Heel goed. Politie Berlijn arresteert clown
Clowns. Kapodt moeten ze. Allemaal. Rode neus? Gek haar? Flapschoenen? Meteen in de lurf grijpen en afvoeren die lui. Zo ook in Berlijn, Duitschland afgelopen weekend. De Polizei kwam bij het park (maps) in de gezellige arbeiderswijk Kreuzberg een clown op het spoor, en vroeg sofort om een AUSWEIS. En die clown niet luisteren hè. Nein nein nein. Zo zijn clowns. Eigenwijze eikels, met hun rode neus. Nou, en toen liep het gigantisch uit de hand. Mevrouw clown krijsen, stoeien vechten, hele buurt erbij, nog meer Polizei, toeters bellen, nog meer buurtbewoners, sirenes, traangas. Ja, zelfs de Mobilen Einheit werd opgetrommeld. Allemaal om 1 eigenwijze kudtclown.
Reaguursels
InloggenDie Turkse Agent is een domme klootzak dat zie je zo.
Heerlijk. De eerste de beste die met zijn mondhoeken beweegt, helemaal de tyfus slaan. Iemand die zich op deze wijze verzet zouden ze legaal neer moeten kunnen schieten. Met de huidige tandeloze wetgeving leg je dit soort oproerkraaiers en bemoeizuchtige omstanders geen strobreed in de weg.
Groot gelijk weg met bassi.
Maar je mag wel in een boerka lopen en met
Een ISIS vlag. Snap jij het nog??
That escalated quickly
@mega.tor 14:34
dank, dat verduidelijkt veel.
Voor wat betreft de mensen die vinden dat iemand maar gewoon 'moet gehoorzamen' en anders maar 'met doorgeladen pistool tegen het hoofd', 'knieschot' e.d., roep ik even Jos Govaarts in herinnering.
Govaarts was gewoon een vader die met zijn dochter een ritje in zijn klassieke auto wilde maken op 3 mei 1996 bij Beetgum.
Hij wordt staande gehouden door de marechaussee en er ontstaat een meningsverschil over de papieren.
Govaars is van mening dat hij voor de klassieker geen belasting hoefde te betalen, de Marechaussee wel.
Govaarts, is geen onbekende in de kleine gemeenschap, hij is daar goed geworteld.
Op een gegeven moment heeft Govaars er genoeg van, geeft alle papieren aan de marechaussee, zegt 'zoek het maar uit, en rijdt weg.
Daarop trekt een van de marechaussee zijn wapen en schiet Govaars dood.
Hij krijgt van een nog grapjes makende rechter 2 jaar.
Is dat wat we dan willen? een samenleving waarbij mensen die zich niet direct aan de regels houden maar gewoon doodgeschoten mogen worden?
Bigi Bana Boy | 07-07-14 | 23:40
"Google op kebabmoorden of dönermoorden"
----
Ik lees al tientallen jaren zowat dagelijks o.a. Duitse MSM en weet me te herinneren dat die moorden (en waren beslist geen tientallen) aanvankelijk door de politie werden toegeschreven aan onderlinge afrekeningen van de Turkse/Koerdische maffia.
Totdat er weer eens zoals in Duitsland gebruikelijk het gevaar van het neozazisme weer eens opgeblazen moest worden.
In bijvoorbeeld de NSU-aangelegenheid, waarover al zowat jaren bijna dagelijks in de Duitse pers bericht wordt, waren er drie hoofdverdachten. Twee daarvan pleegden onder verdachte omstandigheden zogenaamd zelfmoord doordat ze als beweerd na zelfdoding hun eigen caravan in brand staken. Tegen de derde Beate Zschäpe kunnen ze ondanks feitloze mediale demonisering en een showproces met tientallen getuigen geen bewijzen vinden voor betrokkenheid bij die moorden.
Overigens bestond de leiding van die NSU vrijwel geheel uit infiltranten van de Bundesnachrichtendienst. Er zijn feitelijke aanwijzingen dat die organisatie zelfs door de BND werd opgericht en gefinancierd.
Kortom ik en vele anderen die enigszins op de hoogte zijn met wat onmiskenbaar feitelijk vaststaat vermoeden dat het zich hier om een geenceneerde (extreemrechtse) dreiging en een aansluitend showproces handelt.
@Kersje! | 08-07-14 | 11:17
-
Als u even de moeite wilt nemen om de toonzetting van mijn reaguursel met een iéts kortere teentjes en een iets minder Schoonenboom-rechthaberische mindset tot u te nemen, dan zult u -mogelijk- waarnemen dat wij geen verschil van inzicht hebben.
-
Verder meen ik, na negen jaar gewoond, gewerkt en gestudeerd te hebben in Berlin (waarvan vier jaar aan de Paul Lincke Ufer..) dat de stad ook een heel klein beetje van mij is - maar als u zich haar unbedingt wilt toe-eigenen: be my guest.
-
www.berliner-zeitung.de/polizei/empoer...
Context
@wakker worden | 07-07-14 | 21:44
Waarom liet die clown niet gewoon zijn ID zien? Waarom begon hij meteen agressief te knokken? Anders ga je toch gewoon mee en excuseer je je dat je geen ID bij je hebt... Je wéét het toch gewoon? EN dan denken dat je met je mallotige vermomming het op kunt nemen tegen de complete Berlijnse Hermandad... Hoe dom KUN je eigenlijk zijn?
Das ist ja ein Großalarm auf entsprechende platform Kein Stil! Jawohl!
weet natuurlijk niet war er aan voorafgegaan is, maar ging dit nou allemaal om iemand die zijn id niet wilde laten zien?
Wat wonen daar trouwens veel negers, dacht evebn dat het kenia was.
Wat betreft... je moet maar gewoon doen wat de politie zegt... ja tot op zekere hoogte als ze me gewoon om mijn paspoort vragen kunnen ze dat zien. Maar er zijn ook politieagenten die gewoon ratten zijn en hun macht misbruiken. kleineren en schofferen omdat ze weten dat ze weinig te vrezen hebben. Waar ik me in ieder geval aan kan ergeren is dat ze de in principe onschuldige goedwillende burger pakken, maar het tuig onaangeroerd laten: vette prent voor wildplassen maar cocainedealers maar negeren
Het hedendaagse Kreuzberg is toch echt meer een yuppen buurt dan een arbeidersbuurt.
Plak een radijsje op je neus en je bent direct een terreur dreiging. sterk ventje deze pipo
Die politie meneer op 0:27 mag mij ook wel arresteren..
Zo te zien is het filmen begonnen nadat er al het e.e.a. was gebeurd.
Politie was ongeval aan het onderzoeken, komt er zo'n flapdrol ermee bemoeien, wordt gevraagd weg te gaan, doet ie niet, tja, dan kun je dit krijgen.
Die mensen komen niet sowieso uit het niets de politie aanvallen.
Flapdrol krijgt zijn verdiende loon.
Wat mij trouwens opvalt is dat een clown eigenlijk altijd wit is met een rode neus, een beetje een negatieve stereotype zeg maar................. iets met discriminatie en zwarte piet?
De ware toedracht ken ik niet precies maar, van agenten met 'mocro-kapsels' word ik niet bepaald blij.
www.berliner-zeitung.de/polizei/empoer...
Lijkt mij een heel bewust uitgelokte confrontatie met de politie, om deze negatief in het beeld te zetten (de meeste "toevallige filmers" hebben parkinson).
Opmerkelijk hoeveel volk er opeens bij staat om zich ermee te bemoeien.
Zoals eerder vermeldt, wordt aan de andere kant van Goerlitzer Park (400m van de clown-arrestatie-plek vandaan) een verrot oud schoolgebouw bezet door enkele asielzoekers die met veel lokale aanhangers protesteren tegen de Duitse asielwetten - die inderdaad wel verbeterd kunnen worden.
Er staan al weken standaard een stuk of 30 busjes politie rond de afgezette Ohlauer Strasse. Ze zijn niet erg tolerant voor provocaties, worden nauwlettend in de gaten gehouden door goed voorbereide linkse groepen, en de hittegolf zal ook wel niet helpen.
Hier een prima artikel in 2 delen die uitlegt wat de achtergronden zijn:
www.slowtravelberlin.com/berlins-refug...
www.slowtravelberlin.com/german-immigr...
De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:08
nee, het zijn immigrante inboorlingen. Synoniem voor kansloze handophouders, intolerante berberparels, agressieve, verveelde profiteurs en ga zo maar door. Het gemiddelde randstad volk zeg maar.
@AsEl - Politie vraagt echt niet ZOMAAR om je legitimatie hoor... je wilt niet weten aan hoeveel voorwaarde je moet voldoen als je dat moet afgeven. Je bent - bovendien - alleen verplicht je naam te geven... de rest hoef je niet (eens) te doen! Dus het is allemaal heel relatief en ligt enorm op de vergroot-tafel. Laten we het eens omdraaien: als bij jou de auto gesloopt wordt, je ramen worden ingegooid, je kat wordt doodgetrapt: denk dat je toch wel weten WIE het gedaan heeft... niet? Waar vraag je dan naar? Naar zijn laatste kleurplaat op de basisschool? -- Maar: ik ben het wel met je eens dat het tegenwoordig - zeker in Nederland - iets te makkelijk verondersteld wordt en je privacy minder is... maar goed, in gevallen relletje of opruiing: wel zo handig.
@bisbisbis
Zoals gezegd: het is een wijk/omgeving/stadsdeel waar dit dagelijkse kost is. Je hoeft maar 10 minuten bij U-Bahn Gorlitzer Bahnhof te staan en de Einzats-polizei komt 3 keer voorbij. Het is standaardprocedure om te direct met veel man tegelijk ergens te zijn, de bussen staan langs de kant praktisch klaar om ingezet te worden. Zeker rond Görlitzer Park/Straße/Bahnhof is dit het geval. Daarnaast: niet ver hier vandaan is er ook een ontruiming gaande van een voormalige middelbare school die nu gekraakt is door asielzoekers: daar is ruim 200 man politie... is nog geen twee minuten rijden. Daarnaast is er aan de Schlessischer Straße constant politie aanwezig (in de vorm van ME, hoewel dit geen ME is maar Einzats Polizei - dat is bijna hetzelfde als ME, behalve dat deze lui ALTIJD paraat zijn) vanwege de Roma-nederzetting: ook nog geen minuut er vandaan (praktisch dezelfde straat). Dus zo vreemd is dat ECHT niet... plus daarbij, dat het een demonstratie betreft: tjsa, die zijn hier ook praktisch elke dag. Dus @bisbisbis, misschien eerst de omgeving kennen, alvorens te komen met opmerkingen als 'waarom dan zo snel'... dit is een GROTE stad met bijna 4 miljoen inwoners die diverser zijn dan het 16 miljoen Nederlanders bij elkaar... dat werkt hier allemaal wat anders dan in je dorpje Amsterdam.
Mooi materiaal voor de opleiding. Hoe snel iets kan escaleren. Mooi politiewerk kunnen ze hier nog iets van leren met dat getrek, geschreeuw en gestuntel.
@bisbisbis | 08-07-14 | 09:43
Wat is er mis met Antifa dan?
@Badd Ass Justice: www.berlin.de/polizei/polizeimeldungen...
Alsjeblieft. Goed lezen. Teringhippies.
Hahaha ja hoor... sure... 'als hij gewoon zich legitimeert is er niks aan de hand' ..
dat we inmiddels al zover zijn dat we die hele fascistische ID-plicht maar normaal zijn gaan vinden... en dat je het dus maar OK moet vinden dat je bij voorbaat al verdachte bent. En op elke 1e vordering je moet legitimeren.. bah, stelletje fascistische kneuzen allemaal hier...
www.oocities.org/ed_the_fairy_godbasta...
Ik zag meer kekke hoedjes. Was het carnaval?
Blij te zien dat de multicul in Berlijn ook zo goed heeft uitgepakt...
Pritt, nu het hele verhaal graag.
Toen ik daar onlangs liep was het hartstikke rustig. Dat rooie clownswijf is trouwens best een lekker ding om te doen. Mooi dat die negers hun kruis op de knieën dragen. Ze willen wel, maar zo kunnen ze natuurlijk ook niet werken.
Vieze linkse hippies. Wie niet horen wil moet voelen. Meneer wilde zich niet legitimeren of vertellen wie hij was, dus verblijft hier waarschijnlijk illegaal en betaalt geen belasting. Politie bleef m.i. nog kalm. Ik had allang om me heen lopen schieten vrees ik.
Ik zie niet waarom de maker van het filmpje zo verontwaardigd is. Ik ben eerder verontwaardigd dat ze niet al veel eerder met waarschuwingsschoten en traangas aan de gang zijn gegaan. Die idioot met zijn clownsneus had gewoon es effe lekker zijn hippiegemak moeten houden en zich niet zo onzinnig (en tamelijk hersenloos want kansloos) moeten verzetten. En dat hysterische kutwijf van hem moet een harde klap in d'r smoel hebben. Vlakke hand, flets, dan houdt die d'r muil ook wel even.
Prima opgelost door die Duitsers, want al die werkschuwe vriendjes van dat stel die zich er zonodig mee moesten bemoeien moeten gewoon een knietje in hun rug hebben. Vort, wegwezen, ga een baan zoeken. En je stinkt.
Tot slot: die 'agent' die steeds zijn fiets heen en weer staat te verplaatsen moet maar een baan als vakkenvuller bij de Jümbö (of hoe heet dat ding daar) gaan zoeken, die is [X] Ongeschikt.
Die clown moet eens door Oude-Pekela fietsen..
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...
Weinig oer-Duitsers te zien in het filmpje.
Check al die apen er ook bij staan en schreeuwen, is dit een zaterdag of maandag geweest ? werk zullen ze iig niet hebben aan de drankflessen te zien.
nekschot of ticket naar afrika terug graag als je zo een rimboe dans uitvoert daar.
die kanker hippie had ook gewoon netjes moeten meewerken, wat een gezeik en geschreeuw, laat je papier zien, loop niet weg en als ze dan al met ze 3 boven op je zitten laat je dan boeien man.
achterlijk kut figuur, hopen dat ie snel dood gaat
-weggejorist-
--sql error-- | 08-07-14 | 00:13
Ik kan nu een hele uitleg gaan geven over hoe het spel precies gespeeld wordt. Laat ik beginnen met te zeggen dat de zieligheidsindustrie hier inderdaad ook een belangrijke rol in heeft. Dat schreef ik al in m'n eerste plempsel. Voor wat betreft de rol van de multinationals: die ligt ietwat ingewikkelder en is minder zichtbaar en openlijk. Maar begin eens met dit stukje te lezen: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
Godsammekraken | 07-07-14 | 21:42
In tegenstelling tot reaguurders..
*Proest*
Kneusje.
@Kersje! | 08-07-14 | 09:00
-
Even nadenken: er was gewoon een zaterdagmiddagse Antifa demo aan de gang. Hoé denkt u anders dat er in drie minuut vijftien seconden het eerste ME-peloton ter plaatse is? Dat lukt zelfs de politie van Istanboel nog niet...
-
En deze 'clown' had nét effe de foute Turkse (nogal een haantje) Polizeiwachmeister te pakken. Hij fluistert hem iets in het oor en hij is meteen aan de beurt. De dame die zo hard loopt te gillen dat ze hem 'geen pijn moeten doen'en het (niet eens zo slechte) filmen zijn ingestudeerde procedures; YouTube staat vól met exact dezelde scénes van andere demo's uit andere Duitse steden. Zodra één van de heren gearresteerd wordt beginnen ze te kermen alsof ze gemarteld worden en staan de wijven er omheen te jammeren dat ze de kermer dood maken.
-
Antifa clowns? Nooit grappig!
Als een clown al wordt aangesproken door 6 polizisten, dan is er voorafgaand aan de start van het filpje wel iets gebeurd in het nadeel van de clown dat de kijkers wordt onthouden. Soort van Vara TV dit.
@BLR | 07-07-14 | 21:53
yup
Ze trekken hem lekker geil over dat paaltje heen.
@Godsammekraken | 07-07-14 | 21:42
Hang niet de achterlijke debiel uit Godsammekraken, je zegt het in je antwoord al: PUBLIEKE RUIMTE....
Wat zou dat woordje PUBLIEKE nou inhouden... hm?
Kom, zeg het me
Worden ze daar beter opgeleid dan bij ons? Ik zag geen enkele polizist een hand voor de camera houden en beweren dat hij niet gefilmd mocht worden.
Politie mag niet zonder reden om Ausweis vragen. Rode neus is geen reden.
En opeens blijkt dat ook nu weer meer achter het verhaal schuilgaat dan alleen in het filmpje zichtbaar is.. maar ach, als er door bepaalde reaguurders op de politie gerant kan worden willen ze natuurlijk niet verder denken dan dat het filmpje laat zien.
@Toetsiemonster. Lolbroek, in de tijd die jij nodig hebt om op dit stuk te reageren zijn 3 illegalen/criminelen ongehinderd de Duitse zuidelijke en oostelijke grenzen gepasseerd en dan zou die agent niet even om een ID kunnen vragen. Hou eens op met bij letterlijk iedere scheet de WO2 erbij te slepen.
Is dat niet Tom Cruise?
De flauwe grappen die aan de arrestatie vooraf gingen zijn er natuurlijk uitgeknipt. Maakt m'n dag weer goed dit!
p.s. dit is geen immigrant op het filmpje! Een baard dragen hier in Berlin is normaal, maakt deel uit van de hipster-cultuur hier...
Ik woon in Berlijn: de hoeveelheid politie-inzet in dit deel van de stad (rondom Görlitzerpark) is heel normaal (enerzijds door de vele Nazi's die er wonen, anderzijds door de links-autonome, anderzijds weer door de vele drugsgebruikers, enerzijds weer door de hoge hoeveelheid migranten in de vorm van Roma-families en Co.). Het geweld dat hier getoond wordt van de politie is, helaas ook, normaal. Máár zoals met veel van dit soort beelden en situaties: je weet niet wat er vooraf gaat. Het lijkt nu alsof ze maar twee keer aan die clown hebben gevraagd om de identiteitspapieren, maar, de wijk kennende, gaat er een hele discussie aan vooraf. Op een gegeven moment is het gewoon klaar en handelt men in de vorm van orde verstoring en het weigeren het tonen van de identiteitspapieren. Maar nee, de links-autonome - waar die clown ongetwijfeld deel van is - wil dat niet toelaten natuurlijk. Nou, dan breek je gewoon de regels die als samenleving afspreekt en dan krijg je dat je aangehouden wordt: het is zo eenvoudig en doorzichtig. Maar helaas wil dat links-tuig dat niet weten (te weten dat 'links-tuig' in Berlijn degelijk anders is dan de consensus-linksen in Nederland, het zijn hier allemaal een soort van Volkerts maar dan zonder aanslag). Dus zoveel politie daar is niet ongewoon... zelfs voor een verloren kat rukt er nog een grote hoeveelheid politie uit omdat buurtbewoners zich boos maken dat de politie niet hard genoeg zoekt...
Overdreven reactie van die politie agenten. Geeft duidelijk aan dat ze wel een uniform aan hebben maar totaal geen autoriteit uitstralen. Ausweiss, Ausweiss, dat hebben die klote Duitsers hier ook een aantal jaren geroepen. Weinig veranderd dus in dat land en dat zal via de EU ook nog even de baas over ons spelen. Rauss met dat schorem.
Het begint altijd met ongehoorzaamheid. En het eindigt met een retourtje jihadopleiding Syrië. Goed werk van de ordehandhavers.
Ook buiten het veld kunnen Duitsers slecht tegen hun verlies
Kut nazi's.
@Duracell
In bijna elk land kan je op elke hoek van de straat om een identiteitsbewijs worden gevraagd. En omdat het nu duitsers betreft zouden ze het niet mogen. Dat is erg rascistisch en beledigend voor een nette duitser. En de politie agent die het vroeg was ook nog eens een turkse duitser. In nederland mogen de agenten zeker niets doen tegen gekleurde medelanders ivm het slavernij verleden. Wat een nonsens. Je reinste baby rasta redenatie die respect eist omdat hij in Africa geboren is?? Hoe krom kun je denken???
Verzet tegen arrestatie, de lange lat erover, oppakken, voor de rechter, veroordelen, in het gevang en dan het land uit knikkeren.
-weggejorist-
@ Muxje | 07-07-14 | 22:22 yup, en als je dus verzet bij arrestatie op een dusdanige manier dat er 4 politieagenten aan te pas komen om je tegen de grond te krijgen, kan je wat klappen verwachten. Maar ze doen het nog heel netjes die agenten. Van mij had bij dusdanig verzet wat meer tikken uitgedeeld mogen worden, die vent blijft verzet bieden, en zo lang dat er best een tweede fase ingegaan mag worden. Daarna is het proportionele dus helemaal weg, de agenten worden belaagd door wel 20 man, en ik vind het knap dat ze hun wapen niet trekken en maar een klein beetje met de pepperspray dreigen. Een paar klappen in het begin van het proces met die ene vent, had dit allemaal kunnen voorkomen. Dan had ie sneller toegegeven, en zich laten arresteren, en dan had het niet zo lang geduurd, en dan was het zo afgelopen.
@baby rasta
Veel heb je niet geleerd tijdens je verblijf in het buitenland. En je er op laten voorstaan dan je in Africa geboren bent?! Ben je daarom beter of specialer en ga je daarom als een kleine kleuter, als een baby om respect roepen. Zielig. Kom met argumenten en niet met die grijsgedraaide propaganda plaat van Quinsy en konsorten. Laat die handen wapperen en maak iets van je leven op eigen kracht in plaats van de schuld aan anderen te geven en altijd maar om gratis geld te vragen zonder er zelf iets voor te presteren.
-weggejorist-
Heeft Hitler toch nog zijn zin gekregen, ze ziet het steeds vaker. Vraag me af waarom we de oorlog hebben gewonnen.
Onderstaand artikel en video is over een soortgelijk geval in Berlijn.
.
Meute buitenlanders scheldt politieagenten uit: haatvideo zorgt voor woede in Berlijn.
.
Het dagelijks leven van de politie in de hoofdstad: Een 22-jarige verwarde man bedreigt voorbijgangers. De politie wordt geroepen. Die arresteert de dader, neemt zijn persoonsgegevens op en maakt zodoende een einde aan de netelige situatie. In Berlijn is zo´n optreden echter niet overal meer mogelijk. Een nu opgedoken video laat zien wat politieagenten in de hoofdstad zich moeten laten welgevallen.
.
De beelden laten zien hoe de politieagenten door toesnellende buitenlanders uitgescholden en bedreigd worden. Allah zal jullie vernietigen, hoerenzonen, nazi´s, vuile smerissen, stront christenen en lang leve de jihad zijn slechts enkele beledigingen en bedreigingen voor de politieagenten. De onbeschoftelingen hoeven niet bang zijn voor consequenties. Er wordt een onderzoek ingesteld naar onbekend.
.
ejbron.wordpress.com/2014/05/23/meute-...
Die Pritt Stifft kijkt ook niet verder dan zijn clownsneus lang is. Betrof een demonstratie voor Verblijfsrecht voor alle vluchtelingen, die even tevoren al in een vechtpartij was ontaard. Vandaar al die Zwarte Pieten. De aangehouden man was daar onderdeel van en wilde niet meewerken aan zijn arrestatie.
Logisch dus dat hij wordt aangehouden, en ... hoe meer verzet, hoe meer geweld.
Mijn moeder, een wijze vrouw, zei altijd al: Wie niet horen wil, moet voelen.
-weggejorist-
Klown het klein Ausweis? Sofort in Cachot! Kein Widerstand oder ich schiesse. Jawohl Herr Obersturmbanfuhrer.
Ik heb begrepen dat de politie op weg was naar een massale vechtpartij, waarbij iemand gewond was geraakt.
En deze pipo stond in de weg en weigerde op te zouten.
En ja.... dat moet je dus niet doen als de politie zegt dat je moet opzouten.
Het filmpje geeft dus niet de waarheid weer.
Hier gaan we ook over de rooie, als randdebielen de politie belemmeren om hun werk te doen.
In dit geval een gewonde man helpen, 20 vechtersbazen tot de orde roepen en iemand arresteren die wilde voorkomen dat de politie hun werk konden doen.
Dus hard optreden vind ik volkomen terecht.
Zeker als er daarna zelfs met fietsen gegooid wordt en de halve buurt gaat lopen dreigen.
-weggejorist-
" ...
Kramen werden platgelopen, kooplui gingen ook omver
Etenswaar en kledingstukken vlogen her en der
Hier verrees een barricade, elders werd een brand gesticht
De politie machteloos en het verkeer ontwricht
Kranten konden niet verschijnen, alle zenders vielen uit
Treinen derailleerden, in het leger werd gemuit
Schoolgebouwen opgeblazen, bloedvergieten overal
Vragen in de kamer en het kabinet ten val
Burgeroorlog, anarchie, loyale troepen, nieuw bestel
Onder leiding van een energieke kolonel
En van hogerhand werd door de radio meteen verklaard:
"Op de markt is uw gulden een gulden waard!" ..."
Drs P.- Markt (1974)
@zundappboer | 07-07-14 | 22:17
Ik had als 1e reactie willen plempen 'Berlijn is het Parijs van Amsterdam' maar dat had niemand begrepen.
'berlijn is het amsterdam van duitsland' volstaat.
@basweetutwel | 07-07-14 | 21:46
ik zou haar doen. Zeker in die toestand.
Ik ken dit soort beelden nog uit een andere tijd. Toen werden ze nog in zwart-wit gedraaid. Later nog eens in 1968 ook nog zwart-wit. Leverde de BRD de RAF op. Maar nu is het 2014. Voor al diegenen die het hebben over hooivorken, vergeet het maar. Hooivorken zijn zo 1798. Jullie moeten echt met wat anders komen. De politie overal ter wereld wordt gemilitariseerd met de duidelijke intentie om elke uiting van opperste onvrede met geweld de kop in te drukken. Wen er maar vast aan.
Zo, Kreuzberg wás dus een leuke wijk. Zal mijn vrienden aldaar eens vragen.
Ausweiss heeft trouwens een bar bittere bijsmaak, dat hebben mijn ouders, andere familieleden en mijn leraren mij bijgebracht en niet zo zuinig ook. Maar goed dat is aan jongeren hier minder besteedt, vrees ik.
De politie aldaar slaat er weer stevig bovenop, compleet met een soort Stormtroepen, mijn god zeker teveel politieseries gezien.
Met genoegen het verhaal van Baby Rasta | 08-07-14 | 00:35 over vissen bij Mogadishu gelezen. Zo klaar als een klontje en juist.
Mooi ook dat hierboven CIRCA genoemd wordt. Lijkt me heel plausibel
Salut! Evocatus
Goose75 | 08-07-14 | 01:23
En jij weet duidelijk niet waar jij over praat. We leven niet in een politiestaat. De agent mag niet in alle gevallen zomaar naar je ID vragen. Jij mag als burger ook vragen aan de agent dat hij zich ID't. Als hij dat niet wil (meeste eenstrepers kennen de wet niet) dan mag je hem daarop wijzen. Probleem is dat die eenstrepers en de meeste agenten de wet niet zo goed kennen en over de toeren raken als je ze erop aanspreekt en dan gaan ze over tot grof geweld. Noem het links, maar ik wil andersom ook weten met wie ik te maken heb. Uit ervaring weet ik dat het handig is als je een gebroken arm oploopt in de cel omdat je gevallen bent in de cel. Dan heb je iig de naam van de agent.
@Baby Rasta | 08-07-14 | 00:35
Eensch.
@7,62x39 | 08-07-14 | 00:38
Mmm ja, nou dat vrij maken... weet ik niet. Maar ben zeker te pessimistisch.
@tattooboer 22.15: wat een gelul is dat. Jij weet duidelijk niet waarover je praat. Das pas irritant....... nog irritanter dan zo'n linkse klote activist. Tssss drie keer legitimeren * hoofdschudden en zachtjes snikken doet *
Maar wah haddie nou gedaan?
Piet_Snot | 08-07-14 | 01:14
Hmmm weet niet of ik dat mooi moet vinden dat ze die ervaring had als het zo beter was in de DDR of dat de BRD zo slecht was. Wat was haar mening?
Een meisje dat ik ken is geboren in de DDR, woonde in Oost-Berlijn.
Toen de muur viel, liep zij samen met haar vader voor het eerst het "paradijselijke westen" binnen.
Het enige wat haar bij is gebleven is dat ze voor het eerst in haar leven een zwerver/dakloze zag liggen.
Ze snapte er helemaal niks van...
denoorman | 08-07-14 | 00:43
Oja, als Afrikaanse Nederlander doet het er namelijk niet toe dat ik het continent ken. Ben er geboren dus ondanks dat ik in Nederland leef is het continent altijd fascinerend. Daarom lees ik een Afrikaanse krant en de achtergronden.... En dat ik er 3 keer ben geweest de afgelopen 10 jaar maakt me tot een linkse gek natuurlijk die niet weet waar hij over praat. Nee jongen. Echt jammer, je begon vanmiddag met gebrul jegens mijn persoon, maar voorlopig wordt je aan allerlei kanten gebombardeerd met je eigen domheid. En het is eigenlijk wel triest om te zien. Zoek je onderwerpen uit en verdiep je erin. Anders kom je zo dom over net als vanmiddag.
@gutgutgut
Inderdaad spijker op de kop!!Ik was nog veel te mild.
Maar ... hoor ik die clown nou in de eerste seconde van de video "Adriaaaan !" roepen ???
denoorman | 08-07-14 | 00:53
Precies, de man leest een krant. Kranten zijn links. Logisch dus dat je hem daarop pakt. Waakhondeninstinct.
Kijk DAT is nu feitenloosheid.
denoorman | 08-07-14 | 00:53
Dat mag jij vinden. Naast de Azijnbode, lees ik ook de telegraaf als vermaak en luister ik naar je mening en vele andere meningen hier. Zo blind ben ik dus niet. Als ik echt blind was en had ik natuurlijk lekker bij joop gezeten waar iedereen elkaar na knikt. Maar eerst was ik blind en daarna wist ik niks van Afrika, wat is je volgende paradepaardje? Ben ik een vies linksmensch?
Laat gewoon je Ausweiss zien - klaar.
Je leest een krant. Dat deden ze in rusland ook en die krant heette de Pravda, de waarheid. Socialisten lezen de azijnbode. En toch komt er zelden een verstandig woord uit de linksmensen. En van al jouw plempsels heb ik nog nooit iets gelezen wat houd snijdt. Ik zie slechts naiviteit en een verwrongen wereldbeeld en onlogische redeneringen. Een blind paard met oogkleppen als het ware..
Niet alleen de Duitsers arresteren clowns, ook de Israeli's:
'In 2009, Spains most famous clown, Ivan Prado, agreed to attend a clowning festival on Ramallah in the West Bank. He was detained at the airport in Israel, and then deported for security reasons. Levy leans forward and asks: Was the clown considering transferring Spains vast stockpiles of laughter to hostile elements? Joke bombs to the jihadists? A devastating punch line to Hamas? '
www.independent.co.uk/news/world/middl...
denoorman | 08-07-14 | 00:43
Als Afrikaanse Nederlander ken ik mn ins en outs. Dus je hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet doen. Ik ken de verhalen. Ik lees dagelijks een krant uit Afrika en weet wat er gebeurt. Nu jij weer...
Zwaar triest.
En ik maar denken dat het in Duitsland beter was gesteld dan in Nederland.
Echte vrijheid vind je tegenwoordig nog maar in een paar landen. En dat zijn bijna allemaal voormalig oostblok of 3e wereld landen. Daar hebben ze tenminste wel wat geleerd van het verleden.
@bisbisbis | 07-07-14 | 23:59
Ga jij een beetje bepalen of CIRCA leden wel of geen clowns zijn? Lees het wiki stukje nog maar eens.
Dat JIJ die clowns van CIRCA niet leuk vindt is heel wat anders.
Ik vind Bassie (en Adriaan) ook niet leuk, maar wil nog nirt zeggen dat het geen clowns zijn. Hier een wijze wiki voor je, lees dat eerst maar eens.
nl.wikipedia.org/wiki/Clown
@baby pasta
Waar die afrikanen helemaal niets aan hebben is een hollandse reaguurder zoals jij die het allemaal zo goed weet. Ga eens een paar jaar naar Afrika en bezoek eens een aantal landen. Misschien snap je het dan allemaal wat beter en hoef je niet de verhaaltjes van anderen te herhalen. Als een afrikaan jouw verhaaltje zou lezen zou hij meewarig zijn hoofd schudden.
Baby Rasta | 08-07-14 | 00:35
Zo is het. Gewoon feiten. Kennis, lieve reaguurders, zal u vrij maken.
Sapperdeflap
--sql error-- | 08-07-14 | 00:13
Niet helemaal waar. Er is geen ene immigrant die bij begin van de reis zegt dat ie naar Duitsland wil. Ten eerste heeft Duitsland veel strengere immigratiewetgeving en lappen ze zo'n beetje de grens controle afschaffing opgelegd door Brussel aan hun laars. Als je niet geregistreerd bent door Spanje of Griekenland bij binnenkomst in het paradijs en de grenspolitie houdt je aan als illegaal vanuit Nederland terwijl je op doorreis bent, dan sturen ze je terug naar NL, waar wij in NL geld sturen naar Griekenland en Spanje en die laten ze zonder gemor verder naar het Noorden. Niet meer hun probleem. De meesten willen naar GB, NL, Zweden of Denemarken.
En KlunsJohannes heeft een punt als het gaat om multinationals. Alleen legt hij niet het hele verhaal uit. Als ik een piraat was die 30 jaar geleden met 1 kano 1 heel dorp kon laten eten van de vis voor de kust van Moghadishu en dat nu niet meer kan, dan ga ik kijken naar andere manieren om te overleven. De voorbeelden genoeg denk ik, dat hoef ik u niet uit te leggen. Je kunt wel staatssteun die kan op sturen, maar het komt niet bij demense aan, dus compleet zinloos. Piraterij is dan een bron van inkomsten omdat je ziet dat die trawlers elke dag voor je kust de visstand kapot maken. Dus wat is uw oplossing? Mensen zien hun inkomsten dalen, kunnen niet meer overleven en zien zich genoodzaakt alle rijkdom van het dorp bij elkaar te rapen. 5000 euro betaalt het hele dorp in de hoop dat 1 het overleeft. Onderweg uitbuiting, dood en verderf en velen die het niet overleven. Kijk ik ben wel zo eerlijk om te zeggen tegen de roepers hier. Als zij vinden dat elke immigrant eigenlijk terug moet, dan moet dat mogelijk zijn. Betaal een vliegticket en haal die westerse en chinese trawlers voor de kust van Afrika weg, zodat er weer eten is. Stop ook met het overspoelen van europese aardappelen, graan en groente op de Afrikaanse markt, want als simpele kraamverkoper kun je je lokale product niet kwijt want Europa stuurt zn afgekeurde producten voor een spotsprijs naar Ghana en andere landen. Als dit de Westerse boeren zou overkomen dan zouden ze allemaal met hun traktor naar Brussel rijden om te protesteren voor meer subsidie, maar als Afrika in opstand komt moeten ze hun bek houden...
Verzet bij arrestatie, knuppel erover
Dit is duidelijk niet Duitsland, maar een of andere Afrikaanse negorij. Overigens chapeau voor de politie die ondanks alle onterechte commotie zeer professioneel zijn werk blijft doen.
ikkrijgjewel | 07-07-14 | 23:49
Juist! Ze moeten de staat gewoon zijn gang laten gaan als deze een burger zonder reden mishandelt!!1!elf!
Schaap.
denoorman | 07-07-14 | 23:46
Het zou een heel stuk schelen als je de feiten eerst eens kende voor je jezelf in discussies mengt. Als je er op basis daarvan een andere mening vormt vind ik dat prima, maar ik word een beetje moe van schreeuwers die niet gehinderd worden door enige kennis van zaken. Maar goed, om bij het onderwerp te blijven, ik vind deze politieactie nogal buitensporig eerlijk gezegd. En daar gaat het mij om. Doet mij sterk denken aan de energie die de NL'se politie in snelheidscontroles stopt.
Politie: agressieve aso's. Niet alleen in Duitsland, overal. Ja, ook in Nederland.
Dat krijswijf heeft echt mazzel dat ze niet een paar tikken met de wapenstok aan de onderbenenen en een shot pfefferspray heeft gehad. Nu zit ze waarschijnlijk te huilen in haar kraakpand in Kreuzberg.
@denoorman | 07-07-14 | 23:46
Rascistisch is zonder die eerste s. Heeft u misschien niet op uw uni geleerd maar is echt zo.
Voor mijn part schrijft u het zonder de eerste c, ook goed, maar alletwee doet zo... Germaansch aan. Beetje pijn aan de ogen...
Bigi Bana Boy | 07-07-14 | 23:40
De feiten niet kennen maar toch de waarheid in pacht hebben. Zo gaat het tegenwoordig.
Tja, het was natuurlijk weer een Turkse agent die meteen agressief werd toen de NuKuBu-clown niet binnen een femtoseconde zijn Ausweis presenteerde. Ook daar gaat de Westerse maatschappij tenonder aan multikul-import; Mediterrane types hebben grote ego's, kleine pikkies en korte lontjes.
KlunsJohannus | 07-07-14 | 23:50
overigens was het 40jaar gelden vreselijk in steden als Amsterdam of Rotterdam (heb ik wel eens gehoord). grote puinzooi en absoluut onveilig om snachts over straat te lopen. tegenwoordig is het een keurig, truttig bejaardenhuis. Dus ik geloof helemaal niks van dat 'vroeger was alles beter' gezeik.
KlunsJohannus | 07-07-14 | 23:50
ja, altijd leuk om een samenzwering van multinationals de schuld te geven, maar volgens mij komen (midden)afrikaanse immigranten echt op eigen gelegenheid (en met hulp van smokkelaars) naar Europa. Politici willen er iets aan doen, maar durven niet (vooral in Duitsland is men doodsbang te worden uitgemaakt voor racist). Italie gebruikt de doorvoer van deze immigranten als inzet in onderhandelingen tegen N-Europa ("als je niet akkoord brengen we nog meer van Lampadusa naar vaste wal/noord-europa"). Spanje wil wel ingrijpen, maar mag niet van een paar guttmensch-vrouwtjes in Brussel.
De zieligheids-industrie waar je het over hebt is een puur PvdA/GL verschijnsel en dus alleen in NL te vinden. In andere landen zijn er niet honderden gesubsidieerde organisaties die zichzelf bezighouden met 'multiculturele vraagstukken'.
Ik heb geen klachten gehoord van Bifi. Maar jij mag het met alle plezier troosten als je dat nodig vindt... Ach weet je wat, ik stuur hem wel een bloemetje met een kaartje eraan "Het Spijt Me" ..
@wakkere_nederlander | 07-07-14 | 21:37
Nuke it from orbit? Only way to be sure?
denoorman | 08-07-14 | 00:03
Prima dat jij dat niet hoeft. Maar doe gewoon normaal en sta andere reaguurders fatsoenlijk te woord. Wat heeft Bigi gedaan dat hij die behandeling verdient? Alleen maar omdat hij een andere mening heeft?
lesson 1 : how to create a riot ?
@tattooboer | 07-07-14 | 22:15
Tsjonge. Zo op de hoogte van de Duitse & Berlijnse wet. Wie had dat gedacht?
@ bisbisbis | 07-07-14 | 23:59
Zoals ik al eerder aangaf, een links radicaal, uiteen soortgelijk nest waar ook een Volkert vandaan komt....
@baby pasta
Ik hoef geen respect rare vent, iedereen die om respect vraagt zoals jij is zielig... En Bigi Bananenboy vind ik een geuzennaam. Vooral dat bigi. ha ha. Blijven lachen baby!!
Nederlanddraaitdoor | 07-07-14 | 23:55
Harde woorden die ik vaak genoeg teruglees in de comments. Vergeet niet dat diezelfde politie er ook is om burgers te beschermen die u als allochtonen ziet. Dus weest dapper allen. Ook die politiemacht die je hier ziet is er om jou neer te knuppelen in dat geval dat je gaat rellen. Maar dan niet zeuren over repressie en hard optreden.
Dit ging om een lid van CIRCA - en dat zijn géén clowns...(en: in Duitsland geldt het 'Vermummungsverbot')
-
de.wikipedia.org/wiki/Clandestine_Insu...
-
denoorman | 07-07-14 | 23:51
Nou, van jou bespeur ik geen ene vorm van respect. Zeker omdat je andere reaguurders hier loopt te beschimpen die er een andere mening erop na houden. Iemand die een andere reaguurder beschimpt met de benaming "Bigi Banenenboy" verdient geen respect. Dus dan krijg je het ook niet.
@Baby Rasta | 07-07-14 | 23:26
Euh... JA!
Witmensen, blanken, Westerlingen mogen ook wel wat van hun cultuur behouden in hun eigen leefgebied! Niet alles hoeft naar de klote ten faveure van import!
En gekleurde import heeft de laatste pak 'm beet 4 decennia de weg prima gevonden om tegen alles wat blank is aan te trappen, geholpen door een flinke bende blanke collaborateurs. Men begint daar eindelijk eens flink tegen te ageren, omdat een flink deel daar nu eens behoorlijk klaar mee is. En als je dat racistisch vindt, dan ben ik maar een racist! Klaar met dat parasitaire gedrag van een behoorlijke groep kleurlingen, hier en in West Europa. Bakkes houden en aanpassen, of anders heel snel optiefen gaat het nieuwe motto worden! En dat gaat steeds rapper, en steeds harder, net zoals links steeds meer radicaliseert, en gekleurden steeds vaker onder de vlag van Mekka en Medina militante trekken beginnen te tonen. Niet aanpassen door import leidt uiteindelijk tot rassenrellen en misschien zelfs tot gewapend conflict. In sommige landen zou dit zelfs kunnen leiden tot een dictatuur, en deportaties van gekleurden en mosdlims of erger. Vraag me ernstig af wat de uitkomst zal zijn, en wie er een traan om zullen laten. Het Westen (en Nederland in het bijzonder) hebben het te lang en te extreem opgenomen voor de allochtoon over de rug van de autochtoon, dit kan elleen maar de verkeerde kant opgaan....
denoorman | 07-07-14 | 23:46
Onzinnig om daarover te beginnen overigens. Als je je had ingelezen had je geweten dat de Politzei wel achter de Grijze Wolven aan zit en dat de PKK zelfs als terreurorg wordt gezien waar actief op wordt gejaagd. Nota bene de AFA heeft het probleem van de Grijze wolven in NL geopenbaard, ja die linkse gevaarlijken van de AFA!
@baby rasta
Respect, ik kan het woord niet meer horen. Een woord wat met name wordt gebruikt door mensen die zelf geen respect hebben voor anderen. Het is erg zielig om om respect te vragen...
--sql error-- | 07-07-14 | 22:12
Bedankt voor de duiding! Heel gek, maar ik zat er niet zo ver naast met mijn zelf bedachte theorie, terwijl ik er niet eens om de hoek woon.
--
Dit filmpje bewijst voor mij twee dingen:
- De grote steden in (West)-Europa dreigen onleefbaar te worden. mede als gevolg van massa-immigratie van kansloos volk uit Afrika / moslimlanden.
- Dit is de toekomst van onze westerse maatschappij, dankzij de goedmensen, zieligheidsindustrie en lobby's van multinationals voor goedkope, onopgeleide en simpel vervangbare arbeidskrachten. Dit alles onder de moto's: "ah, zielug!" en "de wereld globaliseert nu eenmaal".
--
Denk nog maar eens terug aan hoe het 40 jaar geleden was in ons land. Oké, beetje truttig misschien. Maar ook rustig, veilig, gezellig. Dit komt nooit meer terug. De toekomst van onze steden ziet u hier op beeld.
Bina niemand daar weet waarover het gaat, maar bemoeien zich er wel mee.
En zo ontstaan er nou rellen.
Wel veel bemoeial Pieten daar.
Het blijven toch nazi's daar in Duitsland.
@Sumato | 07-07-14 | 23:46
Ja maar die hebben dan te veel gezopen.
denoorman | 07-07-14 | 23:43
Zaak is inmiddels uitgezocht en het blijkt dat de autoriteit wegkeken. Dus een beetje meer respect voor uw gerespecteerde reaguurders en manieren zou je passen vlegel. nl.wikipedia.org/wiki/NSU-moorden#Het_...
Bigi Bana Boy | 07-07-14 | 23:30
en hoeveel man-uren denk je dat daar in zitten? er zijn tientallen rechercheurs en advocaten jarenlang mee bezig geweest. Dat het moeilijk is ze te veroordelen betekend niet dat er geen aandacht voor is.
@Bigi Banenenboy.
Gaan we dan ook beginnen over de grijze wolven, de turkse maffia, de genocide op de Koerden. Gaan we het er ook over hebben dat volgens de turkse overheid iedereen ook al is hij in het buitenland geboren altijd turks onderdaan blijft. Hoe kan je dan ooit een turk nederlander noemen of duitser. En blijkbaar doe jij dat ook niet en maak je onderscheid tussen turken en duitsers. Ook al weer een rascistisch trekje van je. Jammer..
@Hobbykip | 07-07-14 | 23:43
Links.. omdat hij zeker een rode neus had?
Nou ik kan je vertellen ik ken 'zat' mensen met een rode neus die zich net zo clownesk gedragen en totaal niet links zijn.
... die houden niet van de concurrentie.
Herrlich! Randalieren! Klaun Power!
Wat een domme reactie van de politie. Geen wonder dat de Duitsers de oorlog hebben verloren.
Nou sorry hoor maar die agent die meteen geweldadig wordt ziet eruit of hij net terug is uit Syrië.
@Bigi Bananenboy
Dat is iets uit de oude doos. De zaak is toch nog niet opgelost zei je. Hoe zo weet je dan wie de daders zijn?? Beetje rare redeneringen hou jij er op na. Wil je ook de slavermij erbij halen of de 2e wereldoorlog??
Linkse kut clown
denoorman | 07-07-14 | 23:37
Laat mij dan ook buiten het sinterklaasgebeuren. Ik wil er niks mee te maken hebben!
denoorman | 07-07-14 | 23:36
Dat jij niet op de hoogte bent van nieuwsfeiten geeft je nog geen reden om beledigend te worden, vriend. Maar ik zal je helpen : Google op kebabmoorden of dönermoorden.
Niet meewerken met de politie. De lange lat erover, oppakken, voor de rechter, veroordelen, straf uitzitten en dan het land uit zetten. Opgeruimd staat netjes.
Hamas dreigt in een videoboodschap dat mensen maar beter Tel Aviv en Be'er Sheva kunnen verlaten zo snel als mogelijk. Israël gooit nu pamfletten uit boven Aza die mensen waarschuwen afstand te nemen van bekende terroristen. Voor wie dat even wou weten.
@baby Pasta
Begin zelf een zaak als je daar behoefte aan hebt. Laat mij er buiten.
De vraag is hier natuurlijk.. wat doet Ibrahimovic daar op zijn fiets?
(01:35)
@Bigi Bananen Boy
Tientallen turkse ondernemers die vermoord worden?? Waar haal je het vandaan?? En de daders zijn neo-nazi's?? Blijkbaar is er niemand opgepakt en is de zaak niet opgelost?? Waarom zijn het dan neo-nazi's en niet de turkse maffia??? Je bent nog erger dan de haatsurinamer Percy Holland uit de Bijlmer..
denoorman | 07-07-14 | 23:28
Ik zou zeggen begin een zaak omdat u zich in uw privé geraakt voelt omdat een clown gearresteerd is en dat een negatief beeld geeft van de blanke medemens. Het staat u vrij.
denoorman
hey, jeroen de Kreek, ben je weer op proefverlof?
Vergeet je medicijnen niet he?
Diese clown ist ge-endlosungd jah?
Het mooiste voorbeeld van een salonsocialist. Famke Halsema. Kind van de zwarte school sturen en naar een witte school sturen. Haar man rijd in een vervuilende vieze versleten mercedes diesel omdat dat goedkoper in de belasting is. Haar sociale huurwoning had ze onderverhuurd. Hoe hypocriet kan je zijn. Bah bah bah.
Het mooiste voorbeeld van een salonsocialist. Famke Halsema. Kind van de zwarte school sturen en naar een witte school sturen. Haar man rijd in een vervuilende vieze versleten mercedes diesel omdat dat goedkoper in de belasting is. Haar sociale huurwoning had ze onderverhuurd. Hoe hypocriet kan je zijn. Bah bah bah.
Daar heeft Die Polizei wél tijd en mankracht voor kennelijk. Als er tientallen Turkse ondernemers vermoord worden door neo-nazi's duurt het jaren voor ze er zaak een keer oplossen.
Tja baby rasta, links is een beetje failliet, want niet meer progressief. Alles wat links is is behoudend en conservatief. De subsidies moeten blijven want zielig. Onzin. Neem je eigen verantwoordelijkheid. Lijkt me ook een stuk socialer.
duitse herder | 07-07-14 | 23:14
in jou beleving misschien, maar dat zegt niks. Er is geen sprake van extreme spilzucht zoals bij de pluche-plakkers in Amsterdam. Straten worden gewoon niet gerepareerd als het geld op is. Renovatie ligt regelmatig stil. Belangrijke gebouwen worden gewoon verkocht als het stadsbestuur geld nodig heeft. De duurste kwestie is momenteel een nieuwe airport die miljarden meer blijkt te kosten (niet echt een typisch 'links' project, zo'n luchthaven). In jou redenatie is oost-groningen of Limburg, of Walonie (of griekenland) ook failliet, wat feitelijk niet het geval is.
@baby rasta
Als de kleur er niet toe doet. Waarom dan zoveel ophef rond zwarte piet. Nou nou..
@WirMachenMusik | 07-07-14 | 23:13;
Klopt absoluut.
En ik kom niet uit een links nest dus mijn familie zit/zat daar ook altijd te schelden op die Grunen.
Maar niet op zo'n achterlijke manier dat je met "... een mitrailleur op ze moet huishouden...".
Nou weet ik wel dat het maar scherts is, alleen voegen dit soort opmerkingen niets aan een discussie toe.
@Baby Rasta | 07-07-14 | 23:14;
Kan zo nog wel wat meer bedenken hoor. D666, de grenzen dicht is de enige oplossing, een scooter, nou DAN weet ik het wel!, 40 uur schoffelen, Lutjebroek-west, dat zegt genoeg en ga zo maar door.
@Limburg-Zuid | 07-07-14 | 23:24
Het was afgelopen weekend, daarom al die mensen er omheen. Als het een doordeweekse dag was geweest dan hadden al die mensen echt niet een halve snipperdag opgenomen om de arrestatie van de clown mee te maken hoor...
Lijkt me zo logisch..
Als ik de volgende keer een clown zie, dan duik ik er direkt boven op. Voor ik de politie bel moet ik misschien uit zelfverdediging een paar ferme tikken uitdelen en tegen de tijd dat de politie arriveert, gaat hij braaf met oom agent mee. Tsja je moet ze een handje helpen want ze bekeuren het liefst onschuldige burgers ipv boeven te vangen..
Limburg-Zuid | 07-07-14 | 23:23
En waarom doet de kleur van iemand ertoe? Dus omdat je gekleurd bent heb je je bek maar te houden terwijl iemand mishandeld wordt door de politie? Door mensen als jij kan de politie dus zn gang gaan.
Hmmmm, veel gekleurde mensen te zien in dit filmpje. Toevallig dat ze net allemaal tegelijk pauze hebben rond dit tijdstip... ow wacht...
Hmmmm, veel gekleurde mensen te zien in dit filmpje. Toevallig dat ze net allemaal tegelijk pauze hebben rond dit tijdstip... ow wacht...
@wakker worden | 07-07-14 | 21:44
"Als je dit gedrag van de politie goedkeurt, dan vraag ik me af wat voor soort mens je bent".
Als iemand niet meewerkt, moet je toch wat? Of moet je ieder die geen zin heeft maar laten gaan?
Tarmac | 07-07-14 | 23:04
B.R voor u. ;) I pitty dem fouls! omahapoweryoga.com/wp-content/uploads/...
De frases zijn u toch inmiddels wel bekend? Ik kan ze wel dromen. De slinkse kerk, timmerfranz, Peggold, landverraders... vergeet ik nog iets?
--sql error-- | 07-07-14 | 22:53
Berlijn is failliet... al jaren
Context:
"Police and cleaning squads ushered a battered Berlin street back to normal life on Monday, after a weekend rampage by left-wing radicals injured more than two dozen people. Police arrested 24 people."
m.thelocal.de//20140707/berlin-street-...
Tarmac | 07-07-14 |
Misschien weet je dan ook dat Berlijn met zijn decennialange roodgroene regeringen, op zich zelf gesteld geen schijn van kans heeft om te overleven en nog armoediger zou zijn dan het nu al is.
Slechts door de miljardentransfers (Länderausgleich) van vooral deelstaten als Beieren en Baden-Würtemberg (dat nu sinds enkele jaren ook aan roodgroen verval lijdt) wordt Berlijn financieel nog overeind gehouden.
denoorman | 07-07-14 | 23:07
Ik ben een notoire discrimineerder. Dus je hulproep zal niet helpen.
-weggejorist-
Het merendeel is van niet westerse origine. Ofwel, het zijn niet degenen die hebben gezaaid voordat ze gingen oogsten; deze types willen ALLEEN maar oogsten. Overal hetzelfde beeld in het rijke Europa (en "we" leggen ze geen strobreed in de weg dus geef ze eens ongelijk).
@baby rasta
Dat is pure discriminatie, rascisme en haatzaaijer. @Joris doe eens ingrijpen. Een permaban voor baby pasta.
Ik mag hopen voor de <strikethru>gestrekte</strikethru> sterke arm dat zich eerder aldaar een voorval heeft afgespeeld waarop diender in kwestie met reden de potsenmaker verzocht om legitimatie.
@Baby Rasta | 07-07-14 | 22:46;
Hoi vriend Baby Rasta! (ik mag wel B.R. zeggen toch? ;) )
En zit al een eeuwigheid op GeenStijl hoor, alleen reaguur ik hier niet zoveel.
Dit onderwerp vind ik dan weer wel heel erg leuk, omdat ik al een eeuwigheid familie daar heb en daar ook net zo lang al kom. Ook nog in de tijd dat de muur er nog stond.
Wat me hier gewoon opvalt is dat een heleboel mensen 'een mening' hebben over Berlijn, terwijl het gros het niet meer kent dan van een liedje van Klein Orkest.
Waardoor de discussie niet verder komt dan een "linkse hippies, door de knieschijven schieten!"
Ik zie weer een hoop usual suspects m.b.t. het bemoeien met en rellen tegen politieoptreden. Godkolere wat een treurnis. Als men daar even had huisgehouden met een mitrailleur was het enige nadelige gevolg voor de maatschappij geweest dat een paar mensen bij het Duitse UWV hun baan hadden verloren omdat ze ineens een stuk minder mensen van een uitkering hoefden te voorzien.
denoorman | 07-07-14 | 22:59
En wederom hebben die figuren die je noemt niks te maken met Duitsland. Maar na je comment eerder vanmiddag kan ik alleen maar concluderen dat er niks in je hersenpan zit en ook nooit zal zitten.
denoorman | 07-07-14 | 22:57
waren ze allemaal maar zo slim als jij. Het zal wel eenzaam zijn als je zo geniaal bent. Waar kunnen we je boek bestellen?
Hebben ze ook al een Kreuzberg op Lampedusa..?
Omdat het hier een videootje betreft met een linkse oproep tot delen (voor hun linkse mede-activisten en zo), een klein tegenoproepje voor onze oosterbuurse politievrienden; Das linke Abschaum wissen zum schreien wie ein Schwein. Dann vielleicht ein paar Monate Gefangenenlager? Sie können wieder lernen zu arbeiten und die Gesellschaft nützliche zu sein.
Griezelige Duitse fascisten. Kwestie van tijd dat Duitssprekende agenten hier ook de boel weer komen regelen.
@baby rasta
Blijven lachen oude zuurpruim!
@Hans Teeuwen | 07-07-14 | 22:44
"Arbeiderswijk" zoals de P.v.d. Arbeid zich inzet voor arbeiders. Een eufemisme voor kansloos stemvee.
Van straatartiesten gehoord dat de Duitse autoriteiten inderdaad behoorlijk pietluttig kunnen zijn over vergunningen.
Moet je mee om kunnen gaan, dat is hun beroep.
@ sql error
Ik liet me een beetje meeslepen.. Dit is inderdaad niet nederland, daar is de politie nog veeeel slapper en laten ze clowns als Fransico van Jole en Job Cohen gewoon over straat gaan. Oppakken, voor de rechter, veroordelen en het land uitzetten.
Ik heb het topic en de reaguursels nog niet helemaal gelezen, maar haha dit was mijn eerste gedachte: In Kreuzberg werd de afgelopen weken een school bezet door ontevreden asielzoekers. Niemand greep in. Wel wekenlang onderhandeld met als resultaat dat die protestanten een deel van die school mochten blijven bezetten plus nog een hele reeks andere toegevingen en extraatjes (hoogstwaarschijnlijk gratis geld). Ondertussen heeft dat slap optreden al in diverse Duitse steden al tot navolgende bezettingen geleid.
Kortom Berlijn is welhaast onomkeerbaar verloren en een vooroplopend voorbeeld hoe het met heel West-Europa zal gaan.
Ik las overigens afgelopen week dat Polen fors omhoog geschoten was in het wereldwijd vergelijkende PISA-onderzoek naar schoolresultaten van vijftienjarigen. Kortom dat Oost-Europese landen vooralsnog onaantrekkelijk zijn voor gelukszoekers zou wel eens hun redding kunnen zijn.
--sql error-- | 07-07-14 | 22:56
Ik hoef niet in het brein van de noorman te snijden om in te zien dat er niks zinnigs in zit.
Wanneer gaan mensen een keer leren dat ze beter even 5 seconden kunnen luisteren naar de politie, de boel netjes afhandelen en vriendelijk gedag zeggen? Altijd die kut hippies die denken dat hun 'rechten worden geschonden' als ze om een legitimatie worden gevraagd... En wat betreft die 'handtastelijke agent', het lijkt me vanaf het begin al duidelijk dat het niet de eerste keer is dat ze de clown om een ausweis vragen, dus hij zal het wel verdient hebben.
Een stad vol studenten weetnixkunde. In duitsland gaat het te goed en daardoor zijn ze veel te sociaal. Dat hebben we in Amsterdam ook gezien. Alle klaplopers, uitkeringstrekkers en geestelijk gestoorden lijken zich in Amsterdam verzameld te hebben.
denoorman | 07-07-14 | 22:53
pvda... ehm. je weet dat dit niet in Nederland is he?
dwaas.
Nazi is nazi. meh
Aha, we hadden het kunnen weten. Zie link geomario | 07-07-14 | 22:43
Het linkse kutjankvolk heeft zich uiteraard zelf eerst weer misdragen en doet weer eens in de voetsporen van hun grote linkse nationaal Socialistische Leiders aan hetzerige propaganda.
Ik snap zo'n haat van Breivik tegen het linkse volk heel goed. Zijn methode mocht dan fout zijn, zijn analyse (links = landverraad) was volkomen juist.
Zo gaan onze meerkleurenpieten er ook uitzien.
De sfeer in Berlijn gaat tegenwoordig hard achteruit. Te veel profiteur en klaplopers. Een stad vol uitkeringstrekkers en gestoorden. Onder invloed van die ellendige PvdA. Gelukkig zijn ze uit het stadsbestuur geknikkerd!!
duitse herder | 07-07-14 | 22:43
lul niet zo dom. winkelpanden zijn nooit lang leeg. ondernemers zijn er volop. alleen weinig klanten die willen betalen. berlijners zelf (voor zover die bestaan, want er waren iet zoveel meer over na WOII) wonen er nog altijd, maar de armere mensen vertrekken omdat ze de stijgende prijzen niet meer kunnen betalen (wat geen teken is van wat jij schetst). Het is in de eerste plaats een studentenstad (150.000 nieuwe studenten per jaar).
Die politiemannen die als eerste in beeld komen, zijn zonen van Vopo's, dat zie je aan die koppen. Hun vaders hadden ook hun streken. Dan lopen er ook nog wat marokkaanse politiemannen rond, dat spul hoort hier helemaal niet.
Wat er ook gebeurt mag zijn, als ik naar dat politievolk kijk, heb ik het idee dat het nog eens slecht met ons, west europese burgers, gaat aflopen. Maar, dat is maar een onderbuikgevoel.
Wat mij betreft is de "linksmensch" de meest onderdrukte levensvorm in het westen. Tegenwoordig is het abject en infaam om er een linkse mening erop na te houden. Met als resultaat nu dat verworvenheden uit de jaren '70 nu verkwanseld worden. Als links ben je tegenwoordig aangeschoten wild.
Ja, daar zijn ze in Duitsland goed in: 1 figuur krijgt daar zomaar alles aan het schijten, dat hadden ze daar nog niet eerder meegemaakt...
Smerig links tuig... Doe gewoon normaal.
@Tobi | 07-07-14 | 21:54
Frau Bips!
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:27
Je bent een hersenloos kuddedier wanneer je dat beweert.
De NL politie heeft een heel twijfelachtige reputatie wanneer het gaat om schiet incidenten waar burgers het slachtoffer van worden, verdachte die op dubieuze wijze in politiecellen overlijden. In andere contreien mag het veel erger zijn, zo geweldig is het hier m.b.t. het functioneren van de politie ook niet. De IRT affaire mag dan alweer 20 jaar terug zich hebben voorgedaan, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de politie sindsdien NIET getransformeerd is tot een zeer voorbeeldige organisatie. En breek me de bek niet open aangaande al die ruggengraatloze Amsterdamse carrière jagende hoofdcommissarissen, het zijn net policor politici.
Het oplossingspercentage is in NL bij de politie ook heel laag.
Daarnaast neemt de politiek alleen maar meer repressieve wetten aan waar de gemiddelde burger slechts slachtoffer van is, terwijl men bijvoorbeeld niks doet tegen al die jihadisten en ISIS fanboys etc. Niet in de politiek, niet op ministerieel niveau, en ook niet door de wetshandhavers (de politie).
@ peterdh | 07-07-14 | 21:48
Gezien de kudde agenten die er in het begin al bij zijn is hier wat aan vooraf gegaan.
Tarmac | 07-07-14 | 22:43
Ha, vriend. Dat ik je ook hier tref. ;)
Zonder enige duiding allemaal roeptoeteren bij zomer circus Genius Stiletto, da's nog eens een enge act.
Tarmac | 07-07-14 | 22:43
U chargeert ;-) En zo apart is dat niet. Zie internet voor lijstje regimes e.d.
Hoezo Kreuzberg een arbeiderswijk?!?!?!!? Zie alleen maar bruine paupers, als het een echte arbeiderswijk was dan was er geen reet te doen, mensen uit een arbeiderswijk arbeiten namelijk overdag. En nee, het was geen wiekend.
Berlijn... de stad die kapot gemaakt is door socialisten. Het gratis geld plus meer is de bron van hun beleid. Artiesten, kunstenaars en hun tienduizenden vrienden bewonen die stad. Ondernemers lopen hard weg. Winkelpanden zijn leeg. De Berlijners zelf zijn em al gesmeerd. De stad zelf staat onder curatele... het geld is al jaren op.
hier gaat natuurlijk al een zeik verhaal van die kutclown met lelijk wijf aan vooraf maar dat staat er natuurlijk weer niet op! hulde voor de polizei dat ze nog zo cool blijven.
van mij hadden ze dat rode neusje in zijn gillende smoel mogen proppen en op die op sensatie beluste aangesnelde untermenschen met scherp mogen schieten.
... Waarom moet dat importvolk onze landen blijven binnenstromen ?
De politiek heeft geen oplossing,... en realiseert zich dat het binnen enkele jaren spaak gaat lopen in Europa. Een burgeroorlog is loerende, daar de autochtone Europese bevolking deze verloedering niet meer gaat accepteren. 40 jaar praten heeft ons slechts MEER ellende gebracht !
Schijnt dat er nogal geknipt is in het filmpje:
www.berliner-zeitung.de/polizei/empoer...
@Shareholder II | 07-07-14 | 22:40;
Dus als je links bent of werkloos ben je gelijk tuig en dien je maar afgeschoten te worden?
Aparte gedachtegang, zo heb ik het nog nooit gezien.
.. en natuurlijk komt er ook onder elke tegel een nicht-einheimischen Gütmensch vandaan om de Polizei tegen te werken. Dacht dat Nederland een Zwarte Pietenprobleem had, maar in Deutschland misdragen die Pieten zich dus echt!
Getverderrie, al die jankende linkse mensen op straat. Van die verwende kinderen die denken dat de regels niet van hen gelden. Wordt toch eens volwassen, stelletje puberale drammers. Bah, links volk, je wordt er zo moe van.
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:38
Dat jij je recht halen een lastig drama vind ligt aan jou, niet aan de wet en niet aan mij en niet aan de agenten. Ik kom op voor mijn rechten, tot de dag dat ik omval.
Ich bin ein Clown.
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:35
Ik heb gelijk. Punt. En dat Amsterdam naast Goa en Praag en nog meer plekken cooldownpunten zijn voor ons na het leger is bekend bij autoriteiten, maar je kan te ver gaan.
@--sql error-- | 07-07-14 | 22:12
Ja, een prachtig voorbeeldje van multiculti Europa.
Duitsland, Engeland, Frankrijk, Nederland etc. De eigen cultuur de nek omdraaien en deze drek ervoor in de plek.
multicultiland, multicultiland, multicultiland, multicultiland etc.
Nou geweldig het lijkt de Amsterdamse politie wel. Belastinggelden opfikken aan charges voor linksen en werklozen en ander tuig. Waarom wordt er niet direct gericht geschoten? Dat heeft alleen maar voordelen.
Clown zijn geeft twee dekmantels> het verdoezelt het bedelen en je denkt dat de politie je dan met rust laat.
Want clowns zijn toch altijd lief en leuk?
Kapitale denkfout.
@tattooboer | 07-07-14 | 22:32
Het protocol is duidelijk. De politie houd je staande en vraagt om je ID. Dan kan je simpelweg je legitimatie tonen of er een lastig drama van maken. Mijn keuze is gewoon mijn ID tonen. Dan loop ik na een gezellig praatje gewoon vrolijk verder.
Oppakken die gast, voor de rechter, veroordelen en het land uitzetten. Weg met dat ongewassen werkschuw tuig. Hij kan nog van geluk spreken dat de werkkampen zijn afgeschaft.
@tattooboer | 07-07-14 | 22:15
Wat een anarchistisch gelul. Wat een gezeik. Die gasten doen ook maar gewoon hun werk en dat is de wet handhaven. Kotsmisselijk word ik van dat gezeur. Je hebt wel gelijk daar niet om, een politieagent dient zich inderdaad te legitimeren met naam en rugnummer maar met welk einddoel? Je kan toch gewoon beter eventjes je legitimatie tonen en daarna vrolijk verder lopen. Daar komt nog bij dat zeker in Nederland de politie erg tolerant zijn.
Mijn Israëlische ex liep ze in een dronken bui, toen ze bijna niet meer op haar poten kon staan en ze kwamen kijken of ze hulp nodig had, dermate uit te kafferen dat ze gewoonweg een boete moesten geven. Met wat bemiddeling van mij kwam ze daar goed weg. En de heren (Amsterdamse politie) waren vriendelijk en netjes. Ze zeiden nog letterlijk: 'Ja sorry pik, maar dit konden we niet laten gaan' waarop ik zei, 'ja dat kan ik wel begrijpen, maar die boete gaat ze denk ik niet betalen'. Waarop ze lachten en zeiden. Oh jullie gaan terug naar Israël?
@--sql error-- | 07-07-14 | 22:12;
Ik had al zo'n vermoeden dat er iets meer aan de hand is, dan alleen op dit filmpje naar buiten komt.
Veel te veel mensen op straat, best al een hoop agenten en een blik ME-ers trek je ook niet zomaar even open.
Laat niet onverlet dat de arrestatie uitermate knullig verloopt.
-weggejorist-
@Baby Rasta | 07-07-14 | 22:27
Af en toe.
honderddagen | 07-07-14 | 22:23
Het proletariaat bestaat idd niet meer. De VS benaderd de heilstaat nog het dichts. Daar mag je je wapenen tegen dit soort geweld en onderdrukking. En dat zeg ik als tegenstander van wapenbezit voor de burger. Maar ik ga er steeds meer naar neigen om burgers te bewapenen tegen de politiestaat, want de overheid hier in Europa krijgt te veel macht.
They ALL float down here. When you're down here with us, you'll float too!
Gelukkig heeft Amsterdam alleen maar dure grachtenpanden.
Alleen al aan de teringzooi op straat kan je zien dat het een pauperbuurt is.
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:27
Er bestaat altijd nog protocol, hun moeten die ook volgen. laten we dat zo houden want in jou geval ging het om een urgente zaak maar meer dan gewoonlijk gaat het gewoon om burgertje plagen en dominantie uitweiden. Leer de protocollen.
@VanBukkem | 07-07-14 | 22:18 Ik heb me ondertussen ook even ingelezen voor het hele verhaal ( www.spiegel.de/panorama/leute/turbulen... ). Gelijk het leger inzetten en met scherp schieten. Werkte in Amsterdam ook goed ( nl.wikipedia.org/wiki/Palingoproer ).
"Dat is Piet.."
Er wordt een soort van clown aangehouden in Berlijn en dat is vandaag het avondtopic bij GeenStijl.
Eh, ok.
--sql error-- | 07-07-14 | 22:12
250 dealende negerts en geen gemeente of politie
die dat hele zooitje op pakt en een retourtje naar negerland doet? Het is gewoon te gek voor woorden!
Ondertussen zijn er 1500 reservisten vol bepakt op weg naar Aza, de situatie escaleert helemaal de laatste 20 minuten.
@miko | 07-07-14 | 22:09
Ik hou me netjes aan de wet.
@tattooboer | 07-07-14 | 22:11
De politie vraag om je ID, dan geef je dat toch gewoon. Ik snap al die hysterie niet. Ik zat laatst in het oost-blok lekker een paar pinten te zuipen. Op weg naar de volgende bar word ik plots staande gehouden door maar liefst 12 agenten, waarvan twee in burger. Hele cirkel om mij heen allemaal met de handen op hun wapens. Niet prettig. Maar ik had niets gedaan dus ik gaf netjes mijn identiteitsbewijs en na wat verificatie mocht ik met excuses lekker door naar de volgende plek. Later bleek dat ze een zware crimineel zochten die inderdaad (bleek achteraf) wel gelijkenissen met mij had. Hoe dan ook. Ik had een rel kunnen schoppen en waarschijnlijk de nacht in een cel gezeten of gewoon keurig netjes meewerken. Ik heb echt nog nooit problemen gehad met politie zonder dat ik daar zelf schuld aan had. Nergens. Boete? Ja, ik overtrad de wet? Gearresteerd? Ja, ik sloeg iemand vol op zijn muil met vrij ernstige gevolgen. Politie is mensenwerk en er zitten klootzakken tussen maar over het algemeen kan ik niet klagen over de politie in het westen, in het oosten is het wat anders. Daar zijn ze vaak nogal corrupt maar nog steeds moet je wel een fout maken voor dat ze je pakken.
tattooboer | 07-07-14 | 22:15
Nooit gedacht dat we het een zouden zijn over een onderwerp. U heeft zich verdiept. Hulde! De enige die tot nu toe wat zinnigs heeft gezegd.
Het is dat het een clown is, anders zou ik nu zeggen dat het nog eens heel groot gaat worden dat excessief gebruik van geweld door waakzaam en dienstbaar.
Je ziet in die video dat er gelijk een stel Afrikanen en moslims omheen staan die tekeer gaan. Dat is een enorm probleem voor de politie in Berlijn.
@KoninginWildemina | 07-07-14 | 22:23
Ik ook niet maar de procedure werd niet goed uitgevoerd en de overrompeling was meer dan overdadig.
Care | 07-07-14 | 22:15
het is een arrestatie, naar aanleiding van een melding over een vechtpartij. De clown liep met een hoofdwond over straat voor de aanhouding.
Bij tegenwerken bij een arrestatie is dit gewoon geoorloofd.
@Piet van het Padje | 07-07-14 | 22:22
Ja maar hier mag je discrimineren heh, mensen zijn blijkbaar opeens niet meer gelijk want dit is werkschuw tuig en dat heeft geen rechten...
@tattooboer | 07-07-14 | 22:17
"Provoceren is je recht! Vergeet dat nooit. Beledigen mag niet."
____
Het kan ook beledigen geweest zijn. Ik weet er niet precies het fijne van, maar er was in ieder geval meer aan de hand met die gast.
Baby Rasta | 07-07-14 | 22:19
Welk proletariaat? Je kunt elk moment een vliegtuig pakken naar een heilstaat, elk moment van de dag! Ow wacht.... die bestaat niet.
Is dit niet gewoon een man die hardhandig wordt gearresteerd omdat hij zijn ID kaart weigert te tonen? Ik kan me herinneren dat men hier met goede reden tegen dat ding was...
@mental K 22:05: Zelfde verhaal maar dan de andere kant op. Proportioneel optreden betekent ook dat je mept of straft als de situatie daar om vraagt.
bah, die laffe bemoeizuchtige politie, lijkt de nederlandse wel. Tegen een zo'n jongen met een rode neus durven ze wel..
ik weet maar weinig mensen waar ik nog minder respect voor heb.. hooguit msischien clowns.
... Kijk, zo laat je je land slopen door Linkse Landverraders en werkloze c.q. parasiterende import.
Care | 07-07-14 | 22:15
Het volk? Tuigh zul je bedoelennn.
@Terpen-tijn | 07-07-14 | 22:20
fout, wees geen schaapje!
lijkt wel een dierentuin daar. allemaal linkse pareltjes dat daar de hele dag niets loopt te doen.
gewoon wat harder slaan als ze niet meewerken.
leren ze het vanzelf af.
Kunnen deze cops niet naar Den Haag (Jihadcity) komen om die ISIS gasten lesje te leren? Wat een bikkels. Dat is nou politie! Kunnen de Hollandse puddingbillen-bromsnorren nog wat van leren!
Begrijp het niet meer. Arrestant heeft kroeshaar, is blank en heeft geen pietenpak (meer) aan, voldoet dus aan alle normen voor beschaving en privacy, waarom moet hij dan ook van straat?....:)
Doe gewoon wat de politie zegt.
Er gebeurt je echt niks.
Helemaal als je weet dat je onschuldig bent en het een misverstand moet zijn.
Humpf | 07-07-14 | 22:04
Yep dat pasjes systeem is niks meer dan het uitmelken van je volk. Verplicht een nieuwe om de 5 of 10 jaar, uiteraard wel op jouw kosten. Repressie van het volk is het grootste kwaad dat ons als volk de komende 50 jaar te wachten staat. Maar nu is het echt te laat, want de overheid weet al alles van je en een opstand zal keihard neer geknuppeld worden. En niet alleen in 3e wereld landen en landen als China en Rusland. De revolutie van het proletariaat is onmogelijk, daar hebben de overheden wel voor gezorgd.
Laat Bassie het maar niet horen
@pendajo | 07-07-14 | 22:08
Ik vind eigenlijk niet dat de polizei hier iets verkeerd doet. Clown gewoon stribbelt gewoon tegen waardoor de polizei hem niet sofort auf transport kan stellen. Omstanders gaan zich ermee bemoeien, de zaak escaleert. Dan roep je versterking op.
En ze zijn er ook sofort, die oproerpolizei. Bij ons moet je minimaal een halve dag van te voren aanvragen, inzet van de mobiele eenheid, anders ben je te laat.
Pi-po-litie
Arjan | 07-07-14 | 22:12
Een echte clown is niet alleen gekleed als een clown maar doet ook een act, gericht op een bepaald publiek. Acteren etc. Dit is gewoon een gast die het lollig vond een clownsneus op te doen omdat dat hip is in Berlijn.
@KoninginWildemina | 07-07-14 | 22:15
Provoceren is je recht! Vergeet dat nooit. Beledigen mag niet.
De lange lat erover. ha ha, dat zal ze leren, dat werkschuwe tuig!
als je ziet wat er rond loopt, zuid/west/oost afrikaantjes en linkse gepeupel.
berlijn is het amsterdam van duitsland.
Ontzettend veel zin om eens lekker te gaan Godwinnen bij het zien van dit voortreffelijke Duitse Polizei optreden, maar ik laat het maar hier bij.
Van de meeste NL smerissen heb ik overigens een al even zo hoge dunk.
En al die reaguurders die dit wel OK vinden, en dit gedrag van deze geüniformeerde hooligans zonder meer goedkeuren omdat hij een baard heeft, toch wel links zal zijn (wtf heeft politieke orientatië er mee te maken?), een vieze sandalen drager is, een hippie etc. die verdienen allemaal een staande ovatie. Lang leve de politiestaat! Hoop dat jullie net als deze clown ook een keer aan de beurt komen als een smeris weer eens misbruik maakt van die ID toonplicht wet, vooral wanneer er helemaal geen gerede verdenking en aanleiding toe is, en ondanks dat zich helemaal uitleeft zoals in dit filmpje. Want bevel is toch bevel?
@Iedereen.
Volgens mij ziet niemand waar dit filmpje echt over gaat? Dit is gewoon een overdreven hoeveelheid geweld, die nergens goed voor is.
Wat die man ook gezegd heeft tegen meneer agent, dit is ook wel weer erg ruw.
Als het een moordenaar was die iedereen neer zou schieten, natuurlijk, leef je uit, maar dit leek nergens over te gaan.
-
Vind het dan persoonlijk ook erg bizar dat niemand ingrijpt, want als dit dagelijkse kost zou zijn, dan zou het volk in mijn ogen groot gelijk hebben om stevig terug te bijten.
Manmanmanmanman
@Terpen-tijn | 07-07-14 | 22:10
Je hoeft je niet gelijk te legitimeren, eerst mag je alle details van de agenten vragen en moet een agent zich drie keer kunnen legitimere, politienummer, id en visitekaartje. dat is noodzakelijk zodat je zeker weet dat je zijn orders moet opvolgen en niet een of andere verklede agent. daarnaast moet de agent jou de wet en aanhangsel van de beschuldiging duidelijk maken waarom hij vind dat je je moet legitimeren. dan alsnog mag een agent niet overgaan tot handtastelijkheden. je staat meer in je recht dan je denkt. Legitimeren zonder opgaaf van wetsbesluit mag alleen in een afgebakend gebied ( rood witte linten). Leer en laat je niet kennen!
Context:
Het was geen clown. Dit was een demonstratie van linksextremisten. De linksfascist met de clownsneus had de politie al veel eerder lopen provoceren. Dat is de reden dat ze om z'n ID vroegen. Waarop hij gewoon verder ging met zuigen en provoceren.
De rest staat op het filmpje.
Volgens mij was de beste man op een gegeven moment best bereid om mee te werken. Dat doet hij echter niet omdat ze proberen zijn handen op zijn rug te boeien terwijl hij die onder zijn gezicht probeert te houden omdat een der agenten zijn knie op zijn hoofd heeft en zo zijn gezicht tegen de straat drukt. Wat een onkunde.
De droom van elke clown, je eigen circus.
Weer een filmpje van verongelijkte mensen waar de hele context van mist omdat het begin er uit is geknipt. Maar uiteraard moeten we wel dit eenzijdige verhaal als zoete koek slikken. Je verwacht het niet he.
gezien dit bij mij om de hoek is even een beetje uitleg:
De vriendelijke afrikanen in het filmpje zitten daar dagelijks. Een paar maanden terug dobberden ze nog in een bootje op weg naar Lampedusa, of klommen over een hek in Melila. Ze staan daar dagelijks wiet en pillen te verkopen. Momenteel zijn er ongeveer 250 dealende negers dagelijks in het park waardoor het onbruikbaar is geworden voor stadsbewoners. Uiteraard hebben ze geen tuintje waar ze hun marihuana verbouwen, dus hun wiet wordt geleverd door lokale duitsers die deze negertjes gebruiken voor de verkoop. Zie daar de rol van deze hysterische mevrouw en de clown (zijn zeer waarschijnlijk de leveranciers). Momenteel verblijven de dealende, rovende negers (geen baan, maar wel dure telefoons en kleding zoals te zien is) in een gekraakt pand een paar straten verder. Vanwege protesten die al een week duren zijn er continue busjes met me-ers, dus dat die snel ter plekke waren heeft daar mee te maken. news.vice.com/article/in-photos-berli....
Eins, zwei, drei,
und sauber ist mine strasse.
@kruimelzuiger | 07-07-14 | 22:09
Nope, naar de sportschool met jullie! Word man en mens.
honderddagen | 07-07-14 | 22:04
"Het gaat helemaal niet om een clown maar iemand die zich verkleed als een clown"
Dit in tegenstelling tot een échte clown, want ...?
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:07
Jij kent de wet klaarblijkelijk niet. Ik ga het je niet uitleggen maar zoek maar even een beetje op hoe het zit met legitimeren en rechten.
Simpel, vechtpartij waarbij identificatie gevraagd werd door de politie. Wilde die vent niet geven, en dus werd hij aangepakt. Straat komt in opstand, want ze weten dat dat kan en dat er toch niets gebeurt. Lekker rellen.
Straatterrorisme van de politie.. pffff. laat me niet lachen. Die clown had net gevochten, was net een zelf een terrorist. En dan werkt hij niet mee met de politie. Tja.
Welkom in de Verenigde Politiestaten van Europa
Ze hebben een clown gearreseerd!? Is het Fransico van Jolo?? Lachuh!!
Tattooboer 22:02
Ik zie gewoon een politie die zijn werk doet, het staande houden van een persoon die zich niet wil legitimeren.
Beetje hardhandig dat wel, maar wie niet luisteren wil moet maar voelen.
en nog uren op zaterdag ook.
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:07
Als de wet doorslaat krijg je ook een maatschappij,een hele enge dat wel maar toch.
Chili had het vroeger prima voor elkaar.
Bij een rechter gelijk halen?
Moet je in dit geval al 8 getuigen hebben want oom agent zijn getuigenis telt voor twee.
@De Koreaanse Slet | 07-07-14 | 22:07
Als de wet doorslaat krijg je ook een maatschappij,een hele enge dat wel maar toch.
Chili had het vroeger prima voor elkaar.
Bij een rechter gelijk halen?
Moet je in dit geval al 8 getuigen hebben want oom agent zijn getuigenis telt voor twee.
Wen er maar aan, dit is straks de toekomst voor ons allemaal, voor mensen met een andere mening en levensvisie.
@Humpf | 07-07-14 | 22:07
Ik HAAT clowns.
Maar deze zijn wel ok.
www.youtube.com/watch?v=_-agl0pOQfs
@Humpf | 07-07-14 | 21:57
En niet te vergeten die verschrikkelijke straatmuzikanten die je overal bij de ingang van supermarkten aantreft. Maar ja, dat zal wel weer lastig liggen. Die kunnen natuurlijk wel een ausweis overleggen. En een verblijfsvergunning. Nee, die zullen dat juridisch wel goed dichtgetimmerd hebben, dat schooien.
@VanBukkem | 07-07-14 | 21:48 Eigenlijk een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Widde wadda allemoal kost aan belastingcenten, jonguh!
De mogelijkheden zijn.
Het was pipo de clown.
Het was IT van stephen king.
Het was de samson clown.
Of het was een terrorist vermomd als clown.
Op de eerste en enige echte clown na zijn ze gevaarlijk. IT is niet lief voor kinderen. Samson is staatsgevaarlijk voor nederland. En een terrorist vermomd als clown is gek en een gevaar voor iedereen. Dus wat is het.
Xirdalan | 07-07-14 | 22:04
Jep :D
Die lui zijn echt totaal gestoord. Het is zoals links tuig zich altijd gedraagd: asosiaal met een wijzend betweterig vingertje. De meest verschrikkelijke buren die je je kunt voorstellen maar wel prediken sociaal te zijn. Én natuurlijk de schuld bij de andere leggen: de staat, het 'systeem' etc. Kansloos.
@Hetrechtspreekt | 07-07-14 | 22:05
Dat zijn geen inboorlingen. Dat zijn 'immigranten'.
Do you like clowns?
img1.wikia.nocookie.net/__cb2009092420...
@borrelnoot | 07-07-14 | 21:59
En dan las reactie de halve stad in brand.
Nee jij denkt in oplossingen .
@tattooboer | 07-07-14 | 22:02
Goh,...... eens.
*Plaatjes plakker schouderklopje geeft*
Overigens is de politie de baas op straat. Je hebt maar gewoon te luisteren. Daar hebben we voor gekozen. Als je denkt of vind dat je gelijk hebt dan kan je altijd te recht later halen. Dit soort kinderachtig verzet is om te kotsen. Mensen moet geen grote bek hebben maar gewoon zich aan de wet houden. Zonder wet geen beschaving. Als je wilt weten hoe dat is dan kan je naar Somalië om het in levende lijve te aanschouwen. Komt nog bij dat ik sowieso een hekel heb aan clowns en vieze smerige stinkhippies.
Muxje | 07-07-14 | 21:54 gelul. het probleem is begonnen met gedogen. Dat is wat er overal in is geslopen, en waardoor veel incidenten beginnen met bijdehante demonstranten, straatschoffies en dj's. Agenten die laten zich uitschelden, tot 10 keer toe, en doen dan nog steeds niets. Dan denk je inderdaad dat je steeds verder kan gaan. Als ze je bij de eerste keer mogen aanpakken, laat je het wel uit je hoofd te gaan schelden. Bij blik op de weg zie je over de jaren heen steeds aggressiever publiek, die meteen gaan schelden als ze worden aangesproken, en dan mogen ze toch nog steeds doorrijden met alleen een prent voor de verkeersovertreding. Bij die programma's over rechters en rechtspraak zie je de rechter steeds maar zoeken naar verzachtende omstandigheden voor de dader. Schandelijk. Daardoor komt het dat die gasten allemaal denken dat ze met veel geschreeuw en onzinnige argumenten die jongen vrij kunnen krijgen; er is geen discipline en stevige aanpak meer bij de politie en overheid.
Waar komen al die inboorlingen ineens vandaan?
Geen voorgeschiedenis dus moeilijk om een oordeel te vellen.
Maar als een agent mij zo maar om een id vraagt krijgt hij die ook niet. Dan maar mee.
Dat iedereen het allemaal zo normaal vind om je aan wat voor klootagentje je papieren te laten zien blijkt maar weer hoe iedereen zijn hersenen hier langzaam aan volgepropt worden.
Die EU komt er wel dankzij jullie. Schapen.
De wet is er voor de mensen niet andersom.
Opgetekend door een kudt hippie in het jaar nul.
Deescaleren kun je leren. Wat een puinhoop maken ze ervan.
@Baby Rasta | 07-07-14 | 22:01
En je voorzien van een mooie boete.
Het gaat helemaal niet om een clown maar iemand die zich verkleed als een clown. Is helemaal hip in Berlijn. Waarom? Hipsters are gonna hipster.
Mevrouw clown aan de andere kant is wel een echte clown, uit het horrorcircus. Kill it with fire!
Ik hoop dat familie 'clown' een fikse boete krijgen voor al het personeel dat ze bij elkaar hebben weten te schreeuwen door te doen alsof ze een slachtoffer zijn. Belachelijk! Normale communicatie is voor deze nep-hippies kennelijk niet weggelegd.
@Bluto Blutarsky | 07-07-14 | 22:03
Je gelooft of je weet. Een van de twee.
Ik heb in Berlijn gewoond, en dat Friedrichshain (Görlizer Park) is dus dé buurt van de alternatievelingen, de low-lifes, de ongewassen hippies, de samenlevingsparasieten enz enz.
Men droomt daar nog van de linkse Heilstaat, waarschijnlijk diezelfde prachtige linkse heilstaat die in Berlijn een muur bouwde en genadeloos mensen neerschoot die eroverheen probeerden te klimmen.
Ieder jaar op 1 mei is het daar, en in Kreuzberg, raak.
Zie ook Walpurgisnacht Berlin: www.google.com/?gws_rd=ssl#newwindow=...
Pliesie versus hipsters: altijd 1 -0.
Wouten overdrijven vaak, maar hippies overdrijven per definitie. Om vreselijk moe van te worden.
@Muxje | 07-07-14 | 21:54
In vergelijk tot de nederlandse politie is de duitse politie wel daadkrachtig, geloof dat het oplospercentage rond de 15% ligt, ca 6x hoger dan hier.
Mensen worden al meer wakker, laten niet over zich heen lopen. het duurt niet lang meer en dan pakt men door. Dit soort straatterrorisme van de politie dient niks anders dan machtsvertoon en angst zaaien. maar de mensen hebben het door.
Dit gebeurt nu eenmaal wanneer een samenleving op scherp wordt gezet. En tweemaal. en drie ...
Als ik agent was zou ik ook iedere clown aanhouden,
Daar mag je trouwens nog met een fles drank in je handen op straat lopen zie ik. In Nederland was je meteen opgepakt of had de agent hem voor je neus leeggegoten op straat.
-weggejorist-
*Dankzij Ms Shepherd van de Verenigde Naties opeens gelijk aan foute grappen over Zwarte Pieten denken moet*
Tsjah, geen idee wat er gezien de eenzijdige info hier gedaan is. Maar gezien de hoeveelheid aanwezige politie was er klaarblijkelijk wel iets te doen, anders is die versterking met ME niet zo snel op de plaats. Want zelfs in Kreuzberg heb je nog enige aanrijtijd van de politie. Ik zie wel iemand die zich verzet tegen zijn arrestatie. Terechte arrestatie of niet, je kunt beter meewerken om vervolgens bij onterechte arrestatie de politie figuurlijk een poot uit te draaien, dan dat de politie je letterlijk een poot uitdraait. Overigens kan die politieagent die dat been om de paal heen klapt wat mij betreft direct inpakken. Dat is poging tot zware mishandeling, door die paal als hefboom te gebruiken om het been te breken.
Het is verdomme nog een uitermate slechte clown ook. Alleen zo'n stom rood neusje heeft ie op, verder niks. Geen rood haar, geen slobberbroek, geen schoenmaat 67, niks van dat alles. En dat durft zichzelf een clown te noemen? Een koekenbakker is het. Meer dan terecht dat die polizei hier ingrijpt.
Hij was maar een clown
en nu moest hij deaud
Old_Spice | 07-07-14 | 21:50
Niet miepen, want je krijgt natuurlijk de politici die je verdient. In Nederland is dit al 10 jaar aan de gang. Niet legitimeren is mee naar het buro. En als het aan opa Opstelten ligt mag je dalijk je Ai pad niet meer meenemen in het vliegtuig, onder het mom van veiligheid. Elke 5 jaar moet je ook nog eens verplicht 50 euro betalen aan een nieuwe ID-pas waarmee je ook nog eens verplicht de staatskas spekt. Repressie en onderdrukking is het grootste gevaar dat de vrije mens te wachten staat en mensen als u verkwanselen het.
Ook die vervelende mime spelers en levende stambeelden moeten direct opgepakt worden!
Mogelijk ontbreekt het aan wat anti fascistische context. De AFA heeft in het verleden met clowns anti demonstraties gehouden. Het zou mij niet verbazen dat dit meer is dan een straatartiest zonder ausweis.
Bron: afa.home.xs4all.nl/alert/1_14/hoekje11...
Als de politie vraagt om een i.d. heb je dat maar te doen, zo niet dan word je aangehouden.
Later valt dan wel te bezien of de aanhouding terecht was.
Altijd leuk die filmpjes! Ik had iedereen alleen veel eerder onder de peper-spray gespoten. En misschien die kut clown in zijn been geschoten. Gewoon als voorbeeld.
.
Is maar goed dat ik geen agent van politie ben.
Soms hebben de clowns een grote bloem, en een hoge hoed. En dan gaan de bloem, en de hoge hoed, IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN DE KONT VAN DE CLOWN!
Heb het idee dat die agent vrij duidelijk was.
Tampert wist wel raad met dit soort potsenmakers
@wakker worden 21:44: Tja. Wat mij betreft werkt het "sociale contract" (dat ik nooit ondertekend heb, trouwens) twee kanten op. Als burger dien je aanwijzingen van de politie netjes op te volgen en niet tegen te werken. Maar alleen onder voorwaarde dat die politie professioneel, binnen de geest van de wet en proportioneel optreedt, en dat die wetten billijk zijn. Ik heb het gevoel dat aan die voorwaarden steeds minder voldaan wordt: er zijn te veel incidenten waar agenten zonder goede reden om identiteitsbewijzen vragen, te hard optreden, en hun boekje te buiten gaan.
En dat is slecht nieuws voor de rechtstaat: als de bevolking het vertrouwen in de politie en de wetgever opzegt, al dan niet terecht, dan zal die bevolking ook steeds mindere de neiging hebben naar die agenten te luisteren, ook op momenten dat ze dat eigenlijk wel zouden moeten doen.
@Godsammekraken | 07-07-14 | 21:42
ik neem aan dat je linkse luizen bedoeld...
Die symbolen achterop de ME'ers aan het einde, weet iemand wat dat is? De rangen?
Görlitzer Park... wel erg groezelig daar. Die clown heeft waarschijnlijk een voorraadje C in zijn neus.
Als je Old bent kom ik je reet nog eens afvegen met een haakse slijper Old_Spice | 07-07-14 | 21:50
www.berlin.de/polizei/polizeimeldungen...
Hij was maar 'n clown....
En nu is hij dood! Die Erinnerung bleibt...
Die tekst op het einde doed het ook wel weer. Alsof er echt op een vreselijke manier mensenrechten worden geschonden. Tuut vraagt om papieren, laat je zien en kun je weer verder de clown uithangen. Maar nee, domme linkse lul weet het weer beter.
Met dit soort hippies gewoon direct op de knieschijven slaan.
www.youtube.com/watch?v=KcVvi85p1lU
Allemaal zwarte clowns..
En altijd maar midden op de weg parkeren, zo kan er toch niemand lahangs..
Mmm weet ff niet wie hier nu gelijk heeft... De meteen handtastelijke politie die de boel niet weet te de-esacleren... Of de meute die meteen denkt gelijk te hebben zonder dat ze weten wat er speelt en zich direct boven het gezag plaatsen daarmee...
Lastig....
Ik denk omdat hij een lange vieze baard heeft, dus terecht dat hij aangehouden wordt, moeten ze vaker doen. En die domme omstanders moeten een leven gaan zoeken.
Sie sind alle Klowns!
Dat zijn Duitsers. Geen halve maatregelen.
Die Polizei, gewohn +1.
Toch wel veel zwarte Pieten die tot december uit hun neus lopen te vreten in Kreuzberg.
Berlijn is anders dan vroeger.
Hier binnenkort ook dit soort filmpjes van (nog) één eigenwijze kutpiet?!
Waarom geen tazer dan? Dat scheelt een hoop gestoei en geschreeuw
duitsland, neuzen, ausweis... waar doet me dat toch aan denken....
Mammaloe reageert best wel hysterisch...
Ik neem mijn hoed af. Dit is de eerste keer dat ik zo hard om clowns heb moeten lachen.
Leuk filmpje. Daar ga ik dus wegens alle acteurs ook maar niet wonen.
Zijn telefoon was niet opgeladen?
Als je dit gedrag van de politie goedkeurt, dan vraag ik me af wat voor soort mens je bent.
Wat staat ons nog te wachten, zeker in het gareel lopen want anders wordt je zo behandeld.
En zeer zeker niet reageren op GS dat resulteert ook in zo'n behandeling.
Als de plisi wat vraagt moet je het doen zeker so fort in Duitsland.
Wat een boom van een vent op 4:45..!
Kreuzberg is tenminste nog een leuk links bolwerkje in Berlin. Mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.
Het was Fleischbaum natuurlijk! Al die zwitsals hier kennen hem niet...
Straatartiesten zijn steevast talentloze linkse pluizen. Menen om onduidelijke redenen een beslag op publieke ruimte en aandacht te mogen leggen. Meteen knuppelen wat mij betreft.
Tja iets van het publiek pikt het niet meer.
Niet dat ik de tegenwerking goedpraat, maar het laat wel een tendens zien van wat er gebeurd met iets wat zou moeten zijn een eenvoudige arrestatie.
Die Duitsers pakken door...
Met de halve finale morgen in achterhoofd nemen ze geen enkel risico.
.
Hoewel ik overigens het vermoeden heb dat Mark Rutte z'n clownspak weer eens heeft aangetrokken.
Hoho pritt. Was niet de eerste keer voor deze onverlaat:
www.stevebonellocartoons.com/uploads/8...
Nu heb ik een schijthekel aan clowns, maar die Turkse agent die meteen handtastelijk begint te worden, mogen ze van mij ook de eerste 15 jaar een stoplicht laten bedienen. Wat een mongool.
Aufhüren met die neppert. Te lui voor een complete outfit incl. schmink, maar zeker wel alle privileges?! Zo werkt dat niet!!11
Doodt het met vuur! (voor het eieren legt)
Gewoon pistool pakken, doorladen tegen z'n hoofd en alsnog vriendelijk vragen om zich te legitimeren.
Straatartiesten. Mijn verzoek: direct gericht vuren.
REAGEER OOK