Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OORLOG IN OEKRAINE bijna BEGONNEN

omkeerine.jpgZe moesten nog een vol etmaal over het verstrijken van hun eigen ultimatum nadenken, maar nu is de knoop doorgehakt: het leger van Oekraïne grijpt in tegen de Poetinvriendelijke separatisten in het oosten des lands. Die zijn al dagenlang aan het stenengooien, autobandenstapelen, indeluchtschieten en politiebureaubezettertje aan het spelen. Zie bijvoorbeeld deze video van gisteren. Die komt uit dit kanaal, waar soms een livestream speelt. Die opruiende praktijken moeten nu echt een keer stoppen, vind interim-president Oleksandr Turchynov, die zondag al een 'groot offensief' aankondigde tegen de 'Russische terroristen'. En nu is het OORLOG en rollen de tanks (FOTO, nog een FOTO) door de velden. De eerste tank zou al overmeesterd zijn door de Pro-Ruski's (VIDEO, vertaling, nieuwsbericht). Ook demonstranten van Maidan hebben een uniform aangetrokken en marcheren naar het oosten (FOTO). Putin zegt: LOL, los jij het maar op, Obama. De ultranationalistische mafkees Vladimir Zhirinovsky kwam vanmorgen al in strijdtenue naar Russische het parlement dus die wist wat er ging komen: de oorlog is begonnen. RT heeft plots geen livestream meer, maar HIERRR in Kharkov is het nog rustig en DAARRR op het Leninplein in Donetsk ook. Hashtags #SLAVIANSK of #DONETSK is waar het eerste schot wel eens zou kunnen vallen, en @obk, @WaterdrinkerP, @JeroenAkkermans, @ukroblogger en - lokaal vanuit NL - @Nicolaewna zijn er bij. Hans & Guy niet. Die zitten veilig in Brussel.

Reaguursels

Inloggen

Oppassen, want Rusland is meer van plan, dan wij denken en dat begint nu bij de Ukraine. Heel de Ukraine innemen en staan al bij de Poolse grens en er is dus wel degelijk een taak voor de NAVO. Hoe je er ook over denkt, tenzij dat je graag de Russen in je achtertuin hebt of voor je het weet bij je voor de deur.

paulomus | 17-04-14 | 17:15

hoogste tijd er ons ook mee te bemoeien, deze sympatieke molotowregeerders in Ukraine verdienen ieders sympathy en op die anarchistiese meerderheid die naar rusland wil wordt gewoon een nederlandse demokratuurbom gegooid. omdat america het wil. mij hebben ze toevallig vergeten te vragen en dat is ook goed zo want mijn originele reactie komt door geen censuur

swabawath | 16-04-14 | 01:30

Zijn van Baalen en Verhofstadt er al gesignaleerd.

Therapietje | 16-04-14 | 00:08

Okeee...

Sorry maar, oorlog komt er echt niet zomaar. En al helemaal niet tussen de EU en Rusland. Al is het alleen omdat wij met zn allen afhankelijk van Rusland door het gas wat ze ons aanleveren, dat maakt Rusland ook economisch afhankelijk van ons. Daarnaast is niemand zo dom om de rug naar Rusland te keren en heeft Rusland geen baat bij een oorlog met de EU.
Als je het aan mij vraagt is het gewoon haantjesgedrag van Putin waar niemand iets tegen kan doen. Rusland is een grootmacht, als oekraine slim is, geven ze zich over anders word het weer een bloedbad.

En als het om wat voor reden dan ook toch nog uit de hand loopt ga ik lekker met me russische man of naar Rusland of met me amerikaanse paspoort naar Amerika.

Maar even serieus mensen, blijf rustig.

frenchymonroe | 15-04-14 | 23:20

Gaat nergens meer over. Ik sta achter Putin & Rusland omdat ik het niet gezond vind dat de Forbes 500 de US & EU in zijn zak heeft.

cees2025 | 15-04-14 | 17:49

@meneer Q | 15-04-14 | 10:26
@BLR | 15-04-14 | 10:33
@Zure Sigaar | 15-04-14 | 10:27
-
Een conflict in Oekraïne waar Russen aan meedoen, kan heel snel bij jouw voordeur komen aankloppen.

GeefDeWaarheidNKans | 15-04-14 | 17:08

Men heeft het er zo makkelijk over, oorlogje spelen dit en dat.. niemand niemand in de EU wil dat 'Oekraïne' escaleert.
-
Een conflict in Oekraïne waar Russen aan meedoen laten escaleren.. dat is een serieuze zaak voor een ieder van ons die in de EU leeft.

GeefDeWaarheidNKans | 15-04-14 | 17:04

Het is begonnen, check Twitter. Straaljagers zijn in de buurt en het leger wil het vliegveld terugnemen.

Niels Triple | 15-04-14 | 16:11

Het is begonnen, check Twitter...

Niels Triple | 15-04-14 | 16:10

@ikdenkwat | 15-04-14 | 13:55
Ja tuurlijk heeft hij belangen. In tegenstelling tot de westerse pussies komt hij ook op voor zijn belangen. En dat wordt gewaardeerd door mensen in de EU die elke dag zien dat er niemand van de EU om hun(zij die zwoegen, burgers) belangen geeft. Als je het zou vergelijker tot de kleuterklas dan zou obama die hele aardige jongen zijn die iedereen mag, maar als zijn vriendjes worden geslagen is hij te laf om ook maar iets te doen. Putin daarentegen is dat jongetje dat wat stiller is. En niet zoveel vrienden heeft als Obama. Maar wie aan zijn vrienden zit heeft ook een probleem met Putin. Daarbij Obama rechts? Je praat alsof het nog de vorige eeuw is toen democraten nog rechts waren vergeleken met onze linkse terroristen. (Diederik Samson) Maar Obama met Obamacare, homohuwelijk en abortussen links noemen!? Het is 2014 nu! Wordt wakker. De koude oorlog is voorbij en passiviteit, immigratie en links wensdenken is nu ons grootste gevaar. CCCP? PCP zul je bedoelen?

Mika6101 | 15-04-14 | 14:09

Dat is bij Putin wel anders.
Mika6101 | 15-04-14 | 13:28
Jaja, verder heeft hij geen belangen... of wel?
Obama links??, in onze maatstaven is hij rechtser dan rechts man. Wat is het belang van Obama? Kamp USA heeft niets te verliezen sterker nog, EU aan het gas! Ja gas uit de USA dan he? Verder rest ons de CCCP te isoleren.

ikdenkwat | 15-04-14 | 13:55

Met dank aan de Brusselse expansiedrift.

natte krant | 15-04-14 | 13:50

Mooi weer terug naar oude tijden, ruzie met Rusland. Nu de Gulden nog.

ikdenkwat | 15-04-14 | 13:49

Rare situatie. Als limbo's hier zouden opstaan en gaan rellen omdat ze zich meer met das grosse Duitsland verwant voelen. Wat moet je ermee. Verhuis lekker zou ik dan zeggen. Maar ze willen perse ook dat stukje land erbij en de grenzen opschuiven. Maat daar zit wat meer olie en gas in de grond dan in limland. Dus oorlog. Gaat nergens over. Weer een bewijs waarom de mens anno 2014 niet geevolueerd is in iets wat lijkt op een wijs mens. Te veel dom volk.

Koettoerk | 15-04-14 | 13:32

Oleg Tsarev Zwaar mishandeld in Kiev. Op 8 december 2013 deedt Tsarev een verzoek aan het ministerie van Veiligheid en buitenlandse zaken om de Euromaidan organisatoren en EU consulter terug te sturen en te bannen uit Oekraine omdat het anders uit de hand zou lopen. www.theglobeandmail.com/news/world/the... En nu is hij dus zwaar mishandeld in Kiev: rt.com/news/ukraine-presidential-candi...
Even wachten op het antwoord van Putin. Die heeft nu Obama een verzoek gedaan om zijn invloed te gebruiken de situatie op te lossen. Maar Obama heeft immers geen invloed en ballen. Dus zal Putin dit vroeg of later wel zelf moeten oplossen. En dat is dus het verschil tussen de slechte Putin en de slechte Obama. Obama is zo'n linkse zak die niet opkomt voor zijn volk. Dat is bij Putin wel anders.

Mika6101 | 15-04-14 | 13:28

"Wij beschermen onze Russische burgers" is een nette manier om te zeggen: "Wij doen aan ethnic cleansing" en dat alles in onze achtertuin... NATO wake up the Allied supreme Commander, kick some communist ass!

mooi geluld man | 15-04-14 | 13:05

Zonder Leopards voel ik mij toch een beetje naakt in dezen

Tobi | 15-04-14 | 12:55

-weggejorist-

Lichtstadfan | 15-04-14 | 12:42

Gavrilo Princip lokte met zijn moord op de Ootemrijkse Ferdinand de eerste wereldoorlog uit.
De Tweede wereld oorlog zal wel door Hitler uitgelokt zijn. (toch?) En de derde? Jawel eindelijk een nederlander in de geschiedenisboekjes.
Zijn naam. Van Baalen.
Alleen de naam al lokt flauwe grapjes uit. Wegjorissen dus.

Lichtstadfan | 15-04-14 | 12:41

Adversary | 15-04-14 | 12:25
Oh, en het draait om de petrodollar die koning moet blijven.

Zzzzooooffff | 15-04-14 | 12:30

Adversary | 15-04-14 | 12:25
Scherp gezien. De uiteindelijke buit is controle over Eurasia, van de Balkan tot aan de grens met China. Daar zitten de gas- en oliereserves, daar zitten de mineralen en daar zitten nieuwe markten. Dat spelletje wordt al eeuwen gespeeld.

Zzzzooooffff | 15-04-14 | 12:29

Zzzzooooffff | 15-04-14 | 12:21
Nog een iets groter plaatje: als Rusland in Oekraine bezig is met de NAVO zal het wellicht minder snel reageren als de VS een full scale invasie van Syrie doen, met als enige doel: een conflict met Iran uitlokken. Iran is troef in dit spel.

Adversary | 15-04-14 | 12:25

* alles overwegende ... emigreren naar Rusland is zo gek nog niet.

(c)ZWITSUL | 15-04-14 | 12:24

America wil dat Rusland aanvalt zodat Europa een interventie in Syrië gaat steunen.

Zzzzooooffff | 15-04-14 | 12:21

Wij hebben als land nota bene niet eens meer een adequaat defensie-apparaat om onze eigen landsgrenzen te verdedigen, mocht het echt misgaan.
OpperGek | 15-04-14 | 12:09

nooit gehad ook joh .. maar he, we kunnen tegenwoordig blijkbaar wel heel goed analfabete politieagenten trainen.
toch ook iets om trots op te zijn.

(c)ZWITSUL | 15-04-14 | 12:21

Bevolking decennia lang leeggezogen door de stoephoer Timosjenko, enz. wonend in paleizen met gouden schijthuizen, is het zat en willen verandering. Huidige interim pres. Toertsji- nog wat van hetzelfde laken een pak, was hoofd veiligheidsdienst en wil ook wel een vette bankrekening in Zwitserland.

Youri de Hakkelaar | 15-04-14 | 12:21

Bevolking decennia lang leeggezogen door de stoephoer Timosjenko, enz. wonend in paleizen met gouden schijthuizen, is het zat en willen verandering. Huidige interim pres. Toertsji- nog wat van hetzelfde laken een pak, was hoofd veiligheidsdienst en wil ook wel een vette bankrekening in Zwitserland.

Youri de Hakkelaar | 15-04-14 | 12:19

@ denoorman | 15-04-14 | 12:03

Deze incompetente debielen moeten inderdaad helemaal hun mond dichthouden. Wij hebben als land nota bene niet eens meer een adequaat defensie-apparaat om onze eigen landsgrenzen te verdedigen, mocht het echt misgaan. Vrije doorgang voor de Russen met als enige verzet wat mariniers en landmacht-eenheden zonder tank-ondersteuning. Voor de gemiddelde Ivan is dat zo'n beetje hetzelfde als een beschonken wandelingetje in het park.

OpperGek | 15-04-14 | 12:09

@ DerHanzel

Gelukkig heb ik nog een Handboek voor de Geneeskundig Soldaat liggen..

baggydog | 15-04-14 | 12:07

hans kom een s naar nederland om even uit te leggen wat jullie in brussel dan van ons geld. Hoevel dit grapje de eu gaat kosten

Waarom wordt je niet ingezet om de vvd te steunen tijdens de verkeizingen in europa. Jij bent toch de verpersoonlijking van de vvd in de eu.

jij bent ook de reden dat ik voorlopig (zeg nooit nooit) op de vvd ga stemmen.

kom op hansje toen een grote bek in kiev dus nu ook.
of heedr de vvd je een verboden om ook nog maar een keer op de ned tv je mond open te doen.

dolffie | 15-04-14 | 12:05

@Oppergek
Ik eis een spreekverbod voor Rutte en voor Timmermans over de situatie in de Ukraine. Voordat deze losgezongen luchtfietsers nog meer olie op het vuur gaat gooien.

denoorman | 15-04-14 | 12:03

@ ca12nag3 | 15-04-14 | 11:33

Ik ben het met u eens, alleen laten we niet vergeten dat oorlogsvoering ingrijpend is veranderd sinds die tijd. Er kan nu in heel korte tijd heel veel kapot gemaakt worden op een schaal die iedere mens op aarde direct zal treffen. "The stakes are much higher" om het zo maar even te zeggen. In de tijden van WO1 en WO2 was het een kwestie van "wie heeft er het sterkste leger?" Nu hebben we het over 2 kernmachten die met 1 druk op de knop totale destructie kunnen bewerkstelligen mochten zij zich daartoe genoodzaakt voelen.

Dat sommige reaguurders hier in de panelen ook nog ten onrechte denken "high & dry" te zitten in ons lieve kikkerlandje baart mij nog meer zorgen.

OpperGek | 15-04-14 | 11:57

Mijn uitleg ? De geopolitieke balans is doorgeslagen in het voordeel van Poetin,(zoals die in de jaren 30 van Hitler).Het ergste is dat de slechte president Obama het gaat verergeren met idiote isolatie van Rusland,dat een kwart van het wereldoppervlakte beslaat en waarvan de enorme brand-en grondstof-reserve's onontbeerlijk zijn,zeker voor Europa.Kortom,schuldenmakers kunnen niets isoleren.Hooguit militair,maar daarin zijn ze in de tussentijd ook gekortwiekt,zeker in afschrikkingsmacht.

Dolphi | 15-04-14 | 11:53

In feite zijn van Hans van Baalen en Guy Verhofstadt oorlogsmisdadigers. Kunnen we ergens collectief aangifte doen??

denoorman | 15-04-14 | 11:50

NiceGuysFinishLast | 15-04-14
Zeker maar iedereen die politiek bedrijft speelt mee met deze pokerspelletjes het is alleen dat putin weet dat onze EU sukkels waardeloze kaarten hebben.

ca12nag3 | 15-04-14 | 11:48

Een stem op de VVD bij de europese verkiezingen is een stem op nazi-sympathisant en oorlogshitser Hans van Baalen (en tevens een stem op de eurofiele liberale lijsttrekker Guy Verhofstadt) Ik kan me niet voorstellen dat een nette VVD aanhanger met enig fatsoen en enig verstand bij de europese verkiezingen op de VVD zal stemmen.

denoorman | 15-04-14 | 11:47

WaarDeWindWaait | 15-04-14 | 11:21

Het aan oekraine aangeboden verdrag zorgde voor grotere spanningen tussen de EU en Rusland. Dat de gekozen president het niet tekende en er demonstraties kwamen is een interne aangelegenheid. Die situatie was ernstig, maar nog wel controleerbaar. Er was nota bene een akkoord getroffen over nieuwe verkiezingen.

De hele gang van zaken begon pas echt met dat geschreeuw op dat plein. Daar is de "revolutie" ontketend en was het akkoord van verkiezingen van tafel. Een gekozen regering werd daarna afgezet. Hierdoor werd een pro-Russisch bewind vervangen door een pro westers bewind.

De heren hadden moeten weten dat Rusland haar enige haven bij de middenlandse zee nooit zou opgeven. Poetin heeft zich altijd gedragen als een tsaar. Met gevaarlijke mensen moet je geen ruzie zoeken als je niet sterk genoeg bent om de gevolgen van je handelen op te vangen.

Ze hebben een stabiele situatie instabiel genaakt.

NiceGuysFinishLast | 15-04-14 | 11:43

@seven | 15-04-14 | 11:33
Nee joh gekkie het was ze om de mensen te doen, eerlijk waar, vertrouw jij onze EU-leiders niet?

Kaas de Vies | 15-04-14 | 11:41

Met dank aan de nazi-sympathisant Hans van Baalen die de boel stond op te hitsen, gesteund door de eurofiele idioot Verhofstadt, totaal idioot Timmerfranz en EU voorzitter annex Kampbeul Schultz. Geweldige actie heren. Weer een reden om euro kritisch te zijn en euro kritisch te blijven.

denoorman | 15-04-14 | 11:40

Het ergste is dat we nu GBJ Hilterman moeten ontberen om het uit te leggen.Die man was een monument voor elke koude oorlog.

Dolphi | 15-04-14 | 11:35

OpperGek | 15-04-14
Dat is het altijd. Hitler deed ook aan blufpoker zoals met sudetenland.
Of het militair ingrijpen door oostenrijk in servie in ww1 die dachten ook er wel mee weg te komen.
Zulk blufwerk is gecalculeerd risico nemen.
Kijk naar putin zijn volk is overspoeld door hem met 'ein folk' propaganda. Zoveel dat als hij t niet waarmaakt zijn populariteit zal kelderen. Dus ingrijpen is een must als de oekraine ingrijpt Wat nu het geval is.
Het is dus de vraag of andere Landen iets zullen ondernemen tegen putin.

ca12nag3 | 15-04-14 | 11:33

Behalve dat Oekraïne een mogelijke doorvoer voor gas uit andere regio's kon zijn behalve Rusland (zoals bv doorvoer richting EU vanuit de verder gelegen Kaspische zee, via Georgië en de Zwarte Zee is te ontsluiten buiten Rusland om ) heeft ze zelf ook veel onontgonnen gas. Op land
Ukraine is said to have Europe's 3rd-largest shale gas reserves uk.reuters.com/article/2013/01/24/us-s...
En op zee.
The development of Ukraine's large offshore gas reserves was thrown into limbo this week after the Crimea peninsula returned to Moscow's rule, upending Ukrainian hopes of becoming a gas exporter anytime soon. www.platts.com/news-feature/2014/natur...
Rusland beschermt haar gasmonopolie en neemt concurrentte doovoerlanden en gasvelden gewoon in.

seven | 15-04-14 | 11:33

@Mark Smith | 15-04-14 | 11:20
Dan zijn we het dus eens. Je mag mijn ring kussen.

Kaas de Vies | 15-04-14 | 11:32

Ik ben het met dikke negor eens, waar zijn de plusjes in minnetjes gebleven ?

Kets22 | 15-04-14 | 11:31

WaarDeWindWaait | 15-04-14 | 11:21

Appels en peren. We leven nu in 2014 en niet in 1939. Bovendien is de verontwaardiging in het westen nogal selectief. Remember het voormalige Joegoslavië of eerdere stappen die Rusland zelf zette in voormalige Sovjetrepublieken. Nee, dit is een vies opzetje van Brussel om een nieuw land aan de EUSSR toe te voegen. Het gedoe tussen Moskou en Washington DC is geopolitiek, daar doen de kleine jongens uit Brussel niet aan mee.

LJBrinkhorst | 15-04-14 | 11:31

@General McAuliffe | 15-04-14 | 11:24
Het Oekraïne scenario leent zich nogal voor een tankoorlog. En wij maar segway's aanschaffen, wat een land!

Kaas de Vies | 15-04-14 | 11:30

Obama liegt en Putin spreekt niet de waarheid. Boeie, die Oe-oe-oe-oe-oekraiene...

De Anaalprofeet | 15-04-14 | 11:29

Als Rusland of Oekraïne de gasleiding dichtdraait, dan kunnen wij ons NL gas voor een godsvermogen aan anderen verkopen. We worden rijk !! Crisis in NL opgelost.

Natte Washand | 15-04-14 | 11:29

Maar goed, als Wilders weer eens wat zegt over Europa en Moslims is het aanzetten tot haat, racisme, kloof samenleving creëren, aanzetten tot geweld tegen onschuldigen/ongelovigen, etc etc.

maar wanneer Verhofstad en van Balen als een stel Nazi's gaan lopen oproepen tot Europa eenheid in Oekraïne is het 'moedig' en 'een hart onder de riem voor Oekraïners'. Juist.

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 11:28

@WaarDeWindWaait
In zeker zin is de EU ook Oekraine binnengevallen, niet met soldaten maar wel met mooie beloften. In gvd een land dat al jaren op scherp staat door interne spanningen. Alleen maar voor eigen gewin en ook nog die beloften doen met ons geld (weer).

Sergeant_Peper | 15-04-14 | 11:27

Snel mijn plunjebaal van zolder halen, schuttersputje graven, en handboek soldaat doorlezen. Laat maar komen die Iwan's!!!

DerHanzel | 15-04-14 | 11:26

-weggejorist-

General McAuliffe | 15-04-14 | 11:24

Ik heb geen zin in oorlog

Hetiswat | 15-04-14 | 11:24

Zo net voor de Europese verkiezingen is er behoefte aan meer eenheid, goh wat een toeval zeg... herkent er nou niemand de patronen?

1,2,tja,tja,tja | 15-04-14 | 11:23

Toch moet ik nog maar zien of Poetin hier daadwerkelijk zijn vingers aan wil gaan branden.. Die troepen van hem die opgesteld staan aan de grens dienen volgens mij eerder als preventie voor uitbreiding van het conflict op Russisch grondgebied.

Ik denk dat hij zelf ook wel doorheeft dat zijn verdere inmenging in deze interne aangelegenheden kwaad bloed zet bij de NAVO en voor enorme problemen kan zorgen. Het is blufpoker op globale schaal dit.

OpperGek | 15-04-14 | 11:22

-weggejorist-

WaarDeWindWaait | 15-04-14 | 11:21

Kaas de Vies | 15-04-14 | 11:12
Ja.
Nee.
Nee.

Mark Smith | 15-04-14 | 11:20

@Delaware ja, er gebeurt niets met de prijs want nederland is zelfvoorzienend?
drs.Aeneid | 15-04-14 | 11:16
De prijs zal ongetwijfeld stijgen, maar daar ging het niet over.

Delaware | 15-04-14 | 11:19

Een ongekozen regering die via een coup aan de macht is gekomen zet het leger in tegen de bevolking... en dit steunen wij... democranazi.

blabam | 15-04-14 | 11:18

Dan kunnen we iig al 1 (onterechte) claim van de EU naast ons neerleggen: 50 jaar vrede bla bla bla bs.
_
En ze kunnen best een beroep doen op ons in het leger, maar ik laat de Russen gewoon door. Ik denk er niet aan om te strijden voor dat kliekje in Brussel. Stoom maar lekker door naar Brussel Poetin.

Sergeant_Peper | 15-04-14 | 11:18

@Delaware ja, er gebeurt niets met de prijs want nederland is zelfvoorzienend?

drs.Aeneid | 15-04-14 | 11:16

En alles te danken aan de EU en stokende trawanten. Nu nog Timmerfrans die natuurlijk de zielige Oekraïners gaat verwelkomen, het is weer uiterst doorzichtig dit EU spel en niet te vergeten het NPO, over eenzijdige informatie gesproken!

lanexx | 15-04-14 | 11:14

Loopt Van Baalen daar niet voor de troepen uit? Tijdens de Tiendaagse veldtocht tegen de Belgen is er een clubgenoot van hem van Pro Patria gesneuveld. De student is dronken van z'n paard gevallen.

Wachtloper | 15-04-14 | 11:14

Komende winter wordt BERE-koud... geen Russisch gas.
meneer Q | 15-04-14 | 11:08
Hier niet. Nederland is zelfvoorzienend voor wat betreft gas.

Delaware | 15-04-14 | 11:13

@Mark Smith | 15-04-14 | 11:06
Poetin is stout dat snap ik.

Heb je ook een verhelderend inzicht op de tactiek van de EU?
Vind je dat het werkt?
Vind je het een slimme tactiek?

Kaas de Vies | 15-04-14 | 11:12

Is het iemand al opgevallen dat de zogenaamde vrijheidsstrijd om zich bij de -volgens de meesten hier- ultieme democratie van Poetin te voegen nogal tegenvalt? Meer dan een stel gewapende boeventronies rondom overheidsgebouwen heb ik nog niet gezien. waar zijn de miljoenen mensen die op de pleinen demonstreren tegen de onderdrukking van het walgelijke bewind in Kiev?

beetjemoe | 15-04-14 | 11:10

Je zal maar in het leger zitten en familie hebben die pro-russisch is.

Ukraïne wordt de start van de 3e WO.

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 11:10

Komende winter wordt BERE-koud... geen Russisch gas.

meneer Q | 15-04-14 | 11:08

Bijna is niet helemaal.. opschieten graag, we zitten klaar.

De Anaalprofeet | 15-04-14 | 11:08

En nu daadwerkelijk de pleuris is uitgebroken mede door Verhofstadt en van Balen, zijn ze verdacht stil en durven ze hun bek niet meer open te trekken. Ga verdomme vechten aan het front stelletje lafbekken. Draag de consequenties van je über alles Europa uitspraken of rot op.

Echt, dat mensen nog op die idioten (zullen) stemmen...

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 11:07

Hans van B. zal met zijn VVD achterban, snel vertrekken naar de bossen van Canada, om daar via de radio te melden wat wij moeten doen.

Kamervraag | 15-04-14 | 11:06

Het zou fijn zijn als die Poetinverheerlijkers hier eens wisten waar ze over praatten..

Mark Smith | 15-04-14 | 11:06

Overigens meen ik begrepen te hebben dat Rusland standaard paspoorten verstrekt aan iedere Oekraïner van Russiche origine. Zo verzekert hij zich van loyaliteit. Komt me erg bekend voor in verband met problemen die wij veel dichter bij huis hebben. Binnenkort ook in onze steden??

witwas | 15-04-14 | 11:05

@dikke negor
Ik heb het zelfde probleem

Dack Janiels | 15-04-14 | 11:04

Liever Putin dan Verhofstad als voorzitter van de commissie. kom maar op.

drs.Aeneid | 15-04-14 | 11:03

Go Putin Go! Oost-Oekraïners hebben net zoveel recht om over hun toekomst te beslissen als het volk dat werk opgehitst door Knorbert Van Baalen en Clochard Verhoffstadtdt.

Europa? Liever niet.

LJBrinkhorst | 15-04-14 | 11:01

@(c)ZWITSUL | 15-04-14 | 10:57 Beter bewijs dat we zo snel mogelijk de EU moeten verlaten gaan we niet krijgen. Dus er zal nog wel wat gespind moeten worden.

witwas | 15-04-14 | 11:01

en helemaal geen toeval hoor.. zo net voor de EU verkiezingen.. wake up !

(c)ZWITSUL | 15-04-14 | 10:57

nou Hansje van Baalen.. helmpje op je VVD plofkop en vechten voor de EU 'vrijheid' dan maar.
#teamPoetin

(c)ZWITSUL | 15-04-14 | 10:55

Moet ik (van de lichting 84/5) nu m'n plunjebaal van zolder halen en me melden bij de dichtstbijzijnde kazerne? En is dit bijzonder verlof of kost me dat snipperdagen?

Schaamharing | 15-04-14 | 10:52

"Poetinvriendelijke separatisten"? Een door Moskou geregisseerde Vijfde Colonne zult u bedoelen.
Kennelijk is het leerstuk van de broederhulp weer helemaal terug in het Kremlin.

Djong | 15-04-14 | 10:52

Welke rang zal Pechtold krijgen in het het EU leger?

Willem van Rood | 15-04-14 | 10:52

Nog geen twee jaar geleden ging het Nederlands elftal daar af als een gieter, maar om nou als revanche de hele Oranje-camping weg te bombarderen gaat toch ook wat ver... Hoewel: voetbal = oorlog!

hoevenpe | 15-04-14 | 10:51

Met dank aan de bemoeizuchtige EU "helden". Bedankt voor het kapotmaken van de stabiliteit in Europa.

doskabouter | 15-04-14 | 10:51

De campagne is begonnen. Spannend man, verkiezingen.

drs.Aeneid | 15-04-14 | 10:51

@Santtulainen | 15-04-14 | 10:36

Rusland heeft in de Oekraïne t-shirts uitgedeeld met de tekst: "Wij zijn allemaal Russen".

Willem van Rood | 15-04-14 | 10:50

Oorlog: eeuwenoud en beproefd concept in het oplossen van crises en bevolkingsoverschotten/massawerkeloosheid. Ik had niet gedacht het nog mee te zullen maken, maar dankzij die nobelprijswinnaars van de EU gaat het toch nog gebeuren.

witwas | 15-04-14 | 10:49

Ik zou als ik hun was maar niet teveel voor propaganda redenen rondracen met dat materiaal, anders hebben ze straks niet genoeg brandstof om terug, richting Kiev te vluchten.

Sumato | 15-04-14 | 10:49

Wollt ihr den totalen Zimmer, Franz?

Cuyahoga | 15-04-14 | 10:47

Te veel testosteron daar

Claude Jacque | 15-04-14 | 10:45

"naar Russische het parlement" ?

Expert Homo | 15-04-14 | 10:45

Ze kunnen dit alleen doen vanwege de scheepsladingen geld die wij ernaartoe brengen. Ook al is deze actie een 'succes' en worden de Russische demonstranten verjaagd en grijpt Rusland niet in; dan nog is er een groot probleem voor de Ukraine, dat nooit op eigen benen zal kunnen staan vanwege economische afhankelijkheid van Rusland. Het hoogst haalbare is om de zoveelste subsidiestaat van europa te worden. met extragratis een hele boze buurman ernaast.

drs.Aeneid | 15-04-14 | 10:44

Wapenlobby poetst haar kloppende erektie tot ze glimt.
Obama ziet ook kansen om half Europa te bevoorraden met wapentuig.
Vrede levert te weinig poen op.

Kazig Stan | 15-04-14 | 10:42

ah het door de Eu gesteunde putsch regime zet dus tanks in

janneman1977 | 15-04-14 | 10:41

Santtulainen | 15-04-14 | 10:36
Behalve wanneer de belangen van Russische staatsburgers in gevaar komen. Gezien het 'telefoontje' is dat wanneer Russen uit de door hun bezette brandende Oekraiense overheidsgebouwen getrokken worden.

Einde van de Domheid | 15-04-14 | 10:41

OT Dat gedoe in OEK gata nog heel lang duren.
Vandaag is de laatste dag van de wel/niet pedolegaliseringverhoren.
Advocaat Joris heeft een nieuwe truc die mogelijk de roestige spijker het zwijgen oplegt.

Einde van de Domheid | 15-04-14 | 10:39

En andersom. Het is slechts een detail, maar punctualiteit voor alles!

Krokodil Gena | 15-04-14 | 10:38

RT lijkt het nog te doen.
rt.com/on-air/

Oculus Malus | 15-04-14 | 10:38

Link van, volgens artikel, Ploschad Lenina in Donetsk is van Charkov.

Krokodil Gena | 15-04-14 | 10:37

Zonder de EU krijgen we oorlog hoor. De EU voorkomt oorlog. Verhofstadt is de grootste vredestichter van de wereld. Echt waar.

NiceGuysFinishLast | 15-04-14 | 10:37

-weggejorist-

Santtulainen | 15-04-14 | 10:36

Rusland gaat oost Oekraïne niet helpen.
De situatie in oost Oekraïne is anders dan op de Krim.

Voordat Rusland de Krim in nam, zei Rusland het recht te behouden de Russisch gemeenschap te beschermen, desnoods met militaire middelen.

Rusland heeft nu alleen gemeld dat ze de gesprekken in Geneve zullen boycotten, als Oekraïne het leger inzet

Santtulainen | 15-04-14 | 10:36

Kan iemand mij de tactiek van de EU uitleggen waarom zij zich met de Oekraïne hebben bemoeid zonder zich eerst ontworsteld te hebben van Russisch gas?

Het kan aan mij liggen maar dat is tactisch vrij dom, hoezeer je ook begaan bent met het de mensen van Oekraïne.

Kaas de Vies | 15-04-14 | 10:34

*Aankondiging*

Verordening EU #32211-Z

Per heden dienen alle gezonde mannen zich te melden bij hun lokale gemeentehuis en zich klaar te maken voor de oorlog in Oekraine. Diegene die weigeren zich te melden voor 19 april 2014 plegen EU-verraad. Op deze misdaad staat de doodsstraf.

Men wordt aangeraden om goede schoenen en wanten mee te nemen.

Mensen die voldoen aan de onderstaande eisen hoeven zich niet te melden.

- journalisten / socialmedia guru's met een EU accreditatie
- mensen met een WIA
- Dubbelpaspoorthouders
- Ambtenaren
- Politici
- Bestuurders van (semi-) publieke instellingen
- Rechterlijke macht

Aldus correct aangekondigd en getekend door onze EU-president

Guy Verhofstadt

*einde bericht*

Kaas de Vies | 15-04-14 | 10:33

Ik ben blij dat ik, zelfs in geval van WOIII, redelijk veilig zit.

BLR | 15-04-14 | 10:33

Na deze oorlog komen 1 miljoen vluchtelingen aankloppen in het land dat deze hele strijd heeft lopen opdraaien.

meneer Q | 15-04-14 | 10:31

Het wachten is wie het eerst zijn dreigementen waar gaat maken. Maar hoe dan ook, oorlog is onvermijdelijk.

Mark Smith | 15-04-14 | 10:31

Dus zo doe je dat, je inspireert wat provocateurs, wacht tot iemand ze moe wordt en zegt dan dat je niet anders kan dan ingrijpen.
De intelligentie waarmee oorlogsrecht en olympische wapenstilstand wordt omzeild is historisch.

Einde van de Domheid | 15-04-14 | 10:29

Normaal zou ik zeggen pak bier en chips, maar nu kan het wel eens echt bunkeren kunnen worden.

Sjaak uit Dordt | 15-04-14 | 10:29

en poetin lacht in zijn vuistje. Van Balen en die belg met die grote spleet tussen zn rotte tanden kunnen tevreden zijn met hun plek in de geschiedenis als aanstichters van deze oorlog. Wat was het doel nu ook alweer van de EU? Nooit meer oorlog of zo?

deluiegriek | 15-04-14 | 10:28

Verhofstadt en Van Baalen kunnen trots zijn!

James Lastig | 15-04-14 | 10:28

-weggejorist-

Dikke Negor | 15-04-14 | 10:27

Ze zoeken het maar fijn uit daar.

Zure Sigaar | 15-04-14 | 10:27

Hebben Verhofstad en Van Baalen de overwinning al uitgeroepen? Of gaat het ophitsen van de menigte nu even niet door?

El Rico Grande | 15-04-14 | 10:26

WO III komt eran

commentator99 | 15-04-14 | 10:26

Goed gedaan Verhofstadt, je hebt de Russen feite toestemming gegeven.

Bokito ergo sum | 15-04-14 | 10:26

Bier+chips... und fernsehen gucken.

meneer Q | 15-04-14 | 10:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken