Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paul Tang (PvdA): 'Eurocritici moeten bek houden'

Wat Pauw en Witteman niet voor elkaar kregen met De Vlieger vs. Klaver, lukte Paul Witteman gisteren wel in Buitenhof met Dennis de Jong (SP), Paul Tang (PvdA) en Alexander Sassen van Elsloo (Artikel50): een min of meer inhoudelijk debat over de Europese Unie en de aankomende verkiezingen. Met z'n 22 minuten ook precies op de goeie lengte om in 1 of 2 tactische toiletzittingen tijdens het Paasbezoek aan de schoonouders even terug te kijken. Want het is eindelijk een debat waarin een uitgesproken pro-Europeaan (Tang) tegenover een subtiele scepticus (De Jong) en een welbespraakte Eurocriticus (Sassen) wordt gezet. Zodat de neutrale kijker kan constateren dat Paul Tang als een soort Pieter Hilhorst van de EuroPvdA grossiert in nietszeggendheden als "we moeten de problemen van onze tijd aanpakken" en "mensen kunnen zich uitspreken over het Europa dat wij willen." En zodra hij weerwoord krijgt, wil hij zijn gesprekspartners het zwijgen opleggen. Want die zeggen toch alleen maar stomme dingen. Tang wil bijvoorbeeld een Europese werkloosheidnorm van 5% met boetes voor overtreders, en dan zorgen dat er met controle, bureaucratie en nog wat meer controle gehandhaafd wordt om internationale loonverschillen op de verstoorde Europese arbeidsmarkt in toom te houden. En dan komt het vanzelf goed met Europa. Dus of die volkse SP'er en die bolle blaaskaak van Artikel50 alstublieft even hun bek willen houden terwijl de PvdA het morele, bestuurlijke en democratische failliet van Europa nog eens dik onderstreept. Dank u.

Reaguursels

Inloggen

@Prokapitaal Als je een beetje had opgelet had je geweten dat ik rechts ben. Jammer hè? Wel een beetje jammer van je dat je bij voorbaat al de discussie uitsluit en persoonlijk wordt. Is dat het type samenleving waar je naar streeft?

@Maria.1 Als hier een Roemeens bedrijf zich wil vestigen en met mij wil concurreren moeten ze dat vooral doen. Dat heet marktwerking en zorgt voor een gezonde economie.

@mister niet scherp Als Noorwegen de linkse variant is van de hel, waarom wijst 99% van de PVV'ers dan naar Noorwegen als voorbeeld van hoe het zonder de EU zou kunnen?

Verder wens ik jullie allen een gezellig leven, mijn voorspellende gave vertelt mij dat ik weinig kans heb op een gezonde inhoudelijke discussie met jullie. Tabee.

Diabhal | 22-04-14 | 18:18

@Prokapitaal Als je een beetje had opgelet had je geweten dat ik rechts ben. Jammer hè? Wel een beetje jammer van je dat je bij voorbaat al de discussie uitsluit en persoonlijk wordt. Is dat het type samenleving waar je naar streeft?

@Maria.1 Als hier een Roemeens bedrijf zich wil vestigen en met mij wil concurreren moeten ze dat vooral doen. Dat heet marktwerking en zorgt voor een gezonde economie.

@mister niet scherp Als Noorwegen de linkse variant is van de hel, waarom wijst 99% van de PVV'ers dan naar Noorwegen als voorbeeld van hoe het zonder de EU zou kunnen?

Verder wens ik jullie allen een gezellig leven, mijn voorspellende gave vertelt mij dat ik weinig kans heb op een gezonde inhoudelijke discussie met jullie. Tabee.

Diabhal | 22-04-14 | 18:18

Paul Tang noemt 50 x Ascher.

Tjemig | 22-04-14 | 13:23

De EU is trekken aan een dood paard .

Modi | 22-04-14 | 09:45

Noorwegen die de grenzen open moeten houden
Diabhal | 21-04-14 | 22:38

Noorwegen de grenzen MOETEN openhouden van de EU?
Diabhal, je hebt geen idee waarover je praat.
Noorwegen (en ook Zweden) is een socialistisch heilstaat die vele male erger is dan NL. Ook de politieke correctheid is enorm. De discussie over immigratie is hier nog een enorm taboe terwijl de problemen tegen de plinten klotsen.
Noorwegen ziet het als zijn plicht mensen binnen te halen omdat het een sterk teruglopende beroepsbevolking heeft maar ook omdat het vanwege zijn olierijkdommen zich schuldig voelt en wil delen.

mister niet scherp | 22-04-14 | 09:03

Dus het feit dat Nederlandse werkgevers de wet overtreden en onder de tafel Oost Europeanen inhuren is de schuld van open grenzen?
Diabhal | 21-04-14 | 21:31

Volgens mij waren ze in het stukje redelijk duidelijk.
Je mag dus mensen betrekken bij werk in NL en ze belonen volgens situatie in thuisland. Dat is redelijk oneerlijke concurrentie gezien de lonen in de oostblok landen vele male lager dan hier liggen.

mister niet scherp | 22-04-14 | 08:59

Wat verwacht je anders van Tang? Opgevoed aan de UvA, volledig in het epicentrum van de linksche economische kerk, met Rick van der Ploeg als mentor. Deze man hangt volledig de maakbare samenleving aan door middel van fiscale en economische prikkels, lees zijn publicaties en die van Van der Ploeg er nog maar eens op na. Deze man is een wolf in schaapskleren en zit te popelen om Europa te veranderen in een Maoistische republiek. Alleen dit is al een reden om de EU ongezien de tyfus te geven, er mag simpelweg geen enkel vehikel bestaan zijn dat dit soort allesoverheersende macht mogelijk maakt.

Mr Dixit | 22-04-14 | 08:29

Gotverju, die Sassen van Elsoo moet eigenlijk helemaal niet naar Brussel. Een renovator van zijn kaliber hebben we hier veel te hard nodig nu.

Ayatollah Oink-Oink | 22-04-14 | 06:47

Oh.. de PvdA is dus pro-EU.. nou dan kun je maar beter minder pro-EU zijn.
-
En dus.. minder EU.. zolang de PvdA pro-EU is. En het kan bij de komende Europese Verkiezingen.

GeefDeWaarheidNKans | 22-04-14 | 04:13

het is dat Nederlanders te achterlijk zijn om voor de duivel te dansen, daar is links en recht het over eensch anders zouden ze door kunnen gaan krijgen dat neofascisten en euronazies als Paul Tse Tang geen problemen oplossen maar het probleem ZIJN..

G. Raayer | 22-04-14 | 02:45

@Prokapitaal. Ik denk dat je gelijk hebt. Iedere ondernemer zou toch juist moeten vrezen voor zijn bedrijf in de huidige EU. Stel er vestigt zich hier een Roemeens bedrijf met goedkope Roemeense krachten, dan is Diabhal weg.

Maria.1 | 21-04-14 | 23:56

@Maria.1 | 21-04-14 | 23:31
.
Ik verdenk hem van trollen.
Niemand, en zeker geen ondernemer, is zo half geïnformeerd.
Dit is te opzichtig dom.

Prokapitaal | 21-04-14 | 23:43

@Prokapitaal. Ach, het is nooit zinloos mensen de ogen te openen. Diabhal denkt dat Den Haag geld aan Tunesië en Turkije wil verstrekken.... *zucht*

Maria.1 | 21-04-14 | 23:31

@Diabhal. Toevallig ben ik een beetje bekend met hoe het er in de transportwereld aan toe gaat. Dat heeft niks met harder werken of niet solliciteren te maken, maar met de (kostbare) regelgeving waaraan Nederlandse chauffeurs moeten voldoen en buitenlandse chauffeurs onderuit komen.
Vorig jaar stonden er voor het eerst mensen artikelen te verzamelen voor de voedselbanken!
Nederland en andere landen willen niet de Turkije bij de EU komt? Waarom wordt er dan wel jaarlijks een groot bedrag ingepompt om ze klaar te stomen voor de EU?
Het spijt me, maar je verhaal gaat her en der mank.

Maria.1 | 21-04-14 | 23:24

Tang komt met problemen voor oplossingen die veroorzaakt zijn door de EU.

Harry Turtle | 21-04-14 | 23:22

@Maria.1 | 21-04-14 | 22:56
.
Aan zijn reacties hierboven is te zien dat hij extreem slecht/eenzijdig geïnformeerd is, hij kijkt t NOS journaal en leest een linkse krant...
Dan krijg je dit.
Discussies met dit soort lui, die denken "het" te weten, maar in feite maar wat zwetsen.
Heeft echt geen zin daar mee te pogen te discussiëren.
links is zwakzinnig, links is tegen realisten en zal alles doen ze af te branden, liefst ongefundeerd.

Prokapitaal | 21-04-14 | 23:15

@Diabhal

"Feit blijft echter wel dat volgens de meest recente peilingen 80% (eigenlijk zelfs 84%) van de Nederlanders op een partij zou stemmen die in de EU wilt blijven"

De vraag is juist in wat voor EU de burger, en dan bedoel ik niet de politiek- en bestuurlijke elite, wil leven, de Verenigde Staten van Europa heeft hierbij zeker niet de voorkeur van 80% van de Nederlandse burgers, denk alleen maar eens aan de uitkomst van het referendum over de Europese grondwet.

"Nee, het is onverstandig om zoveel geld te investeren in een onzekere koers, het is verstandiger om samen met Duitsland en Engeland de EU van binnen uit te hervormen zodat het meer gaat werken voor degene die betaalt."

Het is heel simpel beste Diabhal, of de mediterrane landen gaan Duits beleid voeren of de Noord Europese landen op een continue basis geld overboeken naar mediterrane landen. Afspraken maken in de EU kunnen ze heel goed, afspraken handhaven is werkelijk bedroevend. En wat als Hollande nu geen hervormingen wenst door te voeren? Gaan we dan maar Eurobonds invoeren? Leuke uitgangspositie voor de Nederlandse burger, én de hoogste private schuld van de EU én garant staan voor collectieve mediterrane schulden.. De euroscepsis vind ik volledig verklaarbaar gegeven het waardeloze EU-beleid van de afgelopen 10-jaar. Dat je met name zaken voor ondernemers op EU niveau wilt regelen, prima, vooral doen. Wat aangelegenheden voor burgers betreft moet je hier enorm mee oppassen, je hebt het dan over de identiteit van mensen en de onderlinge solidariteit.. De Europese consument bestaat, de Europese burger niet!

therealbraindump | 21-04-14 | 23:13

@Maria.1

"Jij kunt goedkoop MOE-landers inhuren die vervolgens het geld investeren in hun eigen land."

Dat kan ik inderdaad, maar ik vind goede kennis van de Nederlands taal en cultuur belangrijker dan die paar tientjes per maand die ik zou besparen. Ik heb daarom ook enkel goed opgeleide mensen uit de buurt in dienst. Ik run dan ook geen tuinkas of transportbedrijf, maar als ik zo met mensen uit die sectoren praat krijg ik toch over het algemeen de tendens dat er ook nauwelijks "Hollandse jongeren" voor solliciteren en als die solliciteren dat die niet meer weten wat werken is. Als dan een Pool in dezelfde 8 uur op een dag 40% meer werk verzet voor hetzelfde salaris dan de Nederlander, wiens schuld is het dan? Nogmaals, werkgevers en uitzendbureaus die de wet overtreden moet je keihard aanpakken.

"In de jaren 90, zoals je net aanhaalde, bestonden er nog geen voedselbanken."

Fout. Zat er zelfs een in m'n straat, alleen hadden we toen nog geen internet en was je afhankelijk van het NOS journaal en de dagkranten voor je nieuws en laten voedselbanken nou niet belangrijk genoeg zijn voor die media. Hetzelfde geldt voor criminaliteit, de cijfers zijn lager dan in de jaren '90, autodiefstallen zelfs de helft lager, maar omdat je er nu veel meer mee in aanraking komt via websites en social media ervaar je het criminaliteitscijfer als veel hoger.

Nu je toch de geschiedenis in aan het duiken bent, kijk dan gelijk even naar de crises van de jaren '70 en '80, waren goed vergelijkbaar met de huidige crisis, en dat zonder EU.
"Wat dacht je dat er zou gebeuren als een land als Turkije bij de EU kwam? Een groot land dus een behoorlijk aantal zetels."
En daarom is Nederland, samen met veel andere landen, ook tegen de komst van Turkije in de EU. Ik vind zelf ook dat de EU te snel uitbreidt, maar dat terzijde. Onze soevereiniteit is inderdaad belangrijk, maar we moeten ook niet de andere kant op slaan en onze inspraak over de EU koers op het spel zetten. We zullen bij een eventuele EU-exit sowieso in ruil voor toegang tot de Europese markt moeten doen wat Brussel wil (denk aan open grenzen, vrij verkeer van personen, zie Zwitserland/Noorwegen) dus erg veel soevereiniteit moet je er niet van verwachten.

Diabhal | 21-04-14 | 23:08

@Diabhal. Heb je mijn linkje gezien met wat Euro Commissarissen "verdienen"? Dat ze zich niet rot schamen, terwijl veel mensen nog niet eens een fatsoenlijke maaltijd op hun bord kunnen krijgen.

Maria.1 | 21-04-14 | 23:03

@Diabhal. De Europse Unie "leent" dit geld aan Tunesië en Turkije krijg jaarlijks een enorm bedrag om zich klaar te stomen voor toetreding binnen de EU. Wie probeer je nu voor de gek te houden?!

Maria.1 | 21-04-14 | 22:56

@Diabhal. Wat was er mis met de EEG? Je verteld nu alleen het verhaal van een ondernemer. Leuk voor jou dat je wel vaart bij de EU; dit is voor menigeen anders. Jij kunt goedkoop MOE-landers inhuren die vervolgens het geld investeren in hun eigen land. Dat geld verdwijnt dus uit de Nederlandse economie. Tel daarbij de hoge werkeloosheid onder Nederlanders op (die verdrongen worden door de goedkopere krachten, bijvoorbeeld in de transportwereld). Er zijn meer uitkeringen nodig en de koopkracht daalt. In de jaren 90, zoals je net aanhaalde, bestonden er nog geen voedselbanken. Absurd voor een welvarend land dat Nederland ooit was. En dit is alleen op economisch vlak. Wat dacht je dat er zou gebeuren als een land als Turkije bij de EU kwam? Een groot land dus een behoorlijk aantal zetels. Dan gaat het nog snelle met de islamisering (ja, daar ben ik oprecht bang voor!). Ik denk dat niemand op zich tegen Europese samenwerking is, maar wel erop tegen dat onze souvereiniteit verloren gaat.

Maria.1 | 21-04-14 | 22:52

De bazen hebben Brussel ebben dunne schijt aan het plebs. Plebs betaalt, de EU-baasjes maken het onnut op of nemen het gewoon zelf mee .

Iwmac | 21-04-14 | 22:44

@Maria.1 "Waarom moet er bijvoorbeeld geld naar Tunesië en Turkije, terwijl we hier een enorme staatsschuld hebben, een hoge werkeloosheid, voedselbanken en mensen die hun zorg niet meer kunnen betalen?!"
Waar zegt de EU dat dit geld naar die landen moet? Dit bedoel ik dus met verkeerde links leggen, Den Haag beslist A en vervolgens roepen hordes mensen zoals jij dat het van Brussel moet terwijl dit niet zo is. Het valt me nog mee dat het hooligan probleem in de kuip van afgelopen weekend niet op de een of andere manier aan Brussel gelinkt is.

Diabhal | 21-04-14 | 22:41

@Maria.1
"maar dat wil nog niet zeggen dat de mensen die niet op de PVV stemmen wel pro-EU zijn."
Waar zeg ik dat dat niet zo is? Feit blijft echter wel dat volgens de meest recente peilingen 80% (eigenlijk zelfs 84%) van de Nederlanders op een partij zou stemmen die in de EU wilt blijven. Kun je lang en kort over discussiëren en allemaal excuses rond verzinnen, dat is een feit. Qua voordelen van de EU zijn er voor mij twee voorname voorbeelden: de euro heeft voor mij als ondernemer in het grensgebied mijn afzetmarkt stabieler gemaakt. Ik hoef mij geen zorgen meer te maken over wisselkoersen en kan mijn klanten beter van dienst zijn. Ten tweede het feit dat wij als klein landje nauwelijks iets voor elkaar krijgen in deze wereld. Luistert een willekeurig land buiten de EU naar een klein landje met 16,7 miljoen verdeelde inwoners? Nee. Datzelfde willekeurige land luistert wel naar het grootste economische blok ter wereld. Gezien de globalisatie wil je als bedrijf politiek gesteund worden waar nodig, en daar is Nederland buiten de EU gewoon te klein voor. Verder schieten IBAN en Europese wetgeving omtrent roaming te binnen.
Begrijp me niet verkeerd, er is genoeg aan te merken op de EU in de huidige vorm, alleen is ervan weglopen mijns inziens het minst verstandige dat je kunt doen omdat je vervolgens in een isolement kan raken waar je enkel uit komt door Brussel z'n reet te kussen (zie Zwitserland en Noorwegen die de grenzen open moeten houden en alle EU wetgeving die ze worden opgedragen uitvoeren). Dan ben je dus geen stap verder én heb je geen inspraak meer over de koers van de EU. Daarbij kost het klauwen met geld, volgens Wilders z'n rapport zelfs 5,5x meer (€51 miljard) dan we totaal aan steun aan andere landen en steunfondsen hebben gegeven. Dan zeg ik: Nee, het is onverstandig om zoveel geld te investeren in een onzekere koers, het is verstandiger om samen met Duitsland en Engeland de EU van binnen uit te hervormen zodat het meer gaat werken voor degene die betaalt.

@tipo Lees dat artikel eens goed door en vergelijk het dan eens met het artikel van dagelijksestandaard.nl en je snapt wat ik bedoel. Je kunt nieuws schrijven en je kunt opinie schrijven, maar je moet geen opinie als nieuws schrijven.

Diabhal | 21-04-14 | 22:38

@Reageerbuis. Dan mag je je excuses wel maken aan je neef! GR-verkiezingen heeft niks met landelijke of EU verkiezingen te maken! Het gaat erom wat de partijen voor jouw gemeente doen. En dan kan de PvdA voor jouw gemeente heel veel betekend hebben (ook al ben je het landelijk niet met ze eens)

Maria.1 | 21-04-14 | 22:36

@Diabhal. Ik had verwacht dat ik binnen enkele seconden van mijn stoel werd geblazen door jouw pro-EU argumenten. Maar die zijn er niet he?!
Waarom moet er bijvoorbeeld geld naar Tunesië en Turkije, terwijl we hier een enorme staatsschuld hebben, een hoge werkeloosheid, voedselbanken en mensen die hun zorg niet meer kunnen betalen?! Prokapitaal heeft gewoon gelijk!

Maria.1 | 21-04-14 | 22:34

Mijn neef, die het vandaag bij de paasbrunch bij oma durfde te bekennen dat hij afgelopen GR-verkiezingen pvda had gestemd heb ik wel zo'n ontzettende klap voor z'n harses verkocht.

reageerbuis | 21-04-14 | 22:32

@Diabhal. Dat klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de mensen die niet op de PVV stemmen wel pro-EU zijn. Er zijn weinig alternatieven. Misschien Artikel50, maar die is nog betrekkelijk onbekend.
Kom eens met wat voordelen die de EU Nederland heeft geboden?

Maria.1 | 21-04-14 | 22:02

@Maria.1 Zelfs al haalt de PVV 30 zetels, dan nog heeft 30/150=20% dus 80% van de Nederlanders niet op de PVV gestemd.

@sassen van elsloo Ik heb eerder al een paar van je opiniestukken gelezen. Goed geschreven, alleen blijven het opiniestukken met een politiek sausje.

Diabhal | 21-04-14 | 21:57

@Diabhal. Ik wist niet dat de PVV in de EU wil blijven. Die stond in de laatste peilingen bovenaan namelijk.

Maria.1 | 21-04-14 | 21:45

Prima optreden van Sassen van Elsloo. Kerel maakt op mij een nuchtere, koele indruk, wars van romantisch gezever. Bovendien lijkt hij qua financieën e.d. te weten waar die over praat, kom daar maar 'ns om vandaag de dag.
Enige was dat ik 'm nu al ongeduldig zag worden bij die vergezichten van die PVDA-ert. Gelijk heeft hij, ik viel ook in slaap, maar ik hoop niet dat hij daarom voortijdig afhaakt. De enige manier om die carrierepolitici te slopen is door net ietsje langer in de ruimte te kunnen ouwehoeren. We moeten ze bestrijden met hun eigen wapens, Alex. Fitte vergadertijgers met zitvlees, dat is wat we nodig hebben.
Power to the people.

Magdatkandat | 21-04-14 | 21:44

@Maria.1 Is dat waarom 82% van de Nederlanders nu op een partij zou stemmen die in de EU wil blijven?

Diabhal | 21-04-14 | 21:43

@Diabhal. Nederlanders zijn de vorige verkiezingen misleid. Nu is het duidelijk wat een dictatuur de EU eigenlijk is. Denk maar niet dat de Nederlanders daar nog eens intrappen! Of zit je jezelf nu moed in te praten?

Maria.1 | 21-04-14 | 21:40

@Prokapitaal "De EU heeft enorme aantallen uiterst destructieve uitwerkingen op het welzijn van de gewone Nederlandse burger."
"Naast dat onze economie letterlijk om zeep wordt geholpen"

Kom eens met voorbeelden. Ik kan niks met dit soort loos gebrabbel.

"ons belastinggeld in bodemloze corruptie-putten verdwijnt"

Klopt, is een probleem, moet je oplossen, niet van weglopen.

"onze privacy is verdwenen"

Komt niet door de EU, gebeurt ook in Zwitserland, Noorwegen, Rusland, VS, China, etc.

"er absurde oneerlijke concurrentie is vanuit Oost-Europa"

Dus het feit dat Nederlandse werkgevers de wet overtreden en onder de tafel Oost Europeanen inhuren is de schuld van open grenzen? Ga je ook de schuld geven aan de slechte douanecontroles en de drugsdealers als je met cocaïne wordt betrapt? Daarbij, als jij je baan verliest aan iemand die geen woord Nederlands spreekt en blijkbaar jouw werk net zo goed doet als jij zonder enige kennis van de cultuur dan moet je eens in de spiegel kijken. Je moet de werkgevers en uitzendbureaus die de wet overtreden keihard aanpakken, dan lost het probleem vanzelf op.

"de criminaliteit hoogtij viert"

Schoolvoorbeeld van onderbuikargumentatie. De criminaliteit is veel lager dan in de jaren '90.

"het aantal gelukszoekende leugenaars nog nooit zo groot is geweest"

Wat is je definitie van een gelukszoekende leugenaar? Als ze de waarheid zouden vertellen waren ze wel welkom? Houd toch op met die onzin. Jij wilt geen enkele buitenlander in dit land. Daar is op zich niks mis mee, het is heel natuurlijk om alles wat vreemd is te verafschuwen, alleen moet je er niet zo schijnheilig over doen.

"wij geen baas meer zijn over eigen land"

Zelfs in de meest rooskleurige PVV peilingen zou 80% van de Nederlanders op een partij stemmen die in de EU wilt blijven. Samengevat: Nederlanders willen in de EU blijven óf vinden het de issue niet groot genoeg om daarvoor voor de PVV te stemmen. Nu klink je gewoon als: Ik krijg m'n zin niet, 80% van dit land is landverraders en dit land is ondemocratisch. Huilie huilie.

"onze gebruiken en manier van leven niet worden erkend door andere lidstaten"

Onzin.

"Het hebben van problemen met al het bovenstaande maakt je in jouw sneue linkse ogen een PVV schaap?"

Jammer voor je dat ik een rechtse ondernemer ben. Gelijk tip van de dag: Wordt ondernemer. Dan heb je tenminste je eigen geluk in de hand.

"In mijn optiek ben jij dan niet meer dan een vuile landverrader."

In tegenstelling tot iemand die niet wil accepteren dat 90% van de Nederlanders bij de vorige verkiezingen op een partij heeft gestemd die iets anders wil dan jij.

@tipo Anti-EU zolderkamertjeswebsites citeren en doen alsof het een nieuwsartikel is is wel heel erg makkelijk. Kom eens met wat argumenten die geen Google results opleveren.

Diabhal | 21-04-14 | 21:31

@ZKH EenOog. En ja, de (semi-)overheden ook natuurlijk.

Maria.1 | 21-04-14 | 21:26

@ZKH EenOog. Dat zou niet gek zijn. Te beginnen met de accijnzen, zodat de Belgen en de Duitsers hier komen shoppen en tanken.

Maria.1 | 21-04-14 | 21:25

Cordon sanitaire tegen de kritiek op de gevestigde orde. Dat is wat het is.
Zonet tijdens VI ook. Hans Kraai zei hard aanpakken die vuurwerk smijters, komt Derksen dat Kraai PVV praat uitslaat. Wat een onzin.
Alsof hard aanpakken en nonsense waar dan ook niet zou mogen.
Maar hier in nederland vooral geen commentaar hebben op het politieke beleid want dan ben je van de Pvv "wat ze bedoelen is fascist".

ca12nag3 | 21-04-14 | 21:24

@Maria.1 | 21-04-14 | 20:48

Misschien die waanzinnig hoge lasten eens een eind naar beneden schroeven? Met name om te beginnen die van al onze (semi-)overheden, dan volgt de rest vanzelf.

ZKH EénOog | 21-04-14 | 21:16

Die 5% regeling is weer een gedrocht van hier tot Warschau. Een land als Polen gaat dat niet redden. Die willen dus weer extra geld uit de EU. Als NL geld steekt in het creeren van banen, als dat al mogelijk is, dan kan iemand van buiten de landsgrenzen deze baan krijgen. Schiet NL niets me op, moeten we nog meer geld in banen pompen.

Febofiel | 21-04-14 | 21:11

Die De Jong zei een interessant ding; gelijke beloning voor gelijk werk. Maar hoe moet dat gaan? Nederlandse arbeiders voor hetzelfde loon als MOE-landers? Hoe gaan die Nederlanders dan hun vaste (hoge) lasten betalen?

Maria.1 | 21-04-14 | 20:48

Dat Artikel 50 lijkt me wel wat, zouden ze een zetel kunnen krijgen of moet er toch strategisch gestemd worden?

Morgenhout | 21-04-14 | 20:44

@SilentF0rce | 21-04-14 | 17:49

Stemmen in onze Westerse dictatoriale particratiën is net een religie: uit de geïndoctrineerde angst dat je anders je 'inspraak' hebt weggegooid, ga je maar stemmen op de voor jou minst erg lijkende partij, ook al weet je van te voren al dat echte inspraak in onze huidige systemen niet bestaat.

Inspraak, de god van de schijndemocratie, is een sprookje als ieder ander.

ZKH EénOog | 21-04-14 | 20:30

Wat jammer dat op 4 bij Art50 die Dirk Jan Keijzer staat. Heeft zich herhaaldelijk een groot Eurofiel genoemd. Stond op TK lijst voor VVD. Indertijd contraproductief bij de LPF. En of Hero Brinkman zo content was mijn zijn secondant? dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/92879...
(en ook die week lange draad op Amsterdampost.nl)

Ci Ty33 | 21-04-14 | 20:14

Die Alexander Sassen van Elsloo slaat elke keer de spijker op zijn kop.
Dat wordt dus Artikel 50 of de PVV.

ProAsfalt | 21-04-14 | 20:10

Wel stemmen.Anders krijg je later te horen : dan had je dat eerder moeten zeggen.,otw stemmen. En maken ze er misbruik van. Zoals nu alle kritiek vanuit de ivoren toren met minachting het duister in gemanipuleerd wordt.
En stem PVV die zwammen niet zo lang .Farrage heeft de weg in duidelijke taal al met keien geplaveid.

Ik kook ook | 21-04-14 | 19:58

Mijn stem gaat in ieder geval naar artikel 50. Dat heb ik ook in Amsterdam gestemd, maar helaas, het is een verloren stem geworden.Maar dat risico neem ik dan nog maar eens een keer.

Frans1156 | 21-04-14 | 19:49

Het woord socialist staat bij mij al geruime tijd gelijk aan terrorist.
Meneer tang bevestigt dat hierboven nog maar eens.
Alles stelt dit links-volk in het werk om Nederland leeg te roven, finaal kapot te maken en vervolgens op te heffen.
Alles.
Dit sloopwerk moet gestopt en liefst zwaar bestraft worden

Prokapitaal | 21-04-14 | 19:43

@tipo, ik voorspel je dat de schooken alleen zullen plaatsvinden in de mediterrane landen, inclusief Frankrijk..

therealbraindump | 21-04-14 | 19:42

> @In the morning! | 21-04-14 | 16:32
> Is de GeenStijl wat te nodeloos kwetsend voor je? Niet gefundeerd
> genoeg? Misschien zelfs een beetje tendentieus?
> Nederlandse gulden ƒ | 21-04-14 | 18:42

Nee. Met GeenStijl is niets mis, ik wil alleen maar zeggen dat ik het met veel onderwerpen wel eens ben maar dat het teveel over dezelfde dingen gaat die alleen maar dezelfde frustraties blijven oproepen bij mij en anderen. En ik ben niet bij machte om "er wat aan te doen" want ik ben maar een loser en bovendien weten we allemaal dat einzelgänger-acties voor anderen geen uitnodiging zijn om ook eens wat te doen. Nederland lijdt aan lethargie en "fatigue", vermoeidheid.

Ik vraag gewoon om wat meer verschillende onderwerpen, that's all.

In the morning! | 21-04-14 | 19:41

Met plezier naar gekeken alleen jammer dat die Eurofiele sneue kwek toen het moeilijk werd weer geholpen werd door de kreet ander onderwerp.
Maar ja wat verwacht je anders bij rooie witmans.

Toontje-lager | 21-04-14 | 19:28

Met de uitspraken van Paul Tang kon het failliet van Europa niet duidelijker in beeld worden gebracht. Niets zeggende holle uitspraken zonder enige inhoud.

Therapietje | 21-04-14 | 19:27

@Diabhal 18:29
Volgens het IMF kost het redden van de Euro Nederland 9 tot 15 miljard per jaar:

"Om de belastingheffing te centraliseren (zoals in de VS en Canada) zou er volgens het IMF een ‘rainy day fund’ nodig zijn, waar elk jaar door ieder EMU-lid 1,5% tot 2,5%BBP in wordt gestort. Voor Nederland is dat een extra uitgave van 9 miljard tot 15 miljard per jaar. Binnen 1,5 jaar en 5 jaar vanaf nu zou dat gerealiseerd moeten zijn. Dat is 562,50 a 882,35 Euro per Nederlander per jaar vanaf dan. Dit kunnen overigens onderschattingen zijn volgens het IMF, als de besmettingsrisico’s groter worden bij nationale economische schokken. Met dit ‘rainy day fund’ zal vervolgens anti-cyclisch fiscaal beleid (Keynes-beleid) gefinancierd worden in de EMU-zone, daar waar een economische schok plaatsvindt. " www.dagelijksestandaard.nl/2013/09/imf...

tipo | 21-04-14 | 19:16

Wat een verstandige taal van Sassen van Elsloo, mijn stem heeft-ie.

Arjan | 21-04-14 | 19:12

cumshaft | 21-04-14 | 17:56
Waarom vindt u dat vreemd? Zal wel gewoon in het sponsorcontract staan.

aardappelninja | 21-04-14 | 19:11

Paul Tang had weinig zinnigs te melden, en dat bij een programma gemaakt door NPO mensen, NPO de spreekbuis van PvdA en EUSSR.

Onderbuik | 21-04-14 | 18:55

Tijl u 17:40
Helemaal gelijk, ze hopen dan dat de weglopers weer trug komen, het is ze met Samsom ook gelukt.

Ik ga PVV stemmen een zekere stem tegen de EU.

Henny Clemens9291529 | 21-04-14 | 18:51

Supermatthijs | 21-04-14 | 18:05
Hoge bomen vangen veel wind, trol. Je moet niet zo janken, ik heb toch bedankt, zei ik je?

Smarties | 21-04-14 | 18:50

@In the morning! | 21-04-14 | 16:32
Is de GeenStijl wat te nodeloos kwetsend voor je? Niet gefundeerd genoeg? Misschien zelfs een beetje tendentieus?

Nederlandse gulden ƒ | 21-04-14 | 18:42

@PVV schapen.
Diabhal | 21-04-14 | 18:29
.
Wat PVV schapen?
De EU heeft enorme aantallen uiterst destructieve uitwerkingen op het welzijn van de gewone Nederlandse burger.
Naast dat onze economie letterlijk om zeep wordt geholpen, ons belastinggeld in bodemloze corruptie-putten verdwijnt, onze privacy is verdwenen, er absurde oneerlijke concurrentie is vanuit Oost-Europa, de criminaliteit hoogtij viert, het aantal gelukszoekende leugenaars nog nooit zo groot is geweest, wij geen baas meer zijn over eigen land, onze gebruiken en manier van leven niet worden erkend door andere lidstaten, etc etc etc
Het hebben van problemen met al het bovenstaande maakt je in jouw sneue linkse ogen een PVV schaap?
In mijn optiek ben jij dan niet meer dan een vuile landverrader.
Bah.

Prokapitaal | 21-04-14 | 18:40

@Diabhal | 21-04-14 | 18:29
Die 51 miljard euro voor terugkeer naar de gulden is een hypothese van eurofielen.

No Money No Rights | 21-04-14 | 18:33

Ik krijg het wat benauwd van die luitjes die de EU promoten alleen maar vanwege hun eigen voordeel daarbij.
Of omdat men dat puur doet omdat de gewone man tegen is.
Soort auto-terrorisme is het van die linkse betweters.

Prokapitaal | 21-04-14 | 18:31

Zolang 90% van alle eurocritici problemen aan de EU blijven toeschrijven waar de EU niks mee te maken heeft gaat het nooit wat worden daar. Er zijn serieus mensen die denken dat de bezuinigingen van de afgelopen jaren een rechtstreeks gevolg waren van de steun aan Griekenland en dat wij nu nog belastinggeld aan Griekenland uitlenen.

We hebben in totaal €9,2 miljard steun geleend/geïnjecteerd in de afgelopen 6 jaar. Vergelijk dat eens met het redden van ABN AMRO wat ook zonder EU lidmaatschap was gebeurd ad €35 miljard. Vergelijk het ook eens met de terugkeer naar de gulden ad €51 miljard. Elke euro is teveel, maar het aantal miljarden steun wordt altijd schromelijk overdreven door PVV schapen.

Diabhal | 21-04-14 | 18:29

@ Snap je!? | 21-04-14 | 17:54
Als je er op stemt betekent dat automatisch dat je het erkent. Snap je?

Willem VanDer Decken | 21-04-14 | 18:28

@doitdoit | 21-04-14 | 18:20
Een stem op de PVV is inderdaad een stem tegen de EU maar ook een stem voor het Front National. Het is waar je voor staat, in ieder geval not my cup of tea. Mij stem gaat naar Artikel 50

No Money No Rights | 21-04-14 | 18:26

@WaarDeWindWaait 18:19: En dat maakt hem een slecht politicus, omdat...? Het soort politici dat we hebben vinden het heerlijk om op dit soort zaken te worden afgerekend, als dat betekent dat ze niet op hun politiek functioneren of hun integriteit worden aangesproken.

Muxje | 21-04-14 | 18:26

Is waar hoewel een ongeluk wat overdreven is, het was eerder een aanrijding en daarbij heeft Daniel van der Stoep hierover nooit huichelachtig gedaan.

No Money No Rights | 21-04-14 | 18:21

EU is kut. Stem daarom PVV (of art 50 als PVV je om andere redenen niet bevalt). All there is to it.

doitdoit | 21-04-14 | 18:20

Artikel50, dat is toch die partij van die ex PVV'er die is opgestapt omdat hij met zijn bezopen kop een auto ongeluk had veroorzaakt?

WaarDeWindWaait | 21-04-14 | 18:19

Europa: eigen ambtenaren eerst!

*afvoeren!*

3.14nokkio | 21-04-14 | 18:17

Waarom zaten er allemaal mannetjes met rode PvdA t-shirts in de zaal?. Het kan ook allemaal bij de NPO. Daar is men echt de schaamte voorbij.

ad melkert | 21-04-14 | 18:15

@Jan Passant mk2 17:29: Juist. Naar dit soort lui luisteren is net zo dom als aan de bakker vragen hoeveel brood je deze week nodig hebt. Het antwoord op die vraag laat zich raden.

Als men de EU wil repareren, dan is de eerste stap het streng afbakenen van het mandaat van de EU. En dat kan je dus niet overlaten aan eurocraten, of hen die dat hopen te worden (lees: nationale politici).

Muxje | 21-04-14 | 18:09

@Smarties | 21-04-14 | 18:02

Wat onnodig grof, tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Kan jij niet gewoon je bek dicht houden ?

Supermatthijs | 21-04-14 | 18:05

Artikel 50 wil zich aansluiten bij de fractie van de UKIP van Nigel Farage.
Een stem op Artikel 50 is dus zeker de moeite waard.

No Money No Rights | 21-04-14 | 18:05

Supermatthijs | 21-04-14 | 17:58
Dat mocht ik ook bij je wijf.
Overigens heb ik wel bedankt.

Smarties | 21-04-14 | 18:02

@cumshaft | 21-04-14 | 17:56

Ja, ik mag er ook gewoon in.

Supermatthijs | 21-04-14 | 17:58

Dat hele Europarlement zit er voor spek en bonen.De belastingbetaler financiert die hele farce.Misschien winnen de eurosceptici maar dat heeft verder geen gevolgen.Nog buiten het feit wie de verkiezingsuitslag op eerlijkheid gaat controleren.

van stampij | 21-04-14 | 17:58

Als Paul Tang nou eens zelf zijn bek houdt met zijn retorische PVDA getetter, eurosceptisch? Jazeker! En ik zal me blijven verzetten! We hebben straks een europa waarin een overheid een onverzadigbaar hoerejong is, waarin wij belastingbetalers inderdaad alleen nog mogen betalen, waarin het kontrast tussen arm/rijk, cultuur en etnische afkomst alleen maar meer ellende oplevert, de boel ontploft gegarandeerd op den duur, ik stel voor dat we de heren in den Haag eerst eens duidelijk maken dat het totaal anders moet

Occipitaalcasibus | 21-04-14 | 17:57

dat buitenhof gewoon toelaat dat mensen met een pvda t-shirtje in het publiek mogen zitten?!!

cumshaft | 21-04-14 | 17:56

Ik kijk en luister niet meer... geef het op.

duitse herder | 21-04-14 | 17:55

Niet stemmen is niet slim, beter ga je dan ARTIKEL 50 stemmen. Ook al erken je de EU niet

Snap je!? | 21-04-14 | 17:54

Als Paul Tang nou eens zelf zijn bek houdt met zijn retorische PVDA getetter, eurosceptisch? Jazeker! En ik zal me blijven verzetten! We hebben straks een europa waarin een overheid een onverzadigbaar hoerejong is, waarin wij belastingbetalers inderdaad alleen nog mogen betalen, waarin het kontrast tussen arm/rijk, cultuur en etnische afkomst alleen maar meer ellende oplevert, de boel ontploft gegarandeerd op den duur, ik stel voor dat we de heren in den Haag eerst eens duidelijk maken dat het totaal anders moet

Occipitaalcasibus | 21-04-14 | 17:53

Ik zie het nut van een debat niet in. Het is tijd voor hooivorken, pek en veren. Het tuig daarna bij Oostende de zee in drijven met lekke kano's.
De EU is een fascistische macht geworden waar een zogenaamd parlement kan gekozen worden. Helaas bepaalt de commissie de onderwerpen. Die commissie die bestaat uit figuren van een zeer bedenkelijk allooi. Die moeten we nog even niet de zee injagen. Eventueel met gruwelijke marteling achterhalen welke machinaties hun op die posities hebben gezet. Deze kunnen dan gewoon samen met de commissie tegelijk in een lekke kano afvaren van Oostende. We gaan daarna terug naar een EEG vorm, met als eerste en enige subsidie voorstel, voedselbanken voor de Europeaanse behoeftigen. Want dat er Europeanen zijn die uit vuilnisbakken moeten eten, door wanbeleid EU, is de grootste schandplek van dat criminele schorum in Brussel. En zo eindigt het sprookje toch nog mooi.

Smarties | 21-04-14 | 17:53

Eurocritici moeten bek houden
sws,anders werpkruis in je nek.

newray | 21-04-14 | 17:50

@ZKH EénOog | 21-04-14 | 16:38
Ach.. stel dat wij (reaguurders van GS) met z'n alle netjes op Artikel50 stemmen, dan krijg zij een paar zeteltjes in de EU om vervolgens met kennis van zaken de schandalige praktijken binnen de EU aan de kaart te stellen, zoals Daniël van der Stoep dat ook doet. Als de media dat oppikt heb je meer macht dan de partijen die denken dat ze er echt wat wetten doorheen krijgen.
Ik denk juist dat het verstandig is juist te stemmen als je wilt dat er wat veranderd.

SilentF0rce | 21-04-14 | 17:49

Tijl U | 21-04-14 | 17:40

vanaf nu ook steeds meer "willekeurige mensen op straat" die Asscher een geweldige vent vinden, de NOS heeft alle zendtijd tot de TK verkiezingen, een poll van Synovate maakt het spel af: Pvda in de lift, burgers van Nederland hebben groot vertrouwen in Asscher.

Worstjes | 21-04-14 | 17:48

En verder deed Tang gewoon een Kroonenbergje: 'Plebs hou je bek. U bent te dom.' Net als Van Rossum. Allemaal PvdA.

Tijl U | 21-04-14 | 17:43

@Toine Tussenbeen | 21-04-14 | 17:07
@cynicuseconomicus | 21-04-14 | 17:19
Die yvon is een tang ja.

miko | 21-04-14 | 17:43

Ach ja. Tang zat daar in wezen ook helemaal niet voor zijn Europa standpunt. Tang moest alleen de naam Asscher een keer of wat laten vallen, zoals elke PvdAer die op TV komt intussen tijdens elk interview een keer of 3 doet. Je kunt de klok er op gelijk zetten. Dat hebben de ruggenprikkers bij de PvdA na de afgang van Samson afgesproken. Asscher moet op het schild. De geesten moeten worden rijp gemaakt. Zo zijn onze manieren.

Tijl U | 21-04-14 | 17:40

5% werkeloosheid.
En dan dezelfde kunstgrepen als in de jaren tachtig.
Mensen ziek zwak misselijk en oud noemen zodat ze officieel niet werkzoekende zijn.
Of nog meer 'arbeiders' bij de EUverheid.
Iemand moet die schalen met wild gebraad rond brengen.Dat staan aan het buffet dat kost ze nog teveel moeite.

miko | 21-04-14 | 17:39

Van Kroonenberg twee woorden geleerd: 'passief' en 'action'.

tast in duitser | 21-04-14 | 17:39

Ik vond die Sassen van Elsloo een beetje als Yvonne Kroonenberg: allemaal moeilijke woorden gebruiken waar ik als eenvoudige jan met de pet nog nooit van gehoord heb. Wat ik van hem begreep, vond ik niet sterk.

FrankVeer | 21-04-14 | 17:36

Heb het hele filmpje uitgekeken en met stijgende verbazing de holle en onzekere retoriek van die Tang aangehoord. Onbegrijpelijk dat een gast die voor de gemeenteraad van Winschoten te licht lijkt, kennelijk(?) door de Pvda naar voren wordt geschoven.

daytripper | 21-04-14 | 17:35

bas ooms53686289 | 21-04-14 | 17:29

Je moet juist wel gaan stemmen als je tegen de EU bent.

Eurotokkie | 21-04-14 | 17:31

Uit protest tegen alle onnodige uitgaven en de bureaucratische graaiers en ambtenaren ga ik beslist NIET stemmen.

bas ooms53686289 | 21-04-14 | 17:29

Een Groot Europa is voornamelijk in het belang van Grote Eurocraten. Dat moet ook zo, want Eurocraten zijn het beste opgeleid om als beschaafde menschen onder elkaar te bepalen wat er met het belastinggeld gebeurt. Belastinggeld, dat de simpele mensen die van eenvoudige bordjes eten zonder morren moeten opbrengen, omdat zij nu eenmaal onvoldoende verstand hebben daar zelf een Goed Doel voor te bedenken.
Dat is nu eenmaal zo en weerstand daartegen is niet democratisch. Of verstandig.

Jan Passant mk2 | 21-04-14 | 17:29

Ja en uit de EU stappen dan gaat het licht uit en krijgen we oorlog was het toch.
Dit kan zomaar de laatste EU verkiezingen worden als de uitslag hun niet past.

Eurotokkie | 21-04-14 | 17:29

@ Uw Verzekeringsadvis | 21-04-14 | 16:54
En "de overheid lost geen problemen op. Zij subsidieert deze".

Willem VanDer Decken | 21-04-14 | 17:28

Paul Tang van de afdeling open deuren intrappen.

NACademicus | 21-04-14 | 17:28

Ik kwam deze week toevallig nog in aanraking met één van de zegeningen van de Europese Unie: Een Pool in mijn zijkant. Paar duizend euro schade.
Wiens idiote idee was het om die kutPolen bij de Europese Unie te halen?!

VanBukkem | 21-04-14 | 17:28

Inderdaad, gewoon allemaal de bek dicht houden. Stelletje zeikerds.

Supermatthijs | 21-04-14 | 17:28

En dan die zak met een PvdA T-shirt steeds in beeld. Evil Buitenhof.

Normpje | 21-04-14 | 17:27

Zaken claimen als ware het de verdienste van de Euro en Brussel, daar zijn de Verhofnazi's en consorten goed in.
Een mondiaal gezwel is het, niets meer, niets minder.

Jackanders | 21-04-14 | 17:26

En daarvoor dus geen pus en waus meer. Nou is dat fijn tweetybird vraagt . Tweetybird krijgt. Weggejorist en opgerot dat programma in jan 2015. Geweldig toch. Het programma van die linksche kudtgutmensch kerk. Waar mensen al jaren niet de echte waarheid mogen verkondigen want dan komt het censuur duo pus en waus in aktie.

tweetybird | 21-04-14 | 17:25

Volgens Tang, alles overlaten aan de EU dan komt het wel goed. Onder welke steen van PvdA is Tang gekropen?
Van Elsloo plus 100!

lanexx | 21-04-14 | 17:24

Als de lichtsnelheid constant is kan Doppller de tpyfus krijgen.

newray | 21-04-14 | 17:22

Ik heb het geprobeerd, echt waar. Achttien tergend trage minuten lang en de conclusie luidt wederom: Zie je een politicus, dan zie je een leugenaar.

Wie hier op stemt is net zo goed verantwoordelijk te noemen.

stoethaspel | 21-04-14 | 17:22

"Overdreven bemoeizucht en doorgeslagen marktdenken pakken we aan." Aldus de persoonlijke website van Paul Tang. Opmerkelijk, toch?

Litsehimmel | 21-04-14 | 17:21

Paul-zullen-we-daar-es-plannen-voor-maken-Tang : wat een treurige nietszeggende figuur. Onvoorstelbaar ( hoewel ?) dat de Pvda er weer in slaagt zo'n kletsmajoor naar voren te schuiven.
Overigens een waar woord van SP-er de Jong over de tomeloze werloosheid onder nl-vrachtwagenchauffeurs: vraag dat maar es bij de tankstations langs de autobahn:
www.z24.nl/ondernemen/waarom-jouw-bakk...

daytripper | 21-04-14 | 17:21

Pas als Paul Tang ook zijn vrouw en kinderen een podium op sleept en misbruikt om zieltjes te winnen(net zoals Diederik "Judas" Samsom). Alleen dan pas geloof ik dat hij ook het "eerlijke verhaal" verteld. (Mwoaahh, Proest..)

denoorman | 21-04-14 | 17:20

-weggejorist-

cynicuseconomicus | 21-04-14 | 17:19

Kistendemocraten rechts noemen is ook zoiets leuks. Links noemt alle centrumpartijen maar wat graag rechts. Kunnen ze alles wat ze niet voor elkaar krijgen daarop afschuiven.

DerUnterMensch | 21-04-14 | 17:16

Een werkeloosheidsnorm van 5%. Dream on Plukker van de Arbeider. Kijk eens rond in EUSSR en kom dan weer.

wallenberg | 21-04-14 | 17:13

Waarom kijkt die meneer Tang (PvdA) steeds zo schamper?

colonnecinco | 21-04-14 | 17:10

Toine Tussenbeen | 21-04-14 | 17:07
Snol?

Ommezwaai | 21-04-14 | 17:08

Dus hij wil de Europese bank nog meer invloed geven, die ze nu in feite al opgelegd krijgt omdat politici hun werk niet doen. Dit is heel ernstig. Wel een linkse reflex natuurlijk om te denken dat de overheid banen schept.

roze_bril | 21-04-14 | 17:08

Hahaha!!
Zit ik net in een cryptogram te puzzelen op de vraag "Knijpgraag wijf". Vier letters.

Toine Tussenbeen | 21-04-14 | 17:07

De EU is de verkrachter die nadat het slachtoffer zwanger is gebleken zegt dat ze dan maar beter met hem kan trouwen. Eerst de euro naar binnen rammen en dan zeggen dat dat eigenlijk helemaal niet kan zonder politieke unie. Ja, was er dan niet aan begonnen!

een_mike | 21-04-14 | 17:06

De PVDA neem ik al enkele decennia niet meer serieus, als ik dit al ooit gedaan heb.
Mensen die deel uitmaken van deze partij schaar ik onder de minder begaafden, zo simpel is dat.

Ommezwaai | 21-04-14 | 17:06

Tja het betreft hier wel buitenhof. Niets is erger wat betreft eng links als buitenhof. Ergste is als ze een columnist weer eens zijn linkse verhaaltje laten doen. Altijd mensen die helemaal vol van zichzelf zijn en geen enkel debat aan hoeven te gaan na het doen van hun veelal totaal absurde onzin. Waardoor ze dus nog meer in hun eigen gelijk gaan geloven.

Bekijk nu ook dit filmpje en dan alleen de eerste 5 seconde. Ja de eerste VIJF seconde!!! Dat is voldoende.. letterlijk. Voor en tegenstanders van wat?? Europa??????????? En ik maar denken dat die verkiezingen over de EU gingen. Toch echt iets totaal anders dan Europa! Ze kennen en willen het verschil tussen de EU en Europa niet eens kennen. (Trapt GeenStijl overigens ook gewoon in hoor) want hoe kun je nou tegen Europa zijn. Allemaal landen om on eens, lekker gezellig samen dingetjes doen.. daar kun je toch niet tegen zijn. Nee ik ben zelf ook heel erg voor Europa en Europese samenwerking. Wel vrijblijvend en vrijwillig.

Het enige waar ik enorm tegen ben is een centraal lomp machtsorgaan dat die landen in Europa wilt gaan vertellen wat ze wel en niet mogen. Laat dan nou zijn van de EU is.. Niet Europa maar de EU. Ik ben enorm voor Europa maar enorm tegen de EU. Als ik de eerste vijf seconde zo hoor moet ik dus gaan discusheren met tegenstanders van Europa. Ben bang dat dat er niet veel zijn, maar goed. Wanneer mag ik dan in discussie gaan met mensen die dat enge EU steunen?

DerUnterMensch | 21-04-14 | 17:06

het beste alternatief is m.i. om in mei SGP te stemmen!
hoi, hoi, niet schrikken nu maar je gewoon effe in de materie verdiepen.

kaplaarzenverkoper | 21-04-14 | 17:04

@Eurotokkie | 21-04-14 | 17:01
Is dat een grapje? Die mensen hebben schijt aan ons.

Ongeblustekalk | 21-04-14 | 17:03

Ze worden nu echt bang.

Eurotokkie | 21-04-14 | 17:01

Paul Tang is vooral bekend van het lekken van de miljoenennota en mag nu als beloning zijn zakken gaan vullen in Brussel. Boven op zijn riante salaris en pensioenvoorziening krijgt hij de kans om net als zijn partijgenoot Berman tonnen te declareren. daskapital.nl/2014/02/exclusief_europv... en die kans laat ie zich niet afpakken. Gratis lalala geld en wat kan het hem dan nog schelen dat die hele EU ons weinig goeds heeft gebracht.

Osdorpertje | 21-04-14 | 17:00

-weggejorist-

Flinders | 21-04-14 | 16:59

@Stormageddon | 21-04-14 | 16:55
Ghe, ik dacht net aan je.

Ongeblustekalk | 21-04-14 | 16:57

Waar zijn de topreaguurderTs Welles!Nietus! en Stormageddon trouwens, zitten ze soms in Landal Greenparks de burgertrutjes?

Ongeblustekalk | 21-04-14 | 16:56

De inhoudelijke argumenten van de EUlite zijn allang op en verdampt. Ook Paul Tang komt niet wezenlijk verder dan "het moet nou eenmaal", "ja, het moet beter" en "bek houden als je er tegen bent".

Stormageddon | 21-04-14 | 16:55

Zoals Ronald Reagan het voortreffelijk verwoordde : vergeet nooit dat de overheid je grootste vijand is.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-14 | 16:54

@Willem VanDer Decken | 21-04-14 | 16:52
Ik ook niet, ik erken de EU niet, dus stem er niet op, of tegen.

Ongeblustekalk | 21-04-14 | 16:53

Ik ga niet stemmen. Heeft geen enkele zin. Ook niet op de tegenpartijen. We zitten vast en het is wachten op het zinken in het Europese moeras. Er zijn in het verleden veel fouten gemaakt en de politiek wil die niet oplossen. We zullen het zelf moeten doen.

Willem VanDer Decken | 21-04-14 | 16:52

Paul Tang, dat is dat stukje gereedschap in de kist waarvan je denkt; wat moet ik er mee?
Gladde Europaling dat het er is.
Een paar uur in de rookkast hangen lijkt me een prima optie.

Jackanders | 21-04-14 | 16:50

Alexander Sassen van Elsloo heeft al jaren uitgebreid nagedacht over Europa en heeft er veel over geschreven, die kun je niet zomaar even wegzetten als een populist. Een interview van een half uur alleen met Alexander Sassen is veel interessanter dan de holle makkelijke retoriek van Paul Tang. Die SP-er zat er ook, maar waarom eigenlijk? Hij had weinig interessants te melden.

denoorman | 21-04-14 | 16:50

Wat een argumentenarmoede. Duidelijk dat die Tang er helemaal niets van begrepen heeft of er niets van wil begrijpen. Het zou een pvda-er kunnen zijn.

spanarchist | 21-04-14 | 16:47

De EU is kut, dat weten we nu wel. Die debielen zorgen er echter wel voor dat de EU legers op sterkte worden gebracht om de boel schoon te vegen en dat wordt tevens hun eigen einde.
Ik kan niet wachten tot die dag aanbreekt.

Jim Lovell | 21-04-14 | 16:46

Paul Tang is zo arrogant om zelfs de mening van PVDA experts over dit onderwerp in de wind te slaan.

roze_bril | 21-04-14 | 16:46

Paul Tang is een blaaskaak. Viel me erg tegen, dat schijnt econoom te zijn.

XHannibalX | 21-04-14 | 16:45

Die Paul Tang is een hele nare arrogante enge vent die zijn tafelgasten het liefst achter slot en grendel had gegooid voor zijn Europese idealen. Meer repressie meer controle en al die baantjes gaan naar PVDA'ers. Socialisme in een notendop. Gewoon de rest kaltstellen...

StijlvolRechts | 21-04-14 | 16:45

Rooie rakkers en democratie, dat is als water en vuur.

Slipsnifter | 21-04-14 | 16:44

de eu is als een doodgeboren kindje het is en was nooit levensvatbaar geweest en zal het ook nooit worden er is in amerika een burgeroorlog voor nodig geweest om de verenigde staten te worden en dat waren maar 2 partijen hier in de eu 28 28 landen met 28 verschillende achtergronden qua cultuur ,taal,samenleving,economie enz je kan niet alle landen dezelfde wetten opleggen want wat voor 1 land gunstig is kan voor het andere land heel slecht uitpakken ! afschaffen die eu meteen !

the handyman | 21-04-14 | 16:41

PvdA:
Haal zoveel mogelijk onrendabelen en incapabelen deze kant op en verlaag daarmee het werkeloosheidspercentage.
Dat slaat als een Tang op een varken.
Paultje kan beter het rekenen overlaten aan mensen die er verstand van hebben en zelf doen waar hij goed in is:
Huichelen, backstabben en kontlikken.

Cuyahoga | 21-04-14 | 16:38

Nogmaals: de Untergang de Abendlandes is bijna voltooid...

eerstneukendanpraten | 21-04-14 | 16:38

Allemaal leuk en aardig, maar wat er ook gestemd wordt, dat heeft totaal geen invloed op wat de dictators in Brussel opleggen. Hoe graag we het ook zouden zien, het is naïef om te denken dat we goedschiks van dat ondemocratische moloch afkomen.

Maar voor wie nog niet wakker is, is 22 mei misschien nog wel een rustgevende optie...

ZKH EénOog | 21-04-14 | 16:38

Werkloosheidsnormen, begrotingsnormen, bananennormen, het is duidelijk welke kant de PvdA op wil. Paul Tang heeft z'n inspiratie gevonden in de werken over de planeconomie. Binnenkort gaat de EU ook bepalen welke schoenen we willen dragen.

rara | 21-04-14 | 16:37

"mensen kunnen zich uitspreken over het Europa dat WIJ willen."
LOL!

Worstjes | 21-04-14 | 16:37

Krijg ik 22 minuten satire voorgeschoteld of ben ik getuige van het langzaam ontwaken van de politiek dat ze er voor ons ziftten en niet andersom?

miko | 21-04-14 | 16:35

Na de uitspraak van de Hoge Raad over pedoclub Martijn zal het de PvdA wel zijn die een zaak gaat aanspannen om ook euro-kritische clubjes te gaan verbieden met als vage reden "maatschappelijke ontwrichting".
Ik zie ze er toe in staat.

sinar2 | 21-04-14 | 16:34

Eindelijk komt Artikel 50 in the picture. Heeft lang geduurd, maar het resultaat mag er wezen. Dit smaakt naar meer!

lerrative | 21-04-14 | 16:33

Herhaling van zetten.

De plaat hangt.

De columns staan op repeat.

Kom eens met werkende alternatieven ipv dit steeds rancuneuzere doch terechte PvdA-gelul out te pointen.

Als je de wereld mooier wil maken moet je hem niet eerst lelijk maken. Doe me eens een alternatief, geef me eens iets om wel hoop uit te putten ofzo.

In the morning! | 21-04-14 | 16:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken