Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Pechtold en Wilders hebben een punt

basbasbassie.jpg “GEEN EXCUUS VOOR JODENHAAT” stond in de advertentie. Ze moeten hebben gebeefd afgelopen week, de antisemieten. De plannen voor het stichten van een kalifaat in de Haagse Schilderswijk werden in de ijskast gestopt, Prinsen- en ISIS-vlaggen opgerold, Stormfronters en Hamas-aanhangers slikten eensgezind hun woorden in en beleden hun spijt. Niemand minder dan ‘Mediapersoonlijkheid’ Henk Bres - de punt van het Zwaard van Vrede en Tolerantie – had als mede-ondertekenaar zijn doel bereikt: het antisemitisme was uitgebannen. Niet dus. Allereerst schoot initiatiefnemer CIDI zich in de eigen voet door te vragen of PVV-leider Geert Wilders zijn naam aan de advertentie wilde verbinden. De gecertificeerde vriend van Israël bevindt zich in een ingewikkelde spagaat omdat hij in Brussel onder meer samenwerkt met de antisemiet Le Pen de Oudere. Daarbij had het CIDI in maart dit jaar afstand genomen van de PVV vanwege de ‘minder Marokkanen’-retoriek. Het is hypocriet om dan vervolgens te vragen of diezelfde partij je advertentie wil ondersteunen, nog dommer is het om Wilders dan ook nog eens niét in de advertentie te zetten omdat hij kort daarvoor in een open brief aan de premier stelde dat islam en antisemitisme met elkaar te maken hebben. Dat zegt Wilders al jaren dus dat had geen nieuws moeten zijn voor het CIDI. En zo was een rel geboren die met name de PVV en D66 in de kaart speelde. De PVV omdat Wilders zijn rol als de underdog optimaal kon uitspelen, D66 omdat Pechtold zich wederom als een baken van nuance op de politieke kaart kon zetten. De D66-leider had overigens een punt: antisemitisme bestrijd je niet met een advertentie, dat doe je als volksvertegenwoordiger in de Nationale Vergaderzaal. Enfin, een advertentie tegen antisemitisme dus. Het lijkt mij sterk dat een antisemiet zich daardoor laat afschrikken. De laatste keer dat er écht een vuist werd gemaakt tegen jodenhaat had meer voeten in de aarde, de val van Berlijn in mei 1945 was wel iets meer dan een advertentie in de Telegraaf. De Utrechtse burgemeester Jan van Zanen (VVD) heeft de advertentie overigens ook ondertekend. Vandaag vindt er een ‘vredesmars voor Gaza’ plaats in de Domstad, zonder voorwaarden. Het is te hopen dat de burgervader er van doordrongen is dat je deëscaleert met de Mobiele Eenheid en niet met een advertentie. En zo zitten we in de situatie dat Wilders en Pechtold beiden gelijk hebben. Want de PVV-leider heeft een punt dat de premier de olifant in de Kamer negeert: een deel van de Nederlandse moslims is antisemiet. Dat hebben de islamisten – een onderscheid dat Wilders overigens niet maakt, mind you - wel bewezen tijdens de gebeurtenissen in Den Haag. En Pechtold heeft gelijk dat de Tweede Kamer dé aangewezen plek is om dat probleem te bespreken. Heren, dóe dat dan.

Reaguursels

Inloggen

Islam is vrede en blanke mannen zijn racisten.

ET007 | 11-08-14 | 12:16

"een deel van de Nederlandse moslims is antisemiet."
-
Daar de Koran de Joden met naam en toenaam noemt als bron van het kwaad mag je rustig stellen dat ALLE moslims, dus ook de Nederlandse, antisemiet zijn.
En daar doen moslims wereldwijd ook totaal niet geheimzinnig over.

Moi | 11-08-14 | 11:28

Mohammed is ooit verraden door de Joodse stam van de Kuraish.
Hij heeft toen eigenhandig alle mannen ouder dan 12 de keel doorgesneden terwijl vrouwen en kinderen moesten toekijken.
Terwijl de lijken van hun vaders, broers en mannen nog na lagen te schokken werden de vrouwen al verkracht en als sexslaaf verkocht.
Als je wil weten waar de jodenhaat binnen de islam vandaan komt hoef je alleen maar de Koran te lezen.
Aangezien elke moslim een leven moet nastreven dat zo dicht mogelijk bij dat van Mohammed ligt snap je dat we een serieus probleem hebben.
De Isrealische Joden weten al lang hoe ze dat probleem moeten oplossen, maar blijkbaar heeft Europa daar weer moeite mee.
Zoals je ziet zitten we diep in de shit

De Nare Varaan | 10-08-14 | 22:56

Ome Geert heeft het vele malen aan de orde gesteld. Volgens het kereltje is er niets aan de hand. Alle partijen vonden verdere islamisering wel goed. Met de schilderswijk is volgens Asscher en Pechtold ook niets mis. Om over GroenLinks maar helemaal niet te spreken. Allemaal anti-semieten. Bedankt politiek correcte stemmers, ontkenners en wegkijkers.

frisenfruitig | 10-08-14 | 18:37

@ Toetsiemonster 10:40 "Als Pechtold zich uit had gesproken tegen antisemitisme dan was er een seintje vanuit Turkije gekomen om niet meer op D66 te stemmen en ja dan is het kereltje zijn positie kwijt. Moeilijker is het niet. D66 onder Pechtold is een rare partij!" Precies, zo werkt het. Zo werken de lange armen het islamo-nazistisch clientelisme. Via de schotelantenne, turkmorco twitter Erdogan apps rechtstreek hun jihaat strijd tot op onze stoep. Onze democratie is uitgewoond, verkracht. Het stemrecht moet aangepakt, teruggedraaid. Churchills wijsheid rond Democratie als het minst kwalijke systeem van alle lijkt zowat achterhaald.

ad pellant | 10-08-14 | 16:24

Dus we moeten verschil maken tussen een moslim enerzijds, en een islamist anderzijds.
.
OK.
.
Wat is dat verschil? 6 maand in sommige gevallen, bijvoorbeeld? Of de islamist neemt het voorbeeld van Mohammed serieus en de moslim niet altijd? Of.. wat?

HP-premium | 10-08-14 | 16:15

Wim Venijn | 10-08-14 | 13:20
"Uit een ander onderzoek bleek al dat 73% IS(IS) de Jihad strijders ondersteund, en hun gedachtegoed."
Deze zin loopt niet. Staat daar dat 73% van de moslims IS ondersteunt? Dat geloof ik geen moment. Uiteraard zou 10% al schokkend veel zijn. Niemand kan zich veilig voelen in een omgeving met 10% IS aanhangers. Daarom moet tegen het verspreiden van dit gedachtegoed moet even hard worden opgetreden als tegen het nazisme. Het is schokkend dat van Aartsen dit niet inziet.
Die wzb cijfers wil ik best geloven. De anti-joodse houding van moslims is ook aanwezig bij christenen, maar is sterker bij moslims. Een reden is de vestiging van de staat Israël op gebied wat tot dan, al of niet terecht, als Arabisch grondgebied werd beschouwd, de daarop volgende oorlogen die al bijna een eeuw duren en de annexatie van de west-bank.
Dat 75% vindt dat er maar 1 interpretatie (welke?) is van welke orthodoxe leer dan ook verbaast me. Ik zou 100% verwachten per definitie.

gutgutgut | 10-08-14 | 16:02

@lanexx | 10-08-14 | 12:03
Ik overweeg inderdaad om aangifte te doen, alleen weet ik niet op welke grond. Bedreiging? Intimidatie? Het gebied waar het gebeurde hangt vol camera's en ik weet precies de dag en tijd en het groepje was heel herkenbaar.
Het laten opmaken van een proces verbaal legt in elk geval wel de gebeurtenis vast en dat wordt dan meegenomen in statistieken.

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 15:41

gaffelbaard | 10-08-14 | 15:27

Volkomen gelijk, maar misschien is de reden dat het Islam dood en verderfenis nieuws gewoon niet meer bij te houden is, behalve dan bij de Gutmensch. Gaza!

geen blijvende stad | 10-08-14 | 15:34

Zodra er de naam "Wilders" valt, ontstaat er bij Pechtold en co een vacuum in de hersenen, waardoor er niet meer gedacht kan worden en de enige reflex die nog over blijft is heel hard "nee" roepen tegen alles wat Geert zegt. Zelfs als hij gelijk mocht hebben.

koetje4040 | 10-08-14 | 15:29

-weggejorist-

gaffelbaard | 10-08-14 | 15:27

grappig Bas: volgens Pechtold en de rest van de Kamer is er nl. helemaal geen moslim-probleem ! En aangezien de huidige Jodenhaat voor 99,99% een moslim-probleem is....
Want Wilders zegt nl. van wel en volgens de Kamer heeft Wilders altijd ongelijk... zelfs als Wilders zegt dat 2 plus 2 gelijk aan 4 is zal Pechtold nog om een onderzoek vragen om te kijken of het misschien 3,9999 is...
Dus je kan wel zeggen dat je het daar moet bespreken maar als de gutmenschen aldaar dat niet willen heeft dat net zo weinig zin als een advertentie...

FW Ta-183 Huckebein | 10-08-14 | 15:19

Excuses voor de spelfouten.

geen blijvende stad | 10-08-14 | 15:16

Ben Adam | 10-08-14 | 13:42

Dat klopt, en is ook de attidude van Christenen, althans zou dat moeten zijn.

Tegelijkertijd is dat te vaak verworden tot een zwakzinnig christendom. Vooral in apocalyptische tijden, zoals wij nu meemaken.

Ds. Overduin, Floris Bakels, Titus Brandsma, Sophie Scholl, bisschop van Galen, Dietrich Bonhoeffer en talloze andere christenen hebben anders gedacht en gehandelt, op grond van de Bijbel.

Evenals atheisten als Primo Levi,Jean Améry, Wiardi Beckman en vele anderen, noet op grond van de Bijebel maar wel van onze Joods Christelijke culuur.

Daarbij moet ik denken aan een Joods monument wat ik zag in Bergen Belsen, gebaseerd op de Bijbel (Job 16:18 waarin ook christenen geloven):

www.flickr.com/photos/battle14/770341...

Die mensen, dat monument zijn actueler dan ooit.

Het verraad van Nl christenen jegens Midden Oosten christenen is onvoorstelbaar

geen blijvende stad | 10-08-14 | 15:14

Het ventje Pechtold heeft altijd en overal zijn mening klaar, altijd en overal is mijnheertje wijsneus haantje de voorste om het bijdehands ventje uit te hangen. Altijd en overal, behalve als het over de Islam gaat, behalve als het over de genocide tegen Armeniërs gaat, dat geeft het 'miezerig' mannetje niet thuis.

Boy Cot | 10-08-14 | 15:12

Toen ik die brief las van Wilders gericht aan de MinPres van Nederland moest ik plotseling aan Hans Janmaat denken die in de jaren tachtig voor het gerecht werd gedaagd omdat hij vond dat Nederland vol was. Er is veel veranderd sinds die tijd, ook Wilders zal het niet redden daar is het nu nog te vroeg voor. Maar over een jaar of 10 jaar dan kun je er zeker van zijn dat wij in Europa alleen nog maar rechtse regerings-leiders zullen hebben, gekozen door een bevolking die tientallen jaren lang in de steek zijn gelaten door hun politieke leiders.

happysolo | 10-08-14 | 15:07

Bassiehof.

"Pechtold heeft gelijk dat de Tweede Kamer dé aangewezen plek is om dat probleem te bespreken".

Jaja, die kans heb je 30 jaar geleden al gehad. (Janmaat)

De tweede kamer bestaat uit (bijna) louter islamlovers.
Er is iets krachtigers en uit de samenleving komende actie nodig om dit probleem te tackelen.

Flink Ployd | 10-08-14 | 15:02

-weggejorist-

Infidel4life | 10-08-14 | 14:38

-weggejorist-

islam ERUIT | 10-08-14 | 14:35

De politici in de tweede kamer zullen zich nooit uitspreken tegen de islam puur en alleen al door de aanwezigheid van Wilders.
Als zij erkennen dat de islam een gigantisch probleem is in nederland geven ze daarmee Wilders achteraf toch nog gelijk, nadat ze hem eerst voor alles wat abject is hebben uitgemaakt. Zo'n knieval zullen ze nooit willen maken. Te groot gezichtsverlies.

B. Randnetel | 10-08-14 | 14:30

Het wordt Bertha tegen Gretta vanmiddag, in Utrecht.

colonnecinco | 10-08-14 | 14:25

Even terug voordat de vlag gepakt wordt waarmee gezwaaid wordt.
Even terug naar het demonstreren op zich.
Heeft het wel nut ?
Of gooit het alleen maar olie op het smeulende vuur.
Deze mensen gaan het anders doen :
www.carelbrendel.nl/2013/10/13/tommy-r...
Een stukje om over na te denken.
Wat echter als de een stopt met demonstreren en het over een andere boeg gaat gooien en de ander gaat gewoon door met haat zaaien op straat ?
Onder het gedogende (sympatiserende ?)oog van regenten uit welke schijf dan ook van de trias politica.
Welke signalen geef je dan af aan de samenleving ?
Tja, dan roep je toch reacties op.
Hoe je het ook draait of keert.
De bevolking is gebaat bij duidelijk stellingname van onafhankelijke politici.
En helaas schort het daaraan in Nederland.
Dus als je gelooft in de democratie in nederland, dan kun je stellen dat het volk de sores hier in de straten zelf schuld is.
Waarom is er dan zo'n discrepantie tussen het volksgevoel (volksempfinden) en politieke koers ?
Juist, de democatie faalt.

trotse_atheist | 10-08-14 | 14:24

Pechtold als beschermer van minderheidsgroepen. Vindt hij het normaliter geen enkel probleem dat islamitische kansenpareltjes de boel op stelten zetten bij leden van de autochtone bevolking, gaan zijn oogappeltjes nu dus zomaar een grens over door een nog kleinere minderheidsgroep te bedreigen. Dat die geschifte policor idioot nu een keer per ongeluk iets goeds zegt betekent echter niet dat hij daarmee ook meteen gelijk heeft. Sowieso al dat hij onderscheid wenst te maken tussen islamisten en "goede" moslims. Maar er is helemaal geen verschil, behoudens dat een islamist zijn mond open doet en herhaalt wat de koran hem leert, terwijl een zogenaamd gematigde moslim volledig in stilte Gods woord als de ultieme waarheid opneemt. Waar heel policor Nederland met liefde afstand neemt van Wilders, zal geen enkele "sleeper" moslim ooit afstand nemen van wat een militante islamist doet. Zij zijn niet ons, en dat zullen ze ook nooit worden.

Pierre Tombal | 10-08-14 | 14:22

@Fisccon | 10-08-14 | 14:14
Zelfs voor, tijdens en na WOII hebben Nederlanders nooit op straat lopen roepen 'dood aan de joden' of 'Hamas hamas joden aan het gas'.
Met je historisch besef.

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 14:22

Ik mis overigens nog de veroordeling van de Amerikaanse beschietingen door Timmerzwans

(Behind)Doors | 10-08-14 | 14:20

Plots is de Islam de bron van het antisemitisme in Nederland. Wat een gebrek aan historisch besef. Toen er nog geen Islam was, waren er al heel veel antisemieten in Europa, en ook in Nederland. In WO2 hebben heel veel Nederlanders de andere kant opgekeken toen de Joden werden afgevoerd. De holocaust heeft niet in de Islamitische wereld plaatsgevonden maar in Europa.

Fisccon | 10-08-14 | 14:14

@Ben Adam | 10-08-14 | 13:42
Liefe Ben, wil je in mijn poesiealbum schrijven?

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 14:08

gematigd of niet, de meerderheid onderschrijft de koran en vindt dat god's woord bepalend is.

www.ex-moslims.nl/

pejoar | 10-08-14 | 13:59

Het antwoord op het kwaad is het goede,
Liefde is het antwoord op de haat.
Alleen het licht kan de duisternis doen verdwijnen.

Het is niet anders.

Ben Adam | 10-08-14 | 13:42

CIDI grappig -not- te zien wat een stel lafaards dat zijn.

Besmet met het Timmermans virus.

Maar goed, Israel heeft nog nooit zo de wind mee gehad.

Laatste nieuws: Irak: vrouwen en kinderen jezidi's levend begraven.

www.elsevier.nl/Buitenland/nieuws/2014...

Welke vergelding is gepast voor de Van Aartens , de Ruttes , de Sgp- ers en CU-ers??

Ik denk aan Floris Bakels die letterlijk ziek werd na de inval van de nazi's in 1940.

Ik zie rivieren vol van bloed, ook in Nederland. GeenStijl moet strak onderduiken - de haat van het establishment kent geen grenzen meer.

geen blijvende stad | 10-08-14 | 13:40

@wakkere_nederlander | 10-08-14 | 12:02
Ja. Goed voor de doorklikcijfers cq advertentieinkomsten en altijd garant voor briesende reaguurders (inclusief mijzelf).

Smuts | 10-08-14 | 13:39

Godsammekraken | 10-08-14 | 10:35

Helemaal mee eens. Wilders maakt terecht geen onderscheid.

eerlijke joop | 10-08-14 | 13:39

sql-error
en kom nu niet met de trias politica en gescheiden machten (en daarmee samenhangende gescheiden functies).
Je hoeft maar naar de benoeming van een burgemeester te kijken om te weten dat hier een heleboel haken en ogen zijn aan democratisch gehalte.
Ons democratisch systeem (met haar getrapte verkiezingen)is zo lek als een mandje.
Kun je lessen staatsinrichting nemen tot je een ons weegt

trotse_atheist | 10-08-14 | 13:37

@Premier Trutte | 10-08-14 | 12:53
De regering en met name overheidsdiensten zoals politie zullen de eerste doelwitten vormen. Die worden dus wel gedwongen partij te kiezen. En zo'n AK maakt weinig indruk op een pantserwagen. Dus niet meteen overdrijven.

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 13:36

@giechelmeisje | 10-08-14 | 12:05
Precies.

Antisemitisme en discrimatie bestrijd je door de sterke arm de wapenstok eroverheen te laten kletsen. Of iets in die trant.

Smuts | 10-08-14 | 13:36

Wim Venijn | 10-08-14 | 13:20

Statistieken zeggen me niet zo veel bij islamieten. Zelden mensen gezien die zo vaak liegen over hun mening, bedoelingen en hun daden.
islam van buiten iswolf van binnen.

Premier Trutte | 10-08-14 | 13:34

trotse_atheist | 10-08-14 | 13:21
je snapt blijkbaar niet dat een een burgemeester een andere functie en verantwoordelijkheid heeft dan bijvoorbeeld een minister of kamerlid.
Het is teleurstellend om te moeten concluderen dat je denk burgers niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun sociale positie, maar dat je die verantwoordelijk uit handen wil geven aan een overheidsinstelling (geheel zoals voorgeschreven middels de communistische propaganda van de jaren 70). Ik beschouw je als verloren... niet meer te redden...

--sql error-- | 10-08-14 | 13:31

Propaganda ??? Dat werk niet meer !

Ik denk juist dat vele de ogen geopend zijn de laatste dagen !

ISIS doodt vrouwen en kinderen
Massamoord op yezidi's

www.telegraaf.nl/buitenland/22949407/_...

En dan te bedenken dat dit ook al in Denhaag rond loopt !

Hollandse vrouwen worden regelmatig uitgescholden voor hoer. Bij een Turkse modezaak zijn reclameposters met schaars geklede vrouwen besmeurd. De jurk bij de dames kwam niet eens boven de knieën. Het is slechts het topje van de ijsberg. Sinds kort tonen de polderjihadisten zich in het openbaar. Aangemoedigd door hun broeders van de terroristische groepering ISIS komen ze hun huizen uit om tijdens demonstraties op drukbezochte plekken in de Schilderswijk mensen te ronselen met haatpreken waarbij Joden en christenen de foute partij zijn en waarbij politiek en vooral de politie worden geprofileerd als het kwaad.

Bron > www.dagelijksestandaard.nl/2014/08/haa...

andjing | 10-08-14 | 13:31

typisch trouwens dat die advertentie in de telegraaf staat. Die krant was in een bepaalde periode zelf ook niet helemaal zuiver....

bromtol12 | 10-08-14 | 13:28

Zucht, weer een "mars voor Gaza", georganiseerd vanuit "een bepaalde hoek", terwijl met zwijgend 10.000 Irakezen (voornamelijk christenen) zonder blikken of blozen laat creperen en afslachten. Tja, zijn geen moslims he.... Kijken we ff snel de andere kant op.
Nu dus een "vredesmars".... ja, ja, het is maar hoe je je profileert: ze leren snel die lui om net zoals de linkse broeders allerlei vredelievende eufemismen te scanderen om hun achterliggende politiek alsnog kracht bij te zetten. Gelukkig stinken steeds minder Nederlanders hier in. Dus zegt het voort.

matrixbluepill | 10-08-14 | 13:28

pappalapap sql-error
Lessen staatsrecht nemen.
Je lijkt nu een beetje op onze minister van buitenlandse zaken :
No panic, no panic christians jullie hebben de grondwet aan je kant.

trotse_atheist | 10-08-14 | 13:26

Waar is de Nederlandse Pat Condell als je hem nodig hebt?

TriestGeval | 10-08-14 | 13:24

lanexx | 10-08-14 | 13:13
Daar zijn we het over eens, maar ik denk dat het bombarderen van doelen het probleem alleen maar groter maakt. Het is een feit dat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt, maar door dan maar scholen te bombarderen, maak je de vijand alleen maar sterker doordat ze dit als propaganda kunnen gebruiken. Ik hoop dat er andere oplossingen zijn.

Maline Genie | 10-08-14 | 13:22

sql error 12.47 uur
Aboutaleb heeft geen gelijk in deze.
De afwijkende publieke opinie verstoort de openbare orde.
Remeber los angelos of meer recent Parijs en London.
Een goed burgevader weet dat vooruitzien regeren is.
Echter de hedendaagse politicus heeft niet meer dezelfde prioriteiten als de bevolking.
De politicus kijkt naar economische resultaten terwijl het volk meer en meer bezig is met hoe ze in godsnaam de onderste trappen van de piramide van maslow kunnen berieken.
(het verkrijgen van basisgoederen, het verkrijgen van veiligheid en adequate hulp bij ziekte)
Daar helpen geen lessen staatsinrichting voor.
Tja, lessen staatsrecht.
Weet je wie goed was in staats- en bestuursrecht ?
Een hele bekende theedrinker.
Weet je wat er van hem geworden is ?
Hij gaat weer lesgeven. Theorie is wat anders als praktijk.
www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...
Met dit soort brave hendriks kom je er niet.

trotse_atheist | 10-08-14 | 13:21

@gutgutgut | 10-08-14 | 12:10
Uit een ander onderzoek bleek al dat 73% IS(IS) de Jihad strijders ondersteund, en hun gedachtegoed.

Toch even opgezocht voor andere getallen.
Nu hebben ze de vraagstelling ietsjes anders gemaakt 'vertrouw je de joden'.
45% van de moslims vertrouwen de joden niet.
En 54% gelooft dat het westen ze willen vernietigen.
75% zegt dat er maar één interpretatie van de islam is.
Ook opmerkelijk. 65% vindt de regels van God belangrijker dan de wetten van het land.
Nog meer opmerkelijke cijfers in dit document.
bibliothek.wzb.eu/pdf/2014/vi14-101.pd...
Zal nu wel meer zijn, na Gaza en ISIS.
Het is dus geen kleine groep. Het is een grote groep.
Of gaan we nu weer wegkijken en incidentjes noemen? Het zit fundamenteel fout bij de moslims en ze zijn dus duidelijk niet 'gematigd'.
Deze cijfers zijn alleen maar gestegen de afgelopen jaren.

Wim Venijn | 10-08-14 | 13:20

Er is maar één excuus voor (joden) haat en dat is sorry. We hebben het niet geweten.
*barf*

zimmeradel | 10-08-14 | 13:18

Goede column, demonstreren voor vrede en minder slachtoffers is m.i. nooit strafbaar of verkeerd (ook niet als daar woorden bij worden gebruikt die niet kloppen), oproepen tot haat en geweld moet je direct bestrijden (kort houden). Voorwaarden stellen bij elke demonstratie is onnodig arbeidsintensief. Hoe moeilijk kan het zijn, vrede ok, geweld niet ok.

Watching the Wheels | 10-08-14 | 13:17

Kunnen we het woordje "JOOD" in die zin niet gewoon wegstrepen? Haat begint waar de mens zich onderscheidt van de rest van zijn medemensen.

Plap | 10-08-14 | 13:14

@Maline Genie | 10-08-14 | 10:48
Even een interventie! U haalt wat dingen door elkaar!
Liquidatie van heel hamas zou een zegen zijn voor de regio, voor wie niet?

lanexx | 10-08-14 | 13:13

@Maline Genie | 10-08-14 | 12:59

Ik antwoord maar even voor Parsons.... dat bedoeld hij dus niet.

Totale uitroeiing van Hamas, goed voor de Palestijnse burgers, voor Israël en het vredesproces.

Fatwabuster | 10-08-14 | 13:05

Parsons | 10-08-14 | 11:49
Oftewel u bent voor de totale uitroeiing van de bevolking van Gaza?
We mogen geen kritische noot plaatsen bij het excessieve gebruik van geweld van Israël?

Maline Genie | 10-08-14 | 12:59

Het is een conflict tussen joden en islamieten. De haat is wederzijds. Liever niet in ons land maar verder zelf laten uitknokken.

graaf Dracula | 10-08-14 | 12:54

De revolutie tegen de islam zit er aan te komen.
Alleen zijn Marokkanen allemaal zwaar bewapend hier en de Nederlanders niet. De regering zal geen partij kiezen en de boel proberen te sussen.
Die revolutie is alleen te voorkomen/uit te stellen door andere brandhaarden/conflicten. Oorlog in Oekraïne, een grote financiële crisis of een totale oorlog rondom Israël waar Europa in meegezogen wordt. De enige redding is het verbod op alle religie, het verbranden van alle religieuze boeken en gesch(r)iften en doe ook maar meteen alle geschiedenisboeken waardoor allerlei mensen ruzies en aanspraken maken aan de hand van gebeurtenissen in een ver verleden.
Een planeet zonder religie.... zonder verleden... maar met een blanco toekomst.

Premier Trutte | 10-08-14 | 12:53

trotse_atheist | 10-08-14 | 12:28
aboutaleb heeft ook gelijk, dat is nou eenmaal wat hoort bij een burgemeester. Sterker nog, als burgemeester hoor je je buiten het politieke debat te houden. Neem een paar lessen staatsinrichting en je weet precies wat de functie van burgemeester wel en niet inhoud.

--sql error-- | 10-08-14 | 12:47

Over opportunisme gesproken. Discriminatie van en etnisch geweld richting autochtonen, vrouwen, eigenlijk iedereen buiten de eigen groep, dat is jarenlang goedgepraat of verzwegen. Maar nu het opeens over Joden gaat is het een probleem. Wat de neuk.

Goed, ik snap het wel. Antisemitisme is een speciale vorm van racisme waar wij extra gevoelig voor zijn; we hebben er zelfs een apart woord voor. Dat maakt het politiek moeilijker om te negeren en makkelijker om aan te kaarten. Daarbij zijn Joden als groep herkenbaar, en steken de plegers hun haat jegens die groep niet onder stoelen of banken, vanwege Israël en zo. Ook ben ik wel blij dat er eindelijk eens wat van gezegd wordt, blijkbaar is er een grens overschreden.

Maar laten we niet vergeten dat het niet om antisemitisme gaat; het is wij-tegen-hen. Dat is ook de nauwelijks verholen boodschap die die jongeren en hun ouders zelf uitdragen.

Muxje | 10-08-14 | 12:46

Wat een woorden allemaal weer. De wereld wordt steeds gekker. Ikzelf ken mijn buren niet eens. Ik zou niet weten of er nu iemand ziek is of zo. Laat staan dat ik wat weet van Israël of de Krim? Weinig tot niets. Wat ik wel weet is dat politiek de wereld verdeelt en beheerst.
Als ik de Bijbel lees en ik zie dat iemand het nodig vond dat de wereld maar eens goed verdeeld moest worden; laat een ieder volk maar een eigen taal hebben, dan kunnen de volkeren elkaar niet meer verstaan, dat was de boodschap en bedoeling. Zelfs nu komen er nu nog volkeren Nederland binnen met andere talen en gebruiken.
Dus. Ik bedoel het probleem is al heel oud en is zwaar verankerd in de samenleving.
Ik zou zeggen, als je je eigen geschiedenis wilt leren begrijpen is dat al heel wat. Laat staan dat je de geschiedenis van anderen kunt begrijpen. Bovendien speelt mee dat een ieder geconditioneerd is op de scholen. Men kan daarom beter beginnen zichzelf op te schonen van vreemde invloeden in de geest. De hersenen zélf zijn dus besmet. Maar ja. Begrijp dat maar eens. En ga er maar aan staan. Wat is je referentie-kader? Geschiedenisboeken? Nee, die zijn onbetrouwbaar gebleken. De Bijbel? Tja. Er staan vreselijk diepe beschouwingen in. Maar men moet vaak tussen de regels lezen. De krant? Nou, nee. Ik denk dat het i.i.g. beter is om met jezelf te beginnen. Wie ben je en waarom denk je dat wat je denkt. Wat is waarheid? Wat is geluk? Hoe zweverig dat ook klinkt.

AntiSoof | 10-08-14 | 12:22

De enige oplossing op dit moment om het antisemitisme in ieder geval niet te laten toenemen is die van Wilders: Zorgen dat de Islam niet nog meer voet op Nederlandse bodem krijgt door een stop op migranten met een streng Islamitische achtergrond.

D66ers zullen zeggen dat dit een typisch PVV oplossing is: Lekker simpel! Maar de beste oplossingen zijn ook vaak de meest simpele. Ik heb iig nog geen enkele andere oplossing van welke partij dan ook gehoord, laat staan een goede oplossing.

Hobbykip | 10-08-14 | 12:21

@necrosis | 10-08-14 | 12:01
Als je maat de keuze moet maken.. wat zal hij dan kiezen denk je?

Juistem.

Parsons | 10-08-14 | 12:20

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:59
Dat klopt. Sterker nog... enfin, ik val in herhaling.

Parsons | 10-08-14 | 12:19

Met Quid in de linkse kerk (t'is ten slotte zondag) eindelijk een volwassen topic waar de kleur van het haar d'er ff niet toe doet en ook de greet of geer'tjes afwezig zijn.

Wat ik mijn eigen wel afvraag is waar blijft de rechtelijke macht met de 1000den voorgedrukte aangifte's tegen Wilders om zijn uitspraak Minder minder minder ?

Of komt het nu ff niet zo goed uit omdat de moslims onder de vlag van Isis in koor roepen dat de joden dood moeten daar waar dan ook geen enkele aangifte van het ozo weldenkende volk van is binnen gekomen ?

Of wacht -men- tot een geschikt moment zo net voor de verkiezingen ,mwahh dat gaan -men- niet redden qua tijd want tegen die tijd is de shariawetgeving in Den Haag al uitgeroepen in het ozo vredige kalifaat de Schilderswijk.

Jaartje terug werd diezelfde Wilders nog belachelijk gemaakt over de shariadriehoek opmerking dat het voor autochtonen onleefbaar werd.
Maar dat terzijde.

The real Flex | 10-08-14 | 12:16

Het eerste stukje NL is al opgegeven door de plucheplakkers , n.l. de Schilderswijk in 070.
Meer gebieden zullen volgen (kanaleneiland (030), heel 020 behalve de grachtengordel en.... vul verder zelf maar aan)

Brandend Zand | 10-08-14 | 12:15

Peggolt heeft trouwens geen punt. Op alle terreinen die er toe doen werkt en stemt D66 voor Islamisering en tegen de rechtstaat die Islam zou moeten indammen.
.
D66 onder Peggolt is niet meer dan een vijfde colonne.

Parel van het Zuiden | 10-08-14 | 12:14

@trotse_atheist | 10-08-14 | 12:05
Tijd voor liefde is voorbij....

necrosis | 10-08-14 | 12:13

@--sql error-- | 10-08-14 | 11:47
Laat er geen misverstand over bestaan; ik deel uw sentiment. Helaas is onze wetgever te log en onderbemand en zijn sancties/straffen te licht om het tij te keren. Niet te vergeten dat de politiek te verdeeld is om hieromtrent op korte termijn op te kunnen acteren.

Uit dat oogpunt bezien - hoe zeer het ook pijn doet mijn vaderland verkwanseld te zien worden- is elke publieke uiting van moslimfundi's juist doelmatig. Hoe groter het probleem, hoe groter de kans dat een breed gedragen politieke partij het gaat agenderen. Daarmee wordt moslim extremisme op termijn uit het opportunistische hoekje gehaald.

WT auf E 100 | 10-08-14 | 12:12

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 10:54
De moslims die dat riepen zijn weerzinwekkend, maar je kunt onmogelijk zien als vertegenwoordigers van de islam in Nederland. Graag meer bewijs dat alle moslims in Nederland de joden dood zouden willen hebben.

gutgutgut | 10-08-14 | 12:10

Het gaat er niet zo zeer om of de islam antisemitisch is.
Me dunkt dat de islam antisemitisch is!
Maar de islam is ook nog eens praktiserend antisemitisch.
Net zoals het praktiserend misogynisch en homofoob is.
Maar ook dat nemen we al jaren op de koop toe.
Laffe honden zijn we.

wakkere_nederlander | 10-08-14 | 12:08

Morgenhout | 10-08-14 | 11:00
"Willem van Oranje met terugwerkende kracht voor NSB-er heeft uitgemaakt. "
Jij bent niet vies van een misleidend anachronisme op zijn tijd. Wie het hakenkruis met het nazisme associeert beschuldig niet, om een willekeurig voorbeeld te noemen, Matilde Moisant van nazisme, want anachronisme.
en.wikipedia.org/wiki/Matilde_Moisant half India uit

gutgutgut | 10-08-14 | 12:07

Volksvertegenwoordigers, zoals Wilders en meneertje Pechtold, lossen het antisemitisme op? Mag ik even lachen? Ik ga bijna over mijn nek.

giechelmeisje | 10-08-14 | 12:05

@Fatwabuster | 10-08-14 | 12:00
Nannabel is lievvv, al denkt ze waarschijnlijk iets anders over mij dan andersom.
*life's a bitch*

necrosis | 10-08-14 | 12:03

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 10:58
Absoluut aangifte doen, al helpt het niet, des te meer mensen dit gaan doen kunnen ze het niet onder het tapijt vegen.
We zullen toch zelf moeten komen met oplossingen, we hoeven niks te verwachten van het "bestuur", die hebben allang kant gekozen!

lanexx | 10-08-14 | 12:03

@Godsammekraken | 10-08-14 | 10:40
Paternotte wilde alleen Pechtold bij zijn relaas betrekken om de kop van zijn column op te leuken denk ik.

wakkere_nederlander | 10-08-14 | 12:02

en vooral gezellig blijven 'polder'dialogen met onder meer rabbij Lody van de Kamp, Fatima Elatik en D66-raadslid Jan-Bert Vroege.
- www.at5.nl/artikelen/132811/dialoog-op...

zo doen wij dat in Nederland !

(c)ZWITSUL | 10-08-14 | 12:02

@Parsons | 10-08-14 | 11:53
Wellicht heb je gelijk, maar dan nog zullen extremistische mossels eerst langs mij en paar collega's van flink gehalte moeten....

necrosis | 10-08-14 | 12:01

@necrosis | 10-08-14 | 11:55

Ja, ik weet wie je bedoeld maar heb er geen beeld bij... ;-)

Ik bestrijd nimmer je gelijk.... toch?

Fatwabuster | 10-08-14 | 12:00

@Parsons | 10-08-14 | 11:53

Als je 'moslim' vervangt voor 'nazi' en 'Koran' voor 'Mein Kampf'.... dan heb je een verderfelijke ideologie, die in 1945 is verboden, inclusief dat boek.

Maar omdat toevallig de islam als godsdienst wordt gezien wordt het met alle egards behandeld.... gekker moet het niet worden.

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:59

Nu is het wel zo, dat dankzij de media geilheid van de IS, de hele werld kennis kan maken met de ware bedoelingen van de jihadisten (alsof we dat niet wisten) .. ik zag in 1 filmpje dat ze zelfs de dreigen op te rukken naar Istanboel.
Zal wel een reden zijn voor die EU tuinkabouter om de Turken toch nog snel even binnen te laten in de EU.
Het paard van Troje zeg maar .. zo dom zijn ze wel.

(c)ZWITSUL | 10-08-14 | 11:58

Wat een moreel correct geneuzel...

De hersenloze | 10-08-14 | 11:56

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:46
Ken je Annabel niet?
Wellicht doet A. Nanninga een belletje rinkelen....
En verder heb ik altijd gelijk!

necrosis | 10-08-14 | 11:55

@necrosis | 10-08-14 | 11:43
Dan wordt hij gezien als afvallige en daar staat de doodstraf of van zijn eigen haatideologie. Het is de plicht van elke moslim om Joden en ander ongelovig tuig te doden waar ze gevonden kunnen worden. Sterker nog, die plicht is ze opgelegd door het opperwezen die het heeft geciteerd aan pedofiel mohammed die het letterlijk heeft opgeschreven. En daarom kan en mag er nooit getwijfeld worden aan de koran (behalve dan door een paar oppermalloten die de haat verhelderen in de hadith). Als je dat wel doet, door bijvoorbeeld geen hekel aan Joden te hebben moet je kop eraf.

Gematigde islam bestaat niet, gematigde moslims zijn afvalligen.

Parsons | 10-08-14 | 11:53

@irma zonderboezem | 10-08-14 | 11:41
Het is meer dan vreemd, ik zie gelijkenissen met een jaar of 70 geleden, en niemand die wakker wordt....

necrosis | 10-08-14 | 11:51

Laten we wel wezen, het is vrij eenvoudig:

De Koran is antisemitisch #feit
Dus de islam is antisemitisch #feit
Dat maakt haar volgers ook automatisch antisemitisch #feit

Simpeler kunnen we het niet maken.

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:49

Die populist die anderen verwijt populist te zijn weet het ook weer eens mooi te brengen.
Hij is van mening dat het in het parlement besproken moet worden, maar net daar behoort hij tot het grote kamp er wegkijkers.
Dat is geen nuance, dat is gewoon het niet geven van een mening uit angst voor stemmenverlies.

happen naar de baas | 10-08-14 | 11:49

@Maline Genie | 10-08-14 | 10:48
Wat valt er te bediscussiëren betreffende de terroristische organisatie Hamas?

Het enige wat daar voor zinnigs over te zeggen valt is dat Israël de boel een keer grondig moet opschonen daar.

Met bulldozers.

Parsons | 10-08-14 | 11:49

@--sql error-- | 10-08-14 | 11:40
Kwaliteitsjournalistiek van CNN, heavy surprise, much wow.
Dank voor de verhelderende tegel, dat verklaard veel meer dan onze vrienden van CNN doen laten geloven..

Maline Genie | 10-08-14 | 11:47

@necrosis | 10-08-14 | 11:36

Ik ken Annabel niet, geen idee hoe ze eruit ziet maar iets in mij zegt dat je gelijk hebt!

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:46

@Parsons | 10-08-14 | 11:34
Kleine nuance, een collega van mij is ook een 'mossel' en komt uit Indonesië.
Die heeft geen enkele boodschap aan isis, Boko Haram of andere kwaadwilligen.
Hij besteedt zijn tijd aan zijn werk, zijn vrouw en kinderen en vrijwilligerswerk.
Hij houdt zijn religie voor zichzelf en is een goede collega.
En hij heeft geen hekel aan joden.
Wellicht een uitzondering, ik weet.....

necrosis | 10-08-14 | 11:43

als homo, vrouw, room blanke bevolking mag je bespuugd, getreiterd, beroofd en in elkaar geslagen worden maar nu gaat het om joden en dan is het land ineens te klein.
niet dat er iets aan gedaan gaat worden maar toch blijft dat vreemd.

irma zonderboezem | 10-08-14 | 11:41

@ --sql error-- | 10-08-14 | 11:13

Ik zou niet zover durven gaan, maar dat lokale middenstand wordt gebruikt voor witwassen van criminele gelden is inderdaad publiek geheim. Het gross van de criminele inkomsten verlaat nederland en wordt geînvesteerd in turks/marokkaans vastgoed. De nasmaak die bij mij blijft hangen is overigens wel overeenkomstig; de glimlach van de lokale shoarmaboer bij het overhandigen van het broodje is dezelfde als die wanneer hij met zoon de winst van de dag telt die niet afkomstig is van schapenvlees.

WT auf E 100 | 10-08-14 | 11:41

Peter Emile | 10-08-14 | 11:33
Mee eens.

swassannuf | 10-08-14 | 11:41

Maline Genie | 10-08-14 | 11:17
geloof je werkelijk dat het met een twitter-berichtje te maken heeft? heel misschien was de reden dat hij auteur is van propaganda literatuur www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss?url=se...

--sql error-- | 10-08-14 | 11:40

Ik denk dat de golven van verontwaardiging over het gedrag en de intenties van de Islam langzamerhand over de rand van fora als GS naar de MSM en de politiek klotsen. De koude waarheid komt breed in beeld. Kijk alleen maar naar het verwoede gedrag van gecertificeerde Pali-lovers. Het is nu aan Wilders c.s. Om het vuurtje in de politiek aan de gang te houden. Het tij keert - heel langzaam.

ole guapa | 10-08-14 | 11:40

Wilders roept dit al jaren.
Peggie sinds kortt.
Oftewel, Peggie wil de grootste partij worden en hoopt op deze manier nog wat PVV stemmers te binden.
Immers weet iedereen wel uit welke hoek de jodenhaat afkomstig is. Behalve de linkse haatpartijen..

Ommezwaai | 10-08-14 | 11:39

Dat deze machtige Orkaan Bertha vanmiddag maar flink roet in het eten mogen gooien in Utrecht...

zorgan | 10-08-14 | 11:39

Alexander Pechtold Pechtold zegt geen ja, Pechtold zegt geen nee, Pechtold zegt weer helemaal NIETS.
Wat, zeg maar een Pechtold vergeet is dat Wilders niet het probleem is, maar dat Wilders het gevolg van het probleem is.

Niemands Knegt | 10-08-14 | 11:37

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:29
Ik zie dat liever ook niet, ik geef de voorkeur aan Annabel......

necrosis | 10-08-14 | 11:36

@Parsons | 10-08-14 | 11:34
bot ook.

Parsons | 10-08-14 | 11:36

Islamisten zijn jodenhaters en islamieten zijn hun zwijgende, toestemmende achterban.

davidman | 10-08-14 | 11:36

@Dostranamus | 10-08-14 | 11:22
'Men' had genoeg moeten weten toen Halsema haar kinderen op een witte school 'dumpte'.
Helaas heeft het pleps niet dezelfde mogelijkheden en moeten hun kinderen de 'zegeningen' van de multiculti gewoon ondergaan.
Mensen die destijds Halsema omschreven als een 'powervrouw' zaten te slapen.

necrosis | 10-08-14 | 11:35

(...) een deel van de Nederlandse moslims is antisemiet (...)

Een deel?

Echt? Proest naïeve Bassie... *alle* mossels haten joden tot op het bod; dat is tevens hun goddelijke plicht.

Parsons | 10-08-14 | 11:34

Even een citaat:
"... een deel van de Nederlandse moslims is antisemiet. Dat hebben de islamisten – een onderscheid dat Wilders overigens niet maakt, mind you - wel bewezen tijdens de gebeurtenissen in Den Haag."

Het heeft weinig zin dat onderscheid - tussen 'islamisten' en doorsnee-moslims - wél te maken. Als het aankomt op het stelling nemen tegen moslimse moordpraktijken en terreur, tegen onderdrukking, dwingelandij, discriminatie, haatzaaien en opdringerige eisen-stellerij, dan is er geen zwijgende meerderheid die stilzwijgender is dan de zwijgende moslimmeerderheid. En door te zwijgen, maken ze zich indirect medeplichtig aan alle gore ellende die deze naargeestige religie wereldwijd veroorzaakt.

Uiteindelijk trouwens, putten de zogenaamde gematigde moslims uit de zelfde troebele modderbron als hun radicale 'broeders'.

Daarom ben ik een steeds groter voorstander van het verbieden van deze 'religie' die geen religie is, maar een totalitair project. Daarom heeft het verbieden van deze fascistoïde doctrine niets van doen met de aantasting van de vrijheid van godsdienst, omdat het veel méér is dan een godsdienst; het is een totaalpakket, sociaal, juridisch, en staatkundig. En dit pakket staat haaks op alles waar de open, democratische en vrije westerse samenlevingen voor staan.

Een verbod op de islam is derhalve geen aantasting van de vrijheid van godsdienst; de islam zijn gang laten gaan, is een aantasting van de vrijheid én de vrede van fatsoenlijke, beschaafde, westerse burgers met democratische opvattingen.

Peter Emile | 10-08-14 | 11:33

Waaraan ik me steeds blijf ergeren is de stelling dat er ook goede Moslims zijn. Zij die geweld afwijzen. Als dat zo is waar blijft dan hun duidelijke stellingname tegen al dit geweld in de naam van Allah ? Waar blijft dan de Islamitische organisatie die zich afschijdt van deze religie-misdadigers ?

Lichtstadfan | 10-08-14 | 11:32

Het antisemitisme bestrijd je niet in de Nationale Vergaderzaal maar op straat.

Der Schnitzeljäger | 10-08-14 | 11:30

@necrosis | 10-08-14 | 11:28

Dat is vrijwillig en ik zie me nog niet naakt staan ergens in Utrecht.... ;-)

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:29

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:21
Onder de douche word je ook door en door nat, dat sla je toch ook niet over;)

necrosis | 10-08-14 | 11:28

Wilders heeft gelijk dat de Islam zelf antisemitisch is, en niet enkel een minderheid van de Moslims. Weet je nog, 75% van die lui in Nederland vinden Syrië-gangers helden. Dat betekent dus dat ze de ISIL ondersteunen. Die malloten die al een tijdje een gooi doen naar de titel genocide-pleger. Dat is de "gematigde" Islam in Nederland.

Die Jodenhaat staat in de Koran zelf. Mo de proleet wou in eerste instantie de Joden bekeren, en werd boos toen ze vriendelijk bedankten. Jodenhaat hoort bij de Islam sinds dag één.

Piet van het Padje | 10-08-14 | 11:27

@trotse_atheist | 10-08-14 | 11:18
Ze luisteren nog liever naar een doofstomme blinde bejaarde dan naar Wilders.
Gevalletje makkelijk scoren!
En ongezien de typhus voor Pechtold, ik snap niet dat demense PvdA de rug toekeren (begrijpelijk) om vervolgens op dat Miezerige Mannetje te stemmen (onbegrijpelijk).

necrosis | 10-08-14 | 11:26

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:16

Ze doen alles voor de stemmen. Beleid is er helemaal niet. Dat wordt per dag gemaakt door de peilingen van Maurice de Hond. Als dit land ten onder gaat en ze gaan er stemmen door winnen, zullen ze het doen. Stemmenjunkies zijn het.

roze_bril | 10-08-14 | 11:25

Hier word een heel belangrijk punt vergeten.
Het tegengaan van Islamisering, (en dus antisemitisme),is geen doelstelling van beleid van de Nederlandse regering.
(motie Halsema en ook onderschreven door Pechtold)
Hier komt de dubbele moraal, als je kunt spreken van moraal, bij het kereltje om de hoek kijken.
En het Nederlandse volk?
Tè dom om te beseffen wat het echt inhoud.
Maar dat komt nog wel.
Wacht maar af.

Dostranamus | 10-08-14 | 11:22

Elke oproep/petitie met Peter R. de Vries is bij voorbaat al een waardeloos vot.

ad melkert | 10-08-14 | 11:22

@necrosis | 10-08-14 | 11:18

Ze zien dat niet omdat het vuige antisemieten zijn....

Ik wilde eigenlijk met eigen ogen zien wat voor kansloos volk er op af zou komen.... maar goed, ik heb geen zin om door en door nat te worden, dus ik zie het wel op GS.

Succes Van Leeuwen!!

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:21

Ze hadden beter die advertentie over de Arabische zenders kunnen uitstorten. De telegraaf. Srsly? Ze spreken geen eens Nederlands. Laat staan dat ze een Nederlandse krant lezen. Daarbij, Islam roept op tot geweld tegen Joden. Dat overruled welke regering, land of politicus ook.

Wim Venijn | 10-08-14 | 11:20

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:16
Vandaar dat het zo stinkt in de buurt van de hofvijver.
Daar ligt al jaren iets te rotten.....

necrosis | 10-08-14 | 11:20

Heren, doe dat dan
...
Ja, eeeh als de sukkels in de tweede kamer nu eens gewoon naar wilders zouden luisteren ipv middels een cordon sanitaire als een paria behandelen, dan zou dat mischien kunnen.
Maar de zgn. zich fatsoenridders wanende eurofiele betweters letten teveel op de de woordkeuze van Wilders in plaats van naar de boodschap.
Terwijl er in de politiek toch altijd een stelregel is : maak het niet te moeilijk voor het volk.
Wilders zegt het waarschijnlijk te simpel.
Beneden de stand of zo.

trotse_atheist | 10-08-14 | 11:18

@Fatwabuster | 10-08-14 | 11:11
Bespaar je de moeite, die Gaza-mislukkelingen hebben hun kansen verpest door direct na het staakt-het-vuren weer raketten op Israël af te vuren.
Hun doel is zo duidelijk, waarom zien de Harry's en Gretta's dat niet?
*godverdomme*

necrosis | 10-08-14 | 11:18

@Maline Genie | 10-08-14 | 11:04
Daar ben ik het volledig mee eens, maar ik vind wel dat mensen te snel in de antisemiet hoek worden gezet, maar dat is in Amerika nog een veel groter probleem, waar een voorname professor gisteren zijn leerstoel kwijtgeraakt is (terwijl hij zijn andere baan al had opgezegd), omdat hij iets negatiefs over Israel had getwitterd.
Voor de geïntresseerden, hier is de link: edition.cnn.com/2014/08/08/us/anti-isr...

Maline Genie | 10-08-14 | 11:17

@roze_bril | 10-08-14 | 11:13

Ze zijn er in Den Haag nog steeds niet achter dat het eeuwige gelul niet opschiet.... 'Daadkracht' ligt al tijden in de Hofvijver.

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:16

WT auf E 100 | 10-08-14 | 11:06
en waar halen ze het geld vandaan om het kopen? overvallen, berovingen, coffeeshops, belwinkels en shoarmatenten. Ik heb ze lang geleden al geboycot, want je weet wat ze met hun inkomsten doen...

--sql error-- | 10-08-14 | 11:13

"Antisemitisme bestrijd je niet met een advertentie, dat doe je op het slagveld." Dat was een juistere tekst geweest. In de nationale vergaderzaal wordt alleen druk vergaderd..... hoe ze op het pluche kunnen blijven zitten.

roze_bril | 10-08-14 | 11:13

@Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 11:10
is = eens. Begin ik het gvd zelf ook al te doen. Scuzi

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 11:12

@Cor Rupteling | 10-08-14 | 10:58
De heer Wilders is een reactie op hetgeen wat is gaan 'gisten' in deze multibullshitculti-samenleving, niet de oorzaak, vergeet dat niet!
Zonder die ellende van de multiculti had Wilders nooit een poot aan de grond gekregen.
Je oogst wat je zaait!

necrosis | 10-08-14 | 11:12

@necrosis | 10-08-14 | 11:06

Wilde eigenlijk naar Utrecht vandaag om de 'Vredesmars voor Gaza' *proest* te bewonderen... gelet op de weersverwachtingen zie ik daar toch maar van af... dus ik zal je stem hier proberen te vertegenwoordigen... ;-)

Fatwabuster | 10-08-14 | 11:11

@Maline Genie | 10-08-14 | 11:04
Kijk bijvoorbeeld is op volkskrant.nl. Ik denk dat hier in NL die discussie volop speelt. Zelfs op GS. Zelf denk ik ook dikwijls moet dat zo en moet dat steeds maar zo doorgaan.
Mja, tis makkelijk lullen zo achter een toetsenbord in een veilig landje. Daarbij wordt het nut van het voeren van een dergelijke discussie m.i. nogal overschat. Het is niet dat Hamas of Israël zich iets aan zullen trekken van wat 'wij' vinden.

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 11:10

@MarcS | 10-08-14 | 10:43

Zonder je verder al te veel te willen verontrusten: er ligt al een aardig voorraadje aan AK's paraat. Voor de amsterdamse mocro mafia is het al jaren 'the weapon of choice' om ruzies op te lossen / ter ondersteuning bij grote klussen. (overval brinks, dope ruzie staatsliedenbuurt). Politie/justitie waarschuwt al even zo lang voor goede contacten tussen en geldstromen van mafia naar fundi's. Plassterk weet het en staat machteloos. Hinderlijk volgen is het sterkste wapen in zijn arsenaal. You do the math.

WT auf E 100 | 10-08-14 | 11:06

@Fatwabuster | 10-08-14 | 10:53
Jouw comment is precies hetgeen ik wilde typen.
Kan jij mijn reaguursels niet doen vandaag?

necrosis | 10-08-14 | 11:06

@--sql error-- | 10-08-14 | 11:03
Inderdaad, weken vergaderen om een statement op een dooie boom te zetten en de illusie hebben dat je daar de wereld een boodschap mee brengt.

toetanchamon | 10-08-14 | 11:06

Dit wat betreft islamist versus moslim.
http://www.gocomics.com/glennmccoy#.U-c1zI_Oiig

BBmetR | 10-08-14 | 11:06

Het islam conflict samengevat in 1 Dr Who lijn

This Is Not War, This Is Pest Control !!!

Amigo1973 | 10-08-14 | 11:04

Veel moslims zijn jodenhaters. Prina, moeten ze zelf weten, maar haal ze niet hierheen. Dat is de fout van de afgelopen decennia. En we blijven hem maken.

De Geus | 10-08-14 | 11:04

@Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 10:54
Wanneer heeft u voor het laatst iets kritisch over de militaire operatie in Gaza gelezen/gehoord nadat de advertentie geplaatst is?

En ja, ik zou graag links zien die mijn tegendeel bewijzen omdat ik antisemitisme ook verschrikkelijk vind.

Maline Genie | 10-08-14 | 11:04

ik heb het niet gezien, maar die advertentie stond in een 'krant'?
lol.
Het is dus een advertentie om hun eigen organisatie in de picture te zetten, niets meer niets minder. Wellicht om de bij de volgende subsidieronde te kunnen zeggen dat ze 'iets doen'.

Egofapperij waarbij gutmenschen zichzelf continue schouderklopjes geven, want hun eigen groepje is zijn de enigen die een dergelijke advertentie zullen zien. De antisemieten voor wie ze zeggen dat de advertentie bedoelt is lezen namelijk geen (nederlandse) kranten, spreekt vaak sowieso geen Nederlands en is analfabeet.

--sql error-- | 10-08-14 | 11:03

Alexander een baken van nuance. Alexander die middels de prinsenvlag, het oranje, blanje, bleu, Willem van Oranje met terugwerkende kracht voor NSB-er heeft uitgemaakt. Maar die zelf nog nooit afstand heeft genomen van de ISIS-vlag, sterker nog, Alexander heeft tot op heden nooit iets over het hele ISIS durven zeggen.

Morgenhout | 10-08-14 | 11:00

@MarcS | 10-08-14 | 10:43
Dat is een luguber vooruitzicht, maar zelf zal ik er alles aan doen om dat te voorkomen. Zie dat spelenderwijs een machinegeweer nadoen als een regelrechte bedreiging. Voel me zo machteloos, vooral omdat het groepjes zijn, alleen durven die untermenschen dat niet te doen, laffe honden dat het zijn.

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 10:58

@Fatwabuster | 10-08-14 | 10:53
Correctie: Peggie heeft een punt, maar dan ook precies één punt:

Het komt allemaal door de heer Wilders.

Cor Rupteling | 10-08-14 | 10:58

@Maline Genie | 10-08-14 | 10:48
Wat een onzin. Natuurlijk kun je best stellen dat je vindt dat Israël te ver gaat. Alleen als je moslim bent (anders ook hoor) moet je wel een beetje op je woorden letten.
Als moslims gaan roepen:´dood aan de joden' gaan ze duidelijk een grens over en slaan ze zelf de discussie dood.

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 10:54

2 dingen:

1. Pechtold heeft nooit een punt.
2. Mocht Pechtold per ongeluk wel een punt hebben dan geldt 'ding' 1.

Dank U!

Fatwabuster | 10-08-14 | 10:53

Denk dat er eerst iets heel heftigs moet gebeuren voordat politieke barrieres doorbroken worden. Alle politici hebben boter op hun hoofd, ook Wilders. Ga nou eens constructief in gesprek met elkaar, neem maatregelen, stel een daad, pas de wet aan waar nodig. Niemand hoeft gezichtsverlies te lijden, en dan nog, liever gezichtsverlies dan hoofdverlies.

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 10:50

In plaats van ons bezig te houden met moslims en joden, kunnen we we het eens hebben over ons. Zo langzamerhand begin ik mijn identiteit kwijt te raken en krijg het gevoel een nobody te zijn tussen alle haatdragers en oorlogsvoerders. We hebben het alleen maar over anderen.

toetanchamon | 10-08-14 | 10:50

Er zijn de bevolking, opinion makers, opinion leaders en decision makers. De advertentie valt onder opinion making, de beslissing over hoe te handelen bij de decision maker, in casu het parlement. Ofwel ook hier maken zowel Pe als Bas een dikke vinger naar de bevolking.

61 | 10-08-14 | 10:50

Weg met islam! En veeg ook ff die schilderswijk schoon.

Jandoedel38 | 10-08-14 | 10:49

Dat gelul over antisemitisme is van alle tijden omdat het diepgeworteld zit in de islam. Nu wil ik het ABSOLUUT niet bagataliseren, maar deze discussie heeft heel tactisch de aandacht van de humanitaire crissis in Gaza weggenomen. Met andere woorden, als je nu zegt dat Israel te ver gaat, ben je automatisch antisemiet. Erg jammer, want zo kun je natuurlijk geen fataoenlijke discussie voeren.

Maline Genie | 10-08-14 | 10:48

Ja hoor de islamisten (joden-haters) en we hebben moslims (lieve vredeige mensjes)

Ga toch weg Bassie.....

Indianaskywalker | 10-08-14 | 10:47

"Het is hypocriet om dan vervolgens te vragen of diezelfde partij je advertentie wil ondersteunen, nog dommer is het om Wilders dan ook nog eens niét in de advertentie te zetten omdat hij kort daarvoor in een open brief aan de premier stelde dat islam en antisemitisme met elkaar te maken hebben. Dat zegt Wilders al jaren dus dat had geen nieuws moeten zijn voor het CIDI."

Is een typisch itteratief voorbeeld (goed opgepakt weer GS) van de vigerende hypocretie in Nederland....

educator | 10-08-14 | 10:46

Ook voor jouno's en stukjesschrijvers ligt hier een schone taak Bassie:'Een deel van de Nederlandse moslims is antisemiet'... Dat lijkt mij weer teveel op:'de kleine minderheid die het voor de meerderheid verpesten'.
Heel veel moslims in NL zijn antisemiet. Ik dacht dat we het daar inmiddels wel over eens waren.

Petrus Poortwachter | 10-08-14 | 10:46

Beter kan je zeggen dat een deel van de moslims niet antisemitisch is. Een heel klein deel.

El Rico Grande | 10-08-14 | 10:45

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 10:38
Daar begint het mee, met ons spelenderwijs laten wennen aan dit gedrag. Over een X aantal jaren loopt men hier ook met AK's te zwaaien. En reken maar dat er dan politici zijn die claimen dat dit nu eenmaal bij hun cultuur hoort. Net als het aanvallen van ambulance personeel, omdat ze die in hun apen landen niet kennen.
Weg met ons
Weg met ons
Weg met ons

MarcS | 10-08-14 | 10:43

De Islam is antiwesters, dus ook antisemiet.

lady blabla | 10-08-14 | 10:43

Dat Wilders een punt heeft dat klopt. Pechtold is een ander verhaal, zoals je weet heeft D66 een grote turkse achterban en aangezien Erdogan de totale vernietiging van de staat Israël wil houdt Pechtold zich hier op de vlakte. Als Pechtold zich uit had gesproken tegen antisemitisme dan was er een seintje vanuit Turkije gekomen om niet meer op D66 te stemmen en ja dan is het kereltje zijn positie kwijt. Moeilijker is het niet. D66 onder Pechtold is een rare partij!

Toetsiemonster | 10-08-14 | 10:40

1. In de islamitische geschriften wordt opgeroepen tot geweld tegen joden.
2. In de islamitische wereld wordt daadwerkelijk op grote schaal geweld tegen joden gepleegd. Overal waar moslims de baas zijn.
3. Moslims verklaren hun motivatie voor 2. uit 1.

Maar malloten als Pechtold willen het nog steeds slechts als een randverschijnsel zien. Laten we nou niet doen alsof Kereltje Peggolt een glorieuze rol in dit dossier speelt!

Godsammekraken | 10-08-14 | 10:40

Maar ik heb helegaar niets tegen Joden. Oh wacht, bijna Dana International vergeten...

eerstneukendanpraten | 10-08-14 | 10:38

De Islam IS antisemtisch. Islamiet, islamist, moslim, whatever. De Koran stelt het zo....

Parel van het Zuiden | 10-08-14 | 10:38

c)ZWITSUL | 10-08-14 | 10:34
Antisemitisme is onderdeel van de islam, andersom niet. Niet iedere antisemiet is een islam aanhanger.

MarcS | 10-08-14 | 10:38

Over olifanten danwel muggen gesproken.
Ik woon zelf vlakbij de Schilderswijk en het lijkt een nieuwe trend te zijn dat moslimtuigjongeren machinegeweer-geluiden maken en net doen of ze je neerschieten. Uiteraard durven ze dat alleen in groepsverband.
Het zegt mij overigens genoeg, ze willen ons deaudt.

Dhr. de Wit | 10-08-14 | 10:38

Kereltje Pechtold heeft vooral een minpunt, door te zwijgen over de inherent jodenhatende islam. Het consequente doodzwijgen maakt hem medeschuldig.

Fijnstoffer | 10-08-14 | 10:38

lanexx | 10-08-14 | 10:34

Is inderdaad geen enkele punt van discussie over.

kwark001 | 10-08-14 | 10:36

Wilders heeft groot gelijk dat hij islamisten niet onderscheid van hun 'gematigde' broeders. De extremisten liggen alleen maar in het verlengde van breed gedragen jodenhaat. Die brede basis waarvan iedere Nederlander, die niet onder een steen of de Haagsche kaasstolp woont, *weet* dat die er is.

Godsammekraken | 10-08-14 | 10:35

Is de islam antisemitisch of niet? Volgens mij wel degelijk. Of hebben we hier vele manieren van uitleg nodig om iedereen tevreden te stellen?

lanexx | 10-08-14 | 10:34

Was er vandaag ook een demonstratie in de Schilderswijk?

kwark001 | 10-08-14 | 10:34

Islam en antisemitisme hebben met elkaar te maken .. dat is gewoon een feit.
Ontkenners en wegkijkers overigens genoeg, zeker in dit kabinet.

(c)ZWITSUL | 10-08-14 | 10:34

Correctie Van Rossem: De laatste keer dat er een vuist gemaakt werd tegen jodenhaat was deze week nog in Gaza.

Boretti | 10-08-14 | 10:34

Tijdens het reces worden de oorlogen via de media uitgevoerd, Bassie.

rara | 10-08-14 | 10:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken