Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlandse Zorgautoriteit door en door corrupt

totalelullangejan.jpgNergens wordt de nakende ineenstorting van het Romeinse Rijk zo duidelijk zichtbaar als in één van de favoriete werkvelden voor gehaaide graaiers: de zorg. Want nergens tekent de combinatie van arrogantie, machtswellust en inhalige zelfverrijking zich zo scherp af tegen de maatschappelijke belangen van de sector, waarin de ene ontslaggolf na de andere verzorgingshuis-sluiting zich voltrekt. Het kan de baasjes in de zorg allemaal geen flikker schelen. Als zij maar megalomane salarissen verdienen en auto's met chauffeur kunnen rijden. (Allemaal.) Of mooie "dienstreizen" kunnen maken, zoals Theo Langejan, bestuursvoorzitter van de Nederlandse Zorgautoriteit NZa, Lekker naar Nice, naar Washington of naar Zuid-Afrika. Vrouw mee, mooi cultureel programma er bij, uitgebreid dineren. En dat dan laten betalen door bedrijven en organisaties die onder toezicht van de NZa staan of opdrachten krijgen van de NZa. Een deel van die reizen werd nota bene betaald door advieskantoor PwC, waar Langejan tot voor kort zelf een functie had. Daarnaast zette Langejan zelf zijn handtekening onder declaraties, gebruikte hij de NZa goldcard voor privé-aankopen en deed hij te dure aanbestedingen voor nieuwe auto's voor het bestuur. Oftewel: als schaamteloosheid een ziekte was, zat Langejan in de terminale fase. De bestuursvoorzitter van de NZa verzweeg in april nog persoonlijk en met opzet slechte cijfers uit rapporten “omdat hij niet met slecht nieuws naar buiten wilde”, volgens de klokkenluider die NRC wist binnen te halen. "De Nederlandse Zorgautoriteit maakt en bewaakt goed werkende zorgmarkten", staat er op hun website te lezen. Maar wat zegt de NZa over hun eigen bestuursvoorzitter? "Het vertoonde gedrag is niet verboden." Dus er is niks aan de hand. Operatie geslaagd, patiënt overleden. Feynman: Schreef in april ook al over de ziektes van de Zorgautoriteit.

Reaguursels

Inloggen

Senorans | 15-06-14 | 11:21

het land draait alleen als de corrupte regering niet aanwezig is. De vele vakanties en zelfs als ze zouden moeten "werken", dan zijn ze voortdurend 'op reis' voor de vakantie uiteraard maar ook om hun netwerk te onderhouden zoals Zimmerfreund in de Gaza om zn Israelboycot onder de aandacht te brengen voor zn EUSSR benoeming, zijn ingepland om de economie weer voldoende geld te laten genereren zodat onze TOTAAL corrupte "regering" dit weer kan afromen en ze de lopende economie die de debiele burger weer laat draaien in hun afwezigheid, weer kunnen fnuiken.
De permanente vakanties van onze "elite" is zo gegroeid vanaf de regententijd toen ze naar hun buitenhuisjes gingen, toegewuifd door de dezelfde debielen die er nog steeds met hun vlaggetje staan..

G. Raayer | 15-06-14 | 16:36

Ik vraag me af wat die luilakken in de Tweede Kamer doen?
Ze hebben altijd een grote bek, en het ene reces op het anderen.
Dadelijk weer het zomerreces van twee maanden.
Een bouwvakker die het zwaarste beroep heeft krijgt 3 weken bouwvakvakantie, maar deze zetelplakkers krijgen twee maanden.
Draai de rollen om, geef de bouwvakkers twee maanden, en deze stropdas kwellers twee weken.

Rest In Privacy | 15-06-14 | 11:21

Naar Irak deporteren de schoft.

Rest In Privacy | 15-06-14 | 11:16

en als dan binnenkort wat gajes in pickuptrucs door de straten scheurt, ladingen vol volgevreten lillende onderkinnen in het bakkie laadt en ze massaal op het Binnenhof aan stukken snijdt en aan de zwijnen voert zegt Zeikerige Koonke Hufter Wallem Allesbrander - inmiddels gevlucht naar zijn compound in Griekenland - "gutteguttegut, hoe heeft het zover kunnen komen?" waarna hij vrolijk doorgaat met het fappen van een Argentijnse reedt.

Graf Von Gurkenzug | 15-06-14 | 09:31

Graaiers in de gezondheidszorg zijn grote varkens, zorgverzekeraars nog grotere zwijnen en als de varkenspest uitbreekt gaan jullie eraan.

peterxxx | 15-06-14 | 07:53

Kijk! En DIT was dus de hele opzet van de "Privatisering" De werkelijke uitleg van dit woord is: "het SPEKKEN van de multinationals (Banken en verzekeringsorganisaties) waarvan de aandelen in handen zijn van de elite grootverdieners! Het eerste worstje dat ons werd voorgehouden is een zogenaamde "kleine Eigen Bijdrage", waarvan al lang vaststaat dat deze elk jaar flink zou worden verhoogd! Het tweede worstje was de (kleine)"tegemoetkoming" voor chronisch zieken, die dus nu gaat verdwijnen! Lees: Regeling chronisch zieken en gehandicapten:wijzeringeldzaken.nl

Zoals ik al vanaf dag 1 van de EU-oprichting heb gewaarschuwd: Het 'gewone' volk wordt ZWAAR BEDONDERD!

Predictor | 15-06-14 | 03:24

Kijk! En DIT was dus de hele opzet van de "Privatisering" De werkelijke uitleg van dit woord is: "het SPEKKEN van de multinationals (Banken en verzekeringsorganisaties) waarvan de aandelen in handen zijn van de elite grootverdieners! Het eerste worstje dat ons werd voorgehouden is een zogenaamde "kleine Eigen Bijdrage", waarvan al lang vaststaat dat deze elk jaar flink zou worden verhoogd! Het tweede worstje was de (kleine)"tegemoetkoming" voor chronisch zieken, die dus nu gaat verdwijnen! www.wijzeringeldzaken.nl/direct-hulp/w...

Zoals ik al vanaf dag 1 van de EU-oprichting heb gewaarschuwd: HET 'GEWONE' VOLK WORDT ZWAAR BEDONDERD!

Predictor | 15-06-14 | 03:21

Interessante Geenstijl extension, helaas krijg ik de melding dat het niet compatible is met Firefox, heel jammer!

Voor de mensen op Geenstijl die nieuwsgierig zijn geworden?
Het Audiobook dat het ontstaan van corrupte systemen compleet en goed uitlegt!
Free Culture by Lawrence Lessig (and friends)
www.turnstyle.org/FreeCulture/

Of nog gemakkelijker het zipfile van ongeveer 100 Mb grootte compleet om op je mp3 speler te zetten.
archive.org/details/free-culture-audi...
archive.org/download/free-culture-aud...

Luisteren tijdens 'gemakkelijke' (C) werkzaamheden is nog gemakkelijker dan lezen van kleine lettertjes :)

lepr | 14-06-14 | 23:47

Alles natuurlijk onder noemer "Wij (VVD vrije marktwerking en natuurlijk alle privileges die normale mensen corruptie zouden noemen) gaan het even beter doen", en maken mensen zelf verantwoordelijk. Helaas kunnen bepaalde types niet hier mee omgaan, en ik ga niet alles weer eens opnoemen, want bij Nujij.nl leverde mij een verwijzing (Lawrence Lessig - Free Culture) waarin dit soort geintjes mooi beschreven worden, een permanente ban op van een echt foute onwetend gehouden (of gefrustreerde) redacteur die onder verschillende nicknames vrolijk zelf de zaak loopt te vernachelen.
Maar ja, als je mensen met macht ongecontroleerd hun gang laat gaan, dan krijg je de maatschappij die grote internationale multi's graag voor de burgers willen.
Een Repressieve politie/defensie-harddrug-narco-staat gebaseerd op leugens [het mooiste voorbeeld: Harddrug Alcohol/Tabak]

Dat wordt gelegaliseerd en gewoon zonder wetenschappelijk onderzoek toegelaten. Maar harddrugs blijven altijd gevaarlijke harddrugs ook als je ze legaliseert en/of anders gaat noemen [genot- genees- middelen] Daar staat tegenover een veel onschuldiger
eens vrij plantje dat heel veel mogelijkheden heeft, maar verboden is, alleen op onzinnige politieke redenen, en dagelijks bestreden moet worden alsof het een zwaar besmettelijke dodelijke ziekte is die uitgeroeid dient te worden, terwijl het juist in de medische en economische wereld zeer nuttig is (Pantanova.nl) Zo ik dwaal weer helemaal af, maar het hoort bij hetzelfde gedrag dat huidige bestuurders ("raad van GEEN bestuur en raad van GEEN toezicht") tegenwoordig mogen vertonen (liegen en bedriegen en bijna overal zomaar ongefundeerd in meegaan, met rare nietwerkende VVD bestuurswetgeving ook op gemeente nivo.

lepr | 14-06-14 | 22:59

Het hele systeem is zo rot als een mispel. In het bijzonder het zorgsysteem.

Iedereen die wel eens in het buitenland (het begint al in Belgenland, maar hoe zuidelijker je gaat hoe duidelijker het wordt), naar een apotheek of drogist ging omdat medicijnen vergeten waren ziet toch de grote prijsverschillen. Wat je hier krijgt voorgeschreven kost (nadat je je eigen risico betaald hebt) het systeem minimaal 3 tot vaak zelfs 15 keer duurder dan elders. Zo kan je het systeem totaal onbetaalbaar maken ja en meer en meer bijdrages eisen en heffen, terwijl het donders veel goedkoper kan. Als er op die medicijnen om te beginnen al meerdere miljoenen zo niet miljarden is te besparen die dan in andere zorg of verlaging van de kosten gestoken kan worden zou je toch echt een systeem krijgen wat beter en langer vol te houden is dan het huidige over prijsde systeem.

Mij maak je niet wijs dat juist ook de overbetaalde wijsgeren die nog meer vakantiedagen en mogelijkheden hebben dan de gemiddelde hier aanwezig dit soort zaken niet weten, of zouden moeten weten en corrigeren.

Zal wel te maken hebben met de percentages aan smeergeld die ze over de bedragen zelf cashen. 5% van minder is ook minder en ja dat willen ze niet natuurlijk. Corrupte graaihufters, ik walg zo langzamerhand van alles wat regelgever mag heten.

Fartman | 14-06-14 | 22:33

Agis is ook de weg kwijt. Ik slik al jaren ibuprofen vanwege een spierziekte die heel veel pijn veroorzaakt. 60 tabletten kost €8,42. Nou ging ik deze week mijn herhaalrecept halen en kreeg ik ineens zakjes met bruistabletten. 60 stuks voor €22,40. Dat moet van Agis, zei de apotheker. Ik Agis bellen en ja, het klopt, zei Agis. Zo kom ik ook wel aan mijn 360 euro eigen risico. De dame van Agis vond het ook raar maar het moest wel.

beetjestijl | 14-06-14 | 20:21

Die graaiers lachen de normale burgers keihard uit.
Samen met hun politieke vriendjes want die willen straks ook een baantje.

Willem van Rood | 14-06-14 | 19:49

"Het kan de baasjes in de zorg allemaal geen flikker schelen."

"Het zal ze een zorg zijn" was meer op zijn plek geweest.

Durereaguurder | 14-06-14 | 19:24

Godverdegotver. Lamlul.

Mammeloe | 14-06-14 | 18:48

Steeds. Maar. Weer....

Reykjavik | 14-06-14 | 18:15

De kosten voor de zorg kunnen omlaag. Laat iemand die last heeft van een lage bloeddruk dit stuk en dat van Feynman maar lezen. Gelijk opgelost.

Wijze uit het Oosten | 14-06-14 | 16:52

@Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:49

Nee, ik zeg: maak een keuze. 100% overheid, of 100% markt. Niet dit soort halfslachtige constructies. Waarbij een evt. markt-systeem wel door de overheid wordt gecontroleerd en gereguleerd om de negatieve side-effects ervan te corrigeren. Daar heeft Dick Wolfson (PvdA nota bene) ooit een goed boek over geschreven: "theorie en toepassingen van de economische politiek".

Overigens is een volledig door de overheid gestuurde instantie ook niet zaligmakend, mocht je dat denken. Controle op / beheersing van efficiënte bestedingen en effectieve output is erg lastig. Zie de AWBZ die qua kosten volledig uit de klauwen is gelopen, waardoor er nu pijnlijke bezuinigingen op dat gebied noodzakelijk zijn.

raskol | 14-06-14 | 16:50

Vroeger rekende we nog af met regenten, dat doen wij tegenwoordig niet meer. Wat een lui volk zijn we toch.
Kaas de Vies | 14-06-14 | 12:39
--
Als in het goede oude huis leegtrekken en de spullen op straat gooien. DAT waren nog eens tijdens waarin regenten daadwerkelijk de toorn van de burger vreesde.

appeltjesgroeneweide | 14-06-14 | 16:22

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:33
thanks.
--sql error-- | 14-06-14 | 16:03
.
.
Ja, al goed. Maar niet zo lelijk meer doen tegen Kaas!

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 16:17

@DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:51
Bij ons in het bedrijf hadden we laatst ook zo iets.
Een collega moest naar Japan en wilde graag zijn vriendin meenemen. Hij wilde zijn business-class ticket omruilen voor 2 economie tickets zodat het voor ons kwa geld geen verschil zou uit maken. Het mocht niet van personeelszaken. Als compromis hebben wij toen 2 economie tickets geboekt zodat ze samen konden reizen en hebben wij hem de rekening gestuurd voor het ticket van zijn vriendin. De dagen dat ze langer in Japan zijn gebleven hebben zij zelf het hotel betaald.

Osdorpertje | 14-06-14 | 16:07

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:33
thanks.

--sql error-- | 14-06-14 | 16:03

@Osdorpertje | 14-06-14 | 15:43

Inderdaad! Maar je gaat nog voorbij aan het feit dat opdrachtgevers deze kosten maakten voor Langejan (en zijn vrouw). En dit deden die opdrachtgevers omdat zij Langejan zo'n toffe vent vonden? Of zou zijn positie + macht er iets mee te maken hebben gehad?

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:51

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:33
Was het maar 50%, het is eerder 90% van iedere geproduceerde euro die het regime opstookt terwijl je er praktisch niks voor terugkrijgt.

wlodek | 14-06-14 | 15:47

Wanneer onderdelen van een dienstreis niet per se zakelijk zijn dan betreft dit "loon in natura". Een goed voorbeeld hiervan is als het ticket van de echtgenote wordt betaald door de opdrachtgever. Er is geen noodzaak dat zij mee moet. En als Langejan dat zo graag had gewild dan had hij dat ook van zijn eigen geld kunnen betalen. Dit is dus loon in natura. Hetzelfde betreft evenementen die niet noodzakelijk zijn en geen zakelijk karakter hebben zoals uitstapjes en culturele evenementen. Ook dit is loon in natura. Ook het langer verblijven in een hotel om al deze uitstapjes te kunnen maken. En alweer is dit loon in natura.
Langejan heeft hier een enorm voordeel gehad omdat hij deze niet zakelijke kosten niet van zijn eigen geld heeft hoeven te betalen. Op zijn minst zou hij hier inkomstenbelasting over moeten betalen. Ook heeft hij in mijn ogen wel degelijk vergoedingen van derden aangenomen. En dan laten we het nut van deze "dienstreizen" nog maar even buiten beschouwing.
Bij een normaal bedrijf zouden de boekhouding en personeelszaken deze gang van zaken nooit hebben goedgekeurd.

Osdorpertje | 14-06-14 | 15:43

Graaien omdat het kan, grijpen omdat het gewoon mag. De enige belemmering is dat ze de lonen van de werkers in het veld niet meer zo sterk durven te verlagen. Oh wacht, idee. Besparing! Jaarluiers voor opoe.

Nivelleermarionet | 14-06-14 | 15:43

@ Nacho_Vidal | 14-06-14 | 12:36
Niet 'in feite'. Het ZIJN sociopaten.
If there's a corpse: expect maggots.

o)+ | 14-06-14 | 15:40

waarom doet de politiek niets tegen dit soort mensen ?
omdat ze straks zelf zo'n zakkenvullend baantje zoeken

ohcarol | 14-06-14 | 15:39

@--sql error-- | 14-06-14 | 13:19

nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Zorg...

Zoals je kunt lezen is NZA gewoon een ZBO. Een ZBO is een door de Roverheid in het leven geroepen organisatie, gefinancierd met belastinggeld en (veelal) uitgerust door diezelfde Roverheid gegund monopolie.
Diezelfde Roverheid heeft met zich zelf afgesproken dat ZBO's (en Quango's) geen ambtenaren zijn. Maar als het een slurf heeft, grijs is, grote oren heeft, ruikt als een olifant, het geluid maakt als een olifant dan zal het wel een olifant zijn, toch?
.
De reden om ZBO's (en quango's) geen ambtenaar te noemen is nooit bekend gemaakt maar elke burger kan zien dat omdat ze geen Roverheid zijn:
- de salarissen niet volgens de ambtenarenregels zijn
- er geen ministeriele verantwoordelijkheid is voor misstanden, mismanagement, graaien, stelen, vals declareren, omkoping, corruptie etc.
- de bestuurders bedrijfje kunnen spelen maar met bescherming van een door de Roverheid gegeven monopolie + belastingeld

Een zeer groot voordeel voor onze Roverheid om ZBO's en Quango's niet mee te hoeven tellen als ambtenaar (en dat zijn ze toch echt) is dat daarmee NL, voor een net westers land, helemaal niet veel ambtenaren in dienst heeft. Onze Roverheid is lean and mean.

Maar als je je zelf niet voor de gek houdt en dingen benoemt wat ze nu echt zijn: (de meeste) ZBO's en quango's zijn gewoon Roverheid. En daarmee is onze Roverheid zo groot dat het behoorlijk meer dan 50% van ons BNP opeet....
Hoe groot was de burocratie in het Romeinse Rijk toen het het rijk ineen deed storten?

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 15:33

De neo-liberale religie, waarvan Rutte een der hoofdcelebranten is, stelt: knok voor jezelf en gebruik die ellenbogen. Eigenbelang is veel beter en wenselijker dan het ontwikkelen van gemeenschapszin want o zo ouderwets, achterhaald en ook nog achterbaks. Niets van dit alles dus. Ga voor eerlijke hebzucht en wees consequent. Je hebt gestudeerd en daarbij ook kennisgemaakt met het wereldje der corpsballen die evenals jij belangrijke posities zullen gaan bekleden. En dat betekent tevens gezonde competitiedrang wanneer gearriveerd. Het breder je het kunt laten hangen hoe beter het is. In die omstandigheid laat je je omstandig fêteren op dure wijnen en goede sigaren. Ook de vrouw/vriendin wenst haar deel. Reizen omwille van het vak is leuk, maar plezier dient te prevaleren en dus bezoek aan theater, galeries en allerlei andere zaken die niet echt iets met je stiel te maken hebben, want iemand met een hoge positie dient cultureel onderlegd te zijn en van de hoed en de rand te weten. En dat mag wat kosten. Men is immer belangrijk, men is roerganger. Het volk uit zijn dankbaarheid door in de benodigde pecunia te voorzien.

Poepvegen zoals Theo Langejan van de NZa, Erik Staal van Vestia of Tjibbe Joustra wiens reet zich elke keer weer in een riante bestuurszetel neer kan vleien, gun je eigenlijk et licht niet in de ogen. Zij dienen in de diepste krochten te verblijven waar naast henzelf ook nog ander ongedierte is te vinden. Zulk subterraan leven mag nooit meer bovenkomen. Mocht dit toch geprobeerd worden dan volstaat een goeie mep op het achterhoofd.

Dulle Olivier | 14-06-14 | 15:33

Muxje | 14-06-14 | 15:12

Exactly, dat is wat zorgverzekeraars doen. Maar het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat ze de kwaliteit van zorg, de klant en lage prijzen etc., wel hoog in het vaandel hebben staan als ze compleet alle macht hebben.

Pindakees | 14-06-14 | 15:31

Wat hebben we toch een ongelooflijk stelletje graaiers in de publiek sector. Bij zijn mooie titels als mr. drs. hoort eigenlijk nog mlg. oftewel Meester Levenslang Graaier. Licht die hele sector door en trap al die overbodige groot graaiers er per direct uit.

Boy Cot | 14-06-14 | 15:22

Zijn er nog mensen die zich afvragen waarom ze zo achterlijk veel belasting betalen?

caspert79 | 14-06-14 | 15:13

Verdeel en heers. Mensen die zich boos maken om zwarte piet en mensen die zich daarover weer boos maken. De politiek gooit nog olie op het vuur. Degene die denkt dat er een partij is die de onvrede zal wegnemen, zal bedrogen uitkomen. Geluk zit hem in welvaart en welzijn. De mensen moeten beseffen dat ze niet uit elkaar moeten gaan, maar naar elkaar, om problemen echt op te lossen. Het probleem zijn de graaiers. Dus in plaats van elkaar de koppen in te slaan, heb ik een beter idee.

ET007 | 14-06-14 | 15:12

@Pindakees 14:38: Ik kies voor een zorgstelsel op de markt, niet voor een staatsstelsel zoals de SP het graag ziet. Het probleem is dat we nu helemaal geen vrije zorgmarkt hebben; het is eigenlijk vrijwel helemaal door de staat bestuurd, maar de staat heeft het beheer aan de zorgverzekeraars uitbesteed. Daar is het misgegaan, niet met "de markt", maar met het gestelde vertrouwen in verzekeraars die geen belang hebben bij goede zorg, efficiency, of lage prijzen. Want de meerkosten kunnen ze gewoon op ons of de staat verhalen, en ze zien echt liever €200mld door hun bedrijf stromen dan €100mld, dus prijsstijgingen zijn ook gewoon in hun belang.

Muxje | 14-06-14 | 15:12

@Maxx! | 14-06-14 | 14:46
Wetgeving wordt gedaan door mensen die een broer/ zus van Langejan hadden kunnen zijn.
En DAAROM hoop ik dat Fleur binnenkort Minister van Volksgezondheid wordt!

necrosis | 14-06-14 | 14:58

Ik lees op NOS teletekst dat Langejan ''slordig'' is geweest met declaraties. Dus het nivo van ''in de fout gaan'' is niet eens bereikt. Niks aan de hand dus.
.
Als je elke keer weer leest hoe vaak corruptie voorkomt + NL staat bovenaan in de lijst van minst corrupte landen: hoe erg moet het dan wel niet zijn in landen onderaan dat lijstje....... Whoaaaaaaaaa!!

DeSjaak1000 | 14-06-14 | 14:57

Bedankt GeenStijl. Zonder jullie komt dit niet in zulke schijnwerpers.

Rest In Privacy | 14-06-14 | 14:53

En diezelfde NZA dwingt een apotheker een contract aan te gaan met een zorgverzekeraar, zonder dat over de inhoud van dat contract onderhandeld kan worden. En dat noemen we dan een "vrije markt".

Tapu | 14-06-14 | 14:52

Hahaha dikke lol, beetje offtopic maar www,jeanscentre.com geeft 10% korting per goal van Nederland. Dikke 50% korting op gehele assorti ook online!

Rest In Privacy | 14-06-14 | 14:49

Pindakees | 14-06-14 | 14:38
Waarheid is dat de SP de enige partij in het hele bestel is die niets van het liberale evangelie moet hebben. Bij de overige partijen, GL en PvdA incluis, is er geen ontsnappen aan.

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 14:48

Wordt tijd dat we de wetgeving eens gaan inrichten op moraal, dit soort volk hoort achter de tralies...

Maxx! | 14-06-14 | 14:46

Hoe kan dit eigenlijk? Zit iedereen te slapen of is hier sprake van georganiseerde misdaad? Ik zeg ... MAFFIA !!

PowPow | 14-06-14 | 14:44

Snap 't probleem niet helemaal. Wat is dit voor SP geneuzel? We hebben hier toch allemaal massaal VVD66/PVVDa/CDA gestempt? Dat deden iedereen toch om zorgraaierts meer ruimte te geven en hardwerkende zorgmedewerkers de tyfus in te schoppen?

Pindakees | 14-06-14 | 14:38

En dat dan laten betalen door bedrijven en organisaties die onder toezicht van de NZa staan of opdrachten krijgen van de NZa.

Dat heet gewoon omkoping hoor, en daar hoort gewoon een jaar of 2 op te staan! Zowel voor de bedrijven die het betalen als de ontvanger van de snoepreizen!

effedenke | 14-06-14 | 14:35

Of het nu om toezicht gaat van voedselveiligheid, zorg of de financiële industrie. Alles is tot op het bot geïnfecteerd met corrupte graai varkens.

Bertus Brulbroek | 14-06-14 | 14:34

Corruptie in de zorg, maar ook in vele andere bestuurslagen, viert al jaren hoogtij en juist wanneer je denkt dat het niet schaamtelozer kan, komt er weer een nieuwe schandzaak aan het licht. Onze hoop is thans gevestigd op de oprechte klokkenluiders, die volledige bescherming zouden moeten kunnen genieten. De belangen zijn namelijk erg groot bij het graaituig, als ik het persoonlijke entertainmentlijstje van de graaigeile Theo Langejan zo eens bekijk, dus zal men eerder bereid zijn om potentiële klokkenluiders zoveel mogelijk te dwarsbomen, over feiten te liegen en met belangrijke gegevens te frauderen. Doortrapte lieden als deze Theo Langejan horen per direct voor het gerecht te komen en oneervol van hun functie[s] ontslagen te worden. Die Langejan moet het nooit meer ergens voor het zeggen mogen krijgen. Waarom kan dit soort onkruid steeds maar zo schaamteloos van de samenleving teren en leven als goden in Frankrijk? Omdat onze overheid zelf ook volledig corrupt is. Het is één groot netwerk van gelijkgestemde egoïsten. Geen wonder dat er niks gedaan wordt in het belang van het Nederlandse volk tegen de massale import van kanslozen en criminelen en tegen de communisten van Brussel. Ze hebben het veel te druk met de zelfverrijking. Al die toestanden in de maatschappij leiden de aandacht mooi af van de massale corruptie die gaande is. Wat ben ik blij dat ik geen kinderen hoef op te voeden in deze tijden. En het gaat allemaal nog erger worden dan u nu wellicht denkt.

Cosmic Traveller | 14-06-14 | 14:22

@Muxje | 14-06-14 | 14:08
Helemaal mee eens, het hele zorgstelsel wat wij nu hebben is een farce. Iedereen gewoon een basis pakket en wil je bij verzekeren dan doe je dat zelf maar. Dit tranendal moeten we echt mee ophouden.

Toetsiemonster | 14-06-14 | 14:17

Over corruptie op de werkvloer gesproken.... zeker ook nog nooit gehoord van de raad voor strafrechttoepassing en jeugdbescherming.

hawie | 14-06-14 | 14:12

@Schietmijmaarlek 13:23: Het oude zorgstelsel was ook niet alles... slechte zorg, wachtlijsten, noem het maar op. De markt heeft veel goeds gebracht in de zorg. Probleem is alleen dat een markt alleen functioneert als die vrij binnen gestelde kaders kan bewegen, en er is noch over die vrijheid, noch over de kaders nagedacht. Domheid, of zoals sommige boze tongen beweren, een één-tweetje tussen de politiek en de graaiers.

@raskol heeft wat dat betreft een goed punt: iets moet óf privaat zijn, óf een overheidsdienst. Niet allebei, of een beetje er tussenin. Mooi voorbeeld van hoe we steeds verder van het pad afraken: het verlies van de vrije keuze voor een arts. Nu kan je nog steeds zelf kiezen maar je gaat daar wel extra voor betalen, en let maar op: over een tijdje is dat onbetaalbaar. Dan kiest de verzekeraar dus voor je.

Dat is het Amerikaanse model, waar ze de zorgverzekeraars de veelbetekenende naam "health care providers" geven. Voor hen is zorg niet iets dat je zelf bij het ziekenhuis haalt waarna de verzekeraar de rekening voldoet, maar iets waar de verzekeraar zelf voor zorgt. En die verzekeraars voeren jouw belangen niet hoog in het vaandel.

Ik ben voor het plan-Plasterk om de verzekeraars terug in hun hok te trappen. Het basispakket wordt gewoon door de staat verzekerd (want waarom de markt op als iedereen onder dezelfde voorwaarden wordt verzekerd?), en de verzekeraars bieden aanvullende verzekeringen aan. Het zorgaanbod kan dan gewoon van de markt komen, waarbij de staat het concurrerende vermogen van de markt scherp bewaakt: de AFM zal fusies niet snel moeten toestaan, en deelmarkten met maar een paar partijen komen onder verscherpt toezicht.

Muxje | 14-06-14 | 14:08

Verbaast me niks, net zoals het afscheidsdouceurtje voor Van Woerkom.
Dat krijgen toch alle werknemers bij hun afscheid? Oh shit, wacht even....
Godgeklaagd.

L.E. Raar | 14-06-14 | 14:02

Christextremist, en tabaksfundamentalist Schippers en haar hele achterban totaan de individuele stemmer, zijn hiervoor verantwoordelijk. Laat god en de tabaksindustrie maar betalen.

Crak-ho | 14-06-14 | 13:58

@viejohuevon | 14-06-14 | 13:53
Maar daar zal wellicht géén "zorgautoriteit" zijn.

Guido | 14-06-14 | 13:57

Heeft men al een vergelijking gemaakt over hoe lang het duurt in andere EU landen voordat je een scan krijgt of een andere gelijksoortige behandeling? In Lux. b.v. gaat men gewoon naar een ziekenhuis, meldt zich aan en krijgt per direct een scan, etc., als de medici vermoeden dat dit opheldering geeft over een pijn, klacht.

viejohuevon | 14-06-14 | 13:53

Zak stront. En nu opflikkeren bij die derderangs ambtenarentent. Probeer dit soort shit even binnen een commercieel bedrijf anders. Een grote bek achter het hek noemen we dat bij NAC.

NACademicus | 14-06-14 | 13:53

@Alfa 75,

Die 'advieskosten' worden gerekend omdat de zorgverzekeraars de marges opstrijken op de medicijnen.

Heiseenberg | 14-06-14 | 13:50

dit land is het eigendom van zo'n 30.000 figuren met een platina partijboekje van VVD PvdA D66 CDA GL CU SGP en tegenwoordig ook de SP. Uw geld dat zij binnen harken via de belasting is hun eigendom om uit te geven naar believen en u kunt klagen en roepen wat u wilt, zolang wij dit politiek systeem in stand houden door steeds op die partijen te stemmen zullen we deze parasieten in stand houden.

wlodek | 14-06-14 | 13:49

raskol | 14-06-14 | 13:39
Meer liberalisme en meer marktwerking dus ... het bekende riedeltje. Dat bedrijven in een vrije markt, ik noem bijvoorbeeld fietsenfabrikanten, vrijwel altijd kartels vormen, daarbij prijsafspraken maken en nieuwkomers gezamenlijk de markt uitdrukken is je onbekend ?

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:49

Daarom moet de overheid kleiner en goedkoper, elke dag, elke week, elke, maand, elk jaar moet er geld af! Enige manier om ongebereideld uitdijen van een gote organisatie tegen te gaan is structureel kosten besparen en mensen eruit gooien. KUTSOCIALISTEN

Fraudeurs gewoon door gecrowdfund team van top advocaten laten aanklagen, net zolang tot onderste steen boven is. Met paar acties heeft Geenstijl zo een paar miljoen op tafel voor dit doel.

bovenwater | 14-06-14 | 13:47

"Oftewel: als schaamteloosheid een ziekte was,"

Dat niet, hebzucht (de motor van de economie) is wel een ziekte (van de geest). Het is een vernauwing van het bewustzijn. En zie hier, dat is tot heden ten dagen het globale systeem waaronder we gedwongen leven (ondergeschikt aan zijn gemaakt) en de wereld onder gebukt gaat.

XaleX_2 | 14-06-14 | 13:45

@ Schietmijmaarlek | 14-06-14 | 13:23
Die wet is er niet ( en zal ook niet komen) omdat de politieke partijen er belang bij hebben om hun vriendjes dikbetaalde baantjes te geven als 'dank' voor het lidmaatschap.
Idem met het misbruik van het wachtgeld. Het is toch niet zo moeilijk om in die wachtgeldregeling op te nemen, dat je geen wachtgeld krijgt als : Er sprake is van fraude, stelen ( zoals B.v.d. roest), zelf opstappen ( zoals Rehwinkel). Maar zo een regeltje zetten ze er niet in. Nou dan weet je toch genoeg.

Gemeen Mosje | 14-06-14 | 13:40

@Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:31

Dit heeft weinig met liberalisme te maken. Een zogenaamd 'zelfstandig' instituut in een ondoorzichtige en ontoegankelijke 'markt', kom op zeg.

Probleem is dat er veel te veel van dit soort semi-publieke organisaties en ZBO's zijn. Maak een keuze: privatiseer de boel en zorg voor omstandigheden die marktwerking mogelijk maken, óf regel het volledig via de overheid. Parasieten als Langejan nestelen zich altijd in dit soort organisaties, houden elkaar de hand boven het hoofd en zuigen zich vol met gelden die voor andere doelen bestemd zijn.

Als bladluizen in een fruitboom, en bladluizen dienen uitgeroeid te worden voordat de hele boom is aangetast en geen vruchten meer geeft.

raskol | 14-06-14 | 13:39

De NS, de zorg, de post, het onderwijs, de bouw ... één grote faalzooi.

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:37

Alle -ismes zijn tot nu dwaalleren gebleken en het liberalisme vormt daarop helaas voor jullie geen uitzondering. Next graag.

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:36

Maar dat verlies van de ziekenhuizen is toch alleen maar goed volgens de NZa? Allemaal geleverde diensten waar de "consument" niet voor hoeft te betalen. Geeft niks dat dat op kosten van de mensen is die nu niet betaald gaan worden.
(Ik zet consument nu even tussen aanhalingstekens omdat ik niet helemaal weet of dat tegenwoordig de patient of de verzekeringsmaatschappij is)

frank87 | 14-06-14 | 13:35

Kan mij dit soort toestanden uit de pre-marktwerkingtijden, toen iedereen nog gewoon in het ziekenfonds zat, herinneren. Maar ik zal het wel verkeerd zien als niet-gelovige en de heilwerking van het liberale evangelie niet herkennen. Maar noem mij dan maar één sector op, waar het liberaliseren niet tot chaos en misbruik heeft geleid. Oh, wacht even .... dat komt omdat er niet genoeg geliberaliseerd is toch ? Omdat de overheid zich er nog te veel mee bemoeit, was het niet ? Corporatisme heet die slechte kudtsmoes van jullie toch ?

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:34

Mooi man, liberalisme.

Bigi Bana Boy | 14-06-14 | 13:31

@ King of the Oneliner | 14-06-14 | 13:14
Precies. En zoals je tegel begint. : "Ze hebben niks te vrezen". Want al hun vriendjes zijn corrupt en graaien naar hartelust.
De politiek wil er ook niks tegen doen. Immers de baantjescarrousellen is heel belangrijk voor al die politieke partijen. Dit om hun 'vriendjes' weer dikbetaalde baantjes toe te schuiven.
Ze hebben het zo in elkaar gestoken, dat de burgers er helemaal niks tegen kunnen doen.

Gemeen Mosje | 14-06-14 | 13:30

@--sql error-- | 14-06-14 | 13:26
Ik heb altijd gelijk.

Kaas de Vies | 14-06-14 | 13:28

Van de privatisering is echt geweldig (voor paar mensen). Terwijl er mensen creperen van de pijn, hun zorg niet kunnen opbrengen, zich in de schulden werken door het eigen risico.
Ik ben in sommige gevallen voor de doodstraf en dit is er een.

ET007 | 14-06-14 | 13:28

Kaas de Vies | 14-06-14 | 13:21
dat je er zelfverzonnen definities op na houdt zal wel tot veel miscommunicatie leiden...

--sql error-- | 14-06-14 | 13:26

Waarom is er geen wet die dit verbiedt?
Waarom worden dit soort gasten niet opgepakt en voor een jaar of 20 vastgezet?
Ow wacht.... baantjescarrousel en belangenverstrengeling.

Nou.... dit is wat er van komt.
Ongegeneerd grootgraaiersgedrag en de patient mag diep in de buidel tasten en voor de rest gewoon verrekken.
We hadden er nooit aan moeten beginnen, aan het vrijgeven van de zorgmarkt en dat idiote zorgstelsel.
Ik verlang weer terug naar het oude ziekenfonds.

Schietmijmaarlek | 14-06-14 | 13:23

@Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 13:11

Ik weet het, ik hoop het en ik droom het.

Niet eens zozeer voor mijzelf maar voor de generaties na mij. Mocht ik ooit kinderen op de wereld zetten dan wil ik dat zij in vrijheid hun leven kunnen leiden, zonder een almachtige overheid die zich constant met het persoonlijke leven van de vrije burger wilt bemoeien, zonder corporatisme/fascisme, gewoon een echte vrije liberale staat.

Er is dan ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn biezen te pakken en Nederland te verlaten, dit is mijn geboorteland, het land waar mijn familie al eeuwen woont, een land dat in het verleden vrijer is geweest dan heden ten dage het geval is, ik hou van dit stukje grond.

Nog liever ga ik strijdend ten onder, ik ben het verplicht aan mijn toekomstige nageslacht.

Gerard Numan | 14-06-14 | 13:21

@--sql error-- | 14-06-14 | 13:19
Bankiers zijn ook ambtenaren. Ik trek het nogal breed. Elk persoon dat werkzaamheden verricht die onnodig zijn is voor mij een ambtenaar.

Kaas de Vies | 14-06-14 | 13:21

Kaas de Vies | 14-06-14 | 13:14
nee, zo werkt dat niet. Dat een organisatie oa betaald wordt door de overheid maakt het geen ambtenaren (en vallen dus ook niet onder een ambtenaren cao), en zorgt ook niet automatisch voor ministeriele verantwoordelijkheid. zou een rare boel worden als dat wel zo was. Overigens denk ik dat deze organisatie voornamelijk een lobby-club is, betaald door verzekeraars.

--sql error-- | 14-06-14 | 13:19

nekschot,dan er overheen schijten en verbranden

pejoar | 14-06-14 | 13:19

Het zou goed zijn als "fatsoenlijk" -stemmers zich eens zouden beseffen dat hun fatsoenlijke stem, op zo'n fatsoenlijke gevestigde politieke partij, dit soort fatsoenlijke mensen in het zadel houdt. Want zo rollen de gevestigde politieke partijen. Dit soort graaiende bestuurders zijn zonder uitzondering lid van partijen als PvdA, VVD, CDA, D66, GL, CU.
.
Staat overigens niet in hun partijprogramma dus probeer eens door de woorden naar de daden te kijken.

Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 13:17

@--sql error-- | 14-06-14 | 13:12
Met een monopolie gegund door de overheid. Wel ambtenaren dus.

Kaas de Vies | 14-06-14 | 13:14

Het probleem is dat zij niks te vrezen hebben:
Niet van de gewone man, die vaak niet eens weet dat deze instanties bestaan, wie er bestuursleden zijn en wat zij verdienen voor welk werk, hoewel dankzij GS etc. veel van deze onrechtvaardigheden naar buiten worden gebracht.
-Niet van hun bazen (raad van bestuur , de politiek etc.) want dit is het bekende nette pakken clubje, die elkaar de bal toespelen.
-En ook niet, zoals in vroeger tijden van het " gepeupel" op straat, want die wordt zoetgehouden met uitkeringen en SBS6.
Vandaar ook de uitkeringen in rijke landen.
Als deze er niet meer zijn, komt inderdaad " het gepeupel" wel zijn recht halen en in opstand.
-En natuurlijk de werkende blanke man, met baan, hypotheek, gezin en alles, zal ook niet in het geweer komen tegen de klasse schaamteloze glasjakkers, die stilletjes en wettelijk niet fout opererend de routes en vrindjes kennen om de welvaart in Nederland af te romen en stilletjes en gladjes op hun bankrekeningen te laten verdwijnen.
Een bijstandsmoeder die bijvoorbeeld werkster is voor een paar uurtjes, wordt keihard aangepakt.

King of the Oneliner | 14-06-14 | 13:14

ole guapa | 14-06-14 | 12:49
NZA is een prive-onderneming voor over ik kan nagaan. heeft dus niks met ambtenaren te maken.

--sql error-- | 14-06-14 | 13:12

Bullshit. Op de werkvloer zeker nooit geweest, he ?!

hawie | 14-06-14 | 13:12

Is er ook een 'raad' van 'toezicht' ?
Of zit daar bv Loek Hermans in ?
Allemaal 'mooie' heertjes met veel graaidief vriendjes.
Dit blijft doorgaan. Dit tuigh moet je eigenlijk gelijk opruimen.

Gemeen Mosje | 14-06-14 | 13:11

@Gerard Numan | 14-06-14 | 13:07

Een vrijheidsstreven begint niet zelden bij enkelen. Het is in de geschiedenis vaker gedaan, het kan.

Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 13:11

@Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 13:02
Dan kom ik naast je staan met een roeptoeter.

Helaas hoeven we van onze regenten niets te verwachten, van veel medeburgers helaas ook niet, deze zijn allang in slaap gewiegd door diezelfde regenten. Wanneer we niets doen staat ons slecht één ding te wachten ben ik bang: een corporatistische/fascistische staat waarin de burger niets meer is dan een rechtenloze consument.

Gerard Numan | 14-06-14 | 13:07

"Het vertoonde gedrag is niet verboden."

Dit soort parasitaire psychopaten zou zonder problemen of gewetensbezwaren mensen afmaken als moord niet bij wet verboden was.

raskol | 14-06-14 | 13:05

ik zal de kamerleden vast een beetje helpen:
Gaat het OM tot vervolging over? Zo nee, waarom niet? Is hier sprake van een criminele organisatie? zo nee waarom zijn deze gevallen fraude, priveegebruik van bedrijfsmiddelen en het omkopen van bestuursleden niet aan te merken als crimineel gedrag en het vormen van een criminele organisatie? Is de naam 'Nederlandse zorgautoriteit' misleidend gezien het een privee-bedrijf is geen overheidsinstantie? Gaat er geld vanuit de overheid naar deze onderneming, zoja hoeveel en waarom?

--sql error-- | 14-06-14 | 13:05

@ole guapa | 14-06-14 | 12:51
Met plus extra goede Google, Bing en Yahoo zoek resultaten op hun namen.

@The walking bob | 14-06-14 | 12:54
Dat is een goed begin. De lijst lijkt wel wat klein, maar een goede start desalniettemin.
Nu ook nog de zorg en andere semi-staats graaiers en bingo.

LangeTijdGeleden | 14-06-14 | 13:04

@Gerard Numan | 14-06-14 | 12:54

Oh man, ik zou het van de daken willen schreeuwen. Het is ons geboorterecht om zelf te beslissen over ons lot, ons land, onze toekomst. Het is tijd om deze orde te herstellen.
.
Government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the Earth.
-Abraham Lincoln-

Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 13:02

Hoe kan het dat wij de belastingbetalers het zolang accepteren dat deze smerige linksen zakkenvullers ongestraft kunnen roven zonder dat wij de belastingbetalers een paar van deze oplichters met pek en veren het land uitschoppen of beter onder de de guillotines hun smerige tiefus koppen afsnijden?

Rest In Privacy | 14-06-14 | 13:00

Deze bestuursvoorzitter is ook verantwoordelijk voor de zelfmoord van Arthur Gotlieb. Arthur zat in zijn maag met 600 pagina`s aan falend beleid en interne cultuur van de NZA, maar werd niet gehoord. Erger nog, hij werd eruit gewerkt.

Zijn 600 pagina`s met ellende kon hij bewijzen met 300 GB aan data. Het leest volgens externe partijen als een serieus beleidsadvies. Twaalf dagen had Theo Langejan deze noodkreet in handen, maar reageerde niet. Toen pas pleegde Arthur zelfmoord.

Theo Langejan is bestuursvoorzitter van de raad die de zelfmoord en de aanbevelingen van Arthur drie maanden lang niet deelde met de minister voor volksgezondheid. Alle details zal ik jullie nu niet mee vermoeien, heeft al in een column gestaan inclusief bronvermeldingen. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...

Dat Theo Langejan corrupt is zal me aan mijn derrière oxideren, hij heeft bloed aan zijn handen.

Feynman | 14-06-14 | 12:58

Als je geldduivels een pot met geld toevertrouwd is dit wat je krijgt. Lang leve de privatisering...

Conan de Rabarber | 14-06-14 | 12:58

@gamlakuk | 14-06-14 | 12:53
Ik krijg altijd uitslag in m'n nek van mensen die in de 3e persoon over zichzelf praten.

Gerard Numan | 14-06-14 | 12:56

@Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 12:50

Juist, de macht moet terug naar waar hij hoort en dat is bij het volk.

Leve de Republiek der vrije Nederlanden.

Gerard Numan | 14-06-14 | 12:54

LangeTijdGeleden | 14-06-14 | 12:48

Hier www.vn.nl/Politieke-Integriteitsindex.... naslag voor een lijst bruikbaar als de guillotines geslepen zijn en klaar voor gebruik.

Mag ik de beul zijn?

Rest In Privacy | 14-06-14 | 12:54

Pleit al jaren voor een graaiertop-10 of top-25 op geenstijl, de Hero wachtgeldmeter is peanuts bij het gegraai van dit soort gasten.

Andersom dag | 14-06-14 | 12:53

Gamlakuk krijgt een visioen van een stadion vol juichende Chinezen, een corrupte regent die plaats neemt voor een groepje gewapende soldaten, een mijnheer die de corruptieveling vertelt dat hij een vijand van het volk is.....

gamlakuk | 14-06-14 | 12:53

Las op TT dat ie zijn eigen bonnetjes goedkeurde. Da's handig!

Trouwens, is die Langejan ingezworen als ambtenaar? Het aannemen van reizen e.d. ziet er namelijk uit als integriteitsschending.

www.integriteitoverheid.nl/over-bios/w...

Dhr. de Wit | 14-06-14 | 12:53

* ahum* 22 buitenlandse reizen in 4 jaar tijd. Voor de NZA. Dan heb je wel wat uit te leggen ja. Wat je daar uberhaupt doet bijvoorbeeld. Bezig met je werk? Wat dan precies? En ga zo maar door.

bello | 14-06-14 | 12:52

@Alfa 75 | 14-06-14 | 12:46

Bij Appie betaalt u dan weer extra voor de hamsters...

Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 12:51

@Kaas de Vies | 14-06-14 | 12:39
Lui én volledig gepacificeerd, met een stukje brood en spelen. Zolang ze nog eenmaal per jaar op vakantie kunnen naar een all-in resort in Turkije, zullen ze niet in het geweer komen. Want "ach, ik mag niet klagen, ik heb het toch goed." De dildo zit er inmiddels zo lang in, ze vernemen het niet eens meer.

VanBukkem | 14-06-14 | 12:51

@LangeTijdGeleden | 14-06-14 | 12:48. Goed idee: naast de babyboometer en de allochtono-meter ook een graaipaal.

De graaipaal waar we elke ambtelijke graaikraai aan nagelen! Tot in lengte van dagen.

ole guapa | 14-06-14 | 12:51

Laten we het alsvolgt doen deze zomer. Oranje wordt wereldkampioen. We gaan massaal naar de huldiging in Amsterdam. Daarna breken we op in delen en heroveren we Nederland op de vijfde colonne. Een grote Oranje-mars op Den Haag, geflankeerd door diverse taskforces die op bezoek gaan bij de vele Quango's en ZBO's die ons land verkwanselen.
.
Presenteert het volk in September de volgende miljoenennota. Alvast een voorschot nemend op die nota. Het zal inderdaad weer over miljoenen ipv miljarden gaan.
.
Nederland is van ons, en niet van een zelfbenoemde graai-"elite".

Parel van het Zuiden | 14-06-14 | 12:50

Het bijzondere is dat wij, als commercieel bedrijf, nooit gewone ambtenaren kunnen uitnodigen voor een evenement (van het gewone soort overigens, niks buitenlands). Ze worden keihard om de oren geslagen met ambtelijke integriteitscodes die ze allemaal volgens de letter van de wet naleven. Op zich is dat prima en verdient hun houding alle respect.
Tegelijk zie je dat de ambtelijke top dit schaamteloos naast zich neerlegt. Schaamteloze corruptie. Beter kan ik het niet samenvatten.

ole guapa | 14-06-14 | 12:49

Waarom is alles tegenwoordig bij die graaiers "Het was niet verboden" of "Het viel binnen de afspraken" of "We hebben geen wetten overtreden"???

Hoe zo ver van de realiteit verwijdert?! De zorg wordt alsmaar duurder, de ouderen worden steeds verder de grond in getrapt, de generatie na de aankomende pensioen generatie zal géén pensioen meer hebben en goede zusters worden ontslagen of krijgen een 'uitkering met mantelzorg verplichting'.

Is er nog zoiets als morele verplichtingen of gewoon een normaal salaris bij de werkzaamheden? Geenstijl, Noteer AL DEZE NAMEN en maak een top 1000/10000/100000 van alle PvdA'ers, zorgbestuurders, school bestuurders en politici in het algemeen die zich een tonnetje rond graaien maar vervolgens wel gaan vingerwapperen naar het volk met hoe het moet en dat het 'hele socialistische mensen zijn'.

De guillotines zijn en worden al geslepen.

LangeTijdGeleden | 14-06-14 | 12:48

En ik betaal 6 euro advies kosten in de apotheek.
Albert-heijn gaat toch ook geen uitleg geven bij een fles Glorix ?

Alfa 75 | 14-06-14 | 12:46

En als ik een keer hoofdpijn heb kan ik de paracetamolletjes nooit vinden in die teringbende in mijn keukenla!
Ja!?

Nacho_Vidal | 14-06-14 | 12:43

VVD BEDANKT!!!

BSmachines | 14-06-14 | 12:41

Maar wat doen ze eigenlijk voor dat geld?

kwark001 | 14-06-14 | 12:40

"Voor velen is het Unisys International Management Centre in Saint-Paul-de-Vence (Zuid-Frankrijk) een begrip geworden".
Niiiiccce.
Moet je daar ook staand poepen?

pjotr nicknaamtov | 14-06-14 | 12:39

Vroeger rekende we nog af met regenten, dat doen wij tegenwoordig niet meer. Wat een lui volk zijn we toch.

Kaas de Vies | 14-06-14 | 12:39

Steeds. Maar. Weer. Maar gaan al deze graaiers ooit nog aangepakt worden? Schaamte kennen ze niet, dus al worden ze op de digitale schandpaal genageld, zal hen dat rectaal oxideren.
.
Dinnetje had vorige zomervakantie ook nog een bijbaan in een verpleeghuis. In een jaar tijd zijn ze van 60 verzorgenden naar 35 gegaan. Maar de directeuren waren nooit aanwezig want die waren constant op 'zakenreisjes' naar de meest verre oorden (Peru, Zuid Afrika, Indonesië, etc.) en hadden een Audi A8 en BMW 7 serie onder de reedt. Vooral in de zorg begint dit gegraai groteske vormen aan te nemen.
.
In de ziekenhuizen en bij medisch specialisten overigens net zo hard, met hun dubbele en onterechte declaraties bij verzekeringen. En ondertussen betalen we ons allemaal scheel aan zorgverzekering, die jaar op jaar duurder wordt.
.
Overheid, let eens op!

Le Roi | 14-06-14 | 12:38

Ik vroeg me al af waar die 80 miljard aan zorgkosten vandaan kwam.

Heiseenberg | 14-06-14 | 12:37

Geïnstitutionaliseerde criminaliteit. Dat is het. Niet meer en niet minder.
In een Afrikaanse setting noemen we zoiets gewoon corruptie.

VanBukkem | 14-06-14 | 12:37

Langejan met de lange jatjes. Rolmodel voor het VZZ (Voor Zichzelf Zorgen), waar de zorg immers over gaat tegenwoordig. Een ziekte die zich overigens niet in de terminale fase bevindt maar in een fase van ongekend voortwoekerende bloei.

Zoetwaterpanharing | 14-06-14 | 12:37

Het zijn in feite sociopaten.
Een gebrek aan inlevingsvermogen. En een honger naar geld.
'Ik heb er toch recht op' omdat ze 'ervoor geleerd hebben'.
Zo werkt het niet. Ze leven op een andere planeet.

Nacho_Vidal | 14-06-14 | 12:36

Dit hele land is door en door corrupt..

Slipsnifter | 14-06-14 | 12:36

ISIS maakt binnenkort korte metten met langejan.

lulleficatie | 14-06-14 | 12:35

De NZA vindt dat het kan, natuurlijk. Maar dit gedrag dient door een rechter getoetst te worden, al was het maar om een signaal af te geven naar de overige graaiers bij de overheidsinstanties.

rara | 14-06-14 | 12:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken