Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feelgood! VS knallen ISIS-doelwitten naar Allah

De beelden die door iedereen die vrijheid door z'n aderen heeft stromen met gejuich onthaald worden: Amerikaanse bommen op de islamitische beulen van ISIS. OK, technisch gezien zijn het Amerikaanse bommen op Amerikaanse legermaterialen, want ISIS beschikt over Humvees (hierboven) & pick-up trucks (hieronder) die de US Army zelf in Irak heeft achtergelaten. Maar daar gaat het nu even niet om. Het gaat erom dat Obama namens het westen een explosieve middelvinger naar de barbaren van de Profeet opsteekt, en aan het weldenkende deel der wereld laat zien dat de jihadisten van Allah niet onoverwinnelijk zijn - ongeacht in wat voor zionistische complotten moslims & PvdA'ers wereldwijd ook plachten te geloven. Het Westen moet gewoon doen wat UK MinPres David Cameron zegt: de holy crap uit de haatbaarden knallen. Te beginnen met strategische doelen, zoals de dam bij Mosul, uit handen van ISIS houden. Meer beeld van de beste bombardementen sinds Berlijn '45 op het YT-kanaal van het US DoD Central Command.

Reaguursels

Inloggen

@Haloef | 17-08-14 | 20:55
Oké! Ik heb hem net besteld ;)

Wonderful-Life | 18-08-14 | 12:17

@De waard zijn gast Dat je in een oorlog,je eigen wapentuig (eigenlijk onteigend wapentuig) moet kunnen vernietigen,houdt elk zich respecterend industrieel complex rekening mee.Het gaat om een soort piramide ,niet alleen van zandhaas tot strategische bommenwerper piloot,maar ook in de wapens die ze hanteren.Zoals ik al eerder zei beslaat de brandbom (die ook een A-bom kan zijn) de top van de piramide.Zelfs man tot man gevechten maar ook vluchten kan dan niet meer.1945 heeft dat dus bewezen en alle oorlogen erna waren gelukkig vaag aftreksel ervan.Ongelooflijk is zelfs dat ideeën als facsisme en shintoïsme grootscheeps er door onderdrukt zijn of verdwenen.Nu is dus dat kalifaal aan de beurt,desnoods tot in Mekka.

Dolphi | 18-08-14 | 11:19

Amerikanen die door henzelf verstrekt wapentuig tot schroot moeten reduceren... doet me denken aan hun nalatenschappen in Vietnam en Afghanistan, worden ze ook nog steeds mee om de oren geschoten.

De waard zijn gast | 18-08-14 | 10:19

JackHair | 18-08-14 | 08:37
Ja joh, je moet de dialoooog met ze aangaan. Wel hard genoeg roepen om boven dat allagebrul en het geratel van die ak 47 balalaika's uit te komen.

okkums reezur | 18-08-14 | 09:42

@JackHair | 18-08-14 | 08:37. Ach, we hebben er weer 1. Waarom meld je jezelf niet aan om met die lui te gaan praten. Misschien zijn ze wel voor rede vatbaar...

Maria.1 | 18-08-14 | 09:27

Khalid H. uit Almere dood, lees ik net. Misschien zat hij er wel bij. In dat geval dank u, usa, voor het oplossen van een probleem.

TheseDays00 | 18-08-14 | 09:05

JackHair | 18-08-14 | 08:37 denk dat je daar heel anders over denkt als je op het punt staat onthoofd te worden

Bokito ergo sum | 18-08-14 | 09:04

@Jackhair, alleen oorlog tegen deze beesten mag je best ophemelen. Elke vermoorde ISISbarbaar is er weer 1,en tijd voor een juichmomentje.
Jandoedel38 | 18-08-14 | 07:13

Zo afgestompt zijn de mensen nu. Moorden maakt je zelf ook een barbaar. Dat is nu juist het probleem. Je moet schijnbaar verlicht zijn om dat te zien. Er zijn meer barbaren dan verlichten op deze aardbol. Dat blijkt wel uit de reacties hier. Geweld stoppen met geweld werkt niet. Dat is nu al zo vaak gebleken...

JackHair | 18-08-14 | 08:37

Hopelijk krijgen ze ze tot de laatste ISIS baard, en dat is die haat Kalief z'n kop op een stokje. En wat hebben de wijze mannen van ISIS veel bereikt, tjonge jonge jonge... haat en verderf hebben ze gezaaid het mooiste wat ze bereikt hebben is dat de mensheid is gaan nadenken wat voor wolven in schaapskleren ze hun land hebben binnengehaald. Als ''Long Live the United States of America'' ze allemaal naar de 72 maagden brengt dan moeten we er meer meer meer sturen naar hun kalifaat. Er zijn er vast nog wel een paar te ronselen in de Schilderswijk met de wens voor een prachtige Islam staat.

pinkelotje | 18-08-14 | 08:10

Geen tolerantie voor intolerantie, hup naar de eeuwige jachtvelden met die haatbaarden. Misschien grappig als er eens een US pilot wat hysterisch gaat hakbarren na zO'n ontploffing.

GerMonster | 18-08-14 | 08:06

Tja het is wat minder leuk als de tegenstander wapens heeft. Heerlijk dit

Bokito ergo sum | 18-08-14 | 07:40

@BenBinnen | 17-08-14 | 21:21

Dat idee had ik ook al. Gewoon van elk Afrikaans / moslimland dat er een zooitje van maakt een stuk and annexeren en daar een fatsoenlijke seculiere staat opbouwen voor alle vluchtelingen uit dat alnd en eventueel uit andere landen.

zirk | 18-08-14 | 07:34

@Jackhair, alleen oorlog tegen deze beesten mag je best ophemelen. Elke vermoorde ISISbarbaar is er weer 1,en tijd voor een juichmomentje.

Jandoedel38 | 18-08-14 | 07:13

Heerlijk nieuws! Nou doorgaan en die smerige barbaren tot aan hun laatste baardhaar met de grond gelijk maken, nu het nog kan. Want voor je het weet staan ze aan de grens van Europa, en dat is het te laat. Kakkerlakken moet je uitroeien.

Jandoedel38 | 18-08-14 | 06:44

Feelgood? Als je oorlog, tegen wie ook, gaat ophemelen. Dan moet je eens bij een psychiater langs. Je heb dan echt een steek los.
Hey ik vind ook dat er wat gedaan moet worden tegen die IS moordenaars. Al is het inderdaad plat bombarderen. Maar om het te gaan ophemelen? Dat is achterlijk.
Je moet maar eens naar het gebied gaan. Kijken of je oorlog nog steeds cool vind als de bommen om je eigen oren vliegen.

JackHair | 18-08-14 | 06:10

Een paar straaljagers houden die armtierige geitenbeffers al tegen,grondtroepen zijn niet nodig het ozo laffe Turkye mag nu de Koerden bedanken

h.a | 18-08-14 | 05:44

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:23
Op het eerste gezicht zegt u nobele dingen die de moeite waard lijken. Echter, dieper beshouwd bent u een moreel dwalende - verstrikt geraakt in redenaties waardoor u het kwaad niet meer op waarde weet te schatten als het gaat om handelen in verdediging van hetgeen u eigenlijk koestert. Geen vuile handen willen maken en denken dat met wat salonachtig geklets het wel over gaat. Steek nog een pijp op.

McMarx | 18-08-14 | 04:29

Kan er niet van slapen.
Al die vrouwen en kinderen van Christen en Yehzidis.
Verschrikkelijk.
Eigenlijk wil ik er naartoe.
Maar daar zit ik met mijn gezin, bedrijf, huis en hypotheek.
Mijn gezin kan ik niet achterlaten.
De rest wordt alras steeds minder belangrijk.
Ik moet dus wachten tot het hier losbreekt.
Zal wel niet meer zo lang duren.
20 sept is in elk geval een klein begin. Sort of.

2N3055 | 18-08-14 | 03:28

Isis is een complot van de zionisten.... Dus nu bombardeert Amerika de zionisten?

Graftak | 18-08-14 | 02:14

@K1100 | 18-08-14 | 02:06
Mijn hoofd is me eigenlijk zeer lief. Zonder dat ben ik maar weinig. Zo is dat.
Maar slaap goed, K1100.
Moge schone dromen jouw deel zijn.

AntiSoof | 18-08-14 | 02:11

@AntiSoof | 18-08-14 | 01:55
Ik zou het niet doen als uw hoofd u lief is.
-out-
Slaap lekker @ALL.

K1100 | 18-08-14 | 02:06

@Jan Dribbel | 18-08-14 | 01:43,
Nou, als ze me vragen wil ik wel.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:55

@Jan Dribbel | 18-08-14 | 01:43
Met uw eerste zin ben ik het eens. Met de tweede zal ISIS het niet eens zijn.

K1100 | 18-08-14 | 01:48

AntiSoof | 18-08-14 | 01:18
U bent de ideale bemiddelaar om de strijdende partijen in Irak en Syrië tot vrede te brengen.
De rede is sterker dan het zwaard.

Jan Dribbel | 18-08-14 | 01:43

@K1100 | 18-08-14 | 01:37,
Ik begrijp precies wat je bedoelt. (Ik heb ook kinderen). Dáárom juist probeer ik wat scherper te zijn. Nogmaals, ik begrijp je, wat dat ook waard is.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:40

@AntiSoof | 18-08-14 | 01:32
Laat ik zeggen dat mijn hoop (geloven, als in religie, doe ik niet) zwaar op de proef wordt gesteld. Niet voor mezelf maar voor mijn kinderen.

K1100 | 18-08-14 | 01:37

@K1100,
Verlies nimmer je geloof en hoop. Ik ken je niet, maar steun je in je bewustzijn.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:32

@K1100 | 18-08-14 | 01:24,
WIE. Grootkapitaal, ja. de 'Elite'. De Graven, Hertogen en meer van dat soort 'verhevenen'. Ja, door geweld verkregen macht, zij die door moord hun kapitaal kregen. En waar wij nu de dupe van zijn. En de 'geloofs-dienaars', de onvoorstelbaar domme corrupte dienaren der macht.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:29

@AntiSoof | 18-08-14 | 01:15
Ik ben het eens met je uitgangspunten. Jij vraagt WIE. Volgens mij is het het grootkapitaal. Gewetenloos volk en dat sterkt mij weer in de gedachte dat de mens destructief is. Instinctief. En vind ik dat goed? Het antwoord is nee. Kan ik of jij er iets aan doen? Nee.

K1100 | 18-08-14 | 01:24

Een echte vernietigingsoorlog is dit niet en zal die ISIS-psychopaten dus niet overtuigen.Tenslotte zullen ze zich verschuilen in hun steden en dan is er alleen de (conventionele) oplossing van "Tokio 1945" voorhanden : Eerst 1000-ponders erop om de daken en gevels weg te blazen en daarna direct napalm/fosfor voor de vuurstorm om iedereen te cremeren en te verstikken.Man tot man gevechten in huizen,laat me niet lachen.Echte oorlogen zijn cynische bezigheden,waarin ook elk ideaal wordt vernietigd en voor de komende halve eeuw af geschrokken.En daarna ? Beginnen we toch weer opnieuw want iedereen is tenslotte eens ten dode opgeschreven.Saamhorigheid door liefde of haat ? Wat zijn mensen toch steeds stomvervelend,vooral als ze er god,Allah of de duvel en zijn ouwe moer bij betrekken.

Dolphi | 18-08-14 | 01:23

@kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 01:12,
Ieder mens dient te weten en te voelen wat goed en beschaafd is. Niet liegen, stelen en moorden. Zo simpel. We willen gewoon fijn leven. Wat misleiders zeggen is goed voor hun kut-ego.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:18

@K1100 | 18-08-14 | 01:09,
Je maakt een attributie fout. Dat er - sommige(!)- mensen zijn die wapens produceren betekend niet dat alle mensen ploerten en immorele honden zijn. En mee eens. Als het water aan de lippen staat verandert de moraal. Maar dan is de vraag WIE is er zo gluiperig stinkend crimineel om de mens in zo een situatie te doen belanden? Weet je, er zijn immorele infantiele debielen die over je weet wel gaan. Maar dat zijn m.i. achterlijke rascistische imbecielen.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:15

AntiSoof | 18-08-14 | 01:06
"En wie niet beschaafd wil zijn, die doet maar"

En daar gaat het dus mis. Bovendien hoe bepaal je beschaafd? Er zijn landen waar het gewoon ieder voor zich is en het lukt niet om samen iets op te bouwen, zoals een infrastructuur.

kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 01:12

@AntiSoof | 18-08-14 | 01:01
Het feit dat er mensen zijn die wapens produceren is al een bewijs dat destructie in de mens zit. De gewone mens die lief en gelukkig wil zijn verandert in een beest als het water hem aan de lippen staat.

K1100 | 18-08-14 | 01:09

K1100 | 18-08-14 | 01:00
"Dan bombarderen we het idee toch weg."

Ik heb iets gezien van Dawkins of Dennet over een soort antidode tegen geloof. Kan het even niet vinden.

kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 01:07

Trouwens, K1100,
Fatsoenlijke mensen zouden naar mijn mening maar een doel moeten hebben; het doen sluiten van wapenfabrieken. Dáár zouden we aan moeten werken. Als beschaafd wezen. En wie niet beschaafd wil zijn, die doet maar. Als ik er maar geen last van heb. Ik hou nu eenmaal meer van rust dan van onrust. Laat onbeschaafde kornuiten andere sujetten bestrijden. Liefst in een kooi of zo. Maar laten de beesten elkaar maar bestrijden, echter de wet zou zo moeten zijn dat 'normale' mensen daar geen overlast door ondervinden.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:06

K1100 | 18-08-14 | 01:00
"Dan bombarderen we het idee toch weg."

Ja joh, maar dat spul zit overal.

kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 01:06

klimgek | 18-08-14 | 00:28
"Feitelijk: elk systeem / geloof dat de gedachte boven de mens stelt die het zegt te dienen."

Daar is toch geen ontkomen aan? Je hebt toch een idee over wat zinvol/eerlijk/humaan is? Naar dat idee bouw je bijvoorbeeld de rechtstaat op.

kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 01:03

@koekje erbij? | 17-08-14 | 22:53

Waar zie jij een executie uitgevoerd door de Koerden? Dit zijn ISIS haatbaarden die in de strijd zijn omgebracht.
Als jij een beter oplossing hebt voor deze haatbaarden, meld het.

DiekoThaKurd | 18-08-14 | 01:03

@K1100 | 18-08-14 | 00:54,
Dat kan wel wezen, maar mensen die wapens fabriceren dragen bij aan narigheid. En ik geloof gewoon niet dat destructie in de mens zit. Jij wel? Ik ken de mens als gewoon, lief wezen dat gelukkig wil zijn.

AntiSoof | 18-08-14 | 01:01

@kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 00:56
Hé, jij ook hier?
Dan bombarderen we het idee toch weg.

K1100 | 18-08-14 | 01:00

Dit vinden ze bij ISIS he-le-maal geweldig. Nu hebben ze een brandstof waar ze de haatmachine voorlopig op kunnen laten lopen: Amerika, en dus alle westerlingen.

We kunnen wachten op aanslagen.

Tegen ISIS is het een oorlog tegen een idee in hoofden van mensen. Wegbombarderen maakt het aantal wel kleiner, maar de vechtlust groter. Het idee blijft namelijk.

kloopindeslootjijook | 18-08-14 | 00:56

@AntiSoof | 18-08-14 | 00:47
De wapens zijn er en zullen blijven. In de vorm van kalshnikovs, honkbalknuppels, kromzwaarden, messen of boomstammen. Zelfs A- of H bommen. Destructie zit in de mens. Dat laagje beschaafdheid is over als de supermarkten leeg raken en water, gas en olie of benzine niet meer te verkrijgen zijn.
Leuk? Nee. Realiteit? Ja.

K1100 | 18-08-14 | 00:54

En nog steeds doet Wijblijvenhier vrijwel niets anders dan krijsen over Nazi Israël en het arme Palestina. O ja, 'varkenshaar in brood' is daar ook een hot topic. En de komende week komen er natuurlijk ook juichcolumns over wannabee burgemeester Elatik. Ne,e doneer maar niet aan die site, dat doet minister Bussemaker al volop.

dedeurs | 18-08-14 | 00:51

Als men nou maar eens eerst die wapens zou wegdoen. Sluit wapenfabrieken, wereldwijd. Wapens zijn er om mensen 'weg te doen' en lekker heel veel geld te verdienen. Laat mensen die het oneens zijn met elkaar het gevecht maar verstandelijk voeren in een goed gesprek. En voor de minder-intellectuelen, laat die vechten in een ring, met blote handen en met eerlijke regels, zoals die er zijn bij karate. Maar laat die techniek er nou buiten? De wetenschap is van de Satan, denk ik wel eens. Nou las ik ook Henoch, maar in hoeverre dat waar of gelogen is weet ik niet, maar het gaf me een ander perspectief op de 'werkelijkheid'. En u weet, beste lezers, hoe ik over de werkelijkheid denk. Veel is perceptie.

AntiSoof | 18-08-14 | 00:47

Hoe triest IS ook bezig is in o.a. Irak, een ding is mij inmiddels duidelijk: ingrijpen, militair of anderzijds vanuit westerse zijde in andere culturen heeft tot nu toe eigenlijk nog nooit een langdurig positief effect gehad. In mijn mening is het beter om rond Afghanistan, Irak, Gaza en dergelijke haarden een hek te zetten en over 40 jaar eens erachter kijken hoe het er nu staat.

wolfjemidas | 18-08-14 | 00:43

Het is overigens ook een zionistisch complot dat de mannen in een jurk moeten lopen en de vrouwen met een theedoek op hun hoofd. En weer zijn miljoenen sukkels erin getrapt. De joodse economie verdient miljarden aan de verkoop van mannenjurken en theedoeken.

denoorman | 18-08-14 | 00:30

@7.6x2456
Het is goed om over moraliteit na te denken. Een oorlog moet het allerlaatste middel zijn om zaken te veranderen. Echter ook NIET ingrijpen is verkeerd. Als je ziet dat de gekken van is (ik offer leesbaarheid nu op voor de schrijfwijze zonder hoofdletters) tot DOEL hebben om genocide te plegen (en daar bovenop nog verkrachten en martelen) op onschuldigen wat is er dan "moreel" correct??
Wegkijken? Foei zeggen? Met mensenrechten zwaaien?
is = kanker. En hoewel kanker ook uit levende cellen bestaat, en daarmee "leven" is, moeten we kankercellen uitroeien om niet volledig dood te gaan.

En ja, ik voel het ook wringen: waar grijpen "we" wel in en waar niet? En wie zijn "WE"?? IK PERSOONLIJK vertrek niet met mijn ehbo koffer / MP5 /brandblusser naar de hell-holes van deze aarde.

Nog even een kleine overpeinzing: hier worden is aanhangers "beesten" genoemd, on-mensen/ niet menselijk.
Echter: in het dierenrijk is er geen soort aan te wijzen die zo tegen soortgenoten te keer gaat als "de kroon op de schepping", de mens. Feitelijk is oorlog/genocide dus juist WEL menselijk.

Hoe deze shit te voorkomen? Het afschaffen van religie / theocratie zou al een eind helpen. Meer specifiek: orthodoxie en fundamentalisme. JA, wat mij betreft de islam voorop. Voorbeelden te over waarom. Echter de (Amerikaanse) gggggggristenen die in Angola(?) de regering ondersteunen en pleiten voor het vervolgen van homoseksuelen staan ook hoog op de nominatie.

Echter: fundamentalistisch kapitalisme, communisme of socialisme heeft zo zijn slachtoffers gemaakt. Zie de DDR, Noord-Korea, de oude USSR. Feitelijk: elk systeem / geloof dat de gedachte boven de mens stelt die het zegt te dienen.

op een fundamentalistische wijze aanhangen moeten in de gaten gehouden worden.

klimgek | 18-08-14 | 00:28

Dat van die 72 maagden lijkt niet te kloppen allemaal leugens. Het is een zionistisch complot, volgens Yasmina Haifi. In werkelijkheid krijgen ze helemaal niets, maar zijn ze gewoon dood, en is er daarna helemaal niets meer. De sukkels zijn gewoon in de mooie verhaaltjes getrapt.

denoorman | 18-08-14 | 00:23

Ik wens ze alle plezier met hun 72 maagden daarboven.

professorbaardaap | 18-08-14 | 00:12

vivaldi | 17-08-14 | 23:45
Volgens een zelfbenoemde sheik in Zweden, die tussen haakjes alle Europianen wil uitroeien, worden uitkeringen niet betaald door de belasting betaler, maar uitgekeerd door allah himself.
www.barenakedislam.com/2014/08/16/welf...
Dat is weer eens een staaltje van moslim logica die wij niet begrijpen, maar in de Schilderswijk des te beter.
En dus begript ook van Aartsen deze logica.

Jan Dribbel | 18-08-14 | 00:05

More, more, more

professorbaardaap | 18-08-14 | 00:01

Heerlijk dit soort berichten. Find them and smoke them out of their holes USA!

griffin peterson | 18-08-14 | 00:00

@ justtheblues | 17-08-14 | 21:57
Dat was zelfs zo in de jaren negentig, op Europees grondgebied. Zelfs toen moesten de Amerikanen de hete kastanjes uit het vuur halen.
Maar Graaf komt het ongetwijfeld anders duiden.

Lewis | 17-08-14 | 23:53

@ Graaf van Egmont | 17-08-14 | 23:46
Gaan we weer....
Wel een goede operatie gehad hoop ik?

Lewis | 17-08-14 | 23:50

Wat ik uiteraard geen enkel probleem zou vinden.

Bill Cosby | 17-08-14 | 23:49

laten we binnenkort de zinsnede Allahoe akbar vervangen door America Akbar.

Bill Cosby | 17-08-14 | 23:48

En nergens in de filmpjes natuurlijk weer geen dam te bekennen. Stop nou eens mensen met het bekijken van die onzin

Graaf van Egmont | 17-08-14 | 23:46

Doet me helemaal niks!
Dat tuig verdient het niet om te leven, net zoals hun aanhangers overal in europa!
Bomb the bastards!!

Gerrit gordijnstok | 17-08-14 | 23:45

Hoe meer van die iSStrijders tot gehakt verwerkt worden, hoe beter. (Zaterdag gehaktdag).
Kan de AIVD van de Nederlandse baardapen s.v.p. hun mobiele telefoonnummer aan de Amerikanen doorgeven ?
Dat lijkt me wel zo efficient.Vervolgens kan een drone hun lokatie markeren en ... kaboem ! Als alle EU landen hierin eendrachtig meewerken, is het snel over met IS.
De kosten van de drone en de bom worden makkelijk teugverdiend door latere besparingen op uitkeringen, zorg, huizen en psychologische begeleiding van dat tuig.

vivaldi | 17-08-14 | 23:45

Yippieajee motherfuckers!

professorbaardaap | 17-08-14 | 23:40

@ P-eat-her | 17-08-14 | 23:14
Ik durf zomaar te wedden dat als de Amerikanen niets hadden gedaan, je nu zou plempen: 'Hebben ze zoveel wapens, doen ze er niks mee als het een keer nodig is.'
Vind jij niet dat die bombardementen in dit geval geoorloofd zijn?

Lewis | 17-08-14 | 23:38

omanders | 17-08-14 | 23:24
Er is wel een verschil, Syrië bomardeert woonwijken in de hoop op ook een paar onmensen te treffen.
Eigenlijk mag ik van 7,62x39 de onmensen geen onmensen noemen.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 23:36

De tegenwoordige tijd van plachten is plegen

Lefgozer | 17-08-14 | 23:29

Overigens, de Syrische luchmacht voert zware bombardementen op Raqqa uit. De shit is aan voor het Kalifaat.

omanders | 17-08-14 | 23:24

Hoera! Er worden mensen vermoord!
En dit moet ik leuk vinden omdat?
7,62x39 | 17-08-14 | 20:1

Nou omdat dit mensen zijn die zelf niks menselijks meer in zich hebben en bezig zijn met genocide tegen ieder andersdenkende als hunzelf. Omdat ze een groot gevaar zijn voor alles en iedereen. Zelfs voor de moslims zelf. Dit puur moordende terroristen zijn die levensgevaarlijk zijn. Ze erger als de meest woeste beesten. Nou daarvoor. Aan isis moet een einde gemaakt worden op dat zulke terroristen nooit meer opstaan omdat ze een gevaar vormen voor de menselijkheid. Het zijn middeleeuwse barbaren waar niemand op de wereld mee gebaat is. Er zit werkelijk niks goeds in hun gedachtegoed. Zijn dat genoeg redenen.

tweetybird | 17-08-14 | 23:19

@DiekoThaKurd. Op de eerste link onderaan die foto's staat een stuk uit een Franse krant? Al Baghdadi aka Simon Elliot? Een mosad-agent? Haha, de gelijkenis is treffend bij de foto's;)

rien6139 | 17-08-14 | 23:18

Graag nog meer van dit soort filmpjes. Maar dan gericht op alle duivelse moskeeén in Nederland, en op de huizen van alle ISIS aanhangers in ons land. is dit misschien ook technisch mogelijk?

Hendrikmaurits | 17-08-14 | 23:15

Lang leve het Amerikaanse militair industriële complex.

Triest hoor....

Het krijgt zelfs mensen zover dat ze juichen om bombardementen ....

P-eat-her | 17-08-14 | 23:14

Met een bom je eigen humvee kapotgooien. Of is dit te cynisch?

de euro middenweg | 17-08-14 | 23:11

@ 7,62x39
Je kijkt maar naar een video spelletje.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 22:58

DiekoThaKurd | 17-08-14 | 22:02
Dus de Koerden doen hetzelfde? Executeren enzo?

koekje erbij? | 17-08-14 | 22:53

7,62x39 | 17-08-14 | 21:23

Soms kan lelijk mooi zijn. En mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt mij dat die bommen op ISIS prachtig zijn. En verder ben ik trots op Amerika en baal van het nalatige, traag als dikke stront en slappe europa (EU)+ Nederland.

PowPow | 17-08-14 | 22:40

Een bom per voertuig, hoe trefzeker dan ook, is toch wel minder effectief dan gewoon napalm op een heel konvooi ISIS Toyotas. Kunnen zij al fikkend de hel in, scheelt Allah 70 maagden.

Baronwater | 17-08-14 | 22:31

VGA 640*480... zwart-wit. Multi billion dollar jet en techniek uit de jaren 80? Ik wil ultra HD en kleur, kunnen we misschien ook een kop zien rollen maar dan door een raket en niet door een ISIS-zwaard.

drammerd | 17-08-14 | 22:29

Goed om die lui eens aan te pakken, maar gaan we een nieuwe oorlog beginnen of is het over 3 dagen weer stil?

Geert Linkers | 17-08-14 | 22:16

@ 7,62x39

Jij snapt er echt helemaal de ballen van (maar waarschijnlijk WIL je het gewoon niet zien). IS(IS) beperkt zich niet tot oorlog voeren. IS(IS) pleegt GENOCIDE! Het is nogal een verschilletje of je je in een oorlog richt op militaire doelen (waarbij ook op beperkte schaal burgerslachtoffers kunnen vallen) of dat je willens en wetens ongewapende burgers vermoordt. En niet één, twee of drie maar vele duizenden; tienduizenden. En daarbij je vrouwelijke slachtoffers (kinderen en volwassenen) ook nog eerst op de meest gruwelijke manier seksueel misbruikt. En dat je al je krijgsgevangenen afslacht. Dit staat mijlenver af van wat we ooit hebben gedefinieerd als BESCHAVING. En als je ook maar een woord gebruikt om dit soort walgelijk tuig en hun gedrag te vergoelijken ben je zelf ook geen knip voor de neus waard. HOND.

Aristotalloss | 17-08-14 | 22:14

Shake 'n' Bake! Ziet er goed uit. Wellicht kan iemand dit 24/7 uitzenden?

D.E. Hamer | 17-08-14 | 22:13

DiekoThaKurd | 17-08-14 | 22:02

bedankt voor de beelden. Bij het zien ervan realiseer je je opeens dat isis natuurlijk helemaal geen ideologische 'vereniging' is maar puur op macht en winst uit is. Het deed me direct denken aan de vvd. HULDE aan de Koerden

G. Raayer | 17-08-14 | 22:12

@o)+ | 17-08-14 | 21:51
Klopt.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 22:09

De meiden van kolonel Nahida Ahmad Rashid gaan deze klus wel klaren. Mooie ironie zeg.....

killermiller | 17-08-14 | 22:02

o)+ | 17-08-14 | 21:51
Eerst stonden jullie aan de poorten van Wenen en jullie zijn teruggejaagd tot aan de Nijl.
Toen kwamen jullie tot midden Italie en Frankrijk en werden jullie teruggeslagen tot over de Nijl
Nu rammelen jullie aan de poorten van Buckingham Palace en jagen we jullie tot voorbij Egypte en Israël.
Dan krijg je het dorre droge leven waar je zo naar verlangt.

2N3055 | 17-08-14 | 22:00

@2N3055 | 17-08-14 | 21:45
OK

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:58

Gaan die Yanks de vrije wereld na 70 jaar wéér bevrijden?
Go USA!

uwesbeki | 17-08-14 | 21:58

Dus USA doet wat de laffe EU nalaat.

Rest In Privacy | 17-08-14 | 21:57

@7,62x39| 17-08-14 | 21:53
De islam zou naar mijn mening direct verboden moeten worden. Niet omdat het een godsdienst is, maar omdat het terreur is. Er hoeft geen vrijheid van terreur te bestaan. Althans, dat vind ik.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:57

@Een land dat bepaalt wat zijn burgers mogen denken en vinden is een onvrij land.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:38

Dus Rapper Appa had toch gelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:56

Enderman | 17-08-14 | 21:50
Er is een noodwetje van kracht wat USAF toestemming verleent om "weapons in different stages of development" te mogen toepassen, dus God weet wat ze erop gooien. Als het maar flink doorbrandt.

2N3055 | 17-08-14 | 21:55

Was beter geweest dit tuig niet te trainen in Turkije en te bewapenen ,was een stuk goedkoper geweest dan een dure missie om 1 pick-up per keer te vernietigen.

willie1971 | 17-08-14 | 21:54

Hier en daar een HiLux of Humvee de hemel in blazen schiet niet echt op. Waarom geen beelden zoals die op de "Highway of Death" destijds in Gulf War en.m.wikipedia.org/wiki/Highway_of_Dea... . Dan kom je pas ergens...

RonnieKray | 17-08-14 | 21:54

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:44
Vrijheid vs veiligheid. Het blijft lastig. Belangrijk is dat beperking van vrijheid iedereen treft. Dat zou je moeten afwegen tegen de vermindering in risico op misdaden. Deze misdaden treffen over het algemeen per keer één slachtoffer. Wat is bijvoorbeeld de afgelopen tien jaar het risico voor een Nederlander geweest om vermoord te worden door een fundamentalistische moslim? Hoe veel kleiner zou het risico naar verwachting worden als islam verboden wordt? Dit is de opbrengst van een dergelijke verstrekkende regel. Een regel die de vrijheid van alle burgers beperkt. Ik vind het nogal wat.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:53

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:38

Ik ben het met je eens dat je op een hellend vlak terecht komt als je als land meent te mogen bepalen wat haar burgers mogen denken en vinden. Het probleem is alleen dat we de luxe hebben om hierover na te denken doordat we in een westers land leven waarin de meesten basale kernwaarden onderschrijven, zoals democratie, gewetensvrijheid, gelijkheid van man en vrouw en scheiding van kerk en staat. Tot zover is er niets aan de hand.

Het wordt een probleem als een groep die geen van bovenstaande concepten onderschrijft, maar de geboden vrijheden misbruikt ten einde haar eigen agenda door te duwen die tot uiteindelijk doel heeft alle bovengenoemde verworvenheden af te schaffen.

Democratie en westerse vrijheden zijn fragiel en dienen, paradoxaal genoeg, verdedigd te worden, desnoods met geweld, tegen ideeën en krachten die deze teniet doen. Een samenleving van versie 2.0b kan zich niet met haar eigen democratische middelen wapenen tegen een agressieve, primitieve samenleving van versie 0.14a.

BenBinnen | 17-08-14 | 21:52

Hahaha. Jij, westerling, betaalt ons al veertig jaar. Jullie zijn onze slaven. Think about it. Groetjes.

o)+ | 17-08-14 | 21:51

@ de grote Anti | 17-08-14 | 21:31
Eervol doodgaan bestaat niet. Mensen die je achteraf eren, dat wel. De drie groepen die je noemt ook nietecht het voorbeeld (hoe beroerd en onterecht ook voor de oorspronkelijke bewoners van landen) hadden niet echt een sustainable oorlogsmodel. Je nooit uit laten dagen door dat soort malloten dus.

TheseDays00 | 17-08-14 | 21:50

@7,62x39
Mijn eerste reactie was om je te laten oprotten naar de zandbak waar je vandaan komt. Maar inderdaad, het ontmenselijken van de vijand is iets wat ook in WO1 al voorkwam. En waarschijnlijk ook in eerdere oorlogen. Wat dat betreft heb je zeker een punt. Het gebeurt nu ook met IS: "Dit is puur ongedierte, dat moet je verdelgen" en "Hier worden geen mensen vermoord, maar genetisch afval" Om maar wat voorbeelden te noemen. Het is dezelfde ontmenselijking als die door IS gehanteerd wordt. Zij zien ongelovigen klaarblijkelijk ook als afval wat vernietigd dient te worden. So we're even on that. Dat gezegd hebbende verandert mijn mening dat IS uitgeroeid dient te worden NIET, of het nou mensen zijn of niet, het is simpelweg noodzakelijk. Ik vrees alleen dat de bombardementen van de VS niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Enderman | 17-08-14 | 21:50

*islam ERUIT

2N3055 | 17-08-14 | 21:46

Oorlog is nooit leuk maar ISIS is wel zodanig niet met het leven verenigbaar dat er weinig anders op zit.

panadol | 17-08-14 | 21:45

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:40
Nee want dan wordt ik er weer afgemieterd.
Net als Ayelet Shaked, die werd er ook afgegooid en isma ERUIT ook al. Maar dat was ik niet!

2N3055 | 17-08-14 | 21:45

Maria.1 | 17-08-14 | 21:35
In een oorlog is het doel te winnen. Alles is daaraan ondergeschikt. De gruwelijkheden waaraan ISIS zich schuldig maakt horen bij hun manier van oorlog voeren. Het Midden-Oosten is al enige tijd instabiel, wat leidt tot veel oorlogen. Low-tech oorlogen, die zo gruwelijk mogelijk gevoerd worden. Ja, ISIS scoort hoog op de schaal van kwaad. Maar geen enkele partij die zich in die oorlog mengt zal er aan ontkomen om ook kwaad te doen.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:44

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:38
Er is iets te zeggen voor jouw zienswijze. Nadeel is dat je pas kan optreden als de moord al gepleegd is. Ik wil de Bouyeri's al voor die tijd het land uit bonjouren.

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:44

Hebben Zimmernschwanz en Isis kalief von Arschloch al geprotesteerd bij hun vrindje Bakkiemoen tegen deze ongelijke strijd? Of zijn deze calimero helden weer in hun schaal gekropen uit angst voor hun toekomstig baantje?

G. Raayer | 17-08-14 | 21:43

7,62x39 | 17-08-14 | 21:35
Tallozen schrijven islam met hoofletter.
Ik trek het echter door naar alles wat islam gerelateerd is. Dus Israël en palestijnen. Christenen en moslims.
IDF en hamas. De Bijbel en de koran.
Enzovoorts

2N3055 | 17-08-14 | 21:42

Lijken wel beelden vanuit de AC-130H Spectre van Call of duty, nog steeds geen HD-cam aan boord?
Denk dat het filmpjes van 15 jaar geleden zijn.

koekje erbij? | 17-08-14 | 21:41

@2N3055 | 17-08-14 | 21:38
Geloven, dat doe ik op vrijdagmiddag in de moskee.?
Doe eens een paar namen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:40

Of het zoden aan de dijk zet weet ik niet maar elke dode haatbaard is er 1. En van de Amerikanen kun je zeggen wat je je wil maar als ze iets willen lopen ze in ieder geval niet alleen te snikken en te snotteren bij de VN.

mindless | 17-08-14 | 21:39

@shirkuh | 17-08-14 | 21:12

Ik ben heel benieuwd naar jouw suggesties wat de betere alternatieven zijn.

BenBinnen | 17-08-14 | 21:39

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:34
Daar ben ik het niet mee eens. Niet uit sympathie voor hun gedachtengoed, maar omdat meningen, gedachten, politieke denkbeelden en ideologieën in het algemeen niet verboden zouden moeten zijn. De daden die erbij horen mogen verboden worden als ze immoreel zijn cq anderen schaden. Een land dat bepaalt wat zijn burgers mogen denken en vinden is een onvrij land.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:38

@de grote Anti | 17-08-14 | 21:31
Vergat nog wat, daarom dachten ze dat die witte mensen met rode / blonde baarden goden waren, wezen met een stok ( geweer ) naar iemand en hij kon zo maar dood zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:38

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:32
Echt teveel om op tenoemen, zou ook onverstandig zijn maar gelooft u me, ik ben er al jaren mee bezig.

2N3055 | 17-08-14 | 21:38

Zeg, obama, die bommen zijn prima, maar kan het niet in kleur die filmpjes en film eens met iets anders dan een webcam met jampotlens.

louis6227 | 17-08-14 | 21:37

@de grote Anti | 17-08-14 | 21:31
ook bijzonder was dat die types niet wisten wat een geweer en een kogel was, schoten onze VOC/WIC voorouders een paar van die lui af, begrepen ze niks van, was allemaal hoogst verwarrend.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:36

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:32. Je kunt ook proberen zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken. Ik heb niet het idee dat dit de opzet van die isisbarbaren is. Die zijn gewoon knettergek!

Maria.1 | 17-08-14 | 21:35

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:23
Deze aarde is ziek.
Doodziek.
De ziekte heet Islam.
En Isis is één van de gevaarlijkste tumoren die er is.
En moet dus uitgeroeid worden om te proberen de rest van de aarde gezond te krijgen.
Als je een beetje hebt opgelet de laatste tijd, dan weet je dat het predicaat 'mens' absoluut niet op Isis van toepassing is.
Het zijn beesten, weliswaar beesten die veel op mensen lijken, maar dat maakt het nog geen mensen.
Ik ben pacifist.
Dus zeg ik: Uitroeien die onmensen.

Cuyahoga | 17-08-14 | 21:35

2N3055 | 17-08-14 | 21:28
Spelling is een bijzaak, maar de gewoonte in het Nederlands is om van dat rijtje alleen Mohammed met hoofdletter te schrijven. De rest niet. Godsdiensten, aanhangers van godsdiensten en heilige boeken worden altijd al zonder hoofdletter geschreven.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:35

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:32
Dank voor je eerlijke antwoord.

Wat vind je dat we met de vrienden van ISIS in Nederland moeten doen? Ik zeg: oppakken, denaturaliseren en uitzetten. Ben jij het daarmee eens?

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:34

@2N3055 | 17-08-14 | 21:28
Doen we al een tijdje toch, op subtiele wijze disrespect tonen, wie was u in een eerder leven dan ?

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:32

@Lewis | 17-08-14 | 20:51

Zie hier cultureel marxisme aan het werk.

"Alle mensen en culturen zijn gelijk en als ze dat niet zijn komt door achterstelling, discriminatie en sociaal-economische achterstanden. Schuldig is het blanke westen en die zal er voor boeten, betalen en kruipen. En als aan het eind van het liedje de gewenste resultaten niet worden behandeld dan gaan we heel hard lalalala roepen, verontwaardigd zijn en de andere kant op kijken, want niets is erger dan superioriteitsgevoelens."

BenBinnen | 17-08-14 | 21:32

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:27
Ik weet het niet. Misschien is er wat voor te zeggen om ons in de oorlog te mengen om deze te beslissen. Maar iedereen die oorlog voert wordt ook massamoordenaar. Dan blijft er van je morele positie weinig over.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:32

@TheseDays00 | 17-08-14 | 21:13
De indianen (native americans), aboriginals en aziaten waren ook nogal teleurgesteld dat de blanke man niet een 'eervol' (=doodgaan) gevecht aanging altijd. Goh, wat is die blanke man toch dom en respectloos. Hier heb je een bijl! En dan blijven wij omstebeurten op elkaar inhakken tot we allebei dood zijn! Dat is wat een echte krijger doet namelijk. En zo denkt de moslim dus ook. Hoe vaak zie je wel niet ergens op internet staan dat ene achmed of ali wil dat je in zijn gezicht komt zeggen wat je net schreef. Nou fuck dat, want wij zijn slimmer. Als ik je echt wil pakken gebeurt dat wel, zonder risico.

de grote Anti | 17-08-14 | 21:31

@bij gelegenheid | 17-08-14 | 21:27
Van mij gepikt , huis tuin en keuken islamiet, of Radio 1 vandaag gevolgd ?

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:30

Ik bespeur dat de zaadjes die ik verschillende reaguurdersfora onder verschillende reaguurderslevens heb mogen planten, namelijk het schrijven van de woorden; "moslim", "islam", "koran", "mohammed" ZONDER hoofdletter, steeds meer navolging krijgt.
Het is een kleine oorlog van me, maar ik ben 'm aan het winnen.
Bedankt Kaas de Vies, Tejootje, Van Rossum, Appetjesgroeneweide, Datzouzomaarkunnen, Koolteer, Wim Venijn, Archy Bunker, Uw Verzekeringsadvis,

2N3055 | 17-08-14 | 21:28

Booslim-kalifanaten die met enige aansporing het tijdelijke, aardse bestaan voor het eeuwige, paradijselijke leven ruilen, soit. Daarentegen: De ordinaire godsvrezende huis-, tuin- en keuken islamiet die het aardse bestaan enigszins op waarde durft te schatten en daarmee een signaal richting niet-moslims afgeeft, kan tevens te rade gaan of het uberhaupt wel zo verstandig is om het leven gedwongen als voetveeg van mo's wanen te blijven vervullen. Hierbij een oproep richting hen: werp af dat islamitische juk, zie de shaytaan niet als duivel doch als mens. Een persoon als jij en ik met al wat menselijk is, niemand uitgezonderd. al-yaqeen.com/print/artikel/357/

bij gelegenheid | 17-08-14 | 21:27

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:23

Het argument dat het mensen zijn is geldig als ze zich menselijk gedragen. Dat doen ze niet, dus ze eigenschappen toedichten van een grotere groep die zich wel weet te gedragen is niet op zijn plaats.

BenBinnen | 17-08-14 | 21:27

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:23
Ja, je bent een moreel hoogstaand mens. Maar het antwoord op mijn vraag? *Wat vind jij dan dat je met de massamoordenaars van ISIS moet doen?*

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 21:27

@7,62x39 | 17-08-14 | 21:23. Zit je die isis lui nou te verdedigen?! Je hebt zeker ook de pagina van Haifa geliked?

Maria.1 | 17-08-14 | 21:26

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:10
Hier worden geen mensen vermoord, maar genetisch afval.

leaupveaugel | 17-08-14 | 21:25

Dit gaat over de Mosuldam in de Tigris. Deze dam is een prestige-project van Saddam geweest. De plek waar de dam is gebouwd schijnt echter damtechnisch rijksgediplomeerd kut te zijn. Verzakkingen bij de vleet.


Eogenlijk wordt deze dam vrijwel constant gerepeareerd, de enige wijze hoe hij niet instort.


en.wikipedia.org/wiki/Mosul_Dam#Instab...


Dat geeft wel een beetje aan hoe belangrijk het is dat ze niet in de handen van mafkezen valt. Zelfs als de mafkezen besluiten helemaal niets met de dam te doen is het levensgevaarlijk.

omanders | 17-08-14 | 21:24

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 20:43 et al.
Er is een oorlog gaande. Er kunnen goede redenen zijn voor een land om zich in een oorlog te mengen. Als belangen van verschillende mogendheden tegen elkaar in gasn en men komt er op een andere manier niet uit is oorlog altijd een mogelijkheid.
In oorlogen gebeuren gruwelijke dingen. Alle partijen die oorlog voeren maken zich er schuldig aan, niet alleen ISIS. De VS, NL, Israël, noem maar op, alle zullen ze als ze het nodig vinden in een oorlog martelen, burgers incl. vrouwen, kinderen en ouden van dagen doden. Allemaal. Het hoort erbij maar het is diep tragisch. Misschien is het moreel te verdedigen maar het blijft verschrikkelijk. Iedereen die zich daar vrolijk over maakt is niets beter dan de haatbaarden van ISIS. Het in deze draad veelgelezen ontmenselijken van de ISIS-strijders is tekenend. Ja, het zijn mensen. Dat dat uitgelegd moet worden is een schande.

7,62x39 | 17-08-14 | 21:23

@TheseDays00 | 17-08-14 | 20:04
En na 5 mei 1945 had ook ineens héél NL in het verzet gezeten.

leaupveaugel | 17-08-14 | 21:23

@BenBinnen | 17-08-14 | 21:21

Stop de tijd. seculaire = seculiere

BenBinnen | 17-08-14 | 21:23

De maagden krijgen het druk.

Oxydator | 17-08-14 | 21:22

Dit is goed om te zien.

bft | 17-08-14 | 21:22

@zirk | 17-08-14 | 20:46

Mensen wapenen tegen zulke gevaarlijke politiek-religieuze onzin kan alleen door een seculiere staat in te stellen en religie tot achter de voordeur te dringen. Dat gaat dus niet lukken zonder veel geweld en repressie, zoals, jawel, Saddam, Mubarrak en Khadaffi deden.

Het enige wat we als westen kunnen doen, als de misdaden van IS gestopt/vertraagd zijn, is een seculaire zone instellen, deze zwaar verdedigen a la IDF en seculaire gelovigen toelaten om een maatschappij op te bouwen.

We kunnen ze immers niet allemaal opnemen in Europa, maar ik sta achter de mensen die ongewild slachtoffer van religie zijn. Aan de mensen die toch hun religie leidend willen laten zijn: red jezelf maar. We (nou goed, de VS) doen zo nu en dan wel een rondje om IS/ISIS af te knallen.

BenBinnen | 17-08-14 | 21:21

@ Chantrovic | 17-08-14 | 20:33
Het idee van oorlog is winnen met zo min mogelijk slachtoffers aan eigen zijde en zo min mogelijk burgerslachtoffers. face to face is voor rambo's en leeghoofden.

TheseDays00 | 17-08-14 | 21:13

USA slaagt er met iedere tussenkomst weer de situatie erger te maken.
Als ze gaan schieten zoals in Pakistan, gaan ze eerder burgerslachtoffers maken en nog geer vijandschap creëren.

shirkuh | 17-08-14 | 21:12

USA USA USA

Indianaskywalker | 17-08-14 | 21:11

@Skunk
=Verschillen in culturen? Ja. de ene beter?? nee.=

Dat is tegenwoordig een verouderde opvatting. Economen kijken naar hoe culturen welvaart verspreiden en productiviteit en creativiteit bevorderen.

De islamitische landen zijn onder in het rijtje te vinden. De ooit ook arme Aziatische tijgers lachen jullie uit.

Islamofiel | 17-08-14 | 21:11

Het gekke is dat we dat tuig een dienst bewijzen door hen te verdelgen. Nou ja, zij het martelaarschap en wij het spektakel.

natte krant | 17-08-14 | 21:10

Zou de NRC al plannen hebben om een artikel te schrijven over genocide op ISIS? Of dat bij een volgende demonstratie een haatbaard een bord draagt met de tekst 'stop genocide ISIS'. Niet ondenkbaar in Nederland.

First Contact | 17-08-14 | 21:08

Mooie beelden, hopelijk volgen er nog veel meer.

captainobvious | 17-08-14 | 21:05

tejootje | 17-08-14 | 20:14
Dan wordt je tegenwoordig fascist genoemd.

ZZP-er | 17-08-14 | 21:04

@Skunk57 | 17-08-14 | 20:43
Rushdie, de Duivelsverzen, ga die eerst ff lezen, moet zelfs jij kunnen begrijpen en je daarna in een hoekje gaan zitten schamen, nare doorsnee moslim dat je d r bent.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 21:03

@meneerkakneus | 17-08-14 | 21:00
Nee. Zie de beelden. IS/ISIS is hard op weg naar was/waswas.

Wim Venijn | 17-08-14 | 21:03

Nou heb ik makkelijk lullen want mijn buurt bestaat uit eenpersoonswoningen (hahaha!!!) en studentenhuizen (hahahahaha!!!) dus de kans dat moslimtuig hier neerstrijkt is nihil. Maar kanker is kanker en ik zal hiertegen vechten tot ik neerval. (maar meneer o)+, wat zegt u nu? Fuck jullie, het is oorlog. Wie dat niet nu nog niet snapt is meer dan af).

o)+ | 17-08-14 | 21:03

VS bombardeert zionistisch complot.

lingo star | 17-08-14 | 21:03

appeltjesgroeneweide | 17-08-14 | 20:14
Net terug van vakantie zeker. Blijkbaar heb je de intentie van ISIS gemist.

ZZP-er | 17-08-14 | 21:03

Het zijn wel mensen, maar mensen die anderen naar het leven staan

Islamofiel | 17-08-14 | 21:03

nu nog die stenen gooiende apen dr bij en t begint er op te lijken...

Sven_84 | 17-08-14 | 21:02

Dus als ik het goed begrijp was is isis dus is isis nu is?

meneerkakneus | 17-08-14 | 21:00

7,62x39 | 17-08-14 | 20:10
We hebben het hier niet over mensen. Of meen jij van wel?

ZZP-er | 17-08-14 | 20:59

Op twitter: #ISISMovies. Check it out.

Koffiemetpuree | 17-08-14 | 20:59

Van Rossem | 17-08-14 | 19:59 | Link | 75 reacties

"plachten te geloven" = plegen te geloven.
Ze geloven er immers nog steeds in.
plachten, verleden tijd van plegen (ik hoop dat je dat wist).

Pa Ramaribo | 17-08-14 | 20:58

Word ik blij van

Gecoördineerde actie van soennitische Koerden en Amerikaanse luchtmacht

Islamofiel | 17-08-14 | 20:58

I've got five terrorists going southeast on Bakalakadaka street!

Tsjernodebiel | 17-08-14 | 20:57

Verschillen in culturen? Ja. de ene beter?? nee.
Maar dat begrijpen gaat natuurlijk te ver. Zelfs voor jullie.
Skunk57 | 17-08-14 | 20:43 |
Wat een domme opmerking.
Je kunt hooguit zeggen dat de ene cultuur beter bij iemand past dan de andere.
Maar verschil is er en dus is het al theoretisch mogelijk dat 1 beter is dan de andere.
Maar even een vraagje, zeg je hiermee dat ISIS dezelfde cultuur heeft als jij? Of bijv. de moslim in Nederland? Want dat maak ik er uit op.
Jij gaat mij toch niet vertellen dat genocideplegers/pedofielen/verkrachters/verminkers een gelijkwaardige cultuur hebben? Ga je schamen man, het is wel weer overduidelijk dat jij moslim bent en dus liever ISIS verdedigd.
Dan ben je in mijn ogen in potentie net zo gevaarlijk.

datzouzomaarkunnen | 17-08-14 | 20:57


Verschillen in culturen? Ja. de ene beter?? nee.
Maar dat begrijpen gaat natuurlijk te ver. Zelfs voor jullie.
Skunk57 | 17-08-14 | 20:43

In onze westerse cultuur gaat ook van alles fout, dat zijn we eens. Maar een cultuur die denkt dat je met geweld alles gaat bereiken die komt er uiteindelijk niet. Want wat moet je als iedereen uitgemoord is?

tejootje | 17-08-14 | 20:57

@ zirk | 17-08-14 | 20:46
Véél te makkelijk om al die 'ideologieën' over één kam te scheren.

Lewis | 17-08-14 | 20:54

www.youtube.com/watch?v=aR8jI_cerss&a...

Eerst dacht ik dat dat kleine stipje een vluchtende snackbar was. Maar gewoon onderdeel van het systeem.

Sneller dan geluid, je hoort de raketten niet aankomen. En niemand zit de drones en straaljagers.

Veel dode snackbars. Hoera!

Hopelijk verwarren ze de snackbars niet met de Peshmerga.

Meeroever | 17-08-14 | 20:51

@Skunk57 | 17-08-14 | 20:43
Met een beetje kennis van geschiedenis en historie zou je weten dat juist de islam verantwoordelijk is voor de ondergang van cultuur en beschaving in (oud)Arabië. En dat allemaal door Mo en zijn vriendjes.

First Contact | 17-08-14 | 20:51

@ Skunk57 | 17-08-14 | 20:43
Dus zelfs als het gaat om de vergelijking tussen het (IS)IS-ideaal en de maatschappij zoals wij die in Nederland kennen (met alle gebreken van dien, zeker), wil jij niet zo 'ver' gaan om te concluderen dat de ene cultuur beter is dan de andere? Sorry, maar dat is geen overtuiging meer, dat is een dogma. Een exreem dogma.

Lewis | 17-08-14 | 20:51

In een klap zijn no claim weg .

fleurtje | 17-08-14 | 20:50

De Amerikanen maakten de nazi's af in 45, wat mij betreft doen ze nu precies het zelfde met de Isis-nazi's. En nee, onze "Nederlandse" strijders hoeven we niet terug. Pis er liever nog ff over heen.

LJBrinkhorst | 17-08-14 | 20:49

Wordt het niet eens tijd dat de USAF HD cameras op hun toestellen intalleerd?
Dit is toch niet lekker onspannen kijken zo, al die blokjes op je hd scherm.

Overigens had ik op wat meer heen en weer rennende baardapen gehoopt.
Maar ze zijn zeker bang dat Harry van Bommel, Gretta en Dries dan boos worden.
Die worden altijd woest als er op terroristen geschoten wordt.
Disproportioneel heet dat.

Veritas Splendor | 17-08-14 | 20:48

@gasboer | 17-08-14 | 20:38
Kritiek tegen de US? Van wie dan? Moslims? Welnee. ISIS is een complot van de zionisten. Of de CIA. Of wat voor waanideeën ze ook hebben om het beeld dat moslims alleen goed kan doen, in stand te houden.
Alle landen vinden het prima. Zelfs Iran, Irak en noem maar op.
Als de moslims nu gaan demonstreren tegen de U.S. is dat wel heel erg lachwekkend.

Wim Venijn | 17-08-14 | 20:48

God bless America

Snelle Jeroen | 17-08-14 | 20:47

Bedenk wel dat deze terroristen net zo goed dader als slachtoffer zijn. Besmet met een vrij virale meme, die tot dusverre alleen van Amerikaanse bommen en redelijk weerwoord krijgt. Voor nu lijkt bombarderen de enige manier om deze meme een beetje in te dammen en verdere besmetting ietwat tegen te gaan, maar op de langere termijn moeten we op zoek naar een vreedzamere oplossing, waarbij we alleen de meme uitroeien en de individuen proberen te redden. We zouden het dan niet bij het uitroeien van het gedachtengoed van IS moeten laten, maar ook de verspreiding van Islam, christendom en dergelijke memes moeten stoppen. De oplossing zit hem niet in het verbieden van gedachten, zoals het verbieden van Mein Kampf, maar gaan we waarschijnlijk vinden in het wapenen van mensen voor dit soort ideologieën.

zirk | 17-08-14 | 20:46

@TheseDays00 | 17-08-14 | 20:04
Wat ik pas geleden mee kreeg is dat de Berlijners een bloedhekel hadden aan AH en z n mannetjes.
Moeten we een beetje zien als Wilders en een stelletje Limburgers die Den Haag overnemen.

Uw Verzekeringsadvis | 17-08-14 | 20:44

@ appeltjesgroeneweide | 17-08-14 | 20:14
Ik zou best zonder die simplistische, wat zeg ik, stupide vergelijkingen kunnen.

Lewis | 17-08-14 | 20:43

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:17
Wat vind jij dan dat je met de massamoordenaars van ISIS moet doen?

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 20:43

De leeghoofden die de onze cultuur boven een andere stellen zijn mede aanleiding tot eeuwen lang oorlog voeren.
Verschillen in culturen? Ja. de ene beter?? nee.
Maar dat begrijpen gaat natuurlijk te ver. Zelfs voor jullie.

Skunk57 | 17-08-14 | 20:43

Ok, +t

o)+ | 17-08-14 | 20:42

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:10
Dit is puur ongedierte, dat moet je verdelgen.
De aanspraak op de naam "mens" hebben deze gasten verloren op het moment dat ze in dienst traden bij de Islamatische Shaitan!

Professor Pipo | 17-08-14 | 20:41

YES WE CAN! " zwaait hallo naar timmerfrans"

kaapkos | 17-08-14 | 20:39

De meer isis kapot des te beter

Donkey Bong | 17-08-14 | 20:39

Ik. Wil. Geen. Moslims. In. Mijn. Omgeving. En. Heb. Daar. Hisorisch. Goede. Redenen. Voor. Punt.

o)+ | 17-08-14 | 20:38

Ik weet nog een doelwit. De Haagse schilderswijk!!!!

daluca | 17-08-14 | 20:38

Zal wel weer veel kritiek op die Yanken komen maar ben blij dat ze het doen.

gasboer | 17-08-14 | 20:38

Als het daar even niet om gaat, nóém het dan ook gewoon niet.
Verder inderdaad feelgood.

Lewis | 17-08-14 | 20:37

@7.6x98

Als er MENSEN gedood worden ben ik niet blij. Als er fanatieke genocideplegers naar hun beloofde maagden worden geholpen kan ik daar minder mee zitten. Elke gedode IS terrorist scheelt tenminste 10 gedode onschuldigen (bron: mijn onderbuik).
IS doodt op de meest verschrikkelijke manier alles en iedereen die het niet met hen eens is.
Ik wil niet wachten op het moment dat de IS hardliners tegenover de IS fundamentalisten komen te staan, en zij elkaar onderling gaan afmaken. Tegen die tijd zijn er al veel teveel onschuldigen omgekomen, herbergt het Westen "zielige" tijdbommen (=teruggekeerde gehersenspoelde haatbaarden), kortom is de puinzooi alleen maar groter. Fundamentalisten capituleren niet, dus rest enkel hen uit te roeien. Oppakken klinkt leuk, maar is te gevaarlijk voor onze soldaten.

klimgek | 17-08-14 | 20:37

Go USA Go! nuke any religious bastard back to the stone age!
religion is so 1652.....

kaapkos | 17-08-14 | 20:37

WHOOOOOOOO HERE WE GO. Duizend euro op Amerika!

Marniximus | 17-08-14 | 20:36

Ga een klein beetje begrijpen hoe een Nederlander zich voelde toen die hoorde dat D-day was begonnen.
Dit zijn juichfilmpjes.

Terpen-tijn | 17-08-14 | 20:35

Mietjes, veilig vanuit vliegtuigjes schieten. Echte mannen gaan face-2-face.

Chantrovic | 17-08-14 | 20:33

ISIS voert slechts uit wat in de koran staat.

Het is slechts hun goddelijke plicht.

Zoals die ook geldt voor *alle* mohammedanen ter wereld, dus ook die in Nederland.

Parsons | 17-08-14 | 20:32

@eerstneukendanpraten | 17-08-14 | 20:26
Die moeten wel stil zijn,als ze hun mond voorbij praten weet heel de wereld wie ISIS in den beginnen het meest gesteund heeft.

miko | 17-08-14 | 20:31

Mooi van die yankees,jaag dat schorem gelijk door de gehaktmolen,en voer ze aan de varkens.Oh nee,niet aan de varkens,arme varkens,maak er maar couscous van,ze proeven het verschil toch niet die moslims.

Archy Bunker | 17-08-14 | 20:31

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:17
Als de dood van moordende 'medemensen' betekent dat tientallen misschien wel duizenden onschuldige gespaard worden wel ja.

@datzouzomaarkunnen | 17-08-14 | 20:22
De landen die het geld en macht hebben om in te grijpen zijn de veroorzakers van het probleem.

miko | 17-08-14 | 20:30

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:17
Als de dood van moordende 'medemensen' betekent dat tientallen misschien wel duizenden onschuldige gespaard worden wel ja.

@datzouzomaarkunnen | 17-08-14 | 20:22
De landen die het geld en macht hebben om in te grijpen zijn de veroorzakers van het probleem.

miko | 17-08-14 | 20:30

Het zijn vooral de Koerden met hulp van de VS en Syrië (lol) die ISIS een halt toeroepen. En de EU reageert zoals gebruikelijk.

First Contact | 17-08-14 | 20:29

eerstneukendanpraten | 17-08-14 | 20:20

Ik denk dat Yasmina en haar 5000 facebooksympathisanten al lang weer geswitched zijn naar de "wij zielige ISIS fans worden in onze waardigheid aangevallen door het rijk van de kafirs"-retoriek.

Een symptoom van ernstige domheid is immers niet alleen ongebreideld fanatisme maar ook stuitend opportunisme.

frotteurist frenkie | 17-08-14 | 20:27

Fantastisch! Meer van dit soort feelgood-filmpjes graag. Lang leve Amerika.

Bocherinelli | 17-08-14 | 20:27

Erg. Maar het alternatief is nog erger. Of zijn we de beelden vergeten van de gespietste hoofden? De genocide. De moorden die in naam van de islam door IS wordt gepleegd.
Het zijn strijders voor de moslimstaat. En ik zal er geen traan om laten. Goed dat de U.S. dit doet. En erg dat onze regering geen ene flikker doet.

Wim Venijn | 17-08-14 | 20:27

Leuke propaganda.
Gerommel in de marge.

Ars Vivendi | 17-08-14 | 20:27

datzouzomaarkunnen | 17-08-14 | 20:22

Nee, die zijn oorverdovend stil want dit heeft niets maar dan ook helemaal niets met de ware pislam te maken. En dus zwijgt men...

eerstneukendanpraten | 17-08-14 | 20:26

*plop* Zonne grote vuurbal, jonge !

Mafkees_Deluxe | 17-08-14 | 20:24

Elke dooie moslim is een goede moslim, daar niet van. Maar de Unlimited Supply of Assholes heeft het wel vaker moeilijk met de waarheid. Zonder context kan ik niet echt blij worden van deze beelden.

Een pick up opblazen en daar een twaalf pixel filmpje van maken kan ik ook. Leuk verhaaltje er bij en iedereen blij....

koolteer | 17-08-14 | 20:23

Er zijn meer dan 30.000 terroristen daar, en dat is al een wat oudere schatting.
Ik ben blij dat eindelijk iemand wat doet, heel blij. Maar 30.000 is heel veel en voor een flink aantal dorpen is het al veel te laat.
Ook de EU zou nu zijn ware gezicht laten zien, bovendien zou dit een hele mooie gelegenheid kunnen zijn voor de "gematigde" moslim landen om ook eens flink bij te dragen... oh wacht.

datzouzomaarkunnen | 17-08-14 | 20:22

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:10

Het zegt alles dat je dat niet zelf kunt bedenken. Je hebt jezelf net een brevet van onvermogen gegeven.

roze_bril | 17-08-14 | 20:22

@7,62x39 | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Er worden beesten verdelgd.
En dat is niet leuk maar noodzakelijk.

wakkere_nederlander | 17-08-14 | 20:21

Uitroeien dat IS dinges, voor het ons uitroeit.
Dat kankergezwel tot de laatste man elimineren, want anders blijft het doorwoekeren.

Terpen-tijn | 17-08-14 | 20:21

@7,62x39 | 17-08-14 | 20:10
Omdat dat uiteindelijk als resultaat heeft dat er minder kinderen verkracht, onthoofd, levend begraven of gespiest worden?
Wat snap je daar niet van, dombo?

Cuyahoga | 17-08-14 | 20:20

frotteurist frenkie | 17-08-14 | 20:15

Dat is om ons geloof daarin te testen. Wist je dat God overal op aarde de botten van dinosaurussen heeft neergelegd om het geloof in Hem te testen want iedereen weet toch dat de aarde nooit meer dan 6000 jaar oud kan zijn.

eerstneukendanpraten | 17-08-14 | 20:20

Toevallig gisteren nog een zeer interessant item gehoord op de Amerikaanse publieke radio over de ins en outs van het bombarderen van allerlei personen en objecten in het buitenland door Amerika.
-
http://www.radiolab.org/story/60-words/

a1a2a3 | 17-08-14 | 20:20

Weet je nog dat Timmerkneus een week geleden zei dat het wel veilig was voor de bewoners in Irak?
Remember forever die smerige bedrieger! Want hij wist wel beter. Mijn bloed kookt.
Wanneer treedt die schoft af, sla hem voor zijn bek als ik hem tegenkom.
En nu?
Nu zegt die Engelse minister dat ISIS zelfs een groot gevaar voor Engeland kan worden.
Het moet niet gekker worden.

Terpen-tijn | 17-08-14 | 20:18

Hier kan ik geen genoeg van krijgen. De wetenschap dat de wereld verlost is van een aantal barbaren. Moet die achterlijke terroristen toch één ding nageven, hun video's en beeldmateriaal zijn wel van betere kwaliteit.

First Contact | 17-08-14 | 20:18

Trouwens de reden dat NL niet meedoet is heel simpel: de regering is bang dat 1 dode jihadi er voor zorgt dat de complete schilderswijk en amsterdam-west in de hens vliegen

frotteurist frenkie | 17-08-14 | 20:17

Alleen onmensen verheugen zich over de dood van hun medemensen. Stelletje drones, geprogrammeerd om hun leiders te volgen.

7,62x39 | 17-08-14 | 20:17

Amerikanen die een zionistisch complot bombarderen. Benieuwd hoe Yasmina Haifi dit in haar kromgetrokken logica denkt te gieten

frotteurist frenkie | 17-08-14 | 20:15

Hoera! Wegjorissen die randmalloten.

blandurego | 17-08-14 | 20:15

Schiet ze naar de hel waar ze door 72 orken 72 keer per dag in diverse lichaamsopeningem, inclusief oogkassen, vreselijk murw gebeukt worden.
Want dat is de plek waar dit vreselijk barbaars uitschot en hun vriendjes en vriendinnetjes thuishoren.
Ah, mooi toch, die vrijheid van meningsuiting.

Cuyahoga | 17-08-14 | 20:14

De islam met zijn koran staat zover verwijderd van onze gevorderde westerse cultuur dat we er alleen maar last van hebben; dat is nu toch wel aangetoond. Sterker nog, als je dit niet wilt zien ben je horende doof en ziende blind. Dit gezegd hebbende: Wat is er mis met het opkomen, verdedigen en bevorderen van onze eigen cultuur, zodat wij westerlingen in betrekkelijke rust en vrede kunnen bestaan ????

tejootje | 17-08-14 | 20:14

7,62x39 | 17-08-14
Jij noemt deze gezombificeerde haatmachines mensen?
Rot toch op joh!

gemeentereiniging | 17-08-14 | 20:14

Toch gek dat ik niet dat feel-good gevoel heb.
Ik zie een stel voertuigen dat na zijn grootje wordt geblazen en ik neem voor het gemak maar aan dat daar mensen in zaten. Slechte mensen, dat dan wel.
Maar ik ben de laatste tijd moslim-moe geworden. Moe van dat eeuwige gedrein en gezeur van ze. Moe van het continu verdraaien van feiten of waarheden (zoals bijv deze vergelijking: in Warschau groeven joden ttv wo 2 ook gangen om wapens te vervoeren. Net zo als de palestijnen dat nu doen. De joden werden echter verzetshelden genoemd en palestijnen terroristen....).
Moe van al die simpele mensen zoals Appa en Aartsen, Rutte en Wilders.
Moe.
-

appeltjesgroeneweide | 17-08-14 | 20:14

Als ze nou ISIS ballen hebben koppen ze hem terug !
(You Naait Me Steeds, net zo lang doorgaan tot ISIS dat lukt..)

Wijze uit het Oosten | 17-08-14 | 20:13

Gebakken booslim, een milinair hoogstandje. Krijg er geen genoeg van.

Slagermans | 17-08-14 | 20:11

Zit nog steeds te wachten op het denaturaliseren van de 'Nederlandse' ISIS strijders. Is Opstelten al wakker of heeft hij slechts weer ' onaanvaardbaar' en ' harde aanpak' gebromd?

Barani517 | 17-08-14 | 20:10

Ik vind helemaal mooi.

The Green*Machine | 17-08-14 | 20:10

Hoera! Er worden mensen vermoord!
En dit moet ik leuk vinden omdat?

7,62x39 | 17-08-14 | 20:10

@TheseDays00 | 17-08-14 | 20:04
".. Er waren ook goede Duitsers bij.."

Dat klopt: toen de Russen en Amerikanen steeds dichter bij de stad kwamen bleek men ook opeens steeds minder faksisties. Net zoals na de val van de muur. Opeens geen communist meer te bekennen?!?

Godsammekraken | 17-08-14 | 20:09

Ik mis wel een beetje de flir beelden van een apache boordkanon wat op ISIS poppetjes knalt.

de Botte Bijl | 17-08-14 | 20:09

Niks mis met isis naar een andere wereld bombarderen. Ik denk trouwens dat er een goede kans is dat de Toyota uit het tweede filmpje het gewoon nog verder doet (topgear ja).

TheseDays00 | 17-08-14 | 20:07

Taart en whiskey voor iedereen!

Plukkiehaar | 17-08-14 | 20:07

@Kaas de Vies | 17-08-14 | 20:02
Zionisten die Zionisten afmaken , alleen maar om Haifi tegen te kunnen spreken.

eelko1976 | 17-08-14 | 20:04

Allemaal leugens!!! Met vriendelijke groet, Yasmina Haifi

DwaazzZZzz | 17-08-14 | 20:04

hmm, van Rossem. Berlijn 1945 vielen flink wat burgerslachtoffers, die Hitler liever dood dan levend zagen, bij de bombardementen. Er waren ook goede Duitsers bij. bovendien het nut van steden bombarderen.... was meer omdat ze niks konden raken met die vliegtuigen en geen doelen meer wisten te vinden.

TheseDays00 | 17-08-14 | 20:04

Burn fuckers, burn. Toch weer die verrekte Yankees die tenminste iets ondernemen i.p.v. met de grondwet te zwaaien zoals in Nederland, treurig.

eelko1976 | 17-08-14 | 20:03

USA weer met de Zionisten, nietwaar 95% van de Nederlandse moslims?

Kaas de Vies | 17-08-14 | 20:02

Ik slaap niet op mijn buik vannacht. Muriceh!!

Godsammekraken | 17-08-14 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken