Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Europese kater

feynmanenoffeiten.jpgDe democratie is dood. Tweederde van de stemgerechtigden bleef thuis. De uitslag ligt ter correctie in Brussel. De laatste Galliërs, verenigd in GeenPeil, bewezen het: We dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was. Zelden was een infographic zo duidelijk. De Nederlandse zombiekiezer die het stemlokaal niet weet te vinden, of die vijf jaar nieuwsvoorziening zoals Euromania naast zich neerlegt om hetzelfde hokje aan te kruisen. Je kan een burgeroorlog voeden en tóch herkozen worden, zoals Hans van Baalen deed. Aan de andere kant van de ondiepe Noordzee een totaal ander beeld. UKIP is daar nu de grootste partij. Bijna een derde van de stemmen. Terwijl we hier ruziemaken tussen niet stemmen via de kliko thuis en tegenstemmen via de kliko in het stembureau, is het Britse electoraat volledig duidelijk en krijgt daarmee ook invloed. De boodschap is op Number 10 Downing Street aangekomen. De Nederlandse uitslag liet gelukkig ook hoopvolle dingen zien. 1 op de 90 mensen stemt inmiddels Piraten Partij. Straks goed voor ruim anderhalve zetel in de Tweede Kamer. Vrijhandelsverdragen zoals TTIP zullen Europa, Nederland en haar burgers in het hart van hun vrijheden en portemonnee treffen. Toch sloegen Kieskompas en Stemwijzer die vraag over. Politici legden in de campagne nauwelijks verantwoording af, de uitslag liet zien dat je kop in het zand steken werkt. Het maakt niet uit wat je gedaan hebt. Wat we zien, zijn politici die de degens kruisen over waanvoorstellingen. Ze proberen allemaal een toekomst te voorspellen waarin hun ideologie plotseling utopisch blijkt te zijn. Als party people die van feestje naar feestje trekken, zonder ooit de rekening af te tikken. De laatste dagen van de campagne waren weerzinwekkend. Niets was te dol. Zelfverklaard eurofiel schoothondje Alexander Pechtold van D66 koos ervoor in de laatste momenten toch even iets minder3 propaganda op het vuur te gooien. De buitenlandse maîtresse zou wel eens voor binnenlands gezeik kunnen zorgen. “Niet te ver voor de troepen uit te lopen." Oftewel: u moet van Pechtold marcheren naar Brussel, maar het mag nog wel in uw eigen tempo. Goed werkende standpunten jatten.. Of dit: "Als je kijkt naar wat we de afgelopen maanden, de afgelopen jaren hebben gezien. Journalisten die worden opgesloten, demonstranten die worden neergeknuppeld, onderzoeken die worden gesaboteerd. Dan doet Turkije er alles aan om geen enkele Europese waarde te respecteren." En: "Het heeft mijn voorkeur dat Turkije nooit lid wordt." Hier sprak niet de PVV van Geert Wilders, maar Esther de Lange van het CDA. Liever worden goed werkende standpunten gejat, dan afgeleid uit de eigen waarden. .. of een ijskoud lijk opgraven Het dieptepunt was de linkse staatspropaganda, die het gedachtegoed van iemand die door de kogel van links niet meer verkozen kon worden, na twaalf jaar uit de graftombe op te graven en daarmee net te doen alsof Pim Fortuyn kritiekloos vóór Europa was. “Als premier zal ik vurig voor uitbreiding van Europa pleiten, vooral vanwege de veiligheid en stabiliteit, maar ik zal het prijskaartje erbij doen”, hoorden we, twaalf jaar na dato maar 1 dag voor de Europese verkiezingen. Wat vervolgens echt verrassend is, is de mate waarin Pim Fortuyn problemen wist te voorspellen waar we nu tegenaan lopen. Landbouwsubsidies, eurocrisis, onbestuurbaar EU door te snelle uitbreiding en dat je de Nederlandse bevolking alleen soevereiniteit moet ontnemen via referenda. Als je met je hele Europese droom zelfs tegen muren aanloopt die twaalf jaar geleden al zijn aangewezen, welke problemen kan je dan wel oplossen? Een middel zonder garantie Pim Fortuyn deed in mei 2002 al de voorspelling dat de Europese droom uit elkaar spat als de Unie niet wordt gedragen door de bevolking. Een voorspelling volgt uit de resultaten van andere Unie's die het ook niet gehaald hebben, of hele moeilijke tijden hebben gekend. Sovjet, Joegoslavië, Oekraïne, Amerikaanse burgeroorlog en zo verder. Een unie is een middel voor vrede, geen garantie. We zijn gebaat bij een stabiel Europa (als continent). Een stabiele wereld. Een unie kan een oorlog voorkomen, maar ook veroorzaken. In plaats van de normale democratische ontwikkelingen in Oekraïne af te wachten, is de president gewelddadig afgezet en het land verscheurd tussen Europa en Rusland. Veel machtsvertoon, weinig productie en een nog groeiende stapel dodelijke slachtoffers. De EU is van een vredelievend idee veranderd in een expansionistisch, bureaucratisch en onbestuurbaar geheel. Democratie in de open haard Zolang de verkiezingsuitslag niet in belangrijke mate bepaald wordt door de kwaliteit van het gevoerde beleid, ontstaat een ongeregeld systeem. De positieve & negatieve tegenkoppeling ontbreken. De opkomst voor Europese verkiezingen is EU-breed al sinds de oprichting aan het dalen. De kiezers lopen weg, het restant vernieuwt de vertegenwoordigers niet. Op TV wordt de winst van de democratie gevierd, terwijl twee derde van de stempassen in de open haard wegbrandt. Vertegenwoordigers wanen zich onschendbaar. Gaan steeds brutaler worden, steeds meer doen waar ze zin in hebben. Los van hun beloftes, los van de mensen die ze vertegenwoordigen, los van het algemene belang, los van iedere vorm van banale financiële realiteit, los van de beperkingen van hun mandaat. Alles van waarde is weerloos.

Reaguursels

Inloggen

Feynman | 24-05-14 | 21:30 | Link | 265 reacties
Vorige week vroeg je in een topic naar een onderwerp voor deze week en ik zei"de islam en porno".
Kom je met deze uitgemolken troep aan.Laaste keer dat ik je advies gegeven heb.

ditotje | 25-05-14 | 21:29

@ Lewis Lewinsky,
En nu in begrijpelijke taal?

Loebas | 25-05-14 | 16:07

Blegh. Ik was in ieder geval een van de weinige anti Eu stemmers. De afgelopen dagen, heb ik navolging van necrosis, de eerste klagers het vel over de oren gehaald.
Hopelijk staat er een partij op die nl naar de stembus krijgt. Maar misschien is emigreren geen slecht idee. Ik spreek en schrijf Portugees.

Topperke | 25-05-14 | 14:21

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 12:38

Controleer dan, weerleg met argumenten. Maar probeer niet eerst Quid te copycaten want niet grappig en daarna dat pseudo-gewichtige formele toontje in een poging je non-argumenten toch nog wat gewicht mee te geven. Beide zijn te makkelijk en hebben eigenlijk -als je eerlijk bent- nooit echt voor je gewerkt, wel? Verder wil ik nog wel kwijt dat ik rechts georiënteerd ben, veel rechtser dan Rutte of en vooral Wilders.
Nog een overweging om me te nemen; Indien je niet voldoende info hebt om conclusies te trekken over je onderwerp dan wel debat-opponent doe dat dan ook niet.

Mike Oxlong | 25-05-14 | 13:08

@Mike Oxlong | 25-05-14 | 11:44

Alles wat U hierboven over de kieswet beweert is controleerbare onzin. De kinderlijk emotionele argumenten en het bekrompen "strebertje" is onvermijdelijk bij veel linkse reaguurders. Daarom hanteer ik al sinds 1988 bij digitale communicatie (ja zolang bestaat het al voor nerds) het principe de trol niet te voederen. Het ga U goed hier in de panelen. Ik zal pas weer met U communiceren als redelijkheid, logica en argument in Uw reacties wederkeren.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 12:38

`En wanneer de MinPres het over een loophole in de wet heeft betekent dat niet dat iets ook mag of gewenst is maar dat er een maas is gevonden, een gat in het hek, een raampje dat opens staat.`
Mike Oxlong | 25-05-14 | 11:44</p>

<p><br>
Dat de MinPres het in dit verband over een loophole heeft betekent dat hij van mening is dat de Nederlandse wetgeving ondergeschikt is aan dictaten die door de Europese Commissie worden gesteld. Dat we dus al onze wetboeken en Grondwet op de brandstapel kunnen gooien als oud papier. Vergeet 4 en 5 mei maar, want met deze domme uitspraak pist onze MinPres over de graven van alle gevallenen.

Pierre Tombal | 25-05-14 | 12:14

@the Jackdawn | 25-05-14 | 07:51
UKIP heeft op het punt van immigratie een vergelijkbaar programma als de PVV. Farage stelde op een bepaald moment zelfs dat de UK alleen christelijke asielzoekers vanuit Syrië zouden moeten opnemen. Daar zit een diepere logica achter, maar die zal door mensen die het woord racisme voor op de tong hebben liggen nooit geaccepteerd of begrepen kunnen worden.</p>

<p><br>
Voor de PVV geldt uiteraard dat alles dat ze zeggen onder een vergrootglas wordt gehouden. Een PvdA'er die het heeft over etnische monopolies op straatoverlast, daar reageert niemand op. Had Wilders het gezegd, dan was het land te klein geweest. Hetzelfde gaat op voor het Franse FN. De steeds maar weer aangehaalde quote die het antisemitisme van Le Pen zou moeten duiden gaat namelijk helemaal niet over zijn haat jegens joden maar over "positieve" discriminatie. Positief - naar wiens definitie? - of negatief hoort discriminatie op welk vlak dan ook gewoon niet thuis in een vrije maatschappij. Het doelbewust achterstellen van groepen die geografisch een meerderheid vormen, of in het geval van de EU een compleet land, is zelfs bijzonder gevaarlijk. Dit is namelijk precies de reden dat 80 jaar geleden het nationaal socialisme in Duitsland aan de macht kwam.

Pierre Tombal | 25-05-14 | 12:00

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 05:47

Vooraf is het misschien handig dat je beseft dat je poging om Quid na te doen je splempsels niet leuker maken.
En wanneer de MinPres het over een loophole in de wet heeft betekent dat niet dat iets ook mag of gewenst is maar dat er een maas is gevonden, een gat in het hek, een raampje dat opens staat. Indien je niet het nut kan inzien van het gelijk tijdig bekend maken van verkiezingsresultaten kun je je nog een poosje verschuilen achter die loophole maar ik verzeker je dat ie vrij snel dicht zal zijn
De rest van je betoog leg ik naast me neer omdat ik -gezien je zwitsal-status- het een beetje zielig vind om je gelijk tot op het bot te fileren. Een overweging geef ik je nog mee als cadeautje; Er zit verschil tussen grappig zijn en lollig doen.

Mike Oxlong | 25-05-14 | 11:44

Veel mensen zijn niet gaan stemmen omdat ze tegen de EU zijn en er daarom geen stem op willen uitbrengen; niet erkennen. Anderen dachten dat het toch geen zin had. Mensen die ik sprak en er zo over dachten heb ik proberen te overtuigen om toch te gaan. Maar helaas.

Maria.1 | 25-05-14 | 11:25

@gedachtespinsel | 24-05-14 | 22:55
Champagne? Dat kan jij helemaal niet betalen. Zal wel sekt van de Aldi zijn.

Pierre Tombal | 25-05-14 | 10:45

-weggejorist-

KoMS | 25-05-14 | 10:27

Ben blij dat ik als student toch de moeite heb genomen om op artikel50 te stemmen. Mensen die de politiek niet snappen kun je het ook niet uitleggen.

Premineur | 25-05-14 | 10:26

Ok. Ik vat het allemaal even samen.

1. De uitslag is democratisch tot stand gekomen.
2. Als je niet hebt gestemd, hou dan je bek. Enorme LUL of KUT die je bent.
3. Het is logisch dat de EU niet wilde dat de NL stem uitslag bekend zou worden. NL pussies durfden het niet aan om de stemlokalen vandaag te openen.
4. GeenPeil was niks mis mee. Mag, dat heeft ome Roon nog eens goed duidelijk gemaakt. Terecht dat die EU bobo's zich daar niet tegenaan mogen bemoeien. Optiefon!
5. De GeenPeil uitzending was leuk bedacht maar eveneens tranentrekkend slecht.
6. GeenPeil was ook overbodig, maar geeft niks hoor, aangezien we een betrouwbare exitpol kregen voorgeschoteld.
7. Verder wat Feynman zegt.

henkojenko | 25-05-14 | 10:20

-weggejorist-

lanexx | 25-05-14 | 10:08

miko | 25-05-14 | 03:37
Slip of the pen, Tan had er niet bij gemoeten.

lanexx | 25-05-14 | 10:07

@Bezorgde_Burger : op de lange termijn is het Duitse stelsel ook niet houdbaar. Maar op de korte termijn kunnen ze het iets beter doen. Ze zullen het ook langer volhouden. Ze zijn bijv hard bezig om minder afhankelijk te worden van olie en gas, terwijl wij daar nog volop in zitten.

ongelovigehond | 25-05-14 | 10:04

@Boxk | 25-05-14 | 09:21

Laten wij dan blij zijn niet altijd voor de fanfare uit te lopen als gidsland. Geef de eer toch ook eens aan landen als Engeland en Frankrijk. Ben toch niet zo inhalig!

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 09:28

@ongelovigehond | 25-05-14 | 09:06

U zegt eerder:

"Het pensioenstelsel is op de lange termijn niet houdbaar, en dat is ook niet te repareren door op een andere partij te stemmen (en zeker niet PVV. want die ontzettende minkukel van een Wilders zou alleen nog maar meer stuk maken)."

Wij gingen met pensioenleeftijd van 65 naar 67 jaar wat volgens U zelfs dan onmogelijk en betaalbaar is. Waarom kunnen de Duisters dan van 65 naar 63 jaar?

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 09:23

O o o wat zwelgen we weer in ons steil en peilloze anti eu-isme. Want o o o wat ZIJN we ins ons eigen mes gevallen. We zouden de rest van Europa even laten zien hoe anti eu we wel niet waren.
Maar gut o gut wat viel dat tegen zeg. Want dankzij jullie goeie actie (hulde!) weet de rest van eu nu nog voordat ze vandaag mochten gaan stemmen hoe pro eu we in nl zijn. De enige hardop positief roepende eu partij gelijke gelijk de grootste ! En nu niet huilie huilie doen, want dit is nou democratie jongens, echt! En als maar 35procent van de papzakken uit zijn leren bankstelsel wil op staan om niet naar de bierkast maar naar het stemlokaal te lopen dan is dat geen enkel probleem maar eerder een zegen voor Europa. Alle menschen der stemmen sind bruder!

Boxk | 25-05-14 | 09:21

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:59 : de Duitsers doen wel meer dingen beter. Dat ligt niet zozeer aan de superieure Duitse politici, maar aan de mentaliteit van de gemiddelde Duitser.

ongelovigehond | 25-05-14 | 09:06

@necrosis | 25-05-14 | 08:59

Heel links is failliet alleen begrijpen ze het nog niet. De Zeitgeist is verder gegaan en de progressieven zijn stil blijven staan.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 09:01

@ongelovigehond | 25-05-14 | 08:52

Al gelezen dat pensioenleeftijd in Duitsland aangepast is naar 63 jaar?

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:59

@McMarx | 25-05-14 | 08:52
Volgens Ipsos zou PvdA momenteel 12 zetels halen, nog altijd 12 teveel, maar we komen er wel....

necrosis | 25-05-14 | 08:59

@propper1000 | 25-05-14 | 08:39

leg uit? Want: "Wat een tendentieus, slecht onderbouwd stukje heb je geproduceerd," slaat *precies* op jouw tegel....

peterdh | 25-05-14 | 08:56

@McMarx | 25-05-14 | 08:38

Dat men tenminste coherent blijft in de ondergang? Verdorie als er al zoveel moeite voor gedaan wordt, beleef het dan bewust, krijg je nog waar voor je geld :-)

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:56

@Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:49
Dat zou mooi zijn. Kunnen we het Pvda-boek sluiten. Hopelijk volgt de rest ook snel (VVD, CDA, D66 enz.)

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:52

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:42 : ik ben pragmatist en realist. Het pensioenstelsel is op de lange termijn niet houdbaar, en dat is ook niet te repareren door op een andere partij te stemmen (en zeker niet PVV. want die ontzettende minkukel van een Wilders zou alleen nog maar meer stuk maken).

ongelovigehond | 25-05-14 | 08:52

Ook nu weer heeft de linkse agitprop van de publieke omroepen gewerkt. Afgelopen weken ging het echt naar een climax van eenzijdige berichten en pertinente leugens waarvan het opgraven van Pim toch wel een dieptepunt was.
Zo had Radio 1 alleen pro-EU politici op bezoek die hun verhaal zonder enige objectieve interviewer mochten spuwen. En de anti-EU werd weggezet als fascisten, onderbuikers en de oorzaak van het slechte weer op de Balkan.

sinar2 | 25-05-14 | 08:51

@Kaan78 | 25-05-14 | 08:25

Hij is dan ook niet de ultieme redder van zijn partij zoals daar waren: Melkert, Bos, Cohen en binnenkort Samsom. Met ieder nieuw politiek genie verder naar de afgrond. Denk dat Asscher de laatste zet gaat geven en de club deel van de historie is.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:49

@propper1000 | 25-05-14 | 08:39
Mensen met het syndroom van down hebben wel wat beters te doen dan te reaguren hier.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:44

BasBr | 24-05-14 | 22:23

Bent u werkzaam of opgeleid bij de Joseph Goebbels academie van de NPO?

Het verschil tussen 65 en 35% is toch echt 30% en geen 15%

TriestGeval | 25-05-14 | 08:44

@ongelovigehond | 25-05-14 | 08:21

U bent dus zowel egoïst als defaitist en laat iedereen stikken die niet zijn eigen zaakjes kan regelen?

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:42

Wat een tendentieus, slecht onderbouwd stukje heb je geproduceerd, Feynman.
Ongelofelijk hoe je zaken uit zijn verband trekt. Nuances zijn ver te zoeken, eigenlijk afwezig.
Wel Hilarisch dat er dan toch mongolen zijn die "hear,hear" roepen.

propper1000 | 25-05-14 | 08:39

@Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:35
Waarom zou je nog medicijnen nodig hebben vandaag de dag? Om de ondergang nog even mee te maken?

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:38

@necrosis | 25-05-14 | 08:33
Prima oplossing. Staat toch altijd leeg op een paar uurtjes per maand na. *meteen inverstering gaat doen*

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:37

necrosis | 25-05-14 | 08:28
Ik bedoelde eigenlijk zoveelste nederlaag. Ik kijk alleen of de PVV kiezer is wezen stemmen. Iedere keer wordt het minder, minder, minder. Hoe moet ik dat interpreteren?

Kaan78 | 25-05-14 | 08:36

@Geitenwollensokjuhz | 25-05-14 | 03:10

Het is toch een ramp in de gezondheidszorg. Zelfs de hoognodige medicijnen worden niet meer tijdig verstrekt.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:35

@McMarx | 25-05-14 | 08:31
Stop die asielzoekers lekker in dat pand in Straatsburg, ik zeg win-win!

necrosis | 25-05-14 | 08:33

@ongelovigehond | 25-05-14 | 08:24
EU politici leveren ook niets op maar, als je in de gebouwen waar ze zetelen hebt belegd, dan is het goed vangen. Zo ook met asielzoekercentra. Ik zeg vastgoed.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:31

@Frankasd | 25-05-14 | 02:03

En dan door het linkse gajes aangevallen te worden? Ooit was er vrijheid in dit land, voordat de antifascisten en het linkse geweld de ruimte kregen. Vadertje Drees bedankte indertijd voor die zooi, wat een visie had die ware sociaal democraat die voor de arbeider op kwam.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:30

@Kaan78 | 25-05-14 | 08:25
Jij stemt geen PVV, dus daar weet jij niets vanaf!

necrosis | 25-05-14 | 08:28

'T enige wat de PVV moet doen is Wilders lozen en een echte kanjer op plek 1 zetten. Agema bijvoorbeeld.

Tripps | 25-05-14 | 08:27

Wilders moet opstappen na de zoveelste nederland. Hij is niet goed genoeg meer voor de PVV kiezer.

Kaan78 | 25-05-14 | 08:25

Ik hoop dat Nederland nou eens serieus werk maakt van de maandelijks verhuizing naar Straatsburg.
Dat de Frambozen hun veto zullen blijven uitspreken, zal me jeuken.
Dreig anders met het intrekken van/ korten op hun landbouwsubsidies, ze vangen meer dan welk ander EU-land dan ook!

necrosis | 25-05-14 | 08:25

McMarx | 25-05-14 | 08:22 : Maar ze leveren zo weinig op.

ongelovigehond | 25-05-14 | 08:24

@ongelovigehond | 25-05-14 | 08:10
Ik adviseer u, uw geld te beleggen in asielzoekercentra. Dat wordt groots.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 08:22

@Deipnosophist | 25-05-14 | 01:21

Dat de elite en regenten debiel zijn daar heeft U gelijk in. Uw mede lotgenoten die gevangen zitten in het heers en verdeel spel aan te vallen helpt niet. Eenheid van het volk is dat waar wij naar moeten streven.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 08:21

@necrosis | 25-05-14 | 08:00 : de kans dat je met jouw ene stem Brussel gaat stoppen om de pensioenen af te pakken is ook astronomisch klein. Dan kun je beter op je 65e even langs de sigarenboer voor een staatslot. Daarom bemoei ik me ook niet met de verkiezingen. Laat anderen maar stemmen, dan werk ik ondertussen aan m'n eigen toekomst.

ongelovigehond | 25-05-14 | 08:21

necrosis | 25-05-14 | 08:00 : een groot deel wel, ja. In ieder geval veiliger dan de meeste pensioenen, zelfs als Nederland uit de EU zou stappen.

ongelovigehond | 25-05-14 | 08:10

@ongelovigehond | 25-05-14 | 07:53
En jij dacht dat je zelf gespaarde pensioen veilig is voor de grijpgrage handjes van Brussel?

necrosis | 25-05-14 | 08:00

Kortom: decadentie. Daar is geen kruid tegen gewassen. Samen de ondergang tegemoet. Laten we in ieder geval nog zoveel mogelijk genieten, al is het maar van een Schultenbrau op een mooie zomeravond.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 07:55

necrosis | 25-05-14 | 07:41 : ik heb niet gestemd, maar ik regel mijn eigen pensioen. Ik regel alles zelf wel, trouwens.

ongelovigehond | 25-05-14 | 07:53

Als je op dit moment geen 30% van de stemmen als anti EU partij hebt dan doe je het slecht. Het succe van UKIP is te verklaren door het feit dat Farage zich ver van racisme en antisemitisme houdt.

the Jackdawn | 25-05-14 | 07:51

@De Anaalprofeet | 25-05-14 | 07:30
Dat ligt toch grotendeels aan de mensen die NIET gestemd hebben.
Maar daar komen ze nog wel achter als de pensioenpotten afgeroomd worden door Verhofstadt cs....

necrosis | 25-05-14 | 07:41

Het moment dat een grote meerderheid de blauwe enveloppen ongeopend laat, maanden lang, stort de boel in elkaar en de emotie die daar voor nodig is is vergelijkbaar met het begrijpen van een simpele reflex, iedereen is gelijk en niemand is de baas.

@tattooboer | 25-05-14 | 00:40

De braaf betalende burger, als loonslaaf, wordt direct geraakt door wettelijk geregeld loonbeslag of andere maatregelen die zijn leven ontregelen of onaangenaam maken. De autochtone Nederlandse maatschappij was en is opgebouwd uit een (cultureel en levensnoodzakelijk) diep begrip van gezamenlijke verantwoording en samenwerking om veiligheid en vooruitgang te bereiken. Simplistisch gesteld: verzuip alleen of werk met elkaar om te overleven. Die cultuur, dat (inmiddels genetisch) overgebracht besef van waarborg voor veiligheid laten gaan boven meningsverschillen en geloof karakteriseert de bewoners van de rivierdelta waarin wij leven. Waar behoefte aan is zijn herziene regels van het poldermodel die passen en behoren bij de oorspronkelijke bewoners.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 07:37

Ik blijf het resultaat om te huilen vinden.

De Anaalprofeet | 25-05-14 | 07:30

Mike Oxlong | 25-05-14 | 00:28

"Daar waar het gaat om een uitslag prematuur openbaar te maken is een kieswet heel duidelijk, openbaar maken mag pas na sluiting van alle stembureaus en de meesten moeten nog open in Europa. "

Nogmaals Mike, stoer herhalen als een gecastreerde stier met ademhalingsproblemen helpt niet. U kunt ellenlange verhalen schrijven wat zou moeten zijn in Uw gewenste dictatoriaal dromenland, de Nederlandse kieswet is helder. Zelfs de (in eerste instantie onwetende) Minister President als ook de Minister van Binnenlandse Zaken waren uiteindelijk helder hierover.

"Dmocratie is wanneer iedereen gaat stemmen naar eer en geweten op een partij waarvan zijn vind dat het zijn belangen het best behartigt. "

Mocht ik vinden dat (bijvoorbeeld) UKIP, "naar eer en geweten mijn belangen het best behartigt", kan en mag ik daar dan op stemmen?

De rest van Uw emotionele betoog, uit haat en onwetendheid, gevoed door de Gütmensch onderbuik wil ik liever niet duiden of interpreteren. Dan zou ik mij moeten verlagen tot de marxistische aanpak: het psychologiseren en ziek verklaren van gedrag en denken van een individu dat ik niet persoonlijk ken.

Maar ga vooral door om vrouwen met charme, die werkelijke zelfstandig iets weten te bereiken, tot wiskundige bimbo te benoemen. Bimbo's die wel het glazen plafond kunnen doorbreken, voorbeelden genoeg. Juist daar falen mislukte feministische wijven en hun positieve gender discriminatie. Gehuil om een niet relevante man-wijf rol uit een ideologische sprookje, de maakbare samenleving, die in werkelijkheid niet bestaat.

De wetenschappelijk gevormde vrouw die Uw goedkeuring kan dragen, zal waarschijnlijk Irene de Bel heten. De hoofdredacteur die het wetenschappelijk maandblad, "Natuur en Techniek", ten grave gedragen heeft en nu naar het feministische pulp magazine "Opzij" is verkast. Haar "nalatenschap" als hoofdredacteur is NewScientist, vol met progressieve en postmoderne wetenschap, in de politiek correcte mal gegoten. Uiteindelijk zal het marxistisch gemanipuleer en gedachtegoed verliezen. De realiteit van wetenschap en het menselijk bestaan is niet te bestrijden met ideologie en sprookjes. Problemen en oplossingen bedacht, door verongelijkte verdelers van verdiensten van die ander, zij die nooit werken of willen werken voor het verbeteren van hun eigen bestaan.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 05:47

Kennelijk heeft 65% procent van het lamlendige zootje hier het politiek besef van een garnaal! Niet stemmen maar wel zeiken over een (wetgevend) referendum. De hemel verhoede dat het er ooit komt! Dat er ooit een raadgevend referendum, want meer is het niet, is gehouden over de zgn Europese grondwet, terwijl de TK er vrijwel kamerbreed mee had ingestemd, was een politieke blunder van de eerste orde.
Het was wel een goede test om te zien hoe de politiek correct geconditioneerde/gedegenereerde massa het fenomeen misbruikte. Opvallend ook hoe vaak bepaalde politici dit schijn referendum aanhalen als het in hun opportunistische kraam te pas komt.
Zolang 65% te belazerd is om te gaan stemmen, is dit het beste argument om in dit zieke land nooit, maar dan ook helemaal nooit, een wetgevend referendum in te voeren.
Zoals Winston Churchill al zei: the best argument against democracy is a five minutes talk with an average voter.
Die 65% bewijst het grote gelijk van die stelling.
Democratie? Hou toch op. Let maar eens op hoe de PvdA in Amsterdam, ondanks de afstraffing die ze kreeg, op heel slinkse manier bezig is, de kont weer in het bestuurspluche te manipuleren met hulp van GL. Het is daar net zo'n louche bende als in Brussel, inclusief frauduleuze presentie declaraties. Geen haar beter.

h.a.k. blok | 25-05-14 | 04:49

@lanexx | 24-05-14 | 22:14
NPO en Humberto Tan. leg uit?

miko | 25-05-14 | 03:37

Lol, legeen capitalism in the 21the century , dairy o f aneconomic hitman naast elkaar & dan weet je allang dat Karl Marx-Daas kapital gelijk heeft.
Daarom stemt allen SP!

Geitenwollensokjuhz | 25-05-14 | 03:10

@necrosis | 25-05-14 | 00:30
Nee, geniet er nog steeds van :D

gedachtespinsel | 25-05-14 | 02:43

Chow | 25-05-14 | 02:05

de MEERDERHEID zat thuis, te bidden oid..

G. Raayer | 25-05-14 | 02:15

Frankasd | 25-05-14 | 02:03

u zal er wel overheen geplakt hebben, dat is typisch linksch

G. Raayer | 25-05-14 | 02:14

Wat een hysterisch stukje van Feynman. Niet normaal zeg. Alleen omdat blijkt dat je met je meninkje een minderheid bent? Zal best pijn doen maar geen reden voor zo'n jankverhaal.

Chow | 25-05-14 | 02:05

Ik reed vandaag door t land en overal zag ik dat er op de borden met affiches voor partijen nergens een vogeltje van de PVV te zien was.
Het zootje stort in elkaar.
Heel hard schreeuwen hier maar vogeltjes plakken, ho maar.
Arme Greet met zulke aanhangers, te lui om even te plakken te lui om even een rondje rood te potloden

Frankasd | 25-05-14 | 02:03

@Litsehimmel | 25-05-14 | 00:27

Litsehimmel, U onderschat de agitatie en het democratie verstorend handelen van de links mens. De geschiedenis heeft laten zien dat vooral hun ideologie telt: "het doel heiligt de middelen".

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 02:02

Waar de NSB'rs na de oorlog op straat hun leven niet zeker waren, die wilden tenslotte in het 3e Reich opgenomen worden, mag Pechthol en zn club ongehinderd en toegezongen door de academische Jugend zn eurofiele droom presenteren en wint nog ook. Hoe kan dat? Het volk ziet toch wat voor misdadig en crimineel instituut de E.U.S.S.R is? Een blik op v Baalen, de oorlogshitser, en je realiseert je dat WO2 NOOIT afgelopen is maar vrolijk doorgaat, gevoerd door dezelfde fascisten (neoliberalen zijn de oude fascisten).
Dit heeft echter geen invloed: als in 1945, met alle Duitse steden met de grond gelijk gemaakt in Duitsland verkiezingen waren gehouden had de meerderheid toch weer vrolijk op Hitler gestemd. Anders gezegd: Europa stemt sinds de jaren 30 vorige eeuw fascistisch, nu dus neoliberaal (vvd,d666,gl) of neofascistisch (pvdarab). Wat v Baalen of Verhofstad of het Miezerige Mannetje ook zeggen of doen, en hun tekst, daar is Hitler een genie bij, het zal geen invloed hebben zolang de Parteislogan maar voortdurend terugkomt (Pary People).
Er is echter iets raars aan de hand. Vergeet niet dat het slachtoffer van de vorige oorlog, de Joden en zigeuners ed, net als het slachtoffer van de huidige eurofascisten als het Miezerige Mannetje en v Baalen, WIJZELF dus, heel hard geloofden dat ze naar de kampen gingen om te werken. Daar stond een mooie leus boven, werk, werk, werk, is het nu, toen iets anders, en konden niet geloven wat er WERKELIJK in de kampen gebeurde. Sterker nog, wie er wat van zei kon vermoord worden door zn eigen volk!
Zo gelooft ook het Nederlandse volk dat de huidige politici voor 'werk' gaan zorgen, ondanks dat er een half miljoen werklozen zijn bijgekomen (volk rekent niet af). Wat doet de burger dan? Stemmen op degene die het grootste gevaar voor je toekomst is met de meest onwaarschijnlijke leugens en laat je je gewillig naar je eindplaats afvoeren, net als bovengenoemde groepen. Daarom nam Pechtholz een stapje terug bij de verkiezingen: de liberale fascist wil eerst zoveel mogelijk dom stemvee verzamelen en het dan naar de afgrond laten marcheren: en nu VOORUIT!

G. Raayer | 25-05-14 | 02:00

@Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:36

"Hoewel ik moet zeggen dat ik Wilders vaker heb onderschat."

Een ware bewering die vaker moet worden gehoord. Het is echter niet Wilders die in zijn uppie de koers uitzet zoals "de linksche mensch" ons wil doen geloven. Wilders is de "frontman" die standpunten van de bredere beweging oprecht en zonder politiek correct geslijm naar de kiezer verwoord en een "smoel" geeft.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:47

@Einde van de Domheid | 25-05-14 | 01:12

"De manier waarop Wilders met de pers omgaat is erger dan het protocol voor een van
criminele feiten verdachhte arrestant."

Laat mij nou denken dat de MSM niet zo leuk omgaat met de anti EU mensen, de aanvallen in
de MSM van GB op Farage en Wilders in NL nog gezien?

"Wj willen niet stemmen op iemand die samenwerkt met Front National. Is dat nou zo
moeilijk te snappen? Anders had de PVV toch wel winst gehad...."

Dan stemt U toch niet op de PVV, ook al begint Femke een greintje realiteit te zien,
vrijheid en blijheid. De winst van de PVV, die komt nog wel zoals ik hier beschreef: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:34

@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 01:18
De kudde is gecontroleerd met negativiteit, door negativiteit kan de orde oplossingen blijven aanbieden. Zelfs de krantjes vol met negativiteit zijn gratis en de religies ook. Ik weet zeker dat het geen spelletje van %ten is, het is een spelletje van soorten mensen, als jij het leger en de agenten achter je hebt is dat maar 3% van de burgers maar daar heb je de gehele macht mee in handen. Als je dan ook nog wat rijke financiers achter de hand hebt kan je revolutie niet meer stuk. Herinner je je dat we tegen de EU stemden in een referendum? Met een meerderheid, en er werd niet geluisterd, door dat hele kleine groepje machthebbers. En nee, we hebben geen paar jaar meer, het moet erg snel gebeuren.

tattooboer | 25-05-14 | 01:26

Hetgeen wat mij het meest irriteert is dat het middel het doel is geworden. Hiervoor wordt letterlijk alles opgeofferd en de mensen staan erbij en kijken ernaar.

De EU heeft inmiddels al lang een agenda die op geen enkele manier strookt met de reden voor haar oprichting, maar helaas is het Nederlandse volk in dusdanig mate geSBS6iseerd, dat het er niet eens over wenst na te denken, laat staan dat NL kiesvee zich in de materie verdiept en een EIGEN oordeel vormt.

Door financiele beperkingen zit ik tot mijn grote spijt nog even vast aan dit zinkende schip, maar tel hardop de dagen af dat ik niet verder hoef mee te zinken.

Ik kom steeds vaker tot de conclusie het feit dat onze regering volkomen incompetent is, zijn oorsprong vindt in het feit dat het gros van Nederland volkomen debiel is.

Een schrale troost: vanuit die manier bezien, werkt de democratie nog steeds...

Deipnosophist | 25-05-14 | 01:21

Ik voer mijn hele leven al actie.
Mijn scheepje voert over heftige oceanen maar ik verkwansel mijn geweten niet voordat ik de overkant bereikt heb.

En je voert zelfs al actie als je op GS of nu.nl bv je mening verdedigt.

Father Rasta | 25-05-14 | 01:20

@Donkersloot | 25-05-14 | 00:18

De elite in GB weten niet meer waar ze het nu moeten zoeken. Van alle partijen lopen de mensen naar Farage, de ongecontroleerde immigratie is het struikelblok. Wat de elite ook probeert ze gaan allemaal op hun bek met de EU en de "weg met ons" ideologie.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:19

@tattooboer | 25-05-14 | 01:09
De kudde is niet zozeer dom, maar langzaam. Zestig procent van de mensen volgt. Dat is de massa. Die andere veertig procent bepaalt de richting. De massa is nu pro-islamitisch en anti-Wilders. Dat kan binnen een paar jaar omslaan. We hoeven maar ruim de helft van de bepalers aan onze kant te krijgen, dan volgt die zestig procent vanzelf.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 01:18

@Bezorgde_Burger: Goh België opheffen ligt niet lekker bij de "elite". Tell me more! Ze zijn inderdaad erg anti-België en gevestigde orde. Dat wil niet zeggen dat ze anti-EU zijn. In België gaat het helemaal niet over Europa, omdat iedereen voor is. (met uitzondering van het VB) Ze stemmen daar aanstaande zondag vooral voor hun parlement. (N-VA is anti-regering/ socialisme van de PS)

BasBr | 25-05-14 | 01:18

Het probleem is, dat nooit duidelijk is gemaakt wat nu het verschil is tussen de EU en de EEG. Als je mensen dat verschil uitlegd, dan gaat men pas inzien waar ze voor hebben gestemd.

ElMatadero | 25-05-14 | 01:17

de honden blaffen... | 25-05-14 | 01:12
Ik herhaal : daar helpt geen spin aan.
ook de jouwe niet.

gutgutgut | 25-05-14 | 01:14

gutgutgut | 25-05-14 | 00:59
Daar heeft wel degelijk een spin aan geholpen.
Namelijk een half jaar durend anti PVV mediaoffensief van de eurofiele media.
Dat natuurlijk niet zonder gevolgen is gebleven.
Helaas zijn te veel mensen te dom om te beseffen dat wat hen dagelijks voorgespiegeld wordt via de TV, de Radio en de Kranten niet te vergeten, slechts leugens en bedrog zijn.
Bedoeld om de burger te hersenspoelen en in een bepaalde richting te sturen.

de honden blaffen... | 25-05-14 | 01:12

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 23:50
De manier waarop Wilders met de pers omgaat is erger dan het protocol voor een van criminele feiten verdachhte arrestant. Wj willen niet stemmen op iemand die samenwerkt met Front National. Is dat nou zo moeilijk te snappen? Anders had de PVV toch wel winst gehad....

Einde van de Domheid | 25-05-14 | 01:12

@Father Rasta | 25-05-14 | 01:07
Okok, je hebt diepte, maar heb je ook actie?

tattooboer | 25-05-14 | 01:11

@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 01:04
De echte stroming moet juist één zijn die niet misbruik maakt van de domheid van de kudde maar op een directe manier de meest basale filisofieën van individuelen tot hun volste recht te laten komen binnen kaders die niet opgelegd worden.

tattooboer | 25-05-14 | 01:09

@BasBr | 25-05-14 | 00:54

Ze liggen niet lekker bij de Belgische elite, zie docu Een Vandaag, dat zegt alles.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:08

@Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:01
Het is mogelijk dat de Belgen de beelden van de schutter geheim houden tot na de verkiezingen, omdat er een lichtgetintiër op staat. Maar het kan ook zijn dat het geen moslim is. Dat is onzeker.

Echter, in een fatsoenlijk land had de politie de beelden al getoond, in het belang van de opsporing van de moordenaar. Dat is zeker.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 01:07

Met dank aan de kudde vergeten we onze weerzin omdat we ervan profiteren.
Hmm tattoboer, dat klinkt vast heel familiair in de oren van de EU machthebbers.

Father Rasta | 25-05-14 | 01:07

@tattooboer | 25-05-14 | 01:00
Om je politieke doelstellingen te bereiken.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 01:04

@Father Rasta | 25-05-14 | 00:50
Eens zijn is leuk, maar ik voel me niet gevleid.

tattooboer | 25-05-14 | 01:03

@gutgutgut | 25-05-14 | 00:50

Speculatief op dit moment, maar als het zoiets als de aanslag op Joden in Frankrijk is? Na de verkiezingen zullen we het weten.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 01:01

@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:56
Waarvoor? Om geld te verdienen? Om happy te zijn? Om te neuqen? Om groei te voelen?

Nee dank je, dat doe ik zonder de kudde ook wel, misschien juist wel meer en beter. Let op, ik zeg misschien. En wie ben ik eigenlijk om het commerciële gedrag van anderen af te keuren heh. Domme ikke.

tattooboer | 25-05-14 | 01:00

Pastoor Lanthuys | 25-05-14 | 00:02
Als je van 5 naar 3 zetels gaat ben je afgestraft.
Daar helpt geen spin aan.
We zullen het later vandaag weten.

gutgutgut | 25-05-14 | 00:59

necrosis | 25-05-14 | 00:00
Kom je zo tekort dan?

gutgutgut | 25-05-14 | 00:57

Ik heb mijn stem laten horen:
- nee, tegen t verdrag van lissabon
- geert, bij de gemeente
- geert, voor de tweede kamer

Maar nee, ik ben niet voor het europees parlement gaan stemmen, want:
- deze heeft geen mogelijkheid tot wetsvoorstel
- betreft in NL 26 van de + 700 zetels
- alle verdragen Moeten door hetzij de Nederlanse minister via een commissie of via de raad van europa (Rutte)

Dus de nationale verkiezing is belangrijk.. Dit was meer van t niveau laten we patty brard wel of niet door met een wildcard tijdens sterren springen

mvddj | 25-05-14 | 00:57

@necrosis | 24-05-14 | 23:23
• Hoe kom jij toch aan deze sensationele informatie?! Heb jij informanten bij de AIVD??

h65485665 | 25-05-14 | 00:56

@Donkersloot | 25-05-14 | 00:05

"Geert gaat dat geluid niet maken en zijn trawanten in de kamerbanken al helemaal niet!"

Nee dan maar liever kiezen voor de VVD, die laat een media geile secretaresse als minister van Defensie benoemen. Dat helpt ons land pas echt vooruit.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:56

@tattooboer | 25-05-14 | 00:31
Mensen zijn kuddedieren. Sociale apen. Daar verander je niets aan. Gebruik het liever.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:56

@Bezorgde_Burger Ik zie al helemaal gebeuren dat een overwinning van de N-VA in België gaat uitgelegd worden als anti-EU, omdat ze anti-status-quo in België zijn.
De N-VA is pro-Europa. Europa moet het federaal niveau in België vervangen. Ze willen dat Europa buitenlandse zaken, defensie en dergelijke over neemt, zodat ze de staat België kunnen opheffen en verder gaan als regio binnen de EU.

BasBr | 25-05-14 | 00:54

@de honden blaffen... | 25-05-14 | 00:50
LOL. Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:53

En ja Feynman, die piratenpartij, zinloze missie. Privacy op internet is zoiets als mensen die niet naakt gezien willen worden op een naaktstrand.

de honden blaffen... | 25-05-14 | 00:50

Laat ik dan even niet met jou slijmen tattoboer

"Het moment dat een grote meerderheid de blauwe enveloppen ongeopend laat, maanden lang, stort de boel in elkaar en de emotie die daar voor nodig is is vergelijkbaar met het begrijpen van een simpele reflex, iedereen is gelijk en niemand is de baas. Niet op je werk, niet op het station, niet op straat en zeer zeker niet in een achterkamertje in Den Haag.""

Aan een revolutie zijn we onderhand wel toe wil het nog íets worden in dit land.

Father Rasta | 25-05-14 | 00:50

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:37
"Die informatie is in het voordeel van de NVA en de Winter "
Waarom? Met name waarom is dit in het voordeel van de Winter en zijn nazi partij?

gutgutgut | 25-05-14 | 00:50

@BasBr | 24-05-14 | 23:58

Ach ja referenda, dat is vermoeiend voor politici dat geluister naar het volk.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:49

@Bezorgde_Burger Onzin. Het feit dat je de N-Va vergelijkt met VB zegt al genoeg.
De N-Va in het Nederlands politiek spectrum is de VVD onder leiding van Verdonk. Het VB is een heel ander beesje.

BasBr | 25-05-14 | 00:46

@Father Rasta | 25-05-14 | 00:40
Slijmbal.

tattooboer | 25-05-14 | 00:42

@tattooboer | 25-05-14 | 00:31
Gehoorzamen aan de algeheel geldende regels is een belangrijk onderdeel van een goed functionerende en welgeoliede maatschappij. Echter begint een steeds groter deel van die maatschappij vraagtekens bij die regels te zetten. En begint een toenemend percentage van de door ons gekozen leiders de eerder afgesproken regels aan de laars te lappen of op eigen merite nieuwe regels in te voeren.

Litsehimmel | 25-05-14 | 00:42

@necrosis | 25-05-14 | 00:35
Het moment dat een grote meerderheid de blauwe enveloppen ongeopend laat, maanden lang, stort de boel in elkaar en de emotie die daar voor nodig is is vergelijkbaar met het begrijpen van een simpele reflex, iedereen is gelijk en niemand is de baas. Niet op je werk, niet op het station, niet op straat en zeer zeker niet in een achterkamertje in Den Haag. Ik ben bang dat kastgay en boomknuffelaar niet het probleem zijn,het zijn eerder de angstige consumenten die de wetten niet begrijpen.

tattooboer | 25-05-14 | 00:40

Had ik al hulde betuigd aan Feynman een gedegen tafeltje getimmerd heeft?

Father Rasta | 25-05-14 | 00:40


"Stemplicht, zoals in Belgie."

@de honden blaffen... | 24-05-14 | 23:41

De waarheid rond de aanslag in Brussel, het daderprofiel van daders die op beveiligingscamera zijn geregistreerd, komt pas na de verkiezingen naar buiten. Die informatie is in het voordeel van de NVA en de Winter en moet daarom tot na de verkiezingen achter gehouden worden. Het kan toch niet dat de burger, belangrijke en relevante informatie te weten komt zodat hij alsnog, een gewijzigde en geïnformeerde keuze kan maken wanneer hij zijn stem uitbrengt.

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:37

@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:22
Het is hoe dan ook een gokje. Bij Wilders is het zekerder dat de stem meetelt, maar ik vind dat zijn politiek tegenwoordig beheerst wordt door bijzaken en daarom minder effectief aan het worden is. Hoewel ik moet zeggen dat ik Wilders vaker heb onderschat.

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:36

@tattooboer | 25-05-14 | 00:31
Daar trekken die milieuterrorist en die kasthomo zich niets van aan!

necrosis | 25-05-14 | 00:35

Wat jullie allemaal moeten realiseren in je eigen vrije tijd is dat als er niemand gehoorzaamt, er niemand regeert/bestuurt. Zo simpel ligt het.

tattooboer | 25-05-14 | 00:31

@gedachtespinsel | 24-05-14 | 22:55
Ik hoop dat je straks hoofdpijn hebt van die champagne ;)

necrosis | 25-05-14 | 00:30

De burger mag aanwezig zijn en daar is niets mis mee. Daar waar het gaat om een uitslag prematuur openbaar te maken is een kieswet heel duidelijk, openbaar maken mag pas na sluiting van alle stembureaus en de meesten moeten nog open in Europa.
Democratie is wanneer iedereen gaat stemmen naar eer en geweten op een partij waarvan zijn vind dat het zijn belangen het best behartigt. Geenpeil was een poging om de rest van Europa in een vroeg stadium op de hoogte te brengen van het verwachtte anti-Europese sentiment hier in NL. Dat bleek nogal mee te vallen vandaar dat PVV weer verliest maarrr we hebben nog up en down gepiep van die wiskundige bimbo tijdens die tenenkrommende livestream hier op GS. En nu dit zure stukje van Feynman, die, ondanks dat aanmatigende toontje en weerzinwekkende opening zin niet overtuigend heeft kunnen uitleggen waarom de democratie in NL dood zou zijn. Hole frasen van een sukkel die ook nog eens de naam van een van mijn helden heeft gehijacked.

Mike Oxlong | 25-05-14 | 00:28

Het beste voorbeeld van hoe Nederland de eigen baar richting het graf helpt dragen is het feit dat van de 2245 aangemelde GeenPeilers er in totaal 1378 hun waarnemingsbelofte hebben waargemaakt. Dus door welke omstandigheden dan ook is tussen de 38 en 39% zelfs de belofte aan GeenStijl, de belofte om waakhond van de democratie te zijn, niet nagekomen. Wat kun je dan in hemelsnaam van de doorsnee Nederlander verwachten?

Litsehimmel | 25-05-14 | 00:27

Jazeker necrosis, we hebben elkaar al ontmoet bovendien.

Father Rasta | 25-05-14 | 00:26

Maar goed, de debilisering van de democratie heeft natuurlijk al grote vormen aangenomen.
In vredesnaam, wie heeft er een stemwijzer nodig om te kunnen bepalen waar hij/zij op gaat stemmen. Welk historisch en politiek bewustzijn heb je dan nog?
En dan nog eens de stemfies, exhibitionisme vermengt met smakeloosheid. Het kan niet op.
Om maar eens mezelf lekker af te stompen, tenslotte moet je met het volk kunnen blijven praten ga ik nu fijn een of andere pulp film kijken. Out

bakoenin | 25-05-14 | 00:25

AbleArcher13 | 25-05-14 | 00:17
Ik red mezelf wel hoor, alleen bezorgd waar de EU zich naar toe ontwikkelt.

Konijnenhol | 25-05-14 | 00:25

@Donkersloot | 25-05-14 | 00:18
Klopt, de gevestigde orde heet het zeker niet altijd bij het verkeerde eind. Dan zouden 'de oproerkraaiers' van nu als 'de gevestigde orde' van later, het ook wel eens bij het rechte eind kunnen hebben.

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:25

“Politicans are put there to give you the illusion of choice. You’ve got no choice, you’ve got owners.”

"You can educate the ignorant, but you can't fix stupid!
The less you know, the more you believe."

Asiel aanvragen dan maar .

Modi | 25-05-14 | 00:23

iedereen die "het Kereltje" aan het werk heeft gezien kan niet om dit stuk heen. Chapeau

jan-lul-de-behanger | 25-05-14 | 00:23

Als je mensen persoonlijk aanspreekt is men toch wel zwaar teleurgesteld in de gang van zaken die EU aangaat, economisch achteruit gegaan sinds de invoering van de Euro, ontevreden over hoe het politiek allemaal reilt en zeilt op nationaal niveau en duidelijk geschoffeerd over de invloed van het buitenland (EU) op ons eigen politieke landschap. Voorts komen er vaak ook wel wat Polen drinken teveel, Marokkanen zijn gevaarlijk en nog wat meer minder fraaie omschrijvingen over slecht Nederlands sprekende en/of getinte mensen voorbij.

Dit alles gemeten over diverse lagen vand e bevolking, mijn kring met contacten is niet beperkt tot alleen maar gelijkgestemden en mijn conclusie was/is dat er toch een zwaar negatief sentiment leeft tegen Europa en wat het ons gebracht heeft. Tevens volmondig uitspreken voor een ik stem PVV opmerking komt ook wel eens voorbij. En dan zou nu de uitslag zijn dat de partij van de meest Eurofiele bureaucratische ambtenaar van het hele stel de kar voor ons moet gaan trekken??? Weet je ik begrijp niks meer van ons allemaal in dit land, Emigreren wordt meer en meer aantrekkelijk voor mij en de Hollandse koopvaarders mentaliteit die we geheel verloren zijn maakt me minder en minder trots op mijn komaf.

Ik schaam mij diep dat we niet het lef hebben en niet de moeite willen nemen om voor ons belang op te komen en niet langer achter ons woord staan in dit land.

We hebben het nog te goed, er staan nog 2 auto's op de oprit, ons eigen haardje is (gevoelsmatig) nog altijd goud waard, we denken dat het met ons pensioen wel los zal lopen.... we hebben nog teveel te verliezen om echt in opstand te komen tegen het stelletje leegvreters en graaigekken in Den Haag alsook in Brussel.

Fartman | 25-05-14 | 00:23

@Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:15
Ik hoop dat je je stem daarmee niet weggegooid hebt en dat Artikel 50 toch de kiesdrempel haalt. Het ziet er niet naar uit, gezien GeenPeil. Het waardeloze aan Ukip en Farage is dat ze zich niet durven uit te spreken tegen een zekere terreurorganisatie.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:22

@Father Rasta | 25-05-14 | 00:17
Wist je dat hier ook een Baby Rasta rondloopt?

necrosis | 25-05-14 | 00:22

@bakoenin | 25-05-14 | 00:16
Door die onwetendheid blijven ze juist weg, denk ik.

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:19

@bakoenin | 24-05-14 | 23:59

Zullen we de definitieve uitslag maar eerst eens afwachten?

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:19

Potverdikkieme goed geschreven. Hear, hear!

De Stas | 25-05-14 | 00:19

@Zoetwaterpanharing "onwetendheid" en "niet strokend met jouw opvattingen" fietsen een beetje door elkaar in je redenering. De droge waarheid is dat de ''gevestigde orde'' het niet altijd bij het verkeerde eind heeft. Oproerkraaiers (Fortuyn, Wilders) kunnen dit lekker doen omdat ze geen macht hebben, hetzelfde geldt voor Farage. Eenmaal aan het roer zijn ze zelf ineens De Elite geworden en verandert er erg weinig.

Donkersloot | 25-05-14 | 00:18

Altijd interessant hoe mensen zich een beeld vormen aan de hand van een nickname.;-)
Maar wat denken we: maakt onze EU dit jaar opnieuw kans om nobelprijs v/d vrede te winnen?

Father Rasta | 25-05-14 | 00:17

@Konijnenhol | 25-05-14 | 00:09
Kom uit je hol en redt jezelf, een ander doet het niet voor je.

AbleArcher13 | 25-05-14 | 00:17

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:12
Dat betwijfel ik ten zeerste, de kans dat de onwetende ontevredene op een pro EU partij zou stemmen lijkt me vrij klein, en daar zijn er heel veel van in Nederland.
Wel zou in ieder stemlokaal dan een docent aanwezig moeten zijn die de werking van een potlood en een stem biljet uitlegt.

bakoenin | 25-05-14 | 00:16

@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:13
Artikel 50. Die zat het dichtst bij de richting van UKIP.

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:15

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:49

1) "We hebben donderdag mogen stemmen en tot dus ver de enige democratie ondermijnende actie was Geenpeil."

2) "Hoe heb jij uit mijn comment kunnen destilleren dat ik met de Nederlandse wet niet veel "op Heb" Leg uit of hoepel op."

Opvallend toch weer, die agressiviteit en het dwingende van (2) hierboven. Wat betreft (1) beschuldigt U *GS* de democratie te ondermijnen. De burger mag, volgens de Nederlandse kieswet, bij de telling van uitgebrachte stemmen aanwezig zijn. Dit onderdeel van de kieswet bestaat om eerlijke en democratische verkiezingen te garanderen. U bedoelde onder 1) waarschijnlijk te zeggen dat men in Nederland het gore lef heeft om zich aan de eigen wetgeving te houden? Volgens U is het democratischer gevolg te geven aan een oekaze van niet gekozen apparatsjik van de EU dictatuur?

Bezorgde_Burger | 25-05-14 | 00:15

@Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:12
En op welke partij die de kiesdrempel niet gehaald heeft heb jij gestemd?

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:13

Al was de opkomst hoog genoeg geweest, dan nog had de overgrote meerderheid in Nederland op pro-EU partijen gestemd. Actief of passief. Door te stemmen, of door weg te blijven. Maar vooral door onwetendheid. En dat wil de versterkt herkozen, gevestigde orde graag zo houden. Die zullen blij zijn dat er in Nederland geen tegenstanders zijn van het niveau van Nigel Farage of Bart de Wever. Die strijden in hun landen op de hoofdzaken en weten daarin een breed publiek aan te spreken, terwijl de PVV niet veel verder meer komt dan de bekende controverses in de kantlijn.

Zoetwaterpanharing | 25-05-14 | 00:12

necrosis | 25-05-14 | 00:08
Idem

bakoenin | 25-05-14 | 00:11

@BasBr | 25-05-14 | 00:09
;)

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:11

Donkersloot | 25-05-14 | 00:05
Juist, maar denk jij dat die Sjonnie en Anita wel van de bank krijgen?
Dat lukt pas als ze in ieder stem lokaal een TV neerzetten en de afleveringen van O O. Cherso herhalen, en gratis bier uitdelen.

bakoenin | 25-05-14 | 00:10

Door die aanslag in belgië, hoop ik dat de rest van Europa is wakker geschud.
Blijkbaar kunnen we in Nederland onze eigen democratie niet redden. Het Europa waar we tegen ageren, heeft (wie had dat nog gedacht) één lichtpuntje. De rest van Europa kan ons nog redden, doordat ze massaal op anti-Europese partijen gaan stemmen.

Konijnenhol | 25-05-14 | 00:09

2 woorden: stemplicht invoeren.

caspert79 | 25-05-14 | 00:09

@Lewis Lewinsky Allemaal vrijwilligerswerk :)

BasBr | 25-05-14 | 00:09

@necrosis | 24-05-14 | 23:37
Volgens mij is dat de grootvader van Baby. Hij bevalt me wel, die rollator-rastafari.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:09

@bakoenin | 25-05-14 | 00:01
Ik wil gewoon terug naar de EEG, Verhofstadt, van Rompuy, en Schulz mogen ze van mij in de dichtstbijzijnde vuilnisbak smijten en als bonus die ex-veilingmeester er achteraan!

necrosis | 25-05-14 | 00:08

@BasBr | 25-05-14 | 00:00
Dus je hebt de vvd verlaten. Goed gedaan, jongeman. Wat betaalt dat nu, dat EU-trollen? Tientje per uur?

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:07

Een raadgevend referendum mag volgens jou dus op de vuilnishoop worden gegooid. Noemen we gweoon democratie, het volk trapt er wel in. Fijne vrienden verdedig je.

Father Rasta | 25-05-14 | 00:07

Wat een huichelachtig geween. Altijd weer dat zielige gedoe. Flink-rechts (PVV, met steun van Tros, Pow, Geenstijl en de Telegraaf) geen kans heeft gezien om Sjonnie en Anita van de bank te mobiliseren richting stembureau. Geert en zijn fans dachten dat een hoop gescheld genoeg was om de Drommen Ontevreden in beweging te krijgen. Dus niet.
Media-aandacht genoeg, maar de PVV kan het niet laten zich elke twee weken zichzelf in de voet te schieten met één of ander akkefietje.
Het is wachten op een rechts, liberaal, Eurokritisch geluid. Geert gaat dat geluid niet maken en zijn trawanten in de kamerbanken al helemaal niet!

Donkersloot | 25-05-14 | 00:05

@Mike Oxlong | 25-05-14 | 00:03
Jij leest dingen die nergens staan, Tiny. Dat heb je zojuist bewezen. En dat is met de kieswet ook zo. Cocks.

Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 00:04

@BasBr | 25-05-14 | 00:00
Verdonk had destijds partijleider moeten worden, ze had meer voorkeurstemmen dan moederskindje Rutte.

necrosis | 25-05-14 | 00:04

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:58

Heb je die sigaar nog Monica? Steek hem daar waar de zon nimmer schijnt. En lees die kieswet nou maar.

Mike Oxlong | 25-05-14 | 00:03

@gutgutgut

Wat je ook van Wilders vindt, hij legt vingers op zere plekken. De tijd van oogjes dicht en snaveltjes toe zou achter ons moeten liggen. Zelfs de grootste Eurofiel moet de rotte plekken durven benoemen in plaats van daar jubelend langs te huppelen.

enneh... dat zo'n tweederde niet gaat stemmen bewijst eens te meer dat Europa de meerderheid van de Nederlanders geen bal interesseert. Dat zal ook gelden voor Henk en Ingrid.

Als je deze realiteit weet te framen als ware het Nederlandse volk pro Europa en Wilders is afgestraft, dan heb je een bijzonder wereldbeeld....

Pastoor Lanthuys | 25-05-14 | 00:02

necrosis | 24-05-14 | 23:56
Artikel 50 hier, en ik neem iedere verhitte discussie over de EU met een korrel zout van nu af aan.

bakoenin | 25-05-14 | 00:01

@gutgutgut | 24-05-14 | 23:56
Ik neem aan dat je zijn dochter Marine bedoelt?
En ja, ik zou me door haar laten doen!

necrosis | 25-05-14 | 00:00

@Lewis Lewinsky Ik ben niet meer aktief voor de VVD sinds de strijd Verdonk/Rutte. Die 1000 euro is van Rutte!

BasBr | 25-05-14 | 00:00

KlunsJohannus | 24-05-14 | 23:52
Om dat er iemand in de campagne sprak over een aard verschuiving.
Verder heeft de grootste partij het grootste woord, en dat is D66. Ze hebben de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen, en nu ook deze, dus denk maar niet dat je van de overwinningsretoriek van Pechtold af bent de eerste tijd.
Ben ik even blij dat P&W gestopt zijn, anders had hij daar iedere avond gezeten.

bakoenin | 24-05-14 | 23:59

@Father Rasta: Ik verdoezel niks. Jij geeft teveel gewicht aan een raadgevend referendum en waar het over ging.

BasBr | 24-05-14 | 23:58

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:56
Dan moet jij nu snel van jezelf je mond gaan houden want je zit hier mensen vreselijk te beïnvloeden, Tiny.

Cox.

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:58

@bakoenin | 24-05-14 | 23:46
Ik ben de 40 ruimschoots gepasseerd en heb bewust op PVV gestemd.
De komende jaren zal ik collega's die wat te zeiken hebben over de EU confronteren met het feit dat ze afgelopen donderdag liever in het zonnetje zaten met een biertje, dan even 10 minuten spenderen om een vakje rood te maken.

necrosis | 24-05-14 | 23:56

@BasBr | 24-05-14 | 23:49
Hee, een vvd'ert. Wanneer krijgen we die duizend euro terug, vvd'ert?

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:56

necrosis | 24-05-14 | 23:23
Nu zijn we weer helemaal gerustgesteld.
De leider van het FN is die jongedame die naast oprichter Jean-Marie Le Pen zit.

gutgutgut | 24-05-14 | 23:56

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:52

Nee niet. Lees de kieswet maar.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:56

de honden blaffen... | 24-05-14 | 23:49

Daar waar het gaat om Europese verkiezingen? Ja. Gewest, district, deelraad, whatever. Die Fortyun kwoot is amusant maar retorisch gezwets van een relnicht. We liepen monetair al decennia aan het handje van Duitsland. Als je mij niet gelooft zoek voor de gein eens op waarom vanaf pak-hem-beet het WirtshaftsWunder de gulden precies fl 1,10 deed tegenover de Deutsch Mark.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:55

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:47
Beïnvloeding mag wel, Tiny Cox. In Nederland. Dombo.

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:52

jaleuk | 24-05-14 | 21:46
NIET! Die 35% heeft niet "massaal" voor de EU gestemd. Van de 26 zetels, gaan er 10 naar eurofielen. Er gaan er 9 of 10 naar eurokritische partijen. Waarom lult iedereen toch die Pechtold klakkeloos na met zijn "overwinning". Ja goed, D66 heeft inderdaad gewonnen. Maar SP, CU/SGP, PVV en PVDD hebben bij elkaar ook 9 tot 10 zetels, net als D66, PvdA en GroenLinks. Dus zelfs van die kleine groep die is komen opdagen bij de verkiezingen, stemde zo'n 30% pro-EU, 30% anti-EU en 30% neutraal.

KlunsJohannus | 24-05-14 | 23:52


de realiteit uitstekend verwoord Feynman;

stukje verplichte kost bij maatschappijleer
(als dat nog bestaat).

vanvandaag | 24-05-14 | 23:52

Nou je mag dan wel arrogant verwijzen BasBr,
maar er staat nog iets open.

Father Rasta | 24-05-14 | 23:51

@BasBr | 24-05-14 | 23:18
Sow. Dus je bent EU-troll en je weet niet eens dat de offciële naam van het onding luidde: *Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa*. Dombo.

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 23:51

peterdh | 24-05-14 | 23:24
Je welsprekendheid maakt indruk maar tochis er iets voor te zeggen om alle uitslagen op het zelfde moment bekend te maken.
Halve finales worden om deze reden ook vaak tegelijk gevoetbald.

gutgutgut | 24-05-14 | 23:50

@Einde van de Domheid | 24-05-14 | 23:38

Het heet samenwerking, dat betekent dus *niet* het onderschrijven en erkennen van wederzijdse standpunten. Zoek maar eens uit wat in het linkse spectrum van het EU parlement voor clubjes samenhokken. Kijk dan ook eens naar de ideologische achtergrond en verleden van deze mensen.

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 23:50

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 23:39

Hoe heb jij uit mijn comment kunnen destilleren dat ik met de Nederlandse wet niet veel "op Heb" Leg uit of hoepel op.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:49

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:47
Dus Nederland is een "district".
Fortuyn zij het aldus:
“ Bijna vijf eeuwen van natievorming en een duizendjarige ontwikkeling zijn door de kabinetten vsn Den Uyl tot en met Kok op een achternamiddag door de gootsteen gespoeld”

de honden blaffen... | 24-05-14 | 23:49

@HoogToontje Tijdens het Europees referendum in 2005 was ik aktief voor de VVD/JOVD en 26 jaar oud.

BasBr | 24-05-14 | 23:49

peterdh | 24-05-14 | 23:24

Haal rustig adem en ik leg het je graag uit. Ik neem aan dat je weet dat alle stembussen hier in NL op hetzelfde tijdstip sluiten? Aangezien je misschien nog steeds een stupide waas voor je ogen hebt leg ik je uit waarom dat is. Stel Amsterdam sluit 3 uur eerder en komt met een uitslag dan heeft dat misschien gevolgen voor Rotterdam welke nog 3 uur te gaan hebben. Beïnvloeding mag niet. Daarom mag je ook niet met zijn tweeën in een stemhokje en daarom had die loser die met de machtiging van twee familie leden en vervolgens tegen instructies op Geert stemde ook niet op Geenstijl moeten worden geëerd maar opgepakt wegens stemfraude. Geenstijl heeft de democratie geen dienst bewezen. Geenstijl had campagne moeten voeren om te stemmen.
Nu mag jij uitleggen waarom het democratisch is om de uitslag van een district eerder kenbaar te maken dan alle andere? En je daarna schamen voor zoveel infantiele stupiditeit.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:47

@K1100 Ik zie nu pas dat jij iets geschreven hebt. Ik negeerde je niet met opzet. Ik ben bekend met de wikipedia pagina en dat de "critical patch" voor de EU aan het volk is verkocht als "EU grondwet"
Dat wil echter niet zeggen dat het gewoon om een verdrag gaat tussen landen. Het is wat leuk aangekleed om het beter te verkopen. Voor de rest verwijs ik je naar mijn opmerkingen aan Rasta en Hoogtoontje.

Ik ben me bewust dat ik als Eurofiel overkom in dit topic, maar met mijn kritiek op de EU zou ik pagina's vol kunnen schrijven. Er is een ernstig tekort aan democratie en openheid. Ik zou de laatste zijn om dat te ontkennen. Ook die landbouwsubsidies gaan nergens over of dat er jaarlijks miljarden verdwijnen in de boekhouding.
Ook de #GeenPeil sta ik vooraan om de stemmen van mijn stembureau door te geven! Sommige dingen zou de EU niet over moeten gaan. Wil dat zeggen dat ik tegen de EU ben? Absoluut niet. Ik ben voor Europa, maar met grenzen.

BasBr | 24-05-14 | 23:46

necrosis | 24-05-14 | 23:35
Om dat die D66 stemmer wel enig verstand heeft, en wel gaat stemmen, omdat hij/zij weet dat zoiets zijn weerslag landelijk heeft.
Omdat ze met deze uitslag sterk in het debat staan, en iedere euro scepticus zijn mond kunnen snoeren.
Maar nee, de sukkel blijft thuis, met natuurlijk de argumentatie van aah da moak tog nie uit, se benne allemoal t selfde.
Maar wel schelden op de Polen die hun banen inpikken, en op de criminaliteit die de spuigaten uit loopt.
Wel tieren als ze gelijkgeschakeld worden met Portugezen qua rechten.
De meeste mensen die hier reageren zijn redelijk hoog opgeleid en vrij jong, als ik het zo kan beoordelen, en dat zijn mensen die zich echt niet druk hoeven te maken over de EU, die komen wel mee.
Maar dat klootjesvolk wat van achter en voren genaaid wordt, en waar de aanhang van de PVV toch voor een behoorlijk gedeelte uit bestaat, (wees eerlijk) dat is te stupide om te beseffen dat juist op zulke momenten ze moeten gaan stemmen.

bakoenin | 24-05-14 | 23:46

Een hoop slechte verliezers hierboven.
Ik ben blij dat Wilders is afgestraft.
Wat was de reden?
o Een stem voor de PVV is een stem voor de Europese Nazi Coalitie
o Dat gefröbel net die EU vlag
o Die stupide stickeractie die niets oplevert maar mogelijk wel veel kost
o "Minder, minder, minder"

Tijd voor een GeenStijl Poll !

gutgutgut | 24-05-14 | 23:46

Helemaal met Feynman eensch. Nederland heeft gekozen zichzelf op te heffen en op de gaan in de federale staat EU. Turkije komt er nog bij, en dan is ons invloed in het EP gedaal tot 1,9%. We hebben dus helemaal niets meer te zeggen of in te brengen.

De grenzen blijven open, waardoor de autochtonen verdrongen wordt, of door immigratie+emigratie, of door de baarmoeder van de nieuwkomers. Over 50 jaar is er niets meer van Nederland over.

Er is al besloten voor het harmoniseren van de EU pensioenen, waardoor ook ons nationaal oudedagsreserve geplunderd zal worden.

Donderdag was in weze de opheffing van NL. Alles dat deze en de vorige generatie heeft opgebouwd raken we kwijt, onze kinderen laten we een soort oppervlakkige kopie van de VS achter, met een paar procent erg rijk, en de rest arm.

Het gevoel van verlies bij mij is vrij groot. Ik kan me vanaf nu ook helemaal niet meer druk maken over Syrie, de regenwouden, het klimaat, enz. Het zal me allemaal een zorg zijn. Ik neem nog een biertje, misschien zie ik het morgen wat vrolijker...

Rest In Privacy | 24-05-14 | 23:41

bakoenin | 24-05-14 | 23:32
Stemplicht, zoals in Belgie.

de honden blaffen... | 24-05-14 | 23:41

@peterdh | 24-05-14 | 23:24

Mike heeft niet zoveel op met Nederlandse wetgeving, dat is maar lastig als je voor liefde uitgaat naar een dictatuur.

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 23:39

@ BasBr | 24-05-14 | 23:21

Tsja, dat was uiteraard niet de boodschap van dat referendum, maar misschien heb je dat niet meegekregen omdat je tien jaar geleden nog op de basisschool zat.
-
Overigens: de Grondwet staat het niet toe om zomaar bij meerderheid de Grondwet te passeren.

HoogToontje | 24-05-14 | 23:38

necrosis | 24-05-14 | 23:23
Nice try bucko.
JM zit vrolijk in de EU bankes naast de PVV en hij loopt op FN congressen rond als Steve Balmer bij microsoft in betere dagen!

Einde van de Domheid | 24-05-14 | 23:38

@bakoenin

Wat hoekig geformuleerd maar oh zo waar

Pastoor Lanthuys | 24-05-14 | 23:37

Wat zie ik nu?
Is de vader van @Baby Rasta ook actief in de panelen?

necrosis | 24-05-14 | 23:37

Het eerste wat wij zullen doen op bijltjesdag, is opstomen naar het Mediapark en de boel daar even snel gaan 'regelen' !
We zullen een lijstje moeten maken van de goede en foute omroepen, denk dat alleen WNL en Powned onder de goeden zullen worden ingedeeld.
Gaat de situatie in Thailand eens goed in de gaten houden, kunnen we nog wat van opsteken !!

Mazzeltov | 24-05-14 | 23:36

@bakoenin | 24-05-14 | 23:32
Blijft echter een feit dat mensen die D'666 hebben gestemd ........[MagNie van Joris]!

necrosis | 24-05-14 | 23:35

@bakoenin | 24-05-14 | 23:32

Geheel mee eens!

peterdh | 24-05-14 | 23:34

Loebas | 24-05-14 | 22:11
Klopt, jarenlang de fora vol met getier en gescheld, maar als het er op aan komt, op het cruciale moment dan blijven ze thuis.
Dan is zingen met Linda, of Utopia belangrijker, dan is die kut voetbal wedstrijd tussen gleufdorp en griepoord het gene wat hun leven bepaald.
Marx werd er al mee geconfronteerd, en zag er geen oplossing voor, het lompen proletariaat, niet in beweging te krijgen. Nu ondervinden mensen die zien dat we afglijden naar een soort van technocratie geleid door een kleine elite het ook.
Bij deze opkomst moeten verkiezingen ongeldig verklaard worden, en heel duidelijk is dat een lage opkomst in het belang is van de technocratie.
Wat een volk, schelden tieren, ontevreden bekken, maar 10 minuten met hun luie krent van die bank afkomen is teveel gevraagd.

bakoenin | 24-05-14 | 23:32

@BasBr | 24-05-14 | 23:21
Weet je, ik geef het op. Blijven volharden in je eigen riedeltje terwijl je het bewijs die je tegendeel aantoont op een presenteerblaadje aangereikt krijgt.

Wordt je dat geleerd in de les "Eurofilie"?

K1100 | 24-05-14 | 23:30

Mooi stuk! En nu? Plas, glas, was?

De linkse kerk krijgt immer alle ruimte in het publieke debat. Of het nu over de EU gaat, zwarte piet of welk lange-tenen-onderwerp ook.

Er is nog een lange weg te gaan. Cynisch optimisme lijkt mij het beste recept voor de toekomst. Geef eens iemand het nadeel van de twijfel en je komt minder vaak bedrogen uit! Dat geldt ook in het stemhokje.

Maar dan moet je wel gaan!

Pastoor Lanthuys | 24-05-14 | 23:29

VanBukkem | 24-05-14 | 23:13
Ik kijk ook, zelfs mijn vriendin. Die zit meer verlekkerd naar de mannen te kijken. Zo te peilen aan haar reakties, wordt het neugon vanavond.

Konijnenhol | 24-05-14 | 23:27

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:16
en tot dus ver de enige democratie ondermijnende actie
was Geenpeil.
-----------

Ik moet echt ff bijkomen van wat ik hier lees... Dat demense echt al zo ver beneden peil zijn gezonken. Echt serieus...

Hoe in FUCKSNAAM zie je de actie van GeenPijl als democratie-ondermijnend??? Stemmen is een *openbare* aangelegenheid!

Als ik mijn fucking democratische stem uit breng, is dat (hoewel anoniem) wel fucking openbaar! Aangezien ook *jouw* stem mijn leven gaat bepalenm heb ik het fucking recht om te weten wat de uitslag was!

Dat een paar eurofiele flikkers dat misschien niet goed voor zich ziet uitpakken, daar heb ik, *en zou ook JIJ schijt* aan moeten hebben. Of je nu voor of tegen de EU bent!

Je verkwanselt nu echt *alle* democratische en op vrijheid gebaseerde beginselen van onze samenleving...

*SCHAAM JE!!!!*

peterdh | 24-05-14 | 23:24

@Einde van de Domheid | 24-05-14 | 23:17
Jean Marie is de vader, de huidige leidster van FN is Marine.

necrosis | 24-05-14 | 23:23

"Alle grote politieke partijen hadden echter voordat de uitslag van het referendum bekend was aangegeven dat zij de uitslag, onder voorwaarden, zouden respecteren."

Maar hou jij het rustig bij een ander lettertype als je ondemocratische zaken wilt verdoezelen

Father Rasta | 24-05-14 | 23:23

@HoogToontje Het verdrag hield inderdaad overdracht van soevereiniteit in, maar ik ga niet zeggen dat een "tegen" stem in het referendum daarover ging. Waar we precies tegen waren is helemaal niet duidelijk. Hoofstuk 1? Lettertype? Soevereiniteit? Het kan allemaal.

BasBr | 24-05-14 | 23:21

@Father Rasta: Een europese grondwet heeft nooit bestaan. Het ging om een verdrag wijziging.
Maar laten we het voor jou ff simpel houden en de Europese Grondwet noemen. Nederland heeft in een raadgevend referendum tegen het lettertype van dit document gestemd. Het lettertype stond het Nederlands Volk niet aan, dus is netjes aangepast. Jij weet helemaal niet waar Nederland voor of tegen was of is aan de hand van dit referendum, want je kon niet aangeven waar je niet mee eens was of wat er anders moest. Het enige wat je kunt zeggen is dat het dit specifiek document niet op goedkeuring kon rekenen.
Niet dat je daar ook maar iets over te zeggen had volgens de Nederlandse grondwet. Volgens de grondwet gaat het parlement erover en die hebben dan ook het document aangepast en goedgekeurd.

BasBr | 24-05-14 | 23:18

Persbreidelaar Wilders paaldansend met Jean Marie als alternatief voor Maidanhitser van Baalen?
Geen wonder dat wij dit allemaal links en rechts laten liggen. UKIP is in ieder geval een stuk humoristischer.
Wij. konden. geen. kant. op.

Einde van de Domheid | 24-05-14 | 23:17

@K1100 | 24-05-14 | 23:12

Wat een uitermate gore truuk ook om overal maar de referenda uit te stellen toen er hier en in Frankrijk een duidelijk: "NEE" ten gehore werd gebracht...

Echt weerzinwekkend, beneden alle peil, vuil en smiechterig van die hufters.... (zo da's eruit)

peterdh | 24-05-14 | 23:17

De democratie dood? wat een aanmatigend jank stukje van iemand die blijkbaar zijn clubje voor de derde keer ziet verliezen. De democratie leeft. We hebben donderdag mogen stemmen en tot dus ver de enige democratie ondermijnende actie was Geenpeil. Waarschijnlijk met de verwachting om tussen donderdag en zondag op de grote trom te blèren dat Nederland Europa zat is. Helaas mannen, no dice. Nederland heeft duidelijk laten weten waar het staat. En we staan blijkbaar achter Europa. <--punt

Mike Oxlong | 24-05-14 | 23:16

@Konijnenhol | 24-05-14 | 23:04
Soms een beetje brood en spelen kan best leuk zijn. Het hoeft niet altijd over politiek te gaan. Zoals de heer Lovell ook al zegt, het is zaterdagavond. Morgen is het zondag, dan kunnen we weer de hele dag over politiek praten, als de officiële uitslag bekend gemaakt wordt.
(Real Madrid scoort trouwens net de 2-1. Gareth Bale, de man van honderdmiljoen.)

VanBukkem | 24-05-14 | 23:13

@ BasBr | 24-05-14 | 23:07

Ik leg je net uit dat dit verdrag een overdracht van bevoegdheden inhield. Dat heeft dus alles te maken met soevereiniteit. Nu het volk helder en eenduidig gesproken heeft - tegen aanname van dat verdrag - , en er tóch besloten is tot aanname van een vergelijkbaar verdrag, is het niet zo moeilijk om in te zien dat de volkswil genegeerd wordt door de 'verkozenen', dat er eigenmachtig gehandeld wordt. Zulks is uiteraard ten enenmale onverzoenbaar met het begrip democratie.

HoogToontje | 24-05-14 | 23:13

Ha BasBr... dank voor je bijdrage :)

ben idd eens gaan zoeken over wat het verdrag inhoud... Voor iedereen die telkens loopt te mompelen dat we niet van de EU af *kunnen* want we hebben verdragen gesloten bla-die-fucking-bla-enzovoorts:

----------
Het Hervormingsverdrag introduceert ook voor het eerst in de geschiedenis van de Unie een afscheidingsclausule, indien een lidstaat haar lidmaatschap van de Unie wil opzeggen. Afgezien van de afscheiding van het Deense Groenland in 1985 heeft tot op heden geen enkele lidstaat te kennen gegeven zich af te willen splitsen.
-----------

Kan dus perfect, zoals in het Verdrag van Lissabon afgesproken.... Top. Meteen doen!

peterdh | 24-05-14 | 23:12

Er is in meerderheid gestemd tegen een Europese grondwet. De uitslag beviel de blinde Eurofielen niet
en daarom hebben ze het cosmetisch veranderd, maar de essentie is hetzelfde gebleven en heet nu het 'Verdrag van Lissabon' Dat is gewoon helder en waarheidsgetrouw samengevat.

Father Rasta | 24-05-14 | 23:10

@Hoogtoonje Zover ik weet ging het referendum om het volk te vragen wat ze ervan vonden. Ging helemaal niet over soevereiniteit of wat jij ook denkt.
Net zo goed ging het met de Europese verkiezingen niet om voor of tegen de EU, maar wie je vertegenwoordigd. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen.

BasBr | 24-05-14 | 23:07

@BasBr

Nu je zelf stelt dat het verdrag van Lissabon -zonder democratie- tot stand is gekomen, zal het jou toch ook wel een keer duidelijk moeten worden?

Father Rasta | 24-05-14 | 23:06

@Father Rasta: Waar hebben de Nederlanders dan tegen gestemt? Tegen het verdrag dat toen op papier stond. Er is geluisterd en is aangepast. Ik kan niet anders concluderen dat er is geluisterd. Keurig democraties

BasBr | 24-05-14 | 23:04

VanBukkem | 24-05-14 | 23:00
Brood en spelen, en hou het volk rustig. Of ze zijn inmiddels al overgeschakeld op de chemtrails.

Konijnenhol | 24-05-14 | 23:04

@ BasBr | 24-05-14 | 22:56

Het ging dan ook niet om de symbolische flauwekul, maar om de inhoud van het verdrag. De inhoud die een ongezonde overdracht van bevoegdheden (lees: uitholling soevereiniteit) inhield. Het is ook maar zeer de vraag of de Grondwet niet geschonden is met de aanname van dit verdrag.

HoogToontje | 24-05-14 | 23:03

Real Madrid scoort diep in blessuretijd de gelijkmaker, in België is een aanslag op iets joods, en wij zitten hier voor de zoveelste keer die europese verkiezingen te bespiegelen, terwijl morgen pas de officiële uitslag bekendgemaakt wordt. Ik vind het een beetje veel.

VanBukkem | 24-05-14 | 23:00

Dit gaat niet over de PVV. Dit gaat over 61,5% tegenstemmers en 38,5% voorstemmers en de meerderheid is door het verdrag van LIssabon genaaid. Hoe democratisch is dat. niet dus!

Father Rasta | 24-05-14 | 23:00

@Father Rasta: Nee sorry maar de "Europese grondwet" was gewoon een verdrag. Niks bijzonder aan. Het werd "grondwet" genoemd omdat het over dingen als een vlag ging. Het was een verdrag wijziging, die het tekort aan democratie in Europa moest oplossen.
Later hebben ze het in zeer afgezwakte vorm aangenomen als verdrag van Lissabon, zonder dingen als vlag, democratie en volkslied erin.
Nederland kende niet eens officieel een referendum volgens de Nederlandse grondwet en het was daarom raadgevend en niet bindend.
Het is ironies dat je D66 moet stemmen als je een democraties Europa wil en een bindend referendum!!
JUST SAYING!

BasBr | 24-05-14 | 22:56

Ik proef rancune, teleurstelling, hoop die niet waar gemaakt wordt? PVV, als het even meezit blijft Hans Jansen gewoon een blogschrijvertje.
 
*champagne open trekt*

gedachtespinsel | 24-05-14 | 22:55

@ BasBr | 24-05-14 | 22:40

In het Derde Rijk hebben de volksvertegenwoordigers gekozen voor vergassing van de joden en zo werkt democratie. Het is allemaal keurig volgens de grondwet gebeurd. Mensen hadden iets beters te doen dan wellusNietus persoonlijk om zijn mening te vragen. Daar hebben we een systeem voor gekozen dat democratie heet. Jammer joh

HoogToontje | 24-05-14 | 22:55

@martinned | 24-05-14 | 22:49

Dan is de elite daar nu bang voor een spook? Ga eens de kranten lezen daar voor U hier zo een nonsense plempt.

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 22:53

Zoals Plato al zei: democratie leidt tot tirannie.

postmodernismisdead | 24-05-14 | 22:53

In Nederland is democratie de gewenste werkelijkheid van een beperkt aantal mensen binnen een select aantal politieke groeperingen en de daaraan gerelateerde media. Eigenlijk een onzichtbare cordon sanitair die al in de jaren 70tig bestond. Deze mensen bepalen wat democratie is. Als deze zelfbenoemde "elite" de door het volk gegeven aanwijzingen (via stemgedrag) niet blieft dan vertoont zij een niet-democratisch gedrag (zie verdrag Lissabon en Peter Jan Balkenende). En geeft daarmee heel duidelijk aan dat democratie in Nederland in essentie een farce is. De staatsmedia staat deze belangengroep permanent ter beschikking (met alle bekende voetenlikkers en huichelaars, vooral van linksche huize) om op te treden tegen afwijkende meningen. Ridiculiseren, demoniseren, etc. Alle truuks worden uit de kast gehaald. En gewone mensen doorzien dat op den duur gelukkig ook. Nee, Nederland is een bananenrepubliek geworden.

ad melkert | 24-05-14 | 22:53

Zouden die chemtrails dan toch werken?

Pimp my Voortuin | 24-05-14 | 22:52

Geen letter waar ik het niet mee eens ben. Hear! Hear!

Ik had al eerder mijn teleurstelling uitgesproken over de apathie van het stemvolk.

Niet zo verwonderlijk ook. Den Haag doet het voorkomen, alsof de belangrijkste besluitvorming nog steeds bij ons parlement ligt.
Maar feit is dat de besluitvorming in de periferie al is overgeheveld naar de EU.
Dat was eenvoudiger qua besluitvorming, en acceptatie om die 'details' door de EU te laten beslissen.
Op de hoofdpunten besluit ons parlement nog. Maar, de voorwaarden waaraan het besluit moet voldoen, ligt inmiddels bij de EU.
Zoals het budget, nog steeds bij ons parlement. Maar wel voldoen aan de voorwaarde van de 3% norm.

Het Europese Parlement kan niet tot orde geroepen worden. Dat gehele proces ontbreekt. Ze kunnen doen wat ze willen, en worden er niet op afgestraft. Na zondag zitten de usual suspects die hun aftekenlijstjes afwerken. En nog een groter salaris toeëigenen. Invloed op het EP, is alleen voor de lobbyisten weggelegd.

We hebben een bureaucratisch monster gecreëerd met de EU, die door de bevolking niet gestuurd of gecorrigeerd kan worden. De democratie waar we in leven, wordt langzaam een bureaucratie.
Het stemmen is alleen nog maar een ritueel verzetje geworden, om het idee van een democrate in stand te houden.

Konijnenhol | 24-05-14 | 22:48

@BasBr

Het referendum kende 61,5% tegenstemmers en 38,5% voorstemmers. Dat is een verschil van 23% en het verdrag van Lissabon kwam later onder valse voorwendselen tot stand.

Father Rasta | 24-05-14 | 22:47

En nu maar gaan roeren. Elke stem van van Baalen naast het verkiezingsprogramma leggen en elke keer verhaal gaan halen tot ze er helemaal ziek van worden.

jip_86 | 24-05-14 | 22:46

@BasBr | 24-05-14 | 22:23
Niet opgelet op school zeker.
Een referendum over het Verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa werd door diverse landen afgewezen (waaronder Nederland) en vervangen door het
'verdrag van Lissabon' dat geratificeerd werd zonder referendum Ook wel bekend als "door de strot geduwd'.

K1100 | 24-05-14 | 22:45

Basbrr is broertje van Wqgef? Die dweil zien we pas bij de volgende verkiezing weer....?

Dudesan | 24-05-14 | 22:45

@WellusNietus. MiMiMiMi, why y heff 2 b mad?
Onze volksvertegenwoordigers hebben gekozen en zo werkt democratie. Het is allemaal keurig volgens de grondwet gebeurd. Mensen hadden iets beters te doen dan wellusNietus persoonlijk om zijn mening te vragen. Daar hebben we een systeem voor gekozen dat democratie heet. Jammer joh

BasBr | 24-05-14 | 22:40

Wie gaat er nu op zaterdagavond zeuren over de EU, ga stappen en neuk een lekker wijf. Het is dat de continu ploegendienst weer ingaat morgen, anders wist ik het wel.

Jim Lovell | 24-05-14 | 22:39

en we hebben het allemaal helemaal zelf gedaan....

harry19612 | 24-05-14 | 22:36

@BasBr @MrPan: Niet iedereen erkent de EU.. je doet toch niet mee met iets wat je niet erkent? Zolang er GEEN referenda is geweest of we de EU of de EEG willen is de EU een vijand van Nederland dat de soevereiniteit van Nederland en haar burgers vijandig overneemt. De politica die voor de EU stemmen zonder referenda zijn niet beter dan de NSB'ers van tijdens de tweede wereld oorlog!

WellusNietus | 24-05-14 | 22:34

@VanBukkem | 24-05-14 | 22:14

Limburg en Brabant is erg voor de PVV en daar waren minder tellers dus kan er toch een bias in de resultaten zitten.We zullen het zondag weten.

Bezorgde_Burger | 24-05-14 | 22:34

Democratie dood? Dankzij de Geenstijl hebben 1500 man er dichter opgezeten dan ze de rest van hun leven ooit nog zullen doen!

Geert Linkers | 24-05-14 | 22:30

Luid applaus! Scherpe column! +1000!

toetssteen | 24-05-14 | 22:23

@Pikkestrijder Nederland heeft nooit, maar dan ook nooit tegen de EU gestemd. NEVER. Alleen een verdrag dat ooit gesloten is in Lissabon hebben we destijds ooit een keer verworpen in een 15% voorsprong voor de tegenstemmers.

BasBr | 24-05-14 | 22:23

@XaleX_2 | 24-05-14 | 22:14
Was eergisteren ook live op GeenstijlTV.

ProAsfalt | 24-05-14 | 22:22

Niet stemmen = niet zaniken

MrPan | 24-05-14 | 22:21

Allemaal gelul. De kiezer was duidelijk. We willen een liberale koers. Als de mensen die tegen "anti-europa" waren zogenaamd allemaal thuis waren gebleven, dan bleven de "het gaat goed zo" stemmers in nog grotere getallen thuis.
vijf jaar geleden hadden we dezelfde opkomst en was Nederland zogenaamd ineens anti-EU. Allemaal gelul.
Ik heb enorme kritiek op de EU, maar dit is gezwets

BasBr | 24-05-14 | 22:21

"Vertegenwoordigers wanen zich onschendbaar. Gaan steeds brutaler worden, steeds meer doen waar ze zin in hebben. Los van hun beloftes, los van de mensen die ze vertegenwoordigen, los van het algemene belang, los van iedere vorm van banale financiële realiteit, los van de beperkingen van hun mandaat."

Dat klopt. Hoe komt dat? Wij kunnen eens in de vier tot vijf jaren stemmen en voor de rest onze bek dichthouden. Zonder tussentijdse correctie gaan ze van god los.
Vandaar dat D'66 ook tegen referenda is geworden.

Verder is natuurlijk de reden dat politici het land kunnen vernaggelen dat het volk zo dom is om steeds op de partijen te stemmen die het land naar de knoppen helpen.

Kennelijk is het dan toch de wens van het volk - uitzonderingen daargelaten - dat het land wordt vernaggeld.

In wezen is, het enige wat je kunt doen, emigreren.

ProAsfalt | 24-05-14 | 22:20

Aantal Nederlandse emigranten:

2010 - 118.000
2011 -133.194
2012 - 144.491
2013 - 144.000

Totaal 539.685 emigranten

Verwachting 2014 - 140.000

Totaal 2010-2014 - 679.685 emigranten

Vraag eens een politicus naar deze cijfers en ze weten het niet...

duitse herder | 24-05-14 | 22:20

Hopelijk gaat Art50 door, en gaat dit een serieuze partij worden. Dat is in mijn ogen de enige manier om op de normale manier wat te doen aan de huidige politiek. Ben echter bang dat het niet uit maakt wat we doen op de normale eerlijke manier.

Dudesan | 24-05-14 | 22:20

@Pikkestrijder. Maar het wordt wel uitgelegd als pro helaas.

Maria.1 | 24-05-14 | 22:16

Ik meen me te herinneren dat NL ooit tegen de EU heeft gestemd. Wat kregen we? Inderdaad EU. Gek dat er dan niemand gaat stemmen, er wordt toch niet geluisterd.

Pikkestrijder | 24-05-14 | 22:16

(Ik lach me dood als alle exit polls ernaast zitten...)

VanBukkem | 24-05-14 | 22:14

De grootste rol in dit debacle is toe te schrijven aan het NPO, een niet aflatende stroom pro EU programma's, elke avond P&W, elke dag DWDD, elke avond Humberto Tan, en af en toe een halfzachte criticus die niet durfde tegen te spreken, echte critici zijn nooit aan het woord geweest. Nederland is een land vol lafbekken, nihilisten en niet geïnteresseerden geworden, schaamteloos!

lanexx | 24-05-14 | 22:14

@Loebas| 24-05-14 | 22:11
Jij bent van de weg-met-ons-richting.
*notitie maakt*

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 22:14

Goed geschreven en volledig waar!

"De EU is van een vredelievend idee veranderd in een expansionistisch, bureaucratisch en onbestuurbaar geheel."

Het enige waar ik van mening verschil. De opzet van de EEG en later de EU is puur het geld geweest en nooit het volk of het idealisme 'eenwording'. Het is vanuit een volledig gebaseerde hebzucht motief (het piramidespel) waardoor deze constructie tot stand is gekomen. Inmiddels zijn de multinationals en instituten (als een IMF)en mega-corporaties plus de 30k lobbyisten zo machtig geworden dat de volkeren in de EU landen geen reet meer te zeggen hebben. De politici houden de schijn op en blijven het volk manipuleren oa door gecontroleerde Staatsmedia, ze blijven de democratie en het vrijheids-plaatje verkopen aan het vee (en ze trappen er in), maar het systeem draait 100% om het grote geldspel, een systeem waarin de massa machteloos en slaafs is gemaakt en de 'groei' toekomt aan de grootgraaiers ten koste van zo'n beetje alles op de aardkloot.

XaleX_2 | 24-05-14 | 22:14

Het is vooral duidelijk dat er een hardnekkige minderheid van burgers is die echter zo hard schreeuwt tegen Europa te zijn, dat iedereen denkt dat er veel van zijn. Echter, als er verkiezingen zijn, en dus alle hardschreeuwers natuurlijk overal volmachten proberen te halen, komt het toch niet verder dan een enorm kleine minderheid van tegenstemmers. En dat met een verschrikkelijk lage opkomst. DAT zou tot nadenken moeten stemmen. Niet dit 'ik kan niet tegen mijn verlies ' zeikstukje.

uberdude | 24-05-14 | 22:14

Vertegenwoordigers laten zich uitsluitend leiden door de lobby die het meeste oplevert voor de eigen portemonnee.

faz | 24-05-14 | 22:12

Hollanders zijn slappe zakken. Dat waren ze 70 jaar geleden... en zijn ze nu nog steeds. Het Jiskefet programma Debiteuren-Crediteuren geeft een goed beeld van de gemiddelde Nederlander.

Loebas | 24-05-14 | 22:11

GOED stuk! .... Daaraan toevoegend de vraag: En mensen, gaan we volgende keer weer met de armen over elkaar zitten boos kijken om 'een signaal' af te geven door niet te stemmen???

Want dat heeft weinig uitgehaald en sterker nog geleid tot 1 grote victorie-zegen-met-psalmen-gezang van de weg-met-ons-rakkers... Ook wel D66 genaamd (en alle andere pro-EU clubjes)

Laten we de mensen die niet gestemd hebben, maar toch de aankomende jaren hier lopen reaguren dat de EU volledig kut is een default -1 geven....

peterdh | 24-05-14 | 22:03

Ik durf niet eens meer pro referendum te zijn, als je bedenkt dat in dit land studenten d66 stemmen zonder te weten waarom...

Doc Damage | 24-05-14 | 22:02

Iedereen heeft de mogelijkheid te stemmen en het kost zo goed als geen inspanning. Diegene die thuisgebleven zijn vinden het wel goed zo als het gaat met de EU, anders hadden ze wel de moeite genomen een vakje rood te kleuren, dat is hun democratisch recht.

De PVV'ers moeten eens gaan stoppen met janken en hun verlies als een man nemen. Over 5 jaar mogen ze het opnieuw proberen als ze dan wel de moeite nemen uit hun luie stoel te komen of als dan nog niet de hele partij is opgestapt. De vorige keer toen de opkomst lager was, maar ze wel wonnen, hoorde je ze ook niet over de democratie.

WaarDeWindWaait | 24-05-14 | 22:00

De politici zitten er voor het volk en niet andersom. We moeten proberen alsnog een referendum af te dwingen; EU ja/nee. Als je Pechtold hoorde hoeft men hier niet bang voor te zijn; we hebben aangegeven pro EU te zijn *kuch*. En als het weer NEE is eruit!

Maria.1 | 24-05-14 | 21:59

100 punten, helemaal raak! Elk vrijheidslievend persoon zit nu stilletjes in een hoekje te huilen

s.o.i.a. | 24-05-14 | 21:55

Ik heb sinds het stemgerechtigd worden nog geen enkele stemming gemist.

Zat er wel over na te denken met deze verkiezing. Er lijkt toch niets meer te veranderen, stemmen lijkt inmiddels meer zoethouderij. Zelfs als de stemmen goed terecht komen doet de politiek toch niet waar het volk voor heeft gestemd (zie de laatste coalities).

En ondertussen stort ons educatief systeem in en hebben we straks een groep afgestudeerde terroristen en extreme werkloosheid. Het feest gaat gauw echt beginnen...

Rest In Privacy | 24-05-14 | 21:55

De (staats) media heeft met hun propaganda en anderzijds smeercampagnes er alles aan gedaan om Eurofiele partijen te laten winnen. Het is niet anders.

rien6139 | 24-05-14 | 21:49

Vertelden ze maar eerlijk hoe het werkt in Brussel. De meeste mensen die ik gesproken heb weten niet eens dat de mensen die wij kiezen alleen maar mogen knikken of schudden. En dat die ongekozen opvreters, met die lijst bijbaantjes, aan de touwtjes trekken. Wat ze weten is dankzij de NPO...

Doc Damage | 24-05-14 | 21:49

Mensen ZIJN het zat. Mensen HEBBEN er genoeg van. Mensen WILLEN minder Europa.
.
Maar mensen WILLEN ER NIKS VOOR DOEN.
.
* Stemmen? Heeft toch geen zin...
* Stemmen? Zijn er alweer verkiezingen?
* Stemmen? Kan het toch allemaal niet volgen...
* Stemmen? Heb nou geen zin hoor...
* Stemmen? Weet niet waarop...
* Stemmen? .. vul-maar-in...
.
Eigenlijk zouden degene niet niet gestemd hebben de komende jaren hun smoel dichtgenaaid moeten worden.
.

davimore | 24-05-14 | 21:48

Als stijlloze stemmenteller kan ik van harte instemmem met dit artikel. Wat is ons volk geworden tot een gemakzuchtige decadente boel. Wat het gepeupel niet in de gaten heeft is dat deze houding het zich eens zal wreken. Triest. Om te besluiten met de woorden van de verzetsheld HM van Randwijk:
Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Nou, dat "kiezen" hebben we inmiddels gehad... helaas, weg is onze kans.

matrixbluepill | 24-05-14 | 21:48

Feynman 4 president!!

Dizm | 24-05-14 | 21:48

Helemaal mee eens Feynman, ik had precies hetzelfde gevoel...

saintinel | 24-05-14 | 21:48

Nederland en Frankrijk hebben zich per referendum tegen de EU uitgesproken.

Schijnt niet door te dringen in Den Haag, Parijs of Brussel.

Lewis Lewinsky | 24-05-14 | 21:47

Order! Order!

croque monsieur | 24-05-14 | 21:47

Nederland heeft niet vooor Europa gekozen zoals de media melden. Het zeer beperkte deel van Nederland dat gestemd heeft, koos voor Europa.

Het probleem ligt daarom eerder bij de niet-stemmers dan bij de politici.

jaleuk | 24-05-14 | 21:46

"Vertegenwoordigers wanen zich onschendbaar. Gaan steeds brutaler worden, steeds meer doen waar ze zin in hebben"

En ze doen geen moeite meer om hun grootheidswaan te verbergen. Verhofstads verkiezingsposter en gedrag in Kiev geeft aan dat hij a) een levensgevaarlijke tiran in de dop is, en b) dat hij hiermee ook gewoon te koop loopt en geen poging doet om dat te verbloemen.

raskol | 24-05-14 | 21:46

En weer een goed verhaal, jammer alleen dat 99% van de reaguurders er ook al zo over denkt. Niets nieuws dus. Kom op Feynman/Geenstijl! Wat gaan jullie nu doen?

Dudesan | 24-05-14 | 21:45

Als ik de staatsradio en tv hoor in dit land over de EU, dan is het allemaal hoezee. De agiprop wordt zo schel en hard dat het lachwekkend zou zijn als het niet zo serieus was. Kijk, ik wist natuurlijk al jaren van de bias van de media, maar wat er nu aan de hand is, begint echt zorgelijk te worden en doet denken aan Zuid-Amerikaanse tyranniën geleid door capo's met zwarte zonnebrillen en smetteloos witte uniformen. De media in dit land zijn echt de WTF! fase ingegaan.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 21:42

De democratie is inderdaad stervende. Dat komt omdat de rottende dode lijken van de onafhankelijke media de academie, de hoeders van de rechtstaat in de waarheidsvinding waterput liggen te rotten. En democratie haalt elke keer water uit diezelfde vervuilde put.

Kaas de Vies | 24-05-14 | 21:41

Hear! Hear!

lekker wijf | 24-05-14 | 21:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl