Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ombudsman: GroenLinks wist het al weken

basbasbassie.jpgHet is nog maar de vraag of er ooit nog iemand gaat solliciteren voor de functie van Nationale Ombudsman. Misschien dat de kandidaten nummer twee en drie voor het ambt dat voorvoelden. De selectiecommissie van de Tweede Kamer - bestaande uit D66-Kamerlid Magda Berndsen, Astrid Oosenbrug (PvdA), Ronald van Raak (SP), Madeleine van Toorenburg (CDA) en Pieter Litjens (VVD) – maakte een Top 3 waar ANWB-topman Guido van Woerkom bovenaan stond. De andere twee deden vervolgens het uitdrukkelijke verzoek hun namen stil te houden, begreep ik afgelopen week na een rondgang langs het Binnenhof. Andere Kamerleden mochten wel weten wie de runners up van Guido van Woerkom waren, maar de kandidaten hadden liever niet dat hun namen vervolgens in de media terecht zouden komen. Opmerkelijk, in 1999, 1987 en 1982 maakte de Kamer wél bekend wie de andere kandidaten waren. Hoe dan ook staat als een paal boven water dat het instituut Nationale Ombudsman de afgelopen tijd schade is berokkend. Hoofdrolspelers: GroenLinks-Kamerlid Linda Voortman, die al een kleine drie weken (!) wist dat Van Woerkom het zou worden, en waarnemend ombudsman Frank van Dooren. Om bij die laatste te beginnen. In een heus statement stak hij maandag bij Nieuwsuur een dolk in de rug van de beoogde Nationale Ombudsman. De ‘substituut Ombudsman’ keerde zich dus tegen zijn nieuwe voorman. Die actie past zeker bij de onafhankelijke rol van dit Hoge College van Staat, toch toonde Van Dooren zich een stiekeme billenknijper. Als er werkelijk een groot bezwaar binnen zijn organisatie – er werken zo’n 170 mensen – tegen Van Woerkom zou bestaan,­ had hij dát moeten zeggen. Dat was een unieke situatie geweest, maar die had meer duidelijkheid geschapen waar de Tweede Kamer vervolgens op had kunnen inspelen. Na de stemming donderdag moest Van Dooren dan ook door de knieën op de website van de organisatie: “De waarnemend Nationale ombudsman Frank van Dooren spreekt de hoop uit dat Van Woerkom de kans krijgt om te laten zien dat hij een onbevooroordeelde ombudsman is voor alle inwoners van Nederland.” De machinist van de Hypocrisie Express was echter GroenLinks Kamerlid Linda Voortman. Afgelopen dinsdag maakte zij bekend dat de GroenLinks-fractie geen voorkeur had voor Van Woerkom als Ombudsman. Die timing is opmerkelijk want Voortman is lid van de vaste Kamercommissie Binnenlandse Zaken. De vijf hierboven genoemde Kamerleden zijn daar ook lid van en vormden de ‘subcommissie’ die verantwoordelijk was voor de voordracht van Van Woerkom. In het verslag van de subcommissie over de voordracht valt te lezen: “Op 15 mei 2014 heeft de subcommissie vervolgens verslag uitgebracht aan de vaste commissie voor Binnenlandse Zaken. (-) De vaste commissie voor Binnenlandse Zaken stelt u voor de heer mr. G.H.N.L. van Woerkom te benoemen tot Nationale ombudsman.” Voortman was dus al een kleine drie (!) weken op de hoogte. Maar wat zegt ze deze dinsdag op Radio1? “Ik wist het pas vorige week.” Ze was naar eigen zeggen niet bij die vergadering aanwezig geweest wegens druk. (Luisterlink, vanaf 4.06) Okay, we geven haar het voordeel van de twijfel: ze hoorde er pas van toen u – de burger – het hoorde, op woensdag 28 mei. Maar dan klopt haar verhaal nog steeds niet. Want wanneer is het verslag van de subcommissie naar de rest van de Tweede Kamer – en dus naar Voortman - verstuurd: op dinsdag 20 mei, nog steeds acht dagen voordat ú het wist. Voortman is dus hoe dan ook wekenlang op de hoogte geweest van de benoeming maar besloot pas rumoer te gaan maken vlak voor de stemming op dinsdag die uiteindelijk donderdag zou worden. Reden: onduidelijk. Al ligt het voor de hand dat de oud-ANWB topman (auto’s) niet lekker ligt bij de GroenLinks-achterban (bakfietsen of anderszins niet verbrandings-aangedreven voertuigen). Maar dat had ze dus ook al drie weken eerder kunnen melden. Het heeft er alle schijn van dat GroenLinks de onafhankelijke Nationale Ombudsman de inzet heeft gemaakt van een politiek spel met een kleine p voor eigen gewin. Daarmee is het instituut Nationale Ombudsman bewust schade berokkend. NASCHRIFT: Wellicht ook beter dat sommige media - zoals Nieuwsuur - zich niet meer op sleeptouw laten nemen door types als Mohamed Azahaf. Want na de moord op Theo van Gogh schrijven “Joepie wat ben ik vandaag zo vrolijk, oh zo vrolijk ben ik nog nooit geweest” is geen aanbeveling om de nieuwe Nationale Ombudsman de maat te nemen. Of wie dan ook.

Reaguursels

Inloggen

Al sinds de grondwetswijziging van 1848 zou maar één nationale ombudsman geschikt kunnen zijn : De koning.Hij is de enige die 100% het volk dient en niet alleen symbolisch. De Oranjes en vooral de laatste generatie's, staan pal voor de natie en hebben dus getoond dat het volk hen aan het hart ligt en niet louter de bovenlaag van Den Haag die ons zelfs vaak vijandig is.Het instituut ombudsman kan van mij dus gestolen worden : Het is gewoon een Haagse en linkse constructie,die de koning overbodig wil maken,zoals die linkse kosmopolieten al 1,5 eeuw over drammen.

Dolphi | 09-06-14 | 16:28

@80. Om in de politiek te kunnen hoef je geen intellectueel te zijn; wie je kent is belangrijker.

Maria.1 | 09-06-14 | 11:00

Met verbazing heb ik het tumult rondom de benoeming van Van Woerkom gevolgd.
Een ronduit walgelijk hypocriet een-tweetje tussen linkse politiek en media.
Dat zou dan gvd de intellectuele voorhoede van Nederland moeten zijn.
Zum kotzen.

80 | 09-06-14 | 06:02

We hebben al met al nu een autolobbyist als nationale ombudsman, in plaats van een eigenzinnige rechter en hoogleraar recht.

Laat je geen zand in de ogen strooien. Van Woerkom krijgt ergens een beloning voor. Gewoon de carrousel van mensen met macht en belang in de publieke sector die elkaar matsen en baantjes geven.

Roer | 08-06-14 | 23:19

Links of rechts, het zijn klaplopers die het Volk der Lage Landen stelselmatig besodemieteren, als ik zo vrij mag zijn deze woorden te gebruiken!

Hyppo Kriet | 08-06-14 | 22:59

Toch hebben GroenLinks, aanverwanten als PVDD, en andere wazige clubjes onevenredig veel invloed op de Nederlandse politiek.
Onze bontindustrie is al, of wordt verkast naar Denemarken en China, ook andere agrariërs wordt het ondernemen onmogelijk gemaakt.
Ik zag een varkensslachterij in China waar de varkens bij hun volle verstand, aan ijzeren haken door hun achterpoten, krijsend door het slachtproces worden gemarteld. Een soort varkenshel. Met dank aan dat soort wereldvreemde clubjes.

Mantisomantis | 08-06-14 | 22:37

ze was druk? WAARMEE? Dit lijkt me belangrijk genoeg om 's avonds de laptop nog even voor open te klappen. Luie flikker.

van heinde en verre | 08-06-14 | 19:08

@giechelmeisje | 08-06-14 | 11:54
Waarom is er überhaupt een Ombudsman?

Nederlandse gulden ƒ | 08-06-14 | 18:31

@Verwachtniks | 08-06-14 | 16:14
U heeft uw dochter een wijze raad meegegeven.
Ik stap, kort nadat de eerste marokkanen in de taxi ging zitten en wat vervelende ervaringen met hen rijker, niet meer in een taxi in Amsterdam.

Rest In Privacy | 08-06-14 | 16:55

De opmerking van Van Woerkom was zeer terecht, vraag eens aan een marokkaan
of hij zijn vrouw alleen in een taxi met nederlandse chauffeur zou zetten (als ze al het huis uit mogen) het antwoord lijkt me voor de hand liggen.

Mijn dochter in Amsterdam zal ook nooit in een taxi stappen met marokkaanse chauffeur, enge types die menen dat een vrouw in hun taxi ook meteen wel misbruikt mag worden of in het gunstge geval betast.

Verwachtniks | 08-06-14 | 16:14

1 dingetje heeft de media nog niet echt opgepakt.. de nieuwe ombudsman heeft niets met privacy, net als de VVD zeg maar.
-
' Een meerderheid van christendemocraten en sociaaldemocraten in het Europees Parlement (EP) stemde woensdag in met een nieuwe wet over een verplicht eCall-systeem in nieuwe auto’s vanaf uiterlijk oktober 2015. Namens Nederland hebben de ANWB, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en EU-commissaris Neelie Kroes hierop aangedrongen.'

(c)ZWITSUL | 08-06-14 | 16:09

Nee, die journalist zou dan begrepen hebben dat juist dat ontmaskeren van een mekkeraar de waardering had geoogst van de lezer, want de lezer hoeft al die namen en gebeurtenissen niet zelf te onthouden. Die vindt het prettig als de journalist dite link duidt.
Toch?

xspalm | 08-06-14 | 15:39

Je vraagt je weleens af of die 'politiek-journalisten'hun universum wel kennen en begrijpen. Als Mohamed Azahaf was gaan mekkeren, hadden ze meteen moeten weten wie dat is.

En dan nog, als je dat dan even toch niet weet, trek je zo'n klager na voor je publiceert. Dan zie je dat het een querulant is.

De gedachte dat de pers dit toch wél publiceert, alleen maar om een sensationeel artikeltje te kunnen plaatsen, werp ik verre van me. Onze onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek zou zich immers nooit tot dan niveau verlagen, zelfs niet als het minder gaat met de krant en dus je baan @ risk is en draamee je hypotheekbetalingen?

xspalm | 08-06-14 | 15:37

Ik zou als nieuwe eindbaas het kantoor van die rotte Van Dooren verplaatsen naar Schiermonnikoog of Rottummerplaat.

Guido | 08-06-14 | 15:24

McMarx | 08-06-14 | 14:54

Niemand, dat is juist het mooie, het is een ceremonieel baantje waar die een paar ton per jaar voor gaat opstrijken als doekje voor het bloeden van de slachtoffers van het "eerlijke verhaal" en als zodanig dus corruptie. Als vvd'er luister hij naar het geld en niet naar de burger, dat deed hij bij de ANWB al niet, hij kreeg alleen nu een tik op de neus van zn onzichtbare Meesters die even uit de schaduw kwamen. Guido zit braaf in zn mandje te kwispelen met een groot bot voor zich aan een 'links' touwtje. Dus die is zoet....

G. Raayer | 08-06-14 | 15:02

Eens afwachten wie van Woerkom gaat terugpakken in zijn nieuwe functie.

Rest In Privacy | 08-06-14 | 14:54

Islamofiel | 08-06-14 | 14:38

klopt volkomen. Het bewijs daarvoor is Samsoms die v Woerkum gebruikte om zich te verstevigen bij zn marokkaanse islamfascisten. Hij had een paar weken geleden met Marcouscous een 'dineetje' in Amsterdam waar GS nog foto's van had waarop Sampie na gedane zaken op een taxi stond te wachten. Daar is vermoedelijk Marcouscous in stelling gebracht om de Theo en Pim grafdansers in te lichten over een 'racisme' (verzinsel uit de Linkse Islam) relletje met v Woerkum.
Sampie riep nl na de stemming VOOR van Woerkum vrolijk dat na wat "strubbelingen" de "democratie" zn "werk" gedaan had. Dit verraad dat hij v Woerkum electoraal even van achteren gepakt heeft...

G. Raayer | 08-06-14 | 14:46

Natuurlijk is groen links per definitie hypocriet
Één van de grote leiders van de groenen in Europa is nl.

Daniel Cohn Bendit! was die niet een verklaard PEDOFIEL?
net zoals één van de leiders van groenlinksvoorloper PSP?
Maar daar hoor je niemand over; welke journalist gaat dit nou eens haarfijn uitzoeken? wordt een heel leuk en omverwerpend item,wedden?

Foezela | 08-06-14 | 14:46

De aanval op van Woerkom leek georkestreerd te zijn.
Een nader onderzoek naar de rol van vice-ombudsman Frank van Dooren is daarom gewenst.

Islamofiel | 08-06-14 | 14:38

necrosis | 08-06-14 | 11:55

sap deed dat rondedansje, net als alle andere 'linkse' Partei-glieder, omdat het voor haar Partei geen halve ruk uitmaakt hoeveel zetels het heeft. 1 is voldoende, slechts als de PVV groter wordt, is het volk mondiger en beter in staat goed van kwaad te onderscheiden en zich niet meer in slaap laat sussen door de Linkse Slang. Dan worden zij vernietigd en zijn de baantjes van 'linkse' moraalridders verdwenen. Ze kijken maw slechts naar wat de PVV doet en daarom zie je bij elke verkiezingen weer de 'linkse' MSM AL het geschut uit de kast trekken om de PVV als leugenaars of fascisten neer te zetten, het volk moet zo debiel mogelijk gemaakt worden.
Een kiesdrempel kan ook, dan was in ieder geval 1 Partei des Doods verdwenen. Kijk naar d666, die hadden allang verdwenen moeten zijn maar nu dit is nagelaten zijn ze sterk danzij de corrupte medeburger en dat trekt een hoop imbecielen aan.
Wat v Woerkum betreft: hij heeft duidelijk de oude en beproefde 'linkse' strategie nog niet door: als je als gebraden haantje naar voren wordt geschoven en lofkreten verwacht, zetten de neofascisten de gaskraan open en gooit de lucifer in de oven. Wijze les voor Guido....

G. Raayer | 08-06-14 | 14:33

Dit land kan zo veel stukker.

In the morning! | 08-06-14 | 14:24

@BekiekUtMoar. En met de juiste vrindjes.

Maria.1 | 08-06-14 | 14:19

Oh, èn pretstudies uiteraard, want daar kom je in de politiek het verst mee blijkbaar.

BekiekUtMoar | 08-06-14 | 13:49

voornamen (roepnaam)
Linda Geertruida Johanna (Linda)
personalia
geboorteplaats en -datum
Enschede, 27 juni 1979
partij/stroming
partij(en)
GroenLinks
hoofdfuncties

-
lid gemeenteraad van Groningen, van 14 maart 2002 tot 30 januari 2008
-
lid bestuur FNV Bondgenoten, van 1 februari 2008 tot juni 2010
-
lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, van 17 juni 2010 tot 20 september 2012
-
lid Tweede Kamer der Staten-Generaal, vanaf 30 oktober 2012

nevenfuncties
vorige

-
lid bestuur Groninger Studentenbond

opleiding
academische studie

-
Engelse taal- en letterkunde, Rijksuniversiteit Groningen, tot 2005
-
literatuurwetenschap, Rijksuniversiteit Groningen, tot 2007

Typisch, nog nooit een fysieke bijdrage aan de maatschappij geleverd.

BekiekUtMoar | 08-06-14 | 13:48

En alsof rechters worden gescreend op onafhankelijkheid?

croque monsieur | 08-06-14 | 13:31

Ik bemerk de laatste tijd dat mijn oog tijdens het lezen van topics over de nationale en Europese politiek steeds vaker afdwaalt naar de schuur waarin ik mijn riek bewaar.
.
Het is eigenlijk tijd maar er staan nog zoveel burgers te staren naar het rad wat ze voor ogen wordt gedraaid....

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 13:24

Gaat nergens over dit gelul.
Beter sparen en goede advocaat in de arm nemen .
Of zijn er nog Nl ers die de illusie hebben dat hun klacht serieus genomen word .
Enige wat de consumentenbond serieus neemt is hun marketing.

lidlbier | 08-06-14 | 13:14

Overigens laat de NPO zich uitsluitend op sleeptouw nemen door mensen die graag demoniseren, zwartmaken, en eigenlijk vinden dat mensen die hun mening niet zijn toegedaan op een of andere manier weg zouden moeten. De NPO heeft zich in de laatste 15 jaar ontwikkeld van pure linkse propagandamachine naar een haatzaaimachine. Huilende bloedhonden aan de lijn van de gevestigde politiek. Het mag, naast de exorbitante subsidies, levens kosten....

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 13:12

@ gasboer | 08-06-14 | 13:04

Inderdaad. Van haar eigen site:

'Ik wil knokken voor wat kwetsbaar is.'

En op onze kosten he. Ik zeg gadverdamme. Zoek eens een echte baan, linkse uitvreter.

HoogToontje | 08-06-14 | 13:07

Rechts is waar ke duim links zit

Padre Pio | 08-06-14 | 13:07

Politici-de ratten van de samenleving, kan er niks anders van maken.

niks mis mee | 08-06-14 | 13:04

Links is vrede.

HoogToontje | 08-06-14 | 12:58

Pffff, al dat gezever. Rot op met die van woerkom. Moest de belangen van automobilisten behartigen door ons kapot te laten belasten. Er zal hem wel een baan zijn beloofd als hij zich rustig hield......

ITEACHYOU | 08-06-14 | 12:55

De onderste steen moet boven om het gekrioel van de pissebedden te kunnen waarnemen (en dan benzine erop).

Rest In Privacy | 08-06-14 | 12:53

Ik zou die Voortman goed in de gaten houden; getuige haar cv is dit een beroeps staatsruifvreter en publieksopruier. Zou me niets verbazen als zou blijken dat ze een actieve rol heeft gehad in het creëren van een podium voor die Sharia-rat Azahar. Wat mij wel verbaast is dat Linda een vreselijke refo bakkes heeft. Na jah, eigenlijk doet dat laatste er niet echt toe; ook refo's zijn vaak heel achterbaks.

Orange Willem | 08-06-14 | 12:52

Nog even iets over termen als 'de Marokkaanse gemeenschap' en organisaties als 'het Samenwerkingsverband Marokkaanse Nederlanders'. Waarom wordt er in de media eigenlijk nooit in dergelijke bewoordingen gesproken over 'de Nederlandse gemeenschap' of 'de gemeenschap van autochtone Nederlanders', en waarom is er geen Samenwerkingsverband Autochtone Nederlanders? Dat zou zeker discriminatie en kwetsend zijn waarschijnlijk...?

henkvaningrid | 08-06-14 | 12:41

Het fenomeen ombutsmannen: een overheidsexpulsie met mannen om wie het uiteindelijk gaat wie de dikste Maserati krijgt, en daar mee weg komt.

Crak-ho | 08-06-14 | 12:36

Overigens is de ombudsman een waardeloos concept. Symptoombestrijding pur sang. Waren de mogelijkheden om tegen redelijk kosten naar de rechter te gaan om een in gebreke blijvend bedrijf of overheidsinstantie af te straffen voor hun gedrag beter dan zouden deze organisaties zelf veranderen. De ombudsman is een lapmiddel van slappe statements, overbodige schikkingen, en tandenloos gemekker. "Ambtenaren voor ambtenaren"

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 12:33

Leuk dat een derde van de kamer een potentiële ombudsman wil afrekenen op slechts 1 foute uitspraak, 4 jaar geleden. Dan ben je dus op zoek naar kandidaten die nog nooit een fout gemaakt hebben. Die hebben we in Nederland genoeg, dat zijn de mensen die nog nooit een dag gewerkt hebben.

Vervolgens is de nieuwe dimensie, dat mits beter geformuleerd, er nog een behoorlijke kern van waarheid in die uitspraak zit. Sinds het loslaten van de taxivergunningen is het aanbod van taxi`s verdrievoudigd, vooral met chauffeurs van bedenkelijk allooi.

De staat heeft met taxikeurmerken al moeten toegeven dat er genoeg taxi`s zijn zonder keurmerk, die eigenlijk ook zonder chauffeurspas zouden moeten zitten. Maar het handhaven is in Nederland een illusie. Handwerk van ambtenaren ontbreekt.

Van Woerkom had vier jaar geleden moeten zeggen dat hij zijn vrouw liever niet met de taxi laat gaan, omdat er nog wel eens een halve crimineel achter het stuur kan zitten. Dan had hij namelijk gewoon gelijk gehad.

Dat er een stevige statistische correlatie tussen bovenstaande politiek correcte en de gedane uitspraak zit, is niet de verantwoordelijkheid van van Woerkom, maar van het deel van de Marokkaanse gemeenschap, die het normaal vind hun brood uit de mond van een ander te jatten.

Feynman | 08-06-14 | 12:32

vingervinger | 08-06-14 | 11:36
Helemaal eens. Kunnen we ook meteen de Tweede en Eerste Kamer opdoeken en alle bevoegdheden overhevelen naar het Europese Parlement.

Wel zo makkelijk.

Smuts | 08-06-14 | 12:32

Stuiptrekkingen van links die beseffen dat ze de macht aan het verliezen zijn in NL

BASinnic | 08-06-14 | 12:30

Gaaf.. ga m'n hond vanaf nu allah (sw) noemen ,
Inshallahh , inshallaahhh !!! kom hiiieerrrrr... kutbeest

Bijna ... Bijna jammer dat het een fout was , en dat beestje gewoon igor heet..

Nietweerhe | 08-06-14 | 12:30

Slecht nieuws moet je goed timen en dat is precies wat de Groene Khmer gedaan heeft. Ze brachten het op zo'n moment naar buiten dat de kandidaat geen kans had zich te verweren of om te herstellen.

Osdorpertje | 08-06-14 | 12:29

Het blijft vreemd dat wij niet zelf mogen kiezen wie ons vertegenwoordigt; wij van wc-eend....

Maria.1 | 08-06-14 | 12:20

Vrij logisch dat de nummer twee en drie annoniem wensen te blijven. Stel je hebt nu een goede baan, bijvoorbeeld burgemeester of voor mijn part directeur bij een groot bedrijf, als je solliciteert geef je aan dat je eigenlijk wel weg wil. Je fladdert daarna als aangeschoten wild binnen je eigen organisatie rond.

wiza | 08-06-14 | 12:14

necrosis | 08-06-14 | 11:55
Dat er meer mensen op PVV stemmen dan op GL zegt meer over de kwaliteit van ons onderwijs dan over de persoon Sap, lijkt mij.

vingervinger | 08-06-14 | 12:09

Ned. 1.Guido bij Wittemans.

fuckje | 08-06-14 | 12:09

wie evenzo als dhr. van Dooren een statement maakt is jurisch redacteur van het NRC van zaterdag 7 juni ,dhr. Folkert Jensma. Zich baserend op een onderzoek(-je) van Bureau Driessen meent hij tot zijn opluchting te kunnen constateren dat er geen relatie is tussen Marokkaanse afkomst en criminaliteit. Bureau Driessen heeft onder 680 ( ) jongeren van Nederlandse, Turkse Marokkaanse en Surinaamse afkomst een schriftelijke, let wel, enquete gehouden over hun criminele activiteiten.Hieruit blijkt,( ) dat er geen relatie bestaat tussen hun etniciteit en hun criminele handelswijze. In FSS ( tijdschrift voor sociale vraagstukken) concludeerden René Diekstra, Mieke Komen en Nourdin Tciche dat die relatie er hoogstwaarschijnlijk wel is. Jensma zegt in zijn artikel dat vanaf 12 jarige leeftijd oudercontrole ontbreekt in Marokkaanse gezinnen en daar zit natuurlijk de crux. Het begrip coercive behaviour
(Oregon Institute for social learning) geeft aan dat Marokkaanse jongens door gebrek aan opvoeding een dwangmatigheid ervaren het gedrag van hun criminele landgenoten te kopiëren. Kijk bijvoorbeeld naar de rol die een Badr Hari speelt in hun leefwereld.De dwingendheid om ernstige misdaden te plegen is dan ook , in tegenstelling hetgeen Driessen en Jensma beweren zeer zeker aanwezig in de leeftijd oplopend tot hun 24e levensjaar. Marokkaanse vaders zijn vaak buitenshuis , hebben amper educatieve vaardigheden en de moeders letten thuis op hun dochters maar de jongetjes vanaf 12 jaar leren op straat in hun wijk hoe makkelijk het is via crimineel gedrag aan geld en goederen te komen. Jensma noemt de uitkomst van het onderzoek van Driessen een onwelkome uitkomst voor al diegenen die menen dat ethnicteit wel bepalend is voor criminalitei hierbij refererend aan AL Gore's bekende documentaire over gebruik fossiel brandstoffen. Laat dhr. Al Gore in Nasville nu een huis hebben met 20 kamers en 8 badkamers en een maandelijkse gas- en lichtrekening ( fossil fuels dus) hebben die twintig keer zo hoog is als een normaal Amerikaans gezin - dat al veel energie verspilt- namelijk 2400 dollar per maand. Ja, als je refereert aan AL Gore, dan trap je als NRC redacteur je eigen deur in.
bron : FactCheck.org

Jan Boule | 08-06-14 | 12:07

Ah, de Linda Voortman, die zich eerst nog hard maakte om de huursverhoging als ordinaire belastingmaatregel tegen te gaan en toen het erop aankwam de huurder in de steek liet. Ze bedacht zich ineens dat de niet-werkende achterban toch niet onder die verhoging viel. Die Voortman dus.
De bekende GroenLinks manoeuvre dus.

blinde kip | 08-06-14 | 12:05

@Botte Hork | 08-06-14 | 11:47
De lijstverbintenis Botte Hork/ LnNL heb ik al een tijdje geleden opgezegd.
Dus bel me niet...

necrosis | 08-06-14 | 12:03

GroenLinks is de perfect uitgevoerde vijfde kolonne. Desastreuze beleidsvoornemens met als de doel de vernietiging van Nederland, verpakt in een roze wolk van wensdenken en maakbaarheidsdromen, en continue op zoek naar nieuwe manieren om Nederland, maar liever de Nederlander kapot te maken...

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 11:59

Blijven we roepen langs de zijlijn of gaan we de hypocrisie uitroken? Plas glas was zal het wel weer worden. Om met Jacobse en van Es te spreken: mogen we eeeeeven overgeven? Er moet een ombudsman naar buiten.... kan gs de politiek niet in? Ik doe mee.

Pastoor Lanthuys | 08-06-14 | 11:55

@King of the Oneliner | 08-06-14 | 11:51

"Vuile tering proleten....! ". Kwam niet meer bij, Mooi docu trouwens. Zware kost afgewisseld met hilarische momenten. Dat gedoe over het rokje van interviewster... Klassiek.

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 11:55

GroenLinks?
Was dat niet die politieke partij waarvan 'leider' Sap een rondedansje deed toen PVV wat zetels verloor terwijl haar eigen partij gemillimeterd werd?
Geert doet het nog uitstekend, wat doet Sap nu?

necrosis | 08-06-14 | 11:55

Geheel eens met dat naschrift. Overigens is de media doorgaans zorgvuldig met het selecteren van mensen om op straat of in de studio te interviewen, en met zorgvuldig bedoel ik dat ze mensen kiezen die de juiste uitstraling hebben, en met juiste uitstraling bedoel ik een beeld dat naadloos in het ideale wereldbeeld dat ze hebben past. De keuze voor Azahaf snap ik in dat lucht niet helemaal, maar ik geloof ook niet dat dat een vergissing is geweest.

Muxje | 08-06-14 | 11:54

Waarom valt de benoeming van de Ombudsman eigenlijk onder de Tweede Kamer. Dat maakt een Ombudsman dat hij nooit er voor iedereen is. Zou anders moeten.

giechelmeisje | 08-06-14 | 11:54

Even lolletje tussendoor:
We hebben (eindelijk) beeld van Kaas de Vies met zijn moeder in de auto:
www.youtube.com/watch?v=xoev3aokYxk
LOL

King of the Oneliner | 08-06-14 | 11:51

Dat is dan wel politiek met een hele kleine p. Ik mis toch echt een enigszins aanvaardbaar motief.

En wat als het pure luiheid is van Voortman? Gewoon te bescheten om stukken te lezen?

Jan de Schot | 08-06-14 | 11:49

Moeten we echt zo vaak stilstaan bij dit dieptepunt in de Nederlandse parlementaire geschiedenis?
.
Zelden werd het totale gebrek aan besef van politici wat de rol van het parlement zou moeten zijn, op welke wijze zij zou moeten opereren, en de waardigheid van het parlementaire proces zo duidelijk ten toon gespreid.
.
Een moreel, intellectueel, en principieel faillisement. Dat we zulke nietskunners de democratie überhaupt toevertrouwen. In een woord, verschrikkelijk.

Parel van het Zuiden | 08-06-14 | 11:47

Dack Janiels | 08-06-14 | 11:42
Daar lijkt het wel op ja. En dat terwijl dit land snakt naar een echte 'onderbuik' partij.
* necrosis bellen gaat *

Botte Hork | 08-06-14 | 11:47

Ah, groen links en hypocrisie? Is dat nog nieuws?

Steilloos ten Onder | 08-06-14 | 11:44

"Het is nog maar de vraag of er ooit nog iemand gaat solliciteren voor de functie van Nationale Ombudsman."

Lemon theorama van Akerlof.

Er blijven alleen maar lemons over, die alleen maar lemons accepteren.

Kwaliteit is een gevaar. Dit hebben jullie zelf ook wel eens ervaren als je ergens gaat solliciteren en je een direct gevaar zou kunnen zijn voor de manager boven je. Dan word je het dus niet. Niet goed voor de organisatie want jij zou een fantastische werknemer kunnen zijn. Maar dat boeit niet.

Kwaliteit wordt geweerd uit bestuurlijk en politiek Nederland, zij zoeken alleen een bepaald soort kwaliteit, een soort van kwaliteit die men politiek kan beïnvloeden. Als ze het idee hebben dat ze dit niet kunnen... dan blieven ze niet.

Deze negatieve cirkel is alleen te doorbreken door het hele systeem eens flink op te schudden.

Kaas de Vies | 08-06-14 | 11:43

@King of the Oneliner | 08-06-14 | 11:37
Nou, dat is toch het equivalent van tien echte personeelsleden.
Dat valt dan toch best mee?

Petrus Poortwachter | 08-06-14 | 11:43

Botte hork
Alleen reaguurders van Joop.

Dack Janiels | 08-06-14 | 11:42

Zou het mogelijk zijn om met een reaguurder carriere nog in de politiek te kunnen komen, dat vraag ik me wel eens af.

Botte Hork | 08-06-14 | 11:41

Iedereen had toch meteen door dat die ophef er alleen was omdat sommige partijen zichzelf graag als 'marokkanenvriend' neer wouden zetten?

Dack Janiels | 08-06-14 | 11:40

Die GroenLinksdoos was gewoon jaloers dat ze niet bij het kiesclubje mocht, Paternotte.
Niet zo schuimbekken om niks, schrijf liever over iets dat ergens over gaat. Ombudsmannen mogen drie keer per jaar bij de NOS laten zien dat ze heus wel kritisch en onafhankelijk zijn (cue huilneger in drie, twee, één...) en dat is het wel.

pietvanvliet | 08-06-14 | 11:39

Van Woerkom had natuurlijk vriendelijk moeten bedanken voor de eer, het feit dat hij alsnog ja zegt pleit in het geheel niet voor de man. Eind van dit liedje is dat de beroepsmarokkanen en meehuilend links zichzelf nog wat belachelijker hebben gemaakt dan ze al waren.

très cool | 08-06-14 | 11:39

Naschrift had wat mij betreft onderwerp mogen zijn. We luisteren naar de verkeerde mensen, en we deinen mee op populisme bedoeld om onze cultuur uit te roeien.

mental K | 08-06-14 | 11:38

Hoop dat die 170 ambtenaren een heerlijk lang Pinksterweekend hebben. Ze zullen wel uitgeput zijn van al dat ombudswerk...
170 fokking ambtenaren!

King of the Oneliner | 08-06-14 | 11:37

In nationaal opzicht kan Nederland dit blijkbaar niet fatsoenlijk en naar ieders tevredenheid oplossen, hetgeen wederom pleit voor een Europese Ombudsman, liefst iemand met een iets ruimere blik dan de gemiddelde ANWB-er en die ook allochtonen, vrouwen en fietsers vertegenwoordigd.

vingervinger | 08-06-14 | 11:36

Wij moeten 3 generaties ellende, terreur, criminaliteit, homohaat, et cetera van Marokkanen zien te vergeten, maar als 1 iemand jaren terug een ongelukkige uitspraak doet, dan zijn ze ineens allemaal de gebeten hond.

Ik was in Haren | 08-06-14 | 11:35

De hele affaire brengt mooi in beeld hoe crypto-communisten en crypto-islamisten onder een hoedje spelen.
Om vervolgens te verliezen.

ole guapa | 08-06-14 | 11:34

.. hmm, was Marcel van Dam niet de eerste Nationale Ombudsman? Dat zegt iets over het "Nationale" en het "onafhankelijke" van dat instituut. En over de betrouwbaarheid, om maar wat "waardes" te benoemen.

Jan Passant mk2 | 08-06-14 | 11:34

-weggejorist-

jan v.d. pot gerukt | 08-06-14 | 11:33

Ik walg steeds meer van due hypocriete politici..

jan v.d. pot gerukt | 08-06-14 | 11:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland