Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslima geeft Femke Halsema met de zweep

verkleedkehalsema.jpgLaat ik eens beginnen met de hoofddoek. Voor u is het een nutteloos kledingstuk, voor mij is het een onderdeel van mijn eerbaarheid. Heeft u wel eens een nachtmerrie dat bijvoorbeeld uw huis in de fik staat? Wat pakt u dan als eerste mee? Uw kinderen, foto’s, uw sieraden? In mijn nachtmerrie sta ik blootshoofds op straat en klamp ik de buurvrouw aan of ze een laken voor me kan halen zodat ik mezelf kan bedekken. Nu heb ik zowel boven als beneden altijd een hoofddoek klaar liggen die ik in een noodgeval snel kan pakken. Vindt u dit gek? Stel, u gaat gezellig met uw gezin naar ‘La Place’ om te ontbijten. Het hele restaurant zit bomvol. U moet naar het toilet en net als u uw tampon wilt zetten gaat de deur open en u heeft overzicht over het hele restaurant…Voelt u nu een beetje de schaamte? Dit intieme moment had u niet willen delen met anderen, laat staan totaal vreemden. Dit valt buiten uw grenzen van privacy. Mijzelf ontsluieren voor vreemden valt buiten mijn grenzen begrijpt u? (oorijzer) Zo Femke Halsema. Rechtsrabiaat populistisch-racististich meeuwenvrouwtje en Le Pen-vriendin dat u er bent. Nu ú weer. Met uw tampon.

Reaguursels

Inloggen

"De moslimvrouw is als een koningin. Een kostbare parel die je niet overal laat rondslingeren."
En waar vindt je parels? Juist, bij een juwelier. En wie overvalt juweliers? Juist, moslims. Conclusie: Moslims roven vrouwen.

swift1.6 | 03-06-14 | 10:25

"De moslimvrouw is als een koningin. Een kostbare parel die je niet overal laat rondslingeren."

Bitch please. Übermensch much?

Barry Hay | 03-06-14 | 07:58

Doldwaas | 03-06-14 | 02:50

Ik denkt dat er heeel weinig zijn die hun lippen nog even zouden stiften..... Appels & Peren

Graftak | 03-06-14 | 04:13

Hoeveel Nederlandse vrouwen zijn er niet die voor ze het huis uit zouden vluchten bij brand eerst nog even hun lippen zouden stiften? Voor een moslima is dat dus hetzelfde met een hoofddoek. Van mij mag allebei. Zolang het maar geen verplichting wordt.

Doldwaas | 03-06-14 | 02:50

"Uw documentaire ‘Seks en de zonde’ heb ik niet bekeken."

IJzersterke intro. Stel je voor dat je je werkelijk op de hoogte stelt van de mening van je tegenstander. Maar ja, bekeerlingen zijn vaak roomser dan de paus. De stellingname van Halsema is natuurlijk een directe bedreiging voor zo iemand, want dat ondergraaft een geloof van een bekeerling(e) makkelijker dan dat van een moslim(a) die door vader en moeder vanaf de vroege jeugd is geïndoctrineerd.

Als kind zul je zo'n moeder hebben die eerst haar hoofd wil bedekken en dan haar kinderen gaat redden. On-ge-lo-fe-lijk. Als ze kinderen heeft moeten die meteen bij haar weggehaald worden en moet zij ontzet worden uit de ouderlijke macht.
Salut! Evocatus

Evocatus | 03-06-14 | 01:53

Ze moeten met hun gore poten van Femke afblijven. Ze was dan wel het gezicht van de meest walgelijke partij in de TK, maar het blijft een lekker wijf. Annemieke is vast dik en harig.

jaleuk | 02-06-14 | 23:54

Uit dat stukje van moslimvandaag.nl:
.
"Op een kijkersvraag bekent u namelijk dat uw eigen zondes toegestaan zijn binnen de Nederlandse wet. Interessant is nu dat u andere vrouwen aanspoort te zondigen buiten de islamitische wetgeving die op hen van toepassing is."
.
.
Ergo: Nederlandse wetgeving wordt niet erkent en islamitische wetgeving gaat boven alles.
Dat illustreert heel goed waarom de islam een probleem is welke simpelweg niet verenigbaar is met de democratische principes die aan onze rechtsstaat ten grondslag liggen.
.
Taqiyya.....

WJST | 02-06-14 | 23:29

Als je een open brief begint met "Uw documentaire ... heb ik niet bekeken.", moet je verder gewoon je ongeïnformeerde mond dichthouden.

Martijngamer | 02-06-14 | 23:15

Rups444 | 02-06-14 | 22:01

Doe meteen even een cursusje "Nederlands Schrijven", tussen het versieren door. Kan helpen.

@_traxor_ | 02-06-14 | 22:43

Een recensie door Annemieke. Die schrijft over een programma waarvan ze zelf zegt dat ze het NIET GEZIEN heeft. Je gaat lekker, Annemiek. En nou weer gauw de Koran lezen.

@_traxor_ | 02-06-14 | 22:42

@Rups444 : Je bent vrij typisch, ja.

Withnail | 02-06-14 | 22:25

-weggejorist-

Rups444 | 02-06-14 | 22:01

Wat een intellectueel hoogstandje weer. Het maakt me gvd niet uit wat ze doet. Maar in Nederland is het gezicht onbedekt in de openbare ruimte. En als je daar niet tegen kunt zoek je een ander land van melk en honing. Inderdaad, dan is wat mij betreft dit niet jouw land. Rot op, ga weg, nem je debiele ideeen met je mee en bouw zelf een prachtland op.

Oh wacht, jij kunt naar syrie, irak, afghanistan of egypte? Jammer joh, zal toch wel iets te maken hebben met de cultuur en het geloof dat de meeste mensen in dat land hebben...

Sparky79 | 02-06-14 | 21:56

Noem mij één land in de wereld waar het hoogst normaal is om je tampon te zetten in een bomvol restaurant. (Betoog van lik-me-kut.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 21:03

@JanJanszn : Altijd leuk, zeker bij de moslims die beweren dat de koran een boek van vrede is. Wanneer ik zo'n figuur attendeer op soera 9:5 kijken ze eerst wat verbaasd (dat je zoiets weet), gaan vervolgens wat stotteren (dat het allemaal niet zo bedoeld is) en lopen uiteindelijk rood aan (als je ze er fijntjes op hebt gewezen dat dit het directe woord van hun skyfairy is).

@Wonderful-Life : Eensch. En dat is ook precies waarom moslims die zeggen dat ze de islam begrijpen niet vrijelijk in onze maatschappij zouden moeten mogen rondlopen.

Withnail | 02-06-14 | 20:55

Hoofddoek staat voor angst en onderdrukking. Hoofddoek is een vlag voor de Islam.

frisenfruitig | 02-06-14 | 20:48

Vrouwen die 'zichzelf in de uitverkoop' gooien, maken ook een keuze. Wat is het verschil met mannen die dat doen ? Mensen zijn seksuele wezens. De een wat meer dan de ander. Daar hoef je niet raar over te doen. Sterker nog. Het zou de frustratie en de bloodlust verminderen. Het werkt bevrijdend en ontspannend. Maar dat wil mekka natuurlijk niet. Die wil zijn leger gefrustreerd en boos houden.

RegseHippy | 02-06-14 | 20:21

@Withnail | 02-06-14 | 19:32
Nou nou, beetje nuance graag. Het is namelijk zo, degene die een gezonde verstand heeft, zou dan inderdaad niets meer te maken willen hebben, zodra men de islam begrijpt. Maar, psychopaten zullen de islam juist zeer aantrekkelijk vinden, zodra ze doorhebben wat de islam inhoudt.

Wonderful-Life | 02-06-14 | 20:01

Withnail
Vorige week aan 'moslims' delen van de koran moeten verklaren. Wisten inderdaad van niets, maar wel volhouden van 'vrede' enz.
Deze mocro valt iedere reactie aan en mag je toch aannemen, dat hij er iets van weet. Helaas, dom geboren
(Als moslim) en dom gebleven.

JanJanszn | 02-06-14 | 19:44

@JanJanszn : Hoe komt u op het idee dat de gemiddelde moslim ook maar de ballen verstand heeft van de islam? Het ligt meer voor de hand dat ze veelal juist *niets* weten van de islam, anders zouden ze er ook niets meer mee te maken willen hebben.

Withnail | 02-06-14 | 19:32

MocroGS
Ontmaskerd als nepmoslim.
Uit de context van mijn reactie van 15.36 hrs kon opgemaakt worden dat hiermede de 'zakat' bedoeld werd.
Ik heb bewust de 'salat' geschreven en u hebt tot nu toe hierop niet gereageerd. Een echte moslim zou dit onmiddellijk opgevallen zijn, zoniet deze mocro.
Neppert.

JanJanszn | 02-06-14 | 19:27

Dit echt te makkelijk voor ons Femke, dit kan ze wel van repliek dienen.

sockeye | 02-06-14 | 19:25

Blijkbaar heeft ze een kudt hoofd ofzeau?! Want ze vergelijkt haar hoofddoek met een tampon muahahahaha, oké oké, beide stinken, dat dan weer wel. Maar eerlijk is eerlijk, het wordt wel steeds gekker met die gekken.

Wonderful-Life | 02-06-14 | 19:10

Annemieke in haar ingezonden brief: "Heeft u wel eens een nachtmerrie dat bijvoorbeeld uw huis in de fik staat? Wat pakt u dan als eerste mee? Uw kinderen, foto’s, uw sieraden? In mijn nachtmerrie sta ik blootshoofds op straat en klamp ik de buurvrouw aan of ze een laken voor me kan halen zodat ik mezelf kan bedekken."

Dus in haar ergste nachtmerrie staat Annemieke's huis in de fik, en moet ze eerst op zoek naar een hoofddoek (of laken) alvórens zich zich te bekommeren over haar kinderen en overige naasten. Of hier is sprake van schromelijke overdrijving, of Annemieke is duidelijk niet goed bij haar hoofd.

Aangezien ze het publiekelijk inbrengen (of verwijderen) van een tampon ook gelijk stelt aan het publiekelijk onbedekt laten van het hoofdhaar, hou ik het maar op een combinatie van de twee.

Ven1V1d1V1c1 | 02-06-14 | 18:52

Kortom, de islam is een soort van ideologische kankergezwel, hoe meer islam, hoe erger het wordt. En op lange termijn is het voor een land verwoestend, want islam zaait dood en verderf. Waar islam is, is er altijd ellende. Dat is gegarandeerd. Want het is de religie van de wrede.

En die domme naïeve doos hoeft niet huilie-huilie te doen hoor, als ze heel graag islam wilt, ze wilt dus heel graag onderdrukt worden, en ze kiest er zelf voor om als een waardeloze ding behandeld te worden, dus nog minder dan een geit in een islamitische land, prima toch! Ga dan naar Mekka emigreren joh..

Wonderful-Life | 02-06-14 | 18:50

Het wordt tijd dat Annemarieke weer de kamer door gehoekt wordt. Zomaar een beetje geëmancipeerd te reageren op Femke Halsema.

brouwmaster | 02-06-14 | 18:43

Misschien wordt het tijd dat 'Annemarieke' een afspraak maakt bij een psychiater.
*"Ieder kind wordt geboren als moslim" zei de gek)

Obstiopaat | 02-06-14 | 18:32

De helft van het nieuws gaat tegenwoordig over het irrationele en extremistische gedrag van moslims. Daaronder vallen ook alle nieuwsitems over Geert Wilders, want die is een niks anders dan een symptoom van de oprukkende islam. Elke dag weer meer.

Ik vraag me wel eens af hoe vaak de NDSAP in het nieuws was in 1938. En hoeveel mensen en regeringsleiders er toen riepen dat er geen vuiltje aan de lucht was.

Professor Superhirn | 02-06-14 | 18:32

Dat is nu het probleem.
-
Op deze manier krijg je dus dat een verkrachte Moslima gestenigd wordt, omdat ze seks heeft gehad met een andere man.. en dat je denkt.. "Ja, maar die andere Moslima zei dat ze dat per se wilde." "En een andere Moslima zei dat haar man het recht heeft om haar te slaan."
-
Probleem is ook, je weet niet hoeveel ze gemarteld is en dat ze denkt.. laat ik nu maar uit mezelf zeggen dat ik het wil.. want dat wordt ik niet meer gemarteld..
-
De Moslima's die inderdaad onderdrukt worden, worden slachtoffer van de "het-valt-wel-mee" houding van deze Moslima.. die het blijkbaar allemaal prima heeft.

GeefDeWaarheidNKans | 02-06-14 | 18:19

Als Annemarieke haar echte naam is. Dan zal ze wel met een moslimman getrouwd zijn. Uit Marokko ofzo.

Ik zit dan te wachten op haar eerste jankbrief.
... man slaat en schopt haar. Of
... man heeft haar gedumpt voor zijn nicht om te trouwen. Of
... kinderen zijn ontvoerd naar Marokko. Of
... haar broer meldt dat ze vermoord door eerwraak.
... vul maar aan.

Wim Venijn | 02-06-14 | 18:07

Lekker weer zeg. Als mijn huis in de brand sta ben ik blij als ik levend op straat sta, al is het naakt. En ik zou ook zeker eerst kinderen, partner en huisderen meeslepen alvorens ik me over wat dan anders ook druk zou maken.

Prioriteiten enzo...

Rest In Privacy | 02-06-14 | 18:03

ik heb een jaartje bij de Postbank aan de Haarlemmerweg in opdracht gezeten en ging tussen de middag altijd even door Bos & Lommer lopen. Stikt daar van de moslimwijven de meesten niet om aan te gluren, als lustobject totaal zero en dan is zo'n burka toch wel een uitkomst.

wlodek | 02-06-14 | 17:58

Overigens zou een vrouw die zich bij een brand eerder druk maakt om haar zoekgeraakte hoofddoek dan om haar familie, huisdieren en andere roerende zaken, eigenlijk onmiddellijk uit de ouderlijke macht moeten worden ontheven.

Peyronie | 02-06-14 | 17:52

mocroGS | 02-06-14 | 16:56

Iran is ook een land met nogal veel islamitische geboden, zoals je weet. Vrouwen zijn bijvoorbeeld verplicht minimaal een hoofddoek te dragen.
Niettemin is er in Teheran enorm veel prostitutie, uitbuiting, vrouwenhandel, drugsgebruik en drugsverslaving. De percentages harddrugsgebruik lopen in achterstandswijken soms naar tientallen procenten.
En anders dan in seculiere landen hebben zondige vrouwen aan de onderkant van de samenleving daar niet of nauwelijks rechten.
In rijkere moslimlanden worden volop vrouwen uit arme landen ingevlogen om als gastarbeider het vuile werk te doen en vaak ook om als seksslaaf te dienen voor islamitische macho's.
De heersende klasse van zogenaamd vrome moslims interesseert dat allemaal geen reet; ze minachten deze ongelovige vrouwen.
De gemiddelde prostituee op de Amsterdamse wallen is er dan toch veel beter aan toe.
En de gemiddelde moslima met een hoofddoek in Nederland ook, trouwens.

Peyronie | 02-06-14 | 17:46

Withnail | 02-06-14 | 17:01
het zijn ook geloofsregels, maar een zelfbedacht excuus om anderen te onderdrukken, vernederen en vermoorden.

--sql error-- | 02-06-14 | 17:32

-weggejorist-

JanJanszn | 02-06-14 | 17:13

Laat t mens snel een tampon in haar spraakgat zetten en snel een tod erover!

tisnuechtop | 02-06-14 | 17:07

Annemarieke os gewoon een in een gevalletje Loverboy geluld en heeft het zelf niet eens door.

Fopspeen | 02-06-14 | 17:06

iets voor bureau jeugdzorg?

minimá-armezusvan.. | 02-06-14 | 17:02

@mocroGS : "In 2001 erkende het Europese Hof voor Mensenrechten een door Turkije uitgevaardigd verbod van een fundamentalistische islampartij, omdat bepaalde bepalingen van de sharia niet in overeenstemming zijn met internationale normen van mensenrechten. De samenvatting van de uitspraak zegt dat 'de islamitische wetgeving volgens de sharia in schril contrast staat tot de waarden die in het Europees Mensenrechtenverdrag zijn vervat'. Het was een belangrijke uitspraak, omdat voor het eerst door een internationaal hof het sharia-recht werd veroordeeld. (www.amnesty.nl/mensenrechten/encyclope...

Uw geloofsregels zijn in strijd met en een belediging van de mensenrechten.

Withnail | 02-06-14 | 17:01

Annemarieke moet uitgezet worden naar Saudi-Arabië en nooit meer terug komen. Daar zal ze zich beter thuis voelen.

Willem VanDer Decken | 02-06-14 | 17:01

@mocroGS | 02-06-14 | 16:56
Klopt, omdat het christendom de tien geboden als eerste hebben opgenomen, de spastische aanval van Mo volgde pas een paar eeuwen later zoals je best weet.

First Contact | 02-06-14 | 17:00

Hoofddoek is de vlag van de politieke islam (islamisme).
Ome Fred houdt niet van essentialisme en generaliseren ;-)
Wie de schoen past trekke hem aan!
Die "pakistaanse Marilyn Monroe"was voor haar trouwen een lekker wijf.Veena Malik voor de vrijmibo...
Frapper toujours!

kapitein oosterlng | 02-06-14 | 16:59

@mocro
Naja voor de laatste keer dit. Ten eerste, islamitische landen hebben de algemene mensenrechten niet ondertekend, maar hebben hun eigen islamitische mensenrechten. Waarschijnlijk stonden er in de algemene mensenrechten teveel vrijheden in als het gaat om meningsuiting, rechten van de vrouw etc.
Ten tweede, zoals ik al eerder heb aangegeven, wij geven nu ook onze westerse vrijheden en keuzes nu ook aan moslims in ons midden. Het probleem is alleen, dat zij dat niet weer aan ons teruggeven, zie het verhaal met die docu femme de la rue. Zie dat het betekent dat wanneer wij moslims onze vrijheden geven, dat het betekent dat bv. joodse scholen moeten worden beveiligd en dat vrouwen voor hoer worden uitgescholden en worden geintimideerd, enkel omdat zij ongelovig zijn en in islamitische ogen hoeren zijn.
Zie wat het betekent wanneer de islam de overmacht zou krijgen, kijk naar islamitische landen, kijk naar landen die eerst voornamelijk christelijk waren en nu islamitisch. Dat betekent dat er niet meer dezelfde vrijheden zullen bestaan als het gaat om de rechten van vrouwen,joden,christenen, andersdenken,ongelovigen. De islam neemt alleen maar, en voor de rest onderdrukt, verstikt het alles en iedereen.

Julia | 02-06-14 | 16:57

Het hoofddoekje heeft wel gelijk natuurlijk. De kopvod is even symbolisch voor de islam als de roetkachel diesel voor Halalsema is of de kotstrui voor Spekmans is of de ongewassen baard van pvdarab ideoloog v Rossum is. Pot verwijt de ketel

G. Raayer | 02-06-14 | 16:56

De tien geboden zijn opgenomen in het oude testament, dus donder op met je "dat door de islam gevormd is...".
De islam heeft juist bijgedragen aan de afbraak van beschaafde Arabische culturen. Niks om trots op te zijn.
First Contact | 02-06-14 | 16:53

_

Net schreef je nog het christendom, weet je wel waar je over praat.

mocroGS | 02-06-14 | 16:56

Een stukje vol drogredenen en religieuze aannames. En ook eventjes verzonnen misdaden in de schoenen van Westerse wereld schuiven. De seksuele revolutie heeft voor kindermisbruik gezorgd, bijvoorbeeld. Wat een onzin. En dat zegt dan zo'n figuur dat bij een cultuurtje is gaan horen waar het als acceptabel geldt dat mannen met meisjes van 9 het bed in duiken. Want de regels van God zijn beter dan die je zelf bedenkt, tuurlijk.

Nee, echt weer een typisch lange-tenen Moslim-stukje. Alles wat wij doen en zeggen is fout, alles wat zij doen is goed. Want Allah.

En dan is dit weer zo'n bekeerlingetje. Zo'n ongewild type zonder kwaliteiten of zelfvertrouwen, die dat dan maar gaat putten uit een agressief wervend geloof. Ze zegt het zelf: Ze verbindt haar eer aan haar hoofddoek. Normale mensen verbinden hun eer aan hun daden, beste Annemarieke.

Piet van het Padje | 02-06-14 | 16:54

@mocroGS | 02-06-14 | 16:48
De tien geboden zijn opgenomen in het oude testament, dus donder op met je "dat door de islam gevormd is...".
De islam heeft juist bijgedragen aan de afbraak van beschaafde Arabische culturen. Niks om trots op te zijn.

First Contact | 02-06-14 | 16:53

@mocroGS : "Een belangrijk element van het handvest van de rechten van de mens, dat door de islam gevormd is"
ROFLOL ! Als er één ding is waar de islam geen enkele boodschap aan heeft dan zijn het wel de rechten van de mens.

Withnail | 02-06-14 | 16:52

Annemarieke is dus een bekeerde moslima. En dat mag hier gewoon, hier wordt ze niet gestenigd of ter dood veroordeeld, in de bak gegooid om met haar benen vastgebonden een kind te baren. Hier in dit prachtige Nederland mag dat gewoon.
Ik hoop voor Aanemarieke dat ze snel met haar moslimman naar Sudan verhuist, waar ze kan genieten van haar verworven onvrijheden. Ze zal er geen spijt van krijgen, geweldig mooi land, lekker groen en aardige mannen, eerlijk rechtsysteem, democratie, kinderbijslag, uitkeringen.

Tuinverlichting | 02-06-14 | 16:51

@ mocroGS Ik ben liberaal genoeg om iedereen maar in hun vrijheid te laten, als die vrijheden niet wringen met andermans vrijheden.

Echter de 'exploitatie' van westerse vrouwen gaat een beetje mank. Een westerse vrouw kan 5 of 6 dagen in de week gekleed gaan is sexy outfit, maar als zij op haar vrije dag zegt dat ze liever in een Roy Donders huispak rondloopt zal dat geen gevolgen hebben voor haar en haar omgeving.

Als je als moslima besluit om een keer geen hoofddoek om te doen, maar dat topje, omdat je in de tuin gaat werken of zo, dan ligt het toch wel moeilijker.

m.a.w. Ik deel enigszins het idee dat alle mannen wel een leuk geklede vrouw zien, maar als ze er een keer van afwijkt is dat geen probleem in het Westen.

Zaaddodendepasta | 02-06-14 | 16:50

Leugenaar! De basis van rechten en wetten (de tien geboden) zijn gevormd door het christendom.
First Contact | 02-06-14 | 16:45

_

Nee hoor, het christendom bestond niet toen de 10 geboden werden openbaart aan Mozes.
Bovendien geloven moslims in dezelfde profeten die in de bijbel worden genoemd.

mocroGS | 02-06-14 | 16:48

@mocroGS | 02-06-14 | 16:39
Leugenaar! De basis van rechten en wetten (de tien geboden) zijn gevormd door het christendom.

First Contact | 02-06-14 | 16:45

Ik heb het gevoel dat mocroGS is ingehuurd door een bepaalde organisatie om hier te lopen stangen. Er zit een duidelijk patroon in zijn plempsels en bij welke topics hij wel en niet is vertegenwoordigd.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 16:42

die vergelijking met die brand is wel heel zinnig: bij een brand in een meisjesschool in Saudi Arabië enkele jaren geleden mepte de religieuze politie de vluchtende meisjes terug het gebnouw in. Waarom?? omdat ze anders zonder hoofddoek de straat op zouden zijn gegaan. Dus ja, mosloma-gekkies... bij een brand eerst je hoofddoek meenemen want anders wordt je terug de brand in gestuurd.

De Koran zegt helmaal niets over hoofddoeken. het is een tribale traditie uit het midden oosten dat tot religie gebombardeerd is

kees1960 | 02-06-14 | 16:42

Julia | 02-06-14 | 16:34

Dat is jouw keuze, echter zijn er vrouwen die daar anders over denken. Laat hen dan ook vrij in die keuze.

mocroGS | 02-06-14 | 16:41

MocroGS. 15.36
Nee mocro, dit is niet mijn waarheid, het is de waarheid, maar die willen moslims niet zien en weten.
Natuurlijk is het aantal ongelukken in Dubai etc. Nihil tgv drank; die lieden laten zich rijden door een chauffeur die niet mag drinken, want die is arm en arm zijn er heel veel in die 'rijke landen'. Kijk eens naar jullie geestelijken, sommigen zijn puissant rijk van jouw geld, want anders krijg je nooit een maagd, zo'n 'gerespecteerde vrouw' weet u wel waarvan jullie mannen hopen, dat die alleen bestaan uit een vagina en een baarmoeder, want de rest is nutteloos en tijdverspilling
Arm bent u en zult u blijven, ook geestelijk.
Probeer u te schamen en krijg spijt als verdediger van zo'n walgelijke religie.

JanJanszn | 02-06-14 | 16:40

@Julia | 02-06-14 | 16:32

Je hebt gelijk dat dit gebeurt maar niet het verband die jij legt met de islam.

-

Een belangrijk element van het handvest van de rechten van de mens, dat door de islam gevormd is, is dat de kuisheid van vrouwen gerespecteerd moet worden en ten alle tijden moet worden beschermd, of zij nu tot het eigen of het vijandige volk behoort, of zij een medegelovige is of tot een ander geloof behoort of totaal geen geloof heeft.

mocroGS | 02-06-14 | 16:39

LangeTijdGeleden | 02-06-14 | 13:44

Inderdaad.

Ik wens Annemarieke (=combinatienaam van Anna (Genadig, lieflijk) en Maria (bitter, bedroefd, zee)dan ook veel mercy toe.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 16:36

@mocro
Schoonheidsidealen zullen altijd blijven. En ze hebben zeker geen schoonheidsidealen in islamitische landen? In Iran is de nosejob geloof ik erg populair. Islamitische mannen willen geen lekker wijf? Probeer nou net niet te doen of islamitische mannen en vrouwen zoveel verschillen van normale mannen en vrouwen. Ik ben het met je eens dat de westerse maatschappij soms wel erg gefocust is op het vrouwelijk lichaam en de seksualisering.
Maar weet je wat? dat is het mooie van in deze samenleving te leven, je kan zelf bepalen hoe ver je er in mee gaat. Ik kan kiezen of ik mij normaal, sexy of kuis kleed. Ik kan kiezen of ik mij normaal, sexy, braaf of stout gedraag. Ik kan mijn kleding, mijn gedrag, mijn partner, geloof/denkbeelden/idealen, opleiding/werk, levensloop zelf bepalen. Dus ja, ik verkies deze westerse maatschappij met ook zijn foutjes(geen enkele samenleving is perfect)boven die van een islamitische maatschappij. Waarin je als vrouw zijnde niet van deze vrijheden mag genieten, omdat je mannelijke familieleden, cultuur en geloof de baas over je zijn.

Julia | 02-06-14 | 16:34

@mocro
Weet je, jij verschilt echt geen drol van ongelovige mannen hoor. Jij kijkt ook naar vrouwen en geeft er een oordeel aan.. Jij beordeelt vrouwen ook op hun uiterlijk, als ze er sexy bijlopen of als ze in dit geval een hoofddoek dragen. Daar ontkom je als vrouw en man zijnde niet aan. Verder, weet jij niets over hoe ik mij kleed. Misschien loop ik er normaal en braaf bij of sexy en uitdagend of juist daar tussenin. Dat is het mooie ervan, ik kan zelf kiezen! Jij vraagt respect voor hoofdoekvrouwtjes en ze zouden zogenaamd kuis zijn. Maar vertel eens, tonen islamitische mannen respect tegenover hoofddoekloze vrouwen, tegenover vrouwen die zich normaal kleden, tegenover vrouwen die zich sexy kleden? Nee he? Hoe komt dat? Omdat de islam apartheid voorschrijft tussen man en vrouw, tussen ongelovig en gelovig. Bekijk de docu femme de la rue maar eens, waarin islamitische mannen gewone vrouwen die zich NORMAAL kleden lastigvallen en intimideren. Waarom? Want deze vrouwen zijn westers, ongelovig en dragen geen hoofddoek, dus dan is het geoorloofd om deze vrouwen zo te behandelen.

Julia | 02-06-14 | 16:32

@ mocroGS | 02-06-14 | 16:25
Zelfreflectie, zegt dat woord u iets? Niet wijzen naar hunnies van de biblebelt (die zijn twee stukjes later nu ook weer aan de beurt), maar ingaan op wat Klunsjohannus neertypt zou je niet misstaan.

TheseDays00 | 02-06-14 | 16:29

Lewis Lewinsky | 02-06-14 | 16:23
-

Een moordenaar die de zwaarste straf verdient.

mocroGS | 02-06-14 | 16:27

Annemarieke,.... zielig voor je dat je zo ziek bent, maar ja, daar kun je schijnbaar ook niks aan doen, dat ligt aan je opvoeding.
Ik zou zeggen, als je het hier niet bevalt, ga dan lekker het liefste vandaag nog terug naar die grote zandbak van jullie, en neem je hele familie lekker mee.

ANGEL70 | 02-06-14 | 16:26

KlunsJohannus | 02-06-14 | 16:01

_

Zolang men zich aan de wet houdt mag iedereen zijn geloof belijden zoals hij wil. Dat geldt voor mensen in Staphorst en net zo goed voor een moslima die zich strikt houdt aan de islam.
U kent zich alleen de verworvenheden toe die u het best uitkomen. Er zijn ook mensen in dit land die anders denken en geloven. U heeft daar problemen mee. U bent waarschijnlijk nooit geweest in de Bible belt of de joodse wijk in Antwerpen, want anders zou u zien dat orthodoxe religie bestaat.

mocroGS | 02-06-14 | 16:25

@mocroGS | 02-06-14 | 14:54
Je hebt een oordeel over zuster Annemarieke. Wat is je oordeel over jouw broeder Nemmouche, de antisemitische jodenmoordenaar van Brussel?

Lewis Lewinsky | 02-06-14 | 16:23

mocroGS | 02-06-14 | 16:00
Oh ja joh? Wat gebeurt er als een vrouw naakt door 020-West gaat lopen? Of zelfs maar in een korte rok door Brussel-Allochtonië? Van dat laatste hebben we niet zo lang geleden nog een video kunnen bekijken... En wat gebeurt er als een willekeurige vrouw met een hoofddoek door een tokkiebuurt loopt? Loopt zij ook een levensgroot risico om te worden beschimpt, bespuugd, betast en nagewezen? Jij weet net zo goed als ik dat het antwoord hierop "nee" luidt. Kwestie van beschaving. ----- Het kan me geen reet schelen wat de hoofddoek voor de cultuur van de moslimvrouw betekent. Het kan me ook geen reet schelen wat moslims willen geloven. Zolang ze zich maar gedragen en zich er van bewust zijn dat we hier niet in een moslimland wonen, maar in een seculiere, vrije, Westerse samenleving. En dus niet hun geloof en cultuur aan de rest opdringen. Maar ja, precies dát is nu juist het probleem he. Gek hoe jij er toch weer een slachtofferverhaal van weet te spinnen.

KlunsJohannus | 02-06-14 | 16:19

Is het ook discriminatie wanneer er een film word gemaakt over een blanke man/vrouw? Of is het juist dan discriminatie omdat het alleen om blanke personen gaat? Alles is gutverdomme racisme tegenwoordig.

Ik zou bij brand ook eerst naar mijn hoofdoekje grijpen. Wanneer je zonder loopt word je met stenen kapot gemaakt.

slopez | 02-06-14 | 16:17

mocroGS | 02-06-14 | 15:26
Ja, dat staat in de Bijbel. Vele honderden jaren geleden geschreven, door mensen die in die tijd leefden. Iets met context. Dit, hier en nu, is het land en het systeem dat MIJN voorvaderen de afgelopen eeuwen hebben ongebouwd, vanuit hun cultuur, geloof en gedachtengoed. Dat systeem is kennelijk zó goed, dat moslims van heinde en verre aan de poort kloppen om hier te mogen wonen en mee te profiteren van dat systeem. --- Ik zou geen moslim willen tegenhouden om zijn/haar geloof volgens de letterlijke teksten uit de Koran te volgen. Gaat vooral uw gang. Maar niet hier, in dit deel van de wereld, waar Christelijke mensen en culturen de maatschappij de afgelopen 500 jaar hebben ontwikkeld tot wat het nu is. Niet perfect, allerminst, maar wel ónze Westerse maatschappij. Wat mij betreft is het kiezen of delen voor moslims: of de Koran wordt geïnterpreteerd binnen de Westerse normen en waarden. Geen Sharia, geen hoofddoekjes, geen Islamitisch slachten, geen gemauw over vrijheid van meningsuiting, geen luid tot gebed oproepende moskeeën, vrouwen GELIJK aan mannen. Óf je blijft de Koran in z'n geheel letterlijk nemen, zo je wilt, maar degenen die daarvoor kiezen doen dat dan wel in een klassiek Islamitisch land waar men niet opkijkt van het actief toepassen van gebruiken van 2000 jaar oud. Deze moslims kunnen daar lekker vrijuit en zonder tegenwerking hun aloude Sharia toepassen. Iedereen blij, toch? Of is het tóch te moeilijk om de poet, de welvaart, de rug toe te keren? Ik vraag me af hoe ver je omgekeerd als Westerling in moslimlanden, laat staan als Christen, zou komen met het opdringen van jouw gebruiken en regels aan de meerderheid van moslims. In het gunstigste geval gaat je hoofd eraf. Nogmaals: kiezen of delen, dat is de enige zinnige en logische oplossing. Voor grote groepen oorspronkelijke bewoners van deze regionen is de grens namelijk wel bereikt, qua aanpassen aan importgeloven en -gebruiken.

KlunsJohannus | 02-06-14 | 16:01

Schoorsteenveger | 02-06-14 | 15:47
Van mij mag dat ook hoor, maar volgens de gs mocro is dit niet zo.

Graftak | 02-06-14 | 16:01

@Julia | 02-06-14 | 15:41

U heeft geen flauw benul wat de hoofddoek precies betekent voor de moslima.
Ten eerste legt u mij woorden in de mond die ik niet geuit heb. Een hoofddoek is een uiting van zelfrespect, maar een religieuze plicht die onder kuisheid valt. Zelfrespect kan je inderdaad ook zonder hoofddoek hebben, echter de kleding van de vrouw bepaalt hoe men een het beeld van een vrouw. U moet zich wat meer verdiepen in de exploitatie van de vrouw in het Westen. Daar hoor ik u niet over; hoe vrouwen beoordeelt worden op hun uiterlijk. Onlangs werd een nieuwslezer nog door RTL aan de kant geschoven omdat zij te oud was.
Dan heb ik het nog niet over de voorbeeldfiguren van jonge meiden. Voorbeeldfiguren die een sextape hebben uitgebracht!!
Ten tweede: moslima's kiezen bewust voor de hoofddoek, net zoals jij er misschien voor kiest om halfnaakt over straat te lopen. Het eerste wordt vreemd naar gekeken en u zal waarschijnlijk tevreden blikken krijgen.

mocroGS | 02-06-14 | 16:00

Graftak | 02-06-14 | 15:38
In Dubai lopen meer hoeren rond dan in Vegas. Mag van mij hoor, daar niet van.

Schoorsteenveger | 02-06-14 | 15:47

Toen die Femke uit de politiek stapte dacht ik: "mooi, daar zijn we van af". Een vergissing dus.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 15:47

@mocrogs
Is natuurlijk weer grote onzin. Maar ik denk dat dit een van de dingen is waarbij de westerse maatschappij in conflict is met het arabische/islamitische gedachtegoed. Westen gaat uit van kijken naar je daden. In jouw opzicht is een vrouw die een hoofddoek draagt iemand die respect heeft voor haarzelf. Mijn god, wat heeft een lapje stof te maken met het respect wat je voor zelf zou kunnen hebben? NIKS! Dat respect voorjezelf dat zit binnen in je en in je daden, niet over hoe je er uitziet. Jij kan net zo goed respect hebben voor jezelf wanneer je geen hoofddoek draagt, of wanneer je er sexy bijloopt. En in islamitische mannelijke hoofden zijn vrouwen die geen hoofddoek dragen hoeren.
Respect? Moslims en ook vooral islamitische mannen weten geen eens wat respect is! Zij tonen geen respect tegenover andersdenken en zij tonen al helemaal geen respect tegenover ongelovige vrouwen. De hoofddoek is een respectloos vod tegenover ongelovige vrouwen en mannen. Dat vod reduceert vrouwen die geen hoofddoek dragen tot hoeren en mannen tot verkrachtende apen die zichzelf niet in bedwang kunnen houden.
Respect? Men toont in de islam geen respect naar elkaar toe, laat staan naar niet gelovigen. De islam kent geen respect.

Julia | 02-06-14 | 15:41

@mocroGS : "Moslims begaan zondes, echter niet in de mate die u beschrijft" - Behalve moord en doodslag op iedereen die zich niet onderwerpt aan de pislam. Oh wacht, dat is geen zonde, maar een plicht.

Withnail | 02-06-14 | 15:41

De bekeerlingen zijn het ergst. Ze willen zich bewijzen. Net zoiets als een ex roker.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 15:38

mocroGS | 02-06-14 | 15:36

Ben je weleens in UAE geweest? Het is epidemisch.
Maar alleen de mannen, dat dan weer wel.

Graftak | 02-06-14 | 15:38

Betekenis van de naam Annemarieke:
"Genadig, lieflijk en bitter, bedroefd"
Het verhaal lezende is 50% van de betekenis van haar naam voor 100% van toepassing op deze verwarde dame.

DerHanzel | 02-06-14 | 15:37

JanJanszn | 02-06-14 | 15:29

_

U bedenkt u eigen waarheid. Moslims begaan zondes, echter niet in de mate die u beschrijft. In Dubai en andere islamitische landen kennen de laagste percentage auto ongevallen waar alcohol in het spel zit.
Wat heeft het Westen de hedendaagse vrouw nu werkelijk opgeleverd? Vrouwen die zo onzeker zijn dat plastische chirurgie heel normaal is geworden. Vrouwen die geëxploiteerd worden door een onrealistische schoonheidsideaal.

mocroGS | 02-06-14 | 15:36

MocrosGS
Juist de vrouwen in de islam worden geëxploiteerd door de mannen. De vrouwen moeten alleen maar en mogen niets.
In uw zieke gedachtenwereld ziet u een vrouw of bedekt of naakt. Als ik buiten loop zie ik mensen die goed gekleed gaan en zichtbare moslims met met wanstaltige kledij.
Moslimmannen gaan niet naar de hoeren, nee, zij sluiten een huwelijkscontract voor een uur met een vreemde vrouw, die wij hier een hoer noemen. Moslim mannen drinken geen alcohol; ga in het weekend naar Dubai etc., daar val je over de laveloze moslims in de armen van bovengenoemde hoeren.
En de vrouwen? Ja die zijn bedekt en wachten met sexy lingerie onder de niqaab, tot manlief thuiskomt. Deze is dan tot niets meer instaat.
Dit zullen volgens u geen moslims zijn. Je moet ze zien bidden, die schijnheiligen. Hypocrisie wordt er bij de moslims met de paplepel ingeperst.
Heel veel vluchtelingen komen uit moslimlanden. Waarom?
Vanwege de grote armoede in die landen. Het vele geld komt alleen tengoede aan een paar procent rijken in die landen. De islam kent de salaat, er staat niet hoeveel die dient te zijn. Die rijken strooien met een paar stuivers en hebben dan aan hun religieuze plicht voldaan.
De armoe in die landen is het gevolg van de islam en dat dienen wij in het Westen uit te bannen.
Islam? Bah.

JanJanszn | 02-06-14 | 15:29

Deze mevrouw moet even goed nagekeken worden. Ze heeft ergens in haar verleden psychische schade opgelopen.

Snelheidsduivel | 02-06-14 | 15:27

Blijkbaar tast het dragen van een hoofddoek ook je verstand aan, als ik afga op het gebazel van moslima Annemarieke.
Geestelijk compleet van het pad af.
Ze vergelijkt haar gezicht eigenlijk met een opengesperde vagina als we de vergelijking met de tampon helemaal volgen.
En dan toch nog proberen met zo'n idiote vergelijking mensen met een beetje gezond verstand ervan te overtuigen dat zelfbewuste hoofddoekdraagsters hele normale mensen zijn.
Hoe in godsnaam kun je met iemand die er zo'n volstrekt verwrongen wereldbeeld op na houdt ooit tot een normaal gesprek komen.

Peyronie | 02-06-14 | 15:27

In de Bijbel worden vrouwen ook aangespoord kuis te zijn en in dienst van hun man te staan, maar dan als aanbeveling en niet op straffe van hel en verdoemenis.
PrinsesStoepje | 02-06-14 | 15:10

_

Nee hoor kuisheid is een plicht voor de man en de vrouw, zowel in de bijbel als de koran.

Hebreeën 13,4
Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.

_

(1 Korinthiers 14:34) Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt. En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.

mocroGS | 02-06-14 | 15:26

Leugens.
Die dame is duidelijk nog nooit naar een damestoilet in La Place geweest. Of een ander fatsoenlijk NLs restaurant.
Je hebt er altijd EERST een halletje met spiegel, wasbak en kraantje om de handen na het plassen/poepen/tampon zetten te wassen. Dus als je dan die kurk erin hebt gestopt, en de deur gaat open (hey!! kijk nou!! hij KAN op slot hoor!) dan zie je als eerste dat wasbakje en de spiegel. EN DUS NIET het restaurant.
De vergelijking is dus een leugen.

gaffelbaard | 02-06-14 | 15:25

Schietmijmaarlek | 02-06-14 | 15:19
Tja, als er eenmaal een krasje op dat denkbeeldige pareltje zit, is het niet veel meer waard. Dus in plaats van het te verzorgen en te onderhouden krijgen die een een direct enkeltje paradijs.

Graftak | 02-06-14 | 15:23

Kijk Freek de Jonge en alle andere waaardeloze caberetiers als je humor zoekt lees dan alle comments hier boven.
Dank alle reaguurders uw heeft mijn dag gemaakt en heb alles wat ik hierover zou willen zeggen gelezen.

nightwish | 02-06-14 | 15:22

De beer is pas los als links het rol van emancipator weer volledig op zich neemt en vrijheid eist van de islamistische juk voor allen.

Hopelijk komt die tijd snel.

Meeroever | 02-06-14 | 15:21

Zoals een vrouw die een beetje onhandig is zichzelf 'dom blondje' mag noemen, zoals een neger zichzelf en zn rasgenoten nigger mag noemen, mag Sampie zn stemvee genetisch bepaalde overlastgevers noemen en neoliberale Halalsema het hoofddoekje van haar stemvee proberen af te praten. Ze heeft immers zelf een allochtone tweeling gekregen uit pure bewondering!

G. Raayer | 02-06-14 | 15:20

"De moslimvrouw is als een koningin. Een kostbare parel die je niet overal laat rondslingeren."

Nou.... leg dat maar es uit aan de moslimvrouwen die zijn verkracht, onthoofd, neergeschoten danwel gestenigd door bv hun eigen familie.
Maar vertel es. Waarom laten julie die kansenparels dan wel overal slingeren?
Ruim die es ff op.... het geeft zo'n rotzooi op straat.

Schietmijmaarlek | 02-06-14 | 15:19

Baron bierviltje | 02-06-14 | 14:07
Als de naam niet naar andere goden verwijst (Allah is Zo jaloers als de pest) of de islam beledigt, hoeft deze niet veranderd te worden na d'r bekering.

Het kan best zijn dat Annemarieke in hete dagelijks leven een islamitische naam gebruikt. Of wat erg hip is onder vrouwelijke bekeerlingen: Oemm [naam van echtgenoot]. Bijvoorbeeld Oemm Mohammed.

Graftak | 02-06-14 | 15:17

Halsema lijkt in haar programma het verband tussen hoofddoeken en vrouwonderdrukking aan te willen tonen. Ondanks alles zijn er voldoende moslima's die zelf de keuze hebben gemaakt wel of niet buitenshuis een hoofddoek te dragen. Gebrek aan keuze is toch voorwaarde voor onderdrukking.

Grappig is dat Halsema zegt dat ze het erg vervelend vond dat ze vroeger van haar hippieouders mee moest naar het naaktstrand. Tegelijk ziet ze niet in dat ze nu, net als haar ouders vroeger, probeert moslima's te overtuigen zich van (een stuk) kleding te bevrijden.

kobuskuch | 02-06-14 | 15:17

Julia | 02-06-14 | 14:34
Sterker nog: de moslim-man heeft zowel in dit leven als in het hiernamaals recht op onbeperkte seks. Die smoes van moslims dat wij zo verdorven zijn slaat dan ook nergens op. Want nergens ter wereld gedijen prostitutie, pedofilie en homoseksualiteit beter dan in de verborgen islamitische wereld.

PrinsesStoepje | 02-06-14 | 15:15

"Ze is gebonden aan de wetten van de Islam". Het verschil zit hierin: de Nederlandse wet geldt voor iedereen in Nederland, en er is een reeks overheidsinstanties die (al dan niet effectief) toeziet op toepassing daarvan.

De wetten van de islam, daar onderwerp je je volkomen vrijwillig aan.

BRRRR

Koning Willy | 02-06-14 | 15:14

@ mocroGS | 02-06-14 | 15:06
Dan raad ik je aan het stuk van Annemarieke nogeens te lezen en eens op te letten hoevaak zij verkodigd dat haar mening/opvattingen/geloof beter is dan die van anderen en impliceert dat iedereen die regels zou moeten volgen. De voorbeelden zijn hierboven al meerdere malen aangehaald dat ik ze niet ga herhalen.

TheseDays00 | 02-06-14 | 15:12

Iedereen is geboren al moslim, aldus de briefschrijfster. Een stelling waar ik het oneens mee ben. Moslima's zijn de parels die beschermt moeten worden. Daarmee zegt ze dat moslima's boven niet moslima's staan en wat nog veel erger is: dat vrouwen blijkbaar beschermt dienen te worden. De Islamitische maatschappij is dus erg gevaarlijk voor ongesluierde vrouwen. Daar heb ik een groot probleem mee. Islamitische jongeren in Nederland worden dus met deze gedachtengoed opgevoed. Daarmee ontstaat er een groot gevaar voor niet Islamitische vrouwen. Een grote groep mannen leert niet dat zij vrouwen ongeacht hoe ze gekleed gaan moeten respecteren en altijd handen thuis moeten houden. De niet islamitische vrouw wordt vogelvrij. Daarmee is het straks geen keuze meer maar wordt het een moetje omdat anders je vrijheid in gevaar komt. Dat is het grote probleem wat ik met gesluierde vrouwen in Nederland heb: dat mijn positie als ongesluierde vrouw daarmee in de gevaren zone komt.

Daffs | 02-06-14 | 15:10

mocroGS | 02-06-14 | 14:54
Op het Tahrirplein werden gesluierde vrouwen evengoed aangerand. Die gesluierde vrouwen zijn bang gemaakt door imams die ze hebben wijsgemaakt dat het gebed, vasten etc. voor een moslima waardeloos is als ze geen sluier draagt. Ook vrouwen die hun man niet gehoorzaam/gewillig zijn wacht het hellevuur. In de Bijbel worden vrouwen ook aangespoord kuis te zijn en in dienst van hun man te staan, maar dan als aanbeveling en niet op straffe van hel en verdoemenis.

PrinsesStoepje | 02-06-14 | 15:10

" Ieder kind wordt geboren als moslim, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken."

wat een dombo....

FW Ta-183 Huckebein | 02-06-14 | 15:10

mensen ,neem die muts (haha) niet serieus.
de logica van haar en de "kennis"over het onderwerp zijn de reden.
als ze straks eens doorgesmeerd wordt snapt ze iets meer.

pejoar | 02-06-14 | 15:10

Graftak | 02-06-14 | 14:10
Ja, dus? Het is je eigen keuze om die religie (of bepaalde aspecten daarvan) wel of niet aan te hangen. Tenminste, het zou je eigen keuze moeten zijn. Door te kiezen voor strenge of vergaande leefregels (al dan niet vanuit een religie), beperk je mijns inziens (onnodig) je levensvrijheid.

algebra | 02-06-14 | 15:09

Oh okok.. heb t oorijzer stukske vluchtig gelezen. Zeur moslims die nu weer wat nieuws hebben namelijk Falsema.
Whatever, wij zeuren al jaren over Femke dus bedenk eens wat nieuws zou ik zeggen. Zeur eens over die idiote Syriegangsters die hier de draad leuk oppakken met hun Kalasjnikov souvenir.

Dirk III | 02-06-14 | 15:08

Is niet geschreven door een moslima, maar door een moslim. Of door een zwaar op hol geslagen bekeerlinge, dat kan ook nog.
maar het is prima zo. Ze voelen zich aangesproken en reageren. Hoeven niet te kijken, hoeven niet te reageren, maar kunnen het kennelijk niet laten. Dat is een begin.

Schoorsteenveger | 02-06-14 | 15:07

TheseDays00 | 02-06-14 | 15:02

-

Ik heb inderdaad de docu niet gezien. Mij reactie was ook op het artikel van Annemarieke en feministen in het algemeen die graag alle vrouwen willen emanciperen.

mocroGS | 02-06-14 | 15:06

Leuk stuk, tot de laatste zin - De islam is geen vrouwonderdrukkend geloof dat dood en verderf wil zaaien over de wereld.

Helaas, dat is het wel. Feiten te over.

Snackbar van Allah | 02-06-14 | 15:06

Ja want respect en eerbied krijg je door lagen kleding aan te trekken.
Mokum Kosher | 02-06-14 | 14:58

_

Ben ik niet met je eens.
De seksuele exploitatie van de vrouw is overal zichtbaar. Er is een bepaalde druk waar vrouwen dagelijks mee geconfronteerd worden, namelijk het schoonheidsideaal. Check GS en dumpert for instance. Hoe bloter hoe beter, dat is de plek voor de vrouw in deze samenleving. En dan heb ik het nog geen eens over termen zoals: ik zou haar doen, milf etc.

mocroGS | 02-06-14 | 15:04

Ik call een hoax. Successful troll is successful, als ik de reacties hier zo lees.

geylegerrit | 02-06-14 | 15:04

Vrouwtje is een beetje in de war.
Dat zij het leuk vind om islamietje te spelen is prima. Als zij zich vereert voelt met een "chaparonne" is dat prima.
Er zijn echter ook vrouwen die dat niet willen. Als ze dan toch moeten, is dat niet zo prima. Daar gaat het om.

logisch | 02-06-14 | 15:04

@ mocroGS | 02-06-14 | 14:54
Ten tweede. Ook u heft de docu van Femke niet bekeken. Zij behandelde de mensen (mannen en vrouwen om te beginnen, niet alleen vrouwen) met veel respect en begrip. Vragen naar waarom zonder er een oordeel over te vellen. Niet dat ik het met haar eens ben, maar je beschuldiging is onterecht.

TheseDays00 | 02-06-14 | 15:02

Heb ik wat gemist ofzo? Snap geen zak van dit topic in combi met Stifjaws Faalsema.

Dirk III | 02-06-14 | 15:01

@ mocroGS | 02-06-14 | 14:54
Iets dieper dan de buitenkant kijken graag: Allah doet niet aan bonuspunten of Airmiles om in de hemel te komen. Het gaat om je daden en hoe je anderen behandelt.

TheseDays00 | 02-06-14 | 14:59

@mocroGS | 02-06-14 | 14:54: Ja want respect en eerbied krijg je door lagen kleding aan te trekken. Was het maar zo makkelijk. Nee, respect krijg je door hoe je in de wereld staat en hoe je je zelf opstelt ten opzichte van anderen. Je zelf afsluiten van anderen door een gewaad met klein venster aan te trekken is juist asociaal en verdient helemaal geen respect. Iedereen kan er bij lopen als een zak aardappels. Nogmaals, respect en eerbied krijg je door met anderen juist te communiceren. Verbaal en niet verbaal.

Mokum Kosher | 02-06-14 | 14:58

Woont Annemarieke in Staphorst?

gasboer | 02-06-14 | 14:56

@MaVe_64 | 02-06-14 | 14:39
zeg dat maar in de trein wanneer je drie mocros hoort praten over "deze nederlanders zijn kk hoeren, kijk die hoeren kleding op die meisje".

het eerst wat je te horen krijgt is "je moeder is kk hoer/ik steek jou/kk nep buitenlander denk dat hij kaaskop is/".

dat volk verdient het om in elkaar geslagen te worden maar daarvoor moet men zinken naar het niveau van berberbarbaren

shmezbollah | 02-06-14 | 14:56

"Uw documentaire `Seks en de zonde´ heb ik niet bekeken". Daar gaat het dan al mis. Net zo onnozel als die idioten die Fitna nooit gekeken hebben en dus ook niet weten dat het hun eigen YouTube filmpje is dat daar deel van uitmaakt. Want je zou toch maar eens weten waar je over praat.</p>

<p><br>
En dan deze: "ieder kind wordt geboren als moslim". En ik altijd maar denken dat boediebabuhbuheheh nietszeggend babygebrabbel was, maar als ik Arabisch had kunnen spreken dan had ik dus gewoon kunnen horen dat de kleine de Koran aan het reciteren was. Raar eigenlijk... Hoe kan het dat ik zelf mijn aangeboren kennis van het Arabisch volledig ben kwijtgeraakt?

Pierre Tombal | 02-06-14 | 14:55

@Julia | 02-06-14 | 14:35

Valt mee.. Ik had een error, anders had ik je voorbij geschreven :)

Mr_Pikibelly | 02-06-14 | 14:55

Ik ben het volledig eens met zuster Anemarieke.
Als feminist zou je juist de keuze van een moslima moeten respecteren. Echter feministen hebben de neiging om hun gedachtegoed als de norm te beschouwen.
Er zijn vrouwen die ervoor kiezen om zich te bedekken. Dat frustreert heel wat mensen in de samenleving waar exploitatie van de vrouw centraal staat. Men ziet liever een naakte vrouw dan een vrouw die zichzelf respecteert.

mocroGS | 02-06-14 | 14:54

Deze Annemarieke is een top masochiste: lijden onder de islam is haar leven. Dit mens loopt enorm te koop met haar domheid.
Ik bestempel mezelf niet als racistisch of xenofoob, maar voor moslims zoals Annemarieke maak ik heel graag een uitzondering.

JanJanszn | 02-06-14 | 14:53

"Als dat niet zo is en het kind kiest iets anders dan wat zijn ouders voor hem bedacht hadden, lijdt dat tot frictie."
-
Als een moslim kind christen of Joods zou willen worden, leidt dat zeer zeker tot 'frictie' (understatement)
-
"Ik kan hierover als ervaringsdeskundige meepraten, omdat ik zelf gekozen heb voor de islam, terwijl ik uit een christelijk gezin kom. In dat opzicht is er amper tolerantie in de Nederlandse maatschappij en jammer genoeg heeft u daar uw steentje aan bijgedragen."
-
Eeuuh...
Hoeveel doodsdreigementen en fatwa's of oproepen u te stenigen of onthoofden heeft u vanuit christen-fundi hoek ontvangen zodat u miv heden moet onderduiken?

Ahasveros | 02-06-14 | 14:41

Bij het woord 'laken' en 'bedekken' moest in ineens aan het 'incident' in Deurne denken.
Wellicht een beetje grof, maar dit is GeenStijl, geen Joop....
En in welk zwart gat zijn mijn eerdere plemps nu weer verdwenen?

necrosis | 02-06-14 | 14:40

Ik zeg altijd maar zo: als je het niet eens bent met onze cultuur, wat doe je dan hier? Zo vreemd dat je ergens gaat wonen om vervolgens tegen de cultuur te gaan aantrappen. Aanpassen of opzouten.

MaVe_64 | 02-06-14 | 14:39

Inderdaad, een bekeerlinge. Deze zijn nog rabiater dan iemand die een gewone fascistische islam aanhangt. Neemt nu deze : "Mijzelf ontsluieren voor vreemden valt buiten mijn grenzen begrijpt u?" Parasitaire kameel.

Thoth | 02-06-14 | 14:37

shit ik lul te lang

Julia | 02-06-14 | 14:35

Bekeerlingen zijn altijd het ergst. Het stukje over de seksualisering van de samenleving, vrouwen achter het raam, overspel etc. Dat zou allemaal komen door de goddeloze samenleving en als de islam zou domineren zou dat er niet zijn, en zou de wereld fantastisch zijn.

COME ON! MEID! Denk jij nou werkelijk dat je door het geloof de werkelijke aard van de man kan veranderen??
De man wil seks punt uit. Of die nou in het westen woont of ergens in gamalalagamala woont. Als we naar moslims moeten luisteren betekent het dus dat een islamitisch land een paradijs is voor vrouwen. Er zou geen vrouwenonderdrukking zijn, geen druk van de familie, geen familieeer om hoog te houden, geen verkrachtingen, geen overspel, geen hoererij en porno. Waar is dat islamitische paradijselijke land dan? Iedereen weet, en uit alle onderzoeken blijkt dat dat gewoon niet waar is en zelfs het tegenovergestelde. Onder de sharia heeft de vrouw veel minder rechten, ook als het gaat bv. om erfenis,verkrachting,overspel, echtscheiding en huwelijk. Verder blijkt ook dat uit alle onderzoeken naar voren komt dat het seksueel geweld/intimidatie en onderdrukking van vrouwen in de wereld het hoogst is in islamitische landen.
Jij ziet het rondrijden en geen stap kunnen zetten zonder bescherming van een mannelijk familielid als bescherming van een koningin. Maar een normaal mens ziet dat meer als een gevangenis, als een bezit van je mannelijk familielid en geen vrijheid kennen. Verder hebben wij hier in het westen met elkaar afgesproken dat je als man zijnde normaal met een vrouw om moet gaan, zodat de vrouw normaal over straat kan lopen. Zoiets heet beschaving. Blijkbaar hoeven islamitische mannen zich niet beschaafd te gedragen... en als een vrouw alleen los loopt en verkracht wordt, dan is het haar eigen schuld. Of is dat soms de schuld van de man die zich als een holbewoner gedraagt?
Weet je wat ik walgelijk vind? Dat in de islam ook nog al het gedrag wat de man veroorzaakt, in slechte zin, de schuld is van de vrouw. De man hoeft geen verantwoorderlijkheid af te nemen, want de vrouw moet in haar gevangenis blijven en de familieer hoog houden.
Verder, over dat hoofddoekje, ik vind het behoorlijk triest dat je een geloof hebt waarbij je zoiets moet dragen. Het lijkt mij een geloof is tussen jou en je god, waarom moet je dat dan aan iedereen laten zien? Het gaat toch om je hart en je daden waaruit je geloof moet blijken. Waarom zo er te koop mee lopen, het is hypocriet en uiterlijk vertoon.

Julia | 02-06-14 | 14:34

Ik kan dit commentaartje echt bij ieder stuk geneuzel van willekeurig welke mohammedaan dan ook plakken:
Men moet zich afvragen wat de uitspraken waard zijn, van iemand die zich aangesloten weet bij een beweging die opzegging van het lidmaatschap met de dood bestraft (zie: Stockholm Syndroom), die liegen tegen buitenstaanders aanraadt wanneer dat de rest van hun club voordeel biedt (zie: Cosa Nostra), die andersdenkenden met hand en tand wil bevechten (maar het daarbij bovenal op joden gemunt heeft) (zie: nationaal-socialisme) en gelooft in een omnipotent wezen, hoog in de hemelen (zie de Gebroeders Grimm).

robW | 02-06-14 | 14:10

algebra | 02-06-14 | 14:06
De hoofddoek is haar religie.

Graftak | 02-06-14 | 14:10

die extreme schaamte bij die bekeerlinge klinkt als een psychische aandoening.
Totaal van het padje; gewoon negeren dus (of doorverwijzen naar een psych).

--sql error-- | 02-06-14 | 14:09

We kunnen alles gaan nuanceren (zoals we al jaren doen) maar maatschappelijk gezien gaat de islam niet samen met westerse normen en waarden. Koopzondagen worden erdoor gedrukt en geen mens die zich zorgen maakt over gekwetste SGP'ers. Een Deense cartoonist maakt een spotprent en wereldwijd worden ambassade's aangevallen vanwege een 'belediging'. #contrast #zwart/wit

First Contact | 02-06-14 | 14:09

Eén ding hebben Femke en 'Annemarieke' in ieder geval gemeen: ze zuigen, en dat bedoel ik niet positief...

necrosis | 02-06-14 | 14:08

Het feit dat moslim mannen met vrouwen "van het boek" mogen trouwen etc, maar andersom moslim vrouwen niet anders dan met moslims mogen trouwen geeft al aan dat het een veroveringsideologie is. Daarbij komt dat vrouwen zoals Annemarieke zelf-hatende Nederlanders zijn, daarbij komt dat als ze echt moslim is ze een Islamistische naam zou moeten dragen..

Baron bierviltje | 02-06-14 | 14:07

Raar mohammedaans wijf.

Psycheltjes | 02-06-14 | 14:07

Is Annemarieke de zus van P. kouwes?
Ik lach me dood dat ze denkt dat haar man geen andere wijvon neukt omdat hij moslim is (lmfao), en dat zij altijd begeleidt moet worden omdat ze een princesje is (en geen achtergesteld 2e rangs mens waar vreemdgaande man extreem bezitterig mee is - hij wil natuurlijk niet dat anderen met haar doet wat hij met andere wijvon doet).

Graftak | 02-06-14 | 14:06

Je zult jezelf maar dermate vergaande grenzen opleggen dat je zelfs in levensgevaarlijke situaties nog bezig bent deze grenzen niet te overtreden (lees: toch nog een hoofddoek wilt dragen). Als mijn huis in de fik staat, ben ik echt nergens anders mee bezig dan mezelf en de mensen om me heen zo snel mogelijk in veiligheid te brengen en zou er bij mij echt geen schaamtegevoel opkomen als ik in mijn blote snikkel buiten zou komen. Mevrouw geeft zelf al aan dat haar hoofddoek voor haar een beknottende werking heeft door te aan te geven dat ze continu bezig is met het feit dat ze altijd een hoofddoek op moet hebben. Het is als een man met een toupet. Hun leven wordt ook beperkt door hun toupet, doordat deze bijvoorbeeld onder invloed van weersomstandigheden los zou kunnen. Hun leven wordt dus, vergelijkbaar met de mevrouw met de hoofddoek, grotendeels bepaald door het continu bezig zijn met het vastzitten van hun toupet. Ieder persoon mag van mij zelf weten of hij/zij een hoofddoek (of toupet) draagt, maar ik vraag mij af of het leven niet veel vrijer en gemakkelijker zou zijn wanneer je je ontdoet van die beperkingen.

algebra | 02-06-14 | 14:06

roy2803 | 02-06-14 | 14:00
Dat wordt pas een probleem als ze gedragen zijn.

Nivelleermarionet | 02-06-14 | 14:06

Een extreem religieuze moslima die Annemarieke heet.
In de sixties en seventies mat zo'n aandachtshoer zich een Indiase naam aan en ging bij de Hare Krishna, Baghwan of ze leurden met de Wachttoren langs de deur.
Tegenwoordig verkleden ze zich als Touaregbruid en denken ze dat ze fukcing buikdansende Scheherazade zelf zijn. Mallotige wijven met een gebrek zijn het.

Conan de Rabarber | 02-06-14 | 14:05

"In mijn nachtmerrie sta ik blootshoofds op straat en klamp ik de buurvrouw aan of ze een laken voor me kan halen zodat ik mezelf kan bedekken."
En intussen verbranden je kinderen.
Maar goed, je 'eer' is tenminste gered.
-
Wat lopen er toch enge mensen rond.
Hele-enge-mensen...

Ahasveros | 02-06-14 | 14:05

@shmezbollah | 02-06-14 | 14:03
Quid publiceert dat met st' juttemis

Ing. eslapen | 02-06-14 | 14:05

Kan ze ook koken?

Graf Von Gurkenzug | 02-06-14 | 14:04

Annemarieke uw hoofddoek is een verstopdoek om te ontkomen aan gesis en "hoer" van moslimmannen! In Moslimlanden zijn vrouwen geen koninginnen erger nog scholing is eigenlijk ongewenst, maar broedmachines en huishoudsters die hun hele leven binnen moeten slijten.
Neem uw hoofddoek en cultuur mee naar uw zandbak en laat ons in vrijheid met rust.
In de jaren 60 konden onze meisjes rustig alleen reizen, maar sinds de overvloed aan bondkraagjes is dat allemaal een stuk moeilijker geworden.

thheo | 02-06-14 | 14:03

-weggejorist-

shmezbollah | 02-06-14 | 14:03

Uit verveling ontleden dan maar die tekst
"Laat ik eens beginnen met de hoofddoek. Voor u is het een nutteloos kledingstuk, voor mij is het een onderdeel van mijn eerbaarheid."
Als je eerbaarheid afhangt van een kleding stuk is er iets goed mis met je zelfvertrouwen
"Heeft u wel eens een nachtmerrie dat bijvoorbeeld uw huis in de fik staat? Wat pakt u dan als eerste mee? Uw kinderen, foto’s, uw sieraden?"
Afhankelijk van wat er in mijn huis ligt, waarschijnlijk huisdieren en/of anderen, zo niet het duurste wat ik kan vinden.
"In mijn nachtmerrie sta ik blootshoofds op straat en klamp ik de buurvrouw aan of ze een laken voor me kan halen zodat ik mezelf kan bedekken."
Onzeker als fuck
"Nu heb ik zowel boven als beneden altijd een hoofddoek klaar liggen die ik in een noodgeval snel kan pakken. Vindt u dit gek?"
Merkwaardig, maar ik oordeel niet.
"Stel, u gaat gezellig met uw gezin naar ‘La Place’ om te ontbijten. Het hele restaurant zit bomvol. U moet naar het toilet en net als u uw tampon wilt zetten gaat de deur open en u heeft overzicht over het hele restaurant…Voelt u nu een beetje de schaamte?"
Nee, maar als ik een vrouw was geweest had ik dit eerst een WC stal ingelopen voordat ik dit had geprobeerd.
"Dit intieme moment had u niet willen delen met anderen, laat staan totaal vreemden. Dit valt buiten uw grenzen van privacy."
En is van een compleet ander kaliber als een gezicht dat open en blood is.
"Mijzelf ontsluieren voor vreemden valt buiten mijn grenzen begrijpt u?"
Ik begrijp dat onzekerheid een probleem is.
"Zo Femke Halsema. Rechtsrabiaat populistisch-racististich meeuwenvrouwtje en Le Pen-vriendin dat u er bent. Nu ú weer. Met uw tampon."
Een tampon gaat waar de zon niet schijnt.
Een hoofddoek houd de schijnende zon tegen.
Ken het verschil, wees geen overanalytische (en een slechte daarbij) zuurpot.

niemand specifiek | 02-06-14 | 14:02

Oom Kees heeft een kopvodden-, niqaab- en burkafetish. Bij dit soort artikelen van Annemarieke houdt hij het niet droog. De man houdt zich altijd op bij moslimmeisjesinternaten en moslimvrouwenblijfvanmijnlijfhuizen.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 14:02

Bekeer je tot de islam en het bord (voor de kopvod) krijg je er gratis bij.

Mokum Kosher | 02-06-14 | 14:01

"Ieder kind wordt geboren als moslim"?????? O jee, wat erg!
Met deze bekeerlinge is iets heeeeeel errrrg mis.
Bij een normaal mens lopen de tranen over de wangen van het lachen, na het lezen van dit epistel heb ik een doek nodig om ze te drogen.

appelvink | 02-06-14 | 14:01

Dus een hoofdoek is als een tampon ?

roy2803 | 02-06-14 | 14:00

Dit verklaart het. Zo'n doorgedraaide bekeerlinge. Die zijn het ergst.
Graftak | 02-06-14 | 13:48

Yup, dat zijn de ergsten. Maar volgens mij zijn dit mensen die geestelijk al in de problemen zitten. In het verleden gingen ze naar Taizé, de Bhagwan of de Hare Krishna waar ze zichzelf helemaal in verloren. Nu is het opeens de Islam die de sleutel tot de verlossing biedt. Over tien jaar is er weer wat anders, de religekkies blijven.

FrankVeer | 02-06-14 | 13:59

m.youtube.com/watch?v=EYAcLudBbhg

Wat Moslims denken in hun eigen woorden, terwijl wij nog even ons hoofd iets dieper in het zand steken.

Graftak | 02-06-14 | 13:59

"Ieder kind wordt geboren als moslim".

Alleen door die zin vind ik mij zwaar gekwetst.
Ik zal daarom zeker aagifte gaan doen.

Als echte moslim ;)

Ing. eslapen | 02-06-14 | 13:59

Te oordelen naar haar reactie doet Annemarieke aan masochisme. En geniet ze ervan.

natte krant | 02-06-14 | 13:59

Pritt Stift is het dus eens met een moslima, als je daarmee Femke Halsema kan bashen.
Weten we dat ook weer.

Overigens moet die bekeerlinge niet zeuren: zij heeft het recht om die lap te dragen, Halsema het recht om daar een mening over te hebben. Beetje incasseringsvermogen doet wonderen.

Ballenman | 02-06-14 | 13:58

@PrinsesStoepje niet de brandweer maar agenten van het Comité ter bevordering van de deugd en ter voorkoming van de zonde (ja je verzint het niet...)

Bief | 02-06-14 | 13:58

> De islam is geen vrouwonderdrukkend geloof dat dood > en verderf wil zaaien over de wereld

Helaas wijzen de feiten net even iets anders aan.

Tja dat mens is sowieso geestelijk gestoord , en zou eigenlijk of in een gesticht gestopt moeten worden of op de eerste vlucht naar SA gezet moeten worden met verbranding van haar NL paspoort nadat de deur gesloten is .

Amigo1973 | 02-06-14 | 13:58

Whahaha en dan afsluiten met "De islam is geen vrouwonderdrukkend geloof dat dood en verderf wil zaaien over de wereld." Dit wil ze vast aantonen door bijvoorbeeld in SA haar mening te verkondigen?

First Contact | 02-06-14 | 13:58

Zal me niet verbazen dat Mohammed deze brief heeft geschreven...

WellusNietus | 02-06-14 | 13:58

Bief | 02-06-14 | 13:51
Sorry voor de repost.

PrinsesStoepje | 02-06-14 | 13:58

Wat is nog erger dan een ex roker? Een Nederlandse bekeerde moslim of moslima. Ik wens deze parel veel geluk. En maar denken dat haar vent niet vreemd gaat omdat het een moslim is.
Schateren doet.

Graaf van Egmont | 02-06-14 | 13:58

'Allahmarieke' :-P

KoninginWildemina | 02-06-14 | 13:58

Na de fijne Bavaria bips nu weer dit &gt; diepe zucht :(

Space2012 | 02-06-14 | 13:57

"Ieder kind wordt geboren als moslim, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken."
______
Zo denken moslims inderdaad.
Het zoveelste bewijs dat de islam een sekte is, en islamieten gehersenspoelde psycho's.
Eigenlijk zouden ze allemaal een deprogrameer behandeling moeten ondergaan.

KoninginWildemina | 02-06-14 | 13:56

Sinds wanneer wordt IEDER kind geboren als moslim?
Als plaatsvervanger van de Antichrist op aarde ben ik het totaal niet eens met Annemarieke!

necrosis | 02-06-14 | 13:55

Hey Annemarieke, je ziet één heel belangrijk ding over het hoofd:
God bestaat niet en zijn neef Allah al helemaal niet.
En de rest is dus niet relevant.

Cuyahoga | 02-06-14 | 13:55

Even jeugdzorg bellen.
- Hallo? Ja ik wil een melding doorgeven.
Hoofddoekjes hebben hogere prioriteit dan haar kinderen, zegt ze.
- ...
- En voelt schaamte bij vreemde. Ik weet niet of die kinderen met andere kinderen om mogen gaan.
- Jaa, klinkt mij ook niet goed. En kinderen worden ook nooit gewassen he? Hoofddoekje eerst.
- Mij ook, uiterst labiel. Misschien onderzoekje starten?
- Ook u een fijne dag. Tot horens!

Konijnenhol | 02-06-14 | 13:54

Sterker nog ik vind dat de brandweer pas mag komen nadat de vrouw zich eervol heeft gekleed.

Kaas de Vies | 02-06-14 | 13:53

u -moet- kiezen. schaamte -of- zelfbewustzijn.

49 | 02-06-14 | 13:53

Zoek_eauk2: Mee eens, veel te veel moslim nieuws, kunnen ze bij geenstijl geen knopje maken zoals NSFW aan/uit op dumpert, maar dan MOSLIM aan/uit/minder.

knehmoo | 02-06-14 | 13:53


Onvoorstelbaar hersenspinsel van deze Annemarieke el Randdebiel.

Speitoptantje | 02-06-14 | 13:52

Nou ik heb gister Femkes programma gezien, de vrouwen die daar (S.A) met gevaar voor eigen leven een gelijkwaardig bestaan proberen te forceren. Respect. Daar moeten moslimatjes die foldertjes uitdelen tegen Geert Wilders op de Dam maar eens goed naar kijken. In die regio waren ze met 100 diepe striemen thuis gekomen, of erger... niet.

ikdenkwat | 02-06-14 | 13:52

Die moslima's zijn best kinky fetisjisten, een beetje van die 50 tinten pulppornoscenario's het internet opblaffen.
Prrrrrr, miauwwww, purrrrrrrr...

Conan de Rabarber | 02-06-14 | 13:51

Ik denk dat Annemarieke heus wel korte broekjes en hemdjes heeft gedragen, dus dat het ontsluieren buiten haar grenzen valt, is 100% psychisch.

Graftak | 02-06-14 | 13:51

@Harry Turtle | 02-06-14 | 13:42 Twee zielen...

pendajo | 02-06-14 | 13:51

De werkelijkheid is nog schokkender:

In 2002 kwamen 15 meisjes in Mekka tijdens een schoolbrand om nadat de Mutawa (religieuze politie) de brandweer verbood de meisjes te redden. Waarom? Omdat de meisjes niet goed gekleed waren en zonder abaya en hoofddoek niet gered mochten worden. 15 meisjes stierven 'onzedelijk' gekleed in een brand...

news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/187447...

Bief | 02-06-14 | 13:51

Geloof: daar spelen redelijke argumenten geen rol.
En niet bij de fanatieke islamisten en niet bij de mensen die als geloof hebben dat de islam niet deugd.

Koos Knak | 02-06-14 | 13:51

Door dit vlammende betoog zal Femke zichzelf onmiddellijk in een burka hijsen en zich tot mekka richten. Annemarieke, you go girl.

Abu al Uitkering | 02-06-14 | 13:51

Appels met peren vergelijken. Niet door hebben dat je aangeleerde schaamte loopt te verdedigen.

pendajo | 02-06-14 | 13:50

"Moslimvrouwonvriendelijke" uitspraken. haha.
Ik zou zeggen: kopvoddentax.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 13:50

Was getekend: Ünnümürükkü

Oogslijm | 02-06-14 | 13:50

Meer meer meer van dit soort brieven graag. Laat het ware gezicht van de islam maar zien!

KoninginWildemina | 02-06-14 | 13:50

Voor een moslim zit het restaurant natuurlijk 'bomvol'.

Wayne Schlegel | 02-06-14 | 13:50

Een bekeerling, die kan ik al helemaal niet serieus nemen.

Geestelijke zelfkastijding, dat is het.

Gerard Numan | 02-06-14 | 13:49

Domme brief van iemand die een beetje de weg kwijt is. Ik zou zeggen: ga lekker wonen waar je je wel thuis voelt! Niemand dwingt onze 'Annemarieke'om hier zo zwaar te moeten lijden, in dit bandeloze, heidense land. Toch?

Papapanzer | 02-06-14 | 13:49

Oh boy. A convert.

bisbisbis | 02-06-14 | 13:49

Dus een hoofddoek is een soort van tampon voor op je hoofd.
Bizar....

me,myself and IK | 02-06-14 | 13:48

'Annemarieke' is te laf om haar naam onder haar brief te zetten.

KoninginWildemina | 02-06-14 | 13:48

Maw. moslimvrouwen zijn pratende kudten? Of snap ik het nog niet?

CynicalBastard | 02-06-14 | 13:48

Ik word echt moedeloos van dit eeuwige gedram uit de Islamitische hoek. Aanpassen aan het land waar je te gast bent, is dat nu zó veel gevraagd? Mij lukte het ook probleemloos al die keren die ik maandenland in het buitenland gewoond en gewerkt heb. Alleen Moslims maken er, gretig gebruik (misbruik) makend van de racisme- en discriminatiejoker, overal ter wereld waar ze met grote getale aanwezig zijn een issue van. En wij, Nederlanders, geven ze ook nog keer op keer een podium.
.
Optiefen met die ongein. Ik was nooit racistisch, maar word dat onderhand door het eeuwige gezeik door Moslims, zwartepietendiscussies, en dat eeuwige in de slachtofferrol kruipen van bepaalde groeperingen.

Le Roi | 02-06-14 | 13:48

" Tweede reden waarom ik niet naar uw documentaire wil kijken is omdat u zich beperkt tot islamitische vrouwen, geen andere vrouwen, geen mannen. Ik houd er niet van om gediscrimineerd te worden." Toen ben ik opgehouden. Als je een documentaire maakt over islamitische vrouwen discrimineer je. Ja, dan zitten er vele steken los in je hoofd. Misschien inderdaad maar beter bij elkaar houden met een hoofddoek.

roze_bril | 02-06-14 | 13:48

"Ik kan hierover als ervaringsdeskundige meepraten, omdat ik zelf gekozen heb voor de islam, terwijl ik uit een christelijk gezin kom. "

Dit verklaart het. Zo'n doorgedraaide bekeerlinge. Die zijn het ergst.

Graftak | 02-06-14 | 13:48

Na lezing van de gehele brief van Annemarieke. Inderdaad je hebt de uitzending van Femke niet gezien zoals je zelf zegt en staat te kakelen als een kip zonder kop. Volledig in de slachtofferrol en hunnies te keer te trekken. Zonder het gezien te hebben: nogmaals compleet ongeloofwaardig. Next.

TheseDays00 | 02-06-14 | 13:48

Mwoehaaaaa!! " Ieder kind wordt geboren als moslim, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken." Hahahahahahahahahahahahahaha!

Dat mens is echt gek.

Ieder kind wordt geboren als religievrij wezen, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken.

Treurig varken | 02-06-14 | 13:48

"Comments are closed"

Ah zo kennen we onze booslimpjes weer. Kritiek en tegen reactie MUSS NICHT SEIN. Islamitische mening UBER ALLES.

LangeTijdGeleden | 02-06-14 | 13:47

Die Annemarieke heeft écht een klap van de molenwiek gehad.

Niet serieus nemen dat mens. Geen aandacht aan besteden maar gewoon doorlopen.

Willianus Wortelus | 02-06-14 | 13:46

Wat bedoelt ze nou? 'Mijn kinderen zien zelf maar hoe ze veilig buiten komen, ik moet mijn hoofddoekjes redden' ?
Hoe veel van zulke vrouwen zijn er eigenlijk in Nederland? 100? 10.000? Een miljoen?
Ze weten trouwens niks van tampons. Die mogen ze niet gebruiken, van hun families moeten ze continue zwanger zijn.

dedeurs | 02-06-14 | 13:46

"Regels gemaakt door God zijn vele malen beter dan elke zelfbedachte regel die u zelf hanteert."

Briefschrijfster "Annemarieke" heeft zichzelf een beetje verloren in een zeer zieke religie vrees ik...

basbadjas | 02-06-14 | 13:46

Eerst haar hoofddoek, dan d'r kinderen als het huis in brand staat. Ja, ze heeft d'r prioriteiten op een rijtje.
De rest zal wel even onlogisch, onzinnig en absurd zijn.
*zet d'r op ignore*
Lijstje wordt wel erg veel gesierd met linkse en moslim gekkies.

Btw. Tampon? Deur vliegt open? Overzicht over het hele restaurant? Welke vreetschuur is dat? Hier zijn de wc's nog apart. Al vliegt een deur open. Je hebt alleen uitzicht op de wasbak. Weer zo'n waanidee, die niet op de realiteit gebaseerd is.

Konijnenhol | 02-06-14 | 13:46

Overdrijven is ook een kunst. Als die mevrouw echt geen onderscheid kan maken tussen ontbloot hoofdhaar (wat, laten we wel wezen, voor 95% van de mensen in Europa geen enkel probleem is) en het inserteren van een tampon in de vagijn (wat voor ongeveer 100% van de mensen in Europa nadrukkelijk WEL een probleem is), is ze niet helemaal lekker bij haar hoofd. Misschien toch de hoofddoek maar wat minder strak?

Nietvoordekat | 02-06-14 | 13:46

Anders vraagt de briefschrijver zich eens af wat voor een angst het is en hoe het ontstaan is...

Tommygunner | 02-06-14 | 13:45

"Ieder kind wordt geboren als moslim, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken. Als het kind volwassen wordt zal blijken of de opvoeding beklijft en actief wordt beleefd door het kind. Als dat niet zo is en het kind kiest iets anders dan wat zijn ouders voor hem bedacht hadden, lijdt dat tot frictie."

En toen stopte ik met lezen.

Ze maakt vergelijkingen met zaken die totaal niet aan de orde zijn, ze denkt gigantisch zwart-wit en het is OF Islam, of ANDERS. Deze brief raakt kant nog wal tegen Halsema en toont hoe veel naïviteit deze Annemarieke heeft in tegenstelling tot wat de realiteit haar zou moeten leren.

Jammer, dappere (en nutteloze) poging, maar jammer.

LangeTijdGeleden | 02-06-14 | 13:44

Een argument dat bij Van Rooyen niet zal werken, lijkt mij zo.

Jan de Schot | 02-06-14 | 13:44

Zal ik eens hoax reopen. Eerst aan je hoofddoek denken en dan aan je kinderen? Zo schaamtevol zijn en dan over tampons beginnen? Te ongeloofwaardig.

TheseDays00 | 02-06-14 | 13:44

Schijt, en schijt-ziek wordt ik van moslim-hier, moslim-zus, moslim-zo; aanpassen of oprotten. Mijn voorkeur gaat uit naar dat laatste.

Zoek_eauk2 | 02-06-14 | 13:44

Ik schijt altijd met de deur open. Beetje frisse lucht.

MiGi | 02-06-14 | 13:43

Een hoofddoek is een nutteloos kledingstuk, tenzij u een bijzonder fetishisme hebt. En dat hebt u. U bent dus raar.

alwayslearning | 02-06-14 | 13:43

''Ik wens ons allen veel wijsheid toe,

Vriendelijke groeten,
Annemarieke''

Annemarieke, u bent naiëf en wereldvreemd, want:

'' Ieder kind wordt geboren als moslim, het zijn de ouders die er een moslim, christen, Jood, atheïst van maken. Als het kind volwassen wordt zal blijken of de opvoeding beklijft en actief wordt beleefd door het kind. Als dat niet zo is en het kind kiest iets anders dan wat zijn ouders voor hem bedacht hadden, lijdt dat tot frictie. Ik kan hierover als ervaringsdeskundige meepraten, omdat ik zelf gekozen heb voor de islam, terwijl ik uit een christelijk gezin kom.

''De moslimvrouw is als een koningin. Een kostbare parel die je niet overal laat rondslingeren.''

En als klap op de vuurpijl:

''De islam is geen vrouwonderdrukkend geloof dat dood en verderf wil zaaien over de wereld.''

*bulderen van het lachen doet*

KenTochNait?! | 02-06-14 | 13:43

Ik wist niet dat 'Annemarieke' een Arabische naam was.

brutus68 | 02-06-14 | 13:43

Dat klinkt meer als een psychische afwijking

Abu al Uitkering | 02-06-14 | 13:42

Nu een grap maken over Heleen van Rooyen is zeker te makkelijk?

Harry Turtle | 02-06-14 | 13:42

@Reinaert | 02-06-14 | 13:39
Boerin.

Ageless | 02-06-14 | 13:41

Zo zijn er ook vrouwen met pleinvrees. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze normaal zijn.

vraagstaart | 02-06-14 | 13:40

Het is de culturele context: Bij sommige Amazonestammen wordt er naakt rondgelopen. Dat vindt niemand raar. Hier in Europe lopen we zonder hoofddoek, dat vindt niemand raar. In Woestijnie lopen ze met blote handen, en dat vindt niemand raar.

Als je hier in Nederland bent is het dus N.I.E.T. R.A.A.R. om geen hoofddoek op te hebben. A.A.N.P.A.S.S.E.N. dus.

Balsaq | 02-06-14 | 13:40

Een bekeerlinge, duidelijk ... De ergste ...

gentle giant | 02-06-14 | 13:40

En dan ondertekenen met "Annemarieke".

Jezelf en je betoog voor schut zetten was nog nooit zo makkelijk.

Reinaert | 02-06-14 | 13:39

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen