
Dutch liberal party D66 wins the European elections in the Netherlands. The member of the ALDE group of the European Parliament is to get 5 seats out of the 26 available Dutch seats. This means D66, the party of Marietje Schaake and Sophie in 't Veld, wins two seats. That is
the outcome of a nationwide vote count, conducted against the wishes of the European Commission by the weblog GeenStijl. Due to this "clandestine" count of real votes, GeenStijl is the only one who is able to predict a plausible outcome of the EU elections in the Netherlands. After D66, the christian democrat CDA of the EPP comes in second, but loses one seat and drops to 4 in the EP. Geert Wilders' Party for Freedom (PVV) loses 2 seats and drops to 3, despite his party's lead in national polls. The liberal right VVD, the party of Dutch PM Mark Rutte hold their fort at 3 - same as in 2009. Same goes for the social-democratic PvdA, their coalition partner in the Dutch government. On the left side, the GroenLinks (Greens) loses 1 seat to the animal party PvdD. The euro-sceptical socialist party SP hold on to their three seats. Christian combination CU/SGP also hold their two shared seats in the European Parliament. 50PLUS, the "babyboomer party", most likely doesn't pass the treshold for a seat, while Artikel 50 party leader Daniël van der Stoep loses his one seat in the EP before Sunday, when the official numbers are released.
With a voter turnout of 35%, the bustle at the polling stations was at a "regular low" for EU elections in the Netherlands. 65% of the people is either seemingly uninterested in the European Parliament, or unimpressed with the supranational powers of the EP. National elections have a turnout of around 75%.
Collecting votes despite the embargo
The European Commission prohibited the Dutch government to release the May 22 election results, because most European countries do not vote until Sunday. GeenStijl deemed this embargo undemocratic and at variance with democratic transparency, so the weblog asked its readers to attend the counting of votes in polling stations around the country, and then asked them to send in the results. GeenStijl made use of a rule in Dutch electoral laws that requires the outcome of elections to be read out loud at the countrys approximately 10,000 voting stations, but doesnt forbid the results from being recorded. Minister of the Interior, Ronald Plasterk, told the European Commission that GeenStijl operated within the boundaries of Dutch electoral law. He wrote this to Brussels after European Commisionar Viviane Reding demanded a clarification on the actions of GeenStijl from the Dutch government.
Using their unprecedented method of data collection, GeenStijl managed to gather the results of 1287 polling stations, collecting a grand total of 664,316 votes - or 14.5% of the total number of votes. Real votes, not exit poll numbers. It is percentage-wise the biggest voting sample ever conducted, and it's the first time this many people attended the public vote counting with the intention to reach a plausible national result. With 1 in 6 Dutch votes collected, and after weighing them against demographic and statistical data, GeenStijl feels they managed to present an outcome that is approximately 98.5% accurate. A per municipality breakdown of the results kan be found at
geenstijl.nl/eu2014/resultaat/.
About GeenStijl
GeenStijl made some waves in Europe last year, when it videotaped MEPs who signed in to the attendance register for a plenary session in the EP, cashed their fee, and then left. Two MEPs, Miloslav Ransdorf and Raffaele Baldassarre responded agressively to reporter Tom Staal when confronted with their behaviour.
See here for the video.
Amsterdam, 23 May 2014
PLEASE RT.
Reaguursels
InloggenIk hoop stiekem toch dat het van geen kant klopt..
Al die parlementariers zullen wel blij zijn dat ze van van der Stoep af zijn.
Arrogander Peggold bedankt de thuisblijf tokkies voor hun loyale niet-stem.
Tot slot: "Mensen hadden moeten gaan stemmen"... Misschien dat we het dichter bij onszelf moeten zoeken. De samenleving is geïndividualiseerd, ondanks (of mede geholpen door) wat zo lelijk de 'social media' heet of heten. Ik heb op FB en Twitter amper vrienden en bekenden anderen zien aanmoedigen om te gaan stemmen en ik ben toch redelijk verpolitiekt. Op wat geschreeuw op GS na leeft Europa blijkbaar nog steeds niet genoeg om onze families en onze kennissen van ons gelijk te overtuigen. Niet janken dus.
@sinar2 | 24-05-14 | 09:27
We kunnen toch gewoon zeggen dat we die verdragen niet meer erkennen, omdat we de democratische legitimiteit van de Nederlandse handtekeningen eronder betwisten?
We kunnen bijvoorbeeld een uitstekend argument maken tegen het Verdrag van Lissabon, dat een paar jaar eerder door een 2/3 meerderheid was weggestemd.
Mensen hadden eergisteren gewoon moeten gaan stemmen. Ook al had dat op de korte termijn weinig uitgemaakt voor de koers van de EU, we hadden tenminste als volk het signaal afgegeven: "dit willen wij niet!"
@caspert79 | 24-05-14 | 08:19
Weet je hoeveel procent van de NLse bevolking op de PVV heeft gestemd? Nog minder. Dus als de 8% op D66 niet relevant is, dan zijn de nog kleinere percentages op eurokritische partijen al helemaal niet relevant.
Niet stemmen = instemmen. En van tevoren kon iedereen weten dat dat ook zo geinterpreteerd zou worden.
@seven | 23-05-14 | 21:36
If they choose not to take part in the elections, doesn't that mean that they consciously choose to be ignored? On what basis do you conclude that they "must" really dislike the EU?
Maybe they just didn't give a shit, or found the europhile politicians to be incredibly honest and dependable, so they stayed at home because they have full confidence that the elected MEPs will advance the people's interests in the EP.
We cannot know what the 65% non-voters think of the EU, because they have decided to not make themselves heard. If they hated the EU so badly, they would have voted on parties that shared that opinion.
Not voting = agreeing with whatever the election results are. That's how it works, I'm sorry.
caspert79 | 24-05-14 | 08:19
Dus 65% van de mensen was te bang om te stemmen?
.
Mwoehahaha..
.
Ik zou te lui, te ongeinteresseerd en te dom gebruiken.
Kan iedereen ophouden met die totalitaire zakken "liberaal" te noemen?
fantastische actie alleen jammr dat we D666 als winnaar moesten uitroepen, maar ja,dat heet nu eenmaal domocratie.
fantastische actie alleen jammr dat we D666 als winnaar moesten uitroepen, maar ja,dat heet nu eenmaal domocratie.
@sinar2 | 24-05-14 | 09:27
Nee.. De verkiezingen gingen helemaal niet over deelname aan de EU en Euro. Dat wordt beslist in onze nationale verkiezingen. En die zijn nog veel duidelijker pro EU en pro EURO..
Stteds.maar.weer.
De uitslag van Rucphen klopt volgens mij niet daar ik in St. Willebrord(die onder de gemeente Rucphen valt) al 314 stemmen voor PVV geteld heb. De uitslag is doorgezonden door mij. 4711EH, stembureau 7, Naam stembureau: de Vlegter.
Dus we kunnen als conclusie van de verkiezingen stellen dat per 15 mensen
VOOR DE EU en DE EURO heeft gestemd: 10
TEGEN DE EU en de EURO heeft gestemd: 5
.
Conclusie is dus: tot over 5 jaar..
-weggejorist-
@sinar2 | 24-05-14 | 09:27
Het toffe aan papieren verdragen is dat ze zo mooi branden.
En de lamstraal die komt vertellen dat wij ons echt aan die verdragen moeten houden? Vriendelijk vertellen dat wij de EU niet meer erkennen, terwijl het volledige KCT het sujet weer terug het vliegtuig in knikkert.
De Anaalprofeet:24-05-14 04-10: "Wat is er mis met de mensen" Ze zijn niet in staat om een afweging te maken,in wat uiteindelijk beter zal zijn voor hun toekomst.Ze laten zich liever naaien,door een oppertunist die als ex veilingmeester wel weet hoe je de uitverkoop verder moet organiseren.Het is allemaal doorgestoken kaart,net als met die arabieren,die over een week of 14dagen,nergens meer wat van weten.Die leven alleen voor hun ,dipstick, de rest is niet belangrijk.Net zo goed als dat we in Panama een Manuel Noruega hadden,hij is door de Amerikanen verwijdert,en leest nu boekjes in San Quentin.
Al had 100% PVV gestemd dan nog was de EU-trein doorgedenderd. We zitten al zo vast in verdragen waar de bevolking op tegen was dat we er nooit meer vanaf kunnen. Daarom zijn dit soort verkiezingen ook schijnvertoningen. Wat de uitkomst ook is, ze gaan gewoon door in Brussel.
De arrogantie van D66 is stuitend, denken dat NL een duidelijk pro Europees geluid heeft laten horen omdat 10% van bang gemaakt NL de moeite heeft genomen op die foppartij te stemmen. Maar zoals alles wat EU gelieerd is: de burger geeft een vinger en ze pakken je arm. En elk anti- EU geluid wordt afgedaan als niet bestaand.
OEPS: "The euro-sceptical socialist party SP hold on to their three seats."
Bedoeld wordt: "The euro-sceptical socialist party SP win one seat to three seats".
D66.. in wat voor land leven toch? Wat is er mis met de mensen?
Very well done by No Style. Maybe they can get a reel scoop by filming how votes disappear in the vote counting process or how votes for unwanted Parties are made invalid by left votecounters by adding a second vote themselves in order to gradually decrease a few seats for that Party in total that nobody can explain. Afterall, it's NOT a matter of democracy but the conceiling of one that is not with us is against us
-weggejorist-
De lachende derde met deze uitslag is Guy Verhofstadt
@emoe | 23-05-14 | 21:17
Balstien?
-weggejorist-
"collecting a grand total of 664,316 votes - or 14.5% of the total number of votes"
"With 1 in 6 Dutch votes collected"
Hmmm, volgens mij is 14,5% eerder 1 op 7 dan 1 op 6...
Als dit de kwaliteit is van de stijlloze poll dan kan de definitieve uitslag op zondag nog wel eens een shock worden.
En ik kan het weten want ik heb de uitslag lekker al gez... oops.
wg. Plasterk.
-weggejorist-
@Hij liever dan ik | 23-05-14 | 23:47
A50 moet een lijstverbinding aangaan, desnoods met de PVV. Voorkom fragmentatie! Ik heb A50 overwogen maar vreesde dat mijn stem naar d66 zou gaan als restzetel. Dus Hans J. gestemd.
-weggejorist-
lanexx | 23-05-14 | 23:38
Als je op artikel 50 had gestemd, had je ook indirect op UKIP gestemd. Ze vormen een fractie.
Wat is het toch een absurde constructie, dat stemmen in Europa.
Was D66 niet voor een direct gekozen burgermeester? Ooit eens, tot ze in de regering kwamen en al hun principes lieten varen.
Wanneer kunnen wij direct op Europese kandidaten stemmen?
Alleen verklede baardvrouwen kunnnen we in Europa direct op stemmen. Ze hoeven niet te gaan zingen in de EU, maar een flink toontje lager zou wel fijn zijn.
-weggejorist-
En nu op zoek gaan naar een Nederlandse versie van Nigel Farage, wat boffen die Britten toch, die moet toch wel te vinden zijn in dit land?
@LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 23:16
Dat interesseert mij niets, ik stem niet op dat tuig, punt uit.
Mentaliteit is niet te koop, dat zie ik dagelijks in de panelen en daar valt ook niet over te discussiëren.
Maar jij en velen met jou begrijpen dat niet. Kaf, koren etc..
Half England is werkloos en nog moet ik dit engels lezen.
-weggejorist-
Vrijmibo is altijd weer een hele pijnlijke affaire. De ene hand RSI van het klikken, de andere last van kramp.
@koekje erbij? | 23-05-14 | 23:12
De vrijmibo was gezellig merk ik..
O, sorry, maybe wrong topic, but i Am fokkend.
Wanneer gaan we over op het Frans. Ligt me beter, de ouwe taal voor diplomaten en de nieuwe taal voor de EU.
@AbleArcher13 | 23-05-14 | 22:07
@K.Plop | 23-05-14 | 22:24
Leuk en aardig, maar hoe je het ook went of keert, jij als individu kan de 'legitimiteit van de EU' niet op scherp zetten door niet te stemmen. Zelfs als de opkomst 10% of minder zou zijn in NL, dan zou de EU daar geen fuck om geven, die zullen denken van "Ze zullen het wel best vinden door niet tegen ons te stemmen".
In Nederland daarentegen kunnen Referenda en verkiezingen van de 2e kamer zelf wél onterecht worden verklaard bij lage opkomst. Dat werkt niet in de EU, maar niemand begrijpt dat met z'n botte achterlijke hersenen.
Daarom heeft iedereen die niet gestemd heeft, indirect gestemd voor de partij met de meeste aanwezigheidsstemmen. D66 dus.
@Konijnenhol | 23-05-14 | 22:46
wim kok: Aj am wim kock and aj fok horses!
Clinton :Pardon?!?
Wim: Jes paardon.
How nice we go international, maybe i'll get famous someday ;)
AbleArcher13 | 23-05-14
Mss, als je zegt hier , 500 eten of mobiel?
Eten genoeg hier,dus,
fantastisch /taalnazi off/ En vergeef me de ontbrekende trema's.
Archy Bunker | 23-05-14 | 22:56
Klinkt als een fantatisch business plan.
Helaas financieren de banken geen startende bedrijven meer.
Ergo, we moeten loonslaaf blijven, en het doen met onze pensioenen.... oh.. wacht.
Konijnenhol:22:46: Yeah your right,Joop was a visionair, ,undertaking, is gone be future.Unemploimentnumbers will dramaticaly going down.
Ok, I'm confident I speak English after reading this.
frank87 | 23-05-14 | 21:05
+1
Moest glimlachen.
Yes yes now we know... Spring is in the air.... Why should I ???????
He, er is een spellingscontrole hier. Vandaar dat alles wat ik typ in het nederlands, met rode streepjes wordt gesierd. In het engels, geen enkel rood streepje eronder. Beetje trots voelt.
Maar waar zet ik het uit? I wonder... Hmmm, the game is afoot!
@Guy Veropzoudten | 23-05-14 | 21:18
Volgens mij was labour dan anders weer de grootse en had flink winst.
Farage heeft nog steeds een heel klein aandeel.
Are we gonna talk English now? Don't make it Dunglish. The most brilliant I find is the one of Joop de Uyl, former prime minster of our wonderful country: The dutch are a nation of undertakers'.
He meant entreperneurs, he was tidy bit lost to translate it correctly.
@DoctorDoNothing | 23-05-14 | 21:13
Goed werk hoor jongens of goed werk hier jongens?
I shoot doe a curse if ai were you
Shit walks,.. Money talks.!!
Je hebt niet alleen de keuze voor geen eu en wel eu, maar indien wel eu, dan wat voor soort eu? Doen die alleen maar iets met toerisme of krijgen we 1 groot eu-leger? Grenzen verder open voor diensten of juist minder? Dat hangt er nogal vanaf...
@Joris von Loghausen | 23-05-14 | 21:07
Joe sioet riet da roels .Joe most reaguur in goed nederlands.
*op [!} knoppie ramt*
gehehehe Joris
Volgende keer misschien eens bij jullie collega's van das Kapital navragen hoe je een representatieve sample krijgt. Puur kwantiteit is daarbij niet genoeg.
Holy shit,Demons666 is gone tackle the problems we face,that Greta could repair... not to much coles,I hope.??
Geenstijl gaat voor wereld dominatie op de polls.
Gisteren het stembureau, vandaag the world en morgen de kater.
Hebben jullie methode wel gepatenteerd? Tm'tjes en C'tjes galore, uiteraard.
Wel mooi, zo'n tegengeluid van die biased hond(en) in de media.
@h.a.k. blok | 23-05-14 | 22:12
Natuurlijk. En dat het kabinet enkele miljarden over de schreef was gegaan en de in ruil daarvoor door de PVV geëiste compenserende maatregelen als een niet serieus te nemen exercitie had beschouwd, had er uiteraard niks mee te maken. Jouw vrouw wil net zo'n jacht als Steve Jobs en dan zeg jij "regel ik schat, ik ga wel dubbele uren werken want dat heb ik over voor onze relatie"?
in other woorden, WE ROCK
Als ik de ep-zaal zie, 700+ meps, moet ik altijd aan de bijeenkomst van de massale Chinese Communistische Partij denken, waarbij de gigantische hoeveelheid afgevaardigeden eigenlijk alleen maar mogen klappen en vooral alleen de leiding volgen.
Van Rossum, een unicum in onze historie, uitslag verzamelen buiten de reguliere media om en 98,5% nauwkeuring. Real votes, not exitpolls. Ome Roon zal nou wel door de knietjes gaan en volgende keer stemmen om zondag doen. Maar de boodschap aan de EU is duidelijk, don't fuck with GeenStijl and learn how to pronounce the name correctly!
LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 22:00
Ik heb in 2005 al nee gezegd tegen deze EU flauwekul.
Dus waarom zou ik dan nu gaan stemmen?
@Joris von Loghausen | 23-05-14 | 21:07
You cynical bastard.
En om die eu elite club te dissen doen we dit zelfde volgend jaar ook met het eurovision songfestival,waar we elke reaguurder in europa een huiskamer in sturen om te zien welke kandidaat ge smst wordt. En vijf minuten voor de echte uitslag maken wij geenstijl de winnaar bekend. Zal ze leren die EU elite bende.
@Parel van het Zuiden | 23-05-14 | 21:03
Lijkt me sterk. Dit is op geen enkele manier illegaal.
Nou GeenPeil de PVV'ers vertrouwen jullie niet. Die zijn zelf een check aan het opstarten lol.
www.petities24.com/wie_heeft_pvv_geste...
misti | 23-05-14 | 22:03
Ja, die zitten er tussen. Maar ik heb vooral het idee dat alles, terecht of onterecht, wordt aangegrepen om maar vooral de eigen overtuigingen te bevestigen.
NoStyle took Dunglish to another level...
The motto of the EU is divide et empera.
Greet op zijn reet! Logisch toch!
In 2012 blies hij Rutte 1 op om van de dissidenten in zijn cluppie af te komen. Als zeer doorzichtige leugen veinsde hij zich niet te kunnen verenigen met het voorgestelde "ouderen beleid". Voorheen had hij het woord ouderen nog nooit in de bek genomen, daarna ook niet meer.
Het kon nog erger. Na zijn walgelijke charade met de Saoedische vlag, alleen bedoeld om te provoceren, beweerde hij vorige week zich betrokken te voelen bij het lot van de Saoedische bevolking. Hoe leugenachtig wil je het hebben?
Greet is een charlatan die alles en iedereen manipuleert om zo zijn eigen agenda te bepalen die uitsluitend is gericht op ik, ik, ik, kost wat het kost.
Greet is volstrekt ongeloofwaardig en onbetrouwbaar gebleken. NL heeft niks positiefs te verwachten van deze volksmenner, die nog niet in de schaduw kan staan van bijv. een Nigel Farage, die hem doorhad en samenwerking met hem resoluut afwees.
Wel jammer dat de PvdA niet helemaal is geruimd. De volgende TK verkiezing dan maar.
@LangeTijdGeleden | 23-05-14 | 22:00
Integendeel. Mensen die gestemd hebben tijdens deze verkiezingen hebben landverraad gepleegd door indirect legitimiteit te geven voor soevereiniteits overdracht van Nederland naar de EU.
Maar de meesten lezen bijvoorbeeld ook niet de url van dit artikel. Typisch.
De PP heeft nog veel meer kansen om een zetel te behalen gelukkig :)
piratenpartij.nl/internationaal/
Little Arithmetics | 23-05-14 | 21:58
Democratie op GS is zoveel als stemp Wilders of een of ander vadsig ex-pvv mannetje.
Het laatste restje geloofwaardigheid door het putje... Huur volgende keer even een native speaker in om jullie tekst om te zetten in Engels.
Ik kan later zeggen: "ik was erbij"
35% opkomst. Vrijwel alle D66 stemmers ooit ever heeft gestemd voor D66. Minder dan 10% in Nederland dus...
Gigantische overwinning.
Bedankt alle thuiszittenblijvers. Jullie hebben door NIET te stemmen toch gestemd op D66 indirect. Idioten.
Het gegeven was/is geweldig, die liveshow eromheen was zwaar knudde helaas. Laat van Leeuwen niet meer zuipen tijdens zo'n uitzending! Nuchter is ie veel beter.
'We' kunnen nu wel heel zielig gaan doen dat alles niet eerlijk is en dat 'we' verloren hebben. Maar Nederland heeft gesproken en NL wil meer EU, meer Pechtold, meer CDA en meer Verhofstadt. Verlies accepteren en opnieuw beginnen. De tegenstanders hebben gewonnen en de meerderheid wil deze kant op, die waren blijkbaar toch beter of hadden in het oog van de meerderheid een beter verhaal.
Complimenten voor de toewijding GS. Op welke manier de democratie hiermee gediend is is me nog steeds niet duidelijk maar dat gaat iemand me vast uitleggen hieronder.
Eigenlijk raar dat mensen van volksvertegenwoordigers eisen dat op landelijk of europees niveau alles goed geregeld wordt, terwijl bijna de helft van de stemmers op gezinsniveau er een tering bende van maakt. Regel eerst maar je eigen toko op een fatsoenlijke wijze, zou ik zeggen.
Dit nieuws heb ik vanochtend gewoon in het nederlands gelezen
Die kleurenbalk klopt trouwens ook geen reed van. De PVV moet qua partijprogramma en 2e kamer stemgedrag tussen SP en PvdA zitten met een rodachtig kleurtje en SGP helemaal rechts in het (kousen)zwart.
Wow
Such votes
Much democratic
Pls retweet
It is the day after and the Dutch are complaining about their politicians. As the saying goes: " barking dogs don't bite.
www.order-order.com
-weggejorist-
Ik mis toch wel wat vermeldingen voor Geenstijl in de nationale media. Belachelijk dat De Hond wel ter sprake komt.
@seven | 23-05-14 | 21:36
Outstanding. It's worth noting that almost two-thirds of those eligible to vote refused to show up. Many of them out of apathy, that is true, but a substantial amount of them refuse to vote in European elections out of principle. You could call them the silent majority.
Let's hope the elections in Britain did not suffer from the same effect. Even if these elections are little better than mock elections, because our votes do not matter, it's always better to turn out and vote for candidates who oppose what's going on. And if there is any party in Europe that deserves seats in the European Parliament, it's UKIP.
Nou, daar zit je dan met je ALDI partij...
Allemaal aan de schultenbrau dan maar?
Hulde GS (en participanten) voor de internationale coverage, ik hoop dat andere landen (de volkeren) jullie voorbeeld volgen en ook op deze manier de uitslagen van verkiezingen monitoren/bewaken. Dit soort acties maakt mij dan wel weer een trotse Nederlander!
Een zetel voor de partij voor de dieren? There's some terminally sick elements in the Netherlands.
WildersJeugd | 23-05-14 | 21:19
Here you go. i.imgur.com/Hkk3wQc.png I included in the chart also the 65% who even didn't cast a ballot. They must really dislike the EU & EP. I find it rather silly to ignore them.
We are the louse in the polls of democrassie and we kick against the painfull scheens of establisjment.
Zeau, mijn Engels leraar, mijnheer van Schijndel, zal trots op me zijn.
@Jackanders | 23-05-14 | 21:29
Jij ziet dit niet in het juiste perspectief.
Gled i ken ried Englisj verie wel.
Nu maar hopen dat de DDoS-aanvallen vanuit Brussel uitblijven.
Geenstijl, the best horse of the stable.
Autofellatio.
Very good done, very much thanks"
We are the Dutch equivalent of the famous Gaul village...
F**k the EU.
-weggejorist-
Als de EU echt belangrijk was, zou de NPO er wel een verkiezingsavond uitzending over hebben gemaakt.
Proficiat GS ! Very good work. Why don't they put you on National TV, instead of those amateuristic leftist - biased public broadcasting NOS firm ???
Netjes heren! Ik hoop dat iemand in het EP danwel intl. media dit leest. Sjapeau!
I miss some bite-ready piecharts.
UK voters should do the same next time. Now UKIP's yesterday victory is not written about elsewhere in Europe.
And Yess Noardburgum had the first votes evah..... I wass there...
LOL@ Joris von Loghausen
Writing posts in English on a Dutch weblog is No Style.
You forgot to mention the bias which was taken into consideration.
I have got to go now, my wife fell off the kitchenkick.
Good work hear guys, i am very pride on you.
Nothing like sticking feathers up your own arse is there?
Man, man, man : "voting stations"; wat is dat voor vertaling. Noem dat voor de algemene begrijpelijkheid nou toch gewoon polling stations.
De belastingaanslag 2013 ligt al weer op de mat.
Less, less, less!
@Schoorsteenveger | 23-05-14 | 21:06
Waarom ook niet.
Afraid I predicted this correctly in a topic some days ago ("Predict how many seat the opinion poll of Maurice de Hond is wrong").
Grotere samples zijn niet perse beter dan kleine. Het hangt er helemaal van af hoe representatief het is.
Verdiende veer. Meer dan.
Made an account just to be able to comment on this website.
Like, oh my god you guys, what you did is amazing! I'll be sure to retweet and tell all my friends about this. Finding a loophole and stuff? Brilliant. All kudos to Bratt Newman and his comrades.
Where I come from, they've been talking about your little stunt ALL DAY at work. Truly awesomesauce!
"GeenStijl made some waves.." Gutgut, wat zijn ze trots.
minder dan 10% van de kiezers heeft gisteren voor d66 gestemd. een ruime overwinning dus.
Ok, I'm confident I speak English after reading this.
Kijk, in een raar brabbeltaaltje is het ook goed te doen. Chapeau heren ik gun jullie het succes van harte!
Ja?
Op de radar van de commissie... Maatregelen zullen volgen.
REAGEER OOK