Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bizar: CBS de mist in over daling dieselverkoop

squirrelswinger.gifVorige week kwamen ze ein-de-lijk, de "officiële" cijfers van de brandstofverkopen sinds 1 januari. Er was ondertussen in het eerste kwartaal van 2014 vanwege de verhoogde accijnzen op met name diesel en autogas al een krater geslagen in de werkgelegenheid en bedrijfsomzet van pompstations in een strook die vanaf de Duitse en Belgische grens al 50, 60, misschien wel 100 kilometer landinwaarts loopt, maar toen kwamen de cijfers waar pomphouders om sméékten dan toch eindelijk naar buiten. Op 1 dag vóór de verkiezingen zelfs. Want ze waren behoorlijk slecht, maar minder slecht dan de pomphouders al maanden beweren. Tenminste, dat zei het CBS vorige week. Maar datzelfde CBS heeft nu, het weekend ná de verkiezingen, DE EIGEN CIJFERS NAAR BENEDEN BIJGESTELD. Ze bleken er toch enkele tientallen miljoenen liters níet verkochte diesel naast te zitten. In februari werd niet 1 procent meer, maar 3 procent minder, minder, minder diesel verkocht. En dat is gemeten over het hele land: in de grensstreken is het dus nog erger gesteld. In maart nam de dieselverkoop zelfs met 8% af ten opzichte van 2013, wat nog meer bewijs is dat steeds meer automobilisten en met name transportondernemers hun dieseltanks over de grens vullen. Want voor een vrachtwagen scheelt dat al snel 200 piek op een volle tank. Dat zijn heel wat broodjes bal met mayo bij een Routier. En een heleboel misgelopen accijnseuro's voor de VVD, die het CBS voor hun karretje hebben gespannen om de eigen inschattingsfout en belastinghonger een beetje te verdoezelen. Nog onbetrouwbaarder dan Maurice de Hond, dat CBS.

Reaguursels

Inloggen

welnee we worden niet voorgelogen echt niet doen ze niet ze verdraaien gewoon de werkelijke cijfers zodat u en ik volgende jaar weer extra % kan inleveren. bom onder dit soort mensen en instellingen ja graag blaas maar op zit toch vol leugenaars en graaigevallen .

rukkieduck | 27-05-14 | 12:03

Iedere middelbare scholier kent Keyenes (=PvdA-econoom).
Maar welke leerling heeft wel eens gehoord van de Laffer-curve ? Juist niemand dus, want rechts etc.
De Laffer curve geeft aan dat belastingverhoging boven een bepaalde grens niet meer maar minder Euro's oplevert voor de staat:
nl.wikipedia.org/wiki/Laffercurve
en.wikipedia.org/wiki/Laffer_curve

beniknouzoslim | 26-05-14 | 21:52

Ach, wat zeggen die hoge heren altijd? Als het te belangrijk wordt.., Gewoon liegen!!,

mente aperta | 26-05-14 | 20:17

Gamlakuk weet nog uit de tijd van het verplicht Engelse literatuur lezen voor het HBS diploma dat in "1984" Grote Broer ook een statistisch bureau had. Dat deelde iedere maand juichend de laatste productie en welvaartscijfers mee. Steeds lager, dat wel. Maar dat mocht niemand zelfs maar denken...
Later leerde hij dat politiek, statistiek en nog iets anders ieks grote leugens zijn.Dus wat wil je nu?? Een CBS gerund door politici ? Kijk maar eens in Griekenland wat het resultaat uiteindelijk is....

gamlakuk | 26-05-14 | 17:32

CBS = overheid = voor-de-gek-houderij.

Boris die Sauertopf | 26-05-14 | 17:29

Desmoulins | 26-05-14 | 16:59
"Men doet niet eens meer moeite om de overduidelijke verstrengeling van belangen en het moedwillig verkondigen van leugens, enigszins te beperken al dan niet te verbergen. "

overduidelijk, moedwillig... tjongejonge.

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 17:22

Mark Smith | 26-05-14 | 14:46
"Dieselauto's zijn toch niet meer van deze tijd."

De nieuwste ontwikkelingen in oa TU Twente zijn veelbelovend. Nagenoeg geen roetuitsoot meer en nog veel efficienter (zuiniger zo je wil) -dit door fijnere nevel injectties. Kan je al dat gelul over dieseltax en BPM ook stoppen. Het idee dat diesel per definitie vies is klopt niet meer . Een diesel geeft ook meer koppel. Logica is toch ver te zoeken. Een oldtimer op LPG is beter voor het milieu. Wat gaan ze doen; LPG belasten.

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 16:59

Centraal Bureau van de Staat.
Dit zijn schandelijke praktijken die het fundament onder onze rechtstaat ernstig bedreigen. Men doet niet eens meer moeite om de overduidelijke verstrengeling van belangen en het moedwillig verkondigen van leugens, enigszins te beperken al dan niet te verbergen.
Dit land is doodziek; terminaal.

Desmoulins | 26-05-14 | 16:59

miff | 26-05-14 | 16:37

als de accijnsen op benzine en diesel omhoog gaan, gaat ook de brutomarge voor de pomphouders omhoog. Daarom heb je ze nooit horen klagen behalve in de grensstreek natuurlijk omdat nu iedereen ff doorrijd

G. Raayer | 26-05-14 | 16:50

Ik bedoel verhoging ipv verlaging

miff | 26-05-14 | 16:45

Faphost:16:12: brandstofprijven,moet zijn brandstofprijzen,maar dat had je al gezien.trouwens E.1.28./L voor diesel is ook niet verkeerd,was 14 dagen geleden nog E.1.26./L in Lommel.

Archy Bunker | 26-05-14 | 16:38

Ik snap de pomphouders en oliemaatschappijen niet... morgen is de BTW verlaging ongedaan gemaakt, zo niet gaan alle pompen in nederland twee weken dicht. Moet je eens opletten hoe snel het kabinet dan bakzeil haalt.

miff | 26-05-14 | 16:37

Het zou mooi zijn als iemand binnen het CBS zijn mond open zou doen en inderdaad blijkt dat die cijfers op aangeven van de politiek getweakt zijn.
Echt, ik zou er niet eens van opkijken.

xspalm | 26-05-14 | 16:36

Het CBS is een politiek orgaan die via politieke benoemingen "bestuurd" worden. De vorige eigenaar van het CBS, de pvdarab (Teurlings), had bijvoorbeeld de voordelen van het 'lidmaatschap' aan de EUSSR (eufemisme voor annexatie door uw gekozen en bejubelde lijders) op een weekloon gezet. Het Misselijke Mannetje is de verkiezingen zelfs ingegaan met een maand voordeel, ach ja, hij hoeft nog maar 3 jaar te liegen en dan mogen wij het de rest van zn leven pensioen gaan betalen dus die heeft er nog wel even zin in. Negatieve effecten worden hierin NIET meegenomen want die bestaan bij de pvdarab, net als met hun massaimmigratiepolitiek dat ook louter als hassana en hoezee verkocht wordt ( en geloofd door miljoenen stemmers) immers niet. Pure propganda maw, Teurlings werd, om de volgende eigenaar van het CBS een schone start te geven, symbolisch door zn eigen Partei 'bestraffend' toegesproken (Distelplant), terwijl hijzelf de opdrachtgever was. Zo wordt het spelletje gespeeld en begint het van voor af aan en van links naar rechts. ALs de camera's uit staan in de "2e kamer" wordt dit liedje altijd een kwartiertje gezongen met Rötte op de eerste rij

G. Raayer | 26-05-14 | 16:26

Faphorst:16:12: Kwam er een tegen op brandstofprijven.be in belgisch Limburg van E.1.33./L in Hechtel/Eksel vlak over de grens.

Archy Bunker | 26-05-14 | 16:25

Rutte:
- Niemand tankt in het buitenland.
- De werkloosheid is juist gedaald!
- Dit is het beste kabinet sinds de oorlog.
- Er is geen onvrede in de coalitie.
- De euro heeft ons juist veel opgeleverd.
- Er gaat geen cent meer naar Griekenland.
- Iedere werkende krijgt 1000 euro netto.
- Bij de VVD is de hypotheekrente aftrek veilig!
- Ik ga de PVV decimeren.

funkyd | 26-05-14 | 16:22

De accijns verhoging van Rutte 2 heeft al meer werkeloosheid veroorzaakt dan er ooit door de boycot van Saudi Arabia kan ontstaan.

Faphorst | 26-05-14 | 16:12

Balkenende 2 had dringend mooie ww cijfers nodig, hij kreeg ze. Het CBS heeft dat later toegegeven.
Cijfers van het CBS en Eurostat... vertrouw ze niet... never ever. Ze krijgen opdrachten van hun vrienden.

duitse herder | 26-05-14 | 15:56

Opheffen dat CBS.
Uitkomsten komen te vaak overheen met dat wat ze daar in Den Haag ons wijs proberen te maken.
Vooral als er verkiezingen in aantocht zijn.

Schietmijmaarlek | 26-05-14 | 15:37

@Mark Smith | 26-05-14 | 14:49
Beter dan 3 minuten te vroeg, hè Markie

Kaas de Vies | 26-05-14 | 15:28

RedBill | 26-05-14 | 14:57
"Ik ben er zo bang voor dat dit nu weer net zo snel gaat gebeuren. De huizenprijzen stijgen alweer"

Je kan je ook afvragen waarom mensen al die luxe willen. Daarom vind ik ook dat mensen een keer 'nee' of 'kan niet' moeten accepteren. Geen geld lenen voor te dure auto of een te duur huis. F*ck it. Gewoon de Hollandse nuchterheid terug, wat er niet is, kun je niet uitgeven. Maar ja, de mensen die in de jaren 90 zijn opgegroeid kennen dat woord vaak niet. 'Het kan nooit tegenzitten' en 'tjakkaaaa'.

Mensen werken eerst voor hun auto en de rest van hun leven voor hun huis en dan gaan ze dood. En maar klagen dat er nergens tijd voor is (zelfs die getrouwde vrouwen met hun 2-3 dagen baantjes die 5 dagen per week vakantie hebben, En die mannen maar fulltime doorbeulen). Je zou een hypotheek op 4 dagen werk moeten kunnen doen. Dan maar een wat kleiner huis. Vrijheid is niet te koop. Mensen ketenen zichzelf vast aan een bank. Omdat ze willen wat de buren hebben. Wie ook al weer die man ... ?

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 15:10

RedBill | 26-05-14 | 14:57
"Ik ben er zo bang voor dat dit nu weer net zo snel gaat gebeuren. De huizenprijzen stijgen alweer"

Je kan je ook afvragen waarom mensen al die luxe willen. Daarom vind ik ook dat mensen een keer 'nee' of 'kan niet' moeten accepteren. Geen geld lenen voor te dure auto of een te duur huis. F*ck it. Gewoon de Hollandse nuchterheid terug, wat er niet is, kun je niet uitgeven. Maar ja, de mensen die in de jaren 90 zijn opgegroeid kennen dat woord vaak niet. 'Het kan nooit tegenzitten' en 'tjakkaaaa'.

Mensen werken eerst voor hun auto en de rest van hun leven voor hun huis en dan gaan ze dood. En maar klagen dat er nergens tijd voor is (zelfs die getrouwde vrouwen met hun 2-3 dagen baantjes die 5 dagen per week vakantie hebben, En die mannen maar fulltime doorbeulen). Je zou een hypotheek op 4 dagen werk moeten kunnen doen. Dan maar een wat kleiner huis. Vrijheid is niet te koop. Mensen ketenen zichzelf vast aan een bank. Omdat ze willen wat de buren hebben.


kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 15:10

@Parel van het Zuiden | 26-05-14 | 14:19
"Fatsoenlijk stemmen is het in stand houden van bestuurlijk onfatsoen."

Mooi gezegd. Die kende ik nog niet. 😄

CornFlakey | 26-05-14 | 15:08

Hoeveel politieke lafbekken zullen wachten en uitkijken naar 4 juli?
En dan zeker nog kort voor het reces het kabinet laten vallen...

First Contact | 26-05-14 | 15:07

Die gasten van het cbs tanken ook zelf nooit. Dat doet hun chauffeur. Sterker nog die weten waarschijnlijk zelfs het verschil tussen benzine diesel en wodka niet eens. Dus ze hebben natuurlijk wel een echt excuus van hun foute cijfers. Sukkels zijn het. Die zich voor het vvd karretje laten spannen.

tweetybird | 26-05-14 | 15:05

Maar wie gaat het CBS nu ter verantwoording roepen over het feit dat ze met hun gematigde cijfers zo vlak voor de verkiezingen de verkiezingen mogelijk hebben beïnvloed?

Johanvb | 26-05-14 | 15:05

Beaulefermier | 26-05-14
Je bedoelt Didi? Is ie dan nog niet weg? Dacht dat ie allang via de achterdeur was verdwenen.

Konijnenhol | 26-05-14 | 15:02

Ik kan niet wachten op het ongetwijfeld opnieuw volkomen hilarische "eerlijke verhaal" van Rutte en die kale schuinsmarcheerder. Nu al voorpret.

Beaulefermier | 26-05-14 | 14:59

Koettoerk | 26-05-14
Geen zorgen. Wat dat betreft ben ik dyslectisch. Ik lees alleen nog maar Roverheid, daar waar overheid staat.

Konijnenhol | 26-05-14 | 14:58

Kloopindeslootjijook
Er heeft kennelijk niemand bij stil gestaan dat je in de goede tijden een appeltje voor de dorst moet houden. De regeringen niet, noch de vakbonden of werkgevers. Terwijl het verhaal uit de bijbel over de zeven magere jaren juist in NL bekend zou moeten zijn. Koningen regeren notabene "bij de gratie gods"

Graaf van Egmont | 26-05-14 | 14:58

@kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 14:32
Ik ben er zo bang voor dat dit nu weer net zo snel gaat gebeuren. De huizenprijzen stijgen alweer(volgens niet al te objectieve bronnen), terwijl, in een goede huizenmarkt de prijs hooguit gelijk zou blijven.

Reden van prijsstijging: grotere vraag dan aanbod. En wie zijn verantwoordelijk voor de vraag? Jij, ik en andere mensen die in een zo groot en zo luxe mogelijk huis willen leven, alsmede de banken die dat voor ons mogelijk maken.
Maar moeten we van banken verwachten dat die ons tegen onszelf in bescherming nemen? Of is het aan onszelf om te snappen wat nog een verantwoord persoonlijk financieel beleid is.

RedBill | 26-05-14 | 14:57

Hebben die lui een Stapelcursus Statistiek gevolgd bij InHolland?

taxhond | 26-05-14 | 14:56

Zoals zo vaak uitgelegd echter de waarheid is te hard voor de meeste mensen: in een oorlog gaat de waarheid er als eerste aan en verkiezingen is OORLOG! Dus NA de verkiezingen wordt er gedaan alsof er een "foutje" gemaakt is maar er wordt gewoon keihard gelogen

G. Raayer | 26-05-14 | 14:51

Parel van het Zuiden | 26-05-14 | 14:19
En waarom haal je het CU hierbij als ik vragen mag?

1. Volgens mij één van de partijen die trouw is aan z'n grondslag en niet aan populisme doet.
2. Kritisch t.a.v. Europa (onder meer destijds in de campagne die ze voerden tegen de Europese grondwet), ze zijn nog steeds hartgrondig tegen een Europese superstaat.
3. Ik ken weinig plucheklevende CU-ers, heel veel negatiefs zie ik hier ook niet langskomen aangaande CU politici.

Wel snappen ze dat in de politiek soms een compromis moet worden gesloten, wat overigens in een meerpartijen politiek stelsen niet meer dan gewoon is.

RedBill | 26-05-14 | 14:51

Ben van plan een RCZ aan te schaffen in Dld. Maar komt wel even vette BPM overheen (nog goedkoper). Maar ja. EU he, vrije verkeer van diensten en goederen.

roze_bril | 26-05-14 | 14:50

@Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:48
Jij bent de taalnazi. *checkt huisregels*

First Contact | 26-05-14 | 14:50

Kaas de Vies | 26-05-14 | 13:59
Slechts drie minuten te laat.

Mark Smith | 26-05-14 | 14:49

@Graaf van Egmont | 26-05-14 | 14:44
ZO ver is het idd gekomen, regeren is voor je zelf zorgen met een blijk naar het lonkende Brusselse baantje of CvK of Burgemeester of etc. etc. de mogelijkheden zijn eindeloos voor de politici die een paar jaartjes in 070 hebben lopen klootviolen.
Toch schijnen er nog lieden te zijn die denken dat de overheid er voor ons is.

Uw Verzekeringsadvis | 26-05-14 | 14:49

Typefout in de text: overheid moet roverheid zijn.

Koettoerk | 26-05-14 | 14:49

Graaf van Egmont | 26-05-14 | 14:44 "De uitdrukking "regeren is vooruit zien" bestaat al 40 jaar niet meer echt."

Helemaal eens. Maar ik denk ook dat mensen die wat jij nu zegt in 1990 zeiden als (zowel rechtse als linkse) zeurpieten opzij werden geschoven, want neo-lib was de zeepbel aan het opblazen en iedereen vond het prachtig. Wij betalen daar nu de rekening voor.

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 14:49

@First Contact
en ook een e: vlgns = volgens.
rest is ter discussie :0

Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:48

Verwildert(s) Niet:14:38: Dit toetsenbordje heeft al heel wat op zijn donder gehad.Keer in België een ander halen, ze hebben er 100dn liggen op diverse beurzen daar,en voor weinig.Denk dat ik m,n oude,commodoor64,maar een keer aansluit.

Archy Bunker | 26-05-14 | 14:47

@Stenkel | 26-05-14 | 14:06
Juistem, politiek en realiteit zijn 2 verschillende grootheden.

Uw Verzekeringsadvis | 26-05-14 | 14:46

@Zoek_eauk2
en al in 1954 was dat geschreven....
Maar ook: er zijn heel veel statistische toetsen die ieder een eigen toepassingsgebied hebben, maar als je die flexibel toepast kun je een stelling daarmee vaak ondersteunen of afkraken, afhankelijk van de methode die je gebruikt en de vraagstelling die je wil beantwoorden.
zeker als het statistisch "Op de grens" is.
Als voorbeeld:
De verkeersdruk op de A2 is toegenomen nadat deze tot 5 banen is verbreed.
Deze stelling kan je ook benaderen door te stellen De verkeersdruk op de A2 is niet toegenomen nadat deze tot 5 banen is verbreed.
Andere insteek vergt andfere getallen en andere statistiek. Grote kans dat beide stellingen met waar beantwoord kunnen worden, alleen al door de andere insteek.
Naast het feit dat verkeersdruk ook kan worden gebruikt om getallen te verdraaien (bijvoorbeeld door verkeersdruk op te pakken als verkeersdruk per baan, dan moet de totale verkeerstoename > 40% zijn om een hogere verkeersdruk te hebben omdat van 3 naar 5 banen is verbreed)

Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:46

Dieselauto's zijn toch niet meer van deze tijd.

Mark Smith | 26-05-14 | 14:46

@Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:38
Gne, is dit nou een bewuste trol? Commentaar over het vergeten van een spatie en dan zelf een 'o' vergeten...

First Contact | 26-05-14 | 14:44

De uitdrukking "regeren is vooruit zien" bestaat al 40 jaar niet meer echt. Iedereen kon al 30 jaar geleden uitrekenen wat de pensionering van al die babyboomers teweeg zou brengen fysiek en financieel. Er werd aangedrongen op de aanleg van een aow pot en op het bijtijds opleiden voor de juiste beroepen om nog wat ervaring o er te houden. Maar nee, dat liet men allemaal langs zich heen glijden om maar te kunnen voldoen aan de Europese droom. Nu is alles naar de klote en glijden we af naar de status van derde wereldland. Waarvoor dank, "Den Haag".

Graaf van Egmont | 26-05-14 | 14:44

@bakoenin | 26-05-14 | 14:35
Eens! En ook gelijk de PO. Wil nog wel eens zien hoe omroepen op commerciële basis afhankelijk van doelgroepen (= samenleving) nieuws gaan brengen.

First Contact | 26-05-14 | 14:41

@Archy Bunker
Ligt vlgns mij ook aan je typestijl. Het lijkt erop of je moedwillig weigert een spatie na een punt of komma te plaatsen zoals hoort.

Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:38

Zoals ik al jaren beweer, CBS en CPB zijn een stelletje opiniemakers, statistiek goochelaars, en loopjongens van de zittende politieke elite.
Oplichters, en dus opheffen die clubs.

bakoenin | 26-05-14 | 14:35

Archy Bunker | 26-05-14
Wel slim, je dwingt iedereen om je tekst aandachtiger te gaan lezen.

Konijnenhol | 26-05-14 | 14:34

konijnehol:14-26: Nee het is alleen een beetje donker in mijn hol.Overtrekkende zware buien,en een vuile bril,voor de rest kan ik er mee leven.Heb de echte taalfetischisten nog niet gehoord.

Archy Bunker | 26-05-14 | 14:33

de waarheid zal voor altijd aan het zicht onttrokken blijven, dat kunnen ze wel daar in Den Haag.
De leugen regeert.

verbaasdeobservant | 26-05-14 | 14:32

Ven1V1d1V1c1 | 26-05-14 | 14:14
"Mogen we daarom heel erg snel een nieuwe democratie?... Deze is kapot en haar electoraat & mandaatverstrekkers worden voorgelogen."

Meeten we wel bereid zijn ook een keer 'nee' te horen en te doen. Die hele f*cking crisis is ontstaan omdat mensen meer meer meer wilden. Achteraf blijkt dat een paar mensen van van die hebberigheid heel rijk ('succesvol' zeggen we dan) zijn geworden en dat toen de zeepbel 'poef' zei mensen op basis van een vaag zeepbel-idee een scheve maar betonharde deal met een bank bleken te hebben. Maar 'nee' of 'kan niet', dat wilde niemand in de jaren '90 horen. Greed was good. Maar uiteindelijk moet toch iemand betalen. En dat is niet 'the big club'.

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 14:32

Dit vraagt haast om herverkiezingen, het politiek misleiden van de bevolking is een misdaad op zich. Een paar weken geleden kwam ook het bericht naar buiten over de misrekening mbt de Euro. Vervolgens de NPO, en nu dit weer...

First Contact | 26-05-14 | 14:31

Ik ben van Almere naar Duitsland gereden, ik kwam met een grijns terug. 3 supermarkten, even een volle tank (80 liter). 30 flessen sterke drank (niet alleen voor mezelf). Besparing meer dan 250 euro. Zo snel kan ik het bij mijn baas niet verdienen. Als Nederlandse producten in Duitsland goedkoper zijn ben je als overheid NIET goed bezig.

Fluim | 26-05-14 | 14:29

Archy Bunker | 26-05-14
Laat me raden... Je spatie-toets heeft de brui er aan gegeven?

Konijnenhol | 26-05-14 | 14:26

Hoop dat ze het voorlopig zo laten,die paar kilometer over de grens is voor mij makkelijk te doen.Als er pompen zijn die tot E0,30 cent goedkoper zijn dan hier hoef ik niet lang na te denken.Ja indedaad E0.30c en geen 10 of 20 cent,zoals nogal eens wordt beweerdt,want voor dat dubbeltje rij ik niet.Kijk zelf op brandstofprijzen.vroom.be en check zelf.Je korting wordt groter naarmate je tank groter is,of het aantal jerrycans dat je meeneemt.Doe het wel veilig,zet die dingen goed vast,want uw verzekering is er niet blij mee.Kleine pompjes in div. dorpen zijn het goedkoopst.

Archy Bunker | 26-05-14 | 14:25

Rutte: niemand tankt in het buitenland.

Tja, dan houdt het op.

ProAsfalt | 26-05-14 | 14:25

Ook zo'n natte wind, durft eindelijk een mening te hebben: www.volkskrant.nl/vk/nl/2784/Verkiezin...
Staat hij weer in die kudtkrant te blaten, sorry het spijt mij vergeef mij. Alles met cijfers klopt niet. KPMG grootste fraudeur van dit jaar. Echt cijfertjes, I couldn't care less. Niets klopt, check uw eigen belastingaangifte.

Maarssenaartje | 26-05-14 | 14:24

Ons kabinet heeft een bord voor hun kop (ik hou wel ervan om gelijk een open deur in te trappen).
Negeren, of manipuleren de cijfers als die ze niet aanstaan. Om ondertussen de grenspomphouders verder naar de kloten te helpen.
Over een paar jaar kijken ze hierop terug, en reflecterend zeggen ze dat ze daar inderdaad iets aan hadden moeten doen.
Mochten ze er nu wat aan doen, dan zal het weer too little and too late zijn. De meeste hebben de benzinepompen en de winkels al gevonden in het buitenland. En toch wel erg makkelijk. Alles in de buurt, en erg netjes. En wat wordt je toch met veel service behandeld.
Helaas, we're dooooooooomed.

@Kabinet: Verlaag eens die btw, onder die van Duitsland en België. Je zou jezelf een verbazen hoeveel extra inkomsten dat gaat genereren. Draai die situatie eens om. Nu profiteert alleen het buitenland van ons. Laten wij eens van die Duitsers en Belgen profiteren.

Konijnenhol | 26-05-14 | 14:23

Het is maar een verschil van 24 miljoen liter. Een kniesoor die daar moeilijk over doet.

natte krant | 26-05-14 | 14:22

Geen zorg mensen .Dankzij uw stemmen kan de EU straks de zaak helemaal gelijk trekken als zij de belastingen gaan heffen

miko | 26-05-14 | 14:19

logisch. verkiezingen zijn voorbij. Had iemand anders verwacht dan?

carlos del robo | 26-05-14 | 14:19

Er zijn leugens, ernstige leugens en statistieken...

Brulboei_61SB | 26-05-14 | 14:19

De politieke hydra zit overal. PvdA, VVD, D66, CDA, GL, CU zitten in alles wat naar overheid ruikt. Alles zal in het werk gesteld worden om de leugen die gevestigde politiek heet in stand te houden.
.
Fatsoenlijk stemmen is het in stand houden van bestuurlijk onfatsoen.

Parel van het Zuiden | 26-05-14 | 14:19

Onderzoek op bestelling. Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe het slijterijen aan de grens vergaat

Bokito ergo sum | 26-05-14 | 14:19

Onderzoek op bestelling. Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe het slijterijen aan de grens vergaat

Bokito ergo sum | 26-05-14 | 14:18

Allemaal net toevallig rond de verkiezingen. De EU maakt ons land kapot en het CBS heeft zich voor het politieke karretje laten spannen om het volk hierover voor te liegen.

sinar2 | 26-05-14 | 14:17

Ven1V1d1V1c1 | 26-05-14 | 14:14
Inderdaad. Onbetrouwbaar als de pest, deze instellingen. Vroeger hadden de ambtenaartjes nog de ballen om tegen hun bazen in te gaan. Maar in de visieloze rubberenruggengraatcultuur van tegenwoordig, getuige ook de verkiezingsuitslag, is het doodnormaal om geen principes meer te hebben.

KlunsJohannus | 26-05-14 | 14:17

Everything happens for a reason

NACademicus | 26-05-14 | 14:17

Binnenkort nog meer slecht economisch nieuws. De verkiezingen zijn voorbij, de graaiers kunnen weer verder. Binnenkort weer nieuwe accijnsverhogingen en lastenverzwaringen. Oudjes worden uit verzorgingshuizen geschopt en gelukszoekers worden met duizenden per week binnengehaald en krijgen 500 Euro om een telefoon te kopen. Kunnen ze naar huis bellen en vragen of hun vriendjes ook komen!

Tostiman | 26-05-14 | 14:15

Eerst nadrukkelijk het CPB, met de ontboezemingen van Coen Teulings en nu 't CBS..... overduidelijk.
Al wie Nederland lief is: veeg die stront eens uit je ogen!
Wordt wakker!

Stenkel | 26-05-14 | 14:15

En ook het broodje bal is in België goedkoper.

Pimp my Voortuin | 26-05-14 | 14:14

Het SCP liegt over criminaliteitscijfers www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/03/... , het CPB over de voordelen van de EURO, het CBS (heel toevalig vlak vóór de verkiezingen, ondanks dat we zo lang moesten wachten ter voorkóming van dergelijke 'foute' cijfers!) over de daling van de sigaretten, drank en brandstofverkopen.

Alle bestuurders van die zogenaamde 'objectieve' beleids-, advies- en controle-instellingen (KPMG, DNB etc. en zelfs de bonden) draaien ook mee in diezelfde politiek gekleurde old boys networks als de rest van politiek en neoliberaal Nederland.

Mogen we daarom heel erg snel een nieuwe democratie?... Deze is kapot en haar electoraat & mandaatverstrekkers worden voorgelogen.

Ven1V1d1V1c1 | 26-05-14 | 14:14

De enige reden dat er nog brandstof wordt verkocht is dat de overheid het ene wagenpark na het andere wagenpark uitbreid. En ambtenaren die 's morgens hun bedrijfswagen starten zetten 'm vaak pas om 16:00 uur weer uit en at zonder enige km's te maken. Belastingsverbranding ten gunste van de economie, blijkbaar moet iemand het opmaken.

toetanchamon | 26-05-14 | 14:13

De teloorgang van alles wat onafhankelijk moet zijn van de politiek is onrustbarend, het begint in Nederland op Frankrijk te lijken

Hploos | 26-05-14 | 14:12

Dat ze proberen zoveel mogelijk accijns los te peuren in deze tijd is niet zo verwonderlijk, maar hoe kan het zijn dat de overheid voor dit soort rekenwerk zo onbegrijpelijk traag tot conclusies komt? Net zoiets als met de pensioenen toen de bevolkingsgroei afnam, dan kun je gewoon doorrekenen, daar hoef je je niet door te laten verrassen.
Laat me raden; er is helemaal geen lange termijn-planning?
Er zijn belangetjes in het spel die anoniem wegvergaderd moeten worden (vergaderen als in : je baan redden door jezelf duurbetaald bezig houden met regelen) ?

kloopindeslootjijook | 26-05-14 | 14:11

Tostiman | 26-05-14 | 14:02
... Of geen geld meer hebben om het überhaupt nog te kopen, laat staan de grens over.

Ze snappen niet dat iedere € in belasting of accijns ons armer maakt, waardoor we minder te besteden hebben, en dus de verkoop van alles zal dalen.

We zijn nu al zo ver uitgeknepen dat de "Laffer curve" van toepassing is.

CornFlakey | 26-05-14 | 14:10

De "Law of Unintended Consequences" was altijd het domein van de linkse kerk. Daar is de VVD kennelijk ook toegetreden.

Godsammekraken | 26-05-14 | 14:08

prutsers

Rest In Privacy | 26-05-14 | 14:08

@Zoek_eauk2
Statistiek is de wetenschap om op wetenschappelijk aanvaardbare manier te kunnen liegen. Wist je dat dan niet? Heel veel statistische beweringen kunnen met andere statistische beweringen vaak worden ontkracht

Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:07

Hahaha.. wat een schrik hè?
Nou Van Rossem, als je denkt dat je alleen door 't CBS wordt vernaggeld op dit punt, dan is dat behoorlijk naief. Daar wil ik je niet van verdenken.
Hier is een junta aan 't werk. Al een jaartje of 6.
En geen hond, zelfs niet Maurice, die daar tegen in opstand komt.
Wat een land, wat een stupiditeit.

Stenkel | 26-05-14 | 14:06

Hebben we *zo* lang op die cijfers moeten wachten en dan is er nog geen opsplitsing per gemeente waaruit het effect op de grensstreek valt af te leiden?

Ook het CBS kan onder de agitprop-laafjes geschaard worden.

Godsammekraken | 26-05-14 | 14:06

Mooi! En nu doorpakken op die cijfer-fetisjisten! Liegen met statistiek is kennelijk gewoonte en heeft inmiddels een politieke status bereik. Hoogste tijd hen weer enige nederigheid bij te brengen.

Zoek_eauk2 | 26-05-14 | 14:05

Voorspelling:
Kabinet zal waarschijnlijk de "oude"cijfers hanteren: niks aan de hand, doorlopen.
Volgend jaar vallen de belastinginkomsten maar een paar miljard tegen dus moeten we extra bezuinigen: Diesl mar duurder maken? Dat lijkt mij de juiste oplossing. Komt de revolutie tenminste dichterbij.

Verwilder(s)t Niet | 26-05-14 | 14:05

Er zullen meer cijfers naar de verkeizing bijgesteld worden.

Het zal blijken dat wij nog niet uit de crises zijn.

dolffie | 26-05-14 | 14:04

CBS U vraagt, wij draaien.

kneuterzak | 26-05-14 | 14:02

Tenzij het CBS alsnog met een hele geloofwaardige onderbouwing komt waarom er in eerste instantie totaal verkeerde cijfers zijn opgegeven, zal het definitief met haar aura van onpartijdigheid gedaan zijn.

* verdere berichtgeving hieromtrent afwachten doet *

baba4oog | 26-05-14 | 14:02

Dat heb je ervan als je mensen op politieke posities zet zonder daadwerkelijk een idee te hebben hoe de economie werkt. Deze mensen denken dat als je iets 5% verhoogt dat je dan 5% meer binnenkrijgt en staan er niet bij stil dat mensen dan een winkel verder gaan om het te kopen.

Tostiman | 26-05-14 | 14:02

In Den Haag teller alleen de gesubsidieerde SUV Outlanders en Hun Zwaan gesubsidieerde laadpalen.
De rest is 'gelul in de marge' voor hen.

hfakker | 26-05-14 | 14:00

Hey van Rossem, allemaal leuk en aardig ik weet waar dit naar toe gaat leiden maar ik zeg je al direct een halt toe. Ik ga niet dieseltellen elke dag bij het lokale pompstation.

Kaas de Vies | 26-05-14 | 13:59

Allemaal Øplichters.

croque monsieur | 26-05-14 | 13:58

Joh, echt waar...

zatvan | 26-05-14 | 13:58

Foutje mensen, kan gebeuren, gewoon doorlopen.

Pikkebaas | 26-05-14 | 13:58

Gaan jullie nu tellers naar de tankstations sturen?

rara | 26-05-14 | 13:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken