Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geen Nederlands, geen uitkering? MAG NIET!

Filmpje opgedoken op Telegraaf.nl. Sterverslaggever Alexander Bakker ging met gevaar voor eigen leven de Haagse Shariadriehoek in met de vraag: 'Geen Nederlands, geen uitkering?' De onverstaanbare brabbelantwoorden lieten zich raden. Maar de koopvodjes op de Haagse groentemarkt hoeven zich geen zorgen te maken dat ze binnenkort uw geld niet meer kunnen uitgeven. Het door PvdA-PGB'tje Jetta Klijnsma ingediende, bijzonder rationele, logische en verstandige PVV-voorstel uit 2012 vormt namelijk geen enkele bedreiging voor hun gratis geldjes. Zojuist werd op radio BNR even uitgelegd dat Europese verdragen en afspraken zo'n wet onmogelijk maken. Aan mensen met een Turks, Marokkaans of EU paspoort mag je zo'n eis niet opleggen. Dus is de wet volkomen fop. Een wassen neus. Een opportunistisch leugentje, waarmee VVD en PvdA het electoraat in de aanloop naar #EU2014 zachtjes onder de ballen kietelen. Maar op een happy end hoeft het stemvee niet te rekenen: taalgehandicapte thuiszitters kunnen ook na 1 januari 2015 gewoon doorbetaald schotelTV blijven kijken.

Reaguursels

Inloggen

Wie wind zaait, zal storm oogsten. Of dacht u dat dit zomaar zonder bloedvergieten zal kunnen doorgaan.

Tricephalus | 17-04-14 | 16:54

Braak neigingen, als ik sommige in dit filmpje hoor...

ANGEL70 | 17-04-14 | 15:41

-weggejorist-

Koning Radboud | 17-04-14 | 14:43

-weggejorist-

stuivertje | 17-04-14 | 14:20

Gewoon rustig blijven aftellen tot het serieus fout gaat eerdaags. Hebben we in ieder geval een paar dagen interessante berichtgevingen.

MiGi | 17-04-14 | 13:16

Maar als t mag, toch maar iedereen met een oitkering verplicht 20u per week laten werken anders geen coins?

Sven_84 | 17-04-14 | 12:51

Dus als je door middel van een studie dw kans op een baan vergroot mag je dit gewoon weigeren.
Omdat het hier een studie nederlands betreft. Mooi man dat europa. Geloof me over 30 jaat gaan alle buitenlanders uit zichzelf weg omdat dit land dan helemaal naar de kloot'n is. Grappig.

Rest In Privacy | 17-04-14 | 12:48

Als ze alle bijstandstrekkers dan ff willen checken, dan kan de loonbelasting ook mooi naar beneden... iedereen blij.

Hard werken verschaft vrijheid!

Sven_84 | 17-04-14 | 12:45

De schellen zijn wel van mijn ogen gevallen toen een groep stompzinnige autochtonen riepen "wij zijn allemaal Marekkaene" ik zie geen oplossing meer voor dit land!

lanexx | 17-04-14 | 11:48

@ITEACHYOU
De Nederlandse cultuur van buitengewone vrijheid en doorgeslagen tolerantie leidt tot spontane verlichting en het sociaal samen arm worden. Voorbeeld: 'Ik geloof in kabouters en heb het recht om me als kabouter te kleden, ook wil ik graag Elfs blijven praten. Op grond van mensenrechten eis ik ook mijn uitkering op.'
Links framen werkt zo: Degenen die daar niet mee eens zijn, schilder je af als extremisten. Pogingen om de uitwassen die hierdoor ontstaan op te lossen, worden belemmerd doordat er altijd zielige verhalen zijn van links waardoor deze regel niet kan worden uitgevoerd.
Mensen zijn niet allemaal gek.
Hoeveel mensen ken jij nog met een baan en die zeker weten dat ze die baan houden? De verdraagzaamheid houdt op als we zelf met eens strop om onze nek zitten vanwege een huis die we niet of nauwelijks meer kunnen betalen, onze kinderen niet meer goede scholing of hobby-clubs kunnen geven door werkeloosheid of uitgeknepen worden in een baan en/of geen baan meer kunnen vinden omdat we te oud zijn of dat de banen worden uitgevoerd door mensen die vanwege armoede in hun land, bereid zijn om voor een slavenloon slavenarbeid te verrichten.
Als je dan komt met begrip voor dames die met een zak over hun hoofd willen lopen of heren die jurken aanhebben EN de taal weigeren te leren, heb je het niet helemaal begrepen.
Ik ben niet voor zoveel mogelijk vrijheid voor iedereen. Als je in staat bent om je eigen broek op te houden mag je 'iedereen doen van mij' met of zonder kleren en mag je Marsman-taal praten van mij. Als je een uitkering wilt hebben, moet je net als alle andere werkenden in Nederland je stinkende best doen.
En het probleem van zielige mensen? Kijk verder dan Nederland er zijn veel landen met creatieve oplossingen die niet zaligmakend zijn, maar waar je niet aan dood gaat. Als we het uitkerings-5* hotel van Europa en de wereld worden, tja, dan hoop ik voor jou dat je geen kinderen hebt of die gaat krijgen.

Ben je leraar op een school of zo? Goed hart, kinderen motiveren met liefde en uitleg. Prachtig. Volhouden. Je bent de juiste persoon op de juiste plaats. Blijf daar vooral. Jij hebt voorlopig baangarantie.

Haagse Tokkie | 17-04-14 | 11:08

Een land met een beetje ballen zegt zulke uitvreter aantrekkende verdragen gewoon op.
Waar zijn de ballen van Nederland? Of moeten we het met de nog niet ingedaalde verschrompelde ballen van Rutte doen?

The Kwisatz | 17-04-14 | 10:48

Dus al die ambtenaren die aan dit wetsontwerp hebben gewerkt hebben dat voor de kat zijn kut gedaan? En geen van hen wist dat het dus niet kon? Nauwelijks veronderstelbaar, hoewel. van dit kabinet kan je alles verwachten.

Rest In Privacy | 17-04-14 | 08:58

Ik herhaal het nog maar een keer. De ellende uit Brussel is niet te stoppen, en het aantal mensen dat een uitkering heeft en niet wil werken ook niet.

Rest maar 1 oplossing: stop met belasting betalen en verlaat het zinkende schip.

Koek Bakker | 17-04-14 | 08:54

Gefopt door de Nederlandse regering? Alleen de aanblik van kopvodden en baardmansen in jurken doet me al walgen. Waarom ik daarvan walg? Omdat ik ze moet onderhouden. En alle werkende Nederlanders met mij. En als dank word je uitgescholden. Ik ben een keer door zo'n kopvod uitgscholden voor neuk-haram. Gewoon omdat ik daar wit liep te wezen.

Nivelleermarionet | 17-04-14 | 08:54

ZonderNaam | 16-04-14 | 20:37

Wat mij betreft is het voorbeeld dat onze Overheid stelt duidelijk: kiest u zelf maar aan welke wetten u Ich wel of niet wilt houden, doen wij immers ook.

Prima! Ik hanteer slechts 'wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet'. En alle overige wetten ongezien de tiefus.

AsEl | 17-04-14 | 08:18

@King of the Oneliner | 16-04-14 | 20:01
Een accent is geen probleem: anders kunnen we alle gebiedsdelen buiten Haarlem wel afstoten. Ik vind een Limburger of een Fries net zo onverstaanbaar als een import Chinees...

Wijze Uil | 17-04-14 | 08:18

@ProAsfalt | 16-04-14 | 19:59
Probleem is dat die ongeletterde analfabeten niet aan werk te helpen zijn en dus per definitie op ons 'sociale vanget' aangewezen zijn...

Wijze Uil | 17-04-14 | 08:14

ik krijg bijkans de 'Het Donkerblauwes Vermoedens' dat den 'Buitenlandses' het 'Wetboek Der Nederlanden' beter kenT dan den Hollander zich zelve ... - Belastingomvormingen zijn hunner grootens passie. Dunkt my.

Centauri3 | 17-04-14 | 08:03

belachelijk dat zulk soort analfabete bergbewoners hier lekker een uitkering kunnen trekken en de taal niet spreken,terwijl gehandicapten zoals ik in mijn rolstoel aan het werk zijn.. das nederland op zijn platst. bedankt pvda!!!!

arunt_da_beftekkol | 17-04-14 | 08:02

Toch leren ze echt wel Nederlands voor ze in Holland neerstrijken hoor...

"Iek njiet begraaip"

Multimediaknaller | 17-04-14 | 07:59

FOUT FOUT Geen Stijl, in België wordt dit al jaren toegepast, en is bedoelde wet is onlangs nog getoetst door het hoogste rechtsorgaan, die het OCMW in het gelijk heeft gesteld.

josef1952 | 17-04-14 | 07:47

Die buitenlanders krijgen in Den Haag nog geld voor elk niveau dat ze halen. spreken, luisteren ennog twee van dat soort. Haal je niveau drie voor twee kwalificaties hoppa cadeautje van 500 euro. Niveau vier levert 1100 op. En dat is dan niveau vier op debielennieau

studentje_dh | 17-04-14 | 04:52

@VanBukkem | 16-04-14 | 20:18
-----
Woordgrappen.
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Nederlandse gulden ƒ | 17-04-14 | 00:57

@Maya de Blij | 16-04-14 | 20:03
-----
Wacht even. Ik dacht dat Marokkaans tegenwoordig de standaardtaal voor dat formulier is?

Nederlandse gulden ƒ | 17-04-14 | 00:55

@Maria.1 | 16-04-14 | 20:00
-----
Kunnen we daar net als hier dan ook met de gulden betalen?

Oh wacht..

Nederlandse gulden ƒ | 17-04-14 | 00:53

@miko | 16-04-14 | 19:58
-----
Betekent dit dan ook dat andere Europese landen even open als Nederland moeten zijn tegenover ditisnietmijnwinkelvrienden? Of houd ik mezelf nu voor de gek en is er een andere reden dat Maro- ik bedoel Nederland nog steeds zal uitblijken in dit aantal?

Nederlandse gulden ƒ | 17-04-14 | 00:51

Zie ze daar staan ... die lachen ons keihard uit!
Ze weten dat ze de politieke elite mee hebben.

meneer Q | 16-04-14 | 23:49

Wat een gezelligheid daar in de schilderswijk.
Tenminste, als de schilderswijk een wijk in Casablanca zou zijn.

Jan Dribbel | 16-04-14 | 23:38

Als een niet-geïntegreerd, onrendabel kopvodje gratis geld krijgt, zonder enige geleverde prestatie anders dan het uitschijten van ALWEER een kostenpost in de vorm van een onaangepast, maatschappij onwrichtend bontkraagje.... WIL IK G*DVERDOMME OOK GRATIS GELD!!!!!1

TiTi_no_ghost_237 | 16-04-14 | 23:31

Vieze tactiek van de PvdA bij woorde van Klijnsma. Er blijken dus verdragen te bestaan met Marokko en Turkije, en daar bovenop nog EU regels, die het onmogelijk maken om taaleisen te stellen aan het merendeel van hen die (vaak al decennia lang) een bijstandsuitkering ontvangen, en de taal niet of nauwelijks spreken.

Gezien de wijze waarop de geen nederlands sprekenden in dit filmpje zijn uitgedost, geef ik hen geen enkele kans om ooit ook maar voor een (zelfs laagbetaalde) baan in aanmerking te komen. Net zo min als in witte jurken gedresste baardmannen.

Dus: blijft u allen lekker akkeren en sappelen tot uw 67e, om al deze niet-werkende allochtonen van comfortabel levensonderhoud te voorzien. En wees vooral blij met de plastic worst die Klijnsma u nu voorhoudt..
Ik blief ze niet, ze mag die steken daar waar nog nooit een straaltje zonlicht heeft geschenen!

appelvink | 16-04-14 | 23:29

Dat schreef ik al onder het vorige topic hierover. Had iemand serieus iets anders verwacht?

huh, ian? | 16-04-14 | 23:23

Om met Hans Spekman te spreken, je moet Marokkanen vernederen.

Shareholder II | 16-04-14 | 23:16

Het is weer eens een politiek ballonnetje dat danst in de wind en spoedig uit het zicht zal verdwijnen. De EU gaat subiet foei roepen en dan trekken alle rubberen politici snel hun keutel in.

Therapietje | 16-04-14 | 23:15

Ik zeg niks meer, ik ben zo moe hiervan. Minder minder minder..... pfffff

Pimmetje Fortuyn | 16-04-14 | 23:09

@* | 16-04-14 | 22:33

Schijtpapier was op.

ZKH EénOog | 16-04-14 | 22:51

Wat is er met het voorstel om uit de EU te stappen gebeurd?

* | 16-04-14 | 22:33

@Diek,

Waren het maar alleen de kansenparels.
Het gaat om de politiek, en niet alleen omdat die frauderende en criminele uitkeringstrekkers belangrijker vinden dan de belastingbetalers.

De politiek heeft een paar gigantische gaten in haar tentakels, vandaar de bizar hoge, maar nog steeds stijgende belastingen. Maar zelfs dat is niet genoeg. De meeste Westerse landen hebben inmiddels behoorlijke schulden opgebouwd, zo ook Nederland. Voor allerlei financiële "experts" is dat een reden om te pleiten voor meer inflatie, dat maakt het aflossen van die schulden namelijk makkelijker.
Maar een hogere inflatie betekent ook dat iedereen er in koopkracht op achteruit gaat; het betekent daarnaast dat sparen voor de oude dag geen zin heeft; dat geldt voor jou en mij maar evengoed voor pensioenfondsen die daarom moeten beleggen met alle risico's van dien.

Er moet echt gauw iets veranderen.

Dandruff | 16-04-14 | 22:26

Ik heb het niet als vanzelfsprekend gevonden dat je de taal leert in het land waar je woont. Wel zo handig toch? Maar wat toch weer knuppelhard aangetoont wordt en wat al zo vaak al gezegd is. Je bent een vreemde als je de taal niet spreekt in het land waar je leeft. Erger nog, velen zijn ongeschoold of hebben een lage opleiding genoten en een vreemde taal, anders dan die van hun is ze vreemd. Dus er is slechts maar één oplossing over en dat is dat wij ons aanpassen aan hun, omdat juist wij enigszins geleerd hebben en minstens wel een 2e taal beheersen. Je kan je toch zo iemand niet achter de kassa zetten? Balie werk of iets anders, kan niet. Blijven de z.g. klote klussen over... schoonmaken of ver van de bewoonde wereld klussen. Nee, ik geloof er geen ruk van dat dit ook daadwerkelijk word aangenomen bij wet. Zou dat wel gebeuren dan krijg je een excodus van talenscholen en blijven ze hier nog met een of ander "pardon". Socialisten zijn op voorhand niet te vertrouwen en zeker niet als er weer wat belangrijks op stapel ligt. De a.s. verkiezingen. Bedoeld, ons als "realistische" mensen bij Geert weg te halen zullen falen! Het idee is goed, maar al wat jaartjes oud en komt van Geert zelf af. Flinters PVV in de pvda, dat is als hondestront wat vloeibaar tussen je tenen doorloopt. Doekje?

Mr_Pikibelly | 16-04-14 | 22:21

Nederlanders blijven houden van booslims
Hypocrisie is gemeen voor beide

exNLfanAlochtoon | 16-04-14 | 22:17

PvdA stemmen vor outkierieng kraigen.
Dat verstaan ze prima.

Slipsnifter | 16-04-14 | 22:16

hey jij! Harder werken! Deze gebruikers moeten geld, moeten gratis, moeten hebben hebben hebben. Wie ben jij om dat tegen te spreken, je hebt je bazen in Brussels niet tegen te spreken! Wie denk je wel niet te zijn! Op de vloer, kniel voor je meesters, slaaf, werk voor de volle buik en de sateliet schotel van de gasten! (zweepgeluiden)

tattooboer | 16-04-14 | 22:15

De kansenparels zorgen voor het einde van de welvaartsstaat. Ik voel me sociaal, maar voel er weinig voor om maar iets te betalen voor al die parels.

diek | 16-04-14 | 22:11

In Amerika heb je nog mensen die bij supermarkten je spullen in een gratis tasje doen. Dat is misschien ook nog een optie voor de vele werklozen die een tegenprestatie moeten leveren.. Oh wacht..

Mesmer | 16-04-14 | 22:06

Kennelijk ben ik een vierde generatie Nicolaas slachtoffer.
Mij is geleerd: "Tis een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker ..."
Als het gaat om een witbaardman op een schimmel met een rode muts op en die een aantal overijverige zwartmannen bij zich heeft, dan doe je gewoon de deur open en laat je die binnen.
En dat, dat gaat je echt wat opleveren!
Maar wat blijkt nu. Degene die niet aan de bovenvermelde omschrijving voldoen, moet ik OOK binnenlaten. En die komen alleen maar halen ... ja echt.
Mijn staatshoofd dwingt mij om geld af te dragen aan deze mensen. Niet direct natuurlijk.
Nee, hij sluit een lening af op mij als Nederlander en laat mij extra belasting betalen.
Want dat mag hij als staatshoofd.
En dat .... dat maakt mij een beetje ongelukkig.
Want ik wil niet leven boven mijn stand.
En ik wil helemaal niet dat iemand schulden aangaat op mijn naam.
Sorry, ik heb geen economie en sociologie gestudeerd, maar volgens mij gaat hier iets faliekant mis.
Ik ben hierdoor al mijn nationalistische gevoelens verloren. Kwijt. Foetsie!
Ik ben in feite slachtoffer van het huidige Nederlandse systeem.
Recht!
Ik heb potdomme recht op een Nicolaasuitkering!
En welnu!!!!!
Graag suikergoed en zonder marsePIJN!

dennis8704 | 16-04-14 | 22:05

@Supermatthijs (21:49),

logica verandert niet in "geroeptoeter" alleen omdat een stel idioten enkele idiote verdragen heeft gesloten. Verdragen kun je wijzigen of opzeggen, dat is al zo vaak gebeurd zonder reden dus dat kan ook als er hele goede redenen voor zijn.
Zoals nu.
Want waarom zouden landen die zelf nauwelijks of zelfs helemaal geen uitkeringen aan hun eigen onderdanen verstrekken, ons kunnen verplichten om hun onderdanen wèl te blijven betalen?
Ook als onze regels worden overtreden en zelfs als er wordt gefraudeerd met ons geld?

Het wordt tijd dat Nederlanders en ook andere Europeanen weer van hun politici gaan eisen dat die logisch nadenken, ook als allerlei internationale wetgeving dat verbiedt.

Dandruff | 16-04-14 | 22:00

Als de PvdA vlak voor verkiezingen weer eens iets de media inslingert wat mensen met gezond verstand gewoon normaal vinden, weet je dat je er na die verkiezingen niets meer over hoort, totdat de volgende er aan komen.

WirMachenMusik | 16-04-14 | 22:00

@Mark Smith | 16-04-14 | 21:55
+1!

Ik was in Haren | 16-04-14 | 22:00

@Supermatthijs | 16-04-14 | 21:49

Ik heb hier nog een potkachel. Pleur daar al die verdragen in (ongeveer zoals het PVV-plan) en het kan ineens wel (ongeveer zoals het PVV-plan).

En niet mogen is natuurlijk onzin, of je begrijpt niet wat een democratie is. In een echte democratie, kan dit dus allemaal, als een meerderheid het met bovengenoemde stelling eens is. Want in een echte democratie, staat de gekozen volksvertegenwoordiger in dienst van de burger, en niet in dienst van Brussel.

Gelukkig voor jou en Brussel leven we niet in een democratie.

ZKH EénOog | 16-04-14 | 21:58

Wat mij betreft komt er een ban voor iedereen die vanaf nu nog over die kinderachtige kudtkudo's loopt te emmeren.

Mark Smith | 16-04-14 | 21:55

Als we nu eens geen uitkering geven aan de mensen die niet werken lost dat het probleem niet op?

Andersom dag | 16-04-14 | 21:51

Nogmaals, we mogen iemand die geen Nederlands spreekt een bijstandsuitkering niet weigeren. Maarrrr.. We mogen wel eisen dat je meewerkt aan een snelle terugkeer op de arbeidsmarkt. Daar hoort in veel gevallen het kunnen spreken van de Nederlandse taal bij. Er is niets aan de hand. De EU negeren moeten we overigens vervolgens blijven doen.

Mesmer | 16-04-14 | 21:50

En hieruit blijkt maar weer dat dus vrijwel al het geroeptoeter van de PVV niet kan of niet mag maar meestal beiden. Jammer want een goed idee dit maar wel de werkelijkheid en daar zullen we mee moeten leren leven.

Supermatthijs | 16-04-14 | 21:49

peterdh | 16-04-14 | 21:20
Want jij hebt zelf geen mening?

Mark Smith | 16-04-14 | 21:48

@ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:55
Ok, als er een kind uit de auto geflikkerd wordt ga ik dat helpen, ieder normaal mens doet dat.

Er worden miljoenen kinderen uit de auto geflikkerd en ik kan er maar 1 redden, welk kind ?

Wellicht beter die ouders, die kinderen uit de auto flikkeren, geen benzinegeld geven ?

vanhetvarken | 16-04-14 | 21:48

verdragen met Turkije en Marokko kan je opzeggen,
next

FW Ta-183 Huckebein | 16-04-14 | 21:45

@Dandruff | 16-04-14 | 21:35

Speciaal voor jou dan:

youtu.be/pdQ2G9YFJMM

Supermatthijs | 16-04-14 | 21:43

Waar kan ik minnen?

Bedoel iets onder de dekens beminnen.

Mammeloe | 16-04-14 | 21:43

@Maria.1,

Ook weer typisch dat de aandacht van een reëel probleem moet worden afgeleid naar hypothetische uitzonderingen. Alsof elke uitkeringstrekker ernstig gehandicapt is.
- Probleem is dat een grote groep mensen niet wil werken.
- Die groep doet ook alles om ongeschikt te blijven.
- En door machthebbers ver weg wordt bepaald dat wij *verplicht* zijn om ze in de watten te blijven leggen.

Dandruff | 16-04-14 | 21:41

c)ZWITSUL
Alleen voor jou maken we een uitzondering zonder reden gewoon omdat het kan.

newray | 16-04-14 | 21:36

@ITEACHYOU. Iemand met psychische problemen heeft deze gekregen door bepaalde omstandigheden en dient geholpen te worden. Maar van mensen die hier willen leven en iets willen ontvangen van de samenleving (in dit geval een bijstandsuitkering) mogen best ZELF moeite doen. Op zijn minst.

Maria.1 | 16-04-14 | 21:36

@Mesmer | 16-04-14 | 21:33
Ik snap ook niet waar die verandering voor nodig was.
't Is irritant, ja.

Lewis | 16-04-14 | 21:35

@Bij gelegenheid,

Don't feed the trolls.

Dandruff | 16-04-14 | 21:35

waarom een uitzondering voor die Mocro's ?

(c)ZWITSUL | 16-04-14 | 21:35

Ja en toch...
Waarom stemden we decennialang PvdA, de oorzaak van die onzin?
Waarom straffen we de PvdA nu door D'66 te stemmen?
De partij die alle kwalijke dogma's van de PvdA altijd onderstreept heeft?

Misschien heeft de politieke elite we gelijk en verdienen we niet beter dan onze ondergang. Als Europa, zoals gepland door de EU, afglijdt naar het niveau van Somalië en Pakistan is dat ook veel beter voor het milieu.
Of niet natuurlijk; weten babyboomers veel. Maar die gaan dat toch niet meer meemaken.

Dandruff | 16-04-14 | 21:34

Heb je er recht op dan heb je er recht op maar als je er recht op hebt zeg het dan!!!! Wat zeg je?? /:;()€&@

ikdenkwat | 16-04-14 | 21:34

Welke idioten(van welke partijen) hebben in godsnaam die metaverdragen ooit ondertekend en hoeveel democratisch mandaat hadden die uilskuikens? Laten we het daar eens over hebben... Dan kunnen we op zijn minst hun partijgenoten afstraffen.

jeanmondo | 16-04-14 | 21:33

@Lewis en @Ik was in Haren: dat werkt dus helaas niet op een ipad. Hierbij een - voor Geenstijl.

Mesmer | 16-04-14 | 21:33

@bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:24

Nou.

megalul | 16-04-14 | 21:33

@ Mesmer | 16-04-14 | 21:26
Ik heb die GS-extension (zie hieronder) maar eens gedownload. Daarmee kun je plussen en minnen, alleen is de layout nogal wennen.

Lewis | 16-04-14 | 21:28

En ik wil graag de plusjes en minnetjes terug. Alstublieft.

Mesmer | 16-04-14 | 21:26

Ze weten wel de weg naar het loket waar ze een uitkering moeten aanvragen , Gratis geld
staat op het loket.

Eurotokkie | 16-04-14 | 21:26

megalul | 16-04-14 | 21:21
Jijbakken..
Jammer.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:24

Was er al bang voor, zoals velen natuurlijk.
Ik word hier gek van. Gék. Mogen we *iets* terug verwachten in ruil voor zorg en geld? (Nee dus.)

Lewis | 16-04-14 | 21:24

@bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:16

Nee. Als jij iets niet begrijpt is dat jouw probleem, en wat 'anderen' te zeggen hebben interesseert me al helemaal niet. Niet nu, en niet bij gelegenheid.

Het enige opmerkelijke is dat je kennelijk een stuk dommer bent dat ik dacht. Dat reken ik mezelf wel aan.

Maar heel veel slaap zal dat niet kosten.

megalul | 16-04-14 | 21:21

Beste geenstijl.... We missen de kudo's knop... Kom op zeg waar het op staat! willen jullie meer reacties ofzo? Zeg dat dan gewoon... no problemo... Want dankzij het verdwijnen van de kudo's knop zie ik telkens dezelfde comments voorbij komen van verschillende reaguurders...

Bovendien geeft het puntensysteem voor velen een duidelijk beeld van de mening van de rest van zijn reaguurder-collega's....

Dus kom op:
a) Waarom is ie weggehaald?
b) Wat weerhoudt jullie van het terugplaatsen?

Ff openheid van zaken, daar zijn jullie van toch?

peterdh | 16-04-14 | 21:20

Dit mag je zonder wet nu ook al opleggen. Je moet namelijk meewerken aan je eigen reintegratie. Als het kunnen spreken van de nederlandse taal je helpt bij het vinden van een baan en dit staat in je reintegratieplan dan heb je het maar te doen. Doe je het niet dan is het je reimtegratie belemmeren en kun je gekort worden. 40% kan direct.

Deze hele wet is alleen voor de bune. Ze kunnen beter hun mind houden en gewoon gebruik maken van de regels die er al zijn.

Mesmer | 16-04-14 | 21:19

megalul | 16-04-14 | 21:08
Middels deze kul kom je niet weg, niet vandaag, niet gister en niet morgen.
Lees fyi ff terug wat anderen zo al hebben geplempt op je non-comment.
Egocentrische löl ;)

bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:16

Een pretloket land voor niet Hollanders...

duitse herder | 16-04-14 | 21:14

O mag niet an EU?

BOEIEND!

Data bewaren ook niet, dussss

AsEl | 16-04-14 | 21:09

@bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:05

Dat jij die nodig hebt tegenwoordig, maar enfin, mensen veranderen, vermogens ook.

Zo gaan die dingen.

megalul | 16-04-14 | 21:08

Tja, de werkelijkheid is lastig nu eenmaal.
megalul | 16-04-14 | 21:01
Spiegel..

bij gelegenheid | 16-04-14 | 21:05

@ ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:55
Tja, jij zou natuurlijk het kind in huis nemen en al zijn kosten tot zijn oude dag vergoeden...

Oh nee dom van mij, zo werkt het linkschwezen niet.
Jij zou het kind bij mij in huis laten plaatsen en mij dwingen voor alle kosten op te draaien.
En dan ben jij een sociale kerel en ik een fascist.

ZonderNaam | 16-04-14 | 21:05

Stel je voor, je bent zo'n geliukszoeker uit zo'n programma als bijvoorbeeld " ik vertrek", een 12 ambachten 13 ongelukken type. Je mislukt uiteraard aan alle kanten en dan kom je zonder ook maar een greintje van de plaatselijke taal te spreken je handje ophouden bij de gemeente aldaar. Dan kun je op zijn Nederlands wel steeds harder beginnen te schreeuwen, maar ik geef je op een briefje dat je geen cent zult ontvangen.
En terecht.

Mark Smith | 16-04-14 | 21:04

Die klote EU wordt gebruikt als stop-loss. Stiekum, wordt steeds juist dat wat niet kan rekenen op steun van de meerderheid van de bevolking, verlegd naar 'Brussel', daar kan dan nooit meer op terug gekomen worden.

Uiteraard kan daar wel op teruggekomen worden, iets wat je weggeeft met eenvoudige meerderheid, kun je ook weer intrekken per eenvoudige meerderheid.

Maar het excuus is gewoon te mooi.

vanhetvarken | 16-04-14 | 21:02

Snap die allochtonen zoiezo niet, je krijgt alles zo toegeschoven, kinderen naar school opleiding volgen,alle kansen van de wereld om je te ontwikkelen.
En nog niks dan ellende, die mensen willen gewoon niet vooruit. 4de generatie krijgen we ook niet op de rails, sterker nog het loopt steeds verder uit de hand. Wanneer ziet de politiek in dat het een gebrek is aan opvoeding?

klote land | 16-04-14 | 21:01

Want politie zijn mbo flitsers en de hbo'rs hebben het te druk met deals van Opstelten en administratie.

newray | 16-04-14 | 21:01

@bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:57

Tja, de werkelijkheid is lastig nu eenmaal.

megalul | 16-04-14 | 21:01

Zoooooo voorspelbaar!

Arnold9638 | 16-04-14 | 20:59

rode peper | 16-04-14 | 20:53
Rare redenatie, uw zou dus ook een kind, dat door de ouders uit een rijdende auto wordt geflikkerd , op het asfalt laten doodbloeden? Tja, hadden die ouders maar niet moeten gooien.
ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:55
Tja, en daarna de Kmar bellen.

newray | 16-04-14 | 20:59

@ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:55,
Doorgaans verleen je acute hulp aan iedereen maar daarna moet je je zelf zien te redden. Dus zo'n kind lap je op en stuur je naar land van herkomst (met rekening voor de zorg)

rode peper | 16-04-14 | 20:58

@dennis8704 | 16-04-14 | 20:54
En net zoals dat een euro voor het WNF niet helpt tegen de 33.000 hectare regenwoudkap per dag, helpen dit soort schijnoplossingen niet tegen de 33.000.000 euro's per dag die uit onze economie getrokken worden.
En Yvonne Kroonenberg cs zagen dat het goed was.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:57

Jij bent een van de goeien weet ik nog.
megalul | 16-04-14 | 20:38
Is goed nepkeizert. Totdat er een aantaltopics terug dit schrijven m'n aandacht kreeg:
'Onder de instrumenten die bij oplossingen horen behoren Benoemen, handhaven, mensen op hun nek zitten, mensen ruimte geven, kansen bieden , grenzen stellen, insluiten, optreden, nuanceren, luisteren, spreken, contextualiseren, verhelderen, verbinden, verdelen, abstraheren, vereenvoudigen etc etc.

Alles in de specifieke context in de juiste verhouding tot elkaar. '

Van jouw hand, leeg tot op het bot.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:57

@ jeneverneus | 16-04-14 | 20:46
Zelfs als stap je uit de EU dan nog zit je vast aan de bilaterale verdragen met Turkije en Marokko.

Hoewel het natuurlijk een leugen is dat je vast zou zitten met aan dat soort verdragen. Je kan op elk moment besluiten je reet ermee af te vegen. Misschien dat het een beetje kwaad bloed zet bij de andere partij, maar er is geen internationale poltiiemacht of iets dergelijks die je daarop komt afrekenen. Over de hele wereld worden worden bilaterale verdragen tussen landen niet nageleefd. Nederland heeft er zelf ook wel een handje van, vraag maar aan de Belgen of Duitsers.

Maar als het om dit soort verdragen met landen als Marokko of Turkije gaat dan moeten we ineens geloven dat het onmogelijk is om daar ooit nog onderuit te komen.
Waanzin!

ZonderNaam | 16-04-14 | 20:55

rode peper | 16-04-14 | 20:53
Rare redenatie, uw zou dus ook een kind, dat door de ouders uit een rijdende auto wordt geflikkerd , op het asfalt laten doodbloeden? Tja, hadden die ouders maar niet moeten gooien.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:55

Vergelijk ons sociale stelsel (vangnet voor mensen die buiten hun schuld hulp nodig hebben) eens met het regenwoud!
Ik bedoel, de hele wereld staat achter indianen uit het Amazonegebied, die hun habitat willen beschermen tegen bomenkappers. Goed toch! Blijf met je kettingzaag van onze bomen af! Stelletje boeven! Gespuis!
Het regenwoud in de Lage Landen is al jaren geleden vogelvrij verklaard......
En kom alsjeblieft niet op voor jezelf en wat je koestert in dit land als Nederlander.
Potverdrie wij zijn eigenaar van ons land. Het is ons land!
Ehm ... je wordt meedogenloos omgehakt door je landgenoten.
Treurig maar waar!
Kap nou! Mijn boomgrens is echt overschreden!!!

dennis8704 | 16-04-14 | 20:54

@ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:49,
die kinderen hebben ook dubbele nationaliteit dus die kunnen ook allemaal naar land van herkomst, dat ze daar niet kunnen aarden is niet ons probleem en onze schuld maar van hun ouders en hun landgenoten.

rode peper | 16-04-14 | 20:53

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:50
50 roem, lol

newray | 16-04-14 | 20:52


newray | 16-04-14 | 20:48
Armoe troef

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:50

@spanarchist | 16-04-14 | 20:47
Je zou het misschien niet zeggen, maar Arabisch schrift zijn ook letters, schijnt...

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:50

@rode peper | 16-04-14 | 20:45

Natuurlijk wel. De problemen van de rest van de wereld zijn groter dan ons eigen vermogen die op te lossen.
Maar daar kom je nog wel achter waarschijnlijk.

En dan niet zeuren dat ik je niet gewaarschuwd heb.

megalul | 16-04-14 | 20:49

rode peper | 16-04-14 | 20:45
Onmogelijk uit te voeren. Wat als zo een import bruid inmiddels 4 kinderen heeft die hier geboren zijn, naar school gaan, normaal Nederlands spreken, stuur je dan die moeder weg?

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:49

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:45
Gaateke uwe porche cayenne maar weer eens door de wasstraat halen.

newray | 16-04-14 | 20:48

Zijn dit nu de laaggeletterden van Kroonenberg? Of valt dit onder de categorie ongeletterden?

spanarchist | 16-04-14 | 20:47

@rode peper | 16-04-14 | 20:42
Ook juist. Om precies te zijn is ABN het Hoog Haarlemmer Hollands. Overigens is de B van de afkorting in de periode 1970-2005 langzaam weggebonjourd (da's Frans voor weggejorist) omdat het zou suggeren dat overige dialecten onbeschaafd zijn. Tegenwoordig is de correcte term Standaardnederlands. Geef het beestje een naam...

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:47

En daarom uit die communistische t... us eu!!
Vandaag nog!!!

jeneverneus | 16-04-14 | 20:46

@ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:36,

Iemand die geen nederlands spreekt heeft vast ook nog wel een andere nationaliteit, als je dan voor problemen zorgt gewoon eruit knikkeren naar land van herkomst en daar de problemen laten oplossen. De problemen van de rest van de wereld zijn onze problemen niet.

rode peper | 16-04-14 | 20:45

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:42
Gij begrijpt er de ballen niet van.
newray | 16-04-14 | 20:43
Goed beargumenteerd. Beetje armoedig, vindt je niet?

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:45

@ ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:36
Die bedelende zwervers met psychische problemen (in de volksmond ook wel zigeuners genoemd) spreken nu ook al geen Nederlands

ZonderNaam | 16-04-14 | 20:44

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:42
Gij begrijpt er de ballen niet van.

newray | 16-04-14 | 20:43

Nog één keer visionair Pim:
youtu.be/a814vQL4q9E?t=49m28s
.
Altijd weer leuk om te zien dat iets wat Fortuyn 15 jaar geleden al riep nu door de PvdA wordt uitgevoerd.

K. Lootviool | 16-04-14 | 20:43

@Den Heerscher | 16-04-14 | 20:31,

ABN is ook maar gewoon een dialect van het nederlands welke "toevallig" tot standaardtaal is verheven. Dialecten zijn echt andere , welliswaar zeer verwante,en volwaardige talen. Ik vind het niet erg als een limburger alleen zijn lokale dialect spreekt of een fries alleen fries. Zij spreken hun dialecten al eeuwen zo, en hebben net zo lang daar gewoond totdat ze ineens van bovenaf een ander dialect opgelegd kregen

@megalul | 16-04-14 | 20:30,

je snapt er inderdaad helemaal niets van

rode peper | 16-04-14 | 20:42


Maria.1 | 16-04-14 | 20:38
Hoezo? Wat is de consequentie, als je iemand die niet gaat werken, wat je ook doet, geen uitkering meer geeft? Het zwerversbestaan, of het dievenpad. Opsluiten kost ook geld. Je zal ze 1 op 1 moeten begeleiden. Een andere oplossing is er niet.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:42

Leckur tog... wordt weer een tering kreetje, wedden? Hashtag veur de twittermense #lekkurtog

Reykjavik | 16-04-14 | 20:42

Dan maar de huur verhogen voor de paar NL-ers die nog een betaalbare woning wonen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-04-14 | 20:41

@bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:37
Juist. En zelfs die x ouderen redden zich prima. Die spreken ABN zoals de generatie na hen het dialect spreekt.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:41

Liever mensen die geen Nederlands spreken dan bedelende zwervers met psychische problemen.
ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:36
Ja das dus tegen art 1 van de grondwet, ga je schamen. foei

newray | 16-04-14 | 20:40


@bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:21

Jij bent een van de goeien weet ik nog.

megalul | 16-04-14 | 20:38

@ITEACHYOU. Ho, ho, nu haal je een aantal dingen door elkaar.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:38

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:31
Ergo: alle dialectsprekers (op een x aantal oudere na) weten subiet te kunnen omschakelen naar abn.
Is hen nl aangeleerd via de kleuterschool en zo...

bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:37

Ik snap het niet. Als we met de Belgen afspreken dat we de Schelde zullen uitbaggeren kunnen we gewoon jarenlang onze middelvinger opsteken naar de zuiderburen, maar als we met Turkije of Marokko afspreken onvoorwaardelijk uitkeringen uit te delen zitten we daar tot den eeuwigheid aan vast?

En wat het Europese Hof betreft, dat is ook alleen maar bindend als het kabinet dat uitkomt. Zo verbood het Hof zowel illegaal downloaden als de thuiskopieheffing. Verbod op downloaden ging gelijk in, thuiskopieheffing opheffen..... daar moet het kabinet eerst nog even heel wat nachtjes over slapen.
En laten we het maar helemaal niet hebben over de bewaarplicht van telecomgegevens.

ZonderNaam | 16-04-14 | 20:37

Maria.1 | 16-04-14 | 20:30
Ik ben het helemaal eens met het standpunt dat je Nederlands moet kennen als je hier woont , maar roepen dat je een bijstanduitkering gaat korten, waardoor mensen, met bijvoorbeeld psychische problemen, onder het bestaansminimum komen, kom op zeg. Stuur een ambtenaar, 1 op 1, totdat je Nederlands spreekt. Dat helpt, korten op bijstandsuitkeringen leidt tot nieuwe problemen die nog tien keer erger zijn. Liever mensen die geen Nederlands spreken dan bedelende zwervers met psychische problemen.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:36

Overigens: wat mijn part stoppen we gewoon alle uitkeringen en toeslagen, behalve degene die gebaseerd zijn op arbeidsongeschiktheid en als overbrugging van een periode van werkloosheid. (Bijstand eruit, WW, AOW, WIA houden)
Als we naar de landen om ons heen kijken (oostblok, Marokko) vertrekken de lieden die niets te verliezen hebben naar elders, waar het beter is.
Een betere remigratiestimulans, importstop en werkstimulans te creëren kan ik zo 123 niet verzinnen.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:35

@Maria.1 | 16-04-14 | 20:26

Integendeel.

megalul | 16-04-14 | 20:34

@aardappelninja | 16-04-14 | 20:31

Ik permitteer me niets op taalgebied. Ik leg slechts de verbinding tussen vergelijkbare on-vermogens van verschillende groepen. Mocht je dat ontgaan zijn.

Voor de rest, veel dank uiteraard zetmeelstrijder.

megalul | 16-04-14 | 20:33

@rode peper | 16-04-14 | 20:26
Dialectsprekers kunnen zich over het algemeen prima verstaanbaar maken in het Nederlands. Welliswaar gaat dat gepaard met een zwaar accent en zal een 70-jarige Old-Ambtsspreker moeite hebben met koffie bestellen in Limburg, maar uiteindelijk komen ze er wel. Bovendien, dialectsprekers (helaas veelal de oudere generatie) hebben over het algemeen ook niet echt verhuisneigingen en zijn in eigen dorp of stad prima in staat tot communiceren, ook met de niet-dialectsprekers.

Den Heerscher | 16-04-14 | 20:31

megalul | 16-04-14 | 20:15
Monniken, mijn waarde. Doe er uw voordeel mee bij de UWV-taaltest. ;)

aardappelninja | 16-04-14 | 20:31

@rode peper | 16-04-14 | 20:26

Het gaat om het niveau smaakmaker. Maar dat begrip zal jou wel te machtig zijn.

En dat is niet heel verassend.

megalul | 16-04-14 | 20:30

ITEACHYOU. Ik dacht dat je de vraag aan Wilders cs. stelde. Maar ik wil wel antwoord geven. Autochtone zwervers spreken doorgaans gewoon Nederlands. En daar ging het om.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:30

rode peper | 16-04-14 | 20:26
En toch he, die zinnen "lopen" niet.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:29

@megalul | 16-04-14 | 20:15,

Ik ken geen enkele nederlander die geen nederlands spreekt, misschien wel die een dialect spreken en niet standaard taal. Maar ik denk dat zelfs als ik het je uitleg je niet het verschil gaat snappen tussen standaardtaal, een dialect en pidgin.

rode peper | 16-04-14 | 20:26

@Megalul. Ja, dat valt tegen hè?!

Maria.1 | 16-04-14 | 20:26

Als je je in een ander land vestigt is het toch normaal dat je de taal leert. Maar nee, in Nederland hebben we daar een oplossing voor: tolken. En alle info in eigen taal. We zijn compleet gek! En als men aangesproken wordt op het feit dat men ook plichten heeft en niet alleen rechten, dan is het ieke niet begrijp.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:25

@Maria.1 | 16-04-14 | 20:19

Oh.

megalul | 16-04-14 | 20:25

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:06
Met zoveel pvvers in de panelen, zou je toch een antwoord verwachten. Blijft verdacht stil. Ongetwijfeld zou ik veel - kudos hebben gescoord. Hahaha.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:24

Zijn we nu ein-de-lijk wakker geworden! Werd onderhand wel eens tijd, is het niet!!!??

van gummigalgen | 16-04-14 | 20:22

22 mei.

Sjaak uit Dordt | 16-04-14 | 20:21

Het gevolg van deze wet is natuurlijk dat ook minstens 40 procent van de nederlanders zijn uitkering verliest.
Gelijke monikken, gelijke hoofddoeken immers.
megalul | 16-04-14

Dat is @pius.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:21

De taal van graties geld verstaan ze allemaal prima.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 20:21

Ze kunnen blijven mededelen dat het van de EU niet mag, waarom dit accepteren, waarom kunnen ze deze belachelijke regel niet negeren en de EU trotseren, allemaal vragen aan onze waardeloze weerloze overheid!

lanexx | 16-04-14 | 20:21

@newgay | 16-04-14 | 20:17
Dit is zijn bruur... je weet toggg

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:21

Eerst wordt er schande gesproken over bepaalde PVV-voorstellen, en na een tijd komen andere partijen met dezelfde voorstellen. En dan hoor je niemand. Vooral de VVD heeft er een handje van om PVV-kamerleden met hun voorstellen weg te lachen (wat u wilt kan niet), of "het is niet uitvoerbaar". En tot je verbazing komt de VVD later met hetzelfde gewoon gejatte voorstel wat compleet is overgenomen.

rien6139 | 16-04-14 | 20:20

Als iemand beroven en/of vermoorden al geen reden is de uitkering te stoppen dan zit het met die taalbeheersing ook wel snor.

Rest In Privacy | 16-04-14 | 20:20

@Megalul. Helaas voor jou heb ik geen uitkering, dus die kan ik ook niet inleveren. Uit jouw antwoord maak ik op dat jij niet kunt lezen, want je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:19

@newgay | 16-04-14 | 20:17

Hoezo?

megalul | 16-04-14 | 20:19

Ik denk dat we in Friesland dan ook wel een boel uitkeringen kunnen befriezen.

VanBukkem | 16-04-14 | 20:18

@Maria.1 | 16-04-14 | 20:16

Uit deze vraag maak ik op dat je niet kan lezen. Dus inlevereren die uitkering gaarne @uwv.

megalul | 16-04-14 | 20:18

Uiteraard wordt elk initiatief om mensen die de nederlandse taal niet machtig zijn maar wel jaren recht denken te hebben op een uitkering, de nek omgedraaid door Brussel.... wellicht is het verstandig om die hele bijstandspot bij Brussel neer te leggen en dan mogen ze zelf de uitkeringen regelen.... scheelt een hoop ambtenaren hier!

Fatwabuster | 16-04-14 | 20:17

megalul | 16-04-14 | 20:15
Bakito ga eens weg lelijke troll

newray | 16-04-14 | 20:17

Koettoerk | 16-04-14 | 20:15
Hee abi

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:17

@newray | 16-04-14 | 20:13

Geen behalve. Gewoon geen uitzonderingen. We willen toch niet discrimineren?

ZKH EénOog | 16-04-14 | 20:16

@Megalul. Verklaar u nader: 40 procent?!

Maria.1 | 16-04-14 | 20:16


Wonderful-Life | 16-04-14 | 20:15
Lol

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:16

Maria.1 | 16-04-14 |
die is nu met poetin aan het zalm vissen.

newray | 16-04-14 | 20:16

Terug naar Istanboel. Allemaal.

Wonderful-Life | 16-04-14 | 20:15

Het gevolg van deze wet is natuurlijk dat ook minstens 40 procent van de autochtonen zijn uitkering verliest.

Gelijke monikken, gelijke hoofddoeken immers.

megalul | 16-04-14 | 20:15

Iesch allemaal heel dom volk! Iek ook praten buitenlands als iek naar buitenland ga. Dit land vol domme bestuurders en onaangepaste mensen. Ook veel kopvodmensen weer. Ies van domme religie. Houdt vrouwtjes extra dom.

Koettoerk | 16-04-14 | 20:15

@Balletje Mayo | 16-04-14 | 20:13
Die vangen wij gewoon zelf op in plaats van ze naar een ander land te sturen.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 20:14

Ik vraag me wel eens af wat onze koning er van vindt dat ons landje zo verkwanseld wordt.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:13

ZKH EénOog | 16-04-14 |
Behalve voor de ......, ja ook geen idee.

newray | 16-04-14 | 20:13

En wat doen we dan met de Friezen en de Limbo's?

Balletje Mayo | 16-04-14 | 20:13

Onzinnig om mensen die geen Nederlands spreken in een uitkering te laten zitten. Zij maken het zichzelf praktisch onmogelijk om een baan te vinden doordat zij geen Nederlands spreken. Dan ben je dus door eigen schuld werkloos en is de uitkering een beloning voor jouw onwil om jezelf een kans op de arbeidsmarkt te geven.
Onwil om jezelf naar werk te helpen is voor alle mensen die wel Nederlands spreken een reden om de uitkering te korten. Waarom zou dat voor deze mensen niet gelden?

Myrkie | 16-04-14 | 20:11

Het minst wat je mag verwachten is toch een minimale basale beheersing van de Nederlandse taal. Of sla ik nu racistische taal uit?

brutus68 | 16-04-14 | 20:11

Als je slim genoeg bent, weet je dat je de taal van het land waarin je woont moet leren. Trek je conclusie, analfabeten Nederlands leren, dat wordt moeilijk.

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:10

Prima. Dan schaffen we de hele bijstand toch gewoon af?

ZKH EénOog | 16-04-14 | 20:10

En weer luidt de oplossing:
NL uit de EU.

van Nazareth | 16-04-14 | 20:10

Freddie Stobart | 16-04-14 |
lol, totaal met je eens , ik ook, kan zelfs nog latijn lezen , lol

newray | 16-04-14 | 20:10

#ikrekenhetgoed

dezeookalbezet | 16-04-14 | 20:10

En weer een reden om uit de EUSSR te stappen en al die andere flutverdragen die ervoor zorgen dat niet wij, maar allerlei schimmige organisatie vol onverkozen mensen, de baas zijn in ons eigen land

rode peper | 16-04-14 | 20:09

Klijnsma 4president.
/ge-megalöl.

bij gelegenheid | 16-04-14 | 20:09

Maya de Blij | 16-04-14 | 20:03
Ik ontvang bijstand en vraag maar 150 per formulier. Ik heb zo een 7000 euro netto in de maand..... Zoiets

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:08

Ik spreek zes talen. Van zes uitkeringen zou ik prima kunnen leven.

Freddie Stobart | 16-04-14 | 20:08

Waarom zijn er zo veel bureaucratische en politieke lagen die uiteindelijk beslissen wat er met de centjes gebeurt die ik als keihardwerkende Nederlander op moet geven? Nota bene onredelijke beslissingen die kant noch wal slaan. Waarom heeft in vredesnaam iemand die hier niets aan de maatschappij toevoegt, zich weigert te integreren en aan te passen aan onze normen en waarden én bovendien de taal niet wilt leren, 'recht' op gratis geld? Wereld op zijn kop!

Le Roi | 16-04-14 | 20:06

En wat doen we vervolgens met al die zwervers die je komen bestelen PVV? Goed plan, met consequenties, tenzij je ze gelijk afknalt. Nee, je kan ze toch uitzetten? Mis. Dat kan niet als ze de Nederlandse nationaliteit hebben. Dus wederom, wat dan?

ITEACHYOU | 16-04-14 | 20:06

@ Maya de Blij | 16-04-14 | 20:03
Ik heb nog nooit zo'n ding van dichtbij gezien, maar kan mij niet voorstellen dat alles op het gemeentehuis in tig talen is en dat niet. Zo'n formulier is er echt wel in meer talen.

TheseDays00 | 16-04-14 | 20:06

En WEER is het Brussel dat bepaalt dat wij onze centjes gewoon af moeten staan. Wanneer gaan de ogen open bij de Nederlanders? In ieder geval niet zolang D'66 het hoogst in de peilingen staat...

Breinstein revisited | 16-04-14 | 20:05

Mooi dan kan ik in Zuid Frankrijk ook een uitkering aanvragen.
Wat doe ik eigenlijk nog in dit kutland

Rest In Privacy | 16-04-14 | 20:05

Dat geldt ook voor verlaging van de export-uitkeringen naar Marokko. In het verdrag uit 1972 was Nederland zo stom om af te spreken met Marokko die dat nu weigert, dat dit niet veranderd kan worden zonder hun toestemming.

drs.Nee | 16-04-14 | 20:04

En dat is het beeld van een markt in NL ?? wat klopt hier niet, zoek zoek zoekplaatje

newray | 16-04-14 | 20:04

Ik wist meteen dat er iets niet klopte toen ik zag dat een PvdA'er dit had ingediend.
En jawel hoor, de onderbuik had weer een gelijk

Banco Suivi | 16-04-14 | 20:04

@King of het Oneliner. Bij ons spreken de Chinezen gewoon Nederlands. Doen ook gewoon mee met onze maatschappij en zo. Als je een baan wilt krijgen zal je toch ook de taal moeten spreken. En anders geen uitkering!

Maria.1 | 16-04-14 | 20:04

Ze krijgen al een Oet Kerink, OetKrink, Ut Kerring, UcktKeringhk, etc. en dat blijft zo dus wat kan het die mensen schelen als ze in voor hen onverstaanbaar Nederlands te horen krijgen dat ze geen Uitkering meer krijgen. En dan hebben ze ook altijd nog de Toe Slaghe, Tuslaaag, Toessssslaghk, Toek Slach, etc.

Zoetwaterpanharing | 16-04-14 | 20:03

Wonderbaarlijk dat iemand die geen Nederlands spreekt wel een Nederlands aanvraag formulier voor een uitkering kan invullen.

Maya de Blij | 16-04-14 | 20:03

Ik begin het te begrijpen geloof ik.
Wet geldt alleen voor autochtone Nederlanders.

de honden blaffen... | 16-04-14 | 20:03

Dat tuig in Brussel is een grotere bedreiging voor Europa dan vijf Poetins op oorlogspad.

Jackanders | 16-04-14 | 20:03

Lekkur tog, huhhuh huh. Ja, leuk, voor zwaar belastingbetalend Nederland...

Breinstein revisited | 16-04-14 | 20:02

Verbazingwekkend dat er op die markt in Teheran nog best wel wat mensen te vinden zijn die een woordje Nederlands spreken.

Cuyahoga | 16-04-14 | 20:02

Vanmorgen om 9.50 uur geplempt in het andere artikel. Kon op mijn vingers natellen. Dus de eerste journalist die dit zoutloos opschreef kan ander werk gaan zoeken.

TheseDays00 | 16-04-14 | 20:02

Toch gek heh: als ze in Amsterdam de regels uit Den Haag weigeren op te volgen (illegalen, anyone?), dan kan het opeens weer wel. Wie bepaalt dat, vraag ik me af.

Dawassiknie | 16-04-14 | 20:01

Lekkuhrr togg...

number668 | 16-04-14 | 20:01

Dus wie moeten wel?
Chinezen (ja, die hebben soms ook een uitkering).
Irakezen, iraniers, Somaliers, Thais, Phillipijnen.
En natuurlijk alle Oekraiense en Zuid-Amerikaanse import-bruidjes.
Waaronder Maxima, want die heeft ook nog een accent.
Ze zegt namelijk constant Iek i.p.v. Ik.
Let er maar eens op.

King of the Oneliner | 16-04-14 | 20:01

Is dat filmpje niet uit Damascus of Rabat of zo?

Prof. Pim Pam Pet | 16-04-14 | 20:01

Waarom moeten wij eigenlijk nog vreemde talen leren? Als we naar het buitenland gaan spreken ze daar maar Nederlands, verdorie.

Maria.1 | 16-04-14 | 20:00

En dan zitten ze zonder geld dus krijgen ze een uitkering met een andere naam.

louis6227 | 16-04-14 | 19:59

Zit er dik in dat dat niet mag. Terugfluiting door de Rechten van de Mens en zo zal waarschijnlijk wel geschieden.

Anderzijds, het lijkt mij niet dat je voor zandkorrels tellen de Nederlandse taal machtig hoeft te zijn.

ProAsfalt | 16-04-14 | 19:59

Ok, zet de partij poll aan de rechterzijde maar weer aan.

Bassman-T | 16-04-14 | 19:59

De taal niet beheersen maakt mij eigenlijk niet eens zo veel uit, zolang immigranten maar een bijdrage leveren aan de maatschappij en de maatschappij niet alleen maar tot last zijn.

Ik was in Haren | 16-04-14 | 19:59

That escalated quickly!

bottlebaby | 16-04-14 | 19:59

Waarom wist ik dat al...?

van Nazareth | 16-04-14 | 19:58

Ah Europa zegt weer mag niet?

miko | 16-04-14 | 19:58

Het is ook altijd hetzelfde liedje, beloven en lullen. Maar echt iets doen dat niet in het eigenbelang is van de politicus/partij? Hell no.

Jasaanhetiskoud | 16-04-14 | 19:57

Nou ja, scheelt in ieder geval wel in het aantal Somaliers en zo. Maar inderdaad: we zijn wederom gefopt.

rara | 16-04-14 | 19:57

Klijnsma zou zo naar de PVV kunnen, helaas is ze daar niet sociaal genoeg voor.

megalul | 16-04-14 | 19:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken