Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

33.000 truckers tanken niet meer in Nederland

merchantofvenice.jpgNieuwe maand, nieuwe accijnscijfers. Ja daar blijven we over doorzaniken ja. Want we hebben hier te maken met een PVVDA-regering die moedwillig ondernemers de nek omdraait om de eigen belastingverslaving te kunnen voeden met wurgaccijnzen waar de regering godbetert hun eigen schatkist tekort mee doet, omdat de accijnsverhoging aantoonbaar tot dalende afzet én dalende meeropbrengsten uit accijnzen leidt. MAAR DIE HUFTERS GAAN ER GEWOON MEE DOOR, ongeacht hoeveel smeekbedes, Wob-verzoeken en debatten BOVAG, belangengroepen of Pieter Omtzigt ook aan The Merchant of Wiebes richten. Dus hier de schokkende cijfers over april 2014. In die maand is er volgens de officiële CBS-cijfers 8% minder diesel verkocht aan Nederlandse pompen ten opzichte van april 2013: van 614 miljoen liter naar een schamele 565 miljoen liter diesel. Dat zijn zo'n 33.000 dieseltanks van 1500 liter die niet meer in Nederland zijn volgegooid. Stel dat ze allemaal in Duitsland getankt hebben, dan hebben die transporteurs gezamenlijk zo'n 6,6 miljoen euro uitgespaard (berekening) ten opzichte van de Nederlandse pompprijzen. Die daling van 8% is gemiddeld over heel Nederland, maar je mag aannemen dat met name pomphouders aan de grens hier onevenredig nadeel van hebben ondervonden. Autogas daalde in april nog veel harder dan diesel: met 12,5% (!) zakte de afzet van 40 miljoen liter in 2013 naar 35 miljoen liter in 2014. Benzine ging 'slechts' met 4% omlaag en zakte in liters terug van 455 miljoen in april 2013 naar 438 miljoen in april 2014, een verlies van 17 miljoen liter. Omgerekend naar een gemiddelde brandstoftank in een personenauto van 60 liter, zijn dat nog altijd bijna driehonderdduizend tankbeurten die in april 2014 niet in Nederland gedaan zijn ten opzichte van dezelfde maand in 2013. Weet iemand al met hoeveel euro de uitkeringen voor werklozen in de brandstofsector zijn gestegen ten opzichte van 2013?

Reaguursels

Inloggen

simpel vruchtje|25-06-14|10-13| Het is een simpel gebaar,maar met een grote uitwerking,hoop dat er nog meer volgen.Alleen gezamenlijk kunnen we het tij keren.Men maakt tot nu toe alleem gebruik van de verdeeldheid in het land.Alhoewel niemand wil veel teveel betalen.Zeg het voort,zeg het voort.

Archy Bunker | 25-06-14 | 21:23

Ik ben zelf vrachtautochauffeur. Een aantal maanden geleden heeft elke chauffeur een briefje in zijn postvakje gehad. Mocht je in de buurt van België zijn dan mag je over de grens tanken. Dit is zo voordelig dat dit goedkoper is dan gebruik maken van de tankplaats op eigen terrein. Waar de meeste korting per liter op zat voor groot verbruik. Ik heb maar een kleine 200 collega chauffeurs zal Rutte vast niet erg vinden. Met een tankinhoud van 700L per vrachtauto.

simpel_vruchtje | 25-06-14 | 10:13

Ambtenaren komen nooit terug op een genomen beslissing zonder daar de rechter er aan te pas komt. Dat leren ze op de ambtenarenschool - van laag tot hoog. Dat geldt ook voor politici. Persisteren (om maar chique te doen) in een ingeslagen weg / genomen beslissing.

Rest In Privacy | 25-06-14 | 09:06

He?
Wat?
Nee joh al die mensen tanken niet over de grens, die gaan gewoon meer met het openbaar vervoer!

Wij zijn allemaal zo groen hier

niemand specifiek | 25-06-14 | 08:47

Aangezien ik de kofferruimte toch nauwelijks gebruik en ik een trekhaak aan de auto heb, heb ik een vriend van een extra grote tank laten maken en die door hem in mijn auto laten installeren. Als die een keertje weer eens zo goed als leeg is, gaan die weer eens lekker voltanken. Ik ws het beu om elke 60 liter heen en weer te crossen. Dan bespaar ik pas echt flink op vele vlakken!

kweethetooknietbeter | 25-06-14 | 00:46

dunu|24-06-14|21-39|De ,tanklobby, blijft blijft hier aandacht voor vragen,omdat zowat heel werkend Nederland last heeft van de hoge brandstofprijzen. Bovendien legt het een zware wissel op het herstel van de economie,omdat accijnsgeld,en alle toeslagen op brandstof niet in de reeele economie uitgegeven wordt.Als je je niet mobiel kunt verplaatsen,kun je ook geen winkelcentrum,cq een meubelboulevard,of anderzijds bezoeken.Geld moet rollen,net als een auto. Maar ja,leg dat die autisten in Den Haag maar eens uit.Het gezichtsverlies he.

Archy Bunker | 24-06-14 | 22:58

Chill dat die tanklobby ook gewoon geenstijl voor zich heeft gewonnen. Hoe kan het dat dit thema zo hardnekkig terugkeert? Lobby. Geenstijl.

dunu | 24-06-14 | 21:39

Dit weekend getankt in Deutschland, en aankomende maandag nog ff tanken in Kalmthout, ik lig niet meer wakker van de accijnsverhoging van die dievenbende in Den Haag. Tank door mijn werk en reizen zo veel mogelijk in het buitenland! Rijdt net als veel andere mensen met veel plezier naar het buitenland hoor!

Dakloze zonder krant | 24-06-14 | 20:03

Hou nou eens op met dat geauwehoer,dat PVV niks is of de SP,het is misschien niet de oplossing,maar wel een begin om de boel om te gooien.Tenzij je het eeuwige leven hebt.Dat ze naderhand weer van het toneel verdwijnen,is dan niet zo,n ramp,ze hebben dan hun dienst gedaan.En om van het eeuwige gezeik af te zijn over een dubbeltje hier,en vijftien cent daar,maar ga gewoon naar "brandstofprijzen.be" en controleer het zelf.Je ziet dan gelijk wat voor jou de voordeligste pomp is,en welke het dichtst bij ligt,en welke route het beste is.Tenzij Duitsland beter binnen bereik is.

Archy Bunker | 24-06-14 | 19:58

Veel minder inkomsten aan accijns en pomphouders aan de grenzen die massaal het water naar de lippen zien stijgen. En wat zal de reactie van ambtenaren hierop zijn ? Die draaien natuurlijk de maatregel niet terug, nee, die verhogen gewoon de belasting op benzine die die nog wel in NL getankt wordt. Wedden ? En zo blijven we in een neerwaartse spiraal maar goed, dat krijg je als je op "fatsoenlijke" nivellerende partijen blijft stemmen. Je krijgt waar je op stemt. Sterkte.

Rest In Privacy | 24-06-14 | 19:07

koekje erbij? | 24-06-14
Beetje overdreven van mezelf,hoor.

koekje erbij? | 24-06-14 | 17:49

Maar het scheelt ook natuurlijk, dat dankzij mijn failliete werkgever mijn dieselbus hier ook niet meer rijdt. Die is verkocht aan een Pool of Afrikaan en die tankt hier ook niet ,denk ik.
Maar daar tegen moet ik meer prive rijden naar het UWV heen en weer. Want als je moet poepen, willen ze dat graag weten bij het UWV.

koekje erbij? | 24-06-14 | 17:47

--sql error-- | 24-06-14 | 15:20

Jij bent vast nog nooit in Poppel wezen kijken? Daar liggen de prijzen al jaren veel hoger dan bij de andere pompen. Dat maakt het overigens nog geen slimme ondernemer, want op woensdag gooit hij nog altijd gewoon het hele tankstation dicht.

Steve0510 | 24-06-14 | 17:12

Niet alleen brandstof, ook auto's en motoren zijn duizenden euro's goedkoper in Duitsland en Frankrijk!

Wij betalen ons scheel om die parasiterende bende in Den Haag te bekostigen.

StarFox | 24-06-14 | 15:58

Wij rijden eens in de drie weken met z'n drieën in één auto op LPG en met aanhanger naar D.
Wat er mee terug gaat is een volle aanhanger met drank, benzine (voor mijn eigen auto), vlees, wasmiddel, coca cola etc etc. De auto wordt in D getankt, zelfs de LPG is er goedkoper.
Kosten op en neer rijden op LPG: € 6,- delen door drie is € 2,- de man.

Dit houden wij voorlopig nog wel vol. NL kan de p*t op.

Tourtoise | 24-06-14 | 15:42

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 12:38,12:51,13:20 "En kom, alsjeblieft, niet aan met PVV."
Dan heeft u een probleem. De PVV namelijk wil sinds jaar en dag als één van de weinigen de belastingen en accijnzen verlagen, en dat compenseren met schrappen in de multimiljarden zuigende subsidiebaantjes-mallemolen (OSW, PO en dergelijke). Volgens het CPB (2012) scoren de plannen van de PVV dan ook "goed op terreinen als economische groei, werkgelegenheid en koopkracht".
Wilders (14 Sep 2013): "Als we de lasten niet verlichten, gaat ons hele bedrijfsleven naar de knoppen. Dan gaan mensen massaal tanken in België en boodschappen doen in Duitsland (…) Ze [kabinet] maken banen kapot om banen te scheppen. Ik wil minder beleid". Zo is het. De SP is ook mordicus tegen btw verhoging, maar wil het met heffingen elders compenseren, dus niet zoals de PVV de belastingen verlagen.
De rest, VVD-CDA(incl.Omtzigt)-D66-GL-CU hebben in 2012 de btw met 10% verhoogd naar 21%, evenals de accijnzen met 10% of meer (bevestigd door PvdA in deelacccoord 2012, door SGP met gedoogsteun 2013). Die zijn onbetrouwbaar.
Kortom: alleen PVV en LP(Libertarische Partij) willen af van die woekertaxen en wurgaccijnzen.

ben kokhals | 24-06-14 | 15:36

die belgen zijn ook niet echt slim. waarom gooien ze de prijs niet wat omhoog in de grensstreek?

--sql error-- | 24-06-14 | 15:20

Voor de diesel zitten we qua accijnsinkomsten redelijk break even.

Rekenvoorbeeld voor diesel.

Accijns op diesel is gestegen van 0.44 in 2013 naar 0.48 in 2014. 614.000 m3 x 0.44 = EUR 270.160.000 tov EUR 271.000.200 obv 48 cent liter en 565.000 m3. Verschil aan inkomsten is dus nihil.

De extra kosten voor de mensen die hierdoor aan het staatsinfuus moeten zijn hier uiteraard niet in meegenomen.

Dumpertklever | 24-06-14 | 14:58

Brandstof tanken en wijnkelder vullen behoort al minstens een jaar tot onze gezellige uitstapjes met een middelvinger naar Rutte en Co.
Het scheelt best veel maar het grootste plezier is het feit dat je elke keer weer de hemelse gedachte hebt. RUTTE KAN DE POT OP !

Lichtstadfan | 24-06-14 | 14:38

natuurlijk gaan ze dit niet toegeven want dit is de tweede faal. de verhoging van de alcoholaccijns in 2002 heeft ook niks opgeleverd en alleen maar geld gekost. psst. als je de belastingen eens verlaagd, gaan de opbrengsten omhoog. er is namelijk een kopersstaking in nederland aan de gang. alleen vmbo-meisje consumeren nog. de rest rijdt naar belgie of duitsland en doet daar zijn inkopen. alles is in het buitenland goedkoper dan in nederland, maar omdat de volgende lading stemvee weer van graties geld voorzien moet worden, doet de haagse elite de belastingen weer omhoog. want u heeft het nog steeds niet begrepen: u bent een blanke racist met een slavernijverleden en daarom moet de samenleving hier volgestopt worden met handophoudende andersgekleurden, het liefst van de religie van de vrede omdat die namelijk gaan stemmen.

minimá-armezusvan.. | 24-06-14 | 14:28

Politici zijn klootzakken. Voorheen dacht ik dat ze vooral incompetent waren, maar tegenwoordig weet ik het zeker: ze zijn behalve incompetent vooral rasklootzakken en pathologische leugenaars die NIETS om mensen geven. Politici en bankiers zijn De Vijand.

De Anaalprofeet | 24-06-14 | 14:15

zelfs met de het komende tolvignet voor duitse autosnelwegen is en blijft het goedkoper om daar te tanken dan het in nederland te doen tel daarbij de boodschappen en de verhouding wordt alleen maar positiever in het voordeel van duitsland en ontkomen doe ik er toch niet aan. dus roverheid steek die kop maar diep in het zand als ik de kans krijg ontduik ik jullie graaibeleid, en ontken maar zo veel mogelijk, er zijn al Nl pomphouders die starten een pomp aan de andere kant van de grens, en de Nl wordt gesloten of omgebouwd tot mensloze self service.

Umberto die trotzoni | 24-06-14 | 14:14

Nu al 2 x dit jaar mijn tank volgetankt in België. 110 liter aan benzine dus ongeveer. In 2013 heb ik het ook al totaal zo'n 6 x gedaan.

En ik ben het van plan nog veel vaker te doen. De Typhus kudtkabinet & Overheid.

Goed zoeken en je kan in België 20 - 25 cent per liter minder tanken. Benzine.

LangeTijdGeleden | 24-06-14 | 14:11

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 13:38

Dat je geen vertrouwen hebt in de PVV kan je moeilijk aangerekend worden, gelet op de Fortuynlijst-toestanden en z'n soms onnodig provocerende praat. Het punt voor mij - en ik denk ook voor James - is: hoe doen we dat ding vallen, en met dat ding bedoel ik: het bureaucratische monster EU. Jij stelt jezelf de vraag: 'Hoe gaan we dat hier nu eens oplossen?' terwijl wij (of toch tenminste: ik) zeggen of zeg: 'Eerst moet dat enge ding stuk. Dan pas kunnen we zien hoe we de rotzooi gaan opkalefateren.' First things first: die EU moet om zodat we van scratch terug kunnen starten. het is te laat om wat aan de knopjes te draaien in de hoop dat de boel weer rechtttrekt. En om de boel om te laten vallen stem je anti-establishment. Eens de boel omgevallen, zien we wel weer. Tot dan maakt noch de keuze (PVV of SP of, godbetert, SGP) noch het partijprogramma echt veel uit.

Aardbewoner | 24-06-14 | 13:51

€1,50 klinkt beter voor mijn knip dan €1,77 dus helaas zijn ze mij al een aantal jaren kwijt. Daarbij opgeteld de diverse andere boodschappen. Dus laten ze zich in Den Haag lekker rijk rekenen, ik doe al een tijdje niet meer mee.

Mask | 24-06-14 | 13:50

Hier nog veel beter je kan dus brandstof kopen uit een
Tank auto die op en neer rijd naar Duitsland wij kopen niet meer bij de pomp en Duitsland is voor ons te ver rijden goed opgelost dit fuck de linkse wegkijk PvdA

royke-burka | 24-06-14 | 13:47

Mijn auto heeft al een jaar lang geen Nederlandse benzine geproefd.
Ook koop ik gelijk 2 keer in de 3 weken Duitse drank en bier en vleeswaren.
Ik ben NIET solidair met meneer Rutte en zijn kompanen.
Zij en niet ik maken willens en wetens dit land stuk!

Mega Mindie 2 | 24-06-14 | 13:42

@Aardbewoner | 24-06-14 | 13:20
Ik heb het goed gelezen, meerdere keren. Het probleem dat ik heb is dat ik geen vertrouwen heb in de PVV. En SP niet genoeg ken. Zoals ik al zei, ik ga misschien voor de SP volgende keer, moet mij meer verdiepen in de SP dat wel.

En ik ben het helemaal met James Lastig eens dat de gevestigde orde onderuit gehaald MOET worden (maar dat is 99% van de bezoekers hier) - gezien hun alleen maar werken aan de afbraak van Nederland.

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 13:38

@me,myself and IK | 24-06-14 | 13:27
Nee, nooit.

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 13:35

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 12:38
Je mag gerust PvdA stemmen, maar kom hier dan alsjeblieft niet zeiken.

me,myself and IK | 24-06-14 | 13:27

Ik dacht dat ik maar 3 cent bespaarde toen ik mijn tank volgooide bij de zweefbaan in Wuppertal, maar bij thuiskomst bleek dat bijna 10 cent te zijn tegen een zelfbedieningsafprijspomp. Op Diesel.
Naat 10 cent per pamper (500st ingeslagen), goede handzeep en douchegel (1 euro per flacon goedkoper) en haarverf voor de vrouw (4 euro goedkoper dan de 50% korting aanbieding van de Etos) nog wat Alcohol ingeslagen en wat andere kleine snuisterijtjes. Bij elkaar al gauw zo'n 70 euro bespaard.
Zo wil ik elke week wel naar m'n vrienden daar. Volgende keer gaan de jerrycans mee.

Dima Beeline | 24-06-14 | 13:21

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 13:10
Ik denk dat je James' eerste paragraaf nog eens moet lezen.

Aardbewoner | 24-06-14 | 13:20

@wielmoer | 24-06-14 | 12:03
*duim omhoog steekt*
Proost.

Expert Homo | 24-06-14 | 13:17

Zuid-Limburg... In vrijwel iedere richting binnen 10 kilometer 25 cent goedkoper tanken... Heb al jaren niet meer in Nederland getankt en voel oprecht voor de mensen in het Westen die geen keuze hebben... De overheid in hun alles verzengende drang naar vernietiging en onvrede gijzelt het grootste gedeelte van ons land terwijl het andere gedeelte lachend over de grens tankt?? Hoe durven ze dergelijk beleid eigenlijk te verdedigen??

TiTi_no_ghost_237 | 24-06-14 | 13:16

@James Lastig | 24-06-14 | 12:51
De PVV zie ik als een bliksemafleider, niet een partij die ooit een oplossing zal brengen. Wilders als MP, brrrr. Dat betekent niet dat ik niet eens ben met wat Wilders zegt, maar de manier waarop stoot me tegen het hoofd - en zal nooit meer stemmen krijgen door het simplistische gebruik van de Nederlandse onderbuik.

SP. Is redelijk anti-EU. Alhoewel zij wel staan voor de EU, maar in mindere mate. Ik zie liever dat zij pushen op grote hervormingen binnen de EU danwel disband en opnieuw zonder al die gekke idealen van Verhofstadt/Juncker/Schultz etc.

Misschien dat het toch een keer SP moet worden.

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 13:10

Ik moest gisteren in Nijmegen zijn. Ben maar gelijk een paar kilometer doorgereden en heb getankt in Duitsland. Elke benzinepomp daar heeft het keidruk. Terwijl de benzinepomp in Nederland uitgestorven was. Wat hebben we toch een geweldige regering!! Zij maken Nederland failliet!!

upgent | 24-06-14 | 13:10

Tja, de enige echte middelvinger richting Den Haag is en blijft de Libertarische Partij.

Kiwi45 | 24-06-14 | 13:09

@i-Wonder | 24-06-14 | 12:29 De vraag is hoe lang jij nog Amsterdam of pak hem beet Utrecht in mag met die auto. Bakfietsenbelasting! Ik zeg, gewoon doen.

pendajo | 24-06-14 | 12:52

gespuisuitleiden | 24-06-14 | 12:39
Je hoeft het zover zelfs niet te zoeken - in Stockholm bedoel ik dan. De leden van dit kabinet bekommeren zich niet om jou of mij of ander gespuis, maar hoogstens om hun partij en eigenlijk om zichzelf. Nu mag dit wel heel populistisch klinken, maar het staat zovéél beter in Brussel om in een kosmopolitische pose die 50 mio diesel etcetera weg te lachen dan om het op te nemen voor dat zelfstandig dieselpompend gespuis uit spruitjesholland, zeker met de hete adem van D66 in de nek.

Aardbewoner | 24-06-14 | 12:51

Maar, maar.... Koninklijke Olie blijft toch wel floreren hoop ik?

Radagast | 24-06-14 | 12:51

Jasaanhetiskoud | 24-06-14
De SP en de PVV zijn de enige twee partijen die buiten het 'establishment' staan. Is een keuze op één van die twee ideaal? Nee natuurlijk niet maar het is wel de enige manier om veranderingen door te voeren.

Wat is het alternatief? De huidige roversbende door laten gaan met het om zeep helpen van ondernemers, het verder en verder opvoeren van de belasting voor werkende burgers, het steeds zwaarder belasten van zo'n beetje alles terwijl de groep netto belastingontvangers steeds groter wordt?

Je hoeft geen economisch genie te zijn om te zien dat het four gaat aflopen. er komt een punt dat er simpelweg te weinig belastingbetalers zullen zijn om het systeem overeind te houden en dan dondert de hele boel in elkaar.

Dus ja, PVV en SP zijn je enige opties als je iets wilt veranderen. En het zal inderdaad eerst nog slechter worden voordat het beter gaat. Maar met de huidige kliek weet je dat het hele systeem naar de afgrond gaat.

Of je doet je ogen dicht, steekt je vingers in de oren en roept heel hard lalala ! Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

James Lastig | 24-06-14 | 12:51

@sql, ik heb 't niet gevraagd maar ik neem aan dat ze niet uit Groningen zijn komen rijden. Dat zijn dus Brabo's, die op pak 'm beet 50 km van huis zitten. Zal 't 3 liter peut extra kosten, houdt ie 40 euri over. En heeft ie meteen paar sloffen sigaretten ingeslagen dus dat compenseert weer.

orca | 24-06-14 | 12:51

Het stemvee wilde deze partijen, zoals ze nu alle redding van "het Kereltje" verwachten. 90% is te dom om te poepen maar stemmen dat ze kunnen.... indrukwekkend gewoon. Dat is nu eenmaal het grote probleem met democratie. Wat nederland nodig heeft is een rechtse dictatuur. Als we op dit moment Louis van Gaal tot President met license to kill uitroepen -en dat zal hij zeker aanvaarden- dan zal 98% van het volk daar direct achter staan.

jan-lul-de-behanger | 24-06-14 | 12:50

Of die 50 miljoen diesel nu via Nederland dan wel Duitsland door de Brennerpas scheuren: we zijn toch allemaal Europeanen - Brüder, so to speak? Leve de EU, toch?

Aardbewoner | 24-06-14 | 12:44

Dit Bilderbergkabinet is heel bewust Ned kapot aan het maken.... waarom....? Weet niemand.. het creeren van het Stockholmsyndroom?

gespuisuitleiden | 24-06-14 | 12:39

i-Wonder | 24-06-14 | 12:29

Volledig met je eens. Ik rijd een Prius: 3,9l/100km = ruim 1 op 25 (in de zomer, winter 1 op 22); geen bpm, ik heb hem nu ruim 3 jaar en ik maak net voor de 2e keer wegenbelasting over. De 1e 3 jaar geen wegenbelasting!!
En snelheidsboete valt ook alles mee met een prius. Ze zijn niet de snelste! Maar he, ruim 1 op 25 maakt veel goed. Ben wel gestopt met het sparen van shell-punten!!

DeSjaak1000 | 24-06-14 | 12:38

@James Lastig | 24-06-14 | 11:54
In een vorig topic had je al vertelt hoe dat zit. Wat je ook stempt, het zal hetzelfde effect hebben. Er is simpel geen keus. Ja er is keus tussen verschillende partij namen.. Maar dat is het dan ook.

Wat zouden we moeten stemmen volgens jouw? En kom, alsjeblieft, niet aan met PVV.

Jasaanhetiskoud | 24-06-14 | 12:38

Helaas is het voor mij net iets te ver om speciaal in het buitenland te gaan tanken maar gelukkig rij ik weinig km's en is mijn ouwe karretje nog vrij zuinig dus veel brandstofkosten heb ik gelukkig niet. Mijn sigaretten komen al anderhalf jaar niet meer uit de winkel maar vallen schijnbaar spontaan van de vrachtwagen af, scheelt me heel veel geld en het wordt gewoon thuis afgeleverd elke maand.
Ze kunnen aan het gas daar in Den Haag.

Gerard Numan | 24-06-14 | 12:37

Kattenluik belasting invoeren om de tekorten op te heffen.

swassannuf | 24-06-14 | 12:31

@wielmoer | 24-06-14 | 12:14
Ben ook afgestapt van het snelle rijden en rijd nu een Golf 4TDI. Met gemak 1:20 op cruise control op de A2. De beste manier om de overheid te treffen is geen bekeuringen krijgen en zo min mogelijk in NL uitgeven aan brandstof.

i-Wonder | 24-06-14 | 12:29

Was laatst nog even met de motor naar Luxemburg. Tanken gaat nog, maar sigaretten worden daar ook duurder.

ET007 | 24-06-14 | 12:29

Wiebes had al een grote neus voor dat hij begon met liegen. Zegt wat over de persoon.

ET007 | 24-06-14 | 12:27

KWiebes het Hielelikkertje.

ET007 | 24-06-14 | 12:25

Ik mis een conclusie.

Sterker nog, het stukje eindigt met een vraag.

*haalt schouders op en wacht op accijns verhoging rest van europa*

Van Nostrand | 24-06-14 | 12:25

--sql error-- | 24-06-14 | 12:19
Om over zware schoonmoeders nog maar te zwijgen !!

wielmoer | 24-06-14 | 12:23

Oh oh oh wat slaan ze zich en elkaar op de borst daar in de residentie vanwege hun enorme dossierkennis.
Niet te verwarren met kennis van zaken,wat wij-geen raamkijkers zijnde- nou net wel hebben met ons normale boeren verstand.

swassannuf | 24-06-14 | 12:20

orca | 24-06-14 | 12:10
en wat denk je dat je aan extra brandstof verbruikt als je 150kilo extra moet vervoeren? die winst zou wel eens vies tegen kunnen vallen.

--sql error-- | 24-06-14 | 12:19

Ik voorzie de omrijbelasting. Met volautomatische grensbewaking die een acceptgirootje stuurt als je binnen een dag het land uit- en inrijdt.

très cool | 24-06-14 | 12:18

In mijn middenklasser gaat max 51 liter benzine. En in een C1/107/Aygo (maar) 35 liter. Dus mogelijk zijn het zelfs meer dan 400.000 tankbeurten!!

McGuyer | 24-06-14 | 12:16

tanken, in nederland... dream on. De enige nederlandse benzine die mijn auto heeft gezien was afkomstig van de dealer

BozeHenk | 24-06-14 | 12:15

ik zou graag eerst bewijs zien dat er evenveel in het buitenland wordt getankt.
Autos zijn namelijk zuiniger dan ooit, elektrische auto's zie je steeds meer, old-timers zijn massaal gedumpt en er zijn talloze initiatieven om brandstofverbruik van vrachtwagens te verlagen (via boordcomputers, elektrisch transport in binnensteden en zelfs het wegennet is erop aangepast zoals de A5).

--sql error-- | 24-06-14 | 12:15

*tjekt cbs statistiek;
Diesel loopt hard terug zeg... kleine opleving in jan. 2014 tov jan 2013, maar daarna loopt het steeds sneller terug. En Wiebes maar volhouden dat het meevalt...

Maar goed, mensen rijden ook minder (ik nog maar 12K per jaar, voorheen rond de 20K) en auto's worden steeds zuiniger... mijn 90pk 1995 Golf3 TDi loopt bij een normale rijstijl in de stad 1:16, grote weg is 1:20 eerder regel dan uitzondering.

wielmoer | 24-06-14 | 12:14

Een foto zegt meer dan 1000 woorden:

http://www.totaaltrans.nl/wp-content/uploads/2014/02/bedankt.jpg

Dick Luyenlomp | 24-06-14 | 12:14

Tja,nogal Wiebes he...

J.Dahmer | 24-06-14 | 12:13

Turnhout vorige week, bij de Shell bij de Carrefour. Sta in de rij om te tanken, zie ik 'n auto met NL platen de kofferbak opendoen. Staan 6 grote jerrycans in, worden allemaal afgevuld.
Als die van achter worden aangereden heb je toestanden. Maar goed, dat is dus iets van 150 liter in 1x, die 0,30 per liter goedkoper worden getankt. Scheelt 45 euro aan benzinekosten voor de chauffeur, en de staat loopt iets van 200 euri mis aan accijnzen. MOOI.

orca | 24-06-14 | 12:10

@gamlakuk | 24-06-14 | 12:02
Há!
Winnen we het toch nog van die Noren!
Gisteravond langs de snelweg "ergens" in Noord-Holland bij een Shellpomp €183,9 ...

Kapitein Sjaak Mus | 24-06-14 | 12:08

Zeetakje, geslaagd voor statistiek!

gamlakuk | 24-06-14 | 12:06

Het gaat hier over 33.000 tanks brandstof die niet meer in Nederland zijn volgepompt en niet over 33.000 chauffeurs.

Hoeveel chauffeurs zijn het dan wel?
Een vrachtauto rijd 1 op 3,5. Kortom 5250 km op 1 tank.
Uitgaande van 80 kilometer per uur is dit dus 65 uur. Ongeveer 8 dagen rijden dus, maar laten we het voor de veiligheid op 7 dagen rijden zetten.

Men tankt dus eens in de 7 dagen: (365*(4/12))/7 is ongeveer levert dus 17 tankbeurten per chauffeur op in deze periode.
33.000 tanks / 17 tankbeurten = 1941 chauffeurs die niet meer in Nederland tanken.

Rest In Privacy | 24-06-14 | 12:06

Is hierin meegenomen de stijging/daling in het aantal gereden kilometers? Dat heeft ook invloed op de cijfers. Het lijkt er op dat het drukker is geworden op de weg (onderbuikdingetje), dus dan vertekenen de cijfers nogal.

Zeetakje | 24-06-14 | 12:05

Expert Homo | 24-06-14 | 11:42
Den Haag hier... dit jaar pas 2x in NL getankt (noodgedwongen), de overige 8 tankbeurten zijn in Luxemburg (euro95 1,33 pL) en België (euro95 1,48 pL)geweest ! O ja, gekochte flesje Licor43 t/m Mei; 5 stuks, allemaal over de grens aangeschaft.

wielmoer | 24-06-14 | 12:03

Ik zit helaas wat te ver van de grens, maar om toch mijn steentje bij te kunnen dragen vieren we de vakantie dit jaar diep in het Zwarte woud

witwas | 24-06-14 | 12:02

Afgelopen Maandag getankt in Bunde , € 1,54;'s middags in Flensburg € 1,54. Super, wel te verstaan, want Gamlakuk's SUV-je lust geen E10.
Dinsdag getankt in Noorwegen, € 1,82 en later in Zweden € 1,62. Gewone benzine, wel te verstaan.

Gamlakuk kreeg binnen 24 uur een aardig beeld van de benzineprijzen in NW Europa.In aanmerking nemend dat een Noor gemiddeld zo'n 25% meer verdient is benzine niet echt duur voor een Noor....

gamlakuk | 24-06-14 | 12:02

In Gronau, net over de grens bij enschede staan inmiddels Nederlanders (Nederlandssprekenden) achter de kassa van het tankstation aangezien 90% van de klanten een geel nummerbord heeft. Daarna even goedkoop boodschappen doen bij Lidl en bier bij de Getrankehandel..

ZI | 24-06-14 | 12:00

Nog geen liter getankt dit jaar in NL idem dito.

MacMiep.nl | 24-06-14 | 11:59

Ha ha, Van bestuur welke groentetuintjes aanbevelen aan demente bejaarden, om hun pensioen aan te vullen valt toch niets te verwachten, zakken vullen en het klootjesvolk rustig houden is het besturen vandaag de dag.
Al mijn vakanties met auto en caravan beginnen en eindigen via Luxemburg, alwaar wij ook onze rookwaren inslaan, nu al in NL 2 jaar geen kruim tabak gekocht.

gebrokenvleugel | 24-06-14 | 11:59

Als of de regering zich er iets van aantrek. Ik zal u wat vertellen mens: Het wordt nog veel erger want de tekorten gieren omhoog. 10.000'den ontslagen alleen al in de zorg krijgen allemaal WW.

behangtafel | 24-06-14 | 11:57

Twee volle tanks á 400 liter met een gemiddeld verbruik van 1:4.
Tja dat loont.

bolkebeer | 24-06-14 | 11:57

Die Kwiebus (PVDA) zal nooit ofte nimmer toegeven dat hij (PVDA) feiten vedoezeld heeft.
Zaniker | 24-06-14 | 11:53
.
Wiebes is VVD. Oke, same difference.....

DeSjaak1000 | 24-06-14 | 11:56

Ohw trouwens, diesel Luxemburg: 1.17 (!)...

mrXL | 24-06-14 | 11:56

Lagere belastingopbrengsten betekent normaliter dat onze politici de accijnzen weer verder omhoog gooien. Ik weet nu al wat er in de miljardentekortnota van de 3e dinsdag in september gaat staan.

langsdekant | 24-06-14 | 11:55

Het helpt wel mooi ons overschot op de betalingsbalans te drukken, zoals Brussel Nederland heeft voorgeschreven. Hou allemaal eens op te roepen dat er sprake is van onkunde van onze politci. Dit is gewoon opgelegd beleid van de heren die onze volksvertegenwoordigers daadwerkelijk dienen en de uitkomsten zijn conform verwachting.

witwas | 24-06-14 | 11:55

Hoe staat het met Operatie Driekus Vierkant?

Conan de Rabarber | 24-06-14 | 11:54

Ik woon gelukkig in Duitsland. Net diesel getankt voor 1,31 euro p Liter.

carlos del robo | 24-06-14 | 11:54

Niet zeiken, jullie hebben zelf uitgerekend die partijen verkozen waarvan je wist dat ze de ondernemers, autorijders en belastingbetalers het hardst zouden naaien.

Iets met billen branden en op blaren zitten.

James Lastig | 24-06-14 | 11:54

En als je dan toch in het buitenland tankt dan ook gelijk even de boodschapjes, tabak, drank, kleding, elektronische zaken etc. daar kopen. Je bent er dan toch!!
Zijn die cijfers ook meegenomen in alle berekeningen?

DeSjaak1000 | 24-06-14 | 11:53

Die Kwiebus (PVDA) zal nooit ofte nimmer toegeven dat hij (PVDA) feiten vedoezeld heeft.

Zaniker | 24-06-14 | 11:53

Dit is de beste Nederlandse regering sinds jaren ... voor de Duitse en Belgische pomphouders tenminste.

James Lastig | 24-06-14 | 11:52

Tsja, what's new, overheden die hun burgers uitknijpen... En wij maar iedere 4 jaar braaf stemmen "want dat maakt het verschil..." Opstand met hooivorken en fakkels, dat is wat er nodig is, om weer een beetje realisme in die haagse kaasstolp te krijgen...

mrXL | 24-06-14 | 11:47

vergeleken met 2013 is de economie ook aan het aantrekken, hordes met uitzendkrachten rijden naar de klanten. Er had juist groei moeten zijn!

Zonietoch | 24-06-14 | 11:46

Iedereen verliest hierbij, zelfs het kabinet, met de teruggelopen accijnsopbrengsten.

Maar omdat het ego van Wiebes en zijn mede-VVDers te groot is om zelfreflectie toe te laten, wordt de realiteit ontkend of weggelachen, en dit rampzalige beleid doorgezet. Want gezichtsverlies voor onze regenten is blijkbaar veel erger dan duizenden failliete ondernemers.

Russells Teapot | 24-06-14 | 11:45

Ook vrachtwagens kunnen niet rijden op een volle tank belastinggeld, diesel is nu eenmaal een klein maar niet onbelangrijk bestanddeel van de brandstof.

Jan Passant mk2 | 24-06-14 | 11:45

Het is lekker rustig aan de pomp hier in Groningen en Duitsland is heel erg blij met het extra geld dat we naar ze toe komen brengen. Win-win!

panadol | 24-06-14 | 11:45

Ja maar lage accijnzen betekend dat men meer gaat autorijden en dat mag niet van linksdragend Nederland.
Ik moet echter de eerste nog tegen komen die voor zijn lol in de spits met de auto in de file staat enkel en alleen omdat de benzine iets goedkoper is.

Miezerig | 24-06-14 | 11:44

Er is de Haagse beleving van de werkelijkheid, en de realiteit, gaat slecht samen. Ontiegelijke kneuzen zijn het.

Bokito ergo sum | 24-06-14 | 11:44

Nee, ik weet het niet hoeveel geld extra de werkloosheid heeft gekost, maar ben daar wel zeer nieuwschierig naar......

nope | 24-06-14 | 11:44

Enschede hier, nog geen liter in Nederland getankt dit jaar, de typhus.

Expert Homo | 24-06-14 | 11:42

De daling in autogas is mede door de nieuwe oldtimerregeling. Ook zo`n actie waar miljoenen uit de fata morgana zouden komen. Dan mensen de gastank eruit slopen of in een zuinige moderne auto zouden gaan rijden had geen enkele ambtenaar verwacht.

Feynman | 24-06-14 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken