Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Blijf met je TERING poten van meteorieten af!

bbuf2.gif Nationaal alarm. "Ze" breken nu ook al bij onze wetenschappenschappelijke instituten in. Smerig rapalje is het Museum en Sterrenwacht Sonnenborgh in Utrecht binnengeslopen en heeft een aantal zeldzame METEORIETEN gestolen. Waaronder de meteoriet die in 1925 insloeg (foto) in Serooskerke aka Nationaal Erfgoed. Science-hatend schoftentuigh. Dit soort extraterrestrial ruimtepuin moeten we koesteren want wetenschappelijk onderzoek naar de leeftijd van de aarde en het begin van het heelal is wat ons vooral onderscheidt van religieuze zandbakextremisten en creationisme-roeptoeters die denken dat onze planeet maximaal 6000 jaar oud is. De dieven hebben waarschijnlijk geen idee dat ze een duizelingwekkend stuk space-steen van 4.5 miljard jaar oud hebben meegenomen. En de kans is dan ook groot dat er nu dus een FOKKING METEORIET ergens langs de weg ligt. Of binnenkort wordt aangeboden op marktplaats.nl. Mocht je denken: hoe de fuck weten die nerds dat een stukje steen zo oud is? Lees je hier even in: het gaat voornamelijk om halfwaarde van isotopen en een flinke rekenmachine en dan kom je op 4,500.000.000 uit ongeveer. P.S oh ja, we gaan later dit jaar LANDEN op een meteoriet die ietsjepietsje groter is dan die galactische kei uit Utrecht.

Reaguursels

Inloggen

Nivelleermarionet | 20-08-14 | 16:42
Evolutie is niet willekeurig. Dat is een veelgehoorde foute aanname. Alleen op microscopisch niveau speelt willekeur een rol van betekenis. De meeste mensen (alsook dieren) kiezen heel bewust de partner waarmee ze kinderen krijgen. Dat is alles behalve willekeur.

Wedstrijdkrokodil | 20-08-14 | 21:40

Ik zelf zou de A-Team bellen.

Piet Karbiet | 20-08-14 | 19:32

Gisteren een aflevering gezien van "Storage Wars" waarbij een collectie meteorieten werd gevonden in een van de units.
Na taxering bleek dat toch een behoorlijke waarde te hebben.
wellicht heeft het een of meerdere tuigbakken op het idee gebracht om daar eens in te breken.

Gefundenes Fressen | 20-08-14 | 17:57

Jesaja | 20-08-14 | 15:33
Wetenschap is gebaseerd op observatie. Zeker weten doen ze inderdaad niets, maar het model van het heelal dat ze nu hebben is nauwkeurig genoeg om gebeurtenissen te kunnen voorspellen die later door observatie uit blijken te komen. En op basis daarvan kunnen ze ook beredeneren wat er in een ver verleden gebeurd moet zijn. Dus wetenschappers zitten echt geen sprookjes te vertellen. Eén eenvoudig voorbeeld dat je noemde, is hoe een hoop stof een planeet kan worden. De kracht die dat veroorzaakt heeft G als symbool, zwaartekracht. Om planeten en sterren te maken heb je maar vier simpele ingrediënten nodig. Ruimte, tijd, zwaartekracht en stof. Zo simpel is dat.
Wat DNA betreft: evolutie is in wezen een vrij willekeurig proces. Het lijkt alleen maar intelligent door een simpele wetmatigheid: levensvatbare mutaties vermeerderen zich, en de rest gaat dood. Daar is geen intelligentie voor nodig. Het is een simpel en vrij dom proces. Aluhoedjes komen nooit met wetenschappelijke bewijzen, altijd alleen maar met ongegronde aantijgingen.

Nivelleermarionet | 20-08-14 | 16:42

Superman op zoek naar kroptonyte.

The_Black_Knight | 20-08-14 | 16:00

Bewijs maar eens dat de aarde 4,5 miljard jaar oud is. Dat kun en zul je ook niet bewijzen. Je kunt het aannemen. Bewijzen ho maar. (ok er zijn bepaalde dateringsmogelijkheden, alleen die gaan bij voorbaat al uit van een heel oude leeftijd van de aarde/heelal). Verder kennen wij de krachten niet die het voorelkaar krijgen om uit ronddraaiend stof een planeet te maken. Tuurlijk veel fantasie is er wel, dus animaties genoeg die het laten lijken of het kan. Aangetoond is het echter nooit. Wel gesuggereerd. Inlegkunde heet dat. Heeft helemaal niets met echte wetenschap te maken. Echte wetenschap heeft te maken met het gegeven van een hypothese opstellen en dan kijken in de praktijk of deze hypothese klopt. Want meten is weten. Heeft de evolutiehypothese iets met wetenschap te maken. NEEN, het kan namelijk niet getest worden. Er zijn wel wetenschappers die getracht hebben om de evolutiehypothese voor waar te laten zijn, alleen een bacterie die een bacterie blijft is geen bewijs van de evolutiehypothese. Het bewijst hoogstens 2 zaken: 1) dat de informatie die in een bacterie zit gemaakt is om de bacterie te laten aanpassen aan veranderende omstandigheden; 2) dat er intelligentie nodig is om extra informatie aan bestaande DNA te geven, want uit zichzelf komt informatie er niet bij. Het komt er niet vanzelf en ook wanneer door virussen informatie wordt toegevoegd, dan blijft de bacterie nog steeds een bacterie. (Komt door de uitstekende controlefuncties die er in een cel zitten.) En het toevoegen van extra DNA (informatie)kun je alleen in een laboratorium. Elke oetdomoor die beweerd dat de evolutiehypothese wetenschappelijk is, heeft van wetenschap niets begrepen. Het is een aanname niets meer en niets minder. Het valt niet te bewijzen, want stuff happens en de tijd is de grote maker. Denk na. Verder gaat de vergelijking niet op, wanneer de schrijver weet dat iemand die aanneemt dat de aarde/heelal 6000 jaar oud is, bij voorbaat dom is.
Het is een foute vergelijking. Iemand is dom, wanneer er aantoonbaar aangetoond is dat diegene dom is. Het heeft niets te maken dat ene ene persoon de feiten die er zijn, anders interpreteert, dan te doen gebruikelijk. Tegenwoordig heet zoiets: Out of the box denken.Helaas wordt met een dergelijke onzin vergelijking wetenschappers als:
crev.info/?scientists=mortimer-adler , crev.info/?scientists=nicolas-copernic... , crev.info/?scientists=michael-faraday , crev.info/?scientists=christiaan-huyge... , crev.info/?scientists=james-irwin ,
crev.info/?scientists=antony-van-leeuw... , crev.info/?scientists=leonardo-da-vinc... , crev.info/?scientists=isaac-newton ,
crev.info/?scientists=blaise-pascal , crev.info/?scientists=louis-pasteur , crev.info/?scientists=william-thomson-... ,
crev.info/?scientists=a-e-wilder-smith... , crev.info/?scientists=william-of-ockha... , als idioten beschouwd en dat waren deze mensen niet. Aan dit kleine lijstje kun je zien dat echte wetenschap alles te maken heeft met de juiste geloofsovertuiging. Het zijn wel Engelstalige bibliografieën, dus ik hoop dat er een aantal mensen zijn die dit kunnen lezen. En wees eens onbevooroordeeld. Kun je nog wat leren.

Jesaja | 20-08-14 | 15:33

Pfff, een groot deel van mij atomen zijn minimaal zo oud.

Ratatosk | 20-08-14 | 15:24

4,5 Miljard jaar is de geschatte leeftijd van ons zonnestelsel, inclusief de Aarde. Zo'n meteoriet kan meer inzicht geven in de ontstaansgeschiedenis van de Aarde in vergelijking met andere planeten. We hebben wel materiaal van de Maan (stenen) en Mars (meteorieten), maar niets van andere planeten. Als je veel meteorieten hebt dan kan je de Aarde vergelijken met andere objecten in het zonnestelsel. In de praktijk heb je er weinig aan, maar het is wel interessant om te weten waar we vandaan komen en waarom de Aarde zo totaal verschillend is van alle andere planeten.

Nivelleermarionet | 20-08-14 | 13:58

..... enuuhhhh, Landen op een meteoriet? 67P is een meteoor. Das toch wel ff wat anders. Het is pas een meteoriet als ie onze atmosfeer binnen dendert. Check google ff meteoor versus meteoriet. Zo, ff rechtgezet.

Schuiflatje | 20-08-14 | 13:54

We gaan niet landen op een meteoriet, maar op een komeet. Dat is iets totaal anders. Hoe wou jij op een meteoriet landen?

paulvink | 20-08-14 | 13:43

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 13:20
"op zijn minst een explosieve groei in die 5773 jaar."

Nou, toen Adam en Eva uit het paradijs kwamen (dat ligt nu in ISIS gebied) namen hun zonen vrouwen (Genesis 4), Lamech zelfs 2. Waar die vandaan kwamen staat er niet bij, maar het scheelt wel natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 13:26

Is onmogelijk om in god te geloven en te denken dat het universum ietsje ouder is dan 6000 jaar?
klaw | 20-08-14 | 13:08
.
Nee hoor, in god geloven kan je altijd, tegen beter weten in. Doen velen met je.
Maar als de aarde 5773 jaar oud is en het begon met Adam en Eva en we zijn nu met 8 miljard mensen dan is dat op zijn minst een explosieve groei in die 5773 jaar.

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 13:20

Als je 6 dagen lang de halfwaardetijd van 4.5 miljard neemt, kom je vast uit op 5000 jaar

bodemloos | 20-08-14 | 13:12

@DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:43
Is onmogelijk om in god te geloven en te denken dat het universum ietsje ouder is dan 6000 jaar?

klaw | 20-08-14 | 13:08

''kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 12:57
Het is ook onduidelijk hoe er op dag 1 licht en donker gemaakt wordt en dag en nacht,en vervolgens op dag 4 de zon en de sterren en daglicht.''
.
Kortom, in de vlakspoeler ermee!

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 13:07

Wat hebben de chesticles van Kate Upton hier trouwens mee te maken?
(niet dat ik *enig* bezwaar koester overigens)

Godsammekraken | 20-08-14 | 13:07

Iteachyou 12:59
Nou nee, ze is nog van de ouwe stempel, ze noemt ze rotmoffen, regelmatig vraag ik hoe dat was toen, smul van de verhalen.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 13:06

Zie ik nu tieten?

eerstneukendanpraten | 20-08-14 | 13:04

Terpen-tijn | 20-08-14 | 12:57
ja, wat in bijvoorbeeld 1941 was alles koek en ei

ITEACHYOU | 20-08-14 | 12:59

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:41
"Of had onze pastoor het ook mis? De gehele schepping nam miljarden jaren maar alleen het laatste stukje nam 6 dagen? "

Het lijkt me de enige escape voor het scheppingsverhaal door 'In den beginne' los te koppelen van de rest.

Het is ook onduidelijk hoe er op dag 1 licht en donker gemaakt wordt en dag en nacht,en vervolgens op dag 4 de zon en de sterren en daglicht.

"God dan maakte die twee grote lichten; dat grote licht tot heerschappij des daags, en dat kleine licht tot heerschappij des nachts; ook de sterren. En God stelde ze in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de aarde. En om te heersen op den dag, en in den nacht, en om scheiding te maken tussen het licht en tussen de duisternis."

kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 12:57

Mijn buurvrouw van 80 vindt het maar "rare tijden".
En zo is het!

Terpen-tijn | 20-08-14 | 12:57

Dus het was een speciale steen door de ouderdom ervan? Bullshit natuurlijk. Pak een willekeurige kei op en je hebt een net zo oude steen namelijk.

ITEACHYOU | 20-08-14 | 12:57

Inderdaad gauw terughalen die buit. Voor je het weet bouwen ze er *weer* een death-cult omheen en hebben we straks 2x zoveel kernwapens nodig.

Als iedereen snapt wat er moet gebeuren.

Godsammekraken | 20-08-14 | 12:56

Al moet ik even snel een zak aardappels kopen> de voordeur gaat op het nachtslot, veel liever voorkomen dan genezen.
Laksheid komt je duur te staan.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 12:54

Jammer van dat steentje, zal er geen traan om laten.
Als die werkelijk zo waardevol is, hadden ze hem maar beter moeten beveiligen.
Je weet toch dat alles wat los en vast zit in Nederland nu gejat wordt.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 12:51

Iedere mongool die weet toch de aarde niet meer dan 5 duizend jaar oud kan zijn...

eerstneukendanpraten | 20-08-14 | 12:50

Toch bijzonder dat de Maya's een paar duizend jaar geleden al een 'schatting' hebben opgegeven van 16,4 miljard jaar van het ontstaan van het universum (big bang).

First Contact | 20-08-14 | 12:46

Hoe kan de aarde nu donker en leeg zijn geweest, als de zon er al was?
Laat me raden, god hield een parasolletje voor de zon.
Alle christengekkies lullen uit hun nek> zelfs de eo heeft het nog steeds over landschappen die vele duizenden jaren oud zijn.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 12:46

Wat een drukte om een zwerfkei.

VanBukkem | 20-08-14 | 12:44

klaw | 20-08-14 | 12:40

Ja, ruim de helft!! Alle joden, christenen en moslims geloven hetzelfde sprookje inzake de schepping.

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:43

kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 12:33
Osdorpertje | 20-08-14 | 12:27

Nu ben ik al jaren niet meer bijbel-vast maar ik heb altijd geleerd dat de gehele schepping 6 dagen in beslag nam. Van niks naar wat er nu is in 6 dagen. En dat gebeurde 5773 jaar geleden.
Of had onze pastoor het ook mis? De gehele schepping nam miljarden jaren maar alleen het laatste stukje nam 6 dagen?
Ja, als je je zelf voor de gek houdt met welke religie ook dan kan dit er ook nog wel bij!!

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:41

@DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:19
De helft? Geloof er niets van Daarnaast laat ik de datering van het heelal over an de wetenschappers die zich ermee bezig houden en niet wat mensen die een boekje van een woestijn religie half hebben doorgelezen...

klaw | 20-08-14 | 12:40

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12
"is de schepping 5773 jaar oud dus een steen van 4,5 miljard?????? "

Geen probleem.
Er staat :
"In den beginne schiep God den hemel en de aarde.
De aarde nu was woest en ledig, en duisternis was op den afgrond; en de Geest Gods zweefde op de wateren"

Er staat "In den Beginne".
Dat kan dus best
4.500.000.000 minus 5773 jaar zijn voordat hij dag en nacht maakte. Of nog eerder.

"God maakte scheiding tussen het licht en tussen de duisternis. En God noemde het licht dag, en de duisternis noemde Hij nacht."

En toen pas konden we dagen gaan tellen.

kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 12:33

@wakkere_nederlander | 20-08-14 | 12:28
Weet je zeker dat het niet gewoon een Primark is?

Ik was in Haren | 20-08-14 | 12:31

Die zit straks keurig ergens in een stenen schutting gemetseld.

Conan de Rabarber | 20-08-14 | 12:28

Over tieten gesproken: ik ga het niet halen tot aan de vrijmibo, dus graag NU een tietentopic.

Call on the attacker | 20-08-14 | 12:27

@DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:19
Kan toch, een meteoriet die 4,5 miljard jaar door de ruimte zweeft en vervolgens op een planeet landt die God 5773 jaar geleden in een weekje in elkaar heeft geflanst. En daar ook nog wat dinosaurusbotten verstopte om de gelovigen te testen.

Osdorpertje | 20-08-14 | 12:27

Is ergens op de bible-belt verstopt om bewijsmateriaal te verduisteren.

kloopindeslootjijook | 20-08-14 | 12:25

Heb een hangertje van barnsteen met beestjes van 10 miljoen oud, ook vet. Moest ik even zeggen. Ik zou grof geld betalen voor een hangertje van een meteoriet.

Bokito ergo sum | 20-08-14 | 12:25

@Brusselmans - welke meteorieten bedoel je nou eigenlijk ;-)

L.E. Raar | 20-08-14 | 12:20

4,5 miljard jaar oud. Volgens ruim de helft van alle mensen op aarde is de schepping pas 5773 jaar oud dus een steen van 4,5 miljard??????

DeSjaak1000 | 20-08-14 | 12:19

Je zou toch denken dat die nerds het daar helemaal vol hebben hangen met webcams. En dat er prima beelden van de daders zouden zijn.

Lewis Lewinsky | 20-08-14 | 12:18

Die vind je niet meer terug. Al lang overgespoten en voorzien van een ander kenteken. Ik gok Roemenie of Bulgarije.
Oh... wacht...

Velko | 20-08-14 | 12:10

Och, pikken wij toch een andere steen terug? Ik weet nog wel een leuke te liggen. Ze hebben er een zwarte kist omheen getimmerd.

ZKH EénOog | 20-08-14 | 12:10

Als het dan zo belangrijk en waardevol is, waarom wordt het dan niet beter beveiligd? Waarom wordt er niet harder opgetreden en strenger gestraft?

James Lastig | 20-08-14 | 12:09

@Basta12 | 20-08-14 | 12:06
Maar laat dat tuig dan eerst de meteorieten teruggeven!

Ik was in Haren | 20-08-14 | 12:08

Omsmelten en er een halsketting van maken, dat is het beste

Basta12 | 20-08-14 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken