Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD: "Belastingen omhoog. ZEKER NU!"

legeschatkist.jpgHet is verkiezingstijd. (Alweer ja, zucht.) Politieke partijen proberen het stemvee te paaien om hen te helpen het pluche in Brussel te behouden op de neoxenoracistofiele Eurofoben. Dus alles is momenteel koek en ei in Nederland en in Europa. De economie groeit, presidentiële debatten in zalen vol jonge juichaapjes bewijzen hoe democratisch en transparant Europa is en de Tweede Kleuter is maar liefst twee volle weken op krokusvakantie. Want als ze er niet zijn, kunnen er ook geen politieke relletjes met slechte pers en moeilijk kijkende ministers zijn. Maar wacht. Wat ruist daar in het struikgewas? Het is een in omfloerste taal geschreven belastingbrief van Haagse nieuwkomer Eric Wiebes (VVD). Belangrijkste inhoud: kabinet draait 180 graden op beleid en wil erfgenamen van familiebedrijven heel veel belasting laten betalen. Maar ook de wegenbelasting, kansspelbelasting en de mensonterende erfbelasting gaan op slinkse wijze omhoog. Die brief is verder doodsaai, maar hij maakt wel 1 ding duidelijk: terwijl de politiek voor de bühne een lalalaliedje over welvaart & democratie fluit, is het kabinet in de krochten van het belastingstelsel nog steeds op zoek naar nieuwe manier om extra dubbeltjes uit de burger te wringen. Waaruit je maar 1 conclusie kan trekken: de staatskas is LEEG. Bijlappen dus, kudtburger. Maar pas ná de verkiezingen hoor. Eerst even naar de stembus nog...

Reaguursels

Inloggen

(c)ZWITSUL | 30-04-14 | 11:43

Het word tijd dat we zelf wapens kopen.

Elessir | 30-04-14 | 21:54

De afgelopen 3 jaar is de wegenbelasting met stiekem 5 euro verhoogd elke keer flikkeren ze er een euro'tje op . niemand die verder vragen daar over stelt ? legaal stelen heet dit !!

Jetstream | 30-04-14 | 21:10

Belasting op domme graaiende politici, dat brengt pas op !!!

Iwmac | 30-04-14 | 20:58

Familiebedrijven zullen dus verdwijnen en opgeslokt worden door megacorporaties die "geheel toevallig" geen enkele last van deze wetgeving zullen hebben. Welk boer zal zijn zoon/dochter nog het bedrijf zien voortzetten? Onbetaalbaar dus. Binnenkort staat bij alle boerderijen een bordje "Monsanto", de lobby-koker waaruit dit soort walgelijk-fascistische voorstellen altijd weer vandaan komt. De zoon van de boer wordt werknemer op het familiebezit, dat ineens niet meer van de familie is.

Kromme Tenen | 30-04-14 | 20:42

Ps U kunt nog niet op mij stemmen.

DerUnterMensch | 30-04-14 | 20:40

Grappig, als wel liberaal wil ik erfbelasting, overdrachtsbelasting, vermogensbelasting en eigenlijk al dat soort 100% pure criminele asociale arrogante vormen van belasting in zijn geheel afschaffen.

Overigens ben ik me er enorm van bewust dat de kast leeg is, sterker nog we hebben een schuld van hier tot Tokio (Geen probleem zeggen de economen, maar ondertussen zorgt het wel voor nog meer steelbeleid zoals gemaakte inflatie.. dus wel degelijk een probleem). Die oplossen zou ik doen door vooral minder uit te geven. Want natuurlijk ook de mensen raakt die vooral krijgen waardoor de socialisten weer zullen roepen dat ik steel van de arme en geef aan de rijke (nou ja die belastingverlaging zal wat later komen) wat natuurlijk nergens op slaat. Ik geef ze alleen wat minder en zal de rijken uiteindelijk wat minder onevenredig hard bestelen zoals we dat nu doen.

DerUnterMensch | 30-04-14 | 20:39

Wiebes is eerst en vooral zoals hij er uit ziet: een Ambtenaar. Een Dorknoper pur sang.
Al gaan alle tankstations langs de grens failliet: eerst volgens de regeltjes de getalletjes zien of het wel waar is - en dan is het te laat. Maar ach, het zijn maar ondernemers.
Al houden alle burgers niets meer over: netjes verborgen regeltjes maken om ze nog verder te benadelen.
Burgers knijpen in het donker.
Dat is de VVD ten voeten uit geworden.

Zoetwaterpanharing | 30-04-14 | 20:27

Minder VVD. Zeker nu.
-
VVD is in theorie een goede partij, in de praktijk een partij van gebakken lucht.

GeefDeWaarheidNKans | 30-04-14 | 20:24

Belasting omhoog? Uitkeringen naar beneden, klaar.

Pikkestrijder | 30-04-14 | 17:42

Niet werken is de beste oplossing. Hoef je ook geen belasting te betalen... Ik moet zeggen, het bevalt prima!! Uitkering heb ik gelukkig dus wel.(ben snel tevreden) Dus mijn tip is voor iedereen die vind dat hij/zij ook te hard werkt STOP ERMEE!

Je moet wel met een HEEL ERG MOOI aanbod komen om mij weer te laten werken voor VerNederland :)

G.I. Jones | 30-04-14 | 17:33

Neuk iedereen is mijn antwoord. Het valt niet mee om aan ze ontsnappen en waar je naartoe gaat is ook nooit ideaal, maar mijn belastingcenten gaan iig niet meer naar VerNederland, dus dat is winst.

De Anaalprofeet | 30-04-14 | 17:02

We liggen allemaal aan het omgekeerde infuus van de overheid. VVD is de junk die nooit genoeg heeft. Ooit is het geld een keer op.

doskabouter | 30-04-14 | 17:01

Citaat: Politieke partijen proberen het stemvee te paaien om hen te helpen het pluche in Brussel te behouden op de neoxenoracistofiele Eurofoben

Het staat al van te voren vast. De voorzitter van het stembureau weet wat hij moet doen!

hurenisvoorpaupers | 30-04-14 | 16:39

Tsja, ieder jaar groeit de belastingdruk weer gestaag. En feitelijk wordt er niets aan gedaan... Reken maar dat als de bom gaat barsten in de toekomst (en dat gaat ie), dat het een harde knal gaat worden...

Enige alternatief zou een libertarische invalshoek kunnen zijn maar dat is meer weggelegd voor mensen met verstand en moraal, dus we zijn f*cked...

Als ik alleen al zie wat we achteruit zijn gegaan in 30 jaar tijd, begrijp ik dat we het nog geen 30 jaar meer gaan volhouden...

mrXL | 30-04-14 | 16:10

Die klote Volkert verdient echt veel erger dan dit, Met Pim was het nooit zover gekomen. Dan maar GREET of artikel 50.

Leyolm | 30-04-14 | 16:07

Mijn stem gaat naar Wilders. Niet omdat ik daar enig heil van verwacht, oh nee. Maar uit pure, onverdunde HUFTERIGHEID! Dit land is het zo zat en ik ook.
.
Het enige waar die criminele organisatie in Den Haag voor siddert is als het gepeupel met gestrekte arm en in ganzenpas achter de Grote Geblondeerde Hadjememaar marcheert. Nou, gaan we doen. Fuck you, Roverhoofdman Rutte en Ransom Samsom.

Brou Is Back | 30-04-14 | 15:48

mooi geluld man | 30-04-14 | 15:32

zou mooi zijn als Geert es met Poetin ging praten als dikke vinger naar de EUSSR en onze oligarchie

G. Raayer | 30-04-14 | 15:36

Geen enkele propaganda gaat mij nog van mijn PVV stem afhouden.Ik denk ook dat dat artikel 50 weer een afleidingsmanoeuvre is om PVV stemmers te ronselen. Ik wil de Blonde gott als overheerser in Nederland. Ik wil geen EU maar een United States of the World. Een grootmacht met een coole vlag, alla USA. Niet die blauwe vlag.

mooi geluld man | 30-04-14 | 15:32

Stem pvv, stem pvv!!!
Dan maar een racist/faksist, maar stem pvv!!

jeneverneus | 30-04-14 | 15:21

Natuurlijk: de multinationals hoeven van de Vereniging Van Dieven nog steeds geen belasting te betalen of worden hun bonussen aangepakt dus pakt Klukkluk (kwiebus) maar de eigen familiebedrijven en de autorijders. Pure ethnocide, de pvdarab zal trots op de 'inspanningen' van hun nieuwe feut zijn..

G. Raayer | 30-04-14 | 15:18

het is een ziekte, een verslaving www.vrijspreker.nl/wp/2014/04/speklapp... en als ze dat binnen hebben beginnen ze aan het volgende, de staat heeft nooit genoeg en zolang u nog een dubbeltje in uw binnenzak hebt zal de staat niet rusten totdat ze daar 50 cent van heeft uitgegeven. Maar, let wel we blijven op ze stemmen dus dit is toch wat we met zijn allen willen.

wlodek | 30-04-14 | 15:15

er is eigenlijk sinds de middeleeuwen nog niks veranderd. Het plebs moet tot de laatste cent uitgeknepen worden om de fratsen van de tegenwoordige adel te betalen,
en als je geen geld meer hebt, worden je bezittingen afgepakt en wordt je je huis uitgezet.

kees1960 | 30-04-14 | 14:59

Dus terwijl wij in Nederland stiekempjes aan weer terug gaan naar het Feodale stelsel waarbij je als burger niets meer bent dan lijfeigene... :')

cowmonkey | 30-04-14 | 14:23

@Peter_K | 30-04-14 | 13:40
Hoe weet u dat? Was uw de heer Heineken's belastingadviseur?
Iedereen met een bedrijf in Nederland betaalt belasting, of je nu wel of niet zelf in Nederland woont.
De propaganda van de linkse kerk m.b.t. het ontduiken van belasting door hardwerkende en daardoor vaak vermogende mensen, werkt dur blijkbaar zo goed dat niet alleen u het gelooft maar ook Wiebertje.

Prof. Akkermans | 30-04-14 | 14:05

@Peter_K | 30-04-14 | 13:40

Dus omdat een deel van de mensen zichzelf "vrijwillig" laat bestelen door vadertje staat vind u dat iedereen zich dan maar zonder slag of stoot moet laten bestelen?

Heb ik de strekking van uw verhaal zo goed begrepen?

Gerard Numan | 30-04-14 | 14:04

Ik wil eerst mijn duizend euro die me beloofd zijn.

jasser | 30-04-14 | 14:00

Vrij verkeer van goederen binnen Europa is oké.
Tegen Brussel stemmen is ook oké.
En de huidige regering af zetten is helemaal oké.
Snap niet dat de meesten nog gaan werken? Een oproep die betrouwbaar is en waar iedereen aan mee doet om massaal in Nederland het werk neer te leggen doe ik gelijk aan mee.

mente aperta | 30-04-14 | 13:44

Er moet eens voor gezorgd worden dat IEDEREEN belasting betaald. De rijken der aarde weten tot nog toe de plicht belasting te betalen volledig te ontspringen. (Freddy Heineken betaalde bijvoorbeeld geen cent.)
Tegelijkertijd moet de overheid eens minder geld uitgeven.

Peter_K | 30-04-14 | 13:40

Wanneer gaan we 's wat ambtenaren er uit smijten om daar kosten op besparen?

van heinde en verre | 30-04-14 | 13:38

Statistisch gezien begaat een Nl-er gemiddeld 2,6 overtredingen per jaar. Daarvan blijven er nu een hoop onbestraft. Dat kan natuurlijk niet. Je zou dus als overheid aan alle inwoners een jaarlijkse overtredingsheffing op kunnen leggen.

NerdAlert | 30-04-14 | 13:31

Er is imo ook geen enkele goede reden om mensen die een bedrijf erven een vrijstelling te geven van meer dan een miljoen euro, terwijl anderen wel gewoon moeten betalen. Bovendien doet nitwit Van Rossem alsof het kabinet al om is. Als hij het stuk gelezen had, had hij geweten dat het nog lang niet zo ver is als hij suggereert:

"Ondanks het feit dat de Hoge Raad niet tot de conclusie is gekomen dat er sprake is van een ongerechtvaardigd onderscheid, heb ik het voornemen te bezien of volstaan kan worden met een lager vrijstellingspercentage of met een betalingsregeling. Dit mede omdat uit gegevens van de Belastingdienst blijkt dat in 70% van de gevallen de te betalen erfbelasting – in het geval geen sprake was geweest van een vrijstelling – uit de nalatenschap betaald had kunnen worden."

Kortom, weer een slecht stukje waaruit blijkt dat Van Rossem niet weet waar hij het over heeft.

yonthe | 30-04-14 | 13:28

Je mag toch hopen dat de VVD de Pvda net zo hard achterna gaat bij de verkiezingen. Ik wacht alleen nog op een nieuwe, serieuze liberale partij die niet continu de hielen likt van een bijna dode linkse partij.

Jippie | 30-04-14 | 13:02

Nederland wilde de VVD en het heeft nu de VVD...
De rechtse VVD die meer belastingheffingen invoert dan wie dan ook.. Maar mensen gewoon VVD blijven stemmen hoor....

kutjebefandijvie | 30-04-14 | 12:59

Wegenbelasting omhoog?! Tuurlijk en buitenlanders kunnen hier gratis rijden, terwijl wij ook nog eens tol moeten betalen in het buitenland. Zij gratis; wij dubbelop. Afschaffen die wegenbelasting en ook gewoon tol heffen. Dat is wel zo eerlijk.

Maria.1 | 30-04-14 | 12:56

Dus je draagt bijna de helft van je salaris aan de staat af, vervolgens betaal je voor alles wat je koopt en aanschaft nog eens 6% of 21% btw. Van wat overblijft kan je als het lukt sparen want eerst moet je nog wegenbelasting, gemeentelijke belastingen, waterschapsbelastingen etc af te dragen.
Dan kan je dus nog vermogensbelasting betalen als je te veel hebt gespaard en als je dood gaat eist de staat nog eens een gruwelijk groot deel van je opgebouwde vermogen op.... De regering heeft een eeuwig te kort doordat er te veel kansmensen zijn en ze een soort Adfab bestedingspatroon hebben naar het buitenland. Kijk ons nu x-miljoen overmaken aan de zielige mensen in Afrika. Dat ze er vervolgens gouden iPhones van kopen doet er niet toe.

Dirk III | 30-04-14 | 12:56

Als je voor belastingconcurrentie bent, dan ben je eigenlijk tegen het heffen van belasting voor bedrijven. Vanuit belastingtheorie is dat niet efficiënt, omdat de belasting dan elders gehaald moet worden waar de schade groter is (belasting op arbeid). Alle landen zullen beter af zijn (rijker) als belastingcompetitie wordt uitgebannen.

Als je dan toch voor bent, dan is dat omdat je van mening bent dat het rechtvaardig is dat de eigenaren van kapitaal minder belast worden dan de aanbieders van arbeid. Als dat jullie mening is, zeg dan gewoon.

kleuterleider | 30-04-14 | 12:56

Ja jongens oer-Hollandse familiebedrijven mogen opdraaien voor de gedolven inkomsten van het internationale grootkapitaal die hier in de watten worden gelegd. De Nederlandse politiek haat gewone hardwerkende burgers en ondernemers. Wat is dit toch voor een ziekte?

ad melkert | 30-04-14 | 12:47

-weggejorist-

Centauri3 | 30-04-14 | 12:46

Dit kabinet zal niet rusten totdat iedereen voor een multinational werkt of afhankelijk is van de overheid werkt (of werkloos is).

Waar komt toch die blinde haat vandaan voor mensen die zelf iets van hun leven willen maken en niet afhankelijk willen zijn van grote bedrijven of belastinggeld. En hoe lang gaan deze mensen dit nog pikken? Zo drijf je echt iedereen die nog wat wil het land uit, of is dat soms precies de bedoeling? Zodat alleen nog de makke schapen overblijven die volkomen afhankelijk zijn van de overheid.

Wiebes en Rutte hebben blijkbaar bedacht dat de VVD nu beter van een proces van passieve euthanasie over kan gaan op actieve euthanasie. De VVD is gewoon gekaapt door crypto-PVDA-ers.

Outsider-Inside | 30-04-14 | 12:46

Als horigen op het land van de leenheer.

appeltjesgroeneweide | 30-04-14 | 12:44

kijk net naar de uitz. voor PP met D.Samsom.Hij zegt trots te zijn o.a. op de minFin, die de bankenunie heeft gesticht en nu zorgt dat de aandeelhouder moet betalen ipv belastingbetaler wanneer er iets fout gaat met banken.In Nl is alles al fout gegaan met alle banken en alleen aan de zalm-bank ABNAMRO hebben wij als belastingbetaler al meer dan 30 miljard betaald.daar heeft de leugenaar het niet over.

frenchy | 30-04-14 | 12:38

als de tas van de gaskraankeuning maar gevuld blijft

rechtsdwalendeautist | 30-04-14 | 12:38

"Belangrijkste inhoud: kabinet draait 180 graden op beleid en wil erfgenamen van familiebedrijven heel veel belasting laten betalen."
im telling ye. Its a FAMILY AFFAIRE. en holland wants to kill it by financial force.

Centauri3 | 30-04-14 | 12:38

Wat is er mis met gewoon zelf je troep opruimen?

Der Theo | 30-04-14 | 12:36

Als alle VVD stemmers hun baan opzeggen en aan de huursubsidie gaan, dan dwing je dat de achterban van de PvdA dan de staatsschuld moet gaan terugverdienen. Want tot nu toe is dat nooit zo geweest. Telkens als er een PvdA minister van financiën aan het roer zit gaat de staatsschuld juist weer keiveel omhoog. Alles wat bespaard is met die Zalmnorm is weer gansch helemaal foetsie.

HebpermabanvanPvdA | 30-04-14 | 12:34

Dat gedraai in Den Haag. Gelukkig blijf ik minimaal nog 2 jaar buiten schot van de Nederlandse belasting wetgeving. Zwaai Zwaai

MiGi | 30-04-14 | 12:34

Onze enige hoop is publiciteit. Kranten, T.V. en internet moeten elke dag bol staan van de onthullingen over de leugens die de Haagse roversbende verkondigt. Misschien dat het domme klootjesvolk dan begrijpt waarop ze juist niet moeten stemmen. Oh nee, werkt ook niet. Want GeenStijl is zo'n beetje de enige site die beerputten durft open te trekken. Bovendien kan een groot deel van de Nederlandse kiezers geen Nederlands lezen. Ik begin toch te vrezen dat we verloren zijn.

Nivelleermarionet | 30-04-14 | 12:33

We hebben onlangs tot onze stomme verbazing een bedrag van de belasting terug gekregen. We wilden dat gebruiken om - voor het eerst in 8 jaar - eens met de kinderen op vakantie te gaan. Echter, het plan is gewijzigd en nu spenderen we het bedrag tot op de laatste cent aan een oud barrel van 40+ jaar. Met een bevriende garagemonteur aan de overkant zullen we tot de laatste snik voorkomen dat we in ieder geval het stukje motorrijtuigenbelasting kunnen voorkomen. Zonder auto is voor ons simpelweg niet te behappen met de toenemende onkosten van OV etc, en we hebben totaal niet het gevoel dat we hier vals spelen. Wat we de laatste jaren aan belasting hebben betaald voor het rijden op LPG - schoon = extra belast! - is méér dan genoeg geweest. Natuurlijk zal in de toekomst de leeftijd van belastbare oldtimers wel weer worden opgerekt, maar wie dan leeft die dan zorgt.

Litsehimmel | 30-04-14 | 12:33

@Einde van de Domheid
Wat dacht je van helemaal geen erfbelasting. Het is al kut genoeg voor de nabestaanden, en dan word je ook nog eens beroofd door je eigen overheid, in hun eeuwige schaamteloze strooptocht naar meer geld! Zo zie ik het.

VanBukkem | 30-04-14 | 12:32

@ Rutte

Ik heb zojuist de fietspomp van werk gebruikt om wat lucht in mijn fietsbanden te pompen. Kunt u mij vertellen via welk formulier ik dat moet melden aan de belastingdienst? Krijg ik wel aftrek voor de lucht die tijdens werktijd uit mijn band is ontsnapt?

NiceGuysFinishLast | 30-04-14 | 12:31

@Einde van de Domheid | 30-04-14 | 12:26
Inderdaad… je betaalt belasting over je inkomsten, over je aankopen, over je winst, en zo nog wel een berg als je je eigen bedrijf hebt. Dan zou je na die vierdubbele belastingverkrachting die je als eigenaar over je heen krijgt, óók nog eens belasting moeten betalen over de erfenis die je aan je familie achter wil laten? Sorry hoor, maar ik heb even een nieuwe kringspier nodig. M'n huidige is namelijk te uitgelubberd geworden na al deze naaierijtjes.

kanon0503 | 30-04-14 | 12:29

Ik heb hier al een paar geroepen dat we moeten stoppen met belasting betalen....

vhKarelkruizenruiker | 30-04-14 | 12:28

VanBukkem
Erfbelasting zou verlaagd worden.
Zou niet meer dan redelijk zijn, effectief is het diefstal.

Einde van de Domheid | 30-04-14 | 12:26

We zijn nog lang niet tot de laatste druppel uitgewrongen. Ze lopen waarschijnlijk al met ideetjes rond om belasting te heffen op dingen die nog onbespreekbaar zijn. Die worden langzaam ingevoerd en tegen de tijd dat de kikker bijna kookt werk je puur voor kost en inwoning in je huis met 3 hypotheken.

Conan de Rabarber | 30-04-14 | 12:19

De erfbelasting omhoog.
Stelletje lijkenpikkers. Ze schamen zich echt nergens voor. Mijn moeder heeft tijdens haar leven om en nabij een miljoen naar de belastingdienst overgemaakt(grove schatting) en nu ze dood is moet de roverheid ook nog effe een graai doen in haar schamele spaarpotje!? Ik wens die tyfuslijers in Den Haag het allerergste toe. En dat meen ik uit het diepst van mijn hart.

VanBukkem | 30-04-14 | 12:18

De consequentie lijkt mij dat bedrijven uit een familie vertrekken en dan weer makkelijk opgekocht kunnen worden door een Unilever of ander groot concern. Op zich is dit wel een beleid dat je van dit europese kabinet kunt verwachten.
Als familie bedrijf moet je dus gewoon je belastingen betalen en als bonus na elke generatie moet je nog eens 20% van je waarde ophoesten.
Zou het dan niet handig zijn om je bedrijf in Zwitserland te vestigen, of kan dat niet?

Febofiel | 30-04-14 | 12:18

Sterfbelasting, deze ongein stamt nog uit de middeleeuwen.
Halen we eerst miljoenen ongeletterden binnen die zich nog in de middeleeuwen wanen, wil men vervolgens deze onterechte, misselijkmakende belasting nog even wat verhogen om o.a. de ongeletterden van nog meer gratis geld te voorzien.
Sterph zelf, VVD!

Ommezwaai | 30-04-14 | 12:18

Wiebes, je weet toch, belasting op 'inkomsten' is onhaalbaar. Hervorm even doorwaarts naar belasting op 'bezit' en laat rijke boomers op zijn minst hun eigen zelfverkozen aftakeling betalen!

Einde van de Domheid | 30-04-14 | 12:17

Ik heb begrepen dat het nivelleren met de Zuid-Europese landen ons alleen al €400 miljard gaat kosten. Zou me over de plannen van Kwibus dan ook maar niet te druk maken.
Arnold9638 | 30-04-14 | 12:03

dat 'nivelleren' gaan ze heel slim (onopvallend ?)doen.. via de stroppenpot van de banken.
want zodra er genoeg in die pot zit valt er een portugese/spaanse/italiaanse bank om.. wedden ?

(c)ZWITSUL | 30-04-14 | 12:17

Kennelijk zijn de VVD en de PvdA nog niet goed genoeg afgestraft tijdens de gemeenteraadsverkiezingen.

CoffeePatch | 30-04-14 | 12:16

"... ons zien als dom plebs dat alleen goed is om eens in de 4 jaar (of soms vaker) als stemvee onze stem uit te brengen..."
@NoFliesDaantje | 30-04-14 | 12:10

Dit is precies wat ik ook heb gehoord van iemand die in de golfwereld (organisatorisch) zit en zo nu en dan met politici (Haagse) en hoge ambtenaren te maken heeft.

atheïstisch stemvee | 30-04-14 | 12:15

Als kikkers in de pan. En maar blijven roepen dat we het hier hartstikke goed hebben vergeleken met... Nog wel ja.

Afgeschminkte Bassie | 30-04-14 | 12:15

Knor

Mammeloe | 30-04-14 | 12:15

Trouwens, er is een héél groot verschil tussen de CEO/COO die bakken met geld verdiend door op z'n gat te zitten, en iemand die in z'n eigen bedrijf zich het schompes werkt. De eerste mag van mij zo 50% van z'n loon inleveren én meer belasting betalen… de eigenaar van z'n eigen zaak mag wel wat meer ontzien worden. Deze mensen werken vaak 50+ uur per week, en dan mag je van je eigen bloed, zweet en tranen wel wat meer genieten van de verdiende centen. Dat zijn de mensen die onze economie draaiend houden namelijk. Als je dan bij een erfenis de zaak over kan en wil nemen om net zo hard te werken om het familiebedrijf draaiend te houden, ineens zo'n belasting voor je kiezen krijgt… krijgt even gauw de vinken***** dan.

kanon0503 | 30-04-14 | 12:14

EU stelt dus ook geen ruk voor. In Duitsland bijvoorbeeld zit de wegenbelasting bij de benzineprijs inbegrepen waardoor diegene die meer rijdt ook meer wegenbelasting betaald. Logisch toch en zo simpel. Hier wordt het apart verrekend en is de benzineprijs zelfs nog duurder dan in Duitsland.

F1802 | 30-04-14 | 12:13

Belating verhogen, het is alles wat ze kunnen bedenken. Welke tegenprestatie is er geleverd dat de overheid nóg meer gratis geld meent te kunnen eisen?

Bokito ergo sum | 30-04-14 | 12:12

Zijn die Somalische kansenparels die een Nederlands schip wilden kapen al de grens over getrapt?

eerstneukendanpraten | 30-04-14 | 12:12

Zo, Wiebes snapt 't ten minste… als je dan toch schijnheilig doet, klop dan de klagende burger de laatste centen uit z'n zak. Dan kun je die centen mooi gebruiken tijdens de volgende verkiezingen. Alle gekheid op een stokje; wat een ongelofelijke schijnheilige geldwolf is 't zeg. Dat 3,4% misschien wat laag is, prima. Maar een vertienvoudiging van de belasting, ben je helemaal gek geworden ofzo? Mensen krijgen tijdens een erfenis al genoeg over zich heen. Zowel in (begrafenis)kosten als de emotionele kant die erbij komt kijken. Maak er een laagtarief BTW van (6%), en hou verder op met al die belastingen steeds verder te verhogen. En dan ook de accijnzen NOG een keer verhogen? Echt, iedereen die nu nog op de VVD stemt heeft én z'n kop in 't zand, én zou een enkeltje Noordpool moeten krijgen. De. Fuck.

kanon0503 | 30-04-14 | 12:11

Maar pak dan de mensen die nog met gemak 4 á 5 keer per jaar op vakantie kunnen.
Miezerig | 30-04-14 | 11:51
-----
Ja, hoi. Ik ga ook 4 á 5 keer per jaar op vakantie. Welverdiend met al die weken met meer dan 60 werkuren en die duizenden euro's belasting die ik met mijn bedrijf elk kwartaal mag afdragen. Waar komt bij veel mensen toch die onderliggende haat vandaan naar mensen die het goed hebben? Betreft het een ambtenaar die dui-zen-den euro's netto per maand opstrijkt met uit het raam kijken tot daar aan toe, maar er zijn genoeg mensen die wél hard werken voor hun centen. En die hebben de laatste jaren al genoeg moeten inleveren kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Le Roi | 30-04-14 | 12:11

-weggejorist-

NoFliesDaantje | 30-04-14 | 12:10

Het commentaar was niet aan het volks gericht.

hawie | 30-04-14 | 12:09

@Mammeloe | 30-04-14 | 12:03

Wat denk je zelf?

"All animals are equal but some animals are more equal than others."

Gerard Numan | 30-04-14 | 12:08

Jammer dat Rutte niet geschikt is als minpres. Hij maakt achter elkaar de verkeerde beslissingen en verwoest onze economie.
Het enige goede aan dit alles, is dat de burger eindelijk zijn grenzeloze vertrouwen gaat kwijtraken in politieke leiders.
Zoals John Lennon het al verwoorde: kill your idol. En voor de simpele van geest: dit betekent slechts dat je niet klakkeloos een vorm van autoriteit moet accepteren.
Ik hoop dat die hele VVD finaal uit elkaar valt (samen met de PvdA) zodat uit de assen een nieuw bestel kan ontstaan.

appeltjesgroeneweide | 30-04-14 | 12:07

@Feynman | 30-04-14 | 11:57
De overheid heeft zich zelf prima onder controle.
Het web aan vrindjes in de Politiek, ambtenarij en ZBO-s etc. is zo gigantisch geworden dat het een in zich zelf gekeerde club is die niets met de realiteit c.q. de werkende mens van doen heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 30-04-14 | 12:07

Op de barricaden, Den Haag hermetisch afsluiten en net zo lang blijven etteren totdat ze allemaal (politici en de volgevreten 10k in de maand ambtenaren) opgerot zijn. Te wapen, revolutie! #binnenhofbezetting #NLvrij #guillotine

Dima Beeline | 30-04-14 | 12:05

Ik heb begrepen dat het nivelleren met de Zuid-Europese landen ons alleen al €400 miljard gaat kosten. Zou me over de plannen van Kwibus dan ook maar niet te druk maken.

Arnold9638 | 30-04-14 | 12:03

Geldt dit ook voor het familiebedrijf Oranje Van Amsberg ..?

Mammeloe | 30-04-14 | 12:03

Het kan nog erger hoor.
Wacht maar als D666 na de verkiezingen de grootste blijkt te worden.
Dan hebben we het in ieder geval onszelf aangedaan, want dat kun je van mijlenver zien aankomen.
Het probleem is dat er teveel domme en afhankelijke mensen in NL zijn.

jemagookniksmeer | 30-04-14 | 12:03

@Miezerig 'Pak de mensen die nog 4 a 5 keer per jaar met vakantie kunnen'. Waarom moeten deze mensen precies 'gepakt' worden? Wat rechtvaardigt het om deze mensen nog meer belasting te laten betalen dan ze al doen? Is 52% nog steeds niet genoeg? Die misselijke toon, alsof deze groep mensen een misdaad heeft begaan. Of is hard werken en streven naar welvaart vreselijk verwerpelijk en is het beter om aan het infuus van de overheid te gaan liggen?

Henk J.Pal | 30-04-14 | 12:02

Simpele sociaal economische wetten. Verhoog de belastingen precies tot het punt vóórdat er rellen uitbreken.

Geert Linkers | 30-04-14 | 12:01

Miezerig | 30-04-14 | 11:51
Enig idee hoeveel belasting die mensen betalen?
Laat ze eens lekker een keer bezuinigen op dat fucking handophouden, overbodige subsidies en andere onzinnige uitgaven.
Ik denk dat wij thuis van alléén de inkomstenbelasting al drie uitkeringen betalen. Hoor je me niet over, de breedste chouders dragen immers de zwaarste lasten, maar ze moeten ophouden met het afstraffen van succes.

flowert | 30-04-14 | 12:01

Ik stem niet meer. Dit systeem wil ik niet ondersteunen, op geen enkele manier.

3.14nokkio | 30-04-14 | 12:00

Logisch... mensen met een drive verlaten massaal Nederland. Wat blijft er over en wat komt er binnen.
En hoe financier je dat? Nou zo dus: www.destaatsschuldmeter.nl/

duitse herder | 30-04-14 | 12:00

En Halbe Zijlsta gaf laatst in de VK nog aan dat de belastingen omlaag moeten in dit land.

Zie: www.vvd.nl/blog/329/halbe-zijlstra-weg...

Politici worden door het volk als onbetrouwbaarder gezien dan een 2e hands autoverkoper. En terecht! Dat wordt voor de zoveelste maal maar weer eens bevestigd.

roverheid | 30-04-14 | 11:59

De Schatkist is niet leeg, ze zijn alleen vergeten een bodem te monteren. Alles wat er nu aan de bovenkant door de burger wordt ingegooid, valt nu zo de zee in. De documentaire de vier van vier miljoen laat keurig zien hoe.

Vier miljoen euro verbrassen in de re-integratie sector, om vier malloten aan het werk te krijgen. Scholen kunnen voor vier miljoen honderd ingenieurs opleiden, maar dat is natuurlijk te moeilijk. Wiskunde is een keuze, we outsourcen onze engineering gewoon.

Een kabinet dat huilt dat het geld op zou zijn, terwijl ze per burger 17,500 euro aan het verbrassen zijn. Een begroting van richting de 300 miljard euro per jaar, omgeslagen over 17 miljoen Nederlanders. Uitgaande van minimumloon kan de overheid iedere burger 1 lakei verstrekken.

Het kabinet is dus de controle over haar speeltje kwijt, de overheid. Waanzinnig hoe groot het is en hoeveel goedbedoelde ambtenaren heel druk in de weer zijn, maar aan het einde van de dag helemaal geen welvaart genereren voor het volk.

Een veel kleinere overheid zorgt ervoor dat alleen overheidsdiensten overleven waar vanuit de burger echt vraag naar is en ook gewoon voor betaald wordt.

Feynman | 30-04-14 | 11:57

-weggejorist-

NoFliesDaantje | 30-04-14 | 11:55

@trotse-ambtenar | 30-04-14 | 11:48

Of een PVV'er die beweert vrijheid hoog in het vaandel te hebben staan.

@Miezerig | 30-04-14 | 11:51

Als mensen met een hoog inkomen disproportioneel worden belast door de fiscus is het wel rechtvaardig?

Gerard Numan | 30-04-14 | 11:54

Misschien moeten ze eens wat minder uitgeven aan uitkeringen, EU, ontwikkelingshulp, ambtenaren, gigantische (indirecte) kosten verbonden aan het multicultidrama, enz. enz.
De overheid kan zo zeker 30% van de begroting schrappen.
Tevens moeten ze nu eens de gasinkomsten in een fonds stoppen (in plaats van te gebruiken voor het dichten van gaten in de begroting), zodat we van het rendement nog tot ver in de toekomst profijt van kunnen hebben, net zoals Noorwegen dat doet. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen. Maar ja, het zal wel niet voor niets de Dutch Disease heten.
VVD, laat me niet lachen. Stel (crypto)-communisten zijn het.

JackRyan | 30-04-14 | 11:53

Zoals gisteren de economoom Hugo nog iets aanhaalde de komende jaren gaan we als NL 400 miljard kapitaal overdragen via Brussel aan de zuidelijke landen, logisch dat we tot op de laatste stuiver uitgeknepen moeten worden.
Je zou het bijna schofterig noemen maar dat mag niet van Brussel als we niet alles inleveren gaan we ook dood.

Uw Verzekeringsadvis | 30-04-14 | 11:52

Misschien moet de belastingdienst geprivatiseerd worden.

hawie | 30-04-14 | 11:51

Zolang het stemvee zich nog laat indoctrineren door de gevestigde media (NPS, Vara, Tros, Avro) vrees ik het ergste. "Die Wilders" wordt angstvallig buiten de deur gehouden en voor de rest komen er uitsluitend positieve verhalen. Figuren als Van Rossem (de grappenmaker van de Vara) en hofnar Van Baelen, krijgen alle ruimte om hun woordje te zeggen.

Kamervraag | 30-04-14 | 11:51

Maar pak dan de mensen die nog met gemak 4 á 5 keer per jaar op vakantie kunnen.
Zolang ik nog steeds op het nieuws hoor file vanwege vakantieverkeer constateer ik dat er nog genoeg te halen valt alleen ze zijn niet zo precies waar ze het halen altijd bij Jan Modaal.
De VVD achterban wordt steeds rijker en rijker en krijgt nog wel cadeautjes van het kabinet.

Miezerig | 30-04-14 | 11:51

De stembusbelastingaanslag wordt vanuit Brussel verstuurd.

van stampij | 30-04-14 | 11:50

En ik altijd maar denken dat de VVD een partij voor de ondernemers was.
Maar blijkbaar niet voor hun familie/erfgenamen.

flowert | 30-04-14 | 11:50

Walgelijk.

IdiotSavant | 30-04-14 | 11:49

het is mij allang duidelijk.. de PvdA heeft helemaal geen rol meer in dit kabinet dan de rol van meeloper en jaknikker.
En straks zet D66 dit circus gewoon voort .. 'weg met ons en leve de EU.. iedereen slaaf van het grootkaptaal'

(c)ZWITSUL | 30-04-14 | 11:49

22 mei mensen. Afstraffen dat zich elite noemende rooftuigh.

Russ Meyer | 30-04-14 | 11:49

Een VVD'er die zich 'liberaal' noemt doet me in toenemende mate denken aan PvdA'ers die de term 'integriteit' bezigen.

trotse-ambtenar | 30-04-14 | 11:48

VVD = VolksVerlakkerij en Demoniseringspartij...
.
VVD, alleen uit uw portemonnee!

dutchdj | 30-04-14 | 11:48

Op naar de nul zetels voor de VVD. Net zo erg als de PvdA dat clubje nepliberalen.

OpperGek | 30-04-14 | 11:48

De ambtenaren salarissen en alle leuke projectjes moeten wel betaald worden natuurlijk.

Niet zeiken, gewoon werken met je kadaver. We krijgen er ook heel veel voor terug in de vorm van.... tja... euh...

Nou ja, we zullen toch vast wel iets terugkrijgen?

Gerard Numan | 30-04-14 | 11:48

Die VVD is echt een vreselijke lutserspartij geworden. Ze zijn welbeschouwd nog erger dan de PvdA. Laatstgenoemde partij komt er tenminste nog eerlijk voor uit dat men niets liever wil dan ‘nivelleren’ en geld van 1, 5 keer modaal naar kansloos overhevelen. De VVD ontkent dit in alle toonaarden, liegt alles wat los en vast zit aan elkaar, maar gaat ondertussen stiekem plannetjes zitten maken om de hardwerkende burger nóg meer geld uit de zak te kloppen. Wat een stelletje nagemaakten in die partij, zeg. Ongelooflijk!

Lauwe Koffie | 30-04-14 | 11:47

Voor de VVD is het pluche kennelijk belangrijker geworden dan gedane beloften of het beleid. De ene belasting na de andere gaat omhoog zodat de PvdA lekker geld over de balk kan blijven gooien. Schande! En ik hoopte dat ze van de gemeenteraadsverkiezingen geleerd hadden...

Misschien moet het eens strafbaar worden om verkiezingsbeloften op zulk grootschalige wijze te breken.

NiceGuysFinishLast | 30-04-14 | 11:46

Nederland kent een misdadig regime. Te weten het belastingregime.

Russ Meyer | 30-04-14 | 11:46

De lange arme van het kabinet heeft Elsevier.nl gelijk maar even platgelegd?
Overerving van bedrijven zwaar belasten werkt natuurlijk ook weer averechts aangezien het alleen maar faillissementen oplevert en werkloosheid verder laat oplopen.

witwas | 30-04-14 | 11:45

Een misdadiger hoeft maar 2/3e van de straf uit te zitten.
De burger zal straks alles moeten inleveren.

Ing. eslapen | 30-04-14 | 11:45

er moeten meer WAPENS gekocht worden en de lobby maakt overuren.

(c)ZWITSUL | 30-04-14 | 11:43

Donderstraal op met je belasting.

Nacho_Vidal | 30-04-14 | 11:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken