
Wat wij nu weer aantroffen bij onze vrinden van de Staatstelevee. Een ambitieus plan voor een Herdenkingstocht. Uitgelekt.
PDF hierrr. Op vier mei 2015 te houden, na de dodenherdenking. Een live theaterspektakel over het leven van, hallo wat origineel, Anne Frank. Kosten noch moeite worden gespaard, beslist correct en indringend. Met in de cast de onvermijdelijke Jeroen Krabbé en Caries van Houthetdanooitop. Leest u vooral het draaiboek, het is echt heel, heel erg. Wij willen u waarschuwen dat u stuit op liedteksten van Blåf, De Kast en Claudia de Breij. Uiteindelijk is het de bedoeling dat we met ons allen racisme kapotmaken of zo iets. Dit moet een hoax zijn, de slotalinea's geven het weg: "
De verteller zegt vandaag een verbintenis aan te gaan naar iedereen hier, thuis en waar dan ook ter wereld. Iedereen kan deze verbintenis zelf maken. Via de NHT- app. Zijn verbintenis: Ik, Jeroen Krabbe, kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst. Na dit statement volgen de duizend deelnemers van de tocht hetzelfde voorbeeld door hun verbintenis uit te spreken. Daarbij schieten hun rode LED-fakkels massaal naar de nationale oranje kleur. De Prinsengracht kleurt ineens oranje. Onder in beeld rollen nu de verbintenissen die via de NHT-app worden gedaan. Uit alle delen van het land. Ik, ..., kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst. We zien individuele gezichten uit de Nationale Herdenkingstocht, van alle leeftijden, van alle culturen." Kloosried-duidings van het concept na de breek.
De Nationale Herdenkingstocht is een jaarlijks terugkerende traditie waarin Neder- land zich na de Nationale Dodenherdenking massaal verenigt tegen antisemitisme, rassenhaat en onverdraagzaamheid, met ieder jaar een ander vervolgingsslachtoffer dat hierin centraal staat. De tocht vormt het podium voor de muzikale en filmische (her)vertelling van een indringend verhaal van een vervolgingsslachtoffer uit de periode 40-45 dat we niet mogen vergeten. Als eerste in 2015 is dat de aangrijpende geschiedenis van Anne Frank, het beroemde Joodse meisje, geboren in Frankfurt, dat als gevolg van fanatieke rassenwaan de dood vond in het concentratiekamp Bergen-Belsen. De tocht en de live speelfilm komen in deze eerste editie samen bij het Anne Frank Huis aan de Amsterdamse Prinsengracht.
Een 'Anne, de musical' op locatie. Dolletjes.
De Nationale Herdenkingstocht wordt volledig ondersteund door het Nederlands Auschwitz Comité, het Centraal Joods Overleg en burgemeester en wethouders van de stad Amsterdam.
Hoho. Weet het duo De Winter/Durlacher hiervan? Anne is hun liefdesbaby he. Sowieso begint en eindigt alles omtrent de Tweede Wereldoorlog in Nederland bij deze twee beroeps-holocaustfans.
De ontwikkelingen in Europa geven vrijwel dagelijks de noodzaak aan dat we de lessen van onze geschiedenis levend en nabij houden. Uit recente cijfers (mei 2014) van de Amerikaanse Anti-Defamation League (ADL) blijkt dat 37 procent van de Fransen antisemitische denkbeelden, koestert. Ook België (27 procent) staat met stip genoteerd. En ook al blijft Nederland in de cijfers nog achter, de gesignaleerde 5 procent laat zich vertalen naar een kleine miljoen personen met antisemitische opvattingen.
Paniekpeeuw. Een NPO-vehikel met ijdele TVsterren en bewustzijnstocht zal vast helpen. Heus.
Bovendien blijkt het voor sommige middelbare scholen in de praktijk steeds moeilijker te worden om lessen over het antisemitisme en de gevolgen hiervan te realiseren. Met de jaarlijkse Nationale Herdenkingstocht en de geïntegreerde vertelling van een indringend en persoonlijk verhaal van een vervolgde, plaatsen we de lessen uit het verleden midden in onze wereld. In een hedendaagse vorm die is toegesneden op een brede en ook jonge doelgroep.
Noem dan wel even man en baard hier. Lessen op scholen worden moeilijk gemaakt door jodenhatende moslims. Die kijken geen NPO, die kijken sjchotel. Lessen uit het verleden over een vermoorde jodin zijn aan deze types niet besteed want ALS ze kijken, zitten ze met popcorn en cola de Gestapo aan te moedigen. Maakt u zich geen illusies.
In 2015 gaat de Nationale Dodenherdenking in een bijzondere, indringende vorm verder. Na het 20 uur televisiejournaal via de nationale zender Nederland 1 begint in Amsterdam een nieuwe, jaarlijkse traditie: de Nationale Herdenkingstocht.
Tradities opstarten, werkt zo niet he. Beter doen jullie het jaarlijks en dan zien we over 20 jaar wel of het een traditie is geworden te ja dan te nee.
Hierin kan iedere Nederlander meelopen om vervolgingsslachtoffers uit 40-45 te herdenken, maar bovendien om zo kleur te bekennen tegen antisemitisme, rassenhaat en onverdraagzaamheid in het heden. In deze tocht komt Nederland samen in beweging. Alle leeftijden, culturen en sociale achtergronden verenigen zich in een collectieve fakkeltocht. Met duizenden fakkels die op symbolische wijze de waakzaamheid wakker houden.
Kleur bekennen tegen racisme, is het weer 1994 ofzo? Of is dat 'traditie', termen van beroepsengerd René Danen recyclen? En de waakzaamheid wakker houden met fakkels, gunst wat een subtiele symboliek. Het zal de antisemieten en racisten nog dagenlang flink dwars zitten, dat een handjevol 4mei-fetisjisten en uitgenaste voorzitters van gesubsidieerde minderhedenclubs met een brandende tak een stukje door Amsterdam liepen. Wij zouden haast denken dat de moraalpaal van de deelnemers flink wordt opgepoetst en dat de burger daarna weer voor 364 dagen zijn GoedMens karma heeft gereinigd. Geeft een goed gevoel bij het reaguren op de collectieve fakkelsite JOOP.
Tijdens de Nationale Herdenkingstocht wordt live een muzikale speelfilm weergegeven die het indringende verhaal toont van een Joods oorlogsslachtoffer. Voor Amsterdam is dat de wereldberoemde, persoonlijke geschiedenis van Anne Frank. Haar verhaal wordt na de Nationale Dodenherdenking live gespeeld op de authentieke locaties waar het verhaal zich 75 jaar geleden voltrok. De rollen van Anne, haar vader Otto, zus Margot maar ook helpster Miep Gies worden vertolkt door bekende acteurs.
De Passion dus maar dan met een andere jood in de hoofdrol. Mogen wij raden wie de Draaiende Boekenkast speelt? Het is Jamai he? Toch? En Karin Bloemen is de Kastanjeboom in een dolletjesgekke jurk.
Zij spelen de iconische scènes uit het dagboek live op locatie en zingen bekende Nederlandstalige nummers die binnen deze context ineens een nieuwe en schrijnende lading krijgen. Hierbij worden zij begeleid door een groot filharmonisch orkest dat de live soundtrack van de live speelfilm verzorgt.
Godmiljaar ga de pareltjes van het Hollandsche Levenslied even schrijnend maken anders. Of zouden ze Bløf gebruiken? Wij trekken zelf de deur van de goederenwagon achter ons dicht en manen de machinist tot spoed als wij Bløf horen. Hoewel we in die trein waarschijnlijk dan weer vergast worden op Kedeng Kedeng van de heer Meeuwis, in deze schitterende NPO-regie.
Tijdens de uitzending wordt regelmatig geschakeld tussen deze speelfilm en de Na- tionale Herdenkingstocht. Bij deze tocht bevindt zich de verteller die de iconische scènes uit het verhaal van Anne Frank verbindt. Op vaste momenten spreekt hij met deelnemers aan de herdenkingstocht over hun motivaties om mee te lopen.
Voxpoppende verteller bij iconische naspeelfilm. Helemaal leuk. Dit is trouwens al de tweede keer dat het woord 'iconisch' valt, de al decennia informele heiligenstatus van Anne Frank is nu wel officieel.
De Nationale Herdenkingstocht trekt tijdens de uitzending richting het Anne Frank Huis. Hier komen de speelfilm en de tocht samen voor de dramatische afloop van het wereldberoemde levensverhaal van een meisje dat het symbool werd van de Jodenvervolging en een gezin dat uiteengereten wordt door de extreme gevolgen van intolerantie.
Dringen op de gracht. Meutes die met fakkels optrekken naar het huis van een joodse familie, wij zien de historische parallel ja.
Het einde van de Nationale Herdenkingstocht is het begin van een nationaal state- ment dat in de weken erna nog zal worden gecontinueerd. Een statement waarin Nederland zich verbindt met een voornemen.
Echt niet. Wat nou 'Nederland'? Een paar honderd koekwauzen met moraalboners en een fakkel zijn niet 'Nederland' he, NPOotje?
De verteller, en de duizenden deelnemers, nemen hiertoe het voortouw door, individueel maar samen, hun op zichzelf simpele maar daardoor des te krachtiger verbintenis uit te spreken: Ik kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst.
*bonk* *bonk* *bonk*
Ja want verschillen, daar gaat deze maatschappij dus aan KAPOT. Het liefste nemen we collectief afstand van verschillen. Een door de NPO voorgekauwd wezenloos statement opdreunen, hee als we toch naar overeenkomsten moeten kijken, weet u wie ook erg goed was in dat soort volksverbindende evenementjes? Hoe benepen en bang wil je het hebben, overeenkomsten zoeken mensen! Kuddegedrag zal ons redden. Wees verschillig en ontken de verschillen. Egalitair denken, middelmaatsfetisjisme, opgaan in de meute dan wordt er niemand gekwetst. Laf, fatsoenlijk en dociel, dus perfect passend in een nieuwe Nederlandse 'traditie.'
Kijkers kunnen dit virtueel doen via de app van de Herdenkingstocht. Via dezelfde app worden in de weken erna bijzondere ervaringen gedeeld die voortkomen uit deze elementaire (nieuwe) levenshouding.
Houd nu op met ons hoor. Een nieuwe levenshouding. Het volk verheffen tot een nieuwe levenshouding. Metinclusief leunstoelbetrokkenheid via een app waarmee demense een holle voorgekauwde slogan kunnen facebooken of twitteren, allemaal dezelfde, voor allemaal hetzelfde warme gevoel Iets Goeds gedaan te hebben.
Een door Staatsmedia opgezweepte horde trekt met fakkels naar het huis van de afgod van de antiracisten. De burger bekijkt het thuis op TV, en hem wordt voorgehouden dat verschillen slecht zijn en overeenkomsten goed. Collectief dreunen we de propaganda op die we van hogerhand moeten aannemen als 'elementaire levenshouding.' De mensen voelen zich voldaan en saamhorig. Ergens sterft het individu. Niemand geeft een fuck en zelfs Jeroen Krabbé zal niet zeggen dat hij zijn beste vriend was.
Reaguursels
InloggenAnnabel, we zijn niets zonder jou Annabel...
Erg knap hoe je telkens op uniek scherpe wijze mijn (en ook dat van vele anderen) gedachten weet te verwoorden.
Op dat gebied is er geen gelijke.
Sjampoo!
Wanneer ze het doen, dan wel met een 'uitwuif'-scene op CS. Het moet wel historisch correct zijn, per slot van rekening. NS zal vast wel (weer) haar medewerking verlenen.
En volgens mij trekt dit onderdeel van het programma vast veel enthousiastelingen, die in het huidige tijdsgewricht ook graag bevolkingsgroepen willen 'uitwuiven.'
Zucht...
Beste Ombudsman, ik zie dat de doelgroep 10 - 49 jaar is. Dit jaar ben ik 50 geworden. Wat moet ik nu doen?
Mijn hemel,
Een ware socialistische "Gutmenschen"parade vol PvdA-symbolen, trompetgeschal en symboliek. Met een dwingende boodschap die aan de rest van het volk wordt opgelegd. Een smerige mix van 1995 en Noord-Koreaanse symboolpolitiek.
De eo zoekt gewoon publiciteit!
www.at5.nl/artikelen/130081/stadsbestu...
Schaamteloos
Dit is inderdaad een gejat idee van De Passion.
Bij De Passion (verhaal van de kruisiging van Jezus) probeerden ze trouwens ook stiekem parallelletjes te trekken met 'de multiculturele samenleving'. Want ook in de tijd van Jezus bracht dat al veel spanningen. Kijk maar: Jezus werd zelfs gekruisigd! Sick sick sick. En KOTS.
KoninginWildemina | 25-06-14 | 11:10
De Passion had ook nooit mogen gebeuren... van belastingcenten sprookjes propaganda in het publieke domein verkondigen *sic.
-weggejorist-
Na André Hazes hebben ze nu Anne Frank als cash-cow gekozen. Lekker 10 jaar lang in de emo-rollercoaster met fantastisch 13-in-een-dozijn theater en gutmensch sentiment. Op naar een tijd waarin wit brood eten racisme is en het niet besnijden van je kind anti-Semitisch.
Anne Frank afgelikt...
Dat krijg je met generaties die opgroeien zonder Monty Python.
www.youtube.com/watch?v=LQqq3e03EBQ
"You are all different"
Daar gaan we weer, bukken en slijmen om de eikel van de mislukte integratie in de anus van onze maatschappij te forceren, glijmiddel in de vorm van dat wereldvreemde wijf van een Claudia deraltijbij... Alsof ze met een bekertje water bij een gigantische uitlaande brand bij een chemische fabriek staat en roept; "kom maar hoor, het valt best mee... We blussen dit wel!"
Gek genoeg zie je degenen waarvan veronderstelt wordt dat ze integreren nooit zoveel moeite doen... Die komen niet verder dan alles eruit halen wat erin zit op uitkerings- en toeslagengebied, hun kinderen op te voeden in een parallelle sub-cultuur met een ingebakken alles verzengende liefde voor het land dat ze verlaten hebben en een "gezonde haat" voor het land dat ze alles geeft... Go for it... Gaat lukken jongens, blijven rammen, blijven duwen... Morgen zijn we allemaal vriendjes!!
Daar gaan we weer, bukken en slijmen om de eikel van de mislukte integratie in de anus van onze maatschappij te forceren, glijmiddel in de vorm van dat wereldvreemde wijf van een Claudia deraltijbij... Alsof ze met een bekertje water bij een gigantische uitlaande brand bij een chemische fabriek staat en roept; "kom maar hoor, het valt best mee... We blussen dit wel!"
Gek genoeg zie je degenen waarvan veronderstelt wordt dat ze integreren nooit zoveel moeite doen... Die komen niet verder dan alles eruit halen wat erin zit op uitkerings- en toeslagengebied, hun kinderen op te voeden in een parallelle sub-cultuur met een ingebakken alles verzengende liefde voor het land dat ze verlaten hebben en een "gezonde haat" voor het land dat ze alles geeft... Go for it... Gaat lukken jongens, blijven rammen, blijven duwen... Morgen zijn we allemaal vriendjes!!
@Mastodont Zombie | 25-06-14 | 11:11
Ben jij in je basisschooltijd geweest?
Heb jij echt goed les gehad over de vaderlandse geschiedenis? Dacht het niet.....
@Luci.fer | 25-06-14 | 10:46
Oh ja? Sinds wanneer wordt er niet over het crematorium van Anne gehobbeld dan? Ga nu maar weer aan je pik trekken.
Dit is inderdaad een gejat idee van De Passion.
Bij De Passion (verhaal van de kruisiging van Jezus) probeerden ze trouwens ook stiekem parallelletjes te trekken met 'de multiculturele samenleving'. Want ook in de tijd van Jezus bracht dat al veel spanningen. Kijk maar: Jezus werd zelfs gekruisigd! Sick sick sick. En KOTS.
annabel .. het wordt niets zonder jou, annabel !
ge.wel.dig stuk!!!
voor mij blijft dodenherdenking een dag om stil te staan bij de slachtoffers van ww2 en de jappenkampen. Een toneelstuk hoort hier niet bij. Elk jaar is er weer een manier om de herdenking te veranderen. kunnen we daar niet mee stoppen?
vind het walgelijk dat de ervaring van anne frank zo word uitgebuit.
Om de jeugd meer te laten weten van de ellende van de ww2, kunnen de scholen in groep 8, naar auschwitz kunnen gaan ipv walibi.
--sql error-- | 25-06-14 | 09:20
Zie mijn reactie op:
TB2318 | 25-06-14 | 09:14
Het is een beetje herhaling van zetten: Eerst wordt er beweerd dat er geen Marokkanen onder de geallieerden zaten. En als men dat tandenknarsend moet accepteren, gaat men op zoek naar de excessen....
Socialisme is simpelweg een substituut van het aloude absolutisme.
Het duldt geen tegenspraak.
wlodek | 25-06-14 | 09:41
Socialisme zoals wij het in NL kennen is voornamelijk elite/regenten die schuldgevoelens afkopen zodat het ware systeem waar we onder leven (doorgeslagen kapitalisme) minder immoreel en zichtbaar lijkt. De NPO propaganda machine doet iedere dag hard hun best om het vee in de waan te houden dat we een sociaal land zijn terwijl er achter de schermen een zakelijke elite de touwtjes in handen hebben en over de rug van het volk zichzelf (en de grootaandeelhouders) verrijken (kijk bijv naar de bancaire sector en hun nieuwe salarisverhogingen).
Schande! Subsidietrekker NPO probeert kijkcijfers te trekken over de rug van een dooie jodin!
Ik dacht dat het dieptepunt bereikt was de die Joop-Van-Ellende-Achtige musical. Niet dus! Aan allen die gaan; Landtgenooten... Houzee!
05 mei 2015, klokslagmiddernacht beginnen we. Zet die datum in uw agenda of revolutie-app en zorg dat u die dag vrij bent!
kweethetooknietbeter | 25-06-14 | 00:39
Iedereen is die dag vrij. Feestdag.
XaleX_2 | 25-06-14 | 09:25 maar socialisme heeft nog nooit ergens gewerkt en eindigt altijd met een Noord-Korea: massamoord en onvoorstelbare armoede.
XaleX_2 | 25-06-14 | 09:25
Socialisme kan nooit werken, omdat geen mens puur is. En een compleet politiek systeem al helemaal niet.
Ikbeneenzelfbouwer | 24-06-14 | 22:51
Het is een historische leugen dat het Nederlandse volk er voor verantwoordelijk is dat hier de meeste joden zijn gedeporteerd en omgebracht. Ook dit is vermoedelijk een propagandamiddel dat erop gericht is om de Nederlander zonder tegenstand te kunnen onderwerpen aan massa-immigratie en Europese integratie. Want: "Foei, racisme!" en/of "Nie wieder Krieg". www.universiteitvannederland.nl/colleg...
wlodek | 25-06-14 | 09:12
Socialisme zou best kunnen werken als het puur dat zou zijn. Hier in NL/Europa hebben we een socialistische schijn (de buitenkant), maar het hart van het systeem (de macht) zit tegen het corporatisme aan. Zo zie je dat zelfs de zogenaamde arbeiders partij gewoon in het belang van het zakenleven handelt en het aan het vee verkoopt als 'meer (flex)werk', terwijl het puur draait om een gunstig graai (winstmaximalisatie) klimaat voor de multinationals. Wimlex en Max zitten nu in Polen de belangen van het bedrijfsleven (Phillips) te behartigen en te juichen over vrij verkeer van personen(Schengen) over de rug van het Nederlandse volk. NL draait puur om het geld en de cijfertjes, niet om het (oorspronkelijke)volk en wat het beste is voor het land en het volk... of zoals ze ons op het Binnenhof noemen 'de onderdanen'.
TB2318 | 25-06-14 | 08:43
de enige marokkanen in europa waren de Gourmiers.
www.desertwar.net/marocchinate.html .
In Italie wordt nog jaarlijks herdacht hoe deze barbaren hebben gemoord en verkracht in elke stad waar ze kwamen. De engelsen en amerikanen waren geschokt door hun wreedheid tegen de bevolking.
Lenie Riemerwahl = Leni Riefenstahl
robinhoed | 25-06-14 | 08:52
Door alle geallieerden zijn er misdragingen geweest. Ik heb eens een DDR-film gezien waarbij de Amerikaanse soldaten juist werden gezien als "verkrachters". De overwinnaars schrijven de geschiedenis. Het na-oorlogse (West-)Duitsland gaf natuurlijk geen kritiek op de Amerikaanse, Engelse en Canadese bevrijders. Want ze waren al lang blij dat ze zo snel weer in de Westerse gemeenschap werden opgenomen. Welke geallieerden kunnen we dan wel beschimpen: Natuurlijk: de Russen en de Marokkanen.
Om een beeld van de Marokkanen in NL te zien, bekijk de foto's op deze website:
www.verzetsmuseum.org/museum/nl/kinder...
Dit is echt niet gefotoshopt.
het is steeds weer frappant hoe iedere socialistische dwangstaat zich volgens precies hetzelfde draaiboek ontwikkeld (zie 1984 van Sjors Orwell). Het socialisme infecteert eerst het bestaande politieke systeem dat zodanig tolerant is dat het socialisme accepteert en begint vervolgens als een kankergezwel te woekeren met als einddoel altijd Noord-Korea de ideale heilstaat van iedere socialist.
Wij bevinden ons in de fase dat de socialistische heilstaat is mislukt omdat het geld van de anderen dat deze fantasie moet financieren op begint te raken. Het regime raakt in de ontkenningsfase door o.a. geknoei met statistieken (inflatie, economische groei, werkloosheid) waaruit moet blijken dat alles naar wens verloopt. Verder wordt deze ontkenningsfase gekenmerkt door grootschalige propaganda offensieven waarmee het volk zich achter de Fuhrers van dienst moet gaan scharen en tegen de vijanden van de socialistische staat (Wilders), zie de massaoffensieven van Mao tegen de mussen en iedereen die kon lezen en die van Stalin tegen vermeende reactionairen. Die campagnes gingen gepaard met propagandafilms (en showporocessen, Wilders weer) die de (nationaal) socialistische werkelijkheid moesten weergaven, Hitler had daarvoor Lenie Riemerwahl in dienst het huidige regime hier de NPO.
Zoals gezegd dit is een halte in de route naar Noord-Korea en ik zie de concentratiekampen binnen 15 jaar verschijnen.
TB2318 | 25-06-14 | 08:43
Op 18 mei 1944 werd Monte Cassino bevrijd, veroverd op de Duitse troepen. Duizenden Goumiers (Marokkaanse soldaten) trokken daarop van dorp tot dorp en gingen zich de daaropvolgende dagen te buiten aan plundering, moord en verkrachting. Meer dan 2000 vrouwen, in de leeftijd van 12 tot 80 jaar werden verkracht, mishandeld en vermoord. Mannen die hun vrouw of dochters probeerden te beschermen werden zonder pardon doodgeschoten. Naar schatting 3500 onschuldige burgers lieten het leven. Het scenario herhaalde zich later in het Duitse Freudenstad, waar ruim 500 weerloze vrouwen werden verkracht in de metrostations. In Stuttgart werden meer dan 2000 vrouwen het slachtoffer van de verkrachtingsgolf. Alleen de Russen zouden die schokkende cijfers in en om Berlijn nog overtreffen.
Ik zeg een monument voor deze Marrokaanse bevrijders.
Of een musical voor deze helden.
LangeTijdGeleden | 25-06-14 | 08:09
Er heeft nooit iemand beweert dat er Marokkaanse tankdivisies in Nederland zijn geweest. Feit is wel dat Marokkanen deel uitmaakten van de geallieerden. Dat is gewoon een feit, en geen geschiedvervalsing. De Marokkanen die in Zeeland zijn begraven zijn gewoon geallieerde soldaten geweest. Als jij deze minderwaardig acht dat Canadese geallieerden zegt dat meer over jou dan over de Marokkaanse geallieerden. De Marokkanen in Zeeland zijn weliswaar niet gesneuveld door gevechten in NL, maar dat is een Britse piloot die boven NL werd neergeschoten ook niet. Want die had wellicht een missie boven Duitsland uitgevoerd en is agv een beschieting in NL terechtgekomen. En daarvoor is in NL ook een graf. Daar heeft niemand bezwaar tegen. Maar dat is hetzelfde als het graf van de Marokkaanse soldaat.
Het blijft prachtig, de Gutheid van de de voltallige elitaire beweging, met hun ruime en ongehinderde toegang tot prachtige producties die geen limiet kennen vanuit de belastingpot.
Ik, Jan Passant, kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst.
En die zijn weer ruim aanwezig.
Ik zie Neville Chamberlain voor de zoveelste keer weer uit het vliegtuig stappen, met de nobele verklaringen van en aan zijn nieuwe vrinden.
Dick Luyenlomp | 24-06-14 | 23:33
Ali B en Jesser zijn natuurlijk de Marokkaanse undercover strijdkrachten die net te laat komen om anne Frank in veiligheid te brengen. Er moet natuurlijk wel wat dichterlijke vrijheid zijn.
"In 2015 gaat de Nationale Dodenherdenking in een bijzondere, indringende vorm verder." Dat bijzondere en indringende heeft nog weinig te maken met de vanzelfsprekende en diep doorvoelde ingetogenheid van een herdenking. Dit is spektakel, zoals alles vandaag de dag vermarkt en vermalen wordt tot hapklare brokken die iedereen lekker moet vinden. We weten nu zeker dat de periode van het herdenken voorgoed tot het verleden behoort. Het herdenken is ons afgenomen, is van ons gestolen door de spektakelmakers om de grote leegte te vullen.
ik eis een fries huis en boek voor MATA HARI
Ik ga een facebook account opzetten uit protest hiertegen.
Ikstahierbuiten. O nee, hebben die stakkers ook al.
'Dringen op de gracht. Meutes die met fakkels optrekken naar het huis van een joodse familie, wij zien de historische parallel ja.'
Briljant! Sowieso een briljant commentaar. Meisje Nanninga is sterk, heel sterk.
HOAX! ... zij deaud, hij alleen over om een boekie te promoten. Geschiedsvervalsing zit 'em in een klein hoekje [meestal boven: in/het/op het blad].
Over de bevrijders gesproken, had de opa van Quinsy G. Nederland niet bevrijd? Of moeten de geschiedenisboeken nog herschreven worden in deze?
En dan te weten dat in geen stad zoveel Joden zijn weggevoerd als in Amsterdam. Ook procentueel. Het is een gotspe dat uitgerekend DIE stad allerlei monumenten en zogenaamd opkomen voor Joden naar zich toe trekt. Een Nationaal Schaamtemonument zou eerder op zijn plaats zijn. Om de Amsterdammetjes er aan te herinneren hoe zeer ze toe stonden te kijken en niets deden toen hun Joodse stadsgenoten werden weggevoerd. Amsterdam huilt? Amsterdam moet zich schamen.
Tijl U | 24-06-14 | 23:59
niets aan toe te voegen
*over het toetsenbord kotsen doet*
Wanneer wordt die NPO nou eens opgedoekt?
Ben benieuwd of de "Heldhaftige Marokkaanse Tank Divisies die een sleutel rol speelde in de bevrijding van Nederland" (*kuch*, 14 aangespoelde lijken vanwege gezonken boot *kuch*) in Zeeland ook nog hun propaganda zullen verspreiden die dag.
Want geschiedsvervalsing uit naam van de Multiculti voor een beter beeld naar de rest van de bevolking MUSS SEIN.
Paardenmenners zijn het.
@ Nyg 07:45
Je doet me denken aan een bepaalde meer dan tweehonderd keer opgerotte reaguurder op Pownews. Familie?
Doelgroep: 10-49 jaar. Ouderen niet gewenscht, dus.
Wat een achterhaald gedoe. Een hippe jonge bijeenkomst. En dan met fakkels. Als er geld te veel is, ga dan kijken wat er mis is in de maatschappij, en probeer daar gericht wat aan te doen. Nuchter en rationeel blijven. Geen vlaggegezwaai, bazuingeschal, hooivorken en fakkels.
@Nyg | 25-06-14 | 07:45
Ik zou je comment nog eens teruglezen want het raakt kant nog wal.
En dan zelf los gaan met je 'opruimen'.....
De NHT app kun je downloaden voor 1,99 eur...
@wakkere_nederlander | 25-06-14 | 07:13
Inderdaad, de Nazis wilden ook 'minder, minder, minder!' van een bepaalde groep gelovigen, zonder enig onderscheid te maken tussen goeden en kwaden binnen die groep.
De Nazis deden ook op economisch gebied alsof ze enigsinds links waren, terwijl ze extreem rechts nationalistisch waren. De Nazis haatten ook socialisten, en eigenlijk iedereen met een IQ boven de 80. De volgelingen van hun Fuhrer waren ook te dom om voor zichzelf te denken.
Kortom, PVVers zijn allemaal potentiele Breivikjes (die wist ook dat, ook al deed hij hem er een plezier mee, Wilders niet zou kunnen zeggen dat hij het vermoorden van socialisten positief vond).
.
P.S. Jihadisten zijn ook zeer gevaarlijk, en moeten net zoals alle pedos, verkrachters, dieven, en andere rechtsmensen (ook wel criminelen genoemd) opgeruimd worden.
'Ik, wakkere_nederlander, kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst.'
En de overeenkomst van de opkomst van Nazi Duitsland met de opkomst van islam is zo schreeuwend duidelijk dat alleen een een stekeblinde en stokdove dit niet opmerkt.
@janushoeranus | 25-06-14 | 00:05
Maak je daar speciaal een nick voor aan?
Ik neem aan dat zo'n zelfbevelekkingsloop niet de geijkte plaats is om te vermelden dat er meer Goj dan Joden zijn gestorven in de tweede wereldoorlog?
Overigens lijkt me dit feestje meer dan troll-baar. Iedereen verkleed als Zwarte Piet of zo.
Mijn hemel! Wat een walgelijke wansmaak, dit hele idee. Laten we zorgen dat dit absoluut niet door gaat. De Tweede Wereldoorlog laten verworden tot ordinair amusement, en dan nog bedroevend slecht ook! Vreselijk!
@de grote Anti | 25-06-14 | 05:20
'souhaitait que tous les grands de la terre et que tous les nobles fussent pendus et étranglés avec des boyaux de prêtres'
'En verder moet ik tot mijn afkeer constateren dat Anne Frank zo langzamerhand het meest misbruikte en schaamteloos bevlekte tienermeisje uit de recente geschiedenis is'
@Peter Emile | 25-06-14 | 03:16
Jaja, ik snap de beeldspraak. Maar helaas is dat dus niet het geval. Waarom wordt anne frank zo naar voren geschoven telkens door gutmenschen. Is het vanwege het dagboek dat zij als 'bewijs' achterliet? Is het omdat zij joods was? Het spannende van verstoppen en uit de handen van de grote boze agressor blijven? Veel ongelovige blanke meisjes worden zonder stem geboren en gaan zonder stem ook weer dood wanneer ze op zijn. Vaak binnen een paar maanden of jaren, hangt ervan af. Maarja who gives a shidt hmm, die waren blank en ongelovig en hadden geen naam. Konden niet eens lezen of schrijven. Bastaard kinderen enzo. En blank dus er kan dan schijnbaar nooit sprake van racisme zijn geweest.
Sorry anne frank en focking hippies, ik herdenk niet en ben ook nooit geinteresseerd geweest in je/haar dagboek.
Ik ken iemand uit de recente geschiedenis die ook iets had met nachtelijke fakkel-optochten.
Onder de Brandenburger Tor door, en zo.
En verder moet ik tot mijn afkeer constateren dat Anne Frank zo langzamerhand het meest misbruikte en schaamteloos bevlekte tienermeisje uit de recente geschiedenis is.
En niemand die protesteert als zo'n misbruiker - meestal iemand van D66, de PvdA, GroenLinks of de Publieke Omroep - in een gemeente komt te wonen zónder dat de inwoners eerst een waarschuwingsbrief van de burgemeester hebben ontvangen.
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 03:05
Als de bronnen opdrogen zal het wederkeren wat het was. Een woestenij,en niet alleen fysiek.
@miko | 25-06-14 | 03:03
Spoiler alert: SA zal uiteindelijk geheel affikken. maar daarover een volgende keer. Welterusten!
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 02:48
Dat word dan ook hun ondergang. Geen kennis tot je nemen.
Ik denk niet dat er op een moskee zal staan:Aut dosce, aut disce, aut discede.
@miko | 25-06-14 | 02:45
Omdat de koran alles wat in die bibliotheken stond overbodig maakte. Allah weet het beter, je weet tog.
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 02:36
Dat is ook de reden dat ze in Egypte zo bang zijn van die relidioten. Dat is ook de reden dat ze toeristen aanvallen.
Ze zien het als afgoderij. Terwijl mensen alleen komen voor het bouwwerk en de kunst ansicht.
Zelfs hun 'eigen' bibliotheken vernielen ze.
Kijk naar Khartoum.
@miko | 25-06-14 | 02:18
Hun geloof zit niet in (graf-)monumenten (wat piramides ook zijn, we gaan het nog beleven dat ze die opblazen) maar in de beleving van de pure teksten. En hoe radicaler en bloeddorstiger die zijn hoe beter, dat spreekt ze aan. Een geloof wat je met geweld moet verspreiden geeft nu eenmaal een bepaalde energie. Haha zitten we hier over Mekka te mekkeren terwijl het een Anne Frank topic is. Nou zo kan ie wel weer, welterusten!
@De Anaalprofeet | 25-06-14 | 02:14
Ja ik snap dat ook niet.
*212040 ste reaguursel neerplemt*
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 02:05
De ISIS heeft wel degelijk een hekel aan de perverselingen in mekka. Die strenge wetten in eigen land handhaven maar zelf in luxe en decadentie leven.
Maar het vernietigen van oude gebouwen en heiligdommen heeft niet alleen met toerisme dollars te maken.Ook bepaalde graven en andere bedevaart oorden worden op de schop gegooid.
Het past in het rijtje van de Griekse tempels in Libië tot de Boeddha beelden in Afghanistan.
Hoe triest ben je in je geest als je dat doet.
Het geeft een beetje aan dat ze bang zijn hun geloof te verliezen.
want ALS ze kijken, zitten ze met popcorn en cola de Gestapo aan te moedigen. Maakt u zich geen illusies.
Hij is wederom briljant Nanninga.
In vredesnaam, wat is dat voor bagger? Ik werk me iedere dag kapot en ik snap werkelijk niet waar mensen de tijd vandaan halen voor al die ongein. Als ze niet uren op faecesboek zitten met hun irrelevante leventjes, dan komen ze hiermee aanzetten. Hoeven die mensen niet te werken ofzo?
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 02:05
1,6 miljard that is. Who cares.
@miko | 25-06-14 | 01:49
Dit linkje snap ik niet helemaal in combinatie met: "Maar wat de ISIS doet gebeurt van overheidswege in S-A." Voor zover ik weet heeft ISIS (die pretendeert de enige ware islam te vertegenwoordigen) een bloedhekel aan de blingbling perversiteit van SA, ondanks het feit dat ze in beginsel financieel gesteund zijn door bijna alle Golfstaten. SA pretendeert op zijn beurt de bakermat van de islam te zijn en verdient een hoop geld omdat alle 1,6 moslims volgens de koran VERPLICHT zijn (katsjing!) om Mekka te bezoeken. Natuurlijk willen ze dat commercialiseren en net zoals bij elke OS of WK moeten daar hele woonwijken en zelfs semi-heiligdommen voor wijken. Bedoelde je dat standbeelden etc. sowieso niet mogen van de islam?
@PrinsesStoepje | 25-06-14 | 01:41
Deze linkjes zoeken kan ik wel.Ik denk dat ik de meeste al gelezen heb.Ik hang hier al wat langer rond en aardig wat aangeklikt van de reagurders.
Maar wat de ISIS doet gebeurt van overheidswege in S-A.
vorige.nrc.nl/wetenschap/article177272...
Nederland heeft *verhoudingsgewijs* veel joden getransporteerd. De voornaamste reden daarvoor was de registratie en archieven. Andere reden was dat ze vrij geconcentreerd in een aantal steden leefden. Ook hielp de Joodse raad (van oa de opa van L. Asscher) een handje door volledig mee te werken met de bezetters.
--sql error-- | 24-06-14 | 23:12
kan zijn, maar het kopgeld werd ook grif geind (Fl 7,50 voor Anne?), de NS werkte goed mee, en Nederland had een erg hoog (*verhoudingsgewijs*) aantal Waffen-SS Rusland vrijwilligers. De Vlamingen misschien net iets meer. Overigens waren ze dan wel vrijwilligers tegen het communisme, maar dat is een heel andere discussie...
@miko | 25-06-14 | 00:13
Nee Arabieren en zeker Perzen zijn van huis uit geen barbaren en die Abdel Al-Ma'arri is daar een goed voorbeeld van. Zijn standbeeld werd dan ook vernield door de jihadisten. Joden hebben eeuwenlang redelijk vreedzaam in de arabische landen kunnen wonen. De stichting van de staat Israël betekende ook een opleving van de islam. (De Joden trokken al vanaf eind negentiende eeuw naar Palestina en de Moslim Broederschap werd in 1928 opgericht) De Joden waren ineens niet mee veilig en moesten de arabische landen verlaten. Wat de huidige islamisten betreft heb je gelijk. Ze volgen de Koran letterlijk en die zegt dat je Joden moet opjagen en doden. Niet vanwege Palestina, maar gewoon omdat ze dood moeten. Dat zei Mohammed al dus met bezette gebieden heeft het niks te maken. Had hier 10 video's kunnen plaatsen maar zoek dat zelf maar op, luie donder! ;)
Christenen mogen evt. blijven leven als ze maar extra belasting (Djizja) betalen. nl.wikipedia.org/wiki/Djizja
Klussen in het achterhuis
Ik heb mij dit jaar kapot geërgerd aan die kinderen die bloemen mochten leggen op de Dam. 69 kinderen waarvan 67 allochtoon wiens voorouders zeker niets met de oorlog te maken hebben gehad, 1 autochtoon ogend kind (al twijfel ik hier sterk aan) en 1 blanke.. Dat was de meester van de school. Mooie afspiegeling van een A'damse basisschool anno 2014
@--sql error-- | 25-06-14 | 00:17
Dat standbeeld stond in Allepppo (je weet in Syrië )
onder Assad kon blijkbaar wel een standbeeld blijven staan van een vrijdenker en poëet. De soenitische barbaren van de ISIS hebben het echter laatst onthoofd.
Volgende keer even lezen voor je wat plempt.
Anne Frank, Anne Frank, was dat niet dat meisje dat aan typhus overleed in Bergen-Belsen, tgv de condities gecreeerd door de geallieerden, die op alles schoten wat los en vast zat, vooral burgerdoelen? Moet je eigenlijk niet eerder zeggen dat Anne is vermoord door de Amerikanen?
Ik herdenk het Nederland van de jaren 80. Toen we nog modern en nuchter waren. Ik herdenk het prive en in stilte.
Lopen Willem en Max ook mee? Doet ze dan weer niet zo'n achterlijke hoed op, zoals vandaag in Polen. Zooooo groot, dat ze er amper onder door kon kijken.
Is het de bedoeling dat we dit nu ieder jaar gaan krijgen?
kweethetooknietbeter | 25-06-14 | 00:39
Vanaf volgende week een heleboel opblaas hooivorken te koop bij onze zuiderburen, dat combineert wel leuk met die LED-fakkelts.
Oh leuk, fakkels (ook al zijn het LED-fakkels), we hoeven dus enkel nog maar zelf de hooivork mee te nemen. De datum voor de revolutie is geprikt: 05 mei 2015, klokslagmiddernacht beginnen we. Zet die datum in uw agenda of revolutie-app en zorg dat u die dag vrij bent!
De enige traditie in Amsterdam is tot op heden "de stille omgang" tegen oeverloos geneuk bij de hoeren. Dat wil ik desnoods wel steunen omdat mijn pik niet meer zo goed werkt als in de jaren 60. Toen verfoeide ik de "Stille omgang" trouwens.
miko | 25-06-14 | 00:13
Zelfs standbeelden zin niet veilig voor de Barbaren.
Een geloofs-criticus uit 1010 toch nog in 2014 onthoofden, nou ja, zijn standbeeld.
Maar ja, wat die Abdel destijds schreef klopt nog steeds.
Een gelovige heeft geen hersens. Zelfs Geert zou dit niet zeggen.
iwas het maar alvast 5 december !
Kunnen we geen theater gezelschap naar Afganistan sturen? Daar hebben ze vast niet van terug.
@SamKoeman 00:07
De Linkse kerk schrijft ook eerst een script wat de moslima gaat antwoorden. En dat zal niet zijn wat 73% van de Nederlandse soenitische moslims vindt: www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Nee, die moslima zal spontaan op de staatstelevisie zeggen, wat Jeroen Krabbe vindt dat een moslima moet vinden. Daar is nu een heel team Neerlandici op gezet om haar tekst lekker te laten lopen.
@donjon | 25-06-14 | 00:16
En we noemen de app: Yood!
thecolbertreport.cc.com/videos/cbr3yz/...
@Reykjavik | 25-06-14 | 00:18
Hoezo? Hitler heeft toch geen slecht geweten? Had een slecht geweten. Al een tijdje geleden hoor. Misschien toe aan een nieuwe plaat voor je kop?
Nog een klein OT'tje, de resten van Kris Kremers ook gevonden...
www.nu.nl/binnenland/3811304/ook-reste...
@ Nacho_Vidal | 24-06-14 | 22:11 Ik kots zelden of nooit naar aanleiding van comments alhier, edoch met jouw Hitler-comment heb je het dan toch voor elkaar, chapeau. En ga nu eens in een hoekje diep zitten nadenken...
miko | 25-06-14 | 00:13
marokkanen of libiers zijn geen Perzen.
het 'over 1 kam scheren' is jou blijkbaar ook niet vreemd...
"De verteller zegt vandaag een verbintenis aan te gaan naar iedereen hier, thuis en waar dan ook ter wereld. Iedereen kan deze verbintenis zelf maken. Via de NHT- app.
------------
.
Der wordt wat afgeappt.
Het lijkt wel 'the planet of the apps'
Alles is onder controle mensen!
pbs.twimg.com/media/Bq7JW0BIUAAUH1E.j...
@PrinsesStoepje | 24-06-14 | 22:26
nl.wikipedia.org/wiki/Abdel_Al-Ma%27ar...
Barbaren zijn het
Iedereen die dan niet kijkt is PVV en krijgt een gele ster op zijn bomberjack!!
Oom Agent komt al klaar als hij naar een blanke mag kijken.
En de grote vraag is, welke rol speelt Thom de Graaf?
@--sql error-- | 25-06-14 | 00:05
Kun je moeilijk de politie de schuld van geven; handelen per definitie in opdracht van de bezetters. 'Mag dat wel in Bagdad?'
@tipo | 24-06-14 | 23:56
In de Linkse Kerk laat je zien dat je tegen discriminatie bent en voor vrijheid van meningsuiting door mensen te selecteren op hun religie en geslacht en ze te laten vertellen hoe vredelievend hun religie is.
Muxje | 25-06-14 | 00:02
Je bedoelt die Hamas, hams, alle joden aan het gas demonstranten, die in Groen Links kringen volledig bon ton zijn?
@Tijl U | 24-06-14 | 23:59
En nu heeft Amsterdam de arm omhoog voor een andere bezettingsmacht, wat is dat toch met die stad?
-weggejorist en opgerot-
Tijl U | 24-06-14 | 23:59
zie m'n eerdere bericht.
Overigens is de rol van de amsterdamse politie wel zeer bedenkelijk geweest: die haalden de meeste mensen uit hun huizen, in opdracht van de bezetters.
Naakt over de schutting bij Anne
Wie tegen onverdraagzaamheid en antisemitisme wil vechten, doet er om te beginnen goed aan de onverdraagzamen daar op aan te spreken. Tip aan fatsoenlijk Nederland: kijk niet naar ons, maar kijk eens achterom, naar een deel van de mensen waar jullie "pal voor zijn gaan staan".
En dan te weten dat in geen stad zoveel Joden zijn weggevoerd als in Amsterdam. Ook procentueel. Het is een gotspe dat uitgerekend DIE stad allerlei monumenten en zogenaamd opkomen voor Joden naar zich toe trekt. Een Nationaal Schaamtemonument zou eerder op zijn plaats zijn. Om de Amsterdammetjes er aan te herinneren hoe zeer ze toe stonden te kijken en niets deden toen hun Joodse stadsgenoten werden weggevoerd. Amsterdam huilt? Amsterdam moet zich schamen.
Excuses Joris. Ging wat mis. 500 error op de servert.
In het script komt 2x een 'moslima' aan het woord bij het geheel spontane vox populi-moment.
Waarom?
- Omdat de Islam nogal van de verschillen benadrukken is en niet zo van de overeenkomsten zoeken tussen mensen?
En waarom dan niet 'een Mensch' aan het woord laten in het script? Gewoon alsof het niet uitmaakt welk partijlidmaatschap of geslacht hij/zij heeft.
@--sql error-- | 24-06-14 | 23:12
Dat verdraaien van de waarheid en het bezette (jawel)Nederland als fout wegzetten schijnt ook heel goedvolkerig te zijn. Ik durf zelfs wel te stellen dat juist door de weerstand van het Nederlandse volk aan het begin van de oorlog de Duitsers zich in het verloop harder hebben opgesteld.
Waren we nu maar wat meegaander geweest.
-weggejorist-
Niet om het een of het ander, hoor. Maar is Amsterdam Centraal Station niet een passender locatie voor dat toneelstuk?
Dit is ongeveer net zo smaakvol als een realityshow van John de Mol waarin de kandidaten worden opgesloten in een appartement, inclusief dagboekkamer, waarbij er door een groep andere kandidaten geraden/gejaagd moet worden waar ze precies zitten. En dat dan "Het Achterhuis" noemen.
En nee, John... als jij (of 1 van je medewerkers) meeleest: dit ga je dus NIET doen. Het is GEEN goed idee.
Prima stuk over een ontsporende samenleving
@Stormageddon | 24-06-14 | 23:45
Help, mijn man is Mussert
Kapitein Sjaak Mus | 24-06-14 | 23:28
Night of the Pogroms.
Kapitein Sjaak Mus | 24-06-14 | 23:42
Policor Academy, deel I, II, III t/m XXIV
@Kapitein Sjaak Mus | 24-06-14 | 23:42
Jodensterren Springen.
Ps: hoe haal je het in je hoofd om er een 'avondvullend' (met wederom vele 'bekende Nederlanders')spektakel van te maken. Ben benieuwd of er ook een shot komt als de zelfverkozen Oranjes naar Canada vluchten voor hun voorvaderen. Met die corrupte nepprins achter de stuurknuppel?
Je zou maar cameraman zijn en de hele tocht die erecties van policor NL tegen je aan hebben beuken omdat ze zo graag duidelijk in beeld willen. Daar draait het om, de rest is maar decor.
@Stormageddon | 24-06-14 | 23:35
Cristal Night of the Proms
Ik mis in de draaiboek nog wel een belangrijke epiloog; hoe laat begin het kransenvoetbal, en wat vindt Krabbe daarvan?
En niet te vergeten; wie winnen de kransenvoetbal finale? De marokkanen uit Amsterdam- West, Amsterdam- Oost of uit Gouda of Rotterdam?
Of moet dat een verassing blijven?
5% Antisemieten in Nederland. Hoe is dit te vertalen? Ik ben geboren en getogen in Nl. Mijn ouders hadden joodse onderduikers in huis (en later gedeserteerde Duitsers). Ik reken mij en mijn ouders dus niet tot die groep. Mijn kinderen ook niet, want over de 2e WO worden ze niet meer onderwezen. (Dat moet je als ouder zelf doen, Overloon, Margraten en zo). De leraren weten er overigens zelf ook niets van. Dus ik denk persoonlijk dat die 5% (hoe komen ze aan dit percentage?)te herleiden zijn naar grotendeels andere bevolkingsgroepen die de Tweede Wereldoorlog niet in NL hebben meegemaakt. (al doen ze hun uiterste best om hun 'bijdrage' vaan de bevrijding van NL de boeken in te krijgen.)
www.youtube.com/watch?v=ybuKQf9p5jg
Vind 'm goed. Als Paul de Leeuw voor Anne speelt.
Tja, ze hebben het altijd over die Joden... maar die Duitsers waren ook geen lievertjes hoor.
@Kapitein Sjaak Mus | 24-06-14 | 23:28
Holocaust on Ice.
Laat Frans Timmermans zijn snor al staan?
Is al bekend wat de rol van Ali B. en Jesser gaat worden in dit prachtstuk.
Knuffelallochtonen mogen natuurlijk niet ontbreken in zo'n stukje verbindings-TV.
Gruwelijk.
Wat wordt het volgende?
Auswitch, the musical?
Kon het artikel niet verder lezen dan halverwege. Boeie, zeg maar... Kost waarschijnljik wel weer belastinggeld.
Ik ben zo bang dat er iemand geld heeft verdiend met het schrijven van die pdf.
waskuip-admiraal | 24-06-14 | 22:09
Ik ben zo bang dat er iemand met soepsidie is gepenetreerd voor het schrijven van die pdf.
oranje-generaal | 24-06-14 | 23:26
Bijzonder fraai stukje, mevrouw Nanninga. Dank!
Opmerkelijk dat men de onderdrukten van toen er aan de haren bijsleept om de bezetters van nu te beschermen tegen het verzet van nu...
Alsof die brave Joden van toen te vergelijken waren met die rovende terreurbendes waar dit allemaal een lofzang op moet zijn...
Om misselijk van te worden!
Wijze Uil | 24-06-14 | 22:30
Wijze Woorden van Wijze Uil! Inderdaad, om misselijk van te worden. Ik zal er geen seconde naar kijken, naar deze nog te starten "traditie". Kuch
Dezelfde figuren die in 'n *ik ben een marokkaan* T-shirt liepen, lopen straks in de fakkeltocht te janken om de vermoorde Joden. Knettergek, de wereld draait door, en met name het autochtone goedvolk draait door
Ik zie toch hele sterke overeenkomsten met dat Jezus gedoe van de EO. Nou ja, beter goed gejat dan slecht bedacht. En dan gaan wel al zingend Amsterdam door om Anne Frank op de trein te zetten? Bij dit soort items moet je altijd uitkijken dat je je niet te veel laat gaan met een IP ban als gevolg, dus zal ik het hier maar bij laten.
Frans Timmermans boycot sommige Israëlische bedrijven, omdat ze zich niet helemaal aan het bestemmingsplan houden, maar hij boycot Saudi Arabische bedrijven niet, omdat ze ISIS financieren, vrouwen stenigen en homo's ophangen.
Mag ik na 4 mei zulke verschillen nog opmerken?
Frans Timmermans boycot sommige Israëlische bedrijven, omdat ze zich niet helemaal aan het bestemmingsplan houden, maar hij boycot Saudi Arabische bedrijven niet, omdat ze ISIS financieren, vrouwen stenigen en homo's ophangen.
Mag ik na 4 mei zulke verschillen nog opmerken?
Geschreven door George R R R R R Martin, nou, dan weet je de uitkomst wel, ik zou maar geen karakters leuk gaan vinden.
Vermoeiend volk. Het ene volk moet je tot in den treure herdenken, en ook wel terecht, en de anderen lopen in vreemde gewaden door de stad. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest in Noord Europa.
Wie betaald dit eigenlijk allemaal?
Juist, het meerendeel van de bevolking waar deze poppenkast eigenlijk helemaal niet van hoeft maar toch door de strotten wordt geduwd.
Mooi man, samenhorigheid, maar wel bepaalde culturen accepteren die andere culturen deaud wil hebben. Multiculti!
Krijgen we ook een naaktscene te zien met de tieten van Carice? En welke rol gaat de topactrice Halina Reijn spelen? Vragen, vragen....
Ikbeneenzelfbouwer | 24-06-14 | 22:51
nee, zorg dan iig dat je de feiten juist hebt.
Nederland heeft *verhoudingsgewijs* veel joden getransporteerd, maar er waren veel minder dan bijvoorbeeld in Polen of Hongarije. De voornaamste reden daarvoor was de registratie en archieven. Andere reden was dat ze vrij geconcentreerd in een aantal steden leefden. Ook hielp de Joodse raad (van oa de opa van L. Asscher) een handje door volledig mee te werken met de bezetters.
Opeens weet je het, je zegt je televee abo op. Dan maar geen Nederland tweede in de finale van het WK.
Maar Krabbé is goed als bal in Soldaat van Oranje.
[En ook al blijft Nederland in de cijfers nog achter, de gesignaleerde 5 procent laat zich vertalen naar een kleine miljoen personen met antisemitische opvattingen.]
Da's ongeveer net ietsje meer dan het aantal moslims dat officieel in Nederland woont. En ja, daar zit ook het gros van de jodenhaters.
Maar dat mag natuurlijk weer niet gezegd worden van Lotte Houwing.
Het ene moment salonfähig Anne Frank bewenen om even later de import van rauwe rassenhaat en blote bloeddorst (isis) weer te faciliteren. t kan verkeren (als je policor llinksch bent)
"De Passion dus maar dan met een andere jood in de hoofdrol. Mogen wij raden wie de Draaiende Boekenkast speelt? Het is Jamai he? Toch? En Karin Bloemen is de Kastanjeboom in een dolletjesgekke jurk."
Deze lijst ik in. Antiek verguld eiken lijstje eromheen en een trits halogeenspotjes erop. Tekst in zilver, de eerste regel in bladgoud.
Overigens is de bedenker hiervan, eye2eyemedia, ook de producer van The Passion.
Anaal Frank heeft het ook een beetje zelf gedaan. Ik weet niet hoor.
Doet me denken aan dat liedje van Hans de Booij: "... iemand zei dit is Anne-Frank, ze moet nog naar het station..."
Deze "traditie" begint in 2015 met Anne Frank.
Voor 2016 draag ik Zwarte Piet voor, ook al een slachtoffer van racisme. Terwijl Zwarte Piet juist iemand is die de overeenkomsten zoekt.
Kunnen de bedenkers als zij dit wanstaltige idee daadwerkelijk willen doorzetten consequent zijn en datgene doen wat Leon en Jessica bewust hebben nagelaten:een scene opnemen waarin de verraadster van de familie Frank ten tonele verschijnt.
Lees daarvoor Sytze van der Zee - Vogelvrij.
vreselijk hoe de joden het leed van WOII hebben gekaapt en doen alsof ze enig slachtoffer waren (en dat dan uitmelken). De 20miljoen dooie russen, daar hoor je nooit wat over. Of de 3 miljoen in NL-indie.
En nu willen ze dus hun eigen martelaar, want dat is bij die andere religies ook zo populair..
Weg met die propaganda aub. ik ben er inmiddels immuun voor en het werkt averechts.
Dus die fakkeldragers gaan op zoek naar de overeenkomsten van Anne Frank met Hitler en niet naar de verschillen?
Enkel omdat Anne Frank die verschillen tussen haar en Hitler in haar dagboek zo benadrukte?
Lijkt me een hele enge 'herdenking'.
Als ze nou gewoon eens zorgen dat er gewoon over WO2 in al zijn facetten op de scholen gesproken kan worden, dat lijkt me een betere besteding van de belastingcentjes.
Achter de echt haatzaaiende kliek aanlopen die zich zelf tot übermensch verklaart heeft, een gotspe.
Scheidsrechter Grünberg als selectie commandant spelers en meelopers?
Dat was dus te lang. Dat trekken we niet qua nieuwslezers in 2014. Niet op GS.
Voor onze centen zeker weer?
Ik vind dat die hele Anne Frank adoratie enkel en alleen is om het Nederlandse volk een Feel Good te geven, om het geweten van alle Nederlanders te sussen dat Nederland na Duitsland het land is geweest dat de meeste joden op transport naar de concentratiekampen heeft gesteld. Dat is het eerste wat het Israèlische parlement tegen Beatrix heeft gezegd toen ze daar op staatsbezoek kwam. Zelfs Belgiè en Frankijk hebben dat veel beter weten te saboteren. Nederland is gewoon een halve zolenvolk en een partijtje acteurs willen in de spotlights komen dat vooral zij iets goeds doen. Meer Nederlanders zijn gesneuveld in dienst van de Duitse zaak dan in dienst van de geallieerde zaak! Zelfs Polen hebben Nederland moeten komen bevrijden. Lekker show maken met het dagboek van een onschuldig meisje (waar de gevoelige passages trouwens zijn uitgelaten), maar over die 131000 andere Nederlandse joden die zijn omgekomen in de gaskamers zwijgen we maar liever. Maak een show over deze 131000 vergaste joden, of ben je bang dat het dan teveel aandacht krijgt hoe fout Nederland eigenlijk was!
Goed... Zijn de reisgidsen voor 2015 al uit? Ik krijg enorm veel zin om nu al een reisje boeken van 27 april t/m 6 mei 2015. En elk jaar weer, als ze erin slagen om het een "traditie" te maken. Ik wil dit niet. Dit is niet mijn volk, niet mijn land, niet mijn traditie, niet mijn geschiedenis, niet mijn ideologie. Ik wil niks te maken hebben met hordes goedvolk met fakkels die er een mening op na houden die niet de mijne is, wat dan door een regisseuse zo indrukwekkend mogelijk in beeld moet worden gebracht. Geen politiek correcte triomf van de wil. Ik wil dat niet. Ik wil er niks mee te maken hebben. Ik ga nog liever kamperen in Afghanistan.
Goed. Laat ik dit eens positief benaderen: Ik kijk niet naar het verschil maar zoek de overeenkomst.
Laat ik eens zoeken naar de overeenkomsten tussen mijzelf en die ISIS strijder. Uhm... uhhm.... Ja. Ik heb het. Twee ogen, heb ik ook. Een neus, mond. Uhm... Ja, baard, heb ik ook. Een scherp mes? Ja, heb ik ook, in de keuken dan wel. Alhoewel, die van hem is wel een stuk groter, maar niet flauw doen, we gaan hier niet naar de verschillen kijken...
Mag Anne Frank eigenlijk wel blank zijn?
@BasBr | 24-06-14 | 22:38
We waren bijna gelijk. Een destijds was daar ook muziek bij. Marsmuziek, dat dan weer wel.
ik zie toch meer in een moderne wo ist der bahnhof oid
Weet je wie ook van fakkel optochten hielden?
Precies
www.youtube.com/watch?v=1t33bMxwFa8
Weet u wie ook van massa bijeenkomsten hield?
Ik ben dankbaar. Volgens mijn kiezelsteensteen dan.
In het pdf'je zie ook een foto van een gebouw met die vreselijke swastika en een embleem van die ellendige NSB.
Iemand zei; dit is Anne Frank. Ze moet nog naar het station.
Wie boeit zoiets in godsnaam nog?!
@eerstneuken
/care
Helaas heb ik ook iets gemeen met oom A: muziek van Anton Bruckner.
Nacho_Vidal | 24-06-14 | 22:28
Als ik eerlijk ben vind ik je echte voornaam wel ontzettend gay...
nl.wikipedia.org/wiki/Nacho_Vidal
Gejat van de Passion ....
I don't want to live on this planet anymore.
Opmerkelijk dat men de onderdrukten van toen er aan de haren bijsleept om de bezetters van nu te beschermen tegen het verzet van nu...
Alsof die brave Joden van toen te vergelijken waren met die rovende terreurbendes waar dit allemaal een lofzang op moet zijn...
Om misselijk van te worden!
Jezus_Boeddha | 24-06-14 | 22:24
hij hield ook enorm van theater.
@eerstneukendanpraten
Welke films?
Ik werd als kind altijd 'nacho vidal' genoemt als ik in mijn blote piemel door het huis banjerde.
Nacho_Vidal | 24-06-14 | 22:21
U bent knettergek maar dat moet je ook wel zijn gezien de films waarin jij de hoofdrol speelt.
@pleemobiel
m.quickmeme.com/img/2c/2c9df71f70b747b...
Oom Josef had ook een gezellige snor en deed zo'n beetje wat bovenstaande heer graag en vaak praktiseerde.
Wel bijzonder dat het de gemene witmens is die als racistisch wordt bestempeld maar dat de Jodenhatende, ik neuq jullie allemaal de moeder, kansenpareltjes nou nooit eens als virulente racisten worden bestempeld. Weet u hoe die mop van die Marokkaanse vrouw die met een Surinamer ging afliep? Niet goed. Want dat trekken ze niet die opgefokte rifaapjes. Jodenhaat, ook dat leggen we liever bij de nare witmens.
Kunnen ze dit tussendoor ook laten zien, als bewijs dat we "van de historie hebben geleerd"
www.youtube.com/watch?v=fZr1OMtQUeM
www.youtube.com/watch?v=Ac_AXVq3qVk
Nee, Hitler zei: glass of juice. Maar dat accent he !
Nog één keer even ranten op het linkse ook altijd politiek volstrekt correcte stadsbestuur van de grootste stad van mijn provincie. Als er ergens een twaalfvleugelige schaamtor in een oud pand wordt aangetroffen kan men de bouwvergunning wel vergeten. Vleermuizen worden helemaal door de stad geknuffeld, er is zelfs een heuse werkgroep vleermuizen actief. Maar als er ergens een vleermuizenonderkomen moet worden gesloopt om er een moskee neer te zetten die absoluut niet door de buurt wordt gewenst (eufemisme-alert) dan kijkt het politiek correcte linkse stadsbestuur de andere kant op. Ik ga er bijna nog Partij voor de Dieren om stemmen. Lees en huiver...
groningenstad.partijvoordedieren.nl/r...
@pleemobiel
Idealisten zijn per definitie wereldvreemd.
En ook weer een leuk kiekje van oom Adolf bij deze thread. Heeft die meneer iets met het beschreven onderwerp van doen dan?
Elke keer als ik denk dat we nu echt collectief volledig van het padje zijn en ik naar een stil hoekje en een touw begin te verlangen, ben jij daar: Annabel en zet alles weer in perspectief. Helaas zijn de gekken die dit verzinnen niet gevoelig voor sarcasme (daar zijn ze dus gewoon echt te onnozel voor). Doet met trouwens denken aan die "verheffende" poezie op vuilniswagens in Rotterdam. Daar zit een zelfde soort wereldvreemd idealisme achter.
Oh dat wordt weer zo'n voorstelling waar het publiek van uitputting roept: "Ze zitten achter de kast!"
en de rol van de moslims .. is daar wel voldoende aan gedacht ? krijgt er een imam een bijrolletje ..
komt er ook nog een theater stuk over de kinderen in jappenkampen? daar hoor je ook niemand over....
@eerstneukendanpraten
Je moet je voorstellen dat hij het helemaal niet zo bedoelde.
Stel je voor; Adolf zit gewoon in een dronken bui eem geintje te maken (was per slot van rekening zelf Joods).
In een dronken bui roept hij cynisch dat alle joden vergast moeten worden..
Himmler en Rommel (te dom om te poepen) denken dat hij het meent. En voor hij het weet zijn er 6 miljoen joden vergast.
Je geeft een klein feestje en voor je het weet is je hele huis afgebroken. Terwijl je met lede ogen de aangerichte ravage aanschouwt.. Zoiets
worden er voor dat walgelijke uitmelken dan ook nieuwe wegen aangelegd, net zoals dat nieuwe theater zeg maar ?
hoe zijn in 2005 ook al weer op een effectieve manier de anti-semitische aanlagen in srael een halt toegenomen?
tijd voor best-practices overnemen.
Muur om A'dam-West? af en toe electriciteit afsluiten als de scooters te luid knetteren.
En onze dochters en vrouwen en joden en homo's kunnen weer veilig over straat.
www.memegen.com/meme/bs2gdr
propaganda en het volk ophitsen om mee te doen in massale optochten met fakkels? ... doet me ergens aan denken
Heel dudielijk!
Anne frank is joods en joods is geen ras!
het is daarom bij voorbaat een leugen Anne Frank als een vehikel voor de anti-racisme natte droom van de NPO op te voeren.
Maar wie verteld ze dat?
Krijgt inderdaad een totaal nieuwe en schrijnende lading
www.youtubemultiplier.com/53a9dc983321...
@heisenberg
www.adriaan-homepage.nl/index_welkom/f...
Daar doet Claudia de Breij me altijd aan denken.
Nacho_Vidal | 24-06-14 | 22:11
Het is een schande! Die arme Adolf toch ook...
Das schrikken qua lees verder..
Over the top.
En na drie dagen leeft ze weer... Oh, wacht...
Het carnaval der politiek-correcten...
Zo zo, dat belooft wat! Het meest verheug ik mij nog wel op Claudia de Breij.
Excuses voor de vorige post. Dikke vingers...
Ik weet eigenlijk niet wat ik ranziger vind aan dit initiatief. Dat Anne Frank ingezet voor entertainment en zelfbevlekking of het politiek correcte gezwatel om dit alles toch vooral ideeel van insteek is.
.
Breek dat NPO wangedrocht alstublief nou gewoon eens af!
Volgens mij als Anne Frank nog zou hebben geleefd zou ze dit helemaal niet willen.
Die gore lijkenpikkerij altijd. Ik word er doodziek van.
En Adolf Hitler zou het ook niet leuk hebben gevonden. Denk eens een keer aan hem!
Ik ben zo bang dat er iemand geld heeft verdiend met het schrijven van die pdf.
Vijf procent antisemiet?! Je verwacht het niet in een land dat voor vijf procent uit moslims bestaat!!1!!
Ik mag aannemen dat 'Anne Frank" een hoofddoekje draagt?
www.youtube.com/watch?v=_dBBRMi0Dnk
Theaterspektakel. Die zijn niet goed!
Wij herdenken respectvol en ingetogen op de Waalsdorpervlakte.
Als Peter Breedveld meewaggelt, dan geloof ik het.
In deze tijden kun je natuurlijk al heel erg blij zijn dat Anne Frank niet wordt gespeeld door Moniek Smit.
REAGEER OOK