Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten: driemaal is scheepsrecht

feynmanenoffeiten.jpg24 juli werd Annabel Nanninga zwaar bedreigd & belaagd, door de politie ontzet en afgevoerd. Het incident waar de persvrijheid en openbare orde weken voor de numerieke overmacht van gewelddadige jongeren, bleek slechts een kleine generale repetitie te zijn. Afgelopen zondag een camera van ZoomIn gesloopt, cameraploeg van de Telegraaf belaagd en onze eigen van Leeuwen kreeg de stenen om zijn oren. Allemaal dezelfde middag, dezelfde rellen. In 2007 kopte Prem Radhakiskun in het naastgelegen Transvaal al een colablikje. Het was het einde aan een lange reeks hoogwaardige programma`s waar Prem nog probeerde de multiculturele droom te lijmen. Journalisten kunnen hun werk op straat niet meer doen en in het stadhuis worden ze niet te woord gestaan. Het is al erg als hangjongeren verhinderen dat de pers hun werk kan doen. We gaan echt een grens over als de uitvoerende macht van onze democratie zich niet meer beschikbaar houdt voor de publieke controle. Dan kijkt de burgemeester niet meer de andere kant op, maar is zelf ook actief en route naar een andere staatsvorm. Jozias maakt nu handig gebruik van het rumoer tussen de gemeenteraadspartijen. Door zelf de kaken voornamelijk op elkaar te houden gaat de verslaglegging vooral over de tegenstellingen in de raad en veel minder over zijn eigen functioneren. De burgemeester beweegt zich van zorgvuldig geregisseerd persmoment naar persmoment om zijn leger van voorliegers te misbruiken een fictief beeld te scheppen van de gang van zaken. Vandaag laat hij het AD bevuilen. Acht minuten rellen Wegens ongeregeldheden die volgens Jozias slechts acht minuten geduurd hebben, is een legale demonstratie voortijdig beëindigd, een twee maanden durend demonstratieverbod afgekondigd en de informatievoorziening naar de gemeenteraad gemanipuleerd. ”Acht minuten” is weer een leugen aangezien de veldslag uit de rapportage van van Leeuwen én de propaganda van de relschoppers zelf BEIDE al langer duren. Jozias heeft besloten vanuit de Franse Rivièra de storm over te laten razen. Hij ziet het als een tijdelijk probleem. Dat is vreemd aangezien zelfs al in de periode van Jacobse en Van Es de Schilderswijk een beerput was. De voorloper van ISIS, het Iraakse deel komt uit 2006. De Nederlandse Volks Unie die niet mag demonstreren opgericht in 1971. Sinds 2012 vertrekken uit dergelijke Haagse wijken jongeren naar Syrië, waarvan er inmiddels zeven over in totaal 504 maagden beschikken. Ivoren toren Het is moeilijk de gematigde islamitische gemeenschap verantwoordelijk te houden. De Jihadisten en Syriëgangers zijn meestal uit de moskee gegooid en geëxcommuniceerd. Ouderen proberen nog op ze in te praten, maar dat heeft geen zin. Gehersenspoelde jongeren die de vrijheid in onze samenleving naar het leven staan, luisteren niet naar woorden, van niemand. Alleen de overheid is met haar geweldsmonopolie gerechtigd verder in te grijpen, maar laat dat na. Natuurlijk is dit een tijdelijk probleem. Ooit zal de mensheid door zijn eigen incompetentie uitsterven ofzo. Teruggetrokken in de vesting van het stadhuis, waar geeneens gefilmd mag worden. Het glazen ijspaleis straalt transparantie en openbaar bestuur uit, maar het is een gesloten bevroren bolwerk waar het vrije woord desnoods met geweld wordt uitgepleurd. De demonstratiepoging bij de Israëlische ambassade liet ons zien hoeveel agenten er zijn als een ivoren toren op het spel staat. Het Grote Verbieden Jozias durft nog net de confrontatie met zijn eigen gemeenteraad en ambtenaren aan. Een confrontatie met de camera, of nog veel erger, met de realiteit ziet hij niet zo zitten. Geen persconferentie van de driehoek. Waarom legt de politie geen verantwoording af voor haar optreden? De officier van justitie heeft 25 juli van alles beloofd, gebeurd dat ook? Hebben de ingrepen in onze vrijheden het gewenste effect in de openbare orde? Deugt het beleid? Het huidige beleid is namelijk het grote verbieden. Twee strandtenten dicht wegens marginaal drugsgebruik, een café dicht op Kijkduin vanwege een sweet sixteen party. De Papoea-vlag. Nu opgevolgd door een demonstratieverbod. In plaats van het aanpakken van criminelen die strafbare feiten plegen, worden rechten ontnomen van eerzame burgers. Vergeet- en negeerveld Verhuizen van demonstraties naar het Malieveld, of beter, het vergeet- en negeerveld, is geen oplossing. Een goedgekeurde demonstratie voortijdig beëindigen ook niet. Beide geven het signaal af in de Schilderswijk dat je andersdenkenden hun grondrechten kunt afnemen door louter te verschijnen met meer tot geweld bereide poppetjes dan de popo. Twee maanden is een hele vreemde periode. Te kort om zelfs maar een plan van aanpak te schrijven voor de onderliggende problemen. Dit is puur wachten tot het probleem niet meer nieuwswaardig is en in de tussentijd de camera ontlopen. The show must go on. Niet de stad onder controle willen houden, maar alleen de beeldvorming. Een verbod op het gebruik van grondrechten is een stukje symptoombestrijding. Als niemand meer auto mag rijden, krijgen we minder verkeersslachtoffers. De langzame verharding en verslechtering van de samenleving moet gekeerd worden door echt beleid, echte leiders en echte (burger)vaders.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

LeefVandeStaat | 18-08-14 | 11:53

Hear hear!

Clown Bassie | 17-08-14 | 20:15

YES! Als het maar 8 minuten duurt mag je verslaggeefsters bespugen en bedreigen, cameras vernielen, mensen stenen op hun kanus gooien, alles wat normaal verboden is. Maar hou je wel aan de 8-minuten-regel!

FF mn stopwatch en pistool pakken, ben even naar de Schilderswijk. Zo terug.

Rest In Privacy | 17-08-14 | 19:49

Het cynische is, dat dit probleem nog wel eens tot de meest verenigende factor in Europa kan gaan worden. Is het niet mooi?

TegenBeterWetenIn | 17-08-14 | 14:49

G. Raayer | 17-08-14 | 02:55
Ik weet het eigenlijk wel.
Er is nu een generatie die in zijn geheel geen oorlog heeft meegemaakt.
Dus zolang de flatscreen het nog doet en er nog chips is hoeven we weinig te verwachten.
De beroepsmoslims moeten eerst aan de voordeur staan waarschijnlijk.

2N3055 | 17-08-14 | 13:57

Moslims die pleiten voor Vrijheid van meningsuiting. Altijd mooi. Mogen we nu ook cartoons van Mohammed plaatsen? Of is dat wat anders?

bbbachstra | 17-08-14 | 13:41

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:57
De honger in de wereld doet jou niks?

gutgutgut | 17-08-14 | 13:39

G. Raayer | 17-08-14 | 02:55
U heeft ook gelijk ook, ben bang tevens in uw andere comments.
Hoe zijn we toch zo slap geworden.

2N3055 | 17-08-14 | 12:54

Dolphi | 17-08-14 | 10:44
Het gaat vooral om de behoefte om bij een groep te horen, de eigen groep. Daar is geen plaats voor anderen. Hermetisch afgesloten. Ergo anderen moeten buigen voor 'mijn' groep.

duitse herder | 17-08-14 | 12:48

Jozias van Aartsen klaagt over opgeklopte hetze tegen hem. Pluche plakker Van Aartsen zal blijven zitten, net als die nu opgestapte prutser Wolfsen in Utrecht.

En elke leugen mag. In Irak wordt ISIS gebombardeerd, en leeghoofd Van Aartsen leent zich voor het slopen van het grondwettelijk recht van demonstratie van anderen.

Met dit soort leeghoofdige idioten is de Schilderswijk in Den Haag volgend jaar deel van Het Kalifaat, bestuurd door die Kalief daar in Noord Afrika.

ISIS kalifaat - NL: 2 - 0.

Raider Twix | 17-08-14 | 12:03

@ Willem van Rood | 17-08-14 | 10:50

Er moet gewoon weer een partij komen in Nederland die het referendum als enig programmapunt op de agenda zet. Iedereen kan daar op stemmen, links rechts maakt niet uit, wij de bevolking, krijgen dan in ieder geval weer een vinger in de pap en dat zal de stabiliteit en democratie in Nederland ten goede komen. Denk dat zo'n one issue partij giga veel stemmen zou krijgen.

sjipsknippert | 17-08-14 | 11:54

Vertel me op z'n minst dat er niet echt doden zijn gevallen dan please!

nedertokkie | 17-08-14 | 11:40

Komt iemand gillend van de pijn bij dokter van Aartsen. Die verbiedt de patiënt 2 maanden lang te gillen.
Na lang aandringen geeft ie een pilletje tegen het gillen.
Ziekmakend die man.

Premier Trutte | 17-08-14 | 11:05

Feynman | 17-08-14 | 09:15
Dit is het nieuwe maar ook laatste marketingplan. De laatste 9% Hollanders moeten de wijk uit. Dat gaat ze lukken.
Zie als voorbeeld kalifaat Kanaleneiland te Utrecht.

duitse herder | 17-08-14 | 10:58

De AFGELOPEN TIJD werd mijn IP-adres niet alleen gevoerd met 'slechte dingen'. Maar ook met dit ( nl.wikipedia.org/wiki/Deontologie )
Denk dat daar veel waarheid in zit mbt de dualiteit.

nedertokkie | 17-08-14 | 10:56

@sjipsknippert | 17-08-14 | 10:36

Je hebt helemaal gelijk sjipsknippert.

Willem van Rood | 17-08-14 | 10:50

@Duitse herder,sorry voor de late reactie.Altijd leuk,die inhoudelijke bespiegelingen.Je noemt het sociale aspect : Saamhorigheid en liefde.IK zou dat niet in 1 zin willen noemen.Saamhorigheid = "sociaal",maar slaat evenveel op liefde als haat.De menselijke geschiedenis kent dus evenveel saamhorigheid in liefde als haat,maar liggen liefde en haat dan dicht tegen elkaar ? De meningen blijven verdeeld.De overeenkomst heet communicatie .M.a.w. Een zwijgende meerderheid communiceert niet en kunnen we gerust zombie's noemen. De haters raken echter ALTYD verzeild in oorlogen : De meest intensieve vorm van saamhorigheid.Leuk dat er het wordt "horig"in voorkomt.Kortom slaven zijn het.Misschien wel socialisten.

Dolphi | 17-08-14 | 10:44

Twee maanden is niet zo bijzonder. Dat is de tijd, volgens regenten, dat nodig is om het gebeurde te laten vergeten en in de doofpot te stoppen.

Rest In Privacy | 17-08-14 | 10:39

@ Willem van Rood | 17-08-14 | 10:33

We moeten onszelf de schuld geven want we zijn te laf om de straat op te gaan om ander beleid af te dwingen. Links of rechts maakt geen ruk uit de regenten doen met ons wat ze willen.

sjipsknippert | 17-08-14 | 10:36

Botte Hork | 17-08-14 | 09:44
Good luck.

Centauri3 | 17-08-14 | 10:35

@Henk de Vries2074 | 17-08-14 | 09:58

Jij geeft links de schuld maar van Aartsen is zo rechts als de neten.

Willem van Rood | 17-08-14 | 10:33

Remember, remember the 20th of september....
The Democracy treason and plot
I see of no reason why Democracy treason
Should ever be forgot

Wim Venijn | 17-08-14 | 10:20

20 september !

Ds. GVD | 17-08-14 | 10:11

@Botte Hork | 17-08-14 | 09:44
Nou, veel sterkte (en geluk) dan maar.
And, whatever you do, don't come back!

Petrus Poortwachter | 17-08-14 | 10:08

2N3055 | 17-08-14 | 02:28

DAT WIL IK OOK

Centauri3 | 17-08-14 | 10:06

Ach, links heeft dit zo geschapen. Tralalala gratis geld, en hop, blijf maar op de park bank hangen. In elk normaal land moet zo'n sisser gewoon aan de slag om aan geld te komen. En als ze de hele dag in de fabriek werken, dan zijn ze aan het eind van de dag te moe om achterlijke dingen te gaan bedenken.

Henk de Vries2074 | 17-08-14 | 09:58

Oh shit dudes. It is on me. En ik heb al die tijd niks in de gaten gehad. Erg heh. De ironie kan niet groter
zijn.
RESPECT! Ik kan niet anders zeggen.
Jullie gaan 't nooit geloven als ik zou zeggen dat mijn rol als hypothetische tegenhanger zelfs een goede
bedoeling had in mijn beleving ...
Zal ik zelf naar 't Groene Zootje komen of komen jullie me halen?

nedertokkie | 17-08-14 | 09:52

@Cuyahoga | 16-08-14 | 22:08. Geniaal! Zo gaat het inderdaad *zucht*

Maria.1 | 17-08-14 | 09:51

Beste GS ondanks de vele artikelen GS aan deze uitwassen besteedt en de vele verontwaardigde plempsels van de reaguurders daarop hierzo wordt er niets bereikt. GS is ooit opgericht als een 'rechtse spreekbuis'. Leuk maar het haalt niets uit omdat de gemiddelde reaguurder niet bereidt is daadwerkelijk de straat op te gaan. De linkse medemens doet dat wel want activisme is hun niet vreemd. Zolang wij enkel maar blijven typen op dit ondertussen zielig tonende blogje van azijnzeikers wordt er niets veranderd het is gewoon een feit dat de 'virtuele courage' groter is dan de werkelijke want zichzelf bloot geven in de echte wereld wil men niet. Zolang het bij 'internet protest' blijft en de opositie ongestructureerd blijft en geen gevaar voor het establishment oplevert veranderd er niets. De politiek in NL is er al lang een van partij nepotisme en houdt de bevolking in zijn greep met de farce van democratie. Het is tijd om eens wakker te worden.

sjipsknippert | 17-08-14 | 09:51

"Duizenden mensen spreken via een speciale pagina op Facebook hun steun uit voor de omstreden justitieambtenaar Yasmina Haifi."

En de van Aartsens maar de andere kant op kijken zoals ze al dertig jaar doen.

Willem van Rood | 17-08-14 | 09:40

@rommelmaker,
Helaas betreft het een olievlek en zal het niet lang duren voor het ook in het noorden onleefbaar is.

Loebas | 17-08-14 | 09:34

iemand Diederik Samsom de laatste maanden nog ergens gezien of gehoord ?

(c)ZWITSUL | 17-08-14 | 09:23

Hier in het noorden van Nederland geen last van. Heerlijk gewoon rustig wonen. De kinderen op een openbare school waar uiteraard ook een Mohammed op zit maar dit moet gewoon mee draaien en anders rot hij maar op.
De ene klote keer als ik als naar een stinkstad zoals Amsterdam oid zou moeten dan accepteer ik dat stinkvolk wel want de gedachte dat het maar voor een paar uren is helpt mij door de dag.

rommelmaker | 17-08-14 | 09:07

ik stel voor joziASS van aars ten de ALEID WOLFSEN BOKAAL te geven

montyclift | 17-08-14 | 08:49

Nou .. nou,je kan het er ook vijf duimen dik opleggen om te laten zien hoe betrokken je bent als burgemeester die lekker op vakantie bleef toen het vuur te heet was. Want dan ga je nu voor een garage brandje opeens op pad gaat om slachtofferhulp te bieden aan bewoners van je sharia wijk.
www.telegraaf.nl/binnenland/22974322/_...

deraderendraaien | 17-08-14 | 08:24

groot gelijk
dat geldt ook voor de rest van nederland en ook europa

gentle_giant_58 | 17-08-14 | 08:18

Dus acht minuten onrust zijn voldoende reden om een demonstratiestop in te voeren voor het betreffende gebied. De buurt moet minstens een half jaar tot 'rust' komen voor acht minuten onrust die door de buurt zelf zijn veroorzaakt.
En als burgemeester van aerschlog dan aangeeft dat het Malieveld meer geschikt is, wordt deze locatie de volgende dag reeds geclaimed door de plaatselijke mossels... Toevallig ook op 20 september (het schijnt er dan ook al kermis te zijn)
Dit is gewoon oorlog voeren islam-stijl.

Petrus Poortwachter | 17-08-14 | 08:12

.. en intussen is het "Nederlandse leger" op buitenlandse missie.

max_laadvermogen | 17-08-14 | 08:07

Jozias van Aartsen moet nu echt verdwijnen want hij heeft een hele grote fout gemaakt. In het NRC deze week heeft hij een interview gegeven. Hierin zegt hij dingen over de PVV wat niet slim van hem was. Natuurlijk mag een ieder zijn eigen mening hebben over een partij maarrrrrr..., Joziaf van Aartsen is Burgemeester door de troon benoemd. Dit moet een onpartijdig figuur zijn gezien hij voorzitter van de Gemeenteraad is. Een Burgemeester wordt geacht in zijn functie boven de partijen te staan ongeacht welke politieke kleur de Burgemeester heeft. Dat heeft Jozias van Aartsen niet gedaan, hij geeft in dit interview aan dat hij de PVV een domme partij vind. Klebeng!!, PVV is de 2e partij in Den Haag en hiermee geeft hij aan dat een groot deel van de Hagenaars dom zijn omdat ze op de PVV stemmen. Tevens heeft hij zijn eigen onpartijdigheid geschonden door deze opmerking. Deze man kan niet meer functioneren op de positie van Burgemeester van Den Haag. Nou had hij al wat fouten op zijn blazoen maar deze komt er bij en is wel de meest erge. Ik wacht in spanning af hoe binnenlandse zaken hierop gaat reageren.

Toetsiemonster | 17-08-14 | 08:04

''Wegens ongeregeldheden die volgens Jozias slechts acht minuten geduurd hebben.''
Wel Jozias, de bom die ontplofte op Hiroshima was slechts één bom... de explosie duurde maar één seconde.
Heb je em Jozias ?

duitse herder | 17-08-14 | 07:40

@Occipitaalcasibus | 17-08-14 | 06:36
Weet je zeker dat je door een wijk wil lopen die aan elkaar hangt van de uitkeringen, subsidies en ander 'gratis geld'?
Wat mij betreft pleurt men er een hek omheen, niet om die mensen te isoleren, maar om de aangrenzende wijken te beschermen tegen ....... [vul zelf maar in].
En volledig los van bovenstaande, je hebt een prachtige nick!

necrosis | 17-08-14 | 06:54

@kapitein oosterlng | 17-08-14 | 05:50
'Ome' Jozias is totaal ongeschikt om burgemeester te zijn.
Hoelang moet het nog duren voordat die natnekken begrijpen dat je overbodige politici niet zomaar burgemeester kan maken, of dumpen in een bepaalde functie die toevallig vrij kwam in de kaartenbak van de politiek.
Jozias zou er goed aan doen om de eer aan zichzelf te houden en op te stappen.
Na het nieuws van afgelopen weken kan die mislukte pluche-plaklul gewoon niet blijven zitten.

necrosis | 17-08-14 | 06:48

wandeltocht door de wijk organiseren?

Occipitaalcasibus | 17-08-14 | 06:36

Ome Jozias vindt zichzelf veel te netjes ;-)*Daar winnen we de aanstaande burger oorlog niet mee*
Auto is heilige koe van het westen.
Er zijn wel veel auto branden de laatste tijd.
Quod hodie non est, cras erit...

kapitein oosterlng | 17-08-14 | 05:50

Watching the Wheels | 17-08-14 | 03:50
Onder de streep gaat het imho niet over wel of niet demonstreren in DH. Demonstranten hebben iets laten zien, nl. wat voor gestoord wereldbeeld men er op nahoudt. En daar schuilt een gevaar in niet te vergelijken met een doordeweekse jatpoging van een handtas.
Hamvraag is: wil jij tussen deze achterlijke haat lopen/wonen? Ik niet.

chicago river | 17-08-14 | 04:08

Skinheads neem ik terug. Belgen met leeuwenvlaggen en andere bezorgde EU-genoten. Is het misschien wijs om een lijstje met eisen te formuleren? We willen geen ISIS vlaggen meer, klinkt logisch. Geen Hamas-vlaggen, check. Geen doodverwensingen en bedreigingen (ook maar meteen tijdens voetbalwedstrijden doen). Anders nog iets om 'voor tegen te demonstreren'? Shalom en welterusten!

Watching the Wheels | 17-08-14 | 04:03

Extra vakantiedagen opgebouwd en nu vakantie, zoiets? www.bnr.nl/nieuws/politiek/235304-1401...
.
Je kunt alles verbieden en iedereen oppakken, het zal er niet veiliger van worden. Je kunt 2 miljoen buitenlanders op het vliegtuig zetten, de economie gaat er niet beter van draaien. We moeten het met elkaar doen. De overheid doet er wijs aan om wat normen (en waarden) strikter te handhaven. In feite is de beslissing niet verkeerd om even niet in die wijk te demonstreren en dat ff lekker op een veldje te doen. Draai het eens om, stel dat je er woont en niks met die onzin te maken wilt hebben. Dan zou je ook blij zijn als je een tijdje geen skinheads en ISIS-gekkies met elkaar ziet 'communiceren' in je straat. Lekker ff naar een grasveldje en een beetje creatieve borden maken, zodat het leuk blijft om naar te kijken (het wordt na 20 items anders echt saai).

Watching the Wheels | 17-08-14 | 03:50

Iedereen die liberaal ingesteld is stemt allang geen VVD meer.

Senza | 17-08-14 | 03:45

K1100 | 17-08-14 | 03:19
Ik ben de jongste niet meer, maar ik begrijp werkelijk niet dat de jeugd deze foto's normaal vindt en politici in west-Europa dat geslaagde multiculti noemen.
www.britainfirst.org/wp-content/upload...
Overal op straat in Europa: de aanhangers van de Doods-sekte.
Moet kunnen zegt Rutte.
Moet kunnen zegt van Aartsen.
Moet kunnen zegt Timmermans.
Moet kunnen zegt de burgemeester van Rotterdam.
Moet kunnen zegt minister Blok, als ze de huur maar betalen.
Moet kunnen zegt Klijnsma, niet voor autochtonen, maar juist voor deze zwartkijkers hebben de Bijstandswet.
Moet kunnen zeggen de mocro's, Allah betaalt de uitkeringen.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 03:37

Bed, slapen.
Sleep well@all.

K1100 | 17-08-14 | 03:27

K1100 | 17-08-14 | 03:24
Ik zal mn vrouw opdracht geven om niet op te ruimen. Op straffe van 10 stokslagen. * ook traditie*

mvddj | 17-08-14 | 03:26

@mvddj | 17-08-14 | 03:19
Sleepbootje is verstandig. Laat je na de bbq wel je rotzooi achter, is traditie ;)

K1100 | 17-08-14 | 03:24

K1100 | 17-08-14 | 03:12
* sleepbootje bestellen doet in het kader van crisisbestrijding. En bbq klaarzetten voor t zuiderpark morgen*

mvddj | 17-08-14 | 03:19

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 03:14
Er gaat wel degelijk iets veranderen in de UK. Maar niet ten goede. Dat land is als ze niets doen ten dode opgeschreven.

K1100 | 17-08-14 | 03:19

we is wel

G. Raayer | 17-08-14 | 03:17

niet schreeuwen, inderdaad, maar we de boel op stelten zetten

G. Raayer | 17-08-14 | 03:16

2N3055 | 17-08-14 | 03:02

toch niet, waarschijnlijk moeten we schreeuwen ook al wordt de stemmer er bang voor dankzij handige bangmaak tactieken van de gevestigde orde

G. Raayer | 17-08-14 | 03:15

2N3055 | 17-08-14 | 02:54
Het lijkt mij wensdenken.
Zowel de Conservatieven als Labour houden zo van rijke arabieren dat ze zich al decenia als moslim-slaven opstellen.
Een haat-imam uitwijzen duurt daar, in GB, minstens tien jaar.
Ze hebben zelfs een rechtbank die moslim kritische boeken keer op keer verbiedt.
Een Engelse rechter die wetten uit 1700 uitvoert.
Een zo partijdige rechter, dat bondgenood de VS, de uitspraken van deze rechter niet meer erkent.
Nee, er gaat niets veranderen in GB.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 03:14

@mvddj | 17-08-14 | 03:07
LOL. Laat ik het maar houden op de Calandkade dan.

K1100 | 17-08-14 | 03:12

K1100 | 17-08-14 | 03:03

Nee man, marktweg! Das toch echt schilderswijk.
* in identiteitscrisis raakt*

mvddj | 17-08-14 | 03:07

@mvddj | 17-08-14 | 02:52
Lulofsstraat dus. Daar komen geen schilderwijkers, wel kampers.

K1100 | 17-08-14 | 03:03

@Alcor
Heb nog even gekeken op beide sites
www.englishdefenceleague.org/
www.britainfirst.org/
Je ziet echt dat bij Britain First een strak beleid achter zit. Duidelijk tegenover het schreeuwerige EDL.
Marketingtechnisch doen ze het perfect.
En het schijnt dat het dat is in politics heden ten dage.
Gelukkig hebben wij Von Arschen.

2N3055 | 17-08-14 | 03:02

2N3055 | 17-08-14 | 02:31

Elk land of oligarchie heeft een volkert van der g. achter de hand. Kijk maar in nederland waar hij als levende 'linkse' Arc de Triompf mag rondlopen door zn d666 vrindjes geschonken als beloning voor zn 'diensten'

G. Raayer | 17-08-14 | 02:55

Alcor 17-08-14 02:31
Toen waren ze net available.
We zullen zien. Voor H.O.C 2015
Ze hebben in tegenstelling tot EDL een goede structuur.
Kijk hun website maar eens.
Behoudens dat er een hater op staat en Paul Golding wat aandoet, denk ik dat ze echt heel groot worden.
Heb zelf in London gewoond. In '87
Ken het niet meer terug.
De Engelsen hebben zoooooo genoeg van de islam, is niet te beschrijven.
Britain First speelt in op trots, naast Vaderlandsliefde.
Iets wat bij ons in coma lijkt te zijn geraakt.

2N3055 | 17-08-14 | 02:54

mvddj | 17-08-14 | 02:38
Nope, niet troelstrakade. Aan de overkant, naast de oude melkfabriek. En tot voor kort de welbekende " Wk oranjestraat". Telt dat wel?

mvddj | 17-08-14 | 02:52

@Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:46
Weet ik. Ik ben geboren op de plek waar nu CS staat.

K1100 | 17-08-14 | 02:51

@K1100 | 17-08-14 | 02:45
klopt

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:46

@mvddj | 17-08-14 | 02:38
Troelstrakade dus. Moet je eerst de brug over om in de Schilderswijk te komen. Telt niet. Zuiderpark is favoriete picknickplek voor moslims. Zou je moeten weten.

K1100 | 17-08-14 | 02:45

@necrosis | 17-08-14 | 02:43
Gevoelsmatig helemaal mee eens. Maar nu even realistisch. NL anno 2014.

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:45

G. Raayer | 17-08-14 | 02:28
Ik heb nog een echte brief en een Email verzonden naar Samsom en Truimans.
Met de vraag waarom deze twee met een brede grimas aankondigen dat een huurdersbelasting zo sociaal is.
Een beleefde brief met argumenten.
Nooit een antwoord gehad.
Waarom moet ik iedere keer denken aan een oorlogsmisdadiger, die in Israel is opgehangen, als ik
de uitvoerder Blok zie en hoor?

Jan Dribbel | 17-08-14 | 02:45

@K1100 | 17-08-14 | 02:39
DAT zal ze leren!

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:43

@Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:35
Het leger inzetten om die 'enclave' met beide benen weer op aarde te zetten lijkt me vrij logisch....

necrosis | 17-08-14 | 02:43

@mvddj | 17-08-14 | 02:38
Hoi Buurman/ vrouw! Ik kijk altijd met een beetje jaloezie naar de woonboten aan de rand van het Zuiderpark. Mooi plekkie hoor.

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:41

Sorry voor de dubbelpost Joris. Server had last van de hik.

mvddj | 17-08-14 | 02:40

Dat hele ISIS gebeuren is gewoon één grote fake volgens mij. 't lijkt nergens naar. De ultieme poging om degene die zich terecht zorgen maken om de islam voor schut te zetten en zo de hele issue weer te bagatelliseren.
Nu maar hopen dat Nederland hierdoor een echte éénheid - van groepjes die hun mening niet meer durven te uiten - van wordt.

nedertokkie | 17-08-14 | 02:40

@2N3055 | 17-08-14 | 02:31
Britain First kreeg tijdens de Europese Verkiezingen 20.000 stemmen, ofwel 0,12 procent. Da's evenveel als Yorkshire First.

alcor | 17-08-14 | 02:39

@Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:35
Doorpakken, alles wat daar met een zwarte vlag liep vastzetten. En niet voor een uurtje of twee, drie.

K1100 | 17-08-14 | 02:39

-weggejorist-

mvddj | 17-08-14 | 02:38

@ necrosis | 17-08-14 | 02:27
Sorry, ja ik woon er voor mijn plezier. Im woon aan de rand van de wijk op een woonboot.
Gelukkig geen overlast bij mij in de buurt en t Zuiderpark is m'n achtertuin.

mvddj | 17-08-14 | 02:38

Hoezeer ik die arrogante houding van Van Aartsen ook haat...
Wat zijn zijn opties?

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:35

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 02:09
Ik bepaal de politiek niet, maar beter komt men niet met die bullshit aan mijn voordeur, ik zou best wel eens boos kunnen worden.....

necrosis | 17-08-14 | 02:32

alcor | 17-08-14 | 02:27
Nee, men kon er nog niet op stemmen.
Ze bestaan pas 6 maanden in de huidige politieke vorm.
Ze doen mee in 2015 voor het eerst, ik geloof over 248 dagen.
Ik verwacht een landslide, als er tenminste geen volkert van der g. rondloopt.

2N3055 | 17-08-14 | 02:31

@de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:30
Spreekwoorden hebben we geen fuck aan. Concrete en haalbare voorstellen graag.

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:31


Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:22
Ook daar heeft de Nederlandse taal een prachtig spreekwoord voor: Het kaf van het koren scheiden.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:30

Arme v Aarssias. v Aarssias is de meest devote, gestudeerde, composede en integere neoliberaal die er is, de meest getalenteerde nikszegger en in algemeenheden pratende neoliberale Ethnocideur in de vroege jaren 30 stijl en dit het meest beheerscht en het prachtigst uitvoert tot volle tevredenheid van de pvdrarab en zn Bilderbergvrindjes, waar die zn vakantie bij aan het uitvreten is zoals het fasoisitsche elite betaamt.
De beste man is zich WERKELIJK van geen kwaad bewust en kan slechts 'genezen' worden, fout, het VOLK kan zichzelf genezen want figuren als Aarssias hebben geen inzicht en DUS moeten ze in Neurenberg aan hun eind gebracht worden.
De boemerang komt in hun rug aansuizen maar ze zien en horen m gelukkig niet.
v Aarssias mist de koele berekening van zn collega Bloch, die op fijnzinnige wijze de arme huurders aan het doodmartelen is onder het mom 'doorstroming' of de brutaliteit van collega Schiffer die haar corruptie overschreeuwd of het leugendealtje dat de corrupte politica Schültz met haar Parzeiführer regelde.
Hij is te clean, te doorzichtig en schaamt zich hier allerminst voor, hij is juist erg trots op. Dit ervaart hij als een hond die de baby heeft doodgebeten maar dat deed uit 'bescherming' van het 'volk' en zich van geen kwaad bewust is.
En we weten allemaal wat er met die hond gaat gebeuren...

G. Raayer | 17-08-14 | 02:28

de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:17
Geheimtaal ok dan.
PS Current Dumping is het principe van het on the fly bijsturen van het signaal door de LM301 OpAmp via kleinere torren // aan de 2N's
Einde Off Topic excuus Joris

2N3055 | 17-08-14 | 02:28

@mvddj | 17-08-14 | 02:07
Je gaat hopelijk niet beweren dat je daar nog voor je plezier woont, met buren die je niet wil, en overlast waar die waardeloze van Aartsen niets aan wil doen in het kader van de prachtige multibullshitculti.
Als van Aartsen zelf in zo'n 'prachtwijk' zou wonen, was hij direct vertrokken.....

necrosis | 17-08-14 | 02:27

@2N3055 | 17-08-14 | 02:22
"Zou je niet misschien kunnen denken dat Britain First immens populair is geworden in recordtempo?"
Niet onder het stemmend publiek, blijkbaar. Misschien voornamelijk schooljeugd?

alcor | 17-08-14 | 02:27

@2N3055
@de honden blaffen.

Voor jullie is er tweakers.
Doei.

K1100 | 17-08-14 | 02:24

Dat tuig woont hemelsbreed 1 km van me vandaan en ik ben het wel een beetje zat.

Maar wat doe je er daadwerkelijk aan?
Sympathiseren met een terroristische organisatie is wellicht wat dagen taakstraf, verder is de wet vrij beperkt.

Ik heb goede vrienden wonen in die wijk die "moslim light" zijn; die zou ik graag uit de wind willen houden. Hoe lossen we dit in "godsnaam" op?

Lijkt me logisch... | 17-08-14 | 02:22

alcor | 17-08-14 | 01:54
???
Ik heb nergens iets boven gezet, maar je een link gestuurd van een artikel.
Het aantal Facebookslikes staat uiteraard los van het aantal views dat een Website krijgt.
Dat mechanisme begrijp je hopelijk toch wel?
Britain First heeft 343000 Facebook Likes terwijl ze nog maar heel kort bestaan.
De conservatives die sinds de oertijd bestaan hebben er 178000
Labour, ook sinds het ontstaan der aarde, heeft er 168000
UKIP waar je zoveel van hoort in het EU parlement heeft er 148000
LiberalDemocrates hebben er 95000
Zou je niet misschien kunnen denken dat Britain First immens populair is geworden in recordtempo?

2N3055 | 17-08-14 | 02:22

@necrosis | 17-08-14 | 02:11
Mijn vrouw heeft 20 jaar over de Hoefkade gefietst naar haar werk. Dan kwam ze ook nog langs de Al Soenna moskeet. Dagelijks kocht ze een broodje bij een Turkse bakker en is altijd vriendelijk geholpen. Ze heeft gelukkig nooit iets ergs meegemaakt. En gebroken Nederlands is ook Nederlands ;)
En nee, dat maakt de Schilderswijk er nog steeds niet mooier op.

K1100 | 17-08-14 | 02:22

2N3055 | 17-08-14 | 02:04
Zwaar OT.
Current dumping, geen idee.
Die van mij sturen Infinity,s kappa 7.1 aan.
Maar de discussie elektronica kunnen we beter sluiten, het lijkt voor velen geheimtaal.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:17

@de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:05
Ik hou ALLES in de gaten!

necrosis | 17-08-14 | 02:16

@mvddj | 17-08-14 | 02:07
Waarschijnlijk kwam ik al in de Schilderswijk voor jij geboren was. Mijn vader is er geboren en mijn grootouders hebben er tot hun dood gewoond. In de Frans Halsstraat tegenover de tram remise. Wij konden daar altijd buitenspelen en van moslims hadden we nog nooit gehoord. Alle buren hadden de zelfde sleutel, een loper. Het was toen nog een buurt voor de iets beter gesitueerden.

K1100 | 17-08-14 | 02:14

@2N3055 | 17-08-14 | 01:54
Wat een grappig artikel. De pagina heeft volgens het artikel 336,000 likes, en dan zet je de volgende titel erboven: "Britain First’s Facebook page now reaches millions of people a week". Tsja.

alcor | 17-08-14 | 02:12

@K1100 | 17-08-14 | 02:02
Ik ga er gemakshalve van uit dat ik een tolk nodig heb om me verstaanbaar te maken in zo'n islamitische broedplaats waar ik waarschijnlijk niet welkom ben.
Kan van Aartsen me uitleggen waarom ik een tolk nodig heb in mijn eigen land?
Die vent deugt niet, en dat zal ik hem laten weten...

necrosis | 17-08-14 | 02:11

necrosis | 17-08-14 | 01:47
Dat van tomaten plukken is op dit moment niet handig gekozen.
Wat de zelfbenoemde sheik ook nog meldde is dat alle christenen in Europa moeten worden uitgeroeid.
Volgens de ISIS methode.
Oproepen tot genocide mag blijkbaar in Zweden.
En in de Schilderswijk.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 02:09

@necrosis en K1100
* vinger opsteken doet, geboren kaaskop en schilderswijkbewoner*

mvddj | 17-08-14 | 02:07

necrosis | 17-08-14 | 02:02
Vlijmscherp!.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 02:05

-weggejorist-

2N3055 | 17-08-14 | 02:04

@necrosis | 17-08-14 | 01:26
Er wonen 32.000 bewoners waarvan nog geen 2800 autochtonen.
Allochtonenmeter biedt uitkomst. Postcode 2525 en 2526.
Is al wel vier jaar oud dus de aantallen zullen wel opgelopen zjn.

K1100 | 17-08-14 | 02:02

@Niak | 17-08-14 | 01:53
Gozers die zichzelf buiten de wet stelen....
Was dat een bewuste typo?

necrosis | 17-08-14 | 02:02

2N3055 | 17-08-14 | 01:57
Klopt, ik heb er twee omgebouwd tot mono bakken, dus elk kanaal zijn eigen voeding.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:59

Niak | 17-08-14 | 01:53
Jajaja, extreem rechts, daar is tie weer...

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:57

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:51
Was dat de 303?
Onverwoestbaar en je kun er tevens eieren op bakken, zo op het eind van het feest.

2N3055 | 17-08-14 | 01:57

@Guy Veropzoudten | 17-08-14 | 01:49
Momenteel denk ik niet aan eieren, behalve op brood.
Waar ik wel aan denk laat ik maar achterwege aangezien ik geen trek heb ik ruzie met mijn goedste vriend.
En Jozias moet gewoon doen wat hij MOET doen, namelijk opstappen wegens complete incompetentie!

necrosis | 17-08-14 | 01:56

"De Jihadisten en Syriëgangers zijn meestal uit de moskee gegooid en geëxcommuniceerd. Ouderen proberen nog op ze in te praten, maar dat heeft geen zin." Says who? Wie, met hun palmares, nog één lettergreep gelooft die uit de mond van een mosselbaard komt gerold, is een zwakzinnig uilskuiken. En moet zich ver van elke journalistieke ambitie houden.

Tricephalus | 17-08-14 | 01:56

@King of the Oneliner | 16-08-14 | 23:55

Agree, maar het is voor een medium als Geenstijl goed om het conflict langs verschillende ogen te laten zien. Ebru Umar is geen professor maar ze schrijft vanuit haar hart met flink wat ballen. Niemand weet waar Feynman zijn huis woont maar Ebru Umar schrijft gewoon onder haar eigen naam en met alles wat ze schrijft is dat niet helemaal vrijblijvend. Tenminste, zou zo wel moeten zijn maar je weet het nooit ....

Ik verwacht eigenlijk meer reactie van extreem rechts dan van de ISIS fansboys eigenlijk. Ik denk dat ook hier op geenstijl we de verhoudingen niet helemaal kennen. Volgens mij zijn de moslims in Nederland helemaal niet zo radicaal. Maar als wij verkeerd reageren op de ISIS-klootzakken en alle moslims over dezelfde kamscheren dan kan dat zo maar veranderen. Zo gaat het altijd. Als de tegenreactie te hard is dan haal je de zaak nog sneller uit balans dan wanneer je gewoon je schouders ophaalt en alles laat gebeuren.

Tuurlijk, gozers die zichzelf buiten de wet stelen in de Schilderswijk is fout. Maar laten we het niet grote maken dan het voorlopig is. Maar als er ooit zo een jihad vechter in Nederland een aanslag pleegt ... oh God .. help ons. We zijn misschien een laf volkje, maar we hebben best nog wel wat agressie diep van binnen die er altijd op het verkeerde moment uitkomt.

Er zullen vast wel belangen zijn die graag alle Europese moslims tegen het gezag willen opstoken. Maar nu is zoiets totaal niet aan de orde op grote schaal en op kleine schaal zijn er betere oplossingen dan hard tegen hard. We zullen zien, we zullen zien. Europa gaat het echt niet makkelijker krijgen maar het zal allemaal wel veel langer duren als sommige hier hopen. (Want een avontuur is een avontuur)

Niak | 17-08-14 | 01:53

2N3055 | 17-08-14 | 01:50
Ze werken nog steeds.
En klinken als een klok.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:51

2N3055 | 17-08-14 | 01:44
"Britain First. Die doen het goed. Heel goed zelfs".
House of Commons: 0 / 650
House of Lords: 0 / 724
European Parliament: 0 / 73
Local government: 0 / 21,259

alcor | 17-08-14 | 01:51

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:47
Werkpaardjes he?
En universeel.

2N3055 | 17-08-14 | 01:50

@necrosis | 17-08-14 | 01:38
Ok, ok, daar zat wat zelfcensuur in.
Eieren dan. Is overigens ook heel goed voor Jozias' coiffure.

Guy Veropzoudten | 17-08-14 | 01:49

tattoboer | 17-08-14 | 01:40
Mooi!
U placht ook aanwezig te zijn I presume?
Lol.
I cant wait.

2N3055 | 17-08-14 | 01:48

2N3055
LOL, die zitten in mijn oude Quad.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:47

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 01:36
Die stenersmijters zitten niet in Zweden, maar in Nederland.
En als ze stenen kunnen smijten, kunnen ze ook tomaten plukken.
Dus oetkering afpakken en zorgen dat ze maandagochtend gaan werken voor hun geld.
Last van rugpijn?
Als je met stenen kan gooien, kan je ook werken voor je geld.
Ik zie het probleem niet, behalve een grote groep mensen die liever leven van gratis geld.....
Weg met die slappe PvdA aanpak!

necrosis | 17-08-14 | 01:47

Gootbalkoning | 16-08-14 | 22:36
Je hebt gelijk maar...
De economie stort intussen totaal in.
Het uitknijp en uitgavenbeleid van de overheid wordt steeds gekker en onbegrijpelijker.
Dan komen Nederlanders vanzelf uit hun comfortzone gekropen.
Het zal beginnen met tokkies en voetbalsupporters, net als de EDL in Engeland.
EDL is niet meer, er is een nieuwe stevige en professionele organisatie voor in de plaats gekomen.
Britain First.
Die doen het goed. Heel goed zelfs.
De revolutie komt er wel.

2N3055 | 17-08-14 | 01:44

@2N3055 | 17-08-14 | 01:34
Hoe raar wil je het hebben! Terence Hill "The four fists of the devil" lijkt als twee druppels water op mij! twee filmsterren maar niet heus, helden desalnietenmin want ons land heeft het nodig! Shalom aleicha!

tattooboer | 17-08-14 | 01:40

@Guy Veropzoudten | 17-08-14 | 01:31
Pingpongballen?
*met hoofd of tafel slaat*

necrosis | 17-08-14 | 01:38

tim vinnik5856 | 17-08-14 | 01:11
Het levensgrote verschil met destijds, ik noem de rellen tijdens de kroning van Beatrix, de onschuldige manifestatie,s van provo's etc. (eind jaren zestig), is dat de overheid toen wel keihard optrad.
Nu wordt een legale demonstratie, niet beschermd door de overheid. Integendeel zij moeten van de geplande route afwijken. De "allah is de baas in Nederland" roepers worden op hun wenken bediend.
En de islamitische "joden moeten dood roepers" wordt geen strobreed in de weg gelegd, journalisten die verslag doen worden afgevoerd.
Het verschil met destijds is de aanwezigheid van islam.
Hoeveel mensen ook proberen te spinnen dat er niets veranderd is.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:37

necrosis | 17-08-14 | 01:26
Een zelfbenoemde Sheik uit Zweden, een uitkeringstrekker zegt wat de meeste mocro's in Nederland ook denken.
Het zijn niet de belastingbetalers die de uitkeringen betalen, het is allah die ze uitdeelt.
www.barenakedislam.com/2014/08/16/welf...
Vraag nummer 1 bi het aanvragen van een uitkering zou moeten zijn: wie betaalt jouw uitkering.
Fout antwoord=geen uitkering.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 01:36

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat Jozias zijn burgemeestersketting aan de wilgen hangt, hij deugt niet en geen enkele spindokter kan zijn kloten nog redden.
Hij ziet het probleem niet omdat hij het simpelweg niet WIL zien.
Waarmee hij gediskwalificeerd is als burgemeester....

necrosis | 17-08-14 | 01:34

@Tattoobroedert 21:37
Ik zal er zijn.
Je herkent me wel.
Vinnie Jones (Snatch) lijkt als twee druppels op mij.
Heb er ook schoon genoeg van.
Shalom aleichem.

2N3055 | 17-08-14 | 01:34

Oh ja, en ik zou graag eens acht minuten lang pingpongballetjes naar Jozias zijn hoofd willen gooien.
Gewoon, dat hij voelt hoe lang acht minuten soms kan zijn.

Guy Veropzoudten | 17-08-14 | 01:31

"De langzame verharding en verslechtering van de samenleving moet gekeerd worden door echt beleid, echte leiders en echte (burger)vaders."
echt beleid?
echte leiders?
echte (burger)vaders?
De langzame verharding van de samenleving dient gestopt te worden door wijze leiders. Niet door echt beleid of echte leiders of door echte (burger (tja))vaders.
Wat een geestelijk gearticuleer zeg.
Als je nou zou zeggen 'echte mensen', ok. Gewone realisten, zeg maar. En de elite eet toch wel veel op? Daar dient men ook rekening mee dienen te houden immers. De gezegenden willen hun dagelijkse vette portie wel behouden, niets menselijks is de mens vreemd immers. We moeten gewoon wakker worden. Wie ben jij dat jij denkt meer te zijn dan ik?, Zoiets.

AntiSoof | 17-08-14 | 01:28

@de grote Anti | 17-08-14 | 01:14
Ik vraag me af of er nog autochtonen wonen in dat 'beruchte' wijkje.
Volgens mij is het een islamitische enclave geworden die duidelijk maakt dat slappe PvdA aanpak geen zin heeft.
Draai om te beginnen de uitkeringen in die wijk de nek om, als netto belastingbetalerT walg ik van mensen die op mijn kosten leven en tegelijkertijd spugen op mij!

necrosis | 17-08-14 | 01:26

"Van Aartsen is vanavond gezien in de Schilderswijk.
www.telegraaf.nl...
Wat een capabele, meelevende burgemeester is van Aartsen toch.
Jan Dribbel | 17-08-14 | 00:48"

JUISTE, Jan!! Ja, ik las het ook al in de VK.: "Burgemeester Jozias van Aartsen kwam op het incident af en maakte een praatje met de bewoners."

Het aardige is dat Van Aartsen helemaal niet door heeft dat dit het laatste is wat hij moet doen.

In de eerste plaats ligt het er duimendik bovennop: Kijk-mij-es-betrokken-zijn.

In de tweede plaats en dat is veel erger, vooral voor hem, dat dit signaal ook betekent dat IS-vlaggen, antisemitische leuzen, stenen gooien en camera's kapot maken van minder belang, minder enstig zijn, dan een huisbrandje. Hij legt zijn prioriteiten dus volkomen verkeerd. Wanneer leert hij het nu eens???
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-08-14 | 01:25

Jozias en de zijnen sturen er op aan dat een mogelijk grote demonstratie keurig op het Malieveld beland.
Geert vertelt er een verhaal op een podium, de ME pakt een paar relschoppers op en dat was het dan.

Guy Veropzoudten | 17-08-14 | 01:24

@tim vinnik5856 | 17-08-14 | 01:11
Reden en doel zijn anders...

Mafkees_Deluxe | 17-08-14 | 01:20

"Ronny Naftaniel ‏@RonnyNaftaniel 12m
Bij slijter Misri in Schilderswijk in #DenHaag zijn volgens bloggers de ruiten ingegooid. De eigenaar, een Kurdische vluchteling is ongerust" Het gaat los daar!

tattooboer | 17-08-14 | 01:20

@photto | 17-08-14 | 01:07
Excuse me?
De lichamelijke integriteit van Nanninga (daar doelde je toch op met AN?) werd geschonden door een stel hondsdolle zandbakkers die 'broek uit' gingen lopen scanderen.
Ik ben inmiddels voorstander om het leger in te zetten en die wijk volledig uit te kammen.

necrosis | 17-08-14 | 01:19

*is geworden

de grote Anti | 17-08-14 | 01:14

@tim vinnik5856 | 17-08-14 | 01:11
Waarschijnlijk is het ook dankzij die aso autochtone nederlanders en focking hippies het zo'n rommeltje geworden. Ik heb nooit stenen gegooid in de jaren '80. Toen was ik een kruisboog aan het maken ofzo.

de grote Anti | 17-08-14 | 01:14

@gips,0.12 en lewinsky,0.20.
Idd de krakersrellen van eind jaren 70, begin jaren 80 waren vele malen heftiger en gewelddadiger dan die paar stenengooiende relschoppers vorige week.Bovendien gingen toentertijd na schooltijd 'n heleboel kids gewoon meedoen met die professionele stenengooiers samen met jongetjes van de f-site, gewoon voor de fun en de sensatie, omdat 't kan, kon.

tim vinnik5856 | 17-08-14 | 01:11

OT/
Hmm ik zit nu voor het eerst die nieuwe serie van bear grylls te kijken. In het filmpje op dumpert leek het nogal homosensueel allemaal met een of andere acteur, maar hier www.tubeplus.me/player/2147539/Running... zie ik toch wel wat er aan de hand is. Best geniaal. Veel van die jonge hollywood 'sterren' hebben in feite nog geen fuck gezien , en willen het dus wel zien. Natuurlijk is er een camera-ploeg en backup, maar het zijn gewoon beproevingen die ze moeten doorstaan.

de grote Anti | 17-08-14 | 01:09

Waarschijnlijk zijn de auto's aangestoken door zionisten, om de jongeren daar een slechte naam te bezorgen.
de honden blaffen... | 17-08-14 | 00:55
Ik gok op de NVU.
Maar een beetje klooien met de electriciteitsmeter kan natuurlijk ook.

Jan Dribbel | 17-08-14 | 01:09

Wat de voddeboer op | 16-08-14 | 21:42 zegt. -weggejorist-
Kom op nou, de intentie van Gs was nog altijd de discussie aan te gaan? AN aanmerken als volwaardig journalist is zoiets als een timmerman vertellen dat ie ook metselaar is. Waarmee Feynman dus hierbij volledig niet meer gaat voor feiten, maar voor zichzelf.
Klaar mee.. next..

photto | 17-08-14 | 01:07

@duitse herder | 17-08-14 | 00:22
Ik ken wel een mooier en slimmer mens dan Maslow waar ik wel basisbehoeften mee zou willen delen.

Jim Lovell | 17-08-14 | 01:01

bijtertje | 17-08-14 | 00:10
Bullshit.
Moet je dat van Josias plempen?

de honden blaffen... | 17-08-14 | 01:01

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 00:48
Zelfs als er nu een muis op straat dood gaat daar zal Aartsen er komen de boel te sussen zo doet hij het in zijn broekje. Dit zegt echt een hele boel over de huidige situatie en zijn buigen.

tattooboer | 17-08-14 | 00:58

Jan Dribbel | 17-08-14 | 00:48
Hij zit er bovenop.
Waarschijnlijk zijn de auto's aangestoken door zionisten, om de jongeren daar een slechte naam te bezorgen.

de honden blaffen... | 17-08-14 | 00:55

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 00:48
Het valt me mee dat de brandweer geen stenen hoefde te koppen in die 'prachtwijk' tijdens het blussen....

necrosis | 17-08-14 | 00:54

@Jan Dribbel | 17-08-14 | 00:48
De man is schurensbang, trillend geschud en huiverend geschokt hah!

tattooboer | 17-08-14 | 00:53

@K1100 | 17-08-14 | 00:33 :
duitse herder is gewoon erg eenzaam in Denemarken.
Er is daar namelijk geen føck te doen op het platteland, en veel Deense vrienden komen er ook niet over de vloer...
Stiekem mist hij gewoon Nederland...

King of the Oneliner | 17-08-14 | 00:47

@wakkere_nederlander | 17-08-14 | 00:33
Helemaal goed! Omdat er dan wat meer sociale referenties kunnen zijn. Mensen zullen er over na denken en hun keuzes kunnen maken tegen en voor.

tattooboer | 17-08-14 | 00:41

@duitse herder | 17-08-14 | 00:22
Voorwaar, eindelijk eens een bijdrage zonder emigratiecijfers. Moet je vaker doen. Serieus.
Bedankt voor deze. Is de moeite waard.

K1100 | 17-08-14 | 00:33

@tattooboer | 16-08-14 | 21:37
Iemand opperde: '20 september, waarom zo laat pas?'
Ik denk dat het geniaal is om er meer dan een weloverwogen maand overheen te laten gaan.
Kuddo's voor degeen die dit gepland heeft.

wakkere_nederlander | 17-08-14 | 00:33

@--sql error-- | 16-08-14 | 23:32
Het falende immigratiebeleid wordt afgeschoven op zwakke scholen in grote steden. Die krijgen het op hun bordje om die derdewereld-ouders op te voeden. Ga er maar aanstaan, is niet normaal.


www.youtube.com/watch?v=wczcWEyrXGU
Marokkaanse vader geeft de politie de schuld van de problemen van jongeren. Ontspoord kind: Bij veel Marokkanen is opvoeden slaan, bij de meeste Nederlanders zoveel mogelijk praten.

drs.Nee | 17-08-14 | 00:29

@Chiant | 16-08-14 | 21:36
Hoe kun je ooit een samenleving vormen met culturen die helemaal niet met andersdenkenden willen samen leven?

wakkere_nederlander | 17-08-14 | 00:27

"Het duurde maar 8 minuten ..."

Tja, een bom op de Schilderswijk heeft maar 10 seconden nodig, dus mag dan helemaal van geen betekenis zijn, toch?

Alleen een volstrekte incompetente halve zool kan met een dergelijk argument komen.

Pieter V | 17-08-14 | 00:26

Jaren geleden schreef Maslow, een klinisch psycholoog, een boek over de piramide behoefte van mensen. Kort samengevat:
De basisbehoeften bestaan uit:

Primaire biologische behoeften, ook wel fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak)
Bestaanszekerheid (behoefte aan lichamelijke veiligheid)
Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)
Erkenning (zelf-imago, reputatie, eigendunk, zelfrespect)
Zelfactualisatie (zelfverwezenlijking, doen wat je roeping is)
Transcendentale behoeften.
.
Deze haal ik even naar voren:
Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)
.
Maslow bedoelt daar mee dat mensen bij een groep willen behoren. Die groep waar de mens zijn identiteit in kwijt kan. Die keuze maakt hij vrijwillig en in de praktijk blijkt dat die keuze dikwijls langdurig is of bindend voor het leven.
En dat is nu exact wat er aan de hand is. Mensen kunnen en/of willen zichzelf niet delen met een andere groep. Want het is hun groep en zijn/haar identiteit.
.
Daarmee legt hij vast dat integratie van mensen onmogelijk is.
En dat is wat de politici nou eens eindelijk moeten gaan leren en begrijpen hoe die werkelijkheid bij mensen in elkaar steekt.
Als het al niet te laat is. En als ze het al snappen. Hun IQ en EQ is bepaald nou niet bijster hoog.

duitse herder | 17-08-14 | 00:22

@Gips | 17-08-14 | 00:12
Beter naar de foto's van 10 juli kijken. Er stonden jongens van 11 en 12 tussen. Het is niet normaal dat die met stenen gooien.

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 00:20

Wat als ik 10.000 man uitnodig voor een feestje als schilderswijkbewoner? Thema: Nederland cultureel erfgoed. Dresscode: rood wit blauw of oranje.

mvddj | 17-08-14 | 00:20

@ristretto | 17-08-14 | 00:11
LOL

Lewis Lewinsky | 17-08-14 | 00:19

Ach Feynman,waar maak je je druk om.Er zijn al zo veel no go area's in dit land,dat ook die Schilderswijk van Den Haag er wel bij kan.Ik zelf kwam er nooit net als A'dam west en voel me er heel prettig bij.Al die pauperwijken moet je mijden als de pest,net als de 19e- eeuwers met de veenkoloniën deden. En dat ISIS-tuig.Dat is ook heel simpel hoor : Laat ze maar enthousiast oprotten naar het MO,ze komen daar vanzelf wel een kogel of brisantbom tegen met de zegen van de militair-industriële complexen van het westen en Rusland.

Dolphi | 17-08-14 | 00:17

Ik wil het niet goed praten maar de krakersrellen in de jaren 70 waren toch wel wat heftiger dan die paar "incidentjes" van de afgelopen maand. Ik kan me niet voorstellen dat je daar als journalist veilig was van rondvliegende bakstenen, vuurwerk en rondvliegend glas. Daar werd nog net het leger niet ingezet.
Op een oudejaarsavond werden er in de jaren negentig nog net geen politiewagens opgeblazen met strijkkerbommen in het Bezuidenhout. En allemaal Hollandse jongens hoor die dit deden. Ik loop al bijna 40 jaar mee maar om nou te zeggen dat dit heftiger was dan vroeger, nee. Alleen is er nu een andere groep die in de schijnwerpers staat. Ik kom af en toe als hagenees in de Schilderswijk maar heb me daar nog nooit onveilig gevoeld.
Is er een groep raddraaiers, dan moet er ingegrepen worden, meer niet. Het Koningsplein in Den Haag was in de jaren negentig ook een tijd lang overgenomen door een soort van gangs die door de hele stad grote vechtpartijen met fietskettingen en messen organiseerden, dat was wel wat heftiger dan dit hoor. Als ik die beelden bekijk zie ik zielige niet al te intelligente jongemannen schreeuwen die niets te makken hebben en als je ze apart neemt waarschijnlijk niet eens kunnen uitleggen waar ze het nu precies over hebben. Heel triest.

Gips | 17-08-14 | 00:12

Lol Lewis, de voddenboer is opgerot. Natuurlijk is er plaats voor nuance en een goede analyse hier. Nu is het wachten op iemand die ballen genoeg heeft om aan die analyse consequenties te verbinden. Wegkijken, pamperen en buigen is al 20 jaar het standaardrecept. Daar is onze arme patiënt niet veel beter van geworden. Misschien eens een ander middel? Een andere aanpak of een andere dokter? Als je aangeeft dat je na tien jaar nog steeds rancuneus bent zoals van Aartsen wordt het tijd om te stoppen. Kun je samen met andere incompetente politici, vooral stadsdeelbestuurders met hoofddoek en hele grote neus, in een augurkenpotje gaan wonen. Lekker samen zuur doen. En jozias, als je in het potje zit, doe Fatima en Supermatthijs de groeten.

ristretto | 17-08-14 | 00:11

Er is niets nieuws in de Schildersbuurt. Vijftig jaar geleden moest ik elke dag over de Hoefkade, dwars door de Schildersbuurt, naar het Station HS. Door iedereen werd ik gewaarschuwd nooit de wijk in de rijden, want je was je leven niet zeker. Nagenoeg zijn alle oude huizen gesloopt en door nieuwe vervangen. En nog steeds blijft deze buurt berucht. Dit weten ze op gemeentehuis maar al te goed, vandaar dat ze anders optreden dan elders in de stad.

bijtertje | 17-08-14 | 00:10

Kijk, dit mag ik graag! Rusland gaat veel meer Israëlische groentes en fruit importeren vanwege de boycot door de EU. Dubbele win!

tattooboer | 17-08-14 | 00:09

King of the Oneliner | 16-08-14 | 23:55

Mooi geschreven, zit trouwens een kern van waarheid in.

Indianaskywalker | 17-08-14 | 00:03

Kijk, dit is nu een stukje waar over nagedacht is door Feynman, met veel links, dwarsverbanden, het grotere plaatje, en waar veel tijd en research (via Google/Wikipedia?) voor gedaan is.
Dan krijg je morgen weer een huilie-huilie stukje van onze Turkse, in haar kleine ik-wereldje levende top-columniste voor je kiezen, die weer over een persoonlijk belevinkje gaat, en eventjes in 20 minuten is neergekwakt op haar Apple. Het zal ongeveer als volgt gaan *Ebru emulator ON*:
Mohammed en de berg
Al meer dan drie weken worden er onder de ogen van de internationale gemeenschap koppen gespietst op hekken, worden vrouwen en kinderen als slaven verkocht en Christenen afgeslacht door IS milities.
En de Nederlandse regering, nog steeds bruinverbrand van hun jaarlijkse uitgebreide reces, gaat welgeteld één vrachtvliegtuig met dekentjes en LED-lampjes op weg sturen.
Maar moest natuurlijk eerst wachten tot alle vergunningen van de Turkse regering binnen waren.
Ordnung moest zijn tenslotte.
Ondertussen is het spreekwoord: Als de berg niet naar Mohammed kan komen, komt Mohammed wel naar de berg, helaas triest bewaarheid geworden.
Of het nu een vliegramp, een internationale massamoord door moslim gekkies, of een demonstratie in een Haagse achterbuurt betreft, de reactie van de boven ons gestelden is steevast hetzelfde: Tut, tut, tut, mag niet, kan niet, kijk uit, we gaan dit tot de bodem uitzoeken, ooit.
Ondertussen dendert IS verder, en binnenkort kan ik en vele vrouwen niet meer ongesluierd op straat in godbeterd Nederland.
Van de week moest ik in Amsterdam-Oost zijn, vraag me niet waarom, maar in Elatik country voel ik me niet meer op mijn gemak.
Ik had een schattige shawl gekocht van 200 Euro in een boetiek, en ik wou al naar huis fietsen toen een groepje gesluierde moslims mij de weg versperden.
Aan drie kanten werd iki ingesloten en met geweld werd mij een burka aangetrokken.
Je bent in ONZE Sharia-wijk, dame, werd me in het Turks en Marokkaans toegesist, dus pas je aan aan onze normen en waarden.
Burgermeester Elatik staat het toe, om onze waarden in onze stad na te leven, dus we staan in ons recht.
Achteraf vond ik eigenlijk die burka best wel comfortabel zitten, mijn figuur kwam er beter in uit, en ook mijn Droopy-ogen sprongen er beter door uit, zo met die kijkgaatjes.
Dus mijn favo kleermaker heeft de boerka nu wat ingenomen bij de bors, en wat ruimer gemaakt bij het middel, zodat het precies past (Ik ben een peer-vrouw).
En toen schrok ik wakker uit mijn droom, en rekte ik me nog eens uit in mijn twee-persoons Auping (2000 Euro) in mijn koop-appartement (340.000 Euro k.k.)
Ebru Umar

King of the Oneliner | 16-08-14 | 23:55

Narcissus, de naamgever van het narcisme, is jaloers op van Aartsen.

Jan Dribbel | 16-08-14 | 23:53

Jozias denkt in staat te zijn iets te laten verdwijnen, iets ongedaan te maken door het te verbieden. "Als ik het niet zie of niet hoor, dan bestaat het ook niet". Zoals ouders die hun kind verbieden om onder hun dak met vriend of vriendin in één bed te slapen.

Schoorsteenveger | 16-08-14 | 23:52

@nedertokkie | 16-08-14 | 23:14
Het is niet alleen jij hoor, heel de wereld is gek geworden. Er gebeuren volstrekt bizarre dingen, maar de meeste mensen doen alsof alles volkomen normaal is.

VerenigingVanDieven | 16-08-14 | 23:46

NRC: "Wanneer bekroop u het gevoel: er gaat iets mis?
„Dat was een paar dagen na de pro-Gaza-demonstratie van 24 juli waarbij in het Arabisch verwerpelijke teksten als ‘Dood aan de Joden’ werden gescandeerd. Vanaf dat moment had ik er een dagtaak aan.”

OK, alles wat vóór de 24ste gebeurde had de burgemeester dus niet meegekregen of hij vond dat er niets mis ging. Kwestie van hersenverweking, dementie, spin of gewoon liegen?

Dagtaak?
Dagtaak!

Als die dagtaak op het stadhuis was uitgevoerd dan hadden we het geweten, dan was de man zichtbaar geweest, of, althans hij had zich kunnen laten zien en zodoende diegenen die hij wilde beschermen, de goedwillende Schilderswijkers, een hart onder de riem kunnen steken. Zo van: Ik ben uw burgervader en ik ga ervoor. Maar nee. de lummel iPad-dert een beetje en dicteert wat aan zijn woordvoerder.

De man begrijpt 't niet, snapt er werkelijk geen hout van, denkt dat hij deze toestand met een woordvoerder af kan.
Oftewel
NRC: "Het handboek ‘Burgemeester in problemen 2.0’ zegt: direct reageren.
„Ik ken die boeken. Mijn ervaring is dat je op je eigen intuïtie af moet gaan.”

Hè ja, op je intuïtie afgaan, nou dan wordt het afgaan een afgang, want wat gebeurt er?

Deze vind ik echt aardig en hij snapt niet hoe deze metafoor hem de das omdoet.
NRC: "Nou.. U staat bekend als slagroom: hoe harder ze kloppen, hoe stijver u wordt.
Glimlachend: „Ik heb opvattingen en daar wijk ik niet zomaar van af. Dat klopt.”

Alleen die slagroom, meneer Van Aartsen is nu volledig in de schift gedraaid. Dat krijg je als je intuïtief een beetje te ver doordraaft in het ge-eigenheimer en het laten rotten in je stad en pas na de 24ste wakker worden in Frankrijk!

Weet u meneer Van Aartsen, een burgemeester wordt ook wel eens een burgervader genoemd en een vader staat altijd klaar voor zijn kinders en schuift het niet af op een oom of tante, nee hij doet het zelf!
Salut! Evocatus

Evocatus | 16-08-14 | 23:45

Overigens, de linkejs onder "vandaag laat hij het AD bevuilen" zijn kapot. Een stukje stukkiestekst zit erbij.

omanders | 16-08-14 | 23:39

@Feynman


"Dan kijkt de burgemeester niet meer de andere kant op, maar is zelf ook actief en route naar een andere staatsvorm. "


En dan is artikel 93 van het wetboek van strafrecht van toepassing.

omanders | 16-08-14 | 23:37

drs.Nee | 16-08-14 | 22:37
heb bewondering voor het geduld en doorzettingsvermogen van die medewerkers. Ik heb het al lang opgegeven.

--sql error-- | 16-08-14 | 23:32

Ongezien de tegels niet gelezen. Feynman zit er weer goed op. Ga zo door mien jong!

Shadow112 | 16-08-14 | 23:31

@Ci Ty33 | 16-08-14 | 22:54
Werd er alcohol gedronken?

AgentKrol | 16-08-14 | 23:25

Ivoren toren? Hoog verheven boven het gewone volk? Een ivoren anus, lijkt me inmiddels een beter beeld.

AgentKrol | 16-08-14 | 23:23

Eurotokkie 22:32,
pas als er doden vallen.
dan is het wel te laat maar mogen we er dan ook even op terugkomen bij van Aarssen en consorten ? Dit soort lieden hebben dan waarschijnlijk opeens een heel selectief geheugen.

mr Fawlty | 16-08-14 | 23:18

Ik kan 't allemaal niet meer volgen. Soms denk ik dat de hele joke hier on me is. Nieuwsberichten op mijn tv sporen ook voor geen meter. Toeval treft me als een mthrfckr. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat de rest van Nederland iets heel anders voorgeschoteld krijgt dan ik.
Als men mij wilt bestrijden kan men gewoon de pen oppakken of mijn reacties wegjorissen hoor. Soieso is er geen enkele reden om mij serieus te nemen heej!

nedertokkie | 16-08-14 | 23:14

@Real Dutch Meat | 16-08-14 | 21:35
Om het toch taaltechnisch te houden... Het is de enige taal die ze begrijpen.

reageerbuis | 16-08-14 | 23:12

@ Eurotokkie | 16-08-14 | 22:24

Als je het recht op online porno wilt kwijt raken wel ja. Nee Putin moet met zijn poten van Europa afblijven. Maar ja dan moet Amerika en vasal Europa wel met hun poten van Rusland afblijven. Maar ja, de fossiele brandstoffen raken op en de wereldbevolking blijft maar doorgroeien. En ja dan doet Obama zijn golfkarretje en Putin zijn jachtank voor het berenschieten het niet weer. Dat willen die twee niet. En dus bloed het midden-oosten.

Niak | 16-08-14 | 23:11

Kortom: de vorige generatie is zowel 'schuldig' aan het niet willen werken als aan het binnenhalen wezensvreemde cultuurbarbaren

H.Bakker | 16-08-14 | 23:10

@ Gootbalkoning | 16-08-14 | 22:36
Nee ik bedoel zo een kaalkop holigan die zich elke avond aftrekt op een foto van hitler. Die zijn niet zo erg bijster slim en vergeten dat de Islam eigenlijk hun vriend is want ze hebben delen de jodenhaat. Maar goed, ze zijn al niet bijster slim. Als een van die kaalkopjes ooit doodgevlaagd word met zo'n zwarte ISIS vlag dan kan er nog wel eens stoom van de andere kaalkopjes afkomen. Dan krijg je echt wen een escalatie. Theo heb ik nooit gezien als een frontman van extreem rechts. Dat al die struisvogel types in Nederland hem zo probeerde weg te zetten was gewoon oneerlijk.

Maar je hebt wel gelijk. De lafheid zit diep in de genen van Nederland Nederland, politiek correct en tolerant. Zoals Teeuwen zong.

Het probleem met tolerantie begint wanneer je ook tolerant bent naar het kwaad.

Niak | 16-08-14 | 23:06

@Xanadu | 16-08-14 | 22:57
Zoals je ziet is er op lokaal niveau niet vbeel van de overheid te verwachten anders dan centjes graaien. Op veiligheidsgebied laten ze de (autochtone) bevolking gewoon verrekken. Helaas is het op landelijk niveau niet veel beter gesteld; Vandaag schemerde er door dat ons flutkabinet welgeteld honderd miljoen "extra" gaat uittrekken voor voor landsverdediging. Even voor de duidelijkheid; sinds oktober 2010 is er bij defensie 1,5 miljard afgegaan, en die sanering duurt nog tot 2017! CU/SGP hebben als ruil voor steun op andere punten voor elkaar gekregen dat dit flutkabinet dus 100 miljoen terugsluist! Dat is 7,5% van het bedrag dat eraf gegaan is de afgelopen 4 jaar!. Dit terwijl de wereld om ons heen aan het ontploffen is, en op kleine schaal zelfs aan het ontvlammen is in eigen land. Dat is hoe serieus de regering uw en mijn veiligheid neemt op landelijk niveau. Wacht maar rustig op een opdracht. Weet je wanneer die gaat komen? Zodra de regering heeft gecapituleerd!

Nederlanddraaitdoor | 16-08-14 | 23:05

-weggejorist-

Xanadu | 16-08-14 | 22:58

-weggejorist-

Xanadu | 16-08-14 | 22:57

De zg brave immigranten van 35 jaar geleden hielden ook niet van foto's. Gaf begin 80'er jaren in mijn vrije tijd gratis les aan zg gastarbeiders in de Schilderswijk. (Het waren geen echte gastarbeiders, maar eigenlijk vooral illegalen die werkten in het Westland, alwaar geen huisvesting was.) Het verjaardagsfeestje van de organisatie evolueerde een week later (toen de foto's waren ontwikkeld en afgedrukt) in een moslimse 'opstand' wegens de gemaakte foto's. Die moesten ter plekke allemaal worden vernietigd, want volgens hun cultuur was het niet fatsoenlijk om een foto te maken.

Ci Ty33 | 16-08-14 | 22:54

-weggejorist en opgerot-

Xanadu | 16-08-14 | 22:52

-weggejorist en opgerot-

de voddeboer | 16-08-14 | 22:47

@Niak | 16-08-14 | 22:06

"Er hoeft maar een gek van de PVV of extreem rechts wat te provoceren en hij word zo doodgeslagen. Dan krijg je pas een escalatie."

Je bedoelt zoals in het geval van Theo van Gogh? Die door half links Nederland als een extreem-rechtse provocateur werd gezien? En wiens dood onder het mes van een islamist de aanstoot gaf tot ongekende rellen in... wacht even, dat is nooit gebeurd. De moord uiteaard wel, de daaropvolgende rellen niet.
Waarom niet? Omdat we een volk van lafbekken zijn, dat de illusie heeft dat de periodieke, zinloze gang naar de stembus de enige manier is om misstanden aan te pakken. Dat onbegrenst vertrouwen heeft in de corrupte kliek, die door datzelfde mandaat in het zadel gehouden wordt. Dat de leugens van de staatsmedia als waarheid ziet.

Als er volgende week iemand met een rood-wit-blauwe vlag de Schilderswijk in loopt, en wordt vermoord, zal het akelig rustig blijven. De burgemeester zal oproepen tot kalmte en benadrukken dat de "gematigden" en de Islam als geheel geen blaam treft, de kranten zullen analyses wijden aan de het verschijnsel van de "vlag-zwaaiende provocateurs", en na wat krachteloze verontwaardiging op een enkel marge-blog wordt overgegaan tot de orde van de dag.

Leer mij Nederland kennen. Het land waar revoluties altijd 50 jaar later plaatsvinden - als ze uberhaupt plaatsvinden.

Gootbalkoning | 16-08-14 | 22:36

@de voddeboer | 16-08-14 | 22:06
"Er zit enige nuance in het verhaal maar ik waag te betwijfelen of hier ruimte is voor nuance."

Dat is er absoluut. Het probleem is meestal dat linkse mensen realiteitsontkenning verwarren met nuance.

Russells Teapot | 16-08-14 | 22:34

@de voddeboer | 16-08-14 | 21:42
Nee, de NRC die een ellenlang interview met van Aartsen publiceert zonder één kritische vraag, dat is pas kwaliteitsjournalistiek.

Verbijsterend domme idioot die je er bent.

Russells Teapot | 16-08-14 | 22:32

Van Duyvenbode | 16-08-14 | 22:29
Eerst als er doden gaan vallen zal men wakker worden , eerder zal er niets gebeuren .

Eurotokkie | 16-08-14 | 22:32

Burgemeester Jozias van Aartsen is lekker bezig zich door de problemen heen te laveren zonder zelf de handen te branden aan de vuurhaard. Men roeptoetert dat de negatieve gevolgen van de demonstratie de oorzaak zijn. De problemen in de Schilderswijk zijn niet van gisteren op vandaag ontstaan en de tientallen miljoenen aan overheidsgeld die nodig waren om het gevoerde beleid in de Schilderswijk te financieren hadden net zo goed meteen de zee in gegooid kunnen worden want die hebben (zoals verwacht) niet bijgedragen tot enige verbetering. De oplossing om wijk tot rust te laten komen is een lachertje want de meesten IS-radicalen hebben geen baan en waren daardoor toch gefrustreerd ? De politie is niet met zijn tijd meegegaan en dat veel harder moet ingrijpen tegen de illegalen tegendemonstratie het demonstratieverbod van burgemeester Jozias van Aartsen lost hierbij niets op en maakt als je erover nadenkt het probleem alleen maar nog erger.

speculoos | 16-08-14 | 22:31

Je kunt natuurlijk wel denken dat je alles met de mantel der liefde kunt bedekken, en dat je alles kunt wegwensen door stelselmatig weg te kijken, maar op een dag maakt er toch iemand een fout en raakt de poep de ventilator.

Rest In Privacy | 16-08-14 | 22:29

Ach, ze gaan weer eens even de grondwet herschrijven. Oh wacht, dat doen ze niet, want niet bevoegd, niet volgens de grondwetswijzigingsprocedure, en helemaal de democratische stappen die daarbij horen niet doorlopen. In het kort. Onrechtmatig handelen. Illegaal. Niet legitiem. Dit kan een burgermeester en gemeenteraad feitelijk helemaal niet maken.
.
Maar daar komt de politieke kaste wel vaker mee weg. Onze deelname aan de EU is gebaseerd op grondwetsschendingen. We hebben geen constitutioneel hof en dus is er geen toetsing op de grondwet. Oh ja, de Haagse huichelaars mompelen wel een eed op die grondwet maar schenden die vervolgens stelselmatig.
.
Dit stopt pas, als u het stopt. Helaas zijn hier geen online standaard aangifteformulieren voor.

Parel van het Zuiden | 16-08-14 | 22:28

@Eurotokkie | 16-08-14 | 22:17
Hopelijk richt hij zijn frustratie daarvan op de Schilderswijk. En niet op de strandtenthouders.

Wim Venijn | 16-08-14 | 22:27

Sinds 2012 vertrekken uit dergelijke Haagse wijken jongeren naar Syrië, waarvan er inmiddels zeven over in totaal 504 maagden beschikken... Ja,ja.... wie controleert dat? ,dat dit allemaal 504 echte maagden zijn?.Ik geloof er geen ene pepernoot van.Trouwens ik stel me beschikbaar om deze ondankbare taak te doen.(Beter een vagina in de hand dan de lucht van tien).

Kn:eukwatrond | 16-08-14 | 22:26

Niak | 16-08-14 | 22:17

Het beste wat ons nu kan overkomen is dat Rusland Europa gaat overnemen .

Eurotokkie | 16-08-14 | 22:24

@Godsammekraken | 16-08-14 | 21:40
Uitstekende analyse.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 22:19

"Het duurde maar acht minuten". Alsof dat een argument is. Hoelang had de slachter van Theo van Gogh nodig? Hoelang duurde het doodschieten van Pim Fortuyn? In 8 minuten werd een woonwijk van Enschede weggevaagd door wat een klein brandje op een binnenplaats leek. Het maakt geen reet uit hoe lang een crimineel feit duurt, het gaat om de maatschappelijke en politieke gevolgen en onrust. Dat heeft een burgemeester te handlen. Ik kan me nog voorstellen dat je niet meten vanuit Australië terugkomt, maar Zuid-Frankrijk is twee uur vliegen. Met de auto uit Delfzijl duurt langer.

De burgemeester moet op dat moment als baas van de gemeente verantwoording nemen en afleggen en dat niet overlaten aan persvoorliegers, incompetent gebleken loco's en politiecommissarissen. Regie in handen nemen en optreden. En niet achteraf gaan janken in blaadjes van bevriende hoofdredacteuren en slachtoffertje van een hetze spelen. Als je een vent was geweest Jozias, dan was er geen ophef geweest.

Stormageddon | 16-08-14 | 22:18

de voddeboer | 16-08-14 | 22:06

Er is altijd ruimte voor nuance! Laten we dat niet vergeten! Je wint dit niet door met dezelfde wapens als de vijand te vechten. Nee, je moet wijs zijn. Laten we onze principes en idealen niet comprimeren door het Kwaad van de Koran. We willen geen joodse genocide in Nederland maar ook absoluut niet en met moslims.

Het grote probleem is dat onze bestuurders totaal niks meer snappen van religie en wat voor een immens grote kracht daar achter kan zitten. Ik ben bang dat het beter is voor Nederland om weer CDA, Cristenunie en SGP te gaan stemmen. Die hebben tenminste een beetje ervaring met religie. Misschien hebben die een oplossing want de andere kant van het politieke spectrum ziet nog niet eens het probleem. En een bondgenootschap met de PVV heb je zo gemaakt. De Islam en de vernietigende geopolitiek van de Amerikanen zijn het grootste gevaar voor Nederland. Tegen de Amerikanen doe je niks zonder eerst Europa terug op de juiste koers te krijgen. Pas wanneer dat gebeurd is kun je weer vriendjes worden met Rusland. Die hebben trouwens ook flink wat ervaring met de Koran en het bestrijden ervan.

Niak | 16-08-14 | 22:17

Wim Venijn | 16-08-14 | 22:12
Het ontkennen dat er een probleem is heeft tot nu toe geholpen , Jozias zal dit dan ook volhouden in de hoop dat hij nog de rest van de tijd kan genieten van zijn vakantie.
Want dat hij terug is geroepen van zijn vakantie zit hem nog steeds niet lekker.

Eurotokkie | 16-08-14 | 22:17

Feynman | 16-08-14 | 21:29 | Link | 45 reacties |
Die fijnman is nu ook al boos, moet niet gekker worden.

newray | 16-08-14 | 22:15

Het is een open wond, die Schilderswijk. Elke keer wordt die wond opengereten en Judas de heelmeester sust het, en geeft er zo min mogelijk aandacht aan. Die wond gaat weer een beetje dicht. Maar de bult met pus heeft al zulke vormen aangenomen dat het elke moment kan openbarsten.

Blijf er vooral aan krabben. Laat je niet sussen. Laat het openbarsten. De wormen en maden kruipen er dan uit. Laat het ware gezicht zien van wat daar leeft. Voordat dat pus onderhuids over de hele patiënt Nederland verspreidt. Beter is het om in de kiem te smoren, dan het door te laten woekeren.
En onthou: Het volk heeft meer macht dan iedereen beseft.

Wim Venijn | 16-08-14 | 22:12

Gelukkig kan de anti-ISIS-demonstratie op 20 september zonder problemen naar de Schilderswijk. Want die dag staan de kalifaat-fanaten op het Malieveld:
www.telegraaf.nl/binnenland/22972327/_...

simpelman | 16-08-14 | 22:11

@Cuyahoga | 16-08-14 | 22:08
Geweldig! Hulde!

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 22:11

Maandag:
“Zo”, zei de meester, “we beginnen met rekenen vandaag.”
“Eerst een makkelijke: hoeveel is 2 x 2?”
“Mohammed?”
“Uh, 2 x 2= 72 meester”.
“Jammer, niet goed, Mustapha?”
“Ik hoef jouw vragen niet te beantwoorden van mijn vader.”
“Ok, snap ik, Rashid misschien?”
“Je kanker moeder”
“Ja, eh, mijn moeder heeft inderdaad.. eh, nou ja, Halil dan?”
“Ik neuk je blonde varkensdochter in haar blonde varkenskop, vuile zionist.”
“Nou goed geprobeerd jongens, misschien willen Fatima en Halina nog wat zeggen, oh wacht, dat mogen ze niet, dan maar naar de andere kant van de klas.
Jan, Kees, Maria, David, weten jullie het misschien?”
“twee keer twee is vier meester”, klinkt het heel zacht en timide uit vier keeltjes tegelijk.
“Nou mooi”, zei de meester, “dan gaan we nu… wacht even, Mohammed, hou op met proppen schieten naar Kees.”
“Ho, Rashid, leg die liniaal neer, Mustapha, stop met pennen gooien. En hoe kom je in godsnaam aan 25 Parker pennen, je kan niet eens schrijven.”
“David, waarom houd je nou je boekentas voor je gezicht, zo kunnen de pennen je niet raken, maar kijk nou wat je doet, die pen die terugketst zit bijna bij Fatima in haar oog.”
“Halina, wat zit je nou te janken, oh ik zie het al, die passer in je rug is van Nasser, die mikte de verkeerde kant op.”
“Stop, mensen, de les is afgelopen, allemaal eruit, eruit, eruit.”

Dinsdag:
Het journaal van de plaatselijke omroep:
“Op een basisschool in Krankjorum zijn rellen ontstaan nadat moslims geprovoceerd werden door rechts-extremistische jongeren. De rechtsextremisten riepen leuzen als ‘2 x 2= 4, als je dat niet weet, rot maar op maar wij blijven hier.’
Één van de fascisten had zelfs oranje haar, terwijl iedereen hem altijd als roodharige omschreef.
Aan de kant van de moslims vielen twee gewonden, waaronder twee meisjes.”

Woensdag:
Het schoolbestuur van basisschool Wegmetons in Krankjorum houdt een persconferentie:
“Wij betreuren deze gang van zaken.
We hebben het niet kunnen voorzien.
Ondanks alle miljoenen die we besteed hebben aan huiswerkbegeleiding, het herschrijven van de geschiedenisboeken, en 17 stichtingen die ervoor moeten zorgen dat het onderwijs voor iedereen toegankelijk is, wisten sommige kinderen het antwoord op de complexe vraagstukken niet.
Wij zullen dan ook meer gaan investeren om dergelijke uitwassen in de toekomst te voorkomen.
Tevens zullen de rechtsextremisten voortaan in het bezemhok les krijgen, want zulk provocerend gedrag kunnen wij uiteraard niet tolereren.
Vrijheid van meningsuiting is een hoog goed, maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van de mening van mensen die zich gekwetst voelen.
Volgende week gaan we op schoolreis naar de Efteling, en dan mogen alleen de moslimkinderen mee, want samen in een bus, dat gaat natuurlijk niet meer.
Tevens wordt de ouderbijdrage van de extreem-rechtse kinderen verhoogd om één en ander te financieren, want de ouders van de moslimkinderen hebben slechts een uitkering en kunnen dat niet betalen.
Wij zullen er alles aan doen om de moslimkinderen een stageplek te bezorgen, het liefst bij een bank of een accountant zodat zij later minder last hebben van arbeidsdiscriminatie.
Tevens laten wij alvast weten wij dat alle berichtgeving omtrent deze zaak via internet als racistische spelletjes zullen afdoen en er ons dus niets van aan zullen trekken.”

Donderdag, 25 jaar later:
“En aan uw linkerkant, dames en heren, ziet u een krater van twee bij twee kilometer, ja, dat is vier vierkante kilometer, waar vroeger het dorpje Krankjorum lag.”
Dit plaatsje is door onbekende redenen van de aardbol verdwenen. Aan uw rechterkant…..”

Cuyahoga | 16-08-14 | 22:08

Koerden zijn overwegend moslim. Zij vechten momenteel een strijd tegen een aantal idiote barbaren om hun eigen volk, Arabieren, Yezidi's en Christenen te beschermen.
Deze Koerden zijn gematigde en redelijke mensen.
Er zit enige nuance in het verhaal maar ik waag te betwijfelen of hier ruimte is voor nuance.

de voddeboer | 16-08-14 | 22:06

Helaas zijn er zoveel belangen in Nederland die ten koste van de schilderswijk een voordeeltje willen halen. Het is wachten op de eerste dode. Het hele gebeuren is nu zoveel in het nieuws geweest. Er hoeft maar een gek van de PVV of extreem rechts wat te provoceren en hij word zo doodgeslagen. Dan krijg je pas een escalatie. Met een beetje geluk word dat niet gefilmd maar als het wel gefilmt word dan heb je zo een miniburgeroorlog. De gemoederen lopen steeds hoger op bij bepaalde mensen. Dat zijn er misschien maar een paar 100 maar die kunnen dus een stempel gaan drukken op de koers van Nederland in de toekomst. Vergeet niet dat er heus nog wel wat syriestrijders terug gaan komen. Dan er misschien ooit een rondselaar word doodgeknuppelt door een wanhopige buurtvader want hun kinderen worden gek gemaakt en gestolen! Kortom, als de overheid geen duidelijk signaal gaat afgeven en de politie en de AIVD niet het werk gaan doen dat ze moeten doen: Onze rechtstaat beschermen en elke Nederlandse inwoner ongeacht afkomst of geloof of wat dan ook. Als dat niet gebeurt dan kunnen doden er voor zorgen dat er mensen het recht in eigen handen proberen te nemen. Dit faalt meestal ook en heeft nog meer bloedvergieten tot gevolgen.

Momenteel is er echter totaal niks aan de hand in vergelijking met andere landen waar er wel eens een heleboel heibel is. Maar voor Nederlandse normen is dit wel even schrikken. Uitgesproken Jodenhaat waar men zich niet voor schaamt en waar de overheid niks tegen doet. Mocht het ooit helemaal uit de hand lopen met de joden haat dan kunnen de joden deze keer gelukkig naar een land vluchten dat hun wel wil; Israel.

Maar er zijn zoveel moslims in Nederland die hier gewoon rustig hun leventje willen leiden. Dus dit hoeft allemaal niet zo te gaan. De vraag is wat kan er gedaan worden om als samenleving een heel duidelijk signaal af te geven aan de gehersenspoelde ISIS jochies?

Ik vind dit totaal verbod op demonstraties helemaal zo slecht nog niet. Maar dan moeten er ook arrestaties verricht worden elke keer als er een ISIS-asshole aan het haatzaaien is. En dat gaat niet gebeuren want we zijn bang voor de moslims. Man man man, er zijn 1000den boeken geschreven over de nazi's en de nsb'ers. En nu zie ik een heel klein beetje van exact hetzelfde. Onze samenleving is verdomd goed, vergeleken met een heleboel samenlevingen in de wereld. Zelfs de Amerikanen hebben een schijtland vergeleken met Nederland. Maar fuck jullie allemaal de moeder. Zo was het ooit in Duitsland ook, en al die goede mensen uit die goede samenleving deden heel erg lang totaal niks tegen het kwaad. En toen was het kwaad opeens te groot. Het kwaad is aan het groeien. Wanneer er kwaad groei aan de ene kant (ISIS) groeit het ook aan de andere kant (PVV en extreem rechts).
En kwaad is een draaikolk dat alles met zich meekan trekken in een grote kolk van haat en ongenuanceerd gedrag. Want de mens is oerdom. Zelfs in Nederland.

Niak | 16-08-14 | 22:06

Ik krijg net een foto op twiter van een 5-6 jarig jongetje , opgehangen door IS met zijn broekje naar beneden, tegen een muur aan met muslim leuzen. Wanneer gaan we als westeners deze cult kapot maken>

tattooboer | 16-08-14 | 22:05

Jozilaf heeft bison kit aan zijn leugenachtige kont, die gaat nooit van het pluche af.

polletjepiekhaar | 16-08-14 | 22:04

@de voddeboer | 16-08-14 | 22:00
Lees je comment van 21:42 nog even, voordat je teruggaat naar de joop.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 22:04

Na heel lang beraad heb ik een objectief inzicht verkregen wat ons allemaal tot onrust zal stemmen. Iedereen is het probleem. IQ, sociale klasse religie, huidskleur maakt allemaal geen homo uit als iedereen eens normaal zou nadenken. Dat er incompetente bestuurders zijn. Dat er islam of rechts radicalen triosomietjes rondlopen. Het is allemaal de schuld van ons allemaal die het wel benoemd maar er verder niets mee doet. Zwak van jullie foei foei foei. En nou maandag allemaal weer aan het werk!

Nekbaard | 16-08-14 | 22:01

Hear! Hear!

lekker wijf | 16-08-14 | 22:01

Geenstijlse cultuur?
Is dat anders dan 'ies koeltoer'?
Jij doet gewoon exact hetzelfde als die moslim mafkezen.

de voddeboer | 16-08-14 | 22:00

de voddeboer | 16-08-14 | 21:53
Al gooien ze u in een bad vol ironie, dan nog dringt het niet tot u door.

Ik was in Haren | 16-08-14 | 21:58

@gutgutgut | 16-08-14 | 21:57
Maar met de aanwezigheid van terroristen en massamoordenaars in Nederland zit jij niet?

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:57

Wellicht komt onze regering nog eens op voor onze verworven vrijheden. Maar dan moeten we diezelfde vrijheden wel voor inleveren. Voor wat hoort wat.

koningboco | 16-08-14 | 21:57

"Het is moeilijk de gematigde islamitische gemeenschap verantwoordelijk te houden. De Jihadisten en Syriëgangers zijn meestal uit de moskee gegooid en geëxcommuniceerd."

Dat klinkt als een zalvend zoethoudertje in het genre "De Islam is niet het probleem" en "De goeden mogen niet onder de kwaden lijden."
Dit soort wensdenken avant la NRC ik eerlijk gezegd niet van een intelligente commentator als Feynman verwacht. Vooral niet omdat het niet door feiten gestaafd wordt. Geef eens een goed voorbeeld van die "gematigde" krachten, die de Schilderswijk proberen te redden van de rabiate islamisten? En dan niet een excuusislamiet die door het NOS-journaal voor de camera gesleept wordt om te zeggen wat polcor Nederland wil horen: dat de meerderheid van de moslims extremisme verwerpt?
Zijn er werkelijk voorbeelden te noemen van extremistische moslims, die door hun eigen kring verstoten worden ZONDER dat er externe factoren, zoals ongewenste media-aandacht of de behoefte aan imagoschade-preventie een rol spelen? Gewoon omdat de zogenaamd "gematigde" moslims hun eigen doorgedraaide geloofsbroeders spuugzat zijn?
Ik geloof er niets van.

"Ouderen proberen nog op ze in te praten, maar dat heeft geen zin."

Werkelijk? Als er weer eens een moslimjongere volledig ontspoort is, zie ik toch altijd ouders die 1) volhouden dat alles gelogen is en hun zoon een "goede jongen" is, en/of 2) de Nederlandse racistische samenleving voor alles verantwoordelijk houden. Nooit eens een ouder echtpaar dat recht uit hun hart zegt, teleurgesteld te zijn in hun onhandelbaar nageslacht.

Voor de rest een prima artikel. Jammer van die ene smet.

Gootbalkoning | 16-08-14 | 21:57

Als deze ontwikkelingen zo doorgaan, schat in dat ieder gezin binnen 10-20 jaar minimaal een AK47 onder bed heeft liggen, gewoon omdat het nodig is.

gebrokenvleugel | 16-08-14 | 21:57

Ik begrijp nog steeds niet waarom hierboven het portret van een groot fysicus staat. Kun je misschien je eigen portret gebruiken en bv fijnman gaan heten?

gutgutgut | 16-08-14 | 21:57

Willianus Wortelus | 16-08-14 | 21:44
Jozias is de regie kwijt over de stad en geeft anderen de schuld , net als Moslims andere de schuld geven.
Wat dat betreft is Jozias al bijna een Moslim.

Eurotokkie | 16-08-14 | 21:55

@de voddeboer | 16-08-14 | 21:53
Waar is je zwitsal? Wat jij *doodsverwensing* noemt is een stukje geenstijlse cultuur. Hoezo weet jij dat niet, dude?

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:54

Met een doodsverwensing stelt Lewinsky zichzelf op een lijn met de mensen die hij veracht. Iets met een pot en een ketel.

de voddeboer | 16-08-14 | 21:53

@Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:45
Dat noemen we liever "misdaden tegen de menselijkheid".

Godsammekraken | 16-08-14 | 21:52

+1@--sql error-- | 16-08-14 | 21:50
Haha! Heel sterk. En geheel volgens de Frankfurter Schule.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:52

Ach het verhaal zal worden dat rechts dit heeft uitgelokt dus je kunt deze reactie verwachten.
Zoals gewoonlijk worden daders weer eens slachtoffers en kunnen een bezoekjes van slachtofferhulp verwachten .

Eurotokkie | 16-08-14 | 21:52

VanBukkem | 16-08-14 | 21:49
De huizen in de Schilderswijk dalen in waarde momenteel.

Ik was in Haren | 16-08-14 | 21:51

@de voddeboer | 16-08-14 | 21:47
Nee. Het is volkomen idioot dat jij dat stelletje nepsjoernalisten voor vol aan ziet. En dan bedoel ik de kladderaars die NRC, Volkskrant en de rest van de MSM volschrijven met politiek correct wegkijkgewauwel.

Annabel Nanninga, dat is een echte journalist.

Ga je schamen, voddebaal.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:51

@de voddeboer | 16-08-14 | 21:47
Is 'gematigd' een synoniem voor wegkijken?

La Bailaora | 16-08-14 | 21:50

"Een verbod op het gebruik van grondrechten ..." is dus ongrondwettig, en mag/kan een burgemeester niet opleggen. 'verstoring van openbare orde' is het enige argument dat een burgemeester mag gebruiken voor een *verplaatsing* (een verbod mag sowieso niet), maar volgens zijn eigen woorden was er niets aan de hand in de wijk dus dat kan geen argument zijn. Niet alleen was er niets aan de hand, maar de burgemeester zegt de wijk volledig onder controle te hebben; daarmee zegt hij ook dat de openbare orde niet in het geding is.
Hij is dan ook (wettelijk) verplicht een demo door te laten gaan, en betogers te beschermen (desnoods met hulp van ME of politie).

--sql error-- | 16-08-14 | 21:50

De moraal van het verhaal ontgaat me volledig.

VanBukkem | 16-08-14 | 21:49

@Lewinsky, doe eens gematigd.

de voddeboer | 16-08-14 | 21:47

Ik zou echt deaudmoe worden van mezelf als ik die Feynman was.

Mr. Vengeance | 16-08-14 | 21:47

Een beetje burgemeester staat natuurlijk niet toe dat het tot een confrontatie komt in een woon- en winkelwijk. Dat besluit van van Aartsen is terecht.
Wel heeft hij gefaald door die isislui niet meteen hard aan te pakken, journalisten te beschermen en ook door de zolang niets van zich te laten horen.

gutgutgut | 16-08-14 | 21:46

Jozias heeft geen enkele bevoegdheid om het recht op demonstratie in te perken. Daar gaan burgemeestes namelijk niet over.
-
Fijn, dat het OM daarin achter hem staat, maar die gaan er óók al niet over.
-
Hij heeft, kortom, geen poot om op te staan.
-
Het alleraardigste is nog wel, dat het groepje ISIS opruierts in de Schilderswijk uitstekende juridische adviseurs heeft, en die weten dit natuurlijk óók.
-
Zou toch aardig zijn, als straks beide kampen naar de rechter stappen om het 'verbod'(dat dus helemaal geen verbod is) opgeheven te krijgen...

bisbisbis | 16-08-14 | 21:45

Permanent blijven tamboereren op van Aartsen's incompetentie, zijn tekortschietende democratische integriteit en misplaatste zelfvoldaanheid zal de mentale weerbaarheid van deze verantwoordelijkheid ontduikende narcist geleidelijk moeten ruineren.
Een andere mogelijkheid om van hem af te komen zie ik momenteel niet. Ik wil niet met justitie in aanraking komen.

Ridde Rogter | 16-08-14 | 21:45

@Godsammekraken | 16-08-14 | 21:44
En natuurlijk gematigde genocide.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:45

@de voddeboer | 16-08-14 | 21:42
Ga eens deaudt.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:44

Overigens begrijp ik de ook door Feynman gebezigde term "gematigde islam" nog steeds niet.

Is het een mix van gematigd racisme, gematigde tyrannie, gematigde pedofilie en gematigde misogynie?

Godsammekraken | 16-08-14 | 21:44

Belangrijkste punt is dat er in Den Haag terroristen rondlopen, de vrienden van ISIS, en dat daar wat aan gedaan moet worden.

Namelijk oppakken, denaturaliseren en uitzetten.

Lewis Lewinsky | 16-08-14 | 21:44

-weggejorist-

de voddeboer | 16-08-14 | 21:42

Het hele debat van donderdag wekte op mij de volgende indruk: Men heeft de termen en mores vastgesteld volgens welke men het bestuurlijke spel speelt.
In die termen gevat met nog wat practisch gekeutel erbij zou je bijna gaan denken dat het klopt. Maar niet heus. Onder de streep houden we het volgende over:

Dat haatbaardjes zonder toestemming herhaaldelijk grensoverschrijdend gedrag hebben vertoond. Daar kwam een keurige reactie op van burgers die hun grondrechten wensten uit te oefenen en daar toestemming voor vroegen en kregen. Toen de tegenpartij besloten tot eigenrichting werd dat beloond met het omleiden van de andere demonstranten in plaats van bestraft. Niet alleen het recht op demonstratie werd terzijde geschoven maar ook het recht op vrije nieuwsgaring. Aansluitend heeft men beslist dan maar helemaal geen demonstraties daar toe te laten. De demografische oorlogvoering van islamzijde is wederom beloond. De kloof tussen bestuurlijke en maatschappelijke werkelijkheid is weer heel veel groter geworden.

Een diepe schande en helemaal voor een burgervader die zich als liberaal voorstaat.

Godsammekraken | 16-08-14 | 21:40

Niet de oplossing komt van de overheid maar juist het probleem.

Oberst Fledermaus | 16-08-14 | 21:38

Ik schat in dat er toch tien duizenden mensen naar schilderswijkje komen, ongeacht de wensen van het pluche. Mensen zijn er klaar mee. De show gaat aan en zal een homage zijn aan de verliezen tegen de islam. En zo wat? Als er liefde komt en men gaat elkaar knuffelen is dat mooi, maar jij en ik weten beter. 20 september, komt er aan.

tattooboer | 16-08-14 | 21:37

@Ik was in Haren | 16-08-14 | 21:34
Uw punt zijnde?

Chiant | 16-08-14 | 21:36

Jozias is een incompetente lul.

Ars Vivendi | 16-08-14 | 21:35

De tering slaan die raddraaiers en dat 3x dat is de enigste taal die ze begrijpen.

Real Dutch Meat | 16-08-14 | 21:35

Hoe kun je ooit een samenleving vormen met culturen die helemaal niet met andersdenkenden willen samen leven?

Ik was in Haren | 16-08-14 | 21:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl