Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland meest asielvriendelijk van Europa

anjameulenbeltlalala.jpgKijk, dat is nog eens goed nieuws. Nergens in Europa komen asielzoekers in zo'n warm bad terecht als in Nederland. Van alle landen in Europa gunt Nederland asielzoekers de meeste verblijfsvergunningen. In 2012 werd 40% van de aanvragen ingewilligd en in 2013 maar liefst 58%. Wopwop, bitches! Net Oprah Winfrey met verblijfsvergunningen, dit kleine landje. Jij krijgt een verblijfsvergunning! Jij krijgt een verblijfsvergunning! Iedereen krijgt een verblijfsvergunning! Het gemiddelde in de rest van Europa zou op ongeveer 27% liggen. De rest van Europa is een onfatsoenlijke hufter zonder beschaving. En wij doen het ook voor de kindertjes, mensen. Voor de kindertjes. Het kinderpardon gaat namelijk gewoon lekker. Zo zijn wij, in dit gastvrije land. En de mensen die verantwoordelijk zijn voor de asielaanvragen, zijn supernederig. Volgens hens ligt het niet aan hun grote hart, hun enorme sympathie of de neiging van Nederland om iedereen een vruchtje te laten meeplukken van onze welvaart, maar komt het door de Europese regelgeving. Awww, wat sympathiek. Befehl ist befehl, maar dan omdat het welkomstcomité niet met de eer wil strijken. Dat siert ze, die importinstanties. Afijn, als je uitgeprocedeerd wordt in Nederland, moet je echt niet zeiken. Want als je als asielzoeker zelfs niet valt onder de zeer ruimhartige criteria die Nederland hanteert voor een verblijfsvergunning, verdien je hem gewoon echt niet. Je krijgt in Nederland makkelijker een verblijfsvergunning dan toestemming om een dakkapel te bouwen. Schijnbaar. Dat je het even weet, Anja Meulebelt. Ga lekker in de Rest van Europa protesteren, want in Nederland verzorgen we onze asielzoekers uitstekend. Iemand nog een verblijfsvergunning? Een uitkering? Alles moet weg!

Reaguursels

Inloggen

(Nu staat hij er waarschijnlijk dubbel.)
Tja en dat je zo het hele sociale stelsel naar de verdommenis helpt dat er door meerdere generaties is opgebouwd totaal naar de filistijnen helpt dat doet er kennelijk geen ene zak toe.

Grappig.. of moet ik zeggen droevig genoeg zijn het veelal juist de partijen die het hards roepen zo voor de sociale zekerheid en het sociale stelsel op te komen (links) die in werkelijkheid het naar de verdommenis helpen door het ten eerste totaal op te blazen en ten tweede door dit soort praktijken.

Als mensen hierover klagen krijgen ze vaak te horen dat we een heel streng immigratiebeleid hebben, en dat klopt. Het is zo streng dat iedereen die daadwerkelijk wat te bieden heeft vertrekt. Maar als het op de zielige mensen aan komt (asiel) wat veelal gelukzoekers zijn die weinig te bieden hebben dan zijn we juist extreem gemakkelijk.

DerUnterMensch | 15-04-14 | 21:05

Tja en dat je zo het hele sociale stelsel naar de verdommenis helpt dat er door meerdere generaties is opgebouwd totaal naar de filistijnen helpt dat doet er kennelijk geen ene zak toe.

Grappig.. of moet ik zeggen droevig genoeg zijn het veelal juist de partijen die het hards roepen zo voor de sociale zekerheid en het sociale stelsel op te komen (links) die in werkelijkheid het naar de verdommenis helpen door het ten eerste totaal op te blazen en ten tweede door dit soort praktijken.

Als mensen hierover klagen krijgen ze vaak te horen dat we een heel streng immigratiebeleid hebben, en dat klopt. Het is zo streng dat iedereen die daadwerkelijk wat te bieden heeft vertrekt. Maar als het op de zielige mensen aan komt (asiel) wat veelal gelukzoekers zijn die weinig te bieden hebben dan zijn we juist extreem gemakkelijk.

DerUnterMensch | 15-04-14 | 21:05

Hoe meer links uitgeeft, hoe meer hun stemvee "ieder voor zich" gaat denken. Nog even en de staatschuld is 500.000.000.000 Het is een keer op.

funkyd | 15-04-14 | 16:34

Putin gaat ons "redden".

de Hever | 15-04-14 | 16:04

De weg naar de hel is geplaveid met goed intenties.

de Hever | 15-04-14 | 15:45

Thoth | 15-04-14 | 13:50
Mee eens dat het Balkie & Co. waren die dit deels ons aangedaan hebben, maar ik geloof inmiddels niet meer dat zoveel mensen er tegen zijn, of waren. Het deel van de bevolking dat nadenkt, en het causaal verband ziet tussen massa-immigratie, asielzoekers, arbeidsmigratie en de welvaartsdaling van de gemiddelde burger is erg klein.

Kijk maar naar de hordes "Ik ben ook Marokkaan", de massale verontwaardiging over Wilders, en de verontwaardiging over het bestempelen van illegalen als illegalen. Gezond verstand is ver te zoeken.

Ik denk ook dat op 22 mei de opkomst klein zal zijn, en zelfs dan worden we massaal de EU ingestemd. Eurosceptici zullen het niet redden.

Naar mijn mening ligt de schuld voor een groot deel bij de vrouwen, omdat die het meest apathisch zijn over alles dat met beleid, techniek en ingewikkelde dingen te maken heeft, en in de meerderheid zijn. Hun stemmen bepalen dus.

CornFlakey | 15-04-14 | 15:10

De kosten van een asielzoeker moeten contant gemaakt worden en direct ten laste van de begroting komen.
Neem bijvoorbeeld een Somaliër van 30 jaar die asiel krijgt en met een flink trauma ons land binnen komt.
Werk gaat hij nooit krijgen vanwege totale ongeschiktheid voor de Nederlandse arbeidsmarkt vanwege qat verslaving en vanwege psychische problemen.
Stel, hij wordt 70 jaar en krijgt dus 40 jaar volledige bijstand met allerlei toeslagen. Daarnaast heeft hij psychische hulp nodig wat bijvoorbeeld € 10.000 per jaar koste voor de komende 10 jaar en daarna € 5.000 per jaar.
Daarnaast allerlei ondersteuning van gemeente en vrijwilligers.
Daarnaast waarschijnlijk regelmatig contact met politie en justitie.
Iedereen is vrij om een betere berekening te maken, maar het zal vast boven een miljoen kosten.
Wil Nederland dus 200 Somaliërs laten komen, dan moeten ze ook ergens 200 miljoen bezuinigen en niet latere generaties opzadelen met de goed-doen-acties van de huidige regering.
De kans dat hij doorflipt en met een hakbijl de buurvrouw omlegt laat ik dan nog even buiten beschouwing.

domheid regeert | 15-04-14 | 14:40

Uit Syrie krijgen we op dit moment tamelijke echte asielzoekers met hele nare verhalen. Daar zouden we fatsoenlijk mee om moeten gaan.

Het echte buitenlanderprobleem is dat we teveel economische 'vluchtelingen' en 'gezins'migranten hebben toegelaten. Die hebben alleen maar geld en ellende gekost.

van heinde en verre | 15-04-14 | 14:27

Darwin award voor de Westerse 'beschaving'. Onze goed georganiseerde en laag corrupte maatschappij is echt niet ineens ontstaan, daar gingen vele eeuwen aan vooraf. Mensen denken tegenwoordig dat je eventjes iemand opvoedt met goeie intenties en dat het dan voortzet. Helaas werkt dat niet zo.

Nu komen er massa's mensen aan met een totaal andere mentaliteit die zich ook nog eventjes keihard voortplanten, je kan al raden wat er gaat gebeuren, daar hoef je echt geen Ecologie colleges voor gevolgd te hebben.

Kijk maar eens goed naar de Afrikaanse continent en met name de bevolkingsgroei. Als je het nu al een ramp vindt, kijk dan maar eens naar de voorspellingen van 2040 en verder. Vaarwel beschaving en natuur. We hebben het goed verkloot en dat met goede intenties.

Kosmos | 15-04-14 | 14:20

@Siem89 | 15-04-14 | 13:09
De VVD..
O ja, da`s die zusterpartij van de PvdA.

Slipsnifter | 15-04-14 | 14:06

.. toch komt er een moment dat het geld van de betalende mensen op raakt. Ik neem aan dat die laatste groep dan de eerste dodelijke klappen gaat krijgen. Voor straf, voor het brute beëindigen van deze koloniale idylle.

Jan Passant mk2 | 15-04-14 | 14:06

Ja. De meest asielzoekers krijgen hier een gratis vakantie voor de rest van hun leven. De afgewezen asielzoekers natuurlijk ook, maar die noemen we dan "illegaal" waarop de subsidiepotten beginnen te schreeuwen dat geen mens illegaal is.
Goed, het is geen inkomen op Balkenende niveau, maar met wat berovingen en inbraken valt veel te compenseren.

Jan Passant mk2 | 15-04-14 | 14:04

Thoth | 15-04-14 | 12:26
Een pareltje
Thoth | 15-04-14 | 12:30
ook niet slecht geschreven
Jammer dat ik je geen kudo´s kan geven, dan maar zo.

Flappie2006 | 15-04-14 | 13:59

"We" hebben de afbraak van Nederland aan onszelf te danken.(..)
CornFlakey | 15-04-14 | 13:35
.
Nou, eigenlijk dus niet. Het is juist aan de droplul Balkie & c.s. te danken dat wij de EG ondertekend hebben, terwijl er juist 63% van de populatie op tegen was....

Thoth | 15-04-14 | 13:50

En die krijgen allemaal een man of vrouw, en die krijgen kinderen en tadaaa daar is weer een generatie verloren jeugd.

henkdekanarie | 15-04-14 | 13:37

Lewis | 15-04-14 | 11:27
Ik ben het met je eens dat de directe schuld ligt bij onze eigen overheid, die dit stupide asielbeleid maken c.q. toelaten. Helaas vertegenwoordigen ze een groot apathisch publiek hier in Nederland die dit beleid ook nog goed vinden. De schuld ligt dus eigenlijk bij onze kiezers. "We" hebben de afbraak van Nederland aan onszelf te danken.

Ik ben het niet eens met je wat die asielzoekers zelf betreft. Ze weten precies wat ze doen, en komen hier willens en wetens om van onze zorgstaat te profiteren. Als je in Somalië zit, en je denkt "ik moet vluchten". Bedenk je dan zelfstandig dat je naar Nederland moet? Je kan het niet eens op de kaart vinden, en je hebt de hele rest van de wereld als alternatief. Je spreekt de taal niet, je haat onze seculieren maatschappij, je hebt niets met onze cultuur, muziek en eten. En dan kom je toch hier?

Nee, dan ben je net zo schuldig als de dief die een huis binnengaat waarbij de voordeur open staat. Je bent toch misdadiger.

CornFlakey | 15-04-14 | 13:35

-weggejorist-

hulsie53 | 15-04-14 | 13:25

Waar blijf je VVD ?? Nog meer compromissen met die PvdA?? Zeer veel stemmers hebben mede om t asielbeleid op jullie gestemd. Doe er iets aan lafaards.

Suz | 15-04-14 | 13:16

@Slipsnifter | 15-04-14 | 11:59
En dan nu maar hopen op belastingverlaging. De VVD zit immers in het kabinet!

Siem89 | 15-04-14 | 13:09

Beter een verblijfsvergunning dan een NL paspoort, kost je klauwen vol geld om als NL -er door het leven te gaan.

Uw Verzekeringsadvis | 15-04-14 | 12:48

Tja, Balkenende en cs. hebben Nederland uitgeleverd met het Verdrag van Lissabon. Ondanks het feit dat een ruime meerderheid van de nederlandse bevolking zich in het referendum tegen de Europese Grondwet had uitgesproken, werd de boel daar klakkeloos door die droplul ondertekend. Zelfs om gebruik te maken van de opt-out mogelijkheden - zoals b.v. Denemarken heeft gedaan - op belangrijke gebieden zoals b.v. immigratie, om het heft zelf in handen te kunnen houden, kwam niet in die slapjanus op. Een slome, kontlikkende boekhouder. Wanhopig zoekend naar erkenning van z'n europese megalomane vriendjes. Onlangs heeft ook al het Europese Hof gesteld dat Nederland geen inkomenseisen mag stellen aan mensen die een bruid willen importeren. Kortom, onze soevereiniteit zijn we op dit gebied al definitief kwijt. Europa bepaald wie er in Nederland binnenkomt en hoe zij zich mogen gedragen. En helaas zijn dat hoofdzakelijk kanslozen, waarvan het inburgeren in ons aangeharkte landje honderden miljarden Euro's heeft gekost en blijft kosten. Niet dat't erg lukt, de gevangenissen worden voor 80% bevolkt door deze nieuwe nederlanders. En de rekening? Die betalen letterlijk en figuurlijk u en ik. Balkie en cs. kunnen wel een boek schrijven : "Hoe help ik zo snel mogelijk een land naar de kloten". En dan kan'ie Mugabe nemen om het voorwoord te schrijven.

Thoth | 15-04-14 | 12:30

Waarom Wilders zoveel stemmen trekt? Lijkt me geen moeilijke vraag. De decennia-lange en nog steeds voortdurende immigratie van allerhande kanslozen trekt nog steeds een zware wissel op onze samenleving. De populatie van omze (jeugd)gevangenissen bestaat voor 80% uit allochtonen, terwijl zij slechts voor 10% van de bevolking uitmaken. Er worden nog steeds honderden miljoenen geinvesteerd om toch deze groep in de de nederlandse samenleving te integreren, maar dit faalt hopeloos. Inburgeringscursussen, opleidingen, subsidies, buurtvaders, etc, etc, het uiteindelijke resultaat is nog steeds beroerd. Elke immigrant kost de nederlandse belastingbetaler gemiddeld minimaal 200.000 Euro. Het hele immigratie-drama heeft Nederland al vele miljarden gekost. Dat er er echter nog steeds stug wordt doorgegaan met dit experiment, is uitsluitend te wijten aan de gevestigde partijen. Immigratie is inmiddels tot een industrie verworden. Zeer veel mensen, van COA, tot advocaten en buurtwerkers verdienen hun brood in deze tak van industrie die tot op heden per saldo alleen verlies heeft opgeleverd. Elk nuchter, wijs mens zou zeggen, stop toch eens met deze onzin, maar zijn roepende in een woestijn of worden voor racist, fascist of nog erger uitgemaakt. Al met al een gewoon treurige geschiedenis. En denk nu niet dat dit allemaal uit lucht komt vallen. De oude Dr. Willem Drees, die na-oorlogs nederland uit het slop trok, waarschuwde al dat het verstrekken van Nederlandse paspoorten aan de 100.000 duizenden gastarbeiders een zware wissel zou trekken op de nederlandse samenleving en deze ernstig zou ontwrichtten. Maar het toenmalige christen-liberale kabinet Lubbers wilde er niets van weten. De PvdA ook niet. En hòe heeft deze verstandige PvdA'er (ex.) en groot staatsman z'n droevige gelijk gekregen. Kijk naar de huidige stand van zaken en huiver.

Thoth | 15-04-14 | 12:26

"Nederland meest asielvriendelijk van Europa"

En minst vriendelijk voor de oorspronkelijke bewoners.

Peter_K | 15-04-14 | 12:20

Bijzonder... ik krijg steeds meer emails - 5 à 10 p week- binnen van mij bekende en vooral mij niet bekende Hollanders, die willen weten hoe het is om te wonen en te werken in Denemarken en Noorwegen.

duitse herder | 15-04-14 | 12:02

Was dit land maar zo vriendelijk voor zijn belastingbetalers..

Slipsnifter | 15-04-14 | 11:59

Hopelijk kunnen we die binnenkort allemaal weer intrekken. Want dat kan gewoon, achterlijke beslissingen van het vorige kabinet terugdraaien. Heeft links ook gedaan met bv. de dierenpolitie.

En dan ook de paspoorten van Meulenbelt en dergelijke types. Krijgen ze er wel een Somalische voor terug.

Piet van het Padje | 15-04-14 | 11:46

Heel iets anders:
"Hoe vaak gaan asielzoekers nadat ze "Nederlander zijn geworden" op vakantie naar hun levensgevaarlijke thuisland en waarvan wordt dat betaald?"
Al onderzoek naar gedaan .......

dennis8704 | 15-04-14 | 11:44

Derde Wereld landen lachen zich rot om ons kneuterig gedrag. Nog even en ze gaan hun overvolle gevangenissen dumpen in ons land.

Hoe kan het dat onze bestuurder zó wereldvreemd zijn?

Kosmos | 15-04-14 | 11:41

@ CornFlakey | 15-04-14 | 10:25
Dit klink inderdaad al een stuk beter.
Overigens kun je de asielzoekers/gelukzoekers die hier naartoe komen natuurlijk niets kwalijk nemen. Het zijn de beleidsbepalers *hier* die de deuren en de kranen wijd openzetten.

Lewis | 15-04-14 | 11:27

Er is een Nederland dan ook een goedlopende zieligemensenindustrie waar velen een goedgelegde boterham verdienden. Die zijn voor hun baan afhankelijk van een constante stroom economische migranten (gelukzoekers) die deze kant op komen. De sociale huurwoningen en levenslange uitkeringen worden natuurlijk niet door deze zieligemensenindustrie opgebracht, daar mag de samenleving voor opdraaien.

Osdorpertje | 15-04-14 | 11:27

Ik ga asiel aanvragen in Rusland. Die komen tenminste nog op voor hun eigen bewoners...

number668 | 15-04-14 | 11:23

Je kunt zeggen over mevr. R. Verdonk wat je wilt, maar het is er na haar vertrek niet beter op geworden.

Sunabalk | 15-04-14 | 11:21

Nederland heeft toch geld en ruimte genoeg. O wacht.

Dutch_Holland | 15-04-14 | 11:20

En zwarte piet dan?

Dutch_Holland | 15-04-14 | 11:19

Anja Meulenbelt is een gewelddadige antisemiet.

malin | 15-04-14 | 11:16

@justinianus | 15-04-14 | 10:23
Mensensmikkelaars? Moest even glimlachen om de typo. Bedankt.

TheseDays00 | 15-04-14 | 11:12

@langetijdgeleden
Was op het nieuws dat de inbraken verplaatst zijn van de grote steden naar het platteland. Dus daar ben je ook niet meer veilig. Verder is het natuurlijk een kwestie van demografie. Uiteindelijk zullen ze ook in de kleine dorpjes gaan wonen;)

Julia | 15-04-14 | 11:06

@de grote Anti | 15-04-14 | 10:37

Dit is ook 1 van de redenen waarom ik geen kinderen meer durf te nemen op de plek waar ik momenteel woon... Dan verhuis ik eerst even naar een rustig dorpje (als die er tegen die tijd nog zijn) waar weinig (werkloze) allochtonen bivakeren.

De volgende 2 generaties zullen dus alle shit over zich heen krijgen wat de babyboomers momenteel in het land aan het verkloten zijn.

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 10:46

Hoe wil je dit nog volhouden? We zijn 't bijna kleinste land in Europa en 't dichtst bevolkt.
Dit loopt gierend uit de klauwen. Dat doet 't allang, maar d'r komt geen eind aan.
Breek met 'Schengen' en houdt de grenzen potdicht.
Wat hier niet mág zijn, stand te pede wegwezen; met of zonder assistentie.
Vol is vol!!,dames en heren. We zijn 't zat.

Stenkel | 15-04-14 | 10:46

Zucht, nettobetaler & een van de grootste asielzoekerssponzen... Ik ga verhuizen, dit land is gek.

Aatje | 15-04-14 | 10:42

Er moest toch strategisch gestemd worden!! Nederlanders leren t nooit, want nu staat Eurofiel Pechtold bovenaan de peilingen, D66 is pro asiel etc. Dus niet zeuren achteraf

Suz | 15-04-14 | 10:42

Nee Quid. Als je liegt en bedriegt en je volgt goed de regeltjes (van de juridische medewerker). Dan heb je goede kans om hier te blijven.

roze_bril | 15-04-14 | 10:41

Leuk. Het zou nog leuker zijn als landen waar wij de halve bevolking van overnemen zelf ook asielzoekers zouden opnemen. Dan kunnen wij als politiek vluchteling (eussr enzo) ook ergens terecht. Ow, wacht.
.
Voor de variatie mogen we wat mij betreft zsm het minst vriendelijke land voor asielzoekers worden.

Pikkestrijder | 15-04-14 | 10:40

@LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 10:27
Dude, meulenbelt is een oude witte heks. Natuurlijk zou die een paar exotische mannen onderdak verlenen. Graag zelfs *sop sop sop* Men moet maar eens gaan nadenken over wat de gevolgen voor de jongere generaties zijn. Maar dat kan die bejaarden natuurlijk niets schelen.

de grote Anti | 15-04-14 | 10:37

Moet je eens kijken wat er gebeurt als we Lampedusa en Sicilië annexeren!

voorschot | 15-04-14 | 10:35

Met klagen alleen kom je geen stap verder, stem dan 22 mei met je verstand, doe er eindelijk iets aan.

Snowy2000 | 15-04-14 | 10:35

Koninkrijk der Nederlanden heeft volgens de Linkse kerk toch geld genoeg.

Niets is makkelijker dan andermans geld over de balk heen smijten.

Dat de gewone Nederlander voor nop moet gaan werken en bij de voedselbank op bezoek moet gaan, zullen politici en ambtenaren een rotzorg zijn. Zij verdienen wel een tonnetje of meer per jaar om het de burger zo lastig en zo veel mogelijk uit te kleden.

ProAsfalt | 15-04-14 | 10:32

Potverdomme, dat is niet best voor onze betalingsbalans.
We importeren een hele zooi, magazijnen vol, maar kunnen 't aan de straatstenen niet kwijt.
Eens waren we een handelsland. Inmiddels zijn we verworden tot de vuilstortplaats van Europa.
Je zou bijna pleiten voor extra vuilverbrandingsovens.
Betere oplossing is toch een 'sale' in een outlet. Allemaal in de trant van 'alles moet weg' en 'tijdens de verbouwing gaat de verkoop gewoon door'.

Stenkel | 15-04-14 | 10:29

Ik pleit er trouwens voor dat per demonstratie en pro-immigratie praat Anja Meulenbelt uit kraamt, ze één immigrant in haar huis en/of tuin neemt. Binnen een week praat ze dan wel anders.

Maarja, iemand die in haar perfect witte wijk woont zal nooit meemaken wat de immigratie problemen met zich mee brengen in de ietwat 'lagere' arbeiders wijken in NL.

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 10:27

ja, 58% een verblijfsvergunning en de rest mag illegaal blijven n schuilen in kraakpanden die de bezitter toch al wilde laten afbreken voor duurder verhuur (hij is D66ér)

4609 | 15-04-14 | 10:26

Lewis | 15-04-14 | 10:08
Chargeren?
Nee, dat doe ik niet. Ik zeg het zoals het is. In mijn stukje hierboven zeg ik maar 4 dingen, en die zijn niet gechargeerd:

1 - Wij hebben recht op ons eigen land, waar anderen niets over te zeggen hebben. Dat onze politici onder invloed van lobbyisten van de grootbedrijven dit recht asn het afnemen zijn veranderd daar niets aan.
2 - Ik vind (mening) dat de grens dicht moet, en dat wij (het volk, niet bedrijven of politici) mogen beslissen over wie er binnen mag. Ik vermoed dat de meerderheid van het volk het met mij eens zal zijn.
3 - Mensen die hier komen en zich azielzoeker noemen, zijn dat vrijwel nooit. Behalve als je die term misbruikt voor iedereen die om welke reden dan ook uit eigen land weg wil. Ik steun die definitie niet. Echte asielzoekers hebben een echte reden, zijn hier maar tijdelijk, laten niet hun hele famielie if stam ook hier komen, en werken vanuit hier aan verbetering van eigen land ipv het verzieken van de onze.
4 - Woorden hebben betekenis, en worden vaak bewust verkeerd gebruikt om ons te manipuleren. Het woord asielzoeker is daar een van. Ik pleit tegen het misbruik van woorden.

Zo. Niets gechargeerd, toch?

CornFlakey | 15-04-14 | 10:25

Die asielzoekers hebben het vaak zo slecht in hun eigen land, nadat ze hier asiel hebben verkregen, gewoon naar hun eigen land op vakantie gaan!

GebuktIsGenomen | 15-04-14 | 10:25

Daar gaat het allemaal niet bij blijven. Wat zich momenteel afspeelt in Italië is meer dan verontrustend. Dagelijks stromen er honderden asielzoekers binnen van over zee ut Noord Afrika. Italiaanse media spreken over 5 a 600.000 mensen die in Libië wachten om oversteek te kunnen maken. In Libië is sprake van totale anarchie na verdrijving van Khadaffie etc . Mensensmikkelaars hebben vrij spel. De Italianen slaan alarm over deze ongekende toevloed. Zij weten niet meer hoe en waar al deze mensen op te vangen. Veel verontrustender, voor ons met name , dat zo wat alle geluk- en asielzoekers aangeven naar NW Europa te willen doorreizen, hetgeen in de praktijk ook gebeurt. De Italiaanse overheid legt hen daarbij geen strobreed in de weg, integendeel zij moedigt dit aan. Zo ontraadt zij vluchtelingen handtekeningen te zetten en personalia door te geven omdat Italie anders te maken krijgt met het ‘Dublin verdrag’ dat stelt dat men asiel moet aanvragen in land waar men EU binnen komt. Daar zit Italië niet op te wachten natuurlijk.

justinianus | 15-04-14 | 10:23

Het binnen halen van een groot aantal asielzoekers, is een kwestie van opzettelijke negatieve arbeid productie. Zodat wanneer Wilders ooit aan de macht zou komen, hij eerst de puin kan gaan ruimen van jarenlang links beleid. En de VVD heeft alleen maar belang bij goedkope arbeidskrachten voor laag geschoold werk. Maak de rijken rijker, ten kosten van de armen.

Snowy2000 | 15-04-14 | 10:21

Eigenlijk is ons asielbeleid een heel asociaal beleid. We hebben te weinig werk voor alle mensen die hier al wonen. Qua perspectief hebben wij de grote toestroom van asielzoekers dus niets te bieden. We leven al met zeer grote problemen op het gebied van allochtonen die wel een uitkering genieten, maar geen perspectief hebben op werk. Waardoor we leren dat alleen een onderdak en voedsel bieden aan nieuwkomers niet eerlijk is en hen de criminele sector in pushed. Dat is dus eigenlijk heel asociaal om dan willens en wetens deze mensen hier te verwelkomen terwijl je ze niets te bieden hebt. Daarnaast zijn asielzoekers vaak die mensen die het nirt eens zijn met hun lands beleid. De sterkere zullen in Europa aankomen. Hierdoor ontneem he deze landen de kans op een revolutie. De regering kan de zwakkere blijven onderdrukken en de mensen die het oneens zijn komen naar Europa. De regeringen van deze landen kunnen dus hun gang blijven gaan er zijn nooit genoeg boze burgers om hen omver te werpen. Uiteindelijk zal Europa een keer vol raken. Wat dan? Veel beter gooien we de grenzen dicht en richten ons op hulp daar waar mensen wonen. Moeten we wel wat belangen opgeven in die landen.

Daffs | 15-04-14 | 10:21

Het is dat het hier in mijn regio nog vrij goed te doen is, ondanks de aanwas van pakistanen en indiers die uiteraard wel hoogopgeleid zijn en gewoon een goede baan hebben.. Maar jezus, wat verlang ik soms naar afgelegen gebieden met veel natuur en goede wegen. Hoogwaardige technologie en waar het ordentelijk is. Vrijheid. Zal toch duitsland, midden-amerika of ergens in engeland moeten worden. Uiteraard ver weg van de steden. En religie. Zag het filmpje van GSTV over de krakende asielzoekers.. het is om te huilen, wat een oude idiote hippies bij elkaar. Wanneer komt het geenstijl-land nou eens?!!
Kopen met z'n allen een gigantisch stuk grond, paar kastelen erbij. Ik bewaak de boel wel.

de grote Anti | 15-04-14 | 10:20

Mooi man, Nederland al schokkend vol vergeleken met omringende EU landen, maar wie laten nog steeds de meest oetkieringstrekkers toe?

www.cbs.nl/en-GB/menu/themas/bevolking...

Dit was geen probleem als er daadwerkelijk ook werk beschikbaar was voor die mensen en als onze uitkeringen niet royaal hoog waren.

Wat waren de 'dit-is-info-dat-gutmenschen-niet-willen-horen-en-publiceren-cijfers' ook alweer? 92% van immigranten waren goud/gelukszoekers? Mooi, dan maar 8% toelaten.

LangeTijdGeleden | 15-04-14 | 10:19

Minder! Minder! Minder!

Cummie de Swappert | 15-04-14 | 10:16

Dit soort ruwe cijfers zijn leuk, maar ik wil het wel eens uitgesplitst zien naar herkomstland. Het lijkt me bijvoorbeeld logisch dat in Zuid-Europa het percentage verblijfsvergunningen dat uitgereikt wordt lager is. Daar komen immers de meeste mensen binnen die vanwege economische redenen Europa binnenkomen en dus bij voorbaat weinig kans maken.

Voor andere landen weet ik niet hoe het zit, maar die cijfers verder uitsplitsen zou een zee aan extra informatie bieden.

Doldwaas | 15-04-14 | 10:16

Hoe hoger het percentage, hoe eerder de volledige islamisering een feit is. Excuseer mijn lompheid.

ikweetdatjeditleest | 15-04-14 | 10:11

Nederland, het meest zelfhatende land van Europa?

panadol | 15-04-14 | 10:11

Ik denk dat er nog wel meer bijkomen, nu WO III net is begonnen.

psychonaut | 15-04-14 | 10:10

Wij zijn zo gastvrij en tolerant tegen de asielzoekers voornamelijk afkomstig uit het midden -oosten , kijk hier eens hoe gastvrij zij zijn tegenover andersdenkenden zoals , christenen, hindoes ongelovigen.

www.pinterest.com/davyhook/help-the-pe...

Aware1 | 15-04-14 | 10:09

Maar is daar wel geld voor dan? Anders moeten we maar gewoon wat meer belasting betalen!

Rest In Privacy | 15-04-14 | 10:09

@ CornFlakey | 15-04-14 | 10:01
Chargeren is een kunst. U beheerst die.

Lewis | 15-04-14 | 10:08

Zomaar even een gedachte:

Zoals iedereen weet is het het doel van de islam om de wereld te veroveren en alle landen te onderwerpen aan de sharia.
Aangezien de meeste asielzoekers uit landen met deze barbaarse middeleeuwse haat-ideologie komen kun je zeggen:
Hoe meer asielzoekers, hoe meer islamrot.

Dus als die haatbaarden in die landen onder elkaar meer oorlog voeren, komen er steeds meer hiernaartoe.

Het is dus allemaal onderdeel van een groter plan, voor iedere moslim die ze daar naar het Walhalla sturen komt er eentje naar een vrij land, waardoor de achterlijkheid zich als een olievlek kan verspreiden, niet in het laatst in de hoofden van Anja Meulenbelt en consorten.

Cuyahoga | 15-04-14 | 10:07

Door het continue opnemen van asielzoekers zal er in de oorsprongsgebieden never nooit niet beleid ontwikkeld worden dat voorziet in de behoeften van de vluchtenden. Afvoerput van Europa zonder dat de EU ons daar voor beloond met gratis geld? Of ze in Den Haag helemaal krankjorum zijn??

Kazig Stan | 15-04-14 | 10:06

-weggejorist-

KannieWaarZijn | 15-04-14 | 10:05

Over 50 jaar bestaat er een heel ander Nederland.
60 verschillende nationaliteiten die elkaar de tent uitvechten over godsdienstige-, raciale-, sociale-, stammen-, en en economische verschillen.
Geld bestaat niet meer en er is alleen 'n soort ruilhandel tussen de vechtende groepen.
De blanke Nederlander is dan allang verdwenen.

meneer Q | 15-04-14 | 10:03

Troef | 15-04-14 | 09:41
Nou, Nee. Dat moet zeker niet EU geregeld worden. Wij, de autochtone bewoners hebben recht op ons eigen land, en daar mag niemand anders over beslissen.

Hier moeten gewoon de grensen dicht. Zeker voor azielszoekerts, omdat ze dat helemaal niet zijn. Het zijn mensen die gewoon liever hier komen dan een poging doen hun eigen land op te bouwen. Ze hebben geen enkel recht om hier te komen, en ook geen recht op sympathie. Ze laten namelijk hun eigen volksgenoten achter, waar zij eigenlijk verantwoordelijk voor zijn.

Hou nou eens op met woordverdraaingen en noem ze geen azielzoekers, of slachtoffers. Grenzen dicht en als ze toch binnen komen, zijn het gewoon misdadigers. Ze wisten wat ze deden, en hadden middelen om dat te doen.

CornFlakey | 15-04-14 | 10:01

Het aantal ingewilligde aanvragen voor verblijfsvergunningen in negatief gecorreleerd aan de positie van de PvdA in de peilingen. Hoe slechter de PvdA ervoor staat, hoe meer nieuw stemvee er moet worden gerecruteerd.

Vandaar ook de extreme toename van 2012 (38 zetels) naar 2013 (rond de 15 zetels).

Russells Teapot | 15-04-14 | 10:01

Vreemde lui die asielverstrekkers.
Als je dan denkt dat je mensen moet opnemen omdat ze het elders in de wereld zoveel slechter hebben dan hier dan moet je alle mensen opnemen.
Nu is het vooral de asielverstrekindustrie die heel veel geld graait.

Willem van Rood | 15-04-14 | 10:01

Dat komt mede omdat er in Nederland niet meer zoiets als voedselbanken bestaan. Dat is gelukkig iets uit het verleden, je moet er ook niet aan denken dat zoiets nog zou bestaan anno 2014. Nee, we hebben nu ruim voldoende welvaart om alle Nederlanders en alle binnenkomende asielzoekers ruim van voedsel en onderdak te voorzien. En nu ga ik toch echt snel een huis én een auto kopen want het geld klotst hier nog steeds over de dijken...

eerstneukendanpraten | 15-04-14 | 09:59

Strenge selectie aan de poort. Waarbij binnen ook echt binnen is en niet binnen retour afzender. Het is onmenselijk dat de huidige procedures ervoor kunnen zorgen dat mensen jarenlang geen status hebben en het daarna haast moreel onmogelijk is om ze terug te sturen.

Mark Smith | 15-04-14 | 09:58

Dat is mooi.
Daar zijn we trots op.
Dat is altijd zo geweest.
Dat zal altijd zo zijn.
Maar.
Als aanleiding asiel voorbij is dan graag weer terug.
En asielzoekers zijn geen illegalen.
En als asielzoekers illegalen worden dan zijn het natuurlijk geen asielzoekers meer.

Einde van de Domheid | 15-04-14 | 09:58

Zo, die is binnen!
Mijn verblijfsvergunning in Marokko.
Mijn huur-, zorg- en kindertoeslag verhuis ik mee en mijn twee huizen in Nederland en mijn zeiljacht hoef ik niet door te geven aldaar.

Klier van Bartholin | 15-04-14 | 09:57

Waarom kunnen we niet meer stemmen op comments? Nu moet ik ook niet creative en domme opmerkingen lezen...

blabam | 15-04-14 | 09:54

Geen probleem, de autochtonen flikkeren we hun huurhuizen uit door middel van hogere huren
en het zogenaamde scheefwonen...
zo komen er weer plaatsen vrij voor onze nieuwe import.

meneer Q | 15-04-14 | 09:53

@* | 15-04-14 | 09:45
Dan word de situatie alleen maar erger aangezien Nederland al het dichtstbevolkte land is.
Maar blijkbaar zijn de financieele belangen van de importmaffia zo groot dat ze een uit de hand lopende overbevolking met alle nadelen (agressie, milieu) op de koop toe nemen en zelf nog meer willen importeren.

sinar2 | 15-04-14 | 09:51

Mooi hoe die Europese regelgeving in de rest van Europa niet geldt.

très cool | 15-04-14 | 09:50

Die mensen zijn het probleem niet, pak liever legale immigratie aan

Bokito ergo sum | 15-04-14 | 09:48

Mensen die het écht nodig hebben, die in eigen land anders zouden overlijden of door een hel zouden gaan, blijven wat mij betreft altijd welkom. Maar over welk percentage van de huidige aantallen zou je het dan hebben - vijf, tien?
De asielzoekers zelf begrijp ik wel, tuurlijk, ik zou ook komen. Maar op een gegeven is vol écht vol, en het is niet mijn onderbuik die dat zegt maar mijn verstand.

Lewis | 15-04-14 | 09:47

Oh wacht het heeft wel degelijk nut als je je met stemmingmakerij in wilt laten.

* | 15-04-14 | 09:46

Dit soort cijfermateriaal heeft geen nut zolang je de inwonersaantallen en woonoppervlakte van de landen buiten beschouwing laat en op basis van toelatingen van een voorafgaand jaar percentages uit gaat spugen.

* | 15-04-14 | 09:45

'Je krijgt in Nederland makkelijker een verblijfsvergunning dan toestemming om een dakkapel te bouwen.' - Dit is in één zin uitgelegd hoe het er aan toe gaat in NL

Tolerannie | 15-04-14 | 09:44

Waarom nog zorgen voor opa en oma, als je ook een liev klein negertje uit Verweggistan van levenslange uitkering kan voorzien?

kapotte_stofzuiger | 15-04-14 | 09:43

Ach, Nederland heeft de meeste ruimte, het meeste geld, de meeste huizen, de meeste welzijnswerkers, van alles in overvloed om onze mede mensen vanuit de hele wereld te kunnen blijven ontvangen, toch..

lanexx | 15-04-14 | 09:41

Het asiel probleem zou Europees geregeld moeten worden.
Nederland als het dichtstbevolkte land in de Europese Unie en grootste netto-betaler aan de EU zou niet ook nog de meeste asielzoekers hoeven op te vangen.

Troef | 15-04-14 | 09:41

Wat een dombo's, als ze asiel aanvragen in Bulgarije krijgen ze veel meer van de Nederlandse fiscus.

Donderdag krijg ik mijn Bulgaarse paspoort.

Kaas de Vies | 15-04-14 | 09:40

Anjs Meulenbelt is mede verantwoordelijk voor de duizenden doden die ieder jaar vallen bij de grote oversteek, omdat zij en haar soortgenoten ervoor gezorgd hebben dat mensen hun leven willen wagen om hier de hoofdprijs in de uitkeringsloterij te winnen.

Cuyahoga | 15-04-14 | 09:40

ik heb hier nog een kerk vol aan de overkant met uitgeproduceerde asielzoekers maar de grenzen zijn alweer open voor nieuw gelukzoekers tuig.

irma zonderboezem | 15-04-14 | 09:39

En vergeet de kettingmigratie die daarop volgt niet. Recht op gezinsleven enzo..

yamahaha | 15-04-14 | 09:37

oooo ja of we even de eigen bijdrage kunnen verhogen
voor de zorg anders komen ze te kort

m.caarels2013 | 15-04-14 | 09:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken