Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Baas Buma verdient 400.000 euro per jaar

wiegerketellapper.jpgDat leest u goed. Hein van Ree, chef geldgraaien bij Buma/Stemra, verdiende in 2013 exact 384.864 euro. Haha, weet u nog dat we in 2012 zo boos waren dat hij een kleine drie ton verdiende? Wat naïef waren we toen. Een parasiet als Hein van Ree trekt zich niks aan van het plebs dat zomaar waagt om kritiek op zijn beleid of salaris te spuien, die geeft zichzelf gewoon eens te meer. Een nare man met een veel te hoog salaris voor het werk dat hij verricht, dat is wie Hein van Ree is. Dit heeft niks meer te maken met 'belangen van artiesten behartigen'. Als je meer verdient dan 99% van de artiesten in Nederland terwijl je pretendeert hun belangen te behartigen, dan gaat er iets grondig fout. Maar Hein van Ree don't care. Hein van Ree graait vaker in de pot met geld dan Michael Jackson in zijn ballen. Oh, en de CFO van Buma, een gozer die bijna 300.000 euro per jaar verdient, die heet dus Ketellapper met zijn achternaam. En zijn voornaam is Wieger. Wieger Ketellapper, inderdaad. Hey, Wieger, we hebben slecht nieuws voor je: je ouders zagen je als een practical joke, ze haten je. Helemaal kruidkoekoek, die ouwe lui van je. Enfin, geniet van jaarsalaris, want dat zal er vast ingaan als Ketellapper. Hoe dan ook. Van Ree en Ketellapper zijn fatsoenlijke mensen die de Nederlandse cultuur een warm hart toedragen en zich daarvoor inzetten. Gaarne niet kwetsen.

Reaguursels

Inloggen

Troost: 'veel' geld verdienen met 'weinig' maakt niet gelukkig. Men name grootverdieners hebben daar last van.

Rest In Privacy | 22-05-14 | 06:52

Bij elkaar maken al die ZBO randdebielen 140 miljard per jaar aan belastinggeld op, zie eerdere analyse door prof. Frikschoten.
Dus of u even wat langer wilt doorwerken en wat meer belasting wilt betalen, wordt allemaal heel goed besteed.
De Buma en de CBR en de KvK en al die andere Grootgraaiers moeten immers elk hun eigen gouden paleis hebben, gouden interieur en platina salarissen, dat kan echt niet voor minder.

Atlas Shruggs 10 | 21-05-14 | 20:20

Geniaal Quid,je mag blijven.

Tishetnetnie | 21-05-14 | 17:53

7 ton voor twee "bestuurders"? DAT is nou Neoliberalisme

G. Raayer | 21-05-14 | 17:48

Bijna 7 ton voor 'slechts' 2 werknemers van BUMA :-))

Jullie moeten eens echt onderzoeksjournalistiek bedrijven GS en alle salarissen achterhalen wat er op de kruisweg bij alle stichtingen onder hetzelfde dak uitbetaald wordt. Die directeur van de Stichting Thuiskopie zal ook ergens tussen de 3-4 ton verdienen. Oh en als jullie klaar zijn met dat lijstje zoek aub dan ook eens uit wat alle randdebielen er omheen verdienen; Advocaten, Adviseurs, Prive detectives en god weet wat er allemaal nog meer van profiteert. Het is een grof schandaal. Maar dat is het al tientallen jaren !

nederlandse herfst | 21-05-14 | 17:33

Dat geldt voor al die zogenaamde maatschappelijk betrokken graaiers

Occipitaalcasibus | 21-05-14 | 17:30

Kijk, als je over een volk regeert dat debieler als een varken in een blik tomatenpuree is en zich daar prima thuisvoelt, en daar ook nog op stemt, dan pas je de filosofie van Rötte toe: verzin een sprookje en dan mag je zo rijk mogelijk worden. Dus deze crimnineel vertegenwoordigt de belangen van de artiesten niet, hij STEELT van ze. Niemand in zn blikje die het verschil ziet dus lacht hij zich de calm before the storm het land uit

G. Raayer | 21-05-14 | 17:14

En daarom download ik alles illegaal. Alleen voor live optredens betaal ik nog.
Komt door dit type volk van de allerlaagste soort.

Mesmer | 21-05-14 | 17:00

Ja, maar daar krijg je wel wat voor terug .....

ET007 | 21-05-14 | 16:23

@behangtafel
"Zolang zij zorgen voor de inkomsten van hun leden is het prima, daar zijn ze voor."

Heb je deze zin met droge ogen getypt? B/S zit er vooral voor het eigen inkomen, niet dat van de artiesten....

Rémy Martin ® | 21-05-14 | 16:19

Wat interesseert het mij nou wat die klojoos daar verdienen, helemaal niks. Zolang zij zorgen voor de inkomsten van hun leden is het prima, daar zijn ze voor.

behangtafel | 21-05-14 | 16:16

@Verwilder(s)t Niet | 21-05-14 | 15:42
En je moet ergens voor dokken waar je feitelijk niets aan hebt. De meeste DVD's hebben een beveiliging en zijn dus niet te kopiëren (of het is een DVD9 en mensen snappen niet hoe dit om een DVD5 te krijgen), dit kan wel maar volgens de wet mag je deze beveiliging niet omzeilen.
In een land met normale rechters zou dit geen stand houden..

Boris die Sauertopf | 21-05-14 | 16:13

Bij Buma Stemra moet je inschrijfgeld betalen om later eventueel iets van centjes te krijgen.
Normaal gesproken is dit toch echt enkel het geval bij oplichting.

Boris die Sauertopf | 21-05-14 | 16:09

@Verwilder(s)t Niet | 21-05-14 | 15:42
En wie worden er beter van?
Juist, bands als U2 en de erfgenamen van Elvis en Michael, alsmede de directeuren van dergelijke stichtingen.
Kleine, relatief onbekende, bands kunnen fluiten naar hun geld.
Wat dat betreft heb ik nog altijd diep respect voor een band als Conflict die gewoon een maximumprijs op hun hoezen vermeldden, moest je meer betalen (zoals bij die superstore van de -ex van Connie), dan moest je die plaat gewoon niet aanschaffen.
Die bands regelden alles zelf, zonder bemoeienis van ellebogenwerkers als Tim Kuik.

necrosis | 21-05-14 | 15:57

Bij mij een woord voor deze graaier, VARKEN....!!!

Rest In Privacy | 21-05-14 | 15:46

En ze innen nog steeds. Thuiskopieren en downloaden is inmiddels reeds geruime tijd verboden, maar de thuiskopieheffing wordt nog gretig geind...

Verwilder(s)t Niet | 21-05-14 | 15:42

Fijn voor die meneer.

Mr Bad Guy | 21-05-14 | 15:41

En dit soort mannetjes bewegen zich dus in de kringen van de gevestigde politiek. De groep van gelijkgestemden.
.
Gevestigde politiek. Ten koste en op kosten van u.

Parel van het Zuiden | 21-05-14 | 15:40

Ik dacht in het begin van het artikel even dat we het over Buma, bass van het CDA hadden. Ook in het kader van bashing van de tegnstander in verkiezingstijd

mgvg | 21-05-14 | 15:40

@number668 | 21-05-14 | 15:30
Als blijkt dat Hein van Ree slechts part-time werkt, krijgt hij (verdienen wil ik het niet noemen) wellicht het dubbele bij 1,0 FTE, dan is het geen dubbelpost, slechts 2x een halve post.

necrosis | 21-05-14 | 15:40

Wat absurd en raar dat dat zomaar kan. Dat ze geld stelen is duidelijk, maar stelen ze nou van de burgers of van artiesten? Ze nemen geld van burgers, zogenaamd voor artiesten, en houden het goeddeels zelf. Van mij mag daar een flinke gevangenisstraf op staan. En de politiek en rechterlijke macht maakt zichzelf belachelijk en ongeloofwaardig door zulke criminelen niet aan te pakken.

cabbit | 21-05-14 | 15:40

@Turambar | 21-05-14 | 15:30
Buma heeft een monopolie, dus kunnen musici zich niet zomaar terugtrekken.

Het is slecht geregeld bij de BUMA, vandaar dat muzikanten inderdaad een alternatief proberen op te richten: Kleanmusik. www.volkskrant.nl/vk/nl/3380/muziek/ar...

De soep wordt wel heet gegeten.

rara | 21-05-14 | 15:38

Tip: Leg je rechten in de States vast. Goedkoper en sneller. Die Buma loopt alleen maar in de weg voor ondernemende muzikanten.

1000 euro per dag.... de meeste echte muzikanten in Nederland mogen blij zijn als ze minimum halen. Ja dan bedoelen we niet die DJ's een cd'tje opzetten.

kloopindeslootjijook | 21-05-14 | 15:37

@Nederlandse gulden ƒ | 21-05-14 | 15:23
Je wist mijn nick in ieder geval correct te spellen, plusje van mij....

necrosis | 21-05-14 | 15:33

Dat zij zeventig maal zeven maal door een brandend braambos motten kruipen.

Klier van Bartholin | 21-05-14 | 15:32

@Rearden Metal | 21-05-14 | 15:13
Wacht maar tot IK een een liedje in elkaar zet, gegarandeerd wil NIEMAND het überhaupt beluisteren....

necrosis | 21-05-14 | 15:31

Sh*t... Dubbel post....

number668 | 21-05-14 | 15:31

Als het echt allemaal zo slecht is bij die BUMASTEMRACDA dan hadden de NL muzikantici zich toch allang daaruit teruggetrokken en een eigen systeem bedacht? De soep wordt blijkbaar niet zo heet gegeten als een Wieger Ketellapperkoekje in de zon.

Turambar | 21-05-14 | 15:30

-weggejorist-

number668 | 21-05-14 | 15:30

Die Hein, ruim 1000 euro per dag...

number668 | 21-05-14 | 15:30

En waar verdient Buma/Stemra ook alweer haar geld mee?

Ah, vandaar. PvdA stemmers zeker?

LangeTijdGeleden | 21-05-14 | 15:29

Die 300.000 gaan erin als koek.

DonJohnson | 21-05-14 | 15:24

Jaja, ZBO he, dus geen ambtenaren. Gewoon grote mensen wereld maar dan wel beschermd door een door de overheid gegeven monopolie.......
ZBO: geeft zoveel mogelijkheden voor voormalige ambtenaren. Geen Balkenende-norm meer; eigen geld; eigen toko; eigen regeltjes maken. Net als een echt bedrijf maar dan wel zo dat je de enige bent in NL dus geen concurrentie en je klanten zijn bij wet verplicht jouw diensten af te nemen. Dus ambtenaar en eigenlijk, ja eigenlijk toch gewoon ambtenaar. Maar dan een hele dure.

ZBO telt niet mee in de telling hoeveel ambtenaren we in NL hebben; zodoende hebben we echt heel weinig ambtenaren voor een westers land. Wel heel veel ZBO's maar dat zijn GEEN ambtenaren. Echt niet. NEEE. ;-)

DeSjaak1000 | 21-05-14 | 15:23

@necrosis | 21-05-14 | 15:02
necrosis don't get the joke.

Nederlandse gulden ƒ | 21-05-14 | 15:23

Ik snap niet dat die mannen rond kunnen komen. Waarschijnlijk geen schoolgaande kinderen. En geen auto.
En eten bij de voedselbank.

VanBukkem | 21-05-14 | 15:22

@Mark Smith | 21-05-14 | 15:15
Als er wettelijk en overtuigend bewijs zou liggen dan zouden ze allang veroordeeld zijn. Pownews mag er wel over blijven publiceren, dus zelfs de rechter gaat er van uit dat er minstens signalen zijn.

Chantage (door dat bestuurslid) is niet echt een gebruikelijke manier van zakendoen, en Buma heeft zich er niet van gedistantieerd. Het is een corrupt zooitje, dat Buma / Stemra.

rara | 21-05-14 | 15:20

K'tell, misschien moet je eens een andere baan gaan zoeken? Alhoewel...

NACademicus | 21-05-14 | 15:19

Daarom mogen we dus niet meer gratis boeken downloaden.

ZZP-er | 21-05-14 | 15:17

Wieger - niet happen naar de baas - Ketellapper...; nee, die is te makkelijk.

balustrade | 21-05-14 | 15:17

Tsja, een quango. Da's straffeloos graaien.

Parel van het Zuiden | 21-05-14 | 15:16

rara | 21-05-14 | 15:11
Een klachtencommissie en een individueel geval belangenverstrengeling.
Geen overtuigend bewijs.

Mark Smith | 21-05-14 | 15:15

@Mark Smith | 21-05-14 | 15:13
Zit je nu alweer te zuipen?

rara | 21-05-14 | 15:15

Het is toch geen overheidsclubje?

New Order | 21-05-14 | 15:15

Krijgen is iets anders dan verdienen hè Quid...

overVecht | 21-05-14 | 15:15

Tel daarbij de nooit uitgekeerde royalty's aan Rob Bolland bij op plus vergelijkbare gevallen die de publiciteit niet haalden,en voila... pure maffia.
Let's fry the motherfuckin' scumbag.

R.B.Scott | 21-05-14 | 15:14

@necrosis | 21-05-14 | 15:02
Pluralis majestatis

poging7 | 21-05-14 | 15:14

@Osdorpertje | 21-05-14 | 15:04
Wat dat betreft zijn het net ambtenaren, als je zuinig bent en onder budget blijft, krijg je het jaar erop net zoveel als je uitgegeven hebt.
Opmaken die poen, ten koste van alles....

necrosis | 21-05-14 | 15:14

necrosis | 21-05-14 | 15:10
Ja, hoe zat dat ook alweer? Heb je een linkje?

Mark Smith | 21-05-14 | 15:13

Als je iets zelf maakt in je eigen tijd en van je eigen geld, dan is dat daarna van jou. Lijkt me de basis van een elementaire beschaving. Maar in Nederland is jouw compositie óf van iedereen (want mensen die nooit zelf iets maken vinden dat zij er recht op hebben) of hij is van de BUMA-bende.

Rearden Metal | 21-05-14 | 15:13

@Graf Von Gurkenzug | 21-05-14 | 15:07
Ik geef de voorkeur aan 'Money stinks' van DRI, maar daar is het wat te vroeg voor.....

necrosis | 21-05-14 | 15:11

Aha! Vandaar die thuiskopieheffing.

Heiseenberg | 21-05-14 | 15:10

@rara | 21-05-14 | 15:04
Dat doet Brein toch ook?
(innen maar niet uitbetalen).
Hoe zat het ook alweer met dat muzakje aan het begin van elke legale DVD, staat op een miljoenmiljard DVD's en de componist kreeg geen cent!
*Fuck Tim Kuik#

necrosis | 21-05-14 | 15:10

Ik vraag me af hoe een gemiddelde werkdag van zo'n figuur er eigenlijk uit ziet, of zijn ze non stop bezig met nog meer graaimogelijkheden zoeken?

Ronman2k | 21-05-14 | 15:09

Wat is daar nou op tegen? Eerst doen ze "Need your love so bad" en als dan alle jaloerse reaguurdertjes braaf hebben betaald komt als toegift: youtu.be/dP3wg8Q0ctY

Graf Von Gurkenzug | 21-05-14 | 15:07

rara | 21-05-14 | 15:04
Met zulke vage beschuldigingen kan ik niets.

Mark Smith | 21-05-14 | 15:06

Grabbel, grabbel, graai, graai.

Het land van de onbeperkte mogelijkheden: Nederland. Bah.

Reinaert | 21-05-14 | 15:05

Wat verdient die loopjongen van de grote platenmaatschappijen (jawel, ik bedoel Tim Uilskuiken) eigenlijk?
Iemand?

necrosis | 21-05-14 | 15:05

En ze beroemen zich op Welon en Ielzuh en het muzikale succes van 'Ollande in den vreemde. Graag fu indeze.

horsteknots | 21-05-14 | 15:05

Tja, dat geld dat iedereen verplicht aan ze betaald moet op. Stel je voor dat er wat over blijft. Dan zouden ze dat moeten uitkeren aan de artiesten.

Osdorpertje | 21-05-14 | 15:04

@Mark Smith | 21-05-14 | 15:02
Buma int geld voor artiesten, maar betaalt dat lang niet altijd uit. Dat is een vorm van oplichting.

Hulde aan oplichters?

rara | 21-05-14 | 15:04

noemen = noem

Mark Smith | 21-05-14 | 15:02

@Johnny Quid
Sorry dat ik even moet inspringen, het is: 'Maar Hein van Ree doesn't care'. (geen don't....)

necrosis | 21-05-14 | 15:02

Hulde voor deze twee mannen. Dat noemen ik nog eens goed uitonderhandelen.
Wat de nivelleergrage socialisten op GS er ook van zeggen.

Mark Smith | 21-05-14 | 15:02

Het is algemeen bekend dat mafiabazen extreem veel verdienen. Dit mag geen verbazing wekken.

rara | 21-05-14 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken