Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GOEDEMORGEN GRONINGEN. WAKKER WORDEN

Groningen, hedenochtend 06:20 uur. De vrachtwagen van Boskalis Wekservice draaide een uur lang stationair terwijl de werkboys binnen een bammetje & eierballetje zaten te doen. Gewoon omdat het kan. Heel de buurt boos! Hey, waar heb dat nou voor nodig? Laat die werklozen nou eens met rust ja! (via)

Reaguursels

Inloggen

Wat een gezeur over uitstoot en milieu zeg.
Het is een diesel, diesels verbruiken onbelast praktisch niks.
Als die in een uur een liter weg stationairt is het (heel) veel..

de_tyvus | 10-04-14 | 12:32

@Willianus Wortelus | 09-04-14 | 11:55 |
Ooit kunnen bedenken, Winterwortel, dat zoiets niet als individu gebeurt maar op ondernemingsnaam? Manmanman. Mr Cheapcheap.

Stenkel | 10-04-14 | 01:44

Klokje niet aangeoast aan de zomertijd?

Reykjavik | 09-04-14 | 21:32

Je kunt ook wel weer goed zien wie hier de hele dag te tijd hebben om te reaguren.
Dat kut kantoorvolk. Mogen elke dag uitslapen alvorens naar het eh..'werk' te gaan.
Als arbeiders koffie willen drinken is dat raar, terwijl ze zelf de hele dag bij de automaat rondhangen.
En ambtenaren noemen ze raamstaarders. Zelf staren ze ook de hele dag uit het raam...

Hunebedbouwer | 09-04-14 | 21:27

@Ja nee, geen mening | 09-04-14 | 11:45 |
Bekend probleem ja, ik denk ook elke keer als ik 's morgens vroeg een kettingzaag hoor: die persoon zal wel een drukke dag voor de boeg hebben, dus die kettingzaag hoor ik vast de hele dag. Gek genoeg stopt deze dan altijd een half uurtje later en hoor jat e ze de rest van de dag niet meer. Als je dan een half uurtje herrie moet maken op een dag, plan dat dan even zo in dat je dat ergens om een uurtje of 3 s middags doet, dan is de kans het kleinst dat je mensen stoort.
@geomario | 09-04-14 | 16:54 |
Er al eens opgekomen om er een paar accu's extra in te bouwen? Dat lijkt me nu geen rocket science eerlijk gezegd, je stoort andere mensen minder en het kan je op de langere termijn nog geld besparen ook!

potsenmakkert | 09-04-14 | 20:55

Anna mcewan15664430 | 09-04-14 | 12:30

De achterste is een kleefwagen, kleef is een soort lijm dat je eerst op een weg aanbrengt voor ze gaan asfalteren. Dat breng je warm aan want dan is het vloeibaar.
Laat je die auto niet lopen is het binnen de kortste keren hard geworden en zitten alle leidingen vol.
Kan je hem weg gooien.

Het geluid wat je hoort is een generator, nodig om koffie te zetten en om licht in de keet te hebben om goed te kunnen bespreken wat er gedaan moet gaan worden.

Parkeren op de parkeerplaats van de winkels...
Drie keer raden wat er gebeurd als JIJ niet met je auto dicht bij de AH kan parkeren, dan loop je namelijk weer te zeiken.

Daar staan ze hooguit een a twee dagen zodat jij weer met je stink bak die koters naar school kan brengen.

En dan ook nog lopen zeiken als de weg niet mooi vlak is of dat er een gaatje in zit oid.

Honcho | 09-04-14 | 20:32

Dat is goed voor de lokale economie, zo verbruiken ze meer brandstof. En die halen ze dan weer bij de pomp net over de grens.

jali | 09-04-14 | 19:45

Er loopt al plantsoendienst door beeld achter. Ambtenaren beginnen toch nooit voor 9 uur...

jip_86 | 09-04-14 | 19:04

Allemaal hypocrieten hier. Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en mijn dag begint al om 3 uur snachts, zoals vele van mijn collega's omdat het volk minder vrachtverkeer wilt in hun STAD. Maar wel gaan zeiken als ik om 6 uur bij mijn eerste klant ben. Wat wil je nou? Moet ik dan om 22:00 savonds maar komen? Nee? O want dan wil je P&W kijken en niet gestoord worden. En ik dan? Ik ga meestal rond een uurtje of 8-9 naar bed maar ik hoor wel me buren thuis komen of dat ze muziek draaien keihard en auto door de straat racen en weet ik veel maar ik moet niet zeiken want de dag is niet voorbij. Is goed NL die om 7 uur opstaat. Volgende keer geef ik ff lekker extra toeter met me luchthoorn.

SIRSMOKEALOTT2 | 09-04-14 | 18:48

Nou ik snap het niet echt, dit is een groep werkende Nederlanders en weer worden die afgezeken? Ligt het in onze natuur om iedereen in de zeik te zetten?

Ik verbaas me dat iemand dat op loopt te nemen met zijn phone en naar Geenstijl rent om dit als een item te aan te dragen.

Respect voor werkend Nederland.

Tjeezers Cries | 09-04-14 | 18:39

wat een enorm gezeik zeg 1 x per 5 jaar staat er een ploeg stratenmakers of asfaltboeren een beetje te herrie te maken omdat ze ook graag wakker worden met de ultra speciale koffie waarin je lepel rechtop blijft staan en een spontane Uri Geller doet omdat deze zo sterk is.

Die vrachtwagen loopt omdat er er een tank vol met warme kleef inzit (ook wel pek of teer genoemd) wordt die rommel hard dan krijg je het bijna niet meer uit die tank het is dus zaak dat dit zwarte goedje warm blijft. Even dat warmhoudding uitzetten is dus een kostbaar geintje.

gummetjes | 09-04-14 | 18:33

Naar buiten lopen en de motor van de vrachtwagen afzetten. Laatst nog bijna gedaan bij een paar in het leer gestoken senioren die heel opzichtig naast hun harley met draaiende motor, bij een terras een portie kibbelingen stonden te vreten, en af en toe even gas geven. toen ik na 10 minuten het plof-plof-plof geluid meer dan zat was stond ik op om dat sleutelje om te draaien maar op dat moment stapten ze op en reden ze weg.

Amazing_Mark | 09-04-14 | 18:26

Esdoornlaan Groningen voor zij die dit graag in perspectief zien. Vooral baby-boomers en tokkievolk daar dus niks aan het handje.

Ukev | 09-04-14 | 17:22

Ik heb weleens als vakantiewerk voor een hoveniersbedrijf gewerkt die hagen langs wegen knipte. En om een veilig werkgebied te creëren gebruikten we kegels en ons busje met aanhanger en knipper- en zwaailichten. Dit was nog in de tijd dat LED voor deze toepassingen zijn intrede had gedaan, en die knipperlichten van de aanhanger kregen hun stroom alleen als het dimlicht aanstond. Toen hadden we iemand die klaagde dat we de motor stationair lieten draaien. Toch maar even uitgelegd dat een accu met al dat licht maar een half uurtje mee gaat.

Dus soms is er een goede reden om een motor stationair te laten draaien.

geomario | 09-04-14 | 16:54

Stond dat ding niet met een PTO iets te doen, dan is een licht verhoogde stationair al genoeg.

Ridocar | 09-04-14 | 16:46

Bouwlui zijn hersenlui. Werken graag met de handen omdat hersenen ontbreken.

JCK | 09-04-14 | 16:08

Jacco zoekt werk. Daarna vertelt ie waarom ie dat nodig heeft. Jacco kent de grondregels van solliciteren niet. Je moet een werkgever vertellen wat jij voor hem kunt betekenen niet omgekeerd. Jacco is zeker een pvda stemmer dat druipt er vanaf. Jacco hoort in de kas thuis om te werken voor zijn gratis geld

Zatkniss | 09-04-14 | 14:51

Zonder agregaat geen koffie!

voorschot | 09-04-14 | 14:31

Succes Jacco! Hopelijk vind je snel iets passends. Top van GS dat ze je een zetje geven.

Jaap de Paap | 09-04-14 | 14:00

In het noorden van Groningen is er gisteren een koe omgevallen. Waarom staat dat niet op GeenStijl?

Eraser | 09-04-14 | 13:52

Altijd goed voor je CO2-prestatieladder certificaat Niveau 5

Pieter Pan | 09-04-14 | 13:51

Ik ben meestal al ruim voor 8 uur aan het werk. Vorig jaar had ik bedacht dat ik, vanwege een gebroken been, lekker thuis kon gaan werken in plaats van op kantoor. Zo goed en kwaad als het ging had ik een werkplek ingericht en aan de slag maar, dacht ik... Toen bleek dat ze een eind verderop gingen heien voor de aanleg van een woonwijk. Het was dan een stuk verderop, maar mijn gevel was de eerste waar het geluid tegenaan kwam. Werkelijk elke ochtend begon de kutherrie om 7:15. Ik werd er werkelijk knettergek van. Vooral omdat er na 10:30 de hele dag niet meer geheid werd. Ik heb van alles geprobeerd om het mogelijk te maken dat ze hun tijd anders zouden gaan indelen, maar zonder succes.

The_iron_boar | 09-04-14 | 13:48

ongelovigehond | 09-04-14 | 12:42 ook lachen voor mensen die net terug zijn van hun nachtdienst.

Dat was lachen ja. De flats waar ik het over heb waren oa de voormalige Gliphoeve. Tik de combi Gliphoeve/Bijlmer maar eens in als het je niks zegt. De bewoners werkte inderdaad veel s'nachts. Het liefst in andermans huis, in dan heb ik het niet over schoonmaken....

Maar het spel ging over en weer hoor. Het merendeel van het vuilnis werd daar zo het balkon overgegooid en konden wij zelf in de vuilcontainer doen. Ook hadden ze er daar een handje van om als wij net klaar waren met het vegen van de parkeergarage de lege bakken rotti voor onze voeten te gooien wat wij dan weer op konden ruimen. Dat vonden zij dan weer lachen.

DerHanzel | 09-04-14 | 13:46

"Maar waar komt die ongelooflijke drang toch vandaan om alles maar te filmen, te uploaden en te gaan klagen? Shit happens, get over it.
Absoluut niet waar | 09-04-14 | 11:38"

In. Der. Daad! Stop met die big brother praktijken.

segfault | 09-04-14 | 13:43

niet zeiken, heb ik hier tegenover RAI al twee jaar elke dag en tot de N/Z klaar is gaat het nog niet weg. oordoppon!

Steyngeyl | 09-04-14 | 13:36

Altijd datzelfde gelul over dat mensen die niet om 6 uur opstaan, werkeloos zijn. Heb jarenlang een café gehad en ben op een gegeven moment ook een stel bouwvakkers te lijf gegaan die wekenlang, elke dag voor acht uur 's morgens (voor die tijd is voor geluidsoverlast een speciale ontheffing op zijn plaats) de meest luidruchtige klusjes uitvoerden. Waren boertjes die om 5 uur vanuit kutjeklapperveen naar de stad kwamen. Vonden het ook nodig om dergelijke opmerkingen te maken. Politie is uiteindelijk tussenbeide gekomen en heeft deze wijsneuzen aan het verstand gebracht dat je in de grote stad ook mensen hebt die zich op een ander tijdstip nuttig maken, en hun nachtrust dus nodig hebben. Café is nu verleden tijd, maar ik vind 6 uur 's morgens nog steeds meer een tijd om naar bed te gaan dan om op te staan.

Speitoptantje | 09-04-14 | 13:34

Los van het feit dat dit geen vrachtwagenmotor is maar iets veel lichters (compressor of zo): waarom moeten vrachtwagens inderdaad zo vaak stationair blijven lopen? Bij mij voor het plattelandsstation staan regelmatig oude DAF-trucks van het leger om soldaten op te halen. Die staan ook rustig een half uur te rammelen en stinken, en als je dan vraagt of de motoren niet uit kunnen (want het zijn klassiek oude diesels die alles stoken) dan is het antwoord nee, want we weten niet of we ze dan weer aan de praat krijgen. De Nederlandse landmacht, steeds paraat.

Synecdoche | 09-04-14 | 13:28

Nee, zo maak je je populair als werkloze. Die gasten zijn gewoon even aan het overleggen voordat ze aan het werk gaan. Alsof ze daar een uur zitten. Wel een mooie keet trouwens.

masturberik | 09-04-14 | 13:22

Met paar buurmannen ff naar de keet. Dan is het zo afgelopen met die pokkeherrie.

Halven Haen | 09-04-14 | 13:07

Aha, dat is in Selwerd.
Best handig voor de meeste bewoners daar, waren ze mooi op op tijd voor het ochtendgebed ...

Muhammad S al-Beshi | 09-04-14 | 13:06

Het is daar in Groningen wel al lekker licht om 06:20 ... Begint in de Randstad toch wel iets later..

Louis Verschoor | 09-04-14 | 13:02

@brutus68 | 09-04-14 | 12:21
Bij de gemeente kan je tegen betaling jouw voornaam veranderen, shit for brains :)

Ongeblustekalk | 09-04-14 | 12:53

ach tis toch gewoon bekend dat dit soort lui schijt hebben aan bewoners.... die zijn niet hun klant!
.
Ik woon zelf in een sociale huurwoning waar de tuinen bijgehouden worden door een door de verhuurder ingehuurd bedrijf, ik heb al meerdere klachten ingediend over deze gasten, om 7u met een bosmaaier maaien, en om half acht een half uurtje koffie drinken.... nou zou je zeggen dat de opdrachtgever hier iets aan kan doen.... maar nee hoor dit bedrijf (de tuinonderhouder) werkt met vaste schema's waar wij geen invloed op hebben..... en dus boze bewoners en niemand die er iets aan doet!

bArAbAts | 09-04-14 | 12:49

Zijn net klaar bij mij in de straat, nieuwe riolering, nieuw wegdek gelegd. Zeker 4 maanden lang elke ochtend de aggregaat voor half 7 aan voor mijn deur, terwijl ik er pas om 7.50 uit hoef omdat ik lekker dicht bij mijn werk woon. Zwaar irritant gewoon, die bouwtokkies kunnen best een paar uur later beginnen.

frankmeister | 09-04-14 | 12:48

Het is behoorlijk irritant als je ziet hoeveel mensen hun auto vaak minimaal 10 minuten stationair laten draaien. De benzine is nog lang niet duur genoeg.

whetherthouwouldbe | 09-04-14 | 12:47

Anna mcewan15664430 | 09-04-14 | 12:30
Jeetje, wat een verhaal joh

Harry Turtle | 09-04-14 | 12:45

Al iets bekend over de etnische afkomst van deze bouwvakkers? Je verwacht het niet!

ikweetdatjeditleest | 09-04-14 | 12:43

seven | 09-04-14 | 12:16 | + 2 -

Meestal ben je goed geïnformeerd maar deze ronde zit je er faliekant naast. 3x raden wie je deze onzin heeft verteld.

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 12:42

DerHanzel | 09-04-14 | 12:40: ook lachen voor mensen die net terug zijn van hun nachtdienst.

ongelovigehond | 09-04-14 | 12:42

Ik werkte vroegah als jongen van 18 als schoonmaker in de Bijlmer. Daar moesten wij wekelijks om 06:00 de vuilcontainers uit een ruimte onder de flats de straat op rollen. Wij deden dit niet "extra" zachtjes. Een lol dat we hadden om de boze koppen die over de balkons hingen omdat ze onvrijwillig door ons gewekt werden.

DerHanzel | 09-04-14 | 12:40

seven | 09-04-14 | 12:28: ja, dat had ik gezien, maar staat los van mijn reactie.

ongelovigehond | 09-04-14 | 12:40

Ik woon hier vlakbij, gelukkig niets gehoord.

WaitingLine | 09-04-14 | 12:40

@Anna mcewan
+1 voor de verhelderende uitleg die praktisch alle bovenstaande reaguursels teniet doet

oxigan | 09-04-14 | 12:35

boskalis bellen had overigens geen zin, niemand weet wie er verantwoordelijk is voor het project en de harde werkers ............

Anna mcewan15664430 | 09-04-14 | 12:34

Laat ik nou toevallig dit filmpje hebben genomen. Ik ben zeker niet werkeloos en moet elke ochtend om 7 uur op en twee kids naar school brengen om vervolgens naar mijn werk te gaan. Om 6:20 werd ik wakker en heb ik een dikke 20 minuten lopen zoeken waar dit lawaai weg kwam. Stond er iets aan ? Vreemd de kids misschien iets aan laten staan ? Niks nergens, vervolgens nog steeds gedacht misschien iets in de portiek. Pas later zag ik het gevaarte met al het lawaai (het filmpje is trouwens pas tegen 7 uur genomen). Ik vroeg zeer sociaal ook voor mijn medeburen omdat ik toch al wakker was :) of dat ding misschien uit mocht aangezien het geen nut had. Ze haalden hun schouders op en liepen door. Tegen 7:20 reed het ding weg en hield het lawaai op. Niet alleen is het asociaal en milieu onvriendelijke ook het feit dat men het andere gevaarte recht voor mijn deur op de weg geparkeerd had ipv drie meter verder (naar achteren) op het mega parkeerplaats lijkt me nogal vreemd !!!!!! Het nut van het uurtje laten draaien van de motor of generator o.i.d. lijkt me ver gezocht !

Anna mcewan15664430 | 09-04-14 | 12:30

't wordt tijd dat die motoren elektrisch worden, niemand zit te wachten op al die fijnstof in de stad. Dan sleep je maar een deel zware accu's mee voor je koffie. Dieselmotoren in de stad zouden verb0ten moeten worden.
Linkse Zakkenvuller | 09-04-14 | 12:17: omdat de winkel om 8:00 open gaat en bijgevuld moet zijn met vers brood en vlees.

sufkut | 09-04-14 | 12:28

Werklozen? Bij GS doen ze om die tijd ook niks hoor, ik zie tenminste nooit topics verschijnen voor achten.

De Geus | 09-04-14 | 12:27

frummel | 09-04-14 | 12:01 : ook al verkoop je een patent, dan staat het nog steeds in de database.

ongelovigehond | 09-04-14 | 12:25

@ brutus68 12:21

Je moet maar brutus heten. Of Mark Smith of Kaas de Vies...

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 12:24

Ik vind Jacco een stomme naam. Gewoon omdat het kan.

brutus68 | 09-04-14 | 12:21

Precies wat meerdere hier zeggen. Zelf woon ik in een pittoreske winkelstraat in de hoofdstad van Noord-Holland. Veel winkels die in de verbouwing zijn, want blijkbaar is de crisis voorbij.

Alleen begrijp ik werkelijk niet waarom het boren, jekkeren, hameren, laden & lossen etc.
Allemaal tussen 6:15 en 7:45 moet gebeuren en wanneer ik zelf licht chagrijnig om 8:20 de deur uit stap, je een speld kunt horen vallen.

Waarom?!

Linkse Zakkenvuller | 09-04-14 | 12:17

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 12:04
Stfu. Je lult nu even teveel uit je nek. Het gaat nu eens niet over jouw vele vele ervaringen met werklozen die je eventjes probeert te strikken voor de subsidie voor je -fietswinkel- reïntegratiescam.

seven | 09-04-14 | 12:16

Haha ook gewoon de tijd nemen om dit te filmen....

ZwengelMeister | 09-04-14 | 12:15

Jongens hebben groot gelijk dat ze binnen in de keet gaan zitten, ik zou ook niet in deze herrie mijn ochtendkoffie willen gebruiken.

1,2,tja,tja,tja | 09-04-14 | 12:15

Tegen de tijd dat je iets aangetrokken hebt, naar buiten bent gelopen om te vragen of het geluid uit mag, ben je al volledig wakker. Dus dat heeft ook geen zin.

jahoii | 09-04-14 | 12:14

Ja nee, geen mening | 09-04-14 | 11:45 | + 8 -

Eens, volgens mij haten bouwvakkers hun job dusdanig dat ze alleen voldoening halen uit het zo vroeg mogelijk zo veel mogelijk kabaal te maken. En zich nadien klem te zuipen in het busje naar hun schrale woning met vet wijf en 2 kudtkinderen.

de_profeet | 09-04-14 | 12:14

Maar is fuckje uut Grunn inmiddels mama geworden? Iemand...

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 12:12

@Kaltsnautzige | 09-04-14 | 12:07
En niet te vergeten: om 22:00 bij moeders achter de gebreide onderbroek.

steven paul | 09-04-14 | 12:09

Wat mij betreft houden ze schietoefeningen om die tijd. De werkende Groningers zitten om die tijd namelijk alle dertien al weer bij de weg.

VanBukkem | 09-04-14 | 12:09

Uit de veren, lamme takken. En de zon kwam hier pas ruimgeschoten na 7 uur hedenmorgen op, dus wat de fuck is er nou ? Om 6 uur sta je op, daarom ben je een jongen van Jan de Wit. Wekkertje zetten, opstaan. Lamme rottakken.

Kaltsnautzige | 09-04-14 | 12:07

@laminaatplaat | 09-04-14 | 11:39
Dat dacht ik toch echt van niet, de laatste keer dat iemand op zijn gedrag aansprak kon ik het bijna met de dood bekopen.
En bij de politie, vinden ze dat uiteraard gewoon prima.

Boris die Sauertopf | 09-04-14 | 12:06

Dit is wel heel verschrikkelijk!
Zulke toestanden hebben we hier in Amsterdam nou nooit!

KoninginWildemina | 09-04-14 | 12:06

zeker geen vrachtwagen, compressor of zo... wat een gezeik; get al life

Kerejaan | 09-04-14 | 12:06

Gootbalkoning | 09-04-14 | 11:56 | + 1 -

Hij wil best wel werken maar alleen als hij mag bepalen wat hij moet doen. Het is niet de bedoeling dat de werkgever dat gaat bepalen. Bovendien is een sollicitatiegesprek al teveel gevraagd, sollicitatiegesprekken zijn voor het domme gepeupel namelijk, niet voor deze commerciële duizendpoot.

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 12:04

Ik werk ook. Maar ik sta iedere dag om 7:45 op. Dan kan ik zo'n kutauto ook wel schieten.

Charles de Batz | 09-04-14 | 12:03

Willianus Wortelus | 09-04-14 | 11:55
Hee Willianus, zet je leesbril effe op:

"De patenten zijn uiteindelijk verkocht en het systeem is nog niet daadwerkelijk op de markt gekomen."

frummel | 09-04-14 | 12:01

Als je het uitzet duurt het weer een tijdje voordat alles weer gebruiksklaar is.

Miezerig | 09-04-14 | 12:00

Was vast een overheidsklusje. Dit soort bouwmaffia doet bijna niets anders. Beetje herrie maken, met je afgezakte broek koffie drinken en ondertussen de factuurmeter laten lopen.

oplichter | 09-04-14 | 12:00

@oet steijl | 09-04-14 | 11:35
Briljant idee. Hartelijk dank! +veel
Dat ga ik de volgende keer doen!

Lorenz0 | 09-04-14 | 11:59

Supersoul | 09-04-14 | 11:51
Ja, die k*t Appie Heijn.

frummel | 09-04-14 | 11:58

ongetwijfeld iemand de nog op wintertijd leeft. Het is al licht in de film en om 6.20 is het doorgaans nog vrij donker bij mij

pomtiedom | 09-04-14 | 11:58

Dat is zeker wel nieuws daar in het hoge noorden, een voertuig dat niet door een paard wordt voortgetrokken.
Even voor de groningers: wat je hoort is een motor. Dat is een apparaat wat zijn energie haalt uit benzine en/of gas. Zeg maar dat spul waar je door de winning ervan de rest van de week je huis uit wordt gedreund. Voor zover je huis nog rechtop staat.

P.A. van der Werff | 09-04-14 | 11:58

Morgenhout | 09-04-14 | 11:52 | + 1

Exact, bovendien is de hele dag slap ouwehoeren op Geenstijl en Twitter natuurlijk veel leuker dan gewoon hard werken en afgerekend worden op je prestaties.

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 11:58

Wat heeft dit precies met werklozen te maken? Ik werk als zelfstandige 50+ uur per week maar ik zou me ongezien de TYFUS ergeren aan dit soort asociale shit. Want 6:20 is nou toevallig net niet de tijd dat ik uit mijn bed wens te worden gejaagd.

Dan ben je toch gewoon een lamme zak, als je zo'n vrachtwagen gvd een uur lang voor niks zo'n teringherrie laat maken??

En verder ook nog iets met milieu en zo. ZET DAT DING UIT GODVERDOMME.

Lorenz0 | 09-04-14 | 11:57

@ Fundament 11:53

Het is groen en na één regendruppel is het bomvol. Wat is het? De schaftkeet van de plantsoenendienst...

eerstneukendanpraten | 09-04-14 | 11:57

Chauffeurs zouden ook best meer op de hoogte gesteld mogen worden van al dat stationaire gedraai van de motor.

Flink wat knaken in te besparen.

Fred van Ria | 09-04-14 | 11:57

Ik weet t niet hoor, maar zonsopkomst vóór 6:20? Lijkt me niet.

waddapatja | 09-04-14 | 11:56

@seven | 09-04-14 | 11:48

Dus hij vindt het zich profileren als milieubewuste Gutmensch (fiets + OV) belangrijker als het vergroten van zijn kansen op een baan?
Als je alleen z'n homepage leest, krijg je de indruk van iemand die niet beschikbaar voor werk op een afgelegen locatie, bijvoorbeeld een industrieterrein.

Gootbalkoning | 09-04-14 | 11:56

is dat wel het geluid van de vachtwagen? lijk mij eerder een aggregaat voor het licht en verwarming in de keet en natuurlijk voor het koffiezetapparaat

janneman1977 | 09-04-14 | 11:55

Als mijn bedrijf in Groningen zat ging ik Jacco bellen.

Wonderlijk! | 09-04-14 | 11:55

Hoe zielig ben je als je dit stiekem vanachter je vitrage en geraniums gaat zitten filmen. En gaat doormailen naar GeenStijl.
Stap op die mannen af en regel het! Lutser.

KoninginWildemina | 09-04-14 | 11:55

"Laat die werkelozen nou eens met rust ja!"

Naja, je hebt ook mensen die wisseldiensten draaien en om 06:20 nog graag een paar uurtjes willen pitten!

Xirdalan | 09-04-14 | 11:54

Misschien doet dat herrieapparaat wel iets zinnigs terwijl de mannen zitten te eten. De compressor op druk brengen, een watertank vullen...

frank87 | 09-04-14 | 11:54

06.20? Zag je die kerels van de plantsoenendienst lopen? Die werken hier van 09.30h tot 15.00h. Dus geloof niet helemaal dat het filmpje zo vroeg is opgenomen.

Fundament | 09-04-14 | 11:53

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 11:42

Hij moest ongetwijfeld eerst weten wat anderen er over zeggen. Wel zo gemakkelijk, als hij niets waarmaakt komt het omdat anderen het verkeerd hebben gezien.

Morgenhout | 09-04-14 | 11:52

bent = bed

Melkor | 09-04-14 | 11:51

Weet je wie ook vrachtauto's stationair liet draaien?

Supersoul | 09-04-14 | 11:51

Herken de irritatie. Ook hier wordt zo nu en dan een (vracht-)auto neergezet met draaiende motor. Krijgen zonder uitzondering een grote smoel of als er niemand bij staat, dan gaan subiet de sleutels eruit.

Libertinowitz | 09-04-14 | 11:50

Lijkt mij meer een generator voor licht, koffie zetten etc.

IJzervreter | 09-04-14 | 11:50

Zie hier de hufterige mentaliteit van de Nederlander anno 2014!
Niemand die meer denkt aan anderen, alleen je eigen leven is belangrijk en de rest past zich maar aan jou aan.
Triest dit, echt heel erg triest niveau.

pickalilly | 09-04-14 | 11:49

om 06:20 was het hier (Den Haag) nog gewoon donker hoor...

wielmoer | 09-04-14 | 11:48

Gootbalkoning | 09-04-14 | 11:43
Heeft hij. Van de pagina 'Wat kan ik' Na een hele lijst met kwalificaties ook de znissnede 'In bezit van rijbewijs B sinds 1989'.

seven | 09-04-14 | 11:48

Aahh... Selwerd... those were the days, nostalgie etcetera... Maar mag iedereen in dit land ff lekker zelf weten hoe laat ie uit bent komt rollen? De kans dat er wat zinnigs staat in een voor 7 uur geschreven sollicitatiebrief lijkt me gering. Overigens lijkt het me sterk dat dit 06:20 uur was, ik krijg het idee dat het wat later moet zijn geweest, het zonnetje liet zich volgens mij nog niet zien voor 06:45. Dat neemt natuurlijk niet weg dat die bouwvaklui ook gewoon ff'tjes de motor uit hadden kunnen zetten, maar vragen kost niks natuurlijk.

Melkor | 09-04-14 | 11:48

Gootbalkoning | 09-04-14 | 11:43 | + 1 -

Op komen dagen bij je sollicitatiegesprek en niet 2x op allerlaatste moment afzeggen met een rotsmoes verhoogt je kans op een baan nog veel meer!!

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 11:48

Ik gun ze een bammetje en pauze maar om je kar stationair te laten draaien tijdens de rust vind ik aardig asosiaal!

KannieWaarZijn | 09-04-14 | 11:47

Bouwvakkers zijn evil. Komen om half acht op karwei, slaan dan vijf minuten lang ijzer op ijzer, gaan op de steiger staan schreeuwen of gaan meteen helemaal los met een pneumatische hamer. En precies na vijf minuten houden ze op en gaan een uur lang koffie drinken, ontbijten, bijkletsen.

Ja nee, geen mening | 09-04-14 | 11:45

De appie en Lidl hebben daar winkels die ook bevooraad worden. Dat maakt toch ook herrie? En er staat volgens mij aan de rechterkant een seniorenflat. Die zijn toch altijd vroeg wakker.

sparka | 09-04-14 | 11:45

En nu?

* | 09-04-14 | 11:45

Ach ja, veel van die lui denken: "Ik wakker, dan jij ook!"

Ommezwaai | 09-04-14 | 11:45

De zonsopkomst in Groningen is vandaag om 06:49 uur.
Dan is het op het filmpje al verrekte licht moet ik zeggen.
Ik ga om 06:21 uur de deur uit en dan wordt het net licht.

Faphorst | 09-04-14 | 11:44

Lijkt me een gonorroetor.

Lepo | 09-04-14 | 11:44

"2 fietsen en een OV-chipkaart"

Voeg daarbij een rijbewijs en je hebt 300% meer kans op een baan, Jacco.

Gootbalkoning | 09-04-14 | 11:43

Absoluut niet waar | 09-04-14 | 11:38
Nier verwonderlijk voor een land dat werkelijk op elk gebied een kliklijn heeft.

Mark Smith | 09-04-14 | 11:42

Als werkzoekende is het niet handig om 2x een sollicitatiegesprek af te zeggen. Zeker niet als je vrijwel zeker wordt aangenomen omdat iemand zijn nek voor je heeft uitgestoken!

Laat ik het hier maar bij laten voordat ik weer mijn bloeddruk laat stijgen tot recordhoogte, net als een paar maanden geleden.

neemjemoederindemali | 09-04-14 | 11:42

Pritt en eierballen, een gouden huwelijk.

Verder valt het mij ook altijd op dat het meeste lawaai op de bouw altijd tussen 07.30 en 09.00 plaatsvindt. Net of ze het er om doen. Als ze hun dagen iets anders zouden indelen zou dat lawaai ook de dag ervoor tussen 14.30 en 16.00 uur kunnen.

Mark Smith | 09-04-14 | 11:41

Goeie aflevering voor SouthPark :D

Ouwe Zwitsal... | 09-04-14 | 11:40

Eigenlijk is al dat werkend volk dus volkomen A-sociaal als ze denken daar privileges aan te kunnen ontlenen.

longjohnsilver | 09-04-14 | 11:40

Misschien ff er naartoe lopen en vragen of whatever aan staat ook uit kan... je weet wel... als een mens met sociale vaardigheden.

laminaatplaat | 09-04-14 | 11:39

Vroegâh, toen het nog grappig was om na het stappen "Kunnen jullie ook niet slapen?!" te roepen als je naar huis fietste. Tegenwoordig is het kennelijk de trend om tegen andermans auto te zeiken en je brievenbus te jatten.
De relevantie ontgaat me op dit moment ook even.
*kop koffie inschenkt*

Prof. Cor Rupt | 09-04-14 | 11:38

Alle werklozen moeten om 6 uur opstaan vind ik. Voor 7 uur moet de eerste sollicitatie de deur uit zijn.
Zeau, ferme taal. Dan ga ik nu weer uit het raam staren.

niet voor de hond | 09-04-14 | 11:38

Natuurlijk is het vervelend als het je eens overkomt terwijl je (om welke reden dan ook) je bed nog niet per se uit hoeft.

Maar waar komt die ongelooflijke drang toch vandaan om alles maar te filmen, te uploaden en te gaan klagen? Shit happens, get over it.

Absoluut niet waar | 09-04-14 | 11:38

Zeikstralen. Laat die mannen lekker een bammetje doen om 0620. Ik ben elke dag om 0600 wel al wakker hoor. Iets met werken ende zo

Badderbeest! | 09-04-14 | 11:36

Lekker belamgrijk.

Yabadabedoe | 09-04-14 | 11:35

Boskalis draait veel winst, ik zeg aanklacht indienen en geld eisen!

Idontgiveafunk | 09-04-14 | 11:35

Nou wat is hier zo moeilijk aan,gewoon even naar buiten lopen auto uitzetten,en de sleutels meteen rechtstreeks de put in,zoooo rust...

oet steijl | 09-04-14 | 11:35

Tuinmannen zijn van hetzelfde soort, gaan op zaterdagochtend om 7 uur de tuin van de hoek doen, hele buurt wakker, boze buurman dreigt een van die gasten op z'n bek te slaan, om half 9 zijn ze klaar en gaan weer weg...

maraboe | 09-04-14 | 11:34

Ik hoor geen vrachtwagen stationair draaien hoor. Ik hoor een klein motortje op een redelijk hoog toerental draaien, klinkt als een compressor o.i.d.

Werkloze Groninger moet niet zo godsgruwelijk zeiken. Je lijkt wel een wijf, lul. Het is mooi weer, knappe tijd om op te staan om 6:20.

Kameroudste | 09-04-14 | 11:34

Zo zien jullie maar weer. Ook buiten de ring-Amsterdam valt af en toe best wat nieuws te melden!

Godsammekraken | 09-04-14 | 11:34

Zijn die werkelozen eindelijk op tijd voor de sollicitatieplicht.

Ing. eslapen | 09-04-14 | 11:34

Het is weer eens wat anders dan wakker worden met een aardbeving.

Sjaak uit Dordt | 09-04-14 | 11:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland