Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SPOEDDEBAT! PVV: Grenzen dicht, of Teeven weg

ontzettendenietsnut.jpgVergeet alle lijsttrekkersdebatjes op televee. Het echte verkiezingsdebat ter rechterzijde is nu vanmiddag spontaan rechtstreeks LIVE in de Tweede Kamer. Gisteren ontdekte Fred T. dat Nederland wordt overlopen door een horde qatkauwers uit Eritrea. Niet met 1000 per maand, zoals hij op 2 mei schreef, maar met 1000 per week vliegt die zwarte zwerm in het vangnet aan de Europese buitengrenzen ongestoord ons land binnen. T. geeft de miljoenenhandel van mensensmokkelaars (achtergrondverhaal) de schuld en wil als antwoord daarop alle grenzen dichtgooien en eventuele boetes van Brussel voor lief nemen. Goh. Precies de stoere verkiezingsretoriek die driekwart van stand.nl wil horen van het kabinet. Maar helaas: zeg je 'gelukszoekers', dan zeg je PVV. Die callen de bluf van Fred T. door niet de mensensmokkel, maar hém alle schuld te geven van de geëxplodeerde aanwas aan lethargische plantenkauwers. 'FULL HOUSE!', roepen ze, en ze smijten een motie van wantrouwen tegen T. op tafel. Inzet: Eritreërs er uit, of Fred T. er uit. PVV kaalkopje Siebse Sietsma Frietse Smitsma Sietse Fritsma (ja jezus Geert, kom dan ook gewoon eens een keer zelf wat zeggen) doet het hoge woord namens de PVV. Leuk! Lekker potje jij-bakken in campagnekreten en dan aan het einde hoofdelijk stemmentellen over de uitzetting van Fred T. Allemaal live te zien op ERITREETELEVEE24. Voor op het netvlies: na de breek een video van een boot vol dobbernegers, ónder Lampedusa, op de bodem van de Middellandse Zee. Dat is dus wat we níet willen, Fred.
(link)

Reaguursels

Inloggen

Citaat van: Meneer Dick
Australië heeft 3 manieren van aanpak.
1e Boten, die in voldoende goede staat zijn, worden terug gestuurd naar Indonesië en daar mogen de opvarenden het met Indonesië verder uitzoeken.
2e Boten, die niet terug willen varen, worden tot bij Indonesië gesleept en dan heeft Indonesië verder alle eventuele plichten.
Australië heeft vanaf dan net zo weinig verplichtingen als de Filipijnen of welk ander land dan ook.
3e Opvarenden van zinkende boten worden naar Papua Nieuw Guinea gebracht en zij mogen zich de rest van hun leven in dat mooie land vermaken; u kunt zich daar vast wel een voorstelling van maken. Maakt u zich maar geen enkele illusie over hoe de Australische aanpak zich verhoudt met het zeerecht.
Linkse partijen sloven zich uit om gelukszoekers binnen te halen en verdraaien zelfs de rechtsregels daarvoor.
Australië overtreedt geen enkele regel.
Het zwijgen van Indonesië bevestigt dat.

Boten kunnen best ook naar Libië worden terug gestuurd; u moet niet fanta serveren over het zeerecht.
De onwil om binnen het recht het mogelijke te doen, maakt de linkse partijen niet alleen uiterst verdacht; ze zijn schuldig, medeplichtig.
Volgende week op 22 mei krijgt u het vonnis bezorgd.

www.stand.nl/stellingen/Binnenland/Van...

Ella | 16-05-14 | 08:13

Barani517 | 15-05-14 | 22:55
Eritrea inwoners:
2.748.304 (1984)
6.233.682 (2013)
In 30 jaar dus ver3voudigd. Het fokt maar door, nog nooit van de Pil gehoord daar?

Laat de MensenSmokkelaars ze allemaal naar NL brengen.
Dan is er meteen weer veel, heel veel te verdienen voor de AsielAdvocaten in de AsielIndustrie.
Want naar deze AsielIndustrie gaat jaar in jaar uit miljarden, miljarden belastinggeld heen.
nl.wikipedia.org/wiki/Eritrea

Ella | 16-05-14 | 06:51

Er zijn in 3e wereldlanden nog miljoenen GeluksZoekers die naar Europa willen komen.
Laat ze maar komen.
Want pas als dit beleid helemaal en totaal vastloopt zullen de LinkseKerkers en hun kiezers over stag gaan en maatregelen gaan nemen.

Ella | 16-05-14 | 06:29

De Anaalprofeet | 16-05-14 | 05:57
Ja, Meer, Meer, Meer GeluksZoekers en Minder, Minder, Minder Autochtonen!

Ella | 16-05-14 | 06:24

Negers zijn liev, we willen MEER negers.

De Anaalprofeet | 16-05-14 | 05:57

@peterdh | 15-05-14 | 18:37. Wat daar zo moeilijk aan is? 'Ze' willen juist Weg uit hun eigen regio! Dus Niet daar opgevangen worden, Nee Weg! En wel zover mogelijk! Als peterdh, inwoner zou zijn uit 1 van die vluchtlanden, dan zou peterdh daar natuurlijk blijven! Want peterdh is patriot; je eigen land opbouwen en zo. peterdh laat het vluchten liever over aan die landverraders, die elders hun heil zoeken. peterdh vindt het veel fijner om zijn leven te slijten, in een land waar hij onderdrukt, uitgebuit en gedood kan worden.

h65485665 | 16-05-14 | 04:14

De ontwrichting van onze samenleving accelereert.

McMarx | 16-05-14 | 04:05

Die GroenLinkse onbenul uit Gorinchem had zeker nog nooit van ketenmigratie gehoord. Het beste zou zijn hem verplichten al deze sukkels ook in Gorinchem te huisvesten. Misschien wordt hij dan wat realistischer.

bruin1 | 15-05-14 | 23:44

Zo dadelijk weer lekker dromen hoe het land eruit zou komen te zien als ik straks als stemmenteller tot de conclusie kom dat 99,4% van de Maarssenaartjes op de PVV stemmen. Je zal je toch schamen als VVD stemmer of nog erger D66 en al dat andere gajes en tuig.

Maarssenaartje | 15-05-14 | 23:14

Barani517 | 15-05-14 | 22:55
Welja, Saoedi's en Eritreeërs over 1 kam scheren.
Ze komen allemaal uit Istanbul nietwaar.

gutgutgut | 15-05-14 | 23:01

De vluchtelingen uit Eritrea kan je grotendeels als gelukszoekers bestempelen. De kortste vluchtroute is namelijk direct met een bootje oversteken naar Saoedi Arabië. Niet eerst duizenden kilometers door de woestijn en dan nog eens in een bootje stappen. Endaar zit je nog eens bij mensen van je eigen cultuur ook.

Barani517 | 15-05-14 | 22:55

@Pikkestrijder | 15-05-14 | 19:02
Over meer dingen is jou niks gevraagd. Bijvoorbeeld of je geboren wilde worden, of je instemde met de Nederlandse wetten, of je instemde met de gemeentelijke wetgeving etc., De Europese regels bestaan gewoon en niet elk individu hoeft in te stemmen met die regels.

wgqef | 15-05-14 | 22:53

@Snowy2000 | 15-05-14 | 17:20
-
Dat dit soort mensen nog bestaan geeft toch iets van hoop.
De typhus met de aasgieren.

oplichter | 15-05-14 | 22:18

vanhetvarken | 15-05-14 | 21:09
hier in de buurt zijn er een paar honderd neergestreken, en ze zijn nou niet echt religieus (helemaal niet, denk ik). Ze zijn vooral bezig met hun kleding, rondhangen in het park, meisjes en wiet verkopen (ik zie dat toch liever dan die reli gekkies).

--sql error-- | 15-05-14 | 21:19

Er moeten nog veel, heel veel meer migranten naar NL kopen.
Want pas als dit beleid helemaal en totaal vastloopt zullen de LinkseKerkers en hun kiezers over stag gaan en maatregelen gaan nemen.
Het duurt, jammer genoeg nog jaren voordat deze LinkseKerkers bereid zijn tot veranderen.

Ella | 15-05-14 | 21:16

Eritrea is half om half islamitisch en christelijk, wat mij nu buitengewoon intrigeert is de vraag, of het nou de christenen of de moslims zijn, die naar Lampedusa roeien.

De vraag stellen is uiteraard hem beantwoorden, alleen moslims zijn welkom hier.

vanhetvarken | 15-05-14 | 21:09

Ook hier maar even: nederlanduiteu.wordpress.com.
Stuur de link door via je mailbestand. Pro Europa, dus anti EU! Met dank aan Joris.

Benoite | 15-05-14 | 21:03

Soms heb je dat, zomaar ineens, de oplossing. Als we nou Lampedusa eens verkopen aan..... uhm...... een land wat geen asielzoekers toelaat en waar helemaal niemand naar toe wil, Saoedi Arabie bijvoorbeeld of Noord-Korea.

vanhetvarken | 15-05-14 | 21:01

Ooit was ik een tolerant mens.
Maar weten jullie wat al die berichten over werkeloosheid, failliete bedrijven, Marokkaans tuig, jattende oostblokkers, extreme moslims, asielzoekers, dobbernegers, corrupte politici, grootgraaiers en dictatoriale EU-bonzen met me doen?
Ik wil er helemaal niets meer me te maken hebben.
Opzouten, wegwezen, laat me met rust.... het is genoeg zo.
Grenzen weer dicht en uit de EU graag.

Schietmijmaarlek | 15-05-14 | 20:59

je ziet het niet

godownonme | 15-05-14 | 20:50

Als we Lampedusa laten zinken dan is het een heel eind verder roeien

marcoplarco | 15-05-14 | 20:30

Dit is K net voor de Europese verkiezingen. Wat een timing en feest boor rechts.
Links: we moeten meer feiten zien te weten te komen. Klinkt vertrouwd: commissies en baantjes voor links. Uhhh.

GS: wat doet de Eurometer voor hoogte bijstandsuitkeringen? Staat Nederland ergens bovenaan of zo?

Haagse Tokkie | 15-05-14 | 20:29

700.000 werkzoekenden... weer een krimp van de economie het laatste kwartaal.. en het landje van 300 bij 100 km lijkt op jaarbasis weer asielzoekers op te nemen ter grootte van een middelgrote stad. En maar een grote mond opzetten bij de verkiezingen in 2012.
Luisterend naar de maatregelen vanavond op de televee staat "overleg met Italie" en "spoedprocedures" op het programma van Teeven cs.
Met andere woorden : we mogen van Brussel niets direct doen.
Je gelooft je oren niet, maar het is echt waar.

daytripper | 15-05-14 | 20:23

Gewoon afstraffen die partijen, op 22 Mei krijg je de laatste kans. En vergeet daarbij vooral niet, welke kleine partijen dit afbraak kabinet steunen en in het zadel houden.

Snowy2000 | 15-05-14 | 20:17

-weggejorist-

Zoetwaterpanharing | 15-05-14 | 20:13

Het is te laat we gaan gewoon naar de klote en bedankt PVDA en GL, eigenlijk alle partijen met uitzondering van de PVV. Maar ze halen ze binnen en gelukkig weten deze asielzoekers als ze komen roven of beroven niet wie de ministers zijn etc. en kunnen ze net als bij oud minister Els Borst ook dood in huis gevonden worden...... Tsja, heel even komt bij mij dan eigen schuld dikke bult.. of boontje komt om zijn loontje... dus kom er maar in en ga eens langs bij de meest bekende dan zullen ze wel anders piepen.

HdJ& | 15-05-14 | 20:06

Helaas maar waar, het beste stemadvies is: Stempt PVV.

Sjaak uit Dordt | 15-05-14 | 20:03

wgqef | 15-05-14 | 17:01
de grenzen moeten dicht voor gelukszoekers en oostblokkers, en moet er een importheffing komen op alle goederen die nederlandse bedrijven in goedkope landen hebben vervaardigd

von sokkenstopfen | 15-05-14 | 19:52

Onterechte kritiek op Teeven. Als er iemand de grenzen beter wil bewaken is hij het wel.

Bo Dreksma | 15-05-14 | 19:48

Vanwege dit soort zaken ben ik nog dagelijks blij inmiddels alweer bijna 7 jaar geemigreerd te zijn.
.
Hier in 0045 is het ook geen utopia, maar zo'n enorme tyfuszooi als in Nederland zal het hier toch niet snel worden. Ik vermoed dat we hier dadelijk wel degelijk een exit uit de EU kunnen gaan realiseren, en in tegenstelling tot wat men u in Nederland probeert wijs te maken, kunnen er wel degelik eigen grenscontroles worden ingesteld, en kunnen asielzoekers en ander buitenlands tuig dat de wet breekt na een lange gevangenisstraf wel degelijk het land uit geschopt worden.
.
Nederland is ziek. Ik zou bijna voorstellen de dijken door te steken om de rotzooi weg te laten spoelen en dan opnieuw te beginnen.

ViagraFalls | 15-05-14 | 19:43

Moonwarrior | 15-05-14 | 19:27
Tuttut, komt 18 mei naar Kapelle zlnd al waar duizenden Marokkanen tijdens WW2 het leven lieten in de strijd tegen de almaar verder oprukkende fascisten.
#slinks

bij gelegenheid | 15-05-14 | 19:40

Snowy2000 | 15-05-14 | 19:22
PVV voor, EUfiel tegen. VV.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 19:29

Als we naar die kutlanden gaan om in te grijpen is het niet goed. Buurlanden doen niks en willen ook niks doen. Grenzen waren er niet voor niets en zouden zoveel problemen voorkomen als ze bewaakt zouden worden.

Veel Vaak | 15-05-14 | 19:27

Al die moeite die gedaan wordt om mensen tegen te houden PVV te stemmen, met 1 nieuwdbericht wordt dat om zeep geholpen. Dit land verzuipt en de Italianen gaan dadelijk de hekken opengooien. En de VVD en PvdA zorgen wel dat het allemaal zo blijft doorgaan samen met de VVD, GL en de CU. Dag Nederland, het was een mooie tijd maar het zal niet lang meer zo doorgaan. We gaan failliet aan al die uitvreters. De verhouding van mensen die geld verdienen en die alleen maar geld opmaken lipe al scheef maar het wordt helemaal een drama nu!

Moonwarrior | 15-05-14 | 19:27

Houd altijd een lijst met namen van tegenstemmers tijdens z'n debat bij, weet je later precies wie je land heeft verraden.

Snowy2000 | 15-05-14 | 19:22

Ok, dus de man die ze aangesteld hadden om (o.a.) de asielzoekers instroom in de hand te houden en zelf de publiciteit zocht m.b.t. zijn volslagen falen, mag uiteraard gewoon zijn werk niet blijven doen.

vanhetvarken | 15-05-14 | 19:19

Extra bezuinigingsrondes VVD-ers... GEEN 1000 euries krijgen, maar duizenden euries lappen,
om de toestroom te kunnen blijven betalen.

meneer Q | 15-05-14 | 19:19

Bij moties van de pvv is zo'n beetje 1/3 van de kamer tegen, opvallen dan weer dat dit om mensen gaat met een niet Nederlandse achternaam.

toetanchamon | 15-05-14 | 19:16

Eeeh... mag het ook allebei? Grenzen dicht, EN Teeven weg?

bisbisbis | 15-05-14 | 19:16

50.000 huurhuizen moeten er op korte termijn vrijkomen.
Oplossing: Nederlanders donderen we eruit (scheefhuur!)
en de nieuwe medelanders kunnen er in:
"vrouw-uitkering-huis".

meneer Q | 15-05-14 | 19:13

De betrokken bewindsman zegt jeminee, enorme toename asielzoekers en dan gaat links er vol in met 'is dat wel zo ?', het verdedigen van de noodzakelijkheid van die instroom is kennelijk al een gepasseerd station. Kennelijk is zoveel mogelijk asiel-uitkeringstrekkers erbij een doel op zich.

vanhetvarken | 15-05-14 | 19:12

kijk ze zitten .. de Eurofiele lanverraders TEGEN

(c)ZWITSUL | 15-05-14 | 19:12

@kaboom!!!!!! | 15-05-14 | 19:06
Iedereen ff tekenen en cashen is het niet in landsbelang levert het prive weer genoeg op zo'n stemming.

toetanchamon | 15-05-14 | 19:09

Op voorhand
130+ tegen..
En zo rolt den eurofiel.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 19:08

Net 6 man in de kamer maar nu komen ze uit alle hoeken en gaten te voorschijn om de PVV een lesje te leren natuurlijk wordt er weer eens massaal tegen de motie gestemd maar steek de kop maar weer in het zand , Nederland gaat (is) kapot aan deze incompetente pluche plakkers de waarheid mag in ons land nooit gezegd worden.

kaboom!!!!!! | 15-05-14 | 19:06

wgqef  | 15-05-14 | 16:53
Er is mij anders nooit iets gevraagd over wetgeving uit Brussel. Ja, 1x en toen is mijn stem compleet genegeerd en is de ellende pas goed begonnen.

Pikkestrijder | 15-05-14 | 19:02

@davimore | 15-05-14 | 18:58
Een zaal bijna vol met eurofielen.

toetanchamon | 15-05-14 | 19:01

Een motie, hoe verrassend.
toetanchamon | 15-05-14 | 18:56
.
Allemaal kop in het zand, hoe verrassend...

davimore | 15-05-14 | 18:58

Een motie, hoe verrassend.

toetanchamon | 15-05-14 | 18:56

Noorwegen en asielbeleid, Noorwegen is geen EU land:

www.google.nl/#q=asielbeleid+noorwege...
Daarom staan ze nu allemaal bij de Nederlandse grenzen... oh wacht, die zijn open...

duitse herder | 15-05-14 | 18:52

EU = Er Uit!

bisbisbis | 15-05-14 | 18:39

OPVANG IN DE REGIO.... Wat is daar nu zo moeilijk aan? Waarom gaan die gekken ervan uit: *alles wat hier komt moet zo goed mogelijk opgevangen worden*... Want het is o zo begrijpelijk dat die arme mensen die slechte landen ontvluchten

Waarom is het zo fucking moeilijk om 50% van al die moeite die daarvoor gedaan wordt eens 3 jaar wordt gestoken in opvang in de regio, desnoods met vliegticket daarheen.... Dan hoeven ze niet terug naar eigen land want o zielig....

IN EIGEN REGIO! Niet HIER!

peterdh | 15-05-14 | 18:37

Ik zag hem gisteren ook op teevee, Fredje Teeven. Hij nam zelfs het woord 'ramp' in de mond. Zelden was ik het zo met hem eens. Dus wat doet de politiek? Inderdaad, praten, vergaderen, declareren, oftewel niks. Wachten tot de wal het schip keert.
Wat ik dus gewoon niet snap, is dat we die bootjes met 'vluchtelingen' niet gewoon op sleeptouw nemen en terug slepen naar noord Afrika, en daar gewoon lek schieten. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ik zie het waarschijnlijk te simpel.

VanBukkem | 15-05-14 | 18:26

15 april jl staat het volgende bericht in de Telegraaf:' Nederland zeer gul met asiel. Nederland geeft opnieuw veel meer asielzoekers een verblijfsvergunning dan de rest van Europa doet. Dat aantal is bovendien, vanwege allerlei regels van datzelfde Europa, niet omlaag te brengen, bezweren de verantwoordelijken'. Een maandje laat wordt Nederland overspoelt door asielzoekers. Goh, hoe zou dat nou toch kunnen? Nou, blijkbaar wordt de Telegraaf goed gelezen in Eritrea. En voor het geval Teeven denkt dat het aan mensensmokkel en Italie ligt: zolang je geen manier verzint om in Nederland net zo streng te zijn met het weggeven van asielvergunningen als in de rest van Europa ( maar liever nog strenger) blijven ze vanzelf komen. Met duizenden tegelijk.

medusa324 | 15-05-14 | 18:25

De Staatsomroep besteedt zo min mogelijk aandacht aan deze situatie, want natuurlijk heeeel slecht moment.
Need to say more ?

daytripper | 15-05-14 | 18:24

Laat die Soedanese vrouw die de doodstraf krijgt omdat ze zich niet tot de islam wil bekeren maar hier naartoe komen met haar gezin. Dat zou een echte asielzoekster zijn.
Maria.1 | 15-05-14 | 17:31

@Maria.1. Inderdaad: de spijker op de kop! Zo was het inderdaad in de jaren 60/70 van de vorige eeuw ook bedoeld en zo begon het ook. Nu is het verworden tot een industrie waarbij de elite in Nl denkt(?) al het huidige en toekomstige leed te kunnen opvanden in een mini-landje van 300 bij 150 km. Krankzinnig!

daytripper | 15-05-14 | 18:21

Dat vrouwtje hoeft niet te vertellen dat ze in Noord Korea geweest is , kan iedereen aan haar groene jurkje zien , als was het de laatste vrouw op de wereld dan stapte ik nog liever met Gerard Joling of Gordon in Bed
bas6460 | 15-05-14 | 18:03

@bas6460. "dat vrouwtje" is de dochter van May-Weggen die zelf lange tijd uit de Haagse ruif heeft gegeten namens het CDA. Ze zal tegen haar dochter ( uiteraard rijkelijk gevuld met "idealen") hebben gezegd: goeie keus meid, in de politiek, nergens makkelijker als opstapje! Tja .. zo rolt het!

daytripper | 15-05-14 | 18:12

Helaas ook een zwakke broeder die Fritsma .De oppositie-elite kan weer verontwaardiging spelen.

daytripper | 15-05-14 | 18:08

@wgqef | 15-05-14 | 17:42
O, nu is het ineens 'allerlei artikelen' ipv alleen artikel 1? Het goede antwoord was trouwens: NEE, Nederland was geen democratie. Net zoals het dat nu niet is. Want: geen gekozen burgemeester, geen gekozen commissaris van de koning, geen bindend referendum. Allemaal zaken waar de PVV voor is (VVD is teugen) en allemaal zaken die er echt toe doen. Veel meer dan het EHRM (zelfs Rusland zit daar bij - echt een fijne democratie is dat) of trias D66 politica.

Ir Rita Tie | 15-05-14 | 18:07

I.p.v Europese miljarden te storten in de Griekse bodemloze put beter loopgraven, mijnenvelden en duizenden grensbewakers placeren in Italie en alle andere buitengrenzen.
Misschien goed es te kijken wat de VS langs de grens met Mexico heeft gedaan.

daytripper | 15-05-14 | 18:06

--sql error-- | 15-05-14 | 17:25
Niks fictief - ik heb het in .pdf binnengehaald. Je moet alleen zoeken.
En niks P.H. - die discussie ken ik.

L.E. Raar | 15-05-14 | 18:04

Dat vrouwtje hoeft niet te vertellen dat ze in Noord Korea geweest is , kan iedereen aan haar groene jurkje zien , als was het de laatste vrouw op de wereld dan stapte ik nog liever met Gerard Joling of Gordon in Bed

bas6460 | 15-05-14 | 18:03

Snowy 2000 17.20
Dat helpt onvoldoende.
Misschien is het een optie om iedereen die de leeftijd van 70 jaar haalt gratis een verplichte euthanasie aan te bieden.
Dat heeft vele voordelen.
Er komt weer ruimte en huizen voor onze geliefde asielzoekers.
Minder dure zorg.
Minder vervuiling.
Minder overbevolking.
En als we dan het spaargeld van die oudjes voor de erfbelasting met 100% belasten heeft de gemeenschap er ook nog wat aan.
Want kinderen hebben daar geen recht op volgens Groenliegt. (Want zèlf niet voor gewerkt.)
Utopie?
Niet nadat onze heersers in Brussel dit stukje gelezen hebben.
Soylent Green is dichterbij dan we denken.

Dostranamus | 15-05-14 | 18:03

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:38
wat een onzin. Afrika is nog nooit zo welvarend geweest als nu. Zuid-afrika staat momenteel zelfs op de 2e plaats op de lijst met percentage overgewicht (achter de VS uiteraard), niet iets om trots op te zijn, maar het zecht wel iets over de leefomstandigheden daar.

--sql error-- | 15-05-14 | 18:01

G. Raayer | 15-05-14 | 17:31
Klopt helemaal, eerst ruimt de Partij van de Afbraak de bejaardenhuizen leeg, en zet er dan asielzoeker voor in de plaats. Ja, Nederland erkent de mensenrechten, alleen niet die van de Nederlanders.

Snowy2000 | 15-05-14 | 17:59

In tien jaar met dit tempo 500.000.
In Nederland wordt 45% van de aanvragen ingewilligd.
Dus 225.000 plus gezinshereniging toch al snel een miljoen.
Slecht voor het milieu GL.

de honden blaffen... | 15-05-14 | 17:59

Toch ook wel prachtig dat iedereen afgeeft dat de PVV dit gebruikt als verkiezingspraatje om vervolgens *meteen* door te slaan dat dit
- Europees geregeld moet worden
- We dit niet alleen kunnen
- Dat alleen Europa dit kan
- Dat de staatsecretarisch eigenlijk *nu* al in Brussel zou moeten zitten
- etc
- etc
- etc

En dat een week voor de Europeese verkiezingen... Hoezo verkiezingspraatje?

peterdh | 15-05-14 | 17:57

Ach ja, we leven reeds in een multiculturele samenleving, waarin verdeeldheid de regel is. Het heeft allemaal één groot voordeel: hoewel de kans op burgeroorlog is toegenomen, stadsguerilla en terrorisme, is de kans op een grote oorlog met andere staten tot vrijwel nul gereduceerd. Dat is winst. En de overheid hoef je in de maatschappelijke chaos ook niet meer serieus te nemen.

Van Duyvenbode | 15-05-14 | 17:57

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:47
Een goedkope stelling verdient een goedkoop antwoord.
Mark Smith | 15-05-14 | 17:48
.
Hoezo goedkoop? Dat zei ze toch? IEDEREEN die hier aanklopt voor een assielprocedure heeft er recht op. IEDEREEN. Dus het maakt niet uit wat voor verhaal je hebt, als je assiel aanvraagt zit je de komende jaren goed in dit land. Met natuurlijk uitzicht op een volgend generaal pardon...
.
Die van groenlinks wil eerst wachten tot het een structureel probleem is voordat ze er wat aan wil gaan doen.
Dack Janiels | 15-05-14 | 17:49
.
En dat wilde ik duidelijk maken. Eerst moeten we zelf verzuipen onder de assielzoekers voor we eens gaan kijken hoe we ons zelf kunnen redden om niet kopje onder te gaan... Maar nee, dan ben je volgens GL natuurlijk gelijk egoistisch...

davimore | 15-05-14 | 17:52

Die van groenlinks wil eerst wachten tot het een structureel probleem is voordat ze er wat aan wil gaan doen.

Dack Janiels | 15-05-14 | 17:49

Na de oorlog hoefde niemand tien jaar te wachten op een betaalbare huurwoning.
Nu wel.

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:49

@wgqef | 15-05-14 | 17:39

Wat loop je weer te wauwelen. De democratische rechtsstaat is een wassen neus als 80% van de wetgeving door Brussel gemaakt wordt. Nationale wetgeving wordt dus door een supranationaal orgaan gemaakt en op nationaal niveau geïmplementeerd. De PVV schaft geen democratische rechtsstaat af, die wil het weer in ere herstellen door zelf wetgeving te kunnen maken op nationaal niveau. De democratische rechtsstaat is afgeschaft sinds het Verdrag van Lissabon. Zoals de Freudiaanse verspreking van Wim van de Camp in 'Euromania' al fijntjes aangaf, wij gaan nog slechts over de details.

Desmoulins | 15-05-14 | 17:49

Volgens de BBC is deze immigratiestroom juist een van de doelstellingen van de EU:

"The EU should "do its best to undermine" the "homogeneity" of its member states, the UN's special representative for migration has said.

Peter Sutherland told peers the future prosperity of many EU states depended on them becoming multicultural.

He also suggested the UK government's immigration policy had no basis in international law."

www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Abject | 15-05-14 | 17:48

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:47
Een goedkope stelling verdient een goedkoop antwoord.

Mark Smith | 15-05-14 | 17:48

En natuurlijk... GL: er is geen probleem. Het enige probleem is dat we er niet genoeg opvangen...

Serieus, echt he... Wat een stelletje randmongolen...

peterdh | 15-05-14 | 17:47

Mark Smith | 15-05-14 | 17:43
zoooo goedkoop...

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:47

@--sql error-- | 15-05-14 | 17:29
Ik zeg niet het bedrijfsleven extra werknemers nodig heeft, ik zeg dat het bedrijfsleven schade ondervindt van het sluiten van de grenzen. Daarnaast is het gewoon een oplossing die Teeven niet kan uitvoeren, dus is de motie kolderiek.

wgqef | 15-05-14 | 17:46

Vraag aan een gemiddelde Amerikaan, Zuid-Amerikaan of Aziaat waar Nederland ligt. En 9 van de 10 keer krijg je een fout antwoord.
Maar stel nu dezelfde vraag aan een gemiddelde dobberneger en 9 van de 10 keer is het antwoord goed...

number668 | 15-05-14 | 17:45

Begrijp wel dat de spoeling dun wordt en de bijstand niet lager kan, het is amper genoeg om van te leven.
Er komen ook niet meer banen in de toekomst, alleen maar minder.
Waar moet dat heen, stop die asielbende. Vandaag nog.

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:45

davimore | 15-05-14 | 17:41
Er is geen partij in het huidige bestel die een verhoogde instroom van asielzoekers in haar programma heeft staan. Geen enkele.

Mark Smith | 15-05-14 | 17:43

Pff fuck groen links .... met die aan de macht wonen er 38 miljoen negers in NL aan het einde van de week....

Long Horn | 15-05-14 | 17:43

@Ir Rita Tie | 15-05-14 | 17:38
Ik zal je vraag beantwoorden: Ja. Maar niet meer als we allerlei artikelen gaan schrappen uit de grondwet, triaspolitica afschaffen en mensenrechtenverdragen opzeggen, zoals de PVV bepleit.

wgqef | 15-05-14 | 17:42

Groen Links in de bocht: kunnen de poorten van de grens niet wat verder open?

davimore | 15-05-14 | 17:41

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:38
Afrika is iets groter dan jouw beeld van een hongerbuik met vliegen voor een karig hutje.

Mark Smith | 15-05-14 | 17:40

Het zijn zielige asielzoekers. We moeten ze allemaal opvangen, eten, kleding en geld geven.
*linksmodus uit*

Dack Janiels | 15-05-14 | 17:39

@Tricephalus | 15-05-14 | 17:10
Als jullie fout zitten dan hebben we wel de democratische rechtstaat afgeschaft voor niks. Als jullie goed zitten trouwens ook, maar dan had het nog enig nut. Die polls in Pakistan of een ander islamitisch land zonder sterke overheid zeggen niet zoveel over de bedoelingen van moslims in Nederland. Die landen hebben op dit moment totaal geen rechtsspraak en in NL wel, daarnaast hoor ik heel weinig moslims spreken over shariawetgeving.

Ik weet niet waar u vandaan haalt dat bijna alle moslims op kosten van de staat leven (zie graag cijfers). Criminaliteitscijfers dalen al jaren onder niet-westerse allochtonen statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?D...

Maar u heeft nog steeds niet aangegeven hoe u tegen afschaffing van de democratische rechtstaat staat, vindt u dat een goed plan? dan moet je vooral PVV stemmen.

wgqef | 15-05-14 | 17:39

Elk land in Afrika wordt onleefbaar.
Ze kunnen er niks van, dit wordt onhoudbaar, er komen nog miljoenen asielzoekers deze kant op.
Zijn ze eenmaal in Noord Afrika dan is er geen weg terug meer, ze moeten en zullen Europa binnenkomen.
Wat een nachtmerrie.

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:38

Wat is het toch jammer dat er geen andere partij is die de instroom van asielzoekers op een normale manier bevecht. Die socialistische halfbrei van tokkies en schreeuwers neemt toch niemand serieus.

Mark Smith | 15-05-14 | 17:38

@wgqef | 15-05-14 | 17:27
Voor 1983 bevatte artikel 1 alleen een definitie van het NL grondgebied. Meer niet. Waarom beantwoord je mijn vraag niet? Was NL zonder het huidige artikel 1 geen rechtsstaat?

Ir Rita Tie | 15-05-14 | 17:38

Het punt is dat als je als Nederland nooit echt geleerd hebt nee te zeggen iedereen dat weet en de stromen blijven komen. Zeker als je geen baas meer bent in eigen land.

Der Schnitzeljäger | 15-05-14 | 17:35

ik ben overigens geen absolute tegenstander van hulp bieden aan diegene die het echt nodig hebben.. maar wat er er onder dit kabinet gebeurt is kompleet belachelijk en waarschijnlijk ook opzet.
Buiten belangrijke sportevenementen en koningsdag is het verboten om enige uiting te geven van je nationale trots.
Dit land is van iedereen die hier aanspoelt.. de Nederlander bestaat niet.. die is ingeruild voor importvolk en moslimtuig.

(c)ZWITSUL | 15-05-14 | 17:33

Pimmetje riep ooit dat Nederland vol was.
Vol? Welnee, er kunnen 10 mensen op een vierkante meter.
Dan wordt het wel druk, heel druk.

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:32

Laat die Soedanese vrouw die de doodstraf krijgt omdat ze zich niet tot de islam wil bekeren maar hier naartoe komen met haar gezin. Dat zou een echte asielzoekster zijn.

Maria.1 | 15-05-14 | 17:31

Snowy2000 | 15-05-14 | 17:20

klopt. Jetta was al aan het warmlopen, nu kan ze haar levensdroom verwezenlijken: 1000 Nederlanders per week het huis uitzetten en Eritreers erin

G. Raayer | 15-05-14 | 17:31

Laat die Soedanese vrouw die de doodstraf krijgt omdat ze zich niet tot de islam wil bekeren maar hier naartoe komen met haar gezin. Dat zou een echte asielzoekster zijn.

Maria.1 | 15-05-14 | 17:31

Ik heb een veel beter plan, grenzen dicht EN Teeven weg!

thytus | 15-05-14 | 17:30

Grenzen moeten dicht anders zitten we straks met honderdduizenden asielzoekers.
Zonder overdrijven.

Terpen-tijn | 15-05-14 | 17:30

wgqef | 15-05-14 | 17:01
ja, want al die qatkouwers zijn zulke harde werkers?
Als het bedrijfsleven zo nodig arbeidertjes nodig heeft in hun fabriek, waarom dan niet de fabriek verplaatsen naar zo'n afrikaans land? owright, omdat ze daar geen goed personeel kunnen vinden natuurlijk, anders hadden ze het al lang gedaan!

--sql error-- | 15-05-14 | 17:29

Het kan mij niet slecht genoeg gaan met PvdA en VVD aan de macht! Laat de boel maar kapot gaan. Oudjes die van de honger sterven, rondtrekkende islamitische koppensneller, rovende en moordende oost europesche bendes - super! Allemaal te danken aan links NL en de EU.

funkyd | 15-05-14 | 17:29

Zwitsul, eens, maar het was dan ook een correctie op de suggestie dat 9% in NL die religie aanhangt. Tenzij de cijfers weer aangepast zijn, was het een half jaar geleden 6%, en daarmee zaten we gemiddeld tov andere landen in europa.

Koettoerk | 15-05-14 | 17:28

@ Ven1V1d1V1c1 | 15-05-14 | 17:13
in eerste instantie zakt elk lichaam door het eigen dood gewicht naar beneden maar door de het ontbinden van het lichaam ontstaan verrottingsgassen waardoor het lichaam opstijgt naar de oppervlakte .de lucht in je longen is al tijdens het verdrinken uit je lichaam verdwenen en er zit dus geen lucht ,maar water in je longen

the handyman | 15-05-14 | 17:28

@Ir Rita Tie | 15-05-14 | 17:16
Marcus Bakker heeft de grondwet uitgebreid, veranderd. de PVV wil het artikel schrappen, is nog wel een verschil.

wgqef | 15-05-14 | 17:27

We hebben overigens maar 6% moslims.
Koettoerk | 15-05-14 | 17:18

MAAR ? dat moet MINDER worden.. veel MINDER, dus eerst moet die Teeven opzouten en dan de grenzen is een poosje dicht.

(c)ZWITSUL | 15-05-14 | 17:25

L.E. Raar | 15-05-14 | 17:19
je bedoelt dat fictieve document van Pamela Hemelrijk waar ze over schreef als gedachte-experiment?

--sql error-- | 15-05-14 | 17:25

c)ZWITSUL | 15-05-14 | 17:20
de laatste cijfers zeggen zeven miljard op jaarbasis.
daar worden dan de in nederland geboren kansenpareltjes natuurlijk niet in meegenomen.

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:23

Koettoerk | 15-05-14 | 17:18
plus veel!

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:21

kan er is onderzocht worden hoeveel procent van de groep die de afgelopen jaren (zeg 10 jaar) nu een baan heeft en hoeveel procent een uitkering ? wat dit superidiotetolerante beleid eigenlijk gekost ?

(c)ZWITSUL | 15-05-14 | 17:20

Teeven krijgt een motie van wantrouwen aan zn broek omdat ie als eerste stond te juichen toen 'het zoet' van de illegalenstrafbaarstelling werd ingeruild voor wat zilverlingen voor de veeldieners. Een Neoliberaal interesseert het 'landsbelang' in principe geen enkele moer en kan dat ook niet omdat ie het land als eerste heeft verkocht. Zn 'bezorgheid' over de instroom van het sociaal democratisch stemvee, 1000 per week waarvan 70% mag blijven van de pvdarab ambtenaartjes die de champagne en feestnummer Speklap al besteld zullen hebben = 36.400 met het cda/cu/sgp oftewel onze capochristenen gezinshereniging kom je snel aan ton "asielzoekers" per jaar. Teeven doet hier niets aan, dat zal ie ZEKER niet mogen van de Neofascisten ( pvdarab) die de grenzen immers zo wijd mogelijk open willen hebben. Teeven moet kiezen, hij of zn gekozen volk eruit

G. Raayer | 15-05-14 | 17:20

Europa is in 1975 verkwanseld aan Arabieren. Olie tegenover immigranten.
U gelooft mij niet? Lees de Resolutie Straatsburg 1975 (juni) er maar op na: Daarna hebben de Europese regeringen hun best gedaan om deze resolutie uit te voeren.
Uiteraard is deze resolutie onder de pet gehouden. Hij is dan ook lastig te vinden, maar Google vindt ook dit leesbare (wel Engels) document.
Je schrikt je wezenloos als je leest wat in dat document staat

L.E. Raar | 15-05-14 | 17:19

@wgqef Gezond verstand is een keuze. U kiest duidelijk partij voor ongezonde redenaties. Wat u letterlijk zegt of insinueert, is dat het vrijbrief geven aan de PVV het imploderen van veel aspecten vd democratie betekent. Dat bekt lekker. Wat uw 3 voorbeelden echter daadwerkelijk in de praktijk betekenen weet iedereen. Namelijk: Helemaal niks voor de westerse moderne mens in NL. Alleen de onderscheidmakende zichzelf superieur achtende islam krijgt een kiekje van eigen deeg door nog superieurder aangepakt te worden. Een religie die verdeling zaait en ongelovigen minderwaardig vindt, verdiend op geen enkele manier het gelijkheidsprincipe uit Artikel 1. Het EhRM verdrag stelt niks voor. Net bedacht door de EU om meer handvaten te creeren voor zichzelf. Heeft weinig bestaansrecht. Ik snap dat u als moslim(aanhanger) problemen heeft hiermee. Want die hoek is de enige hoek waar terecht klappen gaan vallen. We hebben overigens maar 6% moslims.

Koettoerk | 15-05-14 | 17:18

@SamKoeman | 15-05-14 | 17:14

Vanzelfsprekend ligt de schuld bij de mensen die de worst, een extragratis verblijf in een welvaartsstaat zonder tegenprestatie, voorhouden.
.
Dat is het probleem met politiek correctheid. In de eerste seconden aanhoren klinkt het allemaal redelijk en billijk. Totdat je even nadenkt en de consequenties in ogenschouw neemt. Dan wordt de destructieve aard van dat beestje duidelijk...

Parel van het Zuiden | 15-05-14 | 17:17

@wgqef | 15-05-14 | 16:59
Lul niet man. Dat artikel 1 is in 1983 onder aanvoering van communist en Stalin-fan Marcus Bakker de bestaande grondwet ingerommeld. Wou je soms beweren dat Nederland daarvoor geen democratie/rechtsstaat was?

Ir Rita Tie | 15-05-14 | 17:16

Ven1V1d1V1c1 | 15-05-14 | 17:13
als een schip zinkt geeft dat een behoorlijke zuiging.
daarbij zullen de meeste niet bekend zijn met de nobele kunst van het zwemmen en blijven als makke schapen zitten.

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:16

Fritsma kom er maar in

(c)ZWITSUL | 15-05-14 | 17:15

Deze boot met dode Afrikaanse gelukszoekers is niet de schuld van streng immigratiebeleid. De motor van de boot viel uit en om de aandacht van schepen te trekken werden lakens in brand gestoken waardoor iedereen in paniek naar één kant van de boot rende en de boot kapseisde.

SamKoeman | 15-05-14 | 17:14

Tricephalus | 15-05-14 | 17:10
dank u! en zo genuanceerd. dat heb ik al jaren geleden opgegeven. +1

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:13

Wat ik niet snap is hoe die lichamen aan dek mee kunnen zinken met het schip. Ook al kan je niet zwemmen, zinkt je lichaam door het lucht in de longen en het feit dat het voor 95% uit water bestaat, zeker bij zwaar weer en/of stroming niet gelijk met zo'n schip. Er zal ook altijd nog een beetje gesparteld worden en zo'n schip zinkt zelden recht naar beneden.

Waren ze al dood? Waren hun zakken verzwaard met goud? Het lijkt er zelfs op of er een met zijn polsen vastgebonden aan een paal zit. Het schip zelf lijkt uiterlijk intact. Heeft de kapitein/smokkelaar het schip moedwillig laten zinken? Vragen, vragen, vragen.

Ven1V1d1V1c1 | 15-05-14 | 17:13

Ravage in Italië.

boccaccio | 15-05-14 | 17:13

Ach, van het Paard van Troje (instroom van onrendabelen, gelukzoekers en ander tinnef!) kunnen we allang niet meer spreken, maar eerder van een hele Kudde paarden van Troje en daar zal nog lang geen einde aan komen totdat we helemaal onder de voet zijn gelopen.Geloof het nou maar.

BadLieutenant | 15-05-14 | 17:13

@toonbeeld | 15-05-14 | 16:31
Ik weet nog wel een goed in het gehoor liggende naam.

rara | 15-05-14 | 17:12

IJskoud = ijskast

Parel van het Zuiden | 15-05-14 | 17:10

52000 asielzoekers per jaar. Aangevuld met familie Diest te wachten op hereniging. Voorzichtige schatting 52000 wordt op termijn 100000. Dat is een flink stadje dat we moeten gaan bouwen. Huizen, winkels, straten, pinautomaten. En hoe gaan we dat betalen nu de zorg in Nederland kreunend in elkaar aan het zakken is? Er is geen werk voor die mensen en ook niet voor de honderdduizenden werklozen die er al zijn. Dus die pinautomaten moeten gevuld worden door de werkende Nederlander. We naderen zo langzamerhand het punt waarbij elke werkende Nederlander een werkloze islamitische asielzoeker dan wel medelander op zijn rug meedraagt ipv zijn oude moeder of vader. Want daar is geen plaats meer voor. En al die asielzoekers komen naar hier omdat in hun eigen landen het islamextremisme toeneemt. Helaas zijn de islamieten die hierheen komen slechts een weinig minder extremistisch. De spanning tussen de bevolkingsgroepen hier zal ongetwijfeld sterk toenemen omdat ze niet passen in onze cultuur. We zullen een land krijgen dat is te vergelijken met Libanon, met christenen en 3 soorten islam die elkaar bevechten op allerlei manieren. Zelfs met wapens en dat is een beangstigend vooruitzicht.

louperdeloup | 15-05-14 | 17:10

wgqef | 15-05-14 | 16:59

Die "gematigde moslims" lopen als het erop aankomt ALLEMAAL achter die 9% aan. Bewijs daarvoor is het feit dat vrijwel alle exponenten van een bepaalde ethniciteit zichzelf profileren als moslim (vergelijk dat met de diversiteit van de oorspronkelijke westerse autochtone bevolking). Een poll in pakistan (of was het afghanistan, enfin, maakt niet zoveel uit) wees uit dat 90% onder de sharia wil; voor egypte was dat nog altijd 70+% in een poll van een paar jaar geleden. Bovendien: leven op kap van de welvaartsstaat is endemisch generationeel in die bevolkingsgroep(en) en kan op termijn gewoon niet bekostigd blijven worden. Je kan gewoon geen gezonde maatschappij hebben met een steeds maar groeiend aandeel van de populatie, met dezelfde ethnische achtergrond, dat intens consumeert, en, behalve nog meer consumenten, niets produceert. En bovendien ook nog eens oververtegenwoordigd is in misdaad en geweld.

Tricephalus | 15-05-14 | 17:10

Dit moet je Europees regelen.
.
De zuidelijke landen houden grenzen dicht en sturen wat onderschept wordt terug.
.
Of
.
De hand gaat op de steunknip en Schengen in de ijskoud.
.
Zo doe je zaken met partners die af en toe een tikkie in de juiste richting nodig hebben. Zal niet gebeuren en daarom is reeds zeker dat Europees geregelde zaken nooit echt van de grond komen.

Parel van het Zuiden | 15-05-14 | 17:09

wgqef | 15-05-14 | 17:02
zullen we ook eens gaan kijken naar de werkelijke schade die we hebben geleden door het pamperen van moslimgekkies in Nederland alleen al?
zal je effe helpen. kost miljarden op jaarbasis! genoeg is genoeg! dat volk wil en zal nooit iets positiefs bijdragen aan onze samenleving!

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 17:05

@wgqef | 15-05-14 | 17:02 De enige reëele oplossing is de Australische: met een noodgang terugverschepen naar het strand van herkomst. Vluchtelingen geld kwijt, mensenhandelaars broodwinning kwijt, EU de vluchtelingen kwijt.

witwas | 15-05-14 | 17:05

@wgqef | 15-05-14 |

Australie stuurt ze op een bootje gewoon weer terug. Waarom zouden wij dat niet doen? Of is dat geen oplossing?

roze_bril | 15-05-14 | 17:04

Terug brengen naar Libië. Niks aan de hand.

Mantisomantis | 15-05-14 | 17:04

Fijn dat het toerisme weer aantrekt.

dugo | 15-05-14 | 17:03

Maar zou dat ook echt gebeuren? Dat Teeven weg gaat als hij de grenzen niet dichtgooit omdat Wilders dit wil. Of is dat allemaal toneelspel van Wilders? Voor de show zeg maar.

Osdorpertje | 15-05-14 | 17:02

Vroeger had je ook van die ontdekkingsreizigers. Dat waren helden als ze op een expeditie omkwamen. Maar hier lopen we er nu zielig over te doen. Andere tijden.

roze_bril | 15-05-14 | 17:02

-weggejorist-

wgqef | 15-05-14 | 17:02

Cuyahoga | 15-05-14 | 16:55


Gezien de behandeling van de gemiddelde Roemeen ten aanzien van minderheden en hun leefomstandigheden snap ik deze move volledig.

www.google.nl/search?q=roma+roemenia+...

eerstneukendanpraten | 15-05-14 | 17:02

-weggejorist-

wgqef | 15-05-14 | 17:02

@New Order | 15-05-14 | 16:58
Welke reëel oplossing biedt de PVV dan voor de vele vluchtelingen die aankomen in Italië? Zorgen ze voor geld en middelen om de vluchtelingen in Italië op te vangen of voor sterkere naties aan de grenzen van de EU Of zorgen ze voor betere Europese procedures? Nee, ze doen niks van dat alles. Ze roept alleen dat de grenzen dicht moeten, terwijl dat grote schade voor het bedrijfsleven betekent.

wgqef | 15-05-14 | 17:01

De oplossing van Groenlinks&aanhang zal natuurlijk zijn om zwemlessen in Eritrea te subsidiëren met Nederlands belastinggeld.
Schooltjes bouwen in afrika door gristenkinders is uit, zwembaden aanleggen is in.

--sql error-- | 15-05-14 | 17:00

Zeemijnen. Nu nog ondenkbaar. Over 20 jaar realiteit.

VerenigingVanDieven | 15-05-14 | 16:59

@Wonderful-Life | 15-05-14 | 16:41
Heb je wel eens nagedacht over de feilbaarheid van je mening. Het gezonde verstand van de meeste mensen hier kan wel eens feilbaar zijn, net zoals die van mij. Daarom moet je ook eens nadenken wat er gebeurd in absolute zin als je het verkeerd hebt.

Als ik verkeerd zit met mijn mening dan hebben we 9% moslims in de NL, die de sharia willen invoeren. Groot probleem, maar de vrijheden, rechtstaat, mensenrechten, democratie etc. bestaan nog.
Als de meesten van jullie fout blijken te zitten, dan hebben we de democratische rechtstaat afgeschaft (PVV schrapt bijv. artikel 1 v.d. grondwet), mensenrechten worden in Nederland afgeschaft (PVV zegt EHRM-verdrag op) en trias politica afgeschaft (PVV schaft onafhankelijke rechtspraak af), terwijl de moslimpopulatie helemaal niet gevaarlijk bleek te zijn.

wgqef | 15-05-14 | 16:59

@Simon_GS | 15-05-14 | 16:50

Dat geeft niks, dat volgevreten westen kan best nog 728 miljoen betalen. Peanuts. BTW omhoog, accijnzen omhoog op energie (goed voor t milieu, echt) komt allemaal goed we kunnen lekker slapen Europa zorgt voor ons. Het is allemaal voor je eigen bestwil dat snappen we nu allemaal niet (we zijn te dom) maar later kussen we de voeten van het bronzen standbeeld van van Rompuy.

Beaulefermier | 15-05-14 | 16:58

@wgqef | 15-05-14 | 16:35
Naïeve geest. Geert heeft wederom gelijk. We worden overspoeld met kansloze islamitische gelukszoekers. En de EU heeft hier alles mee te maken.

New Order | 15-05-14 | 16:58

Goed voorbeeld is Mauro, komt uit een land dat Portugees spreekt. Moeder stuurt zoon naar Portugal waar de zon ook altijd schijnt. Maar kennelijk is dit niet voldoende veilig want Mauro moet richting noorden. Dan gaat hij hier naartoe en ontstaat discussie van hoe zielig het wel niet is om het weg te sturen. Handig weetje: Portugal heeft de laagste uitkeringen van Europa en hand ophouden kent men niet. Man man man, links beleid houdt gewoon in dat als je maar hard genoeg werkt om van een land dat te maken dat begeerlijk is, het dan maar weggegeven moet worden. In andere woorden, achteraf gezien was het beter als we er een zooitje van hadden gemaakt want dan hadden we per hoofd van de bevolking net zoveel centen maar zonder onze identiteit een waardigheid volledig de prullenbak in te moeten gooien.

Sergeant_Peper | 15-05-14 | 16:58

wgqef | 15-05-14 | 16:35
hop hop, en vrijdag weer braaf die malloot aanbidden knul! ga je schamen voor je roots, dan doe je tenminste nog iets wat zin heeft!

kaplaarzenverkoper | 15-05-14 | 16:58

Wat dat filmpje betreft: er is oorzaak en gevolg. Van de meesten van ons wordt verwacht dat we de gevolgen van onze acties dragen. Er blijkt echter een recent historische tegennatuurlijke en nestbevuilende drang gegroeid te zijn om exogene lichamen met twee maten en twee gewichten te gaan meten. Op termijn zal iedereen daar de prijs voor gaan betalen.

Tricephalus | 15-05-14 | 16:55

@eerstneukendanpraten | 15-05-14 | 16:42
Dat voetbalelftal uit Eritrea zat in Roemenië, maar ja, daar hadden ze toch niet de luxe die zo'n vluchteling blijkbaar nodig heeft, dus heeft de burgemeester van Gorcum ze via slinkse achterkamertjespolitiek geëvacueerd uit die mensonterende omstandigheden.
Dat hij daarbij vergeten was de raad te informeren kan natuurlijk gebeuren als je van Groenliegt bent.

Cuyahoga | 15-05-14 | 16:55

De traditionele leesbevorderingsfunctie van bibliotheken. Daar had ik nou nog nooit over nagedacht, tot aan dit sprankelende kamerdebat dan.

Guy Veropzoudten | 15-05-14 | 16:55

na de breek een video van een boot vol dobbernegers, ónder Lampedusa, op de bodem van de Middellandse Zee. Dat is dus wat we níet willen, Fred.
___________

Nee, dit willen we niet,.... maar opvangen in de regio:

Asielbeleid Australië WERKT!:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/02/...

donjon | 15-05-14 | 16:54

In Italie een toename van 800% gelukszoekers het laatste jaar tov ervoor. Het lijkt er sterk op dat ze op dat kansloze continent inmiddels eieren voor hun bananen kiezen en massaal eruit naaien naar het beloofde continent. Eeuwen lang geen zak uitvoeren om je land/continent leefbaarheidheid, bestaansrecht en toekomst te geven, en nu dus toch maar onder het juk van islamterreur, of onwelwillende corrupte despoten je kutland ontvluchten. Uitzichtloze situatie. En maar allaoehakbar roepen opdat je sprookjespedo het tij zal keren. Dom, labiel, achterlijk, geïndoctrineerd retard volk. Meer kan ik er niet van maken. Bouw een hek om dat continent. En maak de poorten pas open als ze vrijwillig hun verlammende religie afwijzen die hen al eeuwen niks brengt aan vooruitgang. En haal dan de trekker over richting elk corrupt landsbestuur. Zorg dat ze het begrip irrigatie en onderwijs begrijpen. En bouw die landen opnieuw op. Door henzelf welteverstaan. Handjes uit de mouwen. Moet er niet aan denken dat ze massaal bewust worden over hoe groot hun achterstand inmiddels is en dat ze hun teringzooi verlaten.

Koettoerk | 15-05-14 | 16:53

@Cuyahoga | 15-05-14 | 16:46

Goed gezegd dat is de kern van het probleem.

Beaulefermier | 15-05-14 | 16:53

@eerstneukendanpraten | 15-05-14 | 16:42
Europa dringt niks op: de lidstaten stemmen zelf in met de wetgeving uit Brussel. Mensen uit Marokko vragen bijna nooit asiel aan, ze immigreren naar NL (1922 mensen in 2009, dus niet massaal)

wgqef | 15-05-14 | 16:53

Dacht ik dat NL zo langzamerhand een slechte naam had voor asielzoekers en dan dit weer. Met wat cijfers uit Elsevier kom ik op 26.000 kosten per asielzoeker per jaar. 28.000 instroom per jaar op basis van uitspraken Teeven. Kosten van deze grap: 728 miljoen per jaar dus. Effectiever dan een atoombom.

Simon_GS | 15-05-14 | 16:50

.... gebruikt men in DH het woord 'bibliotheek' ipv gelukzoekert? En maar zeuren dat GS 'geheimtaal' gebruikt.

Lepo | 15-05-14 | 16:49

Teeven wil verscherpt toezicht grenscontrole maar dat mag niet. De Europese Unie wil met speciale inspectieteams voorkomen dat landen illegale grenscontroles houden.

De enige optie is uit de EU stappen en weer baas in eigen land landen. Maar je zult zien dat Rutte die wel zegt dat 'ie voor Nederland is, toch de dictatoriale EU verkiest.

drs.Nee | 15-05-14 | 16:48

Anja Meulenbelt, Linda Voortman, de hele COA-kliek, alle asieladvocaten en de rest van politiek correct Nederland, jullie hebben allemaal bloed aan je handen.
Iedere dag verdrinken er mensen die graag hun leven op het spel zetten om in het paradijs Nederland de asiel-jackpot te winnen.
En dat is jullie schuld.
Ik hoop dat je kan slapen met zoveel doden op je geweten iedere dag, ik zou het niet kunnen.

Cuyahoga | 15-05-14 | 16:46

Dobbernegers?Geniaal van Rossem,volgend jaar in de dikke.Haha.

Tishetnetnie | 15-05-14 | 16:46

Volgens mij is het Schip Nederland ook aan het zinken onder de ongeremde kolonisatie.
1000 nieuwe kolonisten per week. My goodness!

De Hoer van Babylon | 15-05-14 | 16:42

wgqef | 15-05-14 | 16:35

Dat je in dit kader het woord 'misbruik' nog durft te noemen. Er wordt nu ongeveer duizend keer per week misbruik gemaakt van onze door Europa opgedrongen wetgeving. Vind je het trouwens ook niet vreemd dat die Noord-Afrikaanse kansenmensen niet en masse asiel aanvragen in bv. Roemenië of Bulgarije? Mijn oude moedertje zei vroeger al: 'al te goed is buurmans gek'...

eerstneukendanpraten | 15-05-14 | 16:42

@ikdenkwat | 15-05-14 | 16:38
Retorische vraag; gewoon uit de EU stappen en als bonus de Gulden weer terug.

Boris die Sauertopf | 15-05-14 | 16:42

Het live debat gaat over bibliotheken ofzo.

Dack Janiels | 15-05-14 | 16:42

@wgqef | 15-05-14 | 16:35

Ahhh want dat zouden goede partijen nooit doen... Alleen het door en door verotte en slechte PVV doet dat.... Dream on...

peterdh | 15-05-14 | 16:41

Grenzen dicht of Teeven weg. Dat, of de PVV gaat weer rustig zitten in de bankjes en de rest van de kamer debatteert over een constructieve oplossing mét juridische grond.

pomtiedom | 15-05-14 | 16:41

Mensen die geen islam aanhangen, en vrienden van het westen zijn dus de westerse normen en waarden aanvaarden, mogen ze van me geholpen worden.

Mensen die de vijandige islam aanhangen, hebben in het westen he-le-maal niets te zoeken, ze moeten dan vooral naar Saudi-Arabië gaan, daar hebben ze zat ruimte en heel veel oliedollars.

Dan zijn wel allemaal blij.

Wonderful-Life | 15-05-14 | 16:41

Eritrea is toch dat land waar asielzoekers probleemloos op vakantie kunnen omdat ze er niks te vrezen hebben?

Osdorpertje | 15-05-14 | 16:40

Was er een kans, geen ze het weer lopen verprutsen...

Fart Fader | 15-05-14 | 16:39

Is die boot op een mijn gelopen ofzo?

newray | 15-05-14 | 16:39

Hoe? Grenzen dicht hoe????? kan helemaal niet op korte termijn. Wat te doen??????

ikdenkwat | 15-05-14 | 16:38

Het gaat inmiddels over geneuzel over bibliotheekboeken. Kennelijk is de massale suïcide door gelukzoekers geen aandacht waard.

Feynman | 15-05-14 | 16:38

@NorbertausWuppertall | 15-05-14 | 16:35
Da s niet aardig.

Uw Verzekeringsadvis | 15-05-14 | 16:38

Ik zie liever dit dan dat duizenden van die "vriendelijke en welwillende" negers uit Eritrea hier in Nederland.

NorbertausWuppertall | 15-05-14 | 16:35

Tuurlijk, nog eens een debatje aanvragen in de nationale politiek om Europees te kunnen winnen. Dat het debat en de motie van wantrouwen nergens op slaan, dat doet er niet toe. De PVV misbruikt het parlementaire recht om stemmen te winnen.

wgqef | 15-05-14 | 16:35

-weggejorist-

toonbeeld | 15-05-14 | 16:35

Zullen we nu gewoon een soort Rote Armee oprichten, maar dan naar de andere kant toe. ... ow wacht, de deurbel gaat.

toonbeeld | 15-05-14 | 16:31

Teeven voert niet het PVV programma uit maar het regeerakkoord. Dat weet Geert ook. Zijn er binnenkort soms verkiezingen?

kicktherabbit | 15-05-14 | 16:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken