Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Kostprijs van Oorlog

feynmanenoffeiten.jpg3 september 1939, 11 september en eergisteren laten zien dat iedere oorlog start, voortschrijdt en eindigt met het leed en de dood van de normale burger. Ter grotere glorie van koppige leiders vinden groteske inspanningen plaats om met landsgrenzen te spelen, terwijl de impact van grenzen in het dagelijks leven steeds verder verwatert. Wat ik niet begrijp van de luchtvaartgemeenschap, is dat over een gebied waar wekelijks militaire kisten uit de lucht worden geschoten, gewoon gevlogen mocht worden. Dat de Oekraïense overheid mooi weer speelt door niet zelf delen van hun luchtruim te sluiten doet daar niets aan af. Het luchtruim boven de Krim is bijvoorbeeld weer wel afgesloten, terwijl daar niets gebeurt. MH17 vloog over een gebied heen waar 21 uur eerder een militair vliegtuig werd neergeschoten. Afgelopen maandag is langs hetzelfde front tientallen kilometers verderop een transportvliegtuig op 6,5 km hoogte neergehaald. Dan ben je op 10 km nog lang niet veilig. Waar normaal vele maanden gebruikt worden om tot een bevredigend onderzoeksresultaat te komen, weet in dit geval iedereen binnen een dag hoe het zit. Publicaties van inlichtingendiensten worden geslikt als zoete koek, terwijl dergelijke partijen alleen iets de wereld in slingeren als het louter in hun eigen belang is. De film Wag the Dog zou verplicht moeten worden bij maatschappijleer. Telefoongesprek Aan de Oekraïense zijde gebeurt dat door binnen uren na de ramp een telefoongesprek te publiceren waar uit zou moeten blijken dat de separatisten overleg hadden over het vliegtuig wat ze net hadden neergeschoten. Normaal geeft een geheime dienst echt NOOIT toe waar ze wel of niet inzage in hebben. Nu is binnen enkele uren het juiste telefoongesprek gevonden, geïnterpreteerd, context bij verzonnen, door de hele stafketen heen en gepubliceerd. Natuurlijk. Aan de separatistische zijde gebeurt dat door een rijdend BUK luchtafweergeschut te laten zien die een raket mist. Echter afgelopen maandag is met zo'n systeem het eerder genoemde Oekraïense transportvliegtuig neergehaald. Volgens dezelfde bron rijdt die geschut niet oostelijk naar de veilige grens met Rusland, maar zuidelijk richting de frontlinie met een dunne strook dat nog in handen is van Oekraïne tussen de separatisten en Rusland in. Iedereen BUKt Aan Amerikaanse zijde hebben we de interpretatie van infrarood en radiogolven spionagesatellieten die het opstijgen, radarsturing en explosie van de raket waargenomen zouden hebben. De ruwe beelden hebben ze helaas nog niet vrijgegeven. Colin Powell ging destijds met meer beeldmateriaal naar de VN. Een tunnelvisie richting een raket is nu nog voorbarig, nu vele andere scenario's nog binnen het beschikbare feitenrelaas passen. Het is respectloos het onderzoek af te raffelen. Zelfs al zou het beruchte BUK afweersysteem het passagiersvliegtuig hebben neergehaald, dan nog beschikken de Oekraïne, de separatisten, de Russen en wellicht ook de zwarte markt over dat systeem. Al Qaeda bleek haar volgers jarenlang specifiek te trainen. Separatisten hoeven niet te trainen met dit systeem, die training hadden deze veteranen al voordat ze separatist werden. Iedere partij in het conflict schiet met hetzelfde luchtafweergeschut. Banjerende malloten Gezien het horizontale raketbereik van 50 kilometer, de plek waar MH17 vermoedelijk desintegreerde en de huidige ingenomen posities van de strijdende partijen zou ik geeneens een zinnige conclusie kunnen trekken wie er geschoten heeft. Bovendien rijden in het separatistische deel ook Russische en Oekraïense troepen rond. Plekken diep in afgescheiden Oekraïne worden aangewezen als frontlinie. Nabij de plek waar MH17 gecrasht is. De eerste stap van een onderzoek naar een neergestort vliegtuig is vast leggen waar welk deel ter aarde gekomen is. Iets wat lastig gaat worden aangezien iedere malloot eroverheen banjert, spullen verplaatst en wegneemt. De staart met de zwarte dozen is vele kilometers verwijderd van de romp en motoren geland. Dit betekend dat vlak na het incident die opnames gestopt zijn. Waarschijnlijk staat daar alleen een normale vlucht gevolgd door stilte op. Lockerbie Uit de gruwelijke beelden is op te maken dat beide turbineassen samen met een deel van de romp op exact dezelfde plek geëindigd zijn. Dit suggereert dat het middelste deel van de romp, het eerste deel van de vleugels tot en met de motoren 10 kilometer lang aan elkaar vast naar beneden gevallen zijn. Als motoren los vallen, hebben ze door hun hoge gewicht ten opzichte hun kleine frontaal oppervlak die luchtweerstand levert, de neiging voor het begin van een crashsite te liggen. De crashsite wordt nu geschat op zo`n 4 kilometer doorsnede. Veel kleiner dan de 25 kilometer van de enigszins vergelijkbare Lockerbie ramp. De zwarte dozen zijn nu zo lang in het ongerede dat die informatie nooit meer geloofd gaat worden. In Libië kwam het onderzoeksrapport pas drie jaar later, na het beëindigen van de burgeroorlog. Open haard Onafhankelijk onderzoek is onmogelijk aangezien ALDE/VVD/D66-er Hans van Baalen de Europese verovering in Kiev gevierd heeft. Het onderzoek naar deze ramp wordt een politiek speeltje waarbij ieder resultaat direct de open haard in kan.

Reaguursels

Inloggen

@ Feynman,uitmuntende analyse.Wereldpolitiek gezien echter van geen waarde.Politieke waarheden bestaan immers niet,oftewel ze zijn bij voorbaat leugens.Zo'n Rutte geeft immers ook maar even een heel tijdelijke emotionele reactie die de haat kanaliseert voor enige tijd.Hij weet om de donder wel dat het westen weer een koude oorlog wordt opgedrongen met ENORME oplopende defensie-lasten.Ik schat zeker het tienvoudige van wat we hier nu uitgeven.Filosofisch gesproken zijn de mensen nog steeds en waarschijnlijk wel voor altijd, een absoluut selectief denkend geslacht, IMMER zijn eigen belang najagend en alles ontkennend als zijn schuld vast staat.De juristen op ELK niveau leven er zelfs van en de rechters.... wie zal de rechter berechten,als zijnde een mens ?

Dolphi | 20-07-14 | 17:53


Waanzin. Poetin had geen aanwijsbare inmenging met de onlusten in Kiev eerder dit jaar en heeft behoudens het volkomen te voorspellen willen beschermen van de Russische belangen inzake Sebastopol eveneens geen aanwijsbare inmenging met de onlusten die na winst van de opstandelingen in Kiev in de rest van Oekraïne ontstonden. Dat Rusland de separatisten steunt zegt in dit verband ook helemaal niks, wan de EU steunt net zo goed de revolutionaire macht die Kiev overnam.
Pierre Tombal | 19-07-14 | 23:17

Eindelijk geen Boe-Putin roeper maar iemand die doorziet dat Ukraine zelf achter deze daad zit.

Met deze daad kunnen ze troepen van USA en UN verwachten om zich te verweren tegen Rusland. Obama stond wel erg snel achter zijn kanseltje te roepen dat Nederland zijn "vriend" is en alle steun kan verwachten. De hele smerige anti-Rusland campagne is al jaren aan de gang, eerst was het een land vol neo-nazi`s en later wierp men zich op de homo-wetten. Vuurtje opstoken en mensen warm maken voor oorlog. De rebellen in Ukraine zijn gesponsord door de USA en EU vanwege de expansiedrift van de EU.

Copycrauw | 20-07-14 | 17:23

Feynman, je vergeet enkele zaken te benoemen:

1) de seperatisten hebben geen vliegtuigen, geen helicopters, en worden niet per vliegtuig bevoorraad; UA heeft dus geen enkele reden om aan te nemen dat enig vliegtuig vijandelijk is; UA is dus in het hele conflict niet actief met luchtafweer; de seperatisten daarentegen hebben al meerdere transportvliegtuigen neergeschoten (An-26, Il-76 en An-124)

2) het vliegtuig vlook van West naar Oost; en van het westen kan er voor de UA geen gevaar komen; zeker een vliegtuig op 10 km hoogte op die koers komt 100% zeker niet uit Rusland; aan de andere kant is vanuit de seperatisten gezien ieder vliegtuig komend vanuit het westen een potentieel UA transportvliegtuig.

3) die afgeluisterde telefoongesprekken: ik weet dat vele geheime diensten allerlei valse nagemaakte zaken kunnen produceren; ik denk echter dat binnen een paar uur na een vliegramp dat vrijwel onmogelijk is; dat ze dit nu meteen naar buiten brengen is logisch omdat het een smoking gun tegen Putin is.

4) de tweet van een hoge seperatistenleider dat er een Antonov is neergeschoten, enkele minuten na de ramp. Er is rond dat tijdstip geen enkele Antonov vermist.... de enige logische verklaring is dus dat ze een ander groot toestel hebben neergehaald...
En waarom hebben ze die tweet na enkele minuiten dan weer verwijderd? Als je niks fout hebt gedaan is er toch geen enkele reden toe?!

5) de fantasie-propaganda op de Russische TV. Ik heb Russische kennissen en die hebben mij verteld wat een werkelijk gigantische onzin verteld wordt. Waarom? Als jij geen schuld hebt kan je je toch tot de waarheid beperken?

6) gisteren op TV te zien: beelden genomen vrijwel direct na de ramp, op een plek dus die beheerst wordt door de seperatisten; je hoort een boer zeggen hoe blij ie is dat er pas raketten zijn opgesteld en dat ze goed geschoten hebben.

7) als jij onschuldig aan het neerschieten bent laat je onmiddelijk alle pers, media , onderzoekers etc tot de rampplek toe, geen betere propaganda immers dan aan te tonen hoe boosaardig de vijand is (zie ook Katyn), dat dat niet gebeurt wijst op eigen schuld.

8) alleen al het feit dat er 3 BUK SAM-11 raketsystemen aangetoond zijn aanwezig te zijn in doro seperatisten beheerst gebied zegt ook veel: het wijst op directe Russische betrokkenheid qua levering en qua bediening.

9) Wag the Dog is een geweldige film, maar hij slaat in dit geval eerder op Putin dan op Obama...

FW Ta-183 Huckebein | 20-07-14 | 14:52

IS die kist überhaupt neergeschoten? Is dat al bewezen met fysiek bewijs? Zijn er impactsporen op het wrak? Onderdelen van de raket?
Of... Hebben we te maken met uit elkaar vallende 777's?

Geile Markeerstift | 20-07-14 | 12:52

Aardbewoner | 20-07-14 | 11:57

Correctie: Italië heeft voor zover ik weet alleen maar onder VN-vlag geopereerd.

Aardbewoner | 20-07-14 | 12:42

Bart_Geenstijl | 19-07-14 | 23:12

Andere context natuurlijk, soortgelijke operatie van Engeland in 2000 in Sierra-Leone. Dit is het eerste wat mij zo snel even te binnen schiet.

www.eliteukforces.info/special-air-ser...

kio | 20-07-14 | 12:12

Smuts | 20-07-14 | 11:05

Absoluut waar, er zijn ook de Engelsen, de Italianen, de Portugezen zelfs... Ik wou met m'n voorbeeld maar aangeven dat ook een klein land iets dergelijks kon - vooraleer het zijn ziel aan de duivel verkocht.

Aardbewoner | 20-07-14 | 11:57

Wederom feynman for president of in iedergeval topambtenaar.
ver verwijderd van politieke bullshit......

lidlbier | 20-07-14 | 11:47

@De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:39
Ik ben blij dat jij blijkbaar diegene bent die alle feiten kent?

Roadblock | 20-07-14 | 11:46

@Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:31
Ik heb helaas dezelfde gedachten, ook in verband met het in beslag nemen van de vluchtleidingsgegevens door de Oekraiense geheime dienst.

Roadblock | 20-07-14 | 11:41

@anne ommogelijk | 19-07-14 | 22:44
Waren mijn gedachten ook.
De vraag blijft, waarom dergelijke logische vragen: -Waarom was het vliegtuig daar, terwijl er kort daarvoor een vliegtuig uit de lucht geschoten was?
-Wie zou de koers hebben kunnen beinvloeden?
-Is dit ook gebeurt?
blijkbaar niet worden gesteld door onze nieuwsmedia.
Het lijkt mij dat dit toch alleen door de verkeersleiding van Oekraiene zou kunnen gebeuren.
Maar dat is een veronderstelling.

Roadblock | 20-07-14 | 11:31

Verschrikkelijk hoe mensen de oorlog verheerlijken. Ik weet niet of je het weet maar Rusland is ook een nucleaire macht. En ze bezitten ook vliegtuigen en bommen werpers. Het is geen gaza. In plaats van vingertjes te wijzen kunnen we beter afwachten wat jet onderzoek te melden heeft. Want dit heeft nu geen zin. Eerst alle mensen terug die omgekomen zijn en dat we daar netjes afscheid van kunnen nemen. Oorlog kent geen winnaars tenzij je het financiert dus wordt wakker gebruik je hersens.

Gwendaa | 20-07-14 | 11:25

@sparxx | 19-07-14 | 22:31
'We' zijn jij en ?
50 jaar is ons leger met goedkeuring van de meerderheid van de bevolking uitgemergeld en ongeloofwaardig gemaakt.
En nu roepen dezelfde mensen om militaire actie?
Less het gedicht van Generaal Spoor nog eens door:
"Wij wenden ons tot God en Jan Soldaat,
als hoge nood en bitt're strijd ons wacht.
De nood voorbij, het land in vredesstaat,
vergeten is de Heer, en Jan Soldaat veracht!".

Roadblock | 20-07-14 | 11:24

@koekje erbij? | 19-07-14 | 22:28
Het zal toch 'dit' geschut zijn.

Roadblock | 20-07-14 | 11:20

@Aardbewoner | 20-07-14 | 00:09
En waarschijnlijk hebben de Fransen ook wel het een en ander gestuurd in de loop der tijd. Tsjaad enzo...

Smuts | 20-07-14 | 11:05

@bijna_raak | 19-07-14 | 22:59
Of ze nou in slaap vallen of niet, ik vind dat die clowns hun snavel hadden moeten houden en zich niet moeten bemoeien met de interne aangelegenheden van een soeverein land... wat nog een democratie was ook (wat dat ook waard is verder).

Smuts | 20-07-14 | 11:02

Goed verhaal, het eerste goede verhaal.

Een paar feiten die iedereen kan controleren:
- Er zijn regelmatig vliegtuigen uit de lucht geschoten in Oost-Ukraine.
- De KLM / Malysian Airlines gecombineerde vlucht: #NH17 #KL4103 is deels in Ukrains, deels in rebellen gebied gevallen.
- Er werd daar geschoten, vlak bij "een (gevechts) front" direct na de crash.
- NSA, AIVD, GCHQ (Brits) tappen bij de vleet data overal af. Maar deze "terroristische daad" zagen ze niet aankomen. Dat aftappen levert dus niks op. Of opzettelijk genegeerd?
- De Britten hebben in WO 2 aardig wat burgers geofferd voor "het hogere doel.
- De Britten hebben in de Irak oorlog een burgerpassagiersvliegtuig SAS commando's laten afzetten in Irak, waarna alle passagiers lang gegijzeld zijn door Sadam Hoessein, toenmalig dictator.
- Waarom vliegt KLM over actief oorlogsgebied?
- Is 600 km omvliegen, wat 3/4 van de maatschappijen wel doen, niet te betalen voor de (flink winstgevende) KLM of Malasian Airlines?

Een hoop vragen. De hele boel stinkt een uur in de wind, sowieso aan EU zijde.

Raider Twix | 20-07-14 | 11:01

@--sql error-- | 19-07-14 | 21:28
Fan van Kuifje & de Picaro's?

Smuts | 20-07-14 | 10:41

@poeTsBaas | 19-07-14 | 21:11
Eens met je eerste deel, maar...

Hoe denk je een goed onderzoek uit te kunnen voeren als er al ruimschoots gerotzooid kan worden (en waarschijnlijk is) met het bewijs?

Smuts | 20-07-14 | 10:35

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:28
Precies. Spelfoutje hier of daar is een ander verhaal dan onzin+spelfoutjes.

Ga zo door, Feynman!

Smuts | 20-07-14 | 10:34

Toch blijf ik het vreemd vinden, dat paspoorten op een hoopje liggen, terwijl je die dingen zou verwachten in de binnenzak, bagage of id. Bij een kaping worden de paspoorten vaak ingezameld door de kapers, dan vind je deze op een plek. Misschien een mogelijkheid. Iov van Balen en Verfobstadt misschien.

wallenberg | 20-07-14 | 10:27

ben kokhals | 20-07-14 | 06:55
zeggen dat je geen rioolteevee kijkt, maar vervolgens wel RussiaToday (= putins propaganda persburo) als bron adviseren is beetje tegenstrijdig.

--sql error-- | 20-07-14 | 10:16

Ik vermoed dat de separatisten de schuldige zijn. Denk wel dat het niet de bedoeling was een burgervliegtuig neer te halen. Maar wat wel onomstotelijk bewezen is dat zei niet met respect met de slachtoffers omgaan. Alleen daarom al een inzameling houden voor geld om WANTED DEAD OR ALIVE op het hoofd van die Igor Krikin en aanverwanten te zetten. Genoeg Rambo's om die schoften neer te leggen in de wereld. Wij, als volk, hebben die slappe regering niet nodig om onze problemen op te lossen. Ik denk dat we een record aan geld ophalen, NL'se bevolking is pis woest. Rutte en c.s. staan voor de zoveelste keer niet model van de gedachten en mentaliteit van het NL-se volk.

Smarties | 20-07-14 | 09:37

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:21
me,myself and IK | 20-07-14 | 09:06

Wil nog even eraan toevoegen dat die twee machtsgeile oorlogshitsers door hun handelen mede schuldig zijn aan dit drama en omdat ze daar uit naam van de EU spraken, is Brussel ook medeschuldig.
de EU heeft vreedzame oplossingen alleen maar in de weg gestaan.

me,myself and IK | 20-07-14 | 09:16

Korps Mariniers: 'Qua Patet Orbis' uitgezonderd Ukraïne...
11 LuchtMobiel: 'Nec temere nec timide’ Beetje bang...
Korps Commandotroepen: 'Nunc aut Nunquam' Dan maar niet...

Feyenoord: Geen woorden maar daden!

Petrus Poortwachter | 20-07-14 | 09:10

@alcor | 20-07-14 | 00:29
Bedoel jij nu te zeggen dat het Oekraïense parlement ook wel tot het afzetten van de president zouden hebben besloten indien er geen opstand had plaatsgevonden? En dat Verhofstadt dus ook gewoon had kunnen volstaan met een briefje sturen naar het parlement, in plaats van leuzen roepen richting een bende opstandelingen op het Maidan plein? Dan zal ik dat allemaal wel verkeerd begrepen hebben en wordt het hoog tijd dat ik me eens in deze vorm van democratie ga inlezen.</p>

<p><br>
Hoe dan ook, we hoorden pas van Poetin toen zijn marinebasis op De Krim onderdeel werd van een ordinair spelletje landjepik met aan het hoofd twee brallende ALDE vertegenwoordigers die deden voorkomen namens de EU te spreken. Of dat werkelijk zo was maakt op dit moment helemaal niks meer uit. En dat er voor de bühne verkiezingen werden gehouden terwijl er reeds een burgeroorlog woedde mag het dan voor de uiteraard sterk bevooroordeelde "we have won" boys allemaal in orde maken, maar dat betekent niet dat dit ook werkelijk het geval is. De kaarten zijn geschud en nu zullen we het spel op deze manier moeten spelen. En dan hebben we het dus over een land dat luchtaanvallen uitvoert op burgers binnen haar eigen door de EU erkende landsgrenzen. Als Donetsk Gaza had geheten, had policor Nederland wel geweten welke kant onze steun verdient.

Pierre Tombal | 20-07-14 | 09:06

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:21
Maar die Verhofstadt stond op het hoogtepunt van de euromaiden protesten wel aan de betogers te vertellen dat de Ukraine onderdeel van de EU zal worden.
Een ongelovelijk domme actie om Rusland zo uit te dagen, de helft van de Ukrainse bevolking bestaat uit Russen en het land is de achtertuin van Rusland.
Verhofstadt en van Baalen stonden daar even openlijk de boel op te hitsen, en ophitsen leidt niet tot vreedzame oplossingen.
De machtshonger van de EU kent geen grenzen.
Maar momenteel is het oorverdovend stil in de EU hoek, om nog maar even aan te geven wat een farce de EU is.

me,myself and IK | 20-07-14 | 09:06

@JoranVanderdood
Het moge zo zijn dat het beter is de lichamen af te voeren naar weet-ik-veel waar naartoe, op de open laadbak van een vrachtwagen, bij gebrek aan beter, maar de aanblik moet verschrikkelijk zijn voor de nabestaanden. Bij iedere bodybag die met onbekende bestemming verdwijnt je afvragen of niet daar je familie of vriend(in) in zit, en niet weten waar het lichaam naartoe is. Persoonlijke spullen van de slachtoffers die verdwijnen in de zakken van bezopen dwazen. Ongeschoren types die al rokend een knuffel tonen aan journalisten en voor het oog van de camera's even een respectvolle act opvoeren om vervolgens hulpverleners met schoten in de lucht te verjagen.

Gisteren vond ik militair ingrijpen echt nog een paar stappen te ver gaan. Inmiddels begin ik daar anders over te denken. En het schijnt dat de voorbereidingen in volle gang zijn. Gelukkig

Pavlova | 20-07-14 | 09:03

Kunnen we gelijk die Patriots terughalen uit Turkije voor het geval die russen weer zo bijdehand zijn met een Mig het Nederlands luchtruim binnen te vliegen?

Tsjernodebiel | 20-07-14 | 08:57

Op de luchtmachtdagen, een paar weken geleden, liet de LichtDebieleBrigade nog trots zien hoe ze een beperkt gebied in konden nemen en tijdelijk vasthouden...
Maar dat kan waarschijnlijk alleen als dat gebied in NL ligt en het mooi weer is...

Petrus Poortwachter | 20-07-14 | 08:56

@DANNY3960 | 19-07-14 | 22:4

Want ze rottend laten liggen onder een bloedverziekend hete zomerzon is respectvoller? Ik snap niet waarom hier zo'n punt overgemaakt wordt, ze zijn afgevoerd naar een mortuarium dat is gebruikelijk na een ramp.

JoranVanderdood | 20-07-14 | 08:41

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:14
"Voor iedereen die niet weet waar het over gaat:
www.youtube.com..."

Het enige dat zou kunnen is dat de videofile is gemaakt op een systeem waarvan de tijdzone of datuminstelling afwijkt. Overigens, het lijkt me niet dat Youtube echt alles wegmikt en dt er logs zijn. De Amerikanen moeten toch iets van de oorsprong van de uploader (ip-adres, IMEI e.d.) kunnen achterhalen.

kloopindeslootjijook | 20-07-14 | 08:28

Wensdenkende Oekraieners: "dat luchtruim is veilig en die separatisten sluiten zich echt wel weer bij ons aan als we ze militair verslaan"

Wensdenkende Putin: "ik kan best mijn beperkte landjepik oorlog om de mijnbouwgebieden van Oekraine blijven voeren en tegelijk vriendjes blijven met en gas verkopen aan, west Europa"

Wensdenkende Nederlandse overheid: "hier volgt een gedegen onderzoek, de onderste steen komt boven en de daders worden gevonden en berecht"

Opdracht: zoek de gemeenschappelijke denkfout.

Bonusvraag: wie is het spreekwoordelijke kind van de rekening c.q. het slachtoffer van het in stand houden van deze denkfout?

CynicalBastard | 20-07-14 | 08:20

. Een team van het Korps Commandotroepen in het gebied droppen, die lui aanhouden en na een rendez-vous met een Chinook helikopter naar veilig gebied en, later, de Nederlandse rechtbank brengen. De Britse SAS, Amerikaanse Navy Seals en Israëlische special forces zouden het doen.”

en de minister president hier slaap zacht

witchmaster | 20-07-14 | 08:15

Verdomd Feynman, de oorlog begon 1 september en niet 3 september. Dat is de eerste fout ooit waarop ik je kan betrappen. Zonde.

Igor.The.Horrible | 20-07-14 | 08:11

En wereldwijd heeft men het over de slappe houding van Nederland. Hoe duidelijk wil je het hebben? Het tegenwerken van de separatisten, het verplaatsen van materiaal en luchtafweergeschut op dezelfde dag van de aanslag. Een onafhankelijk onderzoek onmogelijk maken...

First Contact | 20-07-14 | 07:47

Deze 295 mensen zijn gewoon pionnen in een vuil spel. Wie zegt dat er per ongeluk is geschoten? De waarheid zal moeilijk te achterhalen zijn, maar the obvious is het meestal niet. Laten we hopen op een goed onderzoek. Tip werp kratten wodka en geroosterd varken boven dat separatisten gebied uit en de OVSE kan aan de gang

Zatkniss | 20-07-14 | 07:20

Martin_rsd | 20-07-14 | 06:51

U heeft de verkeerde op de "wanted"poster. Meer kans met de mannen van de feeks Yulia "all Ukraine Russians must be killed" Tymoshenko (denk aan Arsen Avakov en leksandr Turchynov). Tymoshenko zei maart j.l. nog: "I hope that I will get the whole world involved, do the best I can so that there is not even a scorched field left from Russia".

ben kokhals | 20-07-14 | 07:11

photto | 20-07-14 | 04:29 "dat familie en bekenden waardig afscheid kunnen nemen; hoe dit bereikt wordt, is me om het even."
.
Met u eens, maar ik kijk geen rioolteevee en ben ook niet begonnen met die smerige blame-poetin-game in de Westerse media. Aan het bergen van de lichamen wordt gewerkt zoals u kennelijk niet weet ("cnn, dan sky , dan nos, blablabla"), maar die liggen evenals wrakstukken, verspreid over een groot gebied (en zijn veelal niet intact). Lees ook dit even als u oprecht geïnteresseerd of betrokken bent: rt.com/news/174020-ukraine-malaysian-p...

ben kokhals | 20-07-14 | 06:55

[IMG]http://i57.tinypic.com/atp3tk.jpg[/IMG]

Martin_rsd | 20-07-14 | 06:51

-weggejorist-

Martin_rsd | 20-07-14 | 06:51

@ben kokhals | 20-07-14 | 04:22
Ga lekker RT kijken, kijk dan cnn, dan sky , dan nos, blablabla..
Nogmaals: Het gaat er op dit moment om, dat de lichamen geborgen worden, dat familie en bekenden waardig afscheid kunnen nemen; hoe dit bereikt wordt, is me om het even.

photto | 20-07-14 | 04:29

De Russische staatsecretaris van defensie Anatoly Antonov heeft zopas gezegd: "They try to show to the whole world that we are responsible for the crash. It is very strange that without any evidence my colleagues from western media would like to find somebody who is responsible for the crash (…) It seems to me that this is part of information warfare which has been started against the Russian Federation and armed forces." Hij heeft zijn "colleagues from the armed forces of Ukraine" nu tien rake vragen voorgelegd die hij [maar ook andere betrokkenen en geïnteresserden] graag beantwoord ziet: rt.com/news/173976-mh17-crash-question... Ben benieuwd.

ben kokhals | 20-07-14 | 04:22

WirMachenMusik | 20-07-14 | 03:25
K1100 | 20-07-14 | 03:26
WirMachenMusik | 20-07-14 | 03:33

manmanman, nog even een dood topic open trappen? Laat maar jongs, GS is al sinds de verkoop niet meer GS, de aversie tegen ek/wk vs de tour ; de voorspelbare topics, ect..

Onsamenhangend wederkerend gebral om reacties uit te lokken, hou op joh, fuck commercie.

Het gaat er op dit moment om, dat de lichamen geborgen worden, dat familie en bekenden waardig afscheid kunnen nemen; hoe dit bereikt wordt, is me om het even.
Laat de vloot maar opstomen, laat de gehele luchtvloot van de Navo maar continu boven het gebied vliegen, laat men daar maar weten dat het menens is.

photto | 20-07-14 | 04:00

Weer een duidelijk en overzichtelijk artikel Feynman.
Vooral ook tegen de achtergrond van het opvallende unisono 'de separatisten zijn schuldig en Putin is verantwoordelijk' van Westerse regeringen en MSM.
En dan heb ik het maar niet over de flankerende PR-trucs waarmee we de afgelopen dagen overstelpt werden.

WirMachenMusik | 20-07-14 | 03:33

Wat ik niet begrijp of ergens anders lees is of er geen andere BZ Ministers van bv, Australië en Maleisië, op bezoek zijn in Kiev. NL heeft niet als enige slachtoffers te betreuren. Wat doen die andere landen?

K1100 | 20-07-14 | 03:26

OT
Het verhaal achter de foto met de knuffel die gisteren op GS en wereldwijd in de MSM stond.
Doet me denken aan de PR-truc met de couveuse-babies in Koeweit.
www.telegraaf.nl/binnenland/22874298/_...

WirMachenMusik | 20-07-14 | 03:25

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 03:10

WAAR BLIJFT EEN GECOORDINEERDE REACTIE UIT BRUSSEL??
.
Dit is het moment waarop Brussel waar kan maken dat Nederland in de EU moet blijven en haar enorme imago probleem wat op zou kunnen poetsen. Helaas blijft het doodstil daar - geen woord. Na 3 dagen komt er 1 magere tweet, maar verder NIETS.
.

Koek Bakker | 20-07-14 | 03:00

Verder blijf ik erbij dat er bij de NATO inlichtingendienst enorme fouten zijn gemaakt, zij wisten ook na 14 juli dat rebellen over meer en geavanceerdere raketten beschikte, BUK dus zowel getoond op film als zowel bewezen door het neerhalen UKR vliegtuig op 6600mtr.
NATO vliegt dag en nacht langs oostgrenzen, EU zien op meer dan 1000km afstand alle vliegverkeer en hoogtes waarop gevlogen.
Na maandag 14 had er vanuit NATO direct alarm moeten komen en een totaal vliegverbod over oost-Ukraine.

gebrokenvleugel | 20-07-14 | 02:39

De datering van het filmpje met telefoongesprek is uit en te na uitgezocht, door computerspecialisten, en blijkt een bug in youtube te zijn die elk filmpje een verkeerde timestamp geeft, voor wie daar zin in heeft kan het zelf uitproberen.
Conclusie hier te vinden.
twitter.com/Brown_Moses

gebrokenvleugel | 20-07-14 | 02:34

@De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:17
Wanneer u de grap ziet, ziet u ook de dodelijke ernst hierin.
Een hele avond een beetje flamen naar reaguurders die al lang offline zijn, chapeau..

photto | 20-07-14 | 02:24

Ik sluit af. Ik wens alle havikken veel succes en maak me zrgen om onschuldige burgers die wederom het slachtoffer worden. Het gaat niet ophouden bij 298. Luister voor het slapen gaan nog even naar de speech van lagarde (machtigste vrouw ter aarde m/v) met haar numerologie bullshit. Het is alweer de 20e. Gegroet van 15000 km zuidwest

Pimp my Voortuin | 20-07-14 | 02:22

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 02:22

@stoethaspel | 20-07-14 | 02:11
Je hebt wellicht gelijk. Verstandig zijn/blijven is het beste. Maar de emotie doet ook wat. En we weten allemaal dat emotie geen goede raadgever is.

Ik ga slapen. Welterusten. En bedankt voor de goede discussie.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:19

@photto | 20-07-14 | 02:10
LOL. Grappenmaker.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:17

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 02:14

downcom | 20-07-14 | 01:57
Ik heb het mis, ik ben geen Bones, die onmiddelijk weet wat er aan de hand is.
Als dit recente foto's zijn toont dit aan dat er sprake is van een inmense hitte waaraan deze lichamen aan hebben blootgestaan.
Mijn eerste gedachte was dat dit een opgegraven massa graf was.

Jan Dribbel | 20-07-14 | 02:14

@slet: brennan heeft zelf toegegeven dat hij er was. Voor blackwater is gewoon toestemming verleend en nuland (nudelman) hebben we allemaal op tv kunnen zien. Ze zullen vast wel wt samenzweren, maar dit zijn gewoon feiten. Nee, ik heb niks met kat.

Pimp my Voortuin | 20-07-14 | 02:13

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:00

Je trekt de bommen en granaten er voortdurend bij, en daarmee verwordt je tot het soort oorlogszuchtige toeschouwer als Amerika nu ook al is. Putin boeit me op het moment niet. In zoverre die dwerghomo me überhaupt boeien kan.

stoethaspel | 20-07-14 | 02:11

@De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:00
Hmm, commando's als eerste?
U is ook van de lichting Rutte, afdeling dienstweigeraar?
Ik zie ook overal oude arme mensen, hier in NL nog wel te verstaan..

photto | 20-07-14 | 02:10

Het slechtste in dit soort zaken is emotie. Natuurlijk heb je emoties, maar je dient ze niet te uiten. Alleen rationeel blijven denken leidt tot iets. En dat het langzaam gaat. soit. Identificeren van slachtoffers van een vliegramp is nooit een leuke bezigheid geweest, maar het zal doorgang vinden. Is het niet in Donbas, dan toch zeker hier in Nederland.

Graaf van Egmont | 20-07-14 | 02:10

@stoethaspel | 20-07-14 | 01:53
Ik riep al eerder, in emotie, dat we gewoon moesten doorpakken. Gelukkig voor iedereen ben ik geen politicus en geen leider van dit land. Wat mij betreft waren de commando's (als eerste) en de mariniers al geland met maar 1 missie het gebied verzekeren en alle lijken veilig terugbrengen naar hun respectievelijke thuislanden. Daarna zou ik graag bommen en granaten willen zien regenen op die Russische honden die hier voor verantwoordelijk zijn. Gewoon omdat het moet.

Ik zie oude vrouwtjes in Sloviansk. Arme mensen in Donetsk. En ik kan me er niet aan ontrekken dat zonder inmenging van Russische GRU agenten, ultra-nationalisten en neo-nazi's dit niet had hoeven gebeuren.

Dit is wat mij betreft allemaal op de rekening van Poetin.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 02:00

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 01:57

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:49 | 00:55 | ect.. \
aachg, u is vanavond de pineut kwa stemmingtrekkerijombuiging?

photto | 20-07-14 | 01:57

@Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:50
Volgens mij is dit een recente foto. Ik kan er niets uit opmaken. Waarschijnlijk verbrande menselijke resten. Maar Channel4 is geen complotsite. Ja. Wat kan ik erover zeggen.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:55

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:18

Ik ben maar matig geïnteresseerd in het waarom. Mijn menselijkheid dicteert dat de eerste en enige zorg op dit moment moet zijn: Het ophalen van die mensen en de steun voor de achterblijvers. Dat ophalen moet kennelijk in deze wereld met geweld gepaard gaan, maar gisteren hadden er al genoeg soldaten geland moeten zijn om de omgeving van het vliegtuig veilig te stellen. Dat doe je, en dat doe je ook echt alleen met een ontzaglijke hoeveelheid camera's op je gericht. Dat is namelijk de helft van je wapenarsenaal: De internationale media. Een publieke opinie die massaal achter ons staat.

Jouw oorlogje gaat niet over de rug van die families. Dat is pervers.

stoethaspel | 20-07-14 | 01:53

downcom | 20-07-14 | 01:38
Je moet niet alles geloven.
Al die complot-sites, zijn de pest voor de geloofwaardigheid van het internet.
Dit lijkt me meer een foto uit Cambodja, na het regime van Pol-Pot, voor wie het niet weet, een massamoordernaar was, die het land zuiverde van mensen die enige vorm van scholing bestrafte met de doodstraf.
The killing fields.
Of een foto uit het voormalig Joegoslavië.
Sukkel!

Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:50

Feynman or jumping to conclusions. (Ofwel: Feynman, de splinter en de balk.)

pvpb | 20-07-14 | 01:46

@Pimp my Voortuin | 20-07-14 | 01:34
Gelul. Daar is geen greintje bewijs voor. Maar als het zo zal zijn dan zou ik het er niet mee oneens zijn. Je moet misschien wat minder op complotgekkie websites rondhangen.

Je moet weten er is een nieuwe destabiliserende kanker van werkeloze nietsnutten die van alles bij elkaar fantaseren. Een gezaghebbende journalist leeft van een SCOOP en is een held als hij een complot onthuld. Een parasiet zoals Alex Jones, of lokaal Micha Kat en Martijn Alberda zijn nutteloze losers die geld proberen te verdienen met hun wanen. Het is niet anders. Geen scoops, geen onthullingen gewoon pure fantasie van mislukkelingen.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:41

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 01:40

@downcom. Ik zit lekker veilig midden in zuid amerika, jij straks in de vuurlinie. Succes met het vinden van de juiste schuldigen.

Pimp my Voortuin | 20-07-14 | 01:38

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 01:38

Koreaanse slet: usa levert ook wel eens iets, zoals 400 blackwater/xi/academi luitjes, een cia directeur en een koekjesuitdeler die aangetrouwd is met een kagan (die het PNAC) geschreven heeft.

Pimp my Voortuin | 20-07-14 | 01:34

@Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:19
Vroeger zaten dat soort mensen in de kroeg te roepen en schreeuwen. Iedereen lachte ze uit.

Tegenwoordig verzamelen ze zich en wat erger is, het is een ziekte. Ze verspreiden non-sense en labiele en beïnvloedbare mensen geloven het. Dat is erg. Maar weet je wat echt erg is. Ze proberen er nog geld aan te verdienen ook. Dat is zo walgelijk.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:26

#enpassant | 20-07-14 | 01:02 Als die Nederlanders al in de MH370 zijn gestapt zoals u zegt, waar komen dan die al eerder gestorven lichamen vandaan? Dubbel geboekt zeker. Een deur, zo gek bent u.

Rhynchocyon | 20-07-14 | 01:25

-weggejorist-

downcom | 20-07-14 | 01:24

@Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:07
Het begint met een R en het eindigt met en D.

R.....d

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:22

@XaleX_2 | 20-07-14 | 00:58
Nope. Dat hele gezeur over van Baalen is totaal nutteloos en zinloos. Maar als je dan toch er echt iets over wil zeggen ken je feiten tenminste. Het is Verhofstadt. Niet van Hofstad. Anders ben je dus echt een nutteloos lulletje. Oh en ik heb het niet over een spelfoutje. Gewoon over een cruciale en vooral domme herhalio fout van iemand die kennelijk niet eens de moeite doet om zich in te lezen en de feiten te kennen. ZUM KOTZEN. Zeg dan niets.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:21

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:12
Vroeger, voor de tijd van het internet schreven dergelijke paranoide lieden brieven naar de burgemeester, of naar de minister, en hoorde je er nooit meer iets van.

Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:19

@stoethaspel | 20-07-14 | 00:57
Er is geen motief.

Er zijn bezopen Russische terroristen een land aan het destabiliseren en nu zijn er 193 van onze landgenoten dood.

Hoe kan dat? Precies. Omdat Poetin en zijn vazallen ze wapens geven. Het is niet anders.

Mijn oorlogszucht. Och, ik geef je gelijk. Ik zie heel graag dat Poetin en zijn vazallen terug gestompt worden naar Moskou en dat er nu eindelijk eens een democratische leider de Russen een echte kans op een echte toekomst gunt. Dat is mijn opinie. Dat is waar. Maar ik ben er van overtuigd dat tijd mijn gelijk zal aantonen.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:18

#enpassant.
Óf jij leest teveel en vooral verkeerde boeken, óf je hebt je joint verkeerd om aangestoken. Hou eens op daarmee!

Krassimir | 20-07-14 | 01:18

#enpassant | 20-07-14 | 01:02
Een aluminiumhoedje, vooruit, maar toch geen hele rol folie! Van zoveel complot bouw je een vliegtuig.

milky bar | 20-07-14 | 01:14

@#enpassant | 20-07-14 | 01:02
Dat wordt (al dan niet gedwongen) een enkeltje gekkenhuis. En terecht. Wat is er mis met mensen zoals jij. Voor mij een vraag. Voor psychiaters een uitdaging. Voor jullie ernstig triest.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:12

@ Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:07

Dat vraag ik mij niet af.... dat weet ik! begint met een R.. en het is geen Roemenie

loverlover1 | 20-07-14 | 01:12

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:49
Neem een perenijsje dat schijnt te helpen tegen oververhitting. Las ik hier.
Maar inhoudelijk hebt u wel gelijk.
Wat de meeste reaguurders zich niet afvragen, hoe die lieden in Oost Oekraine aan al die wapens komen.
En wie ze betaald, het merendeel van die zgn. seperatisten lijkt mij een zooitje ongeregeld.
En die zijn al op eigen kosten al een half jaar aan het oorlog voeren.

Jan Dribbel | 20-07-14 | 01:07

@Jan Gerritsen9977 | 20-07-14 | 01:01
Slap gelul.

Het begon met wat mafketels met kalasjnikovs. Het eindigt nu met mafketels met geavanceerde wapens die vliegtuigen uit de lucht schieten. Rara waar komt dat vandaan. Want elke militair weet dat je toch echt geen alcoholistische kozakken op zo'n ding kan zetten. Daar moet je super goed voor getraind zijn. Het is niet anders. Dat ding kwam of uit de Krim, of uit Rusland, of het is gestolen van de Oekraïne. Hoe dan ook. De daders zijn meer dan duidelijk.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:06

#enpassant | 20-07-14
Laat u zo snel mogelijk opnemen. Dat is belangrijk, doen!

juicy fruit | 20-07-14 | 01:06

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:50

Poetin heeft niets bevolen maar dronken amateurs wapentuig verschaft om zijn megalomane fantasieën te verwezenlijken. Poetin is een KGB schoft en alleen zij die de koude oorlog bewust hebben meegemaakt weten wat dit betekent.

Poetin heeft enig krediet bij de anti-EU crowd. En zij mogen zich inmiddels diep, diep gaan schamen.

Dat laatste gaat niet gebeuren want ik zag op verscheidene fora al Putin lovers van Baalen en Verhofstadt de schuld geven voor het neerschieten van MH17. Tegen zoveel stupiditeit is niets bestand vrees ik

Mike Oxlong | 20-07-14 | 01:03

@54321 | 19-07-14 | 22:56
Dit zijn een paar van de missende puzzelstukjes, waarom het neergestorte vliegtuig was waar het was, of beter gezegd waar het niet hoorde te zijn:

De informatie uit de inmiddels verwijderde twitteraccount van de Spaanse luchtverkeersleider uit Kiev die getuige was van de gebeurtenissen:
web.archive.org/web/20140717190718/ht...

&#9992; Carlos. @spainbuca
Sí las autoridades de kiev, quieren decir la verdad, esta recogido 2 cazas volaron muy cerca minutos antes , no lo derribo un caza
&#9992; Carlos. @spainbuca
El avión B 777 voló escoltado por 2 cazas de ukraine hasta minutos antes, de desaparecer de los radares

Het vliegtuig werd geëscorteerd door 2 Oekraïnse gevechtsvliegtuigen minuten voordat het van de radar verdween.

Persbericht van Associated Press: "a significant number of the bodies weren't fresh," adding that he was told they were drained of blood and reeked of decomposition.
hosted.ap.org/dynamic/stories/E/EU_UKR...

De militairen ter plekke troffen naast de echte slachtoffers ook veel lichamen die al in staat van ontbinding waren, dus die al eerder gestorven waren.

In deze video komt een ooggetuige aan het woord die verklaard dat het vliegtuig uit noord-oostelijke richting kwam aanvliegen (Luhanks).
www.youtube.com/watch?v=mLquDsRzBuw

Ik heb zo'n vermoeden dat de Nederlandse passagiers nietvermoedend in het vliegtuig zijn gestapt waar de hele wereld naar op zoek was nl. "de MH370" en het slachtoffer geworden van een grotesk geopolitiek schaakspel. Als dat het geval is, dan zal er op korte termijn ook zeker geen onderzoek ter plekke komen.

#enpassant | 20-07-14 | 01:02

Wat voor Poetin ECHTE verantwoordelijkheid oplevert voor dit incident? Als hij een mededeling zou krijgen dat er een passagiersvliegtuig boven oostelijke Oekraine vliegt, en dat hij dan het bevel geeft het neer te schieten. En aangezien dat niet gebeurd is, vind ik de stemmingsmakerij tegen Rusland onzin. Je kunt hooguit van een zeer indirecte verantwoordelijkheid spreken, die zeker niet zwaarder weegt dan die van de Oekraine die burgervliegtuigen gewoon over het oorlogsgebied laat vliegen.

Jan Gerritsen9977 | 20-07-14 | 01:01

@juicy fruit | 20-07-14 | 00:55
En geen Oekraïner. Ik kan dat uit ervaring stellig zeggen. Not a single fuck was given that day.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 01:01

@Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:50
Poetin is EVIL. Kijk maar hoe hij Rusland tot een schatrijk land heeft opgebouwd. Alles is er. Maar iedereen (Behalve de Elite) is straatarm.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:59

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:49
Je lijkt wel een langspeelplaat. Iedereen die iets over van Baalen zegt of kritiek heeft over de inmenging van de EU met Oekraïne is stom, debiel en what not. Dat terwijl je nooit met degelijke inhoudelijke tegenargumenten komt die het standpunt van die 'domme persoon' dan ontkracht. Prima als je andere mening hebt, maar mensen dom noemen zonder dan hun argumenten te weerleggen is pas echt dom.

XaleX_2 | 20-07-14 | 00:58

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:49

Die zucht naar oorlog van jou doet me denken dat je een Amerikaans Sletje bent... Precies wat we niet nodig. We hebben maar aan één ding te denken: Berging van de slachtoffers en wat over is van hun waardigheid. Ruzie maken over whodunit en repercussies komen daarna.

Dat nu onze doden gegijzeld worden kan maar met één ding beantwoord worden: Gepast geweld om onze mensen te beschermen die het repatriëren moeten uitvoeren. Wie tegenwerkt krijgt de kogel.

Maar wat jij en vele andere (al dan niet verkapt) roepen is veel breder dan dat. De schuldigen lijken al vast te staan nog voor er ergens maar iets van een motief bespeurd is. Die zucht naar oorlog is zorgwekkend.

stoethaspel | 20-07-14 | 00:57

@fuckje | 19-07-14 | 23:16
Eens. Ik vind dat 'we' dit niet over ons heen mogen laten lopen. Dat zooitje bezopen tuig loopt voor alles en iedereen incluis hun eigen volk de boel te verzieken. Bommen en granaten. Schiet ze maar kapot.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:57

Beetje eenzijdig om alleen de Amerikaanse en Oekraïense "spin" aan dit verhaal te noemen, en niet die van de Russen (aanslag op Poetin, Wiki aanpassen door Russische overheid) en ook niet die van de "separatisten" (mensen in het vliegtuig waren al dood, schuld van Kiev).
En ja, iedereen beschikt dan misschien over BUK, maar er is maar een partij die vliegtuigen neerschiet boven DPR, en dat zijn de "separatisten".
En geloof me, buiten Nederland weet niemand meer wie dat dikke mannetje op Maidan was, die man lijkt welhaast mythische proporties aan te nemen, maar geen Rus die hem kent.

juicy fruit | 20-07-14 | 00:55

@Ricky66 | 19-07-14 | 22:56
Ach rot toch op. Poetin is en klootzak. Maar het is geen SS-er. Zoals ik walg van de pro-Poetin fanboys walg ik ook van de belachelijke anti-Poetin lutsers.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:55

loverlover1 | 20-07-14 | 00:48
gelukkig, er zijn hier nog mensen bij wie het gezond verstand nog wel werkt.

--sql error-- | 20-07-14 | 00:55

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:49

feijnman, je bent een echte statustieker, een logicalist.

mr. spock was ook vaak verkeerd.

Dit is de kans van Putin om goed te doen en te laten zien. Hij zat niet voor niets in sotsji holland house. Als wij wat gedaan willen gaat dat via hem.
Mag een nasmaak hebben, maar wij willen de lichamen terug!

WeerEenPilsjeOp | 20-07-14 | 00:49

Toeval en onnozelheid kan anno 2014 niet meer. In werkelijk ieder random weetje worden samenzwerende verbanden gelegd die er niet blijken te zijn. Het is simpeler dan iedereen denkt. Het vliegtuig werd per ongeluk aangezien voor militair vrachtvliegtuig en werd neergeknald. Commandant wil z'n macht uitdragen en post op twitter dat ze weer een vliegtuig hebben. Commandant wordt ingelicht door groepering dat ze vergissing hebben gemaakt en dat het een commercieel vliegtuig was. Alles wat de afgelopen tijd in Oekraine afspeelt wordt allang in de gaten gehouden door alle veiligheidsdiensten dus dan is zo'n telefoon gesprek in handen krijgen niet zo abracadabra. Rusland, weet dat het "betrapt" is met het leveren van wapens aan seperatisten. Iedereen wist het al praktisch maar nu is er geen ontkomen meer aan voor Poetin. overijverige media zoeken naar allerlei verbanden die er niet zijn, Buks raketten die missen enz enz. en nu overijverige journalisten die het verhaal niet zo spannend vinden en er meer achter proberen te zoeken.

zet uw alu hoedje maar af want soms zijn dingen zo simpel dat het niet waar lijkt te zijn. Mensen maken nu eenmaal fouten maar het lijkt erop dat wanneer we het over regeringen hebben (die worden geleid door mensen) dat er dan iets bovennatuurlijk onstaat en dat niets toeval of simpele onnozelheid kan zijn want alles past in het EVIL MASTERPLAN.

loverlover1 | 20-07-14 | 00:48

Ik kan alleen maar hopen dat we gewapende Amerikanen erbuiten houden. Als er één partij is die we hier niet bij moeten willen hebben, behalve voor onze eigen propaganda-doeleinden, dan zijn zij het wel.

Dit is ons probleem, een Nederlands probleem en ook onze verantwoordelijkheid. Oorlogszuchtige toeschouwers kunnen we daarbij niet gebruiken, lijkt me.

Mariniers en propaganda. Dat zouden onze wapens moeten zijn. We hebben van de Ende godbetert...

stoethaspel | 20-07-14 | 00:42

@milky bar | 20-07-14 | 00:37
Klopt. Dat stelde mij ook enorm teleur. Als je het niet weet. Zoek het op. Fantaseer er geen dingen bij.

Ik ben erg teleurgesteld.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:40

Smerige Kremlin verontschuldigers in deze draad zeg. Bah.

HaatAth3ist | 20-07-14 | 00:39

Ik schat Feynman hoog in. Maar dit is een zuig epistel waar de varkens nog niet aan willen likken. Ronduit een achterlijke complottheorie. Jammer dat Feynman zich zo verlaagt en de feiten negeert.

De Koreaanse Slet | 20-07-14 | 00:39

Lees: Plap | 19-07-14 | 22:35

Het lijkt mij niet ondenkbaar dat de VS de boel in Oekraine willen laten escaleren. Dan raakt Rusland zijn focus op syrie kwijt.

Het is op zijn minst verdacht dat de Kiev en de VS direct allerlei bewijzen heeft dat moscow erachter zit terwijl ze zelf de verkeersleiding gesprekken weigert vrij te geven.

Moscow heeft zeker een case. Als de media storm eenmaal is gaan liggen dan gaat moscow een lijstje indienen bij de VN waar antwoord op moet komen.

Bad Ass Justice | 20-07-14 | 00:38

Feynman weet niet eens hoe een BUK-raket explodeert. Dat bleek al uit zijn reaguursels en nu weer. Ik zie de meerwaarde niet van dit stuk.

milky bar | 20-07-14 | 00:37

@Feynman
Zoals gewoonlijk weer haarscherp en 'to the point'. Alleen jammer van wat taalfoutjes:
.
"dat de separatisten overleg hadden over het vliegtuig wat ze net hadden neergeschoten" (wat = dat, zie Koot en Bie die hierover ooit een briljante sketch hebben gemaakt);
.
"door een rijdend BUK luchtafweergeschut te laten zien die een raket mist" (die = dat);
.
"Volgens dezelfde bron rijdt die geschut niet oostelijk ..." (die = dat of dit);
.
"Dit betekend dat vlak na het incident ..." (betekend... zucht...);
.
"..hebben ze door hun hoge gewicht ten opzichte hun kleine frontaal oppervlak die luchtweerstand levert" (hun kleinE frontaLE oppervlak DAT).
.
Kortom, Feynman, graag wat aandacht aan de DITjes en de DATjes. Verder: 'keep up the good work'!

Brou Is Back | 20-07-14 | 00:36

Poetin is behalve een massamoordenaar ook een dictator! Gelukkig zijn er nog dappere personen in Rusland die voor hun mening uit te durven komen zoals deze mevrouw : www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Bo...

Ricky66 | 20-07-14 | 00:33

In dit geval is het vooral een kwestie van "of", en Feynman is aanwezig.

Ooit_huisregelneef | 20-07-14 | 00:33

-weggejorist-

jozef6846 | 20-07-14 | 00:29

@Pierre Tombal | 19-07-14 | 23:17
"wan de EU steunt net zo goed de revolutionaire macht die Kiev overnam".
Uiteindelijk besloot een meerderheid van het parlement de president af te zetten. Hoezo revolutionaire macht?

alcor | 20-07-14 | 00:29

Wie er ook achter zit, Dit soort incidenten zijn vaker voorgekomen in onze geschiedenis boeken. Veelal zijn ze ook het window naar verder militair ingrijpen.

Hier nog eentje met grote impact (Vietnam) waarvan de betrokken authoriteiten achteraf openlijk hebben toegegeven dat er een beetje is ' getweaked' aan de daadwerkelijke toedracht:

nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident

emocore | 20-07-14 | 00:27

@Jan Gerritsen9977 | 20-07-14 | 00:03
"Dat Poetin wapens levert lijkt me hooguit een minimale verantwoordelijkheid op te leveren".
Hij levert wapens én troepen. Als dat geen verantwoordelijkheid oplevert, wat dan wel?

alcor | 20-07-14 | 00:26

Feynman, klootzak, stik er toch in met je "jamaar Hans van Baalen".

Ooit_huisregelneef | 20-07-14 | 00:23

-weggejorist-

jozef6846 | 20-07-14 | 00:23

emocore | 20-07-14 | 00:06
En dan hebben we nog de verzonnen aanval op de Pueblo, een spionageschip in de Chinese Zee geloof ik.

Graaf van Egmont | 20-07-14 | 00:11

@Bart_Geenstijl | 19-07-14 | 23:12

Belgische para's in Congo, 1964: heb je daar wat aan?

Aardbewoner | 20-07-14 | 00:09

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:46
Over 'allerlei vreemde gedachtekronkels' gesproken, op die site zitten een aantal figuren die dringend een spanlaken en medicijnen nodig hebben.

Ageless | 20-07-14 | 00:08

Wie er ook achter zit, Dit soort incidenten zijn vaker voorgekomen in onze geschiedenis boeken. Veelal zijn ze ook het window naar verder militair ingrijpen.

Hier nog eentje met grote impact (Vietnam) waarvan de betrokken authoriteiten achteraf openlijk hebben toegegeven dat er een beetje is ' getweaked' aan de daadwerkelijke toedracht:

nl.wikipedia.org/wiki/Tonkin-incident

emocore | 20-07-14 | 00:06

willie1971 | 19-07-14 | 23:57
Zo worden de moslims hier opgevoed, met joden haat en anti westerse gevoelens.
Ze hebben alle vrije tijd, de mocro's in Brussel, want voor het overgrote deel levend van een uitkering.

Jan Dribbel | 20-07-14 | 00:06

Is dat het algemene beeld? Daar merk ik bij de reaguurders maar weinig van. Men doet wel degelijk alsof Poetin persoonlijk verantwoordelijk is, wil Rusland binnenvallen enz.

Dat Poetin wapens levert lijkt me hooguit een minimale verantwoordelijkheid op te leveren. Hoezeer is Obama verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers die Amerikaanse wapens maken in Gaza? In Syrie? In Irak?

Jan Gerritsen9977 | 20-07-14 | 00:03

Is allemaal de schuld van de Russen, net als 70 jaar geleden de joden over schuld aan hadden.
Van Kooten en de Bie zeiden het nog zo mooi over het westers volk :"tot in de merg verwende volk dat tot niet meer hersen gymnastiek in staat is dan het controleren van zijn lot nummer"
Dat is precies wat hier gebeurd! Nazi propaganda minister Goebbels zei ooit:"als je de leugen vaak genoeg herhaald dan gaat het domme volk het vanzelf geloven"
-----------------------------------------------------
Normaal duurt het maanden zo niet jaren tot vast staat wat de oorzaak is van een vliegtuig ongeluk, we weten nog steeds niet waar dat MA vliegtuig van een paar maanden gelegen is gebleven!Nu weet iedereen al wat er gebeurd is, Kiev heeft het zeker niet gedaan. Nee de VS spreekt altijd de waarheid. Irak lag tenslotte ook vol met massa vernietigingswapens.
Als veruit grootste militair producent en exporteur verkopen zij natuurlijk nooit wapens aan terroristen, natuurlijk is Isis en Al Qaida niet bewapend en getraind door het westen. Natuurlijk levert het westen geen wapens,kennis en informatie aan hun marionetten kabinet in Kiev. Mensen blijf netjes achter de horde aanlopen,geloof alleen de Main stream.
Naast dit enorme drama beheerst mij dit weekend nog een ander bericht. 5000 moslims demonstreren ondanks verbod in Brussel en roepen daarbij op tot het doden van joden en de westerse samenleving, vorige week het zelfde in Frankrijk en Den Haag. een filmpje op you tube van een Duitse jihad strijder zittend op een berg lijken in Syrië roepend dat de slachters naar Europa komen. We willen niet zien wie het vuurtje in de Oekraïne heeft aangestoken, wie de Arabische lente heeft aangewakkerd, wie Isis tot een machtsfactor heeft gemaakt. Poetin lacht ons uit want Rusland is er over 20-30 jaar nog, Europa is dan al lang tot oorlogsgebied vervallen en de VS is een politie staat geworden. Nu al bespioneren ze alles en iedereen.

willie1971 | 19-07-14 | 23:57

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:50
dat zie je verkeerd; het algemene beeld is dat het een fout is geweest en dat ze eigenlijk militaire toestellen wilden raken.
Er is niemand die zegt dat Putin opdracht zou hebben gegeven (dat verzin je zelf). Feit is wel dat Putin de wapens levert en de militairen voor de strijd in Ukraine (dus militair verantwoordelijk).

--sql error-- | 19-07-14 | 23:55

Laten we het er dan over eens zijn dat we eigenlijk geen enkele pers meer kunnen vertrouwen. Niet die van USA, Oekraïne of Rusland. Tenzij ze met duidelijke bewijzen komen. En dan bedoel ik niet de Powell-like bewijzen voor zijn aanval op Irak.
Dat de raketten zijn afgevuurd uit het gebied bij Donetzk zegt me ook niks, aangezien het Oekrainse leger al dagen geleden had aangegeven dat ze delen rondom Donetzk terug veroverd hadden.
Ik begin eerder te geloven dat als die BUK's gaan rijden ze uit moeten kijken dat ze in dat gebied niet in botsing met elkaar komen.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 23:54

Spannende tijden. Ik lees het allemaal wel.

AbleArcher13 | 19-07-14 | 23:53

Het lijkt me dat wie al een hekel aan Rusland en Poetin hadden, deze gelegenheid aangrijpen tot totale hysterie. Niemand die zich ook maar even afvraagt wat Poetin dan voor motief kon hebben gehad om de separatisten te bevelen een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten.

Maar nee, zo'n vraag stellen is stom, want Poetin is nu eenmaal EVIL, je weet wel net als HITLER. Die schiet gewoon voor zijn lol een passagiersvliegtuig neer. En gaat daarna met akelig kakellachje in een hoekje zich zitten verkneukelen "Wat ben ik toch lekker SLECHT".

Nogmaals: wat een hysterie.

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:50

macmiep.nl | 19-07-14 | 23:46
welnee. hij heeft geen echte functie.
Maar doe je research zelf maar, zal niet moeilijk te vinden zijn.

--sql error-- | 19-07-14 | 23:49

Nou volgende keer een epistel over wie er belang heeft bij deze crash en waarom. Volg het motief en vooral het geld.
En Van Baalen en Verhofstadt zijn inderdaad de ophitsers geweest die dit mede op hun geweten kunnen schrijven. Van Baalen is toch reservekolonel ofzo? Toevallig bij de mobiele lucht-defensie?!?

MacMiep.nl | 19-07-14 | 23:46

@Jan Dribbel | 19-07-14 | 23:41

Ik lees ze allemaal, dus maakt u zich geen zorgen.

lady blabla | 19-07-14 | 23:45

Waarom zou de regering daar luchtafweer hebben? De separatisten hebben toch geen luchtmacht?

frank87 | 19-07-14 | 23:44

De Telegraaf had een ferme kop vandaag: "Moordernaars", in dikke zwarte letters.
Nog fermer zou zijn geweest: P**** "Moordernaar".
lady blabla | 19-07-14 | 23:34
Lees is een echte krant, daarmee bedoel ik niet de Telegraaf.

Jan Dribbel | 19-07-14 | 23:41

Feynman blijf bij je leest

photto | 19-07-14 | 23:40

One ,jongens, naar het rampgebied?? Sorry boys,maar ze zijn allemaal op missie in verreweggistan,en de pot is leeg.

Archy Bunker | 19-07-14 | 23:35

"Dit betekend dat vlak na het incident"

Knoopsgat | 19-07-14 | 23:33

Als ik heel cynisch ben, dan zou ik me kunnen voorstellen dat de Oekrainse verkeersleiding welbewust het toestel over het gebied van de separatisten heeft laten vliegen, in de hoop op zo'n vergissing van de opstandelingen. Gouden PR voor Kiev.... Maar goed, het zou hoe dan ook een vergissing van de separatisten blijven.

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:31

@Feynman, 2 dingen.
1) De flight recorders zouden wel eens buitengewoon belangwekkende info kunnen hebben. Zeker de flight data recorder, waar de vluchtinstrumenten op geregistreerd worden. Daar kan je van alles op zien, wellicht ook of het inderdaad zo is dat het vliegtuig door een BUK is neergehaald of door een stelletje jagers uit Oekraïne, zoals sommigen beweren. Dat verklaart misschien ook de haast waarmee sommige lijken zijn weggehaald: dergelijke raketten veroorzaken nogal wat schrapnel, en in lijken is die gemakkelijk terug te vinden.
2) Ik ben er van overtuigd dat de VS de plek waarvandaan een eventuele BUK gelanceerd is tot op zo'n 100m of beter kunnen aanwijzen (op basis van vroegere ervaring met hun systemen). Of ze die info met ons delen is een tweede.

Laten we de analyse vooral overlaten aan mensen die er verstand van hebben. Dat ben ik niet, en dat ben jij ook niet. Of we het eerlijke verhaal ooit te horen krijgen is een tweede, maar wij gaan deze puzzel echt niet zelf oplossen met een middagje Google, Wikipedia en info over ground zero uit de tweede hand.

Ten slotte: WAT DE FUCK heeft van Baalen hier nu weer mee te maken? Ik heb je meestal nogal hoog zitten, maar met dit stukje sla je de plank echt mis.

Muxje | 19-07-14 | 23:29

Willen de complotdenkers hun vinger opsteken?
Juist ja, heel veel vingers.

Jan Dribbel | 19-07-14 | 23:29

De Amerikaanse minister Hagel van Defensie heeft met zijn Nederlandse collega Hennis overlegd over de vliegramp in Oekraïne. Ze zijn het erover eens dat er een "sterke en verenigde reactie op de tragedie" moet komen, meldde het Pentagon na het telefoongesprek.http://m.nos.nl/artikel/676982-defensie-overleg-over-vliegramp.html

lady blabla | 19-07-14 | 23:27

Maar Timmermans is wel heel plotseling weer op Nederlandse bodem. Ik vind dit zeer opvallend.

lady blabla | 19-07-14 | 23:23

@Occipitaalcasibus | 19-07-14 | 23:07
Waanzin. Poetin had geen aanwijsbare inmenging met de onlusten in Kiev eerder dit jaar en heeft behoudens het volkomen te voorspellen willen beschermen van de Russische belangen inzake Sebastopol eveneens geen aanwijsbare inmenging met de onlusten die na winst van de opstandelingen in Kiev in de rest van Oekraïne ontstonden. Dat Rusland de separatisten steunt zegt in dit verband ook helemaal niks, wan de EU steunt net zo goed de revolutionaire macht die Kiev overnam.

Pierre Tombal | 19-07-14 | 23:17

Wie CNN gelooft of andere delen van de gelijkgeschakelde Amerikaanse pers, is niet goed wijs. Zijn we de Irakleugens vergeten? Of die rond Syrie? Belachelijk om op grond van zulke onzin tot oorlog op te roepen. Ik zou er nog van gaan denken dat dit neerhalen van een passagiersvliegtuig OOK een false flag operatie is van Amerika en Kiev. Maar nee: ik blijf erbij: het was een fatale vergissing.

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 23:17

Smerige politiek, landjepik, expansiedrift of laffe hielenlikkers: in Nederland zijn momenteel talloze ouders, grootouders, broers, zussen, andere familieleden en vrienden in diepe rouw, wanhoop en woede over het feit dat de slachtoffers van deze ramp worden beroofd, en bestolen van hun menselijke waardigheid door bezopen gedegenereerde debielen.

En onze politieke leiders laten het afweten!
Zitten te chillen op een terras, zijn totaal buiten beeld, of bezoeken een bloemencorso bij 'n ambassade!
Terwijl het thuisbrengen van de slachtoffers naar Nederland de allerhoogste prioriteit zou moeten hebben. Shame on the "leaders" of this country.

appelvink | 19-07-14 | 23:17

Of kunnen we zulke acties eigenlijk niet verwachten van een land, Nederland, dat zich aangesloten heeft bij tal van samenwerkingsverbanden (i.e. EU, NAVO).
.
Je zou eerder verwachten dat de EU als GEHEEL eens flink met de vuist op tafel zou slaan... Ik bedoel, ze lopen verdomme maar te raaskallen over 'één Europa', maar als er schijnbaar stront aan de knikker is mag je het zelf oplossen?

davimore | 19-07-14 | 23:17

1 Woord,
4 letters:
NAVO!

fuckje | 19-07-14 | 23:16

Voor de mensen die vinden dat wij 100 commando's naar het rampgebied hadden moeten sturen. Wat trouwens op zich plausibel klinkt.

Zijn er voorbeelden de afgelopen 50 jaar, in vergelijkbare geopolitieke situaties dat dit wel gedaan is?

Of kunnen we zulke acties eigenlijk niet verwachten van een land, Nederland, dat zich aangesloten heeft bij tal van samenwerkingsverbanden (i.e. EU, NAVO).

Bart_Geenstijl | 19-07-14 | 23:12

Ricky66 | 19-07-14 | 23:01
Is dat stuk gespuis echt terug in Nederland? Tssht, het wil vooraleerst zijn eigen belang voor een EU-topfunctie veiligstellen. Wat doet die vent anders hier ipv nabij het crisisgebied?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-14 | 23:09

Voor de 8 miljard die ons kutleger kost, zijn er al lekker veel soldaten actief in het rampgebied (nul komma nul)... En dan zeiken over "bezuinigen"?

Crak-ho | 19-07-14 | 23:09

How high can a missile reach?

Here are some other notorious tragedies that resulted when passenger planes were caught in military crosshairs.
apps.washingtonpost.com/g/page/world/h...

lady blabla | 19-07-14 | 23:08

@54321 | 19-07-14 | 22:56
Exact: het toestel zat niet op zijn normale koers en moet daarvoor toestemming, of opdracht, krijgen van de op dat moment verantwoordelijke verkeersleiding. En dat was op dat moment dus die van Kiev.

Pierre Tombal | 19-07-14 | 23:08

Ik had mij heilig voorgemomen om me niet in een emotinele rollercoaster vanwege het neergeschoten vliegtuig in de Ukrainete laten meeslepen, maar door de laatste ontwikkelingen, oa live via CNN is de grens bereikt, ik wil iedereen oproepen om op elke mogelijke manier je afkeur te laten blijken aan de russische despoot Poetin, het is schokkend, ronduit een schandalig dat het tuig , lichamen van overledenen weghalen en ze de grens overgebracht hebben op russisch grondgebied, de zwarte dozen zijn geconfisceerd en naar Moskou gestuurd, dronken en aggressieve seperatisten houden de onderzoeksteams weg bij de echte crashsite, ik wil jullie allemaal dringend oproepen in eigen bewoording een mail te sturen naar de Russische ambassade, ik wil oproepen tot een luid en duidelijke protestactie bij de Russische ambassade in den Haag, goedschiks of kwaadschiks moeten onverwijld de lichamen worden vrijgegeven, de zwarte dozen aan de OVSE worden overgedragen, zonder enige beperkingen vrije toegang tot de crashsite en onmiddelijke verwijdering van agressieve en dronken seperatisten uit het gebied, mocht dit geen resultaat opleveren, dan blijft er uiteindelijk nog maar 1 oplossing over militair ingrijpen met goedkeuring en medewerking van de regering in de Ukraine, deel dit bericht zoveel mogelijk, er is een grens bereikt dat publieke verontwaardiging omgezet moet worden in concrete daden !!

ambrusnl@euronet.nl

Scheveningseweg 2, 2571 Den Haag

Occipitaalcasibus | 19-07-14 | 23:07

@54321 | 19-07-14 | 22:56

Hij vloog noordelijker wegens het slechte weer. Inderdaad zouden ze normaal gesproken zuidelijker hebben gevlogen.

Bart_Geenstijl | 19-07-14 | 23:05

@seven | 19-07-14 | 22:46
Mooi. Dus ze hebben 3 BUK's waarvan er tenminste 2 een raket missen en je hebt een filmpje waarbij wordt gesteld dat hier `the smoking gun` wordt afgevoerd omdat die een raket mist, maar die andere 2 BUK's zijn niet verdacht en het was ook niet mogelijk om voor die ene BUK even snel een nieuwe raket te scoren zodat die ook niet meer verdacht zou overkomen? Heb je enig idee hoe compleet niet sluitend jouw `bewijs` is?

Pierre Tombal | 19-07-14 | 23:01

Flapdrol Timmermans is terug in Nederland, hij heeft volgens zijn ministerie gedaan wat hij kon..... Waarom schieten ze Timmermans niet uit de lucht, dan zijn wij van deze waardeloze MIVB af!! Deze gozer heeft niets maar dan ook helemaal niets betekend voor de nabestaanden! Hij zit er enkel voor zijn eigen ego, niets meer en niets minder! Timmermans ROT OP en neem Rutte ook mee!

Ricky66 | 19-07-14 | 23:01

Onder regie van Rusland schieten rebellen uit Oekraïne een vliegtuig uit de lucht. Onze mp roept Poetin op te zorgen dat bergingswerkers in het rampgebied kunnen werken. Prima, denkt de Russische leider, dan komt daar een veiligheidszone. Hij stuurt op verzoek van Nederland daarvoor 'beveiligers' naar het gebied. Die zitten daar dan legaal en bovendien ook nog op ons verzoek. Cynischer kan niet. Dank aan van maanen, buitenlandspecialist van de VVD.

Wachtloper | 19-07-14 | 23:01

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 22:56
Je hebt helemaal gelijk. Ik ben 100% pro-krijgsmacht maar op de VVD én PVV hoef je niet te rekenen als rechtse Nederlander. Want ook bij die idioten is het bezuinigen op Defensie wat de klok slaat.

Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:59

Dat 2 EU types met het charisma van een natte dweil de veroorzakers zouden zijn van de Oekraiense opstand is natuurlijk volkomen flauwekul, als van Balen zegt te wapen valt iedereen inslaap om van verhofstad maar te zwijgen.
Zo'n BUK schijn je te kunnen herladen is wel slim ook als ze je met meer dan een paar vliegtuigen komen opzoeken.
Niks meer over die Spaanssprekende verkeersleider gehoord, wat doet die man daar in Kiev.
Die rebellen doen er van alles aan om de indruk te wekken dat voorzover ze niet gewoon plunderen toch leuk bezig zijn sporen te wissen.

bijna_raak | 19-07-14 | 22:59

@seven | 19-07-14 | 22:46
Tx. Shocking. Weet je toevallig ook hoe hoog die twee andere vliegtuigen vlogen?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 22:57

WAAROM WAS HET VLIEGTUIG WAAR HET WAS?
Er zijn maar weinig harde feiten vast te stellen, maar hier zijn een paar intrigerende:

Feit 1: deze vlucht neemt normaal gesproken *NIET* deze route. (check dit zelf: nl.flightaware.com/live/flight/MAS17/h...) De gebruikelijke vliegroute ligt maar liefst zo'n 100 km zuidelijker. Maar het vliegtuig van vrijdag vloog over Donetsk, kennelijk omgeleid. Waarom?

Feit 2: dit type boeing vliegt normaal gesproken op 35000-39000 feet. Maar deze vlucht was opgedragen om op 33000 te vliegen, pal boven de no fly zone. Waarom? Door wie? (www.zerohedge.com/news/2014-07-17/was-...)

Feit 3: toen MH 370 verdween boven de oceaan, gaf men direct de laatste communicaties van de vlucht met air traffic control vrij om te kijken wat er aan de hand was. De air traffic control communicatie van Kiev met MH 17 is *NIET* vrijgegeven en naar verluidt zelfs in beslag genomen door de Oekrainse geheime dienst. Waarom???????
www.zerohedge.com/news/2014-07-18/ukra...

54321 | 19-07-14 | 22:56

@ Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:37
Whahahahaah, lollig! Doe "cojones" zijn 23 jaar lang systematisch wegbezuinigd door o.a. de VVD, als wisselgeld voor VVD-prioriteiten in kabinetten met linkse partijen. Daarom geen enkel militair middel meer om een land als Rusland spierballen te laten zien. Ondertussen rete afhankelijk geworden van Rusland op economisch en energie-gebied, dusssss.
Maar dat wist je toch al? We hebben toch allemaal onze "stem" uitgebracht tijdens verkiezingen? Het volk vond het toch allemaal prachtig toen keer op keer onze krijgsmacht steeds verder wet uitgekleed? We hadden toch geen vijand meer? En nu? Poffen een paar pseudo-Russen doodleuk een vliegtuig vol met Hollanders neer, en we kunnen er geen ene reet aan doen. Punt uit!

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 22:56

@davimore | 19-07-14 | 22:51

Dat is snel.

lady blabla | 19-07-14 | 22:55

-weggejorist-

ADVIZEUR | 19-07-14 | 22:55

Mooi artikel, maar het belangrijkste wordt niet besproken: welk motief zou iemand kunnen hebben om dit passagiersvliegtuig te beschieten? Zoals een politieman kan zeggen:

"Zonder motief geen zaak."

Het lijkt mij sterk dat de separatisten een motief hadden. Maar het regime in Kiev ook niet. Het zou me dus niets verbazen als we met een noodlottig misverstand te maken hebben, en dat het vliegtuig voor een militair toestel werd aangezien.

Jan Gerritsen9977 | 19-07-14 | 22:54

Waarom nederland geen contact heeft met Malysia?? Zou hey soms te maken hebben,met een bepaalde stroming die daar landelijk aanwaezig is,en waar meneer Putin in het verladen ook last had van die stroming.Ik bedoel maar,het jaar is nog niet om.

Archy Bunker | 19-07-14 | 22:54

@Ricky66 | 19-07-14 | 22:40
He vervelio herhalio!
Verzin eens iets anders.

miko | 19-07-14 | 22:53

--sql error-- | 19-07-14 | 22:47
Noch Rutte, Timmerfrans en Opstelten hebben in hun persconferenties blijk gegeven van interesse tot samenwerking met Maleise autoriteiten. Zelfs blijk van medeleven kon er niet af.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-14 | 22:52

@DANNY3960 | 19-07-14 | 22:46
Jaloers dat ik zo vaak gelijk heb?
*gnehe*

necrosis | 19-07-14 | 22:52

@miko | 19-07-14 | 22:29
Huil niet. Dit blog, net als alle andere is volkomen onbetekenend. Jouw en mijn bijdrage zijn slechts net als een scheet IRL; Stinkt even, daarna is het weg.

boasatlas | 19-07-14 | 22:51

Waarom is dat carnaval in Rotterdam in vredesnaam niet afgeschaft dit jaar? Schaamteloos in je blote reet feest zitten vieren op dit moment.

deoudererijperevrouw | 19-07-14 | 22:51

Gedeelddoor 2 plus 7 | 19-07-14 | 21:31
RT is de propaganda zender van het Kremlin.
Zoals vroeger de Pravda (de Waarheid) de propaganda krant was van het Kremlin.
Onafhankelijke nieuwsbronnen zijn er niet meer in Rusland.

Jan Dribbel | 19-07-14 | 22:49

Lijken worden afgevoerd als was het vee. Nederland reageert niet.

Schandalig.

DANNY3960 | 19-07-14 | 22:49

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 22:07

Ik zou het hele stuk niet meer lezen. Meneer modereert er stevig op los. Iedere oproep tot matiging wordt in de wind geslagen en weggegumd.

Boris Poepnagel | 19-07-14 | 22:47

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-14 | 22:29
volg jij het Maleisische nieuws dan?
hoe weet je zo zeker dat er geen contact is met de autoriteiten daar? dat je geen uitgebreid verslag hebt ontvangen van het overleg betekend niet dat het niet heeft plaatsgevonden..

--sql error-- | 19-07-14 | 22:47

necrosis | 19-07-14 | 22:41

Zit je nu alweer aan de stoelpoten van Joris te zagen? Je zou maar wat graag z'n plaats innemen, hmmzzz?

DANNY3960 | 19-07-14 | 22:46

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 22:35
Yups.
Pierre Tombal | 19-07-14 | 22:40
Die dingen schijn je te kunnen herladen. Daarbij hebben ze er niet 1 BUK ,maar naar verluid 3 rondrijden. Welke geschoten heeft, die is gekregen van Rusland of buitgemaakt op het Oekraïense leger blijft de vraag.

seven | 19-07-14 | 22:46

KUT kabinet doe iets!! verscheep alles wat militair is naar de ukraine en fuck die hufters daar !!!

Occipitaalcasibus | 19-07-14 | 22:46

Elk vliegtuig dat opstijgt heeft een route. Die route wordt vooraf doorgegeven aan alle luchtverkeersleiders. Bij het naderen van een landgrens spreekt de piloot de verkeersleiding voordat ze de grens overgaan. De koers van elk vliegtuig wordt bepaald door de feitelijk af te leggen afstand. De wind en de geldende afspraken die eurocontrol heeft. Er wordt gezegd Frankrijk en Engeland vliegen andere routes. Dat klopt. Dat had vooral met de ligging van die landen te maken. Geen vliegmaatschappij gaat vanuit kostenoverweging onveilig gebied in. Het verliezen van een kist kost vele malen meer dan extra brandstof. De route is vooraf doorgegeven alle landen hebben die route geaccordeerd. Zo niet stijgt een kist niet op. En ook tijdens de vlucht zijn er checks. Dat zie je ook terug. Alle vliegtuigen zijn per direct een andere koers gaan vliegen. Dat is vette syress voor de luchtverkeersleiders die dan alle vliegtuigen zonder botsingen moeten omleiden en nieuwe vectoren moeten doorgeven. Dat is iig allemaal wel goed gegaan. Er zijn dus enorme ... bezig geweest die alle afspraken respectloos aan de laars hebben gelapt met dit als gevolg.

anne ommogelijk | 19-07-14 | 22:44

Ik hoor op TV alleen maar over hulpverlening, onderzoek, vragen die beantwoord moeten worden, kortom het hele scala aan typisch Hollandse pacifistische prietpraat. Slappe postings met kaarsjes op Facebook en tekenen op condoleance sites, terwijl een golf van Bloodlust door het land moet razen. We leren het nooit.

Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:44

Vreemd trouwens dat die pipo van MAL nog steeds praat van "ongeval" en "ongeluk" terwijl die kist toch echt gewoon naar beneden geknald is!

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 22:44

@seven | 19-07-14 | 22:31
Best stoer: 1 BUK met 1 missende/afgeschoten raket en 3 toestellen geraakt op 3 verschillende dagen. De commandant van dat geschut moet haast wel een imposante naam als Kal-El hebben.

Pierre Tombal | 19-07-14 | 22:40

Bigi}22:37} Doe ,cojones, zijn alleen maar bezig,met de uitkeringen te verdienen, voor lui die hier zelf staatsondemijnend bezig zijn.

Archy Bunker | 19-07-14 | 22:40

Eerst vaststellen hoelang het duurt om tot een bevredigend onderzoeksresulaat te komen moet je niet laten volgen door semi-wetenschappelijke duiding en blinde slagen in de ruimte, Fenyman-zonder-feiten. Je weet niets meer dan wie dan ook dus probeer dat ook niet te veinzen. Sukkel.

Mike Oxlong | 19-07-14 | 22:40

Vraag Kiev om doelen en coördinaten en bombardeer d'r fuck out of die separatisten.

Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:39

@Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:37,

Wat deed de VS na KAL007?

rode peper | 19-07-14 | 22:38

Maar toen ging Jezus alsnog aan het kruis.

Niak | 19-07-14 | 22:38

In elke tijd, in elke plaats zijn de daden van de mensen hetzelfde. Quote uit LOGH.

En deze kent iedereen. In elk gewapend conflict is de waarheid het eerste slachtoffer.

Het is zo makkelijk om die zin te vergeten. Want dit bewijs is toch overduidelijk? Niks is overduidelijk. Wanneer ik er soms als Troll in slaag om een hele discussie in een richting te sturen die ik op dat moment graag wil voor shit en giggles. En vermits ik best weet dat ik niet de slimste ben; ga er maar vanuit dat wij allen pionen zijn in een spel. "Wat is waarheid?" vroeg Pilatus aan Jezus en hij waste zijn handen in onschuld.

Niak | 19-07-14 | 22:37

WAAROM ? WAAROM schreeuwt dit volk niet om keiharde wraak ? Wat zijn wij voor Godverdomde pacifistische flikkers ? Waarom EISEN we niet van Rutte dat Nederland zich militair wreekt op dat tuig ? Waarom gaat er niemand de straat op ? We hebben toch mariniers, een luchtmobiele brigade, F16's en tankvliegtuigen ? Onderzoek mijn reedt. Aktie eis ik ! Waar zijn de cojones van dit volk ?

Bigi Bana Boy | 19-07-14 | 22:37

Dat Amerikaanse mevrouwke legt zojuist op NPO2 duidelijk uit hoe het zit, en zet NLD.nl ook even met de pootjes keurig terug op planeet Aarde. Wat zijn we ook een klein onbeduidend smurfenlandje geworden.....
En Timmerfrans, (P)Rutte en (neusgat) Plasterk maar dromen dat ze "macht en invloed" hebben....
Ze hebben werkelijk geen ene zak te vertellen!

Nederlanddraaitdoor | 19-07-14 | 22:36

@seven | 19-07-14 | 22:31
De terroristen/rebellen hebben op vrijwel dezelfde plaats in een paar dagen tijd drie vliegtuigen neergehaald? Zie ik dat goed?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 22:35

"The planned, but never executed, 1962 Operation Northwoods plot by the U.S. Department of Defense for a war with Cuba involved scenarios such as fabricating the hijacking or shooting down of passenger and military planes, sinking a U.S. ship in the vicinity of Cuba, burning crops, sinking a boat filled with Cuban refugees, attacks by alleged Cuban infiltrators inside the United States, and harassment of U.S. aircraft and shipping and the destruction of aerial drones by aircraft disguised as Cuban MiGs." en.m.wikipedia.org/wiki/False_flag#Col...

Plap | 19-07-14 | 22:35

Toen vorig jaar een diplomaat werd gearresteerd die zijn kinderen aan het mishandelen was stond het hele Kremlin op zijn achterste poten en wist TimmerSchwanz niet hoe snel die naar Moskou moest om de kont van Putin te kussen en nu oooooooorverdovende stilte

Zeewolf | 19-07-14 | 22:34

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-14
Eens, alsof het ons vliegtuig was.

koekje erbij? | 19-07-14 | 22:33

4J,s Zou het soms de ,ramadan, kunnen zijn??

Archy Bunker | 19-07-14 | 22:32

Ik snap niet dat Mark Rutte, als leider van dit land, niet zijn vuist op tafel slaat en zegt dat we NU onze landgenoten willen en dat we ze anders komen halen!

sparxx | 19-07-14 | 22:31

@boasatlas | 19-07-14 | 22:27
Zolang hier en dan toch,......
*traantje wegpinkt*

miko | 19-07-14 | 22:29

Wat ik ernstig mis is samenwerking tussen Maleisië en Nederland in deze. Beide landen, relatief klein maar niet onnozel, zijn immers aan de slachtofferkant de grootste partijen. Fuck de Russen en de Amerikanen, de separatisten en de EU. Nergens blijkt, voor zover ik weet, dat 'wij' intensieve samenwerking hebben gezocht met lotgenoot Maleisië. Is dat belangrijk? Ja zeker! Van die andere partijen die ik benoemd heb valt geenszins objectieve informatie te verwachten. Je kunt niet om ze heem maar wel een dikke middelvinger geven.
Iemand enig idee waarom in alle persconferenties tot nu toe Nederlandse leiders Maleisië finaal negeerden?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-07-14 | 22:29

rijdt "die "geschut? "deze" geschut, toch?

koekje erbij? | 19-07-14 | 22:28

@Koettoerk | 19-07-14 | 21:56
Dus toen de Russen zijn weg gegaan hebben ze alles mee genomen?

miko | 19-07-14 | 22:28

-weggejorist-

boasatlas | 19-07-14 | 22:27

Jeff Hawke | 19-07-14 | 22:11

*Kamagra toewerpen doet*

CornholioNL | 19-07-14 | 22:27

Wat gebeurt er met de zwarte dozen?

Gedeelddoor 2 plus 7 | 19-07-14 | 22:27

@--sql error-- | 19-07-14 | 22:07
Lijkt het wel op in grote lijnen maar de vragen van de Russen waren redelijk relevant. verder te gek voor woorden dat verhaal met die lijken.Hoe kunnen die gekken immers lijken voorzien van paspoorten van Nederlandse mensen die ook echt aan boord van dat vliegtuig zaten?
Dom stuk. Werkelijk

miko | 19-07-14 | 22:27

Maar, en misschien ben ik gewoon wel te dom, wat probeer je nu te zeggen met dit stukje?
Hangt volgens mij aan elkaar van aannames en gokjes, eerlijk gezegd, tenzij je natuurlijk heel diep in de inlichtingenwereld zit.

captainobvious | 19-07-14 | 22:26

Jeff Hawke | 19-07-14 | 22:11
OK, maar ik moet zeggen dat het wel rustig leeft. De vrijmibo kan ik gerust overslaan.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 22:19

The US zal heel binnenkort wel met meer bewijs komen (echt/nep/aangedikt het kan allemaal), De getroffen landen en vrienden nemen dit in iedergeval als waar aan. De US zal er beter van worden.

lady blabla | 19-07-14 | 22:16

miko | 19-07-14 | 22:00
De seperatisten hadden het al helemaal gehad met de EU nog vóór het een interne binnenlandse zaak werd. Het feit dat hun president/premier werd afgezet met steunbetuiging van Van Baalen en Verhofstad was al genoeg.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 22:15

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 22:10
ok?

--sql error-- | 19-07-14 | 22:15

@Graaf van Egmont | 19-07-14 | 22:10
Nee hoor, ik lijd aan dezelfde "kwaal"...

Jeff Hawke | 19-07-14 | 22:11

Jeff Hawke | 19-07-14 | 21:48
Nee, niet echt. Is dat erg dan?

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 22:10

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:46
Dus jij vindt dit een helder stuk. Ik kan nog mee gaan met het tegendraads denken, waar wat er dan vervolgens wordt beweerd is te zot om waar te zijn.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 22:08

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:46
ik heb het niet gelezen, maar is dat niet een vertaling van de propaganda van RT? (zie m'n eerdere post hierover)

--sql error-- | 19-07-14 | 22:07

@slet & poepnagel: mee eens, lees dan alleen de eerste helft.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 22:07

Koettoerk | 19-07-14 | 21:56
Dat Oekraïne geen beschikking zou hebben over de BUK raket is gelul..
In ieder geval zijn ze ooit aanwezig geweest.
en.wikipedia.org/wiki/9K37_Buk#Operato...

Ommezwaai | 19-07-14 | 22:05

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:46

Je bedoelt een onzinnig stuk van een dwaas. Prima wat tegengeluiden maar dit soort dwazen zijn de kanker van de maatschappij. Wel de lusten. Niet de lasten.

De Koreaanse Slet | 19-07-14 | 22:04

Waar is de Navo als je hen nodig hebt? Is zou er voor kiezen om de rampplek van het vliegtuig met een straal van 20 kilometer er omheen gewoon tijdelijk te bezetten en dan onderzoek te doen. Doden op een respectvolle manier terug brengen naar de nabestaanden, en eventuele bezittingen ook. Obama zei toch 'shoulder on shoulder'?. Nou dan. Maar nee, we laten het weer gebeuren.

Mark van Leeuwen | 19-07-14 | 22:03

@McMarx | 19-07-14 | 21:44
Onanie is geen liefde maar lust.

miko | 19-07-14 | 22:01

En de lijken worden uitgeruild tegen onafhankelijkheid en volledige terugtrekking van het Oekraïense leger.

Miezerig | 19-07-14 | 22:01

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:46
Met een Fors ALUhoedje ja...

Boris Poepnagel | 19-07-14 | 22:01

Een bitter drama dat onze onmacht blootlegt. De 'zwerm' terroristen, van welke landsaard of denominatie dan ook laat zich niets gelegen liggen aan de waarden waarop wij onze wetten, verwachtingen en misschien wel hoop hebben gebaseerd. Normloos en gewetenloos tegenover beschaafde boosheid. We zullen straks blij zijn als er wat te begraven valt.

klaas visser | 19-07-14 | 22:00

@du Roi Soleil | 19-07-14 | 21:39
Die opstandelingen zijn nu de *kuch* legitieme regering van Oekraïne.
Door meteen kant te kiezen in een interne aangelegenheid zijn de west Europese landen de vijand geworden voor de separatisten. Niet zo verwonderlijk dus dat ze liever geen waarnemers/spionnen op hun grond gebied toe willen laten.

miko | 19-07-14 | 22:00

Aangezien ook Nederland gewoon meevreet van de romige oorlogstaart is een onderzoek op het vliegtuig en de lichamen en een Haags Tribunaal alleen maar tijdverspilling. Wat telt, is hoe de gebeurtenis de toekomst gaat bepalen, hoe deze in wezen lokale act of war gaat escaleren. Daar is een grote kans toe. Om te beginnen zijn Poetin's politieke drijfveren en machtspositie van het ene op het andere moment veranderd. Dat was even niet de bedoeling.
In het slechtst denkbare scenario zou Grabovo het Sarajevo van deze eeuw kunnen worden.

dedeurs | 19-07-14 | 21:59

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:25
Je hebt helemaal gelijk. Zo'n BUK raket boort zich niet in het toestel maar ontploft zodra het binnen pakweg 20 meter nabij het toestel is.

tum378 | 19-07-14 | 21:58

Mag ik even de bronnen dat de Russische BUKS in handen zijn van alle aanwezige partijen. Jij hebt kennelijk betere bronnen dan de militaire duiders in de media die de afgelopen dagen herhaaldelijk hebben geclaimd dat de Oekraïne die niet bezit.

Verder wil zelf nog wel een BUK afschieten op jouw cynische bewering dat een veiligheidsdienst geen simpel mobilofoon of telefoonverkeer kan onderscheppen en vrijgeven. En dan cynisch doen daarover omdat dat geen gebruikelijke procedure is. Duh. De wereld kijkt verwijtend mee wie hier de dader is. Logisch dat je even geen gebruikelijke procedures volgt maar zo snel mogelijk de feiten op tafel legt. Daar is niks ingewikkeld aan. Denk overigens dat deze gesprekken niet door Oekraïne onderschept zijn. Dit is eerder afkomstig van de NSA, en mogelijk een mooi voorbeeld waarom het kunnen afluisteren van alles en jedereen soms nog wel eens van pas kan komen. Om maar eens even wat tegengewicht te bieden aan het standaard NSA is satan riedel. Maar als dit bekend zou zijn gelooft niemand het meer, zo gekleurd denkt men al.

Maar goed, ik speculeer ook volop. En dat doet dit stuk ook, zoals iedereen. Maar je kan soms ook gewoon eens rekening houden met dat de kans groot is dat er hier echte gelekte gesprekken vrijgegeven zijn. Maar dat is kennelijk onmogelijk zodra de VS ter sprake komt.

Koettoerk | 19-07-14 | 21:56

Gedeelddoor 2 plus 7 | 19-07-14 | 21:31
rt = Russia Today, een persburo gesponsord door Kremlin.
Die meevliegende gevechtsvliegtuigen kunnen simpelweg niet gezien zijn door een ooggetuige op 10km afstand (je ziet hooguit een stipje). En als ze er wel waren was dan hadden radarsystemen wereldwijd dit wel gezien, en hadden piloten alarm geslagen. Ook hadden inzittenden het dan wel opgemerkt en in paniek gebeld.
Russische propaganda dus, en nog van slechte kwaliteit ook.

--sql error-- | 19-07-14 | 21:54

@Graaf van Egmont | 19-07-14 | 21:46
Kun je hem op jouw leeftijd nog wel omhoog krijgen?

Jeff Hawke | 19-07-14 | 21:48

@Crak-ho | 19-07-14 | 21:16
Pak die maatschappij aan die willens en wetens levens in de schaal gooit voor het uitsparen van een paar duizend dollar.

miko | 19-07-14 | 21:48

mooi stuk. hulde.
ik schaam me voor het feit dat ik het toelaat vanuit brussel geregeerd te worden door de nieuwe fascisten. ze zijn hoofddader en verantwoordelijk voor al deze doden.

isa bin maryam | 19-07-14 | 21:48

Wat tamelijk onderbelicht blijft: staat dit soort raketafweer niet ook ergens in Noord-Afrika? In compleet Midden-Oosten? Daar vliegen we wel nog vrolijk overheen. Hoe zit dat? Keertje schieten met zo'n apparaat lijkt me voor de gemiddelde ISIS-gekkie toch de ultieme hoofdprijs en een stuk aantrekkerlijk dan zelf met zo'n bomgordel in de weer.

de Voorzittert | 19-07-14 | 21:47

-weggejorist-

boasatlas | 19-07-14 | 21:47

McMarx | 19-07-14 | 21:44
Veel te warm voor die flauwekul

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 21:46

Ik ga me met de liefde bezig houden. Gebeurt er ook nog wat fijns, al is het maar in het klein.

Rest In Privacy | 19-07-14 | 21:44

Heldere analyse Feynman. Maar wat kunnen we er mee? Wat mij betreft mag ieder nog steeds zijn eigen aluhoed vouwen en opzetten. Wat mij nog het meest verbaasd dat iedereen er het over eens is dat geen van de partijen enig belang had bij het uit de lucht halen van een passagiersvliegtuig. Ik mag iedereen er aan herinneren aan het gejuich op de brug van een Amerikaanse kruiser, toen ze een Iraans passagiersvliegtuig hadden neergeschoten. De lijken van deze dode passagiers dreven trouwens ook nauwelijks beschadigd in zee.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 21:43

Tja Feynman,Just like ,Dirty Harry, used to say,Man must now his limitations,en dat is waar Rutte, de EU en de Int.wereld nu tegenaan gelopen is.Alleen Dirty Harry schoot raak.Men gaat er nog steeds vanuit de neanderthalers daar, menselijke eigenschappen toe te bedelen.Now forget it,die lui leven zo geisoleerd,dat dat hun hele levenswijze bestaat in het leven in een wodkafles,compleet met de beperkte zichtwijdte die dat oplevert.Maar het doet me wel goed,Rutte eindelijk eens een keer aan het werk te zien,men klaagde dat hij zo onzichtbaar was.Nou dus helemaal niet niet,heb hem in 3 dagen tijd al meer op tv gezien,dan in alle 5jr daarvoor.Alleen is de aanleiding wat minder.

Archy Bunker | 19-07-14 | 21:43

Prima verhaal Feynman.
Het eerste dat sneuvelt in een oorlog...

Of de separatisten,simpele boeren in mijn optiek, dit nou wel of niet hebben gedaan, er wordt van alle kanten stevig gespind.

Hoe deze bescheiden wereldbrand is begonnen? Dat moet je aan Guy en Hans vragen. Oorlogshitsers.

LJBrinkhorst | 19-07-14 | 21:43

@Kaas de Vies | 19-07-14 | 21:05
Samenvatting. In de oekraine is het een zooitje daar moet je niet met burgervluchten over heen willen vliegen.

miko | 19-07-14 | 21:43

Wat er ook gebeurd is, in mijn ogen zijn de schuldigen Van Hofstad en Van Baalen, die met hun vette lichamen op een plein in Kiev de Oekraïners het idee gegeven hebben om de opstand door te zetten, terwijl Europa later geen enkele steun gegeven heeft.
De Drang nach Osten van de EU kent letterlijk geen grenzen. Meer macht en meer macht is het enige wat Brussel drijft. Dat er totaal geen belang voor de burgers bij een steeds grotere en diversere EU is interesseert ze niks.

du Roi Soleil | 19-07-14 | 21:39

Twee week geleden reed er een echtpaar en hun drie kinderen hier door de straat. De man kwam hier uit het dorp, zijn vrouw kwam uit Maleisië en ze woonden in Australië. Een paar dagen geleden vlogen ze terug naar huis via Schiphol. Nu liggen ze in een korenveld in het oosten van de Oekraïne. Rust zacht, Hans...

eerstneukendanpraten | 19-07-14 | 21:39

Laat maar feynman, ik ben best tevreden met mijn aluhoedjestheorie waarbij de ware schuldige uit Brussel komt en waar de door de bilderberg ingefluisterde adviezen tot bovenstaand resultaat heeft geleid.

Dhr. W. Anhoop | 19-07-14 | 21:38

Kom op meneer Feynman, niet zo naïef, die separatisten zitten hier achter, zoveel is wel duidelijk. Vraag is alleen: Wat doen we eraan? Ik weet het niet. Maar laten we beginnen met nieuwe verkiezingen.

VanBukkem | 19-07-14 | 21:37

Kostprijs van een Oorlog: Boddiebags tegen kostprijs zul je bedoelen Feyneman.

Centauri3 | 19-07-14 | 21:34

@de Voorzittert | 19-07-14 | 21:32
Ja.
*zakdoek gebruiken doet*

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:33

@Lewis 21:30
Lijkt me wel. Verschil tussen bewust en onbewust meemaken. Als je er lang over nadenkt schieten de tranen toch in je ogen.

de Voorzittert | 19-07-14 | 21:32

Wie vond het een goed idee om dit vliegtuig over oorlogsgebied te laten vliegen lijkt me nu de belangrijkste vraag.

hebbuh | 19-07-14 | 21:31

speculeren of niet, maar iets dat loopt als een eend, geluid maakt als een eend en eruit ziet als een eend is meestal ook een eend!
Voor mij is toch het meest waarschijnlijke scenario dat er een drol van een separatist/terrorist die zich even rambo voelde op een knop heeft gedrukt in de veronderstelling dat het een oekraiens vrachtvliegtuig was...

DikkeLeo | 19-07-14 | 21:31

@de Voorzittert | 19-07-14 | 21:22
Hulde voor dit schitterende plempsel! Met extra punten voor Doofstommië.
*eat that, Hennis*

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:31

@de Voorzittert | 19-07-14 | 21:27
Ik weet niet of dat uitmaakt, maar vreselijk was het zeker.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:30

Gek heh dit is gewoon een horrorzomer aan het worden.

GeargeSears | 19-07-14 | 21:29

@goktrommelisttot: idd, maar toch knap ik wel een beetje op van de inhoud.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:28

@Old_Spice | 19-07-14 | 21:26
Ik heb niemand horen schreeuwen om oorlog. Heb je after shave in je oren?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:28

ik stel voor om 20.000 flessen vodka (ut Grûn) in dat gebied te droppen. vervolgens kan het leger de volgende ochtend zo binnenwandelen en de hulpdiensten kunnen hun werk doen.

--sql error-- | 19-07-14 | 21:28

@Lewis 21:25
Voor die mensen was het beter geweest als de explosie in het vliegtuig was... wat een vreselijke laatste minuut...

de Voorzittert | 19-07-14 | 21:27

*Publicaties van inlichtingendiensten worden geslikt als zoete koek, terwijl dergelijke partijen alleen iets de wereld in slingeren als het louter in hun eigen belang is*.

Goed gezegd, Feynman. Maar de waarheid kan soms ook in het eigenbelang zijn.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:27

Juist! Een objectieve analyse, het werd tijd! De blinde Rusland/Separatisten haters moeten maar eens dat schuim van hun bekken vegen en de feiten afwachten voordat ze schreeuwen om oorlog!

Old_Spice | 19-07-14 | 21:26

Uit het valpatroon van de brokstukken blijkt dat het vliegtuig niet is neergestort door een explosie in het vliegtuig, maar door een explosie vlakbij het vliegtuig.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 21:25

@Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:08
"Volgens dezelfde bron rijdt die geschut niet oostelijk naar de veilige grens met"
Niet zo erg als "betekend", maar ook best kudt

goktrommelisttot | 19-07-14 | 21:25

Dus een gesprek terugvinden in getapte informatie kan niet in zo korte tijd, maar geloofwaardig zo'n gesprek fingeren dan weer wel. En je vergeet de teruggetrokken tweet met bijbehorende foto (van de rookpluim) over de uit lucht geschoten Antonev 26.

RexMundi | 19-07-14 | 21:25

Gisteren die vette lap op tv met de mededeling het gebeuren van start af aan te analyseren waarbij ze even vergaten dat die opruier in Kiev stond het volk op te hitsen.
Wat een schaamteloze smeerlap

Toontje-lager | 19-07-14 | 21:24

Ik kijk erg uit naar de goede gesprekken die we morgen her en der gaan voeren, ik kijk erg uit naar de ansichkaart van MinDef Hennis (ligt op het strand van Doofstommië) en ik kijk erg uit naar de de eerste selfies van Timmerfrans met kogelvest om.
Maar dan echt: gepaste schaamte naar alle nabestaanden toe voor het feit dat zij zeer ingetogen maar vast met heel veel woede op hun overleden familieleden moeten wachten. Zou toch logistiek geen onhaalbare kaart moeten zijn.

de Voorzittert | 19-07-14 | 21:22

Lekker een koude oorlog net wat ik nodig had.

hebbuh | 19-07-14 | 21:21

@pepin: je vergeet het hele circus rond de vluchtleiding in Kiev nog. Dat rammelt ook aan alle kanten.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:20

Wat mij het meest opvalt is dat er niet als een (1) Europa wordt opgetreden hier.
Dat zijn we toch Mark, Verhofstadt, van Baalen, Schultz, etc etc. Toch? TOCH?!

Botte Hork | 19-07-14 | 21:20

Er gebeurd natuurlijk van alles achter de schermen maar dat neemt niet weg dat er nu 2 dagen verder er precies nog niets is gebeurd. Je kan af en toe niet iedereen te vriend houden.

van stampij | 19-07-14 | 21:19

Ok, wat is dan het alternatief, Feynman? Dat dit alles een vooropgezet plan is vanuit de Oekraïense regering dat ze helemaal stil hebben weten te houden, waarin ze van te voren audioopnames hebben gefabriceerd (die vrij specifiek waren 'Thompson University') maar desondanks vergeten zijn de bestandsgegevens aan te passen. Waarin zij een raket hebben afgevuurd op het vliegtuig zonder dat de Russen en separatisten het opmerkten. Een gigantische maar extreem risicovolle samenzwering opgezet door een zwakke en ongeorganiseerde regering die compleet tegen Ockham's Scheermes in vliegt.

Pepin | 19-07-14 | 21:19

@Wijze uit het Oosten:

* plop *

poeTsBaas | 19-07-14 | 21:18

Zie het al eerder: de kans dat de schuldigen in Nederland worden berecht is kleiner dan dat ze hier asiel krijgen wegens zielig. Iemand enig idee of de Somalische piraten na hun vrijlating wel een echt nieuwe iPhone hebben ontvangen?

eerstneukendanpraten | 19-07-14 | 21:17

Het gaat niet meer over russen/oekrainers/separatisten/alquaida.

Het gaat er nu om waarom de VN/NAVO/NATO nalatig is geweest om onafhankelijk onderzoekers tijdig en veilig op plaats de ramp hun werk te laten uitvoeren.

Crak-ho | 19-07-14 | 21:16

@poeTsBaas | 19-07-14 | 21:15
Het is warm...
* Biertje aanreiken doet *

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 21:16

Hey jij daar uit het oosten je was me net voor

poeTsBaas | 19-07-14 | 21:15

Ruggengraat..... Herstel

poeTsBaas | 19-07-14 | 21:14

@sql error. Vooropgesteld, ik ben geen deskundige. Ik hoor wel wat mensen er gewichtig over doen dat het wel een issue is. Wat ik zie is dat het wel teruggetrokken is. Voor iedereen die niet weet waar het over gaat:
www.youtube.com/channel/UCFjOi1ZpZVEr...

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:14

@poeTsBaas | 19-07-14 | 21:11
Hoeveel graden is een ruggengraad ?

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 21:12

Het lijkt me eerst zaak dat we nu onze mensen terug halen zodat we een normale afscheidsdienst kunnen houden. En vervolgens een aantal eenheden van het KCT en de Luchtmobiele brigade erheen sturen om orde op zaken te stellen en er voor te zorgen dat het onderzoek ook werkelijk onafhankelijk gebeurt.

Maar wij hebben een premier met de ruggengraad van een mossel en timmerfranz. Dus dat zal zo'n vaart niet lopen me dunkt.

poeTsBaas | 19-07-14 | 21:11

Deze mensen zijn het slachtoffer van geopolitiek en vervolgens zal er over hun lijken geopolitiek gepleegd worden.

Zzzzooooffff | 19-07-14 | 21:10

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:05
die timestamp zegt niet alles, is namelijk afhankelijk van de server-instellingen ( en of ze rekening houden met timezones speelt hierbij ook een rol), het kan ook een client-side timestamp zijn die een dag achter loopt... Ik zeg niet dat er niks raar aan de hand is, maar er zijn meerdere mogelijkheden. heb je het trouwens gechecked, of alleen dat filmpje gezien?

--sql error-- | 19-07-14 | 21:10

Als al het onderzoek gefrustreerd en tegengewerkt wordt is dat maar zo. De dader ligt op hetzelfde kerkhof als de slachtoffers.
Eerst een humane repatriëring van de slachtoffers en een waardig afscheid. Closure voor de nabestaanden.
En of er ooit een schuldige gevonden gaat worden ? Ik betwijfel het...
Hooguit een Patsy..

Wijze uit het Oosten | 19-07-14 | 21:09

Betekend is trouwens wel met een t.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:08

Goed verhaal. Krijg alleen het gevoel dat het niet af is. En dat klopt ook wel

Den Meester | 19-07-14 | 21:07

leuk, maar je vergeet het twitterbericht van de seperatist die trots vertelde dat hij een antanov had neergehaald.

--sql error-- | 19-07-14 | 21:06

Samenvatting: "de normale burger is altijd de pineut"

Kaas de Vies | 19-07-14 | 21:05

Hehe, eindelijk een verstandig woord op Geenstijl.

TheEgg | 19-07-14 | 21:05

En de russiche versie van het telefoongesprek (zonder de vertaling) heeft een time stamp van een dag voor het gebeuren. Vervolgens teruggetrokken, maar gelukkig wel 800x gedownload. Je vraagt je af.... Verder goed stuk Feynman.
Wag the dog.

Pimp my Voortuin | 19-07-14 | 21:05

Feyn, duiding door Feynman. Het werd tijd...!

Reconquistador | 19-07-14 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken