Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Extreem gewelddadige overval Jumbo Oosterhout

Hallo Jumbo! Geef hier dat geld! De politie in Brabant heeft bewakingsbeelden vrijgegeven van de extreem gewelddadige overval op een filiaal van de Jumbo in Oosterhout, op 17 januari van dit jaar. Twee bivakmannetjes met een gun én een hele grote gun roofden in 2 minuten de kassa's leeg, waarbij ook geschoten is. Hoe groot was die gun? Zo groot! (M4A1? M16A4? Airsoft?) gunbrabant.jpgVoor iedereen weer zie je wel gaat roepen. Volgens Burgernet gaat het om blank overvaltuig. Fantoombeeld van 1 van de overvallers hierrr, compleet politiedossier daarrr. En wat die Brabo-meneer zegt: waar gaat het naartoe... Nou, hiero dusss.

Reaguursels

Inloggen

@mike300 | 08-04-14 | 17:53 | + 0 -
Wat wou je als beveiligingsmedewerker doen tegen iemand met zo'n wapen? Iemand met zo'n wapen moet je binnen een fractie 'op non-actief kunnen stellen', of totaal niet tegenwerken.
-
Dan nog kan de beste persoon onbewust of in een reflex de vinger samenspannen en talloze slachtoffers maken.
-
Als je op tijd zo iemand aan ziet komen kun je misschien nog klanten en personeel waarschuwen en ergens heen leiden.
-
Maar als beveiligingsmedewerker heb je ook maar beperkte mogelijkheden zonder de situatie erger te maken.

GeefDeWaarheidNKans | 08-04-14 | 19:56

Had de beveiligingsmedewerker een adv dag?

mike300 | 08-04-14 | 17:53

Lol, dit is buitengewoon klungelig.. als het een echt wapen is hoeft de overvaller met de AR-15 alleen maar bij de deur te blijven staan om z`n maat te dekken. Door zelf binnen 2m van anderen de kassa leeg te gaan halen blinkt hij uit in stommiteit. Iedereen die wat probeert is vervolgens gatenkaas. Dit filmpje laat duidelijk het tegenovergestelde zien, totale amateurs dus.

kio | 08-04-14 | 17:49

Rap4 M68

Shag Bouwer | 08-04-14 | 16:59

Plastic fake gun. Zie je overduidelijk aan hoe losjes het aan z'n schouder bungelt.
En dat weet de politie ook wel hoor. Bij de ingang is voor 100% zeker, vast geen kogelgat in het plafond gevonden. Van z'n klappertjes-pipa... Pure stemmingmakerij dus.
Piet_Snot | 07-04-14 | 22:19 |
Je ziet de huls vliegen, het pistool lijkt me echt.
*
De M4 achtige lijkt me niet echt, op 0:15 heft hij hem met zijn linkerarm tot borsthoogte, iets wat met een zware M4 niet mogelijk is. Weliswaar een band, maar de beweging lijkt me niet mogelijk met een gewee van 5(?) kg.

Banaansukkel | 08-04-14 | 13:03

Of dat is een speelgoed wapen (Airsoft zoals gezegd) of het is een echt wapen. Er zullen niet veel mensen zijn in Nederland die een echte versie van dat wapen hebben. En er zullen nog veel minder mensen zijn die een echte versie daarvan gebruiken voor zoiets.
-
Het is bijna ondenkbaar, dat iemand men zulke intenties legaal aan dat wapen gekomen is.
-
Denk ook aan een georganiseerde (internationale) gang.

GeefDeWaarheidNKans | 08-04-14 | 12:57

Ziet erg georganiseerd uit, komen binnen lossen een schot pakken de kassa's en zijn binnen 3 minuten weer pleite. Dit zijn pro's, daar moet je geen held bij uithangen want dat leg je toch wel af.

Lev | 08-04-14 | 12:45

Dat blank tuig daar de tijd voor heeft naast al die "familiedrama's" en zedendelicten (voornamelijk kindermisbruik). Uitzetten naar Texel dat tuig! Minder minder minder... oh wacht...

maimoun | 08-04-14 | 11:53

Marina, waar ben je als je land je nodig heeft...
#thijsromer

Fundament | 08-04-14 | 10:50

Analfabetische overvaller. Er stond toch duidelijk op die kassa "We helpen u graag bij een andere kassa".

Schrale Kip | 08-04-14 | 10:45

Dit was op 17 januari. En nu worden de beelden vrijgegeven.

Repetitive Beats | 08-04-14 | 10:24

Weet je wat ik nog het treurigste vindt? Al die sneue droeftoeters die hier over elkaar heen vallen in de discussie over "wat voor wapen is dat en kijk mij eens veel van wapens weten". Met je zielige poefpaf computerspelletjes.

Kameroudste | 08-04-14 | 09:58

Extreem gewelddadig + idioot zwaar bewapend = Oostblokkers

KoninginWildemina | 08-04-14 | 09:45

Jumbo investeert zo te zien niet echt in een fatsoenlijk cctv systeem. Beelden zijn nog niet eens VGA

doskabouter | 08-04-14 | 09:37

Blank overvaltuig. Zie je wel.

Geert Linkers | 08-04-14 | 09:09

Merkwaardig....
Werd er nog iets gezegd of geroepen door de overvallers?
En zo ja in welke taal?

Of wordt dat nu achterwege gelaten bij het signalement om Oostblokkers niet te stigmatiseren?....

knerf | 08-04-14 | 09:00

@Flatulent | 07-04-14 | 22:50
Ik hoop op het eerste: 'alle bontkraagjes zijn ineens goudeerlijk geworden' en dan zie je dat geweld loont.
Alle juweliers/ondernemers een gun!

wakkere_nederlander | 08-04-14 | 08:46

Die lui hebben gedacht wat onze gekleurde medemensen doen dat kunnen wij veel beter.

meneer Q | 08-04-14 | 08:39

@LangeMocro | 08-04-14 | 08:24 | Gelukkig zijn er ook nog leuke Marokkanen in ons land.Met humor.

Meneer-reetkever | 08-04-14 | 08:39

Dat is 100% een Airsoft, ligt in Duitsland in elke winkel etalage zowat.

Daar ga je serieus geen supermarkt mee overvallen.

MiGi | 08-04-14 | 08:35

Ik hoop toch wel dat de vergunningen in orde waren

TheStef | 08-04-14 | 08:33

@Bezorgde_Burger, mooi dat je meedenkt. Ik ben hier inderdaad als vertegenwoordiger van overvallers omdat ik lichtgetint ben. Momenteel in overleg met de landelijke overvallencoördinator en de ombudsman om toch arbo-inspecties voor die jongens uit te voeren.

LangeMocro | 08-04-14 | 08:24

Kunnen bewakingscamera's nou echt eens een keertje geupgrade worden naar HD? Het blijft gokken en gissen. Dat is toch flauwekul? Je hebt camera's om terug te kunnen kijken wat er precies gebeurd is en dan wil je toch scherpe beelden?

LanzVonLiebenfels | 08-04-14 | 08:22

Knap dat men door die bivakmutsen heen zien dat het geen Noord Afrikaantjes zijn.
Als een dief bij mij in huis tegen hoogspanning loopt terwijl ik overal bordjes heb hangen dat dit een hoogspanningscabine is net als bij die installaties van TENNET dan nog is het mijn schuld blijkbaar.
Dus overweeg ook ik nu een dikke knalpijp.

Meneer-reetkever | 08-04-14 | 08:15

.. PvdA stemmers, dat is wel zeker. Hebben de heren al aangifte gedaan?

Jan Passant mk2 | 08-04-14 | 08:11

Lijkt me niet bepaald een 'Super Deal' voor deze overvallers... moeten die paar honderdjes ook nog eens delen met de groep... zo wordt de M41 nooit afgeschreven. *Mompelt iets met VOC mentaliteit...*

Prof. P. Paardekuth | 08-04-14 | 08:01

Dit is bepaald geen incident. Het wordt tijd voor gewapende bewakers bij supermarkten. Is meteen goed voor de werkgelegenheid.

Delaware | 08-04-14 | 07:48

Je ben politieman en je zou maar op dit klusje worden afgestuurd, dan moet je het opnemen tegen een wapen waarvan de kogel met meer dan 2 maal de geluidssnelheid je tegemoetkomt. Een dodelijk klusje.

tinus stittelaar | 08-04-14 | 07:48

Het lijkt verdomme Heat wel!?

Jimmydepimmy | 08-04-14 | 07:36

We helpen u graag!

maruyama | 08-04-14 | 07:27

Is dit niet gewoon de belastingdienst?

vansuyle.com | 08-04-14 | 05:58

@LangeMocro | 08-04-14 | 00:25
Ik begrijp je volkomen en je hebt gelijk.

INH.30CL | 08-04-14 | 03:20

@LangeMocro | 08-04-14 | 00:25

Gezien je nic kan ik mij wel voorstellen dat jij en je broeders belang hebben bij een zo veilig mogelijke werkomgeving :-)

Bezorgde_Burger | 08-04-14 | 02:53

Durf te wedden dat sommige (potentiele) overvallers dit topic ook meelezen. In die kringen is dit natuurlijk groot nieuws. Wat een lef ! Als ze je hiermee pakken mag je zeker tien jaar met bubba gaan kaarten. En dat voor, wat zal het zijn, max 15K ? Gaat erom dat je een assault rifle meebracht naar het feestje. Mocht ik de dappere dodo uithangen ooit en het niet kunnen navertellen komen mijn broers (vooral die ene) je een bezoekje brengen. En dat zal allesbehalve prettig worden.

de grote Anti | 08-04-14 | 02:21

Ojeetje dit is wel zo'n beetje uniek in nederland te noemen. Waar gaat het heen inderdaad. Maar je moet de daders natuurlijk ook geen harde plasser bezorgen. Het wapen lijkt behoorlijk echt, en als er ook daadwerkelijk een kogel uit het plafond is gepeuterd is dat nogal logisch dat dat het geval was.. Wat zou je doen. Als ik daar toevallig ben komen ze niet om mij of iemand anders te vermoorden, ze willen het geld. Maar wat zou er gebeuren als ik toch teveel risico zie en zo'n figuur te lijf ga? Een groot mes in je ruggewervel als je even niet oplet schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn. Die 'bliksem-operatie'/raid whatever zou ik misschien weleens heel snel kunnen beantwoorden. Maarja, het is het geld van de supermarkt. Neem maar mee dan, zolang je niemand pijn doet.

de grote Anti | 08-04-14 | 01:38

Ik denk een airsoft, niet geheel duidelijk en dat geeft het probleem weer. Mag je overigens gewoon hebben met bewijs goed gedrag.

INH.30CL | 08-04-14 | 01:35

Maar 1 ding is zeker als ze de chauffeur van de scooter of auto zouden pakken en die laten ze effe met peter rrrr de vries laten praten en die zegt onschuldig zijn we klaar. Het is niet waar. Alles berust op een complot.

tweetybird | 08-04-14 | 01:29

@miko | 08-04-14 | 00:14
De chauffeur van Demmink :D Hij zei het in wat netter bewoording, rustig... af, hup in je hoek... hahaha

gedachtespinsel | 08-04-14 | 01:26

En dat allemaal terwijl als ze vijfde in de rij bij de kassa waren geweest de boodschappen gratis zijn. Dom dom dom.

tweetybird | 08-04-14 | 01:24

Een supermarkt is veertien uur open. Iedere klant laat een paar tientjes achter. Zeg dat tweederde pint, dan nog ligt in die kassa's een godsvermogen.
7,62x39 | 07-04-14 | 23:29 | + -1 -

Daaraan kan je zien dat het geen willekeurige supermarkt was. De daders wisten precies wat en waar. Dat is wel duidelijk uit de beelden. Ze zijn er dus eerder geweest. Dat zie je ook aan de gozer met hamer die precies weet wat hij moet omhakken omdat tegenwoordig briefjes van 50 gelijk in een kluisje gaan bij de supermarkt. Hij hakt die kluis om die vastzit aan een paal. De scooter kan wijze op moeilijk toegangelijk met auto i.v.m vluchten. Uitgedacht dus en goed bekeken. En wel voorbereid. Al waren sommige dingen wat onhandig in de uitvoering. Wat ook opviel was dat er weinig winkelend publiek was. Tijdstip dus ook gekozen. Waar het rustiger was. Ik voel me nu net peter r de vries,uitgerangeerde misdaad hoernalist.

tweetybird | 08-04-14 | 01:21

Ellenlange discussies of het nou echt of nepwapens zijn. Uiteindelijk maakt het voor de slachtoffers niet uit. Die zijn getraumatiseerd en het geld is weg. Van mij mogen dit soort gasten best worden opgehangen. Wat voor idioot ben je als je tot dit soort overvallen in staat bent. Weg ermee.

Hjalmar | 08-04-14 | 01:15

Meer juweliers zouden zich net als Marina met zo'n spuitgeweer moeten bewapenen. Altijd prijsschieten.

IndoFortuyn | 08-04-14 | 01:09

Wat een verademing aan de kassa. Geen sissende mocro, maar degelijk Europees blank volk. Oh... wacht....

Bijnavleesjatter | 08-04-14 | 01:09

Misschien is het Volkert van der G. wel, een blanke Nederlander die beroemd is om zijn wapengebruik.

frank87 | 08-04-14 | 01:06

Weet u waar zo,n wapen ook gebruikt wordt,orginal en ook copys. In de civil syrian war.
Zijn er al jihadisten levend terug.

Hetzelfde voor afghanistan,en in 2008 ook in de georgian war.
Zijn vast ook soldaten uit afghanistan terug toch. Aan zo'n wapen is makkelijk te komen. Maar mijn vraag waarvoor zo'n joekel van een wapen als een handgun hetzelfde effect geeft en handiger is. Vooral onhandig op een afgeragte scooter met zo'n apparaat.En nogal opvallend. Scooter zal dus wel terug gevonden worden en zullen dus wel met een auto zijn. Er lijkt dus wel voorbereiding te zijn geweest. Scooter zou dan ergens klaar gestaan hebben. Zodat ze van de auto op de scooter naar jumbo gegaan zijn en terug. Mogen ze wel blij zijn dat het geen euro knaller week was. 3000 kilo aan euro,s lijkt me moeilijk mee nemen. Ik voel me al een beetje peter r de vries. Voetbal makelaar.

tweetybird | 08-04-14 | 00:52

Als iemand met zoiets binnen komt lopen begin je niks als juwelier of supermarkteigenaar. Op zo een moment is het gewoon verstandig je rustig te houden. De spullen zijn op zich verzekerd, je leven en dat van anderen niet. Zie je kans om te overmeesteren kan je dat proberen maar ga niet doen alsof je Bruce Willis bent in Die Hard. Als iemand alleen al een mes zou trekken zou ik alles afgeven. Niet gewillig of heel snel, maar liever spullen kwijt dan littekens oplopen. Als hij een moment niet oplet heeft ie wel een probleem.

LangeMocro | 08-04-14 | 00:25

Wat ik dan wel effe heb,een uiterlijk vertoon van jewelste,met wapens waar je een halve oorlog mee kan winnen,en dan gaan de daders weg op een afgeragte scooter. Waar je zou denken een gestolen bus of een gestolen audi of vw of een tank.

tweetybird | 08-04-14 | 00:20

Word wel effe de kogel in het plafond zoeken,toch. Weet je gelijk waar je mee te maken hebt. Echt of nep wapens. En noem maar op. Ik denk dat ze peter r de vries maar effe moeten sturen. Die duid het wel effe.

tweetybird | 08-04-14 | 00:17

@gedachtespinsel | 07-04-14 | 23:50
Bagger uitstrooien? Wie? GS?
Wie zegt dat? Die slaan we op hun muil!
*schuim van de bek veegt*

miko | 08-04-14 | 00:14

@Ommezwaai | 07-04-14 | 23:52
Wat denk je zelf :D

gedachtespinsel | 08-04-14 | 00:13

@newray | 07-04-14 | 23:39
Had je geluk.
Mag en fal schutters hadden een hoop schoon te maken.

miko | 08-04-14 | 00:10

Volgens mij gewoon een AR-15 variant. Dus kan heel goed een M4 zijn.

Baby Rasta | 08-04-14 | 00:09

ik kan fout zitten maar ik denk dat de overvaller die als eerste naar buiten loopt geen blanke is.De manier van lopen heeft mij iets teveel weg van een Caribische medelander.
En geloof me ik heb er kijk op.
Ik kan van afstand vaak al zien of iemand Haïtiaan Jamaicaan of dominicaan is.

miko | 08-04-14 | 00:04

Sniper79 | 07-04-14 | 23:48 | + 0 -
Een geoefend schutter houd het wapen op de borst,met de kolf bij de schouder,de overvaller laat hem gewoon rondslingeren,wat mij lastig lijkt aangezien een M4A1 met een 20 round mag al gauw 3.5 kilo weegt(zonder optics)ten tweede is de M4A1 een militair wapen,en zelfs in amerika verboden,en zou dit dus de AR15 moeten zijn(semi automatisch) AR15 is nog zwaarder dan de M4A1,en dus zou dit een airsoft moeten zijn,alle verkochte airsoft wapens worden bij verkoop geregistreerd,dus dat zal na te trekken moeten zijn denk ik.

fietsdeur | 08-04-14 | 00:03

Opeens weet je het: je word beterweter wapenherkenner bij GeenStijl.
Pfff....

Eshek | 08-04-14 | 00:02

30 bij de Amerikaanse Bart Smit. Maar dan heb je ook wat. Een heus fake automatisch geweer van space-age plastic.
kezie | 07-04-14 | 22:03 | + 12 -

Nope beelden goed bekeken,geen plastic,metaal en copy afkomstig uit albanie volgens mij. Wel echt werkend. Ook gebruikt in de kosovo oorlog door een bepaalde groep. Die ze vanuit albanie smokkelde. Heel zeker weet ik dat niet omdat daar de beelden net niet scherp genoeg zijn ,wel dat het metaal is en geen plastic.. en het uiteinde is wel beschadigd. Hij is gebruikt geweest.

tweetybird | 08-04-14 | 00:02

Misschien ff wat geld maken voor een echte overval .Die onlangs heeft plaatsgevonden zonder camera's. Vandaar dat pliesie dit nu pas plaatst? blablabla

viridis | 07-04-14 | 23:56

gelukkig zijn wapens in Nederland voor criminelen verboden :p

Ron_Paul | 07-04-14 | 23:55

gedachtespinsel | 07-04-14 | 23:50
En nu?
Gaat u stoppen met reaguren?

Ommezwaai | 07-04-14 | 23:52

Hebben de nike handschoenen ook niets opgeleverd? Deze zijn redelijk zeldzaam (neopreen spul).
Sniper79 | 07-04-14 | 23:17

Hey, pliesie. Leest u mee?

o)+ | 07-04-14 | 23:51

GS: Je bent op de Vara!!!

Mammeloe | 07-04-14 | 23:50

OT: geenstijl wordt genoemd in P&W in zake Demmink... wordt GS even weggezet als unchecked bagger uitstrooien. Pfiewwwwww

gedachtespinsel | 07-04-14 | 23:50

gladstoned66 | 07-04-14 | 23:45 |
Ik had hm achter de stoel van mn DAF 4440

newray | 07-04-14 | 23:50

Laatste dingetje...ik vind dat er een opmerkelijke disbalans is in deze groep. Het optreden komt doordacht over qua planning. Personeel wordt snel geïntimideerd waardoor de aandacht van de nepwapens moet worden afgeleid en ze op een afstand blijven.

De uitvoering laat hier en daar zwaar te wensen over. Een van de heren laat zelfs zijn pistool vallen, de ander draagt het wapen op een manier voor de borst dat een geoefend schutter niet zou doen (loop blijft haken etc).

Mi is één van de groep qua kennis en ervaring veel verder dan de rest. De politie moet mi zoeken naar één die wat verder is en twee meelopers om zich heen kan verzamelen.

Sniper79 | 07-04-14 | 23:48

newray | 07-04-14 | 23:39 |
Voor mij hetzelfde. Bij de luchtmacht een paar keer mee mogen schieten ermee in de schietbunker in Nijmegen.

gladstoned66 | 07-04-14 | 23:45

gladstoned66 | 07-04-14 | 23:37 |
Klopt, ik kom ook niet verder dan een Uzi met mag van 30.

newray | 07-04-14 | 23:39

'Als je connecties hebt die zo'n aanvalswapen voor je kunnen regelen dan ben je niet iemand die supermarkten overvalt'.
BigusDickus | 07-04-14 | 22:43 |

Dat geleauf ik graag. Ik heb die connecties overigens niet, noch ben ik iemand die supermarkten overvalt. Dit voor de meelezende vrinden.

malang | 07-04-14 | 23:39

kun je nagaan wat een Nederlandse versie van de North Hollywood overval aan gezaag gaat opleveren....

starbuck280 | 07-04-14 | 23:38

Toch wel zorgelijk. De kennis die men hier kennelijk bezit over wapens. Behalve degene die vroeger in dienst hebben gezetten en de beroeps, hebben de zogenaamde kenners nog nooit een automatisch geweer in de handen gehad.

gladstoned66 | 07-04-14 | 23:37

Zo te lezen werken toch meer reaguurders bij Red Jacket dan je zou denken.

Kapitein Sjaak Mus | 07-04-14 | 23:36

DerHanzel | 07-04-
Ja, dat bordje hing hier ook bij de Plus, maar is nu weg?
Maar volgend jaar moeten alle bijstanders daar gaan werken voor niks,dus het komt wel goed.

koekje erbij? | 07-04-14 | 23:35

Kijk net naar Powlite, Dit wil ik hier niet , bountyhunters, dan maar meer geld naar de politie.

newray | 07-04-14 | 23:34

Lijkt me logisch... | 07-04-14 | 23:12
Wat was de schade dan? De buit die ze u afhandig hebben gemaakt of schade als gevolg van het twee maanden zichzelf niet zijn?

7,62x39 | 07-04-14 | 23:34

op 00.36 zou je zeggen :kogelvrijvest.
Misschien toch zware mongols, maar waarom dan Jumbo?

viridis | 07-04-14 | 23:32

Schietmijmaarlek | 07-04-14 | 23:30
De boeven worden niet gevangen want de politie heeft het te druk met flitsen.

7,62x39 | 07-04-14 | 23:32

Echt wapen of nep.
Blank, getint of oostblokgajes.
Het maakt niet uit.
Je schrikt je toch de typhus als dat tuig voor je neus staat?
Hoop dat ze die gasten snel opsluiten voor een jaar of 10.
Niet normaal meer.

Schietmijmaarlek | 07-04-14 | 23:30

Andersom dag | 07-04-14 | 22:55
Odog | 07-04-14 | 23:22
Een supermarkt is veertien uur open. Iedere klant laat een paar tientjes achter. Zeg dat tweederde pint, dan nog ligt in die kassa's een godsvermogen.

7,62x39 | 07-04-14 | 23:29

Leon Tosti | 07-04-14 | 22:57
Bij een 9 mm PAK gas of alarmpistool afkomstig uit Duitsland, vliegen de hulzen er ook gewoon uit.
Neemt niet weg dat iemand compleet gestoord is als ie zoiets flikt.

Ommezwaai | 07-04-14 | 23:27

-weggejorist-

Thor-netwerk | 07-04-14 | 23:26

Die kerel die op 0:52 naar buiten loopt... het lijkt wel of hij hinkt of dat zijn been scheef staat.

Verder lijkt het erop dat de heren de zaken grondig hebben voorbereid. Zo lijken ze op de hoogte te zijn wanneer de kassa's worden geleegd en waar de camera's hangen. Misschien een aantal malen de winkel 'afgelegd'? Dan zou een hinkende man op camerabeelden wel op moeten vallen.

Misschien helpt het iets.

Sniper79 | 07-04-14 | 23:26

Tja, wel schokkend die beelden. Maar goed, in een land waar "snelheidsduivels" de hoogste politieke, justitiële en politionele prioriteit hebben, hebben zware criminelen natuulijk vrij spel.

Waar gaat het naar toe? Nou, het gaat daar naar toe waar het al DECENNIA lang naar toe gaat: meer flitsers en bonnenschrijvers op de wegen ("voor de veiligheid") en weer een vage en nietszeggende verklaring van de slapjanus en bureaucraat die toevallig op dat moment minister van 'justitie' (oh, de ironie!) is.

Xirdalan | 07-04-14 | 23:23

Raar dat de jeugd van tegenwoordig een capuchon draagt, ijdel als ze zijn. Dat ander stuk tuig zou hem niet zijn haar kammen.
Gha.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 23:22

-weggejorist-

Odog | 07-04-14 | 23:22

Was het de Bende van Nijvel ...?

Muhammad S al-Beshi | 07-04-14 | 23:20

Dat wat voor een M4A1 door moet gaan is mi namaak. Reden, het wapen lijkt mij te licht (het flabbert om zijn borst heen) en geladen heeft het wapen de neiging te gaan kantelen als het zo gedragen wordt. Zeker als er geen tactische band omheen zit. Reden is namelijk dat de bevestiging aan de onderkant van de handbeschermers zit zodat het wapen 'scheef' trekt. Verder komt het te nieuw over. Bij een dergelijk wapen ontstaan namelijk snel slijtsporen bij het uiteinde van de loop en bij het hulzendeksel.

Hebben de nike handschoenen ook niets opgeleverd? Deze zijn redelijk zeldzaam (neopreen spul).

Sniper79 | 07-04-14 | 23:17

Tuig, ongeacht afkomst.

Ik heb zelf eens een 'echt' of 'onecht' pistool recht tegen mijn hart gehad van een overvaller...

Het duurt wel een paar maanden voor je weer jezelf bent.
Daders zijn gepakt trouwens. Schadevergoeding wacht ik al 10 jaar op.

Lijkt me logisch... | 07-04-14 | 23:12

o)+ | 07-04-14 | 23:08 |
Dit!
.
Een stel mongolen die blijkbaar kassameisjes moeten intimideren met een groot (en angstaanjagend lijkt mij) toneelstukje om een paar euros te jatten. Lutsers.

HaatAth3ist | 07-04-14 | 23:11

Dat ding hangt, echt of niet, wel gruwelijk in de weg bij het graaien. Verder lijkt de risico/buit verhouding mij weer eens niet om over naar huis te schrijven idd :')

KoenNijmegen | 07-04-14 | 23:11

Tja, dat krijg je als je je klanten geen "Dagje Uit" zegels meegeeft...

Jan6887 | 07-04-14 | 23:09

Alarmpistool en fake AR. Hoop onnodig quasi-geweld. In een fokking Jumbo. Duidelijk noobs met een drugsprobleem en realiteitsmankementen.

Maar diep triest dat dit mogelijk is in dit land.

o)+ | 07-04-14 | 23:08

God |Bestaat Niet | 07-04-14 | 22:42
Flatulent | 07-04-14 | 22:50
Deze twee reacties samen zijn interessant.
Een blanke overval uit de oude doos.
Als tegenwicht.
Zou zo maar kunnen.

de honden blaffen... | 07-04-14 | 23:07

17 januari? Lekker vlot, politie, met die beelden. Dat kan een dag later ook - hebbie meer kans. 't Is godbetert bekant vier maanden geleden. Tjonge, jonge.

Turambar | 07-04-14 | 23:00

Volgens mij is dit in Nederland... kan dat ?

duitse herder | 07-04-14 | 23:00

wat een heaumeau dat hij geeneens de M203 grenade launcher erop had zitten..

mooi geluld man | 07-04-14 | 23:00

@BigusDickus | 07-04-14 | 22:43
In Boedapest worden deze dingen (maar dan de echte) gewoon open en bloot vanuit de kofferbak van een Lada in een woonwijk verhandeld. Ergo: een kind kan de was doen, bepaalde connecties heb je er niet voor nodig.

Petrus de Rewa | 07-04-14 | 22:59

@BigusDickus | 07-04-14 | 22:51
Mooi spul, ik zou er wel één willen hebben. Toch is een .22 shortkop met 50% kruit en dus subsonisch een killer.
Die verlaat de hersenpan niet en gaat rondzweven.
Maffiosi gebruiken dat soort spul, heb ik eens gelezen.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:58

Pistool is in ieder geval echt, je ziet de huls eruit vliegen als hij schiet. Hij heeft het geweer om zijn nek hangen met de schouderssteun op de langste stand, allemaal niet erg handig als het doelwit zich op korte afstand bevind. Waarschijnlijk een replica waarvan de schouderssteun niet is te verstellen.
Met een echte M4 ga je een geldtransport overvallen, maar geen Jumbo. Voor de rest ziet het er ook nogal amateuristisch uit, de daders zijn denk echte hollandswe randdebielen die regelmatig hun boodschappen hebben gedaan bij de betreffende supermarkt.
Wel erg heftig voor het personeel, ik hoop dat deze neuqfouten snel worden gepakt.

Leon Tosti | 07-04-14 | 22:57

Opbrengst 1 maand bijstand, nee dat zullen geen ingezetenen zijn.

Andersom dag | 07-04-14 | 22:55

Ik snap het niet.. Te overdreven, niet in verhouding met de buit uit een supermarkt. Dusss.. Was het bijvoorbeeld om nep biljetten terug te halen waar de vrouw/zus/moeder per ongeluk mee had betaalt toen ze de weekboodschappen ging doen... Scenario 2, het was een truth or dare. Ze hebben het gedurfd. Next scenario, ze zijn een beetje dom en weten niet beter. 4e ze moesten en zouden een blowtje roken, maarrrr ze zijn niet verslaafd. Etc. Ah ja. Je moet ergens beginnen niet.. Succes stelletje helden.

symbool | 07-04-14 | 22:53

@mental K | 07-04-14 | 22:50
Vuurwapens in het algemeen niet, maar deze wel.

BigusDickus | 07-04-14 | 22:53

Ja, die juweliers dat wordt ze nu te link waarschijnlijk...

kloopindeslootjijook | 07-04-14 | 22:52

Waarom zelf een voorhamer meenemen als je een bouwmarkt binnen loopt!?

VanDattum | 07-04-14 | 22:52

@Piet_Snot | 07-04-14 | 22:34 |
Bushmaster en Diemaco zijn fabrikanten die geweren maken op basis van de M16 & M4.
AR-15 is ook gebaseerd op deze twee geweren alleen dan is de AR-15 semi automatisch.
Een M4A1 is uiterst modificeerbaar dus kan er verschillend uitzien.
img1.wikia.nocookie.net/__cb2010102517...

BigusDickus | 07-04-14 | 22:51

Maakt op zich niet zoveel uit of ze je met een 9mm of met een ar15 voor je kop schieten bij een overval (dichtbij).Is alleen een beetje onhandig ding als iemand vlak bij je staat en meer bedoeld voor wat meer afstand. Maakt wel indruk,dat dan weer wel.

viridis | 07-04-14 | 22:51

Ligt het aan mij of zijn sinds Deurne alle misdrijven die door onze licht getinte vrienden gepleegd worden, in de ban gezet door de media?

Het aantal misdrijven in de media die door marokkanen gepleegd worden, lijkt nl in één klap met 95% verminderd.
Dus óf alle bontkraagjes zijn ineens goudeerlijk geworden, óf men probeert nu (wanhopig) een beleid van "kijk eens hoeveel blanken overvallen plegen" uit.

Flatulent | 07-04-14 | 22:50

@BigusDickus | 07-04-14 | 22:20 | airsoftguns wegen vaak (bijna) net zo veel als een echte. In dit geval, @La Bailaora | 07-04-14 | 22:28 | zegt de reviewer het zelfs in zijn verhaal en wordt er over geschreven. Mijn punt is, echte vuurwapens lijken moeilijk verkrijgbaar, maar zijn het echt niet. Legaal is dat ding 'gewoon' te verkrijgen met een vergunning etc, illegaal is het inderdaad een stukkie moeilijker. Maar dat ding bij die overval hoef echt niet een persé een BB gun te zijn, echt niet.

mental K | 07-04-14 | 22:50

Mietjes. Een beetje overvaller komt de plaatselijke supermarkt minimaal met een vlammenwerper binnenlopen.

tripledutch | 07-04-14 | 22:49

Vreselijk. Kan me niet voorstellen hoe bang je wel niet bent op dat moment..

irisar | 07-04-14 | 22:49

Ik doe niet meer mee met dit, van justitie hoef je toch niets meer te verwachten, en als er es een keer door het volk effectief gestraft wordt, dan weet justitie precies de verkeerde mensen achter hun taas te zitten, namelijk degenen die het werk deden dat justitie had moeten doen; het Recht handhaven.

poeszje | 07-04-14 | 22:49

Trouwens, nog 1 ding, de overvaller met handwapen die schiet lijkt een M9 beretta te hebben, maar de m9 heeft een kickback van jewelste: www.youtube.com/watch?v=oyj778cv0gQ

Hij schiet er mee in de lucht alsof het niets is (airsoft). De huls die er uit komt kan weliswaar nep zijn, sommige Airsoft replica's (Trainings pistolen) die maken gebruik van hulsen voor 'realistisch effect'.

Ook zou je het schot van de andere kant van het dorp hebben moeten horen, dus ben benieuwd of de politie nog meer info los laat.

En zoals velen al constateerden, de M4A1 (maar eigenlijk een ordinaire AR-15) lijkt veel te licht.

LangeTijdGeleden | 07-04-14 | 22:48

De milde reacties zijn veelzeggend hier.

megalul | 07-04-14 | 22:45

@Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:42
Brussel ook... zucht

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:44

@tweetybird | 07-04-14 | 22:41
Dat zou best kunnen, ik ken die dingen alleen van de schietclub en daar hebben we niet alles.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:44

Blank, zwart, geel of blauw. Dit soort tuig moet je tegen de muur zetten en afschieten. Begraven in een greppel en niet meer naar omkijken.

76435 | 07-04-14 | 22:44

@malang | 07-04-14 | 22:28
Als je connecties hebt die zo'n aanvalswapen voor je kunnen regelen dan ben je niet iemand die supermarkten overvalt.

BigusDickus | 07-04-14 | 22:43

@tweetybird | 07-04-14 | 22:41
Joh, ik heb er geen verstand van, maar als ik dat zie ga ik echt wel even doen wat die meneer vraagt denk ik.

gedachtespinsel | 07-04-14 | 22:42

@VanBukkem | 07-04-14 | 22:34
Brussen ligt niet voor niets in België.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:42

17 januari... Z-E-V-E-N-T-I-E-N J-A-N-U-A-R-I.
En die lutsers bij de politie hebben het te druk gehad met fietsverlichting controleren, dus nu mogen wij het proberen. En blanke daders? Ik voel me gediscrimineerd.

God |Bestaat Niet | 07-04-14 | 22:42

@Mark Smith | 07-04-14 | 22:26
Heb jij vandaag al een regendans gedaan voor Kaas?

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:41

gedachtespinsel | 07-04-14 | 21:57 
Dat ding is nep, het magazijn is te lang.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:01 | + -4 -

Niks nep. Verlengd magazijn. Vaker gezien. Een aardig tijdje terug in een oorlog.waar het ondertussen geen oorlog meer is. Zijn daar ook te koop. Tweedehands zeg maar.

tweetybird | 07-04-14 | 22:41

@Piet_Snot | 07-04-14 | 22:34

Geen COD maar Ghost Recon, daarom dacht ik de M4a1

The Nameless | 07-04-14 | 22:41

Ik wil graag zo'n oude Kalasnikov.
Eventueel ruilen tegen klassieke motorfiets uit dezelfde tijd.

ZZP-er | 07-04-14 | 22:41

Ze schreeuwen het meteen van de daken,.. het is blank tuig.
Weer de bevestiging dat, wanneer ze het niet melden, het geen blanke is..... Zegt hij voorzichtig :-(

donjon | 07-04-14 | 22:41

LangeTijdGeleden | 07-04-14 | 22:36
OK, dank je wel.

malang | 07-04-14 | 22:40

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:00 | + 16 -

Ja aan de manier te zien inderdaad oostblokkers. De wapens doet ook wel zoiets vermoeden.

tweetybird | 07-04-14 | 22:37

@malang | 07-04-14 | 22:28 | + -1 -
M4A1 CQB (verkorte loop) en het lijkt op een neppe. Lijkt wel van volledig plastic. Kijk de licht inval en hoe alle onderdelen dezelfde kleur hebben.

En zoek nu eens op google. Metaal en Plastic replica's zien er ook verschillend uit.

LangeTijdGeleden | 07-04-14 | 22:36

Oostblokkers.. Nederland wordt weer overspoeld de komende maanden. Vanuit campings en vakantieparken opererend Oostblok tuig die hier een half jaar komen werken euhh plunderen en roven.

pinkelotje | 07-04-14 | 22:35

@Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:22
Klopt. Daar zat meer achter.
Vergis u niet, zuid europa begint in België.

VanBukkem | 07-04-14 | 22:34

Hebben die jongens al een stage plek?

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:34

Niks M4A1! Veel C.O.D. spelers hier?
Dit is gewoon een dood-ordinaire AR15(-kloon), zoals een bushmaster/diemaco/etc.
En dan waarschijnlijk een replica.

Piet_Snot | 07-04-14 | 22:34

-weggejorist-

hulsie53 | 07-04-14 | 22:33

Waar was Regilio Tuur?
Nederlandse les?

kibbesoeb | 07-04-14 | 22:32

Dan te bedenken dat mensen niet snappen waarom sommige juweliers inmiddels terugschieten.

Feynman | 07-04-14 | 22:31

dlseth_ | 07-04-14 | 22:20
Wie heeft het over kassameisjes?
Niet achter iedere toonbank staat een dame.

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:31

OK, een M4 A1 dus. Kunnen de kenners zien of het een echte is of een replica? Overigens een bizarre gedachte, dat zoiets je kan overkomen in een supermarkt om de hoek.

malang | 07-04-14 | 22:28

Dat gedoe met die wapens is helemaal nergens voor nodig. Als je bij de Jumbo de 4e in de rij bent krijg je de boodschappen gewoon gratis.

DerHanzel | 07-04-14 | 22:28

@La Bailaora | 07-04-14 | 22:22
Lijkt er niet op.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:27

Dit land is ziek, doodziek..

Mark Smith | 07-04-14 | 22:26

hmmm. onder het filmpje net als er gezegd wordt "...één van de cassières wordt onder schot gehouden terwijl de ander het geld moet geven" staat op de kassa te lezen: Hallo wij zijn Jumbo, wij helpen u graag!

De Treinende Rechter | 07-04-14 | 22:26

Op vakantie in Nederland en ff geld halen om centerparks te betalen.

newray | 07-04-14 | 22:24

Wat is het nut van het achterlaten van een spoor van half verbrande kledingstukken?

Lewis Lewinsky | 07-04-14 | 22:23

Heb daar in de buurt nog bij de politie gewerkt. Het kantoor zit letterlijk 100 meter van die Jumbo, en rond de middag gaan de meeste agenten daar hun lunch halen.

Umbra | 07-04-14 | 22:23

@VanBukkem | 07-04-14 | 22:17
Niet te vergelijken. Die bende heeft denk ik de regering onder druk gezet om een aantal zaken voor elkaar te krijgen op het politieke vlak.
Doe wat wij zeggen, anders moordden we, of iets van die strekking.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:22

zunne airsoft gun jonguh!

Diepe Vuist | 07-04-14 | 22:22

@kezie | 07-04-14 | 22:03
In Duitsland betaal je iets meer, maar dan heb je ze van metaal.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-04-14 | 22:22

@VanBukkem | 07-04-14 | 22:11
Eigenlijk helemaal zo'n gek idee nog niet. Want zeg nou zelf, wie zou er een supermarkt overvallen als je weet dat al die kassagrietjes een gun hebben? Je kunt ze nooit allemaal tegelijk in de gaten houden!

VanBukkem | 07-04-14 | 22:22

Wij helpen u graag aan de andere kassa!!!

Eelcontrast | 07-04-14 | 22:21

follow up @ Treurig varken | 07-04-14 | 22:11 | + -2

- maar raak maar ik ken die tent goed genoeg om te weten dat daar werkelijk alleen jeugdig volk staat.
En als ik dat weet vanuit Flevoland dan weten ze dat ook in een ander land.

Treurig varken | 07-04-14 | 22:21

@malang | 07-04-14 | 22:17
Ik denk een replica van een m4a1.

The Nameless | 07-04-14 | 22:20

@Ommezwaai | 07-04-14 | 22:00
Goed plan. Laten we de gemiddelde Priscilla/Kimberley automatische wapens geven. Want niets zal Mo of Oostblokkop zo afschrikken als een grietje dat niet eens weet wat de voorkant van de AK is...

dlseth_ | 07-04-14 | 22:20

Een M4A1 is niet zomaar te verkrijgen, ook niet illegaal. Ik denk eerder dat dit een airsoft gun is:
www.khmountain.com/airsoft/product_inf...
Aan de manier waarop hij er mee zwaait kan je zien dat dat ding te ligt is om echt te zijn.

BigusDickus | 07-04-14 | 22:20

Vooroordeel dat wanneer het blanke daders betreft dat specifiek wordt benoemd: check!

Rest In Privacy | 07-04-14 | 22:20

Plastic fake gun. Zie je overduidelijk aan hoe losjes het aan z'n schouder bungelt.
En dat weet de politie ook wel hoor. Bij de ingang is voor 100% zeker, vast geen kogelgat in het plafond gevonden. Van z'n klappertjes-pipa... Pure stemmingmakerij dus.

Amateurs ook : geen voorbereiding : Ze moesten de tasjes voor de buit uit de winkel zelf halen.. man.. man.. man

Piet_Snot | 07-04-14 | 22:19

@OerAppie | 07-04-14 | 22:15 | + 0 -
Te korte handguard.
Het heeft de body grootte van een AR-15 maar een korte loop.

Ook loopt die knakker heel onhandig met de stock helemaal naar achteren, terwijl, als hij zou schieten het nog op geen 10 m afstand is...

Die gast met dat machinegeweer heeft er nog nooit 1 eerder vastgehouden of heeft totaal geen ervaring er mee.

LangeTijdGeleden | 07-04-14 | 22:19

Tegen een muur zetten, dit tuig.

bft | 07-04-14 | 22:19

Ja maar dit mag toch helemaal niet ?

Supermatthijs | 07-04-14 | 22:18

Dat 'ie de hele handel in zo'n gele jumbo-tas propt is dan wel weer erg cru.

Reynaerde | 07-04-14 | 22:17

Eerst schieten en dan gaan rammen met een voorhamer. Totale waanzin. Een dergelijke aanval met een strijdhamer is voor het laatst bij het beleg van Wenen in 1683 uitgevoerd.

Petrus de Rewa | 07-04-14 | 22:17

Wat is dat wapen voor type? Of waar is het een replica van? Ben geen wapenkenner.

malang | 07-04-14 | 22:17

@Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:10
Doet me denken aan de bende van Nijvel. Belgiës nationale trauma. Die overvielen ook met veel bombarie supermarkten voor een schamele grijpstuiver. (En schoten en pasaant ook nog effe de aanwezige klandizie dood.)

VanBukkem | 07-04-14 | 22:17

@pinda | 07-04-14 | 22:13

Kun je de overvallers beter krasloten geven. Dat houdt ze even bezig en dan kan de politie rustig op komen draven.

www.krastoppers.net/wp-content/uploads...

* zucht *

BenBinnen | 07-04-14 | 22:16

@Ommezwaai | 07-04-14 | 22:06
Zou een simpele overvaller daarmee uitgerust zijn? Ook is de handgreep te kort en de loop te dun. De loopbeschermers zijn van glad plastic, dat zie je niet zo vaak meer.
En ik mis de bajonetfitting, dat heeft elke Armalite.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:16

Dat automatisch wapen lijkt wel een Diemaco C7. Da's het standaard wapen binnen Defensie.

OerAppie | 07-04-14 | 22:15

0:23

LOL !! @ beeldscherm... Wij helpen u graag aan een andere kassa.....

Treurig varken | 07-04-14 | 22:14

Hee! Hij heeft ook meteen een schrekschüsswaffe meegenomen uit Duitsland, oftewel een 9mm alarmpistool.

Rodekool | 07-04-14 | 22:14

@ Nameless: Dat was geen kettingzaag maar de tas waar ze de hamer in vervoerden...

loze stijl | 07-04-14 | 22:14

Dat automatische wapen was niet doorgeladen. Zag er behoorlijk nep uit (AR-15 met verkorte loop? CQB?). Ook was het standaard magazijn te lang dat er in zat. (Maar je kan natuurlijk alle M4-gerelateerde magazijnen er in proppen, van alle lengtes en inhoud)

Dat handpistool was daarentegen wel echt voor zo ver ik kon zien.

Best heftig, vermoedelijk oostblok tuig?

LangeTijdGeleden | 07-04-14 | 22:14

Oh een nepgun, daar houdt de rechter wel rekening mee :).

Paupertje Uberlutser | 07-04-14 | 22:13

@Ommezwaai | 07-04-14 | 22:00
Bewapen de kassameisjes!

pinda | 07-04-14 | 22:13

Elke winkelier zou legaal een shotgun onder toonbank moeten hebben

ZonderNaam | 07-04-14 | 22:12

Tja, als ik dit lees,http://www.dichtbij.nl/breda/112/artikel/3336824/geschoten-bij-overval-op-jumbo-arkendonk-in-oosterhout.aspx#!kalooga-11190/Oosterhout, is het in Oosterhout inmiddels ook al een multicultureel festijn wat zijn weerga niet kent....

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:12

Mooi airsoft wapen zeg!

Rodekool | 07-04-14 | 22:12

Allemaal de schuld van de euro, met het superieure digitaal geld bitcoin was deze overval nooit gebeurt.

Bertus Brulbroek | 07-04-14 | 22:12

Nepwapens of niet. Oostblokkend getint of niet...
Je zal er maar slachtoffer van zijn.
Er zitten daar kinderen achter de kassa!
Kan je uitlokking noemen maar leuker kunnen we het niet maken...

Treurig varken | 07-04-14 | 22:11

Misschien is het een idee om alle kassameisjes uit te rusten met een gun?
Vrouwen schijnen namelijk best goed te kunnen schieten.

VanBukkem | 07-04-14 | 22:11

"Wij helpen u graag aan een andere kassa" is extra wreed in dit geval.

Pinocchio | 07-04-14 | 22:11

de uitvoering is strak, de psychologie van schiet met het kleine wapen en de mensen denken dat het grote wapen echt is.

Wel raar dat het uit kan qua kosten baten, bij mijn jumbo hebben ze een afzuigsysteem met buisjes waar ze geld in stoppen en per 100 eu (oid) naar een centrale kluis gaat.

paranoya | 07-04-14 | 22:10

En na de overval voor een paar honderd euro kleding in de fik steken, wat een lutsers.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:10

Binnenkomen een schot lossen, een rek omgooien. Geen ruimte voor toevallige helden in de winkel. Er was een plan. Dit was niet hun eerste keer. Interpol komt er maar in!

ikdenkwat | 07-04-14 | 22:09

Vies goor Arisch tuigh ! Bah !

Piet_Snot | 07-04-14 | 22:09

Hemdje maat XS? Dat klopt niet met een lengte van 1,80 meter die op Dichtbij.nl genoemd is.

Lewis Lewinsky | 07-04-14 | 22:09

Oh. Geen kut mocro deze keer, I'm guessing it's time to huilie huilie doen om het oh zo verwoeste Nederland.

Sincere | 07-04-14 | 22:08

M16?

Billy Balzak | 07-04-14 | 22:08

Is dat niet gewoon een airsoft replica ? M4 zal op de zwarte markt niet zomaar te krijgen zijn. Een airsoft replica daarentegen ...

populist87 | 07-04-14 | 22:08

En niemand heeft het over de kettingzaag die gebruikt wordt voor het openen van de deuren en daarna op de grond wordt gegooid. 00:01

The Nameless | 07-04-14 | 22:08

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:01
Zou de gok niet nemen..
Voor AR15's en H&K's zijn er ruimer bemeten magazijnen beschikbaar.. En u raadt het als, die zijn langer.

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:06

De overheid een geweldsmonopolie? Ammehoela! Een papieren tijger, dikbillige geüniformeerde meisjes, D66-rechters, feestgevangenissen zul je bedoelen. Let op: de 1%-groepen zijn binnenkort 10%-groepen of zijn dat al...

Koning Koel | 07-04-14 | 22:06

Lekker vlot weer. Is nog geen drie maanden geleden.

Lewis Lewinsky | 07-04-14 | 22:05

Die met het pistool is echt een kneus, hij legt eerst zn wapen op de balie en laat het aan het einde nog een keer vallen. Chuck Norris had m makkelijk ontwapend!

Mauzzie | 07-04-14 | 22:05

Volgens mij is het die Dennis van BNN.
Misschien een nieuw reality-programma?

Cuyahoga | 07-04-14 | 22:05

Inderdaad. Oostblok-tuig, dat kan niet anders.

patat - generatie | 07-04-14 | 22:04

-weggejorist-

uuuu | 07-04-14 | 22:04

Nep gun!

postmodernismisdead | 07-04-14 | 22:03

Ik gok dat de buit niet boven de 500 euro is uitgekomen.

redskiedski | 07-04-14 | 22:03

$30 bij de Amerikaanse Bart Smit. Maar dan heb je ook wat. Een heus fake automatisch geweer van space-age plastic.

kezie | 07-04-14 | 22:03

Ik vraag mij alleen af hoe die compositiefoto tot stand is gekomen...
Immers, de twee daders zijn blank, 25 a 30 jaar, 180-185 groot e droegen beide een BIVAKMUTS...

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:03

Is dat nou dat dagje uit van de Jumbo reclame?

Prof. Pim Pam Pet | 07-04-14 | 22:03

-weggejorist-

SupremeIntelligence | 07-04-14 | 22:02

Is het tuigh een keer blank? Zijn ze wel meteen de professioneelsten!

Godsammekraken | 07-04-14 | 22:02

Ik snap wel dat ze de Jumbo overvallen. Da's gewoon een goeie supermarkt. En er staan nooit lange rijen voor de kassa.

VanBukkem | 07-04-14 | 22:01

@gedachtespinsel | 07-04-14 | 21:57
Dat ding is nep, het magazijn is te lang.

Ongeblustekalk | 07-04-14 | 22:01

Minder

fleurtje | 07-04-14 | 22:01

Het pistool was echt, over de echtheid van dat automatische wapen ben ik niet zeker.

Petrus de Rewa | 07-04-14 | 22:01

Bij een Jumbo neem je natuurlijk een Jumbo wapen mee, geen noisy cricket.

Ashtrey | 07-04-14 | 22:01

scooter?? dat riekt naar ...?
geen bontkragen dat riekt weer naar...?
blank overval tuig dat riekt toch naar het oostelijke deel van europa.

als het maar allemaal een keer MINDER wordt

S.Hole | 07-04-14 | 22:00

Wat een treurig volk, een gevallen biljetje wordt snel nog even opgeraapt.

Petrus de Rewa | 07-04-14 | 22:00

Blanke mannen?
Dat moeten Oostblokkers zijn, kan ik niet anders.
.
Volgende keer gewoon een Kalasjnikov achter de toonbank, doorgeladen en wel. Dat zal ze leren, idioten.

Ommezwaai | 07-04-14 | 22:00

Automatische wapens...

En de onschuldige burgers zijn weerloos. Gaat lekker.

La Bailaora | 07-04-14 | 21:59

Volgens mij kost die gun meer dan dat ze ophalen uit die kassa's.

gedachtespinsel | 07-04-14 | 21:57

Wij helpen u graag aan een andere kassa.

c0ne | 07-04-14 | 21:57

Weer een reden voor de politie natuurlijk om wapenvergunninghouders nog strenger te controleren. #HollandsLogica

ZKH EénOog | 07-04-14 | 21:56

Daar moet je heel wat supermarktjes voor beroven voor zo'n gun.

kicktherabbit | 07-04-14 | 21:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken