Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omaha Beach, 6 juni 1944

Goedemorgen iedereen. Vandaag de 70ste verjaardag van Opa D-Day. Gaarne een beetje respect voor die ouwe aub. Dat wij hier vandaag de dag ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend onze bek kunnen opentrekken, hebben we onder andere te danken aan die jonge jongens die 70 jaar geleden, vanaf 06:30 uur hun leven gaven op dat klotestrand in Frankrijk. Overlevingskans was 1 op 2, levensverwachting op strand: 45 seconden en binnen 10 minuten waren alle officieren en sergeanten dood. Wie in die vroege uren van juni 6 1944 niet verzoop wegens te zware PSU, werd op het strand in tweeën gemaaid door de nazimof. Bovenstaande beelden = Hollywood. In het echt was het nog veel erger. En het is ook nog eens allemaal voor niks geweest. In de opulente FührerBunkers aan de Wetstraat te Brussel bouwen de herenvolkers Von Rompuy, Junckers, Von Hofstadt, Wilhelm von der Camp en Hanz von Baalen anno 2014 gestaag aan het nieuwe Germania.

Reaguursels

Inloggen

Vond die pro-EU propaganda aan het einde nogal misselijkmakend. Herdenk je godverdomme diegenen die ons echt bevrijd hebben, ga je vervolgens lopen pronken met je EU=vrede bullshit. Het enige wat ontbrak aan die slotceremonie van van Rompuy die een ereronde maakte met die fop-nobelprijs van ze.

Patior Inrideo Magis | 06-06-14 | 22:56

Opdat wij niet vergeten!

Deze mannen en hun generatiegenoten in alle overige delen van de wereld die voor mijn vrijheid hebben gevochten, zijn voor mij helden. Laten we aub deze dag stilstaan bij hun prestaties zonder paralellen te trekken met het heden, hoe terecht sommige deze ook vinden. Doen we dat morgen weer of in een ander topic, oké. Geldt dus ook voor jou Pritt ;)

Baruch de Spinazie | 06-06-14 | 21:05

Dat verdrag met Stalin over Polen ging geheel uit van de Sovjets, die begrepen dat Duitsland hun nodig had om zich in het Oosten in te dekken. Wist je overigens dat Polen al gedeeltelijk gemobiliseerd was, voor de Duitsers dat waren? De Polen waren er toen al op uit om Oost-Pruisen ethnisch te zuiveren, iets wat ze in 1945 dan ook werkelijk deden. De Polen voelden zich sterk in 1939 en droomden ervan om Berlijn te veroveren. Ze dachten dat ze de steun hadden van F, GB en USA. Dat was niet zo. WO2 werd zgn. gevoerd tbv de vrijheid van Polen, maar na 1945 werdt zonder morren Polen overgedragen aan de USSR. Polen was de nuttige idioot, die werd gebruikt om de van te voren geplande vernietigingsoorlog tegen Duitsland te beginnen, zodat Europa kon worden opgedeeld tussen Amerikanen en Russen.
.
Lebensraum... Hitler had het in zijn Mijn Kam blogje inderdaad ovet kolonien. En aangezien de overige west-Europese staten de rest van de planeet al hadden ingepikt, bleef er niets anders over dan Rusland. Je moet wel even in de gaten houden dat dat gefantaseer over kolonien gebeurde toe Albert Heyn in de gevangenis zat in Landsberg, zo'n vier jaar nadat de Britten middels een voedselblokkade 1 miljoen Duitsers hadden ongebracht ten einde Duitsland op de knieen te krijgen en Duitsland zich er zeer pijnlijk van bewust was dat het zijn eigen bevolking niet kon voeden. Bovendien woedde er in Rusland een burgeroorlog, dus dat land was zwak. Echter toen in 1933 AH aan de macht kwam, was Rusland echter weer op de benen. Er is geen spoor van bewijs dat na 1933 dat hele Lebensraum geneuzel deel uitmaakte van de Duitse buitenlandse politiek.
.
Waarom zou Duitsland geen leger mogen hebben en de rest wel?
.
En wat is er mis met dat bondgenootschap met Japan? In de geschiedenis hebben alle landen bondgenootschappen aangegaan.

Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 18:40

Dat was de trigger voor de invasie en twee dagen later had Duitsland een ongewilde wereldoorlog aan zijn broek hangen.
Wurgje de huisboa | 06-06-14
Dus het verdrag voor de verdelng van Polen tussen Hitler en Stalin was ook niet iets wat ermee te maken had? Hitlers openlijke uitspraken over Lebensraum? Zijn enorme investeringen is het leger? De bouw van slagschepen een heel stuk groter dan ze mochten? Het opzetten van een Luchtwaffe?
Als Duitsland geen oorlog wilde waarom vroeg Hitler dan aan zijn volk of ze Butter oder Kanonen wilden? En hoe zit het met het verdrag met Japan?

Moonwarrior | 06-06-14 | 18:09

Nederland wilt hier niets meer van weten nu ons verteld is dat de echte bevrijders een paar Marokkanen waren die zijn aangespoeld in Zeeland.

Moonwarrior | 06-06-14 | 18:05

Met de kennis van nu; een rookgordijn was wel handig geweest...

ratelaar | 06-06-14 | 17:38

Het zijn de Angelsaksen geweest die ons de multicul hebben gebracht, dus zo gek is die mocrovlag niet.

Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 17:12

En in Utrecht, met de dodenherdenking wapperde de policor mocro vlag. Geen engelse vlag, geen amerikaanse vlag... it is a shame!!!!

New Order | 06-06-14 | 16:50

Het is misschien wel smakeloos om WOII met de EU te vergelijken, maar dat komt omdat de hele manier waarop die EU tot stand komt al smakeloos is. De vrijheid en onafhankelijkheid waar de mensen 70 jaar geleden voor gestreden hebben wordt nu met wat handjeklap vergeven. Wat heeft de EU precies voor Nederland opgeleverd? Handel? Die was er al; we hadden de EEG. Wat dan wel? Banen? De werkeloosheid is enorm groot. Ik zou wel een referendum willen zien met pro of anti EU. De opkomst zal veel groter zijn dan bij de EU verkiezingen.

Maria.1 | 06-06-14 | 16:13

Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 14:57
Met het grootste deel van je feiten ben ik het eens, niet dat Stalin al klaar stond naar het westen te gaan. Dat was wel zijn doel, net zoals in 1920. En dat de Duitsers weinig anders konden (maar dat ook wel erg graag wilden) klopt ook.
Maar gezien het gemak waarmee de Duitsers in 41 de Russen in de pan hakten lijkt er mij van nog maar weinig
aanvalsvoorbereidingen getuigen.

KarelMarks | 06-06-14 | 15:30

@AbleArcher13 | 06-06-14 | 15:19
70 jaar dus..

AbleArcher13 | 06-06-14 | 15:25

Bedankt voor 70 vrijheid mannen.
Helaas kunnen hun opvolgers binnen een paar jaar de steden in om orde op zaken te stellen vanwege een andere vijand.
Dan moet dan maar.

AbleArcher13 | 06-06-14 | 15:19

Dat Willie daar aanwezig is wel het superlatief van perversiteit. Vanaf de landing in Normandie naar Parijs heeft 400.000 levens gekost, en die zijn grotendeels op het strand kansloos neergemaaid door de Duitsers. Op filmbeelden uit de propagandajournaals uit die tijd zie je die strijd nooit maar alleen nagespeeld even voor de camera acties met mannen die naar de duinen lopen en wat prikkeldraad aanleggen waarna voor de camera een landingsboot zn klep opendoet, maar in werkelijkheid is het dus een van de slechtste operaties ooit geweest waarbij de mannen gewoon als kannonenvoer voor de Westerse "koningshuizen" en oligarchen zijn ingezet. Een minachting voor het volk die je nog steeds bij onze verraders, euhhhh, "politici" terugvindt. En ze zijn er allemaal steenrijk van geworden en dat houdt niet op, niet vanzelf...

G. Raayer | 06-06-14 | 14:58

Polletje Piekhaar... er kan maar een fatsoenlijk concept zijn in de internationale politiek en dat is zelfbeschikking. De gebieden die jij opnoemt, Rijnland, romp-Oostenrijk, Sudetenland en ook Memel en Danzig waren Duits en wilden terug naar Duitsland. Daar was dus helemaal niets mis mee. En ook Tsjechie was een kunstmatig construct, bedacht in Versailles. Praag was tot dan toe of altijd Oostenrijks-Habsburgs geweezt of Duits, maar nooit hoofdstad van een onafhankelijk land. De eerste duitse universiteit was gevestigd in Praag. De Tsjechen hebben geen schot gelost tot aan 1945.
.
Ook de uitleg rondom Barbarossa is gebaseerd op een schandelijke geschiedsvervalsing. In werkelijk verkeerde De USSR in mei 1941 in staat van totale mobilisatie om geheel Europa onder de voet te lopen, een operatie die gepland stond voor juli 1941. Google maar wat op Victor Suvorov en in inmiddels vele andere schrijvers. De Duitsers wisten wat er aan stond te komen. Eerst probeerden ze in mei 1941 met die vlucht van Hess naar Schotland de Britten tot vrede te bewegen, wat mislukte. Toen bleef er voor de Duitsers niets anders over om slecht voorbereid in een wanhoopspoging de eerste klap uit te delen. Hadden ze dat niet gedaan, dan was Nederland eveneens communistisch geworden. Maar dat zal jij wel jammer vinden dat dat niet gebeurd is, niet waar, Polletje?

Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 14:57

@Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 14:27

HA! Die idioten hier weten de waarde niet meer van dingen. Zien zichzelf als strijders en voelen zich onderdrukt. Het ironische is dat zij juist precies doen waar ze anderen voor waarschuwen. De eigen geschiedenis zo onbeduidend laten lijken door het continue te verbinden aan hun eigen agenda. Niet meer wetend wat van belang is en wat niet. Dat soort debiel volk heeft dan ook geen Marokkaan nodig om 'weg met ons' toe te passen.

Uhh | 06-06-14 | 14:51

Ze zeg, die laatste zin.... zakt die pritt ff door het ijs. Eikel.

plaklul | 06-06-14 | 14:50

Opdat we nooit vergeten.

newray | 06-06-14 | 14:48

Indrukwekkende scene en dit is een film. Huiveringwekkend hoe het in het echt geweest moet zijn.

Wat ook indrukwekkend is, is dat sommigen hier werkelijk geen enkele andere gevoelens noch ideeën kunnen hebben zonder deze te verbinden aan Marokkanen. Wat een triest leven heb je dan.

Uhh | 06-06-14 | 14:46

Als het om de EU gaat is Godwinnen kennelijk wel een legitieme praktijk. Ik vind het pathetische en een zwaktebod. Kom met argumenten ipv WOII helden te misbruiken. Van mij schijten jullie de hele EU onder, maar om daar nou WOII en D-Day voor te gebruiken ? Wat een gezocht en eenvoudigweg zielig argument. de EU interesseert mij niet, maar wat een affront voor al diegenen die hun leven hebben gewaagd en gegeven in WOII. En wat een volstrekt bespottelijke vergelijking. Heeft iemand van jullie eigenlijk wel een idee wat er in WOII gebeurd is of leren jullie dat niet meer op het VMBO praktijk ?

Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 14:27

Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 13:54

Zo'n antwoord kan je van jouw wel verwachten ja. Als je niet precies meepraat in het algemeen bekende straatje ben je een Nazi, hoe noem je dat ook al weer?

KarelMarks | 06-06-14 | 14:09

Ik herhaal het maar weer een keer, voor degenen die het nog niet wisten. De plannen voor de EEG en de EU zijn opgezet door de nazi's in '41/'42. Vele ex-nazi's waren ook hooggeplaatste bestuurders in de EEG. Ik denk, ik zeg het maar even. Dat het helemaal niet zo vreemd is om nazi ontwerpen in de EU te zien.

Vrije Nator | 06-06-14 | 14:03

KarelMarks l 06-06-14 l13:45
Ah, je hebt Mein Kampf gelezen ?

Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 13:54

Polletje Piekhaar

Jij kleurt ze ook naar eigen voorkeur in.
Een aanzienlijk deel van wat jij opnoemt is alleen terughalen van wat bij het verdrag van Versailles afgepakt was door andere landen.

KarelMarks | 06-06-14 | 13:45

Wurgje de huisboa l 06-06-14 l 13:18
Even de feiten op een rijtje:
De bezetting van het Rijnland
De annexatie van Oostenrijk
De annexatie van het Sudetenland
De annexatie van Tsjechië en de vestiging van een vazalstaat in Slowakije
De inval in Polen
Operatie Barbarossa
Oorlogsverklaring aan de VS na Pearl Harbor.
Hoezo liep Duitsland in de val?
En wat zongen ze ook alweer in die tijd?
Heute gehort uns Deutschland
Und morgen die ganze Welt
Effe bij de les blijven, je mag best de pest hebben aan de Amerikanen maar verdraai de feiten niet. En dat gekloot in de Oekraïne is de schuld van de EU politici die ondanks herhaalde waarschuwingen ( Bolkestein o.a.) maar blijven opdringen naar het oosten

Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 13:38

@ Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 13:18
Inderdaad. Na een normale oorlog zijn er behalve overwinnaars en verliezers een hoop landen die alles wat er in de geschiedenisboekjes komt enigsinds neutraal houden...

Na WO 2 waren er alleen maar overwinnaars en een stel monddode verliezers. Daarom is wat iedereen vanaf z'n geboorte leert bijna pure propaganda (van de geallieerden). En als je daar kritisch over denkt dan ben je al snel een heel slecht mensch.

Istrilyin | 06-06-14 | 13:33

De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars en altijd in hun eigen voordeel. De Amerikanen beweerden dat Duitsland de wereld wilde veroveren, waar in werkelijkheid waren het de Amerikanen en Sovjets die de wereld wilden veroveren em Amerika wil dat vandaag de dag nog steeds.
.
De situatie rond Polen in 1939 lijkt als twee druppels water op die in Oekraine. Duitsland wilde de Duitse stad Danzig terug, maar de geallieerden zaten in het geniep Polen op te stoken om niet toe te geven. Het conflict escaleerde en de Polen begonnen met het vervolgen van Duitsers die in Versailles-Polen woonden, met als doel ze ethnisch te zuiveren. Dat was de trigger voor de invasie en twee dagen later had Duitsland een ongewilde wereldoorlog aan zijn broek hangen. Duitsland was in de val gelopen. De VS en USSR zaten allang in een boot om de Europese buit onder elkaar te verdelen.
.
Nu gebruikt Washington de Oekraine als nuttige idioot om een mega-conflict tussen het Westen en Rusland te creeeren.

Wurgje de huisboa | 06-06-14 | 13:18

@ Allemaal | 06-06-14 | 11:47
Dat mag je best constateren en schrijven en roepen; ik vind het behoorlijk onkies om dit onderwerp daarvoor te misbruiken.

1sokkie | 06-06-14 | 13:15

Dé landingsfilm is natuurlijk The Longest Day. Met een keur aan topacteurs uit die tijd en talrijke onvergetelijke quotes. Kijken en genieten.

milky bar | 06-06-14 | 13:12

Die waren de echte helden, respect.

Maar helaas, de huidige generaties zijn te slap geworden, want ze bukken voor de fascistische islam. Dat is jammer. Maar ooit gaat het anders worden, want hoe meer islam, hoe meer ellende, en dan gaan mensen in opstand, dat gaat wellicht nog decennia duren, want veel mensen liggen nog te pitten, maar als dit zo doorgaat, dan gaat het ooit flink fout.

Maar om de EU met nazi te vergelijken is een grote onzin, de meeste Europeanen hebben weer voor de EU gekozen, de EU is geen dictatuur, het is een samenwerkingsverband tussen Europese landen, zoveel mogelijk en waar nodig dezelfde regels hanteren die voor alle landen binnen de EU van toepassing zijn, prima toch!

Nogmaals, de meeste Europeanen willen gewoon de EU en de Euro, dus nog democratischer kan het niet. Dat een kleine deel van de Europeanen tegen de EU is, ook prima, het hoort ook bij democratie, maar uiteindelijk de grote meerderheid kiest voor de EU, dus de EU is 100% democratisch. Oké, je heeft helaas pech als je dan bij die kleine anti-EU groep hoort. Dat dan weer wel.

Wonderful-Life | 06-06-14 | 13:06

EU= 4e rijk....

funkyd | 06-06-14 | 13:06

En in 70 jaar zijn we weinig verder gekomen: "Sorry, the binational ceremony will not be live streamed for security reasons on behalf of the ABMC." (abmc.ubicast.tv/lives/colleville-sur-m...)

thefamousgrouse | 06-06-14 | 13:01

Petrus poortwachter l 06-06-14 l 12:13
We wisten uiteraard niet wat er aan de hand was, maar in de loop van de dag deden steeds meer geruchten de ronde dat er in Frankrijk iets gaande was. En aan het gedrag van de Duitse Wehrmacht merkten we dat het niet om een oefening ging.

Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 12:56

@ Sanderov35 | 06-06-14 | 10:35
@ Hannesdepannes | 06-06-14 | 10:41
In de link van Flightless bird | 06-06-14 | 09:17 www.eu-facts.org/en/background/dark_ro... zie ik anders op foto's vooraanstaande nazi's het verdrag van Rome (= oprichting EEG) ondertekenen.
Het is maar wat je beneden alle peil noemt.

Oeleflaffel | 06-06-14 | 12:40

Dat feest daar is allemaal te danken aan 1 Duitser die daar gewoon zijn Pflicht deed en 2000 Yanks afknalde, heel gewoon.
Heinrich Severloh.

KarelMarks | 06-06-14 | 12:36

Ergens wel enige ironie als ik dat filmpje van Privat Ryan bekijk, ik was in mijn diensttijd min of meer de machinegeweerschutter uit het peloton, zoiets als die massamoordenaar die daar van bovenaf halve bootladingen mannen afslacht.
Ik weet trouwens niet of je wel zolang kunt doorschieten zoals in dat filmpje voordat de loop van je wapen roodgloeiend is en het zooitje vastloopt of uit elkaar klapt, wij hadden dan ook verwisselbare lopen. De afstand waarover zo'n ding uit WOII dood en verderf zaait is overigens wel ongeveer realistisch.
Hittler had destijds zijn panzereenheden en zware tanks beter dichterbij de stranden geplaatst, meteen vastpinnen op en bij de strandzone zo'n aanvaller. Gelukkig heeft hij daar een fout gemaakt, toch aardig van die duitsers.

ZSU-23-4 | 06-06-14 | 12:17

@Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 12:02
'en herinnert zich die 6e juni nog heel goed.'
Wisten jullie ervan dan?

Petrus Poortwachter | 06-06-14 | 12:13

@Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 12:02
Dan zal er van dat Piekhaar ook niet veel meer over zijn ;)

Petrus Poortwachter | 06-06-14 | 12:09

Voor die reaguurders die in hun anti Amerikaanse woede weer eens beginnen over de veel grotere offers die de Russen gebracht hebben, zonder het Molotov-Ribbentrop pact van 1939 zou e.e.a toch iets anders verlopen zijn. En door de Amerikaanse luchtoorlog tegen de nazi's die veel Amerikanen het leven heeft gekost, konden de Russen het luchtoverwicht bevechten aan het oostfront. Overigens, Pollie was 12 jaar in 1944 en herinnert zich die 6e juni nog heel goed. En is nog steeds heel blij dat die rotmoffen toen klop kregen.

Polletje Piekhaar | 06-06-14 | 12:02

Mooie intieme film die Shaving Ryan Privates.

Miezerig | 06-06-14 | 11:53

@1sokkie | 06-06-14 | 11:32
Dat is geen lijkenpikken. Dat is constateren dat onze duur verworven vrijheid nu wordt verkwanseld. En terecht.

Allemaal | 06-06-14 | 11:47

Mijn opa draait zich voor de zoveelste keer om in zijn graf. De bittere waarheid, zucht...

*En het is ook nog eens allemaal voor niks geweest. In de opulente FührerBunkers aan de Wetstraat te Brussel bouwen de herenvolkers Von Rompuy, Junckers, Von Hofstadt, Wilhelm von der Camp en Hanz von Baalen anno 2014 gestaag aan het nieuwe Germania.*

5UCK MY D1CK | 06-06-14 | 11:41

Amerikaanse, Duitse, Russische, Nederlandse, Japanse en nog veel meer jonge jongens... Ze dachten allemaal voor een goed doel te vechten en gingen bij bosjes dood. Meer een tragedie dan een goed vs slecht verhaal.

Istrilyin | 06-06-14 | 11:33

Gediskalificeerd wegens die laatste zin, Pritt.
Lijkenpikken om je eigen anti-Euro sentiment erdoor te jassen. Bah!

1sokkie | 06-06-14 | 11:32

Voor de mensen die nu vrij zijn en BBC 1 in het pakket hebben, de herdenking wordt live uitgezonden. Ik zeg doen, heel indrukwekkend.

Dragstar84 | 06-06-14 | 11:28

Velen brachten een groot offer voor een groot goed, vrijheid. Een groot goed dat nu zonder slag of stoot wordt verkocht.
.
Laten we op deze 6de juni dan ook even de tijd nemen om het hoofd te buigen in diepe schaamte. De burger vanwege zijn onachtzaamheid, de politiek vanwege haar verwerpelijke actieve rol in de afbraak, het bestuur vanwege wanbeleid.
.
De toekomstige tirannie is onze eigen schuld..

Parel van het Zuiden | 06-06-14 | 11:25

Op Ohama beach vielen vooral veel doden omdat men 2 MG-nesten en scherpschutters niet op tijd hadden 'stilgelegd'. Laatst een docu gezien waar ook die schutters aan het woord kwamen. 'Waanzin, die gasten bleven maar komen en komen'
Maarja, wat doe je als je soldaat? schieten. Toch wel fijn dat die mensen elkaar gewoon in de ogen kunnen zien.

PisFinger | 06-06-14 | 11:19

Die vergelijking met de EU is misschien meer iets voor 7 juni.

Salby | 06-06-14 | 11:02

Burger Slaaf Nummer, EKD met 1000 vragen over het gezin en zelfs de kleur schaamhaar van de kids, EPD, Trajectcontroles, Gezichtsscanners, Drones, Naaktscanners op vliegvelden, voetbalwet, cameratoezicht, kliklijnen, 112 GPS kastjes verplicht in nieuwe auto,s, Opslag internetverkeer, opslag telefoon verkeer, telefoon taps, steeds meer Boa,s met steeds meer bevoegdheden, steeds meer macht naar de EUSSR iets wat niemand wilt maar wat toch gebeurd, ID kaart, vingerafdruk databank, kentekenscanners, RFID chips in pasjes en goederen, DNA databank met DNA afgenomen via de hielprik en straks ook via wangslijm voor drugstesten, het langzamerhand afschaffen van cash geld je ziet het steeds vaker bij parkeerautomaten waar je alleen nog met pasje kunt betalen of via je mobieltje, ACTA, PIPA, SOPA, OV chip, zones waar de politie je zo maar mag fouilleren als de burgemeester dat nodig vind, dan het ene na het andere verbod, rookverbod, alcoholleeftijd opgeschroefd, paddo verbod, motorclubs die geen tekens mogen dragen dat ze bij die club horen, samenscholingsverboden, download verbod, een overheid die de lasten voor de burgers steeds meer omhoogjaagd zodat we straks allemaal vet in de schulden zitten en afhankelijk zijn gemaakt van dezelfde overheid die ons alles heeft afgetroggeld.
Ach de lijst kan nog veel en veel langer en de overheid is nog niet klaar dit is pas het begin de werkelijke ellende gaat nog beginnen als de bilderbergmarionetten die net weer even gezellig bij elkaar zijn gekomen in Kopenhagen hun zin krijgen.
Die jongens zijn 70 jaar geleden voor niets gestorven als het volk de bilderbergertjes hun gang laten gaan.

endofdays | 06-06-14 | 10:54

Triest dat we nu over de EU praten terwijl het over de helden van D-Day zou moeten gaan. Pritt, je hebt de plank misgeslagen en het zou je sieren als je dat toegaf. Wat Van Woerkom kan, kan jij ook.

Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 10:43

Toen ik nog een jonger Juliaatje was ben ik op vakantie in Normandie geweest. Laten we maar zeggen een 'oorlogsvakantie', veel museums en de stranden bezocht.
Ook naar een begraafplaats, weet de naam niet meer maar van de Amerikanen geloof ik. Een hele grote begraafplaats en vlak naast het strand. Heel indrukwekkend en sereen zo vlak naast het strand.

Julia | 06-06-14 | 10:42

@Sanderov35
Idem hier. Volg geenstijl als bijna sinds de oprichting en nooit de moeite genomen om te registreren. Dus speciaal voor dit topic.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 10:41

@Cuyahoga
Sorry, je reactie niet goed gelezen. Je hebt wel gelijk, maar er is volgens mij veel meer mogelijk dan 15 jaar geleden. Van Woerkom is bijvoorbeeld wel met grote meerderheid verkozen tot Ombudsman. 15 jaar geleden zou zo'n opmerking hem echt fataal zijn geworden. De acceptatie van dit soort opmerkingen is gewoon veel breder geworden in de afgelopen jaren. Nu is er alleen nog commentaar van een relatief kleine groep.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 10:39

Al jaren dagelijks lees ik geenstijl en nooit reactie gegeven maar dit bericht moet beantwoord worden. Het is extreem ongepast om de EU te vergelijken met nazi duitsland dat miljoenen mensen heeft uitgemoord en hele groepen van de aardboden heeft laten verdwijnen. De Amerikanen, Canadezen, Australiers, Engelsen etc zijn helden die ons hebben bevrijd. Dankbaarheid alleen. De leidersvan na de oorlog hebben goed begrepen dat alleen door samen te werken en afhankelijkheidsrelaties te laten ontstaan oorlog voorkomen kan worden. Dat EU niet af is 100% mee eens maar deze vergelijking is beneden alle peil!

Sanderov35 | 06-06-14 | 10:35

@Cuyahoga
Je helemaal gelijk. We lijken met zijn allen steeds hysterischer te worden en minder goed in staat om met afwijkende meningen om te gaan. Maar daar kun je de EU toch niet de schuld van geven?

Hannesdepannes | 06-06-14 | 10:32

@mezelf,
Oja, religieuze malloten was ik nog vergeten.
War is a racket. En moord op grote schaal.

Zzzzooooffff | 06-06-14 | 10:31

Gisteren bij toeval de speech van Reagan, die hij dertig jaar geleden bij de herdenking van de aanval op Pointe du Hoc gaf, bekeken. Als je goed luistert naar wat hij toen zei wil je meteen de straat op.
www.youtube.com/watch?v=eEIqdcHbc8I#t=...

Petrus Poortwachter | 06-06-14 | 10:25

Pritt, ga eens een dagje naar Bergen-Belsen of Sachsenhausen voor je dit soort dwaze statements over de EU opschrijft. Wat je ook van de EU vindt, het gaat alle perken te buiten wat je opschrijft. Hoe langer ik er over na denk, hoe kwader ik word over dit soort flauwekul.

Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 10:25

Vind de vergelijking met de EU aan het einde van je betoog trouwens grotesk, smakeloos en hysterisch, Pritt.

Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 10:22

Door de geschiedenis heen werden/worden oorlogen veroorzaakt door koningen en andere 'edelen', politici, bankiers en industriëlen. Vervolgens kunnen gewone knapen hun leven geven voor dit soort zakken stront.

Zzzzooooffff | 06-06-14 | 10:21

watergeus | 06-06-14 | 08:36

Eensch...

renalpha | 06-06-14 | 10:21

een walgelijk stukje oorlog, dit. en dan ook nog eens vrijwel zinloos. je zou er maar staan.

rvo | 06-06-14 | 10:20

Die cijfers zijn correct voor waar het Omaha beach betrof. Er waren echter ook stranden waar men vrijwel zonder casualities aan land kwam. Maar goed, ik wil verder niks af doen aan de heroïsche inzet van de betrokkenen.

Bigi Bana Boy | 06-06-14 | 10:19

Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:19
"Je kunt nu ongebreideld je ei kwijt, zonder dat het je kop kost of dat je daar maatschappelijk op wordt aangekeken"

Dat is dus absoluut niet waar.
Kijk alleen maar naar de ophef over die nieuwe ombudsman. Of over die presentator van Top Gear.
Één verkeerde opmerking en je ballen gaan op het blok.
In Zweden worden islamcritici op fora met naam adres en foto in de krant gezet.
Deze kant gaat het hier ook op.

Ik kan alleen al in dit topic 10 comments van 10 verschillende reaguurders aanwijzen waarvan, als je die groot op een bord schrijft en er vanmiddag mee gaat staan op een plein in bepaalde delen van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Gouda, nou ja u snapt het wel, dat u blij mag zijn als uw hoofd nog op uw romp zit aan het einde van de dag.

Cuyahoga | 06-06-14 | 10:17

-weggejorist-

rowe | 06-06-14 | 10:11

@De echte Stolwijker | 06-06-14 | 10:04
Dat hadden wij al door.

Kaas de Vies | 06-06-14 | 10:10

Het topic en de meerderheid van de reacties nog eens lezende, bekruipt mij de toch verbijsterende conclusie dat ik uiteindelijk liever soevereiniteit overdraag aan Van Rompuy dan aan de dwalers die 6 juni 1944 misbruiken.

De echte Stolwijker | 06-06-14 | 10:04

Enorm veel respect voor de deze mannen!

Hobbykip | 06-06-14 | 10:02

@De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:51
Tja Stolwijker, tegen zoveel nuchterheid kan ik niet op.
Hulde en dank u.
De link van Flightless bird | 06-06-14 | 09:17 | is overigens zeer lezenswaardig.

Ars Vivendi | 06-06-14 | 10:01

@Maria.1
Er is van alles aan te merken op Brussel. Mijn punt is, dat de vergelijking van Brussel 2014 met Berlijn 1944 en dat over de rug van de helden van D-Day erg ongepast is.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:56

Ars Vivendi | 06-06-14 | 09:45
Die mannen hebben ons bevrijd van gaskamers, dwangarbeid, verraad en keiharde dictatuur.
Voor alleen een uitholling van de soevereiniteit waren deze mannen hun nest echt niet uit gekomen.

De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:51

Thanxs!

Mammeloe | 06-06-14 | 09:46

@Hannesdepannes. 9:43 uur. Dan zou juist JIJ tegen dit EU monster moeten zijn dat het land uitholt wat jouw vader mede heeft opgebouwd.

Maria.1 | 06-06-14 | 09:45

@De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:28
Oh, oké. Ik had persoonlijk niet de treinen en gaskamers in gedachten.
Wel de soevereiniteit dit ons land 'vrijwillig' inlevert aan een superstaat.

Ars Vivendi | 06-06-14 | 09:45

RonnieKray | 06-06-14 | 09:28
De volgende strofe is misschien ook nogwel toepasselijk op het nu:

Ik wist de taak die ik begon,
een taak van moeiten zwaar,
maar't hart dat het niet laten kon
schuwt nimmer het gevaar;
het weet hoe eenmaal in dit land
de vrijheid werd geeerd,
voordat een vloekbre schennershand
het anders heeft begeerd.

mister niet scherp | 06-06-14 | 09:45

@blinde kip
Sorry voor mijn wat scherpe reactie. Ik liet me meeslepen door de toon van de meeste reaguursels hier. Mijn vader was van 1922. Dus iemand die de oorlog heeft meegemaakt en het land heeft opgebouwd. Vanaf zijn twaalfde heeft hij gewerkt. Lange tijd als sjouwer in de bouw, dus met een stapel stenen de trap op en dan weer naar beneden voor de volgende stapel. Hij had geen auto, dus iedere dag 10 km op de fiets. Eén keer per week karbonade en voor de rest spek. Op zijn 55e was hij versleten en is op zijn 63e gestorven aan een ziekte, die nu waarschijnlijk goed te genezen is. Ik denk dat veel van ons dit soort vaders hebben gehad. Dat stemt wel tot enige nederigheid.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:43

Koning Willem-Alexander doet ook mee. We weten allemaal wat een heldenrol het huis Oranje in de oorlog heeft gespeeld. Hij zou daar weg moeten blijven.

7,62x39 | 06-06-14 | 08:20

Tuurlijk moet ook hij daarbij aanwezig zijn. Oranje heeft namelijk een belangrijke rol gehad in de voorbereiding. Zij hebben namelijk laten zien dat het mogelijk is om heel snel aan de andere kant van het kanaal en verder te komen. En dat ondanks dat oude vriendschappen niet voorbij zijn.

swapper | 06-06-14 | 09:42

Die jonge gasten hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid die nu echter op een geraffineerde wijze op alle fronten wordt beknot. Het EU-rapaille is dan ook geenszins te vergelijken met de nazi's maar ze hebben wel dezelfde grootheidswaanzin en machtshonger. Met behulp van de nieuwe nationale NSB'ers wordt het land van binnenuit langzaam in de handen gedreven van ongekozen EU-dictators, deel uitmakend van een stelsel van "democratie" van de aangesloten vreemde mogendheden die feitelijk met zogenaamde meerderheid van stemmen Nederland buiten spel kunnen zetten, ons land kunnen leegroven en ons hun wetten opdringen. Het systeem van baantjescarrousellen en smeergeld in de vorm van exorbitante salarissen zorgt voor voldoende binnenlandse collaborateurs. Verder staan die schijnheilige EUSSR-maffiosi met hun walgelijk gedachtengoed volop te shinen op de begraafplaatsen, niet ter ere van de doden maar ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Daar zijn die jonge mensen, met nog een heel leven voor zich, niet voor gesneuveld.

Nestorix | 06-06-14 | 09:42

D-Day... De Amerikanen kwamen ook nog even kijken toen de Russen de Duitsers inmiddels zo goed als verslagen hadden. Overigens wil ik al die Amerikanen die in Europa achter zijn gebleven daarmee niet te kort doen. Thanx boys.

VanBukkem | 06-06-14 | 09:42

@Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:35
Op de naam spelen = geen argument hebben. Een zeer zwakke zet dus. Jammer.

blinde kip | 06-06-14 | 09:41

Pritt.. je bent de intrigant Merkel vergeten. Zij heeft de broek aan

larie | 06-06-14 | 09:41

Oeps
@De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:06
.. er zijn nu eenmaal ranzig veel overeenkomsten. Dat der fuhrer aanvankelijk democratisch gekozen werd is weer een verschil.

Jan Passant mk2 | 06-06-14 | 09:38

.. er zijn nu eenmaal ranzig veel overeenkomsten. Dat der fuhrer aanvankelijk democratisch gekozen werd is weer een verschil.

Jan Passant mk2 | 06-06-14 | 09:37

"In de opulente FührerBunkers aan de Wetstraat te Brussel bouwen de herenvolkers Von Rompuy, Junckers, Von Hofstadt, Wilhelm von der Camp en Hanz von Baalen anno 2014 gestaag aan het nieuwe Germania." My ass. Aan het/de Dar-al-islam zal u bedoelen.

Tricephalus | 06-06-14 | 09:37

@blinde kip
Als je zo'n vraag stelt, dan doe je je naam wel eer aan.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:35

@Hannesdepannes. Sorry, maar wat ben jij naïef zeg! We hebben nauwelijks nog vrijheid. We betalen belasting over ons inkomen, sparen wordt ook bestraft met belasting, we zijn verplicht ons (duur) te verzekeren voor de zorg zonder dat we straks nog zelf mogen bepalen naar welke specialist we gaan, onze kinderen moeten een lening afsluiten als ze willen gaan studeren, als je in een te goedkope woning woont moet je over naar een duurdere woning, terwijl in de grondwet staat dat we recht hebben op vrije vestiging. En stemmen voor de EU? We moeten het zelfs al gaan controleren en nòg wordt er fraude gepleegd. Hou eens op zeg!

Maria.1 | 06-06-14 | 09:35

mister niet scherp | 06-06-14 | 09:25
Nou, in ieder geval niet degenen die dit soort machteloze godwins spuien en de nagedachtenis aan deze ongekende gebeurtenis misbruiken voor hun eigen politieke meninkjes.
Langzamerhand slaat bij mij de twijfel toe of Nederland buiten de EU wel in goede handen zou zijn bij de idioten die nu voorop lopen in de strijd tegen Brussel.

De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:32

Ik denk dat die helden de vreemde vergelijking met de Europese Unie niet zullen begrijpen.

zieke hondt | 06-06-14 | 09:32

@Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:19
"Geen enkele generatie voor ons heeft het zo goed gehad als wij."
Oh ja? Heb je cijfers of praat je voor jezelf? En nee, drie flatscreens per huishouden is geen maatstaf voor hoge welvaart.

Het is trouwens Brussel zelf die steeds de oorlog erbij betrekt om haar gospel te verspreiden. Terecht dus dat het ook andersom gebruikt wordt.

blinde kip | 06-06-14 | 09:32

All because of some fucking politicians...

blabam | 06-06-14 | 09:31

Ik vind dit nog altijd een van de meest indrukwekkende, epische en bepalende momenten uit de geschiedenis. Zoveel is er blijkbaar nodig om vrijheid te bevechten. En onze vrijheid staat zo enorm onder druk door lui die ons geloven, opvattingen en meningen door de strot willen schuiven. Rug recht, Nederland!

Jimmydepimmy | 06-06-14 | 09:31

Ars Vivendi | 06-06-14 | 09:14
Flightless bird | 06-06-14 | 09:17
.
Omdat het tragisch, kwetsend, gênant en op het psychiatrische af is om dit soort vergelijkingen te maken. Alsof de treinen weer gaan rijden. Alsof er weer 6 miljoen mensen vergast gaan worden.

De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:28

O lieflijkheid van licht en land,
van Holland's vrije kust,
eens door den vijand overmand
had ik geen uur meer rust.
Wat kan een man oprecht en trouw,
nog doen in zulk een tijd?
Hij kust zijn kind,
hij kust zijn vrouw
en strijdt den ijdlen strijd.

RonnieKray | 06-06-14 | 09:28

Ik ben in Margraten geweest. Ik ben nog steeds diep onder de indruk.

pollodepiemel | 06-06-14 | 09:27

Gadverdamme wat een intens ranzige vergelijking met Brussel.
De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:06
Inderdaad ranzig.. Vergelijken van de opoffering van jonge jongens om ons van het derder Reich en zijn wandaden te verlossen en de inzet van mensen die vrijwillig ons met een dictatoriaal vierde Reich opzadelen.
.
Wie zou toch ons respect verdienen?

mister niet scherp | 06-06-14 | 09:25

De vergelijking tussen het naziregime en EU bestuurders riekt naar ophitserij en schaadt de nagedachtenis aan de slachtoffers van WO2.

drieluik | 06-06-14 | 09:24

@Psycheltjes | 06-06-14 | 09:04
Sorry. Ik krijg net door mijn oortje door dat de heldhaftige Marokkaanse troepen hun handen vol hebben met moordpartijen en massaverkrachtingen rond Monte Casino. Later meer.

Psycheltjes | 06-06-14 | 09:24

Sommigen vinden de vergelijking van "toen" met het "Brussel van nu" walgelijk. Het getuigt m.i. alleen maar van een vooruitziende blik Pritt Stift. Het extrapoleren van de politieke ontwikkelingen zoals opgelegd door het Brussel van nu naar het Europa van straks kan alleen maar uitmonden in een dictatuur om de massa's te onderdrukken. 1 ding heeft de geschiedenis geleerd, namelijk dat de mensheid niets van de geschiedenis heeft geleerd. De Torqueville voorzag exact al rond 1850 de schaduwzijden van de democratie zoals die zich nu ontwikkelt! Helaas slapen de meesten verder. nl.wikipedia.org/wiki/Alexis_de_Tocque...

matrixbluepill | 06-06-14 | 09:23

@ AgentKrol | 06-06-14 | 09:16
En dat wordt dus hoogst waarschijnlijk de nieuwe president van de VS. De westerse wereld is verloren, ten ondergegaan aan het feminisme en de multicul.

IJspaleis | 06-06-14 | 09:22

De conclusie van Pritt is inderdaad om te huilen. "Allemaal voor niets geweest".
Waarom moet ik toch steeds denken aan "Een volk dat voor tirannen zwicht ..." ? Hoe makkelijk wordt NL in de uitverkoop gedaan, om maar te laten zien hoe lief wij zijn.

Kamervraag | 06-06-14 | 09:20

@kaasdevies

We hebben nog nooit zoveel vrijheid gehad als nu. Een beetje historisch besef zou wel op zijn plaats zijn. Kon je in de jaren '90 Eurokritisch stemmen? Kon je in 1944 überhaupt stemmen? Je kunt nu ongebreideld je ei kwijt, zonder dat het je kop kost of dat je daar maatschappelijk op wordt aangekeken. En zo langzamerhand klinkt de boodschap ook door in Brussel. We leven in een mooie tijd en in een mooi land, maar het zal hard werken zijn om dat zo te houden. Geen enkele generatie voor ons heeft het zo goed gehad als wij. En als we niet oppassen zullen de volgende generaties het ook weer minder hebben.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 09:19

Private Jackson: Sir... I have an opinion on this matter.
Captain Miller: Well, by all means, share it with the squad.
Private Jackson: Well, from my way of thinking, sir, this entire mission is a serious misallocation of valuable military resources.
Captain Miller: Yeah. Go on.
Private Jackson: Well, it seems to me, sir, that God gave me a special gift, made me a fine instrument of warfare.
Captain Miller: Reiben, pay attention. Now, this is the way to gripe. Continue, Jackson.
Private Jackson: Well, what I mean by that, sir, is... if you was to put me and this here sniper rifle anywhere up to and including one mile of Adolf Hitler with a clear line of sight, sir... pack your bags, fellas, war's over. Amen.

Armin Langbaard | 06-06-14 | 09:19

We zijn nu weer bezet. Wie bevrijd ons van de moslims?

Wim Venijn | 06-06-14 | 09:18

Alleen al vanwege diegenen die 70 jaar geleden hebben gevochten voor onze vrijheid moeten we ons met hand en tand verzetten tegen het "EU Reich".

Maria.1 | 06-06-14 | 09:17

'Women have always been the primary victims of war.' -Hillary Clinton.

AgentKrol | 06-06-14 | 09:16

@De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:06
Waarom zou iemand die vergelijking niet mogen maken?

Ars Vivendi | 06-06-14 | 09:14

Ik denk dat ik de boot pak en visspullen, en er vanmiddag nog wel even over nadenk! Ik ga van mijn vrijheid genieten, zolang het nog kan. Ja, bij Arnhem, ook zo een plek, iets voorbij "de brug" op de IJssel.
Ik ben iig dankbaar wat deze jongens toen gedaan hebben en schande voor de politici die dit gegeven naast zich neerleggen en ons in een "rijk" storten.
Mischien moeten ze verplicht naar "soldaat van oranje"
kennelijk zijn ze dat ook vergeten.

Flightless bird | 06-06-14 | 09:13

Lullig dat het allemaal voor niks was, maar toch bedankt

Bokito ergo sum | 06-06-14 | 09:10

Gadverdamme wat een intens ranzige vergelijking met Brussel.

De echte Stolwijker | 06-06-14 | 09:06

En ondertussen gaat de ECB de rente naar het laagste nivo ooit brengen in een wilde poging de EU uit het slop te trekken. Uit de crisis. Trekken ze 400 miljard voor uit.
nos.nl/artikel/657193-ecbrente-naar-la...

Die crisis was toch voorbij nu, Jeroen Dijsselbloem?

De leugens gaan onverminderd door.

Botte Hork | 06-06-14 | 09:05

-weggejorist-

IJspaleis | 06-06-14 | 09:05

@Dack Janiels | 06-06-14 | 08:16
Ja dat kan wel zijn maar waar zijn de heroïsche Marokkaanse divisies? Die worden weer expres buiten beeld gehouden natuurlijk door die Holiwoodsche revisionisten.

Psycheltjes | 06-06-14 | 09:04

Obama Beach.. iemand?
-
@Geert Linkers | 06-06-14 | 08:19
Je kan het schudden dat zij handen gaan schudden.. Zelfs het aandeel van de Russen(Sovjets) in WOII schijnt door de VS president te worden genegeerd.
-
@7,62x39 | 06-06-14 | 08:22
"Let's not start about who killed who..". Dat het land van Merkel verantwoordelijk is/was voor dat D-Day herdacht wordt, is een kleinigheid, bijzaak.
-
@van_de_pot_gerukt | 06-06-14 | 08:41
Waarom dertig jaar wachten voordat 'ze'.. (onze Oosterburen) het weer eens proberen.. Gewoon alvast aansluiten, heb je dat gedoe gehad.. Goed plan.

GeefDeWaarheidNKans | 06-06-14 | 09:02

@ BigusDickes 08:57

Lijkt me geen film waar je heel vrolijk uit komt...

eerstneukendanpraten | 06-06-14 | 09:00

@QuelleFromage | 06-06-14 | 08:56
Vast wel. De middeleeuwers ontkennen alles wat niet in hun zieke ideologie past.

Botte Hork | 06-06-14 | 08:58

Geloven de booslims eigenlijk wel dat D-Day heeft plaatsgevonden of ontkennen ze dat ook?

QuelleFromage | 06-06-14 | 08:56

Ik zie geen Marokkanen in de boot bij Tom Hanks. Iesch rassiest!

eerstneukendanpraten | 06-06-14 | 08:55

Opdat wij nooit vergeten.

Maar ik ben juist bang dat we dat wel gaan doen.
De geschiedvervalsers zijn nu al druk aan het lobby'en om de onnozelen te laten geloven dat we bevrijd zijn door Marokkanen.
Op dit moment worden schoolboeken herschreven en druipt het gif van de haat tot in de hersentjes van onze jonge kinderen.

Cuyahoga | 06-06-14 | 08:55

Dat wij hier vandaag de dag ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend onze bek kunnen opentrekken, hebben we onder andere te danken aan die jonge jongens die 70 jaar geleden.
Precies en die vrijheid zijn we nu in sneltreinvaart weer aan het inleveren.

endofdays | 06-06-14 | 08:54

Godwins mogen weer?

Itastijl | 06-06-14 | 08:53

www.youtube.com/watch?v=uPU4p7UQOtU
Helden. Respect. Rip.

Waar zij voor sneuvelden, een bevrijd Europa wordt anno 2014 teniet gedaan door Eurofiele Brusselse nazi's.

Het waren 70 mooie jaren.

Botte Hork | 06-06-14 | 08:48

@Bubba de Vuystneuqer | 06-06-14. Telegraaf in de oorlog vergelijken met huidige TMG is net zo dom als aan jonge Duitser je fiets terug vragen. Als een generatie iets doet dat we afkeuren, hoeveel generaties na hem zijn dan ook schuldig, volgens jou?

ole guapa | 06-06-14 | 08:46

Maar een positieve gedachte naar deze op 96 jaar zonder familie gestorven veteraan sturen gaat lukken? Toch?
www.itv.com...
Einde van de Domheid | 06-06-14 | 08:41

Moeilijk om een positieve gedachte als je leest dat hij zijn leven riskeerde voor onze vrijheid maar moederziel alleen was toen hij werd begraven. Als ik in de UK had geweest was ik gegaan.

mister niet scherp | 06-06-14 | 08:45

-weggejorist-

MrGerrit | 06-06-14 | 08:43

@Hannesdepannes | 06-06-14 | 08:37
Ja want Brussel is inderdaad zo ethisch verantwoord. Zelfverrijking, leugens en fascisme, dat is Brussel en van jou mogen we geen vergelijking maken?

Deze mannen zijn voor jou voor niets gestorven want jij trekt geen lessen uit de geschiedenis, je laat het gewoon weer opnieuw gebeuren.

Kaas de Vies | 06-06-14 | 08:42

In ben voor directe aansluiting bij Duitschland ook wel Mofrika geheten.

van_de_pot_gerukt | 06-06-14 | 08:41

Respect, respect, respect!!!
(En respect.)
Ik weet dat jullie allemaal atheist zijn.
Prima.
Maar een positieve gedachte naar deze op 96 jaar zonder familie gestorven veteraan sturen gaat lukken? Toch?
www.itv.com/news/calendar/2014-05-28/9...

Einde van de Domheid | 06-06-14 | 08:41

@ Kaas de Vries
Wrang dat uitgerekend nu de joodse instellingen extra beveiligd moeten worden.

malin | 06-06-14 | 08:39

Het is al ziek om Brussel 2014 te vergelijken met Berlijn 1944. Maar nog 100keer zo ziek om dat te doen over de dode ruggen van de helden van toen.

Hannesdepannes | 06-06-14 | 08:37

@gentle giant
Marokkanen vond je in Italië. Verkrachtend en vernietigend, op grote schaal. Daar moet natuurlijk over gezwegen worden.

malin | 06-06-14 | 08:37

Wil hier de legendarische woorden van Soldaat van Oranje aan toevoegen omdat deze ook vandaag nog zo actueel is.

"We zijn verraden door politici en collaborateurs"

Kaas de Vies | 06-06-14 | 08:36

Alle respect voor de helden, dat waren gewone jongens.
De locals, die de ellende over zich heen kregen, worden op grote afstand gehouden. Dit waren ook gewone jongens.
Al die elite die er nu heen gaat is de oorzaak van dit soort problemen en hebben nooit aan een oplossing bijgedragen.

watergeus | 06-06-14 | 08:36

Ziet u Marokkanen? #durftevragen

gentle giant | 06-06-14 | 08:35

Nazi's inmiddels opgevolgd door nazislam.

malin | 06-06-14 | 08:35

De helden van het Westen. Laten we vooral vergeten dat de oorlog allang verloren was voor Duitsland, en in het oosten een veelvoud aan slachtoffers en gruwelijkheden plaatsvond. Verder heeft het westen gefaald in het bevrijden van Oost-Europa. WW2 begon tenslotte met garanderen van de onafhankelijkheid van Polen door het VK. Op het einde was Polen een satellietstaat van de USSR.
Zielig voor al die jongens op het strand daar, maar strategisch gezien niet het meest waardevolle offer.

Grouch | 06-06-14 | 08:30

En die oude helden eisen niet eens respect. (Zoals een bepaalde huidige generatie dat doet, je weet wel.)

Tikkie Terug | 06-06-14 | 08:30

De Eurofiele dictatortjes in Brussel hebben er iig niets van geleerd en bouwen met hun machtsgijle ambities ongestoord verder aan het vierde rijk. History repeats.

Om te kotsen.

Hulde voor de mannen die ons destijds hebben bevrijd van het facisme.

Botte Hork | 06-06-14 | 08:29

Afgelopen EU parlementsverkiezingen is D'666 de grootste geworden.
Met andere woorden de Nederlandse kiezer spuugt onze helden van toen postuum keihard in de bek.

jemagookniksmeer | 06-06-14 | 08:28

Nogal doorgeslagen, irritant ook. dankzij die mannen van 6 Juni hebben we 70 jaar vrijheid gehad. En nu hebben we nog een keus of we de EU willen of niet. Zij het dat we voor dat laatste ons moeten organiseren.

M.egafoon | 06-06-14 | 08:28

Ouwe Zwitsal... | 06-06-14 | 08:20
Je hebt volgens mij echt geen idee waar je het over hebt. Wellicht eens met iemand gaan praten die de oorlog heeft meegemaakt?

Derechtselutser | 06-06-14 | 08:26

@Abu al Uitkering | 06-06-14 | 08:19
Inderdaad. Hitler is democratisch aan de macht gekomen, de dictators in Brussel niet.

sinar2 | 06-06-14 | 08:26

Bij de herdenkingen in Frankrijk bedoel ik.

7,62x39 | 06-06-14 | 08:24

Maar ja. Angela Merkel is er ook.

7,62x39 | 06-06-14 | 08:22

Maar wie komt ons daarvan verlossen?

van stampij | 06-06-14 | 08:21

Koning Willem-Alexander doet ook mee. We weten allemaal wat een heldenrol het huis Oranje in de oorlog heeft gespeeld. Hij zou daar weg moeten blijven.

7,62x39 | 06-06-14 | 08:20

Gelukkig gaat 't 70 jaar na dato ook echt veel beter enzo in Euroland! (NOT) Maar "Band of Brothers" is wel een goeie serie die we d'r aan overgehouden hebben...

Ouwe Zwitsal... | 06-06-14 | 08:20

Respect

Beaulefermier | 06-06-14 | 08:19

Gaat Putin handen schudden met Obama?

Geert Linkers | 06-06-14 | 08:19

Dat slaat weer nergens op om Brussel te vergelijken met de FührerBunkers.

Abu al Uitkering | 06-06-14 | 08:19

En vanavond géén saving private Ryan op tv.
Shame on them, shame on them ....

gentle giant | 06-06-14 | 08:16

Wat een helden.

Dack Janiels | 06-06-14 | 08:16

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos