Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bewijs: overheid lokt snelheidsovertredingen uit

snelhedenrotams534nw.jpgJa, automobilistje pesten. Dat kan onze overheid wel. Is het niet via accijnzen op de brandstof dan is het wel via de BTW over die accijnzen. En zit het hem niet in directe belasting, dan toch zeker in de indirecte belasting middels flitscontroles. En daarbij is sprake van uitlokking. Anders kunnen we het niet brengen. Kijk het diagram hierboven. U rijdt van Rotterdam Centrum naar Amsterdam West. Een route van 76 kilometer, waarbij u acht keer van snelheid moet wisselen, te maken heeft met vier verschillende maximum snelheden, sowieso twee trajectcontroles tegenkomt en waar er bovendien op drie plekken nog vaak mobiele flitsunits staan. De breedte is over het gehele traject altijd minimaal drie banen. Leg dit nou eens uit, anders dan dat het een BelastingBoulevard is, bedoeld om extra geld te kloppen uit de zakken van automobilisten. Hoe verwarrend en dus onveilig zijn die snelheidswisselingen om de gemiddeld acht kilometer voor ervaren chauffeurs, laat staan voor ouderen, beginnende automobilisten, mensen die het traject niet vaak rijden en buitenlanders? U wilt een symbool voor de doorgeslagen verkeersregelzucht, snelheidscontroles en automobilistje pesten? Het traject Rotterdam - Amsterdam is alles wat je nodig hebt.

Reaguursels

Inloggen

Goh.... wat ben ik verbaasd!

Lichtstadfan | 18-06-14 | 12:13

Weer een duidelijk voorbeeld van roverheid. 1980 in het echt.

Iwmac | 18-06-14 | 09:04

Vrijwel alles dat door ambtenaren wordt aangeraakt verandert in dit soort bizarre compromis onzin: Wordt veroorzaakt door een generiek gebrek aan ruggengraat en durf om verantwoording te nemen. Dat komt vervolgens weer doordat we deze mensen te veel baanzekerheid geven en te weinig kennis-eisen opleggen: Als één uitspraak een pleonasme is, is het wel "incompetente ambtenaar"..
Oplossing: Het hele stel jaarlijks door een extern bureau laten beoordelen en vervolgens herplaatsen op basis van competenties als mogelijk of ontslaan. Degenen die mogen blijven (ik schat minder dan 50%) beter betalen en jaarlijks blijven beoordelen.

Harmoniseren die hap, als het allemaal niet zo lachwekkend zou zijn zou ik er om moeten huilen...

Homer P. Simpson | 18-06-14 | 08:34

Waarom mag je niet veel vaker 130? Op veel 120- en 100-wegen is 130 prima te doen.
Het betreft een MAXIMUMsnelheid, betekent dus dat je het niet hoeft te rijden.

Faragefan | 18-06-14 | 07:59

je moet gewoon 80 rijden op dat hele stuk, weet je wel hoe duur die boetes zijn. Overigens kun (kon) je er vaak niet eens sneller.

sufkut | 17-06-14 | 22:31

BelastingBoulevard, toch een mooi gevonden woord.
bello | 17-06-14 | 12:08

Deze erin houden en we hebben een nieuw woord van het jaar. Past netjes in het rijtje naast de BelastingRotonde.

Cue_The_Deer | 17-06-14 | 20:26

Leuk artikel, maar we pikken het allemaal wel....

Nederlanddraaitdoor | 17-06-14 | 17:46

Maak het plaatje dan compleet met alle verschillende tijdszones van de snelheidsbeperkingen, vergeet daarbij niet dat er ook nog een verschil is tussen werkdagen en weekend.

faz | 17-06-14 | 17:43

@L.E. Raar | 17-06-14 ;
Hier (deze site) ben jij te oud voor. Het risico dat de NSB erbij wordt gehaald als je iemand aangeeft / verraad is hier heel groot. Zelfmoord wordt je niet toegewenst maar hij vind dat aan je instelling een eind moet komen.
Erg slim ben je niet getuige het feit dat je beide niet doorzag en om dan over de hersencellen van een ander te beginnen...
HaalT bakzeil en baby-boom jezelf naar je hobby's.

ReligionSucks | 17-06-14 | 16:13

@pinoebk | 17-06-14 ;
In ieder geval alle toeristen die daar met cruiseschepen aankomen. In knor is nog immer geen reet te doen.

ReligionSucks | 17-06-14 | 16:03

@FreedomFTW | 17-06-14 | 14:51
"Formeel..."moreel": een open deur. Wat je erachteraan beweert is complete onzin.
Je redeneert alleen zo stom om je eigen gedrag te rechtvaardigen - in je eigen ogen.
Als je denkt dat een ander (lees: ik) daarin trapt, dan heb je het goed mis.
En wat heeft mijn leeftijd of mijn generatie ermee te maken? Vind je het zo lekker om je eigen frustraties van je af te brallen?
Als je niet snapt dat in een samenleving/maatschappij bepaalde regels gelden, en dat je die in principe hoort te eerbiedigen (tenzij immoreel), dan is er voor jou geen plaats in die samenleving.
Om dan meteen de NSB erbij te halen en mij zelfmoord toe te wensen, vind ik getuigen van het uitputten van de twee hersencellen die je kennelijk nog over hebt.
Zielepoot.

L.E. Raar | 17-06-14 | 15:11

De overheid heeft ook al de oplossing: aanpassing-5-000-hectometerbordjes-eerder-van-start

zie:
www.verkeerspro.nl/verkeerskunde/2014/...

Dus, verkeersdeelnemers. Niet meer klagen, hoor. Foei!

kweethetooknietbeter | 17-06-14 | 15:05

L.E. Raar | 17-06-14 | 14:30

Spring eens voor een trein met je NSB-redenaties.

Formeel staat niet gelijk aan moreel. Integendeel, formalteiten dienen slechts om immoraliteit te verhullen. Ene belangrijke les die jouw generatie had moeten en kunnen weten.

met je leeftijd mag je hopen dat het hier niet dusdanig is verpest door jou en je generatiegenoten dat er straks niemand meer overblijft om jullie vetpot te spekken.

FreedomFTW | 17-06-14 | 14:51

Wie wil er dan ook vanuit Rotterdam naar 020?

pinoebk | 17-06-14 | 14:36

De politie is er ook niet meer om u te beschermen, zij zijn slechts een incasso orgaan van de overheid.

youtu.be/7WiT-c3NA0M

Doc Damage | 17-06-14 | 14:31

Sorry mensen, wat een ontiegelijke onzin wordt hier verkondigd, in de eerste plaats door Quid, maar ook door menige collega-reaguurder.
Regelmatig bezoeken we onze dochter, die aan de andere kant van ons land woont. 200 Km, waarvan 160 km over snelwegen en vele knooppunten, snelheden wisselend van 80 km/uur tot 130 km/uur, met rijbaansignalering op een groot deel van het traject.
Nou en? We rijden de route in rustige momenten in 2 uur 10 minuten, op drukke uren in ca. 2,5 uur.
Gewoon opletten en op tijd wat gas bij of eraf - wat is daar nou zo moeilijk of vervelend aan? Is het zo moeilijk om je aan te passen, of ben je van mening dat iedereen, en met name dus jijzelf, mag uitmaken aan welke regels jij bereid bent je te houden? Wat een egoïstisch en stomgevaarlijk gedoe.
Inmiddels heb ik bijna 50 jaar mijn rijbewijs (dec. 1965) en een rijervaring van meer dan 1 miljoen kilometers. Mijn oogst aan snelheidsovertredingen: 3x, met als hoogste overtreding 11 km te hard.
Wie ik dit moet verwijten: uitsluitend mijzelf. Als ik al een snelheidsbeperking dom vind, en dat komt echt regelmatig voor, dan houd ik me er toch aan. Gewoon, want ik kan niet alles overzien en misschien ligt de oorzaak wel buiten mijn waarnemingsveld. Big deal!

@Beaulefermier | 17-06-14 | 14:11
Flik me dit niet als ik toevallig achter je rij. Ik zal een aanrijding vermijden (heb mijzelf en mijn auto veel te lief), maar het SD-kaartje met je overtreding zal ik met genoegen aan de KLPD overhandigen. Stomme egoïstische zak die je bent!

L.E. Raar | 17-06-14 | 14:30

@lutz 14.00 fout... jaren geleden werd hier (oud-gastel) al een flitscamera meegenomen van een diener die (waarschijnlijk door oververmoeidheid) in slaap gevallen was...

tiktak | 17-06-14 | 14:29

De huidige Nederlandse overheid/regering heeft zichzelf buitenspel gezet. Geen hond neemt de huidige regering nog serieus. Niemand neemt ook de (totale onkunde van de)financieel uitgeklede politie nog serieus, behalve als het op hun gretige en geniepig-stiekeme wijze van uitgifte van over the top boetes aankomt. Dat slaat dan ook weer negatief terug op de cops die nog wèl eer in zijn of haar werk kan en wil leggen.
Als Nederlander geef ik op dit moment, met deze walgelijke regering, geen stuiver meer voor mijn land en dat doet verrotte pijn.

Psycheltjes | 17-06-14 | 14:29

Persoonlijk rijd ik puur om te jennen exact 120 tot aan t bord 100 (of 80, Whatever) om dan loeihard op de rem te janken. Ja ik krijg wel eens een claxon of vingertje achter me. Sorry. Het moet zo ivm verkeersveiligheid. Waar ik daarna weer harder mag schakel ik terug en ga bolle pijp op t gas tot ik weer de nieuwe max snelheid te pakken heb. Boeie dat mn "superzuinige" Mégane diesel 1.5 van de bas dan hele zwarte wolken uitbraakt. Het moet zo van de pliesies.

Beaulefermier | 17-06-14 | 14:11

En ondertussen moet je ook de tijd nog in de gaten houden om te kijken of je 100, 120 of 130 mag

bob de boarder | 17-06-14 | 14:05

Ach, de eerst mobiele flitscamera is al gejat waar de juten bijstonden, dus dat lijkt me al een leuk begin van Nationaal Verzet. Verder zou het leuk zijn de flitsende agenten eens op de foto te zetten en die verspreiden op Feestboek, kijken hoelang ze dat achterbakse werk nog willen doen. Want niet meer aangekeken worden door je buren en niet meer op verjaardagen mogen komen is natuurlijk best wel hard.

Lutz | 17-06-14 | 14:00

Nutteloze informatie over een nutteloze weg. Zoals een RotterdammerT zou zeggen :" Amsterdam ? Waar leg dat dan ?"

Wijze uit het Oosten | 17-06-14 | 14:00

Vroeg me al tijden af wanneer deze waanzin nou eens door een breed gedragen medium aan de kaak gesteld wordt.

Op de weg terug van 020->010 is het ook bal, daar heb je een stuk overdag 80 maar na 19:00 130 en iedereen blijft 80 rijden vanwege de angst voor fanmail van 't CJIB.

Kamervragen?

IgNOraNcE | 17-06-14 | 13:53

Het beste werkt de draaiende nummerborden, zoals bij James Bond. Wel steeds weer andere gebruiken anders gaat dat fout.

van_de_pot_gerukt | 17-06-14 | 13:42

-weggejorist-

FreedomFTW | 17-06-14 | 13:33

Gewoon continu 70 rijden, als we dat massaal doen moet jij maar eens kijken hoe snel het aangepast wordt.
Maar ja een juist bolletje rood kleuren is voor vele al lastig..

Boris die Sauertopf | 17-06-14 | 13:31

Ik heb de oplossing om de belasting terug te pakken! Je moet over het hele traject niet harder willen rijden dan 100. Dan hoef je maar in totaal twee keer op te letten om vaart te minderen naar 80. Verders, de eerste 3km te hard is nog boetevrij, dus je mag 103 rijden. Maar de fabrikant van je km-teller wil geen gezeur op zijn dak. Dus ze hebben je tellerschijf bij 50km/u verdraaid zodat je altijd binnen de foutmarge blijft. Check het maar met je navigator of die smiley-u-rijdt-nu-xxkm-palen. Als ik op mijn navigator 100 rij is het op m'n teller 108. Dus je mag op je teller 111 rijden zonder beboet te worden, dan rij je in werkelijkheid 103, en de belasting geeft je die 3 cadeau.
.
Dus nogmaals:
op de flistradar boetevrij = 83 - 103 - 123 - 133
is op je navigator 83 - 103 - 123 - 133
is op je km-teller 89 - 111 - 132 - 143.

HebpermabanvanPvdA | 17-06-14 | 13:29

Uitlokking? nee, dat idee/gevoel zit in je eigen hoofd.. verwarrend en onveilig JA absoluut!

Rene7559 | 17-06-14 | 13:20

Eigenlijk zijn die verkeersdrempels veel erger, duizenden allemaal aangelegd tegen het schorum welke zich niet aan de maximum snelheid wenst te houden, betaald alles uit de wegenbelastingpot welke ik maandelijks rijkelijk vul.
Zie het maar als een vergoeding als je het nu nog niet door hebt dat een maximumsnelheid voor iedereen geldt, ook dus voor het schorum.

gebrokenvleugel | 17-06-14 | 13:10

@Klieder | 17-06-14 | 12:17

A13 trajectcontrole staat links, blinde.

De Barbaar | 17-06-14 | 13:09

TiTi_no_ghost_237 | 17-06-14 | 13:04
Edit: berekend ten opzichte van een gemiddelde snelheid van 100km/h (waarbij mijn auto niet veel minder verbruikt of uitstoot dan bij 130km/h)

TiTi_no_ghost_237 | 17-06-14 | 13:06

Voor de lol even de afstanden en snelheden gepakt en berekend hoeveel tijd je over dit traject doet, daarna berekend wat de gemiddelde snelheid is over dit traject.
Volgens mijn berekening doe je 47 min. en 7 sec. over dit traject. Als je dan de afstand van 76 km pakt, kom ik uit op een gemiddelde snelheid van 96,78km/h voor dit hele traject.
Daarom dit hele traject naar 100km/h?!
Laat ook vrachtwagens en caravans 100km/h rijden en je bent van een hoop baangewissel en snelheidswisselingen af.

Duifmans | 17-06-14 | 13:05

Gewoon te achterlijk voor woorden... Was vorige week in Hongarije... Vanaf Oostenrijk t/m Budapest gewoon overal 130km/h... Rustig verkeersbeeld en lekker opschieten. Een moderne auto is extreem zuinig bij die snelheid EN bij twee uurtjes lekker doorrollen met 130 km/h ben je bijna een half uur sneller op je bestemming... Verreken dat eens met het verschil in verbruik/uitstoot! EEN HALF UUR KORTER ONDERWEG!!!! Meer dan een half uur sneller in Amsterdam vanuit Maastricht... Kan prima met onze schitterende nieuwe snelwegen... Pure volksverlakkerij!!!

TiTi_no_ghost_237 | 17-06-14 | 13:04

@très cool 12:30: De snelheidsbeperking op de A2 heeft ook niets net veiligheid te maken, maar met afspraken met omwonenden (alle 5) en milieudingesen toen die weg verbreed werd. Maar dat het niet om veiligheid gaat wisten we al. Controles staan vrijwel altijd op plaatsen waar iets harder rijden geen gevaar oplevert, en zelden op plekken waar het gevaar wel op de loer ligt.

En als ze daar wel staan doen ze het ook niet goed. Zoals die controle bij wegwerkzaamheden waar de agenten verbaast waren dat vrijwel iedereen daar te hard reed, en zich geen seconde afvragen of de situatie daar misschien onduidelijk was. Gaat het je om veiligheid, dan ga je in zo'n geval een stukje voor de werkzaamheden opvallend flitsen om mensen af te remmen. In dit geval bleven ze het hele weekend cashen op een verdekte plek. En maar klagen over het slechte gedrag van de burger.

Muxje | 17-06-14 | 13:04

@sinar2 | 17-06-14 | 12:58

klopt, het zijn idd ook bewoners.
Maar in mijn ogen maakt dat het niet minder kwalijk, integendeel. respectloos.

Van Nostrand | 17-06-14 | 13:03

Wat mij nog het meest stoort is het feit dat de mensen op de weg meestal (hardwerkende) belastingbetalende loonslaven zijn die met een afgepast salaris thuis komen en vervolgens door de onverzadigbare roverheid als een nagenoeg lege tandpasta tube nog iets meer worden uitgeknepen omdat ze heel even niet op hun km-teller letten en 5 km/h te hard rijden, omdat ze op tijd bij een klant willen zijn.
Aan de andere kant heb je een grote groep mensen die in dit land aan het belastinginfuus liggen, thuis met hun handen over elkaar zitten en iedere maand geld op hun rekening krijgen overgemaakt.

Deugt van geen kanten natuurlijk!

roverheid | 17-06-14 | 12:59

@Van Nostrand | 17-06-14 | 12:36
En dat zijn dan in 100% van de gevallen de bewoners zelf die zo hard rijden. Die kennen de weg en woonerven zijn nooit doorgaande wegen waar anderen iets te zoeken hebben

sinar2 | 17-06-14 | 12:58

@ Duifmans | 12:43

Vergeet niet dat wat je zegt, tot 20 jaar geleden altijd zo was.
Er waren uitsluitend, 50(beb.kom) / 80 (prov.-) en 100km (auto- en snel-) wegen.

De overheid vermoeit zich liever met het opsplitsen tot macaroni onzer lands- en rijks wegen, dan dat ze zich DRUKKER maakt (en geld overheeft) voor bijvoorbeeld de vergrijzende en vereenzamende samenleving;
Ze betalen liever miljoenmiljarden aan vele consultants / wegenbouwers en overbodige regel-makerij aan wegen die er al tachtig jaar liggen en er over tachtig jaar nog steeds zullen liggen ...

FredFlinstone | 17-06-14 | 12:56

Ik heb dat stuk onlangs ook gereden. Inderdaad nauwelijks nog te volgen. Ik begon met 100 km/u over de westelijke rondweg (A5), mocht vervolgens tot aan de A4 nog een stukje 130km/u. Op de A4 eerst weer zoeken naar borden, vervolgens is het een confettiregen van snelheden die deels ook nog eens tijdafhankelijk zijn: 120, 80, 100, 80. Heeft inderdaad niets meer met verkeersveiligheid te maken, uitgezonderd het laatste stuk van 80 door/langs Rotterdam.

FrankVeer | 17-06-14 | 12:56

In de binnenstad moet je heel wat vaker van snelheid wisselen: ik vind het probleem vooral dat het niet altijd duidelijk staat aangegeven. Dus dan probeer je die auto voor je bij te houden want je wil geen file veroorzaken natuurlijk.

Simon_GS | 17-06-14 | 12:55

Als de kommer en kwel hierzo zie, dan ben ik blij dat ik me altijd laat rijden.

McMarx | 17-06-14 | 12:52

sinds twee jaar geen last meer van, heb 10 verschillende nummerplaten. Iedere maand een andere en geen haan die ernaar kraait

Koning Radboud | 17-06-14 | 12:50

Gewoon de hele rit 80 rijden. Is nog beter voor de portemonnee ook.

ZoltarTheMagnificent | 17-06-14 | 12:49

Daarom rij ik altijd standaard 90 km per uur.
Met uitzondering van het 80 km stuk, dan rij ik 70 km per uur.
Ik heb ook nooit boetes, aan mij verdienen ze niets. Zie het als protest. Laat me dan ook niet verleiden om harder te rijden, ook als dat betekent dat mede-weggebruikers geirriteerd raken.
Als iedereen dit doet, is de staat binnen de kortste keren failliet.

hallofreen | 17-06-14 | 12:49

nog een leuke voor op de motor (afgekeken van harley stoerders).

achterover hangen met een klauw voor je plaat.

Van Nostrand | 17-06-14 | 12:47

Ik rij dat stuk regelmatig en hou het heel simpel. Bij trajectcontroles gooi ik de cruise control erop en op de andere stukken rij ik 130 als het kan. Hou dan wel oren en ogen open voor de mobiele piraterij. Nog nooit gepakt.

Schreeuwmeeuw | 17-06-14 | 12:45

Dit begon allemaal met die uberambtenaar en radardetectorhater van een Koos Spee met zijn onuitputtelijke regeltjeszucht. Zit hij hier soms weer achter?

Sunabalk | 17-06-14 | 12:44

Nog los van het gegraai in onze portemonnees met onzinboetes... hier zie je dus een totaal op hol geslagen overheid die elk aspect van het leven van elke burger op elk moment wil kunnen sturen. Ambtenaren die wetten en regels niet zien als laatste redmiddel om ons te beschermen, maar als touwtjes waarmee ze ons als marionetten kunnen bespelen. Gewoon, omdat het kan. Maak de overheid 50% kleiner en je zal zien dat heel veel van deze onzin zichzelf oplost.

Rearden Metal | 17-06-14 | 12:44

Op advies van Koos Spee: CC op 87! (4 km wijst je meter te veel aan en 3 km standaard correctie)
Tot nu toe prentvrij!

CaseIf | 17-06-14 | 12:43

Goh, de overheid die de burger financieel uitknijpt... Vakstukje journalistiek hoor... Dit had ik 20 jaar geleden al door...

mrXL | 17-06-14 | 12:43

Gewoon op alle wegen in Nederland één snelheid invoeren. Bebouwde kom 30 of 50km/h, provinciale wegen 80km/h autowegen 100km/h en op alle snelwegen 120km/h. Juist dit constant wisselen van snelheid, inhalen, steeds wisselen van snelheid is gevaarlijk. En geef aanhangers en caravans dezelfde snelheid als vrachtwagens.

Duifmans | 17-06-14 | 12:43

Het Flinstone-mobiel gaat zowiezo niet sneller dan een Twitter-snelheidje

FredFlinstone | 17-06-14 | 12:40

die schulz wil dat nederland voorop gaat lopen in de onbestuurde auto's

waarom is mij een raadsel..

alhoewel, het is natuurlijk wel een vrouw op een hoge positie. dat heeft het onderwijs ook veel goeds gebracht.

Van Nostrand | 17-06-14 | 12:40

goh en dat met boetes 5x zo hoog als dingen als winkeldiefstal, naaktlopen en w/e

TheJesseJ | 17-06-14 | 12:36

ik woon in op een woonerf waar men geregeld met 40 doorheen sjeest, drempels worden gezien als lanceer inrichting waardoor het continu gebeuk de riolering heeft gesloopt.

voor de goede orde, dat is dus een snelheidsovertreding van bijna 300%. ik zou zeggen na drie keer; artikel 5.

Van Nostrand | 17-06-14 | 12:36

@TheseDays00 | 17-06-14 | 12:06
En dan heb je binnen de bebouwde kom ook nog eens 30km en buiten de bebouwde kom 50, 60, 70 en 80.

batvoca2 | 17-06-14 | 12:35

@ langsdekant | 17-06-14 | 12:31
Dan zijn het er negen en zou het ook op het plaatje gezet zijn.

TheseDays00 | 17-06-14 | 12:35

Heel smerig ja. Maarja.. wat doen we er aan.

Aantastelijk | 17-06-14 | 12:33

@ Den Heerscher | 17-06-14 | 12:18
Ben bang, dat zulke borden hier tussen de 188 andere per strekkende kilometer niet op zouden vallen.

baba4oog | 17-06-14 | 12:33

Er is nog iets anders. Als je de A4 bij Delft zuid opdraait, komt er na een paar kilometer een rijstrook bij aan de rechterkant. Vervolgens gaat er bij Rijswijk een rijstrook af. Dat verschijnsel herhaalt zich tot aan Amsterdam, en komt ook op andere snelwegen voor. Dit soort wegenarchitectuur is een van de belangrijkste oorzaken van de noodzaak tot snelheidsbeperking, want op die plekken moet je "ritsen", zoals we dat in nl noemen. Haal gewoon de rijstrook weer aan de rechterkant weg, op die plekken waar weer versmald word. Ongeveer zoals de splitsing A4 en A44 nabij Burgerveen. Ik herinner me dat de ANWB daar ooit een ledenonderzoek naar heeft gedaan, de vraag was hoe verkeersdeelnemers afvallende rijstroken beleven. Een uitkomst daarvan heb ik nooit gezien.

hotnot | 17-06-14 | 12:33

Voor de zekerheid rijd ik meestal met poolse kentekenplaten. die worden namelijk standaard met rust gelaten...

King of the Oneliner | 17-06-14 | 12:33

Als je er gewoon de hele tijd 100 km/h van zou maken, zou het voor de automobilist een stuk prettiger en veiliger zijn.

Nietvoordekat | 17-06-14 | 12:32

@TheseDays00 | 17-06-14 | 12:06
Dat je 50 km moet rijden in het centrum is er nog niet bijgeteld.

langsdekant | 17-06-14 | 12:31

Je zou voor de gein eens moeten nagaan hoe het met het aantal verkeersdoden en -ongevallen zit op de A2 Utrecht - Amsterdam. En dan voor de invoering van de trajectcontrole vs erna. Dan haal je wschl. het argument dat het iets met verkeersveiligheid heeft te maken zo onderuit.

très cool | 17-06-14 | 12:30

Wat me opvalt aan het plaatje, is dat de flitsers daar staan, waar de snelheid het laagst is.

dus als je niet oplet en niet op tijd van het gas gaat, ben je de sjaak.

maar aan de andere kant, waarom houdt men zich niet gewoon aan de snelheid? is de benzine soms nog niet duur genoeg?

dat er overal niet even hard gereden kan worden lijkt me niet raar. wees dan ook blij dat je op bepaalde stukken 130 mag, als je zo graag hard rijdt.

Van Nostrand | 17-06-14 | 12:29

Wat een gezucht en gesteun. In de stad en op provinciale wegen moet je toch ook continu je snelheid aanpassen, hetzij aan de toegestane maximumsnelheid, dan wel de verkeerssituatie?
niet voor de hond | 17-06-14
Vroeger: in de stad was 50 km/u. Kon je al je aandacht geven aan overige verkeersdeelnemers.
Nu: in de stad is het 30 of 50 of 70 of soms 80. Lelystad is een mooi voorbeeld.

En nu is het genoeg! | 17-06-14 | 12:27

@ Den Heerscher | 17-06-14 | 12:18
Doet de navigatie in mijn auto ook: hoef je niks aan te doen en geen paal waar 18-jarigen zich dood op kunnen rijden.

TheseDays00 | 17-06-14 | 12:26

Gewoon in een wat oudere auto gaan rijden waarbij je nog echt merkt dat je harder dan 100 gaat. Laatst een golfje6 van iemand geleend en de hele tijd -zonder erg erin gehad te hebben- overal 10 á 15 km/h te hard gereden. m
Met mijn golfje uit 1990 (825 kilo wagengewicht, mrb 63,- per kwartaal, verbruik bij 100km/h ongeveer 1:16, tank zeer regelmatig in België) overkomt mij dit niet en die 10 minuten dat ik later op de plaatst van bestemming ben kan me ook niet echt boeien.

wielmoer | 17-06-14 | 12:23

Als je niet eens in staat bent die paar verkeersborden langs de weg te vertalen naar bijpassend gedrag ben je te dom om auto te rijden.
niet voor de hond | 17-06-14
Op elke kilometer snelweg staan zo'n 4 borden. Dus als je 100 km rijdt zie je 400 borden. Bizar.

En nu is het genoeg! | 17-06-14 | 12:21

Wat snelheidscontroles betreft kunnen we nog wat leren van Australië. 2km voor een gevaarlijk kruispunt staat een bord: "Over 2 km flitspaal." Na een kilometer nog een bord: "Over 1 km flitspaal." Dan 500 meter voor betreffend kruispunt nog een bordje... "Over 500m flitspaal."
Bij het gevaarlijke kruispunt staat dan inderdaad ook een flitspaal. Omdat men daar echter ter dege van op de hoogte is, rijdt niemand te snel, wordt er niemand geflitst en is het kruispunt ook nog daadwerkelijk een stuk veiliger.
Kan onze roverheid nog wat van leren.

Den Heerscher | 17-06-14 | 12:18

-weggejorist-

rowe | 17-06-14 | 12:18

Ach, hou nou 's op met die onzin. Om de 10 kilometer een andere maximumsnelheid, wat is daar nou zo verwarrend aan?

mrfreeze | 17-06-14 | 12:17

Jullie zijn de trajectcontrole op de A13 met 80km/h vergeten. En de trajectcontrole op de A4 (die nu uit staat?) met 130km/h vergeten.
Daarnaast flitsen ze ook af en toe bij Schiphol in de buurt, dus daar kan je er nog wel 1 bij optellen.

Dus in mijn ogen 4 trajectcontroles, en 4 mobiele flitsers. Gelukkig zijn de vaak redelijk makkelijk te zien die mobiele flitsers.

Klieder | 17-06-14 | 12:17

Wat een gezucht en gesteun. In de stad en op provinciale wegen moet je toch ook continu je snelheid aanpassen, hetzij aan de toegestane maximumsnelheid, dan wel de verkeerssituatie?
Als je niet eens in staat bent die paar verkeersborden langs de weg te vertalen naar bijpassend gedrag ben je te dom om auto te rijden.

niet voor de hond | 17-06-14 | 12:16

@Sioux | 17-06-14 | 12:15
Goed hersteld. Waarvoor dank.

Den Heerscher | 17-06-14 | 12:15

En met 'bestuurders' bedoel ik natuurlijk de regering, niet de automobilisten :-)

Sioux | 17-06-14 | 12:15

Nederland is echt een K-land geworden, dankzij onze bestuurders. Ik haat ze allemaal.

Sioux | 17-06-14 | 12:14

Een flink deel van de onduidelijkheid wordt juist veroorzaakt door de auto-lobby. Die vindt het heel erg dat de maximumsnelheid 100 is, wanneer het ook een stukje 120 of 130 zou kunnen zijn.

bintang | 17-06-14 | 12:14

niet nieuw, wel leuk op een rijtje gezet.

jan-lul-de-behanger | 17-06-14 | 12:13

Dit heeft echt niets meer met verkeersveiligheid te maken.
Alleen maar met geld beuren van de hardwerkende burgers. Die trouwens ook voor de niet werkende (de andere helft?) van Nederland geld in het laatje brengt.

Trouwens, het tegenovergestelde gebeurd meestal qua verkeersveiligheid. Mensen trappen gelijk op de rem, een schrikreactie als ze de flitser zien staan.
En dan gebeurd er vaak een ongeluk. Stilletjes verdwijnt het busje dan. Want bij een file is weinig flitsgeld op te halen.

Wim Venijn | 17-06-14 | 12:12

Den Haag- Grens Hazeldonk: 50,70,80,90,100,120,130 en dat in wisselende samenstelling... kassa dus. En levensgevaarlijk: men kijkt meer naar de max snelheid dan naar de weg. Boeven zijn het van de politie.

070 | 17-06-14 | 12:11

Staat toch gewoon een bord langs de kant van de weg met een snelheid erop? Als je je daar aan houdt is er niets aan de hand.

4 jaar lang heen en weer geforensd en 1x een boete gekregen (en dat was in het weekend).

diederik14 | 17-06-14 | 12:11

Als we allemaal de CC een maandje op 80km zetten is het zo over en zal je vermogen behoorlijk groeien wegens verminderd brandstofverbruik.
Maar ja allemaal, ja allemaal jammeren gaat ons goed af maar allemaal actie da's moeilijk en daarom kan dit systeem zo mooi bestaan voor de schatkist.

gebrokenvleugel | 17-06-14 | 12:11

En voor de duidelijkheid... zie ik 020 dan buig ik af naar de a9 ;)

Iftert | 17-06-14 | 12:11

Wordt aan gewerkt, binnenkort na iedere snelheidswisselling op dat traject een verkeersdrempel en een twee kilometer eenbaans.

Conan de Rabarber | 17-06-14 | 12:10

Het traject Rotterdam-Amsterdam zorgt er altijd al voor dat ik een humeur krijg waarmee je beton kan zagen. Het traject Amsterdam-Rotterdam is wat dat betreft een stuk beter voor mijn gemoedstoestand...

Mr. Bigglesworth | 17-06-14 | 12:09

@Jan de Schot | 17-06-14
-
Helaas... de snelheid in de bak onder de Oude Rijn blijft hoogstwaarschijnlijk 80...

bisbisbis | 17-06-14 | 12:09

Gewoon die stukken 120 en 130 verlagen naar 100. Dan wordt het een stuk eenvoudiger.

artie | 17-06-14 | 12:08

Golez Trol | 17-06-14 | 12:06
Gewoon Zuid-Holland lossteken van de rest..

Ommezwaai | 17-06-14 | 12:08

BelastingBoulevard, toch een mooi gevonden woord.

bello | 17-06-14 | 12:08

na 19.00 is trouwens het grootste gedeelte van dat stuk gewoon 130

Joeroe | 17-06-14 | 12:07

Vertel mij eens wat nieuws. Het is algemeen bekend dat de overheid buiten alle proporties geld aan het ophalen is om hun eigen falen in het beheren van het huishoudboekje betaalbaar te houden.

De overheid is zelf de grootste crimineel die door ons burger teruggeplukt moet worden.

NoStyle=AlsoStyle | 17-06-14 | 12:07

Wie WIL er dan ook naar 020 rijden.....

Maar ff serieus, jullie zijn vergeten dat veel van deze snelheden om 19:00 weer verranderen :D

themac | 17-06-14 | 12:06

Nederland is het enige land ter wereld waar 2 van de belangrijkste steden met elkaar verbonden zijn via een provinciale weg.

kapotte_stofzuiger | 17-06-14 | 12:06

Acht keer wisselen van snelheid? Tel nogeens, of wordt er nog een vakje geteld wat niet op de plaat staat?

TheseDays00 | 17-06-14 | 12:06

Dat is je straf. Moet je maar niet naar Amsterdam gaan. Of uit Amsterdam hierheen komen met je elitair bakfietsenmentaliteit. Die hele snelweg kan beter vervangen worden door een muur.

Golez Trol | 17-06-14 | 12:06

Voor buitenlanders kost het geen drol, want geen incasso mogelijk.

Ik zie maar 7 snelheidswisselingen. Van 100 naar 100 is geen wisseling. Dat stuk van 80 halverwege is het aquaduct onder de Oude Rijn bij Leiderdorp, dat is binnenkort af en dan mag je er honderd.

En als laatste, je rijdt gewoon 90, behalve op de stukken waar je 86.9 mag. Ook nog eens lagere kosten per km en dus pak je ze dan dubbel.

Jan de Schot | 17-06-14 | 12:05

Van 020 naar 030 is net zo'n verhaal.

Leon Tosti | 17-06-14 | 12:04

Sowieso de meest belachelijk weg van Nederland. Die na 35 jaar ellende eindelijk verbreed is, waardoor er geen files meer stonden: En nu dus is versmald omdat er geen files meer stonden

hendrikjandetuinman | 17-06-14 | 12:04

Dat is handig... Moet morgen net die route rijden. Dan maar de CC aanzetten op 80 KM/u

ken het niet fout gaat lijkt me :)

Iftert | 17-06-14 | 12:02

Komen jullie daar nu pas achter of wat ??

Piet_Snot | 17-06-14 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken