | 11:01
Ik geloof dat de definitieve koran pas vastgelegd is na de eerste veroveringen en die rechtvaardigde met een religieus anti-romeins tintje
OudeNederlander | 09-09-14 | 11:01
Nickname betekent vermoedelijk 'Nieuwe Nederlander'
Moslimse complotdenkers verspreiden het gerucht dat ISIS getraind werd door Amerika en de leider een Mossad man is.
Hennis is puur minister geworden vanwege de extra letters CHA in haar achternaam. En blijkbaar was alleen defensie nog vacant.
Het maakt bij dit kabinet ook niet uit wie er zit en waar je zit.
Van de ARBO dienst en Vakbond mochten we trouwens ook niet gaan, te veel stof en ze schieten op je, veels te gevaarlijk.
Het is beschamend, maar dat is dit land al lang. Sosjalisme en graties geld moeten ergens van betaald worden.
We hebben nog bunkers vol met zware wapens die in 1 klap het IS-probleem oplossen.
Volgens mij zijn er wel Nederlanders die meedoen hoor..... oh, nee wacht.
Die doen mee met IS
Amerika streeft naar een continue staat van oorlog. Zo lang er geen duidelijke strategie is moet NL daar niet bij betrokken raken.
7,62x39 | 09-09-14 | 10:49
juist.. en het liefst privatiseren ze die ook nog.
(dat zou wellicht wel iets voor ons landje zijn, een geprivatiseerd leger vol met van die ex militairen die voor 25k per maand te huur zijn.. geen gezeik met de bonden over rusttijden en vakantiedagen, fijnstof ect.)
@OudeNederlander ik kan mijn ogen niet geloven!!!Eindelijk iemand hier die ziet dat 1 en 1 niet altijd 2 is maar ook 11 kan zijn!
Ik zeg al maanden dat die ISIS veel te smart is voor die achterlijke Arabieren.
Dit zijn geen domme Al Quaida losers die een beetje met kalashks zwaaien en dreigen en daarna de eerste de beste kameel neuqen die ze tegen komen.
Kijk alleen die technologie en intelligentie in hun zieke filmpies en het feit dat 70 a 80 procent van hun "leiders" bestaat uit non-Arabieren (meer ex USSR,Britten en Israel) bewijst dat er veel andere dingen meespelen dan de meeste van ons denken.
Een land heeft alle touwtjes in de hand daar... De vraag is alleen Welke land en hoe strak...
Een regeringscoalitie die elkaar in gijzeling houd en het oneens is met elkaars standpunten, is als een schizofreen in een dwangbuis, al roepende dat zij de baas zijn in Nederland.
7,62x39 | 09-09-14 | 10:49
Ik geloof niet dat Nederland vrijwillig niet mee wil doen maar dat het buitenland geen vertrouwen heeft in de capaciteiten van Nederland om oorlog te voeren.
Kortom we zijn een "liability" en dat lijkt me zeer terecht.
-
Wij hebben onze eigen defensie opgeofferd om fijne geldverslindende maar nutteloze "ontwikkelingshulp" plannetjes van diverse kabinetten te financieren,
De kaders van deze subsidiesponzen hebben er wel topsalarissen aan overgehouden en Afrika is nog steeds een puinhoop.
Islamofiel | 09-09-14 | 10:55
Duitse onderzoekers spraken van 4 handschriften en schrijfstijlen. Jij houdt het bij een?
Islamofiel | 09-09-14 | 10:57
Geen idee wat je daarmee bedoelt, ik zal het maar positief uitleggen.
Heb je wel al onderzoek gedaan naar wat ik schreef of toeter je vanuit je onderbuik, precies zoals ze willen ?
Einde van de Domheid | 09-09-14 | 10:56
Jij slaapt nog zo te lezen.
Een goed afgerichte slaaf die precies roept wat ze willen.
OudeNederlander | 09-09-14 | 10:45
Lao Tse schrijft daarover, aanstichters oppakken en berechten, meelopers laten gaan.
Als Lao Tse nou had gezegd, weet je wat jongens, do elekker niets en neem nog een biertjes, dan, dan had je misschien een punt gehad!
Dit kan nog best interessant worden. Het lijkt namelijk alsof zojuist de hele polder politiek internationaal onderuit gehaald is. Maar ja, de heren en dames politici in dit land zullen wellicht hun kop weer in het zand houden. Trouwens, ik had ook nooit gedacht dat een boek zo dicht bij de waarheid kon zitten.....
OudeNederlander | 09-09-14 | 10:45
Je bijdrage voldoet aan de meeste kenmerken van verbale jihad
OudeNederlander | 09-09-14 | 10:45
Een volmaakte drogreden!
Nederlandscher kan het niet.
(Als de uitkomst maar 'kost niets' is.)
Leve ons!
Islam is de meest geslaagde ideologie in de wereld. De communisten hielden het zo'n 70 jaar vol, de fascisten zo'n tien jaar, maar de islam blijft zich als een inktvlek verspreiden. Wie naar islamitische landen kijkt, vraagt zich af waarom de islam eigenlijk populair is en aantrekkingskracht uitoefent.
Die aantrekkingskracht wordt vooral gevoeld door avonturiers, een mix van totalitaire denkers, psychopaten, machtswellustelingen, roofridders en ander tuig.
Als je gisteren Al Queda versloeg en morgen ISIS, kun je er staat op maken dat overmorgen zich weer een nieuwe groep aandient die de politieke ideologie met religieuze goedkeuring en aanmoediging van Allah gebruikt om Mohammedje te spelen en weer een deel van de wereld te vernietigen.
In plaats van brandjes blussen, kunnen we beter de lucifers van de Islam afpakken. De islam dient gedwongen te worden te bekennen dat Mohammed de Medineze verzen verzonnen heeft om zijn bende van ex-huurlingen ruim baan te geven.
En dat terwijl Nederland echt een bijdrage van formaat zou kunnen leveren:
1 compagnie (in de weg lopende) hulpverleners
2 pelotons (fair warfare) waarnemers
1 peloton AI medewerkers
1 peloton "bruggenbouwers"
1 peloton (linkse) pers
en
2 mobiele werkplaatsen (1 om getraumatiseerde Nederlandse Jihadstrijders op te vangen en bij te staan en een om niet Nederlandse Jihadstrijders te helpen bij hun asiel-aanvraag om vooral ons multiculturele landje te komen verrijken)
Maar het geld dat we bespaard hebben door onze eigen verdediging kapot te bezuinigen hebben we heel fijn geïnvesteerd in mooie héél sociale ontwikkelingshulp organisaties dat dat geld heel sociaal onder elkaar (lees topsalarissen) verdeeld hebben.
Het is goed dat Nederland nu niet meedoet. De oorlog tegen ISIS wordt een gebed zonder eind. De soennieten in de regio hebben genoeg reden om niet blij te zijn met ISIS, maar als de VS met sjiïtische, christelijke en mogelijk Iran en Syrië tegen ISIS gaat vechten zullen plaatselijke soennieten in een oogwenk ISIS-supporters worden.
Amerika streeft naar een continue staat van oorlog. Zo lang er geen duidelijke strategie is moet NL daar niet bij betrokken raken.
Mevr. Hennis zij is de grootste faalactie van defensie tot op heden, volgens staat ze al te soppen bij een strookje camouflagenet...
De Nederlansche burger is alleen maar druk met zichzelf en het rugzakje van hun koters danwel hun eigen bijstand...
En jeugd, die denkt dat facebook de standaard is om met elkaar te 'praten'. Daarbij krijgen ze les over een oorlog die VET lang geleden is en toch niet boeiend. Vrijheid was is dat? dat krijgt toch iedereen in Nederland. Vrijheid is toch als er een les uitvalt op school.
Met andere woorden na uch jaar laffe politiek en eigenlijk verslapping van de maatschappij, zijn wij die overdramatische Relnicht van de NAVO geworden...
Tof man...
D.U.T.C.H.
barnhard.nl/2009/11/28/dutch_dont_unde...
Ik word wel een beetje stil van 90% van de commentaren hier.
Nog steeds niet in de gaten dat we hier bezig zijn met problem-chaos-solution waar deze elite kliek al decennia mee bezig is? Een probleem wat ze zelf bewust creeren, waarna ze met de oplossing komen (lees minder rechten voor u, meer politiestaat, meer angst, en bakken met geld voor de elite als ze het land leegroven van alle olie etc.)
Isis is door Amerikanen getraind in Jordanie en gefinancierd, en hun leider is een Mossad man.
Ben ik even blij dat we niet meehelpen ?
De zogenaamde war-on-terror is niet bedoeld om ooit te worden opgelost. Na Al-qaida ('slang' voor de wc) en Isis krijgen we gewoon weer de volgende groep, rinse and repeat.
En ja, islam is een groot probleem. Maar geenstijl komt nooit verder dan daar eindeloos artikelen over te publiceren, zonder dat we ons eens afvragen wie op de achtergrond er beter van wordt (en er vaak actief aan meedoet).
Als u denkt dat het alleen maar onkunde van bestuurders is dan wordt het tijd wakker te worden.
Als er net zo wordt gepaniekvoetbald als bij het van aartsendebacle (eerst niets, dan ondoordacht teveel) dan.... (durft het niet te denken...)
Welkom in Nederland. Waar we polderen. Compromissen sluiten, waar met uitkomen met een half gebakken eitje waar niemand wat aan heeft.
Als Nederland had ingegrepen hadden we waarschijnlijk een kinderspeelplaats gemaakt met rubberen tegels, als eis van één van de partijen. Belachelijk land. Bezuinigen op defensie. Geen materiaal. En geen 'POTUS', die kan ingrijpen als het nodig is. Compromisland. Waar uiteindelijk niemand wat mee wint, en alleen maar verliezers kent. Beter kwijt dan rijk bij een gevecht die Nederlanders. Veel fijnstof in die woestijn.
De echte helden zitten hier in Nederland. Wij werken en betalen 50%++++ belasting om die uitkeringen te kunnen betalen. Had ik toch liever vette tanks en slagschepen van gekocht. Dat gajuzzz moet ons land uit!
Daar moet gewoon rucksichtslos geslacht worden. Dat kunnen we wel, maar bij de eerste beelden komen er vragen van links. En daar hebben de VS en UK geen zin in. Die gaan daar niet naar toe om strijders in het gevang te stoppen.
Laatste update van Rutte:
"Wij als Nederland zijn er niet mee eens met deze beslissing en ruiken een complot jegens onze personalia.Ik zal niet rusten eer de onderste steen,bla,bla,bla....."
Gatverdamme, wat walg ik van de slappe houding van de Nederlanders. Eigenlijk verdien je het gewoon om in je reet genaaid te worden door rifapen als je zo'n gebrek aan eigenwaarde hebt.
Waar wil je ons hebben, eerst ff de mollukken doen >
De Denen ,5.5 miljoen inwoners op 43.000 vierkante kilometer ( vergelijk dat eens met Nederland 17 plus miljoen inwoners op 33.000 vierkante kilometer )) worden wel au sérieux genomen door de coalitie die het islamofascistische Isis gaat aanpakken. Niet verwonderlijk. De Denen zetten (ovt) wel hun Leopards in in Bosnié en Afghanistan. De Serviërs lieten wijselijk de Denen dan ook met rust.In Afghanistan nam de taliban de kuiten zodra de Denen met hun formidabele Leopards eraan kwamen. Nederland is de risée van de Alliantie. Vanachter haar Olivetti typemachine blijft onze minister van Defensie decreten uitgeven om Fenneks , CV90's en SPG's in de ramsj te doen. Duizenden gemotiveerde en goed opgeleide mannen en vrouwen binnen Defensie moesten en moeten elders een baan zoeken of hebben dat moeten doen. En de Ploumens? Glunderend van trots beschikt ze wederom opeens over 500 miljoem extra voor de novibjes e.a. Zou zulk een vrouw zich niet schamen in de wetenschap verkerend dat duizenden verpleegkundigen nu op straat worden gegooid , dat bejaarden uren lang moeten wachten op verzorging en dat terwijl zij honderden miljoenen werpt ( en kwijtraakt in Sudan) in een bodemloze put genaamd Afrika die dat zelf steeds minder wil? De Overheid geeft zonder blikken of blozen op jaarbasis 35.000 euro per asielzoeker uit, geeft hen lepe advocaten, huisvesting,gratis ziektekostenverzekeringen, kinderbijslag , inboedels aangeleverd door Leen Bakker en de Mediamarkt, de lijst is lang.Kom daar maar eens om in Canada, Australië, de VS en NW Zeeland.
Wel een mooie opsteker voor de Polen die nooit netjes bedankt zijn dat ze bij Wenen de Ottomanen op de vlucht joegen.
Le Roi | 09-09-14 | 09:43
Zo is het !
pbs.twimg.com/media/BxE8VxSIcAAPmMu.j...
@Brou Is Back
Hou op! Na een lange historie Duitse en Japanse auto's rijd ik sinds kort een keer Citroën. Gaat nog goed, maar ik heb wel nachtmerries over dit soort dingen! En je helpt mij niet echt. ;)
@flame_me | 09-09-14 | 10:07
Ja, dat is wel nodig; ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat "qualité" het minst gebruikte Franse woord is...
Jaa duhhhhh. we spelen gewoon mee hoorrrr
... bestrijden, bedankt Brou.
De leukste klusjes houden ze lekker voor hen zelf.......
@RegseHippy | 09-09-14 | 10:05
.
"En die Britten kunnen Isis beter in eigen land gaan beschermen."
.
Volgens mij bedoelde je hier iets anders, hoop ik...
@Brou Is Back
Haha. Volgens mij worden die schepen alleen maar afgebouwd in Frankrijk dus er is nog hoop. Genoeg vernuft in Nederland om de lasnaden nog eens na te lopen. ;)
@Ridde Rogter | 09-09-14 | 09:57
.
Hahaha, ik hoor die Jihaatbaarden al smeken:
.
"No, no, please kill me, please... No more Timmerfrans speeches... Feed me to the pigs if you want, but please, let it stop!!"
Nederland kan niet eens zn eigen burgers beschermen. Goede keus dus. En die Britten kunnen Isis beter in eigen land gaan beschermen. Want hier is het erg, qua islamisering, maar daar is het nog veeeel gekker met die burqa's op straat en die buitenbidders. Bah.
Mark Rutte staat symbool voor alle Nederlanders. Een slungelige nerd met het charisma van een bakvis.
@Wonderful-Life | 09-09-14 | 09:54
Inmiddels laat men hier en daar toch wat tanden zien. En vroeg of laat zal het niet bij tonen blijven. En ik denk eerder vroeg. Maar misschien wachten ze tot 2015. Want ja, precies 100 jaar naar WOI beginnen, licht wellicht wat gevoelig.
.
@vrijdaggehaktdag | 09-09-14 | 09:55
Nou, als volle pampers gaan droppen, maak ik me liever toch uit de voeten.
Hier marcheren al lang geen geuzen meer, hier hebben we alleen nog stille tochten met dhimmi's.
@flame_me | 09-09-14 | 09:47
Nee hè, je suggereert toch niet dat we die Franse oorlogsschepen moeten gaan kopen? We zijn net die Italiaanse treinen aan het terugslepen naar Spaghettië!
.
Produkten uit katholieke landen zijn net als beelden in een katholieke kerk: goud en mooie kleuren van buiten, gips van binnen. Kijk maar naar Franse en Italiaanse auto's: ziet er meestal goed uit (behalve de Fiat Multivlaai dan), maar je moet niet verwachten dat het goed werkt.
.
Nee, laat die Fransen gewoon hun meuk aan de Russen verkopen, dan weten we zeker dat we daar in de toekomst in elk geval geen last van hebben.
Er zijn gewoon te veel mensen die een doorgeslagen pacifistische houding hebben in Nederland. Mensen die niets geleerd hebben van de geschiedenis.
Oorlog is een gegeven voor de mensheid. De beste manier om oorlog te voorkomen is door krachtig te zijn. Met onze regeltjes, onze hang naar proportionaliteit en de realiteitszin van economische toestanden, hebben er voor gezorgd dat we conflicten niet meer beslissen, maar laten voortduren. Ipv geld te gebruiken om orde op zaken te zetten via militair ingrijpen, sturen we een veelvoud in kosten aan hulpgoederen richting allerlei oorlogsgebieden. Gebieden waar zonder ingrijpen nooit vrede komt. We nemen vluchtelingen op en zien niet in dat de sociale, culturele en economische kosten dusdanig ondragelijk worden dat we letterlijk de controle dreigen te verliezen over onze eigen maatschappij.
Links utopisme. Christelijk geweifel. Rechtse kruideniersmentaliteit.
Wees sterk, beslis conflicten, wees niet bang voor resoluut ingrijpen.
Dan zijn de economisch en uiteindelijk ook menselijke kosten het laagst.
Is het fout als ik nu aandelen (of opties) in de wapenindustrie ga nemen? En zo nee, welke raadt u mij dan aan? Zo ja, waarom is het dan fout?
kweethetooknietbeter | 09-09-14 | 09:45
nee hoor prima investering.
de VS heeft altijd vijanden nodig en zijn die 'op' dan creeeren ze zelf gewoon nieuwe, en daarmee werkgelegenheid.
Zag gisteren dat vb Belgie zijn hele krijgsmacht gaat vernieuwen, omdat de komende 10 jaar meer dan 50% met pensioen gaat (!) en ze al heel lang geen grote investeringen in defensie hebben gedaan.
Hetzelfde 'beeld' zie je in Nederland en andere EU landen, eea aangewakkerd door false flag operaties.
Logisch, er is geen corruptere handel dan wapenhandel en de yanks lopen zich helemaal gek te lobbyen in Brussel.
Face it. Nederlanders zijn een volk van slungelige softies. We kijken al met knikkende knieen als een groepje minderjarige rifapen ons aan het pesten is. Laat staan dat we in staat zijn om tegen gewapende moslimstrijders te vechten.
We zijn door en door verwijfd. Het is ook niet moeilijk om tussen een hele verzameling mensen de Nederlander eruit te pikken. Zonder twijfel is het de halfzachtste druiloor met de meest naieve blik in zijn ogen.
Wie de militaire geschiedenis van Nl. een beetje kent, weet dat het leger altijd een sluitpost was. En in geval van nood huurden we buitenlanders in voor het betere knokwerk. De marine hadden we nodig om onze handel te beschermen maar ook daar werd geregeld op bezuinigd. Zelfs zo dat Witte de With ooit van boord stapte met de opmerking dat de heren Hoogmogenden nu gvd zelf maar met dit zootje brandhout de Engelsen te lijf moesten gaan. Dus er is niets nieuws onder de zon, leger en marine, zonde van de centen....
Als een land en zijn bewoners sowieso niet patriottisch zijn voor hun eigen land, hoe wil je dan meedoen aan het verdedigen van andere landen?
Dankzij een studentikoze waslap als Rutte, een gebotox'de kroegdeern op Defensie en de snotterende acteur Timmerfrans geldt Nederlandje binnen de NAVO als de zwakke schandvlek. Mischien moeten we er maar helemaal uitstappen. We hebben geen materieel om zelf potten te kunnen breken en niemand valt ons aan omdat we zielig zijn. Een simpele prooi voor het Kalivraat.
Nederland kan toch een prima bijdrage leveren door robuuste sprekers aan te bieden? Wij hebben toch personen met retorische kealiteiten voor wie menige ISIS'er het meteen dun door de broek loopt als zij hun bek opentrekken? De Amerikanen mogen dan hoogtechnologisch geavanceerde geleide raketten hebben, wij hebben Pechtold en Timmerfrans. Als ISIS'er prefereeer ik een raket op mijn harsens afgevuurd te krijgen in plaats van een vermaniing van een van hen aan te moeten horen.
Ja, dat worden ze een keer zat. Mee willen doen met een minimale bijdrage, omdat je al jarenlang je eigen defensie hebt ontkracht, en dan als een volwaardig lid van deze samenwerking volop willen meepraten en de meest waanzinnige eisen stellen.
Herinnert u zich nog de uitspraak van generaal b.d. Van Uum, die niet zolang geleden zei begrip te hebben voor jihadgangers die vochten voor hun idealen. De leiders van de andere landen lezen dat ook en zo manoevreer je je zelf op een zijspoor. Dan laten ze soms meedoen voor spek en bonen. Bij de echte operaties val je dan buiten de boot omdat ze je onbetrouwbaar vinden.
Met pampers kun je niet bombarderen.
@kweethetooknietbeter | 09-09-14 | 09:45
Sterker nog, ik zat paar maanden geleden te denken om alleen nog aandelen te kopen van wapenindustrie, want met de opkomende fascistische islam, dit i.c.m. het huidige slappe beleid van het westen, deze aandelen zullen op lange termijn HOT worden, alleen ik denk dat alle aandelen tegenwoordig te duur zijn geworden, dus ik wacht liever op de volgende beurskrach ;)
Mooi. Niet gokken met Nederlandse levens om een kabinetsval door de PvdA voor te bereiden.
Tja, dat verbaast me niets. Ik heb in mijn leven een aantal aspecten van de NL Defensie van dichtbij mogen meemaken en ik heb veel gehuild. Meestal van het lachen om zoveel naïeveteit, incompetentie en onbenul, maar ook om het verlies van de mentaliteit die ons in de 17e eeuw een paar decennia tot heersers van de zee en dus de wereld maakte.
.
Misschien kunnen we nog trots zijn op onze marine en mariniers, wat daar nog van over is (daar heb ik zelf geen ervaring mee maar de propaganda zegt dat dat wel zo is), maar verder slaat Nederland al ruim een eeuw lang geen deuk meer in een pakje half gesmolten boter. Met vooral dank aan onze laffe politici.
Dat is een Nederlandse gewoonte. Toekijken hoe anderen (Amerikanen) de ijzers uit het vuur halen. Al minstens 100 jaar is het niet anders.
@Kaas de Vies | 09-09-14 | 08:43
"die zich naar boven likken naar de politieke walhalla, ook wel "start" genoemd ook wel de Europese Commissie of anders Europees Parlement."
Lees dat walhalla eens van rechts naar links, kom je goed in de buurt!
Wij kunnen een hele mooie en diep ontroerende begrafenisstoet regelen, maar daar blijft het ook verder bij. In de vuist die er door Nederland gemaakt wordt, zit een roosje. Dat zegt al meer dan genoeg. Obama heeft groot gelijk, wij hebben de grachten, bloembollenvelden en de Nachtwacht en verder niets anders te bieden dan het poldermodel. En polderen is niets anders dan net zolang blijven zeiken en zeuren over een onderwerp totdat iedereen niet meer weet waar het inhoudelijk over ging en er geen beslissing genomen gaat worden. Wel kunnen wij dure tunnels bouwen voor torretjes en egeltjes die de snelweg willen oversteken of parkeerplaatsen aan de verkeerde kant van een station. De Schilderswijk schoonvegen en haatbaarden het land uitflikkeren is een aktie van onmogelijk grote proporties, dat gaat ons nooit lukken. Obama heeft al genoeg aan zijn kop en wil alleen maar met volwaardige partners tot aktie overgaan en daar hoort Nederland niet bij. Ik zou met liefde mijn paspoort willen inleveren, maar dan word ik statenloos en dat schiet ook niet op. Bovendien mag ik dan ook niet stemmen. En dat gun ik de Heren en/ of Dames Politici niet.
Ja, soms moet je met je neus op de feiten worden gedrukt om in te zien wat je plaats op het wereldtoneel ook al weer was!
Het enige dat Nederland nog kan helpen is de combi Lee Towers/Regilio Tuur. [/sarcasm]
Waar wij hier behoefte aan hebben is competitief patriottisme. In plaats van de 'iedereen mag meedoen' cultuur.
Nederland blinkt op andere punten (ook militair) meer uit dan bijvoorbeeld de Amerikanen. Onze militairen blinken wel uit in vredesmissies waar contact met de bevolking en de zogenaande 'winning hearts and minds' erg belangrijk is. Dit lukt de Amerikanen niet omdat ze stront arrogant zijn.
Voor deze missie zijn wij niet de meest handige partner. We hebben bijvoorbeeld geen vliegdekschepen. Zijn dan waarschijnlijk afhankelijk van Turkse vliegbasis en het is de vraag of de Turken zich zo direct gaan mengen in dit conflict.
Eigenlijk zouden wij die vliegdekschepen van Poetin die in Frankrijk worden gebouwd voor een prikkie van de Fransen moeten kopen. Kost natuurlijk wel wat het operationeel houden van die dingen maar dan heb je i.c.m. de JSF wel een overal goed en snel inzetbare strijdmacht.
Spaar die kogels maar, wie weet krijgen we ze nog nodig.
@ GateKeeperNL | 09-09-14 | 09:23
Apaches en F-16's haha. Denk het toch niet. Het kabinet wil alleen ondersteunende eenheden sturen.
Bovendien hebben we geen Apaches en F-16s die we kunnen sturen aangezien we een missie draaien in Mali met onze Apaches en we een vijftal F-16's naar de baltische staten hebben gestuurd om daar het luchtruim te bewaken.
Nu denk je maar we hebben toch 29 apaches en rond de 50 F-16's. Ja dat klopt maar daar is minder dan de helft luchtwaardig van door jarenlange bezuinigingen op materiaal en personeel.
De amerikanen zien Rutte al aankomen met een kopje thee in de hand in het strijdgebied, dat zet ook geen zoden aan de kant.
Is het fout als ik nu aandelen (of opties) in de wapenindustrie ga nemen? En zo nee, welke raadt u mij dan aan? Zo ja, waarom is het dan fout?
Tja, wat moet je in zo'n coalitie ook met Nederland? Ooit waren wij, Nederlanders, een strijdlustig volkje en lieten niet over ons heen lopen. Tegenwoordig zijn we slappe lullen die over elke scheet die gelaten wordt wekenlang moeten debatteren, überhaupt van tevoren met zijn allen, waarvan ieder zijn eigen mening heeft, wel tot een compromis komen en bekijken of de scheet eigenlijk wel gelaten mag worden. De rest van de wereld ziet ons door onze doorgeslagen politieke correctheid, regelzucht en de illusie om alles pedagogisch op te lossen als slappe zakken, en terecht. Hakbars moet je gewoon platbombarderen, en er niet wekenlang over gaan discussiëren of het wel humaan en eerlijk is. Diezelfde mentaliteit zal er op niet al te lange termijn voor gaan zorgen dat bepaalde 'minderheden' ons helemaal zullen overrompelen in ons eigen land.
Dit betekent dat de begroting voor Defensie naar beneden kan worden bij gesteld of te wel de nullijn.
Vrijgekomen budget kan besteed worden aan veiligheid voor ouderen!
Dus meer Politie!
'Nederland heeft er de kracht, de cash en de wil niet voor'
-
En: de mentaliteit niet voor.
-
Zolang je een leger hebt van getrouwde dertigers met kinderen die iedere avond met het thuisfront moeten facetimen, zolang de gesprekken in de duurste tijdelijke bomvrije barakken uit de menselijke geschiedenis alleen maar gaan over buitenlandtoelages, zolang als er in dit 'leger' nog marechaussées staan toe te kijken om te zien of iedereen zich wel precies aan de regeltjes van het terugschieten houdt, zolang als de (veel te vette) excuustruzen aan boord van de drie overgebleven fregatten de dienst uitmaken, zolang als wij in een woestijn (!) onze helicopters niet voorzien van de juiste stoffilters, maar vooral: zolang als de politiek zich inhoudelijk met missies mag bemoeien, hebben wij geen strijdmacht, maar een clubje amtenaren dat toevallig een uniform draagt.
-
En dan komt er al heel snel ruimte voor dat aloude Hollandse adagium: 'liever blo Jan, dan do Jan'
GateKeeperNL | 09-09-14 | 09:39
Je mocht eens naar de onderliggende cijfers kijken als je hun staatsschuld deelt over het aantal huishoudens dan snap je direct dat er niet terug betaald kan en dus gaat worden.
Schandalig dat Nederland niet mee doet om ISIS te vernietigen, ook het Nederlandse beleid (net als vele andere westerse landen) is indirect en wellicht onbedoeld medeschuldig aan de genocide die daar aan de gang is. Want decennia lang, zelfs tot de dag van vandaag, knuffelt Nederland met de fascistische islam, ze geeft de fascistische moslims de vrijheid en middelen om hun islamitische gif te verspreiden, en nu plukt de wereld de giftige vruchten van het naïeve slappe-hap beleid van het westen.
Als Nederland zo doorgaat, met het knuffelen van de moslimfascisten, dan graaft Nederland eigen graf, want dan is het slechts kwestie van tijd en de islamitische pleuris zal dan ook hier in Nederland uitbreken.
Dus overheid, wordt eens wakker, stop met islam-knuffelen, het leger versterken, en de fascistische islam keihard aanpakken.
Ze zullen zulke slappe watjes er ook wel niet bij willen hebben.
Als Nederland al één IS klootzak weet om te leggen, heb je dikke kans dat al zijn nabestaanden (en dat zijn er vast een heleboel) allemaal een proces aanspannen tegen de Nederlandse staat, en op die manier weer een hoop geld in de wacht slepen.
Prutsers. Schik je in je rol, zeker als je Mark Rutte of TimmerLUL heet.
Niets nieuws onder de zon: www.seniorplaza.nl/images/old/copied/h...
@Adversary | 09-09-14 | 09:37
Verkeerde versie van de islam. Erdogan wil de baas zijn van zijn eigen kalifaat. Hij ziet Al-Baghdadi gewoon als concurrent.
netniet | 09-09-14 | 09:36
VS failliet? Ze draaien groei op dit moment.
Als hun failliet zijn, wat zijn wij dan?
Beste van Rossem.
Mevrouw Hennis Plasschaert (door jullie zo geliefd vanwege haar oompf en bijdrage aan powned) zei op de haar welbekende manier (knipperende ogen, licht stotterend en zich vermannend) dat meer bijdragen dan 10K flessen Spa, 100helmen en vesten nog niet aan de orde waren. 'Er moest eerst maar eens bekeken worden of er niet teveel wapens werden aangeboden, of de Peshmerga de handleiding zouden begrijpen, coordinatie, onderzoek, afwachten blabla.
Dus wat nou? Nederland had het best gewild?
PVV wil nie, PvdA wil nie, VVD wil nie.
Wie wil wel?
Omzigt?
Lees ik nou dat Turkije ISIS gaat bestrijden? Turkije? Ik dacht dat Erdogan stond te jubelen bij ISIS.
Fuck it. Amerkia is toch al failliet, laat ze lekker daar de statsschuld verder opschroeven. Ik snap het hele IS probleem niet. Droeftoeters die een gebied willen waar ze alle moslims ter wereld bij elkaar willen hebben. Je moest je eens voor ogen houden hoe de straten er hier dan weer uitzien. Ik wordt van die gedachte alleen maar blij.
@Madrox | 09-09-14 | 09:26
Dat klopt, focus nu eens op de 20% en voer dat eens uit.
Brainless talent | 09-09-14 | 09:32
Er zijn grenzen.
Veel te ver zwemmen voor me.
Da's mooi, kunnen we vol inzetten op de humanitaire kant v.h. verhaal: het opvangen en resocialiseren van een paar honderduizend teleurgestelde machetehelden en hun liefjes.
Voor een hoge post bij de EU, het IMF, Unicef of de VN zijn onze politici tot alles bereid.
Weet je wie wel meedoet? Denemarken. Met een defensiebegroting van tussen de 2 en 3 miljard euro. Zij kunnen wél een leger(tje?) op de been brengen voor de bestrijding van IS.
Zolang er ontkent wordt dat er een verband bestaat tussen de islam en IS.
Eerst heel de EU zuiveren... dan je pas druk maken over de rest.
Wat.... en een paar dagen geleden konden we nog zo'n waardevolle rol vervullen?
En hoe zit het dan met al die toezeggingen die we deden en zinloze missies 'zodat we internationaal serieus' zouden worden genomen.
Wat een lachertje
aan de andere kant... mooi toch. kost het ons niks en al swe nou werkelijk wat willen doen... we kunnen toch ook op eigen houtje daarheen gaan en bommen gooien?
Zeiksnorren. Wees blij dat we niet nog meer ophoesten moeten voor deze onzin. Daarnaast krijgen wij straks 500 gevangen genomen ISIS strijders die in Den Haag berecht moeten worden. Ze zullen bij aankomst ook gelijk allen asiel aanvragen en na 3 jaar hotel in onze samenleving te vinden zijn. Heerlijk.
-weggejorist-
Puh puh, wat een stijlloze daadkracht allemaal. Stel, een derde wereld land stuurt een roestige fregat naar onze ABC eilanden dan willen vele stijlozen de eilanden al te graag gelijk opgeven zonder maar een schot te lossen. Om welk reden dan ook. Dat past ook in een rijtje van GroenLinks, hippies, ruggengraatloos... Ofwel typisch Holland: wel een grote mond, maar geen daadkracht en ook nog grenzenloos naïef!
Belangrijkere vraag dan of Nederland meedoet: doet Saoedi-Arabië mee?
Jullie bedoelen (C)I(A)sis®©?
Nederland wil alleen mee doen aan oorlogshandelingen als het de schriftelijke garantie krijgt dat er aan onze zijde geen dode of gewonden zullen vallen.
En verder wat panadol | 09-09-14 | 09:02 zegt.
Komt omdat de PvdA en D66 niet willen dat er tegen IS opgetreden wordt. Iets met knuffelen en zo.
No Mames | 09-09-14 | 09:07
Ha ha! Zie het helemaal voor me. Rutte wordt op het potje getild. Jankend als een slachtoffer van een gasexplosie in huis, dan een doos met lego in handen gedrukt krijgt on het snaveltje toe te krijgen. Een aai over de bol toe krijgt. En door de nanny naar huis wordt gebracht. Kan hij mooi de onderste legosteen boven krijgen mbt MH17.
Het zal in het kader van de participatiemaatschappij wel de bedoeling zijn dat wij burgers daar zélf gaan vechten, in plaats van passief afwachten tot de overheid dat voor ons opknapt.
Hoogstens dat Rutte een aantal vechtmanagers aanstelt, die met elke Nederlander komen praten wat we persoonlijk kunnen bijdragen aan de strijd tegen het kalifaat.
Maar wìj gaan de "discussie" aan..... pats boem....
Regelen we zelfs de opvang voor uitgevochten ISIS mensen niet? Ik dacht dat de Melkert Kazerne en Koenders Kerk klaar werden gestoomd hiervoor? Echt niet? Kopje Cohen thee Mustafa?
kopje zwarte thee | 09-09-14 | 09:23
Reken maar dat veel zich er weer hard voor gaan maken inderdaad.
Timmerfrans heeft het voor ons verknald. Wel (grote) woorden (en tranen) maar nooit daden.We zijn een land van predikanten geworden
Maar als er nog eens een EU-snotterkoortje opgericht wordt dan weet ik zeker dat onze 'zwaargewichten' eerste keus zullen zijn!
We hoeven toch ook niet aan elke oorlog mee te doen? We doen in verhouding met de grootte van ons land al onwaarschijnlijk veel missies.
Het is toch heerlijk als een ander een probleem voor je wil oplossen zonder dat je daar iets voor hoeft te doen of daaraan hoeft mee te betalen.
Zoiets noem je een kadootje.
Nederland is een klein kutkandje wat zich 100% moet specialiseren in de marine. We hebben alleen maar zee om ons heen, hebben goede scheepsbouwers en een land als ons zou bijvoorbeeld een vliegdekschip met een aantal straaljagers en een corps mariniers moeten hebben als leger.
Kaas de Vies | 09-09-14 | 08:43
Dat zegt helemaal niets Kaas, net als 80% van je reaguursels
c)ZWITSUL | 09-09-14 | 08:49
Jij vindt het wel prettig dat andere landen de kastanjes uit het vuur halen, Waardeloos !
Bertus Bolknak | 09-09-14 | 08:53
-
ja, zeker als dat ene grote land de shit zelf bewust veroorzaakt heeft (en hetzelfde truukje hier tegen de Russen aan het opzetten is)
Ik denk dat de VS ook rekening houd met onze 'onstabiele' overheid.
Als in "kabinetten vallen erover, dat niet weer, nodig ze maar niet uit."
De coalitie van de willing gaat Mohammed verslaan. Wel vijftienhonderd jaar te laat.
De enige oorlog die gevoerd zou moeten worden is er een tegen de islam. Niet ophouden tot ze de helft van de koran aan ons overgeven.
Als die oorlog niet gevoerd wordt, moeten we over tien jaar weer achter zo'n stelletje idioten aan.
Ondertussen kijkt de Arabische Liga tevreden toe, oorlog vreet olie, dat is hun niet kosteloze bijdrage. Daar kunnen ze weer een paar honderd moskeeën in Europa van bouwen.
De enige keer dat het Nederlandse leger echt van betekenis kon zijn, (Karadzic lag in het vizier van een Nederlandse sniper), mocht er niet geschoten worden. Iets met overleggen ofzo...
Of wouden ze alleen boodschappen tasje spelen?
Want dat is zo zielig.
Als je met 1000 helmen en een zooitje scherfvesten aantoont dat je werkelijk geen benul hebt van urgentie t.a.v. de vernietiging van IS, dan moet je stil in een hoekje gaan zitten nadenken over het jarenlang links-pacifistisch, onbegrensd uitkleden van defensie en verder je veel te grote muil houden.
-weggejorist-
Wat is het probleem?
Wij zouden F16's sturen en Apaches. En dat willen ze niet.
Nou dan niet.
Laten we Bert Koenders eens uitnodigen om zijn visie op de jarenlange afgang van Nederland te horen. Of de visie PvdA bobo Didi. Dat wordt lachen, joh! Lachen als een boer die kiespijn heeft.
en.wikipedia.org/wiki/Get_the_Funk_Out...
...
Met een huilende Timmerfrans ... dan kun je hooguit wat humanitaire hulp van NL gebruiken.
We mogen een keer niet meedoen met een oorlogsfeestje van Amerika, oh wat erg..., Nee dus !
Eindelijk een keer een goed bericht.
Laten de Amerikanen die deze regio al jaren aan het ontwrichten zijn en vol hebben gestampt met wapens maar lekker zelf de rotzooi opruimen.
En zo is het maar net.
You can'thandle the truth! -- A few good men
Dit was te verwachten.
Gewoon starten met logische beslissingen nemen, je eigen principes te allen tijde handhaven en af en toe keihard nee durven zeggen.
Kweek karakter en de rest gaat je vanzelf weer serieus nemen.
Zodra je niet meer wakker ligt of de rest dat wel doet, ben je aan de beterende hand.
Geen nood.
Deze schoffering helpt wellicht om het juiste pad te hervinden.
Tip: stap onverwacht uit de EU/eurozone en iedereen valt over u heen en roept foei.
Maar ze nemen u wel plotseling serieus, voor het eerst na lange tijd.
Hahaha fantastisch beschreven weer GS. Om te janken is het beleid in NL. Soft pleuris land.
Het bleek natuurlijk al uit de reacties van van Aartsen: Nederland is al jaren onderdeel van de as van het kwaad. IS is daar nu aan toegevoegd.
Nederland is een criminaliteit en moslimlievend land. Met dan aan PvdA en Pechtold.
Nou nou, wij leveren genoeg grondtroepen... helaas aan de verkeerde partij.
Het was te verwachten, de politieke partij Trots op Nederland haalde de verkiezingen al niet eens meer.
.
Maar serieus. Dit heeft alles te maken met het feit dat we een zware delegatie naar de Olympische Winterspelen hebben gestuurd.
.
Of, het kan te maken hebben dat Nederland twijfelt aan de JSF.
.
Of, het komt door Wilders.
@Kaas de Vies | 09-09-14 | 08:43
Niets lukt meer in Nederland ? Niet zo somber! We zijn wel derde geworden bij WK foebal!
Interessant filmpje over die Koerden. Zijn vrij goeie pikken als ik dat zo zie en zij strijden inderdaad ook voor ons. Kan Marco Kroon hen niet wat kneepjes van het vak bijbrengen?
En als we wel gaan, dan moeten we halverwege vragen om luchtsteun. Die komt dan niet en daarna valt een regering over deze zaak en volgen er jaren van claims van nabestaanden.
Treurig hoe ver we als landje zijn afgezakt.
Ze willen er geen slepende tering bende van maken vanzelf. Gewoon weer lekker ouderwets beuken en bloedvergieten, aan flarden jagen, dat werk. Daar wil je niet dat de nichten van Holland met hun geheven vinger voor je poten lopen. Gaan jullie maar even met je lego spelen, papa moet even wat grote mensen dingen doen, anders gaat het fout straks.
Niet meedoen dat is toch logisch wij hebben immers ons eigen kalifaat in de Schilderswijk.
Hansie van Baalen kon zaterdag niet verklaren waarom ons land nog niet was gevraagd. ... www.dagelijksestandaard.nl/2014/09/ned...
Hahahaha
-weggejorist-
We zijn ook een land van losers, kijk als Nederlander is in de spiegel!!!! Op alle gebieden valen, onze defensie maar ja wie stelt hennis nu aan als minister?? Totaal geen ervaring en wordt zo op die post gezet. Zoals vele posten worden bezet door kreukelaars. Onze bn-ers het meest ranzige soort van de wereld. Op muziek gebied, JANTJE Smit en zus, en de rest van dat Volendamse inteelt bagger,jolink, dauwe bob.,Miss montreal en ga zomaar door. We denken dat we het helemaal zijn hier maar we stellen geen klote voor.
Niet alleen met dit maar ook met het onderzoek naar de toedracht van MH17. Andere landen gaan buiten ons om weer onderzoek doen ter plekke. We staan internationaal mooi voor l*l.
En terecht. Als je een slappe vaatdoek nodig hebt, dan bel je Nederland. Het land waar uitgeprocedeerde asielzoekers niet weg worden gestuurd want zielig. Het land waar politici jarenlang wachtgeld krijgen als ze door eigen blunders hun pluche kwijtraken. Het land waar een uitkering meer oplevert dan een ongeschoolde baan. Het land waar mobilisten en andere makkelijke slachtoffers wel worden aangepakt maar criminelen niet. Het land waar psychopathische TBSers op weekendverlof mogen en veroordeelde vrouwenhandelaren vrij krijgen om hun baby te bezoeken. Het land dat liever zijn eigen identiteit opgeeft dan iemand voor het hoofd stoot.
Kortom volledig terecht. Nederland heeft geen enkele daadkracht en durft nergens voor op te komen. Daar win je de oorlog niet mee, en dat komt niet zozeer door de uitgeklede defensiemacht, het is de attitude. Of gebrek daaraan.
Dat Nederland iets dat met islam te maken heeft,bang zou kunnen maken. Het is al bezig het eigen land over te doen aan de islam
Lach maar, maar onze sosjalistiese vrindjes gaan over een jaar wel zeuren dat wij de "slachtoffers" moeten opvangen omdat wij niet het humanitaire gezicht aan deze oorlog konden geven. Dus het is onze schuld die die boefjes zo losgeslagen waren. En het heeft niets met de islam te maken natuurlijk. Maar wel gratis geld en onderdak regelen en natuurlijk vrijstellen van werk/sollicitatie, want zielig.
Kijk Frits, nu slaat Nederland een plee figuur. Net als laatst in het schilderskalifaat.
Helemaal niet erg. We kunnen dat wat er van het leger over is goed gebruiken in bepaalde wijken en tijdens de intocht van Sinterklaas.
"zijn gewoon een slappe theezakjes"' ??????
Zijn gewoon slappe theezakjes.
Waar is Van Baalen als je hem nodig hebt ?
Wat gek, die Jozias van Aartsen bijvoorbeeld lijkt me iemand die altijd voorop gaat in de strijd en een prima generaal! Oh, wacht...
@ wielmoer | 09-09-14 | 08:55
Gaap. Ben jij in 2003 blijven steken ofzo? De hele operatie in Uruzgan niet meegekregen?
Ik vraag me af waarom het woord 'hilarisch' niet gebruikt is.
Ik kan alleen maar tevreden zijn. Nederland is hier inderdaad geen sterspeler in. We zijn beter met bagger, water en dijken.
Maar Rutte heeft het ook te druk met de onderste steen boven te krijgen t.a.v de vliegramp en Obama begrijpt dat.
Mooi toch? Scheelt bakken met geld en eventuele vergeldingsacties.
Logisch toch ? Als we al eens meedoen en we schieten iemand in oorlogsgebied dood brengen wij hem voor de krijgsraad !!
Rutte heb natuurlijk een legertje overbodige zwarte pieten aangeboden. Allemaal in de zak met die jihadi's.
Nadat we in Nederland al meer dan genoeg hebben van Rutte en zijn kliek (met alleen maar mooie praatjes en geen daden die ook daadwerkelijk het verschil maken), hebben nu ook onze buitenlandse vrienden genoeg van Nederland. Nederland krijgt een EU commissaris zonder portefeuille, raakt het voorzitterschap van de Eurogroep kwijt en mag niet meedoen met de 'coalition of the willing'.
Dank u wel mijnheer Rutte. Heeft u toch nog WAT weten te bereiken als MP........
ondertussen moeten we verenigde staten en uk alweer dankbaar zijn dat ze de westerse wereld en met name ons beschermen.. terwijl in hun eigen land aanzienlijk meer mensen als dakloos lopen te creperen .. voldoen hun wel aan hun afspraken naar de nato ... ons land moet zich ( alweer ) heel diep schamen .
'Als het vervolgens wél een keer een goed idee is om een bommenregen op een buitenlandse dreiging zoals ISIS (waar nota bene Nederlandse dubbelpaspoorten tussen lopen'
Ahum. Nederland en het pacifistische Westen is hofleverancier van de meest bloeddorstige beulen van ISIS. Geen wonder de Amerika ons niet serieus neemt.
Als de geheime dienst van Amerika goed zijn huiswerk had gedaan hadden ze 10 jaar geleden de Nederlandse, Engelse en Franse binnensteden gebombardeerd. Dan was het nu een stuk menselijker in de I.S.
Uruzgan een politie trainings missie noemen slaat nergens op en die scherfvesten en helmen heeft de Klu zelf naar Irak gevlogen maar voor de rest klopt het als een bus.
Nederlandse politici willen er weer bij horen zonder daadwerkelijk enig risico te lopen. Lafaarden stuk voor stuk in Den Haag.
(c)ZWITSUL | 09-09-14 | 08:49
Jij vindt het wel prettig dat andere landen de kastanjes uit het vuur halen, Waardeloos !
De Nederlandse politici zijn gewoon een slappe theezakjes, altijd al geweest. Dat weet ook iedereen, maar ze mochten voor de vorm altijd wel een beetje mee doen.
Nu even niet slappe zakjes, betweters, dit is het echte werk.
Ik kan "the Coalition of the Willing" alleen maar groot gelijk geven dat ze dat ei van een Rutte passeren.
Laten wij ons nu maar gaan bezighouden met het geven van Miele wasmachines aan immigranten. Daarin hebben wij tenslotte een naam hoog te houden.
Die JSF was toch ook voor dat ' hogere geweldsspectrum ' . Of toch alleen om de Amerikaanse wapenindustrie aan orders / inkomsten te helpen. Onze politici zijn duidelijk niet van het ' hogere denkspectrum ' .
Tjah niet zo heel gek. Groot Brittanie en Amerika pakken tenminste door met echte vuurkracht. Die paar helikopters en straaljagers die Nederland heeft dragen weinig bij. Een F-16 is ook niet carrier-based. Aangezien de meeste luchtaanvallen plaats gaan vinden vanaf een vliegdekschip hebben de Amerikanen daar helemaal geen ruk aan. En Apaches zullen pas in een veel later stadium ingezet worden, als dat uberhaupt al gebeurt, want Apaches zet je meestal in ter ondersteuning van grondtroepen die er hoogstwaarschijnlijk niet gaan komen. Blijft over? Juist. Niks.
'Nederland heeft er de kracht, de cash en de wil niet voor.'
ik zeg .. prima, houden zo, voordat je er erg in hebt is de BTW 31% want die extra miljarden naar defensie en weggeefgeld voor 'wederopbouw' moeten ergens vandaan komen.
Maar het Nederlandse leger kan Madurodam toch wel bewaken? Mooie missie.
Trots op dit land!?? hahahaha.
Laten we eens beginnen met een minister van defensie met een daadwerkelijke defensieachtergrond. Nu hebben we een Schroeverssecretaresse, daarvoor een dienstplichtontduiker die daar trots op is, etc, etc.
Laat dan de mariniers en commando's de shaira wijken even 'schoonmaken'....
Weer zo'n merkwaardige zelfoverschatting van Nederland. Zelfs in ons eigen land laten we finaal over ons heen lopen. We zijn geen strijdersvolk, ooit misschien geweest maar al lang niet meer.
Kaas de Vies | 09-09-14 | 08:43
Bleef het maar bij hulpje spelen in Afghanistan en Mali. U vergeet de eeuwige retoriek dat je geld moet weggooien naar ontwikkelingshulp om serieus te worden genomen.
Vreemd dat we ons bij belangrijkere zaken niet aan houden. De plicht om een deel van het bbp te steken in defensie bijvoorbeeld.
Stuur ons vliegdekschip de "Karel Doorman' er naar toe! Oh wacht...
Nederland heeft het imago van een Bertje Koenders.
Mooi man, terecht dat de Britten en Amerikanen die zeikerige Nederlanders niet willen. Met Nederland moet er eerst twee weken vergaderd worden voordat er een bom kan worden gegooid. Mede mogelijk gemaakt door de pacifistenkliek die links heet.
Wat is je punt? We zijn een fucking klein kutlandje en goed in hele andere dingen. Ben er blij mee.
Shit, het had eindelijk eens een goede test geweest voor onze Marine en Luchtmacht.
En daar hebben ze volkomen gelijk mee.
Nederlands staat bekend om vredesmissies zonder wapens, die doorgaans volkomen mis gaan.
Leuk he dit, sta je mooi voor aap (mag ik dat zeggen, want er werken ook zwarten bij de overheid en ik wil niet racistisch overkomen).
Nee we moeten helpen in Afghanistan anders worden we niet serieus genomen.
Nee we moeten helpen in Mali anders worden we niet serieus genomen.
Niets lukt meer in Nederland. Je wordt nooit serieus genomen als je opportunistische vlemers als politici hebben die zich naar boven likken naar de politieke walhalla, ookwel "start" genoemd ook wel de Europese Commissie of anders Europees Parlement.
Het trieste is dat ik denk dat ik het allemaal veel beter zou kunnen terwijl ik realistisch genoeg ben om te zeggen dat ik vrij weinig kan. Wat zegt dit?
REAGEER OOK