Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Fuck you, Saoedi-Arabie

basbasbassie.jpg Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA) weet de eventuele handelsboycot van Saoedi-Arabië lekker uit te melken. Weken geleden bevestigde hij de mogelijke boycot bij Buitenhof, inmiddels is een hoge ambtenaar naar Riyad afgereisd en de bewindsman laat het nu een beetje boven de markt hangen wanneer hij zelf afreist naar het land om de ‘plooien glad te strijken’. Het is ongetwijfeld heel vervelend voor de despoten die het land leiden dat hun vlag beledigd is. Maar ze zijn slim genoeg om te weten dat de sticker afkomstig is van Geert Wilders en niet van het Koninkrijk der Nederlanden. Op naar het volgende onderwerp dus: wie alleen maar het nieuwsoverzicht van Amnesty International leest over het land, weet dat het een levende hel is van duizenden zweepslagen, dood- en gevangenisstraffen, en vrouwen-, migranten- en homohaat. Timmermans hoeft daarom in Riyad maar één ding duidelijk te maken tegenover Saoedi-Arabië: “FUCK YOU.” Sterker: het is tijd voor een Europese economische boycot van Saoedi-Arabië. Timmermans vindt het ‘Europees project’ namelijk heel erg belangrijk, zei hij afgelopen dinsdag in de Tweede Kamer tijdens een warrig maar gloedvol betoog over antisemitisme, racisme en discriminatie. Laat hem die uitspraken dan waarmaken. Waarom gaat Timmermans alvorens naar Riyad af te reizen niet langs de lidstaten en roept hij deze op tot een gezamenlijke economische boycot tégen Saoedi-Arabië? Waarom door het stof voor deze woestijnstaat die ideologisch, maatschappelijk en religieus nog in de middeleeuwen leeft? Als Europa echt zo belangrijk is voor Timmermans dan zorgt hij er voor dat het met één vuist op tafel slaat en een handelsboycot tegen dit naar Europese normen en waarden minderwaardige land afkondigt. Dan maar geen olie van de Saoedi’s. Een dergelijke gezamenlijke Europese uitspraak zou historisch zijn. Het Nederlands bedrijfsleven zou daar wel jaarlijks twee miljard euro mee mislopen. Dat zal de overheid moeten oplossen, er zit 3,7 miljard euro in de pot voor ontwikkelingssamenwerking. Een uitgelezen kans voor minister van Handel Lilianne Ploumen (PvdA) zich eens écht in te zetten voor het Nederlands bedrijfsleven overzee. Binnen de Europese Unie is wellicht ook nog wat geld te vinden, het lukte ten slotte ook om 1000 miljard euro te reserveren voor de zwakkere broeders binnen het Europees vehikel. Een Europese boycot van Saoedi-Arabië is sowieso een geweldige prikkel voor Europa, de Nederlandse staat en het bedrijfsleven om te kijken hoe we minder afhankelijk kunnen worden van de verschillende olie-dictaturen in het Midden-Oosten. Daarbij: een economische boycot van Saoedi-Arabië ruikt naar duurzaamheid en innovatie. Maar iets zegt mij dat Timmermans dat allemaal niet gaat doen. Wel gaat hij heel diep bukken voor de Saoedische koninklijke familie. En als hij dan terugkeert op Schiphol zal hij triomfantelijk melden dat hij en niémand anders Nederland heeft behoed voor een door Geert Wilders in werking gezette economische ramp. Daarna gaat Timmermans naar huis, leest in bed nog even wat pagina’s uit een boek van zijn favoriete schrijver Joseph Roth en doet dan het licht uit. De 150 droge klappen van de zweep hoort hij niet, noch het gegil. De enige in het Kabinet die wél doorheeft hoe Nederland het dreigement van de Saoedi’s moet wegen is minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (ook PvdA). Hij noemde op zaterdag 17 mei de mogelijke economische sancties van Saoedi-Arabië tegen Nederland een ‘krankzinnig dreigement’. “We hebben in Nederland vrijheid van meningsuiting. Het is glashelder dat wat Wilders zegt op geen enkele manier de mening is van de regering. Het slaat nergens op als een ander land denkt sancties te moeten opleggen. Slechte zaak.” Ware woorden van de vice-premier. Die pikant genoeg haaks staan op de lijn die Timmermans nu volgt.

Reaguursels

Inloggen

@Wim Venijn
Wel gelezen. Zelf heb ik een ban, ik werd te bijdehand inzake economie. Dat is not done.
Ja, taalpuristen zitten daar volop en dat terwijl maar een enkeling (logisch) zich niet bezondigt aan de 10 geboden der Nederlandse taal.
Maar het is bizar dat men zijn toevlucht moet nemen tot dit soort zaken!

Maar blijkbaar komen er meer mensen op en zit Jole zich helemaal suf te moderaten. Ik wens hem een golf van HBO en hoger toe die hem figuurlijk de oren wassen.

toetssteen | 02-06-14 | 22:49

toetssteen | 01-06-14 | 21:21
Ja, gekkies daar. Maar ik denk niet dat jij dit nog leest.
Op Joop, onder opinie. Lees dat stuk over 'waarom wil je ons zo graag een neger noemen'.
Ebehard Vd Laan noem ik eigenlijk een racist. Toen ik het schreef 11.000 lezers. Nu bijna 25.000. En ik sta redelijk bovenaan. Racist extra verkeerd geschreven, om niet in die filter van Jole te komen.
Maar wel leuk om ze lekker objectief te sarren.

Wim Venijn | 02-06-14 | 18:22

Hahaha. Europa en Nederland stellen op het wereldtoneel helemaal niets meer voor en dit is weer een mooi voorbeeld. Eerst heeft de partij van Timmerfrans 100 jaar mediocratie gefinancierd uit de zakken van de geldverdieners en andere maatschappelijk geslaagden, dan worden de financiele en maatschappelijke problemen in het binnenland zo groot dat Fortuin een Wilders opstaan en een serieuze stem laten horen, en nu gaat de PvdA dit weer lopen zalven en goedpraten. Als Europa weer een wereld macht wil worden verkleint ze eerst het aantal ambtenarenbanen met 10% per jaar en gaat al het geld wat daar uitkomt naar onderwijs en ontwikkeling. Ook moet er weer census kiesrecht worden ingevoerd en moeten de scholen weet focussen op prestaties en de beste leerlingen willen afleveren. Darwin leerde het: survival of the fittest. Mogen best zorgen dat niemand krepeert maar we zijn een mand met tekkel-puppies geworden in Europa. De hele dag naar iedereen keffen, maar nooit een keer uit het warme nest durven stappen. KUTSOCIALISTEN!

bovenwater | 02-06-14 | 06:13

GeefDeWaarheidNKans | 02-06-14 | 02:16

Nederland raffineert de olie, maar de echte import is een druppel op een plaat. Maar laat SA fijn naar een andere diepzeehaven met voldoende capaciteit gaan, ik wens ze erg veel geluk. O ja, vergeet ook de veiligheid niet, want nog vorige week is er een olietanker gekaapt die opweg was van Singapore naar Indonesië.

Voor de rest, bouw kerncentrales en dan gaan we rijden op het schoonste dat er is.

toetssteen | 02-06-14 | 03:13

Hulde!

Boycot NU!

Stop Apartheid. Free Nelson Mandela! Free the women of SA!

Boycot Nu!

guurderdanguur | 02-06-14 | 02:41

Dat ben ik toch benieuwd hoe de artikelschrijver dan voortaan naar zijn werk gaat?
-
Dan wel door de brandstofprijs, dan wel door het op lange termijn schaars of op- raken van de brandstof zal de artikelschrijver dan.. met paard en wagen naar het werk gaan?
-
Zolang de Nederlandse economie nog draait op brandstof uit Saoedi Arabië, kan Nederland (net als de EU) naast gedoe met gas (Rusland) echt geen gedoe met olie (Saoedi Arabië) hebben. Echt niet.

GeefDeWaarheidNKans | 02-06-14 | 02:16

Wim Venijn | 01-06-14 | 12:54

Ik weet niet of u het nog leest, maar mijn complimenten voor uw prima onderbouwde commentaren op de Joop. Niet dat men er ook maar iets van op zal steken, laat staan dat u de ruimte zal krijgen om 'zuigers' als een Arie Roos te wijzen op zijn discussie technieken die feitelijk bestaan uit: hoezo, waarom, zie je dat zelf niet; al dan niet vooraf gegaan door een aangehaald stuk tekst.
Over H. Praedinius kan ik kort zijn: dat is een trol die op elk zich respecterend blog buiten is gezet. De man is rijp voor een instelling, als hij daar toch al niet zit.

toetssteen | 01-06-14 | 21:21

Peyronie en Behind Doors door te weten hoe je moet ontspannen kun je vreugde en passie in je leven terug brengen want stress levert alleen maar vervelende klachten op. Het kan leiden tot depressie en ziektes.
Iets in me zegt dat jullie passieloosworden, onrustig, ongelukkig, driftig en geïrriteerd bent.
Maak tijd voor julliezelf vrij om te ontspannen. Jullie zijn veel te druk. Neem wat ontspanning op in jullie routine. Laat jullie schuldgevoeldaarom ook varen. Het advies is geef niet op en blijf zoeken totdat jullie de juiste combinatie van activiteiten vinden waarmee jullie ontspanene n jullie enthousme om volledig de levente herontdeken.

Stijlvos | 01-06-14 | 20:43

Timmer Frans, die neem je toch niet serieus?

hertog2 | 01-06-14 | 20:05

@stijlvos, 100 € dat u die zelfbenoemde moslimadvocaat van P&W bent

(Behind)Doors | 01-06-14 | 19:15

De laatste twee regels: daarom is Timmerfranz een lafaard.

wallenberg | 01-06-14 | 18:34

Timmerfrans naar S.A.? Prima idee. Wel daarblijven dan.
Vervelend mannetje met maar 2 agendapunten: zijn bankrekening en zijn fotoboek met bekendemense.

De Stas | 01-06-14 | 18:27

Stijlvos | 01-06-14 | 17:37

Iets zegt me dat je totaal dronken of stoned bent, of geheel onder de pillen zit.
Of je bent gewoon niet in staat een beetje een samenhangend stukje te schrijven. Kan ook natuurlijk.

Peyronie | 01-06-14 | 18:20

Het is heel opmerkelijk dat veel reacties hier arrogantie en zelfoverschatting bevatten in een te overdreven vorm. De vraag is hoe de buitenwereld op deze ononderbouwde reacties tegenaan kijken. Het lijkt wel kinderlijk of wel goddelijk egocentrischme. Wat wil men bereiken door dit gedrag tonen . Het heeft een vorm van geen zelfvertrouwen. Was het niet zo dat wijzelf vonden dat zulke arrogante verwaarde mensen maar niks vonden.de wereld lijkt wel omgedraaid te zijn. Zo te lezen zijn wij velen malen erger geworden dan anders. Onthoudt wel dat verwaanheid vaak een combinatie is van hoe je verwacht dat ander zich hoort te gedragen en door jou daarop gebaseerde waarneming van het zelfverzekerde gedrag van de ander. Je wil dat een ander hoort te gedragen volgens jou verwachtingen. Zo niet, dan is de ander arrogant of teweeg minderwaardig.
Vandaar misschien ook wel enigzins jou gedrag niet teveel te willen prijzen. Zo ga je naast je schoenen lopen. Maar ja, sommige mensen zijn nu eenmaal gewoon beter dan anderen en krijgen dus veel complimentjes voor wat ze doen of zelfs wie ze zijn.
Stoppen met dit soort onzin. Zo creëer je namelijk onzekerheid. Door positief gedrag te tonen en door. te laten zien dat je een ander waardeert. Zo voorkom je dat deze jou de rug niet toe keert.

Stijlvos | 01-06-14 | 17:37

Zimmerfreund talmt zolang met naar SA te gaan omdat er helemaal geen boycot is, die heeft onze Noord Koreaanse MSM samen met Franz Z. verzonnen vlak voor verkiezingen om het volk weer op de Reptielen te doen stemmen. Immers alleen als de echt dommen dit niet meer doen is macht van Z. en zn Freunden gebroken. Nu moeten er eerst "diplomaten" gestuurd worden die net als v Doorn SA moeten gaan wijsmaken dat Wilders de oorzaak van hun vermeende boycot is. En daarna gaan ze lekker met Franz Z. babbelen over "mensenrechten" zeker. Nee, DAAR hebben ze zin in, als ze moeten praten over dat stickertje dan moeten ze ook daar over praten. Daarom blijft Franz Z. zo lang mogelijk thuis, lekker het deBiele volk wijsmaken dat Wilders overal de schuldige van is ipv HEMZELF, maar dat is dan ook de enige taak die het heeft natuurlijk want zo kan ie ongestoord de economie verder slopen...

G. Raayer | 01-06-14 | 16:51

Het aldaar Nederlandse bedrijfsleven verdient bloedgeld over de rug van mensenrechten. Dit is in meerdere landen het geval maar een stuk sterker in dit moslimland. Ja, ik haal hun nationale haatiedeologie erbij omdat hun anti-menselijke acties daaruit voortkomen. De Ned regering verhoereert zich voor handelsbelangen.

appeltjesgroeneweide | 01-06-14 | 16:47

Hebben die Sauwdies niet wat onroerend goed in NL wat we kunnen bezetten cq afbreken?Maar ja,wie krijg je deze dagen nog achter zijn bbq vandaan?

Tishetnetnie | 01-06-14 | 16:46

Zo is dat Bassie. We zijn bijna allemaal verzetshelden van na de oorlog.

frisenfruitig | 01-06-14 | 16:46

Tjeesus Bassie maak je niet zo druk man.
De ene clown roept wat volks en we sturen de excuus clown om excuus aan te bieden gaat nergens over.
Maak je liever druk over waar de vestia/sns/abn amro centen gebleven zijn.

lidlbier | 01-06-14 | 16:23

Als timmerfrans 1000 saoediesche dollars kreeg per uitgeleverde jood, zou die het misschien nog doen ook...

lulleficatie | 01-06-14 | 16:00

Voor timmerschwantz in sa aankomt de Saudi vertellen dat ie homo is. Dan pakken ze 'm op en kan ie genieten van de arabierische beschaving.

*droomt verder*

Willem VanDer Decken | 01-06-14 | 15:57

@TheseDays00 | 01-06-14 | 14:49
Ik werk niet voor SA, vergeet dat.

tattooboer | 01-06-14 | 15:42

Het is nog maar een week of twee geleden. Ik denk aan de Heilige Verontwaardiging die klonk bij GroenLinks, bij D66, bij het CDA, bij de PvdA, over Wilders' samenwerking met het Front National, waarvan de bejaarde oprichter ooit antisemitische uitspraken heeft gedaan.
Ik denk aan de Heilige Verontwaardiging waarmee de gevestigde, politiek o zo correcte pers zich massaal stortte met 'foei!'-geroep op Wilders' samenwerking met de 'racisten' van de FPÖ en het FN.

Nu gaat Timmerfrans slijmen en buigen bij de machthebbers van Saoedi-Arabië, waarmee hij zo graag wil blijven samenwerken.

O, wacht, ik moet dit anders formuleren:
Nu gaat Timmermans slijmen en buigen bij de fascistische terreur-financiers, de totalitaire, corrupte prinsen, de dictatoriale handhavers van een mensonterende theocratie, de racistische jodenhaters en de middeleeuwse vrouwenmishandelaars, de geselaars en hoofden-afhakkers, de vrijheidsberovers en homo-vervolgers, de barbaarse zandvlooien van Saoedi-Arabië.

En niemand van GroenLinks, niemand van D66, niemand van de PvdA, niemand van het CDA, en geen enkele vertegenwoordiger van de gevestigde, politiek correcte pers die daar ook maar íets van zegt, laat staan dat ie zich daarover opwindt.

Zelden is hypocrisie zó schaamteloos aan de openheid vertoond.

Peter Emile | 01-06-14 | 15:41

Linkse kerkpaus Timmerfrans wedt duidelijk op het verkeerde paard. Als een vals keffertje veilig achter de broekspijp van Kerry steevast het vingertje heffen tegen Putin maar bij de Saudische haatjurken, die de door hem bejubelde goedmensenrechten zo'n beetje schenden op alle fronten, kruipt hij bijkans in hun bruine ster.
Vies mannetje met vieze spelletjes.

Nestorix | 01-06-14 | 15:10

Het lijkt me zo simpel. We gooien die ontwikkelingshulp binnen de eigen grenzen kapot en we gaat breeduit voor windmolens en zonnecellen. Levert een totaal nieuwe bedrijfstak op die over twee jaar wél kan wat onze Euroburen nog niet kunnen. Noem het kenniseconomie.
En als bijvangst loopt een zanddictatuur die haar bestaansrecht baseert op 1600 jaar oude waanbeelden en 120 miljoen jaar oude gefermenteerde planten- en dierenlijken een paar miljard mis die niet kunnen worden besteed aan het omver schoffelen van samenlevingen die het zonder kamelen redden.

Rogier Haringpakker | 01-06-14 | 15:08

Trouwens dat Nederland zaken doet met die pedofielen moslims, die trouwen met meisjes van 7 a 8 jaar oud, en de mensen rechten zijn ver te zoeken.
Wellicht zou onze arrogante Timmermans, het eens over kunnen hebben!

Wayde | 01-06-14 | 15:04

En hebben daar een hekel aan homosexuelen, waarom gaat Timmermans dan, dat is een bruinwerker. Hij mag wel uit kijken, ze gooien nichten daar van flatgebouwen af.
Ik zou zijn begeleiders adviseren de ijzeren onderbroek aan te doen, dat is wat veiliger!

Wayde | 01-06-14 | 15:01

En hebben daar een hekel aan homosexuelen, waarom gaat Timmermans dan, dat is een bruinwerker. Hij mag wel uit kijken, ze gooien nichten daar van flatgebouwen af.
Ik zou zijn begeleiders adviseren de ijzeren onderbroek aan te doen, dat is wat veiliger!

Wayde | 01-06-14 | 15:01

Nederland zou zo ontzettend veel beter af zijn ZONDER TIMMERFRANS.

rijk | 01-06-14 | 14:57

@Che_cuevara | 01-06-14 | 12:29
Strikt genomen valt dat adres niet onder de privé-gegevens.
Waarschijnlijk hebben ze een serieuze postkamer (he, geen postbus?) en een bewaking die wel een paar idioten aan kan.
Verder is de oproep vrij zinloos, omdat ik niet denk dat er na al die tijd nog veel mensen zijn die zo'n stickertje thuis hebben liggen.
Ofwel: Ik zie er niets echt schadelijks in.

frank87 | 01-06-14 | 14:51

@ tattooboer | 01-06-14 | 14:24
Mis, voorlopig werk jij voor Saudië Arabië. Echt, van alle kanten worden we genaaid door de OPEC en nog niet door hebben.

TheseDays00 | 01-06-14 | 14:49

Land kun je zonder schroom benoemen als
Saoedi-Barbarië

Sexpresso | 01-06-14 | 14:28

@XaleX_2 | 01-06-14 | 14:19
Al vanaf de tweede wereldoorlog zijn banken en bedrijven hard bezig alle macht te grijpen. Alles werkt voor goldman sachs en finch en anderen.

tattooboer | 01-06-14 | 14:24

Leuk artikel hoor, maar het moet nu toch wel duidelijk zijn dat de politiek niet de echte macht heeft, maar het zakenleven. Politici zijn niets meer dan hoeren van het geldsysteem en zullen altijd in het belang van de 'zakelijke belangen' handelen. Heel de fucking EU is uit dat belang voortgekomen.

XaleX_2 | 01-06-14 | 14:19

Maar nou weet ik nog steeds niet waar ik moet tanken om zelf al vast met een boycot van SA te beginnen.

Tapu | 01-06-14 | 14:18

-weggejorist-

Rob Spier | 01-06-14 | 14:17

Timmerfrans z'n paspoort afpakken zodra hij in sharia-arabie zit. Sturen we een foto die suggereert dat Timmerfrans homo is naar de ambassade. Kijken of hij het lang volhoud in dat o zo tolerante land.

Flapuidt | 01-06-14 | 13:58

Timmerfrans-kijk mij eens goed bezig zijn-figuur kam prima naar SA en.... graag daar blijven. Enkeltje SA . !

Stoker | 01-06-14 | 13:47

Hebberigheid en corruptie winnen het. Klaar. NL en de burgers hebben genoeg kansen gehad deze goed geöliede lobbie schurken van het pluche te trekken, was het niet door verkiezingen dan wel door Occupy en zulke bewegingen, maar wat deed NL? Die lachte ze uit en stemde vóór meer corruptie en daarom krijgt men nu koekjes van eigen deeg. Eet smakelijk.

tattooboer | 01-06-14 | 13:47

necrosis | 01-06-14 | 12:53
Ik dacht dat je(we) het had(den) over een opstand tegen de machthebbers....

the namster | 01-06-14 | 13:46

Netto gezien moet ik geld toeleggen om überhaupt op mijn werk te komen.
necrosis | 01-06-14 | 13:11
---
Kijk er vooral niet van op als dat alleen maar meer wordt. Want wij vinden alles goed.

michello | 01-06-14 | 13:45

Het zijn allemaal weggooiers ,behalve de heer wilders die zegt gewoon waar het op staat ,de rest waait mee met welke richting de wind waait

NOS | 01-06-14 | 13:37

@necrosis | 01-06-14 | 11:28
Is niet lievvvv!

gedachtespinsel | 01-06-14 | 13:32

@necrosis | 01-06-14 | 12:59
Als ik ook een mooi baantje in de quartaire sector zou hebben zou ik op GL stemmen, lekker in je eigen wereld leven en de mij. dwarszitten tegen een hoop poen per maand.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 13:31

Ik roep het al tijden: fuck Saudi-Arabië! Zijn genoeg andere landen om zaken mee te doen.

Doc Damage | 01-06-14 | 13:27

Mij bekruipt het gevoel dat dit een gearrangeerd spelletje is en SA een keurig het spel meespeelt.

Was het niet Israël dat geblokkeerd werd door NL bedrijven en NL vanwege de settlers politiek?
Het zou helemaal in het patroon passen.
SA houdt binnenlands relgieus en buitenlands seculier/anti h aardig gescheiden.. dit lijkt me een ander soort project dat heel goed bij Israel past.

En Timmermans.. de Gutmenschmoralist, antiracisme, antidiscriminatie, en anti anti-EUers, anti timmermansfatsoen... Groot ego,druipend narcisme en hysterie om het kwaad wat de PvdA is geschied met stijve cosmetica te bestrijden
Wilders is 666
Zet Timmermans maar in een vitrine.. dan komt ie nog beter tot zijn recht..

4609 | 01-06-14 | 13:23

-weggejorist-

Hesselbollah | 01-06-14 | 13:13

@Captain Pervert | 01-06-14 | 12:56
Ik ben zelf werkzaam geweest in de olie-industrie, ik meen dat een vat olie in 1999 onder de $20 per vat zat, momenteel is de prijs het vijf-voudige.
En toch is het eindproduct (benzine) niet overal even duur.
In Venezuela gooi je de tank vol voor $7, in Nederland betaal je stukken meer en draait de regering ook de vergoeding voor woon-werk verkeer nog even terug door een maximum van 19 cent per kilometer te voeren.
Netto gezien moet ik geld toeleggen om überhaupt op mijn werk te komen.

necrosis | 01-06-14 | 13:11

@che en @necrosis: ? Ook na lange studie vd huisregels kan ik niets oneigenlijks aan mijn reacties ontdekken.

Plus, reacties gericht op het zijn van ui getuigen van een kort geheugen (ook u was ui) en geven niveau schrijver aan. "Ik ben hier langer, ergo, ik weet het beter". Om bij het topic te blijven, dit is een reactie die je van een mastodont als Timmerfrans kunt verwachten.

Publiek oog | 01-06-14 | 13:10

Maar de mensen klagen nu al over de dure benzine en failliete pomphouders.
Timmermans doet dit voor jullie, ondankbaar plebs....

da wizard | 01-06-14 | 13:10

Asscher is Joods. Asscher mag Saoedisch Arabië niet eens in omdat SA für Jude verboten is. Logisch dat Asscher de hypocrisie ziet en voelt!
Timmermans pleegt verraadt tegenover collega Asscher (en ook collega Wilders). NSB'er!

KoninginWildemina | 01-06-14 | 13:07


We nemen dus deel aan een project.
Project Fail.
En debiel Fransje gaat zijn verontschuldigingen aan SA aanbieden voor een sticker. Een sticker!!
Waar notabene geen gelogen woord op staat.
Maar hij heeft niks met vrijheid van meningsuiting.
Buigen voor SA is goed voor zijn ego.
Die vent doet er ook werkelijk alles aan om aan een selfie te komen.
Nou, doe je juichpak aan en ga lekker tongen met een kameel, Frans. Staat zo leuk op je smoelenboekpagina.

Schietmijmaarlek | 01-06-14 | 13:00

@Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:51
Ik vraag me af waarom er toch nog mensen zijn die stemmen op GroenLinks.
Zo'n Femke rijdt het hele land door in een Prius en leest ons de les over het milieu, terwijl er een oude Mercedes op de oprijlaan van huize Halsema staat.
Diezelfde Prius ging trouwens de deur uit toen de campagne was afgelopen.....

necrosis | 01-06-14 | 12:59

De tekeningen affaire van destijds in Denemarken en Zweden heeft hooguit 1 jaar gewerkt, dwz de blokkade van dit soort staten om Deense producten te kopen. Ik heb zelf hier cijfers gezien.
Denemarken zei gewoon:
Denemarken is een democratisch land met vrijheid van meningsuiting. Dat kunnen we niet veranderen...

duitse herder | 01-06-14 | 12:59

Dream on, Bassiehof. Politiek heeft vier werkelijkheden: de werkelijkheid in de pers (naar het volk), de openlijke werkelijkheid tussen politici, de verborgen van de partij (door de politicus nagestreefd) en de verborgen persoonlijke agenda.

Timmermans gaat niet stoer doen; het is te strijdig met drie van zijn werkelijkheden.

xspalm | 01-06-14 | 12:59

Als we geen olie meer uit die zandbak krijgen dan zullen de benzineprijzen ongetwijfeld stijgen met een paar procent. Een stijging die ongehoord zou zijn ware het niet dat de benzineprijs toch al ongehoord hoog is door 2 decennia accijsmelken en afromen. Dus de prijsstijging door een boycot zou relatief verwaarloosbaar zijn...

Captain Pervert | 01-06-14 | 12:56

"Het Nederlands bedrijfsleven zou daar wel jaarlijks twee miljard euro mee mislopen. Dat zal de overheid moeten oplossen"
 
"Dat zal de overheid moeten oplossen"
 
Dat geloof je toch zeker zelf niet, Paternotte. Doe eens niet zo gek.

pietvanvliet | 01-06-14 | 12:56

Laat Timmermans fijn naar S.A. afreizen, in dat cultuurverrijkersparadijs voelt hij zich waarschijnlijk helemaal senang.
Frans, ik roep je op om daar te blijven, als permanente behartiger van de NL principes!

will.ik.ben | 01-06-14 | 12:56

@Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:48
Ik denk dat we beter massaal de paard en wagen weer moeten invoeren. Zeker zolang rijden op waterstof nog te gevaarlijk is.

Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:55

Alsof je me gedachten kan lezen Bas. Precies wat ik zei op Joop. Alleen een beetje erg domme reacties erop. Alsof ze een plaat voor hun kop hebben.

Wim Venijn | 01-06-14 | 12:54

@the namster | 01-06-14 | 12:41
Kijk eens naar Ijsland, geen lid van de EU, flink moeten incasseren vanwege IceSave en inmiddels weer op de goede weg, ZONDER EU!
HET bewijs dat je de reedT van Rompi, Verhofstadt, Juncker of Schulz niet hoeft te likken om succesvol te zijn.

necrosis | 01-06-14 | 12:53

Timmermans is maar met één ding bezig. Zijn toekomst binnen de europese commissie. Gruwelijk.

_Fly66_ | 01-06-14 | 12:51

Bassie snapt het niet. Bassie is een beetje naïef, zoals de meeste ideologen.
moraal is belangrijk, maar geld is veel belangrijk. Daarom de moraal voor de bühne en in het echie de handelsbetrekkingen.

zeeman73 | 01-06-14 | 12:51

@necrosis | 01-06-14 | 12:33
Grappig dat je kenergie en GL aanhaalt.
Een voorganger van GL, de PSP heeft het in de jaren 80 verboten om onze kennis op kernenergie gebied verder te ontwikkelen.
Ging om de leverantie van kerncentrales aan Zuid Afrika in die tijd mocht niet van de PSP, weg handel, weg kennis, hebben de Fransen het maar gedaan.
Links is al 40 jaar bezig de boel te slopen.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:51

Ach Vader Abraham werd ook ooit vervloekt door de koninklijke zandhappers.

Tjemig | 01-06-14 | 12:48

@Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:32
Dus we zijn alleen vrindjes als er geschoten mag worden, moeten we dat maar gaan doen en zie zandbak overnemen.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:48

En toch-en-toch-en-toch heeft de Franster vorige week eigenhandig een ter dood veroordeelde ex-moslima uit een Soedanese cel gepraat. Kijk maar, het staat er, zwart op wit: www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...

Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:46

@Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:01
Zo lang Duitsland niet op het rijtje met boycotlanden voorkomt, valt het nog wel mee met de schade door handelsboycotten.
Nederland exporteert toch te veel, zie hoe veel geld er over is om in economische zwarte gaten te storten.

frank87 | 01-06-14 | 12:43

Ik vind jammerlijk dat er gezegd wordt dat wat Wilders zegt niet het standpunt is van de Nederlandse regering. Wilders mengt zich niet zo in discussies maar meer in highlights en speerpunten. Dat is logisch want tegen doven moet je nu eenmaal harder gillen. Wanneer we vanaf 1950 meteen geteleporteerd zouden worden naar 2014 zouden we meteen weer de wapens oppakken met als brandhaarden Malmo, London, Brussel, Marseille, Gouda. Zoals de christenen altijd zendingsdrang hebben, zo hebben de moslims altijd shariadrang. Waar christenen het nog een beetje doen met zoeken naar zwakke zieltjes en naastenliefde doet de islam het met repressie, minachting en geweld. En van het christendom waren we eindelijk een beetje los aan het komen. Hoe kunnen we dan in godsnaam die sharia-relegie daar in de plaats voor importeren.

Premier Trutte | 01-06-14 | 12:42

@necrosis | 01-06-14 | 11:43
"....Het gebeurt regelmatig dat een volk in opstand komt tegen de machthebbers, behalve in Nederland...."
.
Noem eens een westers land waar dit recentelijk gebeurd is.....

the namster | 01-06-14 | 12:41

Vergeefse moeite met die domme olieboeren, ze kunnen en willen maar niet begrijpen, dat er in andere landen geen total control is.
Makkelijk lullen ook met de troeven in handen.
Alleen daarom al zou Nederland energie onafhankelijk moeten worden, al kost het een godsvermogen>> eens gaan we de vruchten plukken.

Terpen-tijn | 01-06-14 | 12:41

@necrosis | 01-06-14 | 12:33
Er zullen ook wel economische redenen zijn dat er de laatste 40 jaar geen kerncentrales meer gebouwd zijn (ook al ruim voor Tsjernobyl en Three Mile Island)

frank87 | 01-06-14 | 12:39

@WaarDeWindWaait | 01-06-14 | 11:55
Natuurlijk moet hij iets regelen met die Saudi's. Maar dat moet hij niet breed uitmeten in de pers (en 3 weken uitmelken voor eigen politiek gewin).
Ik geloof dat Bas een paar mooie voorzetten heeft gegeven: verstand in die koppen proberen te praten of keihard terug dreigen met een EU-boycot.
Bij excuses hoort voor die middeleeuwers een zware straf voor de dader, en als Geert Wilders stokslagen gaat krijgen ligt Frans Timmermans binnen de kortste keren in kleine stukjes over Den Haag verspreid(waardoor de mensen die het land draaiende houden in grote getale naar Duitsland zullen vluchten).

frank87 | 01-06-14 | 12:38

@Che_cuevara | 01-06-14 | 12:26
Ik ken Jessica93 niet, doe mij 'The Antichrist' van slayer maar.
*geen linkje, daar is het nog te vroeg voor*

necrosis | 01-06-14 | 12:37

Spijker. Kop.

FW Ta-183 Huckebein | 01-06-14 | 12:34

Waar blijft die olie uit Coober Pedy ?

SilkySteve | 01-06-14 | 12:33

@Pierre Tombal | 01-06-14 | 12:22
Wat is er mis met kernenergie?
Het levert veruit de meeste energie per kilogram grondstof, is vrij schoon en goedkoper dan windmolens die alleen overeind blijven door er bakken met subsidie tegenaan te smijten.
Ik neem aan dat Jolande Sap haar lidmaatschap van GL heeft uitgegumd om te voorkomen dat ze de rest van haar leven moet teren op wachtgeld, iets wat ik graag afgeschaft zou zien.....

necrosis | 01-06-14 | 12:33

necrosis | 01-06-14 | 12:25
Exact. de VS doet, geheel volgens het doctrine van Henry Kissinger, aan globale realpolitik onder het motto "naties hebben geen vrienden, maar gedeelde belangen". En het is die, op zich begrijpelijke, houding die irritatie en haat oproept. Want mensen zijn niet gek en zien die grenzeloze hypocrisie van de VS feilloos in.

Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:33

@Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:21
Eh, nee dat is de NATO. Barroso laat je vallen als een hete aardappel wanneer het hem niet zint.

Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:32

@Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:29
Economische zelfmoord heeft NL allang gepleegd. Daar heeft Balkenende al voor gezorgd.

TeeJee | 01-06-14 | 12:31

Goed stuk! Dit zijn nou inderdaad grensoverschrijdende kwesties die je europees zou moeten regelen.
Jullie willen Nederland boycotten? Dan boycotten wij met de hele EU Saudi-Arabië!
Daar moet Timmerfrans zich juist nu druk om maken. Want wat je ook van Wilders vindt, wij hoeven niet op de knieën voor Saudi-Arabië om een sticker.

Duifmans | 01-06-14 | 12:30

Bad Ass Justice | 01-06-14 | 12:26
Ik denk dat de meesten geen idee hebben hoe economisch afhankelijk de VS van SA is. Je wilt niet weten hoe groot het aandeel van Sa in de reële economie van de VS is. Google maar eens. De relatie tussen die twee landen is ongezond en symbiotisch. De VS zullen SA niet snel laten vallen en zolang zij dat niet doen kun je jezelf afvragen waarom wij middels Wilders wel economische zelfmoord willen plegen. Ze slapen er in SA geen nachtje minder om.

Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:29

@Publiek oog | 01-06-14 | 12:12
Wij hebben ook internet hoor. Kunnen we zo opzoeken. En wat necrosis zegt, huisregels lezen voor je wat plempt.

Che_cuevara | 01-06-14 | 12:29

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:25
Dom lullen en als je er op aangesproken wordt met paupertegeltjes aan komen. Zakt u even door de mand zeg.

TeeJee | 01-06-14 | 12:27

@necrosis | 01-06-14 | 12:10
Valt wel mee. Ik moet op zondag ook wel eens de weg op voor mijn werk en dan kom ik ze wel eens tegen als ze naar de kerk gaan. Stop ik netjes voor het zebrapad en staat de cd Who Cares van Jessica93 keihard te loeien. Raampjes open en dan kijken ze wel heel vuil maar ze doen echt niks hoor. Brave mensen allemaal.

Che_cuevara | 01-06-14 | 12:26

@Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:18
Het is niet alleen boycot, ook bezit afnemen plus de bijbehorende vernedering. Boycot alleen zou denk ik ook niet veel helpen.

Bad Ass Justice | 01-06-14 | 12:26

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:14
Gratis?
Heb jij geen VOC mentaliteit?

necrosis | 01-06-14 | 12:26

@Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:13
Iran is natuurlijk 'de slechterik'.
Men vergeet echter dat vanwege de conflicten tussen de USA en de Sjah van (toenmalig) Perzië hebben geleid tot de steun van de USA aan de verbannen Ayatollah.
Toen de VS niet meer op Iran kon rekenen, gaven ze steun aan Saddam tijdens de oorlog tussen Irak en Iran.
En toen USA genoeg had van Saddam, grepen ze weer in, met als gevolg dat de situatie in dat land minder stabiel is dan ooit.
Ik heb er geen last van aangezien ik never nooit naar Iran of Irak ga, ik vraag me echter af wat de bevolking van die landen er van denken.

necrosis | 01-06-14 | 12:25

@TeeJee | 01-06-14 | 12:19
Zeg zonnenstraaltje, je hoeft jouw slechte humeur omdat het vandaar alimentatie betaaldag was, niet op mij te projecteren.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:25

@WaarDeWindWaait | 01-06-14 | 11:55
Volgens mij staat er al sinds het begin van de PVV in hun programma dat ze fervent voorstander zijn van kernenergie. Het staat dus helemaal niet zo ver van hun bed als dat jij hier suggereert en het zal er ook zeker niet toe leiden dat ze zichzelf gaan aansluiten bij de luchtfietserij van partijen als GroenLinks.</p>

<p><br>
Verder is het nogal dom om politieke partijen die in andere landen actief zijn te projecteren op de Nederlandse landspolitiek. Om op een juiste wijze te kunnen oordelen, bijvoorbeeld over het vermeende antisemitisme van Front National, moet je deze in de context plaatsen van de Franse landspolitiek. De uitspraken krijgen op deze wijze een compleet andere betekenis en dat is ook hoe FN 25% van de Franse stemmen kon krijgen. Het is dus niet zo dat half Frankrijk ondertussen staat te popelen om joden de gaskamer in te duwen.

Pierre Tombal | 01-06-14 | 12:22

Die SA jurken boys krijgen hun grote bek als een boemerang terug, hadden beter niks kunnen zeggen.
De EU heeft als uitgangspunt 1 blok te zijn, laat maar zien dan, met z n alleen SA boycotten.

Uw Verzekeringsadvis | 01-06-14 | 12:21

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:18
Dat maakt het alleen maar triester. U bent nog te dom om uw eigen stupiditeit en dwaasheid te bevatten.


TeeJee | 01-06-14 | 12:19

En ach, slavernij in het Midden-Oosten, hoeveel Nederlandse mannen en vrouwen hebben een peonage relatie met hun hypotheekverstrekker hier. Nou dan.

Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:18

Bad Ass Justice | 01-06-14 | 12:13
En .... is Iran dan op de knieën gedwongen in de afgelopen dertig jaar ? Nee, net zo min als Cuba op de knieën gedwongen is. Boycots werken niet. Punt. Als je korte metten met regimes wilt maken is alleen militair ingrijpen een optie. Denk Irak, denk Afghanistan. En dan nog verander je een cultuur niet.

Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:18

@TeeJee | 01-06-14 | 12:17
LOL! Dank je, ik moest hier heel erg om lachen.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:18

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:12
Wappie ja. Te moeilijk woord?

Beetje gaan lopen mekkeren over kolonialisme. Flikker toch op volidioot, met je zelf aangelulde schuldgevoel. De gehele koloniale periode hebben de huidige Nederlanders geen fuck meer mee te maken! Ga ergens anders de zielige Quinsy Gario uithangen.
U kunt zo mee met Timmermans, beetje knipmessen voor die zandhappers.

TeeJee | 01-06-14 | 12:17

@Publiek oog | 01-06-14 | 12:12
De GeenStijl huisregels lezen is nergens verplicht, maar met een ui achter je nick wel raadzaam....
*gnehehe*

necrosis | 01-06-14 | 12:16

@Cuyahoga | 01-06-14 | 12:12
Ghaha, nee hoor, ik zou jou gratis inleveren.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:14

necrosis | 01-06-14 | 12:02
De VS beoefent een staaltje realpolitik ten aanzien van SA. Niets meer en niets minder. Olie en militaire belangen. Daarnaast is SA een hele goede klant van de militaire industrie van de VS, waarmee de vele oliedollars gewoon weer nar de VS terugstromen. Vergeet ook niet dat de VS bases in SA heeft en dat het een strategische partner, want directe regionale concurrent, van Iran is. Natuurlijk stuit SA de VS tegen de borst, en deze relatie is anders dan naakte globale machtspolitiek.

Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:13

@badlegerig | 01-06-14 | 12:06
Gelukkig is MERS een exclusief Arabische ziekte, al vraag ik me af waarom USA in het lijstje staat....

necrosis | 01-06-14 | 12:13

Excuus truus met zn pappen en nathouden, op zoek naar consentie om de lieve vrede te bewaren. Je hebt principes of je hebt het niet. Blijkbaar is voor Brussel de homo reclame bij de jeugd belangrijker dan het koppen afhakken van hen in SA.

Het is heel makkelijk om dit land op de knieen te brengen maar daar heb je wel de amerikanen voor nodig. zelfde boycot als Iran opleggen en iedereen vd koninklijke familie en alle SA bezittngen/investeringen en saldi verbeurd verklaren. Elk ander land die ze onderdak biedt ook aanpakken. Net als qa'daffie.

Bad Ass Justice | 01-06-14 | 12:13

@TeeJee | 01-06-14 | 12:09
Wappie? Heb jij je huiswerk al gemaakt, morgen begint de skool weer.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:12

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:08
Dank je.
Mooie tijd was dat voor mensen zoals jij.
Ik zou je zeker schatten op zo'n 150 gulden.

Cuyahoga | 01-06-14 | 12:12

-weggejorist en opgerot-

Publiek oog | 01-06-14 | 12:12

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:55
Ook uw toekomst wordt mede door externe factoren bepaald.

michello | 01-06-14 | 12:11

@Che_cuevara | 01-06-14 | 11:58
Het klinkt aantrekkelijk, maar ik ben bang voor een openbare lynchpartij als ik mijn muzakjes draai op zondag.
Ik voel me momenteel een stuk veiliger in de rampstad.

necrosis | 01-06-14 | 12:10

@AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:52
Ach, daar hebben we weer zo'n "wegmetons" wappie.

TeeJee | 01-06-14 | 12:09

@BL: maar dat zijn toch alle buitengewoon goede zaken?

Publiek oog | 01-06-14 | 12:09

@Cuyahoga | 01-06-14 | 12:05
Dat het toch iemand gelukt is WO 2 er aan de haren bij te slepen.
Chapeau!

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:08

Het antwoord is simpel: timmerfrans is een rasistische socialist met een te hoge dunk van zichzelf. Deze ubergod is er een van het type dat zich zal bekeren tot de islam en is een jodenhater.

Mr_Pikibelly | 01-06-14 | 12:08

SA is mede verantwoordelijk voor de sprinkhanenplaag , de SARS epidemie ,het gat in de ozonlaag , El Nino , de holocaust, de verloren bekerfinalist en de onechte kinderen van Prins Bernhard.

badlegerig | 01-06-14 | 12:06

@KlunsJohannus | 01-06-14 | 12:04
Eens. Nooit bukken voor terreur en al helemaal niet voor hypocrisie. Hamer-aambeeld.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:06

Misschien wordt het eens tijd, dat wij Nederlanders met behulp van een paginagrote advertentie in de Telegraaf, dat Timmermans niet de mening verkondigt van het merendeel van het Nederlandse volk. Dat wij dus afstand nemen van hun gehits in Oekraine en hun gebuk in SA. Met een beetje financiele hulp van Sjuul Paradijs en een paar duizend mensen moet dit toch wel kunnen. Misschien kunnen we de Saoedies dan ook terloops nog even melden dat wij burgemeesters hebben die homo zijn. En dat onze premier dat misschien ook wel is.

Alexander Pechkop | 01-06-14 | 12:06

Waarom sturen we eigenlijk niet allemaal zo'n stickertje naar de ambassade van SA? Zou de paniek bij Timmerfrans dan wel eens willen zien, :-)
Kleine moeite, groot plezier

Publiek oog | 01-06-14 | 12:05

Lilianne Ploumen en zich druk maken om het Nederlandser bedrijfsleven?
Moehahaha, Ploumen maakt zich druk om bedrijven in Bangladesh, om zielige mensen in Afrika, om haar goedmensstatus en om het afzeiken van realisten.
Dat domme wijf heeft niet eens verstand van iets wat met een bedrijf te maken heeft.
Net als haar partijgenoot Zimmerfranz bukt ze diep voor de achterlijken.
De huidige PvdA'ers waren ook dezelfde mensen die joden in 1943 aangaven.
Tja, het is toch 7,50 gulden per jood dus goed voor de economie, toch.

Cuyahoga | 01-06-14 | 12:05

Ben zo benieuwd wanneer de eerste instagrammetjes uit Saoedistan opduiken waarop ZimmerFransch een volle laag prinselijke Saudische bukake spray in zijn gezicht krijgt.

Conan de Rabarber | 01-06-14 | 12:04

Dat braafste jongetje uit de klas zijn we al geruime tijd niet meer. Nederland staat in de Transparency Index over 2013 in laagste categorie m.b.t. opsporing en vervolging van corruptie door Nederlandse bedrijven in het buitenland. "LITTLE OR NO ENFORCEMENT". Daar zou ruggegraatloze Frans zich eens druk over moeten maken. Exporting corruption (pdf) www.transparency.de/fileadmin/pdfs/The...

Mike2054 | 01-06-14 | 12:04

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:52
Van mijn mogen ze. Maar wij hoeven, als zelfstandige natiestaat, evenmin te bukken voor hun terreur van hypocrisie. Fuck Saoedie Arabië.

KlunsJohannus | 01-06-14 | 12:04

@ITEACHYOU | 01-06-14 | 11:54
Je vergeet dat USA dikke maatjes is met SA, een gezamenlijke boycot van SA door de EU zal ons een ferme foei van Obama opleveren.
USA verstookt flink wat meer SA olie dan de EU en levert voor miljarden aan wapens aan SA.
En ondanks het feit dat slavernij in SA officieel werd afgeschaft in 1962, hebben buitenlandse werknemers nog altijd geen moer te zeggen.

necrosis | 01-06-14 | 12:02

Voor de laatste keer, maak een lijstje van landen waar dingen gebeuren die voor ons niet acceptabel zijn (geloof mij dat zijn er heel wat), tel de economische waarde vo0or Nederland van die betrekkingen bij elkaar op en je weet hoeveel miljard we extra kunnen gaan bezuinigen. De wereld is niet mooi vrienden. Ik geloof ten eerste niet in solo acties van Nederland en al helemaal niet in zinloze onzinacties als stickertjes baar een ambassade sturen. Effect : 0%, schade : 100%. En ik maar denken dat het vingertje opheffen het exclusieve domein van naïeve linkse luchtfietsers was ..... maar populistisch-rechts neemt die traditie kennelijk feilloos over. Realpolitik is de enige juiste weg vrienden. Zoals de VS en andere grote landen doen. Cynisch en beschamend, maar zo rolt de wereld. Word eens volwassen ....

Bigi Bana Boy | 01-06-14 | 12:01

Zou het in de schedel van Timmermans eens zijn opgekomen dat wij al jaren oorlog voeren tegen die islamitische woestijn fucker om daar 'democratie en mensen rechten te brengen'

toetanchamon | 01-06-14 | 12:01

2.4 | 01-06-14 | 11:19
"Nederland heeft als staat geen moreel besef meer."
Alleen gezamelijke actie heeft zin. Het beledigen van alle moslims en van de Saoedisch Nationaliteit is contraproductief.
De EU over SA:
www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do...

gutgutgut | 01-06-14 | 12:00

@AA. Raarrrr
1. Van welk land is SA volgens jou dan ooit een kolonie geweest?
2. Ooit gehoord van de internationale rechten van de mens? De VN? Het internationale gerechtshof? Godzijdank heeft geen enkel land het recht om zijn burgers uit te moorden of om terreur te steunen.

Publiek oog | 01-06-14 | 12:00

@Kapitein Stijlvol | 01-06-14 | 11:58
Ik onderschat nooit iets en wat ik zeg klopt. Ik kan namelijk geen onwaarheden vertellen.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 12:00

@vidamax | 01-06-14 | 11:51
Als we ze alle drie sturen zijn we daar alvast van verlost.

Che_cuevara | 01-06-14 | 12:00

Excuus voor dubbelpost

kwark001 | 01-06-14 | 11:59

@necrosis | 01-06-14 | 11:50
Ja, heb ik ook gezien. Maar dat komt omdat alle refo's gaan stemmen. Als 100% in Tholen zouden stemmen werd de SGP en CU gewoon weggevaagd. En ja, PVV was wel tweede hier.
En dat zegt toch wel veel want we hebben hier (nog) geen overlast van allochtonen.

Che_cuevara | 01-06-14 | 11:58

Mag Timmermans wel naar SA van de EU?

Of mag die van de AA naar de EU?

kwark001 | 01-06-14 | 11:58

Mag Timmermans wel naar SA van de EU?

Of mag die van de AA naar de EU?

kwark001 | 01-06-14 | 11:58

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:52
24 uur per dag de wetenschap dragen dat je moreel lichtjaren voorloopt op een stel zandjurken is echt niet zo gemakkelijk hoor. Je onderschat dat schromelijk, met je vingertje.

Kapitein Stijlvol | 01-06-14 | 11:58

We kunnen wel het braafste jongetje van de klas willen zijn, maar dan kunnen we met 3/4 van de wereld geen handel meer drijven. De meeste landen houden namelijk niet van miniatuurlandjes met wijzende vingertjes. Dat de socialisten van de PVV niets hebben met handel is begrijpelijk, maar ook Henk en Ingrid worden uiteindelijk van de handelsopbrengsten betaald, en die piepen al als ze 1 dubbeltje aan de Grieken moeten afstaan. Bedrijven die hierdoor handel verliezen zouden als eerste Henk en Ingid op straat moet flikkeren, misschien dat die dan iets leren.

Dat de PVV begint over duurzaamheid en innovatie is natuurlijk wel hilarisch, al past het wel weer in hun bekering tot de linkse kerk. Verder is het natuurlijk zo hypocriet als wat om wel commentaar te hebben op Saoedi Arabië en dan wel vrolijk te gaan samenwerken met Le Pen en het Vlaams Blok. Of dat wel lekker moralistisch is.

WaarDeWindWaait | 01-06-14 | 11:55

@michello | 01-06-14 | 11:51
Jouw toekomst laten bepalen door externe factoren is een zwaktebod. Je krijgt wat je verdient.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:55

Wat een bullshit, gaan wij nu de straffen bepalen van sa? Gewoon niet heengaan.

ITEACHYOU | 01-06-14 | 11:54

@Publiek oog | 01-06-14 | 11:49
Ik vraag me af wie die sticker van Wilders naar SA heeft gestuurd.
Ik gok erop dat het geen PVV'er was....

necrosis | 01-06-14 | 11:53

SA mag als natiestaat zelf bepalen wat het met zijn natuurlijke hulpbronnen en behandeling van burgers doet. Dat wijzen met een koloniaal vingertje door het westen moet maar eens afgelopen zijn.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:52

@AbleArcher13 | 01-06-14
Dankzij Frans Timmermans et al heb ik straks helemaal geen pensioen meer!

michello | 01-06-14 | 11:51

Kunnen we Lodewijk Asscher niet heen sturen? (joden niet welkom)
Laten we henk krol 50+ heen sturen (opgehangen)
Of Lilianne Ploumen in een auto.

Nederland is verkocht

vidamax | 01-06-14 | 11:51

@Che_cuevara | 01-06-14 | 11:43
Ik heb het stemgedrag van je omgeving in ieder geval gecheckt.
Overgrote meerderheid CU/SGP en PVV als tweede.
Jammer dat het zo'n tering eind rijden is naar mijn werk, anders hadden we wellicht buren kunnen zijn...

necrosis | 01-06-14 | 11:50

Lijkt me wel lastig voor links nu. Deze beroepsprotesteerders zouden eigenlijk degenen moeten zijn die tegen het bewind van Saudi Arabië in opstand zouden moeten komen, en nu heeft vijand nummer 1 Wilders het al gedaan.....

Publiek oog | 01-06-14 | 11:49

Spijker op de kop van Paternotte, en niet alleen om eens wat morele verantwoordelijkheid te nemen, het wordt ondertussen hoog tijd voor Nederland en Europa eens wat anders dan die rubberen ruggengraat aan de rest van de wereld te laten zien. Rusland zal ondertussen wel denken:"We kunnen wel landjepik in Europa gaan spelen, dan leggen ze hoogstens wat magere economische sancties op, en in ruil voor het opheffen van diezelfde sancties geven ze waarschijnlijk nog wel een extra bonus bij hun volgende 'compromis' ook! Zo soft zijn ze ondertussen wel in hun appeasement fundamentalisme"

je therapeut | 01-06-14 | 11:49

Ik vind 'FUCK YOU' nog veel te beschaafd...

Ars Vivendi | 01-06-14 | 11:49

@Che_cuevara | 01-06-14 | 11:44
Dat klopt helemaal. De firma Timmermans is dan ook een beunhaas zo blijkt.

McMarx | 01-06-14 | 11:49

Een Europese boycot van SA, daar zou ik voor zijn. Dat zou effect kunnen hebben. Dan moet het uiteraard over de concrete situatie i SA gaan en het doel moet zijn de burgers daar te helpen. Met het beledigen van een nationale vlag en een religie bereik je het tegenovergestelde.

gutgutgut | 01-06-14 | 11:47

"Dan maar geen olie van de Saoedi’s."
Het is niet de eerste keer dat Saoedi-Arabië een olie-embargo door de complete OPEC heeft afgedwongen. Dat zal het onvermijdelijke gevolg zijn van een eenzijdige boycot van Nederland tegen Saoedi-Arabië. Driekwart van de wereld buigt als een Japanner voor de oliesjeiks dus veel hulp hoeven we niet te verwachten. En waarmee wil je de Saoedi's treffen? Een spruitjesboycot? Bedenk goed dat de rest van de wereld precies dezelfde technologie kan leveren als wij. We leveren altijd in.
Los daarvan is Timmerfrans natuurlijk niet het meest heldere licht in de regering. Zijn enige tactiek is slijmen en kruipen. En Europa laat ons vallen als een baksteen als we de strijd aangaan. Misschien was het slimmer geweest als Timmerfrans onze trouwe bondgenoten, de Amerikanen en de Britten, vriendelijk had gevraagd om wat stille diplomatie richting de Saoedi's. Maar helaas is strategisch denken nooit het sterkste punt van de Nederlandse regering geweest, met Timmerfrans als lichtend voorbeeld van dit gebrek.

Nivelleermarionet | 01-06-14 | 11:46

Dat Geert zaken doet met Le Pen is verderfelijk aldus de linkse kerk ivm antisemitisme, maar dat we handel drijven met landen waar je met een vergrootglas naar mensenrechten moet zoeken, dan is t ineens niet erg.
Ik zeg boycot die stelletje baardapen met hun olie... gewoon innoveren en doorgaan, we komen er heus wel zonder hun.

WhoNeedsWho | 01-06-14 | 11:45

@Harry Turtle | 01-06-14 | 11:40
In dit geval financieel, voor de rest is Frans een socialistische hond.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:45

@McMarx | 01-06-14 | 11:35
Islamisatie is geen goede isolatie.

Che_cuevara | 01-06-14 | 11:44

Timmerfrans heeft een kennelijke talenknobbel en denkt tengevolge daarvan ook dat communiceren van verstand van zaken getuigt.
Wat een zielige dwaas.

Stenkel | 01-06-14 | 11:44

Dat Timmermeneer namens Nederland z'n excuses meent te moeten maken is erg, heel erg. Maar dat hij op helemaal niemand de indruk maakt van iemand die er daar, in SA, voor Nederland nog wat voordeel uit zal weten te slepen, maakt van deze meneer een nog slappere hap dan-ie al was.

robW | 01-06-14 | 11:44

@eerstneukendanpraten | 01-06-14 | 11:31
Bloed kruipt waar het niet gaan kan hé. Maar ik heb het nogal druk de laatste tijd.

Che_cuevara | 01-06-14 | 11:43

@Publiek oog | 01-06-14 | 11:40
Je vergeet dat ze leiding geven aan hun volk, wat rekent op werk en inkomen.
Het gebeurt regelmatig dat een volk in opstand komt tegen de machthebbers, behalve in Nederland.....

necrosis | 01-06-14 | 11:43

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:33
Ligt eraan wat je definitie van 'goed gedaan' is.

Harry Turtle | 01-06-14 | 11:40

@necrosis
Helaas hebben ze nu al genoeg pecunia om de familie tot het einde der tijden te pamperen.

Publiek oog | 01-06-14 | 11:40

Dit dus: https://twitter.com/zaligzoet/status/473034237487366144/photo/1

Parsons | 01-06-14 | 11:40

Timmermans is een engerd. Het antwoord op alle problemen is Timmermans. Min Buza van een spliterpartijtje in NL. Waar is eigenlijk de vvd in dit verhaal? Slap zooitje.

Aantastelijk | 01-06-14 | 11:39

@Heiseenberg | 01-06-14 | 11:30
Als Timmerfrans nog dieper bukt kan hij zijn eigen kop in zijn reedT stoppen.
Die vent is duidelijk ongeschikt voor zijn functie, maar daar hebben meer PvdA'ers last van....

necrosis | 01-06-14 | 11:39

@Boy Cot | 01-06-14 | 11:35
En vanwege goede betrekkingen met de VS medeverantwoordelijk voor de oorlog in Vietnam.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:37

@Ik was in Haren | 01-06-14 | 11:26
Vergeet dat enorme olieveld niet wat een tijdje geleden is ontdekt voor de kust van Brazilië, of de enorme teerzandvelden in Canada.
Het laatste zal wel wat duurder zijn om te produceren, maar alles is geoorloofd om die jurken met een theedoek op hun hoofd te wijzen op het feit dat de economie van SA voor 90% draait op olie-inkomsten.
Als men hun olie niet koopt, hoe denken ze dan hun koninklijke familie (5000- 10.000 leden) te kunnen onderhouden?
Natuurlijk zal Rolls-Royce schade ondervinden als die oliesjeiks minder auto's afnemen, maar verder zie ik weinig tot geen nadelen.

necrosis | 01-06-14 | 11:36

Timmerfrans is dankzij een mix van zijn narcisme, machtswellust en achterhaalde 'progressieve' idealen een staatsgevaarlijke gek

Harry Turtle | 01-06-14 | 11:36

Door het onderhouden van betrekkingen met S.A. is Nederland en de EU medeverantwoordelijk van de moord op 4 mensen in het Joods Museum te Brussel.

Boy Cot | 01-06-14 | 11:35

Timmermans. Voor al uw verbouwingen. Gespecialiseert in islamisatie.

McMarx | 01-06-14 | 11:35

@Bas Paternotte | 01-06-14 | 11:11 |

HEAR! HEAR!

Ik zeg Boycot SA ! haal de Ambassadeur terug en schop die van hun het land uit .

Amigo1973 | 01-06-14 | 11:34

@michello | 01-06-14 | 11:28
Dat is zo, maar Frans nipt over een jaar of tien lekker van zijn dure wijn, terwijl jij nog een blik schultenbrau opentrekt, betaald van je middelloonpensioen.
Frans heeft het goed gedaan.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:33

Tijdens de apartheid werden landen gestraft als ze zaken deden met Zuid-Afrika. Dit land discrimineerde op basis van ras. Lagere lonen, wonen in ghetto's, bij protest de gevangenis in, en meer van dat soort grappen.
Saoudi Arabië gaat nog wat verder: alle Joden liefst dood, christenen zijn minderwaardige honden, vrouwen zijn per definitie onzedelijk, soennieten en sjiiten drinken elkaars bloed, eerlijke procesgang is er niet, lijfstraffen dan weer des te meer, vrije meningsuiting is een totaal onbekend concept.

Maar dat land boycotten we niet, dat land biedt Timmerfrans onze excuses aan. Om vervolgens een paar dagen erna een speech te houden tegen discriminatie. Tja, Saoudi Arabië = olie, Zuid Afrika = geen olie.
Ik schaam me voor mn land

Publiek oog | 01-06-14 | 11:32

Che_cuevara | 01-06-14 | 11:22

He, je bent er weer! Weest wellekome...

eerstneukendanpraten | 01-06-14 | 11:31

Afshin Elian heeft in zijn commentaar duidelijk gemaakt hoeveel schade SA al heeft veroorzaakt voor het westen door terreur organisatie' s te steunen. Ook hij pleit voor een boycot. We kunnen prima zonder hun olie, er zijn voldoende alternatieven. En laten we nu eens een serieuze discussie voeren over schaliegas, zonder meteen weer in hysterisch emotioneel gewauwel te vervallen over de gevaren die de winning hier van aankleven. Er zijn ongetwijfeld risico's, maar dat geldt voor alle vormen van delfstofwinning. Kijk maar eens naar de aantallen mijnwerkers die jaarlijks omkomen.

Polletje Piekhaar | 01-06-14 | 11:31

Bukken! Zo diep mogelijk!

Heiseenberg | 01-06-14 | 11:30

Timmermans is een, tussen al die linkse softies, door machtsintimidatie omhooggevallen totaal-lul met grootheidswaanzin.
Hoogmoed komt voor de val.

michello | 01-06-14 | 11:28

gedachtespinsel | 01-06-14 | 11:22
Een lid van de tweede kamer is niet direct een lid van de regering. Een lid van de tweede kamer is een volksvertegenwoordiger en die mogen gewoon briefpapier en enveloppen van de tweede kamer gebruiken. Natuurlijk zat Wilders daar niet fout, het is op zijn hoogst onhandig.

Ares | 01-06-14 | 11:28

@gedachtespinsel | 01-06-14 | 11:22
*rijbewijs van @gedachtespinsel afpakken doet*

necrosis | 01-06-14 | 11:28

Timmerfrans... hij die nota bene bij een oproep vanuit 2e Kamer (met een met algemene stemmen aangenomen motie erbij) om antisemitisme "prioriteit" in de #EU te doen zijn, dat wenste te verwateren met o.a. "ook islamofobie"... terwijl dat antisemitisme nu juist zo fors en gruwelijk vanuit die islam wordt verkondigd, ook in ons land.
Frans maakt zo z'n eigen "waarheden", geheel van god los.

Pjotrans | 01-06-14 | 11:27

We kunnen voorlopig wel wat noordpoololie bij de Noren kopen. Boycotten die onderdrukkingsstaat.

Ik was in Haren | 01-06-14 | 11:26

@Bas Paternotte
Zoiets riep ik een tijdje terug al:

Waarom maken de tegenstanders van die sticker zich zo'n zorgen over die 2,2 miljard?
Vertel de Saoedi's dat we de misgelopen inkomsten zullen korten op 'ontwikkelingssamenwerking' (lees: gratis geld).
necrosis | 29-05-14 | 10:32 | | Saudi Gazette: "Apologies will not be enough"

necrosis | 01-06-14 | 11:25

De Nederlandse export van jihadies naar Syrië zal onverminderd op financiële steun kunnen rekenen van het Wahabitische regime in Riyad, boycot of niet. De Saoedies waren trouwens naar verluid ook niet te beroerd om de kapers van 9/11 te faciliteren.

Van Duyvenbode | 01-06-14 | 11:25

gedachtespinsel | 01-06-14 | 11:22
Elke brief verstuurd van een fractie heeft dergelijk papier. Daar is niets raars aan. Zie ook de verklaring van de kleenex-grootafnemer.

Fred Bastiat | 01-06-14 | 11:25

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:22

Van de 100 druppels komen er 4 uit SA.

Klier van Bartholin | 01-06-14 | 11:24

Kunnen de tekstschrijvers van den Haag Timmerfrans niet uit de serie schrijven. Doen ze bij elke soap ook.

Che_cuevara | 01-06-14 | 11:22

En morgen tanken de reaguurders met de grootste bek weer hun auto vol met brandstof uit dat land.
Moralfags.

AbleArcher13 | 01-06-14 | 11:22

Je kunt zeggen wat je wil, maar de statistieken daar zullen ongetwijfeld aantonen dat vrouwen daar minder verkeersongelukken veroorzaken dan NL'se vrouwen.
 
Maar laten we wel wezen, het mag meningsuiting zijn, maar als Wilders echt 2e kamer papier heeft gebruikt zit hij wel fout! Het is geen standpunt van de regering.
 
Verder lijkt het me een stel roependen in de woestijn. Een beetje ondernemer zorgt een via via route gebruikmakend van een ander EU land, hmmmm, toch wel handig zo'n EU misschien?

gedachtespinsel | 01-06-14 | 11:22

Elk... woord... raak...

Boycot Saoedi-Arabië!

Fred Bastiat | 01-06-14 | 11:20

Helemaal mee eensch!!

Hobbykip | 01-06-14 | 11:20

Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren, Nederland heeft als staat geen moreel besef meer. Dus we blijven lekker handel drijven met een land waar vrouwen zweepslagen en gevangenisstraf riskeren (overheidswege) door auto te rijden.

2.4 | 01-06-14 | 11:19

Het gelijk van Nick,

Het is afschuwelijk en schandelijk dat ons land bij monde van die verschrikkelijke Timmermans ons land te schande maakt en openlijk, voor de hele wereld te zien, dat wij als land bukken en knipmessen voor handel/geld en alle mensenrechten en andere moraal en beschaving daarvoor van tafel vegen en aan onze laars lappen.

Dat zijn dus niet 'wij', de bevolking maar onze walgelijke regering met zijn machthebbende multinationals die hun beperkte winsten/belangen in dat mensonterende land belangrijker vinden dan levens en beschaving. ( vergelijk de 'winsten/belangen' eens met die we halen in landen als Rusland en Israel die we wel hooghartig boycotten.

Wij straffen Rusland om hun homo-beleid terwijl een land welke homo's de kop afhakt excuses wordt aangeboden voor een zogenaamde belediging van hun onmenselijke "geloof" hoe hypocriet wil je het hebben.... duidelijk dat hier heel wat anders achter zit....)

Dit gegeven hoef je feitelijk niet eens uit te leggen, waar gaat dit over, woedend ben ik en met mij iedereen die ik hierover hoor!

Wie, van ons parlement, gaat er een keiharde motie van wantrouwen indienen namen de bevolking tegen Rutte/regering en bovenal Timmermans die een regelrechte land en volksverrader is.

von Amsberg | 01-06-14 | 11:18

Timmerfrans is... ach, laat ook maar.

Van Duyvenbode | 01-06-14 | 11:18

Timmermans is dronken van de "tolerantie". Nu wilt hij zijn gezicht overal laten zien omdat hij ook nog eens zo aandachtsgeil is.

DaeHanMinGuk2 | 01-06-14 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken