Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Win. Zotte zandneger doet aangifte tegen GeenStijl

aandachtshoertje.jpg Het gaat goed met de integratie in Nederland van allochtonen uit intellectueel achtergebleven landen als Marokko. Bijzonder goed, durven wij wel te stellen. Het rapaille uit het Rifgebergte klimt langzaam uit de schaduwen van de Middeleeuwen en groeit in de richting van de zalvende zonnestralen der Verlichting. De zandneger evolueert, komt achter de schotel met TV-van-thuis vandaan, schoolt zich in de Nederlandse taal en gebruiken, verdiept zich in maatschappelijke kwesties en laat zich uitdagen om daarin te participeren. Dat er nog wel een lange weg te gaan is tot zij als volwaardig debatpartner beschouwd kunnen worden, bewijst Nourdine Tighadouini. Deze jonge bestuurskundige van Marokkaanse komaf is weliswaar een stuk verder in zijn ontwikkeling dan zijn neefjes op de kermis van IJmuiden, maar hij heeft zijn kennis en argumentatie nog niet op een adequaat niveau om serieus mee in gesprek te gaan. Als je gaat oproepen om GeenStijl onder de loep van justitie te leggen omdat wij ons recht om te provoceren en beledigen graag gebruiken, voer je een achterhoedegevecht tussen de puinhopen van achterhaalde opvattingen over fatsoen en respect die al lang niet meer niet door de wet gesteund worden. Daarom zegden wij Pauw & Witteman lachend af toen we gevraagd werden tegenover Nouredine te komen zitten. Hij is de sop niet waard. Wij vinden het veel belangrijker dat de grenzen van de vrijheid van meningsuiting zo veel mogelijk op het scherpst van de letter van de wet bewaakt worden. Want als niemand dat doet, wordt de grens steeds verder ingeperkt in de richting van fatsoen, bekrompenheid en het gejammer van zich beledigd voelende slachtoffertypes. En Nouredine is zo'n jammerend slachtoffer: op basis van onze reactie op zijn oproep, wil hij aangifte tegen GeenStijl gaan doen. (Overigens begrijpt voormalige verzetskrant Parool ook niet meer waartoe zij ooit is opgericht: de redactie wilde onze reactie op Nouredine in een gekuiste, gecensureerde versie afdrukken op papier. Dat hebben wij uiteraard expliciet verboden. Alles, of niets.) In hetzelfde stukje tekst claimt Nouredine 'niet beledigd' te zijn, en voor 'rede en nuance' te staan. Het is ons derhalve volslagen onduidelijk waarom hij dan toch kiest voor zoiets hysterisch als een aangifte. Maar OK, het is zijn goed recht. Succes met je aangifte tegen ons, Nouredine. We zien een rechtszaak met vertrouwen tegemoet. En wat die kop koffie betreft: Joris wil wel.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

legionaire | 04-05-14 | 17:17

denoorman | 03-05-14 | 23:0
Als GS veroordeeld zou worden, maar dit gaat echt niet gebeuren, is de democratie in Nederland morsdood. Hoe dan ook zal er een andere blog opstaan die het stokje over gaat nemen, de GS reaguurders laten zich niet door deze omhoog gevallen mocro zeurpieten kisten, al hebben ze de hele linkse politieke landschap achter zich!

lanexx | 04-05-14 | 10:06

Moslims, P&W, Joop, ze hebben allemaal last van selectieve verontwaardiging. Je kunt je in allerlei linkse bochten wringen, maar feit is dat de PVV op Geenstijl en bij Pow regelmatig op redactioneel niveau volslagen belachelijk wordt gemaakt.

Baron Holbach | 04-05-14 | 09:40

Ik ging helemaal stuk om de eerste paar zinnen. Ben alleen bang dat allerlei margeblogjes de woordkeuze weer zonder context tot in den treure zullen oprakelen en er een eigen invulling aan geven. Dit alles om te bewijzen dat GS Stormfront 2.0 is.

jeanmondo | 04-05-14 | 01:53

@PPT | 03-05-14 | 21:44
Dat is ongeveer ook mijn insteek.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 23:16

Direkt zijn paspoort intrekken en uitzetten naar zijn eigen land waar ze het niet zo nauw nemen met de mensenrechten en de vrijheid van meningsuiting.. Maar ja met die D66 rechters in nederland, kan je verwachten dat Geenstijl veroordeelt wordt. Op een jaar of 20 cel zonder vervroegde vrijlating kan Pritt toch wel rekenen..

denoorman | 03-05-14 | 23:03

@Nietvoordekat. Ik censureer me niet, ik kwets als ik vind dat dat verdiend is. De profeet, de Arabische zedenpolitie die schoolmeisjes terugduwde in de brandende school omdat hun kleding niet volgens voorschrift was, kwetsen die hap.
Ik heb verder niet de behoefte om te kwetsen in de richting van moslims in het algemeen.

PPT | 03-05-14 | 21:44

Allemaal aandacht trekkerij vrees ik. Nourdine kan beter aan zijn pik gaan trekken.

Simon_GS | 03-05-14 | 20:55

De reacties op het HQ van Nourdine (Joop) zijn ook om van te smullen.

SwordofWinter | 03-05-14 | 20:54

Nou dat er op Geenstijl alleen blonde blauwogige racisten zitten dat kan ik dan bij deze ontkrachten .

Amigo is nu kaal maar had ooit donker bruin haar , heeft Olijf groen / bruine ogen en is geen racist maar een realist !

Is software Developer van beroep dus tja ben geen dokter en heb inderdaad geen fopstudie gevolgd en inderdaad heb ook door mijn etniciteit niet een diploma cadeau gekregen waarmee ik nu rond loop te zwaaien en te roepen dat ik zo slim en elitair ben zoals al die Excuus Inholland geslaagden ,,, In mijn tijd stond de MAVO gelijk aan het huidige HBO :-) en dat allemaal omdat er meer Allochtonen een pappiertje moesten hebben .

is dat racistisch ? nee dat is realistisch...

Oh ja ,,,, Ik woon al 14 jaar samen met een buitenlander met maar 1 paspoort die wil geen Nederlands paspoort vind ze nergens voor nodig , en gelijk heeft zij ..

Amigo1973 | 03-05-14 | 20:52

Ik mag toch hopen dat dit gezeik jullie geen cent kost.

Trutkip | 03-05-14 | 20:17

LangeMocro | 03-05-14 | 17:43
Ik vind 'kufar' of 'ongelovige' ook behoorlijk schelden. Ik zou, zo wordt door meneer de imam verkondigd, niet deugen en daarom na mijn dood branden in de hel, net zoals al die andere kufars. Niet dat het me iets doet hoor, maar ik bedoel maar. Fatsoen is een relatief begrip en contextafhankeijk.

Schoorsteenveger | 03-05-14 | 20:15

@PPT | 03-05-14 | 18:10
Je hoeft er ook niet expres op te gaan staan, maar dat is iets anders dan jezelf censureren omdat anderen anders wel eens gekwetst zouden kunnen zijn. Gekwetst zijn is een keuze, namelijk.

Nog afgezien van hoe impliciet racistisch het is om jezelf te censureren, om moslims niet te kwetsen. De gedachte daarachter is namelijk dat moslims snel boos worden, en zichzelf niet in de hand hebben. Dat is zelfs voor mij een brug te ver.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 18:15

Heuyyyy! En wie gaat dat allemaal weer betalen!

ikdenkwat | 03-05-14 | 18:13

@Dandruff. Inderdaad komt het lange tenen hebben vaker voor mij moslims dan bij de "ongelovigen". Maar om er dan expres op te gaan staan hoeft voor mij niet. Ik spui mijn gal liever op het kwaad zelf, Koran, Mohammed, Stenengooiers, Bomgordel eikels.
De meeste moslims die te fatsoenlijk zijn om de koran letterlijk te volgen hebben ook wel vaak lange tenen, maar dat wil ik niet aantonen.

PPT | 03-05-14 | 18:10

@ik_dacht_het_wel  | 03-05-14 | 17:22
"Ze worden zelfs voorzichtiger, zo is de openingstekst ogenschijnlijk milder geworden, 'objectief, gefundeerd en verbindend'"
_____
LOL. Herken de moslim. Bingo.
(Typerend voor moslims is die totale afwezigheid van gevoel voor humor en ironie.)

KoninginWildemina | 03-05-14 | 18:05

@Schoorsteenveger, ik snap waar je heen wil. Ik vind verbieden of iets dergelijks ook fout, ik zou zelf niet naar de rechter gaan. Je hebt wat mij betreft het recht onfatsoenlijk te zijn. Je weet ook wel net als ik dat wanneer je echt onfatsoenlijk bent er van een discussie meestal geen sprake meer is. Ik zou in ieder geval direct een discussie staken als de term zandneger of rifaap o.i.d. viel. Ik hoef dat niet te pikken, hoop dat je dat snapt. Wat anonieme figuren roepen op GeenStijl, prima. Face to face toon je respect en lazer je anders maar op.

LangeMocro | 03-05-14 | 17:43

Verbaast mij toch iedere keer dat een bepaald soort jongeren het uiterste uit ons onderwijssysteem heeft gehaald maar er blijkbaar helemaal niets van heeft opgestoken. Hoe dom kun je zijn.

medusa324 | 03-05-14 | 17:29

"de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is."
____
Typische moslimprojectie.
Moslims zelf zijn extreem fobisch voor alles wat niet 'des moslims' is, te weten: niet-moslims ('ongelovigen'/kaffirs), Joden, homo's en niet islamitisch geklede vrouwen. Het is in moslimkringen zeer politiek correct om daar een grafhaat tegen te koesteren want dat moet van de koran.
Om met Nouredine te spreken: de islamitische achterban heeft gewoonweg een hekel aan alles wat niet zuiver moslim is.
Meneer Nouredine is, net als de meeste moslims, alleen maar in staat te redeneren vanuit dit zeer nauwe en beperkte moslimkader.
En nawauwelen wat linkse islamofielen ze influisteren gaat ze natuurlijk ook prima af.

KoninginWildemina | 03-05-14 | 17:22

Het gevoel van Nouradine kan ik voorstellen, maar omdat Geen Stijl zich altijd begeeft op de rand van wat nog net kan, zal een rechtszaak tegen hen niet veel effect hebben. Ze worden zelfs voorzichtiger, zo is de openingstekst ogenschijnlijk milder geworden, 'objectief, gefundeerd en verbindend', maar dat is slechts een gimmick, GS is integendeel veelal subjectief, vaak ongefundeerd en totaal niet verbindend.

ik_dacht_het_wel | 03-05-14 | 17:22

Hij beweert voor 'rede en nuance' te staan?
Hahaha die houden we dr in!
Hier is de rede met tegelijkertijd de nuance!!!
Rot is een typhus eind op jonguh!

KannieWaarZijn | 03-05-14 | 17:21

Omdat GS zegt dat hij niet met de vrijheid van meningsuiting om kan gaan, klaagt hij GS aan.

Zelf zal hij de tegenstrijdigheid daarvan wel niet inzien. Immers zijn er grenzen aan de vrijheid van meningsuiting, d.w.z. heel Nederland moet in de pas lopen en policor spreken.

Martin Aceton | 03-05-14 | 17:09

@Dandruff | 03-05-14 | 16:46

Dat staat buiten kijf. Alleen zijn zij van mening dat racisme alleen van blank richting gekleurd kan gaan of van autochtoon richting allochtoon en dit wordt gevoed door de media en het onderwijs. Wat wij onder fatsoen verstaan -met onze cultuur en geschiedenis als referentiekader, staat ontzettend ver van het gemeenschappelijke referentiekader van lieden zoals Nourdine Tighadouini af. Uiteraard hebben zij geen kritiek op de eigen gemeenschap, zij hebben kritiek op in dit geval GS omdat zij in tegenstelling tot de media waar Nourdine zijn schrijfsels mag publiceren, wel de structurele problemen die er bestaan betreft de Marokkaanse gemeenschap en de islamitische cultuur een podium geven. U heeft gelijk; Nourdine is een racist, alleen beseft hij dat zelf niet.

Desmoulins | 03-05-14 | 17:08

Ik gok dat vladimirmocro niet welkom is omdat hij onder meerdere namen reageert; zie de tip die "kleinemocro" om 16:17 krijgt...

Dandruff | 03-05-14 | 17:00

@joris: kan nog niet mijn verhaal afmaken of die Marokkaan is al weer weggejorist. Draaien jullie daar een alertheidsoefening?

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 16:58

@vladimirmocro | 03-05-14 | 16:49
Je bent niet welkom omdat je loopt te zeiken. Heeft niks met je afkomst te maken.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 16:57

vladimirmocro | 03-05-14 | 16:49
Ja, trek de zielige jankerd kaart maar weer. Je lijkt gvd die Nourdine Tighadouini wel. Het is hier, net zoals in heel Nederland, mocro's welkom, maar gedraag je. Moet ik moet jij. En kennelijk hebben jullie daar iets meer problemen mee dan de blanke Nederlander.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 16:56

Hunnie aangifte tegen GS, wij aangifte tegen de islam! Verbied de islam, dan heb je op termijn sowieso minder GS ;) Ik zeg doen!

Wonderful-Life | 03-05-14 | 16:52

-weggejorist en opgerot-

vladimirmocro | 03-05-14 | 16:49

@Desmoulins,

Nourdine is natuurlijk geen fatsoens-fascist.
Als hij maar één keer in zijn hele leven een promillage van een fatsoenlijke gedachte zou hebben gehad, dan had hij eerder aangifte gedaan tegen de antisemitische rapper Ismo en diens homofobe fanclub; tegen die leipe mocro-flavoured meisjes bespugers in IJmuiden en tegen al die daders en goedpraters van de dagelijkse reeks incidentjes met opa-en oma-schoppers, overvallers, groepsverkrachters etc.
Dat doet hij niet, dat laat hem koud.

Vrijwel niemand uit de Marokkaanse gemeenschap komt in actie tegen (vaak racistisch) geweld door Marokkanen; alleen de kritiek van sommige Nederlanders op al dat geweld wordt als "racistisch" gezien. Dat geeft meteen wel een beetje aan waar het meeste racisme te vinden is, denk ik.

Dandruff | 03-05-14 | 16:46

mocropower187
Ik geloof niet dat je dit zelf bedacht hebt. Ik weet zeker dat je nu bij een bro in de straat even verderop zit te reaguren.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 16:42

Uit het ingezonden stuk in het Parool
"We moeten onze Nederlandse gemeenschap juist opnieuw vorm gaan geven. Dat vormgeven behelst het bouwen aan een gemeenschappelijke cultuur."

Wat is er mis met onze cultuur?

Als men zich niet kan vinden in de Nederlandse cultuur is men vrij om een cultuur te zoeken waar men zich wel thuis voelt.

Maar ga niet proberen onze cultuur te veranderen die is de laatste jaren al te veel door dit soort fratsen gedegenereerd en het begint de laatste tijd vormen aan te nemen die zelfs bij mij racistische gevoelens doet opborrelen (met name door die actie van Quinsy Gario)

Yeah sure | 03-05-14 | 16:38

"Volgens mij is het een kwalijke zaak dat een medium als Geenstijl onbehagen in de samenleving aanwakkert, dat cultiveert en erop inspeelt."
____
Ahguttegut daar hebben we'm weer: het is allemaal de schuld van GeenStijl en Wilders. Want als die er niet geweest waren was de multicul grandioos geslaagd!
Altijd maar weer dat krankzinnige omdraaien van oorzaak en gevolg! De uitgemolken linkse truc van de jaren '70, '80, waarvan sommige idioten maar vurig blijven hopen dat er nog iemand intrapt.

KoninginWildemina | 03-05-14 | 16:38

-weggejorist en opgerot-

mocropower187 | 03-05-14 | 16:32

G. Raayer | 03-05-14 | 15:29
Je hebt daar wel een punt te pakken. Ik ben niet een complot denker maar ik zet ook grote vraagtekens bij de moord op Fortuyn. De vraagtekens zijn: Waarom de korpschef Gooi en Eemlander Magda Berndsen na de blunder met Fortuyn korpschef werd in Friesland. Ook in Friesland was zij niet schoon, ze at teveel uit de gezamenlijke ruif. Ze werd in Friesland er uit gesodemieterd door de gezamenlijke gemeenten maar kon vervolgens als Nr 2 bij D66 in de tweede kamer aan de slag. Ook bij D66 was zij niet echt gewild gezien de meeste leden wel wisten dat het iemand was met een duister verleden. Toch kwam zij even zo goed weer in de kamer in 2012. Ze heeft dus een vorm van bescherming welke wij niet weten. Dat heeft met haar verleden te maken. Het zijn vraagtekens, vraagtekens en vraagtekens.

Toetsiemonster | 03-05-14 | 16:31

Inhoudelijk ben ik het helemaal eens met GS en niet met Nourdine. Maar het konsekwente gebruik van termen als zandneger en rapaille uit het Rifgebergte voor ad random elke Marokkaan die voorbij komt stuit mij tegen de borst.
*met moeite Godwin wegherrvoragend*

Herr Vorragend | 03-05-14 | 16:30

Je zou het reaguurdersvolk bijna betichten van inhoudelijk steekhoudende plempsels vandaag. Ben zelfs niet één keer 'neuq je de moeder' tegengekomen. Dat onze vriend Nourdine de wet eens als meetinstrument erbij pakt is zijn goed recht, maar ik denk niet dat wet zich bezig houdt met slecht taalgebruik en straattaal. Lijkt me wel een leuke, GS in beklaagdenbankje en de zaal ernaast Wilders. Welke publieke tribune moet ik nou kiezen?

gedachtespinsel | 03-05-14 | 16:29

Vriendelijk briefje van Pritt aan de krant. Maar ja, het zijn natuurlijk collega's he.

xspalm | 03-05-14 | 16:28

@PTT,

Is inderdaad niet mijn stijl.
Maar zo heel bijzonder is het nu ook weer niet; als iets dergelijks over de conservatief christelijke VS of het Vaticaan zou zijn gezegd dan zou niemand er over vallen. Want qua christenbashen zijn we wel wat gewend, in Nederland.

Treuriger is natuurlijk dat die provocerend bedoelde alinea van GS toch deels wel strookt met de realiteit. Veel islamitische landen voldoen redelijk aan die beschrijving; veel analfabetisme, wrede straffen, blind geloof en bestialiteit.
Zo'n bult op het voorhoofd van het bidden, bijvoorbeeld, bestaat echt en heet een zebibah.
www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Dat niet elke moslim in elk moslimland een analfabeet, steniger, zebibah-drager en geitenneuker is doet daar niets aan af. Niet elke priester misbruikt kinderen; niet elke Duitser schreeuwt bevelen vanuit kuilen op het strand en niet elke Nederlander fietst de hele dag apestoned op een gestolen fiets rond.
Maar in een provocerend bedoelde stukje kunnen dat soort dingen wel worden gezegd.

Dandruff | 03-05-14 | 16:28

Het kleine broertje van LangeMocro komt ook nog ff langs.

CoffeePatch | 03-05-14 | 16:23

De zoveelste intellectuele armoedzaaier.
In het bezit zijn van een afgeronde universitaire studie zegt tegenwoordig echt helemaal niets meer, daar is dit heerschap een treffend voorbeeld van. Sodemieter op als het je niet hier niet bevalt. Dat de cultuur van deze zandneger een andere definitie van vrijheid kent, is niet 'ons' probleem.

''In mijn ogen doet GeenStijl zelf huilie huilie. Binnen een uur na plaatsing van mijn stuk op Parool.nl werd gereageerd op de kenmerkende manier. Maar ik eis geen verbod, noch ben ik beledigd. Vanwege die reactie zal ik aangifte doen tegen GeenStijl. Want ik heb het recht om dergelijke woorden te laten toetsen aan de wet.''

Ze zien overal rechten maar nergens plichten.
Geen enkel respect voor de oorspronkelijke cultuur van dit land waar vrijheid een groot goed is (geweest). Nourdine Tighadouini is hopeloos in de war betreft 'kwetsen' en 'haatzaaien'. Hij begrijpt namelijk niet dat de classificaties die hij aan GS heeft toebedeeld net zoveel aanleiding geven voor toetsing. Een hoop geblaat maar geen enkele inhoud. Nourdine is slechts een fatsoens-fascist, vandaar ook dat hij een podium krijgt van onze fatsoens-fascistische media.

Desmoulins | 03-05-14 | 16:18

-weggejorist en opgerot-
-edit tip: niet je eigen IP gebruiken...-

kleineMocro | 03-05-14 | 16:17

Wat heeft die Nourdine toch tegen zuiver blanke Nederlanders? Zijn reacties komen zo wel in een heel eng racistisch licht te staan. Laten we hopen dat de rechtszaak lang duurt, zijn advocaat schatrijk wordt en dat Nourdine in het openbaar zijn nederige excuses aan moet bieden aan alle weldenkende mensen van Nederland.

Morgenhout | 03-05-14 | 16:16

Nourdine Tighadouini moet zich zo druk maken om wat zijn soort genoten.oa ismo er uitkramen.maar dat mag zeker wel. beste nourdine de meeste mensen worden doodziek van jullie, nederland was een tolerant land, maar aan tolerantie komt ook eens een eind, en dat hebben jullie toch echt zelf van gemaakt.gewoon terug gaan met de hele handel , dan kunnen jullie schreeuwen wat je wilt in de sahara.

bekijket | 03-05-14 | 16:12

Nourdine Tighadouini snapt 't nog steeds niet,..; Iedereen word op de hak genomen,.. dus zannik niet. En wat ie schrijft over reagurders is voor zijn rekening. Onbenul.

horsteknots | 03-05-14 | 15:55

Ach, het zonde om hierop te reageren. Als een mannetjes gorilla op zijn borst slaat is het altijd grappig om te zien, meer niet! Maar kom, effe op de internationale toer: Minder, less, weniger, moins, menos, meno, daha az, mindre, méně, manj... ;-)

Predictor | 03-05-14 | 15:54

Als je een hekel hebt aan GS kom hier dan niet, niemand verplicht het je, je hoeft er niet eens aan mee te betalen. Dat in tegenstelling tot linkse haatwebsite joop.nl, waar de belastingbetalers verplicht aan mee moeten betalen, ook al wordt daar een raar soort argumentatie gebruikt om dat te ontkennen.

spanarchist | 03-05-14 | 15:52

LangeMocro | 03-05-14 | 15:02
"De wet garandeert het vrije woord, maar die vrijheid is toch niet absoluut?" Nee, die is niet absoluut, maar betekent niet dat we dus maar door moeten slaan naar het andere uiterste en het vrije woord aan allerlei particulere gevoeligheden moeten gaan aanpassen. In een redelijk coherente samenleving waarbinnen men het gevoel heeft ook redelijk met elkaar om te kunnen gaan zal zelfregulering en zelfcensuur ook redelijk als vanzelf ontstaan en overeind blijven, want dat gunt men elkaar. Geven en nemen, weet je wel.
Maar een samenleving die scheefgetrokken wordt, een samenleving waarin een veelheid van geïnmporteerde culturen en godsdiensten met dito gevoeligheden van de Gutmensch alle ruimte krijgt om de respectievelijke taboes te etaleren en die ook nog eens verder uit te vergroten, terwijl de eigen tradities gewantrouwd en ter verantwoording worden geroepen, een samenleving waarin van de autochtoon wordt geëist al die gevoeligheden at face value te accepteren en te respecteren, verliest die vanzelfsprekende zelfcensuur en zelfregulering. Zo'n samenleving is steeds maar bezig om die zelfcensuur eenzijdig op te leggen, op straffe van verguizing, verdachtmaking, of,via de rechter, veroordeling.
Zelfcensuur en zelfregulering functioneren enkel op adequate wijze als lettelijk alle partijen bereid zijn om in te schikken. Geven en nemen, weet je wel. Alleen nemen, en dat via de Gutmensch of via de rechter afdwingen lukt in eerste instantie wellicht, maar trekt de boel wel verder scheef.
Inderdaad, je zou kunnen zeggen dat op GeenStijl de zelfcensuur enigszins veschoven ligt ten opzichte van het landelijke gemiddelde, En je kunt proberen om de rechter te laten bepalen dat onze wet voorschrijft dat de discrepantie te groot is. Maar de grote vraag is wat dat op termijn oplevert. Het onbehagen waar die zandneger het over heeft wordt er in elk geval niet mee weggenomen, en het gevoel dat de rechtspraak niet meer helemaal afgestemd is op de richting waarin de samenleving zich ontwikkelt wordt voor velen weer een beetje serker.
Vrijheid is niet absoluut nee, maar het is niet aan één individu of groep, noch aan een profeet of god om eenzijdig vast te leggen waar en wanneer het vrije woord moet worden geblokkeerd.

Schoorsteenveger | 03-05-14 | 15:46

@Dandruff, als je het hebt over uit een ongeletterd apenland waar nationale volkssporten als stenen gooien naar overspelige vrouwen, met je reet omhoog liggen naar de profeet tot je er plekken van op je voorhoofd krijgt, en bestialiteiten met geiten het dagelijks ritme bepalen,
dan bash je niet alleen de censuur fetishisten maar iedereen uit dat land. Dat vind ik contraproductief.

PPT | 03-05-14 | 15:40

@LangeMocro,

Je wilde geen inhoudelijke discussie zei je (14:27).
Je zei mijn reactie niet te hebben gelezen omdat je vond dat ik soms net zo op de man speel als jij altijd. Dat concludeerde je uit het *niet* lezen van mijn reacties.

Toch grappig dat je sindsdien steeds mijn naam blijft belasteren (14:45, 15:26). Kennelijk zit het je tòch nog steeds dwars dat je niks van wat ik zeg kunt weerleggen...

Dandruff | 03-05-14 | 15:38

-weggejorist-

pimenator | 03-05-14 | 15:37

Ik lees telkens weer "racist", ik vraag me af of 'men' wel weet wat een racist is, een racist is iemand die zich onderscheidend voelt ten opzichte van anderen, ik zal het proberen met een voorbeeld.
Vooral nazi's gingen zich anders noemen, ze waren geen blanken, maar Arisch, net als sommige Nederlanders zich Marokkaanse Nederlander noemen. En dat, dat is racisme..

Flipus | 03-05-14 | 15:36

-weggejorist en opgerot-

pimenator | 03-05-14 | 15:35

@Rammstein | 03-05-14 | 15:23
Nou kwets je mijn gevoelens, ik heb nog steeds bewondering voor de manier waarop je sommige reaguurders op hun plek zet, inclusief ondergetekende.
Ik kan me nog een liedje mijnerzijds herinneren wat later van de hand van 'the Boss' kwam.
*rings a bell?*

necrosis | 03-05-14 | 15:33

omdat is zodat, recidice is recidive

G. Raayer | 03-05-14 | 15:32

necrosis | 03-05-14 | 15:09
'Volkert speelde eigen rechter'

Volkert was geen idealist die uit wat links 'democratische motieven' noemt, handelde.
Immers: de ideeen van Fortuyn gingen lang zo ver niet als die van Wilders en was meer een klokkenluider. Volkert was door zijn psychische afwijking getraind als huurmoordenaar voor klusjes als deze om de elite veilig te stellen. Als reden werd opgegeven dat Volkert iets tegen bontfokplannen van Fortuyn zou hebben en daarom naar het pistool zou hebben gegrepen maar dat is dus een erbij gezocht argument en derhalve bewijs dat hij slechts pion was. Volkert werd beschermd en gecoacht omdat hij ALLES vermoord wat de ingebeelde veiligheid van zijn vermeende cultuur in gevaar brengt. Recidice gevaar dus 200% maar waarschijnlijk is hij door de AIVD al jaren geleden naar het buitenland overgebracht als hij überhaupt hier gevangen heeft gezeten

G. Raayer | 03-05-14 | 15:29

@Willianus Wortelus,

Hoe meet je intelligentie?
Mensen kunnen heel goed in staat zijn om een automotor te ontwerpen en in elkaar te zetten, of een ingewikkeld wiskundig probleem op te lossen. En tegelijkertijd extreem onontwikkeld zijn als het gaat om het voeren van een simpele discussie die dan al snel verzandt in drogredeneringen, censuur, godwins etc.

Maar ik zie dat echt niet alleen bij Marokkanen of moslims. Ook nogal wat creationistische christenen, 9-11 "truthers" en creationistische socialisten ("fuck wetenschappers als Buikhuizen, wij bepalen wel hoe de wereld er uitziet") zijn wat dat betreft onderontwikkeld.
Ik denk dat dat iets met geloof te maken heeft.

Dandruff | 03-05-14 | 15:29

@Datmagniethe
"Provoceren moet kunnen, zolang je fatsoenlijk blijft en geen overdreven taalgebruik hebt en mensen niet gaat lopen bedreigen.
Anders gezegd: Er zit altijd nuance in het provoceren van Geenstijl."

Wat je hier zegt meen ik ook. Ik denk dat het Nouredine om dit stuk gaat: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...

Daar leek de 'nuance', voor zover GeenStijl die kent, 'iets' afwezig. Om een punt te maken natuurlijk. Als elk artikel er zo uit zou zien zou ik op een gegeven moment ook wel denken Gaap. Dan lees ik wel comments van die Dandruff. Ik kom hier voor scherpe geluiden en het schoppen tegen politieke correctheid en alles wat links omarmt, maar inderdaad met wel iets van fatsoen. Al is het maar een greintje. De eerste zinnen in het bericht vond ik nog niet zo boeiend, maar dat je hem 'rare rifaap' noemt snap ik niet zo. Dat neigt namelijk wel naar racisme en staat in het EVRM waar Van Rossem het over had om zijn vrijheid van meningsuiting te verdedigen. Lastig dus, maar wie weet is het ook heel snel klaar. Ik weet het niet en zou dus zelf niet naar een rechter gaan.

LangeMocro | 03-05-14 | 15:26

necrosis | 03-05-14 | 15:01
Net als die man in het volgende topic ?

Rammstein | 03-05-14 | 15:23

@ Hoog Toontje -- Gezien de ontwikkeling van de afgelopen 40 jaar is het helemaal niet zo vreemd te denken dat het over nog eens 40 jaar een mensenplicht is om mensen die bezwaar maken tegen het afschaffen van mensenrechten een kopje kleiner te maken. De synergie van grote gezinnen, oliemiljarden en cultuurrelativisme lijkt perfect om zoiets te bewerkstelligen. Praktijkvoorbeelden zijn reeds te bestuderen overal daar waar de onthoofders de macht in handen hebben.

Benedict Broere | 03-05-14 | 15:21

@PPT,

Helemaal mee eens, maarrr...
GS heeft het niet over "alle moslims" als rifapen of zandnegers. Men doelt duidelijk op de categorie "censuur-fetishisten die nog in de middeleeuwen leven"; bijvoorbeeld die Nourdine.

Los van de vraag of dat productief is (het is ook niet mijn stijl), het is wel een heel wezenlijk verschil met wat Nourdine zelf zegt over hele bevolkingsgroepen, zoals de GS lezers.

Dandruff | 03-05-14 | 15:20

Mr Dixit | 03-05-14 | Ik lach me altijd de pleuris als ik gutmenschen hoor praten over "hoog opgeleide Marokkanen".

Ik heb nog nooit één Riffijnse zandneger gezien of gehoord die de indruk gaf over voldoende intellect te om beschikken om een universitaire studie af te ronden.

Onder de échte Marokkanen zijn er wél te vinden met wat meer hersenen maar ook daar houdt het niet over.

Willianus Wortelus | 03-05-14 | 15:16

Moslims bashen met termen als rifaap of zandneger is mijn stijl niet. Maar Koran bashen of Mohammed bashen vind ik terecht. Moet je maar niet zo'n voor ongelovigen bedreigend boek schrijven. Flikker een eind op met je soerah's dat de islam zal zegevieren over alle andere godsdiensten. En voor de bijbel geldt hetzelfde. Flikker een eind op met je Leviticus wetten.
Verlichting is iets dat de islam nog moet doormaken.
Daarmee hebben moslims nog een achterstand in te halen.
Als we ze voor rifaap uitmaken zullen ze niet gaan denken dat de westerse maatschappij zo fijn is.

PPT | 03-05-14 | 15:14

+1 voor die mail.

keEschkkKachel | 03-05-14 | 15:14

@HoogToontje (15:04),

Eerlijk is eerlijk, de Vrijheid van Meningsuiting is hier in de loop van vele eeuwen steeds normaler geworden. Maar gedurende al die eeuwen waren er altijd wel een paar landen waar die vrijheid voor kortere of langere tijd streng werd ingeperkt.

Het monddood willen maken van andersdenkenden is helaas een hele menselijke eigenschap. In de islam en het socialisme is totale onvrijheid vastgelegd in de wet, maar ook daarbuiten ligt onvrijheid om de hoek. Kijk maar wat er gebeurd met klokkenluiders in het bedrijfsleven.

Dandruff | 03-05-14 | 15:13

Literatuur dit. En balsem op mijn ziel.
Ga door heerlijke ettertjes.
Behalve tegen mij natuurlijk...
:-)

Alteidt Glijck | 03-05-14 | 15:12

De Hoer van Babylon | 03-05-14 | 14:23

'angst voor vrijheid is vorm van xenofobie'

Fout. Zoals Jan Roos van Powned al constateerde in het Nederland Racisme Land debat bestaan er alleen racistische autochtonen. Net als xenofobie, allochtone xenofoben bestaan niet, alleen autochtone xenofoben. Maw, de neofascisten of 'sociaal democraten' zoals ze zichzelf noemen voeren zo een genocide tegen het eigen volk

G. Raayer | 03-05-14 | 15:11

@LangeMocro | 03-05-14 | 15:02
Je hebt het over Volkert en de gang naar de rechter.
Volkert besloot de rechter 'buitenspel' te zetten door voor eigen rechter te spelen.
Je spreek jezelf tegen.... nog even los van de nabestaanden van Pim!

necrosis | 03-05-14 | 15:09

@ Rammstein | 03-05-14 | 14:57

Vrijheid van meningsuiting is in strijd met de islam. En daarom is de islam incompatibel met de westerse cultuur (uiteraard niet met de linkse cultuur, want marxisten hanteren ook een verbod op vrije meningsuiting).

HoogToontje | 03-05-14 | 15:04

Schoorsteenveger | 03-05-14 | 14:21
"'Als je de democratie en haar vrijheden zo hoog hebt staan, is dat toch goed?'
Is dat zo? De gang naar de rechter zou de laatste stap moeten zijn, niet de eerste, en niet als structureel instrument moeten worden gebruikt om je gelijk te halen. Hij doet me eigenlijk wel een beetje denken aan die Volkert, die ook jarenlang systematisch met bezwaarschriften en procedures bezig was om alle normale communicatie, elk redelijk debat, elke afschatting van voors en tegens ;lam te leggen en zo zijn doel te bereiken. Naar de rechter, gewoon omdat het kan, levert weing tot niets op in het debat."

De wet garandeert het vrije woord, maar die vrijheid is toch niet absoluut? De vrijheid van meningsuiting is altijd begrensd geweest door dezelfde wet (smaad, opruiing, haat zaaien, enz). Als een partij meent dat een andere partij een grens passeert, kan de gang naar de rechter worden gemaakt. Ik zie ook wel dat, dat een discussie doodmaakt, maar ik neem aan dat de vrijheid om te beledigen blijft bestaan. Zo een rechter heeft het wel verdomd moeilijk in mijn ogen.

LangeMocro | 03-05-14 | 15:02

@Rammstein | 03-05-14 | 14:57
Rammie.... ik heb je scherpe comments zo gemist.
Knuffel?

necrosis | 03-05-14 | 15:01

LangeMocro | 03-05-14 | 14:37

Mwoah, provoceren en zeggen wat we denken doen we in Nederland al sinds het einde van W.O. 2. Provoceren moet kunnen, zolang je fatsoenlijk blijft en geen overdreven taalgebruik hebt en mensen niet gaat lopen bedreigen.
Anders gezegd: Er zit altijd nuance in het provoceren van Geenstijl. Iemand die hier woont (wil komen wonen) zal nu eenmaal moeten accepteren dat de Nederlander graag satirisch is. Als je dan met je temperament gelijk gaat dreigen omdat je je beledigd voelt, ga je alle perken te buiten. Als je je in je ego'tje gekrenkt voelt, moet je daar maar overheen groeien (volwassen worden) want dit provoceren mag gewoon. Geenstijl durft dwars door de politieke correctheid te gaan en wanneer iemand zich dan beledigd voelt (wanneer zij in feite een spiegel voorgehouden wordt) dan geeft dat aan dat diegene heel erg klein is. En daar lachen we om met z'n allen.
Nogmaals: Als Nouredinne naar mama gaat omdat Pietje hem ''beledigt'', moet Nouredinne een grote jongen worden en dit negeren of zich in woorden verdedigen.

Datmagniethe | 03-05-14 | 15:00

@Toetsiemonster | 03-05-14 | 14:46
Hij heeft zijn 15 seconden of 'fame' gehad, nu mag hij weer opereren in de marge.
Ik moet mijn hersens ernstig pijnigen om zijn naam nog een keer te kunnen ophoesten, ik ben het reeds vergeten.
Zo belangrijk was die ..... (wat was zijn zijn naam ook alweer)
*gnehehe*

necrosis | 03-05-14 | 15:00

"bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is."

Zie je wel, je kunt ze best allemaal over een kam scheren.

netniet | 03-05-14 | 14:58

@Mr Dixit,

Academisch titels hebben nauwelijks nog waarde.
De afgelopen jaren is de ene na de andere "wetenschapper" tegen de lamp gelopen met plagiaat en vervalste onderzoeksgegevens. Maar veel erger is dat een grote groep "wetenschappers" heel openlijk aangeeft dat ze hun eigen mening belangrijker vinden dan de feitelijke wereld om hen heen. Dat doet denken aan de "wetenschap" in de oude USSR en soortgelijke dictaturen.
Neem de door Nourdine aangehaalde leugenaresse Asha ten Broeke, of die gozer over eerwraak deze week; "Turkoloog" Rob Emers.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...
Het idee dat je ernstige problemen heel simpelweg kunt oplossen door ze te negeren/ontkennen zit nog heel diep.

Dandruff | 03-05-14 | 14:58

Goeie reactie Pritt.. goed verwoord en het brengt de boodschap duidelijk over!

LeBlanc | 03-05-14 | 14:57

Vrijheid van meningsuiting. Best nog ingewikkeld, voor sommigen.

Rammstein | 03-05-14 | 14:57

@ LangeMocro | 03-05-14 | 14:45

Ach, voor types als jij ben je al een racist als je geen boodschap hebt aan het 'verbod' op ghiba.

HoogToontje | 03-05-14 | 14:54

Ik bedoel 'broek', geen boek.....
*te snel op 'post' gedrukt heeft en voor straf zonder eten naar bed gaat*

necrosis | 03-05-14 | 14:49

@VanBukkem | 03-05-14 | 14:40
Sommige 'uien' komen hier alleen om hun gal te spuwen en ik wijs ze vriendelijk de weg naar de uitgang, zo rol ik ik....
*lacht ballen uit boek*

necrosis | 03-05-14 | 14:47

Zielig mannetje; hij gebruikt Geen Stijl om even in de aandacht te staan. Wat hem op een normale manier natuurlijk never nooit niet gaat lukken. Succes in de rechtszaal met z'n allen en als de rechter een kopje thee wil drinken mag dat in dit ene uitzonderlijke geval wel op mijn kosten.

Toetsiemonster | 03-05-14 | 14:46

Poeh poeh, nou nou, tjongejonge, "bestuurskundige"? "Studie"? Een deeltijd- danwel duaalopleiding aan de Haagse Hogeschool mensen, die al niet bekend staat als hoog scorende hbo en al jaren geleden de kerstboom verbannen heeft om moslims niet voor het hoofd te stoten. Maar daar hoor je onze vriend niet over. Nourdine doet zijn stinkende best om bij de nieuwe Marokkaanse intellectuele elite te horen, maar het lukt hem niet helemaal. Waarom niet? Nét niet slim genoeg (of te lui) voor een academische titel en nét iets te veel slachtofferdenken. Geen aandacht meer aan besteden, next!

Mr Dixit | 03-05-14 | 14:45

@ Benedict Broere | 03-05-14

Mensenrechten zijn een bedreiging van de mensenrechten, als u me kunt volgen.

HoogToontje | 03-05-14 | 14:45

@Terpen-tijn, ik ben sowieso niet voor een verbod op GeenStijl. Ik kom hier zelf weleens. Voor mijn gevoel hangen hier inderdaad wat racisten rond en gastjes als die dandruff (blind van haat). I don't mind them. Ik lees graag af en toe wat deze site te melden heeft. Het laat de zaken een keer anders zien. De krachttermen en beledigingen boeien mij niet zo, zeker niet genoeg om aangifte te doen.

LangeMocro | 03-05-14 | 14:45

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:39

Tsja, jij zal het weten..

Chow | 03-05-14 | 14:44

@VanBukkem | 03-05-14 | 14:40
Inderdaad. Als ik hier verkondig dat Joris een eikel is, blijft dat gewoon staan.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 14:40

@Graaf van Egmont 14:21
Inderdaad. En Kaas niet te vergeten. En necrosis.
@necrosis
Dat waardeer ik ook aan de GeenStijl: geen cencuur vooraf. En ook GS-kritische commentaren blijven gewoon staan.

VanBukkem | 03-05-14 | 14:40

Kortgeleden zag ik dat Saudi-Arabië Noorwegen verzocht heeft islamkritiek te verbieden. En Zweden is al erg repressief jegens Zweden die kritisch schrijven over immigratie en islam. Het zou mij niets verbazen als de bestuurskundige hierboven enthousiast omhelst wordt door de islam-illusionisten en geholpen wordt met advocaten en formulieren voor het doen van aangifte. Moderne cultuur, mensenrechten, het is allemaal geen vanzelfsprekendheid.

Benedict Broere | 03-05-14 | 14:40

@Chow | 03-05-14 | 14:34
Pseudoniem. Geen schuilnaam. Als Pritt met z'n eigen naam zou ondertekenen terwijl hij hier onder de naam Pritt Stift schrijft, zou het verwarrend zijn. Daarnaast is het niet echt een schuilnaam meer als op Wikipedia staat wat je echte naam is. nl.wikipedia.org/wiki/GeenStijl

Nietvoordekat | 03-05-14 | 14:39

Chow | 03-05-14 | 14:34
Weer zo'n onnozelaar die het niet snapt. Die gasten daar in Amsterdam, de zelfbenoemde *kuch* journalisten, kennen elkaar allemaal van haver tot gort. Ik stuurde ook wel eens van die mailtjes naar mijn collega's.
Bovendien zou het wel eens zo kunnen zijn dat je niet naar een echte mail zit te kijken, heb je daar wel eens aan gedacht?

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:39

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:34
Haha, goeie reactie. Ik wilde je even uit de tent lokken..

Fijne dag verder.

*out*

Mark Smith | 03-05-14 | 14:39

LangeMocro | 03-05-14 | 14:27
+1

sastro | 03-05-14 | 14:38

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:26
Discrimineer je nu op basis van leeftijd? Ja, dat doe je.

rara | 03-05-14 | 14:38

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:25
Gelukkig loopt Witteman binnenkort weg, en ik zal er geen traan om laten.

necrosis | 03-05-14 | 14:37

@Datmagniethe
"Naar de rechter stappen als je je beledigd voelt is hetzelfde als een kind dat naar z'n moeder gaat omdat ie van zijn vriendjes z'n zin niet krijgt."

Ik zou eerder de vergelijking maken met een stel familieleden. Vriendjes kan je kiezen, familie zit je mee opgescheept net als met je landgenoten. Als Nouredinne naar mama gaat om hoe Pietje hem behandelt, is dat toch prima. Tenzij hij dat om de haverklap doet of om zaken die totaal geen gewicht dragen. Wie bepaalt of iets gewicht heeft? Die dame met haar weegschaal, dus laat lekker. Als je eerlijk bent waren de termen in de reactie op hem ook niet bepaald mild. Natuurlijk was dat om een punt te maken, namelijk dat je vindt dat beledigen moet kunnen. Dat snap ik. Zou er zelf geen aangifte om doen, maar Nouredinne doet het. Laat de democratie haar werk doen. Als het allemaal prima is zegt mama dat Nouredinne niet zo moet zeuren.

LangeMocro | 03-05-14 | 14:37

Het Parool in een email uitmaken voor bange schijtbakken en ondertekenen met een schuilnaam. Verder niet met Nourdine in debat willen. Wie is hier nou echt bang?

Chow | 03-05-14 | 14:34

@LangeMocro,

Er komt nauwelijks "jij jij" in voor, pas in de 2e alinea reageer ik op wat jij zegt.

Natuurlijk kun je niks van wat ik zeg weerleggen.
Maar reageren is niet verplicht; je hoeft dus niet te liegen om daar onderuit te komen.

Dandruff | 03-05-14 | 14:34

Mark Smith | 03-05-14 | 14:26
Pas op hè. Ik heb op het NSB knopje geklikt en stap naar de rechter!
*grapje*

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:34

@mocroGS | 03-05-14 | 14:16
Op tv?
Je bedoelt bij de totaal niet bevooroordeelde NPO met als absolute 'topper' P&W?
Gelukkig heeft dat overbetaalde duo op de GeenStijl geen ene moer te zeggen!
En die 'bestuurskundige' zou zich beter eens gaan bemoeien met Amsterdam, alwaar de deelraden zich hebben omgevormd tot 'commissies' en nog steeds teren op de zak van de belastingbetalerT!

necrosis | 03-05-14 | 14:34

mocroGS | 03-05-14 | 14:21
Ja je hebt heel gelijk. Maar bij een interviewer van POW kun je weglopen of de deur dicht doen. Ook niet sterk, weet ik. Bij P&W is het toch allemaal wat doortrapter. Heb vaak zitten kijken hoe ze iemand die hen niet welgezind was, toch uitnodigden en gezamelijk mét de gasten af fakkelden.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:33

@(c)ZWITSUL | 03-05-14 | 14:14
Ik zie een rechtszaak met veel vertrouwen tegemoet, en voor het overige ben ik van mening dat zeik en stront prima samengaan.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 14:31

"Deze jonge bestuurskundige van Marokkaanse komaf is weliswaar een stuk verder in zijn ontwikkeling dan zijn neefjes op de kermis van IJmuiden,..."
juist, en naar goed Hollands gebruik moet dat blijkbaar weer afgestraft worden. Heb je eindelijk eentje die wel een beetje slim is en zich werkelijk verdiept in de materie (en niet gelijk begint te spugen/schelden), komt GS hem onderpissen.
rare situatie, imho.

--sql error-- | 03-05-14 | 14:31

Maiwand de Thuisfapper studeert ook bestuurskunde. Wat de hel leren ze daar nou eigenlijk?

fram | 03-05-14 | 14:31

@Dandruff, ik ben gestopt met lezen ergens bij 'jij jij jij'. Je kent mij niet en hoe jij de wereld ziet boeit mij eerlijk gezegd niet, ben er nooit inhoudelijk op in gegaan. Je spoort in mijn ogen niet helemaal en herinner me jou als de stalker van Hans Jansen die iedere kritische noot onder zijn column van repliek wilde voorzien. Of je bent hem, kan ook. Anyway, je bent vrij mij te volgen. Gezellig, je moet alleen niet steeds verwachten dat je aandacht krijgt. Ben hier voor de lol, niet voor rare haatgastjes die zichzelf vernoemen naar haarroos.

LangeMocro | 03-05-14 | 14:27

necrosis | 03-05-14 | 14:25
Lol!!!

Mark Smith | 03-05-14 | 14:27

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:25
Ga toch weg man, bejaarde gek.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:26

necrosis | 03-05-14 | 14:18
De PenW discussie ga ik niet meer met jou aan. Dan loop je weer weg.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:25

@VanBukkem | 03-05-14 | 14:13
GeenStijl laat IEDEREEN aan het woord, zelfs als je een volslagen volidioot bent.
En dat verkies ik boven die éénzijdige sites als Joop of FN....

necrosis | 03-05-14 | 14:25

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:17
Mark Smith leest en reaguurt hier voor de noodzakelijke balans tussen xenofobe racisten en Joop reaguurders. Daar wordt Mark nou gelukkig van. Als jij hier stelt dat je een zwart-witte merel hebt gespot, komt Mark je vertellen dat het toch echt een ekster geweest moet zijn.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:25

Deze man vindt onze vrijheden bedreigend. Ook dat is een vorm van xenofobie: ongegronde angst voor het onbekende. Ik moet toegeven dat vrijheid best bedreigend is wanneer je die beziet vanuit een achtergrond waarin geweld en dwang normaal zijn.

De Hoer van Babylon | 03-05-14 | 14:23

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:21
Mensen als? Mensen die niet klakkeloos achter de redactie aanhuppelen?

Mark Smith | 03-05-14 | 14:22

mocroGS 14:19
Je bent zeker al vergeten dat met de islam niet te discusieren valt.
Of kijk je nooit p en w?
Standpunten liggen niet ver uit elkaar, maar zijn onverenigbaar.
Altijd hetzelfde> een islamkneusje op de tv staat gelijk aan liegen. bedriegen, ontkennen en bagataliseren.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:22

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:18
_

Daar moeten ze toch tegen kunnen. Je weet zelf dat Powned ook een (rechts)gekleurde manier van interviewen heeft.

mocroGS | 03-05-14 | 14:21

VanBukkem | 03-05-14 | 14:13
Je bedoelt dan hoop ik toch mensen als Supermatthijs, Mark Smith en jezelf?

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:21

LangeMocro | 03-05-14 | 13:28
"Als je de democratie en haar vrijheden zo hoog hebt staan, is dat toch goed?"
Is dat zo? De gang naar de rechter zou de laatste stap moeten zijn, niet de eerste, en niet als structureel instrument moeten worden gebruikt om je gelijk te halen. Hij doet me eigenlijk wel een beetje denkken aan die Volkert, die ook jarenlang systematisch met bezwaarschriften en procedures bezig was om alle normale communicatie, elk redelijk debat, elke afschatting van voors en tegens ;lam te leggen en zo zijn doel te bereiken. Naar de rechter, gewoon omdat het kan, levert weing tot niets op in het debat.

Schoorsteenveger | 03-05-14 | 14:21

Aangifte doen voor, wat?
De reactie van Geenstijl is volgens mij op geen enkele manier strafbaar. De tyfus voor jou, Nourdine, en ik hoop dat dit een heel duur en langdurig juridisch proces voor je gaat worden, Zotte Zandneger.

Banco Suivi | 03-05-14 | 14:20

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:17
Zand in je kudtje? Ik zeg toch niets over de onderwerpen, kleuter.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:20

"GeenStijl is een bedrijf, een merk dat verkocht moet worden. Enkel de boodschap van intolerantie en xenofobie vindt gehoor bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is."

Staat de term hufterfobie al in de Dikke van Dale?

Ven1V1d1V1c1 | 03-05-14 | 14:19

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:14
Het is geen racisme, omdat het oordeel over de persoon niet gebaseerd is op z'n afkomst, etniciteit of religie maar op z'n handelen. Er bestaan ook volwaardige zandnegers, of vertel ik je nu iets nieuws? Dan ben jij een racist.

rara | 03-05-14 | 14:19

Wat ik er nog aan wil toevoegen is dat Geenstijl.tv en Powned dit soort types maar al te graag interviewen. Nu is het een keer andersom en geven jullie niet thuis.

mocroGS | 03-05-14 | 14:19

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:11
Ik heb zo mijn twijfels over de verstandelijke vermogens van de juichaapjes van P&W.

necrosis | 03-05-14 | 14:18

brutus68 | 03-05-14 | 14:15
Wie heeft het over verbieden? Ik niet. Ik zeg toch dat ik die aangifte zielig vind.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:18

Mark Smith | 03-05-14 | 14:11
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, ware het niet dat bij P&W het niet gaat om de mening van GS, maar om de mening van de Marokkaan. Daar zetten ze dan een aantal gelijkgestemde gasten naast en zit je daar op een eiland. En ga er maar van uit dat ze GS niet uit laten praten, vooral als het er naar uit gaat zien dat ze een punt gaan scoren. Zo rollen P&W, vertel mij wat.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:18

Waarom leest Mark Smith dan toch dag en nacht GS?
Rot toch op vent, de redactie bepaalt de onderwerpen, niet jij.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:17

@MocroGS (13:59),

Niet laf, gewoon een goede algemene ontwikkeling.

In Nederland is het bekritiseren van religie al eeuwen legaal. Zelfs satire tegen religie en religieuze en politieke leiders wordt hier al eeuwen gedoogd (google "van den vos Reynaerde").
De afgelopen 100 jaar is ook het keihard beledigen en zelfs belasteren van het christendom en individuele christenen algemeen geaccepteerd geworden; net als het beledigen en belasteren van bankiers, blondines, vegetariërs, PVV-stemmers en nog zo'n paar duizend bevolkingsgroepen.

Moslims zoals Nourdine geven onbewust heel duidelijk aan dat ze niet weten hoe het er in een vrij land aan toe gaat.
- Zelf lekker schelden en spugen op joden, homo's, vrouwen, GS-lezers, etc; en dan huilen en aangifte doen als iemand op GS dat eens "achterlijk" noemt.
- Niet demonstreren tegen het aftuigen van bejaarden, wel demonstreren tegen een juwelier die zich verdedigt of een politicus die na zelf al ruim 10 jaar bedreigd te worden aangeeft graag wat "minder" van die criminaliteit in huis te halen.

Die extreme hypocrisie van subsidieslurpers als Nourdine is bijna net zo stuitend als zijn totale gebrek aan algemene ontwikkeling.
Laat Nourdine daar eerst eens aan werken, anders heeft discussie geen enkele zin; dan is het alsof je een koe die nog niet eens rechtop kan lopen gelijk wilt leren tapdansen.

Dandruff | 03-05-14 | 14:17

Mark Smith | 03-05-14 | 14:14
Zolang een achterlijke idioot van een Marcel van Dam het tegen mij zou zeggen, niet nee.

Ommezwaai | 03-05-14 | 14:16

-weggejorist-

mocroGS | 03-05-14 | 14:16

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:07

Ik vind het hier wel meevallen. Lees de reaguursels op de site van de Telegraaf eens. Die zijn eigenlijk vele malen erger. Moet de Telegraaf nu ook verboden worden?

brutus68 | 03-05-14 | 14:15

Ambtenarenkrant Le Parole plaatst twee artikelen over GeenStijl en schakelt daarbij de reactiemogelijkheden uit.

Reaguren is verboten bij Das Parol. Censurerende lafbekken. Misschien moeten Pow en Wittebrood het daar eens over hebben, met enkele zorgvuldig geselecteerde gasten, bijvoorbeeld Willem Aantjes (SS).

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 14:15

want zo'n zeikvlek als Nourdine ..
Nietvoordekat | 03-05-14 | 14:11

pats.. kort geding aan je broek, want zeikvlek tegen een strontvlek zeggen mag niehieeeeet

(c)ZWITSUL | 03-05-14 | 14:14

@Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:02
Er is niets mis met je, de rest van NL lijdt aan policor.

rara | 03-05-14 | 14:14

rara | 03-05-14 | 14:08
Volgens mij wel. Daarbij is de term minderwaardig imo buitengewoon minderwaardig. Of vond jij het ook wel prima dat Marcel van Dam het tegen Pim Fortuyn bezigde.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:14

"de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is"...

Je bent nog dommer dan de 80 Iq punten die je eigenlijk zou moeten hebben, ik heb niets tegen iemand met een kleurtje, ik heb echter de schurft aan mensen met een kleurtje die zich niet gedragen, zoals de 'lichtgetinten' betrokken bij allerlei laffe misdaden als meisjes bespugen en oudjes in elkaar trappen.

En omdat mensen als jij, Nouredine, daar gewoon overheen stappen en het incidenten noemen, daarom gaat het maar door. Maar de schip drijft tot het breekt, en lang kan het niet meer duren voor de eerste wraak plaatsvind.

Flipus | 03-05-14 | 14:13

Aangifte tegen de GeenStijl...
Het enige dat je de GeenStijl kunt verwijten is dat het volslagen idioten een podium geeft om zijn of haar mening te ventileren. Die reaguurders, die zouden ze eens aan moeten pakken!

VanBukkem | 03-05-14 | 14:13

@Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:02

Satire schijnt lastig te zijn voor sommige mensen, ja.

brutus68 | 03-05-14 | 14:12

Zodra je mensen die jou beschuldigen van discriminatie "zandneger" gaat noemen, wordt het lastig om jezelf overeind te houden in een rechtszaak denk ik. Wat jammer is, want zo'n zeikvlek als Nourdine zie ik graag op z'n plaat gaan.

Nietvoordekat | 03-05-14 | 14:11

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:04
Juist niet. In een " vijandige" omgeving komt een sterke mening het duidelijst naar voren. Daarbij is het pure minachting over de verstandelijke vermogens van de kijker.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:11

Nourdine T. is een beetje aandachtsgeil, en hij wordt in dezen op zijn wenken bedient.

sastro | 03-05-14 | 14:09

@Mark Smith | 03-05-14 | 14:07
Ben je al een racist als je een minderwaardige zandneger voor minderwaardige zandneger uitmaakt? Volgens mij niet.

rara | 03-05-14 | 14:08

Gematigde moslims zijn mensen die geen vinger zullen uitsteken wanneer een ongelovige belaagd wordt.
Belaagd worden in al zijn vormen, van mild naar grof.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:08

mocroGS | 03-05-14 | 14:06
Eens.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:07

-weggejorist-

Mark Smith | 03-05-14 | 14:07

-weggejorist-

mocroGS | 03-05-14 | 14:06

De Geenstijl titel liegt er niet om: objectief, gefundeerd en verbindend. Wat zeuren ze nou.

kovariant | 03-05-14 | 14:06

duitse herder | 03-05-14 | 14:00
Dat zal ongetwijfeld. Maar de meerderheid is nog steeds Nederlander hoor.

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:06

Moeder! Ze doen het weer!

P. Peeer | 03-05-14 | 14:05

Mark Smith | 03-05-14 | 14:01
P&W moet je als GS of PVV altijd afzeggen. Of heb je nog niet gemerkt wat de werkwijze van P&W in dat soort gevallen is?

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:04

Het begint met zinloze aangiftes. Daarna volgt iets in de sfeer van jihad, mohammedaanse moord of zelfmoordaanslag.

Zo voorspelbaar, die gematigde moslims.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 14:02

Meneer heeft ook een topic over GS op haatsite Joop. Op Joop is geen enkele ruimte voor een debat, daar komen alleen de linkse hersenspinsels van de gutmensch door de filters. Triest. Zeer triest.

paradoxical | 03-05-14 | 14:02

Het valt me op dat heel veel Nederlanders de topics op GS en de comments daarop van de reaguurders véél te serieus nemen. Inderdaad, GS signaleert problemen in de maatschappij en doet dat de ene keer op een leuke, dan weer op een cynische of sarcastische manier. Het schijnt moeilijk te zijn om daar door heen te prikken. Hoe kan het zijn dat ik als niet-xenofoob en racist, niet PVV stemmert en HBO-er vaak met tranen in mijn ogen zit te lachen, terwijl anderen menen naar de rechter te moeten stappen. Lieve Lita, wat is er mis met mij?

Graaf van Egmont | 03-05-14 | 14:02

mocroGS 13:59
Ze hebben geen trek om in discussie te gaan met een islamkneus die niets anders doet dan ontkennen.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 14:02

"bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is."

Even voor de Nuance waar hij zo van houdt: ik heb nog nooit problemen ervaren met het Aziatische deel van de Nederlandse bevolking, dat toch ook al decennia lang deel uitmaakt van de multi-culti. Daarom lees je er hier ook nooit iets over. Zou het dan toch iets met die gemankeerde Marokkanen zélf te maken kunnen hebben?

Larry Cook | 03-05-14 | 14:01

Duidelijker kan hij het niet maken, hij hoort niet thuis in een ontwikkelde samenleving.

Uw Verzekeringsadvis | 03-05-14 | 14:01

Twee dingen:
Waarom dan toch deze artikeltjes als hij het sop niet waard is?
Waarom PenW op Wilderiaanse wijze afzeggen? Zwaktebod.

Die aangifte is trouwens het meest zielige van het hele verhaal. Dat staat buiten kijf.

Mark Smith | 03-05-14 | 14:01

Bron: Parool
Tighadouini schreef onderstaande reactie op het stuk van Geenstijl.

Een bakje koffie

De reactie van GeenStijl is tekenend. Hij is hysterisch, beledigend en suggestief. Desondanks ben ik nog steeds dezelfde mening toegedaan.

GeenStijl is een bedrijf, een merk dat verkocht moet worden. Enkel de boodschap van intolerantie en xenofobie vindt gehoor bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is. Niet iedere reaguurder zal voldoen aan dat profiel, maar het is de algemene tendens. Volgens mij is het een kwalijke zaak dat een medium als Geenstijl onbehagen in de samenleving aanwakkert, dat cultiveert en erop inspeelt.

In mijn ogen doet GeenStijl zelf huilie huilie. Binnen een uur na plaatsing van mijn stuk op Parool.nl werd gereageerd op de kenmerkende manier. Maar ik eis geen verbod, noch ben ik beledigd. Vanwege die reactie zal ik aangifte doen tegen GeenStijl. Want ik heb het recht om dergelijke woorden te laten toetsen aan de wet.

En nee, ik ga niet op een kameel terug naar Marokko. Misschien wel naar Amsterdam, waar ik vandaan kom. Eerst nog een kameel vinden.

Overigens is de redactie van GeenStijl hartelijk welkom om bij mij thuis een bakje koffie te doen. Ik sta namelijk voor rede en nuance, het gesprek. En niet voor haat en onverdraagzaamheid. En ik zet nog goede koffie ook.

Nourdine Tighadouini

--
Hoewel hij een bescheiden nuance maakt
"Enkel de boodschap van intolerantie en xenofobie vindt gehoor bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is. Niet iedere reaguurder zal voldoen aan dat profiel, maar het is de algemene tendens"
-
Hallo! Ik voel me hier toch wel mee weggezet en gediscrimineerd!! Zal ik dan ook maar aangifte gaan doen tegen deze jongen? Nee, om meerdere redenen niet waarvan de belangrijkste is dat ik gewoon niet beledigd ben door dit soort opmerkingen. Ik weet namelijk wie ze maakt: een boze moslim.
Maar wat zou het deze boze jongen sieren als hij boven zijn geloof zou uitstijgen en verschil van mening en belediging als een grote jongen zou accepteren.
Maar dat doet hij niet. Hij gaat toch maar aangifte doen hoewel het niet zijn bedoeling is om er een veroordeling uit te slepen. Ga toch weg jongen. Natuurlijk wil je een veroordeling want je bent wel degelijk hartstikke boos en een verbod op GS zou je fantastisch vinden. Je doet dus wel huilie huilie en je denkbeelden over vrijheid van meningsuiting horen niet in dit mooie land thuis. Ga je diep schamen.

appeltjesgroeneweide | 03-05-14 | 14:01

@mocroGS | 03-05-14 | 13:59
En nu gaat Noerdienert aangifte tegen jou doen. Want je beledigt.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 14:00

Wonen er dan nog Hollanders in Nederland ?

duitse herder | 03-05-14 | 14:00

-weggejorist-

mocroGS | 03-05-14 | 13:59

@ulk | 03-05-14 | 13:52
Natuurlijk kan ik naar de rechter stappen, ook als ik hier onder een schuilnaam reaguur. Het een staat los van het ander. Domme opmerking van je, racist.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 13:59

@roze_bril | 03-05-14 | 13:51
Dat heb jij dan 7 jaar geleden goed gezien.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 13:57

Als je kanker typt loop je kans op een ban, maar hoe vaak ik al niet kk flikkers, kk joden enzovoort gelezen heb, nog niet eens op gs , maar op twitter en you tube.
Dat blijft altijd staan, terwijl homo s er niks aan kunnen doen dat ze zo zijn.
Daarom is de islam een achtelijke religie wat verboden zou moeten worden.
Het druist tegen alle normen en waarden in hoe Nederlanders zijn opgevoed.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 13:56

@ulk | 03-05-14 | 13:48

Hij maakt geen gebruik, hij maakt misbruik. Dat is wat anders. Ja, dat het een domoor is. Dat kun je zelf ook uit zijn brief opmaken. Dat heeft nogmaals niks met democratie te maken, maar meer met vrijheid van meningsuiting.

roze_bril | 03-05-14 | 13:56

-weggejorist-

ulk | 03-05-14 | 13:52

@Lewis Lewinsky | 03-05-14 |

De meest gebruikte techniek is dan dat hij zich individualiseert. Hij behoeft geen verantwoordelijkheid te nemen tot het gedrag van een ander individu. Tot het moment dat een Marokkaan gediscrimineerd wordt. Dan behoort hij ineens weer wel tot die groep. Dit laveren naar eigen goeddunken tussen een groep en individu heb ik reeds 7 jaar geleden hier al vastgesteld.

roze_bril | 03-05-14 | 13:51

@langeMocro,

"De wereld mist liefde".
Ach, gelukkig is er ook één religie die dagelijks publiekelijk mensen martelt, verminkt, onthoofd, verbrand of anderszins afmaakt enkel en alleen omdat zij die ene liefdevolle religie niet aanhangen.

Geen enkele religie doet zo stelselmatig aan wij/zij als de islam, en dat blijkt ook uit jouw "verweer".

In jouw rijtje pedofielen à la Benno L miste nogal wat namen van Marokkaanse en Turkse loverboys, groepsverkrachters en pedofielen. De slachtoffers van de broertjes Murat bijvoorbeeld werden echt niet alleen bespuugd (iets wat jij kennelijk normaal vind).
Al eerder gaf je aan niet het verschil te willen weten tussen "incidenten" (zaken die in elke gemeenschap voorkomen) en "problemen" (zaken die bij bepaalde gemeenschappen relatief vaak voorkomen.
Je had toen ook verklaard elke wetenschappelijke benadering af te wijzen, omdat het noemen van 3 namen volgens jou veel betrouwbaarder was; mits alleen Nederlandse namen werden genoemd, uiteraard.

En dat is weer dat wij/zij denken.
Op een land met pakweg 40 x meer Nederlanders dan Marokkanen doe jij alsof Nederlanders niet deugen omdat er in Nederlandse gevangenissen naast vooral allochtonen (waaronder relatief vel Marokkanen) ook meerdere Nederlanders vastzitten. Maar dat kan niet anders in een land vol Nederlanders, snap dat dan.
In islamitische landen is dat niet anders; hoewel veel vormen van gewelddadige criminaliteit in de islamitische wetgeving, de sharia, legaal zijn, zitten er in bijna elk islamitisch land naast alle onschuldige homo's, afvalligen, religieuze minderheden, slachtoffers van verkrachting en zelfdenkende mensen óók altijd wel een paar criminele moslims vast.
Dat kan niet anders in een land waar moslims een meerderheid vormen.

Dandruff | 03-05-14 | 13:50

Zo simpel> Sommige Nederlanders vinden de islam achtelijk.
Dat typen ze dan weer op en dan worden ze weer boos enzo..
Whahaha.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 13:50

@ LangeMocro
Iedereen is racistisch. Heeft met evolutie en behoud van de soort enzo te maken. Maar ja, leg dát de policor maar eens uit.

Rest In Privacy | 03-05-14 | 13:50

Een vette rochel in je bek Nourdine!
Oeps .... en nog een en nog een en nog een.
Tis net een Hollandse meid in een bots auto.

dennis8704 | 03-05-14 | 13:48

@Rico Tampeloerus | 03-05-14 | 13:30
U bedoelt wellicht de beroepsnegert Quinsie? Dat klagen krijg je er gratis bij.

Ven1V1d1V1c1 | 03-05-14 | 13:48

@ulk | 03-05-14 | 13:22
Wat jij en Nourdine schrijven is anders een regelrechte belediging van degenen die wel voor vrijheid van meningsuiting zijn, racist.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 13:48

-weggejorist-

ulk | 03-05-14 | 13:48

brutus 13.29 lol

Gisteren die mocro'tjes bij pownews gezien?
kk joden, kk flikkers, nek af etc. En zijn die al opgepakt dat stelletje schorem? Nee natuurlijk niet. En zie je zoiets bij de publieke omroep? Natuurlijk niet. blij dat pownews er nog is.

nightwish | 03-05-14 | 13:47

LangeMocro 13:40
Tuurlijk.
Denk zelfs dat op gs er meer racisten zitten als gemiddeld, maar we gaan de islam toch ook niet verbieden omdat teroristjes het een goeie smoes vinden?

Terpen-tijn | 03-05-14 | 13:47

@ LangeMocro | 03-05-14

Ter info: de implementatie van de sharia is niet iets wat helderdenkende Hollanders op prijs stellen.

HoogToontje | 03-05-14 | 13:46

*Lichtgetintiër berooft en mishandelt 81-jarige blanke vrouw*.
www.rtvnh.nl/nieuws/142680/Hoogbejaard...

Zeg daar eens wat van, van het gedrag van je landgenoot dus, Nourdine Tighadinges.

Lewis Lewinsky | 03-05-14 | 13:45

@LangeMocro | 03-05-14 | 13:40 Ik heb er een heel stel IRL gesproken en dan heb ik het over reaguurders uit de top-50 commenters. Veel ondernemers, een paar studenten, meesten dertigers/begin veertig. Vrijwel allemaal HBO/universitair geschoold. En niet blij met de richting waar de Nederlandse kudde schapen naartoe wordt gejaagd. Maar racistisch? Nee.

vraagstaart | 03-05-14 | 13:45

Opnieuw iemand, die het niet helemaal begrijpt: meningen roei je niet uit door de uiting ervan te verbieden. Als je meningen wilt uitroeien moet je treintjes naar het oosten laten rijden en ik dacht dat we het erover eens waren, dat we dat met z'n allen niet meer wilden. En voorts: u heeft het recht beledigd te worden. We leven in een vrij land, ik zou zeggen: maak er gebruik van.

Tux1337 | 03-05-14 | 13:44

Laat hem lekker aangifte doen, t joch weer blij en prima reclame voor gs.
Niets meer of minder.

Terpen-tijn | 03-05-14 | 13:42

Ars Vivendi | 03-05-14 | 13:26
Heb dat even bekeken, inhoudsloos ventje. Gebeurt wel vaker bij kranten en dergelijke, dat een zwak betoog of artikel toch geplaatst wordt want er staat de naam onder van een allochtoon die zogenaamd iets intellectueels doet. Ondertussen staat er vaak niet één argument en bevat het niets nieuws of origineels, net zoals bij deze Nourdine. Het is dezelfde uitgekotste, weer opgevroten en vervolgens tot op het molecuul herkauwde semi-intellectuele reutel van iemand wier enige opmerkelijke prestatie het feit is dat hij het Nederlands enigszins beheerst. En met zijn beheersing van het Nederlands beheerst hij met zijn totale non-nieuws, zijn zojuist zelf geschapen probleem, datzelfde Nederlandse nieuws een beetje.

Ik kan niet anders dan concluderen dat de beste jongen in een ongekende mentale luxe leeft; als dít je gedachten beheerst is je leven ongetwijfeld gelukzalig. Die vent zou nog met dichtgeknepen-neus-toontje beginnen over de implicaties van kubistische kunst in de postmoderne samenleving of zoiets verhevens als er dinosaurussen voor zijn ogen zijn kinderen opvreten.

Gallemies | 03-05-14 | 13:41

LangeMocro | 03-05-14 | 13:28

Naar de rechter stappen als je je beledigd voelt is hetzelfde als een kind dat naar z'n moeder gaat omdat ie van zijn vriendjes z'n zin niet krijgt.
Helaas zit die mentaliteit er diep ingebakken bij deze generatie Mocro's (en Turken, en Antillianen) in Nederland. Deze Mocro stapt naar de rechter, een andere haalt 20 van z'n matties op (uiteraard niet alleen) en vraagt of je een probleem hebt.
Verschillende situaties, zelfde verhaal.

Datmagniethe | 03-05-14 | 13:40

Hoe ziet de gemiddelde reaguurder er eigenlijk uit? Volgens mij is de gemiddelde reaguurder niet racistisch, er zitten er wel wat tussen, dat valt niet te ontkennen.

LangeMocro | 03-05-14 | 13:40

stuur mij maar naar p en w.

kan ik ze meteen allemaal uitgebreid in de bek schijten.

kutbosniër | 03-05-14 | 13:38

Keep pushing cultuurverrijkert, you're almost there.

Datmagniethe | 03-05-14 | 13:37

@ulk | 03-05-14 | 13:33

Je stapt niet zomaar naar de rechter hoor. Je doet gewoon aangifte bij het politiebureau en die gooien de aangifte dan in de jiskefet.

roze_bril | 03-05-14 | 13:35

@LangeMocro | 03-05-14 | 13:28

Hou toch op. Naar de rechtbank willen omdat je je beledigd voelt. Ga dan inderdaad maar terug naar de zandbak. Die op het speelplein van de peuterspeelzaal wel te verstaan.

Bruno Alaska | 03-05-14 | 13:34

Wauw. Buitengewoon redelijke en ook verstandige reactie van Nourdine. Geenstijl vraagt, hij draait.

BlitzFlicker | 03-05-14 | 13:33

-weggejorist-

ulk | 03-05-14 | 13:33

"Ik sta namelijk voor rede en nuance, het gesprek. En niet voor haat en onverdraagzaamheid."
Errug geloofwaardig nadat je drie zinnen daarvoor het roze legioen voor xenofoob en racistisch uitmaakt.

Harry Turtle | 03-05-14 | 13:32

@Ars Vivendi | 03-05-14 | 13:26

Hij is dus de oom Tom en joker van Jolo.

brutus68 | 03-05-14 | 13:31

Wel goed moment voor zijn "fifteen minutes of fame". Over een paar maanden krijgt hij dat niet meer, want dan gaat alle aandacht weer naar beroepsklagert Quinsie.

Rico Tampeloerus | 03-05-14 | 13:30

Waar is @bwahaha eigenlijk gebleven? De huis-zandneger van GS? Ik mis 'm ineens weer enorm, hij had tenminste het lef om een account aan te maken en rechtstreeks met dat rasistiese tuig van reaguurders *kuch* de discussie aan te gaan.

Meer ballen dan Nourdine en als ik het zo lees ook meer hersens.

vraagstaart | 03-05-14 | 13:29

Ik stop met werken, en ga een uitkering aanvragen. Dan heb ik ook genoeg tijd voor aangifte te doen, tegen personen die mijn (gratis geld)uitkering bedreigen.

Snowy2000 | 03-05-14 | 13:29

Noer. Waarom zou je mensen om hun mening aangeven..? Ik vind jou een domme noord afrikaanse lul de behanger. U mad bro..?

Aantastelijk | 03-05-14 | 13:29

Wat me overigens ook ergert is dat hij denkt dat de gemiddelde reaguurder dom is (ok, wat betreft Supermatthijs heeft hij een punt) en alles voor zoete koek slikt wat GS rondbazuint op haar site. Welnu, Nourdine, als ik voor mezelf spreek: ik ben prima in staat mijn eigen opinie te vormen.

brutus68 | 03-05-14 | 13:29

Wat Nouredinne doet is trouwens toch niet zo spannend als het je goed recht is? Hij gaat naar de rechter. Als je de democratie en haar vrijheden zo hoog hebt staan, is dat toch goed? Aai over de bol geven, applaudisseren, koekje geven (voor bij de koffie).

LangeMocro | 03-05-14 | 13:28

@Kingoftheoneliner,

Klets niet.
Er wordt hier vaak zat op joden, jodendom en Bea gescholden. Er wordt pas gecensureerd als het om echte oproepen tot haat en/of geweld gaat. Precies zoals Joris ook oproepen tot haat en geweld tegen moslims verwijderd.

Het is wel heel goed mogelijk dat jij het verschil niet weet tussen kritiek, satire en belediging enerzijds; en oproepen tot haat en geweld anderzijds. Tip; ga dat dan eerst uitzoeken voordat je PvdA-taal gaat uitslaan. Want daarmee verlaag je jezelf tot het niveau van Nourdine en vrijwel elke andere subsidie-moslim.

Dandruff | 03-05-14 | 13:26

Hij doet maar.

Rico Tampeloerus | 03-05-14 | 13:26

@ulk | 03-05-14 | 13:22

Nee hoor. Het is gewoon toegestaan mensen te beledigen. Verder heeft dat heeft ook nog eens niks maar dan ook helemaal niks met democratie te maken

roze_bril | 03-05-14 | 13:26

Gaat die lelijke zandneger dan wel netjes zelf de advokaatkosten dragen want ik heb daar geen zin an.

Psycheltjes | 03-05-14 | 13:25

"Volgens mij is het een kwalijke zaak dat een medium als Geenstijl onbehagen in de samenleving aanwakkert, dat cultiveert en erop inspeelt."
Ach, dus je geeft impliciet toe dat er van een "onbehagen in de samenleving" sprake is? Juist. Dus de rechter zou er zich nu over uit moeten spreken wat GeenStijl nou precies met dat onbehagen doet? Wat is aanwakkeren precies, en hoe definieer je dat? Hoe cultiveer je onbehagen? Hoe speel je daarop in?
Laten we samen vaststellen dat er een onbehagen is, Nouredine, en laten we vervolgens een proberen uit te vinden, in een open discussie, hoe diverse groepen en individuën met dat onbehagen omgaan. Hoe imams bijvoorbeeld openlijk oproepen om vooral niet te integreren, om maar eens een voorbeeld te noemen. Hoe de politiek weigert om te benoemen, om maar eens een ander voorbeeld te noemen.
En, Nouredine, de rechter gaat op geen enkele wijze de werkelijke problemen voor jou oplossen. De 'clash of cultures' is inmiddels op een niveau aangekomen waarop onze samenleving uiteen begint te vallen en we bij gebrek aan cohesie en gebrek aan richting structureel menen terug te moeten vallen op de 'last resort', de rechtspraak. Gaat niks opleveren. Rechters passen de wet toe, en die wet drijft op een samenleving, niet andersom.

Schoorsteenveger | 03-05-14 | 13:25

Ik neem aan dat er inmiddels op alle politie bureaus voorgedrukte exemplaren aangifte tegen GeenStijl liggen.
Want zo rolt justitieel Nederland.

Dick Luyenlomp | 03-05-14 | 13:24

Koffie met zandgebak. Wie slaat dat nou af.

LibertasSimplex | 03-05-14 | 13:24

Overigens kan ook Maroc.nl wel de deuren sluiten als de rechter Nour gelijk geeft.

rara | 03-05-14 | 13:23

Als die gastjes op de kermis zijn neefjes zijn vanwege zijn afkomst, neem ik aan dat je Frank R, Benno L, Jasper S etc tot je eigen familie rekent. Heb dan zelf liever zo een spugend rotjoch. Wij-zij. Zij zijn slecht, wij zijn beter. Bladiebla, bla, [insert insult], bla. Minderx3. De wereld mist liefde.

LangeMocro | 03-05-14 | 13:23

-weggejorist-

Berkemef | 03-05-14 | 13:23

Ik kan op de blog van die hollandhater niets vinden dat hij zijn soortgenoten aanspreekt op hun gedrag en activiteiten. Heb het dan over verkrachting, groepsintimidatie, criminaliteit, oplichting, je weet wel waar iedere dag de kranten van volstaan. Dan heb ik het niet eens over hun geschreven woord. Nourdine als je nederlands zo goed is, koop een een krant en lees jezelf ff in.

toetanchamon | 03-05-14 | 13:23

-weggejorist-

ulk | 03-05-14 | 13:22

Noerdien kan straks plaatsnemen in het vara team van de toekomst. quincy is al prem 2.0.

Aantastelijk | 03-05-14 | 13:22

Niet beledigd, maar toch aangifte willen doen...

Het onderbouwt mijn stelling maar weer eens: Zelfs al onderwijst u de analfabeet tot hij leest en schrijft, de onverdragelijke domheid in de bovenkamer blijft...

stoethaspel | 03-05-14 | 13:21

Ja GS jorist veel weg. Laatst zag ik een reactie met de naam van een Griekse oorlogsheld erin. Die verdween ook, wrs beledigend voor Joden?

Mammeloe | 03-05-14 | 13:21

Een belangrijke waarde in een moderne beschaving is zelfreflectie, Nourdine. Zelfreflectie lijdt tot vooruitgang. Laat juist die waarde compleet ontbreken binnen de Marokkaanse gemeenschap.... Je bent slim genoeg om de rest en het gevolg in te vullen....

brutus68 | 03-05-14 | 13:21

Ik heb ooit een relatie gehad met een heuse negerin. Dus hoezo "een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is"?

Ars Vivendi | 03-05-14 | 13:21

Elatik: verbod op het opvoeren van het toneelstuk Aisha
Rabbae: het boek De Duivelsverzen van Salman Rushdie verbieden.
Tighadouin: Geenstijl verbieden.
.
Nu nog ff opzoeken wat Elatik, Rabbea en Tighadouin gemeen hebben.

CoffeePatch | 03-05-14 | 13:20

Het is nog maar de vraag of de aangifte opgenomen gaat worden en daadwerkelijk tot vervolging gaat leiden, er is namelijk geen sprake van strafbare feiten.

Wel van een poging om politieke tegenstanders monddood te maken via misbruik van de rechtsstaat.

rara | 03-05-14 | 13:19

'Het is ons derhalve volslagen onduidelijk waarom hij dan toch kiest voor zoiets hysterisch als een aangifte.'
-
omdat alle mocro's mediajankerds zijn, vinden zichzelf een soort EU Pallies .. zelfs zij die hun diploma (eerlijk) hebben gehaald.

(c)ZWITSUL | 03-05-14 | 13:19

Heb zijn reactie gelezen. Kan me helemaal indenken dat je niet met zo`n lichtgewicht in discussie gaat. Hij begrijpt er werkelijk niets van. Wat een geweldige jankerd. Ik hoop dat hij zwaar beledigd is. Repsect!

roze_bril | 03-05-14 | 13:19

Voor een King of the Oneliner ben je flink langdradig, dat dan weer wel

Berkemef | 03-05-14 | 13:19

"bij de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is."
Wat een mafkees, ik ga maar eens aangifte doen wegens smaad.

Harry Turtle | 03-05-14 | 13:18

"de achterban, die gewoonweg een hekel heeft aan alles wat niet zuiver blank is"...
Een LUL ben je Nourdine Tighadouini, een LUL.

Rest In Privacy | 03-05-14 | 13:18

En weer een sukkel die in het getroll van GS trapt.
Hoewel ze zelf niets anders doen dan allerlei comments wegjorrissen.
Laat die dan ook gewoon staan.
Maar dan loopt ze het dun door de broek dat ze aanklachten krijgen van de joodse lobby, Bea herself etc.

King of the Oneliner | 03-05-14 | 13:18

De ZZN'ers vliegen weer laag. Krijgen we verkiezingen soms?

XHannibalX | 03-05-14 | 13:16

Islam: de religie van de aangiftes.

Kijk die mossies buiten de zwakte uit van het Nederlandse consensusgeneuzel.

Bukt u even dieper?

Dank u.

Berkemef | 03-05-14 | 13:12

Vooral wat betreft de laatste zinnen over haat en onverdraagzaamheid dient Tighadouini nog eens goed naar zijn godsdienstgenoten te kijken.

Schwanz | 03-05-14 | 13:12

Je kunt zo'n neger wel uit zijn zandbak halen, de zandbak krijg je daarmee niet zomaar uit de neger.

De verlichting (Voltaire) is gewoon nog veel te hoog gegrepen voor ze.

Ven1V1d1V1c1 | 03-05-14 | 13:12

Gratis koffie, weer eens wat anders dan thee drinken.

CoffeePatch | 03-05-14 | 13:10

Islam is vrede.

HoogToontje | 03-05-14 | 13:10

Het rapaille uit het Rif maakt hier in Nederland de dienst uit. Tijd om wakker te worden. Overigens is op de kermis in IJmuiden gisteren ingegrepen door de polizei dus dat is dan wel weer goed nieuws. Nu vol blijven houden en die rifapen weren.

pinkelotje | 03-05-14 | 13:10

Persoonlijk vind ik dat je zwakzinnigen tegen zichzelf moet beschermen, maar voor Noureddine maak ik graag een uitzondering.

rara | 03-05-14 | 13:06

Wat een triestheid waart er rond bij die verongelijkten!

lanexx | 03-05-14 | 13:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken