Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het Grote Diederik Samsom Uitzwaai Topic

Diederik. Vriend! Tijd om je verantwoordelijkheid te nemen. Je positie als leider van de Partij van de Aftakeling staat ter discussie. Wacht het volgende traditionele lange socialistische mes in de rug niet af en hou de eer aan jezelf. Het waren twee fantastische jaren, en die Essent-kameraad van je heeft nog wel een baantje over, ergens. Half Nederland werkloos, en Didi bijna. Het ga je goed. Toedeledokie.

Reaguursels

Inloggen

PVDA is onherkenbaar zo afgezakt in het neo liberale dat zelf geenstijl adepten er rustig op kunnen stemmen. Alleen die doen dat ook niet, net als alle echte linksmensen. Opheffen en opnieuw beginnen.

Frankasd | 25-05-14 | 02:21

Ik zou in die grafiek hierboven ook wel eens een lijntje willen zien hoe vet de vleespotten waren in Nederland. Zou me niet verbazen als er een verband is.

Der Schnitzeljäger | 24-05-14 | 18:50

@tweetybird | 23-05-14 | 22:58
Maakt allemaal niet uit! Miljonair Geert Wilders blijft gewoon in de 2e Kamer! Genoeg tweetybirds in het land, om hem een zetel te verschaffen. Hij zal weer met 'ludieke' acties komen en dankt jullie alvast voor zijn sponsoring. Als het aan Geert ligt, duurt het nog 15 jaar voordat hij AOW krijgt, en ook met pensioen mag. Maar ja, nu moet hij ietsje langer wachten. . . Maar Exit uit de 2e Kamer betekend voor hem, eh. . . wachtgeld.

h65485665 | 24-05-14 | 13:44

@tweetybird | 23-05-14 | 22:00
• Misschien iets 'Gemist' ? Google: wilders pensioenpremies

h65485665 | 24-05-14 | 13:14

Het zou Diederik sieren als hij de eer aan zichzelf zou houden en op zou stappen, maar beter nog zou hij ontslagen worden en de gevolgen van dit kabinet aan den lijve ondervinden net als vele duizenden anderen die nu werkloos thuis zitten door zijn/hun beleid.
Dan mag ik hopen dat hij never nooit meer aan de bak komt. Noem het rancuneus, I don't care. His head on a stick, ik walg van de man.

ResSoniya | 24-05-14 | 10:52

Iedere PvdA'er minder is er 1. Hoe en waar kunnen we een handje helpen?

GeefDeWaarheidNKans | 24-05-14 | 02:49

Konijnenhol | 23-05-14 | 22:21

Tsja dat is vast in de toekomst kijken. Zo heet dat. Waarvoor nog pensioenpremie betalen als je met deze regering pas aan pensioen toe bent als je in je kist ligt. In zuid europa gaan ze eerder met pensioen en de nederlander werkt als het aan het kabinet ligt tot hij in zijn eiken houten jas ligt met een tuintje op zijn buik. En dat noemen ze in europa nou ook niveleren,wat ze in zuid europa minder werken mogen wij hier extra erbij werken. Fijn joh. Ja iemand moet de EU toch redden. Aangezien zuid en oost europa dat never nooit gaan doen valt ons en wat omringende landen die eer in handen. En we doen ons best. We nemen de illegalen al uit handen van die landen ,maken ze illegaal die niet illegaal is,we flexwerken tot we er dood bij neervallen,en betalen de meeste belasting per hoofd van de bevolking aan europa. En wat krijgen wij er voor terug. Extra hoge brandstof accijnzen. Hogere werkeloosheid. Afservering als zogenaamd rassisties land. Vrachtwagen chaufeurs uit oost europese landen die voor twee euro vijftig per uur werken en dat 24 uur achter elkaar zonder te slapen. Jeugd die geen toekomst hebben omdat ze geen kans op een baan hebben en de ouderen een baan in beslag nemen terwijl ze eigenlijk van hun pensioen horen te genieten maar door moeten werken tot hun dood. Zorgpremies die enkel maar hoger worden,doordat we verplicht zijn illegalen te kleden,gratis van medische zorg moeten voorzien en ze een huis en uitkering moeten geven. Onze kabinets oplossing ,we geven de vergrijzing en onze oudjes de schuld van de oplopende zorg. Nee bedenk maar eens goed wat die EU elite club ons heeft gebracht. Eigenlijk helemaal niks als enkel eigenlijk ellende. Wij het braafste jongetje uit de klas,maar wij worden gestraft. De zuidelijke landen die er een puinzooi van hebben gemaakt en die worden beloont met veel steun van ons geld. Nee nu heeft nederland een geintje met de saoudis,en waar blijft nu die EU elite club die als 1 europa achter hun europese land gaat staan dat economisch aangevallen wordt om een lullig kutstickertje. Waar blijft die EU elite club die tegen de saoudies zegt,een boycot tegen een EU land om onterechte redenen is een boycott tegen heel europa en dat betekent ook terug geen handel meer met de saoudies van alle europese landen zolang de saoudies nederland onterecht boycotten. O nu is die EU elite club niet thuis. Nederland trek jezelf maar uit de shit,en dikke middelvinger . En daarvoor nu minder EU elite club die er enkel voor hun eigen pluche zitten en niet voor de burgers van europa. Want dat blijkt wel weer. Als de euro dreigt te vallen en hun clubje gevaar loopt zijn ze er als de kippen bij,en zo niet kun je stikken als land. Nee dan moet nederland timmerfrans sturen om het goed te maken. Hmm de laatste keer met rusland was die sukkel ook niet echt een succes. Ik vermoed dat de onderhandeling het effect zal hebben dat wij kruipen en de sharia invoeren,wilders op et schavot leggen en wij voor hun lucratiefe nieuwe deals sluiten. Want zo kan ik timmerfrans de sukkel. Bijna had rusland nog voorelkaar gekregen bij timmerfrans dat de diensdoende agenten levenslang in een werkkamp kregen. Maar dat was dan weer net effe te gortig. Maar ja geef rusland of de saoudies ongelijk als een land zo'n clown stuurt. Dan kunnen ze het altijd proberen.

tweetybird | 23-05-14 | 22:58

tweetybird | 23-05-14 | 22:00
Blijkbaar erg hot voor die partijbonzen om de pensioenpremies niet te betalen.
Wilders heeft ze ook niet betaald.
En hij hangt in het midden, voordat je me hetzelfde gaat verwijten.

Konijnenhol | 23-05-14 | 22:21

@eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 16:25
Wat dacht jij dan van miljonair Wilders? Hij heeft oa pensioenpremies voor zijn personeel, niet betaald, maar die weggesluisd in zijn pocket!
h65485665 | 23-05-14 | 20:37

Hmmm nie voor het 1 of ander maar u lult zonder te weten waar de klepel van de klok hangt. Dit was namelijk niet de heer wilders of hij moet ook de naam krol hebben. Dat geintje heeft trouwens de man zijn kop gekost bij de partij 50 plus.

tweetybird | 23-05-14 | 22:00

@kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:26
Niet zo liegen, kloopindeslootjijook. Deze lieden verdienden vroeger echt geen riant loon!

h65485665 | 23-05-14 | 21:22

The real Flex | 23-05-14 | 20:58
Zo rollen de MSM, zo rolt de EU. Die buitenlandse media krijgen hun nieuws ook van de NOS.

Wel een voordeeltje met het akkefietje dat we met SA hebben, we kunnen weer handel drijven.
Maar dat is ook maar bangmakerij en poep drukkende berichten die ze verspreiden. Vooral niet stemmen op de PVV is de toonzetting, we verliezen handel ermee. Dacht dat we in Europa zaten, die waren toch zo goed voor de handel?

Desalniettemin, wel ernstig die tendens van de berichten die ze hebben ingezet met het zogenaamde verliezen van de PVV.

Konijnenhol | 23-05-14 | 21:11

coever | 23-05-14 | 20:20

Er mocht NIETS bekend gemaakt worden,,toch ?
Dan wachten we niet af,maar gaan blind op 2000 man die gevraagd zijn waar ze op gestemd hebben,althans de NOS en consorten.
De conclusie PVV verliest 2 zetels.
Waarvan er èèn op GS al betwijfelt word en de andere zetel gratis en voor niets gekregen is (zonder èèn stem)
Verlies,eventueel 1 zetel
Maar wel heel de EU *2 dagen voor de verkiezingen (alsof dat geen indoctrinatie is) gek maken dat ANTI EU (de populist) dik verloren heeft in Ned.
Schandalig dat in de buitenlandse media geschreven word alsof het de definitieve uitslag betreft.

De EU beste pro is stervende,terminaal dus trekken aan dat dode paard is zo ...

The real Flex | 23-05-14 | 20:58

Het wordt hoog tijd. De PVDA lijkt op niks meer op een socialistische partij.
Met dit kabinet wordt alles gesloopt wat ooit is opgebouwd om de 'zwakkeren' in de samenleving te beschermen. Ze doen gezellig mee.
Tijd om knalhard egoistisch te worden en een paar favelas in te richten voor de kanslozen.

Frankasd | 23-05-14 | 20:49

@eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 16:25
Wat dacht jij dan van miljonair Wilders? Hij heeft oa pensioenpremies voor zijn personeel, niet betaald, maar die weggesluisd in zijn pocket!

h65485665 | 23-05-14 | 20:37

Vreemd, dat ik niemand hoor over het feit dat de PVV toch echt het grootste verlies geleden heeft t.o.v. de vorige eu verkiezing. Dus jullie redenering volgend : Bye Bye Wilders

coever | 23-05-14 | 20:20

Feit blijft dat Didi een oetlul is, ongeacht de uitslag van de verkiezingen.
Het begon met het verkiezingsspotje, met zijn familie. In- en intriest was die vertoning.

En hij draait sneller 180 graden om, dan dat de JSF dat kan, met zijn standpunt hierover.

Nee, de mensheid, en het klootjesvolk van de PvdA in het bijzonder, zal hem snel vergeten.
Die Pvda'ers hebben al een geheugen van een goudvis met Alzheimer.
Ze zijn al die gebroken beloftes van Didi ook zo lekker snel vergeten. Moet dit zeker geen probleem voor ze zijn.

Konijnenhol | 23-05-14 | 20:15

GeenStijl heeft zijn vertrek al eerder aangekondigd. Ik hoop van harte dat dit de laatste keer is en laat hij Timmerfrans mee nemen. Die is me te beste maatjes met de Saoedi's. Die gaven Geert nog net even een zetje toen dat de PvdA goed uitkwam.

Islamofiel | 23-05-14 | 20:04

Feit blijft dat de PVV een stuk groter is dan die PvdA bij deze verkiezingen.

070 | 23-05-14 | 19:24

"Die zien wij nooit meer terug!"., laat het a.u.b. waar zijn, dat we verlost zijn van de retoriek van een potentiële adhd lijder!

hertog2 | 23-05-14 | 19:13

Ik hoop wel dat we op de NPO een waardig afscheid krijgen waarbij rode rozen op een pvda grafkist gelegd worden om de partij ter ziele te laten gaan. Mischien kan dat dan in 1 ruk met het ter ziele gaan van pus en waus die de bui effe iets eerder zagen hangen,en het afscheid van de knuffelshow van van nieuwkerk voor de zomer. Met de hoop dat seizoen tien ons bespaard mag blijven. Kunnen we massaal weer naar een goed programma kijken over de gewone nederlanders. Man Bijt Hond.Word 2014 toch nog een goed jaar. Beter had natuurlijk geweest als de Europese elite club naast die pvda kist komt te liggen,maar dit is toch al een goed begin. Als de vvd dat feestje voor ons organiseerd hebben ze dit jaar eindelijk wel eens iets zinnigs gedaan. En maken ze zeer zeker 75 procent van de nederlanders blij. Dan vergeten wij die beloofde 1000 euro. Voor wat hoort wat.

tweetybird | 23-05-14 | 19:08

Het motto had moeten zijn "ik worstel en kom boven" .... het is bij "ik worstel..." gebleven

1,2,tja,tja,tja | 23-05-14 | 19:04

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 17:03

wordt je toch niet aangenomen. De pvdarab beheerst de MSM van geruchtenmachine, propagandamachine, leugenmachine, trollen, geweld en de stembus. . Zo zijn ze aan de macht gekomen en zo zullen ze er blijven. Nederlanders weten dit en daarom blijven ze thuis. Zo hoeven ze niet te weten wat er werkelijk met hun stem gebeurt

G. Raayer | 23-05-14 | 18:58

Wat ik mij afvraag. Zou de pvda nu goed gekeken hebben naar d66 hoe wel goed campagne te voeren. Zou de pvda nu goed naar de pvv en d66 gekeken hebben hoe wel te laten zien waar je wel echt voor staat en wat je standpunten zijn. En daar niet en nooit ot nooit of zeer weinig van afwijkt. Want ik denk dat dat nu bijvoorbeeld het succes van d66 verklaard. Zij zijn een partij die zeer duidelijk zijn en zeer standvastig in hun standpunten net als dat de pvv dat ook is. Daar hebben deze twee partijen als enigste hun raakvlakken mee. Dat is dan ook wel gelijk het enigste waar ze raakvlakken mee hebben. Maar ik denk dat dat raakvlak in principe hun succes verklaart. Want de pvv heeft nu wat minder zetels in de eu,op landelijk gebied gaat het toch niet slecht al zullen ze naar mijn mening voorlopig nog jaren niet regeren. Ik denk zelf dat beide partijen hun succes ook te verklaren is omdat zij wat dat betreft toch het duidelijkst naar de gewone boerenlul toe zijn. Je weet waar de pvv voor staat,je weet waar d66 voor staat. Van de vvd dacht je dat die stonden voor de ondernemer,maar dat blijkt toch niet helemaal zo te zijn. Want je hebt pech als er kleine voor ondernemer staat,want daar staan ze niet voor. Het woord waar ze voor staan is rijke ondernemer en multinational en de super rijken onder ons. Dat weten we nu,maar ze deden ons anders geloven. Nou daar keek je mooi op je neus. Het cda ja waar staan die voor,christelijk sociaal of iets anders,het is niet echt duidelijk waar ze bij horen. Pvda tsja dat is een drama partij. Hun standpunt is wel duidelijk maar zet geen zoden aan de dijk. Hun belangrijkste standpunt,in het pluche blijven zitten,wilders bashen en het draaien tot een cultuur evenement verheffen. Vind het dus eigenlijk zelf niet zo raar dat de nederlandse burgers massaal voor d 66 kiezen of aan de andere kant pvv of sp. Want pvda,vvd en ook het cda brengen niet echt vertrouwen meer. Ik denk dat dat het succes is van d66 ,pvv en sp en zei er wel beter voor staan in gemeentelijke en landelijke politiek. Hun zijn standvastig in hun standpunten en duidelijk. En dat maakt dat het hun steeds beter gaat. Dat vage gelul van die drie andere grote partijen begint de burger de keel uit te hangen. Het kiezersbedrog en de loze beloftes ook. D66 zal vanwege hun standpunten nooit mijn partij worden ,maar ik begrijp wel waarvoor zij meer aanhang beginnen te vergaren. Je weet bij d66 alsmede de pvv en sp waarvoor je stemt. En dat de kans groot is dat zij die standpunten verdedigen omdat ze daar echt voor staan. En niet draaien om hun kiesvee te behagen .

tweetybird | 23-05-14 | 18:07

grotemensenwoorden? Zijn dat dezelfde grote mensen die gisteren met hun voeten hebben gestemd door weg te blijven?
Mag ik dat woordenboek even lenen, om op hun niveau te communiceren dat ze ongezien de typhus kunnen krijgen? En een goed weekend te wensen, uiteraard.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:51

@Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:22
"Probeer je weer grotemensenwoorden te gebruiken?"

Ja juf.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:35

Volkert al gespot?

Flink Ployd | 23-05-14 | 17:34

Rearden Metal | 23-05-14 | 17:11
"op je 54 de VUT ingaan"

Bizar he, dat gaan wij zeker niet meer meemaken, wij werken door tot we dood neervallen. De regering vond dit ook goed om ruimte te maken voor jonge mensen.

Toch denk ik dat wij nu allemaal profiteren van de initiatieven van deze mensen, vanaf laten we zeggen 1920 tot misschien 1975. Het is ergens doorgschoten, maar niet voor iedereen. Kan me niet herinneren dat gewone hardwerkende mensen die ik ken van de 1-2 generaties voor mij dit soort knuffelvoorzieningen heeft gehad. Alleen bij de overheid zoals gemeentes en de belastingdienst (Zoek maar eens op nieuwe kantoor Apeldoorn, daar kunnen heel wat politieagenten van betaald worden), maar daar zijn de salarissen weer lager.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:30

denoorman | 23-05-14 | 17:24
Laat de Amerikanen dat maar niet horen. Die doen een moord voor zo'n pilletje.
Die stoeltjes kosten ook weer stroom.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:29

duitse herder | 23-05-14 | 17:23
De 'mobiele' eenheid... Ja, ik zag de foto's.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:24

Didi en Spekkie gaat door tot de laatste snik. Het PvdA hoofdkantoor is inmiddels verbouwd inclusief hun eigen socialistische Fuehrerbunker. De cyanide pilletjes zijn vervangen door de pil van Drion. Zo liev zijn de D66-ers dan wel weer voor hun voormalige "vrienden".

denoorman | 23-05-14 | 17:24

Er is hulp onderweg uit Eritrea...

duitse herder | 23-05-14 | 17:23

Didi wordt pas gewipt na de Provinciale Staten-verkiezingen hoor. Maar dan trekt PvdA sowieso de stekker uit het Kabinet. Mark my words.

Pakmans | 23-05-14 | 17:22

@kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:13
Probeer je weer grotemensenwoorden te gebruiken?

Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:22

Ha, ja da´s de hedendaagse politiek in een notedop...

seppiej | 23-05-14 | 17:20

Pierre Tombal | 23-05-14 | 17:10
Zeer juist, en goed opgemerkt.
Ik was het al bijna weer vergeten. Ze houden je een wortel voor en duwen een dynamiet staaf van achteren erin.

Krijg je van dat gepolder, linksom of rechtsom, bloeden zal iemand. Uiteindelijk bloed iedereen, door het compromis.
En ze kunnen weer met een vrolijk gezicht naar hun achterban melden dat ze er wat eruit hebben gesleept. Wat zijn we toch een goede partij...

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:18

Wat ¨participeren¨ jullie overigens allemaal goed in deze discussie! Thumps Up heur...

seppiej | 23-05-14 | 17:18

@Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:03
"woordenkots"
Dat is een interessante waarneming, zal er ook eens op gaan letten of dit specifiek PvdA betreft.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:13

De pvdarab kent maar één vijand en dat is de PVV. Pas als DIE winnen, heeft de pvdarab verloren, maar als die verliezen heeft de pvdarab gewonnen en blijft didi zo lang mogelijk zitten want dat is het ENIGE waar hij op afgerekend wordt. De gehele eurofiele politiek verzuchtte vandaag dan ook in koor hun opluchting, Diederik is hun held en zn salaris bij Essent zal vanaf zondag dan ook MINIMAAL een tonnetje meer zijn als die gaat cashen aan het end van de rit...

G. Raayer | 23-05-14 | 17:12

De curve doet me sterk denken aan de golf van Nicolai Kondratieff. De PvdA zou daarmee een soort van planetair economisch geweten zijn,tenminste tot het dal van die curve.Helaas is dat nog niet aangebroken.Waarschijnlijk zal dat aanbreken als hier de Europese Unie ten gronde gaat.Ten slotte zal het 4e rijk/de EUSSR het mensdom ook geen heil brengen,omdat... de megalomane menselijke neigingen van kosmopolitisme NOOIT bestendig zijn,gelijk het individueel leven.

Dolphi | 23-05-14 | 17:11

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:48
Ik ook niet. Maar ga het eens vragen bij de babyboomergeneratie - die hebben het verdwijnen het productiewerk het duidelijkst meegemaakt. Voor hun was het, ook in het reguliere bedrijfsleven, heel normaal dat je elk jaar weer een stapje omhoog ging in de door de bonden afgedwongen CAO, en was op je 54 de VUT ingaan bijvoorbeeld geen uitzondering. Met stakingen, bezettingen en knokploegen werden ondernemingen gedwongen hun werknemers te vertroetelen als ambtenaren. De werkwijze was pure intimidatie, de directie van een bezet bedrijf werd opgesloten en moest smeken om bijv. het toilet te mogen gebruiken. Deze intimidatiepraktijken hebben het productiewerk in NL meer schade toegebracht dan de vrije markt - die bood slechts het alternatief voor ondernemers die het terecht spuugzat waren.

Rearden Metal | 23-05-14 | 17:11

@Konijnenhol | 23-05-14 | 17:01
Mag ik even aanmerken dan dat het nooit om €1.000 ging maar om een extra arbeidskorting van €1.000? Alleen in plaats van dat je daarmee tot €520 per jaar er op vooruit zou gaan kwam de PvdA eerst met het onzalige plan om mensen tot €250 per maand(!) meer voor hun ziektekosten te laten betalen en wordt je arbeidskorting nu afgebouwd als je meer dan €40.000 bruto per jaar verdient. Want dan ben je rijk volgens de PvdA en kan je makkelijk wat missen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 17:10

@Desmoulins | 23-05-14 | 16:39
Ik heb geen idee hoe populair D66 onder studenten was, en zonder wat meer gegevens te hebben ga ik hier ook niet over speculeren.

Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:09

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 17:05
Inherent aan politici.
Macht corrumpeert enzo.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:08

@kees1960 | 23-05-14 | 16:37
Dit zou best een verklaring kunnen zijn. Zouden we dan toch in een mediacratie wonen?
nl.wikipedia.org/wiki/Mediacratie

Jammer dat ook in de journalistiek kennelijk het credo 'wiens brood men eet' schijnt te gelden.

Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:07

Einde van de Domheid | 23-05-14 | 15:51

Ik denk dat mensen er gaan bal van snappen , dit geeft aan dat op de verkiezingsdag de stemwijzers overuren hebben gemaakt.
Tevens is het ver van mijn bed maar als je beter oplet dat ligt de EU al onder je bed.

Eurotokkie | 23-05-14 | 17:07

Ach, als de PvdA weg is gaat Geert op de SP inhakken. Je moet toch wat he.
kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:29

U hebt niet opgelet bij de politieke les. Niet op de sp maar het moet toch algemeen bekend zijn dat greet en d66 politiek gezien recht tegenover elkaar staan. Sp is juist 1 van de partijen die raakvlakken heeft met de sp. En elkaar wat dat betreft niet echt in de weg zitten. Alleen heeft de sp op die raakvlakken een wat genuanceerdere mening en verkondiging. Maar politiek gezien zijn sp en pvv niet echt tegenstanders waar pechtold en d66 dat wel zijn. Maar ik moet d66 wel nageven die durven wel de discusie soms aan met de pvv waar bijvoorbeeld de pvda enkel en alleen maar wilders bashen. En een melkertje uitvoeren. Zover van uitsluiten van de pvv gaat d66 niet. Die durven wel de discusie aan te gaan politiek gezien. En die draaien ook niet net als wilders ook niet doet ,om de zaken heen zoals de pvda. Bij d66 is het zeer duidelijk dat ze lijnrecht tegenover wilders staan met hun standpunten. Dat is geen geheim. Op politiek vlak dan.Pvv en d66 waren niet voor niks bij de europese verkiezingen de duidelijkste partijen. Pvv anti euro,d66 pro euro. Beide partijen steken dat niet onder banken of stoelen. Wel zo duidelijk. Dan weet je tenminste nog een beetje waarop en waarom je op zo'n partij stemt. Of het ook gebeurt wat ze zeggen moet je natuurlijk altijd afwachten. Maar de kans is er. Bij de pvda weet je dat op zeker nooit. Daar is het altijd maar hoe de wind op dat moment staat. Zeer onbetrouwbaar dus.

tweetybird | 23-05-14 | 17:06

@witwas | 23-05-14 | 16:53
"Schaf de loonbelasting af en verlaag de BTW en ik nodig subiet een schilder uit mijn huis te schilderen. "

Arbeid goedkoper maken. Standpunt van ... eh.. de PvdA (en van D66, PvdD ..., niet van de VVD)

www.ed.nl/mening/arbeid-goedkoper-make...

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:06

Er had een waarschuwing op het pak van Samsom moet staan. Kan uw gezondheid schaden, en iets met impotentie. Kijk die grafiek eens naar beneden gaan dan.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:06

@Abject | 23-05-14 | 16:23
Nee, maar het stuit mij tegen de borst dat zo'n overduidelijk open deur zo hard open kan staan en zo vaak nog verder open getrapt kan worden zonder dat iemand op het idee komt om eens iets te doen aan al die tocht. Vergeef het mij dat ik een publiek geheim oprakel zeg.

Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:05

@Konijnenhol | 23-05-14 | 17:01
Daar heb je gelijk in. Het ging me er nu even om om de communist Rutte onderbouwd als leugenaar neer te zetten, wat gelukt is.

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 17:05

@G. Raayer | 23-05-14 | 17:00
Precies. Bij de volgend4e verkiezingen meld ik me aan als stembureaupersoneel.

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 17:03

@kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:09
Ik vertel uit mijn eigen bescheiden ervaring dat het voor mij (heb ik al duidelijk genoeg gemaakt dat het mijn observatie is?) lijkt alsof de PvdA (niet 'links', maar specifiek de PvdA) in de media wel heel erg ontzien wordt als het even tegen zit, en enorm opgehemeld wordt als het mee zit.

Voor de rest kan ik even niks coherents uit je woordenkots halen, probeer het nog eens.

Nietvoordekat | 23-05-14 | 17:03

Op Samsom rijmt dom én stom...

seppiej | 23-05-14 | 17:02

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:53
Die 1000 euro, compenseert niet de veelvoud aan belastingverzwaringen, btw verhogingen en andere 'wilt u even bukken voor Europa' -maatregelen.

Sigaar uit eigen doos, als je nog die 1000 euro krijgt. Richt je maar beter op lastenverlichtingen, dan op die lullige belofte.

Konijnenhol | 23-05-14 | 17:01

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:36

zijn de "socialisten" niet van de politieke stroming die zegt dat "democratie" NIET gaat om stemmen maar om wie de stemmen TELT? Het stemhokpersoneel is door de pvdarab utojah Jugend en hun leiding steevast bezet...

G. Raayer | 23-05-14 | 17:00

Samsom zal zijn rit uitzitten tot een nieuwe kabinetsperiode. De coalitie weet maar al te goed dat dat hun val betekent. De machtswellustelingen gaan dus gewoon door met afkopen van beloftes voor een smak geld (zoals het afkopen van de strafbaarheidstelling van illegalen). Het is een schande. Oprotten met dit kneuzenkabinet.

Zaniker | 23-05-14 | 17:00

witwas | 23-0
"Echter de overheid verkleinen is natuurlijk iets wat nooit gaat gebeuren in dit extreem linkse land.5-14 | 16:53"

Dit land is helemaal niet extreem links, anders zaten onze vrachtwagenchauffeurs niet werkeloos thuis door dat EU-vrije-diensten gelul. Maar we doen het zelf hoor, WIJ huren die Poolse chauffeurs in.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 17:00

Des ondanks dit verhaal, heb ik toch vandaag de balen erin.

Von Bohemen | 23-05-14 | 16:54

@De Koreaanse Slet | 23-05-14 Je kan de handwerksman wel weer aan het werk krijgen maar alleen door de overheid uit het systeem te slopen. Schaf de loonbelasting af en verlaag de BTW en ik nodig subiet een schilder uit mijn huis te schilderen. Nu is het zo godsgruwelijk duur dat ik er mijn vakantie maar aan opoffer. Echter de overheid verkleinen is natuurlijk iets wat nooit gaat gebeuren in dit extreem linkse land.

witwas | 23-05-14 | 16:53

@De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:41
Mark Rutte heeft na het formeren van het kabinet Rutte/Samsom gezegd in novermber 2012 dat de inkomstenbelasting met 1000 euro per werkende zou worden verlaagd.
Waar blijft dat geld, slet? Of is Rutte een leugenaar?

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:53

@Rearden Metal | 23-05-14 | 16:37
"Elk jaar meer salaris plus pensioen plus VUT plus ADV-dagen plus leeftijdsdagen plus studie plus voordeel via de werknemersvereniging plus fiets van de zaak en zo maar door... op een gegeven moment gaat het over een grens. "

Dat klinkt meer als het vertroetelen van iets hogere ambtenaren met hun regelingetjes, voortijdig eruit, dubbel aantal vakantiedagen...

Vergeet het vetrekpunt niet zoals de 6-daagse werkweek. Maar behalve af en toe een salarisverhoging heb ik dat soort verwennerij nog nooit gezien, werken met je donder. En ik denk de meeste onderwijzers niet en politieagenten ook niet qua salaris.


kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:48

Slechte tijd om op te stappen voor ons. Krijgen we die spek trui honderd keer in beeld in de tussentijd.

En dat in de zomer. Niet om aan te zien. Krijg het er nu al benauwd van.

Konijnenhol | 23-05-14 | 16:47

Ik snap de didi haat niet echt. Als didi vertrekt krijgen jullie Asscher. :/
Napoleon I | 23-05-14 | 16:26

Waaruit al blijkt dat de pvda niks is en ook nooit meer wat wordt. Het is een partij van kneusjes op een hele enkele uitzondering na. Die uitzonderingen zitten dan ook eigenlijk bij de verkeerde partij. En kunnen beter het zinkende schip verlaten en gezamelijk mischien beter een nieuwe partij oprichten. Pvda gaat het namelijk niet meer worden met die kneuzen en hun pluche politiek. Een partij die illigalen binnenhaalt en tot niet illegaal verklaart in de hoop dat dat hun nieuwe kiesvee wordt in de toekomst. Daarmee heb ik gelijk hun hele partij programma uitgelegd. Te treurig voor worden. Pvda ,onze leus'weg met ons'. Jammer dat ze dat niet letterlijk hebben genomen maar het op ons burgers hebben betrokken. Poeh zal blij zijn als het december is,kunnen we ons weer bezig houden met zwarte piet. Oeps het is pas juni en zwarte piet is al weer in ons midden. De rechter gaat binnenkort uitspraak doen of zwarte piet de doodstraf moet krijgen om hem uit te bannen toch. Poeh ,ik hoop maar dat dadelijk niet de witte nederlander voor zo iets voor de rechter moet staan. Hebben we dadelijk een witte piet,is dat weer discriminerend tegen over de zwarte nederlander en discriminatie want een zwarte piet wordt daarmee uitgesloten van het kinderfeest en is dat weer discriminerend. Ja we kunnen blijven zoeken naar onzinnige zaken. Net als dit kabinet.

tweetybird | 23-05-14 | 16:47

@Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 16:17
Niet alleen naar derdewereldlanden. In grote mate ook naar Polen en andere EU landen waar de loonlasten lager zijn. Het scheelt tenslotte nogal wat of je 1.000 man met €300 per maand naar huis kan sturen of dat je ze minimaal €1.300 moet geven plus bijna nog eens zo'n bedrag aan premies. En dat is goed voor ons zeggen ze dan, want dat leidt tot lagere prijzen.

Pierre Tombal | 23-05-14 | 16:45

Jongens, laat Didi nou gewoon lekker blijven. Hij is zo goed bezig zo! Over een jaartje is er ECHT niets meer van die partij over....... :-)

hxl | 23-05-14 | 16:42

@Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:26
"By the way, wanneer krijgen we die 1000 euro?"

Dat soort materie begrijp je toch niet. Jij dacht namelijk dat Rutte persoonlijk 1000 euro op jouw bankrekening zou storten. Als je dat dacht klopt het inderdaad dat je beter niet op de VVD kunt stemmen. Dwaas. Wat betreft de rest van je plempsel, dat laat ik maar voor wat is ongefundeerd hysterisch brullen.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:41

Didi, doe de groeten aan Gonnepon en Houd een sop.

Boretti | 23-05-14 | 16:41

@Nietvoordekat | 23-05-14 | 16:05

Hoe lang roepen ze dat al?
Studenten stemmen over het algemeen altijd en overal D'66, dat heeft overigens vrij weinig te maken met dat deze partij inzet op onderwijs, zij zijn juist (mede)verantwoordelijk voor de huidige chaos binnen het onderwijs, maar meer met de slaafse volgzaamheid van studenten en de huidige politiek correcte terreur die dit land al even in zijn greep heeft. D'66 pleit voor een hoger percentage hogeropgeleiden, wat niets anders dan een façade is.

Desmoulins | 23-05-14 | 16:39

@necrosis | 23-05-14 | 16:33
Rutte en woord houden. Nee, onmogelijk.

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:38

@Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:44
omdat de zittende partijen de media met veel, zeer veel geld in stand houden.
Als je als P&W plots systematisch de PvdA af gaat zeiken, wat zou er dan nog van de omroepsubsidie overblijven denk je?

kees1960 | 23-05-14 | 16:37

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:26
Productiewerk verdwijnt uit een land als door vakbondsacties, CAO's etc de loonkosten te ver oplopen. Zo is het gegaan (bijv.) van Amerika naar Japan naar Korea etc. Als de linkse vakbondsleiders (veel van wie ook PdA-lid zijn) minder geldingsdrang hadden gehad, was de ontwikkeling in Nederland dus mogelijk anders geweest. Elk jaar meer salaris plus pensioen plus VUT plus ADV-dagen plus leeftijdsdagen plus studie plus voordeel via de werknemersvereniging plus fiets van de zaak en zo maar door... op een gegeven moment gaat het over een grens. Zie ook het vertrek van Philip Morris uit Bergen op Zoom: vakbond wil onderste uit de kan, arbeiders verliezen hun banen. (Ik vind overigens níet dat werkgevers alles mogen, zoals onveilige of onbehoorlijke werkomstandigheden bieden.)

Rearden Metal | 23-05-14 | 16:37

@kees1960 | 23-05-14 | 16:34
Dat zou best eens kunnen. De pvda zet niet voor niks haar aanhang in de stembureau's.

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:36

Didi is echt beter dan Job en ook nog eens sneller met verliezen van stemmen.

Konijnenhol | 23-05-14 | 16:36

GS begrijpt het nog niet en dat is logisch als je je laat inzetten voor de linkse Verdeel en Heersch strategie van de sociaal democraten (neofascisten) en de bijvalmeter verwijdert. Heeft wel gewerkt dus zal ook wel welkom op het pvdrarabfeestje olv Speklap zijn: het gaat de neofascisten en neoliberalen NIET om hoeveel zetels ze zelf halen maar om hoeveel verlies hun tegenstanders toegebracht is. Winnen is zo twintigste eeuws, het gaat om "verliezen"...

G. Raayer | 23-05-14 | 16:35

@tweetybird | 23-05-14 | 16:23
"Want ook al winnen ze ze zullen door de demonisering niet regeren."

Wie loopt hier nu te demoniseren. Dat demoniseer-verhaal, dat is pas huilie-huilie.

Kijk eens naar de Partij van de Dieren. Die werden straal uitgelachen. Die gaan het niet wijzen naar anderen 'huilie huilie, ze demoniseren mij' bij gebrek aan verhaal. Die Thieme die heeft een verhaal EN ballen. Ook al zijn het vegetarische ballen.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:35

zou me niks verbazen als er in deze 3 dagen nog flink met de stemmen gerotzooid wordt en dat straks de PvdA -he is het mogelijk- toch op winst uitkomt

kees1960 | 23-05-14 | 16:34

Brulboei_61SB | 23-05-14 | 16:29
Maar waarom zou mannetje Pechtold daar op wachten? Als hij nu het kabinet laat vallen, dan is hij voor de kerst premier van het land. Neem aan dat zijn eisenpakket ook bijgesteld gaat worden voor de komende begroting. Hoeveel staan PvdA/VVD samen nog in de peilingen? 30 zetels. Fuck jullie zou ik zeggen als ik D66 was. En gelijk hebben ze natuurlijk. Dit jaar hebben ze voor het eerst de kans om de grootste partij van Nederland te worden in de Tweede Kamer. Over twee-en-een-half jaar kan alles weer anders zijn.

Fred Bastiat | 23-05-14 | 16:34

By the way, wanneer krijgen we die 1000 euro?
Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:26

Waarschijnlijk als je minstens het 100-voudige hebt uitgegeven, en dan wordt dat verrekend met allerlei voorlopige nieuwe aanslagen.
Je verwacht toch niet dat Rutte woord houdt?

necrosis | 23-05-14 | 16:33

Tja als je zo redeneert: de PVV heeft zijn derde verlies op rij te pakken. Dus: opzouten Wilders als partijleider!
Maar ja: het is geen echte partij dus als Wilders opstapt, wat hij dus zou moeten na drie keer falen als partijleider, is er meteen geen PVV meer...

Wa Veghel | 23-05-14 | 16:32

Whahaha, dat Dijsselbloem hier zo dom om gaat staan lachen.... Het verblijd mij om dit te lezen.

Heerlijk, weg met die PVDA, maar ja, er zal al wel `n nieuw baantje zijn voor hem, en misschien nog wel 2 ook, terwijl 700.000 andere mensen geen werk kunnen vinden.

ANGEL70 | 23-05-14 | 16:32

@tweetybird | 23-05-14 | 16:23
"Want ook al winnen ze ze zullen door de demonisering niet regeren."

Ja als je voor het gemak 1.6 miljard mensen wegzet als terroristen en criminelen. Vervolgens een hele bevolkingsgroep door het slijk haalt omdat het lekker scoort bij demense verdien je het natuurlijk niet om te regeren. Als Geert rechts was gebleven had hij misschien een liberale oppositie partij kunnen worden. 1 of 2 zetels. Maar dat was niet genoeg dus ging hij maar Henk en Ingrid appeasen. Rechtse mensen liepen keihard weg. Linkse mensen kwamen in grote getallen aanlopen. Toen ging hij nog harder schreeuwen en opbeschofter doen en nu blijven de pak 'm beet 10-15% van de kiezers vaak onverkapte ordinaire racisten over. Dat zal zo blijven totdat ze door krijgen dat Geert geen oplossing biedt en nooit zal bieden omdat hij zichzelf continue buitenspel zet. Kortom de PVV is inmiddels verleden tijd. Hij had het roer om kunnen gooien toen hij mocht gedogen. Zijn toon kunnen matigen maar het heeft gekozen om zijn beweging van ontevreden mensen totaal buitenspel te zetten. Nou wees trots op je weggegooide stem aan de PVV gisteren en bij de volgende verkiezingen. Het zal nimmer meehelpen aan de constructieve opbouw van onze economie en een constructieve oplossing voor het Tokkie en allochtonen probleem.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:31

extra pijnlijk natuurlijk dat de coalitiepartner vvd niet zo erg afgleed

kees1960 | 23-05-14 | 16:31

Wij wachten in spanning 11 Maart 2015 af: Dan worden de nieuwe Provinciale Statenleden gekozen die er op hunbeurt via de verkiezingen van de Senaat voor zorgen dat het kabinet in April 2015 valt wegens gebrek aan steun in de 1e kamer. Dan kan DiDi gelijk met het kabinet vertrekken.

Brulboei_61SB | 23-05-14 | 16:29

Ach, als de PvdA weg is gaat Geert op de SP inhakken. Je moet toch wat he.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:29

Dick Luyenlomp | 23-05-14 | 16:12
Dank, maar te veel eer. De analyses zijn geleend van dezelfde auteur als mijn nick.

Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 16:17
Het is onontkoombaar dat als de maatschappij verandert, de vraag naar sommige beroepen afneemt en verdwijnt. Maar ik deel absoluut je mening dat vakmanschap, het met je hersens en je handen iets maken en daarmee in je onderhoud voorzien, veel te weinig waardering krijgt in onze maatschappij. Het idee dat een zorgmanager die met wat vriendjespolitiek en wat gekonkel zijn zakken vult meer aanzien verdient dan de fietsenmaker of de loodgieter die zijn klanten een goede dienst biedt, is fout en schadelijk.

Rearden Metal | 23-05-14 | 16:29

Weet iemand eigenlijk al waarom hij gisteren niet aanwezig was bij het verkiezingsfeest. Want dat is toch raar als de partijleider er niet is?

Fred Bastiat | 23-05-14 | 16:28

@De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:24
Op de communisten van de pedopartij gestempt?
Diep gezonken ben je.
By the way, wanneer krijgen we die 1000 euro?

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:26

@Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 16:17
"Vroeger kon je trots zijn als je als man staalarbeider, scheepsbouwer, mijnwerker of geschoolde fabrieksarbeider was en e een gezin kon onderhouden."

Daar heb je nu tweevan die banen voor nodig. We gaan dus steeds meer betalen voor hetzelfde. Ambachtswerk is naar het buitenland. Vrije markt. Meer winst voor de top. Dat vonden we prima. Het belang van het indivdu is immers in het belang van collectief. Allen niet duidelijk hoe. Komt niet bij de pvda vandaan. Wat komt er anno 2014 bij de pvda vandaan eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:26

Ik snap de didi haat niet echt. Als didi vertrekt krijgen jullie Asscher. :/

Napoleon I | 23-05-14 | 16:26

@ necrosis 16:18

Hij schijnt geld als water te hebben want hij heeft net zijn nieuwe onderkomen gekocht zonder één cent hypotheek. Ik hoop alleen voor zijn vrouw dat ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. En bovendien kan ze ook vast wel een beroep doen op Didi zijn morele verplichting zijn gehandicapte dochter slecht verzorgd achter te laten want een beetje goede zorg mag wat kosten toch? En daar wil Didi vast wel diep voor in de buidel tasten...

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 16:25

ik wil meer,meer,meer Diederik.. Krijg je vanzelf minder,minder,minder PvdA

Frank1387 | 23-05-14 | 16:25

@Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:23
Nee hoor, VVD zoals altijd.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:24

Ach Diederik heeft 2 verkiezingen op een rij verloren en die daarvoor goed gewonnen. Wilders heeft al 3 verkiezingen op een rij verloren, dus als iemand zijn verantwoordelijkheid moet nemen!
WaarDeWindWaait | 23-05-14 | 15:4

Kijk en dat is nu zo'n vergissing van pvda-ers. Pvv wint geen verkiezingen. Want ook al winnen ze ze zullen door de demonisering niet regeren. Als je het goed bekijkt zijn zij een eeuwige oppositie partij. Maar als oppositie partij blijven zij belangrijk voor een tegen geluid tegen de ja en amen knikkers. En om toch de onvrede onder vele nederlanders te uiten. Pvv kan een zetel verliezen of er 1 winnen. Het resultaat blijft hetzelfde. Oppositie. Want daar zijn ze toe veroordeelt door de andere partijen. Pvv is ook totaal niet de tegenstander van de pvda. Nee de echte tegenstanders van de pvda zijn aan de ene kant de sp en aan de andere kant d66. Pvv wordt gebruikt door de pvda als bliksem afleider van hun grove verliezen. Als je het goed bekijkt moet juist de pvda blij zijn met een partij als de pvv. Zei verliezen en wentelen dat verlies onterecht op de pvv af door wilders te bashen. Pvda heeft dus juist de pvv echt nodig want zonder pvv was hun einde er allang geweest. Dan hadden ze hun grove verlies niet kunnen afwentelen. En had het nog duidelijker geweest waar de pvda voor staat. Namelijk voor helemaal niks. Ja pluche,maar dat is dan ook gelijk het hele partij programma. Kiesvee binnenhalen voor het pluche. Kronkelen en meedraaien met de wind om te kunnen blijven zitten. En wat opvalt is dat zelfs wel 1 van de goede politicus bij de verkeerde partij,de heer disselbloem,het niet meer weet,en nu wilders begint te bashen waar hij juist 1 van de enige was die zich daarin matigde. Jammer dat de man zich daar voor laat lenen. Als ik hem was zou ik het zinkende schip verlaten en lekker een baan bij het euro parlement nemen. Daar kan hij als wel man met verstand van zaken beter tot zijn recht komen. Want die hele pvda trekt ook een kundig politicus als hij is keiheard naar beneden. Bij die kale en die vette trui hadden ze beter vorig jaar de stekker er al uit getrokken. Maar zoals het de pvda betaamt gaan ze liever voor grote schade zolang ze maar in het pluche kunnen blijven. Maar geloof mij uiteindelijk zal blijken dat d66 en de sp vreselijk goede zaken gedaan hebben,en ook de pvv want voor hun zal weinig veranderen. Deze partijen zijn straks de lachende. Pvda wordt net zo onbelangrijk als groenlinks,en de vvd zal veel werk krijgen om de opgelopen schade met het pluche kabinet avontuur enigsinds te beperken. Maar als ik vvd politicus zou zijn zou ik zelf al beginnen om de stekker eruit te trekken met die draaikonten partij,voordat de schade nog groter en onherstelbaar wordt. Maar dat is mijn mening. Het hoeft niet de uwe te zijn. Samson u kunt altijd nog in een dolfijnen pak gaan lopen. Want ik ben bang dat zelfs greenpeace u niet terug wil. Zij willen namelijk wel hun club behouden. Voor spekman verandert er weinig,hij zat in de kroeg en blijft dat doen. Samen met zijn vriendje steelbertje. Binnenkort zijn ze nog meer verwant aan elkaar. Bier drinken van wachtgeld.

tweetybird | 23-05-14 | 16:23

@Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 16:17
Ja daar heb je wel gelijk in. Die zitten vaak al jaren thuis, misschien helemaal geen slecht idee om eens rigoureus in te grijpen en het mogelijk te maken om werkgevers een rendabel bedrijf te laten starten waarin de ambachtslieden gewoon lekker aan de slag kunnen zal de criminaliteit ook ongetwijfeld dalen.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:23

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:44
Nu pas wakker? Neem nog een kop koffie, het helpt.
En lees ondertussen Sevens stuk over dat andere nieuwsmedium, de krant, en hoe het toch kan dat sinds PCM alle kranten (telegraaf uitgezonderd) op de PvdA-partijkrant zijn gaan lijken:
sevenxseven.wordpress.com/tag/stichti...

Abject | 23-05-14 | 16:23

@De -Koreaanse- Sefardische Slet | 23-05-14 | 16:20
Je hebt gisteren D66 gestemd?

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 16:23

Nu zondag afwachten. Ik hoop zo dat Schulz op dezelfde wijze verliest. EP prima, maar niet met die kl*tecommunisten aan het roer.

Den Heerscher | 23-05-14 | 16:22

Ja, en de stupide socialistisch afvallers zijn allemaal overgelopen naar D66, en nu kraait haan Pechtold victorie, geen win-win dit!

lanexx | 23-05-14 | 16:21

@Haagse Tokkie | 23-05-14 | 16:14
VVD en D66 zijn de partijen voor de hoogopgeleide mensen en dus ook voor de middenklasse. PvdA, SP en PVV zijn er voor de sociaal zwakkeren. Als deze een blok zouden vormen dan zou er een eng krachtige socialistische partij vormen die de volgende verkiezingen (gezien de werkloosheid e.d.) ongenadig winnen. Gelukkig is daar Geert met zijn discrimineerde popiejopie politiek waar de ene helft paupers naar toe rent, dan heb je nog de communisten van de SP waar een groot percentage op hoopt en dan uiteindelijk heb je nog de elitaire salonsocialisten en allochtonen die naar de PvdA rennen. Als je carrière in de politiek wil maken en een socialistische inslag hebt dan is er genoeg animo op de markt voor een partij voor de onderklasse die de komende verkiezingen glorieus zullen winnen.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:20

laat Spektrui maar de opvolger worden. gaat helemaal goed komen.
(oja, en laten vooral niet vergeten dat Paul Tang de grootste mislukking is, het was zijn taak om stemmen te winnen voor deze verkiezingen.)

--sql error-- | 23-05-14 | 16:19

@WatZalIkErvanZeggen | 23-05-14 | 16:11
Helaas zal Samsom ergens wel een overbetaald baantje scoren via zijn netwerk, of een tijdje op wachtgeld gaan zitten om een boek te schrijven.
Ik ben bepaald niet vergevingsgezind, dus hoop ik dat zijn ex-vrouw hem kaal plukt op plaatsen waar er nog wat te halen valt.

necrosis | 23-05-14 | 16:18

Rearden Metal | 23-05-14 | 16:08
Ik heb er grote problemen mee dat er voor hele groepen mensen in onze maatschappij die aangewezen waren op relatief simpele arbeid, noem het vakkundige ambachtslieden, geen mogelijkheden meer zijn omdat al die arbeid naar de 3e wereld verdwenen is. Het is een illusive te denken dat ons alnd alleen nog maar uit middenklassen en hoger zal kunnen bestaan. Er is een oorlog tegen de werkende klasse gaande. Vroeger kon je trots zijn als je als man staalarbeider, scheepsbouwer, mijnwerker of geschoolde fabrieksarbeider was en e een gezin kon onderhouden. Kom daar anno 2014 nog maar eens om.

Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 16:17

Van mij mag de hele PvdA opstappen. Als rechtsmens vind ik het verraad van de PvdA best treurig te noemen. De gewone man kan maar twee kanten op PVV of SP. Nou dat wens je jouw ergste vijand niet toe.

De Koreaanse Slet | 23-05-14 | 16:15

Kwam laatst tot de schrikbarende ontdekking dat ik geen iPhone bezit maar gelukkig kan ik in Budel zonder tegenprestatie mijnerzijds 500 Euro krijgen om er eentje te kopen. Dank je wel Didi Vleespet...

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 16:15

God Zelf | 23-05-14 | 16:03
"Ik vind het TOTAAL onbegrijpelijk dat ze het met zn alllen er niet over hebben dat 65% !!! van de Nederlanders niet eens wil stemmen voor dat kutparlement. "

Veel te ingewikkeld, dan moet je je gaan verdiepen in Europese politiek. De stemwijzer was voor veel mensen al niet meer te snappen. Laat staan dat we partijprogramma's naast elkaar gaan leggen. Wie heeft dat gedaan ? Misschien 1 procent van de kiezers.

Volksreferenda zijn wel leuk, maar tenzij je een wijvenbaan hebt van 3 dagen is er niet veel tijd meer om je ook nog in van alles te gaan verdiepen.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:14

Het is mooi om te zien hoe PVV en de PvdA elkaar helpen het graf in te komen. Ik geloof namelijk in geen van beide partijen. Joop.nl biedt lekker veel aandacht aan de PVV en op GS veel aandacht voor PvdA.

Nu nog een partij die ons uit het moeras trekt. Als D66 de nieuwe PvdA-light blijkt te zijn, wat dan? Waar is die partij die uitgaat van de kracht van Nederland, de middenklasse in stand houdt en liefst laat groeien - volgens IMF is het verdwijnen van de middenklasse uitermate slecht voor de economie en vergroot het de verschillen tussen arm en rijk - de 1%-ers - , en ons allemaal succesvolle top-ondernemers laat worden. Loondienst is tenslotte aan het verdwijnen en we moeten toch een manier zien te vinden hoe we brood (inkomsten) en tijd (tegenprestatie) gaan verdelen. Links en ook rechts praten alleen over verdeling van inkomsten en niemand praat over verdeling van tijd. Dat laatste is namelijk ons kostbaarste bezit waarvan we allemaal een beetje hebben gekregen toen we geboren werden en waarvan de verdeling tamelijk willekeurig is geschied en waarvan je er niet zomaar wat jaren bij kan kopen als jouw tijd is gekomen.

Haagse Tokkie | 23-05-14 | 16:14

God Zelf | 23-05-14 | 16:03
"Ik vind het TOTAAL onbegrijpelijk dat ze het met zn alllen er niet over hebben dat 65% !!! van de Nederlanders niet eens wil stemmen voor dat kutparlement. "

Veel te ingewikkeld, dan moet je je gaan verdiepen in Europese politiek. De stemwijzer was voor veel mensen al niet meer te snappen. Laat staan dat we partijprogramma's naast elkaar gaan leggen. Wie heeft dat gedaan ? Misschien 1 procent van de kiezers.

Volksreferenda zijn wel leuk, maar tenzij je een wijvenbaan hebt van 3 dagen is er niet veel tijd meer om je ook nog in van alles te gaan verdiepen.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:14

In feite kan je stellen dat na Pim Fortuyn de PvdA in elkaar dondert. Het demoniseren kwam van links en keert zich tegen links.

HebpermabanvanPvdA | 23-05-14 | 16:13

Rearden Metal | 23-05-14 | 16:08
Waar bent u al die tijd geweest? Twee hele mooie analyses van u in een topic. Spot on!
Hulde!

Dick Luyenlomp | 23-05-14 | 16:12

Kan niet wachten totdat die vreselijke kerel van het toneel verdwijnt. Kansloze actievoerder met een arrogante instelling.
Doei doei Diederik, tot nooit weer ziens (hopelijk)

WatZalIkErvanZeggen | 23-05-14 | 16:11

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:44
"Misschien komt het omdat ik echt enorm cynisch ben ingesteld, maar ik vind het erg opvallend dat de PvdA zo selectief in het nieuws is "

Als je iets anders dan postiefs van links wil melden ivm meningsuiting ben je partijdig en deug je niet en krijg je bevestigd dat de media links is. We hebben nu eenmaal besloten dat links de pispaal is en vind je iets van links toch leuk dan sta je in de pisstraal.

kloopindeslootjijook | 23-05-14 | 16:09

Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 15:56
Je kunt geen partij voor werkende gewone mensen zijn en tegelijk de overtuiging aanhangen dat hetv gevolg van hard werken, een goede carrière, beboet moet worden en vies is. Die gewone mensen werken namelijk hard omdat ze iets van hun leven willen maken, meer willen kunnen besteden, een mooier huis, een dure studie voor hun kinderen. En als dat lukt, roept 'hun' partij ze vervolgens uit tot de vijand. Een socialistische partij die zegt op te komen voor de (hard)werkende gewone man liegt dus per definitie. Ze zijn gebaat bij een passieve onderklasse die niet of halfslachtig werkt en cultiveren die dus. Vergelijk het met een school die beweert een toekomst voor kinderen te willen, maar elke leerling laat nablijven die meer dan een zesje haalt.

Rearden Metal | 23-05-14 | 16:08

Voelt een tranentrekkende commercial aankomen

Cycloon | 23-05-14 | 16:08

@(Behind)Doors | 23-05-14 | 15:37
D'66 is ook fan van windmolens.

ProAsfalt | 23-05-14 | 16:08

Waarom moet Didi weg? Aan de grafiek te zien verricht hij uitstekend werk!

Pierke Smulders | 23-05-14 | 16:07

Wat is erger? PvdA of D'66?

ProAsfalt | 23-05-14 | 16:07

Heerlijk dat verlies van de pvda, maakte mijn dag goed.

behangtafel | 23-05-14 | 16:06

Als hij straks werkeloos door de straten zwerft wordt hij wel gevonden door de kinder asiielllokker groepies .

Ik kook ook | 23-05-14 | 16:06

D66 heeft het overigens slim aangepakt door zo in te zetten op onderwijs, in een tijd dat studenten steeds harder onder druk gezet worden om sneller af te studeren. Ik pak even de stemresultaten van 'mijn' stemlokaal op de Universiteit Twente er bij: 37,6% (429/1141) van de stemmen hier ging naar D66 (gemiddelde in Enschede: 19,3%), ongeveer 3x zoveel als de runner-up (VVD, 145). Daarna kwamen GL (113) en PvdA (98). Dat in een van oudsher erg PvdA-gezinde stad.

Ik heb zelf Artikel 50 gestemd, dus het moge duidelijk zijn dat ik bepaald niet D66-gezind ben.

Nietvoordekat | 23-05-14 | 16:05

Ik vind het TOTAAL onbegrijpelijk dat ze het met zn alllen er niet over hebben dat 65% !!! van de Nederlanders niet eens wil stemmen voor dat kutparlement. Hoe laag moet de opkomst zijn voordat een stemming ongeldig wordt?
Stel nou dat er maar 1 Nederlander gaat stemmen? heeft die partij dan 26 zetels? En wat zegt dat dan? Of andersom: stel dat alle Nederlanders op bv de PVV haden gestemd? Dan veranderde er nog niks, want dat is dan 3 kommanogwat% van het totale parlement. En zelfs dan konden we nog niet stoppen met de EU, want dat wordt in de landelijke politiek bepaald. We zijn gewoon genaaid in alle gaten, en die zijn allemaal schraal.

God Zelf | 23-05-14 | 16:03

@Zure Sigaar
Maar die heeft tenminste niet de arrogantie om deel te nemen aan het kabinet en hoog van de toren te blazen alsof hij alle macht heeft.
Samson ageert of hij absolute meerderheid heeft, terwijl hij eigenlijk een "Ammenooit nee nooitniet" aan zijn broek heeft gekregen.

Verwilder(s)t Niet | 23-05-14 | 16:02

In Assen werd een bijstandvrouwtje omgekocht door de burgemeester, in USA genoeg voor 5jaar bij Bubba, hier niet burgemeester maakt excuses en blijft.
Er is geen schaamte meer, dus Didi blijft schaamteloos zitten en gaat vrolijk door sociaal Nederland afbreken.

gebrokenvleugel | 23-05-14 | 16:02

Sorry Pritt, voorgaande post moet in andere topic, mijn muis deed niet wat ik wou. Herstel.

HebpermabanvanPvdA | 23-05-14 | 16:02

@Zure Sigaar | 23-05-14 | 15:57
Wim Cock?

necrosis | 23-05-14 | 16:01

Alleen de Kunduz-coalitie heeft een minimale meerderheid van 53,5% in GeenPeil.

En een nationaal kabinet van VVD-CDA-D66-PvdA heeft een nog kleinere meerderheid van 51,5%.

Er zijn altijd 4 partijen nodig voor een meerderheidscoalitie in de Tweede kamer en Eerste Kamer.

Be carefull what you wish for.

tipo | 23-05-14 | 16:01

Pritt Stift, beken het nou maar, word je soms gestalkt door iemand die net aankwam op Schiphol? Krijg je al rose wangetjes?

HebpermabanvanPvdA | 23-05-14 | 16:00

Laat die man alsjeblieft zitten. Hij heeft Cohen overtroffen in het compleet imploderen van de PVDA. Goed werk, Didi!

SwordofWinter | 23-05-14 | 16:00

Laat die eikel maar zitten, straks krijgen we Melkert weer terug...

Slipsnifter | 23-05-14 | 15:58

Zo weet ik nog wel een voorman van een politieke beweging voor wie het de hoogste tijd is om op te stappen.

Zure Sigaar | 23-05-14 | 15:57

@Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 15:53
Welk haar?
De foto's van Samsom mèt haar zijn minstens 10 jaar oud...

necrosis | 23-05-14 | 15:57

Alles wat krom is wordt recht geluld door politieke partijen. PvdA is blij dat de PVV zetels is verloren terwijl ze het zelf net zo slecht hebben gedaan. D66 roeptoetert dat deze verkiezingsuitkomst een bewijs is dat mensen meer europa willen. Terwijl maar een derde van de kiezer is op komen dagen. VVD heeft 't ook slecht gedaan maar is blij omdat het 'liberale' blok vvd66 heeft gewonnen. Enfin het is allemaal zwaar kut maar iedereen is blij.

Jippie | 23-05-14 | 15:57

Mwaahh... Valt mee hoor Samson, in de verkiezingen van rond 1900 stonden jullie er slechter voor : 0 zetels.
(Dat de PvdA toen nog niet bestond mag de pret niet drukken) Vanuit die hoek bekeken heb je nog veel meer zetels als je op grond van de uitslag van rond 1900 mocht verwachtten. Feitelijk is de PvdA dus enorm #gegroeid #PvdAFeestje #DoeEensEenSamSonnetje

Verwilder(s)t Niet | 23-05-14 | 15:56

Als de PvdA de komende jaren werkelijk laat zien dat de woorden van Paul Tang geen lege retoriek was en de partij werkelijk breekt met de neo-liberale "derde weg" koers kan het misschien nog wat worden. Doen ze dat niet dan hebben ze geen bestaansrecht en mag wat mij betreft de SP voortaan de belangen van de gewone werkende man in de straat behartigen. Want de PvdA is vergeten voor en door wie ze zijn opgericht. Paul tang was aardig bezig, mar laat het nu maar eens zien.

Bigi Bana Boy | 23-05-14 | 15:56

Dat ik dit topic nog heb mogen lezen. Alleen al dat je die droom kan hebben. Het leven kan soms zo mooi zijn. Hiervoor wil ik leven. Is het dan ook gedaan met de Partij van de Allochtonen? Ik kruisig mij aan GeenStijl, ik wil hier niets van missen!.

HebpermabanvanPvdA | 23-05-14 | 15:56

Laat de goede man nog een jaartje of wat blijven !!
als iemand de PVDA ten gronde kan brengen is hij het wel .
dus ik mag hem wel !

bas6460 | 23-05-14 | 15:55

@raskol | 23-05-14 | 15:52
*raar haar* toevoegt.

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 15:53

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:44
De linkse moraal zit diep bij de journalisten. Wie iets slechts doet met goeie bedoelingen (lees: tegen de sterken, voor de zwakken), wordt ontzien en geknuffeld. Wie iets goeds doet met niet-linkse intenties wordt doodgezwegen. Wie én niet-linkse intenties heeft én een fout maakt, wordt publiekelijk op het schavot gezet. Het richtsnoer is dus niet wát iemand doet, maar vanuit welke levensvisie hij dat doet.

Rearden Metal | 23-05-14 | 15:52

Nee! Blijf! Samson is met z'n pedante gelijkhebberigheid en totaal charismaloze uitstraling dé persoon om twijfelende kiezers vér bij de PvdA vandaan te houden.

raskol | 23-05-14 | 15:52

De heer Samson die op bijna exhibitionistische wijze zijn gezin inzette cq misbruikte in een wervingsfilm van zijn partij, onderwijl een amourette hebbend met een partijgenote en zich getergd opstelt wanneer men hem laat op een avond fotografeert ergens in Amsterdam - op dat moment was hij "mens" en geen publiek/politiek figuur-, zou er goed aan doen de eer aan zich zelf te houden en op te stappen. Er staan genoeg Brutussen klaar binnen de PVDA die hij afgelopen twee jaar geschoffeerd en uitgescholden heeft om daarvoor zorg te dragen, zoveel leert de PVDA-geschiedenis wel.

Jan Boule | 23-05-14 | 15:52

Door alle aandacht voor de EU verkiezingen zou je bijna vergeten dat 2/3e van de Nederlanders er geen bal om geeft!

Einde van de Domheid | 23-05-14 | 15:51

@ZwarteKater | 23-05-14 | 15:49
Dan kunnen we dus objectief concluderen dat de PvdA het nu een stuk slechter doet dan 5 jaar geleden.
www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2...

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:51

Ja, laten we het vooral over dat top D66 hebben.
Ik wist niet dat ik zo eurofiel was, tenminste volgens Peggold dan.

Mammeloe | 23-05-14 | 15:50

Een lage opkomst betekent nu eenmaal altijd minder stemmen voor de PvdA. Of was dat nu de PVV? Of de... ik ben ff de draad kwijt.

ZwarteKater | 23-05-14 | 15:49

verkiezingen zijn net een wip over twee drie jaar gaan ze weer omhoog.

istawa | 23-05-14 | 15:49

@Abject | 23-05-14 | 15:43
Dan zal hij die stoel aan het beton van de vloer moeten laten verankeren, anders rol ik hem met plezier met stoel en al de tent uit....
*jawel... gnehehe#

necrosis | 23-05-14 | 15:48

Applaus voor Didi.
Op Europees niveau en landelijk niveau de PVDA naar de kloten helpen in 2 jaar.
Geef die man een roze lintje en een geenstijl bokaal.
Hij deed wat wij wensten.

Rest In Privacy | 23-05-14 | 15:47

Gewoon lekker laten zitten, die nikskunnende milieu terrorist.
En zo de pvda reduceren tot een partijtje in de marge. Nog meer dan dat ze nu al zijn.
Ondertussen zijn vrouwtje blijven belazeren al roepend, "Het moet eerlijker!"
Mooie toekomst.

Dick Luyenlomp | 23-05-14 | 15:47

PvdA had er drie en blijft op drie volgens de peilingen, kwa zetelaantal dus geen verlies of winst en al helemaal niet het grote verlies wat gedacht werd van slecht s 1 of 2 zetels. Lijkt mij een opluchting voor de PvdA.

De Reaguurder | 23-05-14 | 15:47

Diederik Stomstom moet natuurlijk blijven.
*pvda naar nul zetels*

Lewis Lewinsky | 23-05-14 | 15:46

Hoe vaak zal Spekman na de eerste prognoses 'godverdomme' hebben gezegd om over het onderkotsen van zijn trui nog maar te zwijgen...

eerstneukendanpraten | 23-05-14 | 15:46

Didi wacht tot de officiele uitslag zondag bekend wordt gemaakt en dat maakt ie bekend dat hij de uitslag op zich moet laten inwerken. Echter voor het einde van de week heeft de PvdA wel een andere lijsttrekker.

TuurlijkNiet | 23-05-14 | 15:46

Het lag niet aan Diederik en niet aan de PvdA. De kiezer heeft het gewoon wederom niet begrepen en moet met harde hand heropgevoed worden. En dat is de missie voor de komende jaren.

Tiberius | 23-05-14 | 15:46

Nog slechter dan Job Cohen. Dat is best wel een grote prestatie

sinar2 | 23-05-14 | 15:45

*gooit 'met' omhoog*

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:45

Misschien komt het omdat ik echt enorm cynisch ben ingesteld, maar ik vind het erg opvallend dat de PvdA zo selectief in het nieuws is bij een groot deel van de mainstream media. Vooral wanneer je ze vergelijkt, bijvoorbeeld, de PVV en VVD. Positief nieuws over de PvdA wordt breed uitgemeten, negatief nieuws wordt vaak een klein beetje onder het tapijt geschoven. Vrijwel andersom als je het over de PVV hebt: als daar een beetje heibel in de partij is is het meestal de opener van het NOS journaal.

Ik wil niet ontkennen dat ik een klein beetje tegen de PvdA ben, maar ik kan toch niet de enige zijn die dit opvalt? En hoe is het in godesnaam mogelijk dat een door de Nederlandse belastingbetaler gefinancierd objectief nieuwsmedium ingezet wordt als sluikpropaganda voor een politieke partij?

Nietvoordekat | 23-05-14 | 15:44

Je noemt het tegenwoordig in één adem: historisch slecht en PVDA. Het is als Bassie en Adriaan. Peper en Zout. Dinand en Dennis. Mick en Keith. Axl en Slash. Het hoort bij elkaar. En wanneer het niet bij elkaar hoort, is het op zijn minst tot elkaar veroordeeld.

Hector_Popfeauteau | 23-05-14 | 15:44

Die ouwe activist gaat zich straks nog aan z'n pluchen stoel vast ketenen, wacht maar af, die zijn we nog niet kwijt.

Abject | 23-05-14 | 15:43

Of er nu op ze gestemd wordt of niet maakt niet zo heel veel uit voor de macht en invloed van de PvdA-kliek.

Rearden Metal | 23-05-14 | 15:43

Socialisme is niet meer van deze tijd. Ook gezien de nederlagen van sp en pvv gisteren.

Mark Smith | 23-05-14 | 15:42

WaarDeWindWaait | 23-05-14 | 15:40
Als Wilders zijn verantwoordelijkheid neemt blijft er geen PVV meer over.

Dack Janiels | 23-05-14 | 15:42

*Zwaait*

Fart Fader | 23-05-14 | 15:41

Ach Diederik heeft 2 verkiezingen op een rij verloren en die daarvoor goed gewonnen. Wilders heeft al 3 verkiezingen op een rij verloren, dus als iemand zijn verantwoordelijkheid moet nemen!

WaarDeWindWaait | 23-05-14 | 15:40

Nein! Nein! Nein! Diederik moet nog even blijven en de plaat nog iets meer poetsen..

Boris die Sauertopf | 23-05-14 | 15:39

Ik had wel een extrapoleer lijntje verwacht bij deze grafiek. Gaarne verticaal naar beneden.

roverheid | 23-05-14 | 15:38

Een Didi stapt niet op. Een Didi wórdt opgestapt.

PvdA-luyden genoeg die hem met graagte een mes in de rug zetten.

Reinaert | 23-05-14 | 15:38

Niet alleen Diederik weg. Laat ze gewoon die hele partij opdoeken.

overVecht | 23-05-14 | 15:37

en neem je klotenwindmolens mee!

(Behind)Doors | 23-05-14 | 15:37

Dikke doei Diederik. Het was vermakelijk om u de afgelopen 2 jaar zo bezig te zien. Ik zal u missen...

Frank Grasmaaier | 23-05-14 | 15:37

GeenStijl kan wel EenStijl gaan heten.
Alleen maar polletiek hier

Het Vragevuur | 23-05-14 | 15:37

Lieve Lodewijk,

Verlos Didi alsjeblieft uit zijn lijden. Het is niet om aan te zien.

groetjes,

rara | 23-05-14 | 15:37

Je mag niet over de PVDA praten, alleen over de winst van D66 of het verlies van de PVV.

Dack Janiels | 23-05-14 | 15:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken