Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. GeenStijl zoekt contact met OM, poging 39

De toestand met die spotprent en dat Haagse OM loopt pas een week en we zijn d'r alweer helemaal klaar mee. Het OM loopt enorm stoer te doen over een mogelijke strafvervolging van de GeenStijl, maar enige vorm van directe communicatie: HO MAAR. Steeds maar weer moeten wij uit de media vernemen wat het OM van plan is, maar antwoord geven op onze doodnormale vragen over het hoezo & waarempel van deze doldrieste actie: HO MAAR. Een beetje beschaafde menselijke interactie in casus wat ons boven het hoofd hangt: HO MAAR. We zijn het zat met dat blunderstuntelende geambtenaar bij het OM, dus stuurden we VanLeeuwen weer naar Den Haag om bij OvJ Korvinus en/of persmeisje Ilse de Heer om opheldering te vragen. Daar trokken ze terstond een heel peloton beveiligers uit het rek om onze vriendelijke huisginger zo snel mogelijk weer buiten te gooien. Maar VanLeeuwen en zich zomaar laten wegsturen? HO MAAR! [GSTV HD]

Reaguursels

Inloggen

Ook de 'mensen'van het OM hebben er baat bij om alles zo te laten als het is. Zou ik ook doen met zo'n salaris...

sjaap.marok | 28-08-14 | 15:03

Ach, hoe verder in de tijd, hoe kleiner deze voetnoot in de geschiedenis.

Organische evolutie | 28-08-14 | 12:34

Wat loopt Geenstijl nou te miepen.
OM hoeft hangende een lopend onderzoek helemaal nergens informatie over te geven, en al helemaal niet als je daar die rose plofkap onder de neus drukt(naar de journalistieke bol gestegen heren?).
Gebruik gewoon de officiële weg, middels advocatuur.
Of toon echt ballen en ga lijnrecht tegen dat corrupte zooitje aan de Juliana van Stolberglaan in.
Dat Zielige gedram van van Leeuwen gaat het daar echt niet worden.

Sexpresso | 28-08-14 | 12:30

Heel dat elitaire clubje (het is trouwens al een miljarden verslindende CLUB) hangt samen met hun eigen netwerk. De mainstream media is hun spreekbuis en geen van deze msm zal weerwoord bieden (anders worden ze voor de volgende scoop niet uitgenodigd... manipulatie van de pers natuurlijk).

We denken en roepen dat we "in het vrije westen" wonen maar intussen is de sturing van onze Verenigde Staten van Europa in volle gang! Middels MSM krijgen wij dagelijks te horen, lezen, zien wat dit enge elite clubje wil dat we zien!

We worden dom gehouden in belang van hun weg naar de macht!

Beste geenstijlers, verdiep jullie eens in de andere kant van de nieuwszaken (mh 117, 9/11, ISIS en ga zo maar door) en kom dan tot de ontdekking dat "onze MSM", ons alleen zaken laat zien wat Den Haag/Brussel1/USA ze voorschrijft (afgelopen maanden nog iets vernomen van de betogingen/rellen tegen de EU? In Athene, Rome, Parijs maar ook Brussel zijn het afgelopen half jaar vele betogingen geweest maar daar zien of horen wij niets van).

Stond er iets in De T..... of A. over de afspraken (België + GB + NL + Oekraïne + omtrent de uitkomst van het onderzoek naar de MH 117? Deze rapportage wordt niet vrijgegeven omdat alle betrokken landen individueel een VETO recht heeft. Er is dus veel bekend maar dit zal naw niet naar buiten komen

Fouten van het westen worden niet of nauwelijks vernoemd en alle zaken worden eenzijdig belicht (als een niet westers land dit doet veroordelen wij dit als propaganda, communisme en weet ik al niet meer).

Kijk eens wat verder dan de MSM want elke zaak kent een andere zijde.... laat je verrassen en laat je niet meer leiden door de propaganda van deze elite!

Voor de anderen, slaap zacht!

rowe | 28-08-14 | 12:28

Waarom eigenlijk niet even bij de redactie van het AD langsgaan? Lijkt erop dat zij betere 'connecties' bij het OM hebben, misschien dat zij wat antwoorden kunnen geven over wie zo snel hun krantje liet vullen.

Sleutelplanktovenaar | 28-08-14 | 11:38

The Ministry of Just us.

Sleutelplanktovenaar | 28-08-14 | 11:34

waren wordt worden hierboven... lekbak vol van de koffiemaler, koffie vangbak vol... alles klaar. lampje aan reservoir leeg.

Mooie kudt dag wordt het.

No Mames | 28-08-14 | 10:59

haakje open, haakje open, twee haakjes dicht. Het worden gewoon haakjes for godsake. Maar nee, het moest gesloopt worden door de server. Haakjes... meer was het niet.

No Mames | 28-08-14 | 10:47

waus gaat, "is dit een woord" sub: "loco".
Haken worden niet geaccepteerd, dus dat ook al niet in dit land.
Me comment is gesloopt door jullie server.

No Mames | 28-08-14 | 10:45

Je vecht tegen 50% van jaren multi beleid, en die kunnen je bloed wel drinken. De andere 50% vind het wel lekker exotisch geil bij de koffie machine, die eerste helft.

De enige redding die je hebt is dus dat er echt niet geen zaak van valt te maken. Of wanneer het publiek helemaal waus (< is dit een woord sub(loco)) gaat.

No Mames | 28-08-14 | 10:44

OM

Oprecht Mongoloïde

ofwel lekker bijdehand maar met een laag verantwoordelijkheidsgevoel.

Van Nostrand | 28-08-14 | 10:26

Dat O.M. is eigenlijk best wel een arrogante kut club.

Willem van Rood | 28-08-14 | 10:22

@ParanoidAndroid | 27-08-14 | 21:27

Kan iemand mij uitleggen waar de 'O' voor staat in de naam 'OM'?

Onbereikbaar
Ontoerekeningsvatbaar

LostSandWich | 28-08-14 | 09:26

P. Peeer | 28-08-14 | 07:33

Juist

dusikzeg... | 28-08-14 | 09:10

@ Flipus | 28-08-14 | 08:51
Toch is dat een andere discussie. Er spelen verschillende dingen naast elkaar. Een daarvan is hoe het OM deze zaak aanpakt en met de verdachte (GS dus) omgaat. Een ander issue is waarom GS wel wordt aangepakt en bijvoorbeeld ISIS-sympathisanten niet, of de redactie van Joop die een cartoon plaatst waarop WIlders met scharen wordt neergestoken. Dat zijn heel legitieme vragen, maar Peeer reageert alleen op de gang van zaken rond de GS-zaak, en daar heeft hij zeker een punt.

Lewis | 28-08-14 | 09:07

P. Peeer | 28-08-14 | 07:33 Dit gaat zeker niet alleen om het onderzoek naar de fotobewerking. Het gaat hier ook om waarom het OM zo snel kan handelen in dit geval. Rond 21.00 uur in de avond wordt de fotobewerking geplaatst en de volgende ochtend valt in het AD te lezen dat het OM een onderzoek gaat doen. Voor mij en met mij anderen, lijkt het er hier op dat korte lijntjes die gebruikt zijn (lees walmt vrindendienst)en mocht dat waar zijn dan kunnen in ieder geval Korvinus en Van Aartsen hun biezen pakken en met een beetje geluk heeft Opa Opstelten ook nog een rol gehad. Kan die bonnetjes- en tapkwijtrakerT ook moven. In een goed functionerende rechtstaat en democratie althans...

Russ Meyer | 28-08-14 | 09:05

Relax van Leeuwen! Grote kans dat het OM dossier al op de wagen voor het archief beland is.

Simon_GS | 28-08-14 | 08:58

P. Peeer | 28-08-14 | 08:16 Ook u lult recht wat verschrikkelijk krom is, wat u betreft is het dus okay dat het OM bewust en politiek gekleurd sommige zaken negeert en andere (vergelijkbare) zaken wel behandeld.

Fouter kan (bijna) niet.

Flipus | 28-08-14 | 08:51

Een doortastende verslaggever die voor de dichte deur van een overheidsgebouw in een megafoon aan het roepen is... Ik kreeg spontaan flashbacks van Micha Kat filmpjes van een paar jaar geleden...

Tinus Oudestraat | 28-08-14 | 08:49

@ P. Peeer | 28-08-14 | 07:33
Helder verwoord, ik ben het er wel mee eens. Alleen heeft GeenStijl natuurlijk het volste recht bij het OM te informeren waar het nu precies van verdacht wordt. En reageer daar dan gewoon duidelijk, op denk ik dan: geef een inhoudelijke toelichting of zeg dat je daar niet aan begint.
Je hebt helemaal gelijk dat het OM geen verantwoording hoeft af te leggen, maar als datzelfde OM ervoor kiest vóór een officiële aanklacht zelf de publiciteit te zoeken en bekend te maken dat GeenStijl mogelijk de wet heeft overtreden, wordt het natuurlijk wel een ander verhaal. Lijkt mij tenminste, leg me vooral uit waarom ik me vergis.

Lewis | 28-08-14 | 08:47

Nouja ik nam het OM al niet serieus, en met deze blunder van epische proporties is mijn laatste greintje respect voor dit instituut volledig verdwenen. Wat een stelletje kansloze schijtambtenaren werken daar zeg. Jij ook Ilse. Slappe muts met je grootheidswaanzin. Je bent nota bene een persvoorlichtstertje. Doe dan godverdomme je werk eens als van Leeuwen om antwoorden vraagt.

OpperGek | 28-08-14 | 08:42

Is er geen letselschade advocaat die daar een zaak van kan frommelen ? Koppijn genoeg zou ik denken.

niks mis mee | 28-08-14 | 08:25

@P. Peeer | 28-08-14 | 08:16. In een rechtsstaat hoort het OM op te komen voor haar burgers en voor het recht. Als het OM haar oren laat hangen naar een bepaald geloof, dan is het geen rechtsstaat meer, maar een theocratie.

Maria.1 | 28-08-14 | 08:23

Het OM heeft simpelweg geen boodschap (meer) aan het plebs. ZIJ maken de dienst uit, vinden ze zelf dan. En men is er zo langzamerhand van overtuigd dat men onkwetsbaar is. Typisch geval van omgekeerde evolutie (degeneratie) van een overheidsorgaan wat in een leiderschapsvacuum verkeert. Zo reageren steeds meer NL'se overheden. Arrogant, onberekenbaar wispelturig en aandachtsgeil, niet langer aangestuurd door de wetboeken maar druk mee waaiend met de meest populaire publieke opinie van het moment. Als drukke kikkertjes wild kwakend en om zich heen maaiend in hun heerlijk warme privevijver van willekeurigheid en gewelds- en bestraffingsmonopolie.

Beaulefermier | 28-08-14 | 08:20

Het OM mag Pietje vervolgen en Jantje niet. Het OM mag tegen Kareltje dit zeggen en tegen Flipje dat. Dat gaat niemand wat aan. Dat is des OM's. Het OM danst niet naar de pijpen van een verongelijkte kleuter. De verongelijkte kleuter bepaalt niet wat het OM doet of niet doet. Dat is zo geregeld in onze rechtsstaat. En dat is een groot, groot goed. Laten we onze zegeningen tellen wat dit betreft. Wat je te mekkeren hebt, kan je ruimschoots in een eventuele (openbare!) rechtzaak kwijt. Daar krijg je net zoveel spreektijd als jij wilt. Al wil je een hele dag lullen. Niemand kapt je af. Miepen over procedures is gewoon kinderachtig gezwam.

P. Peeer | 28-08-14 | 08:16

@P. Peeer | 28-08-14 | 07:33
We mogen van het OM wel verwachten dat het tenminste reageert op vragen en verzoeken van journalisten, zelfs al bestaat het antwoord uitsluitend uit 'geen commentaar'.

Guido | 28-08-14 | 07:58

@P. Peeer | 28-08-14 | 07:33. Je weet het lekker te brengen. GS wordt aangeklaagd vanwege een photoshop onder het mom van bedreiging (?), maar echte strafbare feiten, zoals het roepen van "dood aan de Joden" zijn volgens de burgemeester "niet grensoverschreidend". Wat klopt hier niet?!?!

Maria.1 | 28-08-14 | 07:56

7,62x39 | 28-08-14 | 01:55
Eensch.

ecologiste | 28-08-14 | 07:56

Ach, die hele strafvervolging wordt gewoon weer afgeblazen door het OM… blaffende honden bijten niet, al helemaal niet als ze niet eens aan hun plicht voldoen om even fatsoenlijk antwoord te geven op voor de hand liggende vragen over het waarom.
_
Dan zet je jezelf als OM te kakken, en dat willen ze niet. Dikke kans dat als ze dit wél doorzetten dat een advocaat hier ook korte metten mee maakt namelijk, dus het gaat vast met een sisser aflopen.

kanon0503 | 28-08-14 | 07:49

P. Peeer | 28-08-14 | 07:33

Er is hier sprake van verschilligheid. Dart mag niet want partijdig.AD wordt meteen ingelicht, GS niet.

ecologiste | 28-08-14 | 07:49

Dat GS in het beklaagdenbankje komt om een photoshop is zorgelijk. Wat ook zorgelijk is dat juristen menen dat de aanpak van jihadisten averechts werkt. Wat is er met onze rechtsstaat gebeurd?

Maria.1 | 28-08-14 | 07:46

@bosmaloot | 28-08-14 | 01:07
Precies. Korvinus heeft opdracht gekregen iets te doen, maar heeft eigenlijk helemaal niets. Dan zou ik ook niet zitten te wachten op kritische vragen.

Guido | 28-08-14 | 07:45

@reageerbuis | 27-08-14 | 22:54
Als de Huisginger Wilders meeneemt, durft niemand zijn gezicht te laten zien. De regenten weten nog steeds niet hoe ze met 'het probleem Wilders' (in hun optiek) moeten omgaan.

Guido | 28-08-14 | 07:37

Het OM hoeft helemaal geen verantwoording af te leggen aan een verdachte. Het OM mag een onderzoek en een vervolging instellen naar wie dan ook en hoeft daar zich niet over te verantwoorden. Het OM mag praten met wie het wil; daarover heeft de verdachte niets te zeggen. De verdachte schrijft het OM de wet niet voor. Gelukkig is dit prima geregeld in een rechtsstaat en laten we daar blij mee zijn in onze democratie. Tijdens een eventuele rechtszaak moet het OM de schuld aantonen van de verdachte. De verdachte hoeft NIET zijn onschuld te bewijzen. De verdachte wordt veroordeeld of vrijgesproken. Wordt de verdachte vrijgesproken, dan is daarmee de kous af. Wordt de verdachte veroordeeld dan zijn er 2 opties: de verdachte legt zich neer bij het vonnis, of de verdachte gaat in hoger beroep. Dat is dat. Bekritiseren van de rechtsgang, de procedures of zelfs het vonnis is onnozele stemmingmakerij en goedkope prietpraat. Wordt Geenstijl aangepakt door het OM, en waarom zou dat niet mogen, dan is dit de correcte gang van zaken en Geenstijl krijgt alle mogelijkheden en genoeg tijd om zich in de rechtszaal te verweren.

P. Peeer | 28-08-14 | 07:33

toetanchamon | 28-08-14 | 00:11

Dit dus!
Denk jij dat hij de weg van het Spui naar de schilderswijk weet?
Hij moet er onaangekondigd zijn dochter een blokje om laten lopen. En dat dan de hele week, 1x savonds en 1 smiddags.

En dan mag die met droge ogen vertellen dat maar 10% verrot is.
Die man durft de problemen niet aan te pakken daar, hij weet heus wel van de criminaliteit daar.

Een x aantal jaar geleden hebben ze er een bak geld tegen aan gegooid om het straatbeeld op te knappen, gevels schilderen, huizen renoveren. In de hoop dat er niet alleen allochtonen naar toe zouden trekken. Nou dat is dus niet gelukt.

Ik word gewoon ziek van het feit dat ze er niks over zeggen, niks aan doen want dan gaat het vanzelf weg (of is het het probleem van de volgende)
Want de linkse elite woont ver, VER weg van de ghetto's

HaagseSkieldah | 28-08-14 | 07:31

Heb jij nooit geweten dat je, in geval van vervolging vanzelf een dagvaarding thuis krijgt?
Wanneer je die niet krijgt is de klacht kennelijk niet ontvankelijk verklaard en is het dus van de zotte om er over te gaan lopen zaniken.
Maar ja, elk nieuws over GS is nieuws, dat begrijp ik best.

mallekater | 28-08-14 | 07:12

Goed bezig, blijf vooral zo doorgaan!

Ik ben ervan overtuigd dat alle energie die door de medewerkers van GS in deze website gestoken wordt, ooit zijn vruchten zal gaan afwerpen.

ANON_CAN | 28-08-14 | 06:57

miko | 28-08-14 | 03:38 Je lult krom wat recht is, het OM praat schijnbaar wel met kranten, het om heeft schijnbaar een opdrachtgever die kans ziet om zaken snel op de rol te krijgen, het OM bewijst zich weer eens politiek gekleurd door erg selectief met zaken om te gaan. En jij doet daar lekker in mee.

Flipus | 28-08-14 | 06:03

Kan GS nu ook strafvermindering tegemoet zien, inzake lekken naar de pers?

legomuis | 28-08-14 | 04:35

Als jullie verdachte zijn, wil het OM wel met jullie praten.
Roepen werkt niet, hoe nobel jullie ook jeremiëren. Wist je, dat zeuren, ergenis wekt?

De Dansende Kater ® | 28-08-14 | 03:41

Spookuur blijkbaar.Zonder dat was ik al lang top reaguurder!

miko | 28-08-14 | 03:39

@tittn | 28-08-14 | 03:01
Daar heb je de rechtszitting toch voor?
Of zou je willen dat Holleeder even verhaal kan halen voor zijn proces?
Dat de zaak en beetje belachelijk is maar wel enigszins begrijpelijk moeten ze bij GS ook niet raar staan kijken dat ze geen antwoord krijgen.

miko | 28-08-14 | 03:38

@tittn | 28-08-14 | 03:01
Daar heb je de rechtszitting toch voor?
Of zou je willen dat Holleeder even verhaal kan halen voor zijn proces?
Dat de zaak en beetje belachelijk is maar wel enigszins begrijpelijk moeten ze bij GS ook niet raar staan kijken dat ze geen antwoord krijgen.

miko | 28-08-14 | 03:35

@INH.30CL | 28-08-14 | 02:59
Mooi he?
Vorige week nog aan een Antilliaan over het pieten gebeuren gehad.
Zijn antwoord? Zwarte piet zijn in Nederland toch zwart gemaakte blanken?
Het is een nondiscussie.
Piet word anders daar kan kaas niet omheen ,het heeft geen racistische inslag(niet meer) daar moeten de schreeuwnegers het mee doen.
geleidelijkheid is in dit geval beter.
Maak ze blauw geen kind merkt het.Maar laat ze hun apenpakjes aanhouden.
Op de Antillen heb je buiten de junies ook een andere bijnaam.
Pretu.
Dat is vaak de donkerste in de familie.
Zwartje. Kijkt niemand van op daar.
Maar o'wee als je er hier een zo zou noemen. Zwartje! Berg je maar!
Mijn nick komt ook voor uit mijn huidskleur.
In west afrika was het Yovo in het yoruba.Kreeg ik vaak te horen.
Who care.Het was duidelijk. ik was de blanke.

miko | 28-08-14 | 03:30

@toetanchamon | 28-08-14 | 03:08
Ja,geweldig.
Ik mag graag de zaak een beetje fucken. Zelfs bij verkeerscontroles.
Vragen als:waar gaat u naar toe? waar komt u vandaan?
Ik kom van thuis, ik ga naar huis.
Vinden ze nooit leuk.
Het is kleingeld maar het geeft wel voldoening.
Waarschijnlijk de anarchistische inslag.

miko | 28-08-14 | 03:19

Openbaar Mysterie

Herpespoes | 28-08-14 | 03:17

@tittn | 28-08-14 | 03:01
In een normale democratische rechtsstaat zou je dat mogen verwachten. In een links kalifaat weet je nooit wat je te wachten staat. Maar dat is dan ook wat de meeste NL-ers gestempeld hebben en moet je ook verder je muil houden hierover. Zelfs rechts lijkt links geworden..... ik weet het ook niet meer.

INH.30CL | 28-08-14 | 03:11

Ik vind dit toch wel erg hoor, het zijn toch grondrechten om te weten waarom je veroordeeld bent, en voorgelicht te worden over de aanklacht die tegen je is ingediend, of zit ik er naast?

tittn | 28-08-14 | 03:01

@miko | 28-08-14 | 02:54
Wat een racisten en slavendrijvers daar! Schande, ga direct melding doen.

INH.30CL | 28-08-14 | 02:59

@INH.30CL | 28-08-14 | 02:50
www.youtube.com/watch?v=J4hFpulH9wo
Is het niet IN de optocht dan wel langs de zijlijn!!
Moehahahaha.
Ja, ik weet het. Nooit om je eigen grappen lachen!

miko | 28-08-14 | 02:54

@toetanchamon | 28-08-14 | 02:15
Geheel vrijwillig. Net zoals mensen die embarkment papiertjes naar waarheid invullen.
Wel,.. fuck'm de keren dat ik woonplaats duckstad ingevuld heb en beroep geldteller wil je niet weten.

miko | 28-08-14 | 02:52

@Pier_penspien | 28-08-14 | 02:07
Helaas niet meer in dit land, wellicht elders.

INH.30CL | 28-08-14 | 02:50

@miko | 28-08-14 | 02:02
para is goed! houd de mens scherp.
Nog even en de pinpas wordt vervangen voor een app. via je smartphone. De eerste testen draaien al als het goed is. Iedereen met een smartphone is digitaal gemerkt en tot nu toe gebeurt dat pijnvrij en geheel vrijwillig.

toetanchamon | 28-08-14 | 02:15

@toetanchamon | 28-08-14 | 01:46
Dat is een van de reden dat ik me niet met smartphones ophoud. Niet vaak pin. Mijn creditcards sporadisch gebruik.
Mijn telefoon ligt heeeel vaak thuis als ik weg moet.
Ik ben niet paranoïde maar de gedachte dat mensen je kunnen tracken door je cel maakt me wel een beetje para.

miko | 28-08-14 | 02:02

Nu ga ik weer verder lezen in '1984.'

7,62x39 | 28-08-14 | 01:56

In dit land bestaat een klasse van bestuurders. Het OM hoort daar toe. Deze bestuurdersklasse heeft als enig doel zichzelf in stand te houden ten koste van de rest, de burgers. Daartoe wordt de burgers zo veel mogelijk geld afhandig gemaakt in de vorm van belastingen en boetes. Ondertussen worden burgers zo veel mogelijk onderdrukt en onvrij gehouden, zodat ze zo zwak mogelijk zijn en nooit in verzet kunnen komen tegen hun onderdrukkers. Bovendien wordt burgers door voortdurende propaganda wijsgemaakt dat de overheid - de bestuurdersklasse dus - er voor de burgers is. Wat dus niet zo is. Het is de meest voor de hand liggende verklaring voor alles.

7,62x39 | 28-08-14 | 01:55

Van Rossem wijst blijkbaar de Nederlandse rechtsstaat net zo af als hij dat moslims toedicht.
Net zo hypocriet en paranoïde geworden.

sjoost | 28-08-14 | 01:48

@miko | 28-08-14 | 01:28
Nee, wordt inbelslag genomen voor de beelden. Iedereen is een pion in deze, waarom dacht je anders dat wij 'vrij' in het vrije westen met een camera/microfoon/gps mogen lopen.

Het is heel leuk als die smartphone, maar het is inmiddels wel een verkapte enkelband geworden.

toetanchamon | 28-08-14 | 01:46

@Graaf van Egmont | 28-08-14 | 01:27
Dat ben ik met je eens, dit soort topic zie ik dan als een schop tegen de bal vanaf de redactie. met 150+ tegels spelen de reaguuders ook in dit spel mee.

Het houd de discussie op gang en iedereen scherp.

toetanchamon | 28-08-14 | 01:40

Eind van de dag bij alle uitgangen van het pand een camera ploeg en iedereen die het pand verlaat om een mening vragen...

Bac | 28-08-14 | 01:28

@toetanchamon | 28-08-14 | 01:14
Film je als er op straat weer een militair onthoofd word kun je het niet aan de politie laten zien.
Dan word je zelf gearresteerd.
Dilemma!

miko | 28-08-14 | 01:28

toetanchamon | 28-08-14 | 01:14
Natuurlijk mag dit aandacht hebben. Maar je moet de eer aan jezelf houden en niet gaan smeken om de aandacht. Die aandacht komt er vanzelf, wanneer het OM mocht besluiten om door te zetten en ook nog als het OM besluit de keutel in te trekken. Dan valt heel het Nederlandse journaille over ze heen. Ik wil alleen maar zeggen, het is net als voetbal: je moet niet constant zelf met de bal lopen, maar de bal het werk laten doen.

Graaf van Egmont | 28-08-14 | 01:27

@Jan Dribbel | 28-08-14 | 01:22
gezien zijn nick een paar pilletjes teveel.
Wat zou hij genomen hebben ??De rode of de blauwe??
*hihi*

miko | 28-08-14 | 01:26

Eigenlijk is Nederland een links kalifaat. Daar mag ook wel eens tegen geprotesteerd worden

INH.30CL | 28-08-14 | 01:23

miko | 28-08-14 | 01:16
Zijn pilletje vergeten.
En daar gaat ie weer in de hoogste versnelling.
Als een dolle tol mept ie in het rond.

Jan Dribbel | 28-08-14 | 01:22

@Lijkt me logisch... | 28-08-14 | 00:54
Een onderzoek zegt helemaal niets, pas als ze besluiten tot vervolging over te gaan. deze keutel kunnen ze zo intrekken.

toetanchamon | 28-08-14 | 01:20

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-08-14 | 22:47
Hoezo kudmuziq?!? Dank voor uw post! Het was al weer een tijdje geleden, dat ik dit hoorde.
 
*mp3tje bakt* :)

saintinel | 28-08-14 | 01:18

Het OM zet aan tot haat.
Ik begin een hekel te krijgen aan Nederland.

Premier Trutte | 28-08-14 | 01:18

@Smarties | 28-08-14 | 01:04
Ga je lekker?

miko | 28-08-14 | 01:16

@Graaf van Egmont | 28-08-14 | 00:40
Dit mag van mij wel wat aandacht hebben, het gaat hier ook over de vraag, wat in de toekomst te doen met dit soort beelden, net als Engeland. Als dit niet mag heeft dit ook gevolgen voor iedereen met een camera op zak en de creaties die er op het net belanden. Ik vrees dat er een internetpolitie gaat komen die boetes gaan uitdelen, het internet de nieuwe melkkoe van de overheid.

toetanchamon | 28-08-14 | 01:14

@Lewis Lewinsky | 27-08-14 | 23:43
Die Lucia de Berk, dat is toch die seriemoordenares ?

miko | 28-08-14 | 01:12

ik zal ook nog uitleggen welke 'strategie' het "OM" toepast en dat is de ENIGE strategie die ze hebben en dat is ook waarom ze die NIET kunnen toepassen op grote groepen 'links' stemvee: de Neurenberg "rechtsspraak", de bakermat van de 'linkse' beweging en vogelvrijverklaring van de eigen burger. Ze isoleren de context en daarom mag je er ook niet aanwezig zijn.
De politiek kan geen problemen oplossen want zij ZIJN het probleem, evenzo, het OM kan niet vervolgen want zij zijn ZELF de verraders.... enz

G. Raayer | 28-08-14 | 01:11

Die korvinius is de marionet van Opstelten. Zodra Opstelten aan de ballen van Korvinius begint te knabbelen gaat hij praten. Dat is met Ilse de heer ook zo maar die begint niet eerder met brabbelen dan korvinius aan haar begint.... Dus GS ff op je beurt wachten jullie zijn Opstelten voor...

bosmaloot | 28-08-14 | 01:07

GS versteht het schijnbaar nog niet zo goed. Ze laat zich op de kast naaien door machtsvertoon en stille intimidatie van een regiem dat geen enkele legitimiteit bezit (nederland bestaat niet meer maar is geglobaliseerd) maar slechts gericht is op het onderdrukken van de lokale volksstammen; wij dus. De allochtonen leven hier in een vrijstaat en voor hun gelden geen wetten, regels of boetes, die worden zorgvuldig vermeden. Het is een groot ritueel zonder enige betekenis, dat zei wijlen Pim Fortuijn al en werd daarop geliquideerd waarvan ze de moordenaar alweer triomfantelijk, door dansende d666 rechters omringd, vrijgelaten. Wordt Wakker, GS.... intimidatie IS hun enige middel want blanken verweren zich niet dus richten ze zich gelijk daarop. Lekker makkelijk...

G. Raayer | 28-08-14 | 01:04

De Geus | 27-08-14 | 23:10
Klopt. Maar niet zo'n kk verrader als jouw. Die moeiteloos met de Nazi's mee loopt. Of Isis. En nu weer terug in je hok.

Smarties | 28-08-14 | 01:04

dusikzeg... | 28-08-14 | 00:07
Eerlijk gezegd vind ik Van Leeuwen wel redelijk over het algemeen. Laat de ander uitpraten en luistert wat die zegt.

Gallemies | 28-08-14 | 00:57

Welke cartoon ook alweer?
Deze?
mwnw.nl/wp-content/uploads/MWNW_aartse...
Het is geneuzel in de marge.
Het OM dat steltselmatig aangiftes weigert van slachtoffers van bijna iedere vorm van criminaliteit.

Jan Dribbel | 28-08-14 | 00:56

Het OM heeft te snel 'A' gezegd. Nu moeten ze 'B' zeggen, maar realiseren zich dat 'A' niet klopte.

Nu wordt het hele alfabet erbij gehaald om 'A' alsnog te laten kloppen en in de tussentijd kan er geen commentaar worden gegeven.

Tunnelvisie noemt men dat.

Lijkt me logisch... | 28-08-14 | 00:54

@belgaar | 28-08-14 | 00:23
Beter de krant lezen! Er zijn er een paar ondergedoken in België.

toetanchamon | 28-08-14 | 00:48

Waarvoor die haast GS? Krijg je van de persvoorliegster of de persofficier van Justitie te horen: "Hangende het onderzoek doet het OM geen nadere mededelingen." Sta je dan voor lul met zo'n antwoord.

Graaf van Egmont | 28-08-14 | 00:40

Alqaida aan de grenzen van Israel.
De Israelies sturen geen burgemeester naar Alqaida gebied.

Jan Dribbel | 28-08-14 | 00:39

Krijgen we weer een leuk schijnproces. :D

PowPow | 28-08-14 | 00:27

Ja maar kijk, als iemand je een proces probeert aan te doen, terwijl je voordien diezelfde partij het vuur aan de schenen hebt gelegd, dan moet je net dieper ingaan op wat vooraf ging.

Het lijkt me allemaal een beetje een afleidingsmanoeuvre dat via het OM uitgespeeld wordt. Met succes. We horen niets meer over wat er met de IS figuren moet gebeuren in Nederland.

Aan de andere kant kan GS deze zaak (van de fotosoep) niet over zich heen laten gaan natuurlijk.

belgaar | 28-08-14 | 00:23

Heerlijk land van mijn dromen (etc)..... gaat fucking nergens meer over in dit land....... ja uhhh Islam. Tja ook Ivo Opzouten volgens mij ook altijd lam. Weg met ons!!!

H.A. Ram 2.1 | 28-08-14 | 00:22

@070 | 27-08-14 | 23:11
Mooi he, 1 keer legt een tolk de handgebaren uit die een baliemedewerker geeft en je zet 'm bij een deur.

toetanchamon | 28-08-14 | 00:22

@Lewis Lewinsky | 28-08-14 | 00:16

Stt. Hij heeft een vakantiereunie.
3 x woordwaarde.

Piet Karbiet | 28-08-14 | 00:20

Is die eikel van een Van Aartsen nou nog niet weg?

Lewis Lewinsky | 28-08-14 | 00:16

@Lewis | 27-08-14 | 22:47
Of ze het wel of niet begrijpen doet niets af aan het feit dat ze iemand altijd even behoorlijk te woord kunnen staan en iemand correct kunnen toelichten hoe zo'n procedure in z'n werk gaat. Ze kunnen best even uitleggen, waarom iets ogenschijnlijk simpels zolang duurt. Ook kunnen ze uitleggen, waarom een krant zo snel op de hoogte is gebracht. En ze kunnen uitleggen, wat maakt dat deze beslissing tot het doen van onderzoek net even sneller werd genomen dan normaal (als de beslissing überhaupt genomen is).
.
Het is heel simpel ... als het deugt is er geen enkele reden om een week een openlijk gesprek te weigeren. In zo'n gesprek kunnen ze nog altijd 5x op de van hen bekende manier zeggen dat ze op bepaalde inhoudelijke aspecten niet in kunnen of willen gaan. Helemaal wegduiken is laf en maakt dat ze onbetrouwbaar overkomen.
.
Dit is voor de geloofwaardigheid van het OM en Nederlandse bestuurders uitermate schadelijk, onbegrijpelijk dat ze dat niet zien. Het wekt de schijn van vriendjespolitiek, belangenverstrengeling en willekeur overgoten met een sausje lafheid en wegduikerij. Morgen zijn ze weer partij in diverse rechtszaken. Welterusten allen, zou erg raar zijn als ze morgen niet even zelf contact opnemen. Ook hoe zo'n m*ts hooghartig (duidelijk in opdracht) snel de hoorn erop gooit, dat kan toch gewoon niet, je representeert de overheid niet de plaatselijke BINGO-club! *out*

Watching the Wheels | 28-08-14 | 00:16

@dusikzeg... | 28-08-14 | 00:07
Ook erg zijn de vele gevallen waarin het OM niet optreedt. Al die illegalen worden niet opgepakt. Al die vrienden van ISIS worden niet opgepakt. Criminele dubbele paspoorters worden niet tot ongewenst vreemdeling verklaard, terwijl dat wel kan.

Dus waarom jij u tegen het OM wil zeggen is mij een raadsel. Maar je moet het zelf weten.

Lewis Lewinsky | 28-08-14 | 00:14

Als ik Srgt Hartmann moet roepen dan hoor ik het wel, Quitt.

Piet Karbiet | 28-08-14 | 00:13

Misschien is het een idee om vermeend slachtoffer eens te vragen wat hij er van vindt. Goed, we weten nog niet exact wie dat is, maar ok dan tip ik Van Aartsen

deechteprins | 28-08-14 | 00:13

oh oh Den Haag.
Een ruim van te voren gepland 'bezoek' van van Aartsen vond vandaag plaats in de Schilderswijk. nadat eerst de wethouder, de stadsdeel directeur, de managers, de welzijnswerkers, en het hoveniersbedrijf en de winkeliersvereniging flink de handjes hebben laten wapperen en op de hoogte waren. Voor het aangezicht is het weer even 'netjes' als de burgervader de wijk in paradeert.

Vervolgens zegt hij 'Negentig procent van de mensen uit de Schilderswijk wil er iets moois van maken. De veroorzakers van de problemen komen vooral van buiten de wijk.' Dus 10% wil niet meedoen, terroriseert de boel, zoals IS ooit ook begonnen is.
Kalifaat? 'Het is echt onzin', aldus de burgervader.

Een burgervader, die beschermt wordt door veiligheiddiensten, politie, beveiliging camera's en zelf ook genoeg mensen kent, heeft een positie waarin je hem niet ongestraft kan bedreigen of intimideren.

Voor de buurt is dat een heel andere verhaal, met 10% terreur in je wijk, ben je dus altijd op je hoeden. Is vrijheid niet zo vanzelf sprekend als je last hebt van bedreigen of intimideren. Je praat als burger hier met de burgemeester niet over in het bijzijn van de media, want 10% weet je te vinden........ Geweldig wat een stad! www.omroepwest.nl/nieuws/27-08-2014/bu...

toetanchamon | 28-08-14 | 00:11

Doet me denken als zoiets als een 1-zijdige rechtsspraak waar een bedrijf een zak met geld naar een rechter gooit, een uitspraak PER DIRECT eist, gelijk krijgt, en dan je de tifus in kan mail spammen dat je binnen een uur iets moet doen, terwijl je lekker in de buitenland zit...
Kom je terug, plop, mag je effe 100k euro gaan dokken omdat je niet gereageerd hebt.
Nederlandse rechtsstaat is zo KROM ALS DE MALLE MOEREN !

Power2All4Ever | 28-08-14 | 00:08

@Lewis Lewinsky | 27-08-14 | 23:43

Ik zal niet ontkennen dat het OM met enige regelmaat verwerpelijk optreedt. De twee voorbeelden die u geeft spreken voor zich.

Dat betekent echter niet dat het OM zich publiekelijk zou moeten verlagen tot het discussieniveau van de heer Van Leeuwen en zijn kameraden. Want laten we eerlijk zijn, die gaat een aantal bijdehante vragen stellen om vervolgens geen enkele ruimte te laten voor het geven van een (in zijn ogen) onwenselijk antwoord. Dat politici daar tegen opgewassen moeten zijn acht ik vanzelfsprekend, maar het OM heeft m.i. toch een iets andere rol in de samenleving.

Ik vermoed overigens dat het OM binnenkort nog wel aanklopt met een aantal vragen, eventueel gevolgd door een dagvaarding waarin de tenlastelegging keurig zal zijn weergegeven. Vervolgens is het aan de advocaat van Geenstijl om op gepaste wijze gehakt van het OM te maken. Net zoals Brammetje dat destijds voor Wilders heeft gedaan. Ook al was die situatie iets anders, omdat het OM daar - tegen de eigen zin in - opdracht had gekregen van het Hof Amsterdam om tot vervolging over te gaan.

dusikzeg... | 28-08-14 | 00:07

Burgemeester van Aartsen bezoekt de Schilderswijk en zag geen ISIS vlaggen. Hij zag ook geen zwarte tenten achter kinderwagens. Da's logisch, die gaan om 6 uur 's avonds aan de ketting.
Nee, niet de kinderwagens, maar de zwarte tenten.

Jan Dribbel | 28-08-14 | 00:02

@Marniximus | 27-08-14 | 21:56
Hey Zwitsal.
Zoek de historie van dit hele gebeuren eens na?


Sssht.

Rest In Privacy | 27-08-14 | 23:54

@Stormageddon | 27-08-14 | 23:0
Helemaal mee eens.

Fransicko Von Yolo tot Drollenstein kan het gewoon niet zo goed hebben dat hij en zijn soortgenoten op de digitale snelweg zo makkelijk kritiek en andere geluiden om de oren krijgen.

Parbleu zeg, dat al dat rapalje het zomaar met je oneens is dat is nog tot daar aan toe, maar dat ze je dat ook zomaar kunnen zeggen. Het is toch wat.


Mijn persoonlijke mening over Fransje is dan ook precies uw conclusie.

Rest In Privacy | 27-08-14 | 23:49

maar als zij dreigen met strafvervolging, dan kun je toch aangifte tegen ze gaan doen wegens bedreiging?
Misschien zelfs wel smaad, aangezien ze wel over jullie praten met andere media.

EliseD | 27-08-14 | 23:47

@dusikzeg... | 27-08-14 | 23:13
@Lewis | 27-08-14 | 23:23
Het OM is verantwoordelijk voor de behandeling die ze aan Gregorius Nekschot en Lucia de Berk gaven.

Dat was een kudtbehandeling om u tegen te zeggen.

Lewis Lewinsky | 27-08-14 | 23:43

Het is nog even wachten op de oprichting van de Interdepartementale Werkgroep Fotosoep Problematiek.

Lewis Lewinsky | 27-08-14 | 23:40

Ik ben een hork
jij bent een hork
wij zijn allemaal horken
Volgens beroeps wegkijker van Jole.
De man die zo correct is, dat als hij een foute gedachte heeft (denken aan de ouderwetse zwarte Piet),
hij direct aangifte tegen zichzelf gaat doen.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 23:39

Johan van Oldenbarnevelt is in Den Haag ook door zo'n laf clubje 'geFoleyd' op de plaats waar ze straks weer naar de vlag salueren met die malle hoedjes. Begin een hekel te krijgen aan onze laffe overheid (na ook wat bedrog lokaal en regionaal opgemerkt te hebben), het deugt niet en ze hebben het 'epidemisch' achter de ellebogen. Volkomen gestoord dat ze over al die onderzoeken zo lang doen en dan ook nog tijd vinden voor dit gef*ck.
.
nl.wikipedia.org/wiki/Johan_van_Oldenb...
.
nl.wikipedia.org/wiki/Reinier_Pauw_(15...)

Watching the Wheels | 27-08-14 | 23:26

@dusikzeg

Goeie tegel, overwegend eens (vooral met de laatste zin), maar ik vind wel dat ze aan GS zouden moeten uitleggen waarom ze mogelijk vervolgd worden. Niet gek dat GS dat wil achterhalen.

Lewis | 27-08-14 | 23:23

Ik begrijp de ophef niet zo goed. Niet heel raar toch, dat het OM niet direct voor de camera in discussie gaat met de "verdachte" die onderwerp is van een strafrechtelijk onderzoek. Nu dat onderzoek eenmaal is gestart (weliswaar in mijn ogen volledig onerecht), moet de discussie worden uitgevochten in de rechtszaal en niet voor de camera van Geenstijl lijkt me. Daarbij is het OM niet een of andere Balkenende waar je ALI B-stijl tegen moet kunnen jij-en en je-en.

dusikzeg... | 27-08-14 | 23:13

De eerste bewakingsman sprak bijna geen Nederlands en moest zijn baas erbij halen... hahaaaaaa, wat een land.

070 | 27-08-14 | 23:11

-weggejorist-

De Geus | 27-08-14 | 23:10

Fucking ambtenaren die gewoon niets anders dan fascisten blijken te zijn! Maar goed eigenlijk wisten we dit al jaren, tenminste als je een kritische geest bent heb je niet anders meegemaakt. Het is deze mentaliteit die ook er voor gezorgd heeft dat 10.000/en Joden zijn opgepakt en vermoord tijdens WOII. Steek dat maar in je reedt ja jullie Kees Korvinussen en hoe je allemaal mogen heten.

ecologiste | 27-08-14 | 23:08

Bakzeil dus. Misschien even golddigger Storms erin betrekken? Of doet-ie dat niet meer?
Ach, het OM heeft zichzelf behoorlijk klem gezet. De aanval is de beste verdediging moeten ze gedacht hebben, maar het pakt niet zo uit. Men had gehoopt dat de publieke opinie zich tegen GS zou keren, waardoor het een gelopen race zou blijken te zijn, maar Jan Publiek oordeelt anders, volgt de stellingname van het OM niet klakkeloos, ondanks verwoede pogingen van de Staatstelevisie om de opinie te sturen. Al dat bespelen van de media was erop gericht dat vuurtje aan te wakkeren, maar de boel vliegt niet in de fik. Binnenbrandje bij het OM nu, een smeulend vuurtje dat maar niet vanzelf wil doven.

Schoorsteenveger | 27-08-14 | 23:04

@Optelsommetje | 27-08-14 | 21:27
Ach, "het legertje horken" dat digitaal intimideert. Dat soort onzin wordt vaker beweerd, ook door die andere malloot Peter Breedveld, maar beide heren kunnen geen enkel topic noemen, en geen citaat geven waaruit blijkt dat GS oproept tot bellen, mailen, bedreigen, stalken van personen die onderwerp van discussie zijn. In 10 jaar Geen Stijl heb ik een dergelijk topic nog nooit gezien, een dergelijke oproep op deze pagina's nog nooit gelezen.

Sterker nog, elke idioot die hier heel makkelijk vindbare (en ook minder makkelijke vindbare) persoonsgegevens (NAW, telefoonnrs, e-mail adressen) in de comments plempt wordt gejorist. En dat is al 11 jaar een huisregel op dit weblog. En dan durven beweren dat de redactoe oproept tot digitale intimidatie. Bullshit natuurlijk. Als je iets stoms roept op internet en je hebt een makkelijk te vinden openbaar blog, een twitter- of een facebook-account: tja, dan kun je verwachten dat je dáár weerwoord krijgt. Ook zonder topic op Geen Stijl.

Waar je wel oproepen tot intimidatie kunt lezen en waar persoonsgegevens ook gewoon gepost kunnen worden is bijv. op Indymedia en Krapuul. Diverse (ex-)redactieleden kunnen daar ook van meepraten, en dat blijft dan niet alleen digitaal en ook niet tot de persoon zelf maar ook echtgenoten en kinderen. Enfin, ik ga niet details treden, dat lijkt me niet kies en dat moeten de bedreigden zelf doen (als ze dat willen.)

Kortom: Van Jole is een hypocriete rat.

Stormageddon | 27-08-14 | 23:00

Ik doe een voorspelling. OM constateert dat er wel iets aan de hand is, maar seponeert. Dat betekent dat er geen rechterlijke afweging komt.

Islamofiel | 27-08-14 | 22:59

Als het OM niet wil praten, zijn ze dan niet te wobben?

simpelman | 27-08-14 | 22:57

Die Ilse, zou lastige journalisten afwimpelen wel bij haar salarisschaal passen?

Ommie de HaatMoker | 27-08-14 | 22:56

@Lewis | 27-08-14 | 22:19
Mijnheer Wilders is wel een volksvertegenwoordiger door velen uit onze democratische samenleving gekozen.

reageerbuis | 27-08-14 | 22:54

Of morgen weer gaan als Marielle Tweebeke... Kun je zo doorlopen...

BarneyBoner | 27-08-14 | 22:52

En nu? OM een kortgeding aan de broek hangen wegens ondermijnen van vrijheid van informatie of iets dergelijks?

Rest In Privacy | 27-08-14 | 22:49

@viridis | 27-08-14 | 21:32
Gehe +1 deze kon ik wel waarderen :)
Ik vrees echter dat dat dan ook resulteert in een hek vol hoofden.

Mastermattie | 27-08-14 | 22:47

Ja maar dat was dan weer kunst. Het OM is een losgeslagen bolwerk van normopdragende betweters.
(pas op irritante kudmuziq!)
www.youtube.com/watch?v=vmwMhjbThKg

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-08-14 | 22:47

@Locusta | 27-08-14 | 22:31
Het OM werd in de zaak tegen Wilders door de rechter gedwongen tot vervolging over te gaan.
Verder moeten we niet doen of het volkómen absurd is dat het OM nagaat of er een strafbaar feit is gepleegd met die afbeelding van Van Aartsen, ook al ben ik ervan overtuigd dat het niet tot een veroordeling komt. Zoals ik hier al vaker heb gezegd, *wij* hier kennen de context en *wij* weten dat het gros van de GS'ers geen geweld gebruikt, maar dat buitenstaanders daar niet zo zeker van zijn, kan ik me wel iets bij voorstellen.
Ik stoor me veel meer aan andere dingen: bijvoorbeeld dat het OM veel ernstiger zaken laat lopen (afschuwelijke, zwaar antisemitische leuzen), en dat GS zo onfatsoenlijk aan het lijntje wordt gehouden, en dat er een vies een-tweetjes is gespeeld met het AD. Om maar een paar dingen te noemen.

Lewis | 27-08-14 | 22:47

Door blijven drammen!
Jullie zijn de luis in de pels die dit zooitje nodig heeft!!

Gerrit gordijnstok | 27-08-14 | 22:47

@ParanoidAndroid | 27-08-14 | 21:27
Openbaar. maar de M staat voor miniserie.
Lang geleden al als reaguurder op GS, binnenkort op Netflix: "Openbaar Miniserie"

Mastermattie | 27-08-14 | 22:46

Kunnen we via crowdsuing het om aanklagen?

BarneyBoner | 27-08-14 | 22:45

Orchestral Manoeuvres (in the Dark), lafaards!

Watching the Wheels | 27-08-14 | 22:37

Zullen we de rollen maar gewoon omdraaien:

O.M.
Tendentieus, Ongefundeerd en vooral Nodeloos Kwetsend.

matrixbluepill | 27-08-14 | 22:33

die dagvaarding komt vanzelf, of niet, ik snap het probleem niet. Waarom trouwens is GS daags na De Cartoon gaan spinnen en contexten met een ice bucket variant? Had er dan nog een schep bovenop gedaan als je zo stoer bent, Van Aartsen aan het IS Kruis bijvoorbeeld

grupstaal | 27-08-14 | 22:32

Ik heb niet alles bijgehouden, dus mogelijk is deze hier al voorbij gekomen. Het EHRM (Europees Hof voor de Rechten van de Mens, 24 februari 1997, de Haes and Gijsels v. Belgium):

"The Court reiterates that the press plays an essential role in a democratic society. (...) freedom of expression is applicable not only to 'information' or 'ideas' that are favourably received or regarded as inoffensive or as a matter of indifference, but also to those that offend, shock or disturb the State or any section of the community. In addition, journalistic freedom also covers possible recourse to a degree of exaggeration, or even provocation (...)."

Europees recht overstijgt op dit punt Nederlands recht, België dacht het destijds ook beter te weten en verloor dus.

Ik vraag me serieus af in hoeverre het OM zich schuldig maakt aan 'machtsmisbruik' (bij gebrek aan beter woord) door kansloze rechtszaken te starten. Daar moet toch enige bescherming tegen zijn zou je denken... Jullie krijgen er nog wat extra aandacht en onderwerpen uit, maar een normaal burger/bedrijf is veel tijd/energie kwijt aan dit soort onzin zonder dat ze er iets voor terugkrijgen. Dat je uiteindelijk gemaakte kosten vergoed krijgt is leuk, maar dat staat tot geen verhouding tot de energie die erin gaat zitten.

Ik zou Bram Moszkowicz op dit punt wel eens willen horen. Destijds met die rechtszaak tegen Wilders speelde hetzelfde. Ook dat was een bij voorbaat kansloze rechtszaak. Dat wist het OM, maar toch liet men zich voor het karretje van wat lieden spannen om die zaak aan te spannen. Lijkt me sterk dat er destijds niet op zijn minst door Moszkowicz is nagedacht over het zoeken van de aanval.

Locusta | 27-08-14 | 22:31

@optelsommetje;

de linkse gedachte heeft zich decennia lang gebruik kunnen van spreekbuizen als de Vara, de Volkskrant en Nieuwsuur (alle varianten). Mensen met een andere mening zijn decennia lang weggezet als wereldvreemd, fascist of racist.

Jole ziet de bui hangen nu de islamistische droom, die 1 op 1 samenloopt met de linkse droom van een multiculturele samenleving, een wel heel nare droom blijkt te worden voor de west-europese samenleving. Verzoenend, begrijpend is een houding die niet past bij Jole. Het is een voorgewende houding, de vos spreekt de passie. Hij heeft jaren gebruik mogen maken van de geborgen/beschermde omgeving van het linkse bolwerk Vara en als een klein kind (staand tussen de benen van zijn moeder) allerlei valse en domme teksten mogen uitbraken over de boze mensen die een realistischere beeld en ervaring van de zwarte kant van de nieuwe nederlanders mochten meemaken. Nu het momenten zichtbaar aan het kantelen is probeert hij zich begrijpend op te stellen.

ad melkert | 27-08-14 | 22:31

Morgen weer.

diek | 27-08-14 | 22:24

@frickY | 27-08-14 | 22:15
Je kunt niet zeggen dat ze eerst niet van alles geprobeerd hebben. Ik denk dat een afspraak maken nou net het probleem was.

Lewis | 27-08-14 | 22:22

Hé OM zijn jullie Lucia de B. al vergeten?! Die liep ook tegen de lamp, hè gekkies!?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 27-08-14 | 22:22

@M.Westen | 27-08-14 | 22:12
Zimra sturen met die twee goede punten!

miko | 27-08-14 | 22:20

@reageerbuis | 27-08-14 | 22:04
Omdat dat geen zoden aan de dijk zet. Sterker nog, omdat iedereen dan veel te makkelijk alles af kan wimpelen.
Iemand van een andere partij (Omtzigt zal het wel niet willen) zou veel beter zijn.

Lewis | 27-08-14 | 22:19

Waarom maak je dan ook niet eerst even een afspraak voor je die kant op rijdt?

Mag hopen dat die vent niet de hele dag bij de waterkoeler staat te wachten op spontaan bezoek.

frickY | 27-08-14 | 22:15

Plopkap lenen bij de NPO, morgen weer gaan en je voorstellen als Gerrie Eijkhoff. Kijken of het dan wel lukt??

M.Westen | 27-08-14 | 22:12

Ach GS waar maken jullie je druk over.
Word je veroordeelt,dikke foei van de rechter.
Johny voor straf poepluiers verschonen Van rossum in de kinderboerderij helpen en Naninga plantsoentjes schoffelen in de Schilderswijk. Meer zal het niet zijn. Ik bedoel,je hebt toch geen zwaar misdrijf begaan zoals een zwakzinniglichtjeshouder naar een familie parasieten gegooid?
NOU DAN!
Wat kan er gebeuren??!!!??

miko | 27-08-14 | 22:11

Goed gedaan, tot die tenenkrommende scene met die toeter en die microfoon.

Ridde Rogter | 27-08-14 | 22:10

Toch mooi dat je je kunt terugtrekken in een ivoren bunker, gewoon omdat je even geen zin hebt om tekst en uitleg te geven. State of the art poortjes waar je zonder pasje onmogelijk doorheen komt, een handvol beveiligingsmannetjes bij de ingang. Hé, wie doet je wat?

VanBukkem | 27-08-14 | 22:09

@Guido | 27-08-14 | 22:02
Waarom een Kamerlid
*niet Mijnheer Wilders?*

reageerbuis | 27-08-14 | 22:04

Is de kapper van Van Leeuwen overleden?

De Reaguurder | 27-08-14 | 22:02

Blijven bellen, sms-en en twitteren. Zie dat je een kamerlid (niet Wilders) mee krijgt. Zorg dat je op de rol komt bij de concullega's, bij voorkeur P&W, K&B, Nieuwzuur - daar zijn onzekere bobo's (zoals dezen van het OM) altijd erg bang voor. Bel naar de andere kant van het gebouw en vraag of je doorverbonden kan worden. De mogelijkheden zijn nog niet uitgeput, het is tijd voor ouderwets journalistiek handwerk.

Guido | 27-08-14 | 22:02

@reageerbuis | 27-08-14 | 21:51
Tuurlijk, weet ik. Hij kan er ook niks aan doen. Maar het ziet er allemaal wel erg potsierlijk uit

Lewis | 27-08-14 | 22:01

Een beetje advocaat scheldt dat OM straks helemaal verrot.

Rest In Privacy | 27-08-14 | 22:01

@Reykjavik | 27-08-14 | 21:51
Dit land waar ik geboren ben... Waar tot 1647 aantoonbaar mijn voorvaderen dit land hebben lopen opbouwen, vele oorlogen door, gezien de geschiedenis. Moet ik dit land naar de godverdommenis zien helpen door een paar ambtenaren die zich verschuilen achter een paar mbo beveiligers uit mbo niveau 2? En sorry mbo beveiligers uit niveau 2 jullie kunnen trots zijn dat jullie werk hebben aan dit soort kwallen uit de samenleving.

reageerbuis | 27-08-14 | 22:00

#freefreefotofuck

I second that motion.

gare stapeldekker | 27-08-14 | 21:58

Iets meer ballen, iets minder Calimero.

boasatlas | 27-08-14 | 21:57

Wat dacht je ervan om zonder de camera al die shit uit te zoeken? Misschien een ideetje maar dan kom je wel ergens en kan je vervolgens op GS je na-verhaal pleuren over hoe oneerlijk de wereld wel niet is tegen GS.

Marniximus | 27-08-14 | 21:56

Goed bezig! democratie pffff....

geareerdur | 27-08-14 | 21:55

Misschien kan GS politici benaderen wat er over is van het gegeven: "Openbaarheid van Bestuur".

meneer Q | 27-08-14 | 21:54

@Lewis | 27-08-14 | 21:45
Ik ken het pand van binnen, ik had namelijk een 'uitnodiging'......

necrosis | 27-08-14 | 21:53

Binnenkort een aanklacht wegens stalking.

Yoo2621 | 27-08-14 | 21:52

Gewoon OPA Ivo Opstelten vrijdagmorgen owachten als hij de trevezaal wil binnengaan voor de wekelijkse ministerraad.

kippevlees | 27-08-14 | 21:52

voioirspelare = voorspelbare (toetsenbordcrisis).

Reykjavik | 27-08-14 | 21:52

Hoe meer aandacht jullie hieraan besteden, des te harder ze bij het OM in hun vuistje lachen. Mejoffer de perscontactdinges ligt hoogstwaarschijnlijk amechtig hijgend van de lach onder haar buro. Betere tactiek: volstrekt negeren. U kent het gezegde toch: wie geschoren wordt kan beter stil zitten o.i.d... En als het OM dan tot de voioirspelare conclusie komt dat vervolging geen zin heeft... jha dan.... dan is het feest uiteraard!

Reykjavik | 27-08-14 | 21:51

@Lewis | 27-08-14 | 21:45
Het is een beveiliger. Vroeger heette dat schoonmaker met een staatsuniform. Hij krijgt op zijn klote als hij het niet goed doet. Maar vooralsnog blijft de aanstichter buiten beeld.

reageerbuis | 27-08-14 | 21:51

Als het RTL wel lukt om mensen van het OM voor de camera te krijgen, dan zit er niks anders op dan een plopkap van RTL te jatten en dan eens kijken of er wél iemand wil spreken.

redje70 | 27-08-14 | 21:51

Het compleet verrotte OM praat alleen nog met de bevriende pers.

smdyasc | 27-08-14 | 21:50

Well done weer, Van Leeuwen.
Het wordt een grijze plaat, maar wat *doe* je dit toch geweldig.

Lewis | 27-08-14 | 21:48

Het kan zo eenvoudig.. Bij verkiezingen om de 4 jaar van de 2e kamer. Het hele ambtenarenapparaat opnieuw laten solliciteren. Ben je goed, ben je goed. De rotte appels mogen de ww in. met een maximum van 2 maanden.

reageerbuis | 27-08-14 | 21:48

@necrosis
Nu wel. thanks.

viridis | 27-08-14 | 21:48

Eh, lijkt me toch duidelijk wat er aan de hand is? Ze beroepen zich als medeverdachten in deze lastercampagne op hun zwijgrecht.

VerenigingVanDieven | 27-08-14 | 21:48

@necrosis | 27-08-14 | 21:33
Toch zegt Jole niet zo veel onzinnige dingen in dit stukje.
En Joris is ook wel wat vlugger dan vroeger met een ban of weggejorist.

miko | 27-08-14 | 21:47

Stoer hoor. Waarom wachten op antwoord als je het ook kan halen. Ow nee wacht...

MrsRobinson | 27-08-14 | 21:47

Meteen die hand voor de camera. Ha ha, zijn fifteen... nou, two minutes of fame. Maar ja, de hal van het Haagsch OM. Staatsgeheim.
O, wat laat je je dan kennen.

Lewis | 27-08-14 | 21:45

ja maar, ja maar, mamma, ik heb toch niets fout gedaan??!! De jankertjes van GS.

Skunk57 | 27-08-14 | 21:44

@viridis | 27-08-14 | 21:40
Nooit gehoord van atm0s' plug-in?

necrosis | 27-08-14 | 21:44

jip_86 | 27-08-14 | 21:39
Tja, dat is dan weer geheel terecht. Ook ik zou Micha Kat proberen te ontlopen als zijnde een Ebola epidemie. Mijn hemel, ik heb in mijn leven nog nooit zoveel alufolie rollen om iemand als Kat heen gewikkeld gezien.

Optelsommetje | 27-08-14 | 21:43

Negeren is de beste optie Geenstijl.
Dat doe ik nu ook met mijn vriendin.

Nacho_Vidal | 27-08-14 | 21:43

Kun je niet gewoon thuis langsgaan? Dan maar zo.

Beergood | 27-08-14 | 21:40

Op sommige sites (liveleak b.v.) heb je een apart deel waar je ook de minder nette comments (gebande)kan lezen. Naar mijn idee om te voorkomen dat men (reaguurders) denkt dat er in een bepaalde richting gejorist wordt. Misschien iets voor G.S.?

viridis | 27-08-14 | 21:40

Wat dacht je er van om morgenvroeg Korvinius op te wachten als ie het gebouw binnenkomt en dan die vragen stellen? ejbron.files.wordpress.com/2014/08/sc... Moet je wel vroeg je bedje uit Van Leeuwen :-)

Paradijs | 27-08-14 | 21:40

-weggejorist-

jip_86 | 27-08-14 | 21:39

Morgen weer op deze manier bezig.

Wat een amateurisch gepruts van die pers voorliegster. Ongelooflijk wat een niveau. Daar betalen we dan bijna de meeste belastingen ter wereld voor.

Mevrouw zal vanavond we stoer tegen manlief vertellen dat ze weer eens goed werk heeft geleverd.

Ik zou me kapot schamen voor deze wanvertoning.

heer_rationeel | 27-08-14 | 21:37

necrosis | 27-08-14 | 21:33
Ben ik helemaal met je eens. Wat dat betreft heeft zowel GS als ook Joop zo nu en dan boter op hun hoofd.

Optelsommetje | 27-08-14 | 21:36

En nu volhouden he! Morgen weer, een fokking persvoorlichter die al niet voor de pers wil verschijnen. Dat is dan alleen nog maar de eerste linie...

jip_86 | 27-08-14 | 21:34

.... die critici en andersdenkenden met regelmaat de mond snoert.
@Optelsommetje | 27-08-14 | 21:27

... zegt Jole, die vooraf alle reacties modereert alvorens tot plaatsing (of niet) over te gaan.

necrosis | 27-08-14 | 21:33

Mastermattie|27-08-14|21:26
Minister v. justitie, hoofdofficier, hoofdcommissaris, woordvoerster etc. etc.
b.t.w. een leuke soep met een HOOFDcommissaris en een HOOFDofficier moet toch mogelijk zijn.

viridis | 27-08-14 | 21:32

Probeer eens iemand te spreken te krijgen bij UPC.. of het CBR.. of welk bolwerk dan ook... of probeer eens aan de BALIE bij de Rabobank een overschrijving te doen.
Meteen word je tegengehouden (fysiek of telefonisch)door mensen die daarvoor opgeleid zijn.

Dikke Buschauffeur | 27-08-14 | 21:31

Makkelijk, zo'n laf conflict overheid-burger, als je het OM bent. Dan is de helft van het gevecht bij voorbaat gewonnen, vooral als dat ouderwetse sentiment "Fatsoenlijk Bestuur" al een poosje in de prullenbak ligt.

Jan Passant mk2 | 27-08-14 | 21:30

Burgemeester van Aartsen (VVD) van Den Haag heeft persoonlijk opdracht gegeven om mensen te verwijderen die genodigden opwachtten bij de receptie van mr. Joris Demmink. www.katholieknieuwsblad.nl/nieuws/item...

CoffeePatch | 27-08-14 | 21:30

@ParanoidAndroid | 27-08-14 | 21:27
Opstelten?

necrosis | 27-08-14 | 21:30

@gebrokenvleugel | 27-08-14 | 21:24

Nee, want communisme is een goed alternatief natuurlijk.

ZKH EénOog | 27-08-14 | 21:28

Kan iemand mij uitleggen waar de 'O' voor staat in de naam 'OM'?

ParanoidAndroid | 27-08-14 | 21:27

Pff ik word er een beetje moe van. Aardige visie van Geen Stijl vriend van Jole op Joop:
.
"Ik vind het belachelijk dat justitie de cartoon onderzoekt maar beetje cynisch is natuurlijk wel dat Geenstijl een exponent is van de beweging die critici en andersdenkenden met regelmaat de mond snoert. Dat gebeurt niet met justitie maar met intimidatie. Digitaleintimidatie.nl zeg maar. Ze zijn trots op het legertje horken dat ze daartoe tot hun beschikking hebben. Iemand als Herman van Veen, die het waagde Wilders te bekritiseren, kan er over mee praten. Geenstijl heeft als het gaat om vrijheid een berg boter op het hoofd waar je de Olympische kampioenschappen slalom op kunt organiseren."
.
Zeg het maar :) Ik vind er wel wat in zitten, blijf opletten Geen Stijl dat vrijheid van meningsuiting zowel van rechts als ook van links blijft komen. Voor meer links gespuis:
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/283...

Optelsommetje | 27-08-14 | 21:27

@viridis | 27-08-14 | 21:24
Omdat ze nog niet weten wie de hoofdrolspelers zijn omdat OM weigert met GS te praten.

Mastermattie | 27-08-14 | 21:26

Gewoon wachten op de rechtszaak. In die documenten staan namen van verdachten en aanklagers genoemd.
Anders justitie lekker links laten liggen. Zij proberen stoer te doen maar zijn te laf om naar de aangeklaagde zelf te reageren.

Mocht dat nog geen zoden aan de dijk zetten, dan kiezen voor plan B: Een grote shovel regelen en even met deur en al in huis vallen.

Mastermattie | 27-08-14 | 21:25

Te bezopen voor woorden dat jullie schijnbaar nog niets gehoord hebben vanuit het OM.
Is jullie Zwarte Kip wel gekend voor RTL een "scoop" kreeg?

Russ Meyer | 27-08-14 | 21:25

Het wordt steeds griezeliger die zogenaamde "democratie" in Nederland. Enge justitiemannetjes die de hoeders van de rechtsstaat zouden moeten zijn worden loopjongens van de oude "elite" die zich krampachtig verzetten tegen de ontboezemingen van hun schijnwerkelijkheid en bestuurlijk falen. Tezelfdertijd zouden de "vrijere" partijen (zoals PVV en SP) de regelgeving en rechtsspraak eens moeten willen aanpassen. Die is nu wel erg discriminerend (qua strafeisen) gericht op witte mensen en "laaghandgend fruit" ipv zwaardere criminaliteit.

ad melkert | 27-08-14 | 21:24

Toch wel nieuwsgierig... WAAR blijven de nieuwe, maar nu echt extreme fotosoepjes van GS, met alle spelers in deze soap in hun eigen HOOFDROL? Laat ze de thypus krijgen... alles of niets.

viridis | 27-08-14 | 21:24

Sinds kabinet Kok samen met guurrechts VVD, gaat het steeds meer bergafwaarts met de rechtsstaat, wie dit niet ziet is blind.
Eigenlijk werkte Geenstijl hier volop aan mee, met het bashen van de SP, maar goed er komen grenzen en dan gaat den Hollander echt wel de straat op.

gebrokenvleugel | 27-08-14 | 21:24

@Kaas de Vies | 27-08-14 | 21:16

Je weet toch zelf ook wel, dat als je eenmaal door voldoende policor figuren tot racist bestempeld bent, je in dit land naar je meeste rechten kan fluiten?

ZKH EénOog | 27-08-14 | 21:24

@aight.. | 27-08-14 | 21:21
Ook mafkazen hebben rechten.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 21:22

Conclusie: Ze kunnen het niet uitleggen. Alleen aan de niet kritische journalisten die geen moeilijke vragen gaat stellen.

Wim Venijn | 27-08-14 | 21:22

@Kudt Chinees | 27-08-14 | 21:16
Kun je dat ook onderbouwen?
Van Leeuwen (en GeenStijl) heeft namelijk een punt.

necrosis | 27-08-14 | 21:22

jullie zijn eigenlijk best wel en stel mafkezen, maar dit loopt inderdaad allemaal wel heel raar. hopen dat er een paar corrupte koppen gaan rollen. dit is zuiver politiek.

aight.. | 27-08-14 | 21:21

"Openbaar" ministerie

très cool | 27-08-14 | 21:21

De transparantie is maar weer eens ver te zoeken. We zijn al lang geen vrije democratie meer, daar heeft de linkse elite jaren geleden al voor gezorgd.

Russells Teapot | 27-08-14 | 21:20

Wat een dierentuin.. hebben ze daar nu ook al paarse krokodillen,....

arretje | 27-08-14 | 21:20

Wat een klucht.

Mesmer | 27-08-14 | 21:18

Het is een soort Wilders proces 2.0: puur een politiek proces om onwelgevallige meningen tot zwijgen te brengen. Want zelfs een linksdragende rechter met een D'66 tatoo op zijn voorheefd kan hier geen veroordeling van maken.

Xukje | 27-08-14 | 21:17

Lees net dat van Aartsen in het kalifaat was. Niks aan de hand, doorlopen! Zei die.

Normpje | 27-08-14 | 21:17

-weggejorist-

Kudt Chinees | 27-08-14 | 21:16

Goed zo GS. Laat Nederland maar zien wat voor laffe bureauterroristje er in dat OM zitten.
Laf OM dat als verlengstuk voor van Aartsen werkt.

appeltjesgroeneweide | 27-08-14 | 21:16

Dit is eigenlijk best bizar, daarnaast druist dit in tegen heel veel basisprincipes van het strafrecht.

Hoe kan het zijn dat andere media dingen eerder horen dan eventuele verdachten? Dat is echt ongehoord.

Kaas de Vies | 27-08-14 | 21:16

De twitter van Ilse doet het inmiddels ook niet meer....

necrosis | 27-08-14 | 21:15

Wat een faalhazen. Ze zijn er snel bij om het persberichtje van het onderzoek naar de krant sturen. En vervolgens houden ze hun bek. De lafaards. Je weet waar je aan bent begonnen, en het is wel zo netjes om uit te leggen naar het hoe en waarom. Zeker aan Geenstijl.

Wim Venijn | 27-08-14 | 21:14

Goede vragen behoeven een antwoord. Goed bezig GS.

Maar gooi het misschien maar gelijk op de tegenaanval. Bel ome TMG en vraag een knappe zwarte kip te leen. Film het gebeuren en bescherm onze rechtsstaat. Succes!

koolteer | 27-08-14 | 21:14

Laat ze de rambam krijgen. Loop er toch niet achteraan.

Normpje | 27-08-14 | 21:14

Die Korvinus is zo'n knecht dat ie gewoon doet wat Opa hem opdraagt, maar iedereen die een beetje nadenkt begrijpt natuurlijk wel dat evt. vervolging een fiasco wordt. Dus nou moet ie kiezen: carrière of professionele integriteit? Nou dat wordt dus het eerste, de beste man zit niet voor niets waar ie zit.

très cool | 27-08-14 | 21:14

Dat is dus "gerechtigheid" en "transparantie" in een linkse totalitaire staat. Je wordt gewoon semi beleefd ge-stonewalled als jouw mening afwijkt van die van de heersende politieke elite.

Your tax Euros at work! Nog effe en lastige journalisten worden verbannen naar een goelag op Texel voor 'heropvoeding.'

Xirdalan | 27-08-14 | 21:12

O.M. heeft enkel vrienden die Nederlanders zijn. Daar horen Hollanders niet -meer- bij.

duitse herder | 27-08-14 | 21:11

Steeds.Maar.Weer!

Rest In Privacy | 27-08-14 | 21:07

GO ginger Go!

Fatwabuster | 27-08-14 | 21:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland