"Nederland. Doe aangifte tegen Jakhals Erik"
Bij de VARA dachten ze met wat laffe excuses (voor het uitzenden van het fragment, niet voor het gooien van het flesje) van Het Bierflesje Incident af te zijn. Maar dan kennen ze de volkswoede op de sociaalmediaas nog niet (Telegraaf). Befaamd twitteraar en YouTube-virtuoos Peter Anshof heeft bij de politie melding gedaan tegen de verschillige GehandicaptenVernieler Erik Dijkstra van DWDD. Anshof roept in bovenstaande video op zijn YT-kanaal Nederland op om massaal zijn voorbeeld te volgen en aangifte te doen tegen Dijkstra. De Dienst Drukkerijen der Politie werkt de hele nacht door en morgen zijn voorbedrukte aangifte-formulieren in het gehele land beschikbaar, aldus een zegsvrouw. Volgens laatste onbevestigde berichten staan er momenteel 30 Marokkaanse VARA-leden met een spandoek "Jakhals Erik is een Held" bij het Amstel Hotel. Ook gaan er geruchten dat zowel de motorclubs Satudarah als Bandidos onderweg zijn naar Amsterdam voor een tegendemonstratie. De motorrijders gaan gekleed in T-Shirts met opdruk "Ik ben een rondvaartboot". Onbekend is of Dijkstra in het verleden vaker met justitie in aanraking is geweest en eventueel een strafblad heeft. Later meer.
Reaguursels
Inloggen@megalul | 12-04-14 | 23:50
Dit is alleen ter meerdere eer en glorie van meneer PA en Vara haat, dat is de springplank.
Even een mededeling van algemeen nut, geef deze man aub geen podium meer.
Het is aller vermakelijkst maar hij wordt er wel super irritant van.
De VARA zegt:misschien is hij vanavond op tv. Zo verdienen ze er ook nog wat aan, deze aanslag.
Doodslag (levensbeëindiging), het opzettelijk, maar niet met voorbedachten rade, beroven van het leven van een ander.
Moord is het, op onwettige wijze opzettelijk en met voorbedachten rade, beëindigen van het leven van een ander mens.
massa-aangifte het woord en De trend van 2014. Wie heeft er intussen nog niet meegedaan?
-
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:36
Weet niet hoe serieus deze post van je is. Laat het een geintje zijn. Een hagelsteen slaat een gat in een voorruit. Vanaf een bepaalde hoogte is elk voorwerp een dodelijk projectiel. Dat iemand op een klein stukje na daardoor getroffen wordt, staat in welke verhouding met iemand die criminele niet-Nederlanders in hun geboorteland een tweede kans geeft?
@Nanker Phelge | 13-04-14 | 11:58
Alu flesjes?
Altijd al een niet-grappige enorme Tukker-lul gevonden. Zo eentje waar ik me de hele middag op zou kunnen moeslaan. En dat staat zelfs nog los van de intrinsieke haat die ik tegen klapvee-TV als DeNarcistenDraaienDoor heb. En maar met zijn allen serieus denken dat ze iets moois maken. Hallo kneuzen. 1 miljoen kijkerts betekent dat er 16 miljoen niet kijken naar jullie bagger. Lekker oprotten met je primetime stukje zelfpijperij van mijn centen. Met die smerige van Nieuwkerk voorop als opper huichelaar. Die kop alleen al.
@Peyronie
Volgens mij gaat dit allemaal over STOPPEN met bierflesjes op hoofden.
Een stevig bierflesje op het hoofd van die walrussnor Peter Anshof lijkt me eigenlijk geen slechte zaak..
@Kaas de Vies
"Deze man is een vervelende moralist die iedereen de maat neemt. Hij is de beste, weet alles beter, eigenlijk geldt dit voor elke VARA werknemer. Daarom moet je dit beantwoorden met hun eigen drammerige trieste middelen.
Daar leren ze van."
Laatste zinnetje klopt niet.
Hij kon geen snelweg en een viaduct vinden?
@copywriter, fyi: het Americain serveert anders wel flesjes op de kamer.
Oppakken, voor de rechtbank, veroordelen, in het gevang, gevangenisstraf uitzitten, daarna het paspoort intrekken en het land uit knikkeren. Dat is het enige wat helpt.
Hebben de bierbrouwers al massaal aangiften gedaan? zomaar bier weggooien?
Is dit die opa-buurman van Dennis the Menace?
@poursuivant | 13-04-14 | 08:05
Je snapt het niet.
Deze man is een vervelende moralist die iedereen de maat neemt. Hij is de beste, weet alles beter, eigenlijk geldt dit voor elke VARA werknemer. Daarom moet je dit beantwoorden met hun eigen drammerige trieste middelen.
Daar leren ze van.
@Nanker Phelge | 13-04-14 | 09:37
Sjieke hotels serveren geen bier in pauper alu flesjes. Hij had dat flesje al bij zich toen hij naar het hotel toeging met de bedoeling dit naar beneden te gooien. Hij wist dus donders goed waar hij mee bezig was.
Dit is op het dak boven dat sjieke hotel hoek Munt, tegenover de V&D Rokin. Kan ff niet op de naam komen. Onderin zit volgens mij de hotelbar die vernoemd is naar Freddy Heineken, dus daar zal het flesje wel afkomstig van zijn. En volgens mij bedoelt die Duitse hardrocker gewoon dat hij zijn bier leeg kan gooien naar beneden in de gracht of misschien het flesje in het water. Waarschijnlijk omdat de Duitser dit kinderpilsje in rare verpakking maar weinig serieus neemt. Iets anders dat me bevreemd over DWDD is dat MvN al twee keer opzichtig heeft laten merken tegenwoordig op het platteland te wonen. Waarom wij dat moeten weten is me een compleet raadsel.
Toen ik een jaar of 5 was dacht ik er ook niet over om een dergelijke actie uit te voeren. Dat was min of meer al mee gegeven van huis uit.
Maar als we nu een iedereen met een gebrek aan normen en waarden van de tv halen, dan kunnen we die tv direct plat leggen als bijzettafel.
Want gut o gut, wat een kudt land zijn we verworden, met totaal idioten.
politie inval, is dat niet overdreven? Het is tenslotte geen cartoonist!
Tuurlijk mensen, ga aangifte doen. Tjongejonge, die man heeft inmiddels zijn excuses aangeboden en is bereid om voor de goede zaak een paar dagen mee te lopen met de Zonnebloem omdat hij inmiddels ook wel snapt dat hij beter kan nadenken voordat hij wat doet.
Verder heeft @ Jan Dribbel | 13-04-14 | 02:10 gewoon gelijk. Dit is (zeker ook) typisch rechts ballengedrag.
-weggejorist-
@brabbelsnap | 13-04-14 | 05:08
Dit was geen ondoordachte actie. Hotels serveren geen bier in alu flesjes. Hij had dat ding dus al op zak toen hij naar dat hotel ging met de vooropgezette bedoeling hem naar beneden te gooien. Achteraf zeggen dat je spijt hebt is niet voldoende. Hij is geen 13 meer en zou oud en wijs genoeg moeten zijn om de draagwijdte van zijn handelen te overzien. Dat die vrouw in de boot geen verwondingen opliep was meer geluk dan wijsheid waarbij ten overvloede mag worden opgemerkt dat wijsheid bij de VARA sowieso een schaars goed is.
@speedy_con33 | 13-04-14 | 00:55
"We hebben het hier over een een aluminium flesje met wat bier erin. Zal je wel een klap van krijgen beneden maar gevaarlijk is het niet. Zie het als een steen van 3 cm klein. Pijnlijk jawel."
.
Totdat je zo'n ding in je oog krijgt en een oog kwijtraakt!
Pijnlijk jawel, moron.
Buiten om dat ik sowiso het stukje jakhalsen niks vind. Is dit gewoon een ondoordachte actie om stoer te doen voor de persoon die geïnterviewd word... hij heeft spijt van deze actie en is er tot horens goed van af gekomen. Onzin om stoer met ze alle aangifte te doen. Ook popi-jopi gedrag net als de jakhals zelf. Hij heeft geluk zou het niet meer doen en klaar. Voorbeeld functie wegens acteur op de tv dus ook klaar met je baan.
Lol, goed artikel
speedy_con33 | 13-04-14
Maar zal eff een goed voorbeeld geven.
Ik doe een helm op ga jij met een keukentrapje net boven me staan en last een Hamer op m'n hoofd vallen. Gebeurd niks.
Daarnaast zet jij de helm op en ga ik op 5 hoogte diezelfde hamer op je hoofd droppen blijf je staan? Denk t niet.
speedy_con33 | 13-04-14
Of jewelry hebt bij natuurkunde niet opgelet of je begrijpt het niet. De wet van de zwaartekracht,en de versnelling van zowel het object als de worp 'kracht'
Waarom is een kogel gevaarlijk als je hem script met een vuurwapen terwijl het maar een klein dingetje is?
Een blikje bier van hoogte gooien op iemands hoofd is idd zeer gevaarlijk. En dodelijk als het raak is.
Wat een rare meneer, ik kon er net vijftig seconden naar kijken, verder lukt me het niet...
Corpsballen in studentensteden doen dit dagelijks.
Het flesje kwam van links.
Net filmpje gezien. Gewoon walgelijk. En dan die excuses erachteraan
TEST 1-2-3...
Alle schreeuw trollen verzamelen. We hebben het hier over een een aluminium flesje met wat bier erin. Zal je wel een klap van krijgen beneden maar gevaarlijk is het niet. Zie het als een steen van 3 cm klein. Pijnlijk jawel.
Ik heb vroeger van die hoogte fietsen en dranghekken omlaag gesmeten(vooruit wel even opletten en de boom zag er prachtig uit met kerst)
Alle sociale trollen kunnen weer rustig de grot in.
Donder toch op met je collectief aangifte doen. Iedereen wil meer blauw op straat maar met dit soort narcistisch gutmenschgedrag houden we alleen maar extra agenten van de straat.
Wtf? Dat is gewoon zo'n aluminium festival flesje. Als het projectiel de traditionele blikvorm heeft kraait er geen haan naar. Maar collectieve aangifte altijd +1.
Supermatthijs | 13-04-14 | 00:21
Marokkanen hebben koudwatervrees. Die varen niet.
Wat is die Peter Anshof een triest figuur. Walgelijke aandachtgeilerij, Je weet dat je ontzettend bent gefaald in het leven als je op GS wordt omschreven als "befaamd twitteraar" en YT-virtuoos.
Of that's it
Een ondoordachte lompe met letsel mogelijk tot gevolg actie that's it is.
Nee hoor, als het marokkanen waren geweest dan zouden we nu de VARA aanklagen voor een racistische moordaanslag.
Glorix | 13-04-14 | 00:20
Dan was hier iedereen het met de actie eens. En vonden ze het jammer dat mis is geworpen.
Wat als het nou een boot vol Marokkanen was geweest ?
tattooboer | 13-04-14 | 00:05
Nah, dat is me te makkelijk:
youtu.be/FwRkhOCW9HQ
Als dit je echt niks doet.
@Supermatthijs | 13-04-14 | 00:03
Zoals ze zeggen, zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan, meneer de kapotte klok.
tattooboer | 13-04-14 | 00:01
Ik ben heel erg bang dat we elkaar begrijpen nu.
@Supermatthijs | 12-04-14 | 23:58
Dat begrijp ik dan weer heel goed, want zappa is het schoolvoorbeeld van hoe je technies gezien zelfs je verdraaide ego om kan zetten in deviante muziek die geheel contextloos is en puur bedoelt te irriteren. Vraag maar aan Steve Vai.
@kicktherabbit | 12-04-14 | 23:57
Anders neem je zijn voorbeeld, zeg je iets doms en beledigends en word je netjes opgerot en weggejorisd, we gaan je nét niet missen.
tattooboer | 12-04-14 | 23:54
Dank je, het was een reactie op de Zappa post:
youtu.be/n0Qw3Foa_XE
Ging over dit liedje.
megalul | 12-04-14 | 23:50
Goed dat jij je niet voor het onderlinge arrogante journalistenkarretje laat spannen. Die morele verwaardiging als 'die ander' te ver gaat komt me ook de nek uit. Allemaal ego'tjes. Ga eens nieuws maken!
@megalul | 12-04-14 | 23:50
Doeg, geen traan over jou verspild!
@Supermatthijs | 12-04-14 | 20:55
Jij bent heel erg raar.
Wat een gehuil. Alsof hij daadwerkelijk iemand een hersenschudding wilde gooien. Tuurlijk niet. Excuses aanbieden, een weekje vrijwilligerswerk doen en klaar. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen. Of moeten we persé om de doodstraf roepen omdat hij bij de VARA werkt? Laat je toch niet zo kennen.
Dat de man daar de tijd voor heeft, lijkt hier steeds meer op een dorpsplein waar de een na de ander gevierendeeld dient te worden door de verontwaardigde burgers.
-weggejorist-
Ekik trekt boetekleed aan en heeft excuses gemaakt volgens nu.nl. Doorlopen, mensen.
Ik prijs me gelukkig dat ik geen KUT programma's kijk.
Wat een goed kunstgebit
-weggejorist-
Dus zijn grijze snorrebolletje werd op een haar na geraakt of komt hij klaar op de aandacht die hij nu over andere grijze hoofden zoekt?
De bus was net een minuut te laat. Morgen aangifte doen. Mijn scheet rook wat raar, er leek een spoortje frisdranklucht in te hangen. Morgen maar ook aangifte van doen. Ik heb nog niks gehoord van die andere aangifte. Daar maar even over klagen, denk niet dat je daar ook aangifte van kunt doen. Ik wil een speciale pen voor al mijn aangiftes. Liefst één die klaarligt op het bureau. Mijn koffie heb ik trouwens graag zwart met zoetjes. Ik wil geen suiker of melk, anders doe ik aangifte.
@Supermatthijs | 12-04-14 | 20:04
-----
Want per ongeluk net iemand missen met een sniperpistoolwapen terwijl je gewoon een beetje aan het rondkloten was is natuurlijk ook gewoon oké.
Tja, nou doe je het er ook om, continue poep praten, maar volgens mij ben je zo in je slechte wereldje gevangen dat je ook daadwerkelijk zo'n idioot bent - alleen besef je dat zelf niet, want dat is allemaal part of the plan, right?
Willen we meer of minder Zonnebloem? Of willen we meer of minder Vara?
@Feynman | 12-04-14 | 21:09
Nee, je kunt het niet duidelijker beargumenteren, het verwoorden is sowieso wel helder. Maar komen we op laakbaar dan wel verwijtbaar gedrag. Het verschil zal je duidelijk zijn neem ik aan, en zo zijn er honderden nuances. Maar mijn punt blijft staan dat de aangifte en het oordeel vanuit hetzelfde wetsartikel moeten worden behandeld, jij lijkt uit te gaan van 'poging tot doodslag' en dat lijkt me wat voorbarig.
Zijn er al doods bedreigingen geuit richting die Jakhals, zo niet.. dan hoop ik dat hij en ADHDér v Nieuwkerk die alsnog krijgen.
Oog om oog, tand...
@another_s | 12-04-14 | 19:36
-----
Niet iedereen hoor. Ik weerhoud me er prima van geen medemens te doodvermoorden door ongelovelijk domme dingen als het werpen van projectielen van tig hoog. Ik mag gewoon wijzen naar een ander als die bijna iemand het ziekenhuis in gooit met een blikje rioolsap.
Als je trouwens het filmpje goed bekijkt dan zie je dat hij het van te voren heeft gepland, hij pakt z'n flesje bier en zegt vervolgens zullen we naar buiten gaan en dan zegt Rammstein heel toevallig ja kunnen we die fles op die boot gooien waarna der Erich een worp doet en heel de wereld trapt er weer in. Ramfijn reclame voor z'n boekje want iedereen heeft het er over en der Erich ook weer publiciteit. Iedereen blij .. verdammt noch mal.
Het doen van aangiftes wordt steeds meer een rancuneus en kinderachtig spelletje. Anshof verdient een trap onder zijn hol voor het verkwisten van onze belastingcenten (inclusief eerdere aangifte-oproepen van de PvdA, wat losse PVV-leeghoofden en de volgende zielepiet die dit soort dingen ''bedenkt').
Stelletje hysterici.
VARA, de door de overheid gesponsorde, moordzender. Aangifte tegen Mark Rutte.
@ Feynman | 12-04-14 | 21:09
U heeft gelijk in zoverre dat ik mij beperkte tot een zaak in eerste aanleg.
".. Ook gaan er geruchten dat zowel de motorclubs Satudarah als Bandidos onderweg zijn naar Amsterdam voor een tegendemonstratie. De motorrijders gaan gekleed in T-Shirts met opdruk "Ik ben een rondvaartboot". .."
Whahahaha
gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:49
"Op basis van jouw argumentatie is alles wat 'mogelijk' tot (dodelijk)letsel zou kunnen leiden strafbaar gesteld moeten worden."
Dat is 1 stap breder dan ik het schreef. Het nemen van het risico op het overlijden van de ander moet echt verwijtbaar zijn. Als ik met de auto door groen rij accepteer ik de kans dat een fietser door rood rijdt, met alle mogelijke gevolgen van dien. Die kans is legaal.
Die kans moet ik accepteren om op een normale manier van A naar B te komen. De kans die de Jakhals hier neemt, bevredigd geen enkel nuttig doel, behalve zijn eigen goeddunken. Die kans is wel illegaal.
Dus niet "... ALLES wat mogelijk tot dodelijk letsel kan leiden", maar alleen die handelingen die iemand eenvoudig kan nalaten zonder wezenlijk iets tekort te komen.
Als je dat niet geloofd kan je het beste naar rechtspraak.nl gaan en zoeken op "voorwaardelijke opzet" in combinatie met "poging tot doodslag". Kan je met google ook doen, dan gaat er een wereld voor je open. Ik kan het niet duidelijker verwoorden, sorry.
juntatiger | 12-04-14 | 20:59
U slaat arresten van de Hoge Raad en verdere jurisprudentie over. De Kamers hebben zulk broddelwerk afgeleverd dat de Hoge Raad regelmatig moet uitleggen hoe de wet gelezen dient te worden.
Alweer een massa-aangifte... really?
@ boasatlas | 12-04-14 | 21:04
Nog veel erger: van goede bron heb ik vernomen dat zijn voorouders al heulden met de Romeinen en later met de Batavieren en vervolgens met de Spaanse koning en tot slot met Napoleon.
Mosterd na de maaltijd. Wat een gedram hier weer.
Zijn ouders zaten bij de NSB?
Volgens eigen onderzoek rep je over hoofd en nek letsel, en zou aanklacht niet meer kunnen zijn dan poging tot zware mishandeling. Gelukkig hoeven we niet te twisten over dood door schuld, flesje viel niet op mens.
gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:58
Hmm het waxine lichtje raakte ook geen mens. Resultaat twee jaar vastzitten. Helaas praat u weer poep.,maar wederom zo kennen we u weer.
-weggejorist-
Eurotokkie | 12-04-14 | 20:50
Vara en DWDD communiceren via AT5
twitter.com/omroepvara/status/4549497... dus niets over dit voorval op hun eigen websites.
@Hufter | 12-04-14 | 20:24
Lees jezelf eens terug en vraag jezelf af:was dit een slimme opmerking?
Een glazen blikje kan niet een aluminium fles gaat prima.
@ gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:49
Ik moet het hier toch opnemen voor 'Feynman' die m.i. duidelijk laat blijken verstand van de wet te hebben. Het lezen en begrijpen van de wet vergt meer dan het lezen van de letterlijke wettekst.
Om een wet daadwerkelijk te doorgronden is kennis nodig van: i) de wettekst. ii) memorie van toelichting op de wet, en iii) de kamerhandelingen voorafgaand aan de aanname van de wet. Deze drie onderdelen zijn evident voordat de rechter tot haar/zijn vonnis komt.
Is er een verschil tussen de intentie van Wilders en de intentie van een flesje in de gracht gooien. Komtie weer, iets met proportionaliteit?
gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:36
Jazeker is er verschil. Wilders brengt met zijn uitspraak geen lichamelijk letsel toe. Dat had met het gooien van dit flesje zo anders kunnen zijn. U praat dus weer poep. Maar zo ken ik u weer.
Voorwaardelijk opzet in je broekje.
@necrosis | 12-04-14 | 20:40
Dat de juwelier een tokkie is verbaasd me niet. De meeste zijn halve helers die zaken doen met voornamelijk personen van laag allooi. Dus straks twee overvallers dood en een vent met losse handjes achter de tralies.
mooi win win situatie.
tast in duitser | 12-04-14 | 20:54
En kijk uit waar de huskies gaan en eet vooral geen gele sneeuw.
Zappa zei het al: de contouren van wat me als kind vaag onaangenaam voorkwam, is later een gigantische berg stront gebleken. (had zomaar over een duitse rockband kunnen gaan)
de Vara: eigen volk eerst..
CoffeePatch | 12-04-14 | 20:49
Zeker de laatste uitzending voordat ze hem ontslaan .
@DeSjaak1000 | 12-04-14 | 20:45
Ik hoop dat Eric zich kapotschaamt!
Voor "straf" is Eric maandag a.s. tafelheer bij DWDD dewerelddraaitdoor.vara.nl/Komende-Uit...
@Feynman | 12-04-14 | 20:39
Ga je toch weer aantal dingen door elkaar halen. Intentie, oorzakelijkheid, gevolg en beoordeling van een context. Zie: gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:17 | Op basis van jouw argumentatie is alles wat 'mogelijk' tot (dodelijk)letsel zou kunnen leiden strafbaar gesteld moeten worden. Alle ruis omtrent wel of niet bejaarden, hersendruk etc, is niet meer dan omstandigheid. Dat iemand iets niet meer moet doen omdat het niet handig is ben ik geheel met je eens, en dan is het nog maar afhankelijk van de casus in kwestie of die persoon al dan niet voor gestraft moet worden. Erik heeft zijn actie al verontschuldigd. Maar goed we zijn beide geen rechter.
@ necrosis | 12-04-14 | 20:40
wat is er misselijkmakend aan die feiten? Is het niet relevant?
-weggejorist-
DeSjaak1000 | 12-04-14 | 20:45
Mensen die voor de vara werken zijn niet grappig.
Eric dacht dat het wel een grappig filmpje was maar begreep nadat hij het had teruggezien dat het niet grappig was.
Blijkbaar is dan dit filmpje het 1e filmpje dat hij terug heeft gezien.... Zijn filmpjes zijn nooit grappig. Reken maar van jazz, uitstekelbaars......
Eikel!
ikweetdatjeditleest | 12-04-14 | 20:40
Ja mensen dit voorwerpen van grote hoogte naar beneden
gooien vind ik erg.
@Feynman | 12-04-14 | 20:39
En schijnbaar begrijpt niemand je boodschap, totdat er twee agenten aan je deur staan met het verzoek om even te mogen praten......
Flikker toch op stelletje landverraders!! Of er niet ergere dingen in dit land aan de hand zijn!
@De Treinende Rechter | 12-04-14 | 20:29
Ik heb de beelden niet gezien, maar jij hebt het misselijkmakend linkje wat ik vanochtend hebt gepost niet gezien.
Komt 'ie:
www.telegraaf.nl/binnenland/22501823/_...
En ja, ze werden overvallen door minstens één persoon die er geen problemen mee had om geweld te gebruiken, die ander was schijnbaar hier om stage te lopen....
gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:29
Hoofd en nekletsel bij bejaarde mensen kan gewoon dodelijk zijn, dat heb ik in het vorige topic al gemeld. Het is niet voor niets dat ouderen die als voetganger of fietser vallen, de grootste groep dodelijke verkeersslachtoffers zijn.
Je hoeft bij deze leeftijd helemaal de schedel niet te slopen. Een kapot bloedvaatje door een kleine hersenschudding die een hematoom veroorzaakt is zat. Bloed dat zich verzameld in de hersenkamer, druk opbouwt en einde oefening. In deze casus niet uit te sluiten.
Kans op HIV besmetting bij eenmalig seksueel contact zou volgens de stukken onder het reeds aangehaalde arrest tussen de 0,1 en 3% liggen. Die kleine kans op een dodelijke, maar toen al behandelbare ziekte, was genoeg voor vijf jaar detentie.
In deze casus ligt de kans iets lager, dus de verwachte strafmaat ook iets later. Maar ik blijf bij voorwaardelijke opzet en poging doodslag.
Ik maak er zo`n punt van, aangezien ik absoluut niet wil dat iemand iets dergelijks herhaalt. De rechtbank trouwens ook niet. Ik snap ook niet waarom de Vara zo dom is dit uit te zenden. 1 copy-cat die echt pech heeft en je kan als omroep een rouwstuk bestellen.
Stenigen met halfgevulde bierflesjes zou de enige gepaste straf zijn.
Walgelijke actie van die jakhals kutlul.
Poging doodslag.
Dank zij de Vara weten we wie/hoe Erik is. Bedankt Vara. (Opname bijwonen? Nee.)
Bertus Brulbroek | 12-04-14 | 20:29
Mocht dit niet het geval zijn dan is het best eng als zo een idioot nog vrij rondloop.
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:30
*pakt opgerolde dode boom en deelt mep uit*
Skunk57 | 12-04-14 | 20:26
Een paar onvriendelijke woorden tegen / over Marokkanen zijn net even iets anders dan het kapot maken van een land.
T-Shirts met "Nederland is gestoord "
Een aluminium flesje is een 'metalen voorwerp'.
Het is niet alsof we het hier over een waxinelichthoudertje hebben...
@necrosis | 12-04-14 | 20:27
*spint een complotje tegen necrosis*
Er wordt een belangrijk feit over het hoofd gezien. Jackhals Erik was bezeten door de duivel tijdens deze fles aanslag op gehandicapten. Jackhals Erik dronk bier. Erik laat de fles staan jongen, de Heere Jezus zal jou zonden vergeven.
Kudtpolitie.
Er is publiciteit rondom deze zaak, mooie gelegenheid om even je beste beentje voor te zetten.
Ga liever inbrekers vangen, want ondanks de dalende (?) criminaliteitscijfers belanden steeds meer aangiftes op de grote hoop.
Geen mankracht genoeg heet het dan, me reet, ze zijn liever lui dan moe.
@ necrosis | 12-04-14 | 19:47
totaal misplaatste vergelijking.
over de overval en het gebeuren in Deurne kan ik geen uitspraak doen. Maar kennelijk heb jij wel de beelden gezien.
@necrosis | 12-04-14 | 20:23
Nope, Supermatthijs al gedaan :D En dan nog, je zou het moeten aantonen dat het flesje dermate de schedel in zou slaan dat de dood er op volgt. Voorlopig zei factchecker Feynman 'letsel', en niet letsel tot dood op volgt of dood door schuld of iets dergelijks. Afgaande op die checks kan ik niet verder komen dan poging tot zware mishandeling. Maar goed, de aangifte, als die er al komt, zal wel ter beoordeling worden voorgelegd aan de rechter, mag hij het uitzoeken :-)
Dat de Vara dit ook nog uitzendt zegt eigenlijk alles.
@Feynman | 12-04-14 | 20:22
We schikken met gesloten beurzen, ik acht je motieven namelijk aannemelijk.
Een hoop reaguurders zouden een moord doen voor zo'n uitspraak.....
*gnehehe*
WTF is een aluminium FLESJE?
Hufter | 12-04-14 | 20:24
Een flesje gemaakt van aluminium.
@Feynman | 12-04-14 | 19:56
En zo is dat, hier een praktijkvoorbeeld van nog zo'n volslagen idioot bij ons in de stad een paar jaar geleden dat was dan weliswaar een koelkast van 10 hoog maar toch.
www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=100563&...
En daar worden gewoon celstraffen voor uitgedeeld en zo hoort dat.
deluiegriek | 12-04-14 | 19:44
Het kapot maken van een land is net even iets anders als het kapot gooien van een flesje.
@Feynman | 12-04-14 | 20:22
Juist! Maar lijkt me een duidelijk andere context!
Feynman | 12-04-14 | 20:22
Er is helemaal geen poging tot doodslag. Al die interessantdoenerij van oproepen tot vervolging en tot aangifte doen is lucht.
Ludiek. Dat is het. Ludiek.
WTF is een aluminium FLESJE?
Wat een slecht Nederlands, in dat mailtje van de politie
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:14
Zwaktebod, en je weet het!
Dit is doodslag, en hier lul je jezelf niet uit, spinnetje!
Fryske Pugilist | 12-04-14 | 20:21
Die Schultenbrau in het begin. Die deed het hem. Dit is Henk van Ingrid.
Nederlanders kan en mag je keihard aanpakken, ze doen toch niks terug, rellen en protesten zijn uitgesloten.
Als een fin zoiets zou uitvreten zou men zeggen> is dat alles? Gaat linea recta de doofpot in. (gs uitgezonderd dan)
Jak, meten met twee maten is ook discriminatie.
rode peper | 12-04-14 | 19:59
Ik wist de hoogte, de Cd-waarde van het flesje, de massa van het flesje en het variërende frontale oppervlak van het flesje niet tijdens de val. Bij deze snelheden is luchtweerstand relevant. Louter mgh komt bij een hoogte van 31,25 meter al op een snelheid van 25 m/s = 90 km/h. Een steen of iets dergelijks haalt die snelheid wel, het flesje volgens de beelden maar ongeveer 29 km/h.
gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:58
Voor een veroordeling poging doodslag is regelmatig geen enkel letsel nodig bij het slachtoffer. In de HIV zaak die ik al noemde is geen besmetting veroorzaakt, alleen al het risico van genoeg voor vijf jaar detentie.
LibertasSimplex | 12-04-14 | 19:56
Poging doodslag is geen klachtdelict. De politie mag zonder een aangifte een onderzoek starten en inleveren bij het OM.
necrosis | 12-04-14 | 19:56
Sorry automatisme. Begin van een zin met een hoofdletter. Plus dat een naam meestal met een hoofdletter begint. Groetjes van feynman.
Supermatthijs | 12-04-14 | 20:16
Ik stuur liever een relevant arrest van de Hoge Raad. Ipv een persoonlijke mening. Ik verslijt trouwens weinig toetsenborden. Jij tegelt hier trouwens drie keer zo veel als ik, dus hoe gaat het met jouw hardware?
Peter Anshof is grappig. Ga ik vaker kijken.
@necrosis | 12-04-14 | 19:45
Zou zomaar een vermoeden kunnen hebben dat jij dat wel wordt...
@ Supermatthijs | 12-04-14 | 20:04
Uw plempsels kennende op diverse topics de afgelopen maanden krijg ik de indruk dat u een ieder met rechtse ideeën en/of sympathieën vol liefde aan de hoogste boom hangt zonder dat die lieden in enige handeling dan in geschrift uiting hebben gegeven van hun ideeën en/of sympathieën. Voor u geldt dus zeker: wie zonder zij werpe de eerste steen.
De Vara mag alles....
Koninklijk huis belachelijk maken, Kerken belachelijk maken, alle politici [behalve de Pvda] belachelijk maken, ouderen in een Zonnebloem boot belachelijk maken.
Behalve de Marokkanen die mogen ze niet belachelijk maken. Gelukkig mag Erik nu van 'onze' belastingcenten een paar dagen op vakantie met de Zonnebloemboot.
@Supermatthijs | 12-04-14 | 20:10
Moeten er werkelijk doden vallen voordat men de ernst inziet?
Jij snapt het echt niet!
Als iemand op de snelweg 120 rijdt, en iemand anders laat iets van een viaduct vallen, of gooit het, raakt het de automobilist met 120 km/ uur.
Kan ik jou niet wijsmaken aangezien je fiets niet zo hard gaat.....
@kapotte_stofzuiger | 12-04-14 | 19:46
Hangt er maar net vanaf, als door de uitspraak van Wilders er een achterstandswijktokkie het in zijn hoofd haalt een mocro om te leggen op basis van Wilders' uitspraak is er ineens wel een verband. In dit geval viel het flesje ook naast de mens.
juntatiger | 12-04-14 | 20:14
Kijk, hier kan ik iets mee. Je bent heel wat duidelijker dan die langdradige Feynman. Tjonge jonge hoeveel toetsenborden verslijt zo'n gast ? Maar hier zit wel iets in. Dan snap ik het ook een beetje.
Dit is niet een foutje, hij lacht zich door drie rode stoplichten. Het is slechts wachten op z'n volgende actie.
zijn excuus: 'ach, het is gewoon een soort veredelde plastic fles die toch al leeg is.'
Je ziet het bier er nog uit schieten als ie de boot raakt.
Verschilligheid is het nieuwe fascisme.
@necrosis | 12-04-14 | 20:12
Zie Supermatthijs | 12-04-14 | 20:10 |
@ Supermatthijs | 12-04-14 | 20:04
Yep en dat gebeurt al jarenlang. Sta niet stil bij een stopbord en je krijgt een boete. Ongeacht of er in geen velden of wegen verder verkeer aanwezig of aankomend is. Elke handeling die mogelijk een ander letsel kan toebrengen is strafbaar waarbij het al dan geen letsel toebrengen slechts strafverhogend of strafverlagend kan werken.
En dan te weten dat er heel veel ongeleide projectielen rondlopen bij de PvdA . Laat ze maar werken aan de snelweg van dictator Tito. Toen had je nog van die idioten van over links: wij maken wel uit wat goed is. Een spraakgestoorde burgemeester in Amsterdam die uitmaakte waar schrijvers en journalisten wel of niet naar toe mochten. W.F. Hermans draait zich om in z'n graf. Hoe noem je mensen die hun wil opleggen aan anderen?
Gewoon terugsturen naar Amsterdam dat stuk verdriet! Dat zal 'm leren!
@necrosis | 12-04-14 | 20:05
Nou zat even na te denken over de uitleg van oorzakelijkheid, intentie, resultaat van handeling en beoordeling van context. Wat maar weer weergeeft hoe complex het is om wetten te maken, te interpreteren, handhaven en toe te passen.
Lewis | 12-04-14 | 20:09
Ik zal voor één keer zo ver terug scrollen maar ga er geen gewoonte van maken hoor. gewoon een beetje opletten. Ja, dat was een grapje om te lachen ja.
Voor straf moet ie een matje laten groeien, een echt goede gel mat.
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:06
Deze had ik net gepost:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Even goed lezen en laten doordringen in je hersenpan, ok?
Als we iedere keer aangifte gaan doen met zijn allen, heeft de politie geen tijd meer om boeven te vangen!
@mezelf
41 = 53
necrosis | 12-04-14 | 20:09
Hierbij is daadwerkelijk iemand overleden. Verschil ?
@ gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:06
As je op de boot mikt en je ziet dus dat je mensen kunt raken, maar het is meer geluk dan wijsheid dat je die mensen niet raakt wel ja.
Van mij hoeft er trouwens maar 1 keer aangifte gedaan te worden. Wat mij wel stoort is het eerst doen terwijl je doel in leven is laten zien dat je beter bent dan anderen.
Het was op zijn minst een uiterst lompe actie die niet zonder gevolgen kan blijven.
Het gaat hier trouwens om een aluminium flesje. Een leeg aluminium flesje daarentegen lijkt mij niet levensbedreigend. De vraag is daarom hoeveel bier er nog in zat.
@Supermatthijs | 12-04-14 | 20:04
Sommige mensen worden veroordeeld vanwege hetgeen ze hebben gedaan:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Eerst lezen en dan pas janken!
@Supermatthijs 19:41
Die tegel van je is een poging tot humor, toch?
OpperGek | 12-04-14 | 20:07
Kijk hier maar eens breur:
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...
Ik denk dat Erik indruk wilde maken op Till, of is dat al door iemand gesuggereerd? Het was een overduidelijke kijk-mij-eens-actie. De meeloper die het verst over de schreef gaat om erbij te horen. Dat iemand een flesje op zijn krullenbol kapot slaat!
Een waxinelichtje is al een drama in dit land dus laat deze vent maar bloeden.
heb sowiezo de scheit aan mensen die alles maar in de grachten pleuren.
los van het "doodslag"gebeuren
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 20:06
Als je met 100 km/h door de stad rijdt, heb je die intentie ook niet, hooguit haast.
Heeft die sukkel inmiddels al spijt van zijn idiote actie of is er slechts radiostilte van zijn kant?
Dijkstra probeert nu z'n hachje te redden door te beweren dat het een plastic (?) LEEG flesje was . Dat laatste is een evidente leugen, te zien tijdens de landing van het flesje op de boot.
@necrosis | 12-04-14 | 20:02
Zou het zijn intentie geweest zijn? Nee, denk het niet, zelfde als je 50 rijdt door de stad en tussen twee auto's komt jochie rennen... boem ho, kun je ook zeggen 'sorry jochie, had je maar tussen die auto's moeten blijven', en bepaalt ook de context dood door schuld of niet.
Wat is @gedachtespinsel ineens stil....
copywriter | 12-04-14 | 20:00
Dus we gaan vanaf nu iedereen afrekenen op wat had kunnen gebeuren ? Dat is lekker dan.
Het begint ermee dat ze roepen "wij zijn allemaal marokkanen".
Je ziet wat ervan komt.
Het zou autochtone Tukkers wel sieren als ze zich massaal distanciëren van deze daad.
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:58
Flesje (of erger) had zomaar op een mens kunnen vallen.
Vind jij dat normaal?
rode peper | 12-04-14 | 19:59 : dat geldt alleen in vacuum.
Die Dijkstra probeert nu z'n gezicht (en meer) te redden door te beweren dat het flesje leeg was, maar de beelden laten bij de "landing" op de boot wel even wat anders zien.
@Supermatthijs | 12-04-14 | 19:47
Hij gooide niet opzettelijk mis. Dat hij mis gooide was meer geluk dan wijsheid.
@Feynman | 12-04-14 | 19:44,
Waarom zo moeilijk doen, je kan ook gewoon heel eenvoudig de energie van het flesje uitrekenen = mgh (we gaan er voor het gemak uit dat de horizontale snelheid 0 is)
@ Supermatthijs | 12-04-14 | 19:53
Ik schoot laatst met en pistool op iemand, maar miste. Telt het dan ook niet? Nee, hij gooide met de bedoeling de boot te raken en had er goed rekening mee moeten houden dat hij dan iemand kan raken, gezien het gewicht en de hoogte pijnlijk hard als raak. Poging tot zware mishandleing. Pech voor hem.
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:50
Dat is nu 'risico van het vak'.
En dan heb ik het niet over het juweliersechtpaar....
@Feynman | 12-04-14 | 19:44
Volgens eigen onderzoek rep je over hoofd en nek letsel, en zou aanklacht niet meer kunnen zijn dan poging tot zware mishandeling. Gelukkig hoeven we niet te twisten over dood door schuld, flesje viel niet op mens.
Supermatthijs | 12-04-14 | 19:53
We gaan iedereen vervolgen die het aanmerkelijke risico neemt een ander te doden. Ja. Dat gaan we doen, erger nog, dat doen we al jaren. Dat heet een rechtsstaat. U heeft het recht niet met andermans leven te spelen.
@Feynman | 12-04-14 | 19:44
Mijn nick verkeerd schrijven kan ook pijnlijk zijn....
Van jou had ik beter verwacht!
Feynman | 12-04-14 | 19:51
Zo zijn doodslag en aangiftes van mensen die niet betrokken waren ook irrelevant, windbag.
Dit is het zoveelste incident met de VARA/PvdA, tijd voor een cordon sanitair van partijen met enig fatsoen in hun donder.
@kicktherabbit | 12-04-14 | 19:51
Het zijn juist de kijkers c.q. aanhang van DWDD die een rubberenstoeptegelmaatschappij willen (meer verkeerdrempel, geen lood in verf, bleekwater met kindveilige sluiting, verplichte pensioenafdracht etc. etc.). Dus dan niet populistisch huftergedrag gaan vertonen.
T-Shirts met opdruk "Ik ben een rondvaartboot" waren aanvankelijk gedrukt voor marokkanen, die verschil wilden benadrukken t.o v. zichzelf 'marokkaan' noemende medeaardbewoners.
Feynman | 12-04-14 | 19:51
Ja ja, dus we gaan nu iedereen vervolgen die zijn auto wel op tijd stopte of die net niet dronken iemand sloeg ? Kom op nou toch.
Dit was een actie van het PvdA kamp en dan is het altijd goed mensen. Gewoon doorlopen. Je bent pas echt fout bij de PvdA als je dreigt om in een brievenbus te pissen.
Eerst moeten er meer hufters komen. Komt er eens een echte hufter in beeld is het weer niet goed. Ik had wel een staande ovatie verwacht hiero, eindelijk eens geen politiek correcte gutmenschen tv maar lekker flessen bier naar beneden donderen. Zoals Marianne Zwagerman zou zeggen: hufters zijn de nieuwe helden. Go Erik!
Simpel: als je je gevaarlijk gedraagt op de weg (bijvoorbeeld te hard door rood rijden) krijg je niet alleen een fikse boete, maar mag je ook nog een kleine duizend euro aftikken voor een verplichte EMG-cursus (www.cbr.nl/10785.pp ).
Wat doen we met mensen die zich gevaarlijk gedragen op hoteldaken, als het geen poging tot doodslag zou zijn?
Supermatthijs | 12-04-14 | 19:47
Dat hij mis gooide is juridisch totaal irrelevant. Voorbeeldje vanuit de hoge raad: www.recht.nl/nieuws/strafrecht/archief...
Ik wil weleens weten wat Peter vroeger allemaal uitspookte.
@necrosis | 12-04-14 | 19:47
Daar kunnen de overvallers niet eens 'sorry' zeggen vanwege definitieve uitschakeling.
Aangifte doen tegen iemand zou zomaar dé vrijetijdsbestedingsactiviteit (is dat een woord??) van 2014 kunnen worden.
Typisch PVDA gedrag weer : scoren over (ten koste van) andermans hoofd.
In 1 woord degoutant!
@De Treinende Rechter | 12-04-14 | 19:44
Geldt dat ook voor het juweliersechtpaar uit Deurne?
Feynman | 12-04-14 | 19:44
Het zwakke deel in je betoog is dat hij mis gooide. Daarom iemand een taakstraf geven lijkt wat ridicuul.
VARA en flesjes... Een ongelukkige combinatie. nl.wikipedia.org/wiki/Exota-affaire
Nog even: had ie gemist?
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:36
Oproepen (criminele) Marokkanen het land uit te sturen is beduidend minder ernstig dan een poging tot doodslag.
Maar ja, doodslag door een VARA/PvdA-er
Domme actie.. absoluut en helemaal op zijn leeftijd. Maar die kamper met zn uitkeringsgerechtigdbierblikje maakt me nog 10 x misselijker dan die domme actie van die jakhals.
@gedachtespinsel | 12-04-14 | 19:36
Wordt jij niet moe van jezelf?
Wat een haat hier. De man heeft zijn excuus reeds aangeboden en zal een dag vrijwilligerswerk voor de zonnebloem doen. Case closed
Ben benieuwd of er ook 5000 aangiftes worden gedaan door goedvolk.
Ludiek is Jakhals Erik Dijkstra. Hij beweert nu een leeg aluminium flesje gegooid te hebben. www.nu.nl/achterklap/3750427/proces-ve... Gelukkig hebben we de beelden nog van deze leugenaar. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/... het bier spuit er na impact gewoon uit. Ergo, het flesje was niet leeg.
Eerder rekende ik al uit dat het flesje met 29 km/h de boot raakte. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/... Ik ken het hotel niet echt, maar volgens mij teert hij vanaf de achtste of negende etage iets naar beneden. Ook iemand die geen natuurkunde gehad heeft, snap dat zoiets beneden pijn gaat doen. Ook met een leeg flesje.
Necrosis, Kaas de Vies en ondergetekende roepen inmiddels op tot een poging doodslag ten laste legging. Net zoals iemand die een stoeptegel van een viaduct gooit (een stuk minder hoog) accepteert deze Jakhals de aanmerkelijke kans iemand dodelijk letsel toe te brengen. Ergo voorwaardelijke opzet.
Als hij zo stoer is iets van grote hoogte op het hoofd van een onschuldige bejaarde te teren, die met de Zonnebloemboot meevaart, laat hem dan ook zo stoer zijn een taakstraf uit te voeren.
Vreselijke lage actie van die Rutger. Of nee, die andere, die van het nobele occupy. Som Taal, of zoiets. IK heb het altijd al gezegd, het zijn geborneerde pseudo journalisten. Ga een vak leren ofzo. Talent Kitchen van Pauw of zo. Nepjournalisten. Huh? Wat? Rutger niet? Stom Taal ook niet?
.
.
.
Tot zover Peter Breedveld.
Is dit nou ludiek?
Alsof de Politie of Justitie eerlijk zouden optreden ...? Dan was die lul al binnengevallen geweest door een arrestatie team van een man of tien, godverdomme.
Ja, maar nu weten we het wel.
Willen ze bij de Vara eens wat ondernemen tegen de vergrijzing. Het is ook nooit goed.
De top drie .nl slogans voor de komende decade: Ik ben een lul!,Ik ben een rund! Ik ben een meeloper!
Ach. Als ze het niet zouden uitzenden zouden de linkshators het op doofpotterij gooien. Does nie zo huile.
Laat die zware motor jongens maar even met Erikje spelen. Die zijn vrij onverschillig.
wat een kamper face ga eens werken
Gestoorde actie.
Maar wat voegt dit topic nou toe t.o.v. het eerste?
Zuivere verschillige poging tot doodslag.
Ik wil die van Nieuwkerk zien hangen. Die is verantwoordelijk voor die shit. Niemand anders.
Tegenwoordig is iedereen zo druk met het wijzen naar anderen dat men niet meer op zichzelf let.
Is er een verschil tussen de intentie van Wilders en de intentie van een flesje in de gracht gooien. Komtie weer, iets met proportionaliteit?
REAGEER OOK