Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eenakter. Timmerfrans HUILT om Nederland

Achjeenoutoch. Nog meer wateroverlast: traantjes bij Timmerfrans. Na uuuuurenlang in een benauwd hok in Den Haag geheel tegen zijn zin en onder zijn staatsmaneske niveau te hebben moeten luisteren naar het gepeupel in de Tweede Kamer in plaats van aanwezig te zijn bij Hoog Beraad in Brussel, te Vlammen voor de Veiligheidsraad of te Coördineren in Kiev, wordt het de MinBuZa allemaal eventjes te veel. Of het de kritiekloze jaknikkerij van partijgenoot Servaes, de eeuwige tegenwind van Omtzigt of de schreeuw om special forces van Louis Bontes was die bij hem de waterlanders lieten doorbreken: we zullen het wellicht nooit te weten komen. Zoals we zoveel details rond de aanslag op MH17 nooit te weten zullen komen aangezien we door al dat diplomatieke geouwehoer al veel en veel te laat zijn voor grondig onderzoek. Maar hij brak, onzen'en Frans dun Eerste, en hij klikte snel zijn microfoon dicht na het uitspreken van de wonderlijke woorden "Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land." Nope, sorry Frans. Die emotionele Veiligheidsraadssnaar raak je niet nog een keer. Aansteller.
ANP Alarm: Rebellen overwegen OVSE toegang te ontzeggen tot rampplek, omdat OVSE belangen VS en Oekraïne zou dienen (Bron: Reuters).
Briefing: Transcript van de #MH17 Kamerbriefing du Jour. Vandaag is ie 86 kantjes, en de pdf staat hierrr.

Reaguursels

Inloggen

Beste mallekater,

U hebt een vooringenomen standpunt over PVV'ers, de PVV en de heer Wilders. En u scheldt. U beweert dingen (hij spreekt niet zijn taaltjes) waarvan u niet weet of dit klopt. En u veronderstelt kennelijk dat Frans Timmermans wel gerespecteerd wordt all over the world. In Kiev en via Europa heeft Frans Timmermans (en of Rutte) het, ondanks zijn harde werken, anders niet voor elkaar gekregen dat er een staakt het vuren op het rampgebied is gekomen. De nabestaanden blijven daardoor langer in het ongewisse dan nodig zou moeten zijn. De heren Timmermans en Rutte hebben dus niet veel meer voor elkaar gekregen dan de heer Wilders in uw veronderstelling voor elkaar zou krijgen. Ik verwacht dat u mijn bedenkingen ten aanzien van uw hiervoor genoemde comments nu wel begrijpt.

guttegutte | 31-07-14 | 01:46

We zijn het omgekeerde van heel veel andere landen.
Frans Timmermans en ook NL krijgt enorm veel waardering van andere landen. Ook omdat we de logistiek van de lichamen op ons nemen en de identificatie. Ook van het derde deel dat niet Nederlands is. Ook de rouwauto's etc. Alom lof. Alleen Nederland zelf roept: "Weg met ons".
Andersom: Rusland (en ook Oekraine) stampt met zijn laarzen door de lichamen en persoonlijke bezittingen van de slachtoffers. Putin en Rusland vinden zichzelf fantastisch. En de rest van de wereld kotst op hen.

TB2318 | 30-07-14 | 18:27

Guttegutte, ik bedoel wat zou mijn reactie op raar kinnesinnegedrag precies te maken hebben met eventuele gecastreerdheid, en sinds wanneer reageren besneden katers " zo dom"???
Ik verwacht een enigszins normaal antwoord, zo niet voldoet u geheel aan de verwachtingen.

mallekater | 30-07-14 | 17:48

Guttegutte, en wat bracht U precies tot deze conclusie?

mallekater | 30-07-14 | 17:44

mallekater | 30-07-14 | 14:00 en 14:41

Bent u misschien een besneden mallekater? U lult zo dom.

guttegutte | 30-07-14 | 16:07

Ach, en dan is er altijd nog volk als von Gurkenzug, tot ver over de oortjes gefrustreerd als het om een baan gaat,of, als afgeleide daarvan om kennis van zaken.

Waarschijnlijk zelf nooit ook maar in de buurt van de picture als het om een belangrijke baan gaat, en dus verdomd narrig als een ander dat wel kan.

Arme von Gurkenzug.
Dat moet geen makkelijk leven zijn.

mallekater | 30-07-14 | 14:41

Wat een stelletje klepzeikers hier.
Sorry dat ik het zeg.
De man was nooit een van mijn favorieten, als die er al zijn in de Nederlandse politiek, maar hij heeft dit keer een hoop sporen verdiend.
Heeft iemand van jullie, brave laptophelden, al eens nagedacht hoe keihard die man de afgelopen de laatste weken zich helemaal kapot heeft gewerkt? Als hij per nacht meer dan twee uur geslapen heeft zal het veel zijn.
Hij is over de hele wereld gevlogen, heen en weer, heeft de gekste en moeilijkste besprekingen moeten houden en krijgt dan van een zwikkie natkeutelaars uit de kamer ook nog eens de wind van voren.
Jemig.
Wie zou het er beter hebben afgebracht?
Wilders, jullie held?

PROEST, afgezien van het simpele feit dat ons blondkopken zijn taaltjes niet spreekt en al helemaal geen spat ervaring heeft in de diplomatieke wereld wordt hij ook nog eens wereldwijd niet alleen niet gerespecteerd maar zelfs verguisd.
Tel uit je winst met zo'n diplomaat, zeg.

Dus, lekker tegen iemand en over iemand zeiken mag dan een hobby zijn, dit keer heb je de verkeerde te pakken.

mallekater | 30-07-14 | 14:00

echte mannen doen huiliehuilie en rennen om de kijcijfers te horen zodat ze hoger klimmen op de transfermarkt en strakkies lekker baantje kunnen scoren als de polletiek ze teveel wordt...

Graf Von Gurkenzug | 30-07-14 | 13:08

Timmermans heeft veel met de betrokken families gepraat, geen wonder dat dit voor hem een hele persoonlijke zaak is geworden. In dit geval vind ik tranen geen teken van zwakte, maar juist van kracht. Echte mannen huilen wanneer het moet.

zeertegendradig | 30-07-14 | 12:38

Beste 54321 | 30-07-14 | 11:18

Natuurlijk heb ik wel goed opgelet. Mijn vraag is bedoeld als aansporing om de focus wat nadrukkelijker te verleggen naar een aantal raadselachtige acties van Kiev. Ik heb niets tegen Rusland, pro Russische rebellen of pro EU rebellen. Ik heb moeite met de manier waarop, zoals deze via het nieuws tot ons komt, blijkbaar ook Nederland aan de waarheidsvinding in deze lijkt te doen.

Nederland stond voorop (de vuistjes van Hans van Baalen) op het Maidanplein om de pro EU rebellen te steunen. Deze pro EU rebellen (de huidige coupregering in Kiev)laten zich kennelijk niet door Nederland gezeggen, dat zij de waarheidsvinding in deze niet moeten frustreren, integendeel zij lijken het onderzoek steeds meer onmogelijk te maken.

De EU zou met het probaat gebleken middel van sancties Kiev (de pro EU rebellen) kunnen dwingen volledig mee te werken aan het onderzoek naar de waarheidsvinding.

guttegutte | 30-07-14 | 12:08

@TB2318 | 30-07-14 | 11:32

De schuldvraag wordt alleen vertroebeld als je niet zelf kunt nadenken. Verder is je betoog nogal warrig.

54321 | 30-07-14 | 12:05

54321 | 30-07-14 | 11:15
Het is het totaalplaatje wat mij stoort. Je hebt nu allerlei feiten genoemd, waardoor de schuldvraag wordt vertroebeld. Landen als Rusland, Oekraiene e.d. zullen altijd de schuld van zich afschuiven.
Gelukkig is er dan een krant als Nowaya Gazeta die de excuses aanbiedt.
Nederland is altruïst nr 1. NL voelt zich daarentegen verantwoordelijk voor alle leed van de wereld, en wil overal de vredesengel uithangen, en als dank worden we behandeld als stront. Zelfs ons laatste stukje identiteit, Sinterklaas en Zwartepiet. Zelfs dat moet worden opgeofferd.
We zijn gewoon een leuk landje dat rustig wil leven en iedereen ontwikkelingshulp wil geven, maar ondertussen zijn wij de dupe (of de schuld) van alle stammentwisten in de wereld. Wij hebben hamasschreeuwers in ons land die vinden dat NL voor Hamas moet zijn. Halve Israelisch/Nederlandse mensen die vinden dat we voor Israel moeten zijn. Nu weer Russische en Oekraiense Bokito-veldslagen waardoor Nederlandse AIDS-bestrijders hun heilige werk niet meer kunnen doen. Etc, etc, etc.

TB2318 | 30-07-14 | 11:32

@guttegutte | 30-07-14 | 11:10

Als je je dat nog afvraagt, dan heb je niet goed opgelet.

54321 | 30-07-14 | 11:18

@Spiny Norman | 30-07-14 | 03:07
Goed punt wel. Geloof wel dat ie echt emotioneel is.

Jammer alleen dat we aan de leiband lopen van de EU, want met Kiev komen we echt nergens.

@TB2318 | 30-07-14 | 00:50
Ik volg je logica niet helemaal...

Heb ik ergens gezegd dat de Russen lieverdjes zijn? Nee. Ik denk
alleen dat ze in dit specifieke geval niet de hoofdschuldigen zijn, om
en aantal vrij goede redenen. Een reden die ik nog niet heb genoemd:
Maleisisch vliegtuig neerhalen? Maleisië, een potentieel BRICS-land?
Rusland kijkt wel uit.

Als ik denk dat de schuldigen in deze kwestie elders te vinden zijn,
betekent dat nog niet dat ik pro-Putin ben. Ja, ik weet het, dat is heel
moeilijk te begrijpen voor sommige mensen...

54321 | 30-07-14 | 11:15

Het is om te huilen: W A A R O M maakt Oekraïne het ons (wat is Nederland toch een goed land) steeds lastiger om de waarheid van deze ramp (MH 17) te achterhalen?

guttegutte | 30-07-14 | 11:10

Ik vind veel van de reacties hierboven ronduit bizar, bij het ziekelijke af gewoon. Hoe verzuurd ben je als je denkt dat deze man dit over de rug van bijna 300 doden in scene zet ter meerdere glorie van zichzelf? Kom op jongens, kritisch denken is heel belangrijk, maar dit gaat gewoon te ver.

schmenzo | 30-07-14 | 10:23

Een paar dingen zijn me de afgelopen tijd duidelijk geworden:
1. Timmermans is nog erger dan ik dacht. Hooguit een slecht acteur.
2. De EU is een farce en uitsluitend een banenmachine.
3. Kiev is minder te vertrouwen dan Moskou.
4. Het hele MA drama neemt de vormen aan aan van een hype.

Lichtstadfan | 30-07-14 | 10:06

-d

Watching the Wheels | 30-07-14 | 09:10

@Spiny Norman | 30-07-14 | 03:07
Geloof ook dat hij oprecht is. Je zou toch elke keer in zo'n Kamer naar die vragen van GroenLinks moeten luisteren in zo'n drukke week. Goede vragen stellen is nodig, maar bij GL krijg je soms het idee dat ze er een dagvullend programma van willen maken.
.
Toch kreeg je gisteren het idee dat hij wist dat Porosjenko de afspraken bewust aan zijn laars lapte, hij daar ook van wist en dat moest accepteren en desondanks een toneelstukje opvoerde. Ook dat geleuter over de belofte dat op de crash sites niet gevochtend zou worden. Ze weten allang dat het wel gebeurt. Ze weten allang dat Kiev zich niet aan de afspraken hield (met toestemming van de US). Dat gedeelte kwam heel onnatuurlijk over en in dat gedeelte zat ook het stukje emotie. Je bent speelbal, ondanks al je inspanningen.

Watching the Wheels | 30-07-14 | 09:09

@Spiny

Huilt ie ook zo hard voor demente bejaarden die uit verzorgingshuizen worden getrapt?

Tripps | 30-07-14 | 08:38

@Godsammekraken | 29-07-14 | 17:51
Voor alles dat door de massa wordt omarmd stellen we minister aan om het te verzieken. Simpel.

Rest In Privacy | 30-07-14 | 07:04

Desalniettemin vind ik dat het kabinet naar huis moet. Ze hebben veel vergaderd en niets bereikt in deze zaak. Tijd voor een nieuwe ploeg!

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:33

Hoezo niets bereikt? Voor zover ik me kan herinneren zijn er vorige week minstens 8 vluchten met in totaal meer dan zo ongeveer 200 lijkkisten naar NL teruggekomen.

stridsel | 30-07-14 | 05:50

Ooit leerde ik Frans Timmermans kennen begin 2001. Het ging toen over de totstandkoming van een Oostenrijkse coalitie met de FPÖ: een naargeestig wrokkige ‘nazi light’ partij. Timmermans was toen voor een multilaterale boycot van Oostenrijk, ik was faliekant tegen. Timmermans ervoer ik destijds als iemand met een buitengewoon driftig en emotioneel temperament, wat ik zeer ondiplomatiek vond. Niets aan zijn gepassioneerdheid was toen gespeeld. Nu ook niet.
Timmermans acteert niet. Zo is hij. Timmermans zet inmiddels alle diplomatieke zeilen bij in een 100+-urige werkweek met jetlag tussen UN New York, briefing in Den Haag, weer gesprek met regering in Kiev, staan bij een trein vol vuilniszakken ontbindende menselijk onderdelen in Charkov en 36 uur later de ontmoeting met hun nabestaanden in Eindhoven.
Als het hem dan een paar dagen later en drie jetlags verder onverwacht even te machtig wordt... vind ik dat menselijkheid optima forma.

Spiny Norman | 30-07-14 | 03:07

kutjebefandijvie | 30-07-14 | 01:44

de domheid en onnozelheid van Nederlanders is zo groot dat zelfs Zimmermanz ervan moet huilen...

G. Raayer | 30-07-14 | 01:56

Heb niet eens geluisterd. Maar als Oekraïne niet onmiddellijk stopt met schieten dan kunnen ze hun EU-lidmaatschap tot 2050 wel vergeten, inclusief de centen en NAVO-steun. Frans... zoiets? Voor de nabestaanden.

PG4161 | 30-07-14 | 01:56

Belachelijk hoe Timmermans opeens verheven werd tot de nieuwe messias omdat hij empathie kon veinzen dat hij van een papiertje op las.
>
Ook hier op GS werden de pluimen in zijn reet gestoken, hetzelfde voor Rutte die opeens als een staatsman werd gezien.
.
Hou toch op .... domme niksnutten zijn het. En die speech van Timmermans, heeft hij die zelf geschreven?
Hij heeft wel toneelschool gehad.
.
En waar zijn Verhofstadt en van Baalen......???????

kutjebefandijvie | 30-07-14 | 01:44

Nou, da's een inkoppertje GS. Zimmermansch, de weg met H&I ideoloog, leerling van Parzei furutist M. v. Rossum, de schepper uit zn linkerbal van sleutelbewaarder servaas, probeert dit voorvalletje met de MH17 waar hij ZELF als "minister" DIRECT voor verantwoordelijk is, waar in de wereld zie je anders behalve in Suriname waar een 'president' coke verhandelt, een 'minister' voor zn eigen carriere boycots instellen, de handel doen opoferren voor zn nieuwe baantje als in Nederland?
Hij probeert zn schuld weg te moffelen aan de burgeroorlog die hij heeft opgezet, en 1000% achterstaat, en dan is de oprechte domheid van Nederlanders en hun inzet zelfs dit ongeleide EUSSR projectiel dat nu de MH17 heeft geraakt, te veel.
Schuldbekentenis "tranen"

G. Raayer | 30-07-14 | 01:39

54321 | 29-07-14 | 19:13
Wat is je mening over Novaya Gazeta. Dat zijn toch ook Russen? Waarom moeten die journalisten steeds vermoord worden? Novaya Gazeta weet ook: Waar er 2 kijven, hebben er 2 schuld. "Vergeef ons Nederland". Namens Oekraiene en Rusland samen.
Waar er 2 kijven, hebben er 2 schuld.
Net als in Gaza. Maar waarom moet NL de arena van al deze conflicten worden.
NL moet zich altijd opofferen voor alle conflicten in de wereld. Net als mbt Srebrenica. De zoveelste Balkan -oorlog waar partijen al eeuwen met elkaar op de vuist gaan. Een groep Nederlandse maatschappelijk werkers krijgt een mandaat om af en toe "Nououou, doe eens niet!" te zeggen. Maar bij de eerste de beste schermutseling is veldwachter Nederland verantwoordelijk voor de slachtoffers.

TB2318 | 30-07-14 | 00:50

@tipo | 29-07-14 | 20:44
50:30 en verder: daar zie je nog eens dat die gasten wel degelijk deskundige bergingswerkers zijn. Maar als je deze beelden ziet, godsammebewaren wat een ellende... Waar je in NL zou opschalen naar een GRIP1 bij een ramp/aanslag op een vliegtuig kan je je voorstellen dat die jongens ook nog andere prioriteiten hadden. En dat ze wellicht minder onder de indruk waren van de ellende van dat neergeschoten vliegtuig dan dat wij zouden zijn.
Jongens jongens wat een geweld wordt daar ingezet door, volgens deze toch wel zeer geloofwaardige film, de zware artillerie die Kiev inzet tegen stedelijke geleden.
Respect voor de (Oost-)Ukrainse brandweerlieden!

trip666 | 30-07-14 | 00:09

Zo, wát een grenzenloze narcist.... Fransie zorgt eigenhandig voor wat ledenaanwas binnen de PvdA. Dat kan nog en lastige worden voor Asscher...

bisbisbis | 29-07-14 | 23:53

@tipo | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Het hele filmpje door b.v. rond 35:00 zie je de brandweer vuur blussen, lijken uit huizen bergen, zwaargewonden onder het puin vandaan halen.
Dat zijn dus, lieve reaguurders, dezelfde helden die in plaats van reddingswerk in hun eigen aan puin geschoten steden toch wel de moeite namen, zonder enige materiele ondersteuning vanuit Nederland, om de stoffelijke overschotten van onze mede Nedelanders uit een neergeschoten vliegtuigwrak te halen en in een koelwagon te leggen.

Respect, diep respect.

trip666 | 29-07-14 | 23:38

Ach, we gaan weer Godwinnen.....

Bicycle_Repairman | 29-07-14 | 23:27

Slipsnifter | 29-07-14 | 21:50
Ik zou het nog wat scherper willen stellen.
De linkse propagandamachine draait op volle toeren.

Joseph Goebbels verbleekt erbij......

Ommezwaai | 29-07-14 | 23:11

@tipo | 29-07-14 | 20:44
Wow hier word je stil van... Iemand zei hier laatst nog eens: "De bevolking van UA wil allemaal bij de EU" laat me niet lachen. Toen die MH17 uit de lucht werd geknald zei iedereen: "Hier heb ik geen woorden voor" de mensen hadden dit filmpje nog niet gezien.

Zoveel burgers dood, kinderen, vrouwen, bejaarden. Die wonen - ik heb het hier nu al heel vaak gezegd - niet in Kiev. En de motivatie van de Donbass mensen om zich "till the last man standing" tegen Kiev te verzetten groeit zo met de dag natuurlijk.

Laat Rusland toch ingrijpen, mensen. Zeker de Oost-Oekraine zal niet rusten tot ze Russisch zijn. Peace. Now.

trip666 | 29-07-14 | 23:07

@ 54321 | 29-07-14 | 18:25

mooie timeline !

(c)ZWITSUL | 29-07-14 | 22:32

@trip666
Ik denk dat er niets anders op zit dat er een hele goede jurist met deze hele zaak naar, het kan helaas niet anders, het Europese hof gaat. De vraag is natuurlijk wie er volgend jaar wil eindigen als Moscowitz. Wie durft? Spong? Knoops, Hammerstein?

NFC | 29-07-14 | 22:25

Van protesten in Ukraine zelf van mensen die het leger niet meer in willen en hun regering niet vertrouwen hoor ik ook niet. Of heb ik dat gemist?

www.youtube.com/watch?v=yHxA01Str2s

NFC | 29-07-14 | 22:09

De 'onafhankelijke' Onderzoeksraad zei de afgelopen dagen dat zij eind deze week met een eerste conclusive naar buiten zouden treden. Vandaag is het nieuws op Teletekst: "Het onderzoek vordert snel, binnen een maand hopen de onderzoekers voorlopige bevindingen naar buiten te kunnen brengen".
.
Denk even terug aan de kritiek van Mr. Pieter van Vollenhove op de politieke en NIET volledig onafhankelijke benoeming van oud Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid nl.wikipedia.org/wiki/Tjibbe_Joustra_(...) destijds.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 22:08

@tipo | 29-07-14 | 20:44
Prima docu tipo, alleen je moet wel een sterke maag hebben.

La Bailaora | 29-07-14 | 22:01

Timmerfrans had maar een opdracht. Een staakt het vuren afdwingen. Dat is niet gelukt omdat Ukraine niet mee wil werken en Timmerfrans geen politieke moed heeft dat af te dwingen.

Op de NOS prijkt de gehele dag al een kop die doet vermoeden dat het wel gelukt is, maar als je tussen de propaganda doorleest zou je maar tot een conclusie kunnen komen.

nos.nl/artikel/680784-oekraine-wil-sta...

NFC | 29-07-14 | 21:59

Revvoyensovyet City | 29-07-14 | 21:54
Oh, Frans!? Doe eerst maar het eerste filmpje uit de link en dan mag je morgen wel een dagje thuisblijven.

Revvoyensovyet City | 29-07-14 | 21:59

Nou ja zeg, een emotioneel wrak als minister. En waarom zijn wij een ongelooflijk goed land? Omdat er bijna tweehonderd Nederlanders dood zijn en de enige kaaskop op de crashsite een fotograaf was? Van alle aangeleverde bewijzen vindt ik deze toch wel het meest interessant www.veteranstoday.com/2014/07/27/notes... Mischien kan die borderliner hier even induiken?

Revvoyensovyet City | 29-07-14 | 21:54

Zojuist weer met deels ongeloof het journaal van 20:00 bekeken (opgenomen natuurlijk, want andere zaken in het leven gaan soms voor). Kan iemand mij uitleggen waarom wij in hemelsnaam nog met Pyromanoshenko onderhandelen over het rampgebied? Als mensen hier dan toch bereid zijn oorlog te voeren, waarom bombarderen wij niet het hol van degene die steeds meer de meest waarschijnlijke persoon lijkt die achter de knop zat die MH17 neerhaalde? Dat geeft dat tuig daar wat te doen en houdt ze met een beetje geluk weg van de plek waar wij het uiteindelijke bewijsmateriaal tegen ze kunnen verzamelen.

Pierre Tombal | 29-07-14 | 21:53

De PvdA heeft weer een mooie acteur te pakken, zelfs hun eigen superheld Pieter Hilhorst verbleekt erbij.

Slipsnifter | 29-07-14 | 21:50

-weggejorist-

trip666 | 29-07-14 | 21:47

Kiev vuurt met 450kg warhead (kleine auto) op Snizhne - dat valt binnen die r=20km toch? #bastards

trip666 | 29-07-14 | 21:47

Franz, Nederland is inderdaad een heel mooi land.
Jammer dat die kudtpartij van je zoveel ongeletterden, haatbaarden en woestijnvolk hebben geïmporteerd.
.
Bijna 2 miljoen mensen die afhankelijk zijn van het staatsinfuus, dan is Nederland opeens veel minder mooi...

Ommezwaai | 29-07-14 | 21:46

WaPo: geruchten dat UA crashssite bewust wil verstoren. En indrukwekkend ooggetuigeverslag v gebeurtenissen in huis waar cockpit landde: m.washingtonpost.com/blogs/worldviews/...

trip666 | 29-07-14 | 21:34

Timmerfrans, ga eens op VAKANTIE man!
Ik gun je wel een vakantie in een ITALIAANS sprekend land.
Italië dus!
En dan lekker 4 weken schrijven aan een pakkende speech die je dan als blijk van waardering
(we love you Fransie) eind september mag voorlezen tijdens de algemene jaarvergadering van de VN in New York.

kippevlees | 29-07-14 | 21:29

@Bicycle_Repairman | 29-07-14 | 21:22
Met de feiten niks. Dat is dan ook precies het probleem. De Koreaanse Slet kan zijn bevindingen niet staven. Of is-ie wel langs jou geweest?

VerenigingVanDieven | 29-07-14 | 21:26

Al die complottheorieën. Ben er gek op, dus laat ze maar komen.
Precies aan die knopjes draaien, en events creëren die de juiste radartjes laten draaien.
De realiteit is echter dat die bestuurders en leiders te dom zijn om te schijten.
Alles overkomt hun. Niet onze schuld. Geen plan B, en niet anticiperen.
Stippelen een beleid uit, en houden zich daaraan.
En gaat het mis.. ja.. het is misgegaan. Einde verhaal.
Complotten zijn daarom ongeloofwaardig.

Wim Venijn | 29-07-14 | 21:23

@VerenigingVanDieven
Wat is er fout aan de feiten?

Bicycle_Repairman | 29-07-14 | 21:22

@Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:57
Heftig wat een modern toestanden :). Enig idee hoe 'objectief' deze site is? Zou mooi zijn als zoiets objectief door meerdere mensen wordt gevuld en gecontroleerd op feiten en fictie. Nou dat duurt nog wel een paar dagen dan voordat dat veilig kan zijn (en dan nog kunnen ze van buiten het gebied in het gebeid schieten). Blijft moeilijk om daar met weinig risico iets te doen lijkt me.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 21:21

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 19:43
Zo makkelijk kom je hier niet mee weg. Een echte man durft toe te geven dat-ie fout zat. Met je pruts tegel.

VerenigingVanDieven | 29-07-14 | 21:19

@Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:46
Dat is wat anders (meent men), dat heet kapitalisme, 'vrije' markt.
.
1. Bekijk een willekeurig plaatje van de ontwikkeling van de US national Debt (o.a. opgeblazen om de economie op te jagen om de oorlogen te kunnen financieren). www.futuretimeline.net/subject/images/...
.
2. Alleen door groei BBP is dat onder controle te houden. Voor groei is energie nodig.
.
3. Rusland, Irak, Iran, Libie, Syrie, Venezuela, ... zie lijstje top 10 oliereserves, bijna overal oorlog. www.alletop10lijstjes.nl/top-10-landen...
.
4.Ruwe olie -20% in 2020 www.asiabiomass.jp/english/topics/0901...
.
5. (Schalie)gas moet het gaan opvangen.
www.welingelichtekringen.nl/mootz/1498...
.
6. Rutte sloot ook een schaliegasdeal in Oekraine, dat natuurlijk al prettig aan de pijplijn ligt (en dat ook niet teveel milieuwetgeving kent). www.youtube.com/watch?feature=player_d...
.
7. Aanbod schaliegas zorgt in ieder geval voor een goede onderhandelingspositie met Poetin.
.
Verder details: oorlog Koeweit Irak, gaspijplijn door Syrie naar Turkije voor gas uit Quatar en Iran etc. Zoon Biden bij bedrijf Oekraine, grote belangen. Als prijzen te hoog worden stort wereldeconomie in elkaar.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 21:15

54321 | 29-07-14 | 18:25:buiging maakt

hebbuh | 29-07-14 | 21:11

Watching the Wheels | 29-07-14 | 20:48
Ik zal je even een linkje sturen met de kaart en symbolen. Klik op een symbool en je ziet wat de informatie is. Bij de informatie zit een linkje naar de bron. Dat is meestal een twitteraccount
liveuamap.com/e/2014/29-of-july-ato-fo...

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:57

@Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:38
Dan hebben ze dus nu die weg tussen Luhansk en Donetsk in het midden veroverd. Geen wonder dat Porosjenko nu ineens wel een staakt het vuren wil.
.
Op het NOS journaal was ook via een verslaggever van (ik meen) NYT te horen dat er een doorzeefd wit bus met rebellen aangetroffen was op 1 van de locaties met brokstukken van MH17.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 20:48

De wereld is te klein als Poetin even wat dorpen wegbuldozerd om ruimte te maken voor de Olympische spelen.

Maar als vriend Obama complete landen instabiel maakt vanwege klaar met Petro-dollar is dit geen enkel probleem.

Vind beide landen nare agressors.

Menselijke maat is zwaar zoek in deze wereld.

Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:46

Zojuist deze documentaire gezien:
www.youtube.com/watch?v=NE18iPQ1Euk&a...

1,5 uur lang de moeite waard, als je wilt weten hoe een oorlog werkt. Het is ongelooflijk dat Nederlandse belastingbetalers hier aan meebetalen, dankzij Timmermans met zijn krokodillentranen.

note: heftige beelden, dus niet voor de sensitieve medemens.

tipo | 29-07-14 | 20:44

Zomaar wat happeningen in de Oekraine de laatste 2 uur:
2 hours ago
ATO Forces have "cleaned" #Debaltseve

2 hours ago
Security forces seized the headquarters of terrorists in the Popasnaya

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:38

@ Bicycle_Repairman | 29-07-14 | 20:24

Als je niets inhoudelijks te melden hebt moet je anderen niet de maat nemen droeftoeter, GS is misschien niet voor u als moralist ga anders banden plakken zou ik zeggen??

sjipsknippert | 29-07-14 | 20:35

Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:25
Zo is het. Als ze nog leefden konden we het nog aan Saddam en Gadaffi vragen. Iran en Syrië hebben er ook last van. En Rusland, Brazlië, India en China gaan het ook merken. (BRIC)

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:33

drammerd | 29-07-14 | 20:19

Niet zo drammen vriend, ik doe de stormbaan nog in een dronken bui en een blinddoek voor mijn ogen.

eerstneukendanpraten | 29-07-14 | 20:32

drammerd | 29-07-14 | 20:19
Dus stel ik vast dat je niet voor niks bent weggejorist. Wat een onzin. Sarcastisch of niet. Sinds het opschorten van de dienstplicht hebben hele generaties al niet meer gestormbaand of leren schieten. Ik durf haast te zeggen dat sindsdien ook nog maar iemand discipline is bijgebracht. En dat is aan het Nederlandse straatbeeld te merken. En we hadden nog zeer goede tankbemanningen, maar daar hebben ze de tanks van afgepakt. Het enige wat ons rest is snelvuur geven op de toetsenborden hier. Het is niet anders.

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:30

@Premier Trutte | 29-07-14 | 20:18
Die mensen hebben hun hele leven belasting betaald. Hun nabestaanden krijgen ook weer te maken met erfbelasting over het opgebouwde dat na belasting resteerde, dus ... het minste dat je als land kunt doen (als je hebt nagelaten om vliegtuigen om te leiden) is ze proberen een behoorlijke laatste rustplaats te geven. Niet helemaal mee eens dus, al begrijp ik je gevoel wel.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 20:29

@Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:08

Nou, kijk maar wat we voor de JSF hebben teruggekregen aan lucratieve contracten enzo. SFA. (sweet fuck-all)

54321 | 29-07-14 | 20:28

@Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:11
Juist, onderwerp je niet aan de de Dollar en Potus komt je land even slopen. Is niet wat we moeten willen.

Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:25

De doorsneu reaguurder is in een paar jaar tijd van een Hobbesiaanse gesprekspartner afgegleden tot een verzuurd randverschijnsel.
Als je de panelen hier als maatgevend voor onze samenleving gaat zien, ontbreekt onmiddellijk elke drang om die samenleving te verdedigen. Het kan nooit erger worden als de Rus, de Chinees of de Moslim in je achtertuin opduikt. You're f*cked allready.

Bicycle_Repairman | 29-07-14 | 20:24

De Vazal | 29-07-14 | 20:16
Waarde Zwitsal. Ik pleit niet voor een oorlog, verre van dat. Ik zeg alleen dat de geschiedenis heeft uitgewezen dat landen bereid zijn een oorlog te beginnen om de aandacht van binnenlandse problemen af te leiden. Jij stelt min of meer dat een oorlog beginnen geen oplossing bieden gaat voor binnenlandse problemen.
Ik zal je wat influisteren: daar geven politici geen ene moer om.

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:24

We WAREN ooit een goed land, lang geleden... voordat de islam hier vaste voet aan de grond kreeg. Daarna ging het langzaam maar zeker downhill o.a door politici als timmerfrans

jowel | 29-07-14 | 20:22

@drammerd | 29-07-14 | 20:19
Het is misschien niet de inhoud, maar de plaats die je ongelukkig hebt gekozen voor je tegel. Het was volgens mij niet op dit blog waar men het hardst liep te schreeuwen om oorlog in plaats van vrede, maar de rest van de MSM.

NFC | 29-07-14 | 20:21

In een iets vriendelijkere formulering eens kijken of tie nu wel blijft staan:

"Doe toch eens normaal man hier" bij Geenstijl. Timmermans heeft uitstekend geopereerd en de lichamen hier gekregen. nee en niet mbv militair ingrijpen. En dit laatste zeker niet op commando van toetsenbord-helden, onder het motto de beste stuurlui staan aan wal. Waar zijn jullie als de russen komen. Ga eens leren schieten, een tank bedienen... dienstplicht, stormbaan en je laten afmatten. In je broek doen dat is wat er dan plaatsvindt...

drammerd | 29-07-14 | 20:19

We gaan de doden redden en daarvoor moeten straks vele levenden sterven. Daar had van Gaal een mooie uitspraak over..... iets met dom en slim....

Premier Trutte | 29-07-14 | 20:18

@Graaf van Egmont
We moeten een oorlog beginnen om een conflict in Ukraïne waarbij 195 van onze burgers zijn omgekomen terwijl we nog niet eens de echte toedracht kennen?
.
Oorlog (met Rusland, of welk land dan ook) wil je niet mee maken, waarde niet-zwitsal.

De Vazal | 29-07-14 | 20:16

Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:08
Alle handel is gebaseerd op de dollar. Op het moment dat landen besluiten om het zonder de dollar te gaan doen, worden de VS pissed, want dan stort hun hele economie in. Als niemand meer dollars wil, wat kun je als Amerika dan nog?

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:11

@ drammerd | 29-07-14 | 20:05

Misschien leek je tegel wel op een 'goktrommel bijdrage', die was vandaag weer flink lastig namelijk, dan kan het gebeuren dat joris je in zijn drift eruit jorist.

sjipsknippert | 29-07-14 | 20:11

Timmermans, is dat niet die politicus die het niet nalaat dag in dag uit op zijn Twitter en Facebook accountje de burger met een iets afwijkende mening heimelijk bespottelijk maakt en uitlacht?

Harry Turtle | 29-07-14 | 20:09

Het gaat niet echt lekker rondom de crashsite. Hier een twitter met kaart. De seperatisten hebben een kordon rond de rampplek gevormd, zodat je er vanuit Donetzk niet bij komt.
twitter.com/hashtag/ATO?src=hash

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 20:09

Vraag me af wat we met handel aan de USA verdienen.

Niks / noppes / nada ?
Is voornamelijk inleveren en schulden maken.

Handel oostwaarts is wel big business, vind broeder Obama niet fijn want ondermijnt zijn dollar.

Is een dollar meer waard dan een mensenleven?

Bo Dreksma | 29-07-14 | 20:08

Jammer dat mijn betoog wordt weggejorist, voor het eerst overigens dat mij dit overkomt. Een beetje satirische tegengas kunnen de watjes hier kennelijk ook niet hebben. Ongelooflijk!

drammerd | 29-07-14 | 20:05

-weggejorist-

Centauri3 | 29-07-14 | 20:04

@vanhetvarken | 29-07-14 | 18:47
Precies, maar nu de emotie wat bedaard zijn kan iedereen daar wat van zeggen. Een week geleden werd je hier afgeserveerd als je liever nuchter naar de zaak keek.

miko | 29-07-14 | 20:02

@De Vazal | 29-07-14 | 19:58
Frankrijk? Schijnt zich neutraal te hebben opgesteld tegenover zowel Russische als Ukrainse zijde inhoeverre ik de materie nog enigszins heb weten te behappen.

NFC | 29-07-14 | 20:01

@Watching the Wheels

Lijkt me wel een evenwichtig plan, ware het niet dat die partijen niet voldoende "on speaking terms" zijn en dat ze sowieso verschillende belangen hebben. En een derde "neutrale" partij... die had zich "eigenlijk" al lang kunnen aandienen. Het lijkt vooralsnog een wespennest waaraan niemand zich echt wil branden, als het om burgerslachtoffers gaat.
.
Cynisch gezien is het net even niet belangrijk genoeg voor Europa: de resten en dat onderzoek.
.
Gaat Australië nu olie op het vuur gooien?

De Vazal | 29-07-14 | 19:58

geur_aars | 29-07-14 | 19:54
Natuurlijk. Ze kunnen in de EU een politicus met een menselijk gezicht goed gebruiken. Hij gaat nog hoge ogen gooien. Hij zou ook zo maar secretaris-generaal van de NAVO kunnen worden. Een man met een menselijk gezicht kan gewoon niet worden gezien als een warmonger.

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 19:57

Janken doe je maar achter je geraniums, mietje!

Zuidermeerder | 29-07-14 | 19:56

@54321
Via deze weg mijn complimenten aan jou en enkele anderen (jij ook hoor, sletje) die in ieder geval door het delen van alle nieuwsartikelen van Buitenlandse media hier in de panelen enorm hebben bijgedragen aan het brengen van nieuws. De binnenlandse school der journaille heeft het in ieder geval behoorlijk laten afweten, behalve Olaf Koens dan en David Jan van de NOS.

NFC | 29-07-14 | 19:56

Ah de zorgvuldig uitgestippelde PvdA campagne is begonnen zie ik. Samson kan zich alvast inschrijven bij het CWI.

Harry Turtle | 29-07-14 | 19:55

O jee, nu wil die Porosjenko plots een staakt het vuren. Daarmee bewijst hij dat hij niet deugt. Had hij meteen kunnen doen.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 19:54

Denkt iemand nog dat deze jankebek nog kans maakt op een functie in Europa?

geur_aars | 29-07-14 | 19:54

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40

Aldus de Koreaanse slet, die zich vooral heeft laten gelden door een ieder die zijn 'visie' niet onderstreept uit te maken voor complotdenkers of nu zelfs staatsgevaarlijk.
Hypocriete conformist.

Desmoulins | 29-07-14 | 19:52

@54321
Zet deze feitenstroom om in documentaire met wat beelden her en der en je wint de ene award na de andere. De Nederlandse journaille heeft in de verste verte geen benul. Met als deprimerend dieptepunt die Brusselse roeptoeter van NOS Journaal.

de Voorzittert | 29-07-14 | 19:51

@NFC | 29-07-14 | 19:47
LOL. Relax, vrijheid van meningsuiting. Die Koreaanse heeft gewoon ook last van de crisis en daarom wellicht beetje nukkig :) ?

Watching the Wheels | 29-07-14 | 19:51

De Vazal | 29-07-14 | 19:31
Die laatste vraag in je betoog vind ik een interessante. Wie heeft er dan überhaupt nog oog voor de ellende in eigen land?
Dat is, en de geschiedenis heeft het uitgewezen, nou net de reden om wel een oorlog te beginnen.

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 19:50

@NFC
Ik ben het in essentie met je eens, dit is volgens mij ook wel wat er is gebeurd. Bekijkend het grotere plaatje.
.
Een fout van Timmermans is dat hij zoveel vertrouwen had of heeft in Kiev.
.
Mag hij nog huilen.
.
PvdA, whatever. Niks in dit land is politiek geëquipeerd om zulks een situatie juist te handlen.
.
Noch de binnenlandse problemen.

De Vazal | 29-07-14 | 19:50

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 19:43
Zeer beledigende en kwetsende opmerking. Ik ga aangifte doen, zet mijn Twitter op paars en heb op het uitroepteken geklikt!

NFC | 29-07-14 | 19:47

@De Vazal | 29-07-14 | 19:40
Wat ik bedoelde te zeggen is dat je moet proberen om een gecombineerde missie te sturen, waar in ieder geval mensen van elk van de vechtende partijen in zitten waarbij je de rebellen waarschijnlijk wel kunt vervangen door mijnwerkers (daar gaan die rebellen niet op schieten). Kiev had ook 4 artsen moeten leveren, gewoon voor het idee ook 4 Russen erbij.
.
Dat lijkt de enige manier om zeker te zijn dat er niet op de mensen geschoten wordt en dat kan nog steeds lijkt me. En dan niet al die sites tegelijk aanpakken, maar er 1 kiezen en daar beginnen.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 19:44

Er waren volgens mij veel andere mogelijkheden. Zoals velen hier al reeds hebben vermeld. Rusland zelf had er bij betrokken kunnen worden of het had uit handen gegeven kunnen worden aan partijen die wel onafhankelijk in het conflict stonden, zoals Malaysia. Alleen zaken willen doen met Ukraine ten koste van bijna alles is juist de rechtlijnige en eenvoudige oplossing.

NFC | 29-07-14 | 19:44

Mooi al die prutsers die precies geraakt zijn waar het pijn doet.

De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 19:43

Fijn te lezen dat er nog zoveel echte mannen zijn thuis, achter de pc. LOL

Pieleke | 29-07-14 | 19:42

@Watching the Wheels

Er zijn afspraken met de rebellen : zij zouden meewerken. Kiev stoot echter door met tanks en oorlogshandelingen.
.
Prioriteiten voor beiden liggen niet bij het veiligstellen van de site. Dat is secundair, zo niet tertiar.
.
Het is bijzonder lastig. Alleen door diplomatie is *op dit moment* meer te bereiken. Een hele eenvoudige of rechtlijnige oplossing is er gewoon niet.

De Vazal | 29-07-14 | 19:40

@zeg maar jansen | 29-07-14 | 19:17

Bij jou staat weleens wat anders aan de deur en in de gang toch ?

Supermatthijs | 29-07-14 | 19:38

@Lewis L
van mij mag dit kabinet ook wel naar huis, maar wat is het alternatief? Pechtold ald premier, nre, dank jr.

Lewis | 29-07-14 | 19:38

@"Vanaf dag 1 hadden we samen met de andere getroffen landen en de "rebellen" om tafel moeten gaan zitten en tegen Kiev moeten zeggen bemoei je er niet mee.
Maar ja papieren tijgers en verdragen zijn tegenwoordig leidend ipv ondersteunend.
Tijd dat de menselijke maat weer gaat reageren.
Bo Dreksma | 29-07-14 | 18:26"

Ja, with friends like these...

Nederland dénkt dat het wat voorstelt en merkt dus uit ijdelheid niet dat het gepiepeld wordt door z'n 'bondgenoten'.

We hadden er beter aan gedaan om net als de Maleisiërs, meteen aan tafel te gaan zitten met de rebellen. Die hebben tenminste wat voor elkaar gekregen.

Kiev, EU, NATO, VS zijn allemaal waardeloos gebleken wat onze eigen belangen betreft. En het was nou niet alsof we zo ontzettend veel vroegen: gewoon onze doden terug. Kennelijk nog te veel gevraagd. Weet je meteen wat je aan je vrienden hebt. Dat doet pijn, dus het verbaast me ook niet dat veel mensen daarover in ontkenning verkeren.

54321 | 29-07-14 | 19:37

Lees ik nu goed dat de laatste informatie is dat Ukraine alleen een staakt het vuren wil als de separatisten zich van de frontlinie bewegen? En de frontlinie middenin de rampplek ligt? Dan hadden Fransie zijn woorden moeten zijn: "Wij waren een fantastich land".

NFC | 29-07-14 | 19:37

Ik ben dat gejank van die Timmermans een beetje zat. Ga de boel eens leiden met verstand ipv emotie. Dat is verdomme je baan, niet dat emotionele gejank voor eigen politiek gewin.

Old_Spice | 29-07-14 | 19:35

@La Bailaora | 29-07-14 | 18:58
Het is geen filmpje, dus 'helemaal uitkijken' werkt niet en naar die lange monotone verhalen luisteren met commerciele breaks ertussen ..., sorry. Trap daar toch niet in joh :). Als ze echt informatie willen verschaffen zouden ze dat kort en to-the-point doen zonder al die stemmingmakerij.
.
@drammerd | 29-07-14 | 19:16
Het mooie van de huidige crisis is dat ondernemers na jaren wekelijks 7 dagen 16 uur werken, eindelijk wat tijd hebben om te reaguren. Iedereen kan zijn tijd vrij indelen, draagt (in sommige gevallen tonnen) af en hoeft niet te rekenen op een vangnet als het straks tegen zit. Desondanks geen klachten, we leven in een mooi land.
.
Respect voor Timmermans, maar we moeten wel constateren dat er na 12 dagen nog niks in het gebied zelf bereikt is. Journalisten zijn allemaal alweer terug of afgelost, ouders van slachtoffers ook.
.
Misschien hadden we het beste die mijnwerkers opnieuw (voor een beter salaris) kunnen inhuren samen met een stuk of 20 van onze hulpverleners uit het westen.
.
De combinatie had dan kunnen maken dat geen van de partijen op die groep had geschoten. Het huidige trage beleid is niet creatief genoeg. Je kunt niet onderhandelen met rebellen, maar je had waarschijnlijk wel afspraken kunnen maken via de baas van die lokale mijn met de rebellen. Die mijnwerkers hadden al de ellendige ervaring, hadden we ze meteen achteraf kunnen helpen bij de verwerking.
.
Achteraf makkelijk praten, dat wel.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 19:32

GS reaguurderpanelen lijken al tot het niveau NU.nl gedaald als het over dit onderwerp gaat.
.
"Gewoon keihard optreden en het gebied opeisen met mariniers/soldaten". Zelfs Amerika durft/doet het niet in deze fase. Die spelen het via "ooit een illegale raket afgevuurd".
.
Jongens echt, ik geef het je te doen om dit op diplomatieke wijze te regelen.
.
De separatisten hebben in mijn optiek duidelijk hun best gedaan om iets te regelen voor de slachtoffers van de ramp. Echter hun conflict is prioriteit 1.
.
Oekraïense regering lijkt (nu nog) geopolitiek de beste om mee samen te werken en diplomatie mee te bedrijven, vergeet ook niet waaróm de vorige president is ontzet, maar wat er nu zetelt lijkt niet veel beter.
.
Bottomline : wespennest , complex. Complexer en risicovoller dan voormalig Yugo.
.
(Achteraf) weet iedereen het beter. Liever niet achteraf een oorlog waarbij dit land direct betrokken raakt.
.
Als dit land in die oorlog betrokken raakt met een ander land (Ukraine/Rusland), wie heeft er dan ueberhaupt nog oog voor de ellende in eigen land?

De Vazal | 29-07-14 | 19:31

Forensies gezien hebben de beestjes het al op

newray | 29-07-14 | 19:24

@hStripe
Wat een harde woorden. Dat kan Frans niet hebben. Als hij dat leest komen de tranen op en barst hij in snikken uit.

denoorman | 29-07-14 | 19:23

Timmerfrans is een smerige huichelaar.

hStripe | 29-07-14 | 19:21

Geen wonder dat nederland op alle fronten achteruit kachelt. Ja Frans nederland is een goed land, dat wisten wij al lang. Maar de politici en de regering in nederland doet al jarenlang niet wat de burgers willen. En met name de PvdA heeft ons mooie land grondig verpest. Ja Frans nederland is een heel goed land met hele goede mensen. Maar jij bent geen goede minister. En dit hele kabinet heeft nederland alleen maar verder vernield. Snap je dat wel Ijdelfrans??

denoorman | 29-07-14 | 19:20

54321 | 29-07-14 | 18:25
ha! en jij gelooft dat allemaal (zonder zelf even kritisch na te denken)?

--sql error-- | 29-07-14 | 19:19

Misschien moet hij zo tegenover een rebellenleider gaan staan. Komen we er vast wel binnen...

BarneyBoner | 29-07-14 | 19:18

drammerd | 29-07-14 | 19:16 Ze doen gewoon niet open als er een Rus aan de deur staat.

zeg maar jansen | 29-07-14 | 19:17

ontevreden en ondankbare hondsvotten. Dit had die blonde idioot zoveel beter kunnen doen! Laat mij niet lachen.

Skunk57 | 29-07-14 | 19:17

-weggejorist-

drammerd | 29-07-14 | 19:16

Ik zou 'm zó ruilen voor Rutte.

zeg maar jansen | 29-07-14 | 19:16

vmk | 29-07-14 | 18:20

Kijk maar even:

www.google.dk/#q=job+dk+denmark

Anders kontakt opnemen met de kommune in Herning.

duitse herder | 29-07-14 | 19:15

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Wat verstaat u precies onder een veel te kleine piemel, u voelde niks de laatste keer? Mafkees.

VerenigingVanDieven | 29-07-14 | 19:15

Hij had dorpspastoor moeten worden. Maar minister in oorlogstijd. Laat Frans snel stoppen met zijn ijdele gezwets op facebook en twitter. Ook niet uitnodigen voor talkshows, dan raakt hij nog verder van het pad af. Tot nu toe heeft hij niets bereikt. Sinds nederland de leiding heeft gebeurt er helemaal niets meer. Ik heb 1000 maal meer waardering voor de Ukrainers die wel de lijken geborgen hebben en voor de nederlandse en buitenlandse journalisten die wel daadwerkelijk iets doen. Praten, janken en borstklopperij?? Geen goede minister.

denoorman | 29-07-14 | 19:15

De wereld stevent af op oorlog. Na de financiële crisis van 2007 is nu de fase van economische oorlog aangebroken: sancties tegen Rusland! Het Midden-Oosten en de islam liggen volledig in puin. Het is chaos overal. Reeds zie je de contouren opkomen van de nieuwe dictatuur, een digitale bewakingsstaat om de gefragmenteerde samenleving te disciplineren: het fascisme van deze tijd.

Van Duyvenbode | 29-07-14 | 19:14

Ik geniet met volle teugen van de "nee, de VS/EU speelt vieze spelletjes" versus "nee, Rusland speelt vieze spelletjes" discussie in al deze MH17 panelen.
.
Is het misschien bij jullie opgekomen dat ze allebei "vieze spelletjes" aan het spelen zijn?
.
We zien hier een geopolitiek scenario voor onze ogen afspelen. Niets is wat het lijkt. Alle partijen gaan letterlijk over lijken. Burgers zijn slechts pionnen. Dit gaat om het verwerven van een uitgangspositie om grondstoffen, hulpbronnen, en militair strategische gebieden te controleren.
.
Denk er eens aan wanneer u het vol verve voor een van de partijen begint op te nemen. Zowel Obama, Juncker, als Putin offeren u zonder een seconde na te denken op voor eigen belangen. Dat zullen ze zelf overigens landsbelang noemen, maar dat terzijde.
.
Nederland, Malysië, MH17, just got caught in the crossfire... Nederland had anderhalve keuze toen dit gebeurde. Direct snel met bondgenoten de eigen belangen (repatriëring slachtoffers & beantwoording schuldvraag) behartigen door snel voldongen feiten op de grond te creëren. Moeilijk want onze krijgsmacht is immers kapodtstuk. Of vertrouwen op goede wil die er niet is en hopen op een goede afloop, zoals men nu doet.
.
Een verstandig burger kijkt naar dit hele relaas met argusogen. Ooit had het anders kunnen lopen. Hadden we een soevereine koers kunnen volgen. Echter we moesten en zouden die ondemocratische EU in. En zoals altijd in de geschiedenis zal een machtsblok zoals de EU is ons allen in een oorlog storten.
.
Ik verzeker u. Er zullen geen soldaten met de naam Juncker, Obama, Putin, of Timmermans, en Rutte zijn. Dat zal u, de burger zijn!

Parel van het Zuiden | 29-07-14 | 19:13

@Pff schrikken als je het zo op een rijtje zet
ITEACHYOU | 29-07-14 | 19:04

Het is allemaal nog veel erger. Gisteren in Den Haag is Rusland veroordeeld tot een boete van 50 miljard in de zaak-Khodorkovsky. Onverstoorbare reactie van de Russen, volgens de Financial Times:

One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.
“There is a war coming in Europe,” he said. “Do you really think this matters?”
www.zerohedge.com/news/2014-07-28/shoc...
(link ZH want FT heeft betaalmuur)

54321 | 29-07-14 | 19:13

@ Van Duyvenbode | 29-07-14 | 19:08

Inderdaad, onze tanks zijn verpatst aan Finland geloof ik, we hebben een vliegtuig in bestelling dat niet vliegt gelijk een Fyra, we pleuren miljarden in de EU waar nog geen opmerking of actie van vernomen is, de amerikanen staan schouder aan schouder yeah right, onze politici draaien rondjes als honden die hun eigen staart najagen en ondertussen liggen er nog tientallen Nederlanders te rotten op de crash-site. Mensen het gaat goed!

sjipsknippert | 29-07-14 | 19:12

Leider? Nee zakkenwasser...

BarneyBoner | 29-07-14 | 19:10

@Desmoulins | 29-07-14 | 18:19
Demagoog, dat is het juiste woord.

Afgeschminkte Bassie | 29-07-14 | 19:09

Dit is echt wat Putin wil horen. Hij huilt stilletjes mee op de borst van zijn vrouw. Het was zo goed begonnen in de VN, maak het nou eens af.

Masturwasbeert | 29-07-14 | 19:09

We stevenen af op een oorlog met Rusland. Er wordt gebeld. Er staat iemand voor de deur. Nietsvermoedend doen we de deur open.

Van Duyvenbode | 29-07-14 | 19:08

Timmerfrans de musical. Wellicht dat hij voor elke toespraak een balonnetje schaliegas inademt de laatste dagen. Daar heeft hij in ieder geval voldoende van in het verschiet liggen. Maar het moet gezegd worden. Als je met een snik de volledige Tweede kamer weet te overtuigen en van een Nationale ramp een deugd weet te maken dan ben je een verdomd goed politicus.

NFC | 29-07-14 | 19:07

Nederland is een ongelooflijk goed land. En daarnaast waakt de politiek over u en mij. Ik kan dus straks rustig gaan slapen.
.
www.youtube.com/watch?v=KkYmqbNXIlk

kweethetooknietbeter | 29-07-14 | 19:05

@Lewis | 29-07-14 | 18:21
Moet ik dat serieus uitleggen? U bent zeker vergeten waarom daar überhaupt gevochten wordt? Wij hebben een democratisch gekozen president daar afgezet en vervangen door een stel rechtsextremistische nationalisten. Maar dat gedeelte vertellen ze er bij de NOS inderdaad niet bij. Daarnaast heeft u tijdens uw jaren op school geleerd wat de juiste westerse denkbeelden zijn, kritisch denken is u niet geleerd. En dat was precies de bedoeling. Slaap lekker.

Afgeschminkte Bassie | 29-07-14 | 19:05

Mag ik mij even ongelofelijk plaatsvervangend schamen? We staan d'r verdomme weer lekker op.
Psycheltjes | 29-07-14 | 18:12

Beste Geenstijl,

Mag ik deze van Psycheltjes aandragen voor comment van het jaar? Dit is precies, kernachtig en helder, krachtig en soepel, verwoord hoe ik me als Nederlander onvermijdelijk bij vrijwel ieder buitenlands optreden voel. Of het nou een WK of een bezoekje over de grens van de onze Prins Pils en z'n Argentijnse mokkel is: ''we staan d'r verdomme weer lekker op.''
Poëzie.

moonshiner3519 | 29-07-14 | 19:05

Wat een laffe domme populistische sukkel eerlijk waar, en dit representeert Nederland naar het buitenland? Heb zelden incompetentie zo prachtig in beeld gezien.

Ben er mee eens dat Nederland zich niet als 'cowboy' moet gaan opstellen, maar onze minister moet zich zeker niet gaan gedragen als emotionele jankbek om populair 'harten' te winnen. Een harde taal is wellicht wel verstandiger, verdomme... er zijn zelfs nieuwsberichten dat er wordt gevochten rondom het MH17 gebied. Dit moet keihard afgekeurd worden met een juiste woordkeuze, lof voor Nederland uitten is tof maar daar is het nu zeker geen tijd voor.

maaktnieuit | 29-07-14 | 19:04

54321 | 29-07-14 | 18:25
Pff schrikken als je het zo op een rijtje zet

ITEACHYOU | 29-07-14 | 19:04

Ijdelfrans gaat nu helemaal uit de bocht. Laat hem zijn werk doen. En stoppen met die borstklopperij op facebook en twitter. Rare vent. Je hebt je promotie naar een buitenlandse post wel verdiend Fransje. Nu gewoon handen uit de mouwen en normaal doen voor zover dat voor zo'n zelfingenomen ijdeltuit mogelijk is natuurlijk..

denoorman | 29-07-14 | 19:04

Als hij had gezegd ´Wat hebben we ongelooflijk goede mensen in dit land´, had iedereen het wel positief gevonden.
Vreemde uitglijder voor iemand die zijn VN-toespraak zo minutieus had voorbereid.

bintang | 29-07-14 | 19:02

Gewoon een menselijke reactie van een minister vd Pvda die stinkend zijn best doet. Maar dat past helaas niet in het wereldbeeld van veel guurders.

Supermatthijs | 29-07-14 | 19:01

Parel van het Zuiden | 29-07-14 | 18:22
Pillen niet genomen deze week?

ITEACHYOU | 29-07-14 | 19:00

@gebrokenvleugel | 29-07-14 | 18:50
Men is er helemaal uit, een politicus die als beun de haas wordt betrapt, gaat gewoon even huilie huilie doen.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:58

@ amstelbier | 29-07-14 | 18:47

Ze spreken daar een andere taal amstelbiertje en dat zijn onze politieke watjes niet gewend. Waar is trouwens die EU als je ze nodig hebt? Verdomde stil lately uit Brussel, waarschijnlijk is er iets wat onder het tapijt moet in de Oekraine. Krijg steeds meer het gevoel dat er geen onderzoek moet komen. Deze ramp is het ultieme bewijs dat die hele EU geen flikker voorstelt en we beter onze bijdrage in vernieuwing van ons leger kan stoppen dan zouden we nu niet met onze lul in onze handen staan. Oostblokkers hebben geen respect voor politici want dat zijn bijvoorbaat leugenaars en oplichters. Hier in het oosten moet je ballen tonen iets wat onze politici niet kunnen en willen. Nederland kan morgen toegang hebben tot het wrak als ze fucking eens hun eigen koers gaan varen en schijt aan de rest hebben, dan hebben die seperatisten respect voor je.

sjipsknippert | 29-07-14 | 18:57

Ongezien. "weg met de partialen".

hallevvezool | 29-07-14 | 18:57

@fuckje | 29-07-14 | 18:56
En daar heb je ook niks aan, aan Niehe.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:57

Het kan natuurlijk altijd nog erger, je had er niet aan moeten denken als nu bijvoorbeeld dat leraartje uit Boxmeer op de MinPres bok had gezeten en zo'n gereformeerde Fries op buitenlandse zaken. Goeiemorgen wat waren we dan afgegaan, dan was er nu nog niet 1 kist op Eindhoven Airport geland.

Maar dat mag niet de benchmark zijn. Wij zijn lid van de NAVO, betalen ons daar al jarenlang blauw aan de contributie en nu het zover is dat we de dames en heren Navisten nodig hebben gaan we rare politieke spelletjes lopen spelen met semi Russen en allerlei gespuis in een streek waar "je nog niet dood gevonden zou willen worden" . Nu zijn we speelbal en partij geworden en dat nekt ons. Had dan de Maleiers de lead gegeven, die kunnen met iedereen praten, het enige vervelende is dat ze te ver weg zitten en de slagkracht missen, maar die mensen zijn totaal onverdacht, daar maakt niemand ruzie mee.

Na de laatste kist op Nederlandse bodem had er zwaar ingegrepen moeten worden en de rampplek moeten worden afgezet. Met al het zware materieel en manschappen waarvoor we al een dikke week de tijd hadden gehad om dat te organiseren. Van de Amerikanen in de buurt, van de Fransen.

Voor Nederland is het waarschijnlijk wrang dat er niet 1 Fransman of Amerikaan aan boord was. Dat was de kapstok geweest om flink uit te halen. Nu is het bijna te zielig om naar te kijken.

van Oeffelen | 29-07-14 | 18:56

Timmermans weg, Ivo Niehe erin. Die spreekt ook alle talen en is ook een ijdeltuit.

fuckje | 29-07-14 | 18:56

@Pavlova | 29-07-14 | 18:31

Een goede speech definieert niet een hele carriere. Een goede speech vergoeilijkt geen verkeerde keuzes. Een goede speech.... Enfin, u begrijpt wel waar ik heen wil...

Parel van het Zuiden | 29-07-14 | 18:54

Op een jankende minister zitten we echt niet te wachten. Toon liever eens wat daadkracht huileFrans

Right on dude | 29-07-14 | 18:54

Een 'ongelofelijk goed land' zijn we alles behalve, lees: Twitter FB gekkies die als paddo's uit de grond komen. Tezamen met ramptoeristen en wat dies meer zij. Maar Timmerfrans is lief en doet het goed. En spreekt geen Kabouterengels. Doet de rest van de polletiek 'm niet na. Dus laat die man toch eens met rust.

Barbra Streisand | 29-07-14 | 18:54

Een van de komende verkiezingen: Timmerfrans lijsttrekker, en weer zal de PvdA groot worden, ondanks al het land verkwanselen, kapot immigreren, islamisten likken, de zorg verloederen, nepotisme doen en belastinggeld laten weglekken.

Fijnstoffer | 29-07-14 | 18:53

@Lewis | 29-07-14 | 18:49
Dat is aardig van je. Thanx.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:53

@Desmoulins
Respect hebben voor het werk dat iemand "gewoon" doet: het is schandalig. Branweermannen, militairen, ambulancemedewerkers, verplegers, etc. Gewoon werk dat ze behoren te doen, geen respect?
.
Zó emo vind ik dit fragment nu ook weer niet.
.
Hen die steeds maar roepen dat Nederland/de regering te slap optreedt : denk eens even na over hoeveel ellende er mogelijk over ons kan komen als we daar als een stel cowboys gaan opereren. Dit land ligt in onze achtertuin. Zelfs voormalige leden van het Koninklijk huis hebben er business. Een oorlog als deze komt dichterbij dan ooit, dichterbij dan voormalig Joegoslavië.
.
Kritiek is goed. Maar waar menigeen hier het heeft over krokodillentranen, een emotionele schertsvertoning, etc. : hoe emotioneel reageert U zelf als het gaat over "harder optreden"? In een situatie waar juist ratio en logica en politiek nodig zijn om te zorgen dat we niet verzeild raken in een echt drama.

De Vazal | 29-07-14 | 18:53

Wordt hier een vreselijk vies mondiaal spelletje gespeeld en onze gekozen leiders doen hier vrolijk aan mee met hun eigen toneelspelletjes.

Bo Dreksma | 29-07-14 | 18:49

Dat idee heb ik ook.

Van Duyvenbode | 29-07-14 | 18:52

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Wie bedoelt u daarmee, geachte uhm.. nou ja. Uw bericht is onduidelijk en komt op mij nogal rabiaat over.

More Than Happy | 29-07-14 | 18:52

+1@54321 | 29-07-14 | 18:25
Hulde voor je feitenrelaas. Waarom zegt Timmerwijf dit niet? Kan jij geen minister worden, aflopende cijferreeks?

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:52

De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40

En u heeft als slet last van penisnijd en gezien het aantal reaguursels ook zeeën van tijd.

kaapkos | 29-07-14 | 18:51

@54321 | 29-07-14 | 18:25
Zeer goed uiteengezet. Klasse.

More Than Happy | 29-07-14 | 18:51

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Waar heeft de topic meneer in kwestie, Timmermans, dan zo al voor gevochten ?

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:51

FF vragen of we samen met onze EU vrienden dat tuig in Kiev een grote zak geld mogen beloven.
Tenminste als dat mag van uncle Obama.

Toontje-lager | 29-07-14 | 18:50

Aantijgingen hebben Van Aartsen diep geraakt

gebrokenvleugel | 29-07-14 | 18:50

Wat ik het ergste aan deze hele situatie vind is dat degenen die het vuile werk hebben opgeknapt als boeventuig wordt weggezet. Ook door Timmerfransie en Rutte. Hadden ze zich iets beter in de situatie verdiept was het ongetwijfeld allemaal beter verlopen mbt bergingswerkzaamheden.

Man op vage foto die een ring van de vinger van een slachtoffer afschuift wordt door Fransie als lijkrover weggezet in de VN raad. Zie je het hele filmpje wordt deze ring netjes bij de rest van de gevonden voorwerpen gevoegd. Zou me ook niet verbazen als deze ring zich in de wagon met de overige spullen bevind. Hetzelfde geldt voor een andere foto waarop een rebel met een teddybeer zwaait. In het filmpje is deze man zwaar geëmotioneerd en slaat zelfs een kruis nadat de teddybeer bij de gevonden voorwerpen is gevoegd.
Ook deze ligt ongetwijfeld in de wagon die nooit zal vertrekken.

Zou me ook niet verbazen als deze wagon in de puinpoeier wordt geschoten door onze "Kiev" vrienden.

Het is oorlog en het eerste wat sneuvelt in een oorlog is de waarheid.

Wordt hier een vreselijk vies mondiaal spelletje gespeeld en onze gekozen leiders doen hier vrolijk aan mee met hun eigen toneelspelletjes.

Bo Dreksma | 29-07-14 | 18:49

@Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:33
Excuses aanvaard uiteraard.

Lewis | 29-07-14 | 18:49

Frans heeft helemaal gelijk. Veel en veel te goed. Onze Frans vreet er overigens ook goed van. Daar mag je best geroerd door zijn Franske

hurenisvoorpaupers | 29-07-14 | 18:49

Jozias van Aartsen doet ook al een huilie op telegraaf, gaan we vaker zien het werkt schijnbaar.

gebrokenvleugel | 29-07-14 | 18:48

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Vind je het optreden en eeuwig geleuter sterk dan? Die mensen liggen nu 12 dagen in een boom, sloot of weiland. Respect voor Timmermans en Rutte als mensen, maar het zijn ambtenaren, diplomaten en zelfs in dat spel geen partij voor de grote spelers. Logisch, de belangen zijn te groot, ook voor onze bedrijven, begrijpelijk, maar het wordt zo langzamerhand wel too little too late. Respect voor alle inspanningen, maar zeg dan 'dit is niet te doen, we kunnen het niet, de VN moet het doen'. Zou ook beter zijn, maar dat kun je ook bij het begin bedenken. Er zou altijd een VN macht klaar moeten staan voor ongewapend puur humanitair ingrijpen. Dit is toch waardeloos, ook voor de bewindslieden zelf. Ik kan me goed voorstellen dat Timmermans breekt. De hele wereld overgevlogen, je kapot gewerkt en nog ... niks.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 18:48

Wat een stelletje zielige mensjes zijn jullie. Nieuws checken vanuit je tuin of vakantieadres terwijl je met je ballen lekker in de zon zit en gezellig commentaar leveren op iemand die in deze barre tijden probeert een stel Oost-Europese mongolen de goede dingen te laten doen. Ga allemaal weer lekker naar kantoor na de vakantie en heb het er nog eens over met jullie sneue collega's die er vast ook zo over denken. Of van baan veranderen en eens gaan doen wat er toe doet ? Onze Timmermans is een held maar dat snappen jullie niet. Ik weet uit ervaring dat het onmogelijk zaken doen is met alles was ten oosten van Duitsland woont, dus wie het beter kan, kom met je geraamte uit je luie stoel.

amstelbier | 29-07-14 | 18:47

54321 | 29-07-14 | 18:25
Complimenten.

Niemands Knegt | 29-07-14 | 18:47

Het begint een 'maniertje' te worden van de heer Timmermans. Even dachten ze bij de PvdA nieuw goud in handen te hebben.

colonnecinco | 29-07-14 | 18:47

arie181818 | 29-07-14 | 18:14

Jij bent of een kluizenaar, of je woont ergens in een kutdorp in de provincie. Kom voor de gein eens een keer een weekje rondlopen in de Schilderswijk. Binnenkort ook bij u in het theater. Struisvogel.

Klaagstra | 29-07-14 | 18:47

Wat een ongelooflijke OETLUL, 't is toch geen wonder dat hoogwaardigheidsbekleders van andere landen zichzelf de lul uit de broek lachen als er zo'n randdebiel uit Nederland zijn betoog staat te doen en niet alleen om slijmfrans maar om elke andere zwakzinnige uit onze regering.
Ze maken afspraken en de tegenpartij loopt huilend van het lachen weg en gaan gewoon door met voor hun alledaagse dingen zoals de boel terroriseren.
Ik heb geen respect voor Poetin maar hij heeft wel de ballen om gewoon te doen wat hij wil, hoewel hij eigenlijk geen ballen nodig heeft voor dat zooitje van ons, hij hoeft maar BOE te roepen en de rest poept in de pantalon.

Kapitein Cameltoe | 29-07-14 | 18:47

@miko | 29-07-14 | 18:31
Een STAATSMAN gaat niet met een (gespeelde) brok in zijn keel zijn parlement inlichten over een een paar honderd neergeschoten landgenoten. Die truc werkte, gezien de behaalde resultaten, bij zijn onderhandelingen ook al niet.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:47

@van Oeffelen | 29-07-14 | 18:42
Dan zal de wil van het volk snel moeten veranderen. Met Mark & Co gaan we het niet redden. Wat mij betreft vergeten we de komende jaren het begrotingstekort (doet de VS al jaren, werkt prima) en gaan we flink investeren om de belangen van het Nederlandse volk veilig te stellen.

First Contact | 29-07-14 | 18:45

Parel van het Zuiden | 29-07-14 | 18:22

U spreekt mijn taal! Hulde!

kaapkos | 29-07-14 | 18:44

@van Oeffelen | 29-07-14 | 18:42
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:44

@Pavlova | 29-07-14 | 18:31
Wat heeft Timmergans dan bereikt, anders dan het milieu belasten in zijn vliegtuig ?

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:43

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Wel grappig hoe je eigen plempsel je bewering staaft. Want jij bent zelf een gefrustreerd boos mannetje met een te kleine piemel en teveel tijd ;)

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:43

@De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40
Ik ben niet eens langsgeweest vandaag. Had geen tijd. Jammer he. Heb ik veel gemist?

NFC | 29-07-14 | 18:43

Wat we nodig hebben zijn politieke en militaire ijzervreters. Geen watjes die na een paar weken al op breken staan. Die hele Karremanscultuur die er ten burele in het Haagse hangt moet op de schop. We hebben helden nodig. Vechters. Blijkbaar is dit toch een cultureel dingetje. Engelsen en Amerikanen zijn in onze ogen vaak een stuk lomper en ja de Britten blijven toch een achtereind-varkenvolk maar als er moet worden aangetreden en gestreden staan ze er wel.

van Oeffelen | 29-07-14 | 18:42

Wat zijn er toch een hoop gefrustreerde en boze mannetjes op GeenStijl met een veel te kleine piemel en veel te veel tijd.

U heren, en dames, zijn het laagste van het laagste en het grootste gevaar voor alles waar andere mensen voor gewerkt en gevochten hebben. Bah.

De Koreaanse Slet | 29-07-14 | 18:40

Toegegeven, als politicus is hij toch een van de betere.
Recht lullen wat krom is en krom lullen wat recht is kan hij als de beste.
Met z'n goed land, waar burgemeesters wegkijken wanneer openlijk opgeroepen wordt tot het doden van de Joden, waar de bejaarde medemens weg ligt te stinken in een luier, waar homo's niet veilig over straat kunnen en er volop zendtijd wordt gegeven aan een of andere pietlut (haha) die besloten heeft dat een Sinterklaas-feest met zwarte Piet toch echt niet meer kan wegens racistisch.
Dit land had goed kunnen zijn idd, wanneer mensen als Timmermans hier nooit voet aan de grond hadden gekregen.

Jackanders | 29-07-14 | 18:39

"We zijn een ongelofelijk goed land", maar ... "we hebben ongelofelijk weinig echte vrienden". Ze hadden het in 12 dagen best even kunnen regelen linksom of rechtsom. Wat een eik*ls Amerika, Oekraine en Rusland. Hadden ze met elkaar echt niet die rebellen even aan de kant kunnen duwen. Die rebellen die nota bene riepen dat de Nederlanders met wapens konden komen en zelfs wat te drinken konden krijgen. Het is een politiek spel geworden en dat hebben Rutte en Timmermans gewoon onderschat.

Watching the Wheels | 29-07-14 | 18:39

TimmerMANs is een wijf.

max_laadvermogen | 29-07-14 | 18:38

@Lewis | 29-07-14 | 18:32

Extreem?
Een minister heeft het altijd wat drukker in tijden van crisis, maar om nu respect te hebben voor het werk dat hij behoort te doen, gaat mij wat ver.
Er is nog helemaal niets bereikt inzake deze kwestie, maar ondertussen begaat hij de ene faux pas naar de andere die vanwege deze crisis richting de vergetelheid verdwijnen.

Desmoulins | 29-07-14 | 18:38

Wat waren we toch ook een ontzettend goed land tijdens ww2 en Srebrenica, toch Fransie?

Lopez | 29-07-14 | 18:38

Frans, je gedrag is gratuit!! Ben je nog bezig om Israel in een kwaad daglicht te stellen met je acties via pensioenfondsen? Groeten uit Limburg vrund!

nukkie | 29-07-14 | 18:38

@Pavlova | 29-07-14 | 18:31

Lof hebben voor speeches is echt een modeverschijnsel van deze tijd.
Yes we can!
Hope!
Ondertussen heeft hij een drugsbaron vrijgelaten vanwege druk van zijn ideologische vriendjes in Venezuela.
Mede door Timmermans zitten we nu in een situatie dat we afhankelijk zijn van allerlei supranationale organen die dit land volledig lam leggen.
Een gemeenschappelijk buitenlandbeleid bijvoorbeeld is een fata morgana.
Dat blijkt de realiteit ons alweer geleerd te hebben.

Desmoulins | 29-07-14 | 18:35

Ongelooflijk goed land... yeah right.

Peter Beense | 29-07-14 | 18:34

@Lewis | 29-07-14 | 18:31
Dan heb ik je verkeerd begrepen. Excuses.

Desalniettemin vind ik dat het kabinet naar huis moet. Ze hebben veel vergaderd en niets bereikt in deze zaak. Tijd voor een nieuwe ploeg!

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:33

@Desmoulins | 29-07-14 | 18:27
De afgelopen weken waren extreem.
Maar goed, ik heb gezegd wat ik vind, ik ga me hier verder niet ontpoppen als de pleitbezorger van Frans Timmermans.

Lewis | 29-07-14 | 18:32

@Lewis | 29-07-14 | 18:21
Met even veel gemak wordt ook door hele 'serieuze' mensen verteld, dat Poetin, vanwege zijn agenda, verantwoordelijk is hoor.

En nu er dankzij Wenermans geen enkel onderzoek naar de daders meer goed mogelijk is, is de these, dat het de schuld van van Baalen en Verhofstad is een reële hoor.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:32

Narcist.
waskuip-admiraal | 29-07-14 | 18:10
Kijk dat is het, dit past ook naadloos bij VVD mentaliteit.

gebrokenvleugel | 29-07-14 | 18:32

een week geleden werd je hier afgemaakt en weggejorist als je een nuchtere opmerking maakte en nu word iemand die bij het proces betrokken is en waarschijnlijk al heel wat leed voorbij heeft zien komen verweten een drama queen te zijn.
God allemachtig stakkers.

miko | 29-07-14 | 18:31

@Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:25
Joh, draaf niet zo door. Ik heb het over dit ene specifieke moment, dat er door GeenStijl wordt uit gelicht. Daarin neem ik het even voor hem op, niet meer en niet minder. Dat is heel iets anders dan zeggen dat er geen kritiek mag zijn, wat een onzin, Lewis L.
Van mij mag hij overigens ook naar huis, ik vind hem te soft en te links, mnar n deze specifieke kwestie valt hij me niet tegen, en sowieso vind ik het wel indrukwekkend wat hij de afgelopen weken heeft moeten doorstaan, ja.

Lewis | 29-07-14 | 18:31

GS en de reaguurders die vorige week nog lof hadden voor de speech voor de VN. Dat mocht natuurlijk niet iets blijvends zijn, want het is wel een Pvda-er, laten we wel wezen. Aangezien een echte faux-pas nog uitbleef is het een gelukje dat de man even brak, zodat we gewoon weer de PvdA kunnen bashen.

Nou, ik doe even niet mee. Heb respect voor zijn optreden de afgelopen 11 dagen.

Pavlova | 29-07-14 | 18:31

Timmerfrans voor premier !!
Ja, ik durf dat rustig te zeggen.

HotPotato | 29-07-14 | 18:31

Zoeken ze bij GTST niet nog acteurs? Toch knap huilen om nietszeggende woorden.

Boris die Sauertopf | 29-07-14 | 18:29

@KarlRuprechtKroenen 17:56

Hijhuilt omdat zijn collega juist op deze zorg bezuinigt.

Duifje63335936 | 29-07-14 | 18:29

De one man-show Timmerfrans.

Te-kapen-varen | 29-07-14 | 18:28

@KlunsJohannus | 29-07-14 | 18:19
Nabestaanden troosten en die steeds uit moeten leggen, dat het juist heel goed is dat je niets doet, lijkt mij inderdaad traumatiserend (voor die nabestaanden in ieder geval). Non stop reizen per 1e klasse in een vliegtuig is minder een straf dan u denkt. En hoezo deadlines halen, welke deadline moest Jankermans dan halen ?

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:28

Onderwijl tussen de bedrijven door verkrachtte Franske onze rechtstaat, door onder dreiging van een paar Venezolaanse patrouillebootjes een grote drugscrimineel uit te wuiven.
Man,man.

gebrokenvleugel | 29-07-14 | 18:27

@Lewis | 29-07-14 | 18:15

Dat is zijn werk Lewis.
Het leven van een minister is geen parttime job.
Zouden we ook niet moeten willen. Ik zie de relevantie van uw verzachtende omstandigheden dan ook niet.

Desmoulins | 29-07-14 | 18:27

Als ik zoveel mislukkingen op mijn conto had, zou ook ook in huilen uitbarsten. Aruba, marechaussees...

De Geus | 29-07-14 | 18:26

Niemand? Homo!

mindless | 29-07-14 | 18:26

Hoeveel boter kan je als NL roverheid op je hoofd hebben. Kiev vragen om het crash gebied vrij te geven, want op papier hun gebied. Een gebied waarvan iedereen weet dat ze er geen controle over hebben.

Kiev zegt u vraagt wij draaien en gaan vervolgens het gebied proberen te veroveren.

Vanaf dag 1 hadden we samen met de andere getroffen landen en de "rebellen" om tafel moeten gaan zitten en tegen Kiev moeten zeggen bemoei je er niet mee.

Maar ja papieren tijgers en verdragen zijn tegenwoordig leidend ipv ondersteunend.
Tijd dat de menselijke maat weer gaat reageren.

Bo Dreksma | 29-07-14 | 18:26

@Lewis | 29-07-14 | 18:22
Dat zeg jij hierboven. Citaat: *laten we die man niet de maat nemen omdat het hem om welke reden dan ook even te veel wordt*. Einde citaat. Maw: kritiek is verboten.

Laten we die man wel de maat nemen en hem naar huis sturen. Waardeloze prutsminister, dat is Timmermans.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:25

Zomaar wat interessante feitjes:

- 23 feb, Coup, Oekraiense neonazi regering in het zadel geholpen door de VS, gelekt gesprek Victoria ("Fuck the EU") Nuland
www.youtube.com/watch?v=9sF26aUUTGU

- 13 mei, Hunter Biden, zoon van vicepresident Joe Biden, in de raad van bestuur van Burisma, het bedrijf dat het contract heeft om naar schaliegas te boren in het Dnieper-Donetsk bassin.
burisma.com/production/
Plaatselijke protesterende bevolking wordt weggebombardeerd terwijl er haast wordt gemaakt met het plaatsen van boorinstallaties. www.zerohedge.com/news/2014-07-25/comp...

- Eigenaar van Burisma Igor Kolomoisky fel tegen een verzoening tussen Kiev en de Oekraiense Russen, dreigt met terroristische aanslagen. In april zet hij beloningen op het hoofd van gevangen rebellen. Kolomoisky runt de metaal- en gasindustrie in Oekraine, heeft een bank (PrivatBank) en bezit daarnaast een privéleger van huurlingen, compleet met BUKS, gelegerd in Oost-Oekraine.
www.theguardian.com/world/2014/apr/17/...

- juni: ooggetuigen beschrijven hoe Kiev commerciële lijndiensten gebruikt als menselijk schild voor militaire acties
www.youtube.com/watch?v=aKKoKmUtQXE

-juni: 13 vliegtuigen verdwijnen tijdelijk van de radar in midden-Europa. www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...
Kamervragen hierover in het Duitse parlement (pdf):
adam.curry.com/enc/20140720012844_1801...

-Juli: Tiendaagse militaire NATO-oefening in het Zwarte-Zee gebied, óók op de 17e. Daaronder valt ook het "monitoren van commerciële lijndiensten".
www.reuters.com/article/2014/07/17/us-...

-15 juli: BRICS-summit, alle landen (waaronder Rusland) tekenen een overeenkomst voor het oprichten van de BRICS Development Bank die een einde moet maken aan de heerschappij van de petro-dollar.
en.wikipedia.org/wiki/New_Development...

-17 juli: MH17 neergeschoten, minuten later geeft Kiev de rebellen de schuld.
Binnen het uur neemt Kiev communicatie en radarmateriaal Air Traffic Control-MH17 in beslag, tot op heden niet vrijgegeven.

-MH17 vloog op 17 juli 300 km noordelijker dan gebruikelijk. Op 21 juli past FlighAware de online kaartjes met terugwerkende kracht aan waardoor het lijkt alsof alle voorgaande MH17 vluchten altijd de route van de 17e vlogen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/07/... (comments)
www.zerohedge.com/news/2014-07-17/was-...
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

-diverse ooggetuigen verklaren tegen de BBC dat er militaire jets in de buurt van MH17 vlogen.
www.zerohedge.com/news/2014-07-27/mult...
Dit blijkt ook uit Russische radar www.zerohedge.com/news/2014-07-21/russ...

-Ondanks al het beschikbare materiaal (satelietbeelden, materiaal van de NATO-oefening), maakt de VS tot op heden niets publiek waaruit de schuld van de rebellen/Russen blijkt. Wel wordt een plattegrondje gepubliceerd met de "boog" van de "raket" ingetekend. Ook wordt gedreigd met sancties tegen Putin. Insiders vertellen journalist Robert Parry dat het VS-materiaal toont dat de BUK in handen was van Oekraine: consortiumnews.com/2014/07/20/what-did...

-rebellen bergen het overgrote deel van de slachtoffers van de ramp met eigen materieel en mankrachten, in afwachting van de experts. Verlenen toegang aan onderzoekers die zeggen "onder de indruk" te zijn van hun inspanningen. www.bbc.co.uk/news/world-europe-284054...

-21 juli: Kiev beschiet treinstation en rails op de dag dat NL forensisch team aan de slag gaat

-22 juli: zwarte dozen 's nachts overhandigd aan Maleisië, dan richting Londen.

-24 juli: Oekraiense regering valt 'onder druk van financiele eisen IMF'
www.globalresearch.ca/collapse-of-ukra...

-24 juli: Nederland besluit tot sturen van 40 ongewapende marechaussee naar rampgebied.

-Kiev houdt zich niet aan het staakt-het-vuren en begint offensief in de buurt van de rampplek, zodat werken onmogelijk wordt voor NL.

-27 juli: NL: geen militaire missie

-28 juli: verslaggever Max Seddon tweet ter plekke dat het Oekraiense leger geen enkele moeite doet om de rampplek veilig te stellen.
twitter.com/maxseddon/status/49386744...

-28 juli: VS kondigt aan militaire hulp aan Oekraine te overwegen.
www.zerohedge.com/news/2014-07-28/us-c...
De UK kondigt aan 1300 troepen naar Polen te sturen.
www.dailymail.co.uk/news/article-27085...

29 juli: Het zoveelste zinloze kamerdebat. Timmerfrans doet emotioneel.

**********************
Voorlopige conclusies:

* Wij doen er totaal niet toe en we kúnnen ook niets doen. De rest is theater.

* Van het onderzoeksteam in samenwerking met Kiev hoeven we he-le-maal niets te verwachten - het wachten is nu op @brown_moses om de whodunnit op te lossen.

* En de VS? Die hadden het vast handig gevonden als NL mee had gespeeld en uit pure naiviteit verwikkeld was geraakt in een gewapend conflict, maar waarschijnlijk maakt het geen bal uit. Ze krijgen hun gas en hun oorlog toch wel, met of zonder ons.

54321 | 29-07-14 | 18:25

Hij wil toch een keer schitteren in de late night show bij Jay Leno.

deraderendraaien | 29-07-14 | 18:24

En als u dacht dat we bijna uit de crisis waren, denkt u dan opnieuw: www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3840259/g...

Bedankt Hans van Baalen, bedankt verhofstadt, bedankt US of fokking A. En ook bedankt voor alle doden, Nederlands, Russisch, Oekrains, etc.

Wat zijn er toch een ongelooflijk goed land. Wanneer komt dat moment dat we het echt niet meer slikken en gewoon doen wat we al zo lang geleden hadden moeten doen?

More Than Happy | 29-07-14 | 18:23

Hee Timmerfrans, kunnen we al bij de rampplek komen ?
We zijn toch zo goed.

HotPotato | 29-07-14 | 18:23

Een goed land zorgt goed voor de eigen bevolking. Daar is al decennialang geen sprake meer van. Politiek correct gezwatel wat leidt tot misstand op misstand.
.
Een niet meer serieus te nemen krijgsmacht die zoals we nu weer eens hebben kunnen zien niet wordt ingezet om Nederlandse belangen te behartigen maar wel voor anderen.
.
Een niet meer serieus te nemen justitiële keten. Pakkans 2% en daar moet het faalpercentage van het OM nog af. Verkeersdelicten hebben meer prioriteit dan geweldsdelicten. Hele wijken verstoken van orde- en wetshandhaving.
.
Een vrijwel failliet sociaal vangnet van eenzijdige solidariteit die ook nog eens open moest voor honderdduizenden mensen die nooit ook maar iets hebben bijgedragen.
.
Een steeds minder leverende zorg die per jaar wel veel duurder wordt. Bejaardenzorg wordt voor het gemak maar helemaal afgebroken.
.
Een door en door corrupte publieke sector waar nepotisme en clientelisme van de gevestigde politiek partijen de enige nog staande norm is.
.
Een parlementaire democratie waarbij de parlementiërs een seconde na de verkiezingen al hun electoraat de rug toekeren.
.
Enzovoort. Dat was misschien ooit een goed land, maar the likes of Timmermans hebben dat al aardig kapotgemaakt. Met een optie op meer....
.
Fuck you very much Frans!

Parel van het Zuiden | 29-07-14 | 18:22

@Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:19
Waar zeg ik dát nou weer allemaal? Het enige wat ik zeg, is dat ik er begrip voor heb dat hij even emotioneel wordt. Verder mag je van mij alle kritiek hebben die je maar wilt.

Lewis | 29-07-14 | 18:22

tis wat, al die stress-situaties vur us franske...
Maar goed, toch alle respect. ik zou na 3 dagen al niet meer uit m'n woorden komen na zulke lange werkdagen, weinig slaap en zoveel verantwoordelijkheid.

--sql error-- | 29-07-14 | 18:22

Hoog tijd dat deze waardeloze regering naar huis gestuurd wordt.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:22

Timmermans = corrupter dan poetin himself.

Crak-ho | 29-07-14 | 18:22

@KlunsJohannus | 29-07-14 | 18:19
Watje.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:21

Het is uiteindelijk natuurlijk gewoon een gevolg van de expansiedrift van het oorlogszuchtige Westen dat onze landgenoten uit de lucht zijn geknald.
Afgeschminkte Bassie | 29-07-14 | 18:14
Dat vind ik wel de allergrootste bullshitopmerking tot nu toe. Of praat me anders even bij. (De daders wisten dat het een vliegtuig met veel mensen uit het Westen was? Dat dat vliegtuig (van een Maleisische maatschappij, maar soit) daar vloog was een teken van westerse expansiedrift? Vragen, vragen, ik ben nou eenmaal niet zo slim.)

Lewis | 29-07-14 | 18:21

Zijn optreden was/is natuurlijk ook om te janken. Geen onderzoek en geen resten verzameling.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:21

Geef die gast een camera en een micrfoon,en hij acteert beter dan Ritchard Gere en Tom Hanks samen.

deraderendraaien | 29-07-14 | 18:21

@duitse herder
Heb je werk voor mn dochter in Herning ?
Neem eens contact op met me.

vmk | 29-07-14 | 18:20

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:14
Ik gok dat u een functie als krullenraper hebt bij de plaatselijke timmerwerkplaats? Het mag duidelijk zijn dat u geen notie hebt van wat twee weken non-stop reizen, overleggen, deadlines halen en nabestaanden troosten met een mens doet. Knurft.

KlunsJohannus | 29-07-14 | 18:19

@Lewis | 29-07-14 | 18:15
In feite zeg je nu dat niemand in deze kwestie kritiek mag hebben op de minister, want wankel koord, veel gereisd, lijken geroken. Dat lijkt mij onzin. Kritiek mag nu ook.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 18:19

Nou, poeh poeh. Wat een heisa om niks Van Rossum.

Omkoal | 29-07-14 | 18:19

Wat een schijnvertoning.
Verdedig op de eerste plaats eens de soevereiniteit van dit goede land. Demagoog.

Desmoulins | 29-07-14 | 18:19

"Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land."

Alleen de politiek niet, daar ligt het grote probleem van dit land, de ondergeschikte provincie van de EUSSR.

XaleX_2 | 29-07-14 | 18:18

Ik begin steeds meer respect voor die man te krijgen.
Ik zou ook breken als ik 3 weken mijn rug recht moest houden, en dan aan dit gepeupel jezelf open moet stellen...

da wizard | 29-07-14 | 18:18

@Kaas de Vies | 29-07-14 | 17:57
Grote kans dat ie dus binnenkort van zijn bed wordt gelicht. Dat soort uitingen zijn verboten in Nederland.
Andere uitingen daarentegen...

Wim Venijn | 29-07-14 | 18:17

blij datie zo snel al door de mand valt, in dit 'carnaval van de doden' (Wieringa)

(Behind)Doors | 29-07-14 | 18:16

Ik heb ook respect voor Timmerfrans. Ga er maar aan staan: al bijna twee weken werkdagen van 20 uur, continu de hele wereld over reizen, overal lobbyen, toespraken houden en stressvolle meetings beleggen, emotionele bijeenkomsten met nabestaanden beleven, enzovoorts, enzovoorts. Mag deze man godverdomme een traantje laten! Verder was en ben ik geen fan van Timmerhans zijn politieke richting, maar dat staat los van zijn optreden rondom deze ramp. Het optreden van Rutte was veel zwakker, als premier.

KlunsJohannus | 29-07-14 | 18:16

Niet zo zeiken hier allemaal. Iedereen zou janken na uren in zo'n lege zaal met onnozele Kamerleden.

de Voorzittert | 29-07-14 | 18:16

Ik heb niet zo'n hoge pet op van Timmermans als minister van Buitenlandse Zaken. Ik vind hem soms laf, en ik vind ook dat hij verkeerde prioriteiten stelt (in Saoedi-Arabië bijvoorbeeld). Maar hoe hij deze kwestie afhandelt, daar heb ik diep respect voor. Hij moet voortdurend op een wankel koord balanceren, hij moet voortdurend op zijn woorden letten, en vooral ook wat Gijsie hierboven zegt: die man hééft me wat afgereisd de laatste tijd.
Daar komt dan nog bij dat hij die lijken in Oekraïne heeft gezien (en ongetwijfeld geroken), dat hij de kisten heeft zien aankomen, dat hij nabestaanden heeft gesproken en getroost. Kortom: laten we die man niet de maat nemen omdat het hem om welke reden dan ook even te veel wordt en hij volschiet.

Lewis | 29-07-14 | 18:15

Krokodillentranen, of hij voelt zich schuldig. Het is uiteindelijk natuurlijk gewoon een gevolg van de expansiedrift van het oorlogszuchtige Westen dat onze landgenoten uit de lucht zijn geknald. De hypocrisie van onze overheid is om te kotsen. #respect Oh nu ineens wel? Maar wel onze ouderen laten creperen en de sociale verzorgingstraat langzaam uitkleden... jaja, respect mijn reet. Stelletje huichelaars en naar nu blijkt ook nog een stel B-acteurs.

Afgeschminkte Bassie | 29-07-14 | 18:14

@Gijsie | 29-07-14 | 18:09
En wat denk je dat Frans Jammermans doet terwijl ie in het vliegtuig zit/ligt/hangt, juist!, slapen. Slaapgebrek kan zijn debiele gedrag niet verklaren.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:14

@Klaagstra | 29-07-14 | 18:00
je doet je nick duidelijk eer aan. Het land flikkert van alle kanten in elkaar, laat me niet lachen.

arie181818 | 29-07-14 | 18:14

Nu al janken, dat is wel heel erg early in the game. Het grote werk moet nog gedaan worden: een doorbraak forceren en onze mensen op het plaats delict krijgen zonder dat dat tuig ons afschiet of weer per ongeluk een raketje lanceert. Daarvoor moet je toch echt bij de Rus op schoot zitten en zorgen dat ze daar niet zenuwachtig worden.

van Oeffelen | 29-07-14 | 18:13

Oke genoeg gehuild, je pr is genoeg omhoog gegaan Herr Franz.

Marniximus | 29-07-14 | 18:13

Mag ik mij even ongelofelijk plaatsvervangend schamen? We staan d'r verdomme weer lekker op.

Psycheltjes | 29-07-14 | 18:12

Huilen en je kwetsbaar en zwak opstellen is sympathie krijgen in dit softe land, net zoals je zelf de slachtofferrol toekennen. Je krachtig uitspreken (met hier en daar de vuist op tafel), opkomen voor de normen en waarden van ons land en het hebben van een robuuste ruggengraat is uitgejoeld worden als Hitler, NAZI, SS, fascist, extremist, rascist etc.
.
Wat zijn we toch een ongelofelijk goed land, kots.

lulkoekhapper | 29-07-14 | 18:12

@Ik was in Haren | 29-07-14 | 17:52
dan ben je op de verkeerde site. Hier draait het om het onderbuik gevoel.

arie181818 | 29-07-14 | 18:12

House of Cards is er niks bij...

me,myself and IK | 29-07-14 | 18:11

Narcist.

waskuip-admiraal | 29-07-14 | 18:10

't Zal een emotioneel menneke zijn en in die zin kan ik het ook nog wel begrijpen. De man heeft de afgelopen weken toch in een cocon geleefd, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt gezien zijn over de wereld heen en weer gevlieg. Ongetwijfeld veel ellende gezien, groot verdriet ontmoetend waarvan een deel toch onwillekeurig in jezelf zal blijven hangen .. en dan , de beelden in je hoofd van alle mensen langs de weg .. ik vond het tot nu toe een ijdele lul en die indruk heb ik nog steeds. Ik geloof echter ook dat zijn 'ie hier niet acteert.

Victor Van Dort | 29-07-14 | 18:10

Timmermans doet niet terzake. De EU heeft sancties ingesteld tegen Rusland. Niet zelden zijn sancties een voorloper van oorlog. En dat zien we toch wel zitten met zijn allen, een oorlog tegen Rusland? Yeah! Hear, hear! Operation Barbarossa op herhaling.

Van Duyvenbode | 29-07-14 | 18:10

Deze mensen zijn totaal niet geschikt om een dergelijk drama te verwerken. Als oud lid van een identificatieteam heb ik dit soort gasten vaak langs zien komen. Altijd nieuwsgierig hoe het er uit ziet. Als ze zien wat een smerige bende het is om te identificeren, kijken ze ook al de andere kant op of doen een zakdoek voor hun mond. En ze zijn zo weer weg. Nou ja, één ken ik er die gewoon met zijn neus op de feiten ging staan en dat was Ben Bot in Thailand. Een held.

Graaf van Egmont | 29-07-14 | 18:10

Ik denk dat deze man de afgelopen 2 week ietwat minder slaap gehad heeft, als je ziet dat 'ie in vrijwel elk nieuwsbericht weer in een ander land zat.
Zou me niets verbazen als 'ie in twee week tijd qua vliegafstand een keer de wereld rond is gegaan.

Gijsie | 29-07-14 | 18:09

Een goed land mag nooit voor de slechte islam buigen. Maar wanneer gaat Timmerfrans naar Saudie Arabië? Of is ie reeds daar geweest? Zo ja, wat heeft ie daar gedaan?! Vragen vragen..

Wonderful-Life | 29-07-14 | 18:09

@ron78 | 29-07-14 | 18:06
Timmermans is een ambitieuze man, dus hij heeft alles heel goed onder controle. Dit is allemaal deel van zijn spel, en het doel van dat spel is om na de volgende verkiezingen premier van Nederland te worden. Hij weet dat Nederlanders best 'partial' zijn voor een beetje gespeelde emotie, maar met mate en alleen met reden.

Nequebard | 29-07-14 | 18:08

Hij heeft gewoon gelijk! Stelletje zeikers.
Veel te goed voor ondankbare medelanders, dat is zeker.

rubbery | 29-07-14 | 18:08

Mijn gevoelige snaar heeft hij met zijn VN-verhaal niet geraakt. En nu ook niet.
De man speelt toneel, kruipt voor de maffia en bereikt feitelijk helemaal niets.

Guy Veropzoudten | 29-07-14 | 18:08

Ik was ongeveer de eerste die iets zei van het gebeuren omtrent Timmerfrans. Zo'n week geleden en o wat werd ik verguisd vanwege mijn woorden/kritiek. Hypocrieten.

Reconquistador | 29-07-14 | 18:07

en weet U.. ik ben gewoon een *klik*

(c)ZWITSUL | 29-07-14 | 18:06

Een 'leider',moet in dit situaties niet met tranen in de ogen staan,dus is Timmermans niet geschikt voor deze functie.

ron78 | 29-07-14 | 18:06

Hé... Pipo de Clown is weer terug op de televisie.

duitse herder | 29-07-14 | 18:05

respect voor deze man, deze held heeft afgelopen week behoorlijk heftige dingen meegemaakt en gezien. Geen wonder dat je emo muurtje even helemaal weg is. Respect.

geert123 | 29-07-14 | 18:05

Frans Timmermans is een hele enge man. Hij is geniaal - ongetwijfeld de meest intelligente minister die we in de afgelopen tien jaar hebben gehad - maar hij is volgens mij ook een overambitieuze en ijdele narcist.

Het gaat hem niet om Nederland, maar om zijn eigen beroemdheid en zijn eigen gelijk. Dat is ook waarom hij, als minister, graag kamerleden afsnauwt en uitlacht en enorm valse opmerkingen maakt waar die kamerleden (vooral als ze van de PVV of de SP zijn, maar nooit als ze van de VVD of de PvdA zijn) vervolgens niet op mogen reageren. Dit is een man die zijn eigen moeder zou verkopen om premier te worden, en als de PvdA weer een toneelstukje opvoert om duidelijk te maken dat de PvdA en dus Nederland weer een nieuwe redder heeft in de vorm van Frans Timmermans, dan zou dat zomaar werkelijkheid kunnen worden.

Nequebard | 29-07-14 | 18:05

Die honderden nauw betrokken medewerkers van Frans Huilmans, 'die ons zo'n goed land maken' hebben overigens zelf nog niet 1 vingernagel uit de Oekraine gehaald.

vanhetvarken | 29-07-14 | 18:05

En nu gaan simpen om de, o.a. door hemzelf (met Verhoffstad en Van Baalen,) opgestookt vuurtje?
Zak!

crocelodocus | 29-07-14 | 18:04

@vanhetvarken | 29-07-14 | 17:54
Kluitje en riet lijkt me. Gezien de blijkbaar geboekte resultaten lijkt het me precies wat er gebeurd is.

Smuts | 29-07-14 | 18:04

Een "goed land" had ervoor gezorgd dat er nog niet eens een blinde DUIF over de Oekraïne was gevlogen.

milky bar | 29-07-14 | 18:04

Als dit zo'n goed land is, waarom helpen hij en zijn partij Rutte dan mee om het verder te slopen?

simpelman | 29-07-14 | 18:04

Applausje voor jezelf Frans.

lingo star | 29-07-14 | 18:04

Ik zie geen tranen hoor. Jullie wel?

bbbachstra | 29-07-14 | 18:03

respect voor de man niet meer en niet minder.

istawa | 29-07-14 | 18:03

UN was top speech Timmerfrans.
Maar now you're pushing it.

Wim Venijn | 29-07-14 | 18:01

Nee Frans, we zijn een smeulend kruitvat.

Oktoberfest | 29-07-14 | 18:00

Dat bunne we ook, Frenske, 'ne ongelooflijk goei land. Derde op 't WK, da's niet verkeerd, nie. In de politiek staan we al godsgruwelijk lang nergens, maar op het groene veld van eer blijft het nog te doen !

Kaltsnautzige | 29-07-14 | 18:00

Wat een gek zeg. Het land flikkert aan alle kanten in elkaar. Economisch is het slecht, ik kan hier in Den Haag sommige wijken niet eens meer in vanwege onze voormalig zandbakbewoners en Timmerfrans roept wat voor ongelooflijk goed land we wel niet hebben. Wat een treurnis.

Klaagstra | 29-07-14 | 18:00

Deze ramp flink uitmelken Timmerfrans, daar scoor je mee. God wat vindt jij jezelf het haantje zeg... jankert.

Frie60 | 29-07-14 | 17:59

Timmerpersoons heeft enorm medelijden met zichzelf.

Lewis Lewinsky | 29-07-14 | 17:59

"Hé mislukte Dolf Brouwers,deze nep-huilie huilie schertsvertoning gaat tegen je werken.Gelukkig was het niet zo'n lang kutverhaal als bij de VN."

R.B.Scott | 29-07-14 | 17:59

Wat een hoei

Zatkniss | 29-07-14 | 17:58

Hij baalt er slechts van dat hij niet kon zeggen; wat ben ik ongelofelijk goed.
Net als iedere morgen, alleen voor de spiegel.

Jackanders | 29-07-14 | 17:58

Die man heeft wel een boel meegemaakt de laatste weken. Ik ben absoluut geen PvdA-fan (ik *HAAT* ze), maar hij doet het goed vind ik.

Fred Bastiat | 29-07-14 | 17:57

Wat een nationalist, hup kapotmaken via de media zo iemand, alsof de prinsenvlaggen over zijn wangen biggelen.

Kaas de Vies | 29-07-14 | 17:57

De slachtoffers en nabestaande verdienen niet anders. Daar hoeven we Nederland niet voor aan te merken als een goed land Timmerfrans.

George Soros | 29-07-14 | 17:57

Burnout?
Zenuwinzinking?
Tijd voor wat zorg voor deze aardig doorgedraaide man.

KarlRuprechtKroenen | 29-07-14 | 17:56

Twee halve uien in zijn borstzak?

Conan de Rabarber | 29-07-14 | 17:56

Gadverdamme, ik voel plaatsvervangende schaamte opkomen. Walgelijk. Dit heeft ie eerst enkele malen voor de spiegel geoefend. Wat een geregisseerde schertsvertoning zeg, blegh.

Klaagstra | 29-07-14 | 17:56

@Godsammekraken | 29-07-14 | 17:52
Lijkt wel op iemand die goedkoop wil scoren.

miko | 29-07-14 | 17:56

Dramaqueens be like.

pjotr nicknaamtov | 29-07-14 | 17:55

Pathetiek met eenn ontzettend gote L.

Godsammekraken | 29-07-14 | 17:54

Wat moeten Poetin, Merkele, Obama et cum suis, nou met zo een stuk verdriet. Onderhandelen of toch maar gewoon om boodschappen sturen ?

vanhetvarken | 29-07-14 | 17:54

Hij heeft nu kennelijk begrepen wat lekker scoort.

Godsammekraken | 29-07-14 | 17:52

Een land dien je te besturen met de ratio, niet met emoties.

Ik was in Haren | 29-07-14 | 17:52

Timmermans was, is en blijft een nar.

smdyasc | 29-07-14 | 17:52

Nooit begrepen waarom wij een Minister van Twitter en Facebook hebben. ANyone?

Godsammekraken | 29-07-14 | 17:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken