
Wat klinkt dat deftig hè, '
First European Presidential Debate'. Het klinkt naar balzalen vol vaandels en vlaggen, met grote groepen gedistingeerde toehoorders die de glazen ten hemel heffen en in alle talen van de Europese Unie hun Eurofiele extase joelen en juichen. De werkelijkheid is weerbarstiger. Ja, natuurlijk zit er een zaal vol joelende, jonge jaknikkers om het Europese kasteel vol verse lucht te
blasé blazen. 700 stuks, zelfs. Maar de mannen achter de katheder zijn geen vlag of vaandel waard. Het zijn vier leden van het eensgezinde Team Europa, en ze mogen onderling een baantje verdelen. De eerste is CDA'er Jean-Claude Juncker, een beroepsleugenaar die altijd licht beneveld tot zwaar beschonken is (onze MinFin Jeroen
zegt het zelf). Dan is er Martin Schulz (PvdA), de Duitse dictator met de grootste hofhouding sinds de vorige Duitse dictator (
38 m/v!). Ook present is Guy Verhofstadt van VVD66, de wandelende Belgenmop die het met 1 lakei moet doen (Hans van Baalen) en die altijd 'we have won, we have won' roept vlak voordat er ergens een stuk land door een bezettingsmacht geannexeerd wordt - een trekje dat hem een bijzonder geschikte Europpresidentiële kandidaat maakt, dat dan weer wel. En tenslotte ene Ska Keller (GroenLinks), waar niemand ooit van gehoord heeft. Deze mensen gaan vanavond met elkaar in 'debat' om transparantie, openheid en democratie te veinzen over de Europese Unie, moloch waar alleen maar slecht nieuws vandaan komt (zie zomaar een greep uit de berichten van
vandaag). Dat gebeurt allemaal in het Europees beladen Maastricht, de stad waar Gerrit Zalm (VVD) in 1992 de gulden willens en wetens verpatste voor een euro (zie
dit topic, tweede alinea, eerste zin). En omdat Europa best belangrijk is, hebben we allemaal netjes belastingcentjes betaald om mee te mogen kijken op
SUPERSTAATSJOURNAAL24. Ohja. U kunt op 22 mei
niet op deze mensen stemmen. Dus het hele debat is dik gesubsidieerde Europees feelgood-fop.

Welja. Kom maar binnen.

En wij willen bier en tieten...
Reaguursels
InloggenHet is precies 2 eeuwen geleden dat men het Europa van na Napoleon weer op de kaart wilde zetten.Het was immers aan de afgrond gekomen en het Wener Congres kreeg de taak de neuzen weer een richting te geven.Maar wat deed het ? Het danste voornamelijk.De Brusselse dansers van nu hebben geen ander motief.Met megalomane motieven als "Europese eenwording" verval je tenslotte al 2000 jaar in niet te beheersen processen met als enige kenmerk : Melancholie en... dansen.Dat genezen is ook Amerika na het krankzinnige 3e Rijk niet gelukt,laat staan de liberale onzin van een Verhofstadt en van Balen.Mijn advies: Donderdag absoluut niet stemmen,als je je tenminste niet wil verlagen tot een 4e Rijk.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Ik ga maar een huis laten bouwen op een plek die de buren absoluut niet willen, en de buren al twee keer resoluut nee hebben laten horen tegen het bouwplan. Als het huis dan toch staat vraag ik , omdat ik mij van mijn beste democratische kant wil laten zien of de buren mee willen beslissen over de kleur van de kozijnen en dakpannen.Ik heb ze bang gemaakt , dat als zij niet willen mee stemmen dat ik dan de kleur bepaal en daar worden ze niet vrolijk van , en de buurt al helemaal niet. Het kon wel eens een burenruzie worden bij een nee. En dat willen wij met z'n allen toch zeker niet ? Ook vraag ik maar of ze willen mee betalen aan de gezamelijke schutting , want dat is ook in hun belang. Zoiets ?
Weet inmiddels iemand hoe het is afgelopen met 2 X nee ?
@Mark Smith | 28-04-14 | 21:07
De vorige was nogal stompzinnig en niet terecht, sorry daarvoor.
Het walgelijke van die lui is, dat ze roepen in koor minder, minder, minder, maar uiteindelijk is de uitkomst meer, meer, meer. Wat een verschrikkelijke mensen, gore arrogante machtswellustelingen zijn het, stuk voor stuk. Nog bedankt CDA, PvdA, D666, VVD voor jullie kritiekloze hielenlikkerij, armoedige baantjesjagers.
Hoog tijd dat deze (en de binnenlandse) dictatoriale kliek de wacht aan gezegd wordt. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks. Democratische regeringen en volksvertegenwoordigingen die de hen mandaterenden negeren verdienen niet anders. Want zoals naar waarheid gesteld door het burgerforum; de souvereiniteit ligt niet bij regeringen, maar bij de volken die zij behoren te dienen.
En op de radio 1 en 2 de hele dag EU propaganda, geen deskundige die ertegen is of überhaupt kritiek heeft. In het staatsjournaal wordt "Chris" als zijnde de waarheidsverteller opgevoerd, wat een gotspe dit allemaal!
Ska Keller is de bom. :)
Gloeiende gloeiende is dat bovenste plaatje Verhofstadt? Is DAT Verhofstadt? Met z'n "lasten verdelen"? Meen je dat nou, met dat slappe zeewier op je hoofd wat haar moet zijn? We verdelen de lasten al 6 jaar, en moet je zien wat ervan komt. Ga jij lekker écht werken, en voor een modaal inkomen ofzo kijken of je dan nog zo hard staat te springen om "lasten verdelen". Mafketel.
Maar intussen hebben julie toch maar weer gekeken. Langzaam maar zeker sijpelt de EU ook in julie wereldbeeld steeds meer door. Totdat je aan het idee gewend bent. Of je het wilt of niet. Want de Verenigde Staten van Europa moeten en zullen er komen, en de voorstanders zijn als het even kan niet van plan u daar iets over te laten zeggen. Daar achten ze u te dom voor. En vroeg of laat ben je het zat om nee te blijven roepen tegen iets wat je schiinbaar toch niet kunt tegenhouden. Dat is hun tactiek.
De mensen kunnen kiezen tussen stront of Shit. Democratie is hier allang niet meer.
Lekker niet gekeken.
Deze lui zijn zo arrogant, het wordt tijd dat ze van hun voetstuk geflikkerd worden.
Opzouten met die achterlijke ideeën.
Ik wil geen superstaat, superbank, superleger onder leiding van een stel superidioten die niet van m'n geld af kunnen blijven en willen bepalen hoe ik leef, welke lamp ik gebruik en hoe hard mijn stofzuiger zuigt.
Punt.
Eind mei weten we of NL ten grave gedragen wordt.
De EU is net een gerijpte puist. Vol verzadigd pus dat elk moment gaat barsten en alleen maar pijn doet.
Ik zag even het journaal, en het was fascisten hier en extreem rechts daar, iedereen die EU kritisch is dat is een fascist, een homofoob, en racist.
Kortom de argumentatie van onze niet verkozen EU leiders.
Zo zetten ze anderen weg, zo spelen ze het spel.
Waarom heb ik toch het sterke vermoeden dat daar waar ze het meeste mee zwaaien dat ze daar zelf het dichtste bij in de buurt komen.
Verder, een paar betaalde Eurofielen hier binnen geslopen onder de reaguurders.
Je ziet die gasten altijd de fora afstruinen als er verkiezingen in aantocht zijn.
Ook daarom minder EU.
-
Laat het EU volk de EU president kiezen.. of is dat teveel democratie?
-
Stem links stem rechts.. maar minder EU, daar gaat het om.
-
Tot dat de EU president door het EU volk gekozen wordt.. minder EU.
donjon | 28-04-14 | 23:07
Spijtig maar waar, vooral als het om eurofielen gaat. Voor nationale politici is de EU een goed betaalde baantjesmachine en eenmaal europarlementariër worden de meeste voorstellen voorgekookt door lobbyisten uit het bedrijfsleven.
AbleArcher13
Je pikt ze er zo uit hè, die overbetaalde internet Euro-halelujanen.
Rot op, de meerderheid van het Europese volk blieft u en de uwen niet.
Uitvreters hebben we hier al meer dan genoeg zonder de hulp van Brussel.
Waarom was p&w niet eerder opgedoekt, wat een trieste vertoning van die bejaarde in blak, was daar de swastika voor?
Och ja, het hele EU-personeel moet toc ook aan de gang gehouden worden. Maar eersteven geldpakkertje doen en dan geldsmijtertje spelen. Wat een foplui zeg!
@harbi | 28-04-14 | 22:54
Persoonlijk ben ik niet overtuigd door het verhaal dat onze media ons voorspiegelen, dat is namelijk in hoge mate ingegeven door de bronnen en lobbies die die media van informatie en meningen voorzien.
.
____
.
Ditzelfde kun je zeggen over politici (of beter gezegd pollutici):
.
Persoonlijk ben ik niet overtuigd door het verhaal dat onze politici ons voorspiegelen, dat is namelijk in hoge mate ingegeven door de industrie- en bankenlobbies die die (te veel) politici van informatie, meningen, smeergeld en baantjes voorzien.
@Exilium | 28-04-14 | 22:44
Hij heeft het land toch nog niet ingepikt? Gesteld voor de keuze blijkt een aanzienlijk volksdeel zich eerder Russisch dan Europees te voelen. Of dat in scene is gezet, zoals onze propagandistische media die de Russische media als propagandistisch afschilderen ons willen doen geloven, is nog maar de vraag.
Persoonlijk ben ik niet overtuigd door het verhaal dat onze media ons voorspiegelen, dat is namelijk in hoge mate ingegeven door de bronnen en lobbies die die media van informatie en meningen voorzien.
de Duitse bevolking gaan op straat als een soort burgerlijke ongehoorzaamheid! Stemmen helpt niet de politiek laat ons in steek.
De groep WIJ! wordt steeds groter! 40 steden doen al mee.
ziviler-ungehorsam.org/
Facebook: www.facebook.com/events/1552965438261...
Europese burgers doen mee.
Marine Le Pen: boodschap aan de Brusselaars/Message aux Bruxellois :
.
www.youtube.com/watch?v=BtuGaNmpX8g&am...
www.youtube.com/watch?v=dhafgcPeXes
Lees die reacties eens.
... maar dat Putin zijn belangen in de regio verdedigt is niet meer dan normaal.
harbi | 28-04-14 | 22:17
Je had het inderdaad niet treffender kunnen verwoorden: ZIJN belangen (en die van de elite om hem heen). En dat daarvoor het grondgebied van een soeverein land wordt ingepikt, ach dat moet toch gewoon kunnen in 2014, toch?
Verhofstadt vindt het niet democratisch als er straks toch besloten worden tot een andere kandidaat dan Juncker, Schulz en Verhofstadt. Maar de Europese burger mag natuurlijk niet kiezen.
Politieke macht komt uit de loop van een geweer. (Mao Zedong)
Hoe langer ik nadenk over de stille staatsgreep die heeft plaatsgevonden, hoe meer ik zie van de schertsfiguren die ons worden voorgezet als potentiële "leiders" - terwijl we zelfs dáár niet tussen mogen kiezen.....
... en dan ter verhoging van mijn woede nog even stil sta bij die 15.000 duurbetaalde huurling-ambtenaren in hun dienst die 540 "parlements"-leden/parasieten zonder parlementaire macht om de tuin moeten leiden...
...èn dan besef dat zelfs dàt zooitje minkukels zonder ons, voor ons en zogenaamd namens ons is voorgesorteerd, zodat we kunnen kiezen tussen Hans van Baalen 1, 2 en 3 onder het mom van democratie...
.... dan is mijn conclusie. Te wapen! Te wapen! Eruit met dat schorem, desnoods met geweld. En snel, nu het nog kan.
Maar uiteraard is het al te laat.
Doet mij nogal denken aan de burgemeester 'verkiezingen' in Utrecht
@denoorman | 28-04-14 | 21:42
Het is zo typisch. De NAVO probeert grondgebied te annexeren dat zich binnen de Russische invloedsfeer bevindt, waar heel erg veel mensen zichzelf zien als Russen en waar zich bovendien de thuisbasis van de Russische Zwarte-Zeevloot bevindt. En als Putin zich daar tegen verzet is hij de gebeten hond.
Ok, die Russen zitten daar door de gedwongen volksverhuizingen ten tijde van de toenmalige Sovjet-Unie en in die zin kunnen ze de Oekraïne net zo min claimen als de Albanezen in Kosovo, maar dat Putin zijn belangen in de regio verdedigt is niet meer dan normaal.
@Canis Spurcus
Gelukkig heb je geen argumenten.. Verslik je niet in je Schultenbrau.. Приветствия член
denoorman | 28-04-14 | 21:42
*burp*
@Canis Spurcus
Dank U. Maar waarom de russen zo demoniseren?? Omdat ze opkomen voor minderheden en voor hun eigen belangen? Dat doen toch alle landen. Behalve natuurlijk nederland dat zich heeft uitgeleverd aan de EU tegen de wens van de bevolking dat in een democratisch referendum duidelijk Nee heeft gezegd.. En nu gaan we nog een stapje verder en worden we door de VVD en de D66 nog verder in de uitverkoop gedaan. Nog liever een dictator die voor zijn volk opkomt, dan de echte volksverraders bij de VVD en bij D66. Dank U!!
@Mark Smith | 28-04-14 | 21:07
Natuurlijk niet, dan bel ik je wel.
@shindai | 28-04-14 | 20:16
Guy Verhofstadt heeft wel goede ideeën, hij is liberaal, ben ik ook, maar niet alles wat hij zegt klopt, maar goed, dat krijg je ook nooit, een politici die 100% zegt en doet precies zoals je dat graag wilt horen, dat is onmogelijk, er zullen altijd meningsverschillen blijven.
Ik ben bijvoorbeeld met hem wel eens om mensen binnen te laten. MAAR, alleen mensen die loyaal zijn aan de normen en waarden van het westen, dus je moet weten wie je binnenlaat, bijvoorbeeld christelijke minderheden in islamitische landen die dagelijks door islamterreur worden onderdrukt en afgeslacht, die christenen zijn onze vrienden, die mag je helpen, aan de andere kant, de vijand moet je weren en nooit binnen Europa laten, zoals de islamitische vijand, die hoort niet bij ons in het westen. Kortom, je moet weten wie je helpt en met wie je knuffelt, een vijand moet je nooit knuffelen.
Ik ben voor de EU, maar dan zonder islam. Jammer dat de liberalen ook nog steeds liggen te slapen, wat de islam betreft. Daarom zei ik, voorlopig zie ik helaas geen beter alternatief voor de VVD. Mijn ideale partij = de VVD maar dan met het islam-standpunt van de PVV, dus liberaal en anti-islam tegelijk, want als je een echte liberaal bent, dan moet je ook tegen de islam zijn, dus een VVD met anti-islam standpunt is juist zoals het hoort.
denoorman | 28-04-14 | 20:38
Zoveel landverraad in één tegel! U verdient een eigen boom.
Onderstaande tekst heeft mij altijd genoeg gezegd :
We beslissen iets, we brengen dat dan naar voren en wachten af wat er gebeurt.
Als er geen protest is of opstand uitbreekt- want de meeste begrijpen toch niet wat er beslist werd-, dan gaan we weer wat verder, stap voor stap, tot er geen terugkeer meer mogelijk is.
Jean-Claude Juncker, van Luxemburg
( Der Spiegel 27 Dec. 1999)
Tyf op met die volgevreten subsidie vreters, Europa is een onverzadigbaar hoerejong, die niet terugdeinst voor kannibalisme
Kunnen deze gevaarlijke leugenaars niet opgesloten worden?
AbleArcher13 | 28-04-14 | 20:57
Stuur maar een pb via de gs extension.
Maar die ondemocratische dictator uit het Oosten die de hele tijd referenda uit loopt te schrijven, die pakken we wel mooi aan!, Aldus een ongekozen dictator in spe.
Daarvan wordt dan ook niet geroepen dat ze democratisch gekozen zijn. Sterker, dat wordt al meerdere jaren afgehouden.
Maar ik begrijp het al, we worden weer in ons o-tje genomen.
@Maria.1 21:00
Precies, Willem Alexander is ook niet rechtstreeks gekozen. En Julius Cesar en Napoleon ook niet. Dus waarom zou dat in de EU opeens wel moeten? Gekkigheid natuurlijjk.
@frickY. Burgemeesters worden toch ook niet rechtstreeks gekozen; een beetje vergelijkbaar lijkt me.
Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:47
En dan ook nog de foxtrot en tango beheersen..
En dan Verhofstadt die Delors als grote voorbeeld heeft. Een Socialist!
@Mark Smith | 28-04-14 | 20:53
Dump dat nietszeggende ding en neem mij.
Kusjes!
@Mark Smith. Ik wil verder niks van je, wees maar niet bang! Maarre, je weet het dus ook niet. Zeg dat dan gewoon!
Dat kan niet juist zijn. Ze zeggen dat het democratisch is.
Maar de huidige raad is niet democratisch verkozen, dus de kandidaten die die raad aandraagt kunnen dat ook niet zijn.
Maria.1 | 28-04-14 | 20:47
Ik mag niet met vreemde vrouwen praten, mijn vrouw zit naast me.
@frickY. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb, maar volgens mij zijn deze 4 eppo's voorgedragen door de Europese Raad en kiezen de leden van het Europees Parlement wie het wordt.
Zo heb ik het begrepen; als ik het fout heb, dan corrigeer me s.v.p. iemand.
@Maria.1 | 28-04-14 | 20:46
Wij zijn geen trollen, waarop baseer je dat?
@frickY 20:47
Nou, wat je stemt is van invloed op het aantal keren dat deze vier eppo's het je nog 1 keer uit gaan leggen.
-weggejorist-
@Mark Smith. Ik had je nog een vraag gesteld; krijg ik daar nog antwoord op of weet je het ook niet?
@Mark Smith. Ik had je nog een vraag gesteld; krijg ik daar nog antwoord op of weet je het ook niet?
@Maria.1 | 28-04-14
Je bedoeld het ongetwijfeld goed, maar snap er nog steeds geen kut van.
Wat heeft waar ik eind mei voor stem te maken met deze 4 eppo's?
@Mark Smith | 28-04-14 | 20:42
U zou mijn pilotenjargon eens moeten horen. Ook een blijvertje....
-weggejorist-
@AbleArcher13 en Mark Smith. Gaan we hier nog een discussie voeren of blijven we trollen?
@Mark Smith | 28-04-14 | 20:37
Ghaha, goed van je..
@frickY. De voorzitter van de commissie wordt door de Europese Raad, waarin alle lidstaten worden vertegenwoordigd, voorgedragen aan het Europees Parlement. Deze stemt vervolgens voor of tegen het aanstellen van de voorgedragen kandidaat. Na het kiezen van de voorzitter kiest de Europese Raad, waar de voorzitter van de Europese Commissie zelf ook lid van is, de commissieleden om voor te dragen aan het Europees Parlement. Net als bij het kiezen van de voorzitter, stemt het Europees Parlement vervolgens voor of tegen de benoeming van deze kandidaten.[2]
Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:40
Teren op andermans spreuken, tss.. Abject en infaam.
@AbleArcher13 | 28-04-14 | 20:39
Gut, zeg...
@Mark Smith | 28-04-14 | 20:37
Ik gebruik altijd van Matlock spreuken. Glijden ze sidderend van de bank...
@Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:31
Gut, zeg..
Wat een reply, wel eens van een driepunter gehoord?
Succes! ;)
Jullie zitten toch niet echt naar die lelijke Verhofstad te kijken hè... masochisten.
Met van Baalen en Verhofstadt gaan we zo een oorlog met Rusland in. Putin neem hier alstublieft de zaak over. Mobiliseer de nederlandse Russen en kom ons dan svp beschermen. Ik sluit me nog liever vrijwillig aan bij het warschaupact dan dat ik een slaaf wordt van de EU en van die malloot Verhofstadt.
AbleArcher13 | 28-04-14 | 20:28
Haha, laat dat misschien maar weg.. Heerlijk.
De foto bij dit topic zegt meer dan duizend woorden. Mijn complimenten voor deze visuele weergave van de weerzinwekkende werkelijkheid.
"Stem Hans van Baalen en krijg een vrouwenquotum en oorlog met Rusland, Yeah! Punk is her to stay!", aldus het slotwoord van Verhoftadt.
@Psycheltjes | 28-04-14 | 20:25
Ik hield het nog geen drie minuten vol. Gladjanussen, inclusief de vragenstellerTs.
@AbleArcher13. Parel van het Zuiden zegt zeer zinnige dingen. Jij daarentegen....
Vooral weer genant, eurokritiek werd weer als extreemrechts afgedaan, 22 mei wordt steeds belangrijker.
Wat ik overigens nog niet weet; In mei gaan we stemmen op een partij. Maar waar komen deze 4 hufters dan om te hoek kijken?
Gaat de partij waar ik op stem één van deze vier kiezen? Hoe zijn deze 4 dan gekozen? Of zijn er meer kandidaten?
@AbleArcher13 | 28-04-14 | 20:28
Gut, zeg....
Als je dit hebt gekeken weet je direct waarom we helemaal niks te zoeken hebben in de EU. Dezelfde wijn in vier verschillende zakken, waar wij nul komma nul invloed op hebben. Een heel eng stel.
De helft vrouwen in de commissie? Waarom niet gewoon de beste persoon voor de baan?
@brtnsnwbrd | 28-04-14
Thanks, staat op de agenda.
Verflopstadt wil meer wijven?? Vieze smeerlap is het ook!!
Schultz zei dat hij het eerlijke verhaal ging vertellen?? Dat kennen we al.. SamSam
En vanavond om 11.00 even Pauw en Witteman kijken. Alexander Sassen van Elsloo van Artikel 50 schuift daar aan. Zeker het kijken waard!
@Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:16
Ga dan maar naast Mark zitten, dan kan je beide quasi stoer meningen spuien terwijl je eigenlijk niets zegt maar wel intelligent overkomt.
Misschien dat sommige vrouwen daar geil van worden, van die advocaten kutjes.
Kijk het nieuws joh, geen van deze clowns gaat t worden, zeker niet Guy.
@Mark Smith | 28-04-14 | 20:17
Elk vergelijk met fascisme gaat mank?
De staatsvorm verheven boven (de belangen van) het volk
Corporatisme
Uitsluiten invloed van burgers op beleid.
Aspiraties tot een geleide economie
Een zichzelf sturende bureaucratie met als doel de staat boven alles stellen
Een showparlement zonder mandaat
Benoemingen ipv verkiezingen
Instituties gevrijwaard van een rechtsgang
Breken eigen regels / bestuurlijke willekeur
Kritiek op de staat is gelijk gesteld aan staatsgevaarlijk
(daarnaast heeft de EU reeds in Italië en Griekenland ingegrepen in het daar vastgelegde democratische proces)
.
Nee, nee, vergelijkingen zijn er legio. Zoals gezegd. Slechts de wijze waarop men omspringt met de krijgsmacht wijkt af van het traditionele fascistische model. Wellicht moet u de EU-verdragen eens gewoon lezen. Dan ziet u het construct EU voor wat het is.
@BenBinnen | 28-04-14 | 20:25
Zo waren de live-uitzendingen van de DDR ook. Dan konden ze het eventuele boe-geroep van het publiek er nog uit filteren. Verstandig.
@BenBinnen | 28-04-14 | 20:25
Zo waren de live-uitzendingen van de DDR ook. Dan konden ze het eventuele boe-geroep van het publiek er nog uit filteren. Verstandig.
We hebben hier al burger totaal geen invloed op.
Zitten er echt mensen naar die corrupte shitlijers te kijken?
@tipo | 28-04-14 | 20:23
Is niet live. Ik zie de ondertiteling eerder dan dat de gesproken tekst voorbijkomt.
@frickY | 28-04-14 | 20:06
Was ook, toen de man die de tweets leest, een 'willekeurige' tweet oplas, en de presentatrice haar vraag n.a.v. de tweet van papier voorlas.
Een groot toneelstuk, prima geregisseerd en blijkbaar voldoende gerepeteerd.
twitter.com/Directeurtje/status/46084...
Hoe kan het dat Verhofstad zit te twitteren?
twitter.com/search?f=realtime&q=%...
Of is dit niet live?
Putin, verlos ons van dit zooitje!
Waar is die 5 miljard van Morsi eigenlijk gebleven? Of is dat niet relevant?
Waarom wordt dit overigens debat genoemd, en niet monoloog? Gasten krijgen nauwelijks de kans om op elkaar in te gaan. Het is domweg een Q&A.
Schandalig racistische houding naar de Russen toe, Poetin is de grote winnaar van dit debat.
Guy; Een buitenlandbeleid werkt alleen als we een krijgsmacht hebben.
Wat een rebels baasje. Wil gewoon alles kapot schieten.
Een vliegdekschip. Ik wil een vliegdekschip, zo'n heule grote.
@frickY | 28-04-14 | 19:58
En met zoveel publiek kritische mentions schaamt ie zich nog zijn ogen niet uit zijn bolle rotkop. Dat Duitsers bunkers konden bouwen wist ik al, maar de bunker voor zijn taas {vul hier je godwin in}.
Wat een afschuwelijk ondoorzichtig zooitje is die hele EU. Die lui krijgen steeds meer zeggenschap en we hebben er geen moer over te vertellen. En als je daar een kritisch geluid over laat horen, breng je de stabiliteit in gevaar en beschadig je de economie. Ja dááág.
Artikel 50 stemmen is het minste wat ik kan doen, dus dat doe ik dan ook maar.
Kan ik ook stemmen op Putin?? Of kunnen we gewoon de russische nederlandse minderheden mobiliseren zodat ze hier de boel overnemen.. Waarom niet??
Nee, de gastvrouw
Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:05
Ik kan een heel eind meekomen in de kritiek op de EU. Het is een moloch die door haar eigen omvang en logheid niet meer accuraat te besturen valt en daardoor meer gericht is op interne processen in plaats van externe uitvoer.
Maar elke vergelijking met het fascisme gaat volkomen mank. Juist daarom mijn opmerking dat het elkaar uitmaken voor domme fascist, zoals door beide partijen gebeurt, de aandacht en focus weghaalt van het eigenlijke aandachtspunt. Namelijk de ingeslagen weg naar disfunctionaliteit, die uiteindelijk zal leiden naar een infarct, terwijl de lidstaten hun vermogen tot zelfstandig functioneren hebben verloren.
@frickY | 28-04-14 | 20:14
Ska? Ze spreekt misschien iets vloeiender Engels dan die apparatchiks, maar haar standpunten zijn volledig gestoord. Ze wil meer immigratie uit Afrika en het Midden-Oosten, ze wil meer macht voor de Europese Commissie en ze wil de Europese Unie meer ruimte geven op alle beleidsterreinen.
Ze is net zo slecht als de andere drie, maar met een iets minder zure kop.
@AbleArcher13 | 28-04-14 | 20:12
Ik begrijp uw tegeltje helemaal niet?
@Wonderful-Life | 28-04-14 | 19:10
Een stem op de VVD is een stem op Guy Verhofstadt..
Of je daar op zit te wachten?
Met Ska de appelgroene weide in. mmm. toch een mooi einde van het debat..... Ze wil gas energy.. sexual eneegy Ska??
Is overigens al opgemerkt dat Snookie het best redelijk doet? Lijkt zowaar enig verstand achter die gebruinde toet te huisvesten.
Oh my God, Verflopstadt gaat los op Putin. Ik zie de bommen en granaten al vliegen. Met Verflopstadt aan het roer kunnen we de kruisraketten al weer gaan opstellen..
Het zijn allemaal idioten. Schulz, de dhimmi. Juncker, de leugenaar. Verhofstadt, de radicale federalist. En Skeller, de bleeding heart liberal.
En Farage is er natuurlijk niet bij. God, was hij er maar bij, want hij zou de vloer hebben aangeveegd met dit aan subsidies verslaafde geteisem.
Poetin een dictator?
Zit je bril te strak Guy?
@Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 20:05
Omdat jij zo zeurt zet de EU de DSK in tegen jou.
Kop dat maar eens terug.
Bier!
Nou zou ik hier ellenlange verhalen kunnen schrijven, waarom we uit de E.U. moeten. Maar dat heeft geen enkele zin, zolang er goedgelovige E.U. dwazen zijn. Je kunt er alleen zelf wat tegen doen, door op 22 mei tegen die E.U. machtselite te stemmen. Maar of dat iets uithaalt, dat kon wel eens anders uitpakken dan je dacht. De overheid heeft namelijk maling aan onze mening, want het zijn slechts marionetten van die machtselite.
EU-Raadspresident Van Rompuy heeft in een interview erkend dat de Europeaan nauwelijks geïnteresseerd is in de Europese Parlementsverkiezingen, omdat de echte besluiten elders worden genomen, en niet in het parlement. Met andere woorden: de Europese verkiezingen op 25 mei zijn inderdaad zinloos, voor de show. Van Rompuy bevestigt hiermee wat critici al jaren zeggen, namelijk dat de EU een door een autoritair eliteclubje geregeerde schijndemocratie is. Ondertussen zijn de schulden van de overheden en bedrijven in Europa naar recordhoogtes gestegen.
deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20...
@BenBinnen 20:09
Ja, ook leuk ook voor Shell, Gasunie en onze bloemenexport. Om over vrede nog maar niet te spreken. De EU streeft oorlog en armoe na.
Met Verhofstadt zijn we slecht af. Laten we god op onze blote knietjes danken als hij wordt afgeserveerd. Wat een naieve idioot. Weten Rutte en Pechtold wel wie ze steunen??? Dit kan toch niet..
De gespreksleidster stuurt het gesprek aan op diskwalificatie van Verhofstadt. Drie personen voor dialoog en sancties; één voor een confrontatie. Dag Guy.
Wat zou dat hele circus in Maastricht kosten?
Kaartje waar tweets met de hashtag voor dit debat vandaan komen;
o.twimg.com/2/proxy.jpg?t=HBgtaHR0cDo...
Van de handophouders.
@tipo | 28-04-14 | 20:07
In ieder geval aan Putin. Bedankt Guy voor het ophitsen tijdens het conflict.
Heeft Verhofstadt nu de oorlog aan Rusland verklaard?
De loze belofte van Verhofstadt www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ&am...
Verheug me nu al op de komende farage speech.
Bizar.. de ondertiteling over Poetin stond er al voor Guy aan zijn zin begon.
Dit was toch live?
@Mark Smith | 28-04-14 | 19:53
Ik begrijp dat u iets aan mij wilt vertellen? Of dat u wellicht wilt dat ik iets ga vertellen?
Dat kan hoor. Leg eens een inhoudelijke tegel met onderbouwing over uw mening inzake de EU neer en ik zal u van repliek dienen op dezelfde wijze. Ik ben echter recentelijk gestopt met tweets te beantwoorden met een inhoudelijk epistel. Ik wacht even af.
.
Toch even twee opmerkingen over uw tweet.
- Er zit denk ik nogal een verschil tussen een vertegenwoordiger van de macht die criticasters wegzet als fascisten en een burger die al een decennium belazert wordt door de machthebbers. Wanneer een burger zo'n oprisping heeft is het precies dat, een oprisping. Wanneer een machthebber dat doet is het een dreigement.
- Wanneer ik Eurocraten beschuldig van fascisme doe ik dat met een onderbouwing. De EU voldoet op dit moment namelijk aan alle kenmerken van een fascistische staat. Eigenlijk het enige waar de EU afwijkt van het traditionele fascistische model is de wijze waarop men met de krijgsmacht omspringt. Wordt aan gewerkt, hoor. Binnen vijf jaar zal de EU zich ook de zwaardmacht op ondemocratische wijze toeëigenen.
4 mensen die het toch vooral heel erg met elkaar eens zijn. Ik denken dat Guy erg is maar die vrouw is minstens net zo erg en wereldvreemd. Ze hadden mij moeten uitnodigen voor dat debat.. Gewoon om ook een ander idee te horen.
Wanneer je je druk maakt over de EU, heb je niet genoeg kapitaal om je er niet druk over te maken.
Ergo, anti EU demonstranten zijn pauperTs.
We hebben er alle vertrouwen in dat de Maastrichtenaren de toekomstige dictators van dit continent op het Vrijthof ophangen. Dan zal 'Maastricht' weer als fijne stad in de geschiedenis voort kunnen leven.
BenBinnen | 28-04-14 | 19:57
Denk dat mijn pc een soort van bullshit filter heeft, die de enorme hoeveelheid niet aan kon en dus vastgelopen is
Verflopstadt gaat weer af en wordt weer het woord ontnomen door de debatleiders. Hij geeft haarfijn aan hoe de EU faalt en alle andere continenten het beter doen. Fantastisch. Als je hem ziet ga je direkt eurokritisch stemmen. Ha ha ha
Al zou ik wel kunnen stemmen op deze functie, ik moet die hele EUSSR nog steeds niet, het is en blijft verkeerd dat buitenlanders het hier meer voor het zeggen hebben dan wij hier in ons land en het is en blijft dom een om belasting en regelkartel te scheppen zoals Hans Jansen zaterdag mooi aantoonde.
We leven in de mietjesvariant van Noord-Korea.
@Maria.1 | 28-04-14 |
Je hebt de valkuil gemist?
75% van de kiezers. De kiezers.
Dus in Nederland 75% van die 43% die gaat stellen.
De andere 25% van die 43 en de overige 57% die überhaupt de moeite niet nemen zijn tegen.
Kampbeul Schultz doet het stukken beter dan Verflopstadt en Junker. Ik krijg bijna sympathie voor Schultz!? Ska Keller en Kampbeul Schultz gaan aan kop. Juncker doet niet mee en Verflopstadt gaat totaal af. En dan te bedenken dat als je stempt op de VVD je stemt op die malloot Verflopstadt. Waarom mag Neil Farage niet meedoen. Hij zou ze allemaal vermorzelen, met gemak!!
Verhofstadt wil het recht om op internet "vergeten" te worden. Vanuit zijn gebrek aan populariteit snap ik dat volkomen.
Das knap, die Schultz staat midden in de uitzending te twitteren
twitter.com/MartinSchulz/status/46084...
@Bassie B | 28-04-14 | 19:55
Werkt hier gewoon.
@frickY. Nee, nee dat zie je verkeerd. 75% is pro EU; echt waar hoor.
Zit de twitter-feed zelf ook eens te bekijken;
twitter.com/search?q=%23EUdebate2014
Merendeel is eurocritisch.. maar die hoor je in de uitzending niet terug.
Stream is kaduuk...
Verhofstadt gelooft de EU te kunnen fixen door schaalvergroting. Vergeet gemakshalve de one-size-fits-none euro.
Debat is om te huilen, het enige wat vrolijk stemt, is de pica, wie die niet in de oren knoopt, stemt verkeerd.
Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 19:50
Het elkaar over en weer uitmaken voor domme fascisten zet over het algemeen inderdaad weinig zoden aan de dijk.
Joncker bedoeld 'decades', maar zegt, terecht; the coming decays.
@Mark Smith. Leg eens uit waarom wij in WOII geen "ein Reich" wilden en waarom ons dit nu wel door de strot geduwd wordt als je wilt/kunt?
Juncker: "we moeten het beter uitleggen".
Want we snappen het na de diverse crisessen natuurlijk nog niet.
Die schultz spoort echt niet..
"There are no economic fugitives"
Een beeld zegt meer dan duizend woorden...
www.geenstijl.nl/archives/images/fopma...
Kijk, zo kennen we de Eurocraatjes weer. Iedereen die het niet eens is met hen is een rechtsextremist. Tsja, en dan zijn er nog mensen die oprecht geloven dat dit soort mensen van de EU een democratische rechtstaat kunnen, of willen, maken. Eurofielen. Er bestaat werkelijk geen dommer danwel slecht geinformeerder smaldeel onder onze bevolking. Er zijn overigens wel intelligente Eurofielen. Jammer dat dat degene zijn met een persoonlijk belang bij die EU, waar dus de vrijheid en het welbevinden van heel continent voor mag wijken.
.
Lekkere mix van volk om de toekomst van honderden miljoen mensen te bepalen. Brrrr.
EU zender Arte windt er geen doekjes om; Eurosceptici zijn fascisten, allemaal.
Ik zie daar 4 mensen staan.. en ik word helemaal kwaad en voel me meteen hulpeloos... DIE MENSEN WIL IK NIET ALS LEIDERS!!!! Hoe kom ik van de EU af... hoe meer ik dit zie hoe meer ik walg van de EU...
Het heeft toch nog lang geduurd voordat ik erachter was, maar... ze vinden eigenlijk allemaal hetzelfde?
BenBinnen | 28-04-14 | 19:43
Vergezochte onzinkritiek. Waarom zou een Duitser niets over nazi's mogen zeggen? De vergelijking uit uw eerste zin komt voor uw eigen rekening en een Godwin met een Godwin bestrijden is al helemaal, op zijn zachtst gezegd, niet sterk.
Oplossing van Guy tegen illegalen; gewoon legaal maken.
Ik lees... onderwijl poepend op het toilet. Ik zal zometeen ff achteromkijken in den pot. Weet zeker dat het door mij geproduceerde meer inhoud en uitstraling heeft dan die amoebes die nu 043 bezet hebben.
Komt de zieligheidsindustrie ook nog ff langs
Conclusie tot nu toe, walgelijke vertoning voor de ongebreidelde verspreiding van het EU-fascisme.
@Mark Smith | 28-04-14 | 19:39
Misschien dat een EU-kritische partij nog niet automatisch een nazi-partij is (want die subtiele hint werd gegeven). Misschien dat de oorlog erbij halen einde discussie is. Misschien dat een duitser die één volk, één rijk en één leiderschap ambieert dit soort uitspraken niet moet doen.
Is dit serieus? Ik kijk nu 10 min, maar niet 1 negatief woord over de EU.. En EU tegenstanders worden weggezet als rechtsextremist..
BenBinnen | 28-04-14 | 19:41
Junckers vergelijkt eurosceptici ook met nazi´s danwel racisten, terwijl het zielige hoopje vlees en botten een paar microfoons verder menig kaalkopje een stijve plasser bezorgt.
75% is voor de EU ja, ja. Weet iemand hoe ik me kan aanmelden als controleur bij de verkiezingen op 22 mei? Niet dat ik het niet vertrouw natuurlijk *kuch*
Stop toch eens met heel dat circus , elke dictatuur is gedoemd te verdwijnen . Laat al de mensen van Europa beslissen met een EERLIJK referendum . Verhofstad ? google maar eens op zijn verleden en zijn schitterende staat van dienst ; kuch , puinhoop .
Dat is hun oplossing; niet meer naar eurosceptici luisteren, dat zijn enge lui
Kan iemand Guy Verhofstadt niet eens een baksteen naar zijn lelijke kuthoofd gesmeten kan worden?
Juncker gaat niet in debat met EU-critici, want die delen zijn "democratische" basisbeginselen niet.
Wat een zak.
Maar toch is er goed nieuws:
"Ukip is three points ahead of Labour while Tories are in third on 19%":
www.dailymail.co.uk/news/article-26143...
BenBinnen | 28-04-14 | 19:36
Wat had je dan graag willen horen?
Hij staat nog net niet te stampvoeten. Gekkie.
Wat spreken die mensen een tenenkrommend slecht Engels. Gaat het er zo echt aan toe bij de Europese Commissie/Raad?
Het is voor Schultz als Duitser onbestaanbaar dat bijvoorbeeld een nazi-partij zitting heeft in het europese parlement.
Hij ... zegt ... het .. echt.
Honderden miljoenen Europeanen en dit zijn de "leiders" die de Europese politiek te berde weet te brengen. Veelzeggend. Exemplarisch voor de kwaliteit die zich in de politieke gelederen bevindt. De Europese adel van weleer wist het via inteelt niet eens op dit nivo te brengen.
.
Dit zijn dus de leiders die "wij" willen? Seriously, een verstokt Eurofiel kan dit toch niet eens serieus nemen....
Hij maakte een Godwin! De vleesgeworden reincarnatie van Hitler maakte een Godwin!
Schulz is een nazi zonder oplossingen, haatzaaier.
Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 19:24
Een president kan zelfs een gekozen dictator zijn. Wat is je punt?
Dit gaat echt nergens om. Vier zakkenvullers die hun zoontje of dochtertje in de aanbieding zouden gooien om er zelf rijk van te worden en macht uit te oefenen. Wie heeft deze mensen aangewezen voor dit debat?
After the break ook geen democratie...
Zooitje overbetaalde geraniumstaarders
Ik weet niet of ik er om moet lachen of moet huilen.
EUSSR | 28-04-14 | 19:08
Huilen.
Ik schuif trouwens net aan een de eerste leugen/grap is al geplaatst. "De macht ligt bij de bevolking".
Als het niet zo treurig was dan kwam ik niet meer bij van het lachen.
Dat gaan we maar eens even boycotten in huize Glijck.
Eén kandidaat voor het voorzitterschap mag niet meedoen: Amelia Andersdotter is buitengesloten. europeanpirates.eu/popular-pirates-ex...
En dat terwijl ze de meest populaire kandidaat is volgens www.electio2014.eu/
:(
Heb het geprobeerd, maar hou dit niet vol.
Komen die 4 wel eens buiten?
@ Wonderful life, echte liberalen geloven niet in een maakbare samenleving, laat staan in een centraal geleide planeconomie.
Dat ze Farage niet durven uit te nodigen, zegt genoeg over deze laffe eurofielen.
Een president kan gekozen worden door het volk. Al zijn er landen in de wereld waar men dictators presidenten noemt. Daarmee is het nog steeds een dictator.
The Netherlands werd net genoemd :) We bestaan nog
Leuk detail, de NOS zendt dit blijkbaar niet op TV uit, alleen op internet...
75% vindt de EU hartstikke prima. Na 22 mei wil ik geen gekanker meer horen over "zakkenvullers/eurofielen/boeven/kut EU enzovoorts, als dit in de uitslag naar voren komt. Dat stelletje volidioten wil dit blijkbaar.
Verhofstadt doet me steeds meer aan Adolf denken. I kid you not, de man is evil.
Kapo Schulz zeikt VVD'er Verhofstadt af, komisch, 22 mei, dan kunnen ze allebei stront happen.
Kunnen nekschoten niet weer getolereerd worden hier?
Lult zo moeilijk met deze beperking.
Alleen op de beheersing van de engelse taal zou die Verhofstadt al af moeten vallen.
Nog geen 10 minuten onderweg en reeds nu is duidelijk dat meer EU volgens deze personen de juiste weg is.
De EU is een verstikkende deken die onderdeel is van het probleem en niet van de oplossing...
Even wennen hoor doet me aan Amerikaanse verkiezingen denken! Dat Engels erbij en die grootste decors.
Oh, oh, genant. Dit debat toont al naar een paar minuten de debiliteit van de waanzinnigen die oplossingen zouden moeten bieden.
@claro | 28-04-14
Dat komt straks, nu eerst een kwartiertje sluikreclame voor Alexander Klöppings Blendle. Alsof de reclame in het staatsjournaal nog niet genoeg was.
smdyasc | 28-04-14 | 19:05
Het is eigenlijk eng hoe stap voor stap de geschiedenis zich herhaalt. Een van de eerste dingen die Hitler deed was zich keihard afzetten tegen het grote gevaar Communisme.
Ik wil graag meer federale EU, maar dan voor belangrijke zaken, zoals:
Veiligheid, minder islam, de buitengrenzen van de EU potdicht dus streng bewaken om aanhangers van ongewenste ideologieën die niets in het westen te zoeken hebben tegen te houden, nog meer vrije handel binnen de EU en ook met andere westerse en Aziatische landen zoals Japan, Zuid-Korea en China, minder dure EU en landelijke ambtenaren dus efficiënte overheden, één EU-leger op hoge niveau zoals de US-Army, minder uitkeringen, meer ondernemers. Dus, de Verenigde Staten van Europa.
Want we zijn uiteindelijk allemaal Europeanen, of u dat leuk vindt of niet, dit is Europa, Nederland ligt in Europa, u bent dus één Europeaan. Punt.
Ik zal graag weer op de VVD stemmen. Er is voorlopig helaas geen betere alternatief.
Paar weken geleden is een Russisch consulaat geopend in Maastricht. Ironisch.
Alsof er ook maar iets presidentieels is aan dit clubje engnekken.
De EU lijkt meer op China of the oude Sovjet unie dan op iets uit een westerse samenleving. En toch blijft dat EU volk maar schreeuwen dat ze voor democratie en vrijheid staan.
Ik weet niet of ik er om moet lachen of moet huilen.
Daar gaan we weeer... de gutmenschen van dwdd over bananen en racisme hoe verschrikkelijk bladieblabla
Ik denk dat ik binnenkort maar een paar overheidsgebouwen ga bezetten en er de Russische driekleur in de mast hijs.
"... onze MinFin Jeroen ..."
Een MinFin, dat is toch zo'n Marokkaan van Wilders?
Jammer dat Fleur geen lijstduwer is bij de PVV. Moet nu een ander van de lijst nemen.
'First European Presidential Debate', of hoe de nazi's alsnog hun zin kregen.
En maar lullen over die o zo foute dictator Putin.
Terwijl we mogen kijken naar het stelletje lakeien van de èchte macht in de EU, lakeien overigens waar wij geen enkele invloed op mogen hebben - en die doen het dansje voor De Baas in de hoop gekozen te worden tot plaatsvervangend dictatortje van de EU.
En wij? Wij mogen "stemmen" voor een fop-parlement zonder macht, bevolkt door een zooitje parasieten.
Zum. Kotzen.
De titel is al de eerste leugen aan het debat.
Iets met '98, nadenken en dan hadden wij al deze ellende niet gehad.
22 mei nieuwe kans, maar ben er bang voor..
Booh, ende Hiss. Voor AL die flapdrollen daar. Des te eerder dat we van dat gruwelijke instituut af zijn, des te beter.
Weer een smet op het blazoen van mijn stad. Juncker, Schulz en Verhofstadt binnen de stadsmuur. Bah!
Het enige goede nieuws zou zijn als die plek vanavond volledig zou zijn weggevaagd inclusief deze trekpoppen.
"U kijkt toch EUk"
Had eigenlijk marketing in moeten gaan, gemiste kans.
REAGEER OOK