Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Topic over Zwarte Piet. Willen we absoluut niet

zwartepietiekbenblijman.pngWe willen dit niet. Echt niet. Het is 15 augustus, met ieder woord dat je wijdt aan het Sinterklaasfeest, stel je jezelf als serieus weblogmedium gelijk aan al die zeikerds die booswoest worden als de eerste zak pepernoten in de winkel ligt vóór de wintertijd is ingegaan. Gisteren mompelde Eberhard van der Laan tussen de regels van zijn strijdbare aankondiging dat hij in hoger beroep gaat tegen de rechterlijke uitspraak over het "racisme" van kindervriend Zwarte Piet door, dat zijn stad tevens van plan is om Zwarte Piet in vier jaar tijd af te schminken. Zodat een handjevol kleinzielige kipvreters uit de Bijlmer óók weer naar de Sinterklaasintocht kunnen komen zonder naar kleine kindjes te gaan schreeuwen dat hun onwetende ouders allemaal tiefusracisten zijn. Hebben we genegeerd, ondanks honderden linktips. Want het is augustus. We bleven het ook stoïcijns negeren toen racist, cultuurterrorist en allround Totale Lul Quinsy Gario (wiens naam overigens, we kunnen het niet vaak genoeg benadrukken, 'etterend pusabces in de mond' betekent) 's avonds natuurlijk weer opdook bij Knevel & Geseling, om te pleiten voor een 'roetvegenpiet', of iets anders waar zijn misselijke slaven-egootje op kan fappen. We besparen u de terugkijklink want hij zegt niets nieuws, noch zinnigs. De negeermodus werkte prima. TOTDAT we vanmorgen ontwaakten en lazen dat de vicepremier van dit land, Lodewijk Asscher, die zich eigenlijk met werkloosheidsbestrijding in crisistijd zou moeten bezighouden, een LANDELIJK OVERLEG wil 'over de toekomst van Zwarte Piet'. We willen dit niet. Hou op. Stop. Ga dood. Stik in je strooigoed. Alsof de politiek überhaupt het recht heeft te bepalen welke kleur schmink mensen op hun gezicht smeren om aan een onschuldig kinderfeest deel te kunnen nemen. We zouden nu heel hard wapperen met een Nederlandse vlag, als dat niet zo vreselijk provocerend zou zijn. Dus steken we maar gewoon een witte in de lucht. Of zou Quinsy dan weer gaan jammeren?

Reaguursels

Inloggen

Huilenbalk en aanstelster Anousha Nzume doet HuilieHuilie.
Zij gaat zich nu inzetten voor het strafrechtelijk verbieden van alle liedjes waar de woorden Zwarte Piet in voorkomt.
Anousha Nzume is ook lid van de kongsi Anti-Piet ZeurPieten.
Burgemeester Eberhard van der Laan vindt dat een zeer goed idee.
Minister Lodewijk Asscher is het hier volkomen mee eens.

Ella | 16-08-14 | 09:36

Lol, heb je weleens van racistische drop gehoord?
Quinsy Gario gaat zich nu inzetten voor het verbieden van Drop.
Burgemeester Eberhard van der Laan vindt dat een zeer goed idee.
Minister Lodewijk Asscher is het hier volkomen mee eens.
Quinsy Gario oftewel 'etterend pusabces in de mond'
en.wikipedia.org/wiki/Peritonsillar_ab...

Ella | 16-08-14 | 09:29

Het model racisme is achterhaald en oppervlakkig.
Er bestaat maar één menselijk ras.
Wel heeft de ene mens wat meer pigment dan de andere mens.
Ook een blanke man heeft pigment, alleen heeft hij weinig pigment.
Bij het model racisme gaat het dus eigenlijk om andere modellen van discriminatie.
Heb het dáár dan over.
Welke belang heeft men om de mensen te verdelen in rassen?

Ella | 16-08-14 | 09:21

Gario maakt bezwaar tegen de morele hiërarchie die de verhouding tussen Sinterklaas en Zwarte Piet volgens hem uitstraalt.

Ik ben voorstander van:
Sinterklaas zwart schminken en Zwarte Piet wit schminken.
Dan draai je de morele hiërarchie om. Ben benieuwd wat de Anti-Piet ZeurPieten, daar dan weer van vinden?

Ella | 16-08-14 | 09:18

decorrespondent.nl/233/wat-we-niet-zi...

Gario maakt bezwaar tegen de morele hiërarchie die de verhouding tussen Sinterklaas en Zwarte Piet volgens hem uitstraalt (iets waar ik een heel eind in mee kan gaan), maar beroept zich daarbij tegelijkertijd op precies dat essentialistische denken in categorieën die aan deze hiërarchie ten grondslag ligt: hij vindt Zwarte Piet een belediging van ‘zwarten' - een groep die hij ook nog eens aanduidt als ‘wij’.
Voor een raciaal scepticus verraadt dit een vervelend soort hypocrisie: van het rassendenken afwillen en je er vervolgens op beroepen.

Ella | 16-08-14 | 09:14

Sinterklaas en ZWARTE Piet zullen altijd blijven bestaan. Wie op internet googled naar sinterklaas zal altijd die zwarte pieten tegen blijven komen. Maak je ze nu bijvoorbeeld blauw, dan zullen kinderen vragen waar die zwarte piet'n zijn gebleven.

PowPow | 15-08-14 | 22:43

Ik vind cliniclowns niet grappig. Rood haar zit in mijn familie en dan staan ze daar een beetje gek te doen met hun witte smeersel en rood/oranje haar...

ca12nag3 | 15-08-14 | 19:49

De vakantie is nog maar net voorbij, maar er ligt nu al weer een meter werk. En de tuin moet nog gedaan, het aquarium schoon.
En ineens valt het kwartje: een uitruil. We bouwen Zwarte Piet niet af in vier jaar: we houden er meteen mee op. Nul tolerantie.
In ruil daarvoor voeren we de slavernij weer in. Desnoods eerst in deeltijd. in aanmerking komen natuurlijk alleen de mensen die volgens de rechtbank recht hadden zich gekwetst te voelen door de zwartheid van Piet. Niet zwart genoeg? Dan ook geen betrekking als poets- en opruimslaaf. Trouwens, mijn schoorsteen moet ook nog even geveegd.

Djong | 15-08-14 | 19:44

Nieuw kinderfeest wordt straks zaklopend schoentjezetten in een zelfgegraven kuil waarop Bonte Plaagpieten die ingehuurd worden door de Zionisten dan gekleurde steentjes gaat gooien en wie stout is wordt het kudtje uitgebeend danwel een stuk vel van het gepiemel gesneden en in een plastic zak naar El Andalus gestuurd.

Breinbrouwsels | 15-08-14 | 19:07

Quinsy heeft dezelfde kleur als mijn drol van net,
en ik bespeurde ook nog enige gelijkenis met zijn gelaat.
Mag ik nog wel bruin poepen in de toekomst?

Rimpeldoos | 15-08-14 | 18:05

Nederlanders verenig U, het is anders te laaaaaaaaaaaaaaaaaat. Er wordt over jullie heen gewalst.

taylor 1000 | 15-08-14 | 17:40

Redenerend vanuit de denktrant van die HalveGario moeten we concluderen dat het hele Sinterklaasgedoe moet worden afgeschaft. Omdat die 'slavendrijver' een exponent is van de inquisitie die de eeuwen vóór de slavenhandel moordlustig rond trok om het geloof te verspreiden. Een soort moslim avant-la-lettre dus.

hebikdat? | 15-08-14 | 17:01

Ik las 'negermodus' i.p.v 'negeermodus'.

Worst_kaas_scenario | 15-08-14 | 16:51

Pepernoten voor Quincy.

lingo star | 15-08-14 | 16:21

GS wil alleen maar Quinsey Gario zwart maken de hele tijd. Terwijl hij dat allang is.

vivaldi | 15-08-14 | 16:05

Ik dacht dat hij zich niet meer ging uitlaten over sinterklaas-zwarte piet

harstef | 15-08-14 | 15:50

Quincy Pusbek, wat zal die uit z'n bek gemeurd hebben gisteravond bij Knevel en Snor. Naar de medicijnman met hem, en vlug....!!!!

gratias | 15-08-14 | 15:48

Zou het misschien ook nog zo ver komen dat bv. iemand zijn Ome Piet, (no pun intended) die wél van tradities en de Nederlandse cultuur houd, zich over een aantal jaren op 4 December als zwarte Piet schminkt voor zijn neefjes / nichtjes / buurkindertjes van een jaar of 3, 4 en daar een bekeuring voor krijgt?
Zie het zomaar gebeuren...

Hollander01 | 15-08-14 | 15:08

Medestanders van Quinsy hebben inderdaad gezegd dat ze ook tegen Sinterklaas zijn. Ook als de Pieten er anders uit zien blijft het een blanke man die de baas is. Een zwarte Sinterklaas is voor sommigen beter. Voor anderen is Sinterklaas sowieso besmet en moet het helemaal weg.
Denk dus niet dat je de 'onrust' ook maar een beetje tempert. Je maakt het juist erger.
Als je toestaat in je land dat de 'kwetskaart' sterker is dan de 'vrijheidskaart', dan kan je er op wachten dat iedereen massaal z'n kwetskaart gaat spelen. Met een significante islamitische bevolking kan je er op wachten waar zij zich allemaal gekwetst over zullen gaan voelen. We zien het nu al. Schilderijen, cartoons, Nederlandse vlaggen, kerstbomen...
Suffe weg-met-ons politici.

roepnaam1 | 15-08-14 | 15:04

Alle gekheid op een stokje.

Het is niet dat het Sinterklaas met zijn Kolenboeren is. Of Sinterklaas met zijn Katoenplukkers. Of Sinterklaas met zijn Roeiers.

Maar goed. Gewoon bruine Pieten met zwart sluikhaar en dan vertellen dat het blanken zijn die de hele bootreis vanuit Spanje in de volle zon hebben gezeten.

Fenna | 15-08-14 | 15:02

Dat worden bovendien hele saaie kleurplaten met zo'n witte Piet.

Fenna | 15-08-14 | 14:58

De enige die het scheldwoord Zwarte Piet( hij vindt het een scheldwoord) verdient is ene Quinsy Gario.
Driewerf kl...Zwarte Piet!!!

mallekater | 15-08-14 | 14:42

All the king's horses and all the king's men
Couldn't put Piet together again.

Goldberg | 15-08-14 | 14:34

wazakzegguh | 15-08-14 | 11:34
- - -
Goed gezien en gezegd. Door hun eigen gedrag roepen ze juist racisme over zich af, men krijgt namelijk massaal een enorme hekel aan die beroepsklagers met veels te grote ego's en te kleine hersenen. Dit geldt ook voor de kudtmarokkanen, die maar niet willen inzien dat ze hun eigen graf graven met hun wangedrag. Een NL-er is een geduldige mens, maar men drijft hem tot het uiterste op alle lagen denkbaar en de NL-er begint het inmiddels allemaal zat te worden, dat getrek en geduw en gesar. De bom gaat een keer goed barsten en dan gaan we rigoureus opruimen, op alle lagen en alle niveaus denkbaar.

Cosmic Traveller | 15-08-14 | 14:31

Al die zeurpieten lijden aan een verschrikkelijk minderwaardigheidscomplex. En in plaats van dat de leden van de zieligheidsindustrie (voornamelijk de linkse kerk) deze zieligerds naar de psychiater sturen, wordt ons, de normale mensen dus, ons feestje afgenomen. De wereld op z'n kop. Wij gaan dus maar gewoon door met zwarte Piet met een zwart gezicht met oorbellen en dikke rode lippen. Niks mis mee. En verder allemaal ophouen met zeiken.

Frans Bierings | 15-08-14 | 14:23

ad pellant | 15-08-14 | 11:27
- - -
Waarom zou je weggejorist worden? Prima stukje, vooral dat ' schuldgevoel aanpraten'. Daar teren namelijk al die in ons land vertoevende multiculti-racismeroeperts op. Ze bijten daarmee de hand die ze voedt en dat gaat vroeger of later enorm tegen ze keren.

Cosmic Traveller | 15-08-14 | 14:19

Wurgje de huisboa | 15-08-14 | 11:21
- - -
De VS staat een burgeroorlog te wachten, het is inmiddels al begonnen.

Cosmic Traveller | 15-08-14 | 14:14

dolle mina | 15-08-14 | 11:01
- - -
Ik dacht juist dat Sint [een] schimmel tussen zijn benen had.

Cosmic Traveller | 15-08-14 | 14:09

Asscher, handen af van Zwarte Piet. Straks zet je hem weer op de trein naar het oosten. Sans, gene.

ad melkert | 15-08-14 | 13:56

Bij bedrijf, thuis, en bij andere "maatschappelijke" zaken waar ik in betrokken ben zal de Zwarte Piet gewoon zwart zijn. Sterker nog. Er zal gegund worden aan degene die de allerzwartse pieten van het land kan leveren.
.
Doet u hetzelfde? 90% van de zwarte pieten worden ingezet op initiatief van particulieren of bedrijven. Maak dit statement ook naar de politiek.
.
Zwarte Piet blijft zwart.

Parel van het Zuiden | 15-08-14 | 13:38

@ schoorsteenveger 11:56 :"Dat is wat hier opnieuw gebeurt. De grootste duivel die de PvdA ooit heeft voortgebracht, Lodewijk Asscher, speelt hier de rol van beul"

Helemaal juist. Deze sluwe Veelbelovende PvdArabieren Zoon Asscher - en ook PvdAfgunst heilige zonder baard Job Cohen - is een directe telg van Joodsche Raad lid die in WO II zich in een onmogelijke positie gedraaid wist - en die daar na de oorlog hard voor is aangepakt. Door niet afgevoerde joden. Allemaal simpel via wat trefwoorden te vinden op het web. Het is die onverbeterlijke Karl Marx arrogantie, te denken de wereld effe te kunnen verbeteren - en het goddelijk geschapen baby mannen teel orgaan te verbeteren door besnijden - de ingeteelde zucht naar monopolies, geld, foute macht, het smieren, liegen, zich verschuilen achter stromannen en aliassen, juist in het zakenleven of om bloedschande en incest te verhullen, het mededogenloos inspelen op de laagste gevoelens. Zum kotzen.

ad pellant | 15-08-14 | 13:31

Gaarne een zwarte-piet zomerstop.

hotmint | 15-08-14 | 12:58

@BekiekUtMoar | 15-08-14 | 11:07
Het manco van die hele Arbeidersclub (en de rest van de partijen) is dat deze niet bestaat uit echte werknemers/arbeiders, maar uit een club eigengereide psychopaten die denken het volk te moeten leiden, terwijl deze het volk juist zou moeten dienen. Het moet bestaan uit arbeiders en geen over het paard getilde, zelfvergenoegde, snobbistische regentenclowns.
Het is gelukkig nog slechts een kwestie van wachten op de tijd dat de pleuris uitbreekt en dat hele Binnenhof compleet schoongeveegd en platgebrand wordt.

Vaffanculo! | 15-08-14 | 12:52

Bij het creeren van een grote europese markt is het belangrijk dat nationale gebruiken die dit proces verstoren kapot gemaakt worden.
En Quimsy gario heeft zelf niet in de gaten hoe hij als een marionet gebruikt wordt om dit doel te bereiken.
Dat maakt hem tot de grootste zwarte zielepiet aller tijden

trotse_atheist | 15-08-14 | 12:49

@meneer Q | 15-08-14 | 12:33
Laat onze medelanders eerst maar eens de problematiek over de eigen discriminatie op huidskleur gaan nadenken, alvorens commentaar te leveren op ons gastvrije en al veel te tolerante volkje.

Vaffanculo! | 15-08-14 | 12:43

http://www.dumpert.nl/mediabase/199251/6658db42/jiskefet_heemschut_en_stolpdagen.html kuikenzuigen, Sinterklaas, stierenvechten, geitenn*uken, kinderen bij bisschoppen op schoot nemen, allemaal traditie, maar daarmee per definitie ook vaak ietwat gedateerd.

Watching the Wheels | 15-08-14 | 12:41

Laten we nu een discussie beginnen over Kerst.

meneer Q | 15-08-14 | 12:33

Sinterklaas is BLANK....
dat moeten we toch niet willen met z'n allen...
Discriminatie... wij willen 'n gekleurde sinterklaas.

meneer Q | 15-08-14 | 12:30

Schietmijmaarlek | 15-08-14 | 12:19
Burgerlijke ongehoorzaamheid? Is er wetgeving dan die bepaalt hoe een Zwarte Piet er uit moet zien?
Niks burgerlijke ongehoorzaamheid. Negeren.

Schoorsteenveger | 15-08-14 | 12:21

Een Piet met vlektyphus.... dat moeten we niet willen met z'n allen.
Gewoon lekker zwart blijven schminken, zou ik zeggen.
En niets veranderen aan de Pietenpakken.
Ik roep op tot burgerlijke ongehoorzaamheid!
We zijn allemaal Zwarte Piet!!

Schietmijmaarlek | 15-08-14 | 12:19

Gargamel2012 | 15-08-14 | 11:33
We bellen!

milky bar | 15-08-14 | 12:17

Synecdoche | 15-08-14 | 11:55
Datgene wat een volk tot volk maakt valt ten prooi aan staatsdienaren. Die staatsdienaren matigen zich aan het volk te leiden, terwijl ze dat volk zouden moeten dienen. En de wijze waarop ze leiden komt direct voort uit plat pragmatisme, en vooral partijpolitiek opportunisme. Maar een volk laat zich uiteindelijk niet knechten en zal in opstand komen, wellicht achter de verkeerde vlag aan gaan lopen, maar dat is de prijs die dan betaald zal moeten worden.
"Een volk dat voor tirannen zwicht..."

Schoorsteenveger | 15-08-14 | 12:16

Zwarte piet is pas over wanneer de bevolking wil dat het over is. Of de bevolking moet zich al vertegenwoordigd voelen door een intenst zielige politiek welke het verwerpelijk vind om binnen eigenslandsgrenzen de vlag te laten wapperen. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Alhoewel...

No Mames | 15-08-14 | 12:11

Er komt een tijd dat ook hier de witte puntmutsen gestreken gaan worden.

Vaffanculo! | 15-08-14 | 12:10

Fuck you, Quincy Halvegario, ja-knikkers, bukkende politici, polico linkschmenschen en verder iedereen die op 6 december alweer begint te zeiken over ONS Sinterklaasfeest van het jaar daarop. Sterf een langzame doch pijnlijke dood !

Ds. GVD | 15-08-14 | 12:08

Het is diep en diep triest. Ons volk is zo diep gezonken dat het voortaan de politiek de ruimte geeft om de tradities te sturen, te buigen, of zelfs te vernietigen, al naar gelang de waan van de dag.
En die politiek neemt maar al te graag die rol aan, wil maar al te graag voor pastoor, dominee, imam, profeet, arts, psychiater, opvoeder, onderwijzer, leraar, tuchtiger, folteraar, beul, rechter, en voor God spelen.
Dat is wat hier opnieuw gebeurt. De grootste duivel die de PvdA ooit heeft voortgebracht, Lodewijk Asscher, speelt hier de rol van beul, heeft het zwaard in de hand, en zal, als het stemvee zich in groten getale verzameld heeft rond het schavot op het plein, boven het hakblok dat zwaard doen neerzijgen richting, en trots het bloedige hoofd van Zwarte Piet uit de mand tillen en tonen aan de bloeddorstigen.
Want hij weet, het zal de PvdA weer doen stijgen in de peilingen, het zal de bloeddorstigen mild stemmen.

Schoorsteenveger | 15-08-14 | 11:56

Asscher en zijn bende denken buitengewoon racistisch en beseffen dat niet eens. Dat is het trieste van de zaak. Je ziet overal mensen met een kleurtje en niemand stoort zich daar aan, totdat plotseling de helpers van Sinterklaas donker blijken te zijn. Dan is het plotseling racistisch en vernederend. Schei toch uit. Is het dan niet racistisch als alle Pieten blank zijn, en worden dan niet alle andere huidskleuren gediscrimineerd en buitengesloten van een kinderfeest? Of mogen Pieten niet zwart zijn omdat "mensen met negroide trekken" (zegt van der Laan) Uebermenschen zijn die niet in een dienstbare rol gezien mogen worden? Moet Van der Laan toch eens in zijn stad gaan rondkijken. Zal hij verbaasd zijn.

Synecdoche | 15-08-14 | 11:55

ze hebt ut goed wies kapot allemaal!!!!!

Umberto die trotzoni | 15-08-14 | 11:46

Een nieuwe piet,... en we noemen hem roetmoppiet.

donjon | 15-08-14 | 11:46

Gaan we toch gewoon dat identieke Iraanse feest vieren? Is Islamitisch, dus heel links Nederland zal ontploffen in een roze mist omdat er kortsluiting ontstaat over wat ze nou moeten verbieden, en wat ze moeten knuffelen.

Piet van het Padje | 15-08-14 | 11:41

Even afgezien van het feit dat de hele wereld in de fik staat en het even lachwekkend als triest is dat de politiek zich op dit moment met Zwarte Piet bezig meent te moeten houden:
Zwarte Piet is al decennia lang aan het veranderen. Tradities veranderen vanzelf, via een vloeiend verloop. Als die halfgare neger er niet over begonnen was, was er middels een natuurlijk proces over maximaal een jaar of 20 een roetvegen-Piet geweest. Zónder maatschappelijke onrust, mét meeveranderende liedjes. Maar het moet ons weer eens door de strot geduwd worden binnen een paar jaar, waarbij alle 'eer' naar die lul gaat. Met als gevolg dat men (die inmiddels een al aardig volgedruppelde emmer heeft), zijn kont tegen de krib gooit. Dat er nu meer verdeeldheid en racisme in Nederland te bespeuren is, is te danken aan maar één janknegert en dan mag u raden hoe die heet... .

wazakzegguh | 15-08-14 | 11:34

Zolang wij als volk in Nederland netjes in het gareel blijven lopen, gaat dit proces van identiteitsvernietiging door.
Biasmania | 15-08-14 | 10:57
In dit geval is het niet erg. Over die achterlijke koningsdag is iedereen het er toch ook over eens dat het een debiel feestje is waar de 'adelen' langs het burger gepeupel moet langslopen en met WC potten moeten smijten en gaan klompendansen en sjoelen en what not.... maar nee Sinterklaas is niet debiel en achterlijk.

XaleX_2 | 15-08-14 | 11:34

Blijven herhalen dat het feestje "zo onschuldig" is, maakt he nog niet waar. En als de onschuld van kinderen zo'n belangrijk argument is, waarom willen de volwassenen dan perse vasthouden aan de racistische karikatuur die Piet is? Bespaar me de drogredenen, ze zijn hier al tot vervelends toe uitgekotst. Als deze discussie iets heeft aangetoond is dat racisme levend en wel is in Nederland, hetgeen toch wel vreemd is, de onschuld van een traditie willen verdedigen door je racistisch uit te laten over niet alleen de mensen die klagen, maar de hele groep waar ze deel van uitmaken. En als iemand je daar dan op aanspreekt geef je hun gewoon de schuld van jouw racisme, verschuilt je achter "grapje" en beticht ze van lange tenen. Zo rolt men hier in Nederland. Maareh... ondanks dat we dan maar naar ons eigen land moeten oprotten, en we 2e rangs burgers zijn in de ogen van velen, moeten we ons vooral Nederlander voelen, terwijl men, wanneer het zo uitkomt, kan zeggen dat je "toch nooit echt een Nederlander kan/zal zijn". Neem je dat advies ter harte, word je weer beticht van "Wij/Zij-denken". Ja, zo rollen we hier in Nederland.

Gargamel2012 | 15-08-14 | 11:33

De Calvinistische revolutie en de tachtig-jarige oorlog zijn ooit begonnen met Hagepreken: Protestanten die gedwongen waren hun kerkdienst achter de heg te laten plaatsvinden. De nieuwe komende Opstand in de Nederlanden zou zo weer kunnen beginnen: met heimelijke Sinterklaasfeestjes op zolder en zelf-gebakken pepernoten, want de PvdA-communisten hebben de verkoop van dit racistische snoepgoed tegen die natuurlijk allang verboden.

Wurgje de huisboa | 15-08-14 | 11:30

trouwens Lodewijk : 11.25 uur was cynisch bedoeld.
Cynisme is een uitstekend zelfbeschermingsmiddel als wapen tegen figuren zoals jij met je landelijk overleg rondom de toekomst van zwarte piet.
Halve zool wat je bent.

trotse_atheist | 15-08-14 | 11:29

Dit is om te janken. Van verdrietige woede = woedend verdriet.Het.houdt.niet.op !!! Alles moet Kapot. Dit is allemaal zo rassiestiess... want gericht tegen Nederlanders, want zo "Weg met Ons Nederlanders". En daarbij de malicieuze rol van de Asschers, Judiassen, - net als Polak, Van Thijn en Cohen wonend in een Keizergracht stadspaleis waarin de meest beruchte 18de eeuwse SuperSlaverdrijver zijn poet zat te tellen!! En ja, ook al ziet zo'n Eberhard ziet er niet zo uit, maar die kan net zo tot dat oeroude oud-Testamentische inrigantenvolk behoren; met steun van de baard en lefloze Knevels... Mind you, het overgrote deel van de Caribische & Brazil halfbloeden heeft joodse familienamen - en wordt DUS veracht door het volvet ware Herrenvolk, dat enkel de moederlijn erkent. Dat, juist dat verklaart HalveGario's frustratie, minderwaardigheidcomplex. En zijn achterliggende doel: collectief Wiedermachung$ Smartegeld lospeuteren. En over laten maken naar de hedendaagse Liro (Lipmann-Rosenthal) bank, zoals de voorvaderen van Job en Lewis dat regisseerden. Complottheorie? Nee, Historisch Beproefde Praktijk met als crux: eerst een vals schuldgevoel ansjmoezen, dan gewiekst zakken leeg sjacheren. Ja, dat is dieventaal, niet voorniks in gebruik gekomen. Al eeuwen..(interesseert me niet of dit wordt opgerot - ik heb het gecopy/paste)

ad pellant | 15-08-14 | 11:27

Quincy heeft m.i. gelijk (en ik ben erg blank voor de tijd van het jaar). Verbieden is onzin, mensen moeten zelf tot inzicht komen (of niet, ook goed). Toon Hermans zei het al: 'Snieklaas nare man en die knecht helemaal een zak, staat altijd maar te lachen, raar stelletje :), ik mag ze niet': https://www.youtube.com/watch?v=KiyxGiORkPU

Watching the Wheels | 15-08-14 | 11:26

Lodewijk Ascher, halve zool, sodemieter op.
in plaats van een cordon sanitair rondom geert wilders kun je beter een cordon sanitair rondom Totale Lul quinsy gario afkondigen.
Zodat jij je bezig kunt houden met belangrijkere zaken als daar zijn het verlagen van de ontslagbescherming en dergelijke.

trotse_atheist | 15-08-14 | 11:25

What happens in Amsterdam stays in Amsterdam ! ......... Althans dat hoop ik .

Lichtstadfan | 15-08-14 | 11:24

m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&a...
.
Ondertussen houden 'protesten' in de VS maar niet op. Volgens RT nu in 80 Amerikaanse steden, alwaar het Joegoslavie scenario steeds dichterbij komt. Multikul werkt niet. Het is de vraag wat eerder ter ziele gaat, Amerika or Sinterklaas. Please place your bets now. Het Westen en zijn multikul is morsdood, afschaffen die hap. Europa moet overstappen op Rusland. Maar daar moet natuurllijk eerst een koude winter overheen gaan, maar dat gaat Blunder Brussels even voor U organiseren. Denk dat Rusland op het punt staat om in te grijpen in Donbass.

Wurgje de huisboa | 15-08-14 | 11:21

Wat een prachtland zijn we toch. Ik ben trots en fier op wat we vandaag de dag allemaal bereiken. Zo even uit mijn hoofd...: Zwarte Pieten-discussie met jawel nu ook een Landelijk Overleg, islamo's die journo's en camera's vernielen, een discriminerende WitteKop die rechts radicaal door de Haagse Schilderswijk wil laten marcheren, bejaarden die amper nog hulp krijgen omdat mevrouw Kl. zo nodig het hele zorgstelsel naar de kloten wil helpen, een heuse Roelvink-rel, juichpakken van een plastic meneer, apothekers die je 14 Euro aftroggelen met een lulpraatje van niks, dekentjes voor noodlijdende Yaziri's terwijl een SAS-inval tegen IS(IS) toch echt een effectiever idee is, een metrolijn die maar niet af wil komen, lullos met een ISIS-sticker voor het standbeeld van Anne Frank, een PvdA dat zichzelf op vakkundige wijze aan het afbreken is (net erg), onzin blatende geitjes en bokken op TV inzake islamgebeuren, bijna faillietepomphouders in de grensstreken omdat de Haagse Zandbak het verrekt om in te zien dat de accijnsverhoging toch echt een hele domme maatregel is, en dan GODDOMMES last but bot least: zakken met pepernoten in de supermarkt. Nu al. In augustus! Nee, de mense, het gaat echt f-a-n-t-a-s-t-i-s-c-h met de Bananenrepubliek 0031...

Reykjavik | 15-08-14 | 11:20

Fijn dat jullie voor er voor Gario een linkje bijzetten voor wat betreft de betekenis van Quinsy; maar weet hij wel wat "totale lul" betekent ?
taxhond | 15-08-14 | 10:37

Heb Kwinsie de Kwee gissteren voor het eerst bewegend gezien en gehoord, d.w.z. op de televee en ik vermoed dat hij heel erg goed weet wat een totale lul is. Alsjebegrijptwatikbedoel, knipoog, knipoog.

Dhr. de Wit | 15-08-14 | 11:14

Een debat over de genocide van ISIS lijkt mij meer op zijn plaats

Rest In Privacy | 15-08-14 | 11:09

Asscher is PvdA, dus de uitkomst van zo'n overleg is reeds bekend: "weg met ons". De hele kostenvretende kermis van dit "overleg" is dus nutteloos.

BekiekUtMoar | 15-08-14 | 11:07

Doe weer 5 euro in het collectezakkie van het st nicolaascomitee , maar nu onder voorwaarden dat er echte zwarte pieten meekomen.
Heerlijk dat vooruitzicht dat je zelf eens een keer iets over je eigen centen iets te zeggen hebt.

dehondvanodysseus | 15-08-14 | 11:06

Wanneer schaffen we Sinterklaas zelf nu af. Die is echt het stereotype van een blanke. Alleen maar weggeven.... Ik voel me vreselijk beledigd.

VincentTheSaint | 15-08-14 | 11:04

Quinsy is - figuurlijk - in de les geweest bij Verene Shepherd, die op haar beurt nauw betrokken is bij de claims die veertien Caribische landen tegen Groot-Brittannië, Nederland en Frankrijk hebben ingediend, waarbij ze enkele HONDERDEN MILJARDEN euri's als herstelbetaling eisen voor de slavenhandel.

milky bar | 15-08-14 | 11:02

@Bezorgdenverjaagster | 15-08-14 | 10:44
(lol @ uw naam)
Dank voor deze video.
We doen alle zwarte pieten gewoon zonnebrandcrème op.
Dat ziet de Zon in ieder geval dar het goed is.

wakkere_nederlander | 15-08-14 | 11:02

Iedereen lijkt ook voor het gemak te zijn vergeten dat de sint een WIT paard heeft. Vanaf nu moet dat een grijs paard zijn.

dolle mina | 15-08-14 | 11:01

Als ik de eensgezindheid in deze hele faaldiscussie zie vind ik het vreemd dat het überhaupt een issue is. Ze maken er alleen op politiek niveau een probleem van. Politici die zogenaamd ons vertegenwoordigen.

Makro777 | 15-08-14 | 11:01

Nou dat is dan duidelijk.
Op 6 december een straatverbod voor negers.
Of zoiets tog?

wakkere_nederlander | 15-08-14 | 10:59

Zolang wij als volk in Nederland netjes in het gareel blijven lopen, gaat dit proces van identiteitsvernietiging door.

Biasmania | 15-08-14 | 10:57

gasboer | 15-08-14 | 10:49
Draai die afsluiter ff dicht.

CoffeePatch | 15-08-14 | 10:55

De hele trage media was al gericht op Greet. Wat ging hij zeggen over de rellen ? Ja, Hoera ! Hij zei er wat over. Direct "discriminatie" uit de la. En verder: kansen, willen een baan, zielige mensen. En nu: Asscher met een mening. En dan blijft het luidkeels stil. Blijkbaar mag die wil een mening hebben. Een mening is uitsluitend voorbehouden aan hen die het met je eens zijn. Tegengeluiden zijn tegenwoordig "extreem rechts".
Ik hou het er op dat het de laatste stuiptrekkingen zijn om "fascisme/rasisme" te schreeuwen. Het klapvee trapt er niet meer. Alleen de trage media hoopt zich er nog van te kunnen bedienen.
En geloof me: Zwarte Piet blijft. Vooral dankzij de sociale media !

Kamervraag | 15-08-14 | 10:55

gasboer | 15-08-14 | 10:48
Duidelijke uitleg, TOP.

Klier van Bartholin | 15-08-14 | 10:51

Zullen we Zwarte Piet burgemeester maken. Van Den Haag natuurlijk, bedoel ik.

Psycheltjes | 15-08-14 | 10:51

Geen Zwarte Piet voordat de pepernoten in de winkel liggen. O wacht.

Geert Linkers | 15-08-14 | 10:50

Het is zaak dat wij het juk dat een kleine Gutmenschen elite ons oplegt een keer afwerpen. Het is deze policor kongsi die de bevolking de wil tracht op te leggen en desnoods met sankties af te dwingen.

Bigi Bana Boy | 15-08-14 | 10:50

Ik heb Zwarte Piet nooit gemogen maar nu ben om. Lang leven Zwarte Piet!

Rest In Privacy | 15-08-14 | 10:49

jan-lul-de-behanger | 15-08-14 | 10:15

Paar van deze borden langs de route zetten:
i.ebayimg.com/00/s/OTA4WDEwMjQ=/z/ufAA...

En dan vervolgens alle negers de toegang ontzeggen en claimen dat ze daar van Quinsy niet meer mogen zijn omdat kinderen anders in de war kunnen raken.

Quinsy is op zich niet tegen Zwarte Piet, hij is gewoon tegen het stereotype van een werkende neger. Quinsy wil geld en aandacht zonder zelf ooit iets nuttigs te hoeven doen voor de samenleving.

Nyg | 15-08-14 | 10:49

hmm, iets ging niet goed

gasboer | 15-08-14 | 10:49

-weggejorist-

gasboer | 15-08-14 | 10:48

Het houdt niet op, komt er dan nooit een einde aan?

Toetsiemonster | 15-08-14 | 10:48

Kappen met van bovenaf opleggen van verplichte cultuurveranderingen!

Rico Tampeloerus | 15-08-14 | 10:48

@Fopspeen | 15-08-14 | 10:02
'Sinterklaas is over 50 jaar gewoon een imam die met zijn Christenslaven op het suikerfeest je komt bekeren of onthoofden.'

En als je stout bent geweest moet je voor straf al je speelgoed en snoep inleveren en wordt je meegenomen in een zak naar Mosul alwaar je met een neksschot in een greppel wordt gedumpt. Dat zal ze leren die kaffoers!

wakkere_nederlander | 15-08-14 | 10:46

Het lijkt er op dat de PvdA (Asscher, Van der Laan) wel even zal bepalen hoe de overgrote meerderheid in dit land een kinderfeestje mag vieren, op grond van het zielepoterige gejank van een paar beroepsgekwetsten die met hun hele houding eigenlijk alleen maar uitstralen dat ze moeten oprotten, weg uit dit land; ben er helemaal klaar mee.

Fijnstoffer | 15-08-14 | 10:46

Zwarte piet is een discussie over interpretatie van een symbool die op 2 manieren kan worden uitgelegd.

Voor de Nederlanders en Surinamers die ermee is opgegroeid ziet het niet als racistisch. We associëren dat met cadeautjes, pepernoten en gezelligheid. Iets racistisch zit er totaal niet in.

Voor mensen die voor het eerst in Nederland komen, en er niet mee zijn opgegroeid, zien een neger in zwart piet en iets racistisch. En die associeert het met slavenhandel en neger karikatuur. Quinsy dus. Kan ik hem niet kwalijk nemen.

Maar iedereen die hiermee zijn opgegroeid, en tegen zwarte piet zijn, moeten wel eerder zwarte piet als neger hebben gezien. En proberen ze nu via een wiedergutmachung de schade in te halen. Die mensen geven ze tenslotte gelijk, ja het is racistisch.

Degene die zich uitspreken tegen zwarte piet, en die ermee zijn opgegroeid, die zie ik allemaal als racisten.
Anders zou je wel denken, jongens.. doe eens normaal. Daar gaat het helemaal niet over. Het is niet racistisch, en het heeft een totaal andere betekenis. En ik sta er niet achter jullie.

Als je dat niet tegen de nieuwe bewoners kan uitleggen, dan heb je een ander beeld over zwarte piet dan ik.

Wim Venijn | 15-08-14 | 10:45

Trekhaas | 15-08-14 | 10:28
Precies, in zijn blinde haat heeft hij de discussie meer kwaad dan goed gedaan door het zo op de spits te drijven. Met backup van Jolo uiteraard.

Harry Turtle | 15-08-14 | 10:45

Minister Asscher zou Job Cohen en Yasmina Haifi kunnen vragen om het Landelijk Overleg Zwarte Piet te leiden.

colonnecinco | 15-08-14 | 10:41

Bij de volgende intocht sta ik ook im de eerste de beste zeurneger (wit / zwart) uit het publiek te trekken. Ik heb een grote allergie ontwikkeld voor deze nietsnutten, klagers en azijnpisses.

Overige mensen met een kleurtje zijn van harte welkom. Het zit hem in de binnenkant, niet de buitenkant.

Mesmer | 15-08-14 | 10:40

Eet dit, Quincy (vanaf 1:25)... youtu.be/o9BqrSAHbTc. En smeer je goed in!

Bezorgdenverjaagster | 15-08-14 | 10:39

@matrixbluepill | 15-08-14 | 10:33

Dat gaat ook wel heel ver inderdaad, de sint voor chinees uitmaken. Dat is puur zwart extremisme

LeakyLeak | 15-08-14 | 10:37

Fijn dat jullie voor er voor Gario een linkje bijzetten voor wat betreft de betekenis van Quinsy; maar weet hij wel wat "totale lul" betekent ?

taxhond | 15-08-14 | 10:37

Over een paar jaar lopen Sint en Piet verkleed als klu klux klan de straten af te struinen op zoek naar foute pietjes.

Outback | 15-08-14 | 10:37

Er staat trouwens altijd een neger in Rotterdam bij de markt die zich helemaal wit schminkt. Dan staat ie op een kistje een beetje sprakeloos als een standbeeld om zich heen te kijken met voor zich een petje met muntjes.
Ik vind dat zeer kwetsend als blanke.

Premier Trutte | 15-08-14 | 10:36

De "Stichting Nederland wordt Beter" heeft Amsterdam al plat. De rest moet volgen. Asscher is een kontenlikkende duivel, met de nadruk op duivel.

Schoorsteenveger | 15-08-14 | 10:36

Dit artikel is alleen maar bedoeld als provocatie om boze reacties uit te lokken over het gebruik van de term "wintertijd".

simpelman | 15-08-14 | 10:36

Mijn poep is bruin. Mag dat?
(kan overigens geen toeval zijn!)

Fenna | 15-08-14 | 10:34

In de kern van de zaak zou het me niet eens veel uitmaken hoe zwarte pier er uit ziet. Wat mij - en veel anderen - zo steekt is dat een kleine groep schreeuwende linkse activisten in staat is om hun drammerige wil op te leggen aan de grootste groep in Nederland, namelijk de hardwerkende uitgezogen Nederlander zelf en dat ook nog eens doet over de onschuldige ruggen van onze kinderen. R.. toch op.
Zal dit filmpje nog even in herinnering brengen:
www.omroepwest.nl/nieuws/03-12-2013/vi...

matrixbluepill | 15-08-14 | 10:33

Ik hoop op een Witte Kerst, inmiddels.

rara | 15-08-14 | 10:32

Roetvegenpiet zou ik geen enkel bezwaar tegen hebben als mensen daar blij van worden. Het zwarte gezicht komt immers van de schoorsteen, dat weet ieder kind. Wat me stoort is de agressieve en soms gewoon racistische manier waarop zo'n Quincy de discussie insteekt.

Trekhaas | 15-08-14 | 10:28

''We zouden nu heel hard wapperen met een Nederlandse vlag, als dat niet zo vreselijk provocerend zou zijn. Dus steken we maar gewoon een witte in de lucht. Of zou Quinsy dan weer gaan jammeren?''
Sterk !!

duitse herder | 15-08-14 | 10:28

Elkaar de zwarte piet toespelen

Elpandro | 15-08-14 | 10:28

Ik.weet.niet.wat.ik.moet.zeggen

LeakyLeak | 15-08-14 | 10:28

Lekker een probleem over zwarte schmink oppompen om de echte problemen van Nederland te verdoezelen Ass-cher!

Zonietoch | 15-08-14 | 10:28

Quincy houdt gewoon niet van negers die werken terwijl hij alleen maar subsidie vangt.

Osdorpertje | 15-08-14 | 10:27

Werkgelegenheid voor de plebs boeit de PvdA niet. Ze zijn alleen geïnteresseerd in overbetaalde baantjes voor hun graaiende partijgenoten en in de toekomst voor zichzelf.

Dit soort "overleggen" is puur voor de bühne om te zorgen dat ze voldoende zetels krijgen om door te kunnen etteren. Ze nodigen namelijk alleen hun eigen achterban uit en doen dan alsof iedereen met hun belachelijke plannen instemt.

Uiteraard blijft er een slechte groep mensen over die niet in deze misleiding meegaan. Die mensen zijn dan allemaal racisten en kunnen genegeerd worden.

NiceGuysFinishLast | 15-08-14 | 10:24

Ze moeten eens ophouden die subsidie-slurpende-hand-ophoudende-zeurpieten een podium te geven om hun ik-vind-mezelf-zo-zielig-vanwege-slavernij-propaganda over ons uit te storten. Slavernij is afgeschaft in Nederland, dus doel bereikt. Ga in Afrika en Azie vechten tegen de slavernij die daar nog gewoon gaande is en er ook allang bestond, voordat de Europeanen een graantje van de handel gingen meepikken.

uitlaatklepje | 15-08-14 | 10:24

Pedagogisch verantwoord.... en jij hebt je mond vol over burgertrutten/lullen? Donder op man met je pedagogisch verantwoord.
Makro777 | 15-08-14 | 10:14
Blijkbaar hebben de burgertrutten en lullen een ander beeld bij 'pedagogisch verantwoord' dan ik. Jij ook als je dat debiele middeleeuwse indoctrinatiefeestje zo fantastisch vind. Ik krijg ieder jaar plaatsvervangende schaamte als ik weer naar die malle optochten kijk met het slapende volk en hun kroost, dat zijn echt facepalm momenten voor me.

XaleX_2 | 15-08-14 | 10:21

Voor mensen die het aan buitenlanders/buitenstaanders willen uitleggen:
Het is dezelfde debiele discussie die er voor heeft gezorgd dat Bert en Ernie niet meer op Sesamstraat komen. Omdat enkele van de aardkloot getrokken slachtoffer pipos bedacht hadden dat ze wel homo moesten zijn, omdat ze als 2 "mannen" samenleefden.
Nooit heb ik als kind die connectie gelegd net als dat geen kind ooit slecht is gaan denken over zwarte mensen door zwarte piet.

omineuze omnipotent | 15-08-14 | 10:21

Mogen die pepernoten wél bruin blijven of is dat ook racisme?

Abu al Uitkering | 15-08-14 | 10:21

Ik kap er helemaal mee. Ze hebben hun zin gekregen. De lol is er totaal vanaf. Ga mij maar verdiepen in het Suikerfeest denk ik. Of broku keti. Of in ieder geval iets wat wel mag van de policor Stasi.

Bigi Bana Boy | 15-08-14 | 10:21

Inderdaad, we bannen zwart helemaal en noemen hem voortaan blanke piet. (Zeker weten dat ze dan ook weer beginnen te zeiken)

Dutch_Holland | 15-08-14 | 10:20

Belangrijker is; zijn er al ergens kruidnoten verkrijgbaar?

Wim-Lex | 15-08-14 | 10:20

Ook Asscher negeren. Gewoon lekker ouderwets jezelf zo zwart als roet verfen als het heerlijk avondje daar is. Laat die wetsbepalers en subsidiehuilebalken maar kakelen. Wij gaan gewoon ons eigen gang. Dat is de enige zinnige wijze om je leven te leiden.

Boer in 020 | 15-08-14 | 10:19

Misschien zware piet. Dan trekken we ook gelijk de mocro's mee!

dolle mina | 15-08-14 | 10:18

De PvdA poogt onze tradities en dus identiteit kapot te maken om uitvreters uit andere landen stroop om de mond te smeren om maar in het pluche te kunnen blijven.
Hiervoor terug krijgen wij een traditionele Iftar maaltijd en natuurlijk een suikerfeest. Bioscoopje nadien.
En kerstmis wordt het winterfeest om niemand voor het hoofd te stoten.
Onze samenleving gaat veranderen in een dictatuur die door links wordt gecreëerd.

Jim Lovell | 15-08-14 | 10:17

@jan-lul-de-behanger | 15-08-14 | 10:15
Piet moet een rood-wit-blauw gezicht krijgen.

Of een varkenskop. Dat is carnavalesk, dus leuk.

rara | 15-08-14 | 10:16

er moet een absoluut verbod komen op negers bij een Sinterklaasfeest. Alleen nog witte pieten. Piet MOET blank zijn. Dan zal je ze weer over discriminatie horen schreeuwen!

jan-lul-de-behanger | 15-08-14 | 10:15

Xalex_2 Pedagogisch verantwoord.... en jij hebt je mond vol over burgertrutten/lullen? Donder op man met je pedagogisch verantwoord.

Makro777 | 15-08-14 | 10:14

Ach.. zolang de kinderen er geen problemen mee hebben, die geloven er toch wel in, is er niks aan de hand. Een paar roetvegen is prima. Daar zingen ze ook over. Punt is dat een stel debielen zoals quincy pusbek maar ook Geenstijl en zelfs de politiek zich hiermee bezig houden. Triest.

deministerpresident | 15-08-14 | 10:13

De Derde Wereldoorlog staat op vijf plaatsen tegelijk op het punt om uit te breken, maar gelukkig ziet Asscher tijdig in dat er belangrijkere zaken zijn om zich mee bezig te houden.
Net begrepen dat de jeugdkorfbalafdeling Zutphen met een tekort aan scheidsrechters kampt. Voldoende reden voor een kabinetscrisisberaad.

Ridde Rogter | 15-08-14 | 10:13

Laten we gewoon met z'n allen afspreken dat zwarte piet geen neger is.

dolle mina | 15-08-14 | 10:13

Kwinsie zou toch stoppen met dat onnavolgbare quasi intelligente gedram van hem? Kon z'n ego die uitnodiging van K&B toch niet laten liggen? Bewijst maar weer dat het enkel gaat om de eigen roe. Ehm, roem.

Harry Turtle | 15-08-14 | 10:12

Kunnen we Quinsy onderhand niet bij Sinterklaas in dienst laten treden als zeurpiet?

Brulboei_61SB | 15-08-14 | 10:12

Wat we nodig hebben, is keiharde maatregelen tegen de jarenlange schade aangericht door de multikul en de verantwoordelijken voor de rechter, het kan niet zo zijn dat je vrijblijvend een land naar de kloten kunt helpen.

smdyasc | 15-08-14 | 10:11

Zaten ze gisteren bij kvdb serieus te discussiëren over het fucking Sinterklaas Journaal. Volwassen kerels, medio augustus. In België wordt deze hele discussie gezien als een grap, en zo moeten wij dat ook zien.

Rodekool | 15-08-14 | 10:10

XverderNix | 15-08-14 | 10:08
-
Dat is vergaan, toen de PvdA heeft besloten dat "zielige" mensen meer recht op alles hebben dan nota bene; Arbeiders.......

Badderbeest! | 15-08-14 | 10:09

1981-1983 Brede maatschappelijke discussie Kernenergie
2005 Voorstel brede maatschappelijke discussie over de toekomst van de Europese Unie (ging niet door)
2014 Brede maatschappelijke discussie zwarte Piet

CoffeePatch | 15-08-14 | 10:09

Laten we Asscher eens door 5 homo-Pieten stevig met de roede in zijn hol laten naaien

clabamsk | 15-08-14 | 10:09

Nooit gedacht dat ik later sinterklaas met mijn kinderen zou moeten vieren in het geniep, stiekem op een zolderkamertje, verstoken achter een boekenkast....

Badderbeest! | 15-08-14 | 10:08

Waar is de tijd van 'de meeste stemmen gelden' gebleven?

XverderNix | 15-08-14 | 10:08

Iedereen is zo gefocussed op dat 'zwarte' terwijl die religieuze drek waar dat kinderindoctrinatiefeestje in gedompelt is een stuk kwalijker is. Verzin in godsnaam een nieuw kinderfeest en kap nou eens met dat achterlijke middeleeuwse gedoe onder het mom van tradities. Ja leuk dat je het als kind heb meegemaakt, maar wees niet zo slapende burgertrut/lul om je eigen kroost er ook mee op te zadelen. Fuck die oude tradities in gristendrek, kijk vooruit en verzin wat (pedagogisch verantwoord) nieuws.

XaleX_2 | 15-08-14 | 10:07

Als een moderne Oom Tom dwaalt Quinsy door de Nederlandse cultuur en probeert ons uit te leggen hoe we met ons cultureel erfgoed om moeten gaan omdat hij denkt dat hij ons begrijpt. We hebben hem onderwezen, maar de gegeven lessen zijn niet begrepen. Het heeft iets vertederends, die omgekeerde spirituele ontwikkelingshulp, maar het begint nu gewoon schijtirritant te worden.

rara | 15-08-14 | 10:07

Negeren en gewoon Sinterklaas vieren. En meteen verder zappen als die ellendige Halvegario weer opduikt bij welke talkshow dan ook. Zoals gisteravond bij Knevel en Van den Brink. Kom je ook nog tot de ontdekking dat een andere zender een hele leuke talkshow heeft. Leve Jimmy Fallon. En leve GeenStijl en Van Rossum!

Ergea | 15-08-14 | 10:07

"Lodewijk Asscher, die zich eigenlijk met werkloosheidsbestrijding in crisistijd zou moeten bezighouden..."
Nou, dat doet hij toch? Hij helpt weer zo'n twintig onbenullen van PvdA-huize aan een dikbetaalde baan.

MAD1950 | 15-08-14 | 10:04

Gisteren Quinsey bij BvdB gezien en volgens mij houdt Quinsey wel van goed geklede donkere vrienden dus waarom hij zo tegen Zwarte Piet is?

DeSjaak1000 | 15-08-14 | 10:03

Quinsy moet de zak in.

Ongecontroleerd achterlijk projectiel, meer is het niet. Maar de PvdA geeft het weer recht om te spreken.

Snackbar van Allah | 15-08-14 | 10:03

Het is in Nederland gewoon zo dat we buigen voor alles wat we importeren. Waarom zouden we onze cultuur willen behouden? Sinterklaas is over 50 jaar gewoon een imam die met zijn Christenslaven op het suikerfeest je komt bekeren of onthoofden.

Fopspeen | 15-08-14 | 10:02

Zwarte Piet is een Zionistisch Islamtisch Christelijk complot om Pieten zwart te maken. Heu, ik bedoel zwarten Piet te maken.

Dima Beeline | 15-08-14 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken