Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitgelekte Foto. Persvak tijdens PVV-bijeenkomst

persvakpvvbijeenkomst534.jpgMensonterende toestanden tijdens de laatste PVV-bijeenkomst afgelopen donderdag in Scheveningen. Partij-ideoloog Martin Bosma (staand in het midden) eist van de aanwezige journalisten dat ze naar de grond kijken als de Grote Leider der PVV Geert Wilders het afgehuurde café laat op de avond binnenkomt. Op de foto zijn verder te herkennen: Frits Wester (wit shirt) en Koen de Regt (groen shirt). Persgroep-journalisten moesten achteraan zitten. Dominique van der Heyde (NOS Journaal) en Janny Groen (Volkskrant) worden achterin het persvak 100% gecontroleerd door de veiligheidsdienst van de PVV. Politiek verslaggever van RTL Nieuws Jos Heymans (niet op de foto) is apart genomen in de isoleercel wegens klagen over het aantal stopcontacten in het persvak.

Reaguursels

Inloggen

@fredflange | 24-05-14 | 10:09
Fatsoen is a two way street

Ouwe-RukkerT | 25-05-14 | 10:06

Ik ben kleurenblind en zie een onderbelichte foto.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 07:33

Na deze glorieuze 'overwinning' van de PVV sterretje uit de vlag geknipt in Brussel maar verder nergens te zien wegens geen partij geen affiche plakkers is het duidelijk.
Geenstijl en alle andere PVV adepten hebben het ingezien, een stem op de PVV is een stem die of niks betekent of afsplitst.
Loosers zijn nu eenmaal niet populair

Frankasd | 25-05-14 | 02:07

Jos Heijmans, deze avonden zijn ook alleen ingevuld door PVVers, medewerkers en vrijwilligers van de PVV. Die dan soms ook nog een enkele PVV stemmer mee kunnen brengen. Het geld groeit bij de PVV namelijk niet op de rug, daarnaast is de beveiliging van dit soort evenementen bij de PVV zo hoog dat ze niet anders kunnen. Wat het gedeelte voor journalisten betreft is dit overigens ook niet de eerste keer dat weten ze al. De locatie is al klein genoeg om iedereen te herbergen, daarbij komen de Vrijwilligers, de medewerkers en de PVVers zelf altijd op de eerste plaats bij de PVV en niet de journalisten. Dat de beveiliging bij Wilders zo groot is, daar hoor je jullie zelden over, dat is bij jullie doodnormaal geworden en sommigen durven het zelfs te hekelen. Nou, dan krijg je dat je nog meer in de gaten gehouden wordt. Iedereen die binnen zit wordt op dat moment beveiligd. Dit soort gezeik en gezeur zal Wilders weinig deren, andersom krijgt hij namelijk ook geen respect van het linkse journaille.

Meri59 | 24-05-14 | 17:10

Volgens mij hadden ze allemaal luizen, met die gladgeschoren koppies, of is gabbermuziek nu over gewaaid naar de rest van de wereld ? :-)

plantmaar | 24-05-14 | 15:00

Tsja, als je PvdA en VVD gewoon bent: daar zitten de hoernalisten vóór het gepeupel, nippend aan de champagne, terwijl de paal vochtig wordt gehouden door een door de partij aangeboden tijdelijke werkkracht. Dan is het inderdaad een daad van opoffering en zelfverloochening om de PVV te bezoeken.

Guido | 24-05-14 | 13:38

Godsammekraken | 24-05-14 |

Als hij dat niet doet en de pers niet komt jammert hij weer luidkeels dat iedereen hem opzettelijk negeert.
Zo rolt greet zijn hysterische rondje.

Skunk57 | 24-05-14 | 13:29

Helaas beschikt Wilders niet over een zekere mate van "stijl", hij blijft volharden in zinloze kinderachtige acties, zonder deze oprispingen zou de man heel groot geworden zijn. Kijk naar Farage, die weet gewoon hoe het moet, helaas, ik gunde de PVV, omdat ze de eeuwige outsider is die gedemoniseerd wordt door de linkse hyena's, veel meer stemmen.

lanexx | 24-05-14 | 13:27

Gelukkig stemmen de VVD, D66 en PvdA wel in om de verkiezingsuitslag geheim te houden.

Moonwarrior | 24-05-14 | 13:08

Waarom zou Wilders de pers de ruimte geven, die er alleen maar op uit is om hem belachelijk te maken?
Dus pers, daar is je plek en als het je niet bevalt ga je toch gewoon weg?

Schietmijmaarlek | 24-05-14 | 13:03

De juiste manier om politiek correcte journalisten te behandelen. Die NOS en RTL 'journalisten' worden regelmatig gebeld door de politieke poppen van de gevestigde partijen om de verslaggeving te beïnvloeden (gisteren nog toegegeven door Wouter Bos).

XaleX_2 | 24-05-14 | 12:54

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 12:39

De baantjescarroussel is altijd relevant, en zo weet D66 na de volledige uitverkoop van de grondvestende principes nog altijd te overleven...

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:48

• Wat is dit nu weer voor een NEP foto!!!

h65485665 | 24-05-14 | 12:47

@mr. coffee | 24-05-14 | 12:19

oh, u herhaalt, dan zult u vast wel gelijk hebben...
.
Niets is minder waar natuurlijk. Ik zit volgens mij precies op doel. De PVV tapt ongenoegen aan over eerdergenoemde onderwerpen. D66 tapt ongenoegen aan over de PVV. Eenvoudiger kan ik het voor u niet maken...

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:46

@Mark Smith | 24-05-14 | 10:33
De PVV heeft geen leden. Verdiep je eens in een onderwerp rukeend!. We weten allemaal dat je er tijd zat voor hebt.

Godsammekraken | 24-05-14 | 12:46

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:58 en ook Petrus Poortwachter | 24-05-14 | 11:56

Zoals ik al zei, anders dan andere politieke partijen die menen voor de liberalen, arbeiders, christenen en dierenliefhebbers menen te moeten optreden meent de PVV voor het hele "volk" te moeten spreken. En het grootste deel van "het volk" is er blijkbaar wel klaar mee.
Trouwens, in het geval van D66 organiseren ze met enige regelmaat een debat binnen de partij en wordt de vraag gesteld of zij zichzelf nog relevant vinden, verrassend genoeg blijkt dat dan ook altijd zo te zijn.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 12:39

Anders slaat de NOS gewoon de PVV een keertje over, als ze zo kut worden behandeld. Het is sowieso bijzonder triest, dat de media alleen maar aandacht geven aan PVV, PVDA, D66. Andere partijen worden gewoon compleet genegeerd en als de NOS al langskomt bij andere partijen dan stellen ze 1 oppervlakkige vraag en smeren ze hem snel weer om op tijd in bed te liggen. Sowieso was het Nederland kiest debat dramatisch, met de "dijselbloem" show. Het is niet voor niets dat de meeste fractievoorzitters niet eens meer wilde komen opdagen. Alleen Samsom vond het nodig om te komen.

Media schaam u, voor de slechtste reportage ooit van verkiezingen. Zelfs geenstijl met zijn veel kleinere budget was nuttiger dan de staatsomroep deze keer.

zeertegendradig | 24-05-14 | 12:21

@Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:07

Tja.. feit is natuurlijk ook dat het Nederlandse electoraat vooral "op gevoel" stemt en zich niet erg verdiept in waar het nu precies over gaat maar dan wel begint te janken als het anders uitpakt dan gedacht.

Het is zeer te vergelijken met het Nederlands elftal dat vaak pas begint te voetballen in de laatste verlenging als ze met 2-0 achterstaan. Dat is nu eenmaal de Nederlandse volksaard, doe je weinig aan, en politici snappen dat als geen ander en doen er hun voordeel mee.

HET moment voor NL om tegen de EU te stemmen was in september 2012 toen NL nog niet ingestemd had met de Euro reddingsfondsen en de EU en de financiële markten echt serieus in de rats zaten dat de PVV groot zou worden en de cruciale Nederlandse bijdrage aan de Euro-redding zou gaan blokkeren, dat had het einde van de Euro kunnen inluiden. Maar toen kregen we de door de media gecreëerde race Rutte-Samsom met de strategische stemmers. Nou we weten hoe dat is afgelopen.

Nog geen week later ondertekende (demissionair) premier Mark Rutte de Nederlandse Euro garanties ter grootte van EUR 218 miljard (36% van ons nationaal inkomen).

Outsider-Inside | 24-05-14 | 12:21

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:11
Ik herhaal want je dwaalt af: " Politieke tegenstanders hebben elkaar altijd nodig namelijk. Anders is er geen tegenstand." Denk daar nu eens over na i.p.v. het partijprogramma van de PVV op te dreunen.

mr. coffee | 24-05-14 | 12:19

De Droit | 24-05-14 | 12:08

Nog steeds het verongelijkte toontje. Geert Wilders heeft zelf zijn mond vaak vol over landen waarin persvrijheid geen sinecure is, kiest er zelf voor om niet deel te nemen aan praatprogramma's die niet in zijn keurslijf passen (lees: niet te kritisch zijn), en wil die zelfde pers maar heel willekeurig te woord staan op zijn voorwaarden. Dat is niet hoe ik verwacht dat een volksvertegenwoordiger met journalistiek omgaat. De stroom aan reacties hier dat het dan vervolgens allemaal weer aan de linkse media ligt zijn ook tamelijk voorspelbaar en weinig origineel.

OrgulloTulipano | 24-05-14 | 12:18

@mr. coffee | 24-05-14 | 12:03

Ik denk van niet. Wat dat betreft heeft Wilders handigere thema's gekozen. De Islam zal in de wereld verdere slachtingen aanrichten en dus ophef veroorzaken. De EU zal verder falen en steeds restrictievere dictaten doen uitgaan. De Marokkaanse gemeenschap zal verder afglijden zonder correctieve maatregelen van overheid en maatschappij. Dientengevolge kan hij altijd rekenen op de electorale basis.

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:11

@Van Duyvenbode | 24-05-14 | 10:26

Wat is kretinisme? Kon het zo snel niet vonden op het interweb.

DebraCadabra | 24-05-14 | 12:09

ROFLOL! Je wordt behandeld, zoals je zelf de ander behandelt, meneer Heymans van de RTL. Dat noemt men wederkerigheid.

Lauwe Koffie | 24-05-14 | 12:08

OrgulloTulipano | 24-05-14 | 11:36

Nee hoor, in tegendeel. Maar ik ben te oud en wijs om me voortdurend zand in de ogen te laten strooien door de MSM.

Ze deden het met Janmaat, ze deden het met Fortuyn, met de LPF, met Ayaan Hirshi-Ali, met Rita Verdonk en nu met Geert Wilders.

De Nederlandse journalistiek is een politiek instrument. Al jaren.

Gisteren de laatste aflevering gezien van P&W. Dat heb ik jaren met plezier gekeken, want er zaten soms best interessante gasten. Het enige was, dat je de uitzending als het ware achterstevoren moest volgen, want als je alles voor zoete koek slikte wat daar uitgekraamd werd aan agitprop, dan zou je het nog bijna zijn gaan geloven ook.

De Droit | 24-05-14 | 12:08

@Outsider-Inside | 24-05-14 | 12:00

Tsja, die opkomst wordt sowieso redelijk low key gehouden terwijl dat wellicht de sleutelboodschap is. De EU kan geen mensen op de been brengen en dat is precies wat een staatsvorm wel nodig heeft. Zonder draagvlak kan de EU toekomstige uitdagingen helemaal niet aan. Mensen willen niet stemmen, laat staan werken, vechten en offeren. En dus klapt dit construct bij al te veel tegenwind. Tegenwind die zeker nog komt. We leven immers in de eerste helft van een eeuw en in zo'n periode is het altijd bal.

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 12:07

@Outsider-Inside | 24-05-14 | 12:00

Dat is een rare interpretatie. Zelfs als je er vanuit gaat dat de thuisblijvers voor Europa zijn, is er geen monsterzege behaalt door de pro-europa partijen.

decadent degeneraat | 24-05-14 | 12:06

Outsider-Inside | 24-05-14 | 12:00
Dus Rob Hoogland begrijpt dus ook al niet dat niet-stemmers politiek gezien gewoon niet meetellen. Daar kan je geen machtsblok aan toekennen.

mr. coffee | 24-05-14 | 12:04

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:58
Ik denk dat PVV ook D66 nodig heeft voor haar bestaan lol. Politieke tegenstanders hebben elkaar altijd nodig namelijk. Anders is er geen tegenstand.

mr. coffee | 24-05-14 | 12:03

Dit jankverhaal is van het nivo van een naar oorlogsgebied uitgezonden militair, die klaagt dat ze daar met scherp op hem schieten.
En Heymans..: als je een hond blijft slaan, moet je niet vreemd opkijken als hij op een gegeven moment tegen je aan pist.

Twerb | 24-05-14 | 12:02

Van Duyvenbode | 24-05-14 | 11:54
De PVV en aanhang claimt nogal eens namens 'het volk' van Nederland te spreken. Maak jij in het vervolg dan ook hetzelfde voorbehoud? Dank je.

Petrus Poortwachter | 24-05-14 | 11:56
Volgens de exitpolls van de laatste verkiezingen zijn ze echter gezakt van 2e naar 3e. En verkiezingen tellen, peilingen niet lol.

mr. coffee | 24-05-14 | 12:00

@Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:37

Goede post. Helemaal eens.

Rob Hoogland (ook al op leeftijd) had vanochtend trouwens wel een sterk stukje in de Telegraaf (hij haalt GS ook nog aan) over Alexander Pechtold.

Hoe amper 5% van 17 mln mensen op D66 gestemd heeft (1 op de 20 Nederlanders) en dit door D66, de Media en de EU gebracht wordt alsof Nederland massaal VOOR Europa gestemd heeft.

Outsider-Inside | 24-05-14 | 12:00

Heeft iemand nog iets van Hans Jansen gehoord? Gaat ie morgen weer een stuk tikken over de onderdrukking.

misti | 24-05-14 | 11:58

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 11:49

Die redenering volgend had D66 niet aan deze verkiezing mee mogen doen. Bovendien zonder PVV kan D66 niet meer bestaan. Alexander heeft naast holle platitudes over Europese samenwerking slechts zijn anti PVV retoriek...

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:58

-weggejorist-

funkyd | 24-05-14 | 11:58

Achgossiejossie....

Nilfisk | 24-05-14 | 11:58

Ja Jos Heymans, allemaal omdat gutmenschtypes als jij de verkeerde kant hebben gekozen bij het verdedigen van de vrijheid van meningsuiting. Nu ondervind je de bedreiging van de die vrijheid eens zelf aan den lijve en begin je op eens te miepen? Verman je, verdedig het recht op de vrije mening - ook dat van Geert - en richt je frustratie vooral op diegenen die onze vrijheid bedreigen. En het is misschien een inconvenient truth voor jou, maar die dreiging komt vooral uit islamitische hoek. Maar hee, erkennen van het probleem is de helft van de oplossing.

Professor Superhirn | 24-05-14 | 11:56

@Mike Oxlong | 24-05-14 | 11:49
Waar ben je zo bang voor? Als je zo achter jouw argumentatie staat waarom heb ik hier dan nog nooit gelezen dat je vindt dat de PVDA en het CDA, die toch ook al jaren verliezen, ook maar op moeten rotten?
Volgens de laatste peilingen is de PVV nog steeds de grootste in NL.

Petrus Poortwachter | 24-05-14 | 11:56

Mike Oxlong | 24-05-14 | 11:49

Jij wilt hem niet. Moet jij weten. Big Deal. Maar namens "het volk" spreek jij echt niet hoor. De pvv is altijd nog een flinke partij. If you don't like it, that's too bad for you.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 11:54

@Einde van de Domheid | 24-05-14 | 11:36

Om maar eens een gevleugelde uitspraak uit het oud-hollandsche demoniseringspakket te gebruiken...
.
" Die journalisten vragen er zelf om. Vooraanstaan om iemand weg te zetten als onwenselijk en fascistisch. Tsja dan maak je jezelf natuurlijk wel verdacht. Zeker gezien de povere beheersing van de pen zou er zomaar een maar het zwaard kunnen grijpen. "
.
Oh wacht. Ik vergeet iets mee te nemen in tekst...
.
" Natuurlijk keur ik het niet goed, maar begrijpelijk is het wel. "

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:54

@Bokito ergo sum | 24-05-14 | 10:19

Het is in Zuid Afrika. Die hebben van die gekke gevangenispakkenpatroontjes.

@Mark Smith | 24-05-14 | 11:19

Ja, je mag alleen dingen zeggen, die de samenleving goedkeurt. Ga maar eens echt gebruik maken van je vrijheid van meningsuiting op de Dam, dan zul je merken dat er ook zoiets is als een recht-op-het-ondergaan-van-de-consequenties-bij-het-hebben-van-een-ongewelvallige-mening.

decadent degeneraat | 24-05-14 | 11:53

ik zegT nix: straks luisterT de pliesie mee in ...

Centauri3 | 24-05-14 | 11:53

Wat een miezerig mannetje die " journalist ". De hele avond in een hoekje staan om een quote van iemand van de PVV te horen, niet om verslag te doen, maar om te treiteren en te bashen. En zorg dat je accu is opgeladen wanneer je je werk doet, sukkel.

070 | 24-05-14 | 11:53

Volgens mij zijn dit de winkelbediendes van de dumbo die met het overgebleven roy donders oranje juigpak op een uitje gestuurd worden. Wilders en de hoernalisten stonden in het gebouw ernaast samen met van gaal. Ja je moet het die hoernalisten het niet te makkelijk maken toch

tweetybird | 24-05-14 | 11:51

Zullen we het gewoon nooit meer over de PVV hebben. Naar drie nederlagen op rij moet toch wel duidelijk zijn dat Nederland hem niet wil.
Nu heeft elke partij natuurlijk voor en tegenstanders maar voor een clubje dat elke keer zo nadrukkelijk voor "het volk" meent te spreken lijkt me de boodschap nu toch wel duidelijk; het volk wil je niet Geert. Opdoeken die hap.

Mike Oxlong | 24-05-14 | 11:49

nee hoor, ik zie hier toch echt het resultaat van een pvda zwarte pieten razzia in amsterdam. Ze hadden er al voor gewaarschuwd.

mikerw | 24-05-14 | 11:46

Heymans noemt dit 'honds'!
Als een hond zo behandeld zou worden zou de hele PVV-aanhang om sharia janken!!!!!!

Einde van de Domheid | 24-05-14 | 11:38

@Mark Smith | 24-05-14 | 11:19

Dat behelst het op dit moment in Nederland zeker. Is de mening niet (voldoende) politiek correct, dan spetteren de "rascisme" , "fascisme" , "nazi" , "discriminatie" kwalificaties van het NPO scherm of de dode bomen schrijfseltjes. Politiek en bestuur toeteren lustig mee. Een gesloten front dat eendrachtig dezelfde boodschappen uitdraagt, de realiteit filtert in lijn met die boodschappen, en aggressief mensen met een andere boodschap onderuit haalt.
.
Is op zich ook niet nieuw. Een eenzijdige blik op de wereld vanuit de media en politiek is "iets" waar we in Nederland al decennia mee te kampen hebben. Uitermate ongezond voor een democratische rechtstaat en die is dus al jaren terminaal ziek. Ook erg slecht voor beleidsvorming omdat je problemen die je ontkent niet op kunt lossen.
.
Het blijft vreemd. We brengen met zijn allen geld bijeen om een pluriforme NPO te realiseren en daar komt een uiterst uniform geluid uit. Liberalen (niet te verwarren met VVD / D66), libertariërs, conservatieven, etc. mogen dus meebetalen aan hun eigen bestrijding.
.
Gelukkig is GeenStijl er. Daar kan iedereen iets vinden en zeggen. En kunt u vrijuit de wereld omdraaien en doen alsof het politiek correcte geluid in Nederland juist weggedrukt wordt en uw bescherming belieft. Heerlijk platform toch....

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:37

De Droit | 24-05-14 | 11:12

Een beetje verongelijkt, knakker?

OrgulloTulipano | 24-05-14 | 11:36

Geaccrediteerde pers onder begeleiding naar de WC?
Fucking Hufters!

Einde van de Domheid | 24-05-14 | 11:36

Ik mis de blanke slavendrijver.

Ik kook ook | 24-05-14 | 11:33

Misschien dat Greet na het derde verlies niet meer blind vertrouwd op ziener Grauss

the Jackdawn | 24-05-14 | 11:30

Net dat stuk van Heymans gelezen. Dat valt me van je tegen, Jos.
Ik schatte je altijd vrij hoog in qua neutraliteit, maar dat heb ik dan verkeerd gehad. Weer een deukje in de toch al geschonden neutraliteit van RTL.
Kennelijk word je oud, Jos.
Daarmee loopt ook je inschattingsvermogen terug. Weleens geprobeerd om 30 persmensen in een kwart het oppervlak van een huiskamer te persen? Inclusief gereedschap? Kannie, hé Jos?
Je hóeft dit niet te doen, Jos.
Met zo'n zuurgraad kun je zó bij de Volkskrant terecht.

Toine Tussenbeen | 24-05-14 | 11:28

Humor om te lachen.
Kudo's Pritt!

Einde van de Domheid | 24-05-14 | 11:26

De gas deal van Rusland met China is een groots antwoord van "Hilter" Putin aan de EU en de VS. Op de NOS-site staat dat de overeenkomst de waarde heeft van 400 miljard dollar. Wat de NOS er uiteraard niet bij zegt - en dat is nu juist de essentie! - dat het gas NIET afgerekend gaat worden in dollars. Waarmee de status van de dollar als wereldreservemunt wordt ondermijnd.
Precies waar het Putin om te doen is.
Maar Putin slaat twee vliegen in één klap. Doordat China de komende 30 jaar veel meer gas van Rusland gaat betrekken, gaat de EU als gevolg hiervan meer betalen voor Russisch gas. Kwestie van vraag en aanbod.
Kortom, Putin slaat twee vliegen in één klap, de VS en de EU.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 11:26

Ze hadden de NOS journalisten als voorbeeld kunnen stellen. Hadden ze gelijk voor de Amerikanen het vuurpeleton kunnen uittesten. Jammer, gemiste kans voor ze.

Konijnenhol | 24-05-14 | 11:23

Journalisten gedragen zich ook zo bij Louis van Gaal

Frank1555 | 24-05-14 | 11:22

Wat een jankverhaal van RTL PVDA-infiltrant Jos Heymans. Hoog tijd dat boomer Jos maar eens lekker met Paul Witteman in Huize Avondrood herinneringen gaat ophalen uit de jaren '70 van de hoogtijdagen van het Kabinet Den Uyl, die goeie ouwe tijd van "leuke dingen voor linkse mensen" waar half journalistiek NL nog steeds in is blijven hangen.

Dat Jos het niet op de PVV heeft was wel al langer duidelijk, zie bv. ook dit stuk uit 2010: www.dagelijksestandaard.nl/2010/08/wee...

Hoogste tijd dat journalisten verplicht worden om te melden of ze lid zijn van een politieke partij en zo ja van welke, ze zijn toch altijd zo bezorgd over belangenverstrengelingen en zo. Dan weten we tenminste allemaal uit welke hoek de manipulerende media-wind waait.

Outsider-Inside | 24-05-14 | 11:22

O ja Brussel is te vergelijken met roken, het kost bakken met geld, en is heel slecht voor de gezondheid !!!

Wayde | 24-05-14 | 11:21

Ik heb zojuist dat stuk van Jos Heymans gelezen. Maar heeft hij eht nou over Wilders of over van Gaal?

TheEgg | 24-05-14 | 11:21

... je vraagt je soms af of ze hun beginselprogramma nog wel eens inkijken.
Muxje | 24-05-14 | 10:57</p>

<p><br>
Ik denk dat niemand zich daar enige illusie over hoeft te maken. Sinds dat D66 deel uitmaakte van de twee kabinetten Kok komt er echt helemaal niks zinnigs aan standpunten uit die partij. Het enige waar ze in slagen is de boodschap "voor Europa en tegen Wilders", maar "ja" zeggen tegen alles uit Brussel en "nee" zeggen tegen alles van de PVV getuigt alleszins niet van een eigen identiteit. Het is gewoon meedwarrelen op de roem/befaamd-/beruchtheid van anderen.

Pierre Tombal | 24-05-14 | 11:21

Ik had geen stijl iets hoger ingeschat , maar laten we zeggen foutje bedankt!!!
Wat hier figuurlijk word weer gegeven is de verhouding Brussel burger, die kaffer die staat, kaffert de burger uit, en demoniseert ze.
Goed dat ik het effe rechtzet voor Geen Stijl, geen dank hoor!!!

Wayde | 24-05-14 | 11:20

"Ongelooflijk dat je dat allemaal mag schrijven"
Toine Tussenbeen | 24-05-14 | 11:07

Want de vrijheid van meningsuiting behelst slechts welgevallige meningen?

Mark Smith | 24-05-14 | 11:19

Ach, dan nog blijft de attitude van Wilders jegens het journaille een onvergelijbaar stuk fatsoenlijker dan andersom, gezien het recente roddel- en achterklapgeweld uit de MSM, enkel en alleen om schade aan de PVV toe te brengen.

hogeheuvel | 24-05-14 | 11:12

Dank je de koekoek!


Als die hoernalisten nu eens aan objectieve berichtgeving gingen doen, hun PvdA-lidkaart zouden verbranden en op zouden houden met agitprop te verspreiden en Wilders en zijn PVV zoveel mogelijk - met leugens en halve waarheden zwart te maken (pun intended), dan zou Wilders waarschijnlijk ook iets relaxter met de journalisten omgaan.

De Droit | 24-05-14 | 11:12

Wat een verontwaardiging (en als je dit al eerder hebt meegemaakt, wat doe je er dan?) van de journalist... bij de PVV mochten de journalisten tenminste nog naar binnen... bij de PVDA bleef de deur van hun socialistische grachtenpand (kuch!) op slot, bang voor lastige vragen als de exit poll weleens heel dramatische cijfers zou laten zien.... toen het bleek dat het nog mee viel mochten de journalisten naar binnen en als je dan een beetje kerel bent dan ben je natuurlijk allang weg!

Fatwabuster | 24-05-14 | 11:09

Lijkt meer op het inboorden van reizigers tijdens de WIC tijd. U weet wel, toen Nederland toonaangevend was in de reisbranche. De bezettingsgraden per vierkante meter uit die tijd is iets waar de KLM alleen maar van kan dromen. De NS komt nog wel eens in de buurt trouwens...

Parel van het Zuiden | 24-05-14 | 11:08

@Van Duyvenbode | 24-05-14 | 10:26
Helemaal gelijk, ik heb dat stuk van Elshout ook gelezen. Ongelooflijk dat je dat allemaal mag schrijven. Maar ja, Volkskrant, hé?

Toine Tussenbeen | 24-05-14 | 11:07

Eu test positie burger!

123 je proeft het zo | 24-05-14 | 11:02

Net zo'n onzinnig beeld als destijds Joop.nl liet zien:
www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/02/...
Maar toen kwam het initiatief van links en reageerde rechts (de PVV zelf) woedend.
Nu komt het initiatief van rechts (Geenstijl). Nu even afwachten hoe woedend links reageert.

TB2318 | 24-05-14 | 11:02

Jumbo klanten voor donders huispak hebben maagkramp?

ikdenkwat | 24-05-14 | 11:00

Berlusconi stijl min bungabunga. Overal links de schuld geven... terwijl er jarenlang gepoldert is...

Itastijl | 24-05-14 | 11:00

kom wie zei dat eauk al weer: "ïf ye can't fight them take the babies and rape them"

Centauri3 | 24-05-14 | 10:58

@Pierre Tombal 10:38: D66 heeft de potentie om een soort links-liberale partij te zijn, of een soort groen-rechts. Hun standpunten zijn niet eens zo gek... Ze doen er alleen helemaal niets mee, en je vraagt je soms af of ze hun beginselprogramma nog wel eens inkijken. Zelden een partij gezien die zo veel bezig is met macht, invloed, zo veel met het spel en zo weinig met de knikkers, of het uitdragen van hun gedachtengoed.

Jammer. Het was ooit een serieuze partij, maar is nu inderdaad niets meer dan een protestpartij in het midden, en eventueel vulmiddel voor een coalitie. En dat is grotendeels aan Pechtold toe te schrijven

Muxje | 24-05-14 | 10:57

@Mark Smith | 24-05-14 | 10:39
Volgens mij snappen de meeste lezers dat wel. Het woord "gewone" maakt de zin gelaagd. Dat vind ik interessant.

Jaap de Paap | 24-05-14 | 10:55

Door voor de EU te stemmen afgelopen woensdag houden de Nederlanders voor zichzelf de illusie hoog dat zij invloed hebben op de gebeurtenissen. Terwijl in werkelijkheid NL in het europarlement een uiterst marginale positie inneemt, zoiets als een vlekje op de bil van een olifant. If you can't fight them, join them, moeten de Nederlanders gedacht hebben. Door je fiat te geven aan iets waarover je geen controle hebt, lijkt het voor jezelf net alsof je in een machtspositie verkeert. Dat is strelend voor je ego en je slaapt er ook beter op. Nou, welterusten dan maar.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 10:54

@necrosis
De uniformen gedragen in Noord Korea zijn doorgaans een stuk faler dan de uniformen op bovenstaande pica.

herrieschepper | 24-05-14 | 10:51

en als we nou iedere schijnveiligheidsdiender een bloc en noteschriftje in den handen duwen en we maken daar allemaal hournalisten van: twee vliegen in een klap. BAM! *HET ECHTE VERHAAL!*

Centauri3 | 24-05-14 | 10:44

De uitslag in NL is onbelangrijk, legt geen gewicht in de schaal, een miezerige 26 zeteltjes op een totaal van 780.
Irrelevant. Dan kun je wel een actie als GeenStijl op poten zetten zoals afgelopen woensdag, prima, maar het is niet meer dan het piepen van een muis, of het geluid van de pootjes van een kakkerlak. Nee, wat er in Engeland en Frankrijk gebeurt, dat is veel belangrijker. Wij als Nederlanders hebben in de EU geen reet te vertellen. Geen ene malle moer. En het gekke is, de Nederlanders zijn er nog trots op ook, want ze stemmen nog op D66 ook. Zelf-afschaffing verheven tot nationale deugd.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 10:43

Wat een jankverhaal. Dan ga je de PVV toch niet interviewer? Nu is de reporter net zo'n straatmarokkaan die ergens in de weg loopt waar gefilmd wordt om vervolgens te gaan schreeuwen en dreigen dat ze aan zijn prive komen. Snap je...

appeltjesgroeneweide | 24-05-14 | 10:43

Berlusconi stijl min bungabunga. Overal links de schuld geven... terwijl er jarenlang gepoldert is...

Itastijl | 24-05-14 | 10:42

Gaat het hier niet om een zwarte piet look a like?

Tishetnetnie | 24-05-14 | 10:42

Waarom moeten er 30 journalisten en 10 camerateams bij een PVV bijeenkomst zijn tijdens EU-verkiezingen?
Dat zou een vraag kunnen zijn die je jezelf stelt, Jos.

En GW is blijkbaar eerlijk in hoe hij over je denkt, de rest van de politiek niet, en dat trek je niet.

BekiekUtMoar | 24-05-14 | 10:40

Cuyahoga | 24-05-14 | 10:36
Nice try. Maar hij bedoelt gewoon dat er alleen fractieleden en medewerkers in de Bierkeller aanwezig waren.

Mark Smith | 24-05-14 | 10:39

@necrosis | 24-05-14 | 10:30
Zou ik niet zo durven stellen. De partij van miezerig mannetje geldt namelijk al sinds de jaren '80 als "veilige" uitwijkhaven voor mensen die het eventjes niet eens zijn met het beleid van de partij waar ze anders op zouden stemmen. Tot Fortuyn zou een kabinet van CDA + VVD + PvdA praktisch een garantie zijn geweest dat D66 in de periode daarna volledig alleen zou kunnen regeren.

Pierre Tombal | 24-05-14 | 10:38

Garppig ... heb het huil verhaaltje van de Journalist eens even gelezen.

Nergens word duidelijk of dit een beleid is van "Wilders" of van zijn beveiligers , sterker nog als ik het verhaal objectief lees dan lijkt het er zelfs sterk op dat het juist een beleid is van de beveiliging ,het 5 uur eerder aanwezig moeten zijn het afzet lint de beperkingen m.b.t. toilet bezoek en "luchten" etc. etc. etc. mijnheer klaagt dus over de verkeerde persoon hij moet zich beklagen bij de overheid die deze beveiliging faciliteert en waarom was dit ook al weer oh ja !!.....

Overigens het beleid van de PVV komt op veel punten overeen met dat van de SP , hoe links kun je het hebben ? , oftewel Amigo heeft dan ook strategisch SP gestemd .

Amigo1973 | 24-05-14 | 10:37

Ik was net bij de Lidl.
Er waren 8 PvdA'ers, 1 VVD'er, 11 SP'ers, 4 SGP'ers, 6 PVV'ers en nog 2 verdwaalden van de Piratenpartij.

Eh, even voor Jos, dat zijn 26 gewone klanten en 6 PVV'ers.

Cuyahoga | 24-05-14 | 10:36

@Err
Wilders is zeker niet rechts. Nog wel linkser dan de SP. Maar over het algemeen wordt in discussies met linkse gekkies mensen bedoeld als PvdA'ers en Groen Linksen
Hem | 24-05-14 | 10:15
Op economisch gebied is hij erg links (of in ieder geval doet hij zich zo voor). Verder is hij vooral rechts, en nationalistisch (ook al is dat vooral pro-Israel, niet pro-Nederland).
.
@me,myself and IK | 24-05-14 | 10:13
Ik neem aan dat met de 'linkse media' altijd extreem-rechtse journalisten bedoelt werden?
Iedereen die het niet met Wilders eens is is volgens de PVV en zijn volgelingen links. Kritische vragen? Links. Niet zwart-wit bekijken? Links. Niet voor de Israelische apartheidsstaat in de huidige vorm? Extreem links.
Wat dat betreft heeft de PVV wel wat meer gemeen met de voorloper van de SP, het is volgens de PVV ook hun ideeen of niets. Wat het ook weer makkelijk maakt voor Wilders om geen regeer verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Vlak voor de verkiezingen iets extreems roepen, iedereen neemt er afstand van, Wilders doet huilie huilie, en domrechts stemt weer massaal op hem.

Nyg | 24-05-14 | 10:35

necrosis | 24-05-14 | 10:30
Ai, ai, ai, wat een onzin.

Mark Smith | 24-05-14 | 10:34

dat zijn hournalisten en voor een prikkie eargasm mogen ze met hun eigen heaufd tussen de benen den menschheid verbleiden met hun somatomiesch parrotariesch gekerm.

Centauri3 | 24-05-14 | 10:34

Arie van Elshout bekritiseert de groot Rusland gedachte van Putin. Geen woord uiteraard over de expansie van de EU (inmiddels 28 landen and counting). Ik bedoel: hoe imbeciel denkt die vent dat de lezers zijn?

Rest In Privacy | 24-05-14 | 10:34

Godsammekraken | 24-05-14 | 10:29
Of zou mijnheer de journalist doelen op het feit dat er slechts pvv kaderleden, nou ja leden, aanwezig waren?
Over vooringenomenheid grsproken.

Mark Smith | 24-05-14 | 10:33

Wat zou die Gwenette Martha eigenlijk gestemd hebben?

poepaanmijngaatsie | 24-05-14 | 10:33

@Adversary 10:30
Ja, want als de pers met de fractieleden van Wilders praat dan gaat ie dood.

En met PVV-ers bedoelt Heijmans Fractieleden en medewerkers. Er waren dus geen stemmers op de PVV in dat bedompte zaaltje met koperwaar.

tipo | 24-05-14 | 10:32

Ik snap het niet... Vind het ook niet grappig. Me nichtje van 3 is lolliger...

Doc Damage | 24-05-14 | 10:31

Had ie maar een vak moeten leren.

Trutkip | 24-05-14 | 10:30

@Pierre Tombal | 24-05-14 | 10:27
Zonder Wilders had Miezerig Mannetje geen enkele zetel gehaald.

necrosis | 24-05-14 | 10:30

spanarchist | 24-05-14 | 10:18
Helemaal gelijk en... ROFLOL!

Smuts | 24-05-14 | 10:30

Grappig hoe die journalist denkt dat dat soort omstandigheden er zijn omdat Wilders dat wil. Nee, ze zijn er omdat hij vreest voor zijn leven, niet voor gluiperige stukjesschrijvers.
Leuk detail ook hoe die journalist heel duidelijk onderscheid maakt tussen PVV'ers en 'gewone kiezers'. Alsof dat twee heel andere dingen zijn.

Adversary | 24-05-14 | 10:30

@duitse herder | 24-05-14 | 10:13
Meneer de journalist kan kennelijk het verschil tussen een PVVert en een gewone kiezer ruiken. Of zou hij ze netjes allemaal naar hun partijkaart hebben gevraagd? Oww wacht...

Godsammekraken | 24-05-14 | 10:29

Hem | 24-05-14 | 10:06
Enorme sukkel. Ik heb geen eens zin om uit te leggen waarom.

Mark Smith | 24-05-14 | 10:29

@Bokito ergo sum | 24-05-14 | 10:19
Nee, dit is niet in Nederland!

necrosis | 24-05-14 | 10:28

Wat een jankerd die Heymans. Dan blijft hij daar toch gewoon weg. Of mag dat niet van zijn baas?

Petrus Poortwachter | 24-05-14 | 10:28

@fredflange | 24-05-14 | 10:09
De vooringenomenheid waarmee 95% van de journalistiek Wilders benadert, noemen we dat ook fatsoen? Nee ik begrijp heel goed dat je in zo'n Bierkeller niet altijd voldoende plek hebt om de pers te behagen.

Godsammekraken | 24-05-14 | 10:27

"Ik spreek op een podium niet de universiteit toe of de NOS-redactie, om maar twee uitersten te noemen van intelligentie."</p>

<p><br>
En alweer kan ik niet anders dan Wilders gelijk geven. Vragen naar de bekende weg en dan uiteindelijk een stukje schrijven dat Wilders dat wel kan zeggen maar dat de journalist zelf wel beter weet. Op dat niveau krijgt Wilders van collega Tweede Kamer meubilair Adolf Pechtold al voldoende recensies.

Pierre Tombal | 24-05-14 | 10:27

Iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Maar als je nou het stuk leest van Arie Elshout in de Völkischer Beobachter, dan rijzen toch je haren te berge. Hij haalt het Hitler-anachronisme te voorschijn in verband met Putin. En "wij" zijn Chamberlain.
Right. Gelukkig voor ons is geen hond in Europa bereid zijn leven te geven voor Van Rompuy en Verhofstadt. Elshout betreurt het dat we Putin zijn gang laten gaan. Ach ja, het is weer dezelfde propaganda. Geen woord over de rol van de EU en de VS in Oekraïne, geen woord. Maar wel de beschuldigende vinger wijzen naar Putin. Met de EU en de VS rammelend aan zijn voordeur, op de plek van het voormalige Stalingrad, zijn er commentatoren in het westen die zich er niet voor schamen Putin te vergelijken met Hitler. Terwijl de Russen nu juist het meest geleden hebben onder het nazisme. Enig historisch besef heeft Elshout ook niet. Dat zo'n vent mag schrijven voor een nationale krant, geeft aan in welke deplorabele staat de media zich bevinden. Afgezakt tot een betreurenswaardig kretinisme.

Rest In Privacy | 24-05-14 | 10:26

Pritt. Is dit lollig bedoeld? Ik kan hier echt niet om lachen.

bolkebeer | 24-05-14 | 10:25

De initiatiefnemer (staand op de foto) haalt heel wat subsidie binnen met al die afrikaanse mensen-omdat-het-moet in beeld.

Zoetwaterpanharing | 24-05-14 | 10:25

Dat PVV-fractieleden een spreekverbod met de pers hebben, geeft wel aan dat de PVV controled opposition is. Gewoon in dienst van de De Partij.

Lenin begreep al, dat je je eigen oppositie moet leiden. Marx Rutte begrijpt dat ook. Het Vierde Rijk zal er komen dankzij de PVV en niet ondanks de PVV.

tipo | 24-05-14 | 10:24

Overigens is die foto gewoon van de screentest van Martin Schulz voor zijn rol als kampbeul in de film waar Berlusconi hem voor voordroeg
www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenlan...

kees1960 | 24-05-14 | 10:23

@ necrosis | 24-05-14 | 10:13

Heeft u helemaal gelijk in. En wat te denken van vlooien etc.

kwark001 | 24-05-14 | 10:22

@Err | 24-05-14 | 10:11
Het was mij ook nog niet duidelijk dat Geenstijl een PVV propaganda dingetje geworden is. Wel vaak gehoord van mensen die kritisch staan tegenover GS, maar mijn reactie is dan altijd dat er ook mensen reaguren die andere inzichten hebben. Blijkbaar heb ik het weer eens niet begrepen. Misschien Joris' taken overdragen aan Geert?

Lowdown | 24-05-14 | 10:20

@sinar2 | 24-05-14 |
Godver, Code Rood!
De kip zit in het kolenhok.
Ik herhaal: De kip zit in het kolenhok.

Err | 24-05-14 | 10:20

Nee, dit zijn de de minst vluchtgevaarlijke gevangenen die de sheriff een dag helpen bosbranden te voorkomen en als beloning een hamburgermaaltijd mogen genieten in het plaatselijke family restaurant.

lienke | 24-05-14 | 10:20

Blijkbaar is het journalisten nog steeds zoveel waard om iedere scheet die Wilders laat vast te leggen dat ze dit op de koop toenemen. Gewoon niet meer gaan en geen publiciteit aan Wilders geven. Dan draait ie snel genoeg bij.

Doldwaas | 24-05-14 | 10:20

"Ik heb Wilders nog nooit een journalist voor links zien uitmaken."

tip: koop een tv

Strange Glue | 24-05-14 | 10:20

Is dit in Nederland? Dit is mensonwaardig

Bokito ergo sum | 24-05-14 | 10:19

Heel vervelend die behandeling, mijnheer de journalist. Terwijl de meeste media er juist om bekend staan zo objectief en eerlijk mogelijk over de PVV te rapporteren.

spanarchist | 24-05-14 | 10:18

Voor journalisten die Louis van Gaal wel eens moeten interviewen is dit een schoolreisje. Dus gewoon niet zeuren Jos.

VanBukkem | 24-05-14 | 10:18

Wat een zeurpiet die Heymans. Goed dat deze foto nu uitgelekt is :-)
Het wachten is enkel op de foto's waarop triomfantelijke PVV-ers poseren met geblindoekte joernalisten die ze elektrische schokken toedienen

kees1960 | 24-05-14 | 10:15

@Err
Wilders is zeker niet rechts. Nog wel linkser dan de SP. Maar over het algemeen wordt in discussies met linkse gekkies mensen bedoeld als PvdA'ers en Groen Linksen

Hem | 24-05-14 | 10:15

Waarschijnlijk gewoon een shot uit de nieuwe commercial van de Zonnebloem

Petrus Poortwachter | 24-05-14 | 10:15

Gaat de PVV nu ook al oranje juichpakken uitbrengen?

edj44 | 24-05-14 | 10:14

@Hem | 24-05-14 | 10:06
Zijn allemaal in dienst van het ministerie van VenJ. Zie http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/opa_opstelten_zoekt_online_min.html
Dit om het volk te masseren voor een nieuw proces tegen Wilders aangezien een aanslag door Volkert nog even op zich laat wachten.

sinar2 | 24-05-14 | 10:13

@kwark001 | 24-05-14 | 10:03
Wat is er mis met een gladgeschoren koppie?
Dat scheelt klauwen vol geld aan Shampoo...

necrosis | 24-05-14 | 10:13

"Een beetje kritische vraag en de journalist wordt weggezet als links. Wat volgens Wilders iets heel vies is"&#8203;
Ik heb Wilders nog nooit een journalist voor links zien uitmaken. En als dat zo was, wat is überhaupt het probleem? Een goeie journalist is onafhankelijk en hoeft zich dus niet aangesproken te voelen.
Als je daar al niet tegen kan, moet je wat anders gaan doen.
En jezelf zielig vinden is zo ongelofelijk treurig.

me,myself and IK | 24-05-14 | 10:13

''- overigens uitsluitend PVV’ers, geen gewone kiezer te zien -''
daarna stopte ik met lezen...

duitse herder | 24-05-14 | 10:13

Gamlakuk ziet hier eerder de Opperpiet , die aan de verzamelde linkse kerk en hun persmuskieten meedeelt hoe Zwarte Piet uit Nederland moet verdwijnen ...

gamlakuk | 24-05-14 | 10:11

@Hem | 24-05-14 | 10:06
Oh jee. Wilders is recht? Geenstijl is rechts?
Geenstijl is pro-Wilders? En kritiek op Wilders is altijd links? Dan heb ik het blijkbaar de afgelopen jaren niet goed begrepen.
En dat jij alleen gelijkgestemde geluiden wil horen, vind ik behoorlijk eng. Maar dat heb je dan weer gemeen met Wilders.

Err | 24-05-14 | 10:11

@Godsammekraken, dat heet fatsoen. En dat staat nergens. Maar misschien moet de pers maar gewoon wegblijven bij de PVV. Alhoewel dat waarschijnlijk ook niet goed is voor Wilders en consorten.

fredflange | 24-05-14 | 10:09

Err | 24-05-14 | 10:04
Door bij voorbeeld het idiote toneelstukje met die Europese vlag te filmen. Stop daar dan gewoon mee.
------------------------------

Steeds meer en meer bespeur ik echte anti Wilder reacties op GeenStijl. Zijn er nu linksgekkies die een pro-Wilders geörienteerde site gaan bezoeken om daar hun linkse dwaasreacties te plempen?

Over publiciteit misbruiken gesproken. Ga lekker reaguuren bij de volkskrant ofzo.

Hem | 24-05-14 | 10:06

@herrieschepper | 24-05-14 | 10:04
Ik heb nog altijd geen bril nodig, dus leg eens uit...

necrosis | 24-05-14 | 10:06

"overigens uitsluitend PVV’ers, geen gewone kiezer te zien"... Ai, Jos laat zich even flink in de reet kijken.

Jaap de Paap | 24-05-14 | 10:06

Geen idee waar die meneer vandaan haalt dat de PVV verplicht zou zijn voorzieningen voor de pers te regelen. Waar staat dat?

Godsammekraken | 24-05-14 | 10:05

En toch laten de journalisten zich keer op keer weer voor het karretje spannen van Wilders.
Door bij voorbeeld het idiote toneelstukje met die Europese vlag te filmen. Stop daar dan gewoon mee. Hij heeft de journalistiek/publiciteit harder nodig dan omgekeerd.

Err | 24-05-14 | 10:04

@necrosis
Volgens mij moet u de brightness op uw scherm even bijstellen.

herrieschepper | 24-05-14 | 10:04

De PVV heeft al voor een hoop vermaak gezorgd. +1 PVV, de grappigste partij van Nederland.

Bluebook | 24-05-14 | 10:04

Begint een pruikenwinkel.

Zul je zien dat er alleen nog maar mensen zonder hoofd worden geboren....

kwark001 | 24-05-14 | 10:03

Ze wachten op stokslagen?

neemjemoederindemali | 24-05-14 | 10:01

Ah, dat verklaard waarom zoveel journalisten zo negatief over de PVV zijn..
.
Hoewel het niet de PVV is welke 1 rijk en 1 leider wil hebben. Dat is eerder D66(6)..

TuurlijkNiet | 24-05-14 | 10:00

Journalisten worden door sommigen als ongedierte behandelt zolang ze zich als gewillige trekpoppetjes gedragen van de zittende macht. De meesten verdienen het dus gewoon.

Godsammekraken | 24-05-14 | 09:59

Dit zijn toch de kelders van het PVDA clubgebouw?

number668 | 24-05-14 | 09:59

GeenStijl verwart PVV met EU, denk ik zo

Hem | 24-05-14 | 09:59

Dit lijkt me corporale gekte die tot Kinshasa is doorgedrongen.

B'VO!

Godsammekraken | 24-05-14 | 09:57

Dit lijkt me eerder een pica uit Noord-Korea....

necrosis | 24-05-14 | 09:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken