Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. VanLeeuwen en de Schatrijke Inleversenioren

De oudjes hebben het maar zwaar. Als ze niet in 48-uurluiers liggen weg te schimmelen in weg te bezuinigen verzorgingstehuizen zijn ze wel met 2km/u achter de rollator boodschappen aan het doen in schatjerijk bejaardenreservaat Gelderlandplein te 020. En dat kost duur, asjemenou. Containers pillen en halvarine met extra omega voor sterkere botten, dan ben je zo door 't AOWtje heen. Zo duur, die oudjes kunnen echt niks meer missen. En wat doen die jonge meiden in Den Haag? Precies. Keihard korten op de kromlopenden. Boe! [GSTV HD]

Reaguursels

Inloggen

Maar mensen toch allemaal. Het enige dat hier gebeurt is dat 1. De ouderen evenveel vermogensbelasting gaan betalen als wij allemaal 2. De ouderenkorting verdwijnt oftewel geen belastingvoordeel meer omdat je ouder bent en 3. De ouderen meer gaan bijdragen aan zorgpremie (als groep die er t meest gebruik van maakt). Ik zie hier weinig oneerlijks in. Ze worden niet extra gepakt maar raken voordeel tov anderen kwijt. Nou, duh.

Gazelletje | 05-09-14 | 17:51

Je hypotheek valt ook onder vermogen, dus logisch dat ouderen meer vermogen hebben.
Het is een prachtzet van dit kabinet. Eerst een bericht de wereld ingooien dat ouderen het aller aller rijkst zijn. Beetje spelen en knoeien met de getallen om tot die conclusie te komen en in dezelfde week maatregelen aankondigen. Dat noemt men draagvlak creëren en is een van de meest geliefde politieke spelletjes van dit kabinet.

brabandertje | 05-09-14 | 11:47

Ik wil ook van de benks de monie kraijgen.....

Vireshh | 05-09-14 | 09:06

zou willen dat ze een beetje zakelijker waren in den haag, en beter weten hoe ze het geld moeten verdelen in dit ( inmiddels doodzieke) land temidden van de (inmiddels) doodzieke wereld. bah

bmwf650 | 05-09-14 | 08:54

ik ken een oud echtpaar die zitten lekker in Thailand in een bejaardenhuis.ze hebben daar goede zorg goede behulpzame mensen en niet te vergeten betaalbaar op 1 bejaarde 3 tot 4 hulpverleners waar vind je dat nog en ze zijn niet de enige er zitten ook veel Duitse bejaarden daar.ik heb al een plekje gereserveerd tegen die tijd

straatkat | 05-09-14 | 07:28

"Ouderen hebben meer geld dan jongeren". Ja, dat hoort ook zo. "Sparen voor je ouwe dag" heette dat vroeger. Dus vind je 't gek dat ze meer op de bank hebben staan.
En dat ondanks tegenwerking van de staat: 1,25% belasting minus inflatie, is ongeveer nul, belastingpotten spekken voor eigen en geimporteerde ruifvreters.
Ongeveer 40 jaar gewerkt, plus anderhalf jaar als dienstplichtige, verplicht allerlei VUT-plannen meegefinancierd, en nu zelf aan de beurt? Mooi niet, doorwerken tot je 67e en ook nog even extra geplukt.
Genaaid voel ik me.

langelijs | 05-09-14 | 07:24

Vroegpensionados verplicht weer laten werken. Gewone belastingtarief voor al het inkomen boven schaal 1. Echt arme bejaarden daarmee financieren. Generatie sprinkhaan

zeiksmurf | 05-09-14 | 07:08

Uit je laatste zin kan je opmaken wat een egoïstisch stukvreter jij bent. Zelf geen verantwoording willen nemen en de bal gewoon bij de jongeren leggen. Wat kunnen die jongeren er aan doen dat de babyboomers aan alles hebben verdiend, door onkunde van voorgaande regeringen?
mr. coffee | 04-09-14 | 21:14

@mr. coffee. Nu doet u een beroep op het gezonde verstand bij Pritt Stift en dat moet je bij hem niet doen.
Het is als Albert Einstein zei: the difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

daytripper | 05-09-14 | 00:47

Ik kijk uit naar de dag dat een wanhopige bejaarde met haar rollator en een bomgordel om de TK inloopt en wraak neemt namens alle gedupeerde, wegkwijnende en te vroeg gestorven mensen met een politiek onaantrekkelijke leeftijd! Ja..... ook die die in de oorlog voor onze vrijheid streden.

Thorolf | 05-09-14 | 00:32

Het kabinet stelt het zeer op prijs dat wanneer men de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt mem onverwijld overstapt naar gene zijde. Geen geouwehoer, dood gaan we allemaal en daarom kan het ook op een sociaal economische manier namelijk direct als u met pensioen gaat! Wel zelf eerst een gat graven...

Hyppo Kriet | 05-09-14 | 00:22

B&W | 04-09-14 | 23:53

Dankzij de ouderen kun jij hier nu zeuren, idioot en alles wat jij noemt hebben zij al jaren betaald daardoor kon jij naar school etc. etc.

Pier_penspien | 05-09-14 | 00:01

Ik zie het probleem niet.
-Arme oudjes, die moeten nu hetzelfde percentage belasting betalen als de jeugd.
-Arme oudjes die zijn nu een voordeel kwijt (ouderenkorting box3) wat jongeren niet hebben.
-Arme oudjes die betalen nu meer zorgpremie --> 7,75%, hetzelfde wat alle mensen in loondienst betalen. Terwijl ouderen veel meer gebruik maken van de zorg.

Onzinvoordelen voor ouderen. Qua inkomen gelijk belasten als de mensen onder de 65 is geen kwalijke zaak.

B&W | 04-09-14 | 23:53

@Dhr. de Wit | 04-09-14 | 20:23

Dat is niet helemaal waar, sommige van die fondsen, waaruit ze graaien zijn gebasseerd op een omslagsysteem. De AOW, WW en pensioenen zijn zo opgebouwd. Dat betekent, dat de mensen betalen voor de generatie voor hun.

Maar de focus van de discussie zou helemaal niet om wie wat betaalt moeten zijn, maar waarom er zoveel wordt uitgegeven (waaronder naar bijna failliete landen, waarvan de bevolking weigert belasting te betalen en die achterlijke wachtgeld regeling). De overheid moet maar eens in zichzelf gaan snijden.

decadent degeneraat | 04-09-14 | 23:47

Stormageddon | 04-09-14 | 23:06
Dus je wilt ook nog mijn aow afpakken? Schoft.

Graaf van Egmont | 04-09-14 | 23:39

Erg ziek hoe veel reaguurders menen te moeten reageren op de ouderen "die het zo goed hebben". Ouderen die uit de voor- en naoorlogse jaren langzaam moesten opklimmen uit de armoede en zich hun hele leven de typhus hebben moeten werken.
En nou huilie huilie doen omdat die ouderen zo rijk zijn. Met de hele dag je iphone in de hand, je auto onder de kont, je 120cm smart plasmascherm en je uitgebreide electronica in huis. Als de jongeren verwachten dat ze zelf na hun pensioen niks meer hebben, dan ga NU je prioriteiten herverdelen. Flikker al die onzinnige troep en abonnementen de deur uit, ga werken voor je geld en spaar!

Graaf van Egmont | 04-09-14 | 23:38

SvennusMax | 04-09-14 | 20:00
Schei toch uit met dat gemiddelde vermogen van 285.000 euro. Ik ben 75, altijd gewerkt, goede baan gehad, tot mijn 65e in een koophuis dat gekocht is met een hypotheek van 12% en later voor de lage dagwaarde is verkocht, en nu zit ik in een sociale huurwoning met een inkomen van 30.000 (omdat de AOW in het pensioen "ingebouwd" werd). Daar maak je geen bokkesprongen meer mee. Geen auto, geen reizen, geen luxe. Maar ik ben een minderwaardige kapitalist!

Synecdoche | 04-09-14 | 23:29

Notaris blijft zo in ieder geval aan het werk.

wilnis | 04-09-14 | 23:23

Wat een zeik ouderen zeg, mijn oma'tje van 80 hoor ik nooit zoveel zeuren. En ik geloof er ook niets van dat die ouwe in die scootmobiel haar hele leven heeft gewerkt trouwens. Van de oudere dames van tegenwoordig hebben er een heleboel amper of nooit voltijd gewerkt.

De Drent | 04-09-14 | 23:20

De FIPO zei het reeds.

DANNY3960 | 04-09-14 | 23:20

Laten we eens beginnen met stopzetten van AOW-uitkeringen aan mensen die niet in 0031 wonen. AOW trekken alleen als je die centen ook weer in Nederland uitgeeft. Dat scheelt al een slok op een borrel.

Stormageddon | 04-09-14 | 23:06

@Pritt en @vanLeeuwen: Sukkel, jij komt ook aan de beurt, tenzij je jezelf voor die tijd ophangt van spijt en berouw.

Olieboer | 04-09-14 | 23:04

10-10-2000 RIP SK.

bolkebeer | 04-09-14 | 23:00

ik kom uit een middenklasse gezin. Pa en ma hebben altijd gewerkt tot hun 55-60-ste.
Huis gekocht in de jaren 70
Geen rare dingen gedaan.
Huis is nu waard 700.000 euro.
40 jaar geleden gekocht voor 245.000 guldentjes.
Tel uit je winst.

Puur geluk, en met dank aan de HRA hebben mijn ouders (naast hun spaarpot) nu 700.000 euro. Waar ze niets voor hebben hoeven doen. Behalve dan niet verhuizen.

De Treinende Rechter | 04-09-14 | 22:59

De extra maatregelen zijn nodig omdat het kabinet de invoering van de huishoudtoeslag heeft geschrapt. Die toeslag zou allerlei verschillende toeslagen samenvatten in één bedrag per gezin. Dat zou een forse besparing opleveren, maar het bleek te ingewikkeld om in te voeren.

huishoudtoeslag wtf..........

peterTax | 04-09-14 | 22:41

mr. coffee,
De babyboomers hebben niet veel verdiend door onkunde van vorige regeringen, maar alles is naar de kloten geholpen door de regeringen van de laatste 15 jaar.

drielenaar | 04-09-14 | 22:39

Het gaat er van komen dat de verzorgingsstaat failliet gaat, en dat komt niet de de ouderen die een pensioen genieten, waar zouden ze anders van moet genieten, de lucht? Het gaat gebeuren door de opsomming van
saintinel | 04-09-14 | 20:39 plus nog een miljoen andere belachelijke uitgaven. Zoals de subsidie circus die hele bevolkings groepen moet onderhouden, hier zou tegen geprotesteerd moeten worden, en niet de ouderen elke keer weer tevoorschijn halen om het pensioen vuurtje op te stoken!

lanexx | 04-09-14 | 22:13

Deze doelgroep heeft met hard werken Nederland na WW2 weer opgebouwd.
De huidige generatie heeft met hard niets doen dat geld opgemaakt en Nederland mentaal en financieel naar de kloten geholpen.

duitse herder | 04-09-14 | 22:12

Het schaamrood stijgt naar mijn wangen, Mark Krachtwijk. Stomme fout. Maar ik moest ook zo lachen door al die jonge zuurpruimpjes met hun haatcomments dat mijn vingers alle kanten uitgleden op het toetsenbord.

Rick7167 | 04-09-14 | 22:05

Er was een pot van 50,9 miljard het AOW fonds . Dit fonds is door de regering geplunderd in 2010 . Klik op onderstaande link en zie en lees hoe deze hypocriete politieke elite ons bestelen. Aan dit soort hufters geeft u uw stem

www.dagelijksestandaard.nl/2013/11/waa...

Chinook Elsevier | 04-09-14 | 22:05

Oudere mensen zouden we eigenlijk moeten eren. Ze hebben vaak zoveel levenservaring en kennis opgebouwd, om van wijsheid -opgedaan door veel lijden- nog maar te zwijgen. Niet dat ze allemaal zo slim zijn, nee verre van soms. Maar aan de andere kant...
Ach, laat ook maar. Hoe kan de onwetendheid nou over de wijsheid oordelen?
Ga terug in je hok, jong grut, zou een werkelijk leider zeggen. En hou je waffel.
Maar laat die oude mensen met rust.
Als je straks zelf seniel bent wil je ook dat je liefde krijgt.

AntiSoof | 04-09-14 | 22:00

Rick7167 | 04-09-14 | 20:51
U lagt zich rot ? Nee, u lacht zich rot. Maar eerlijk, geniet ervan, ik gun het U. Liever iemand die geniet, dan die klaagt.

Mark Krachtwijk | 04-09-14 | 21:56

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 04-09-14 | 21:54

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 04-09-14 | 21:54

Het gaat over geld en ja dan zijn de babyboomers weer woest.

Mark Krachtwijk | 04-09-14 | 21:53

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 04-09-14 | 21:52

@ Stenkel | 04-09-14 | 21:43
U heeft uw punt wel gemaakt.

Lewis | 04-09-14 | 21:49

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 04-09-14 | 21:48

Beetje rare commentaren. 1 partij zoiezo heeft toendertijd al die regelingen bedacht. De mensen hebben en maken er gebruik van. Zou jij ook doen. Nu zit 1 van die partijen in het kabinet en boem de oudjes zijn de schuld. Nee niet de oudjes zijn de schuld maar die kudtpvda. En daar moeten onze oudjes nu onder lijden. Dit is en blijft een kudt kabinet. Je kunt niet anders zeggen. Van jihadisten krijgen ze de uitkering niet ingetrokken. Van marokanen mwt een uitkering vanuit nederland mag nederland in marokko niks controleren. En de allochtoon is heilig bij die kudtpvda. Dus hup pak de oudjes maar aan. Onze nederlandse oudjes zijn daar de dupe van. Een incompetent zooitje in Den Haag waarvan de hoofdrolspeler het pvda is. Een pvda waarbij het in die tijd niet op kon dat geld. Regelingetje hier regelingetje daar. En nu inneens mogen zieken en oudjes de typhus krijgen van diezelfde pvda. Vergeet niet pvda dat jullie toendertijd groot waren door de oudjes van nu. Mensen die jullie nu afbranden net als zieken. Maar ik zou zeggen ga eens lekker in marokanenland controleren. Dan zijn gelijk alle problemen opgelost en kan het bezuinigen ophouden. Zoveel uitkeringen kun je stopzetten alsmede kinderbijslag voor kinderen die geen eens bestaan. Beter nog pvda rot gewoon op. Timmerftans verlaat het zinkende schip al. Want zoals het een goed pvda er betaamt de vriendjespolitiek is al weer in volle gang envhet erge is die kudt vvd doet er ook al aan mee. O ja ischet geld al terug van die maffia vestia sukkel. Nee zeker. Ik had niet anders verwacht. Rijk blijft super rijk toch. Een rijk iemand is bij de vvd of de pvda nooit een misdadiger. Maar o wee als een oudje 100 euro vergeet op te geven. Hoe durft ie. Walgelijk kudt kabinet. Ga .aar weer is jihadstrijders knuffelen.

tweetybird | 04-09-14 | 21:47

whow...6 posten in 1 keer! *not my fault*

Stenkel | 04-09-14 | 21:46

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 21:43

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 21:43

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 21:43

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 21:43

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 21:43

L.E. Raar | 04-09-14 | 21:27
LOL, aan mij vragen of ik empathisch vermogen ben kwijtgeraakt.

Lees lekker wijf | 04-09-14 | 21:33

mr. coffee | 04-09-14 | 21:42

bloeddoordenamstel | 04-09-14 | 21:06
En waarom mopper je dan nu, egoist? Je hebt jarenlang van allerlei regelingen kunnen profiteren en nu wordt 1x ietsje extra van jou gevraagd en je moppert en zeikt daarover? DAT is nu het misselijke karakter van de egoistische arrogante en verwende babyboomgeneratie: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Kots!

lekker wijf | 04-09-14 | 21:33

@SvennusMax | 04-09-14 | 21:18
Dom gezwets van je, lullo. Dat is de realiteit. De groep 65+ is weerloos slachtoffer van machinaties en babyboomhaat. Jij doet al net zo goedkoop en kunt niet rekenen.

Stenkel | 04-09-14 | 21:29

bloeddoordenamstel | 04-09-14 | 21:06:
Hear Hear
mr. coffee | 04-09-14 | 21:14:
Ergens je empatisch vermogen kwijtgeraakt, samen met je fatsoen?

L.E. Raar | 04-09-14 | 21:27

-weggejorist-

hijskraan | 04-09-14 | 21:27

-weggejorist-

hijskraan | 04-09-14 | 21:26

Daarnaast nog 22 maanden gejat van mijn jeugd dienstplichtig tegen een vergoeding van 1 gulden en 25 cent per dag.

snapdragon | 04-09-14 | 21:24

Gaat in vanaf 2016. Het gaat om die schatrijke babyboomers (dus niet om de oudste oudjes), nou die mogen ze van mij inderdaad flink meer laten betalen aangezien die hun hele leven al voor een dubbeltje op de eerste rang hebben gezeten. Goed bezig kabinet!

lekker wijf | 04-09-14 | 21:24

Leuk!! Helemaal leuk om mijn woning op de achtergrond te zien á €4500p.m. R.I.P. Sam Klepper!!!!!

Glas Koning | 04-09-14 | 21:23

Op mijn 14 jaar de fabriek in ook op zaterdag tot 1uur daarna nog een krantenwijk 48 jaar gewerkt en een pensioen van 450 € niet genoeg voor de huur die is 620 € mijn spaargeld is 5000 € niet genoeg net genoeg voor de allergoedkoopste begrafenis van ons beiden, Nooit 1 dag werkeloos geweest ... ik wacht nog op een onthoofding foto van de dief Staal.

snapdragon | 04-09-14 | 21:21

SvennusMax | 04-09-14 | 21:17
De ouderen van nu zitten er warmpjes bij, maar als we toestaan dat de overheid hun alles afneemt kunnen ze het ons niet meer nalaten als ze dood gaan.

7,62x39 | 04-09-14 | 21:21

Als de overheid nou is gaat bezuinigen op dit soort kunst(https://twitter.com/deWinter_D/status/507552963934842881/photo/1 ) en het funderen van moslims en terroristen die terug komen uit Syrië dan komen we een heel eind.
En dan kunnen die oude mensen genieten van hun oude dag.

gijs geluk | 04-09-14 | 21:20

@Stenkel | 04-09-14 | 20:53
Ach ja, rekensommetjes in het voordeel van je eigen stelling maken deed ik ook toen ik twaalf jaar oud was.

SvennusMax | 04-09-14 | 21:18

@Skunk57 | 04-09-14 | 20:25
Gelul. Net veranderd naar tussen de 10 en 40 procent.

SvennusMax | 04-09-14 | 21:18

@Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:24
Jeetje, de reaguurdersgroep van GeenStijl lijkt te zijn verschoven naar PVV-stemmers van 55-plus, in plaats van twenty and thirty-somethings vanuit alle spectra van het politieke spel.

Heerlijk, die blinde woede na het opnoemen van feiten. Dood aan de babyboomers! Allemaal!

SvennusMax | 04-09-14 | 21:17

bloeddoordenamstel | 04-09-14 | 21:06
Uit je laatste zin kan je opmaken wat een egoïstisch stukvreter jij bent. Zelf geen verantwoording willen nemen en de bal gewoon bij de jongeren leggen. Wat kunnen die jongeren er aan doen dat de babyboomers aan alles hebben verdiend, door onkunde van voorgaande regeringen?

mr. coffee | 04-09-14 | 21:14

@StijlloosInkoppertje | 04-09-14 | 20:41
Ik zorg voor mijn ouders en ik zie zelfzorgzaamheid als een groot goed. de overheid het laten doen heeft als gevolg dat ze ook voortdurend op je stoep staan.

miko | 04-09-14 | 21:13

Dat het geld gaat naar al die allochtonen die werkelijk nog nooit iets anders hebben gedaan dan problemen veroorzaken daar hoor ik hier niemand over (geloof ik). Kunnen de bejaarden daarvoor gaan betalen wat een ironie !

Bertus Bolknak | 04-09-14 | 21:13

@Boris die Sauertopf | 04-09-14 | 20:34
Welk bolletje?

miko | 04-09-14 | 21:11

@La Bailaora | 04-09-14 | 20:36
Trouwens in mijn comment op 20.14 zei ik al dat er eerst maar eens gekeken moet worden waarom er altijd bezuinigd moet worden op de uitgifte aan de burger.

miko | 04-09-14 | 21:10

@La Bailaora | 04-09-14 | 20:36
Ik wil helemaal geen grote overheid.
Maar ik vind ook niet dat de uitkeringen moeten blijven zoals ze zijn.
En het mag wat mij betreft wel minder.
Maar eerst liever minder overheid.

miko | 04-09-14 | 21:08

Ik bespeur veel jaloezie bij veel reageerders. Gatverdamme dit land stikt van de jaloerse mensen. In allerhande soorten relaties de doodsteek. En jawel ook hier zijn ze, bah bah bah. Als je je huis 40 jaar geleden hebt gekocht zul je nu wel een forse overwaarde hebben. En, dat mag dus niet. Als je 40 jaar pensioenpremie hebt betaald, heb je nu misschien een aardig pensioen naast je AOW. En, dat mag dus ook niet. Als je jarenlang hebt kunnen sparen en koopsompolissen hebt afgesloten met of zonder belastingaftrek, heb je nu een aardige som geld extra te besteden. En, dat had je dus eigenlijk niet mogen doen. Nu vallen al die jaloerse zeikerds over je heen, als je moppert dat je meer dan anderen moet meebetalen aan de gevolgen van de onkunde van dit kabinet. Dat voorgaande regeringen allerlei gunstige regelingen bedachten om kapitaal te vergaren, is niet de schuld van zij die daar gebruik van hebben gemaakt.

bloeddoordenamstel | 04-09-14 | 21:06

@williamrightfoot | 04-09-14 | 20:22
Je zou ook eens
www.encyclo.nl/begrip/SARCASME
Hoewel alleen slimme geesten het er vaak uit halen.

miko | 04-09-14 | 21:06

oeh ik mag als eerste... doe mij die van 00:19 maar!!!

h28 | 04-09-14 | 21:06

Natuurlijk is het ergerlijk dat bejaarden zo t r a a g zijn bij de supermarkt, op de weg, of voor een betaalautomaat in de parkeergarage. Ik denk dan altijd, ach, over twintig jaar begrijp ik er ook niets meer van.

7,62x39 | 04-09-14 | 21:02

@ Bamberger Reiter | 04-09-14 | 20:18

Het wordt tijd voor de Sonderwohnwagen nach Osten.

HoogToontje | 04-09-14 | 21:01

De moestuin is niet meer van toepassing nu ? Levert te weinig op of zo ?

duitse herder | 04-09-14 | 21:00

"In Den Haag moeten ze allemaal de nek omdraaien!"
Even los van de grammatica; deze meneer zet overduidelijk aan tot geweld. Ik vind dat het OM hier best wat harder tegen op mag treden. Aanpakken deze haatzaaiert.

VanBukkem | 04-09-14 | 20:58

Wat La Bailaora zegt. Ons geld wordt geroofd door de overheid. De staat is de vijand, niet de groepen die wat minder gepakt lijken te worden. Werklozen, moslims, MOE-landers, ouderen en tegen wie ook maar meer stemming wordt gemaakt worden ook beroofd. Ouderen hebben hard gewerkt, hard gespaard en, ja, geluk gehad met winst tvoor huizenbezitters, bezitters van aandelen in NL bedrijven, gratis onderwijs en zorg. Nog ouderen hebben daarvoor pech gehad met oorlog, ontheemding, armoede, de naargeestige burgerlijke samenleving van de jaren vijftig. Allemaal geen reden waarom zij onze afgunst verdienen. De overheid is de schuld van alles.
Maar ik herhaal mezelf.

7,62x39 | 04-09-14 | 20:58

Maar waarom geen camera naar 020-gaza, 070-gaza, 0??-gaza om daar de jeugdige handophouders te vragen wanneer zij gaan bijdragen aan de maatschappij?

boasatlas | 04-09-14 | 20:58

-weggejorist-

Stenkel | 04-09-14 | 20:53

@SvennusMax | 04-09-14 | 20:00
OK, we zijn met z'n 10-en. 8 hebben een schuld van 100k, 1 heeft 20k en 1 heeft 3000k. Gemiddeld hebben we 222k. In jouw stupiditeit zou je zeggen: geld zat, die gasten!

Stenkel | 04-09-14 | 20:53

De jongeren zijn klaar; een werkzaam leven in armoede is bereikt: alles maximaal belast, maximaal betalen voor verplicht gemaakte voorzieningen + maximale schuld waarvoor ze de rest van hun leven aan het werk zijn, pensioenen uitgekleed: klaar.
Nu zijn de oudjes aan de beurt. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, aangezien dit een groep is die wél electoraal interessant en relevant is voor politici.

jemagookniksmeer | 04-09-14 | 20:52

Dag schuldslaafjes met jullie torenhoge hypotheek, leasebak of auto op de reutel en je kant-en-klare inrichtinkje op afbetaling. Werk nog maar lekker 40 of 50 jaar, ik (ouwe AOW-lul van 68) is lekker aan het genieten van jullie centen. Heb ik het goed bekeken, of wat? En ik betaal geen cent belasting. Tegen de tijd dat jullie aan de beurt zijn is alles op. Heerlijk, ik lag me rot!

Rick7167 | 04-09-14 | 20:51

@miko 20:32: Jouw opa is het probleem niet, er waren destijds meer dan zat werkenden om de premie op te brengen voor hen die nooit premie hoefden te betalen. Wat dat betreft een goede zet van Drees, de verhoudingen lagen toen dusdanig dat de invoering van het stelsel redelijk pijnloos door kon gaan.

Het probleem is de daaropvolgende generatie van pak hem beet '45 - '60, de boomers dus. Je kan lang of kort zeiken over naoorlogse opbouw, zielige oudjes, altijd netjes premie betaald of wat dan ook, maar uiteindelijk gaat het om een paar eenvoudige feiten:
1) Als je kijkt wat een staatspensioen gemiddeld moet kosten, dan hebben de 'boomers VEEL te weinig premie betaald. De huidige generatie jongeren betalen daarentegen veel te veel, en dat gaat alleen nog maar erger worden.
2) De oorzaak is simpel: demografie. En iedereen wist dat dit er aan zat te komen, maar er is toch geen potje aangelegd om dit op te vangen. Waarschijnlijk een soort tragedy of the commons.

Over de schuldvraag heb ik het even niet; wat telt is de vraag wie de kosten van de vergrijzing moet gaan betalen nu blijkt dat er niets voor gespaard is. De ouderen die hun hele leven te weinig hebben bijgedragen maar nu ook geen uitzicht meer hebben op mogelijkheden om hogere premies te compenseren? Of de jongeren die nog een heel leven te gaan hebben en een financiële tegenslag nog wel kunnen hebben? Het lijkt mij zeker niet onterecht om een deel van de rekening bij de ouderen neer te leggen. Zeker gezien de *waanzinnige* vermogenstransfer van jong naar oud via de huizenbubbel, en het feit dat jongeren al fors hebben bijgedragen door de versobering van hun pensioenen: afschaffen prepensioen, verhogen pensioenleeftijd, en van eindloon naar middenloon (en de vraag is nog maar of zelfs dat middenloon een haalbare kaart is).

Muxje | 04-09-14 | 20:48

Het lukt de overheid al aardig om een wig te drijven tussen jong en oud en iedere vorm van solidariteit te verketteren. Wat wel opvalt dat vele reageerders maar wat neer kalken zonder enige vorm over de inhoud van het onderwerp.

Chinook Elsevier | 04-09-14 | 20:46

Ja ja laten we nog meer van de verzorgingsstaat afknabbelen. zodat er straks , als wij het nodig hebben er niks meer van over is. Dan ook niet zeuren, wij hebben de VVD/PvdA gesteund, Zodat er geld genoeg is voor graaiers.

gladstoned66 | 04-09-14 | 20:45

williamrightfoot | 04-09-14 | 20:22

Sarcasme bestond nog niet in uw tijd? Ik dik alleen maar aan hoe asociaal deze regering met ouderen om gaat. Trekt u de bedreiging nu weer in?

doskabouter | 04-09-14 | 20:42

Wat een haat hier allemaal weer. Niemand die nog contact heeft gehouden met eigen grootouders na de scheiding van hun eigen ouders zeker ? Of individualisme en 'wij zien later wel als we zo oud zijn...' ten top weer ? Manmanman, de meeste reaguurders hebben nog te weinig inlevingsvermogen en niveau om op fok.nl te reageren. T'is niet dat deze website Geenstijl heet dat je maar zo dom en stijlloos mogelijk politiekers moet papagaaien hoor.

StijlloosInkoppertje | 04-09-14 | 20:41

"En jouw centen gaan d'r ook aan hoor..."
 
Yep, daar heeft die ouwe helemaal gelijk in. Iedereen die geen miljonair is in NL, zal er uiteindelijk aan moeten geloven als dit zo doorgaat. (Leve de incompetente politiek!)
 
Maar geld voor oorlogen ver weg, EU, wachtgeld, toeslagen die naar het oncontroleerbare buitenland gaan (lees Turkije en Marokko), belachelijke salarissen en dito oprotpremies bij semi overheden, boycot Rusland, kunstenaars die tegen zwarte piet zijn, banken, ingerichte huizen voor asielzoekers, onderzoeken/rechtszaken/aangiftes tegen Wilders, financiering proceskosten Demmink, moskee/windmolen subsidies (of eigenlijk alle subsidies!), ontwikkelingshulp etc etc, daar blijven we gewoon mee doorgaan, want daar is wel altijd geld voor. (en dit is nog maar wat zo 123 in mij opkomt...)
 
*puke*

saintinel | 04-09-14 | 20:39

@ miko | 04-09-14 | 20:33
Ik geloof dat je gelijk hebt.
Excuus, kabouter, de ironie ontging me.

Lewis | 04-09-14 | 20:38

Dit visieloze kabinet kan maar 2 dingen. Geld over de balk gooien en belastingen verhogen.

NiceGuysFinishLast | 04-09-14 | 20:37

Leven jouw ouders nog @pritt? Praatjesmaker.

Stenkel | 04-09-14 | 20:37

@miko | 04-09-14 | 20:32
Ik wist niet dat je ook socialist was. Die zijn immers allemaal voor een grote overheid. Dus ipv echt op de overheid te bezuinigen gaan socialisten het altijd verhalen op de ander: 'toch geld zat...'.

Laat eerst die overheid maar eens wat gaan 'bezuinigen', want dat woord is tegenwoordig gewoon een eufemisme voor 'lastenverzwaren' geworden.

La Bailaora | 04-09-14 | 20:36

@ miko | 04-09-14 | 20:32
Dan heeft jouw opa mazzel gehad. Alsof er niet zat andere voorbeelden te geven heeft.
En dat iemand geen pesthekel aan oudjes heeft, maakt hem nog geen socialist.

Lewis | 04-09-14 | 20:36

Boris die Sauertopf | 04-09-14 | 20:34
Dat doe ik ook, maar helaas is de groep die dat doet nog te klein.

ho4x | 04-09-14 | 20:35

@ho4x | 04-09-14 | 20:29
Kun je iets aan doen hè, begin als eerste eens 'n juist bolletje rood te kleuren.

Boris die Sauertopf | 04-09-14 | 20:34

@doskabouter | 04-09-14 | 20:07
Wil je eens sarcastisch zijn,.....
Dat gaat hier niet meer dosbouter, dat snappen ze niet meer hier.
Alleen de bejaarden van GS nog wel.

miko | 04-09-14 | 20:33

Heeft U nog vertrouwen in de regering? HUH?!?! Geweldig. De beste man is niet de enige. De PvdA maakt dit hele land kapot.

FinFucker | 04-09-14 | 20:33

Negen van de tien AOW'ers hebben een aanvullend pensioen. Negen van de tien hebben een inkomen uit vermogen. Natuurlijk, er zijn heel wat ouderen met een kleine spaarrekening en een bescheiden pensioen. Lang niet alle ouderen zijn rijk: bijna eenderde van de oudere huishoudens heeft minder dan 20 duizend euro aan vermogen. Maar daar staan 649 duizend huishoudens (bijna 40 procent van alle ouderen) met meer dan 200 duizend euro tegenover. Sterker nog: 12 procent heeft meer dan 500 duizend euro. Het bovenste topje is bizar: slechts 0,033 procent van de oudere huishoudens heeft maar liefst 31 procent van al het vermogen dat ouderen samen bezitten. Dat is 131 van de 419 miljard euro.
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

CoffeePatch | 04-09-14 | 20:33

@Lewis | 04-09-14 | 20:21
Man ik word gek van die sociaisten hier.
Drees heeft het algemeen pensioen pas in 48 ingevoerd.Mijn opa ging in 65 met pensioen. Hij heeft dus wel geteld 17 jaar betaald en 34 jaar uitgekeerd gekregen.
Vind je het gek dat die potten leeg zijn?
En waarom oet ik betalen aan het pensioen van andere?
Vroeger,heeeel vroeger kon je als gewone werkman geen pensioen aangaan nu wel.
Dus ja, het mag allemaal wat minder ook bij die ouwe kwezels met hun:Kom niet aan ons geld!!
Verzorgingsstaat is uit de hand gelopen. mensen moeten wat meer voor zichzelf zorgen.
En maar blaten over links hier terwijl ik het idee heb dat ik nu in een krakersbolwerk in Nijmegen zit.

miko | 04-09-14 | 20:32

@Hunter S. Thompson | 04-09-14 | 20:28
Helemaal niet prima. Van andermans geld moet je afblijven. Als mijn buurman geld heeft kan ik ook niet zeggen, hij hoort tot de rijkeren, dus mag ik uit zijn portemonnee graaien.

De overheid geeft veel te veel uit, daar zit het probleem, nergens anders. Nu alweer meer uitgegeven aan 'ontwikkelingssamenwerking'... Een gotspe.

La Bailaora | 04-09-14 | 20:31

@la bailloara
Integendeel. Een goed geconserveerde MiLF mag best bij mij komen uithuilen.

Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:31

@Wijze uit het Oosten | 04-09-14 | 20:14
Het probleem is; waarom die kunstknieën zo duur zijn.

Boris die Sauertopf | 04-09-14 | 20:30

De generatie van rond de Twwede Wereldoorlog geboren kunnen een aantal dingen goed.
-geld oppotten
-om korting vragen
-ere lid zijn van de consumentenbond
-zeiken

Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:30

Meneer aan het eind, mijn centen gaan er inderdaad aan ja. Toen ik geboren werd, had u het al moeten zien aan komen met uw uitgavenpatroon en uw roze wolkje. Wij moeten dan wel hard werken voor u, maar wij zitten wel mooi met de problemen later die u niet aan zag komen. En dan moeilijk doen als u gekort wordt? Man o man, als dat niet gebeurt dan is er als ik een respectabele leeftijd heb behaald niks over.

ho4x | 04-09-14 | 20:29

@Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:24
Begint men nu ook al de oudere generatie en de jongere generatie tegen elkaar op te zetten? Wel slim die overheid zeg...

Terwijl er maar 1 partij is die er een zooitje van heeft gemaakt, eh, ok, 2 dan (ik vergeet de banken). Als oudjes geld hebben dan hebben ze er in ieder geval heel veel belasting over betaald. Want naast inkomstenbelasting betalen ze al vele jaren teveel vermogensbelasting, om over 'erfbelasting' en al die andere zaken maar te zwijgen.

La Bailaora | 04-09-14 | 20:29

de ouderen van Nederland behoren tot de rijkste van de wereld. Prima dat ze daar wat gaan halen.

Hunter S. Thompson | 04-09-14 | 20:28

Ik bedoel @doskabouter

williamrightfoot | 04-09-14 | 20:27

SvennusMax | 04-09-14 | 20:00

Ik hoor je straks wel janken als de belastingdienst 80% van je erfenis opzuigt.

Skunk57 | 04-09-14 | 20:25

Zucht... ik zie het woord "ZZP'er" staan en weet weer hoe laat het is.
Alweer een lastenverzwaring voor de kleine zelfstandige. "Wordt gecompenseerd", maar hoe? Door een andere regeling waar je net buiten valt, waarschijnlijk.
Onze socialistische regering haat mensen die onafhankelijk van de straatsruif (proberen te) zijn. Niets nieuws onder de zon.

Gootbalkoning | 04-09-14 | 20:25

heb jij nog vertrouwen in de regering?; "hè!"
"jij bent nog jong, jouw centen gaan er ook nog aan"

Petjesmeneer is nog goed bij de tijd +1.

Boris die Sauertopf | 04-09-14 | 20:25

@svennusmax
Precies. De meesten van hen potten het op en zitten alleen maar te zeiken en nog meer te zeiken.
Vanaf hun vakantieadres dan he, of vanuit hun net aangeschafte nieuwe auto.
En alles maar duur vinden en moeilijk doen.

Tegelijkertijd stikken ze in hun geld.
Maar daar hoor je niets over.

Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:24

@miko | 04-09-14 | 20:10
Hoezo is dat blahblah? Dat is gewoon een feit. Ze hebben de potjes gevuld waar de regering nu uit aan het graaien is.
Ben het wel met je eens dat de spendeerziekte in Den Haag onderzocht en behandeld moet worden.

Dhr. de Wit | 04-09-14 | 20:23

Ik zou ondanks mijn 70 jaar wel een kwartiertje met die Dokkabouter opgesloten willen zitten, kijken wie er dan om euthanasie loopt te gillen na een minuut of vijf

williamrightfoot | 04-09-14 | 20:22

@ miko | 04-09-14 | 20:14
'Jaren van onze rug geleefd'? Zou het niet ook heel vaak andersom zijn (geweest), denk je?

Lewis | 04-09-14 | 20:21

Weet je wie het ook moeilijk had?
Juist ja.

Nacho_Vidal | 04-09-14 | 20:21

@doskabouter | 04-09-14 | 20:07
Hmmmm,
Mag ik blij zijn met mijn oma'tje van 94 ? Lichamelijk mischien wat minder, maar geestelijk scherp als een scheermes.
Dochterlief van 14 hoopt haar nog haar gymnasium diplome te laten zien over een ruime drie jaar.
En wat tegel jij ?
Eikel.

Wijze uit het Oosten | 04-09-14 | 20:18

Toen ik laatst weer eens op de weg zat zag ik erg veel caravans met een zware auto ervoor, bestuurd door grijze koppies. De ouderen in Nederland hebben het zo zwaar dat ze niet eens een normaal huis kunnen bekostigen, ze moeten het doen met een caravan!

Bamberger Reiter | 04-09-14 | 20:18

Met quotes als "... een sterk en sociaal nederland" en "Wat is dit toch een mooi land" zit het wel goed. Idee: 8. Uitvoering: roflol stfu.

More Than Happy | 04-09-14 | 20:17

@williamrightfoot | 04-09-14 | 20:15
Komt nog bij dat als je zo'n 50 jaar gewerkt hebt en iets gespaard, dat je best wat vermogen mag hebben. Of is sparen ook al crimineel?

La Bailaora | 04-09-14 | 20:17

Die meneer op het eind zegt iets heel wijs: "jouw centen gaan er ook an, denk erom"...

La Bailaora | 04-09-14 | 20:15

Dat gemiddelde van 285000 is zeker in Wassenaar gemeten droogkloot, alle cao ers in Nederland hebben geen tonnen op de bank, die lul van Bos van de PvdA vond al dat je met 40000 onder de rijken behoorde ik ken in ieder geval niet veel voormalige arbeiders met dat geld wat die lampenlul zegt dat wij moeten hebben.

williamrightfoot | 04-09-14 | 20:15

Mijn ouders geven het zelf toe. Mijn moeder krijgt al schrik als er weer een brief komt van een spaarloonregeling die vrij komt. Ze weten nog niet meer wat ze allemaal hebben afgesloten. Vader in Duitsland gewerkt, is al 1sinds zijn 55e thuis. Kreeg zijn geld van 55-65 in EEN keer. En dat voor een electricien.

toonbeeld | 04-09-14 | 20:15

Mijn oma'tje is 94.
Tegen de tijd dat zij haar kunstknieën heeft afbetaald qua zorgpremie is zij 117..
Maar ik hou van dat mensje, laat haar lekker die 117 halen, daar betaal ik graag voor.

Wijze uit het Oosten | 04-09-14 | 20:14

@doskabouter | 04-09-14 | 20:12
Met uitkering bedoelde ik dus zijn pensioen.
Maar die oudere moeten niet zo zeiken. Jaren van onze rug geleefd.
Maar het zou misschien nuttig zijn om eens te kijken waarom er keer op keer bezuinigd moet worden?

miko | 04-09-14 | 20:14

miko | 04-09-14 | 20:10

Niet iedereen komt uit een tokkiefamilie.

doskabouter | 04-09-14 | 20:12

@ doskabouter | 04-09-14 | 20:07
Ik scheld hier niet, maar we hadden bijna de primeur beleefd.

Lewis | 04-09-14 | 20:11

@Dhr. de Wit | 04-09-14 | 20:04
Hou toch eens op met dat opbouw geblahblah. Mijn opa heeft ook mee opgebouwd en zowat geen premie betaald. Maar wel 34 jaar uitkering getrokken voor hij dood ging.

miko | 04-09-14 | 20:10

Ja, ginger, je bent nog jong, maar jouw centen gaan er ook aan...

brutus68 | 04-09-14 | 20:10

Zijn we op het punt aangekomen dat naast Marcel van Dam nu ook Pritt opkomt voor de financiele belangen van Boomers?
Als are ouderen worden getroffen is er een maatregel gewoon niet goed toegepast, een oude truc van de boomers. Dan laten ze een schrijnend geval zien en vervolgens worden ze dan weer 5 jaar met rust gelaten

Einde van de Domheid | 04-09-14 | 20:09

Ik zou zeggen: versoepel de euthanasiewet ook voor wilsonbekwame mensen. Wat maakt het uit, ouderen zijn toch alleen maar overbodig, lastig en duur.

doskabouter | 04-09-14 | 20:07

Ach die oude vellen gaan nog een paar jaar mee. En wat denken ze te doen?
Binnenhof aanvalluhhh!!???

miko | 04-09-14 | 20:07

Als ik dan die schijnheiligheid van Pechthold vandaag weer in de kamer hoor en zie begin ik op mijn ouwe dag toch ook wel moordneigingen te vertonen. Eerst Kleinsma die je de moestuin wil laten omspitten met je volgescheten luier achter je rollator en nu die Pechvogel die jahadisten wil verhinderen om het land uit te gaan om hopelijk te worden afgeschoten, nee hier houden die gebrainwashte moordenaars die je alla en Mohammed toch nooit meer uit hun kop krijgt en die hun kinderen ook al volledig hebben verziekt.

williamrightfoot | 04-09-14 | 20:06

''All the stinkers are running free''

pseudo_psycho | 04-09-14 | 20:06

Mensen die het land hebben opgebouwd worden bij het vuilnis gezet om een gat van 800 miljoen ECU te vullen terwijl Erik Staal 2 MILJARD ECU gemeenschapsgeld door de plee heeft gespoeld.
Die staatsgreep komt steeds dichterbij!

Dhr. de Wit | 04-09-14 | 20:04

Ze gaan niet meer betalen, ze gaan weer evenveel betalen als de rest geloof ik.

Verzuimer | 04-09-14 | 20:02

ja Rene dat was vrees ik toch wel een waar woord dat die man als laatste uitsprak jouw geld zal er ook aangaan.
Waar aan??... aan de geldkaravaan richting Brusselse graaiers.

deraderendraaien | 04-09-14 | 20:00

Beetje tam. Had verwacht en gehoopt dat die ginger ze wat meer het vuur aan de schenen zou leggen. Niemand hoeft medelijden met bejaarden te hebben, buiten de écht arme uitzonderingen na dan. Een 55+er heeft een gemiddeld (GEMIDDELD! Dus de andere helft heeft nóg meer!) kapitaal van € 285.000, gemeten in 2012.

Laat dat even bezinken. En niet aankomen met het feit dat je steen niet kunt opeten, want alle generaties daaronder moeten ook hun huis verkopen om rond te komen.

SvennusMax | 04-09-14 | 20:00

Indrukwekkend stukje knip- en plakwerk, VanLeeuwen. Not. Ik vind dit beneden je niveau.

Lewis | 04-09-14 | 20:00

@Pritt, je badinerende toon stuit mij tegen de borst. Jij mag dat 'humor' of 'ironie' noemen, ik vind je toonzetting onder de gordel. Ga je schamen!

L.E. Raar | 04-09-14 | 20:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Eva Vlaardingerbroek #5 op Kamerlijst FvD