GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

DEFINITIEVE UITSLAG #GEENPEIL: VIJF ZETELS D66

definitieveuitslag534.jpgDefinitieve uitslag! (Klik pica voor groot) GeenPeil peilt meet & weet dat de zetelverdeling voor de Europese Verkiezingen als volgt is, met tussen haakjes bij sommige partijen een klein voorbehoud voor 1 zeteltje + of -
- D66: 5
- CDA: 4 (of 3)
- PVV: 3 (of 4)
- PvdA: 3
- VVD: 3
- SP: 3 (of 2)
- CU/SGP: 2
- GL: 2
- PvdD: 1
- 50+ 0 (of 1)
Stemmenverdeling per gemeente? Tuurlijk. Check onze HOLY FUK WAT VET DEZE KLIKKAART (lol @ Urk & Rucphen). En dan de cijfers. Oh, de indrukwekkende cijfers. Van de 2245 Stijlloze Stemmentellers die zich hadden aangemeld, zijn er 1378 naar een stembureau gegaan om stemmen te tellen. Onze eigen opkomst lag daarmee op 61,4% - bijna twee keer de opkomst voor de Europese verkiezingen en tien keer (!) de opkomst van De Hond. 91 inzendingen waren om diverse redenen onbruikbaar. Blijft over: 1287 stembureaus, waar tezamen een ontzagwekkend totaal van 664.316 stemmen werd geteld en meegewogen in onze rekenmodellen. Bij een verkiezingsopkomst van 35% betekent dit dat GeenPeil bijna 15% (oftewel 1/6 deel) van alle kiesgerechtigden die de gang naar de stembus maakten in kaart heeft gebracht. Dat is een cijfer waar de term 'een ongekend aantal' voor is uitgevonden, en waar krabbelaars als De Hond geen brood van lusten. Nog een keer 3,5 uur genieten van de #GeenPeil liveshow? HIERRR kijk je 'm terug. Na de breek de Stijlloze Dekkingskaart van Nederland. Qua bereik kan zelfs KPN daar nog een puntje aan zuigen.

omfgditiszoawesome.jpg OPKLIKKEN VOOR MAXIMAAL BEREIK. NEDERLAND = GEENSTIJLLAND.

Reaguursels

D66 5 zetels?
CDA 4?
what the fuck gebeurt hier?

Abject | 23-05-14 | 03:55

Nogmaals en het kan niet vaak gezegd worden, Geenstijl...puike aktie!

INH.30CL | 23-05-14 | 03:56

Vandaag wel gemerkt dat de meeste mensen geen fuck geven zolang ze die 3k maar op hun rekening krijgen iedere maand. -1

Leyolm | 23-05-14 | 03:56

Prachtig! Mooi gedaan.

blandurego | 23-05-14 | 03:58

Gefeliciteerd met het resultaat geenstijl. Jullie zijn efficiënter dan het ambtenarenapparaat van NL en het zooitje ongeregeld van de EU. Een goede samenwerking met de reaguurders en hopelijk is dit het begin van iets moois!

Swean | 23-05-14 | 03:58

Toch wel een beetje trots op ons als stijlloos leger, hoewel de uitslag natuurlijk knap waardeloos is.

Uncle Tupelo | 23-05-14 | 04:00

Bedankt voor het harde werk en de democratie te waarborgen. Het jammere is van al die Nederlanders die hun stem niet hebben laten horen, maar ondertussen wel blijven doorzeuren...

TyrionLannister | 23-05-14 | 04:01

I love it, eurofilen winnen! Alleen jammer dat ze vaak denken dat het huidig systeem zo geweldig is. Ben benieuwd naar PVV, mag wat mij betreft naar 2 zetels.

gedachtespinsel | 23-05-14 | 04:02

Met D66 en CDA als grootste partijen zou een nieuwe TK-verkiezing alle kanten op kunnen gaan, beide partijen hoereren even makkelijk met de VVD als de PvdA, zolang de SP en PVV maar niet mee doet.
Dat wordt een onderdanig en serviel bestaan voor Rutte en Samson's partij.
Reken er maar op dat de regering komende tijd veel concessies gaat doen met het oog op de volgende coalitie. Een van de twee ligt er straks uit.

Abject | 23-05-14 | 04:03

Oh, en vergeten, ja hulde voor het initiatief en de energie die gestoken is om dat brussels opleg democratie eens flink te bashen!!!!! GS, in deze goed werk!

gedachtespinsel | 23-05-14 | 04:04

Helaas, een minderheid van de kiezers heeft zijn stem gebruikt en daar moeten we het dan maar mee doen. De democratische legitimiteit van het instituut EU, waarvoor maar iets meer dan een derde van de kiezers wil gaan stemmen, daar zijn alsnog grote vraagtekens bij te plaatsen.

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 04:06

Mooi georganiseerd. Dank stemtellerreaguurders voor het doorgeven van de stembureauresultaten.

Fresh_NL | 23-05-14 | 04:08

Heb het gezien... Ben bedroefd en een beetje boos.
pfff pardon.

*naar bed en reacties daar lezen gaat*

Houtbar | 23-05-14 | 04:11

@Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 04:06
De democratische legitimiteit daar heb ik vanavond ook al eerder mijn vraagtekens bij gezet. Formeel volgens de letter van de wet en regelement is die legitimiteit er maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zowel de opkomst als de prognose over de uitslag stemmen erg somber.

GeinPonempie | 23-05-14 | 04:12

Zo maar een idee: Iedere niet uitgebrachte zetel aan stemmen wordt vertaalt in een verwijderde pluchen stoel.
Zowel in de TK als het EP. Blanco stemmen worden weergegeven in lege zetels waar een wit doek overheen gespannen wordt.
Worden alle parlementariërs dagelijks uiterlijk pijnlijk bewust van het mandaat dat ze werkelijk hebben in het circus dat vandaag de dag de democratie heet.

Abject | 23-05-14 | 04:12

Ik geloof er geen snars van, hoe kunnen mensen nou zo dom zijn om weer op het CDA te stremmen.

irriducibili79 | 23-05-14 | 04:13

irriducibili79 | 23-05-14 | 04:13
Eén woord: landbouwsubsidies.

Uncle Tupelo | 23-05-14 | 04:16

Los van de opkomst en uitslag is dat hele Europese parlement een vieze vette uile vuige farce!
En dat zou ik net zo hard zeggen als Artikel50 5 zetels had weten te bemachtigen voor Brussel/Straatsburg.


GeinPonempie | 23-05-14 | 04:17

@Uncle Tupelo | 23-05-14 | 04:16
Zoveel boeren zijn er niet, evenmin als de hoeveelheid landbouwsubsidie ontvangers als verklaring voor de hoeveelheid stemmers op het chgristen demagogisch appél.

GeinPonempie | 23-05-14 | 04:19

@Uncle Tupelo | 23-05-14 | 04:16
Oh, ik dacht Wim van der fucking kamp.

irriducibili79 | 23-05-14 | 04:26

Nederland gaat de komende jaren sterk veranderen de autochtone bewoners zijn niet in staat of bereid om het tij te keren.

de Hever | 23-05-14 | 04:29

Puik initiatief gs! Laten we hopen dat internationale media jullie uitslagen overnemen en publiceren...

a_w | 23-05-14 | 04:34

Zat er bij en keek er naar, kei gaaf roze leger, ik ben er trots op en blij dat ik er bij mocht horen, verder schaam ik me diep voor de uitslag! Vandaag is het officieel, Nederland is knettergek

Occipitaalcasibus | 23-05-14 | 04:34

Dít is dus de moeite waard! Als wet=wet geldt voor ons, geldt het ook voor hen! Geweldig!

Kopknabbelaar | 23-05-14 | 04:40

Speciaal een account aangemaakt om te zeggen wat een goede actie dit is van Geenstijl en de stemmentellerTs. Enige lichtpuntje deze dag. Nederland gaat hele zware tijden tegemoet. D66, WTF mense!!!!

Fuck-a-duck | 23-05-14 | 04:42

Als ik die prognoses bekijk glijdt Nederland nog verder naar links af. Dat importeren van stemvee heeft dus toch resultaat gehad? Of ligt het aan het systematisch hersenspoelen van de jeugd door geschiedenisvervalsing? Waarom stemt men anders op de communisten? Onbegrijpelijk voor een Belg als ik.

Nonkel Frituur | 23-05-14 | 04:42

Waarom gun ik dat Pechtold niet. Dat moet ik mijn hond even voorleggen. Verder hulde voor jullie actie!

namensmijnhond | 23-05-14 | 04:46

yes we can

humok | 23-05-14 | 04:47

Triest gevoel vanwege de prognose, boos gevoel over de linkse media die zelfs lijken uit de kast haalden om de PVV te bashen, maar ow wat ben ik trots op ons roze leger!
F**K Brussel!

Schietmijmaarlek | 23-05-14 | 04:53

En Geert, mocht je dit lezen. Hoe sympathiek je ideeën voor veel mensen ook zijn, probeer het toch iets anders te brengen. Je koppige houding om indertijd je tekst niet even aan te passen dat het je vooral te doen was om minder criminele Marokkanen. Maar zelfs toen er om gevraagd werd stug volhouden dat het om de Marokkanen ging heeft je veel sympathie gekost. En dan kun je wel zeggen: Ik ga over mijn eigen woorden en dan zeg ik, gefeliciteerd dan met die eigen woorden en die 3 lullige zetels terwijl die flapdrol er met 5 naar huis gaat. Het ging toch om winnen en groot worden en niet om egotripperij?

namensmijnhond | 23-05-14 | 04:59

Okay, ik ben dus ook klaar met alle klagers, zoek het lekker uit, deze uitslag toont aan dat een groot deel van de miepers gewoon voor de uitvreters stemt.

Maar goed, stijllozen die dit hebben georganiseerd, medewerking verleent, maar vooral aanwezig waren bij de telling, bedankt!

Flipus | 23-05-14 | 05:09

Wel beetje wrang dat Maurice de Hondt met nagenoeg dezelfde uitslag komt, alleen om 9 uur savonds ipv 4 uur snachts..

Sloober | 23-05-14 | 05:18

Was een kort nachtje maar dat had ik er graag voor over ! Geen Stijl en mede tellers bedankt voor dit historische Fuck You moment naar onze vrinden van het Europees Parlement !

Kipkleppert | 23-05-14 | 05:22

Het was een waar genoegen om hieraan mee te mogen werken. De ambtenaren van dienst waren eerst zeer defensief ( of beter gezegd: totaal in de war en niet op de hoogte van de Kieswet) maar uiteindelijk kregen ze er lol in en gaven ze de uitslagen eerst aan ons door en pas daarna aan de voorzitter.

Mijn planning voor morgen kan op de schroothoop maar fok dat.
Mucho kudo's, GSHQ, voor de vlekkeloze communicatie.

o)+ out.

o)+ | 23-05-14 | 05:23

De uitslag laat naar mijn mening ook zien wie die hele EU überhaupt boeit.
Televaag met zijn "PVV afgestraft" volgens mij boeit de hele EU de PVV stemmert niets dus gaan ze, niet slim, niet stemmen.
Ongeacht wie er met hoeveel zetels ook komen er veranderd geen fuck.

Super Grover | 23-05-14 | 05:26

@namensmijnhond | 23-05-14 | 04:59


U denkt dus dat het beter is om te liegen en bedriegen, de stijl van de huidige politiek over te nemen? De kiezers van Geert Wilders (en indertijd Fortuyn) stemmen juist op hem door zijn eerlijke en onverbloemde waarheid over de linkse leugens, de islam en waar Nederland naar toe gaat door groter EU macht. Het gaat niet over het ego van Geert Wilders of winnen op korte termijn dat zijn onwaarachtige en emotionele argumenten. Dat de kiezer weet waar hij aan toe is als hij op een partij stemt dat is van groot belang. Het is vooral dit grote gebrek aan eerlijkheid in de politiek dat bestreden moet worden. Door achter zijn uitspraken te blijven staan laat Wilders zien wel ruggengraat te hebben en op de lange duur zal dat beloond worden.

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 05:32

Mensen, fantastisch. Trots op deze toewijding, en daarnaast was het ook nog eens bijzonder leuk. Helaas dat mijn stembureau in Alkmaar een hertelling moest doen, maar dat hoort er kennelijk bij.

VincentM | 23-05-14 | 05:32

Zo ik 't bekijk toont een opkomst van ca. 35% aan dat bij deze democratisch is besloten de EUSSR af te schaffen.

En ja, ook deze niet-stemmer kan zich niet vinden in het corrupte systeem, en heeft WEL recht om te klagen.

Als eerste over dat de politici geen besef hebben waarom deze lage opkomst...

George Carlin Doesn't vote: youtu.be...

Ghehehe | 23-05-14 | 05:34

Wanneer gaat kereltje de sleutels van ons land inleveren in Brussel?

irriducibili79 | 23-05-14 | 05:40

Proficiat! GS, hoeders der democratie!

Zzzzooooffff | 23-05-14 | 05:48

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 05:32
c'est le ton qui fait la musique!
Je kunt eerlijk, helder en keihard zijn in je boodschap. Dat was Pim Fortuyn ook. Dat waardeer ik in Wilders ook. Maar die kroeg scene met minder minder en het interview daarna was electoraal onvoorstelbaar dom. De PVV stak toen met kop en schouders uit boven de rest maar mocht toen wel 5 of 6 zetels inleveren + shit in zijn partij. Het was een domme move.

namensmijnhond | 23-05-14 | 06:06

Trots op ons. Uitslag is wat het is. Maar dat wij met ze alle zijn opgestaan en zonder enige vorm van compensatie poepsaai in een stembureau zijn gaan zitten want fokyou EU.
Er komt een dag dat we allemaal opstaan.
"a government should fear its citizens"

doppelkaars | 23-05-14 | 06:14

Ach, vroeg of laat valt de EU toch uit elkaar. Jammer dat het echter niet op relatief vredige wijze kan en de kiezer de boel eerst volledig laat escaleren.

caspert79 | 23-05-14 | 06:22

Een enthousiast statistisch geschoold team net zoals ik enthousiaste jonge mensen zag die zich op het stembureau ingezet hebben voor de democratie. Dank zij #GeenPeil ben ik een ware ervaring rijker!!!

Ingelheit | 23-05-14 | 06:23

Vond het een prachtige avond. Nu wachten op de rest van EU. En, eh, Hans Janssen kan gewoon columns blijven schrijven.

zeebonk62 | 23-05-14 | 06:29

Vaak wordt het de eu- hater verweten dat hij niet goed voorgelicht is Ed. Maar het is precies omgedraaid. De hoogopgeleiden die ik spreek geloven allemaal in een eu droom en alles wat je ter berde brengt aan concrete gevaren wordt minzaam weggelachen. Ik heb ze hun droom niet kunnen afpakken. En hun dromen gingen over gevoel en verwachtingen en hoe het allemaal zo moeten worden. Ignorance is bliss.

appeltjesgroeneweide | 23-05-14 | 06:34

Aan het begin van de avond gaven de "definitieve exitpolls" van de NOS al vergelijkbare uitslagen aan als die van de (toch enigszins) uit wantrouwen en cynisme gedreven actie van GS. Welke meerwaarde zou ik hieraan nu moeten toekennen? Ik zie e.e.a. namelijk niet.

Sendis | 23-05-14 | 06:34

@namensmijnhond | 23-05-14 | 06:06


"c'est le ton qui fait la musique!"


Dus U bent voorstander van de correct politieke gedachte dat de toon van het debat belangrijker is dan de inhoud waarover gedebatteerd moet worden? U vindt het ook eervol om lekker hypocriet te zijn en niet met gelijk moreel besef over uitspraken van PvdA politici te oordelen? Hebt U de gehele kroeg scene gezien? Minder Europa, minder PvdA en minder Marokkanen, dan regelen wij dat? Waarom zouden Nederlanders niet mogen pleiten voor minder Marokkanen en dat luidruchtig tot uitdrukking te brengen? Op zich is dat toch een volkomen legitiem standpunt gezien de problematiek rond deze bevolkingsgroep? Nog eens, wat U electoraal onvoorstelbaar dom noemt kan op de lange termijn gewoon positief zijn als bewijs van "Wilders had weer gelijk en rechte rug". De "shit" in zijn partij zat er sowieso al aan te komen. Veel van deze figuren bleken niet te voldoen en al op exit functie gezet en/of onverkiesbare plaats op lijst geplaatst.


Dan is er altijd weer het argument dat Wilders nog niets bereikt heeft. Het gehele debat in politiek en maatschappij wordt door zijn politieke uitspraken en stellingnames sinds 2006 continu beheerst. De SP bestaat al meer dan dertig jaar wat hebben die bereikt? Het verwijt dat ze eerst eerlijk waren over immigratie (pamflet tachtiger jaren) en nu met de wolven in het bos meehuilen. De waarheid is soms hard, die kun je niet prettig verpakken omdat het dan geen waarheid meer is.

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 06:38

Dat betekent dat de partij voor de multinationals (VVD666) wat Nederland betreft verder kunnen gaan met onderhands handjeklap lobbypolitiek tussen parlementariërs en multinationals op de Brusselse veemarkt.
Pechtold kan wat hij beloofd heeft op de Bilderberg conferenties in praktijk brengen. Een Europese superstaat vormen. Een tussenstap naar de nieuwe wereld orde. (sarcasme on) Ik wens de heer Pechtold en zijn Sofietje veel succes met het vormen van de superstaat. 28 landen met verschillende gewoonten en culturen samenvoegen zal niet meevallen. :)p

De SP groter dan de PVDA----> geweldig.
De Partij van de Dieren komt ook in Brussel----> geweldig
De partij voor de dieren is de "Engelbewaarder" van onze planeet.
Van harte proficiat SP en PVDD!!!

luto333 | 23-05-14 | 06:42

In het zaaltje waar D666 bij elkaar kwam om de verkiezingen te volgen zag ik allemaal geschoren jongens met een bril. Studentjes die het echte praktijkleven uit theorie boekjes halen.
Dit belooft niet veel goeds.

luto333 | 23-05-14 | 06:43

Zo moeilijk is die uitslag toch niet te interpreteren? De mensen die vroeger PvdAa stemden stemmen nu D66, en de VVD stemmers zijn naar het CDA overgestapt. Verder is het al jaren zo dat SP en PVV stemmers niet gaan stemmen voor dit soort verkiezingen.

Dus kan je deze uitslagen niet simpel opschalen naar TK uitslagen. En wat de correctiefactoren zijn....

Jan de Schot | 23-05-14 | 06:48

-weggejorist-

Harry steijn | 23-05-14 | 06:53

Waarom zit de PVV niet naast de SP ? En dan met een rood-bruine kleur.

ongelovigehond | 23-05-14 | 06:53

Dus Geenstijl ziet eigenlijk geen grote afwijkingen ten opzichte van de exit polls van Ipsos die het NOS-journaal eerder op de avond al presenteerde. Wat is dan precies de meerwaarde van deze actie?

scheten-wapper | 23-05-14 | 06:54

En daar gáán onze pensioenen. Op naar de 1 miljoen werklozen...

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 06:59

Een volk dat voor VVD66 zwicht
zal meer dan vrijheid en democratie verliezen
...

paost712 | 23-05-14 | 07:03

doe es ff zeggen hoeveel % Artikel 50 heeft!!!
Zijn ze (omgerekend) op weg naar een Tweede Kamer-zetel?

Hemmenaar7 | 23-05-14 | 07:04

Ok. Politiek asiel in Zwitserland aanvragen dus...

Doc Damage | 23-05-14 | 07:06

Zo emigreren.. Dit is niet mijn land vriend !

NeuqenDoeJeZeau | 23-05-14 | 07:06

Ik schaam me voor al die soldaten die zijn gesneuveld voor onze vrijheid. Nu worden we gratis weggegeven.

Doc Damage | 23-05-14 | 07:08

well done...

duitse herder | 23-05-14 | 07:09

Wollt Ihr den totalen EU? Het lijkt er wel op, mijn God, wat laat dat stemvolk zich toch naar de slachtbank leiden...

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 07:10

@scheten-wapper | 23-05-14 | 06:54

Het is dat geenstijl als eerste met dit soort acties komt anders blijven de NOS en de Hond met hun volgevreten buiken op de bank liggen op zo'n avond.

024 | 23-05-14 | 07:11

Kijk, in een ECHTE democratie zou je voor Nederland dus nu 65% lege zetels krijgen in het EP. En als dat voor alle landen zou gelden, laat ze dan nog maar eens een meerderheid zien te krijgen voor hun ranzige plannetjes.

Maar ja, een echte democratie... Wat zou het toch mooi zijn, als we die hadden.

ZKH EénOog | 23-05-14 | 07:12

Sjesus wat vet dit! Dit jaar voor PS een appje van maken: dan nog nauwkeuriger.

Henk Daalder | 23-05-14 | 07:14

Het was interessant geweest om te kijken naar de leeftijd van de stemmers. Zijn vooral de 50 plussers zijn komen opdagen, de trouwe kiezers? Uit de rare sprong die Rutte maakte op de avond voor de verkiezingen was af te leiden hoe bezorgd hij was over de uitslag. De verkiezingen gingen over voor of tegen Europa. Kiezers hadden tegen Europa willen stemmen maar het vertrouwen in Wilders is op een dieptepunt. Grootste verliezer is Wilders. Tijd om hier consequenties aan te verbinden?

lienke | 23-05-14 | 07:15

Waarom gebruikt de Telegraaf de exit-poll cijfers van IPSOS ipv GS? Ze zijn tenslotte toch (mede-)eigenaar van GS?

Joost Maghetweten | 23-05-14 | 07:17

Jemig.. Gemeente Stichtse Vecht 3 stemmen voor Artikel-50. Dan ben ik en mijn vriendin en die ene reaguurder die bij de telling was!

Jack Horner | 23-05-14 | 07:21

Ok, we verdienen niets anders dan totale uitlevering aan Brussel.

New Order | 23-05-14 | 07:21

Verfopstat kraait van plezier: Nederland heeft voor de EU gekozen! Nee Guy. Het is heel sneu wat hier gebeurt mbt EU. Slechts 35% neemt de moeite om te gaan stemmen. Dat is al een duidelijk teken. Een kleine meerderheid van die slechts 35% stemt pro EU/D66. Waar men nu blij over is, is over 65% "onderbuik". Een nog grotere schisma in de samenleving. Maar goed je kunt maar blij zijn. Ja ben wel wat bitter geworden ja. Wat een kloteinstituut is die EU toch gatverdamme. En nu weer jaren kijken naar die volgevreten rotkoppen. Ik wilde emigreren naar Thailand maar dat gaat nog even in de ijskast.

Beaulefermier | 23-05-14 | 07:22

scheten-wapper | 23-05-14 | 06:54
Wat is überhaupt de meerwaarde tov wachten tot zondag? Het is een principekwestie, er is niemand die denkt dat als GS dit niet had gedaan er gefraudeerd zou worden.

Wat is de meerwaarde tov de polls van NOS? 6600000 deels geverifieerde stemmen tov 40000 ongeverifieerde stemmen. Dan kun je dus met meer stelligheid een uitslag presenteren en sta je sterker als de uitslag uiteindelijk veel afwijkt.

BozeKanarie | 23-05-14 | 07:22

SP en PVV met een anti EU houding blijft toch 6 zetels in totaal.

duitse herder | 23-05-14 | 07:24

Ik huil om nederland. Eigenlijk maakt dus 85% van onze stemgerechtigde landgenoten het niet uit dat dit land bestuurt wordt vanuit Brussel (eurofiel + gewoon niet komen stemmen).
Bijna 2 op de 3 mensen is gewoon niet komen stemmen. Niet te filmen. Een serieuze democratie zou er wat mee doen.

psychonaut | 23-05-14 | 07:26

waarom kan ik dit in deze uitslag niet vinden?

www.artikel50.nl...

Wij zijn enorm trots met een prognose van 0,5% van de stemmen. Dat is virtueel wel een Tweede Kamerzetel!

Hemmenaar7 | 23-05-14 | 07:26

Mijn god. Wat een dom volk. Gewoon doorgaan met de poppenkast en de partijen die dit land kapot maken laten winnen.

Draconian | 23-05-14 | 07:26

@Joost Maghetweten | 23-05-14 | 07:17
Maar wel het AD gehaald !

www.ad.nl...

Ing. eslapen | 23-05-14 | 07:28

SGP is ook anti.

caspert79 | 23-05-14 | 07:30

@Abject | 23-05-14 | 03:55
Anti europe mensen die thuis bleven.

WieIsDeChef | 23-05-14 | 07:34

... tja

Centauri3 | 23-05-14 | 07:34

Goede actie.

Bokito ergo sum | 23-05-14 | 07:40

Complimenten aan alle Stijlloze Stemmentellers voor de inzet en de betrokkenheid bij het democratisch proces!

De uitslag, maar vooral de opkomst, stelt me wat teleur. Maar het is wat het is en Nederland krijgt wat ze wenst. Op naar de Federatie Europa, onder leiding van Verhofstadt.

Ik ga ondergronds.

pollens | 23-05-14 | 07:40

Geef eens percentages! En hoe kan het dat de SP de hele avond groter was dan de PvdA en daar nu blijkbaar weer onder staat?

MAD1950 | 23-05-14 | 07:48

GS bedankt voor het geweldige werk wat verricht is.
Al is het wel een zwarte dag voor Nederland.

ley007 | 23-05-14 | 07:49

-weggejorist-

Harry steijn | 23-05-14 | 07:53

ik had deze uitslag echt niet verwacht. We zeggen masaal NEE tegen de EU als we erom worden gevraagd, maar geven onze stem wel aan partijen die keihard JA roepen.

De domheid van ons volk straalt er vanaf. Ik hoorde iemand die vlak voor me nog zeggen toen ze wegliep "ja ik heb op een vrouw gestemt" dat deed ze altijd en gewoon van dezelfde partij als waar ze bij de 2e kamer verkiezingen op stemt...

76435 | 23-05-14 | 07:53

-weggejorist-

Abu al Uitkering | 23-05-14 | 07:56

Hulde aan geenstijl , en nu het verdien model van maurice de hond om zeep helpen

el che | 23-05-14 | 07:58

En de nieuwe up-downkaart? (puik werk btw)

dennis123 | 23-05-14 | 07:59

niet handig dat zo'n groot stuk van de kaart niet opklikbaar is omdat er een koei van een grafiek voor staat

aight.. | 23-05-14 | 08:00

Ondanks de opmerkingen van Pechtold dat burgers te dom zijn om over de EU te stemmen, stemmen massa's mensen op die zogenaamde democraten van 66.

Angelica | 23-05-14 | 08:00

teneerste: #geenstijl gefeliciteerd met de mooie actie ! verder de volgende opmerkingen: 1) zoals we met statistiek geleerd hebben geeft een kleiner steekproef hetzelfde resultaat. 2) PVV heeft het verpest voor alle anti eu partijen, PVV heeft het anti eu sentiment aangetast met een aantal debiele acties.3) waarom zie ik die art. 50 mongolen in alle uitslagen genoemd en niet die andere Anti EURO PARTIJ. zou mooi zijn om anti eu sentiment te begrijpen wellicht samen een zetel. 4)ik schaam me voor de lage opkomst wat een debiel electoraat hebben we. nooit wil ik meer geklaag horen 5) wil iemand mn tv kopen? ik wil pechtold hoofd niet nog vaker zien. 6) succes geen stijl...ga zo door !

dr no | 23-05-14 | 08:03

Tja wel duidelijk dat de PVV achterban zich genegeerd voelt door de iedereen inclusief de eigen ondemocratische sticker partij. Een meer democratische partij D66 heeft het heel goed gedaan bij de achterban en daarom nemen de kiezers ook de moeite te gaan stemmen.

Simon_GS | 23-05-14 | 08:03

In mijn kieslokaal (ergens in Kennemerland) zag ik tot mijn verbazing niet alleen de stapel van D66 groeien, maar ook die van het CDA.
Ook de Partij v/d Dieren deed het niet slecht.

Mazzeltov | 23-05-14 | 08:05

Ik ga NL verlaten, mijn landgenoten zijn dommer dan ik dacht. ik schaam me om Nederlander te zijn, ik ga mijn paspoort niet verlengen maar verbranden.

Slim bekeken | 23-05-14 | 08:06

Goede actie van GeenStijl.


Minder goede actie helaas van de Nederlandse kiezer.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:07

Pfff... 8 zetels voor Van Baalen. En dat noemt zichzelf intellectuelen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:07

Ontzettend goed initiatief van GS, deze roze community is in 1 klap op de politieke kaart gezet, da's winst.
Maar de uitslag is kudt & onbegrijpelijk, en de democratische legitimiteit van EU staat wat mij betreft vanaf 22 mei 2014 ter discussie. De grote vraag zou vanaf nu moeten zijn waar al die kiezers zijn gebleven die een paar weken geleden wel de moeite namen om te stemmen voor de gemeenteraad...

Professor Pipo | 23-05-14 | 08:08

Ik vond mooi. Goed gedaan mannen!

Nietvoordekat | 23-05-14 | 08:08

Een prachtige stunt, met een interessante livestream. Enne Anna is qua statistische duidings natuurlijk super, de camera

seven | 23-05-14 | 08:09

Goeie actie Geen Stijl! Ook een mooi kaartje met de uitslagen per gemeente. Uitslag had ik liever wat anders gezien maar democratie is democratie. Gelukkig was in het stemlokaal waar ik stemmen telde wel een uitslag waar ik mee kon leven, dus dat betekent niet verhuizen.

Toetsiemonster | 23-05-14 | 08:11

Kennelijk vinden we het prima, een Europees leger.
Kennelijk vinden we het prima, ons pensioengeld gebruiken om elders gaten te dichten.
Kennelijk vinden we het prima, een ongekozen EU-leiderschap waar geen enkele transparantie is m.b.t. benoemingen en besluitvorming.
Kennelijk vinden we het prima, de grootheidswaan en het gegraai van EU-parlementariërs / -commissarissen / ambtenaren.


Gefeliciteerd winnaars. Gecondoleerd Nederland.

raskol | 23-05-14 | 08:12

Fuckers blijven gewoon stemmen waar ze altijd op gestemd hebben. Leggen totaal geen verbinding tussen politiek en hoe het met het land gaat.

Shaka | 23-05-14 | 08:12

Dus ik zie gisteren bij de NOS staan: 45% vindt dat Nederland beter af is zonder de EU. Een kwart wil uit de EU en Euro. En vervolgens deze uitslag.. dat zegt alles over de verkiezingen en over dit volk.

Hendrikus van Amstel | 23-05-14 | 08:13

Aan alle mensen die D66 gestemd hebben:

Bedankt, jullie zullen de laatste hoog opgeleide mensen uit Europa jagen, een hoop banen in NL aan Polen geven, veel mensen zullen werkeloos raken. Daarbij zal er een verhoogde kans zijn op belastingverhoging, zal je een GPS tracker in 2015 in je auto moeten plaatsen van de EU en zal de EU een wet ondertekenen die het een recht geeft om scherp te schieten op opstandelingen. Daarnaast zullen grote corporaties bepalen wat jij doet, denkt en voelt en gaat de EU een EU leger maken om landen met teveel tegenspraak te intimideren.


Oh maar u wilde ook nog een pensioen vergelijkbaar met uw huidige inkomen? Hahahaha, grapjas. U heeft zojuist de pensioenpot van NL aan de EU gegeven zodat zij hun schulden er mee af kunnen lossen. U krijgt een pensioen vergelijkbaar met het laagste minimumloon van een EU lidstaat. Oh? Met zo weinig geld kunt u niet rondkomen in NL? Nee dat klopt, maar dan verhuis je toch naar Roemenië of Bulgarije waar het wel kan? Het is in de EU, dus gaat uw gang!

LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 08:13

Nu ben ik toch wel benieuwd naar het totaal aantal stemlocaties in Nederland! Weet iemand die? Ik kon het zo snel niet vinden op google (maar het is ook nog vroeg)

inkey | 23-05-14 | 08:15

En nu blijkt dus ook hoe stompzinnig de mensen zijn die thuis zijn gebleven "om een signaal af te geven." Want met deze uitslag is het enige signaal dat Brussel binnenkrijgt dat Nederland méér Europa wil.


Mensen die niet gestemd hebben, hebben daarmee vooral D66 geholpen. Gefeliciteerd, stelletje sukkels.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:16

Enne, waarom zet je die focking grote grafiek niet effe in de noordzee? Zo is het mooiste deel van het land niet eens aanklikbaar!

Shaka | 23-05-14 | 08:16

Gefeliciteerd Peggelmans, ik weet wie je hebt omgekocht, maar een knappe prestatie is het zeker. Gelukkig zijn het maar Europese Verkiezingen. Succes in Brussel en met het indienen van amendementen bij die ondemocratische bende dat zich zich van alleen van amendementen aantrekt die hen bevalt en laten dat juist die zijn die ons land het meeste geld kost en werkloosheid oplevert.

sterke koffie | 23-05-14 | 08:17

...Bilderberg coup ?
Is 'D'66 duidelijk niet voor niets uitgenodigd geweest 2 jaar geleden. Kan niet geloven dat Nederland achter deze landverrader staat !

real McCoy | 23-05-14 | 08:17

D66 juist duidelijk het programma gelezen van de D66 ohh toch niet anders had je niet op deze ik geef alles uit handen en hier heeft u alles van ons Brussl, ik nee ik stem niet op zo een eurofiele partij maar ja vele van u wel, dus niet komen zeuren als u moet werken tot 80 niet zeuren als u uw huis uitgezet wordt om een asielzoeker te huisvesten ga zo maar door,D66 staat nu eenmaal voor afbraak van NL en u wil dat gefeliciteerd.

rukkieduck | 23-05-14 | 08:17

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:16
Wil je nu getroost worden knul?

panadol | 23-05-14 | 08:19

Waarschijnlijk geen, misschien een zetel voor een nieuwe partij. Blijkbaar is Nederland heel erg tevreden geworden over de huidige gang van zaken. Zeker de winst voor D66 die tijdens de campagne de Europese ambities nog heel tijdelijk reduceerde om meer zieltjes te winnen laat zien dat de kiezer de zwakste schakel in de democratie is.

Feynman | 23-05-14 | 08:20

Ik voel geen reden om te juichen na de vernedering van de pvv. Er is nog voldoende werk aan de winkel om Nederland van de rest van het rapalje te ontdoen.

Skunk57 | 23-05-14 | 08:20

Chapeau, Geenstijl! Jullie werken zorgvuldiger dan de zelfingenomen main stream media van dit land. Vakwerk!

Lauwe Koffie | 23-05-14 | 08:21

Van Harte Gefeliciterd met dit Resultaat, GeenPeil. Volgende verkeizing graag weer.
D66 heeft een simpele effecteive campagne gevoerd en krijgt uitbetaald. Er jammer. Ben sterk voor Europa, maar wat we nu krijgen... De horrreurrr!


Kunnen jullie ook nog niet een actie beginnen ter oproeping van een black block dat het EU-Gebouw te Straatsburg geheel afsluit? Symbolisch, doch effectief bedoeld gebaar tegen het Franse symbolisme.
Salut! Evocatus

Evocatus | 23-05-14 | 08:21

@panadol | 23-05-14 | 08:19
Zo, is er soms iemand op zijn pik getrapt?

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:21

@Russells Teapot | 23-05-14 | 08:16


Inderdaad, ik riep dit al weken. Brussel geeft geen fuck om opkomstcijfers, want in België en Luxemborg moeten mensen verplicht stemmen bijvoorbeeld.


Ook stemmen D66'ers ALTIJD, no matter wat er aan de hand is, het zijn vrijwel allemaal mensen afhankelijk van de staat (Ambtenaren, studenten, semi-staats directies en uitkeringstrekkers met ambtenaars familie) die graag willen zien dat andere mensen extra veel moeten dokken. Want zij zullen er altijd beter van worden.


Kunnen mensen wel zeggen "Geen stem is een stem tegen de EU!", maar zo werkt het niet in Brussel, Geen stem is in de EU haar ogen "Oh? 64% heeft niet gestemd? Die willen vast dat het allemaal zo blijft en wel goed zit" Oftewel, D66.


De sukkels, iedereen die niet gestemd heeft heeft momenteel op D66 gestemd.

LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 08:23

@Russells Teapot | 23-05-14 | 08:16


Inderdaad, ik riep dit al weken. Brussel geeft geen fuck om opkomstcijfers, want in België en Luxemborg moeten mensen verplicht stemmen bijvoorbeeld.


Ook stemmen D66'ers ALTIJD, no matter wat er aan de hand is, het zijn vrijwel allemaal mensen afhankelijk van de staat (Ambtenaren, studenten, semi-staats directies en uitkeringstrekkers met ambtenaars familie) die graag willen zien dat andere mensen extra veel moeten dokken. Want zij zullen er altijd beter van worden.


Kunnen mensen wel zeggen "Geen stem is een stem tegen de EU!", maar zo werkt het niet in Brussel, Geen stem is in de EU haar ogen "Oh? 64% heeft niet gestemd? Die willen vast dat het allemaal zo blijft en wel goed zit" Oftewel, D66.


De sukkels, iedereen die niet gestemd heeft heeft momenteel op D66 gestemd.

LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 08:23

mijn respect voor geenstijl!!! Well done jongens.
Ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben. Gaat men de wet moeten aanpassen? Brussel bepaalt dit, onze regering volgt. En zal vanwege de uitslag nog meer gaan volgen.
Of zal nederland gewoon zorgen dat we op zondag mogen gaan stemmen, zodat de uitslag gewoon meteen bekend gemaakt mag worden?

Mijn disrespect voor de stemmers, maar ook voor wilders. Wat heeft die man het verziekt, met zijn eigenwijze gedrag.
Als hij nu paar jaar geleden naar Brinkman had geluisterd, en een normale partij was begonnen, dan had ie een deel van de ruzie na de gemeenteraadsverkiezingen kunnen voorkomen. En had hij deze verkiezingen ruim gewonnen. Mensen gaan niet stemmen op een partij waar ruzie is. En de mensen die potentieel op de pvv zouden stemmen, die zijn nu bij gebrek aan alternatief thuis gebleven. Jammer.

New Quacka | 23-05-14 | 08:24

@Evocatus. De volgende keer weer?! Ik vrees dat dit de laatste keer was dat dit op deze manier kan. Volgende keer wel een verbod vanuit Brussel?!
Wel mooi gedaan GS!

Maria.1 | 23-05-14 | 08:24

Leuk die zetelaantallen, maar wat zijn de percentages nou? Anders heb je er nog niks aan om de uitslag in de rest van de EU te kunnen voorspellen.

Boyo | 23-05-14 | 08:25

D66 gaat met de winst er vandoor puur door de intense propaganda van het NPO de laatste dagen voor de verkiezingen, dit zijn de kijkers van P&W en Nieuwsuur. Deze kiezers denken niet zelf, ze laten zich helemaal inpakken door die EU operette figuren.
Hulde voor GS.

lanexx | 23-05-14 | 08:25

Wel zout dat 'mijn' gemeente niet ingevuld is op de kaart na al die uren wachten tot ze klaar waren met stemmen. Hoe fix ik dat alsnog??

laptopleon | 23-05-14 | 08:25

stemmentellers en geenstijl bedankt! SUPER goed werk verricht!

Fujiko | 23-05-14 | 08:25

Weet u welk wasmiddel Hans Spekman gebruikt voor zijn ondergekotste truien, die van mij is nu wel aan een flinke wasbeurt toe!

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 08:26

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:16 : de niet-stemmers maakt het blijkbaar allemaal niet zo veel uit. Dat mogen ze toch zelf weten ?

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:26

-weggejorist-

Abu al Uitkering | 23-05-14 | 08:27

@ongelovigehond. Dat is niet helemaal waar. Heel veel mensen zijn tegen de EU en zijn daarom niet gaan stemmen; niet slim helaas.

Maria.1 | 23-05-14 | 08:28

LangeTijdGeleden: helemaal eens met uw analyse

dr no | 23-05-14 | 08:29

ik heb een kater .. gvd meer EU ?

(c)ZWITSUL | 23-05-14 | 08:30

het enige goede nieuws van deze verkiezingen is dat van pvda

dr no | 23-05-14 | 08:31

@LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 08:23
Precies. Als je niet stemt, kan niemand weten wat jouw mening is, dus de politiek gaat er logischerwijs maar vanuit dat jij het eens bent met de algemene tendens.


En als die algemene tendens eurofiel is, dan heeft iedereen die niet gestemd heeft dus in feite eurofiel gestemd.


Al moet ik wel zeggen dat, hoewel D66 dik gewonnen heeft, we over het geheel niet eurofieler hebben gestemd dan in 2009:
Eurofielen: D66 +2, CDA -1, GL -1
Sceptici: PVV -1, Artikel50 -1, PvdD +1, SP +1


Dus netto geen verschil.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:32

@ongelovigehond | 23-05-14 | 08:26


Tja. Dat democratie & vrijheid betekent dat je op populistische idioten stemt is tot daar aan toe. Dat het betekent dat je jouw vrijheid en democratische rechten verkwanselt door niet te stemmen en ongeïnteresseerd thuis te blijven, vind ik wel problematisch.


Alsof democratie, vrijheid en welvaart ons gratis is komen aanwaaien, verdomme man, daar hebben we ooit keihard voor moeten vechten. Nu nemen veel mensen die dingen voor gegarandeerde en onveranderlijke grootheden.


Wacht maar tot de pensioengelden echt op zijn. Wacht maar tot Verhofstad zijn gedroomde Europese leger heeft (verdomme, een leger dat wordt gestuurd door oncontroleerbare en ondemocratische krachten!). Wacht maar tot onze vrijheden en rechten écht worden ingeperkt.

raskol | 23-05-14 | 08:32

Maria.1 | 23-05-14 | 08:28 : hoe niet slim ? Stel dat 100% van de mensen was komen stemmen, en ze hadden allemaal PVV gestemd, dan zouden we nog steeds in de EU blijven.

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:32

@ongelovigehond | 23-05-14 | 08:26
Oh ja, als het ze niet uitmaakt, moeten ze dat inderdaad zelf weten. Mijn rants zijn gericht tegen degenen die dachten dat ze een signaal afgaven door niet te stemmen.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:33

-weggejorist-

Vicksel | 23-05-14 | 08:34

Ondanks dat de uitslag misschien toch nog vooral anti-EU is (al is dat ook moeilijk te zeggen wat welke partijen zijn echt pro dan welke echt kritisch en dan heb je nog een hele hoop meer neutralere die je nooit over de EU hoort) kun je toch wel stellen dat de manipulatie van de EU wel zijn vruchten af werpt. De EU altijd maar vervangen door Europa heeft geholpen. Want hoe kun je nou tegen Europa / Europese samenwerking zijn?. Nou ja daar zijn EU kritische partijen als VVD, PVV en SP ook niet tegen maar door de EU telkens maar door Europa te vervangen lijkt dat wel zo.


En het natuurlijk belachelijk maken van dingen.. “Wat wil je terug naar de gulden, heimwee naar de gulden?” Niemand die het economische verhaaltje erbij legt waarom je (ook) een eigen munt zou moeten hebben.

DerUnterMensch | 23-05-14 | 08:34

Mensen van GS en de stemmentellers: jullie mogen trots zijn! Jullie hebben hier een stukje geschiedenis geschreven met elkaar! Chapeau!

Vergeet ik ook niet alle fijne mensen van de stembureaus te bedanken. Volgens mij waren er veel geïnformeerde en prettige mensen aanwezig, ook hulde voor jullie!

Is het guiness book of records al benaderd voor de grootste crowd sourced voting actie ooit?

Brentjeee | 23-05-14 | 08:35

@ongelovigehond. We hebben sowieso nauwelijks iets te vertellen in de EU. Maar dan was het niet zo uitgelegd dat Nederland pro EU is in elk geval. Dit was te voorzien; ik heb tevoren al gezegd dat thuis blijven uitgelegd zou worden als instemming. Niemand hoeft tegen mij meer te klagen in elk geval als ze thuis zijn gebleven.

Maria.1 | 23-05-14 | 08:36

raskol | 23-05-14 | 08:32 : voor behoud van democratie, vrijheid en welvaart maakt het niks uit of je wel of niet stemt.

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:36

@ongelovigehond | 23-05-14 | 08:32
Ja, maar dan zouden Pechtold & Verhofstadt nu geen victorie kunnen kraaien, en hadden we een véél sterker argument gehad, wanneer we zouden zeggen dat NL de EU zat is. Nu moeten we gewoon maar zonder bewijs beweren dat al die thuisblijvers anti-EU zijn, wat een erg zwak argument is.


Dat stemmen voor het EP min of meer symbolisch is, maakt het nog niet gelijk onbelangrijk. Zie het als een niet-bindend referendum: de elite zal op korte termijn blijven doen waar ze zin in heeft, maar als volk kun je wél een signaal afgeven. Zodat de politiek later niet kan zeggen dat "wij" het allemaal zo hebben gewild.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:37

Goede actie, GeenStijl.
En voor de burgers gecondoleerd, met het verlies van menings uiting.

plantmaar | 23-05-14 | 08:37

Mooi zo! Het verstand wint het van de onderbuik, en zo hoort het.

GS en de stemmentellers, complimenten. Ik had niet gedacht dat het zo professioneel zou worden.
Bedankt.

Mark Smith | 23-05-14 | 08:38

@DerUnterMensch | 23-05-14 | 08:34


"EU kritische partijen als VVD"


Grapjas. De VVD loopt mee met de grootste Eurofiel Verhofstad, die liever vandaag dan morgen de onafhankelijke natie-staten afgeschaft ziet worden. Die zijn grootheidswaan inmiddels niet meer kan bedwingen en zich op een verkiezingsaffiche laat zetten met de tekst 'Als hij spreekt luistert Europa'.

raskol | 23-05-14 | 08:38

Wat lopen er veel super domme mensen in dit land.

D66 en CdA...ik geloof trouwens niet dat er eerlijk geteld is.

ANGEL70 | 23-05-14 | 08:39

Mensen gaan niet stemmen op een partij waar ruzie is.
New Quacka | 23-05-14 | 08:24


Da's dan niet zo slim. Want voor het EP stem je niet op de Nederlandse partij zelf maar op de groep waar deze bij is aangesloten. Dus degenen die op D66 stemden, stemden op die twee sukkelaars die in de achtertuin van Moskou een brandje aan het stichten waren. Dus ik hoop dat die studenten van bakkeleien houden, want met deze club mogen ze binnenkort allemaal in het groen.


Nee het lijkt er meer op dat mensen zich hebben laten beïnvloeden door de media, die vooral ook de laatste paar dagen twijfel zaaiden met uit het verband gerukte quotes. Zoals dat Le Pen asielzoekers met het ebola virus zou willen bestrijden - hetgeen hij dus helemaal niet heeft gezegd - en dat Fortuyn voorstander zou zijn geweest van de EU in de (Paarse) vorm zoals die nu is.


En zo blijkt bij iedere verkiezing weer dat Nederland collectief het geheugen van een goudvis heeft en de taalkundige vermogens van een peuter.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:40

-weggejorist-

Asocialist | 23-05-14 | 08:40

Maria.1 | 23-05-14 | 08:36 : Denk je dat ze dan zullen zeggen: "goh, de Nederlanders vinden het niet goed wat we doen, dus we gaan aanpassingen maken", of denk je dat ze dan zeggen: "wat wij doen is goed, maar we moeten het beter uitleggen aan de Nederlanders".

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:41

UKIP schijnt wel op weg te zijn naar een monsterzege in de UK.

Zie ook de foto's in het onderstaande artikel van het stemmentellen in de UK, in sporthallen onder grote belangstelling van het publiek. Zo hoort het ook te gaan natuurlijk, geen enkele reden voor die defensieve argwanende houding die sommige stemmentellers bij Nederlandse stembureaus aantroffen gisteren.

www.dailymail.co.uk...

Outsider-Inside | 23-05-14 | 08:41

Mooi werk GS en stijlloze stemmentellers! En die klikkaart is echt tof. Maar wel een teleurstellende uitslag. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat D66 zoveel stemmen pakt. Deze partij is het grootste horrorscenario als het om de EU gaat. De lui die op deze club gestemd hebben mogen in het vervolg dan ook hun muil houden over de EU. Jullie hebben er zelf om gevraagd, stelletje dwazen.

WildCat | 23-05-14 | 08:41

Wie na menig anti-climax de spanning terug zoekt; hoeveel voorkeurstemmen zal Guido Weijers hebben? Op 'mijn' stembureau waren er twee duidelijke stapels bij de eindtelling van lijst 18, toen deze werden samengevoegd was de bovenste laag stukken dunner dan wat er onder werd gelegd...

R2DTal | 23-05-14 | 08:41

-weggejorist-

Abu al Uitkering | 23-05-14 | 08:41

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:37 : klopt, ik ben zelf een thuisblijver, en niet anti-EU.

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:42

@ongelovigehond | 23-05-14 | 08:41
Allebei zijn ze beter dan "de Nederlanders vinden het goed wat wij doen, dus we gaan door, en hoeven die eurosceptici niet meer serieus te nemen, want die vertegenwoordigen slechts een zeer kleine minderheid."

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:43

@Asocialist | 23-05-14 | 08:40
Weet je zeker dat het niet aan jou ligt, mijn beste asocialist?

rara | 23-05-14 | 08:44

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:40
Erg hè, mensen met een andere politieke overtuiging?

Mark Smith | 23-05-14 | 08:44

@ongelovigehond. Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe politiek werkt en ik denk dat het inderdaad beter is dat je thuis bent gebleven.

Maria.1 | 23-05-14 | 08:45

@Mark Smith | 23-05-14 | 08:44
Als jij smaad onder politieke overtuiging schaart, dan is dat inderdaad best wel erg.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:46

@ongelovigehond | 23-05-14 | 08:42
Dan is dat helemaal prima, want dan geeft het signaal dat je hebt gegeven ("het maakt me weinig uit") ook weer hoe je er in staat.

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:47

Sophie van D66 beweerde met droge ogen dat we het geld van Griekenland terug krijgen mèt rente. Gisteren was er een docu waarin te zien was hoe de gewone Griek in armoede leeft. En tòch stemmen er mensen op D66; ongelofelijk!

Maria.1 | 23-05-14 | 08:48

Ondanks de euforie bij D66 (en ook bij VVD) kan Verhofstad denk ik niet lachen, want het is nog maar de vraag wat er met het grootste deel van de ALDE fractie gaat gebeuren: De FDP (Duitsland) haalde bij de Bundestagswahlen de 5% drempel niet => als dit Zondag ook gebeurt zal Verhofstad bijna een derde van z'n fractie kwijt zijn! Ook de Liberal Democrats van Nick Clegg (je weet wel, die man die als hij nedelands spreekt dezelfde toon en onzin als Rutte uitkraamt)moeten nog maar afwachten of ze even sterk in Brussel terugkomen. In de UK gaat het tussen de UKIP en de Eurofielen Naar verluidt heeft Nigel Farrage al order gegeven om de kettingen weer over de Theems te laten spannen!

Brulboei_61SB | 23-05-14 | 08:48

feli!
en het mooiste is natuurlijk dat het stomme programma van de NPO zondag nu natuurlijk volkomen waardeloos is.
(verklaart wellicht de vijandige houding van de 'interviewer' van het journaal gisteren..)

--sql error-- | 23-05-14 | 08:49

Russells Teapot | 23-05-14 | 08:43 : In plaats van me druk te maken over hoe ze het gaan uitleggen, kies ik er voor om gewoon mee te gaan met de flow, en ondertussen proberen zoveel mogelijk te profiteren van de mogelijkheden die er zijn. Stel dat deelname aan de EU mij 1000 euro per jaar kost, maar ik kan zelf 1500 euro verdienen, dan levert het mij 500 euro op. En ik kan mijn energie beter steken in het verhogen van die 1500, dan het verlagen van die 1000.

ongelovigehond | 23-05-14 | 08:50

Wat een land, we zijn verloren.
Dat men niet op de kleine onbekende partijen stemt kan ik begrijpen, veel mensen hebben nog niet van ze gehoord of kennen hun standpunten niet.
Dat de PVV stemmen verliest, kan ik ook goed begrijpen,
Geert is niet echt tactisch en doordacht bezig en zijn eigen "partij" heeft veel mensen verloren. Iemand als Farage of Fortuin als partijleider en we hadden een ander verhaal gehad.
Maar op D66 stemmen???
Ons heel land wordt weggeven, achter een paar jaar zullen veel mensen opkijken van wat er gebeurd is.
Maar een troost, de uitslag is enorm vertekend.
De opkomst is zo laag dat het eigenlijk geen afspiegeling meer is van de totale maatschappij.
Veel die tegen zijn hebben nog niet eens meer de moeite genomen om te stemmen.
En laten we eerlijk zijn, het is maar een poppenkast.
We hebben mogen stemmen op nog geen 4% van de 750 leden. Hieruit kwamen per partij een paar zetels die in een grote partij opgaan.
En ipv het Nederlandse "debat" te horen en wat Pechthold wil had men beter kunnen kijken waar ALDE voorstaat. Dat het een stem is voor die gekke Verhofstadt hebben ze waarschijnlijk niet geweten.
Bovendien stemt d66 ev vvd in meer dan 90% van de gevallen gelijk, dus ze spelen een leuk showtje in Nederland.
CDA gaat ook op in zo'n blok en dan stem je dus voor Juncker. Beide willen een federaal europa.
We kunnen huiveren over onze toekomst.
Bedankt namens kinderen en kleinkinderen

Damoos | 23-05-14 | 08:50

Hoe zit het met afspiegeling met deze peiling? Grote groep, maar is ie wel representatief voor Nederland?

Roer | 23-05-14 | 08:50

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:46
Hahaha, de druiven zijn blijkbaar zuur.

Mark Smith | 23-05-14 | 08:50

Top gedaan GS en stemmentellende reaguurders!

Qippie | 23-05-14 | 08:50

-weggejorist-

Asocialist | 23-05-14 | 08:50

De doorsnee Nederlander:
- slikt nog steeds alles wat van overheidswege wordt voorgeschoteld als zoete koek
- vindt het nog steeds makkelijk om anderen voor hem te laten denken en doen (hereboer-mentaliteit)
- kankert&klaagt maar zal nooit iets doen waardoor het spotlicht op hem komt te staan
- zal pas echt proberen te protesteren als de strop zo strak zit dat hij geen adem meer kan halen
EN DAN IS HET TE LAAT!!!!

Litsehimmel | 23-05-14 | 08:50

Raar dat aantal kiesferechtigden een verplicht veld was, dat weten ze niet. Alleen heelvroeger kregen ze lijsten.

huh, ian? | 23-05-14 | 08:51

Hartstikke goed gedaan, GS! Fantastisch werk, reaguurders!
Oveerigens denk ik dat de lage opkomst vooral in het voordeel van de middenpartijen (CDA) heeft gewerkt. Is er gekeken naar de leeftijdsopbouw van de stemmers? Het zou mij namelijk niet verbazen als met name de oudere generatie, gezagsgetrouw, gewoontegetrouw, you name it, is gaan stemmen.

L.E. Raar | 23-05-14 | 08:52

Ik ben al lang blij dat deze uitslag hetzelfde beeld geeft als de exit polls, dan weet je in ieder geval zeker dat het allemaal redelijk zorgvuldig gaat.

TheStef | 23-05-14 | 08:53

@huh, ian? | 23-05-14 | 08:51
Kwestie van simpel een uitdraai maken van alle 18+ inwoners van een gemeente. Maar ja, geld, tijd, moeite, etc.

Litsehimmel | 23-05-14 | 08:53

-weggejorist-

Asocialist | 23-05-14 | 08:53

@ongelovigehond. En die 500 Euro die jou dat oplevert wordt je ook weer afgepakt. Waar moet men anders al die uitkeringen van betalen, asielzoekers onderhouden en riante salarissen/wachtgelden en toeslagen van onze politici van betalen?!

Maria.1 | 23-05-14 | 08:54

Wat een zorgwekkende uitslag. De landverraders winnen weer. Jammer dat Artikel 50 bet niet gered heeft. Maar voor de rest, prima actie van Geen Stijl.

Ars Vivendi | 23-05-14 | 08:54

Een trieste dag voor Nederland. D66... Ik ga emigreren. AJU!
Wat ik niet snap, of eigenlijk wel gezien de uitslag, is dat 45% van het volk vindt dat we beter af zijn zonder de EU (volgens de NOS) maar hoe kunnen we dan aan deze uitslag komen?! Slaapwandelt de gemiddelde/doorsnee Nederlander gewoon door zijn eigen leven heen!? Zijn de oogjes nog steeds niet geopend? Of doet de media/tv zo ontzettend goed 'zijn ding' dat het simpele stemvee gewoon gehypnotiseerd is......
Ik weet het niet, maar ik ga weg, succes!

brtnsnwbrd | 23-05-14 | 08:55

@Ars Vivendi. Ik had van Artikel 50 veel meer verwacht. Misschien te laat begonnen.

Maria.1 | 23-05-14 | 08:55

Asocialist | 23-05-14 | 08:53
Heb je ze een slokje van je Schultenbräu gegeven?

Mark Smith | 23-05-14 | 08:55

@Mark Smith | 23-05-14 | 08:50
Wat lul je nou? Een beetje triomfantelijk zitten jengelen terwijl je geen enkel argument hebt. Je weet niet eens wat ik gestemd heb, maar gaat zo dadelijk wel tegen iedereen vertellen dat Pierre PVV gestemd heeft en dat moet iedereen dan geloven.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 08:56

Elke NL'er die nog gewoon iedere dag naar zijn werk gaat en al zijn rekeningen kan betalen vind het allemaal wel best want die is het slaafse leven gewend totdat hij in zijn inkomen word geraakt maar dan is het te laat en moet OOK HIJ op de blaren gaan zitten. En oudere, tja.. als ik rond kijk als ik bij mijn moeder langs ga zie je bij al die andere oudjes de kinderen bijna nooit alleen met de feestdagen of als er een erfenis te halen valt dus de afbraak voor de ouders van het niet stemmende egoïstische volk gaat gewoon door.

mente aperta | 23-05-14 | 08:56

@Shaka
Enne, waarom zet je die focking grote grafiek niet effe in de noordzee? Zo is het mooiste deel van het land niet eens aanklikbaar!
Shaka | 23-05-14 | 08:16

Tip: Houd control ingedrukt en scroll met je muiswiel.

Stemmenteller | 23-05-14 | 08:56

Wauw wat een revolutionaire avond gisteravond dankzij GS. Ik was onder de indruk van de GS stemmenteller dame die gisteren bij de NOS te zien was, complimenten voor haar welbespraaktheid je zou zo de politiek in kunnen.
(ik zou haar zomaar doen BTW)

Machoclown | 23-05-14 | 08:59

De strategie van de gevestigde partijen ("wij zijn ook heel euro-kritisch hoor") heeft best aardig gewerkt, er is vrijwel geen zinvolle discussie over Europa geweest en veel anti-EU stemmers hebben dan ook maar niet de moeite genomen om te gaan stemmen en dan krijg je dus dit soort uitslagen. En er zit ook zeker iets in dat Wilders - die op forse winst stond een paar maanden geleden - zijn winst verspeeld heeft met dat nodeloze populistische gedoe.

Een groot voordeel van deze uitslag en de totale focus op de winst van D66 en het verlies van de PVV is dat niemand het meer heeft over het vertrek van Samsom, Didi blijft dus nog wel even zitten en kan zo lekker rustig doorgaan met het slopen van de PVDA.

Outsider-Inside | 23-05-14 | 09:00

@Pierre Tombal. Mark Smith krabt zichzelf nog wel een keer achter de oren als hij een oud mannetje is. Als hij ziet hoe de oud-parlementariërs ruim in de slappe was zitten, terwijl hij zelf met zijn afgeroomde pensioentje zit (als er dan nog een pensioentje in zit).

Maria.1 | 23-05-14 | 09:00

-weggejorist-

Asocialist | 23-05-14 | 09:00

Maria.1 | 23-05-14 | 08:54 : nee, alles dat wordt afgepakt heb ik in die 1000 gestopt. Het gaat er om dat zinloos is om energie te steken in de hoeveelheid die wordt afgepakt. De kans is erg klein dat mijn stem toevallig net een zetel winst oplevert, en de kans dat die ene zetel dan precies een doorslag geeft bij een stemming waar ik van profiteer is ook klein. Dan kan ik beter mijn energie steken in het verbeteren van mijn inkomsten. Dat levert direct resultaat op. En als het klimaat hier echt te beroerd wordt, ga ik wel ergens anders wonen.

ongelovigehond | 23-05-14 | 09:01

@Roer | 23-05-14 | 08:50
Bij 15% deelname kan je stellen dat het uiterst representatief is.

rara | 23-05-14 | 09:02

Over de uitslag :
Het is gelukkig , ook vaak genoeg vooraf gezegd , GEEN referendum over Europa.

nemeton | 23-05-14 | 09:04

De stemmers hebben gesproken, D88 dus.

ein reich ein pensionskasse ein fuhrer D88

vinzDH | 23-05-14 | 09:05

-weggejorist-

Abu al Uitkering | 23-05-14 | 09:05

@Maria.1 | 23-05-14 | 09:00
Als hij oud wordt natuurlijk. Het oostfront was 70 jaar geleden ook niet echt de plek met de hoogste overlevingskans.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 09:06

Slechts één conclusie, het is gedaan met Nederland als soeverein land. De pensioenen zijn binnen 10 jaar verdampt naar Brussel (Zuid-Europa) en wij zijn er dan net zo aan toe als het gemiddelde MOE-land nu. Rotterdam en zijn inkomsten staan onder direct gezag van Brussel en ons gas dient "ten goede te komen aan alle inwoners" van Europa.
Kutzooi, ik wou dat ik niet 2 zonen had gefrabiceert.

BekiekUtMoar | 23-05-14 | 09:08

Er mag rustig gezegd worden dat Wilders het verkloot heeft. Eerst dat minder minder minder gedoe, toen die sticker. Daar creëer je geen volgers mee. De PVV heeft als ik mij niet vergis altijd een groot onzeker los groepje gehad dat afhankelijk van hoe wind waait stemt op SP/CDA/PVV. 2/3de dat niet op komt dagen is toch wel erg. Maar helaas is dwingen ook niet de manier, want dan krijgen we mensen die maar iets kiezen zonder te denken.

kovariant | 23-05-14 | 09:09

Maria.1 | 23-05-14 | 09:00
Mark Smith is eigen baas, zorgt dus zelf voor zijn pensioen , is zeer EU kritisch, maar heeft bij gebrek aan vertrouwen in het niveau en programma van de eurokritische partijen en uit een principe om landelijk en europees nooit links te stemmen, toch maar besloten om op een partij te stemmen die al invloed in Brussel heeft in plaats van nee- en boeroepers die niemand serieus neemt.

Mark Smith | 23-05-14 | 09:09

kovariant | 23-05-14 | 09:09
Wilders is gewoon een linkse zeikerd. Punt.

Mark Smith | 23-05-14 | 09:12

kortom deze EU, deze regering, deze PvdA, CDA, VVD, D66 en de rest is toch echt wat wij met zijn allen willen want we stemmen er massaal iedere keer weer op, we willen kennelijk genaaid worden zodat we worden op onze wenken bediend.

Arm volk.

wlodek | 23-05-14 | 09:12

@Ing. eslapen | 23-05-14 | 07:28
Toch opmerkelijk. GS baseert zich op gegevens, de rest op geruchten. Maar dan als grote krant de geruchten afdrukken terwijl je zelf de gegevens onder je speeddial hebt zitten bevestigt dan eigenlijk meteen je status als niet serieuze krant...

Joost Maghetweten | 23-05-14 | 09:12

@Mark Smith. Je denkt het zo goed voor elkaar te hebben. Helaas bepaalt Brussel straks alles voor jou. Het kan zomaar zijn dat jouw opgespaarde pensioenpot afgeroomd wordt om het geld "eerlijker" te verdelen over de Europeanen.

Maria.1 | 23-05-14 | 09:12

Er zijn weer een aantal landbouwsubsidies veilig gesteld. Als er wat te halen valt komen die CDA'ers wel.

kicktherabbit | 23-05-14 | 09:13

Maria.1 | 23-05-14 | 09:12
jongeren van nu krijgen toch geen pensioen meer.

--sql error-- | 23-05-14 | 09:14

kovariant | 23-05-14 | 09:09 : sterker nog, van de mensen die wel zijn gaan stemmen zijn er heel veel die ook maar wat kiezen zonder te denken.

ongelovigehond | 23-05-14 | 09:14

Friedrich Nietzsche merkte ooit al eens scherp op dat er geen waarheid bestaat, maar alleen interpretatie.

De pro Europa partijen schreeuwen nu allemaal hard van de daken dat Nederland voor meer EU heeft gekozen. Feit is dat 2 op de 3 Nederlanders niet hebben gestemd. Feit is ook dat 2 op de 3 kiesgerechtigden in 2005 tegen de EU grondwet hebben gestemd. Op basis van deze ontnuchterende cijfers stel ik vast dat er gisteren geen enkel mandaat is gegeven vanuit de Nederlandse bevolking om door te gaan met deze poppenkast in Brussel.

Maar natuurlijk zal engnek Pechtold daar héél anders over denken.

roverheid | 23-05-14 | 09:15

Dat Stemwijzer 1 miljoen keer geraadpleegd is zegt ook al genoeg. Mensen stemmen op de laatste debatten en verkiezingsprogramma's i.p.v. om zich heen te kijken.

Maria.1 | 23-05-14 | 09:15

Maria.1 | 23-05-14 | 09:12
Maak je over mij geen zorgen.

Mark Smith | 23-05-14 | 09:17

@ kovariant | 23-05-14 | 09:09

Dat is echt te kort door de bocht. Je hebt dit nieuws ongetwijfeld ook meegekregen:

www.nu.nl...

Dit zijn gewoon hele smerige spelletjes geweest van de politieke elite in ons land. Dit heeft Wilders ook veel stemmen gekost.

roverheid | 23-05-14 | 09:19

Beste mensen, ik denk dat we ons serieus moeten gaan voorbereiden op hoe wij als EU sceptisch uit de EU kunnen stappen.

Ik heb al een link gevonden om je soevereiniteit te laten bevestigen, hiermee raak je al redelijk los van NL/EU maar er moet meer mogelijk zijn.
Alle opties sta ik voor open, ik ben ook bereid mijn paspoort af te geven bij de gemeente, voor mij is het nu echt menens en wil doorgaan tot het bittere einde!

www.ikclaimmijnnaam.nl

pickalilly | 23-05-14 | 09:20

@vanRossem Als je de beste en meest gewilde cijfers van Nederland hebt, en die heb je, dan hoef je niet nog meer in je anus te stoppen of Maurice voor de zoveelste keer terecht te wijzen. Houdt het een beetje zakelijk. Veel betere reclame voor jezelf en GeenStijl in het algemeen. Je punt is al luid en duidelijk overgekomen, ga hem niet halen.

van heinde en verre | 23-05-14 | 09:21

't Is duidelijk: Nederland is totáál de weg kwijt!

JIP! | 23-05-14 | 09:22

Het zou mij namelijk niet verbazen als met name de oudere generatie, gezagsgetrouw, gewoontegetrouw, you name it, is gaan stemmen.
L.E. Raar | 23-05-14 | 08:52

Ik was 2 keer in het stembureau, de eerste keer was er alleen een ouder echtpaar (ca. 70 jaar), de tweede keer (vlak voor sluitingstijd), opnieuw een ouder echtpaar (ook. ca. 70 jaar), een jonge vrouw (25-30) en een man van ca. 45-50). Mijn vrouw en ik (beide 50+) hebben ook gestemd (wij stemmen altijd, omdat we het belangrijk vinden). Onze beide kinderen hebben niet gestemd, uit desinteresse/ver-van-mijn-bed-show.

FrankVeer | 23-05-14 | 09:22

Dus PP of Artikel 50 heeft geen zetel? Wtf doorgestoken kaart. Ik kan niet geloven dat mensen zo blind zijn om alleen op de bekende, grote partijen te stemmen terwijl die juist de boel verneuken. Nederland, wij zijn een dom volk. Ik hoop dat de Engelse wat slimmer zijn.

SIRSMOKEALOTT2 | 23-05-14 | 09:24

Er zit een fout in telling CU gemeente Dalfsen..

writers | 23-05-14 | 09:25

Dat de D66 goed scoort kan ik heel in de verte nog wel begrijpen. Maar dat die Verhofstad dan doet alsof voor hem gekozen is, is onverteerbaar. Kan die gast niet ff tegen een boom rijden ofzo.

van heinde en verre | 23-05-14 | 09:28

@writers | 23-05-14 | 09:25
Vertel...

rara | 23-05-14 | 09:29

@ kovariant | 23-05-14 | 09:09
Dat is echt te kort door de bocht. Je hebt dit nieuws ongetwijfeld ook meegekregen:
www.nu.nl...
Dit zijn gewoon hele smerige spelletjes geweest van de politieke elite in ons land. Dit heeft Wilders ook veel stemmen gekost.
roverheid | 23-05-14 | 09:19
.
Wilders is toch echt zelf verantwoordelijk voor die sticker en de gevolgen ervan. Of mis ik iets?

kovariant | 23-05-14 | 09:30

Ha! Ik heb hier de krant nog liggen. Een kwart zou gezegd hebben tegen het kabinet te stemmen. En waar stemmen ze dan op? Op D66 die zowel het huidige kabinet als het vorige kabinet aan de meerderheid hielp om onze pensioenen op de tocht te zetten en stelselmatig de economie om zeep te helpen. Uit hetzelfde onderzoek zou blijken dat 20% zich laat leiden door landelijke politiek en dus geen enkel idee hebben wat het EP doet en welke allianties daarin bestaan.


En dan hebben we Mark Smith die in plaats van te luisteren gretig alle verzinsels van Pechtold opsnoept, en die laat zich leiden door de geweldige invloed die 3 zetels op 751 betekenen. Man, man, man. Geef het volk brood en spelen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 09:30

Volgens mij zit er een fout in de uitslag, dit kan toch echt niet, zo dom zijn wij Nederlanders toch niet????????

Slim bekeken | 23-05-14 | 09:31

-weggejorist-

jochum | 23-05-14 | 09:32

-weggejorist-

jochum | 23-05-14 | 09:32

Keer op keer wordt duidelijk dat Wilders met zijn uitspraken en conflicten vooral goed/nuttig is in het klein houden van de 'rechtse' oppositie. Ga (bij jezelf maar) eens na hoe groot (of klein) het 'rechtse' blok nu was geweest als Volkert niet meende gewelddadig te moeten ingrijpen in onze democratie door Pm te vermoorden.

Die EP-campagne sloeg ook nergens op, had zijn eigen lijsttrekker (ook) een spreekverbod? Ik heb de man geen zinnig woord horen uitbrengen. Als andere partijen hun potentie niet waar maken en hun electoraat niet naar de stembus weet te verleiden, staat Geert ook elke keer vooraan te roeptoeteren dat die politici hun eigen conclusies moeten trekken.

Zorg eerst eerst voor een volwaardige volwassen partij(structuur), kom met een doordacht sociaal-economisch partijprogramma, muilkorf de grote leider, en dan komt het echte talent vanzelf bovendrijven. Dit kost alleen maar EU-kritische stemmen, Geert weet ze als geen ander thuis te houden, en reikt zijn tegenstanders keer op keer zelf de munitie aan om naast zichzelf zichzelf, ook zijn partij, aanhang en electoraat en in een extremistische hoek te zetten.

Daarom ben ik er nu wel uit dat de gevestigde partijen niets van Geert te frezen hebben, en Geert daarom niets van de Volkerts op deze wereld.

Ven1V1d1V1c1 | 23-05-14 | 09:32

@ rara | 23-05-14 | 09:29
Klik maar, balk schiet ver boven de 100%

writers | 23-05-14 | 09:32

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 06:38

Helemaal mee eens!

Makemyday! | 23-05-14 | 09:33

Joost Eerdmans, melden!

Fred Bastiat | 23-05-14 | 09:34

Weltrusten Nederland. Nu wordt onze welvaart verplaatst naar de armere delen, wordt er Europese belasting geheven, krijgen we een minimum loon in heel Europa (hoera 1000 euro per maand), pensioen potten opengebroken en komt er een commissariaat van notabelen die de Europese partijen beoordelen op het Europese gehalte van het partijprogramma. (www.europarl.europa.eu...


Terwijl de nieuwe heersers in weelde leven en een dictatoriale staat als Hongarije 22 zetels heeft in de EU.


Zeg maar dag tegen de welvaartsstaat en de democratie.

decadent degeneraat | 23-05-14 | 09:34

Complimenten voor deze oldskool GS actie. Voor de rest wordt het compleet genegeerd in de onder Den Haag en Brusselse controle staande staatsmedia.

postmodernismisdead | 23-05-14 | 09:35

...Bilderberg coup ?
Is 'D'66 duidelijk niet voor niets uitgenodigd geweest 2 jaar geleden. Kan niet geloven dat Nederland achter deze landverrader staat !
real McCoy | 23-05-14 | 08:17

De meeste nederlanders weten niet eens wat de Bilderberggroep is!
Wat ik niet snap is dat niemand die kabouter ermee confronteerd in het debat. Wat heeft zo'n ventje daar te zoeken? (Je wordt daar niet zomaar uitgenodigd)Of was deze uitkomst al 2 jaar geleden bij hun bekend?
Als ik Wilders was geweest had ik dit voor zijn poten gegooid op het moment dat hij over die vlag op het malieveld begon! Pechtold is de ware landverrader. En zo beschouw ik ieder die D66 stemt ook!

Makemyday! | 23-05-14 | 09:40

Nederland wil dus blijkbaar meer EU of is te lui/dom om even 5 minuten te investeren in een stem tegen. Onbegrijpelijk... Mensen, dit was zo'n beetje de laatste kans om die valse pitbull terug in zijn hok te krijgen. Dan verdien je het dus ook om belazerd, beroofd en uitgelachen te worden.

En dan die verschrikkelijke Pechtold, wie kan daar nu voor stemmen?

Mr Ker | 23-05-14 | 09:43

Zo zo.. Uitgeteld? ( pun intended)
Gefeliciteerd jongens. Wel blijven onthouden dat niet de grootte van de steekproef doorslaggevend is, maar de willekeurigheid van de steekproef.
.
En tja. Een hele gemeente roze kleuren vanwege slechts 1 van de 13 stembussen, waarbij de stembus ook nog in een tokkiewijk staat....

.
Oh. Heeft Wildes toch gelijk gekregen.. MINDER MINDER MINDER. (Zetels)

Deus Absurdia | 23-05-14 | 09:45

GEENSTIJL ... alles prima...maar noem aub de stemmen van alle kleine nieuwe partijen en niet alleen art 50. dat is jammer. geeft aan dat jullie niet aan onafhankelijke journalistiek doen. Ik ben bijvoorbeeld bijzonder benieuwd wat de Anti EU(ro)Partij lijst 14 exact heeft gedaan ?!

dr no | 23-05-14 | 09:46

strak werk Geenstijl! Een dikke vinger naar het on-democtratische Europa
Jammer dat de uitslag niet meer als de NOS polls zijn qua anti euro(pa) gevoelens.
maar ach we waren toch al verloren en vergeven en dit bevestigd het nogmaals.

Dirk jan van Hamelen | 23-05-14 | 09:46

-weggejorist-

Harry steijn | 23-05-14 | 09:48

Fantastisch om te zien wat Geenstijl voor elkaar heeft gekregen. Maar OMG hier begrijp ik geen moer meer van. Ik hoor iedereen over Europa klagen en toch wint die doodenge griezel van een Pechtold met dat misselijke D66. Onbegrijpelijk. Misschien moet er eens worden nagedacht over een stemplicht zoals in België. Of mensen die meer dan drie keer achtereen niet hebben gestemd hun stemrecht bij de volgende verkiezingen te ontnemen of zoiets. Niet stemmen betekend niet zeiken.

gebreidebroek | 23-05-14 | 09:48

-weggejorist en opgerot-

Harry steijn | 23-05-14 | 09:49

leuk om eens te kijken naar bijvoorbeeld de PVV in Helmond en 2 buurtgemeentes (Nuenen, Geldrop).
In Helmond is de PVV ruim 2x groter dan in de buurtgemeentes. Het verschil?? Veel Marokkanen in Helmond

kees1960 | 23-05-14 | 09:51

irriducibili79 | 23-05-14 | 04:13

De CDA stemmers zijn kennelijk veel slimmer. Die zijn nl wél gaan stemmen, terwijl de rest geen fucks meer over had om te geven en liever met een biertje thuis bleef dan te gaan stemmen.
Om dan de komende 4 jaar weer te gaan lopen zeiken over Brussel.

Flatulent | 23-05-14 | 09:52

Wat opvalt aan deze uitslag via de HOLY FUK WAT VET DEZE KLIKKAART, is dat juist de grensgemeenten (de gemeenten die de consequenties aan den lijve ondervinden) tegen de EU stemmen, daar reken ik eigenlijk Rotterdam als havenstad ook bij. En de randstad, waar meer het financiële in plaats van fysiek contact is met het buitenland juist wel meer pro stemmen.

Hieruit blijkt in mijn ogen het idee, dat zolang het een ver van mijn bed show is, iedereen het allemaal wel best vind op deze manier.

En eigenlijk ben is door deze uitslag alleen maar banger geworden dat ik nog meer EU moeten gaan slikken. Wij zijn in Nederland een stel domme ganzen, die straks allemaal de strot vol geduwd krijgen met nog meer EU. Om straks als die domme ganzen op de slachtbank gelegd te worden en als foie gras te eindigen, uitgeknepen door dictators in Brussel.

Bvotje | 23-05-14 | 09:53

Anyway: "Wir haben es nicht gewüsst" gaat dan in elk geval niet meer op voor het D66-stemvee.

Jippie | 23-05-14 | 09:53

De kleurstelling van de uitslagen is geestig, maar slaat nergens op. D66 en VVD zitten in ALDE (liberalen, kleur blauw), terwijl PVV bij de Franse en Oostenrijkse tegen-de-eu-partijen wil gaan zitten (fractie in oprichting, kleur bruin). SP en PvdA zitten ook in een ander schuitje, al maakt dat voor de kleuren misschien niet zoveel uit SP zit bij iets dat zowel groen als rood is (GUE/NGL) en de PvdA houdt zich bij socialistisch (rood).

Met name door D66 en VVD uit elkaar te plaatsen geeft GeenPeil een verkeerd beeld van de effectieve verkiezingsresultaten.

VWTS | 23-05-14 | 09:54

kees1960 stemmen die marokkanen allemaal PVV dan ?!

dr no | 23-05-14 | 09:55

Om Willem de Zwijger te citeren na de verloren slag bij Heiligerlee: Men hoeft niet te hopen om te beginnen nog te slagen om te volharden. En gelijk had hij, ook na alle tegenslag hebben onze voorvaderen de Spanjaarden eruit gegooid. Dus met die verdomde EU zal het ook wel lukken. Om Maarten Harpertszoon Tromp te citeren: Vrees niets, kinderkens, het en sal waerachtig wel gaen. En toen kreeg de Royal Navy toch een pak rammel...

Polletje Piekhaar | 23-05-14 | 09:56

Voor deze uitslag hebben we dan uren zitten wachten....om vervolgens achteraf Pechthold en D666 te mogen feliciteren. Jammer, jammer, maar ook verliezen hoort bij ons democratische feestje. En Geert, stomme koppige terrier, als je dit leest, please formuleer je standpunten nou een net zo fatsoenlijk als die poedel van een Pechthold. Hadden we dan waarschijnlijk nu 6 zetels gehad... Bedankt alle stemmers en bedankt GEENSTIJL

matrixbluepill | 23-05-14 | 09:56

@Abject | 23-05-14
Eigenlijk is dat een verdomd goed idee.

@gebreidebroek | 23-05-14 | 09:48
Het is niet onwaarschijnlijk dat juist die mensen die tegen europa zijn of althans die europa geen snars ineteresseert niet naar de stembus zijn gegaan. Kan natuurlijk bij de TK verkeizingen weer heel anders gaan.

'niet gestemd=niet zeuren' ben ik niet mee eens. Als je stemt op een partij die in de regering komt, dán heb je geen recht van zeuren want dan heb je je mandaat weggegeven.

kees1960 | 23-05-14 | 09:56

Bedankt Geen Stijl, jullie mogen hier bijzonder trots op zijn op de manier hoe jullie dit zelf vrijwillig opgepakt en weergegeven hebben. Maar niet trots op al die thuisblijvers, waarvan ik me nu afvraag of ze beseffen wat ze werkelijk gedaan hebben. Je democratie naar de knoppen helpen, dief van je eigen portemonnee zijn.

Meri59 | 23-05-14 | 10:00

Jammer dat niet iedereen zich aan zijn/haar belofte heeft gehouden om daadwerkelijk naar de stemlokalen te gaan voor de uitslagen zodat de uitslag NOG reëler zou zijn geweest. Nog fijner zou het zijn als de krant zich ook op deze uitslagen hadden gefocust i.p.v. de leugen uitslagen die in MIJN krant gedrukt staan. Dat zou voor de EU kiezers die deze dagen nog naar de stembus moeten gaan ook een stuk prettiger zijn geweest! Maar ja.... de EU liegt, de pers bedriegt (al of niet onder druk van de EU).

meike112 | 23-05-14 | 10:01

Zo pro-EU is er helemaal net gestemd. Ga maar na: de uitgesproken eurofiele partijen hebben in totaal 10 zetels bemachtigd (D66,GL en PvdA). De zeer euroktitische partijen hebben 9 of 10 zetels bemachtigd (PVV, SP, CU/SGP en PVDD) en zijn, als ik me niet vergis, bij elkaar opgeteld gegroeid in het parlement. Daar komt bij dat de opkomst bedroevend laag was, meestal een teken dat vooral de eurokritische stemmer thuisblijft. De hoogopgeleide stemmers van D66, GL, VVD en PvdA komen meestal wel opdagen. Kortom: typerend dat de nationale en internationale media en kereltje Pechtold dit gillend brengen als een overwinning voor de EU. Ja, Wilders heeft verloren, maar de euroktitische stem heeft als geheel gewonnen!!

KlunsJohannus | 23-05-14 | 10:04

De sukkels, iedereen die niet gestemd heeft heeft momenteel op D66 gestemd.
LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 08:23
*
Gek is dat, Wilders stelt juist dat het zijn stemmers waren die thuis zijn gebleven. Waarmee hij zich en passant nog even tot virtuele winnaar verklaarde. Hoe triest wil je het nog hebben?

Zure Sigaar | 23-05-14 | 10:04

We hebben een fout gemaakt. "We" als in de (e-)vechters voor het opblazen van de(ze) EU. We hadden veel meer moeten inzetten op de mantra: "Een anti-EU-stem breng je landelijk uit. Alleen Artikel50 heeft al bewezen het EP te willen en kunnen verraden."

Dit realiseerde ik me toen ik gisteravond zat te grofrekenen wat de EP-kiesdrempels zouden zijn bij de verschillende opkomsten. search-geenstijl.thruhere.net...

De immorele, wars van dienend leideschap-zijnde, en bij vlagen ophitserige (feb. 2014, Maidanplein, Verhofstadt/Van Baalen) EU-leiding (RvE, EC en EP) kan er weer tegenaan. Wéér vertraging tot de volksdoorbraak. Wéér moeten aanzien hoe de ene na de andere niet-gelegitimeerde interessantico namens jou en mij met lobbygroepen, lobbygroepen, nog maar weer eens lobbygroepen en de rest van de wereld dealt en konkelt. Mind you, de parasitaire economie, geldstromen in en rond de gevestigde orde om hen de gevestigde orde te laten blijven (ambtenaren, adviseurs en wederom de lobby) is in Nederland alleen al 90 miljard per jaar. Ken je nagaan hoe dat op EU-niveau moet zijn.
npi.pleio.nl...

"Dit is niet mijn EU vriend!" hadden we nog meer moeten bulderen daags na Verhofstadt/van Baalens actie in Kiev, afgelopen februari. Tuurlijk had ook ik sympathie voor de westers georiënteerde Oekraïners, maar hardliner Janoekovitsj en zijn club waren nu eenmaal democratisch gekozen in 2010. De EU had met z'n fikken er vanaf moeten blijven. Nu heeft datzelfde EU-establishment, inclusief de misstandjes die NL-helden/EP-'verraders' Artikel50 openbaarden, weer voor 5 jaar het mandaat om te dealen met de eigen rotzooi die ze in het conflict tussen het Slavische broedervolkeren erbij hebben geflikkerd.

Er is één lichtpuntje, en I for one, klamp me daaraan vast. Eigenlijk twee. De kennelijk eclatante overwinning van UKip, en GeenStijls stemmentellen-controleactie. Waanzinnig, werkelijk(!). Eigenlijk zou een samenvatting van het gehele GeenPeil-gebeuren naar het Engels moeten worden vertaald voor Farage en de zijnen. Ik zie GeenPeils actie als een opstapje, het voorportaal, van directe democratie. Waarom zouden we niet? We vertrouwen ons geld al toe aan internetprotocollen, dan moet het toch met onze mening ook kunnen?

Deze EU moet down. Dat gaat niet tijdens EU-verkiezingen, dat blijkt maar eens. Dus moeten we het landelijk doen. Als PvdA/VVD, met de samenwerkende oppositie gaandeweg niet valt, zal dat in mei 2017 zijn. Dat is mij eigenlijk ook te lang. Wel lang genoeg om iets geheel nieuws te bouwen; een partij die gaat voor directe democratie; en politiek zonder ego('s). Geen partij, maar eerder een onpartij, met realtime en altijd verbinding naar per thema betrokken burgers.

Opdat we zsm allemaal kunnen roepen: "Ich bin ein Schubbekuttevener, únd ich bin auch ein Brusselaar!" Wij zijn de baas. Vergeet dat niet, wij zouden de baas moeten zijn.

Organische evolutie | 23-05-14 | 10:06

@pickalilly | 23-05-14 | 09:20

Dat is een scam en daarnaast heeft het geen enkele juridische status. Ik zou geen cent uitgeven aan die rotzooi. Je paspoort weggooien win je ook niets mee. Als je echt kwaad wilt, kun je, je uitschrijven uit het GBA en zeggen dat je op wereldreis gaat. Dan ben je praktisch onzichtbaar voor de instanties. Maar goed, wat win je daarmee?

Als je al iets wilt bereiken, zou je bijvoorbeeld de Tweede Kamer omsingelen met een grote groep mensen, net zolang ze voor een referendum stemmen ofzoiets. Hun voedsel voorraad is beperkt.


Je kan een aantal mensen verzamelen en een ministaat opzetten, daar zijn wat succesverhalen te vinden. Het is in ieder geval leuk voor de publiciteit. Mensen vinden dat een spannend idee. Als je echt wilt trollen probeer je erkenning van Rusland te regelen ofzoiets. Wees overigens niet verbaasd als er een klein groepje mannen in groene kleding je meeneemt.

decadent degeneraat | 23-05-14 | 10:14

Mooie actie GeenStijl, dank! De uitslag is bedroevend. Jammer dat PVV en SP niet de samenwerking kiezen, dan was er nu een heel ander signaal aan Brussel afgegeven, dan dat wij staan te springen om onze democratische rechten en (toekomstige) inkomens af te staan aan de EU. Ook jammer dat Wilders zo vaak onhandige uitspraken doet en daarmee ook dom volk aantrekt. Want de man zelf is verre van dom en wel rechtdoorzee, houdt zijn rug recht en gaat niet lopen draaien zoals de gevestigde orde maar wel weer eens heeft laten zien, vlak voor de verkiezingen. Verder vind ik het jammer dat Wilders-bashers precies doen wat ze de man verwijten: een hele groep mensen wegzetten als dom, omdat ze puur vanuit de onderbuik zouden reageren. Wat doe je dan als Wilders-basher anders? Op basis waarvan kun je zomaar een hele groep mensen wegzetten? Zelf onderzoek gedaan of meepraten met anderen en de gesubsidieerde media volgen? Er zijn steeds meer hoogopgeleiden die ook PVV stemmen, niet om als een kip zonder kop maar wat te doen, maar omdat ze op de hoogte zijn van hoe het werkelijk zit, zich hebben laten informeren. Nu gaat Pechtold ons land veranderen..

Schaaldier | 23-05-14 | 10:20

Toch maar dank aan de grote meerderheid van het Nederlandse volk dat niet gestemd heeft op het 4e rijk oftewel de door Duitsland gedomineerde EU. Veilingmeester Pechtol kan dan wel roepen dat Nederland "overtuigend" voor dat rijk heeft gestemd,maar blijft dus getalsmatig een splinter,die nodig de balk in zijn eigen oog moet ontdekken.Ach ja,als veiling maar verkoopt al zit de zaal vol met gesubsidieerde vluchtelingen uit Eritrea.En wat betreft Wilders en zijn samenzweerders uit Frankrijk en Oostenrijk ? Schouders ophalen en doorlopen dus.

Dolphi | 23-05-14 | 10:20

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 23-05-14 | 10:22

We weten natuurlijk uit ervaring allemaal dat regeringen weinig tot niks gedaan hebben met al hun boe geroep VOOR verkiezingen, maar aan alle kiesgerechtigden die ZELF altijd heel hard roepen dat er veel mis is in ons land en met het Nederlandse/EU-stelsel en dan gewoon maar vrolijk thuis blijven zitten?? Die mensen verdienen geen respect! Hebben wij de kans om veranderingen door te kunnen voeren, laten ze deze kans voorbij gaan, what a daim waste!

meike112 | 23-05-14 | 10:25

De enige meerwaarde die ik zie aan de GeenPijl actie is dat de paranoïde onderbuik nu ook eens een kijkje kan nemen in de bovenkamers.
Kies zelf maar, de exitpolls vertrouwen en op een christelijk (democratisch als u wilt) tijdstip naar bed zoals de meeste hardwerkende Nederlanders of pas vroeg in de ochtend naar bed. Maar goed, goeie actie om even de neus op de onderbuik te drukken. Respect daarvoor.
Verder, welke van de volgende stellingen is eenduidig te bewijzen?
A) 65% van Nederland is tegen de EU
B) 65% van Nederland is voor de EU
C) 65% heeft geen mening over de EU
D) Reaguurders weten elk veel beter dan niet-reaguurders wat het beste is voor niet-reaguurders en reaguurders. En het restant.
E) Niet-reaguurders bestaan niet. We hebben alleen te maken met een grote groep troaguurders die de publieke opinie misleidt voor het grote publiek gewoon omdat het best wel tof is.
F) Wet van het omgekeerd evenredige arbeid-reaguur principe: hoe harder de Nederlander werkt hoe minder tijd hij heeft om te reaguren.
G) Alles bewijst zich vanzelf.

Marks | 23-05-14 | 10:28

GS en iedereen die bijgedragen heeft aan deze actie, bedankt! Puik werk.
Jullie herstellen en bevestigen vertrouwen in media, een voornaam middel om de bevolking daadwerkelijk te informeren. Zoals jullie aangetoond hebben blijken jullie in staat de bevolking waar/wanneer nodig actief te betrekken bij de zaken die ertoe doen.

Geile koe | 23-05-14 | 10:29

Nu is het definitief:
R.I.P. Republiek/(Verenigd)Koninkrijk der Nederlanden 1581/(1815)1830 - 22 mei 2014.

Volgens mijn archief had ik dit al voorspeld op 22 jan 2014.

Ik ga nooit meer voorspellen.

Vanaf nu werk ik alleen nog maar voor de EUSSR. Dankzij het achterlijke Nederlandse volk.

Het is gewoon zelfmoord. Zelfmoord. Anders kan ik het niet kwalificeren.

ProAsfalt | 23-05-14 | 10:30

@decadent degeneraat , dank je voor je reactie ook al is die niet hoopgevend.

We moeten toch iets doen tegen deze oorlogsverklaring, want zo zie ik het, ik word zonder dat ik wil mijn nationaliteit afgepakt en krijg een nieuwe baas (Brussel).
Ik wil hiervan af!

pickalilly | 23-05-14 | 10:34

@pickalilly | 23-05-14 | 10:34
Kan wel.

Alleen met bloedvergieten zoals ook in 1935-1945 is geschied.

Het Nederlandse Volk heeft er maar weinig bijgeleerd. Sterker nog, niets bijgeleerd.

ProAsfalt | 23-05-14 | 10:37

@Flatulent | 23-05-14 | 09:52
Dat moet het haast wel geweest zijn, een andere verklaring is er niet.
5 jaar is het in Europa trouwens dat we nu onze muil moeten houden.

irriducibili79 | 23-05-14 | 10:42

“Don’t let the noise of others’ opinions drown out your own inner voice."
― Steve Jobs

Litsehimmel | 23-05-14 | 10:45

Hierbij dank ik Geen Stijl voor de super actie. Jammer van de uitslag. Vind het wel typerend dat er al twee gemeenten zijn waar stembiljetten niet geleverd zijn. Ik heb overigens wel nog hoop voor een afbraak van de EU in de huidige vorm, namelijk winst voor Farage, Le pen en andere EU partijen.

ET007 | 23-05-14 | 10:49

Maar OMG hier begrijp ik geen moer meer van. Ik hoor iedereen over Europa klagen en toch wint die doodenge griezel van een Pechtold met dat misselijke D66. Onbegrijpelijk.
gebreidebroek | 23-05-14 | 09:48

Niet zo gek eigelijk. De EP-verkiezing is echt een eurofiel dingetje, dus dat scoort hoog bij eurofiele partijen en hun aanhang.

FrankVeer | 23-05-14 | 11:03

Complimenten!

Margreet Huiting | 23-05-14 | 11:14

Die - PVV: 3 (of 4) moet nog even bijgesteld worden naar 2 TWEE ??

Ben_online NL | 23-05-14 | 11:17

Wat een uitslag, paupervolk.

reinaarden | 23-05-14 | 11:23

FrankVeer.
Als je alleen de comments op GS en Pownews leest wel ja.
En als je je afsluit voor andere media omdat je vindt dat dat toch maar linkse staatspropaganda is.
Ik zou zeggen; verbreedt je horizon en neem ook eens notie van andere meningen.

Herr Vorragend | 23-05-14 | 11:25

-weggejorist en opgerot-

Dirty Deb | 23-05-14 | 11:30

-weggejorist-

tjonge123 | 23-05-14 | 12:24

-weggejorist-

tjonge123 | 23-05-14 | 12:29

@Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 06:38
U vangt in mijn reactie 2 keer aan met: Dus u...enz. 2 x totaal foute aannames. "U denkt dus dat het beter is om te liegen en bedriegen......". "Dus U bent voorstander van de correct politieke gedachte.........". Heb ik ergens gezegd dat je moet liegen en bedriegen, dat politiek correct beter is? Dacht het niet.
U moet beter lezen en ook beter het politieke spelletje begrijpen. Het doel van politiek is macht en invloed. En wil je macht en invloed dat moet je zetels winnen. De boodschap van Wilders is duidelijk. Dat was het al voor de kroeg scene. Daarvoor was hij de grootste in de peilingen. Dan moet je niet je eigen ruiten ingooien. Dat is strategisch onhandig. En u zou met wat minder aannames moeten reageren.

namensmijnhond | 23-05-14 | 12:45

Waarschijnlijk geen, misschien een zetel voor een nieuwe partij. Blijkbaar is Nederland heel erg tevreden geworden over de huidige gang van zaken. Zeker de winst voor D66 die tijdens de campagne de Europese ambities nog heel tijdelijk reduceerde om meer zieltjes te winnen laat zien dat de kiezer de zwakste schakel in de democratie is.
Feynman | 23-05-14 | 08:20

_

De uitslag bevalt je niet en dan ga je meteen het falen van democratie bij de kiezer zoeken.
Accepteer gewoon dat je in een democratie krijgt wat je verdient.

mocroGS | 23-05-14 | 13:00

@mocroGS | 23-05-14 | 13:00
In een open democratie zou ik daar in het geheel geen problemen mee hebben. Maar in de gegeven situatie waar slechts weinigen enig idee hebben waar ze eigenlijk voor stemmen en vooral ook op wie moet ik me wel afvragen wat mensen nu bewogen heeft om te stemmen hoe ze deden. Hoeveel van die bijna 20% D66 stemmers beseft bijvoorbeeld dat ze op Hans van Baalen hebben gestemd?

Pierre Tombal | 23-05-14 | 13:08

Wilders. Hij maakt alles kapot. Deze MAVO idioot. Ik heb ook D66 gestemd. En nu, Geen Stijl, bijhouden hoeveel banen Wilders gaat kosten. Het zijn er véél. Dat weten we zeker.

Daniel12345 | 23-05-14 | 13:09

SCHIJT ZIEK WORD IK VAN PECHTOLD: Nederland is voor meer EU blijkt uit de uitslag.

Rot op, we willen minder minder minder.
De mensen die niet stemmen, maar wel roepen, die snappen het ECHT niet.

adeehaadeetje | 23-05-14 | 13:20

@Geile koe | 23-05-14 | 10:29
Je kunt niks zeggen over de 65% die niet heeft gestemd, alleen maar dat ze niet hebben gestemd.
Je weet niet waarom ze niet hebben gestemd. Geen interesse? Geen vertrouwen? Te complex om een keuze te kunnen maken? Vind het wel goed zo? Op vakantie?

Je kunt alleen speculeren.

koeberg | 23-05-14 | 13:20

D66 stemmers beseft bijvoorbeeld dat ze op Hans van Baalen hebben gestemd?
Pierre Tombal | 23-05-14 | 13:08
_

Je schat de gemiddelde D66'er heel dom in. Lijkt me juist dat deze lui heel goed weten hoe het Europees parlement werkt. Dat D66 in een coalitie zit met VVD is eigenlijk irrelevant, want de afweging is dat je pro Europa stemt. Voor veel kiezers is dit voldoende.

mocroGS | 23-05-14 | 13:22

Altijd gaat het hier over geld verdienen. Geen Stijl mensen werken allemaal keihard. En maar loeren in de comments. Al iemand gereageerd? Dat daar tijd voor is ! Weet je wie makkelijk z'n geld verdiend. Het is Pritt Stift. Die maar een paar stukken per maand produceert en vaak ook nog leugenachtig. Gisteren Pownews nog gekeken? Het waren telefoonkaarten die de mensen kwamen kopen in Budel. Pritt Stift lacht zich gek. Aan die vreselijke Meeuwenlaan in Amsterdam NOORD. Voor het dubbele bedrag dat jullie thuis brengen of in veel gevallen LATEN thuisbrengen (door de uitkerende instantie).

Daniel12345 | 23-05-14 | 13:33

@mocroGS | 23-05-14 | 13:22
Ach ja... "Ik stem op D66 want die is tegen Wilders en Wilders wil hoofddoekjes belasten". De intelligentie spat er inderdaad vanaf.


Daarbij is ALDE nou niet echt de grootste pro-EU fractie, maar wel degene die de conflicten opzoekt waarvoor we een legermacht nodig hebben. Als je als D66 fan dan toch zo slim en vooral ook tactisch bent had je beter CDA gestemd.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 13:33

Ik zou zeggen; verbreedt je horizon en neem ook eens notie van andere meningen.
Herr Vorragend | 23-05-14 | 11:25

Kom op, als die meningen werkelijk hout zouden snijden, zou ik ze graag horen en willen geloven. Ik ben waarschijnlijk meer gebaat bij één groot Europa dan de meesten, want ik verdien mijn geld in heel Europa, dus een interne Europese markt en de euro zijn voor mij heel gunstig. Ik meen dat ik in het verleden al rekende in de ECU, de voorloper van de euro. Maar dat neemt niet weg dat de huidige ondemocratische ontwikkelingen binnen de EU/Europese Commissie/Europese eenwording en uitbreiding vreselijk uit de bocht vliegen/dreigen te vliegen en daar mag best wel eens wat aan gedaan worden.

FrankVeer | 23-05-14 | 13:49

@ FrankVeer | 23-05-14 | 13:49

Ik dacht eens kijken wat jij doet dan in Europa. Ik kan maar één Frank Veer vinden op Linkedin: Chauffeur bij Taxi Linsen in Apeldoorn.

Ach, het internet...

Daniel12345 | 23-05-14 | 13:56

Daniel12345 | 23-05-14 | 13:56
Wie zegt dat de echte naam van reaguurder FrankVeer ook Frank Veer is? En wie zegt, áls zijn werkelijke naam Frank Veer zou zijn, hij DUS een LinkedIn-account heeft? Jouw conclusie is net zo oppervlakkig, ondoordacht en kortzichtig als de EU-visie van D66.

KlunsJohannus | 23-05-14 | 14:24

Nederland krijgt wat het verdient. Slap, geïndoctrineerd, egoïstisch kutvolk dat we zijn. Het zij zo.

KlunsJohannus | 23-05-14 | 14:26

Ik ben nu ook niet perse heel erg blij met de uitslag, maar dat gezeur van die reaguurders hier. Het is wat het is, en het is iig geen apocalypse of stemvee of indotrinatie of een vertekend beeld of what da fuk dan ook. Blijkbaar willen de kiezers dit (d66/cda), nou dan gaan we dat regellen.

Fatbirdsdontfly | 23-05-14 | 14:35

@Abject | 23-05-14 | 03:55

Ja zo was mijn reactie ook Abject. Ik ben er nog altijd kapot van. GeenStijl viert feest over hun geslaagde peiling en droomt nu al over de volgende (zolang Brussel dat toe zal laten). Maar ik ben nog altijd aan het verwerken, voor zover dat mogelijk is, dat mensen in het algemeen blijkbaar zo vatbaar zijn voor brainwashing dat ze zelfs hun land VRIJWILLIG laten bezetten, zich geld af laten pakken, belazeren, betuttelen, kleineren etc.

Onvoorstelbaar, maar waar.

Van nature ben ik een rasoptimist, maar inmiddels heb ik weinig hoop meer voor Nederland.

suvois | 23-05-14 | 15:35

suvois | 23-05-14 | 15:35
En ironisch genoeg zijn dit maar al te vaak mensen die zichzelf intelligent vinden omdat ze ooit ergens een diploma voor hebben behaald. Zo zie je maar hoe dommakend dat megalomane narcisme van die quasi hoogopgeleiden is.


nedertokkie | 23-05-14 | 15:49

Zouden we de "raw data" per stembureau ook kunnen krijgen? Aangezien er bij 1 stembureau al een Artikel-50 stem is verdwenen, ben ik benieuwd of dat bij mijn stembureau ook is gebeurd. Zo'n klein 6 vierkante-meter hok waar ze wakkerschrokken toen ik binnenkwam.

Spittertje | 23-05-14 | 15:53

En zo nee, waarom niet? :)

Spittertje | 23-05-14 | 15:53

Je zou toch echt PVDA 0 zetels verwachten.. welke IQ van een walnoot stemt daarop?

Legionis | 23-05-14 | 15:54

Nu word ik dus weer de dupe van sancties van de Russen.
Met dank aan die oorlogzuchtige taal van Fuhrer Pechtold met zijn volgzame kundoes schaapjes.
Fck it! Ik ben nu voor Putin, die komt tenminste wel op voor zijn volk.
Zoek het allemaal maar uit in dit kut land!

nedertokkie | 23-05-14 | 16:05

Sneu, die 4 D66 stemmers in Urk. Die moeten we maar asiel aanbieden.

Max Navelstaar | 23-05-14 | 16:46

Het is allemaal zo verschrikkelijk zielig. Nederland kiest overtuigend voor Europah! Wanneer komt er nu eindelijk eens een oorlog in dat decadente, volgevreten, oversekste Europa. We zijn er aan toe.

Dulle Olivier | 23-05-14 | 18:00

mocroGS | 23-05-14 | 13:00
Democratie? Als de meerderheid niet gaat stemmen?

Feynman | 23-05-14 | 18:19

@ Feynman en de rest die roept dat vanwege de lage opkomst de uitslag ondemocratisch is.

Ja. Het is een stemrecht, geen stemplicht. 35% is overigens nog steeds een vrij substantieel en naar alle waarschijnlijkheid representatief deel van de bevolking. Daarnaast is er geen enkele indicatie dat bij een opkomst van 100%, de uitslag heel anders was geweest. ow EN ik verwijs nog ff terug naar mijn eerdere post.

Fatbirdsdontfly | 23-05-14 | 19:38

Fatbirdsdontfly | 23-05-14 | 19:38
representatief deel van de bevolking?
Typische d66 opmerking!
Beetje vreemd om te stellen dat de meerderheid representatief zou zijn terwijl de meningen 180 graden van elkaar verschillen. Bovendien maakt het motief van de meerderheid, deze democratische naaierij nog wat triester want hun stem heeft niets met europa te maken maar wel met anti wilders. Het enige belang van de anti-wilders stemmer is zijn eigen morele superioriteitswaan waarin ze zoveel hebben geinvesteerd, te handhaven.
.
Met een 100% opkomst weet je iniedergeval wel zeker dat je alle idioten erbij hebt. Dus niet alleen die fanatiekelingen die altijd zeker weten dat ze gaan stemmen, maar een week voor de verkiezingen nog niet precies weten op wie.
Wat bedoel je met representatief? ... oh ja d66 heh ... Laat maar joh.

nedertokkie | 23-05-14 | 19:55

Fatbirdsdontfly | 23-05-14 | 19:38
representatief deel van de bevolking.
.
Welke bevolking heb je het over? Toch niet dat volk waarvan jij het land wilt opheffen zeker?

nedertokkie | 23-05-14 | 20:11

@namensmijnhond | 23-05-14 | 12:45


Nu verwijt U mij dat ik niet lees wat U schrijft. Vervolgens doet U een uit de lucht gegrepen aanname over mijn tekort aan inzicht in "het politieke spelletje". Begrijpt U eigenlijk wel waarvoor "?" als leesteken wordt gebruikt aan het einde van een zin!

Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 20:14

@Bezorgde_Burger | 23-05-14 | 20:14

Begrijpt U eigenlijk wel waarvoor "?" als leesteken wordt gebruikt aan het einde van een zin!
Goh, Bezorgde burger. Moet achter je zin geen vraagteken i.p.v. een uitroepteken?
Maar goed, ik ga mijn tijd niet besteden aan kinderachtigheid over leestekens. Doe dat maar met uw VMBO vriendjes.

namensmijnhond | 23-05-14 | 21:28

Ik baal zo ontzettend van die klootviool van n Wilders.
Steeds ie als n raket in de peilingen gaat komt ie weer met zo'n domme actie waar niemand op zit te wachten,. en hopla daar gaan de kiezers weer!
Als die partij door bv een Joost Eerdmans en n Hans Smolders zou worden geleidt zou het allang de grootste partij in Nederland zijn geweest.
Dus blonde Pipo! ga eens iets anders doen!
Ga samen met Hirschi Ali Magan of hoe ze ook mag heten in een of andere rechtse denktank zitten geef ons een kans op n echte rechtse partij die het verschil kan maken!

polderplebs | 23-05-14 | 22:19

@polderplebs | 23-05-14 | 22:19
En zo is het. Dat heb ik tevergeefs hier ook iemand proberen uit te leggen. Strategisch een uiterst domme move van Geert. Ze hadden 6 zetels kunnen hebben.

namensmijnhond | 23-05-14 | 23:50

namensmijnhond | 23-05-14 | 23:50
Klopt helemaal.
Ik word er ook zoooo moe van om steeds maar weer uit te moeten leggen dat hij het anders bedoelt als dat hij zegt.Maar hij weet als geen ander iedere keer zijn eigen glazen in te gooien met uitspraken die misschien wel kloppen of war zijn....Maar waar niemand echt iets aan heeft!

polderplebs | 24-05-14 | 00:02

@ nedertokkie
Ten eerste heb ik PP gestemd, dus anti-europa, dus ben ik teleurgesteld in de uitslag.
Ten tweede snap jij niets van werken met grote hoeveelheden data of het idee van democratie. Wees kritisch op de grenzen van je eigen kennis dude. Als je ergens niet in thuis bent, praat jezelf dan niet aan de wijsheid in pacht te hebben. Het feit dat veel van de meningen tegenovergesteld zijn betekent niet dat de weergave van die tegengestelde meningen op basis van 35% inaccuraat is. Lijkt me zelfs vrij common sense. De redennen voor de kiezer zijn keuze op een partij als d66 is ook helemaal niet relevant voor het democratische gehalte ervan. Een anti-stem tegen Wilders is net zo goed een mening.

Fatbirdsdontfly | 24-05-14 | 10:46

UHHHH GEENSTIJL, Dat mijn resultaten niet toegevoegd konden worden vanwege het mij onthouden van een volledige uitslag wil niet zeggen dat ik gvd niet een avond in dat lokaal heb gezeten.

Leyolm | 25-05-14 | 19:53
Tip de Redactie